Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 2 ... 46 Laatste
Acties:
  • 277.520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 21:30

Het Scooter en Brommer topic

Nadat praktisch elk ander type vervoersmiddel een topic heeft gekregen in het Vervoer subforum, kunnen de snor- en bromfietsen niet achterwege blijven.

In dit topic kun je alles over snor- en bromfietsen kwijt, of het nou over tweetakt, viertakt, schakelbrommers of electrische scooters gaat maakt niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.malossistore.be/img_prodotti/3112228/3112228_mstore_zoom.jpg
Andere topics

Het grote bromfietstopic
Tweedehands scooter kopen, waar op letten?
Ik wil een brommer o.i.d. maar heb er geen verstand van!
Het grote chinese motoren/brommers topic
Kymco Vitality 4T opvoeren

[ Voor 93% gewijzigd door FlotterPower op 26-11-2009 21:37 ]

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
Alleen voor het pimpen dan:

http://nrg.scooterforum.net/fotos/nrg_sprint.jpg

Huidige status: Garage staander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Leuk ding Freezerator. Ik herken je naam nog wel van dat scooterforum. Zo'n ding als wat jij hebt moet je ook niet teveel mee rijden , das zonde en ik neem aan dat je setup ook niet even "geschikt" is voor op de openbare weg ;)

@Flotter , ik heb zelf ook een DNA gehad , goed verkocht nadat ik een flinke klapper had gemaakt. Wel jammer dat er geen schakelversie ervan gemaakt is. Rijd (voor een scooter) erg fijn , het is fijn toch een keer wat tussen je benen te voelen :+ Wel oppassen met je voorvorkkeerringen (spel ik dat goed) want die lagen er bij mij om de haverklap uit/waren vaak verrot. Het uit elkaar schroeven van die brommert is ook niet je van het , maar misschien houd je je daar helemaal niet mee bezig.

Oh en misschien beetje oppassen met je gaskabel , die wilde in de winter bij mij soms bevriezen als er wat water in zit. Geen idee of dat gilera specifiek is of meer simmie-specifiek.

[ Voor 13% gewijzigd door Raku op 30-01-2006 19:30 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
Simmie schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:27:
Leuk ding Freezerator. Ik herken je naam nog wel van dat scooterforum. Zo'n ding als wat jij hebt moet je ook niet teveel mee rijden , das zonde en ik neem aan dat je setup ook niet even "geschikt" is voor op de openbare weg ;)

@Flotter , ik heb zelf ook een DNA gehad , goed verkocht nadat ik een flinke klapper had gemaakt. Wel jammer dat er geen schakelversie ervan gemaakt is. Rijd (voor een scooter) erg fijn , het is fijn toch een keer wat tussen je benen te voelen :+ Wel oppassen met je voorvorkkeerringen (spel ik dat goed) want die lagen er bij mij om de haverklap uit/waren vaak verrot. Het uit elkaar schroeven van die brommert is ook niet je van het , maar misschien houd je je daar helemaal niet mee bezig.

Oh en misschien beetje oppassen met je gaskabel , die wilde in de winter bij mij soms bevriezen als er wat water in zit. Geen idee of dat gilera specifiek is of meer simmie-specifiek.
Over die voorvorkkeerring, ik snap wat je bedoelt :P
Eentje van een van mijn dna's is idd al verrot. Maar er uit geknapt is nog nooit gebeurt.
Sleutelen vind ik juist wél heel erg makkelijk. Het enige wat erg vervelend gaat is cilinder related, dus alles vanaf bougiedopje vastzetten tot een nieuwe cilinder :D
Zo staat mijn 'oude' dna er nu bij:
Afbeeldingslocatie: http://img7.picsplace.to/img7/8/thumbs/foto_00276.jpg
En daar moet dit blokje onder komen :P
Afbeeldingslocatie: http://img7.picsplace.to/img7/8/thumbs/foto_00274.jpg
oude blokje kun je rechtsboven zien 8)7
Hier nog een foto van mijn 'nieuwe' :)
Afbeeldingslocatie: http://img7.picsplace.to/img7/8/thumbs/IMAGE_00184.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door FlotterPower op 30-01-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 21:37
M'n vriendin en ik hebben een Piaggio Zip:

Afbeeldingslocatie: http://www.tradebikes.net/Tradebikes%20pictures/Scooter%20Thumbnails/piaggio_zip.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:12

Destruction

(ex-)Automonteur

[edit: pic weg, te groot..]

Ik heb een Honda Vision Met-In uit '93 :) Bijna 30.000Km op de klok (4cijfer-teller, gegevens van dealer zeggen 3e keer rond), en het orginele cilindertje zit er nog op.. :)

Gebruik hem niet echt meer.. maarja, het is wel handig voor in de stad :) en 1:35 haalt-ie makkelijk..

[ Voor 53% gewijzigd door Destruction op 31-01-2006 01:55 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn er hier nog 4-takters, al die scooters B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 19:17

smallboy

N/A

Ja hoor, 4-takt is er ook. Ik heb deze (lekker zuinig, tegen de 1:40):
Owja is een piagiio fly btw.

Afbeeldingslocatie: http://www.velos-motos-keller.ch/bilder/roller/piaggio/piaggio_fly_50_schwarz.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door smallboy op 31-01-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

smallboy schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:58:
Ja hoor, 4-takt is er ook. Ik heb deze (lekker zuinig, tegen de 1:40):
Owja is een piagiio fly btw.

[afbeelding]
lol.. 2takt variomatic (= veel toeren) en 4takt variomatic scheelt dus maar 1:5? :P Dat is de moeite wel waard dan... :P (even buiten beschouwing gelaten dat een 2takt blért als de neten, die 4takt wat beter klinkt en ook minder vervuilend is..)

Geheel andere vraag: Wie heeft zijn scooter/brommer reeds gekentekend? :) De mijne is sinds 5-10-'05 RDW Tennaamgesteld :P

[ Voor 30% gewijzigd door Destruction op 31-01-2006 14:15 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 21-04 19:17

smallboy

N/A

Ik heb dus geen reet verstand ervan verder, maar de 2-takt variant van die fly verbruikt denk zo'n 1:25 minimaal. En volgens mij verbruikt de gemiddelde scooter nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Mijne doet toch echt 1:35 volgens mijn administratie :) (140Km op 3.8L benzine). Tank is 4,60L groot, maar ik rijd hem nooit helemaal leeg :) Tot voorbij het rood rijd ik, dan tank ik hem weer vol, en dan blifjt er dus nog ongeveer 0,8L "buffer" :)

Verbruik is ook rijstijl afhankelijk he :) Denk dat de gemiddelde 16-jarige met zijn scooter minder gunstige waardes haalt :) Ik herinner me van school (paar jaar terug) nog iemand die zijn Vespa'tje had opgevoerd (100cc, blok uitgeveild, racekruk.. etc.), uiteraard alles verstevigd, remmen aangepast, en dat ding deed 1:3 ofzo :P Maar dat komt denk ik ook door de nogal scheur-rijstijl van de eigenaar :)

Ik heb mijn scootertje van een collega overgenomen, het ding had bij hem 3jaar lang (gezien het verzekeringsplaatje uit 2002) in de garage gestaan.. blokje losgehad, alles schoongemaakt, verse benzine erin, accu opgeladen.. starten == lopen, zelfs na 3 jaar stilstaan *D Rustig beginnen met rijden weer, heb nu denk ik iets van 5-6k km erop gereden (sinds mei :X :P), doet het perfect :)

[ Voor 139% gewijzigd door Destruction op 31-01-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-04 17:33
Yay :D
Hoopte al dat er een keer zo'n topic gemaakt zou worden :9 Ik ben zelf ook brommerrijder (mag geen autorijbewijs, slechte ogen), en ben best trots op mijn beesie ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.heeters.com/images/revival.jpg
Dit is niet de mijne, zal binnenkort even pics maken (in het echt issie veel mooier :D)
Enige wat ik er aan veranderd heb is een tweede spiegel er op gezet, een mooie SHAD-koffer (29 liter), en een zijstander (zit er niet standaard op).

SPECS!!!!111:
Massa rijklaar:
68 kg
Massa ledig voertuig:
61 kg
Wielbasis:
119 cm
Geluidsniveau:
80dB(A)
Toerental geluidsniveau:
3635 omw/min

Gescheiden tanksysteem, elektrische start, schijfrem voor

Gemeten verbruik is gemiddeld 1:40, lekker zuinig dus. Met een tankje van 3,5 liter kan ik dus zo'n 140 kilometer rijden, dat lijkt me zat :P
En over het nieuwe kenteken: Ik heb hem net vanmiddag opgehaald (was totaal 75 euro kwijt :/ ), blijktie niet te passen 8)7 Dat wordt dus even zagen, boren, buigen totdat 'ie past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Klopt ja. Ik had eerst een staande plaat gekocht, maar die pastte bij mij ook niet (dan zou-ie over de straat schuren zo ongeveer), gelukkig kon ik hem inleveren en een liggende bestellen :) Die paste zonder problemen :)

Voor wie nog moeten, alle kosten op een rijtje:
- Schouw 15,-
- Schouwformulier bij het postkantoor inleveren* 22,50,-
(Als je nog geen rijbewijs hebt, komt daar 13.80 bij voor een uittreksel uit het geboorteregister)
- Kentekenplaat* 22.50,-
(je kunt kiezen uit een "staand" en een "liggend" model, beoordeel zelf wat netter staat op je scooter..)

