Mist er niet wat onder zijn buikje?
Daar zat dus meer als de helft van de standaard uitlaat...Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:02:
Mist er niet wat onder zijn buikje?

ehhhh..HOI
Verwijderd
Ik weet niet wat ik er van vind, hij word wel erg kaal zo. Kon je niet de kale bocht daar houden?
Puch maxi P1
geen foto van mijn eigen, die van mij is paars met een wit zadel

staat al ongeveer een jaar in de schuur ivm auto.
specs @ top:
Polini 65cc membraam
19mm Bing Carb.
19mm custom spruitstuk
proma grand prix uitlaat
vertanding weet k niet precies meer
max rpm 8400 volgens ingebouwde toerenteller
top @ 94,7 volgens lasergun (circuit meting)
was wel lache puchje
specs @ nu (wegens vastkaaier van de 65cc):
49,9cc origineel,.
12mm bing
top @ 48 volgens die meetborden langs de weg
geen foto van mijn eigen, die van mij is paars met een wit zadel

staat al ongeveer een jaar in de schuur ivm auto.
specs @ top:
Polini 65cc membraam
19mm Bing Carb.
19mm custom spruitstuk
proma grand prix uitlaat
vertanding weet k niet precies meer
max rpm 8400 volgens ingebouwde toerenteller
top @ 94,7 volgens lasergun (circuit meting)
was wel lache puchje
specs @ nu (wegens vastkaaier van de 65cc):
49,9cc origineel,.
12mm bing
top @ 48 volgens die meetborden langs de weg

[ Voor 9% gewijzigd door answer_man op 05-04-2006 00:09 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Ex brommers:

Huidige brommer:

MTX80
80 Lude Tuned cil
20mm D'O carb
Gianelli 80 pijp
Niet echt spectaculair, maar genoeg om leuk mee te komen in het verkeer (en daarbuiten).

Huidige brommer:

MTX80
80 Lude Tuned cil
20mm D'O carb
Gianelli 80 pijp
Niet echt spectaculair, maar genoeg om leuk mee te komen in het verkeer (en daarbuiten).
Zijn er nou nog wat mede 4takters?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Yay, een brommer/scooter topic
Ik heb dr helemaal overheen gelezen dat er 1 was
Ikzelf heb ooit een Hyosung Rush Challenger gehad. Na 4 jaar lol met dat ding heb ik de hand weten te leggen op een Puch Zip (SSL1T), volgens mij zelfs het allereerste type. De Puch heeft ongeveer 4 jaar stilgestaan in een schuurtje, totdat ik hem zag staan.
Ik ben hem (met hulp) wat aan het opknappen en aan het opvoeren (het is een snorscooter en 25 is me veel te langzaam)
Omdat dit topic niks is zonder pix0rs (tis wel een brakke foto, betere foto volgt nog)

Wat ik nog ga doen
- Kilometertellerkabel erop zetten
- Kappen opspuiten
Nog even 1 tip van mijn kant m.b.t. de uitlaat, ik weet niet of het al genoemd is, maar goed...
Als je een verroeste zwarte uitlaat hebt moet je er gewoon kachelzwart (verkrijgbaar bij een smid) op smeren. Dit goedje brand zich helemaal in in je uitlaat en zo word hij weer mooi zwart.
@ FlotterPower. Mag ik ook in de TS
Ik heb dr helemaal overheen gelezen dat er 1 was

Ikzelf heb ooit een Hyosung Rush Challenger gehad. Na 4 jaar lol met dat ding heb ik de hand weten te leggen op een Puch Zip (SSL1T), volgens mij zelfs het allereerste type. De Puch heeft ongeveer 4 jaar stilgestaan in een schuurtje, totdat ik hem zag staan.
Ik ben hem (met hulp) wat aan het opknappen en aan het opvoeren (het is een snorscooter en 25 is me veel te langzaam)
Omdat dit topic niks is zonder pix0rs (tis wel een brakke foto, betere foto volgt nog)

Wat ik nog ga doen
- Kilometertellerkabel erop zetten
- Kappen opspuiten
Nog even 1 tip van mijn kant m.b.t. de uitlaat, ik weet niet of het al genoemd is, maar goed...
Als je een verroeste zwarte uitlaat hebt moet je er gewoon kachelzwart (verkrijgbaar bij een smid) op smeren. Dit goedje brand zich helemaal in in je uitlaat en zo word hij weer mooi zwart.
@ FlotterPower. Mag ik ook in de TS
M'n broertje heeft er één:Glashelder schreef op woensdag 05 april 2006 @ 01:57:
Zijn er nou nog wat mede 4takters?

Sinds vandaag ook een brommertje, he-le-maal geen verstand van die dingen:

Is nog een van de weinige brommers op marktplaats (in de buurt) die niet opgevoerd of afgeragd is.
De vader van mijn vriendin had hem even snel nagekeken, toen heb ik hem gekocht, maar toen ik hem thuis even uitprobeerde, bleek dat de schroefdraad van het cylinderblok kapot te zijn, dus bleef de bougie niet goed zitten.
Hij wist daar wel een oplossing voor, maar het is natuurlijk niet net van de verkoper.
Morgenmiddag moet ik nog bij hem langs met de overschrijvingspapieren, dus dan zal ik hem dat ns vertellen!
Verder weet ik nog he-le-maal niets van die dingen af, ik weet nu hoe ie gestart moet worden, en hoe ik hem kan afzetten, en dan houd t wel een heel eind op!
Maar goed, dit is mn eerste brommer! Hoef ik eindelijk niet meer te fietsen elke dag, ben daar al blij genoeg mee

Is nog een van de weinige brommers op marktplaats (in de buurt) die niet opgevoerd of afgeragd is.
De vader van mijn vriendin had hem even snel nagekeken, toen heb ik hem gekocht, maar toen ik hem thuis even uitprobeerde, bleek dat de schroefdraad van het cylinderblok kapot te zijn, dus bleef de bougie niet goed zitten.
Hij wist daar wel een oplossing voor, maar het is natuurlijk niet net van de verkoper.
Morgenmiddag moet ik nog bij hem langs met de overschrijvingspapieren, dus dan zal ik hem dat ns vertellen!
Verder weet ik nog he-le-maal niets van die dingen af, ik weet nu hoe ie gestart moet worden, en hoe ik hem kan afzetten, en dan houd t wel een heel eind op!
Maar goed, dit is mn eerste brommer! Hoef ik eindelijk niet meer te fietsen elke dag, ben daar al blij genoeg mee
Kop eraf, uitboren, helicoil erin, kop erop, bougie erin 
Dit is een helicoil:

Die draai je erin, en ziedaar-> nieuw schroefdraad dat nog sterker is dan het orgineel.
Dit is een helicoil:

Die draai je erin, en ziedaar-> nieuw schroefdraad dat nog sterker is dan het orgineel.
[ Voor 60% gewijzigd door Glashelder op 17-04-2006 23:48 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Hier nog een 4takter... mijn trots... mijn Dax 
En graag zou ik mijn voertuigjes er ook graag bijwilllen in de TS