Mijn scooter werd de 1e keer afgekeurd (typegoedkeuring bleek niet te kloppen), dat is door de RDW gecorrigeerd en toen kwam-ie er wel door :) Dus ik was 2x 22.50 kwijt bij het postkantoor.. :/

[ Voor 35% gewijzigd door Destruction op 31-01-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Destruction schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:39:
Voor wie nog moeten, alle kosten op een rijtje:
- Schouw 15,- 25,-
- Uittreksel geboorteregister: 10,80
- Schouwformulier bij het postkantoor inleveren* 22,50,-
(Als je nog geen rijbewijs hebt, komt daar 13.80 bij voor een uittreksel uit het geboorteregister)
- Kentekenplaat 22.50,- 19,95
Dat waren mijn kosten. Ik was er niet van uitgegaan dat die kosten variabel waren eigenlijk, voortaan even rondsnuffelen dus voordat ik het allemaal regel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Gemiddel ben je voor schouw 15,- kwijt.. Er zijn ook andere bedrijven die schouwen (Halfords bijv.), maar daar zou ik persoonlijk niet heengaan :) Liever een brommerboer die dat doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 31-01-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 22:48

Technicality

Vliegt rechtsom...

Mja, zal ik ook maar ff mn scoot showen:

Sinds oktober 2005:
Zip SP nieuw model, zonder varioring (rijdt zon 60-70 km/u)
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/249/img23597so.jpg
Huidige staat: Kl*te, want afgelopen woensdag was het ijzelen en stomme ik gaat op zn bek (das al de derde keer :X) Schade: krassen op linker kap (de vorige 2x was op rechter kap), krassen op linker remhevel (again, vorige keer rechts) een niet werkende teller (nog niet naar gekeken), kapot stuurslot en vermoedelijk een verbogen voorvork (want naar links rijden voelt raar aan)...

Had ik hem nou maar all-risk verzekerd :(

Edit: Specs!

Engine: Piaggio Hi-PER2 PRO, single cylinder two stroke with two-stage catalytic converter and secondary air system
Cooling: liquid
Displacement: 49.4 cc
Bore: 40 mm
Fuel: Unleaded
Induction: Reed valves
Ignition: Electronic CDI
Starter: Electric and kick start
Clutch: Twist and Go automatic dry centrifugal type
Frame: Single tube frame, pressed high strenght steel
Front suspension: Single arm with hydraulic damper and coil spring
Rear suspension: Single arm with dual effect hydraulic damper and coil spring
Front brake: Ø 220 mm disc
Rear brake: Ø 110 mm drum
Front wheel rim: Aluminium hub, steel rim, 2.5x10”
Rear wheel rim: Aluminium hub, steel rim, 3.00x10”
Front tyre: Tubeless, 100/80-10
Rear tyre: Tubeless, 120/70-10
Seat: Adjustable to three heights
Fuel tank capacity: 7.5 litres (1.2 litres reserve)
Max. speed: Restricted to 45 kph maar dus 60-70 kph hè ;)
Emissions: Meets European Multidirective 97/24 EC, chapters 5 and 9 (Euro1)
Antitampering: Meets European Multidirective 97/24 EC, chapter 7

[ Voor 83% gewijzigd door Technicality op 31-01-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Even een foto'tje van mijn brommerparkje :P

Afbeeldingslocatie: http://images.martinp.org/brommer/citta3/10.jpg
Honda Vision, standaard.. inmiddels zonder geel bord voorop (niet meer verplicht met kenteken), en gekentekend :)

Afbeeldingslocatie: http://images.martinp.org/brommer/citta3/citta-project.jpg
Gilera Citta, 70cc, 13/13 (60 sproeiertje), powerfilter, Leovinci Circuit (ja die bestaat), blokje bewerkt.. Niet meester zuinig, maar rijd leuk :P En ja, tie-wrap-power 8) Achterbrugje komt van een Vespa Si, vandaar dat het achterwiel voorbij het achterspatbord steekt :) (zonder kenteken, komt niet op de openbare weg!)

[ Voor 32% gewijzigd door Destruction op 31-01-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Owja, even een advies aan degenen die een scooter/brommer willen kopen:
NEEM GEEN DATA-TAG!
Het kost je bijna 300 euro, en het is allemaal weggegooid geld. Waarom? Onlangs ben ik op de rollerbank gezet (was prima in orde), maar mijn data-tag werd niet gescanned. Ik vroeg dus waarom ze dat niet deden, met het volgende (weinig verassende) antwoord:
"Neuh hoor, daar doen we niet aan, kost alleen maar tijd".
Met andere woorden: Die extra diefstalbeveiliging waar je bijna 300 euro voor neertelt wordt niet gebruikt. Tegelijkertijd worden al je kappen minder waard omdat er codes in gestanst (sp?) zijn. Gelukkig heb ik het niet zelf betaald (papa=liev :> ), anders had ik nog wel erger gebaald.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik wil op mijn volgende brommer/scooter geen data-tag meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Martinator schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:10:
Owja, even een advies aan degenen die een scooter/brommer willen kopen:
NEEM GEEN DATA-TAG!
Het kost je bijna 300 euro, en het is allemaal weggegooid geld. Waarom? Onlangs ben ik op de rollerbank gezet (was prima in orde), maar mijn data-tag werd niet gescanned. Ik vroeg dus waarom ze dat niet deden, met het volgende (weinig verassende) antwoord:
"Neuh hoor, daar doen we niet aan, kost alleen maar tijd".
Met andere woorden: Die extra diefstalbeveiliging waar je bijna 300 euro voor neertelt wordt niet gebruikt. Tegelijkertijd worden al je kappen minder waard omdat er codes in gestanst (sp?) zijn. Gelukkig heb ik het niet zelf betaald (papa=liev :> ), anders had ik nog wel erger gebaald.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik wil op mijn volgende brommer/scooter geen data-tag meer.
Het lijkt me dat ze wel iets beter op letten als jij een bepaald model met bepaalde kenmerken als gestolen opgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:08
Mijn broertje heeft hier in de garage nog het volgende staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/scooter_stephan.jpg

• 19mm
• Doppler asje met c3 lagers
• Gianelli Reverse uitlaat
• Rode top cilinder (70cc)
• Malossi vario + Hebo koppeling
• nog wel wat meuk....

Hoe hard het gaat weet ik niet, te hard voor zo'n gammel scootertje iig ;) Ik weet niet wat hij er verder nog mee doet, rijden doet hij er iig niet meer op. Z'n rijbewijs heeft ie en ik geloof dat hij de scooter wil verkopen (anyone? ;)) en een Alfa 145 wil aanschaffen :)

Zelf heb ik een Malagutti Firefoxje gehad, andere pijp, 17mm carb, maar ben alweer veel te lang uit dat scooter gebeuren. Auto rijden vind ik veel leuker ;)

/edit
Simmie schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:27:

Leef jij ook nog joh? Lang niet meer online gezien, spreek me anders keertje aan op msn ofzo :Y)

[ Voor 48% gewijzigd door ephymerous op 31-01-2006 16:35 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.verhoeven01/mbx8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.verhoeven01/mt5.jpg

poeh voel ik mezelf ff oud zeg

:+ :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door iH8 op 31-01-2006 17:22 ]

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hoezo? Honda MBX-80'jes en MT'tjes rijden nogsteeds rond :P

* Destruction heeft een Yamaha DT gehad tot-ie met rijles begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Destruction schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:46:
Hoezo? Honda MBX-80'jes en MT'tjes rijden nogsteeds rond :P

* Destruction heeft een Yamaha DT gehad tot-ie met rijles begon.
nou ik bedoelde dat eigenlijk vanwege al die scootertjes hier ;)

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-04 18:55

Osxy

Holy crap on a cracker

Mijn scooter dan maar ook ff showen.
Afbeeldingslocatie: http://www.osxy.nl/~andre/scooter/scooter-miniaturen/0.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.osxy.nl/~andre/scooter/scooter-miniaturen/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.osxy.nl/~andre/scooter/scooter-miniaturen/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.osxy.nl/~andre/scooter/scooter-miniaturen/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.osxy.nl/~andre/scooter/scooter-miniaturen/4.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.osxy.nl/~andre/scooter/scooter-miniaturen/5.jpg
(uiteraard allemaal klikbaar)

Met deze CPI Popcorn haal ik de 70 met gemak, en bij dagelijks gebruik naar school haal ik de 1:40 (terwijl ik naar school gemiddeld 60 rijd)
De bestickering is door kennisen van mij verzorgd... voor nix :D _/-\o_

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tja een MT, nog my kind of flavour, doe mij maar een mooie oude 4takt SS, C of CB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:57

weebl

YARR!

Ik denk dat ik nu mensen tegen hun schenen ga trappen, maar so be it, ik wil dit eff kwijt.

Ik vind die sport-motorfiets style scooter toch zo kansloos.

ik bedoel deze dingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-motor.nl/Images/2005_TZR_Racing_Visual_tcm42-68783.JPG

Denk je in de verte een "snelle race-motorfiets" aan te zien komen rijden. En dan opeens hoor je "Wieeeeeeeeeeeeeee". Oh, het is een scooter...

Dat design is er voor om snel te gaan (>200 km/h), dus is zo'n design echt compleet nutteloos voor een scooter die niet harder mag dan 45 km/h en niet harder gaat dan 80 km/h...Duidelijk alleen voor de show bedoeld, maar het komt in mijn ogen erg incompetent over.

Echt zo van "ja eigenlijk wil ik snel (ik heb een er snel uitziende scooter) maar ik kan het niet..."

Wacht dan 2 jaar en haal dan je motorrijbewijs. Kan je er een kopen waar je ook het goede geluid/vermogen bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
weebl schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:23:
Ik denk dat ik nu mensen tegen hun schenen ga trappen, maar so be it, ik wil dit eff kwijt.

ik bedoel deze dingen:

[afbeelding]

Denk je in de verte een "snelle race-motorfiets" aan te zien komen rijden. En dan opeens hoor je "Wieeeeeeeeeeeeeee". Oh, het is een scooter...

Dat design is er voor om snel te gaan (>200 km/h), dus is zo'n design echt compleet nutteloos voor een scooter die niet harder mag dan 45 km/h en niet harder gaat dan 80 km/h...Duidelijk alleen voor de show bedoeld, maar het komt in mijn ogen erg incompetent over.

Echt zo van "ja eigenlijk wil ik snel (ik heb een er snel uitziende scooter) maar ik kan het niet..."

Wacht dan 2 jaar en haal dan je motorrijbewijs. Kan je er een kopen waar je ook het goede geluid/vermogen bij krijgt.
Ten eerste: Niet iedereen kan/mag een rijbewijs halen;
Ten tweede: Niet iedereen kan een motorrijbewijs betalen;
Ten derde: Een schakelbrommer (wat jij bedoeld) is niet veel duurder dan een scooter;
Ten vierde: Over smaak valt niet te twisten;
Ten vijfde: Design is niet alleen voor snelheid, ook voor mooiheid.
Wat zal jij je storen aan BMW's, Mercedessen, Porsche's, Ferrari's etc. in het openbaar... mocht je em niet snappen, zij mogen ook niet harder

Overigens ben ik niet al te lang geleden uit een topic geschopt omdat ik een soortgelijke discussie startte, maar daar was een bepaalde moderator (en bepaalde users) niet van gewend. MAW: wat wil je bereiken met deze post? Deze vraag werd namelijk ook aan mij gesteld, en ik kon daar niet op antwoorden, kan jij dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:57

M-ThijZ

Riding on Rails

ephymerous schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:33:
Mijn broertje heeft hier in de garage nog het volgende staan:

[afbeelding]
Hey Ephy, zal ik daar mijn kymco ook maar eens tegenover zetten. :p

Onderhand alweer een oude foto:
Afbeeldingslocatie: http://langenberg.student.utwente.nl/gallery/d/2945-2/IMG_4901.jpg

Tegenwoordig zit ie alweer een beetje in elkaar, en nu met een 70cc cilinder. Alleen is er een klein probleem met de brandstoftoevoer of iets dergelijks, want hij rijdt vreselijk belabberd.
Misschien dat ik um ooit nog een keer weer klaarmaak, maar het komt er de laatste tijd niet echt meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

lol, een Kymco DJ (Yes ook toevallig?) met een "No fear" sticker erop.. Like.. no fear, op een kymco? :X

* Destruction heeft een Kymco DJ gehad en had weldegelijk reden om bang te zijn, namelijk voor de onderhoudskosten... altijd wat met dat ding.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Destruction schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:36:
lol, een Kymco DJ (Yes ook toevallig?) met een "No fear" sticker erop.. Like.. no fear, op een kymco? :X

* Destruction heeft een Kymco DJ gehad en had weldegelijk reden om bang te zijn, namelijk voor de onderhoudskosten... altijd wat met dat ding.. :o
Ik dacht dat je meer op No Fear als in niet bang om dood te gaan op zon ding :+

Me broer heeft ook zo'n geval gehad , echt houtje touwtje werk die dingen imo :x
ephymerous schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:33:Leef jij ook nog joh? Lang niet meer online gezien, spreek me anders keertje aan op msn ofzo :Y)
^___^

[ Voor 20% gewijzigd door Raku op 01-02-2006 21:44 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

weebl schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:23:

[knip]
Volledig met hem: Ok, en dan heb je je SR of RS of wat het ook is... en dan? Dan ga je 45 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
Technicality schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:45:
[...]

Volledig met hem: Ok, en dan heb je je SR of RS of wat het ook is... en dan? Dan ga je 45 :z
Sr is een gewone scooter, Rs is een schakel.
En die dingen gaan direct uit de fabriek wel tegen de 100 (teller) hoor :z
Alleen worden ze hier in nederland gewoon ongelofelijk geknepen.
Martinator schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:08:

[...]
Wat zal jij je storen aan BMW's, Mercedessen, Porsche's, Ferrari's etc. in het openbaar... mocht je em niet snappen, zij mogen ook niet harder
Heel goed punt.
Als je een dikke auto ziet rijden, denk je toch ook niet: "pfff die mag op dit stukje toch maar 60 dus wat een kutbak :Z " :?
Dat is namelijk precíes hetzelfde.
Verder weet ik het niet hoe het zit met de tzr (quote van weebl) maar ik weet dat de frames en kappen e.d. van een de rs50 gewoon hetzelfde zijn als die van een rs125.
Zelfde verhaal met dna50's zelfde frame en gebeuren als een dna180
Dus je zou kunnen zeggen dat wel degelijk zijn gemaakt om met hoge snelheden goed te kunnen rijden.
Verder is er natuurlijk ook zoiets als gewoon uiterlijk :)
Jij koopt toch later een auto die je mooi vind? Waarom koop je geen lada? Die heeft geen aerodynamische buitenkant (even aerodynamisch als een baksteen :+ ). Maar die kan ook 120 rijden. Sneller hoef je er niet mee, toch denk ik dat je een auto koopt met wat mooie lijnen.
Waarom? Omdat dat mooi is :) Je hoeft er niet meteen functie aan te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 22:33
Brommers en scooters zijn voor mietjes!

Brommobielen pownage. Binnen en buiten de bebouwde kom gewoon 45km/h ipv 30 vs 40 kmh, lekker droog, warm en restecp :)

Alleen een beetje aan de dure kant misschien :P

* Mithrandir rijdt al 2 jaar relaxt, binnenkort mooi rijbewijs halen en dan voor 't echte werk ;)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

het echte werk is:

A ) Goedkoper (als je kijkt wat een 2ehands al moet kosten, daarvoor kun je voor bijv. een Suzuki Alto verzekering en belasting al een paar jaar vooruit betalen, incl. aanschaf..)
B ) Sneller

enzo.. :P

B.t.w Mithrandir, als ik het me goed herinner, heb jij ook een scooter.. dus niet miepen, mafkees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 22:33
Destruction schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:12:
het echte werk is:

A ) Goedkoper (als je kijkt wat een 2ehands al moet kosten, daarvoor kun je voor bijv. een Suzuki Alto verzekering en belasting al een paar jaar vooruit betalen, incl. aanschaf..)
B ) Sneller

enzo.. :P

B.t.w Mithrandir, als ik het me goed herinner, heb jij ook een scooter.. dus niet miepen, mafkees :P
A) Ja, zeker waar. Maarja, pimpen kost geld ;) :+
B.) Tsja, als je niet mag autorijden is brommobiel tech echt gaver hoor :)

Brommobiel rijdt 70kmh, dat rijd ik liever in de regen dan m'n scooter met 100 hoor!

[ Voor 4% gewijzigd door Mithrandir op 01-02-2006 23:15 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-04 13:23

Dentheman

Zie signature

Ik rijd voor mijn werk op een ijskar, bj 1971, 50 cc, bigass luchfilter, 3 wielen, 3 versnellingen (schakel) en er zit een compressor op om het ijs te koelen, ding gaat tot -20 binnen 3 uurtjes en is zodanig geïsoleerd dat het na 6 uur in 30 graden tijd wordt om een stopcontact op te gaan zoeken. gewicht: denk 200-250 kg zonder ijs erin.
Afbeeldingslocatie: http://img455.imageshack.us/img455/2922/p10100048ic.jpg
ja die man die tegen de kar leunt is patrick van kalken, mijn buurman

todo list:
- trommelremmen (voor) afstellen want hij remt alleen op z'n achterwiel en dat is niet zo fijn :p
- grote schoonmaak
- hier en daar wat houdertjes fixen en een jerrycan met een pompje voor een toekomstig spoelbakje

vandeweek weer eens mee gereden om 'm te laten schouwen voor kenteken

komt binnenkort wel eens recente(re) foto, deze is van de zomer :)
gooi 'm gerust in de startpost als je wilt :) eerst een goede foto :p

[ Voor 13% gewijzigd door Dentheman op 01-02-2006 23:21 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
Weer wat nieuws van mijn kant:
Mogelijk ga ik mijn zwartwitte dna ruilen tegen een nrg.
pic zonder kappen

Heeft de volgende setup:

Polini Evo 50
Bidalot C20
Malossi MHR RHQ
Dell Orto 21mm
Malossi MHR 2000
Malossi MHR Deltaclutch .
Malossi MHR Wingbell
Malossi VL13
Malossi V-snaar
Selletra italkit rotor

Loopt nu niet omdat de eigenaar de ontsteking niet werkend krijgt.
Enige wat er verder aan hoeft te gebeuren is:
evo 50 verkopen en ws een speed kopen
c20 verkopen, c21 kopen
21mm verkopen, 24mm mikuni of iets in die richting kopen.
Ws een electrisch waterpompje

En dan is er eigenlijk wel een complete setup :)

dit is dus btw niet voor op straat :z

[ Voor 17% gewijzigd door FlotterPower op 02-02-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

FlotterPower: Dat klinkt alvast intressant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:57

weebl

YARR!