Hier de specs:
Voor de ik-heb-zin-om-standaard-te-rijden-tijden blok:
-Skyteam 48CC 4bak handkoppeling (replica Honda 12V eco)
-Spruitstuk onbegrensd
-DeKni PZ20
-Tandwielverhouding 12:38 (DRP)
-NHRC Carbon boveliggend
Voor de ik-heb-zin-om-chill-te-rijden-tijden blok:
-Lifan 72CC 4bak handkoppeling (met NT70 kopen?!?)
-DeKni PZ20
-Tandwielverhouding 14:38 (DRP)
-NHRC Carbon boveliggend
Accessoires
-DRP Sleepy eye
-Honda sigarenband stikkers
-Olie tempmeter
Heb overigens ook nog mijn Aerox waar ik al 27.000KM mee heb gemaakt in 2 jaar en ook nog me ex Runner diek voor de lol heb erbij gehad :P:

-Kitaco toerenteller
En graag zou ik mijn voertuigjes er ook graag bijwilllen in de TS

Hier de specs:
Voor de ik-heb-zin-om-standaard-te-rijden-tijden blok:
-Skyteam 48CC 4bak handkoppeling (replica Honda 12V eco)
-Spruitstuk onbegrensd
-DeKni PZ20
-Tandwielverhouding 12:38 (DRP)
-NHRC Carbon boveliggend
Voor de ik-heb-zin-om-chill-te-rijden-tijden blok:
-Lifan 72CC 4bak handkoppeling (met NT70 kopen?!?)
-DeKni PZ20
-Tandwielverhouding 14:38 (DRP)
-NHRC Carbon boveliggend
Accessoires
-DRP Sleepy eye
-Honda sigarenband stikkers
-Olie tempmeter
Heb overigens ook nog mijn Aerox waar ik al 27.000KM mee heb gemaakt in 2 jaar en ook nog me ex Runner diek voor de lol heb erbij gehad :P:

-Kitaco toerenteller
[ Voor 15% gewijzigd door XoReP op 19-04-2006 11:58 ]
maar je hebt wel een proma gp. dus hijs wel een klein beetje opgevoerdjoswillems86 schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:35:
Sinds vandaag ook een brommertje, he-le-maal geen verstand van die dingen:
[afbeelding]
hier is mijn puch maxi

[ Voor 11% gewijzigd door Siebolt op 22-04-2006 19:05 ]
* Flakeproller schreef op woensdag 05 april 2006 @ 02:35:
Valt me op dat er nog best wat Honda MB- en MT'tjes rondrijden
Ik heb tot een jaartje geleden trouw op een Honda MB en NSR rond gereden. Die MB heb ik nog steeds, maar die raak ik ws niet meer kwijt
stikkers en een nieuw luifeltje \0/

volgende week even de remmen laten afstellen want ik had vandeweek bijna een botsing

volgende week even de remmen laten afstellen want ik had vandeweek bijna een botsing
Zie ondertitel
Is die van jou of werk je er alleen op?
Raak je niet meer kwijt? Want? Heb de mijne 2 weken terug verkocht!Flake schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:14:
[...]
* Nik
Ik heb tot een jaartje geleden trouw op een Honda MB en NSR rond gereden. Die MB heb ik nog steeds, maar die raak ik ws niet meer kwijt
[ Voor 8% gewijzigd door Nik op 21-04-2006 22:06 ]

Benelli 491GT, enkel uitgeboorde uitlaat, verder origineel. Rijdt standaard rond de 80-90, bergaf (lange berg in Frankrijk) 120+ gehaald (voor mensen gaan zeuren "op de teller ja" geijkt naast een auto, dus meer dan zeg 7km/u afwijking zit er niet in)
Staat nu al een jaar of 4-5 stil, zal eerst weer even moeten sleutelen om hem te laten rijden.
En ja, een hele oude foto en hij is onscherp
Heb hem nog altijd omdat m'n vader nog steeds "verdriet" heeft van het wegdoen van zijn Puchje destijds. Of ik er nog veel op ga rijden is de vraag, aangezien ik vast rijden op m'n Ducati leuker ga vinden zodra die er is
[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 22-04-2006 11:34 ]

Er zit een spijker in een band, lijkt me wel dat ie lek is. Er zit ook aan de rechterkant, als ik het goed zie, een scheurtje.
Tis maar te hopen dat zoiets gebeurd met een lage snelheid, anders ben je gewoon de spreekwoordelijke sigaar
Nee hij is van 'mn werk, maar ook wel een beetje van mij hoorSiebolt schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:01:
Is die van jou of werk je er alleen op?
en er is vrijdag een nieuwe Koelinstallatie ingekomen, ik vroeg aan de monteur waarom het evt. stuk gegaan zou kunnen zijn: 'achja, het is 30 jaar oud, wat wil je'
[ Voor 22% gewijzigd door Dentheman op 24-04-2006 22:06 ]
Zie ondertitel
ghe, vandaag en gister weer flink ijs verkocht, de hele dag gereden, dus hij was goed warm, gaat nu 45 op het rechte stuk
Heuvelaf vandaag de 60 aangetikt, en er is een kraantje bijgekomen, zal morgen wel weer even nieuwe foto's maken
Zie ondertitel
het enige wat mij bang maakte was de motor die zo'n herrie maakte
Even later vloog de uitlaat ook eraf, maar dat is een bekend euvel van dat kreng
Zie ondertitel
Vind ik best knap met 50cc... trekt het ook een beetje op ?
top ligt op 40/45 maar optrekken gaat traaaaag, als ik volop optrek houd ik auto's wel bij maar totdat ik in de 3e versnelling zit, die is vrij lang dus duurt even voordat 'ie dan weer op snelheid komtGlashelder schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:55:
Vind ik best knap met 50cc... trekt het ook een beetje op ?
Zie ondertitel
Eerste brommer van mij was een Speedfight, was echt een heel erg fijn ding. Top was ongeveer 75 echte km's/u. Helaas is ie motorisch aardig kapot gegaan waardoor ik em verkocht heb.

Nu heb ik een Neo's die een stuk minder fijn is, maarja kom er nog wel mee van A naar B.
De Neo's staat al een lange tijd in de schuur niets te doen omdat ik of met de trein of met de auto weg ga meestal. Ook is er iets motorisch niet goed mee waardoor ie weinig vermogen geeft.

Nu heb ik een Neo's die een stuk minder fijn is, maarja kom er nog wel mee van A naar B.
De Neo's staat al een lange tijd in de schuur niets te doen omdat ik of met de trein of met de auto weg ga meestal. Ook is er iets motorisch niet goed mee waardoor ie weinig vermogen geeft.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 08-05-2006 19:46 ]
Verwijderd
Ik heb een tijdje een puch gehad, heb ik verkocht omdat die dingen sloom blijven gaan.
Heb nu met een vriend een Zipie! ^^
Helaas is hij wel lucht gekoelt, dus met de race ontsteking vind ik het zelf niet echt super eigelijk.
Ding trekt autowheely, zit stage 6 70cc onder, een malossi 70cc uitlaat. En ook een stage 6 race ontsteking.
Race vario, type enzo weet ik niet >_<... 86. sproeier..
Mja wel een leuk gevalletje
Maar blijft nog wel jammer van de luchtkoeling...
Heb nu met een vriend een Zipie! ^^
Helaas is hij wel lucht gekoelt, dus met de race ontsteking vind ik het zelf niet echt super eigelijk.
Ding trekt autowheely, zit stage 6 70cc onder, een malossi 70cc uitlaat. En ook een stage 6 race ontsteking.
Race vario, type enzo weet ik niet >_<... 86. sproeier..
Mja wel een leuk gevalletje
Maar blijft nog wel jammer van de luchtkoeling...
Verwijderd
Ik heb vandaag zeker 80km bijna aan een stuk gereden, en mijn tomosje had er totaal geen moeite mee. Doordat hij hoog in de toeren nog wel eens wil gaan vibreren was het bergafwaarts een ware hel voor mijn geslachtsdeel, maar ik nam om het half uur even een rek en strek pauze
Al enige tijd mijn schatje