Martinator schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:08:
[...]

Ten eerste: Niet iedereen kan/mag een rijbewijs halen;
Ten tweede: Niet iedereen kan een motorrijbewijs betalen;
Ten derde: Een schakelbrommer (wat jij bedoeld) is niet veel duurder dan een scooter;
Ten vierde: Over smaak valt niet te twisten;
Ten vijfde: Design is niet alleen voor snelheid, ook voor mooiheid.

[...]

Overigens ben ik niet al te lang geleden uit een topic geschopt omdat ik een soortgelijke discussie startte, maar daar was een bepaalde moderator (en bepaalde users) niet van gewend. MAW: wat wil je bereiken met deze post? Deze vraag werd namelijk ook aan mij gesteld, en ik kon daar niet op antwoorden, kan jij dat wel?
BMW's Ferrari's e.d. mogen misschien (in Nederland) niet hard, maar kunnen het wel. Ik stoor me absoluut niet aan zulke auto's (vind ze erg mooi). Ik heb respect voor mensen die genoeg geld hebben om met zoiets te kopen, en dat mogen ze van mij best laten zien.

De scooters waar ik het over heb zien er uit alsof ze hard kunnen, maar zijn in feite niks meer dan elke andere normale scooter. Waarom zou je iets showen waarvan alle mensen denken dat het snel is, en dat het uiteindelijk helemaal niet waar blijkt te zijn. Komt imho een beetje over als een schaap in wolfskleren (ipv andersom: VW busje met Formule1 motor erin). Vergelijkbaar met het opscheppen over je Ferrari met een 70 pk Fiat motor erin. Je hebt wel het design, maar niet de kracht. En het design van een Ferrari (en ook die race-motor schakelbrommers) is ervoor zodat ie snel kan (aerodynamica enzo). Maar omdat de motor niet sterk genoeg is heb je toch ook niks aan het design...

Dat mensen dit mooi vinden vind ik helemaal prima, het is hun goed recht. Maar zo'n brommer komt imho erg opschepperig over, terwijl ze helemaal niks hebben om over op te scheppen.

[ Voor 11% gewijzigd door weebl op 02-02-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:37
Ik heb nog altijd respect voor mijn wc.
Een Yamaha Aerox model 2000.
Alle standaard onderdelen nog aan boord, behalve uitlaat en krukas.
Uitlaat was doorgeroest en krukas overleden na duizend km door te rijden met kapotte lagers.
Heeft nu 45.000 km gelopen en doet het nog steeds, hulde _/-\o_
rijd redelijk, 40+ ofwel 80+ en doet het hopelijk nog een maandje, dan is het tijd voor een leasebak

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
FlotterPower schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:04:
[...]

Sr is een gewone scooter, Rs is een schakel.
En die dingen gaan direct uit de fabriek wel tegen de 100 (teller) hoor :z
Alleen worden ze hier in nederland gewoon ongelofelijk geknepen.

[...]

Heel goed punt.
Als je een dikke auto ziet rijden, denk je toch ook niet: "pfff die mag op dit stukje toch maar 60 dus wat een kutbak :Z " :?
Dat is namelijk precíes hetzelfde.
Verder weet ik het niet hoe het zit met de tzr (quote van weebl) maar ik weet dat de frames en kappen e.d. van een de rs50 gewoon hetzelfde zijn als die van een rs125.
Zelfde verhaal met dna50's zelfde frame en gebeuren als een dna180
Dus je zou kunnen zeggen dat wel degelijk zijn gemaakt om met hoge snelheden goed te kunnen rijden.
Verder is er natuurlijk ook zoiets als gewoon uiterlijk :)
Jij koopt toch later een auto die je mooi vind? Waarom koop je geen lada? Die heeft geen aerodynamische buitenkant (even aerodynamisch als een baksteen :+ ). Maar die kan ook 120 rijden. Sneller hoef je er niet mee, toch denk ik dat je een auto koopt met wat mooie lijnen.
Waarom? Omdat dat mooi is :) Je hoeft er niet meteen functie aan te koppelen.
Ga je bronnen eens na?het frame van een rs125 is degelijk anders als het frame van een rs50...
Probeer anders het blok maar eens over te hangen...lukt je niet zonder aanpassingen.

Hieronder trouwens een foto van mijn vorige schatje..

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/2869/test9ar.th.jpg

Geweldige brommers , onderhoud is prijzig ivm onderdelen 25 jaar oud = kassa
Blokjes lopen geweldig , niet kapot te krijgen.

Setup :

4bak direct
50cc mahle bewerkt.
mahle gesmede zuiger.
17mm bing
32mm bocht, eindemper.
12:33

Top was niet zo hoog , maar optrekken was enorm.
Hoe snel een scooter ook was, met optrekken kon je hem voorblijven of bijhouden.
Vooral in de bochten was je veel sneller , veel snelle scooters misten gewoon vermogen onderin , vooral de 70cc mannen.

Vorige zomer brommer verkocht , onwijs spijt van gekregen(miste het gevoel van 2 wielen).
Inmiddels aan het rondkijken voor een leuke 4takt racer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door AcIDeR op 02-02-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Laatst online: 22-04 22:17

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/boosternofear/hpbimg/BOOSTER%20SPIRIT.JPG

Een Booster Spirit welke ik al sinds 2000 in bezit heb.
Zeer fijne scooter , helaas beginnen de kosten te komen , onlangs de carter in 2 gebroken, uitlaat doorgeroest enz...
Het wordt maar eens tijd voor een auto denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Ik rijd op dit moment een brommertje, de wel bekende Puch maxi.
Hij loopt +/- 65 met een standaard 50cc en een 14mm carbaratuer (dacht ik) en een proma uitlaat.
Hij loopt opzich best en doet wat hij moet doen. Binnenkort nog eens de ketting en het achtertandwiel vervangen en ik kan er weer anderhalf jaar tegen aan. Het enige probleem dat ik dan nog heb is de hoge geluidsproductie van de uitlaat, maar ooit vervang ik die denk ik ook nog eens. :Y)

Ik zal binnenkort wel eens een pic online zetten. Hij is geel/blauw en je zal hem alleen zien rijden tussen mijn huis en school. (En af en toe ergens in Rotterdam of m'n eigen dorpje)
Ik heb er niet veel voor betaald en tot nog toe heeft het me net de helft aan aankoopsprijs (E250,-) gekost aan reparaties. (Eén keer de kickstart veer laten vervangen had toen geen tijd om zelf het blok uit elkaar te halen en had er behoorlijk haast mee.) Verder geen problemen er mee gehad tot nu toe en ik hoop dat dat nog even zo kan blijven. (Naast een keer regulier zelf onderhoud als de banden vervangen en de ketting en tandwielen maar dat was m'n eigen schuld omdat ik niet optijd had aangespannen.)

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Y0ur1 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 01:52:
Zijn er hier nog 4-takters, al die scooters B)
Wou net zeggen :9

* Glashelder rijd rond op een (helaas replica :'( maar komt ooit verandering in) Monkey rond. Heb er net een 72cc cilinder bovenop gezet en man wat een koppel voor een brommer.. :Y) Zag hierboven iemand iets zeggen over vermogen onderin op een kreidler. Moet je hierop eens gaan zitten :P Bij 3000 toeren in z'n 2 gasgeven...op je achterwiel.. 8)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69355/full.jpg

Verder zitten en 10" takegawa velgen onder met Bridgestone ML50 banden. Ook is er voorzien in goede remmen, want die Skyteam dingen zijn maar prut..heb er een 2-cilinder brembo op zitten :) Overigens is ook die uitlaat hierop maar prut (maarja gratis gekregen..). Heb de standaard uitlaat eronder zitten. Trekt nu zo'n 60km/h met een uber trek vertanding (geloof 17/43 :X ). Verder zit er nog een Kitaco toerenteller op :)

Overigens trok deze brommer met gemak 1:60/70 toen ik vanuit Diever (Drenthe), naar Haarlem ging..(was ongeveer 210km..omgereden via Kampen per ongeluk :X)

Brommer mag wel in de startpost :)

Voor degene die het opvalt..m'n icon is dus een Honda Nice ..

[ Voor 35% gewijzigd door Glashelder op 04-02-2006 03:21 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een brommer. Wat ik wil:

-Er moeten 2 personen oppassen
-hoeft niet hard te kunnen rijden, zou wel handig zijn.
-Hij moet een beetje zuinig rijden
-niet duur in onderhoud (het liefst geen onderhoud nodig)
-niet duur in aanschaf
-niet duur met verzekeren.

Wat zou ik kwijt zijn me aanschaf van zo'n brommer en hoeveel ben ik per maand kwijt aan onderhoud, verzekering en benzine (elke dag rijd ik een km of 20).

Ik ben bezig met het leren voor mijn theorie voor mijn autorijbewijs, in hoeverre komt dat overeen met een brommer certificaat?

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

als je je auto-theorie hebt mag je geloof ik ook op een brommer rijden?

Zie ondertitel

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Of dat met auto-theorie al zo is, weet ik niet. Zodra je je rijbewijs hebt mag je afaik gewoon op een brommer rijden.. Voor de zekerheid kun je dan met je rijbewijs op het lokale gemeentehuis/stadskantoor een certificaat kopen ;)

Ikzelf heb een Honda Vision uit '93, ik weet niet hoe oud je bent, voor mij kost die 142,50 bij OrionDirect, en dan heb ik WA + Opzittenden + Verhaalrechtbijstand. Onderhoud? Valt mee, ik heb met de mijne sinds aanschaf iets van 5-6000Km gereden, hij heeft me nooit in de steek gelaten. Ik heb hem pas voor een beurtje gedaan, nieuwe olie in de voor- en achterwielnaaf, nieuwe remblokken etc. Dingetjes als nieuwe bougie- of bougiedop, en bobine, doe ik gewoon zelf :) Stelt verder niks voor. Een honda vision via marktplaats kost nu nog zo'n 2-300 euro. En misschien heb je er in het begin, dus voordat je goed ermee kunt rijden, nog wat werk en kosten. Maar als dat honda blok dan eenmaal loopt, dan gaat-ie ook niet zomaar stuk. Een gevoelig punt is de oliepomp, laat die dan ook als eerst inspecteren, en indien nodig schoonmaken :) Ohja, verbruik? Ik 1:35 is tedoen :) Dat is dus ongeveer 140Km op 1 tank van 4,60L :)

Zet je a.s scooter dan ook direct op kenteken, ben je in 1 keer van het gedoe af :)

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 16-02-2006 12:01 ]

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:03

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hmm, even weer mijmeren bij de herinneringen aan mijn scootertijdperk. :) Is nu alweer 5,5 jaar geleden dat ik em verkocht, maar nog altijd kijk ik een keer extra als ik een zilveren Runner zie rijden.

Zo uit m'n hoofd:
- Dell'Orto 17,5mm
- Polini Alu 70
- Polini ForRace
- Giannelli-demper voor een Aprilia RS50

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/Runner/runnermartijn1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/Runner/runnermartijn2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/Runner/runnermartijn3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/Runner/runnermartijn4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/Runner/runnermartijn5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/Runner/runnermartijn6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/Runner/runnermartijn7.jpg

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:12

4x2

lộn xộn quá

Mn oude NSR:
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/NSR/NSRnaked27.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/NSR/NSRnaked31.jpg

MBX80 blokje
Originele cilinder opgeboord naar 55mm (98cc), vertex zuiger van een athena cilinder.
Enigszins VHS bijgebeund (en zelf ook nog wat gedaan), kop uitgedraaid/squishband aangepast en een o-ring dr in (en voor de buitenrand vloeibare pakking).
24mm mikuni VM
Twin-Air sponsfilter
Tecno uitlaat, 3cm ingekort bij de voorbocht, verlengde Leo Vince demper.
Standaard ontstekingsgrondplaat uitgevijld en stond ong 7mm vroeger dan standaard.
Radiateur van een Suzuki RG80.
16-45 vertanding.
15,7PK@9500rpm en 7pk bij 6000rpm, vrij behoorlijk dus.
Gemiddeld verbruik lag rond de 1:25-1:30, dus hij reed nog eens goedkoop ook :P
Top lag rond de 115 digitaal, dan draaide die net 10000rpm

Mn oude MTX-sh

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/MTX-SH/MTX4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/MTX-SH/MTX3.jpg

70cc eurocilindro
Proma50 uitlaat en Jamarcol demper
20mm mikuni met externe sproeier
Std luchtfilter, dikke slang
15-42 vertanding (dacht ik)
7,2PK@8000rpm (ofzo), top lag rond de 90 op teller.

Oude Suzuki TSX

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/TSX/Rotonderaggen.JPG

70cc eurokit
std verlaste uitlaat met dezelfde leo vince demper als die NSR
16mm mikuni
std luchtfilter, voorvorkrubber als slang
een vertanding (:P)
Geen koppeling en geen kickstarter, wende na een tijdje wel, alleen stoppen was een beetje omslachtig.
Finaal afgeragd en toen nog voor 150 euro verkocht.....

Heb nog meer dingen gehad (2 MT's, een Gilera Typhoon, puch maxi of wat), maar hier heb ik het meeste mee gereden.

[ Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 16-02-2006 18:10 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Martinator schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:35:
Yay :D
Hoopte al dat er een keer zo'n topic gemaakt zou worden :9 Ik ben zelf ook brommerrijder (mag geen autorijbewijs, slechte ogen), en ben best trots op mijn beesie ;)
[afbeelding]
Dit is niet de mijne, zal binnenkort even pics maken (in het echt issie veel mooier :D)
Enige wat ik er aan veranderd heb is een tweede spiegel er op gezet, een mooie SHAD-koffer (29 liter), en een zijstander (zit er niet standaard op).

SPECS!!!!111:
Massa rijklaar:
68 kg
Massa ledig voertuig:
61 kg
Wielbasis:
119 cm
Geluidsniveau:
80dB(A)
Toerental geluidsniveau:
3635 omw/min

Gescheiden tanksysteem, elektrische start, schijfrem voor

Gemeten verbruik is gemiddeld 1:40, lekker zuinig dus. Met een tankje van 3,5 liter kan ik dus zo'n 140 kilometer rijden, dat lijkt me zat :P
En over het nieuwe kenteken: Ik heb hem net vanmiddag opgehaald (was totaal 75 euro kwijt :/ ), blijktie niet te passen 8)7 Dat wordt dus even zagen, boren, buigen totdat 'ie past...
*rilt*.

Met koffer :o

Hier in het midden van het land rijd er iemand rond op de snorversie, en de zithouding lijkt mij totaal niet comfortabel. Doe mij de oude classic / revival maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/tomosclassic/Thumbnails/IMG_0718.JPG

_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
darkdesign schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:07:

-niet duur in aanschaf

Wat zou ik kwijt zijn me aanschaf van zo'n brommer en hoeveel ben ik per maand kwijt aan onderhoud, verzekering en benzine (elke dag rijd ik een km of 20).

Ik ben bezig met het leren voor mijn theorie voor mijn autorijbewijs, in hoeverre komt dat overeen met een brommer certificaat?
Pas als je je complete autorijbewijs hebt, dan heb je geen certificaat meer nodig. Welke brommer/scooter je moet kopen moet je uiteraard zelf uitzoeken. De andere vragen kan ik wel beantwoorden:
Een nieuwe scooter (4-takt) incl goed kettingslot + WA verzekering + onderhoud + benzine kost je zo'n 80~90 euro per maand. Lijkt misschien veel, maar dit is ongeveer 1/4 van wat een auto je per maand kost. Tis bovendien goedkoper dan het openbaar vervoer en je bent sneller dan elke andere vorm van vervoer.

Er zijn ook nadelen: Scooterrijders maken ongeveer 30x zoveel kans om te overlijden dan een autorijder (bron kun je vinden door even te googlen naar verkeersdoden. Er is een instituut van de overheid wat dit allemaal bij houdt). Uiteraard is er een verband met je leeftijd, 16-jarige willen nog wel eens 80 gaan rijden op een simpele scooter met standaard remmen en banden, niet wetende dat deze twee onderdelen geen hoge snelheden aankunnen. Een ander nadeel is last van het weer. Met de juiste kleren heb je hier nauwelijks last van.

Ik rijd zelf ook scooter terwijl ik een OV kaart heb. Dat komt omdat ik anders met de bus moet, welke mij elke dag 1,5~2 uur extra vrije tijd kost. Bovendien heb ik een schijt hekel aan de stinkbus :+.