Een citta uit 1988 of 1983 (is erg onduidelijk te lezen) met als topsnelheid een "stunning" 32 km/h
Afgezien van een afgebroken uitlaat, een verneukte zuiger + zuigerveren, een scheve achterbrug, een rotte koppeling, contactpuntjes die om de 10 km afgesteld moeten worden en gemiddeld 1 keer in de week een lekke band heb ik er nooit problemen mee
Ik zal binnenkort wat betere foto's voor in de topicstart maken. (zonder die "tpg-boodschappen-tassen"
)

Een citta uit 1988 of 1983 (is erg onduidelijk te lezen) met als topsnelheid een "stunning" 32 km/h
Afgezien van een afgebroken uitlaat, een verneukte zuiger + zuigerveren, een scheve achterbrug, een rotte koppeling, contactpuntjes die om de 10 km afgesteld moeten worden en gemiddeld 1 keer in de week een lekke band heb ik er nooit problemen mee
Ik zal binnenkort wat betere foto's voor in de topicstart maken. (zonder die "tpg-boodschappen-tassen"
[ Voor 40% gewijzigd door sjirafje op 31-05-2006 02:36 ]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Heb een Italjet Formula-50 uit '95.
Had hem in '98 gekocht toen ik net 16 was van het geld dat ik in die jaren ervoor speciaal voor een brommer had gespaart. 4 dagen later ben iik er vanaf gesleept door 2 minder bedeelden.
Augustus 2004 kreeg ik een brief van de politite dat mijn scooter terrecht was en ik hem kon komen ophalen
Ding was nogal afgetrapt. Heb hem volledig gereviseerd, en weer lopend gekregen.
Vorig jaar vrijwel dagelijks mee naar mijn werk in Tilburg gereden (woon in Breda, rit van ~40km). Heerlijk! Toen is hij een keer halverwege vast gelopen. Ik ben nu nogmaals bezig met een revisie, maar dit keer grondiger
Heb er nu bijna een half jaar nie top op kunnen rijden en ik mis het gevoel wel. Van de zomer wil ik hem weer aan de praat hebben
Had hem in '98 gekocht toen ik net 16 was van het geld dat ik in die jaren ervoor speciaal voor een brommer had gespaart. 4 dagen later ben iik er vanaf gesleept door 2 minder bedeelden.
Augustus 2004 kreeg ik een brief van de politite dat mijn scooter terrecht was en ik hem kon komen ophalen
Ding was nogal afgetrapt. Heb hem volledig gereviseerd, en weer lopend gekregen.
Vorig jaar vrijwel dagelijks mee naar mijn werk in Tilburg gereden (woon in Breda, rit van ~40km). Heerlijk! Toen is hij een keer halverwege vast gelopen. Ik ben nu nogmaals bezig met een revisie, maar dit keer grondiger
Verwijderd
Beetje standaard alles ontgrenst en een metra kit uitlaat topsnelheid 105km/h
en komt een beste bult herrie vanaf
Iedere 10Km ontsteking afstellen? Dat bedoel je vast niet letterlijk... maar geeft misschien wel aan dat je bij de volgende keer afstellen wat beter je best moet doen.. En zo'n zuigertje + zuigerveren kost misschien een keer 25 euro... uitlaatje net zoiets, koppelsegmenten 14.50..sjirafje schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 02:31:
Al enige tijd mijn schatje![]()
[afbeelding]
Afgezien van een afgebroken uitlaat, een verneukte zuiger + zuigerveren, een scheve achterbrug, een rotte koppeling, contactpuntjes die om de 10 km afgesteld moeten worden en gemiddeld 1 keer in de week een lekke band heb ik er nooit problemen mee![]()
Ik zal binnenkort wat betere foto's voor in de topicstart maken. (zonder die "tpg-boodschappen-tassen")
En als je elke week (gemiddeld) een lekke band hebt, waar rijd je allemaal met dat ding? Landweggetjes? Zand?
Gewoon eens goed aan de slag met je citta'tje, dan zul je er stukken meer plezier aan beleven
Ikzelf heb ook een citta, die totaal niet meer orgineel is (rijd ook niet op de openbare weg), en ik heb niet die problemen die jij nu opsomt
Overigens heb ik nu 3 brommers, heb er een Vespa Si bij.. ook niet geheel orgineel, maar wat-ie tehard kan is puur marge voor als ik in een als-ik-nu-gas-geef-gaat-ut-niet-fout-aflopen situatie terecht kom
[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 31-05-2006 09:29 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Het is allemaal ook een beetje overdrevenDestruction schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:26:
[...]
Iedere 10Km ontsteking afstellen? Dat bedoel je vast niet letterlijk... maar geeft misschien wel aan dat je bij de volgende keer afstellen wat beter je best moet doen.. En zo'n zuigertje + zuigerveren kost misschien een keer 25 euro... uitlaatje net zoiets, koppelsegmenten 14.50..
En als je elke week (gemiddeld) een lekke band hebt, waar rijd je allemaal met dat ding? Landweggetjes? Zand?
Gewoon eens goed aan de slag met je citta'tje, dan zul je er stukken meer plezier aan beleven
Ikzelf heb ook een citta, die totaal niet meer orgineel is (rijd ook niet op de openbare weg), en ik heb niet die problemen die jij nu opsomt
Overigens heb ik nu 3 brommers, heb er een Vespa Si bij.. ook niet geheel orgineel, maar wat-ie tehard kan is puur marge voor als ik in een als-ik-nu-gas-geef-gaat-ut-niet-fout-aflopen situatie terecht kom
Btw, die koppeling is gewoon echt helemaal gaar, binnenkort maar eens een nieuwe bestellen (35€ ofzo)
Ze heeft naar schatting al ruim 60.000 kilometer afgelegd (waarvan zo'n 9000 door mij) en ze is al 22 jaar oud, dus ik vergeef het haar allemaal
[ Voor 7% gewijzigd door sjirafje op 31-05-2006 14:13 ]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Even een crosspost vanuit de HK:
Net even gesleuteld aan mijn zip sp (scooter). Ben ik even de voorschokdemper aan het ontdoen van zand, waarvoor er een klein kapje af moet. Ik kijk naar de achterkant van die kap en zie strepen (Alsof er al een tijdje iets langs schuurt). Ik pas even: hij zit tegen de schokdemper aan... In het kader van: "it wasn't me" (ik haal die kappen niet los) even die kap terugschroeven.
Vervolgens even googlen en zoek op forums naar info over kapotte KMtellers (en bokken), kom ik een plaatje van een zip sp tegen... Met de betreffende kap PREFCIES ANDERSOM! Dus zo dat-ie nergens langs schuurt. Even kijken naar de foto's van mn scooter toen-ie nieuw was: ja hoor, daar zat het wel goed...
Conclusie: bij de dealer hebben ze het verneukt, toen mijn voorvork opnieuw gericht moest worden door een ongelukje met ijzel...
dat is echter wel al 3 maanden geleden, en kan ik dus niks meer aan doen niet dat het erg is.
De reden dat ik wat onderhoud deed: Mijn bok/standaard is erafgeroest, 3 mm dik metaal doorgeroest in 6 maanden, de standaard donderde in een bochtje eraf...
dat ding is zowieso verneukt als het om houdbaarheid gaat, gelukking nog ongeveer 1,5 jaar tot ik mag autorijden \o/
Moraal van het verhaal: scooters zijn kut en Leertouwer in Soest heeft prutsers in dienst.
Hier nog een 4stroker
Zou het tof vinden als mijn brommer ook in de startpost kan komen te staan. Het is een compleet gerestaureerde Honda SS50Z uit 1974.
Aanschouw :