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 17-02-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darkdesign schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:07:

-niet duur in aanschaf

Wat dacht je van een Tomos? Kost je 60 euro per jaar qua verzekering, 10 euro per maand aan onderhoud en 800 euro nieuw qua aanschaf. Qua benzine is het 5 euro per 120km.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 17-02-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Dentheman schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:19:
Ik rijd voor mijn werk op een ijskar, bj 1971, 50 cc, bigass luchfilter, 3 wielen, 3 versnellingen (schakel) en er zit een compressor op om het ijs te koelen, ding gaat tot -20 binnen 3 uurtjes en is zodanig geïsoleerd dat het na 6 uur in 30 graden tijd wordt om een stopcontact op te gaan zoeken. gewicht: denk 200-250 kg zonder ijs erin.

todo list:
- trommelremmen (voor) afstellen want hij remt alleen op z'n achterwiel en dat is niet zo fijn :p
- grote schoonmaak
- hier en daar wat houdertjes fixen en een jerrycan met een pompje voor een toekomstig spoelbakje
- Belettering erop laten plakken
- Nog één keer alles in de DD lak en het groene nog één keer schilderen
gooi 'm gerust in de startpost als je wilt :)
Vandaag even een boel schoongemaakt op mn werk waaronder de ijskar O+

Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/2822/tnkar0fz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/361/tnkarachterii4ao.jpg
Achterlicht uit '69 :9

Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/3609/tnkarlaagvoor1yd.jpg
Metertje of twee hoog

Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/1241/tnkarzijkant5kp.jpg
zijaanzicht

[ Voor 6% gewijzigd door Dentheman op 20-02-2006 17:48 ]

Zie ondertitel

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@Denthemen, stoere bak hoor. Ziet er keurig uit. :)

Ik heb dan ook maar besloten een brommer/scooter aan te schaffen, omdat de busverbindingen hier ruk zijn (ik ben op de fiets sneller :X ), maar 2 uur fietsen per dag is ook niet alles. En een auto vind ik bezwaarlijk ivm milieu etc (hoewel ik zeven jaar op zaterdag bij de post heb gereden ;) ).

Mijn eisen zijn vrij simpel; 45km/h en zuinig genoeg. Wat voor merk het is maakt me niet uit, ik hoef niet cool meer te zijn als 25 jarige. ;) Verzekering zal ook wel meevallen, aangezien ik niet meer in de risicogroep val. Ik wil een simpel ding, geen schakelbrommer oid.

Correct me if i'm wrong, maar 4takten zijn over het algemeen zuiniger, of ligt dat aan je rijstijl? Dit zijn zo ongeveer mijn keuzes, zonder prijzen, maar zitten hier dingen bij die ik moet vermijden of aan te raden zijn?

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Roamor schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:44:
@Denthemen, stoere bak hoor. Ziet er keurig uit. :)
Thanks, het is geeneens een dure hobby (voor de baas dan :P), verf is niet zo duur en veel gereedschap heeft 'ie nog van z'n klusbedrijf, het zijn echter de uren die erin zitten die 't vrij prijzig maken, maarja, vandezomer verdient 't zich allemaal weer terug, en niet zo'n beetje ook :D

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Roamor: De Honda MT die daar tussen staat is een schakelbrommer, geld ook voor die Rieju RR. Er staat ook een Kymco DJ tussen, maar die moet je mijden.. niets dan problemen, en qua onkosten kun je er volgens mij ook een goedkope auto van rijden :P Niet kopen dus.

Als ik het goed heb gezien staat er ook een Giler Runner tussen, dat is imo een aanrader. Degelijke scooter, als je zo'n ding orgineel koopt, er rustig mee omgaat en de beurtjes goed bijhoud, kun je er zorgeloos mee toeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Destruction schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:38:
Roamor: De Honda MT die daar tussen staat is een schakelbrommer, geld ook voor die Rieju RR. Er staat ook een Kymco DJ tussen, maar die moet je mijden.. niets dan problemen, en qua onkosten kun je er volgens mij ook een goedkope auto van rijden :P Niet kopen dus.

Als ik het goed heb gezien staat er ook een Giler Runner tussen, dat is imo een aanrader. Degelijke scooter, als je zo'n ding orgineel koopt, er rustig mee omgaat en de beurtjes goed bijhoud, kun je er zorgeloos mee toeren :)
Dank je wel voor je reply. Het leven kan raar lopen, want bij mijn nieuwe baan (sinds vandaag)kan ik toevallig met iemand meerijden, en heb ik dus geen brommer meer nodig. Desondanks heel erg bedankt voor je moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Mja, mocht je je ooit bedenken, hou dan dat advies in je achterhoofd :P

Overigens, zo heel veel zuiniger dan een 2takt is een 4takt scooter niet, da's echt te verwaarlozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21921

Destruction schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:12:
Mja, mocht je je ooit bedenken, hou dan dat advies in je achterhoofd :P

Overigens, zo heel veel zuiniger dan een 2takt is een 4takt scooter niet, da's echt te verwaarlozen :)
1:30 2-takt tegen
1:60 4-takt

inderdaad te verwaarlozen...... Sterker nog, er zijn zelfs nieuwe modellen 4-takt blokjes die over de 1:100 gaan (nieuwe honda benly modellen). Bovendien vervuilen 2-takt brommers vele malen meer dan 4-takt blokjes omdat de verbranding heel onvolledig is en omdat er olie wordt verbrand voor de smering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hebben we het dan over automaatjes met vario of schakelbromfietsen?

...precies..

En dat 2takt meer vervuild dan 4takt klopt. Maar een 2takt is wel onderhoudsvriendelijker dan een 4takt. Zeker als je niet alles zelf kunt, en je de scooter dus af en toe weg brengt.. Hoe minder een monteur hoeft te verwijderen om bij de cilinder etc. te kunnen, hoe goedkoper je af bent :) Zoiezo kan ik me niet echt voorstellen dat een 4takt onderhouden goedkoper is dan een 2takt :)

Met een 2takt schakel haal je ook de 1:70, als je maar geen debiel rijdend 16 jarig ettertje bent :)

[ Voor 75% gewijzigd door Destruction op 02-03-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 keer zo zuinig en te verwaarlozen?

:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Destruction schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:08:
Hebben we het dan over automaatjes met vario of schakelbromfietsen?

...precies..

En dat 2takt meer vervuild dan 4takt klopt. Maar een 2takt is wel onderhoudsvriendelijker dan een 4takt. Zeker als je niet alles zelf kunt, en je de scooter dus af en toe weg brengt.. Hoe minder een monteur hoeft te verwijderen om bij de cilinder etc. te kunnen, hoe goedkoper je af bent :) Zoiezo kan ik me niet echt voorstellen dat een 4takt onderhouden goedkoper is dan een 2takt :)

Met een 2takt schakel haal je ook de 1:70, als je maar geen debiel rijdend 16 jarig ettertje bent :)
Een variomaat zorgt er echt niet voor dat je 2 x zoveel verbruikt hoor, ik snap niet helemaal hoe je daar aan komt. Aangezien een variomaat gewoon een traploze versnelling is waardoor je altijd in de juiste versnelling rijdt en met volle toeren weg kan rijden. Dit is hetzelfde met schakel maar dan niet traploos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
1 op 70 met een schakelbrommer anno 2006?
NO WAY!

Ik draaide met mijn kreidler uit 77 een verbruik van 1 op 50 mits ik onder de 6000 toeren bleef.
Een begrensde of ONbegrensde RS50 kwam niet eens in de buurt van mijn verbruik.

Overgens lijkt mij een 4takt juist onderhoudsvriendelijker...aangezien je cilinder etc niet zo snel hoeven worden te vervangen zoals bij 2 takt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

AcIDeR schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:53:
1 op 70 met een schakelbrommer anno 2006?
NO WAY!
Waar lees jij dat ik het over die schrale nepmotoren van tegenwoordig heb? :D

op een DT met een normale rijstijl haal je dat wel. Dat waren namelijk mijn verbruikscijfers.

Ter info, mijn scooter rijd al 13 jaar (26.000Km) met zijn orginele cilinder en zuiger..
Anoniem: 21921 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:29:
Een variomaat zorgt er echt niet voor dat je 2 x zoveel verbruikt hoor, ik snap niet helemaal hoe je daar aan komt. Aangezien een variomaat gewoon een traploze versnelling is waardoor je altijd in de juiste versnelling rijdt en met volle toeren weg kan rijden. Dit is hetzelfde met schakel maar dan niet traploos.
Een variomaat maakt over het algemeen ook meer toeren dan een normale schakel zou doen. Of gewoon een puch maxi.. Het is wel zo dat een 4takt minder hoge toeren maakt dan een 2takt, maar echt zo gigantisch veel schelen als jij daar beweerd doet het niet. Dat verschil is echt geen 1:20..

Dus een 2takt scooter naast een 4takt schakel zetten is niet rieel. 1:60 met een scooter? Denk het niet..

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 02-03-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interessant stukje tekst, ik heb het ook allemaal maar "van horen zeggen". We zouden eigens eens de proef op de som moeten nemen, dat nieuwe 4-takt scooters "maar" een verbruik van 1:50 hebben had ik al eens gehoord. Maar over 4-takt schakels hoor ik hele anders verhalen, tot het extreme aan toe 1:140 van de nieuwe benly ss. Tenminste, dat beweert de verkoper (die toch te boek staat als de 4-takt docter van het land). (http://www.4-strokebikecentre.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Ik haalde ook 1 op 65 met mijn 2takt kreidler...
Zolang ik maar onder de 6000 toeren bleef , en het gas RUSTIG opendraaide.

Verbruik kun je sturen , je koopt geen brommer voor het zuinige verbruik.
Want dan ken je beter een fiets kopen.

Overgens kun je best 1 op 70 halen met een schakelbrommer , maar dan rijd je echt niet "vloeiend".
Orgineel en dan niet aan het gas komen..maar anders...

PS : Trek je scooter cilinder er eens af na 30.000 km en ga zoeken naar stootrandjes...
2takt zonder Nicasile wand en gesmede zuiger is gewoon troep..

[ Voor 41% gewijzigd door AcIDeR op 02-03-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

buurman met een peugot fox snor: 1 : 30
Maatje met een 70CC 1 : 15/20
maatje met aprilla sr : 1:25 / 1 :30
Ik met ijskar: 1:10 (als ik 'm asociaal vet doorhaal, één hele tank gedaan) en 1:20 als ik uiterst beschaafd rijd, dat betekende wel dat 'ie vrij regelmatig afsloeg :P

Overigens tank ik met die kar altijd shell (mix) ik heb ook 2 tankjes texaco gereden maar:
1. Niet vooruit te branden
2. Sloeg af als 'ie stationair liep
dus geen texaco meer voor de kar :P

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op een litertje kan ik 33 kilometer rijden, met mijn Tomos Classic '98 :)

Wel met 50 snel, en het is niet zo heel nauwkeurig gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Zelf mengen geen optie voor die kar?

Ze mengen de olie namelijk 1 op 50 bij de pompen.
Vroeger was de kwaliteit van de olie anders , en oudere motoren lopen dus niet goed op 1 op 50.

Ikzelf mengde altijd 1 op 35 , alhoewel dit wel meer als 11.000 toeren draaide ;)
Mijn huidige tomos krijgt benzine van de pomp , met daarbij een extra dopje olie.
Dit omdat ikzelf het blokje net wat lekkerder vind lopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

AcIDeR schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:45:
Ik haalde ook 1 op 65 met mijn 2takt kreidler...
Zolang ik maar onder de 6000 toeren bleef , en het gas RUSTIG opendraaide.
Hoe hard reed je Kreidler?
Verbruik kun je sturen , je koopt geen brommer voor het zuinige verbruik.
Want dan ken je beter een fiets kopen.
Dat zeg ik.. als je geen ettertje van 16 bent wat alleen de gasstand 'volgas' kent en anticipeert, kun je heel goed zuinig rijden.
Overgens kun je best 1 op 70 halen met een schakelbrommer , maar dan rijd je echt niet "vloeiend".
Orgineel en dan niet aan het gas komen..maar anders...
70cc, verder standaard was mn DT. Maargoed, hoeveel km's reed jij met je schakel? Ik draaide er we minimaal 300km door in een week, en lange afstanden.. Dan word een brommer al snel wat zuiniger dan waneer je alleen in de stad rijd :)
PS : Trek je scooter cilinder er eens af na 30.000 km en ga zoeken naar stootrandjes...
2takt zonder Nicasile wand en gesmede zuiger is gewoon troep..
Hij is er pas nog afgeweest, nog geen sporen van echte slijtage :)

En ja, ik weet zeker dat die cilinder en zuiger de eerste nog zijn die er ooit op gemonteerd zijn, ik ben 2e eigenaar, vorige eigenaar heeft er verder nooit aan gesleuteld.. :)

Honda blokken zijn gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Kreidler liep +-85 , 90.

Ik maakte dat jaar +- 25.000 brommer km's in het totaal...dus aan het zuinig zijn ligt het niet.
Ik had dat jaar mijn examenjaar...dus tijd over :P

Overgens maakt honda iid erg leuke blokjes , zelf ook een DT gehad...maar deze gaf de geest(achterbrug brak in het bos :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij wordt echt een hoop overdreven hier :/ Neem nou die cilinder hierboven. Misschien geen zichbare sporen, maar laat hem maar eens nameten. Zul je verbaasd zijn hoe versleten die werkelijk is. Waarschijnlijk is die gewoon altijd goed gesmeerd geweest (als dat niet zo is zitten er krassen in).

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 03-03-2006 02:59 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Glashelder schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 02:52:
Volgens mij wordt echt een hoop overdreven hier :/ Neem nou die cilinder hierboven. Misschien geen zichbare sporen, maar laat hem maar eens nameten. Zul je verbaasd zijn hoe versleten die werkelijk is. Waarschijnlijk is die gewoon altijd goed gesmeerd geweest (als dat niet zo is zitten er krassen in).
Er zitten wat kleine krasjes in, maar verder is de cilinder nog goed. Start met deze kou in 1x en rijd nog altijd 60km/h (mits warme motor). Ja, 26.000Km. Ik zeg niet dat ik er vanuit ga dat-ie nog wel 20k draait (hij zal er tegen de 30.000Km vast wel mee kappen), maar voorlopig rijd-ie nog prima :)

Mijn DT is ook overleden :P Ik kreeg een duwtje van een auto achter me, DT is niets meer van overgebleven :o van mij gelukkig wel :P

Ben nog op dat vehikel naar Normandie geweest :D

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 03-03-2006 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Vanmiddag even naar het strand gereden voor een shoot :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/dennisvanrietschoten/Blog/Fotos/tnb_P1010012.jpg
Volgas in z'n 2 al slippend de dijk op :+
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/dennisvanrietschoten/Blog/Fotos/tnb_P1010032.jpg
Achteruit de pier op
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/dennisvanrietschoten/Blog/Fotos/tnb_P1010036.jpg
De duinen in
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/dennisvanrietschoten/Blog/Fotos/tnb_P1010045.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/dennisvanrietschoten/Blog/Fotos/tnb_P1010046.jpg
onderaan de dijk

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lol, Extreme IceVenting? Blijft een enorm mooie bak om te zien (maar dat had ik al eens gezegd natuurlijk ;)).

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 03-03-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Weet iemand trouwens welke papieren je allemaal bij je moet houden met het nieuwe kenteken bewijs ?
Ik heb nu nog m'n oude plaat er op zitten maar ga van de week de nieuwe bestellen.
Dus nu heb ik alleen m'n verzekeringspapieren en m'n certificaat bij me.
Ik neem aan dat ik dan straks als de andere plaat er op heb zitten het volgende bij me moet hebben:
certificaat, verzekeringspapieren, kentekenbewijs deel 1A en kentekenbewijs deel 1B.

Ik vind het verder maar een duur geintje ben nu al 41,40 euro kwijt voor een paar papieren. 8)7
Dan moet ik nog een plaat laten maken, iemand een idee hoeveel dat nog kost.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

verschilt eigenlijk per plaats wat het kost. Hier in Zwolle zit het op 22,50 voor een kentekenplaat.

Ik weet niet precies welke nummers er bij de delen horen, maar voertuigbewijs + tennaamstellingsbewijs moet je bij je hebben, overschrijvingsbewijs (d'uh!) thuis laten :)

Straks dus certificaat + verzekeringspapieren + kentekenbewijs.

Het is verder inderdaad een duur geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet de 8 euro van voor je uitreksel niet :{

Maar hey, vergeet niet waar we dit allemaal voor doen. De nieuwe BMW van balkenende!

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 06-03-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Die kans is groot DesertStorm..

Toch moet je niet vergeten dat hier ook voordelen aan zitten. Je brommer word voor diefstal minder intressant, je hoeft niet meer ieder jaar van plaatje te wisselen (vooral met verroeste schroeven is dat een $!@%!$@%$! werk), als je hem verkoopt en denkt hem te zien rijden, en je kunt kentekens onthouden, weet je zeker of het hem is (en da's ansich verder niet intressant, maar gewoon 'grappig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor diefstal minder interresant? Kun je mij dat uitleggen?

En verroeste schroeven? Ik heb gewoon een simpele schroef, die onmogelijk vast kan roesten. Je moet dan ook geen boutjes en moertjes gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Anoniem: 37526 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:03:
Voor diefstal minder interresant? Kun je mij dat uitleggen?

En verroeste schroeven? Ik heb gewoon een simpele schroef, die onmogelijk vast kan roesten. Je moet dan ook geen boutjes en moertjes gebruiken :)
Boutjes en moertjes gebruiken doe ik zeker niet :P Ik had altijd gewoon 2 schroefjes, nu zit mijn kentekenplaat gewoon vast met 3 popnagels :Y) lekker lomp :+

Voor diefstal minder intressant; 'vroeger' kon je een brommer jatten, en alles behalve het frame gebruiken.. Nu is ook het carter waardeloos. Kijk, ik zal niet zeggen dat-ie als hij op kenteken staat niet meer gestolen kan worden. Maar wat ik wel zeg, is dat een dief liever een heeft met verzekeringsplaatje, want dat is een veel makkelijkere buit :)

Dus iedereen die enige waarde aan zijn brommer hecht (of gewoon een brommer met redelijke waarde heeft), snel kentekenen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 06-03-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe bedoel je precies dat het carter waardeloos is :?

Ik zie weinig verschil aan de nieuwe situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Generic XOR, Yamaha motorblok. Ik kom terug van school, ongeveer 5 kilometer gereden. Thuis zie ik dat het olielampje brand. Ik de olie bijgevuld en even daarna de scooter proberen te starten. Het olie lapje blijft branden en de scooter wil niet starten. Ook niet na 20 minuut wachten (dacht dat hij verzopen was). Iemand enig idee voordat ik de dealer op ga bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Anoniem: 37526 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:01:
Hoe bedoel je precies dat het carter waardeloos is :?