(ik zie de honda 4stroke rijders wel op de Honda dag
)
Zou het tof vinden als mijn brommer ook in de startpost kan komen te staan. Het is een compleet gerestaureerde Honda SS50Z uit 1974.
Aanschouw :

(ik zie de honda 4stroke rijders wel op de Honda dag
[ Voor 11% gewijzigd door 3V3RT op 07-06-2006 11:50 ]
Verwijderd
Mijn brommer verleden.
vanaf mijn 13,14de wat vespatjes gehad toen mijn broer nog vanuit de achtertuin brommertjes opknapte en weer doorverkocht. Geen sleutelervaring en eigenwijs als ik ben resulteerden dat meestal op vespatjes die rijp voor de sloop waaren
. Eigenlijk maar 1 fototje van die tijd overgehouden.

Gaare citta
Toen ik 15 was de foute beslissing genomen dat ik maar een automonteur opleiding wilden gaan volgen. 2 jaar verder nog geen verstand van auto's maar erg veel aan het gare scootertje op school gewerkt
gezakt dus voor deze opleiding dus besloot mijn vader maar op mij op te vrolijke een vespatje te kopen erg gaar dat ding dus beetje opgeknapt en tot mijn 18de mee rond gereden, 13.000km in een jaar
.

Toen maar een paar maanden gelden besloten een scooter te kopen. Deze dus geworden.

Toen kwam ik erachter dat deze stront gaar was en redelijk was opgelicht. Toen alle schades gemaakt etc toen waren we 400 euro verder en zag hij er zo uit.
Nu dus genoeg van scooters en ga hem verkopen en een auto + rijbewijs halen.
vanaf mijn 13,14de wat vespatjes gehad toen mijn broer nog vanuit de achtertuin brommertjes opknapte en weer doorverkocht. Geen sleutelervaring en eigenwijs als ik ben resulteerden dat meestal op vespatjes die rijp voor de sloop waaren

Gaare citta
Toen ik 15 was de foute beslissing genomen dat ik maar een automonteur opleiding wilden gaan volgen. 2 jaar verder nog geen verstand van auto's maar erg veel aan het gare scootertje op school gewerkt

Toen maar een paar maanden gelden besloten een scooter te kopen. Deze dus geworden.

Toen kwam ik erachter dat deze stront gaar was en redelijk was opgelicht. Toen alle schades gemaakt etc toen waren we 400 euro verder en zag hij er zo uit.

Nu dus genoeg van scooters en ga hem verkopen en een auto + rijbewijs halen.
En dat vindt jij veel
Zie ondertitel
Idd, op die Vision had ik in 11maand 12k gereden, dus 1300 is niks
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Oei
bedoel 13.000 kilometers. En voor brommertje als dat wat niet vooruit te branden is vind ik dat wel veel ja
Even snel uitgerekend hoeveel euro benzine het eigenlijk wel niet is. 13000:12=1083.3x1.75=1895,83 euro. ervan uitgaand dat het gemiddelde verbruik rond de 1:12 ligt en de brandstof (mengsmering) 1.75 kosten. Mengsmering de prijs daarvan weet ik niet meer zeker kan er ook gigantisch langs zitten maar rijd al en tijdje op euro 95 nu.

Verwijderd
een vraag, zie steeds meer idioten die hun rode achter remlicht vervangen door een witte (met als gevolg wit ipv rood licht). Wat is hier de stoer/coolheid factor van
.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 22:41 ]
Verwijderd
Meestal heb je dan alsnog rood licht hoorVerwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:40:
een vraag, zie steeds meer idioten die hun rode achter remlicht vervangen door een witte (met als gevolg wit ipv rood licht). Wat is hier de stoer/coolheid factor van.
Uhm 1 op 12 wel erg veel hoor..Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:27:
Oeibedoel 13.000 kilometers. En voor brommertje als dat wat niet vooruit te branden is vind ik dat wel veel ja
Even snel uitgerekend hoeveel euro benzine het eigenlijk wel niet is. 13000:12=1083.3x1.75=1895,83 euro. ervan uitgaand dat het gemiddelde verbruik rond de 1:12 ligt en de brandstof (mengsmering) 1.75 kosten. Mengsmering de prijs daarvan weet ik niet meer zeker kan er ook gigantisch langs zitten maar rijd al en tijdje op euro 95 nu.
idd 1:12 is behoorlijk veel voor een scooter..
Mijn oude Vision deed met gemak 1:35
Huidige scootertje (gare DJ van 6jr oud met 9k op de klok) doet 1:28 ofzo
Mijn oude Vision deed met gemak 1:35
Huidige scootertje (gare DJ van 6jr oud met 9k op de klok) doet 1:28 ofzo
Verwijderd
De scooter is ook niet meer geheel origineel he scheeld erg veel in brandstof. En het mooie van de witte kapjes van het achterlicht,knipperlichtjes is dat het 1 kleur is en niet een rood kapje hier en een oranje kapje daar. En als je er een achter rem lichtje in doet dan heb je gewoon rood licht. Heb nu wel er een oranje lichtje in zitten die rood word als ik rem vind ik zelf wat duidelijker. of het mag weet ik niet ben er igg in die tijd nooit mee aangehouden.
Verwijderd