Ik zie weinig verschil aan de nieuwe situatie?
Bij een gekentekende brommer/scooter is het motornummer genoteerd. Het motorblok kan nu dus niet zomaar meer gebruikt worden. Helemaal niet als een brommer met jouw (gestolen) motorblok voor schouwing komt, wat ze toch allemaal moeten :+

Dan zal de schouwer, of anders de RDW, de melding krijgen dat een motornummer voor de 2e keer wordt aangemeld. Dat betekend minimaal een controle, en waarschijnlijk krijgt de eigenaar (via tennaamstelling van het kenteken dat bij het motorblok hoort :P) ook bericht krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Anoniem: 112352 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:19:
Generic XOR, Yamaha motorblok. Ik kom terug van school, ongeveer 5 kilometer gereden. Thuis zie ik dat het olielampje brand. Ik de olie bijgevuld en even daarna de scooter proberen te starten. Het olie lapje blijft branden en de scooter wil niet starten. Ook niet na 20 minuut wachten (dacht dat hij verzopen was). Iemand enig idee voordat ik de dealer op ga bellen?
Heeft dat olielampje lang gebrand? Gaat de motor nog wel rond als je hem aankickt/op startknop drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Destruction schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:00:
[...]

Heeft dat olielampje lang gebrand? Gaat de motor nog wel rond als je hem aankickt/op startknop drukt?
Hij doet het nu, na een aantal minuten gekicked te hebben. Toch blijft het olielampje wel branden. Morgen maar eens een stukje rijden, hopelijk stopt het dan met branden. Heb hier al een paar keer last van gehad, maar nooit onthouden wat de oplossing was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

hehe :P

Gewoon goed in de gaten houden hoeveel olie er nog in zit :) Je wil niet dat-ie door gebrek aan olie warm/vastloopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Destruction schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:58:
[...]

Bij een gekentekende brommer/scooter is het motornummer genoteerd. Het motorblok kan nu dus niet zomaar meer gebruikt worden. Helemaal niet als een brommer met jouw (gestolen) motorblok voor schouwing komt, wat ze toch allemaal moeten :+

Dan zal de schouwer, of anders de RDW, de melding krijgen dat een motornummer voor de 2e keer wordt aangemeld. Dat betekend minimaal een controle, en waarschijnlijk krijgt de eigenaar (via tennaamstelling van het kenteken dat bij het motorblok hoort :P) ook bericht krijgt..
Sinds waneer wordens scooters gebruikt voor de motorblokjes dan?
Het minst leuke onderdeel aan een brommer is wel het blok :D

En wat als je dan een ander blok eronder hangt...ben je dan ook in overtreding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Destruction schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:58:
[...]

Maar gaat de politie dan met elke controle alle nummers langs? Dat lijkt mij imho bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

AcIDeR schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:08:
Sinds waneer wordens scooters gebruikt voor de motorblokjes dan?
Het minst leuke onderdeel aan een brommer is wel het blok :D
9 v.d 10 keer dat iemand een scooter steelt, gaat het om het motorblok ;)
En wat als je dan een ander blok eronder hangt...ben je dan ook in overtreding?
Dat moet je dan doorgeven bij de RDW (ander motornummer), net zoals bij de auto.
Anoniem: 37526 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:19:
Maar gaat de politie dan met elke controle alle nummers langs? Dat lijkt mij imho bullshit.
Toch zou ik daar niet al te raar van opkijken :) Bij een rollerbank controle bijvoorbeeld controleren ze je framenummer, eitje om dan meteen het motornummer te doen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Och, ze controlleren hier niet eens op datatags. Ze zijn ongelofelijk lui hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

vandaag ff met een sr van een maatje gereden na volleybalwedstrijd, ik ros even flink door, gaat ineens het 'injection' lampje branden. ik: wtf :?
Dus ik start 'm opnieuw
reageert nog steeds niet op het gas, toen maar gaan duwen, na 2 minuten deed 'ie het weer, dus ik rijd terug naar die vriend, ik zo: lampje brandde
ohw, dan rijdt je te hard, heeft ie altijd als 'ie koud is

ik schrok me rot :+

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dentheman schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:14:
vandaag ff met een sr van een maatje gereden na volleybalwedstrijd, ik ros even flink door, gaat ineens het 'injection' lampje branden. ik: wtf :?
Dus ik start 'm opnieuw
reageert nog steeds niet op het gas, toen maar gaan duwen, na 2 minuten deed 'ie het weer, dus ik rijd terug naar die vriend, ik zo: lampje brandde
ohw, dan rijdt je te hard, heeft ie altijd als 'ie koud is

ik schrok me rot :+
Die Ditech scooters zijn nou niet de meest goede scooters nee..

* Destruction werkt op de zaterdagen als scootermonteur, en komt heel wat van die dingen tegen..

Overigens, mijn vision heeft nu 26.912Km op de klok staan, and still going strong :) Op zijn 1e cilinder en zuiger.. :) Ben benieuwd voor hoelang nog.. :)

(en ja dit is een kickje van een topic van 2wk oud)

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 27-03-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:22
Ik heb zelf een Honda NSR :)

Jammergenoeg ben ik er laatst mee gevallen (een maand terug ofzo) en ik heb de voorkap daarmee beschadigd (inmiddels geplamuurd, alleen schuren etc) en stationair lopen heeft hij flinke moeite mee.

Pics probeer ik de komende week te plaatsen :) want het is lekker weer om aan brommers te sleutelen.

Specs:

Snelle 50 voor zover ik weet
13 mm carb (merk dacht ik Mikuni)
4 bak
Top 85 km/h (nu 60/65 kmph :( )

Ik probeer hem binnenkort weer werkend te krijgen, maar ik weet niet hoelang dat op zich laat wachten. Mijn neef helpt mee :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ok.. tot zover mijn Vision...

De scooter is vanavond tussen 20.00 en 22.20uur gejat.

De scooter is zoals in de TS staat, er was een nieuwe spiegelset en topkoffer op gemonteerd. De scooter heeft het kenteken 02-DFH-8.

De scooter is gestolen in Zwolle, de wijk Berkum. uit de Eikenlaan.

Als iemand iets weet, graag contact met me opnemen.. er lagen wat spullen in die ik nu dus gewoon kwijt ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:22
Destruction schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:30:
Ok.. tot zover mijn Vision...

De scooter is vanavond tussen 20.00 en 22.20uur gejat.

De scooter is zoals in de TS staat, er was een nieuwe spiegelset en topkoffer op gemonteerd. De scooter heeft het kenteken 02-DFH-8.

De scooter is gestolen in Zwolle, de wijk Berkum. uit de Eikenlaan.

Als iemand iets weet, graag contact met me opnemen.. er lagen wat spullen in die ik nu dus gewoon kwijt ben :(
Dat is minder Destruction (Ik kan helaas niks betekenen, omgeving Gorinchem hier).

In ieder geval, vandaag mijn brommer een schop onder zijn kont gegeven, een machtig geluid _/-\o_
Alleen begon er een muts (gewoon 20 jaar ofzo) te zeuren over het geluid, ik draaide toen 6000 rpm. Als ik daaronder kom gaat hij hakkelen etc etc :'(

Maar iig, ik trok dus weg, 9500 heerlijke rpm'etjes :D Alleen viel hij vlak voor mijn huis uit. Maar toch weer een heerlijk gevoel van rijden gehad :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:04
had

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Scootertje%20/Achterkant.jpg
maar altijd gezeik met politie enzo, auto gekocht en me scooter omgeruild voor snor dingetje, geen gezuer met politie en toch niet hoeven fietsen

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/onzin/100_1648.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
2 Fotoshootjes :P
Toen ik die fotos op dat kleine weggetje maakte was 'ie heeel erg vies, niet op letten :>

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=MOZE6M6V
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=J4OR8VLI
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=UKH8AENB
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=D6JJNMUS
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=EEMWJDXL
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=7Z3UVYAU
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=CFJJZAIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 20:27

Nik

Afbeeldingslocatie: http://www.ookditnog.nl/got/100_08842.JPG

Oldskool _/-\o_ Honda MB-5

- 70cc Polini Stage 2
- 18mm Mikuni
- powerbox en filtertje
- MBX velgen
- Williams F1 paint (was ik toen fan van), autolak

Ding is trouwens 16 jaar oud...

Staat te koop overigens is verkocht :| , ben nu overgestapt op een Honda Prelude _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Nik op 07-04-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 22-04 15:43
hmmmz...dit had ik vroegâh

Suzuki Streetmagic

70cc hebo
Yasuni R (eigenlijk van een suz katana maar paste perfect lees NET)
19mm Malossi Carb (was gewoon een Dellorto maar aangepast door Malossi $$$$$ Expensive!)
Malossi vario'tje en polini koppeling...

Was snelste streetmagic hier in zaandam toen ik hem had. Daarna werden die dingen zelfs vloeistofgekoeld enzo :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/1123/rechts8cd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/790/links3xr.jpg

ehhhh..HOI

Pagina: 1 2 ... 46 Laatste