Mijn brommer uit een ver verleden (rond 1995)
70cc, 17mm carburateur dr op, trekveren,drukveren van malossi, polini kopelling. Leovinci uitlaatje, eigenlijk alles wat mogelijk was. Dat ding vlamde zeg. Levensgevaarlijk, maar wel vet. Ookal moet ik nu niks meer van die dingen hebben, te dodelijk.
Verwijderd
zo, leuk topic. Ik wil dus een instapmodel VESPA kopen. Kosten die krengen al 2399 euro!
Die retrolook is super. Zijn de vespa's zo een beetje de duurdere scooters?
Heb zelf nog nooit een scooter gehad, alleen een paar keer op Kreta meegereden.
Ben al in het bezit van rijbewijs B.
Waar moet ik zo'n beetje aan denken als ik een scooter ga kopen?
Wat zijn levertijden, kortingen bij aanschaf, bijkomende kosten, onderhoudkosten?
/ Newbee mode off
Die retrolook is super. Zijn de vespa's zo een beetje de duurdere scooters?
Heb zelf nog nooit een scooter gehad, alleen een paar keer op Kreta meegereden.
Ben al in het bezit van rijbewijs B.
Waar moet ik zo'n beetje aan denken als ik een scooter ga kopen?
Wat zijn levertijden, kortingen bij aanschaf, bijkomende kosten, onderhoudkosten?
/ Newbee mode off
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 22:21 ]
Verwijderd
2399 euro voor een scooter is toch heel normaal? Schakelbrommers (Derbi, TZR e.d.) gaan volgens mij zelfs richting de 2999!
Hrm, in '97 heb ik m'n Benelli gekocht voor 5.599 gulden, dus die 2300 euro is niet heel overdreven.
Tja, onderhoudskosten vallen mee. Als je een nieuwe koopt, regel dan dat de eerste beurt gratis is, die komt namelijk al na 500km (was bij mij na 3 dagen ofzo
)
Dan om de 1000 kilometer ofzo een onderhoudsbeurtje de eerste 5000 kilometer, daarna om de 2500 geloof ik (kan de shopmedewerker je over vertellen)
Onderhoudsbeurten zijn vrij betaalbaar bij normaal gebruik, reken op een 100 euro.
Dan kost het je natuurlijk benzine en olie. Mijne dronk ongeveer 1 liter olie op 1000km en qua benzine reed ie 1 op 18-20 bij vermogens en snelheden die de wettelijke norm enigzins overschreden.
Bijkomende kosten kunnen komen uit bijvoorbeeld een glijder.
Reken bij een glijder op één kant met alleen plaatschade op een 600-800 euro aan plaatwerk (spuiten is bijna net zo duur) Verder natuurlijk eventuele boetes afhankelijk van je rijgedrag en woonplaats.
Vergeet ik bijna de 200 euro aan sloten die ik om je scoot zou hangen, anders wordt hij wel érg duur in bepaalde gebieden.
De verzekering is afhankelijk van je leeftijd, rekenend met een simpele WA kom je tussen de 75 en de 150 euro uit per jaar denk ik zo.
Tja, onderhoudskosten vallen mee. Als je een nieuwe koopt, regel dan dat de eerste beurt gratis is, die komt namelijk al na 500km (was bij mij na 3 dagen ofzo
Dan om de 1000 kilometer ofzo een onderhoudsbeurtje de eerste 5000 kilometer, daarna om de 2500 geloof ik (kan de shopmedewerker je over vertellen)
Onderhoudsbeurten zijn vrij betaalbaar bij normaal gebruik, reken op een 100 euro.
Dan kost het je natuurlijk benzine en olie. Mijne dronk ongeveer 1 liter olie op 1000km en qua benzine reed ie 1 op 18-20 bij vermogens en snelheden die de wettelijke norm enigzins overschreden.
Bijkomende kosten kunnen komen uit bijvoorbeeld een glijder.
Reken bij een glijder op één kant met alleen plaatschade op een 600-800 euro aan plaatwerk (spuiten is bijna net zo duur) Verder natuurlijk eventuele boetes afhankelijk van je rijgedrag en woonplaats.
Vergeet ik bijna de 200 euro aan sloten die ik om je scoot zou hangen, anders wordt hij wel érg duur in bepaalde gebieden.
De verzekering is afhankelijk van je leeftijd, rekenend met een simpele WA kom je tussen de 75 en de 150 euro uit per jaar denk ik zo.
Om de 5-6.000Km is voldoende, als de eerste 500- en 1k km beurt zijn geweest
Die 5-6k is gebaseerd op de gemiddelde leefduur van een v-snaar voor de scooter.
Die 5-6k is gebaseerd op de gemiddelde leefduur van een v-snaar voor de scooter.
Ik had toen ik 'm kocht de keuze: óf de uitlaatbegrenzer eruit laten halen óf elke 500k de uitlaat loshalen en schoonbranden. Raceblokje wat op de eerste series Benelli 491 zat verbrandde anders zo slecht dat er prut in je uitlaat achterbleef 
(en de snelheidswinst van +-60 naar 90km/u was ook prettig natuurlijk)
De 491 werd dat jaar ook gediskwalificeerd voor de scooter-van-het-jaar verkiezing wegens een te groot vermogen, maar heb hem nooit opnieuw hoeven laten keuren ofzo
(en de snelheidswinst van +-60 naar 90km/u was ook prettig natuurlijk)
De 491 werd dat jaar ook gediskwalificeerd voor de scooter-van-het-jaar verkiezing wegens een te groot vermogen, maar heb hem nooit opnieuw hoeven laten keuren ofzo
[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 11-06-2006 15:35 ]
Erhm, 500k op een scooter?
lol..
Ik heb hier 2 frictieplaten liggen..van welk materiaal zijn die dingen gemaakt? Het is een beetje bruinig.. lijkt een beetje op kurk (maar dan veel harder)
met de concurent op de dijk, als je naar de zee kijkt zie je schuin ik eigenlijk sta 

Zie ondertitel
Verwijderd
ik heb een dommer vraag.
Vespa 50 cc
Model Prijslijst Nederland (excl.afleverkosten) Prijslijst België (incl.afleverkosten)
LX 50 2T 25 € 2499 € 2529
LX 50 2T 45 € 2399 € 2429
LX 50 4T € 2499 € 2529
wat is het verschil tussen een 2T en 4T brommer? en waarom zijn ze even duur?
waarvoor zou ik niet altijd dan de snellere 4T brommer kopen?
is daar dan een rijbewijs voor nodig en voor de ander niet?
Vespa 50 cc
Model Prijslijst Nederland (excl.afleverkosten) Prijslijst België (incl.afleverkosten)
LX 50 4T € 2499 € 2529
Verwijderd
Het verschil tussen 2T en 4T (2tact en 4tact) is de techniek erachter. Mijn voorkeur gaat uit naar 4T:
-Zuiniger
-Lekkerder geluidje (zware brom ipv. stofzuigergeluidje) als je er een andere uitlaat onder zet
Voor de nadelen zul je op een technischer vlak moeten kijken, en daar weet ik zelf niet al te veel van.
-Zuiniger
-Lekkerder geluidje (zware brom ipv. stofzuigergeluidje) als je er een andere uitlaat onder zet
Voor de nadelen zul je op een technischer vlak moeten kijken, en daar weet ik zelf niet al te veel van.
Verwijderd
Geen rijbewijs voor nodig hoor,Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:17:
ik heb een dommer vraag.
Vespa 50 cc
LX 50 4T € 2499 € 2529
Is de 4-takt versie sneller dan? lijkt me niet.
Beter neem je 4-takt, blijkt over het algemeen een stuk minder onderhoud nodig te hebben en doet veel meer kilometers dan een vergelijkbare 2-takt versie. Ook rij je 1:60 ipv 1:35 omdat een 4-takt motortje veel zuiniger en schoner is.
Voordelen:
- Bijna 2 x zo zuinig als 2-takt
- Veel beter geluid
- Rookt niet, stinkt amper, schonere uitlaatgassen.
- Gaat langer mee over het algemeen
- Weinig onderhoud
- Verbrand geen olie, dus gewoon euro 95 tanken.
Nadelen:
- Bij reparatie heb je weinig bromfietswinkels die er iets vanaf weten (99% van alle scooters en brommers is 2-takt)
- Techniek zit wat lastiger in elkaar maar als je gewoon rustig rijdt zal je daar in principe nooit wat mee te maken hoeven krijgen.
- 4 takt geeft een stuk minder vermogen dan 2-takt bij gelijke cilinderinhoud.
- Reparatie zal bij een probleem waarschijnelijk duur uitpakken, daarentegen zal dat nauwelijks voorkomen in tegenstelling tot 2-takt.
Verwijderd
dank voor jullie antwoorden.
4 takt is dus veel slimmer te kopen. worden de meeste van dit model ook als 4t of 2t verkocht?
4 takt is dus veel slimmer te kopen. worden de meeste van dit model ook als 4t of 2t verkocht?
Nee. 2takt is voor jou slimmer om te kopen en daar is een hele goede reden voor.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 00:47:
dank voor jullie antwoorden.
Onderhoud. Je klinkt me niet als iemand die even een brommermotor open trekt, maar ik kan het mis hebben. Zoals hierboven ook al opgemerkt zijn er vrijwel alleen maar winkels die om kunnen gaan met 2takt motoren. De winkels in Nederland die om kunnen gaan met 4takt zijn voor zover ik weet op 2 handen te tellen.
Nu kan je aan mijn verhaal twijfelen en denken dat de lokale brommerwinkel toch wel je 4takt blok kan maken. Een 4takt blok heeft:
• Kleppen boven de cilinder, dus een hele andere kop dan een 2takt, en belangerijk, het is noodzakelijk de timing juist te zetten. Een onervaren monteur zal dit niet kunnen, dan komen je kleppen waarschijnlijk tegen je zuiger en zijn de kleppen vernaggelt, en misschien je tuimers e.d. ook nog;
• Een ingewikkeld oliesmeringsysteem. Een 2takt smeert alles via de brandstof, een 4takt heeft een oliepomp die olie door je motorblok heen pompt;
• Een 2takt heeft meer vermogen bij 50cc..
• Een 4takt onder een scooter klinkt met een bruluitlaat helemaal niet mooi omdat je maar EEN toerental draait

Overigens is hetgeen in mijn icon te zien is een 4takt 50cc cilinderkop, dus ik zou wel moeten weten waar ik het over heb
[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 16-06-2006 01:06 ]
Ik weet niet waar TS woont, maar ik ken wel een scooterzaak die geen moeite heeft met 4t blokjes.
Verwijderd
Ik rij al 105.000 km in mijn auto zonder onderhoud ( een keer olie verwisseld , 4 nieuwe remmen, 4 nieuwe banden 1 nieuwe uitlaat en voor de rest echt niks).Glashelder schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 01:05:
[...]
Nee. 2takt is voor jou slimmer om te kopen en daar is een hele goede reden voor.
Onderhoud. Je klinkt me niet als iemand die even een brommermotor open trekt, maar ik kan het mis hebben. Zoals hierboven ook al opgemerkt zijn er vrijwel alleen maar winkels die om kunnen gaan met 2takt motoren. De winkels in Nederland die om kunnen gaan met 4takt zijn voor zover ik weet op 2 handen te tellen.
Nu kan je aan mijn verhaal twijfelen en denken dat de lokale brommerwinkel toch wel je 4takt blok kan maken. Een 4takt blok heeft:
• Kleppen boven de cilinder, dus een hele andere kop dan een 2takt, en belangerijk, het is noodzakelijk de timing juist te zetten. Een onervaren monteur zal dit niet kunnen, dan komen je kleppen waarschijnlijk tegen je zuiger en zijn de kleppen vernaggelt, en misschien je tuimers e.d. ook nog;
• Een ingewikkeld oliesmeringsysteem. Een 2takt smeert alles via de brandstof, een 4takt heeft een oliepomp die olie door je motorblok heen pompt;
• Een 2takt heeft meer vermogen bij 50cc..
• Een 4takt onder een scooter klinkt met een bruluitlaat helemaal niet mooi omdat je maar EEN toerental draait![]()
Overigens is hetgeen in mijn icon te zien is een 4takt 50cc cilinderkop, dus ik zou wel moeten weten waar ik het over heb
Hoeveel onderhoud heeft zo een brommer nu nodig als je er niet mee crost?
Is niet te zeggen. Je auto had ook na 10.000km in de soep kunnen lopen. Als je gelukt heb heeft het blok helemaal geen onderhoud nodig, als je pech hebt dan sta je 4x bij de dealer voordat je de 10k bereikt. Die van mij heeft er zoi'n 5x gestaan..

Net een neonstaaf onder mijn scooter gezet, nu nog via 1 schakelaar aan de buitenkant, binnenkort 2e schakelaar in buddyzit als beveiliging tegen accu leeg lopen...
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Sluit de schakelaar aan op de fase-draad van je claxon. Die is namelijk fase-geschakelt;
De claxon-knop maakt verbinding naar de massa. Zo kan je neon niet aan als je contact uitstaat.
Je weet wel dat dit niet is toegestaan op de openbare weg he?
Ik ben druk bezig met de "revisie" van een Italjet F50 uit '95. Moet alles nu helaas zo snel mogelijk weer in elkaar krijgen en naar een scootertoko lopen om hem voor 1 november geschouwt te krijgen
Kan hij daarna weer helemaal uit elkaar om verder te gaan waar ik gebleven was. Maar op kenteken laten zetten na 1 november wordt em te duur en omslachtig
De claxon-knop maakt verbinding naar de massa. Zo kan je neon niet aan als je contact uitstaat.
Ik ben druk bezig met de "revisie" van een Italjet F50 uit '95. Moet alles nu helaas zo snel mogelijk weer in elkaar krijgen en naar een scootertoko lopen om hem voor 1 november geschouwt te krijgen
Kan hij daarna weer helemaal uit elkaar om verder te gaan waar ik gebleven was. Maar op kenteken laten zetten na 1 november wordt em te duur en omslachtig
Mijn broertje krijgt (helft zelf betaald, helft ouders) binnenkort een Aprillia SR 50 factory edition, ditech. Best een mooi ding hoor, dan ziet mijn beschadigde zipje er toch een stuk minder uit. Pics volgen
Ja dat weet ik, maar bedankt voor de tip is goed planfrickY schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:27:
Sluit de schakelaar aan op de fase-draad van je claxon. Die is namelijk fase-geschakelt;
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
@Technicality
Dan wel een nieuwe Di-Tech hoop ik voor hem? De eerste modellen hadden nogal wat problemen met het injectie-systeem. Zolang je er standaard mee rijdt zijn de huidige modellen prima (zuinige) stukjes techniek. Opvoeren ed is echter not done, en ook onderdelen zijn duur en moeilijk te krijgen.
Dan wel een nieuwe Di-Tech hoop ik voor hem? De eerste modellen hadden nogal wat problemen met het injectie-systeem. Zolang je er standaard mee rijdt zijn de huidige modellen prima (zuinige) stukjes techniek. Opvoeren ed is echter not done, en ook onderdelen zijn duur en moeilijk te krijgen.
Ik heb zelf een Yamaha Neos gehad. Donker blauw met silver.
Helaas is hij deze vakantie gestolen.
En ben ik dus weer toevertrouwd aan mijn Gazelle fiets.
Ik moet zeggen, mis hem wel hoor. Hij reed gewoon erg lekker en had pas een nieuwe uitlaat en achter schokbreker. Tevens had ik mij speakers e.d mooi weggewerkt zodat mijn helm in mijn buddy pastte. Ach ja.. nu maar sparen voor een snorfiets oid.
Helaas is hij deze vakantie gestolen.
Ik moet zeggen, mis hem wel hoor. Hij reed gewoon erg lekker en had pas een nieuwe uitlaat en achter schokbreker. Tevens had ik mij speakers e.d mooi weggewerkt zodat mijn helm in mijn buddy pastte. Ach ja.. nu maar sparen voor een snorfiets oid.
Ditech's kan je toch makkelijk laten ontgrenzen bij de dealer met een gameboy of zo? Uitlaten en zo zijn wat trickier, omdat de afstelling dan niet meer klopt en je dat niet zo makkelijk zelf kan veranderen.frickY schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:05:
@Technicality
Ik heb zelf een Vespa Si brom met een DR70 en een 83MM poulie en dat gaat nog best wel hard (60 KM/u of zo, teller is kapot). Ik zal nog wel een keer foto's maken als er mensen zijn die 'm willen zien

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Ik ben op't moment aan het leren voor mijn brommer certificaat. (Ja, weet het.. maar heb geen geld voor auto + rijbewijs en heb het atm niet nodig ook). Ik heb een boekje "op basis van de nieuwe europese richtlijnen uit 2003". Is dit sinds toen erg veranderd? Of valt het mee. Wil het in 1 keer halen, want moet hem zsm hebben
kan makkelijk, ik ben vorig jaar geslaagd met boekjes uit '99
Moest er toen wel rekening mee houden bij de vragen dan fietsers van rechts ook voorang hebben
Zie ondertitel
Maar dat risico heb je bij 2 takt ook...Glashelder schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:40:
Is niet te zeggen. Je auto had ook na 10.000km in de soep kunnen lopen. Als je gelukt heb heeft het blok helemaal geen onderhoud nodig, als je pech hebt dan sta je 4x bij de dealer voordat je de 10k bereikt. Die van mij heeft er zoi'n 5x gestaan..
En als er geen brommer dealer in de buurt is die met 4 takt overweg kan ga je toch gewoon naar een motorzaak.. in principe is een 4 takt brommer gewoon een heel lichte motor..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ah valt mee danDentheman schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:11:
kan makkelijk, ik ben vorig jaar geslaagd met boekjes uit '99Moest er toen wel rekening mee houden bij de vragen dan fietsers van rechts ook voorang hebben
Wat voor soort vragen heb je het meest? Voorrangsvragen, of van die irritante strikvragen met verborgen bordjes
Tegenwoordig zijn het trouwens nog maar 25 vragen waarvan je er 3 fout mag hebben schijnt. Vaak hoor je "Het is maar een brommer certificaat > simpel", maar toch is het soms nog best lastig die oefenexamens.
Vanaf 1 oktober is het certificaat rijbewijs AM. De vragen zijn ook veranderd schijnt. Iemand tips voor vragen die zeker voorbij komen? Dan weet ik waar ik extra aandacht aan moet besteden.
Die oefenexamens ken ik zo langzamerhand namelijk wel.
Die oefenexamens ken ik zo langzamerhand namelijk wel.
Ik ga waarschijnlijk een Honda MTX kopen, zijn er dingen waarop ik moet letten, of zijn er betere brommers in de zelfde catogorie?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
MTX-sh (zwart-gele) of MTX-ot (geen tankkapjes en wat oubolliger uiterlijk) ?
OT's zijn grandioze ragbakken waar vrij veel voor te krijgen is en er zit gewoon een MT blok onder.
SH moet je heel goed controleren of het punt waar de 2 framebuizen 1 worden thv de cilinderkop vooraan niet doorgerot is.
Komt erg vaak voor.
Verder voornl standaard dingen (speling op de wielen, achterbrug, voorvork, veersysteem, verlichting, starten, vermogen, stationair lopen enzo).
Dingen rijden trouwens errug lekker als je ze niet verhoogd.
En als je ze ombouwt naar waterkoeling (NSR/MBX koppelingskap met waterpomp, NSR/MBX cilinder en kop, radiateur, paar slangen en een teller met temperatuurmeter van een MTX80R heb je nodig) rijden ze echt goddelijk soepel met een origineel cilindertje.
Alternatief is de Suzuki TSX
Rijden opzich niet verkeerd (de voorrem is een stuk beter dan die van de MTX'en), maar het zadel is erg zacht waardoor je met een half uur rijden al last van je rug hebt.
Blokken zijn best goed.
OT's zijn grandioze ragbakken waar vrij veel voor te krijgen is en er zit gewoon een MT blok onder.
SH moet je heel goed controleren of het punt waar de 2 framebuizen 1 worden thv de cilinderkop vooraan niet doorgerot is.
Komt erg vaak voor.
Verder voornl standaard dingen (speling op de wielen, achterbrug, voorvork, veersysteem, verlichting, starten, vermogen, stationair lopen enzo).
Dingen rijden trouwens errug lekker als je ze niet verhoogd.
En als je ze ombouwt naar waterkoeling (NSR/MBX koppelingskap met waterpomp, NSR/MBX cilinder en kop, radiateur, paar slangen en een teller met temperatuurmeter van een MTX80R heb je nodig) rijden ze echt goddelijk soepel met een origineel cilindertje.
Alternatief is de Suzuki TSX
Rijden opzich niet verkeerd (de voorrem is een stuk beter dan die van de MTX'en), maar het zadel is erg zacht waardoor je met een half uur rijden al last van je rug hebt.
Blokken zijn best goed.
leeg
Jeej
Vanmiddag scooter rijbewijs gehaald dus mag nu legaal op een scooter rijden
ik ben wezen kijken, hij stond niet echt mooi in de lak, en ging moeilijk in zijn vrij. Jammergenoeg.FiXeR.nl schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:16:
4x2, dankjewel
Vanmiddag ga ik kijken naar een MTX-sh, in Best.. (Misschien ook een tweakers?)
WTF, je hebt toch een rijbewijs ?Dennahz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:19:
JeejVanmiddag scooter rijbewijs gehaald dus mag nu legaal op een scooter rijden
Voor 50 euro is je SH voorzien van mooi kapwerk, en een tank kost ook niet meer als 35 euro. Die neutraalversnelling is gewoon even wennen, meestal zet je 'm er al in tijdens het afremmen, als 'ie rolt gaat het supermakkelijk. Aan die versnellingsbakken gaat nooit echt wat kapot ofzo.FiXeR.nl schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:49:
[...]
ik ben wezen kijken, hij stond niet echt mooi in de lak, en ging moeilijk in zijn vrij. Jammergenoeg.
[ Voor 52% gewijzigd door mcdronkz op 16-10-2006 21:59 ]
Nee hoor
Morgen ga ik even kijken naar een mooie honda MTX, die er wel wat beter uitziet. (SuperMotard)mcdronkz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:57:
[...]
WTF, je hebt toch een rijbewijs ?
[...]
Voor 50 euro is je SH voorzien van mooi kapwerk, en een tank kost ook niet meer als 35 euro. Die neutraalversnelling is gewoon even wennen, meestal zet je 'm er al in tijdens het afremmen, als 'ie rolt gaat het supermakkelijk. Aan die versnellingsbakken gaat nooit echt wat kapot ofzo.
Het mooie is dat dat ding een 5bak heeft en rond de 95 KM/u rijdt

Ik zet er wel een begrenzer op die je aan en uit kan zetten, dat dan weer wel
Hmm, buren van mij doen binnenkort een zundapp weg omdat hij niet door de schouwing heen komt en die man te lui is om naar de rdw te rijden (ooit nieuw frame ivm. ongeluk, nummers kloppen niet)
is van een ouder echtpaar, tegen de 70, alleen grote stukken mee gereden en alleen met mooi weer
helemaal standaard loopt 70 ziet er nog als nieuw uit. Hoop alleen dat we tot een vriendenprijsje komen want originele zundapp's zijn aardig wat waard.
is van een ouder echtpaar, tegen de 70, alleen grote stukken mee gereden en alleen met mooi weer
helemaal standaard loopt 70 ziet er nog als nieuw uit. Hoop alleen dat we tot een vriendenprijsje komen want originele zundapp's zijn aardig wat waard.
Zie ondertitel
Aanschouw mijn bijna aanwinst:

Morgen ga ik hem kopen, althans, dat is bijna zeker.
En de spekkies:
nsr blok (watergekoeld)
50snel fastarrow cilinder (opgeboord naar 40,2mm)
afgeflakte cilinder kop
20mm mikuni carb
4kleps membraan met polini klepjes
5versnellingsbak erin gezet (was 4bak)
ori 3plaats koppeling
orgineel luchtfilter
metrakit uitlaat (afkomstig van derbi senda)
yasuni demper
En rijd rond de 95, aldus de eigenaar
.
Nu ben ik dus alleen opzoek naar een begrenzer, die dit ding een beetje kan koesteren
, voor de rollerbank
, welke raden jullie me aan? De euro begrenzer, of eentje met afstandsbediening?..

Morgen ga ik hem kopen, althans, dat is bijna zeker.
En de spekkies:
nsr blok (watergekoeld)
50snel fastarrow cilinder (opgeboord naar 40,2mm)
afgeflakte cilinder kop
20mm mikuni carb
4kleps membraan met polini klepjes
5versnellingsbak erin gezet (was 4bak)
ori 3plaats koppeling
orgineel luchtfilter
metrakit uitlaat (afkomstig van derbi senda)
yasuni demper
En rijd rond de 95, aldus de eigenaar
Nu ben ik dus alleen opzoek naar een begrenzer, die dit ding een beetje kan koesteren
Ok, als het goed is is m'n scooter eergister geschouwd, maar er wordt nog aan gewerkt om hem weer rijdend te krijgen. Nu heb ik twee vragen:
Kan ik na 1 november evt nog het kenteken aanvragen met het schouwingsformulier of moet ik dat voor die tijd doen? Hij is dus al wel geschouwd.
Bij het kenteken aanvragen moet ik een uittreksel hebben, mag dat een uittreksel zijn van zeg 7 maanden oud?
Beide vragen aangezien ik nogal krap in m'n tijd zit (stage) en dus ergens tijd moet zoeken om naar het postkantoor (en evt de stadswinkel) te gaan.
Kan ik na 1 november evt nog het kenteken aanvragen met het schouwingsformulier of moet ik dat voor die tijd doen? Hij is dus al wel geschouwd.
Bij het kenteken aanvragen moet ik een uittreksel hebben, mag dat een uittreksel zijn van zeg 7 maanden oud?
Beide vragen aangezien ik nogal krap in m'n tijd zit (stage) en dus ergens tijd moet zoeken om naar het postkantoor (en evt de stadswinkel) te gaan.
Als je 100 euro + wil gaan betalen zou ik dat zeker doen. Serieus: Voor 1 november aanvragen bij het RDW (dat gaat via het postkantoor) en je hebt geen gezeik. Daarna mag je veel meer gaan betalen.johnnyv.nl schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:29:
[ Voor 4% gewijzigd door ADH_ED op 27-10-2006 10:34 ]
Dat wordt dus zaterdagochtend naar de bromfietshandelaar, dan door naar de stadswinkel, dan naar het postkantoorADH_ED schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:34:
[...]
Als je 100 euro + wil gaan betalen zou ik dat zeker doen. Serieus: Voor 1 november aanvragen bij het RDW (dat gaat via het postkantoor) en je hebt geen gezeik. Daarna mag je veel meer gaan betalen.
Anyways, vandaag maar eens bellen of m'n schatje al klaar is
[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 27-10-2006 10:38 ]
Tsja, als je kijkt op www.ishetgeenplaatje.nl dan zeggen ze ook dat het na 1 oktober 100 euro word, en vervelender: Ze controleren de complete scooter, dus ook snelle onderdelen.
Nog even over dat uittreksel. Heb je een rijbewijs? Dan is het namelijk niet nodig.
Nog even over dat uittreksel. Heb je een rijbewijs? Dan is het namelijk niet nodig.
Daar kwam ik net ook achterADH_ED schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:12:
Hee, een brommertopic 
[EDIT: Persoon van wie ik hem wou kopen wou hem toch liever niet verkopen. Barst. :(]
Als het een beetje wil bij mij op de stoep:

Tomos Revival 50cc
Lekker relaxed cruisen, van mij hoeft het niet hard.
Wie er toevallig nog een te koop heeft staan, laat het me maar weten!
Ik weet trouwens niet hoe het nu geregeld is met het omschrijven van een brommerkenteken op een andere naam, kan dat gewoon op het postkantoor? En hoe zit het met het bromfietsrijbewijs dat binnenkort ingevoerd wordt?
[EDIT: Persoon van wie ik hem wou kopen wou hem toch liever niet verkopen. Barst. :(]
Als het een beetje wil bij mij op de stoep:

Tomos Revival 50cc
Lekker relaxed cruisen, van mij hoeft het niet hard.
Wie er toevallig nog een te koop heeft staan, laat het me maar weten!
Ik weet trouwens niet hoe het nu geregeld is met het omschrijven van een brommerkenteken op een andere naam, kan dat gewoon op het postkantoor? En hoe zit het met het bromfietsrijbewijs dat binnenkort ingevoerd wordt?
[ Voor 25% gewijzigd door Stoney3K op 29-10-2006 18:29 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Zal ik mn brommertje ook ff showen

Merk : derbi
Type : Senda Extreme van bouwjaar 2005
Top snelheid met 13/53 vertanding = 115 Kmh met iets wind in de rug
0 tm 100 Kmh : snel genoeg
setup is nu :
Doppler ER1 sport uitlaat
Conti CRX 50Snel cilinder + getunde uitlaat poorten
Dellortho 22 Mm carburateur
Ducati ontsteking
Conti CRX membraam
Kelk ipv luchtfilter
Doppler 18K Rpm krukas uitgebalanceerd
styling :
Wheel striping
Polisport handkappen
Conti CRX stuur + stuurrol
alle kappen hoogglans zwart gespoten
Digitale Km teller

P.s nieuwe foto's volgen

Merk : derbi
Type : Senda Extreme van bouwjaar 2005
Top snelheid met 13/53 vertanding = 115 Kmh met iets wind in de rug
0 tm 100 Kmh : snel genoeg
setup is nu :
Doppler ER1 sport uitlaat
Conti CRX 50Snel cilinder + getunde uitlaat poorten
Dellortho 22 Mm carburateur
Ducati ontsteking
Conti CRX membraam
Kelk ipv luchtfilter
Doppler 18K Rpm krukas uitgebalanceerd
styling :
Wheel striping
Polisport handkappen
Conti CRX stuur + stuurrol
alle kappen hoogglans zwart gespoten
Digitale Km teller
P.s nieuwe foto's volgen
Hoelang heb je je brommertje nu? Ennuh, rijd je d'r veel mee? Want lijkt me niet dat je heel lang doet met je blokje...
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6