Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:35

LankHoar

Professionele amateur

Wokschotel schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:31:
Ik wil de navigatie van mijn oude motor op mijn nieuwe V-Strom overzetten. Dan kan ik hem weer op het stuur zetten of op de ruit met een originele Suzuki houder of een ander soort beugel. Ik ben alleen bang dat een navigatie gemonteerd in een houder bij de ruit nogal gaat trillen. Iemand ervaring hiermee?
Ik kan niet uit ervaring spreken, maar de constructie op dat tweede linkje ziet er wel erg trillingsgevoelig uit. Het eerste linkje leid hier naar een algemene lijst met artikelen, niets specifieks.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• hcpl
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:29:
[...]

Ik vind dit toch wel wat apart hoor:

[Afbeelding]

En eigenlijk gewoon verkeerd gebruik van de motor in zijn geheel volgens mij :+
Die banden dat zal nog wel meevallen. Is wel een klein wonder dat er blijkbaar clearance is voor dergelijke banden.

De vering daarentegen... |:( Ik zou er niet graag op zitten zo

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

hcpl schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:34:
[...]

Die banden dat zal nog wel meevallen. Is wel een klein wonder dat er blijkbaar clearance is voor dergelijke banden.

De vering daarentegen... |:( Ik zou er niet graag op zitten zo
Welke vering? :+

BMW K46/S1000RR (te koop!), K26/R1200RT, E61/550i

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16:26

Wokschotel

Op 6 wielen

LankHoar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:33:
[...]

Ik kan niet uit ervaring spreken, maar de constructie op dat tweede linkje ziet er wel erg trillingsgevoelig uit. Het eerste linkje leid hier naar een algemene lijst met artikelen, niets specifieks.
Hmz, dat linkje gaat niet goed. Deze is het: https://mhs-webshop.nl/su...ccessoires?product_id=590

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Beetje onduidelijke foto, maar deze lijkt me minder tril-gevoelig i.v.m. die andere omdater bredere verloopjes gebruikt zijn (en dat lijkt me steviger). Desondanks is dit ook vrij groot en dat lijkt me redelijk tril-gevoelig. Prijsverschil is wel enorm trouwens :X

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Idd. De vraag die ik me eigenlijk moet stellen is of ik met een navigatie op het stuur, of achter de ruit wil rijden. Voordeel van de navi achter de ruit is dat je bij het kijken naar de navi ook zicht hebt op de weg voor je. Maar ik heb jarenlang rondgereden met een navi op het stuur dus ik weet niet beter. Misschien een mooi onderwerp voor een poll ;)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Wokschotel schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:52:
Idd. De vraag die ik me eigenlijk moet stellen is of ik met een navigatie op het stuur, of achter de ruit wil rijden. Voordeel van de navi achter de ruit is dat je bij het kijken naar de navi ook zicht hebt op de weg voor je. Maar ik heb jarenlang rondgereden met een navi op het stuur dus ik weet niet beter. Misschien een mooi onderwerp voor een poll ;)
Beste gewoon ouderwets met kaart rijden en alleen op de kaart kijken tijdens het stoppen. Dan heb je je aandacht altijd op de weg :) Die optie werkt voor mij ook niet ideaal dus heb ik mijn telefoon in een houder op mijn stuur. Ja ik moet wat naar beneden kijken, maar dat moet ik voor mijn snelheidsmeter ook (zit in de tank gebouwd). Niet ideaal, bij een volgende motor (over meerdere jaren pas waarschijnlijk) wil ik dat toch anders construeren.

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:55

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

kevlar01 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:08:
[...]

[Afbeelding]
Dit is ook wel redelijk extreem. Zijn zowat autobanden die eronder liggen.
Rechtdoor zal prima gaan, maar een rotonde lijkt me 3x niks.
In Amerika is dat ook niet zo'n probleem, daar kun je 1000 km rechtdoor rijden zonder een bocht of een rotonde tegen te komen. Daar komt rijden met autobanden ook meer voor, daar is zelfs een speciale term voor: "Going darkside" of zelf "double dark" als je ook een autoband op je voorwiel hebt! 8)7

FortNine heeft daar laatst nog een video over gemaakt:

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:29

ToolkiT

brit-tweaker

https://www.adventurebike...f-riding-an-electric-bike
Long Way Up is bijna klaar voor publishing :)

[Voor 29% gewijzigd door ToolkiT op 07-02-2020 17:33]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• nehal3m
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:32
mkrmr schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:27:
[...]

In Amerika is dat ook niet zo'n probleem, daar kun je 1000 km rechtdoor rijden zonder een bocht of een rotonde tegen te komen. Daar komt rijden met autobanden ook meer voor, daar is zelfs een speciale term voor: "Going darkside" of zelf "double dark" als je ook een autoband op je voorwiel hebt! 8)7

FortNine heeft daar laatst nog een video over gemaakt: [YouTube: Are Motorcycle Tires a Ripoff? The Darkside Car Tire Experiment]
Interessant filmpje, zoals bijna altijd bij FortNine. Ryan +1

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Wokschotel Ik heb op mijn motor iets vergelijkbaars als dit zitten: https://s3.amazonaws.com/..._Dscn1112_zpsacce5569.jpg

Maar dan door de vorige eigenaar van RVS geknutseld, en iets verder naar voren nog. Echt briljante positie voor een navigatie, ook al werk ik vooral op audio instructies. Trillingen vallen reuze mee.
Groter probleem is de extra hoge ruit + spoiler die boven de 160 km/h wel erg ver naar me toe buigen waardoor de navigatie naar beneden zakt. :+ (plus dat dat op een gegeven moment moet afbreken, dus dat doe ik maar niet meer)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb de Navi op mijn v-strom ook achter de ruit zitten.
Op 1 van de bevestigingspunten van de ruit zit een ram-mount bal, daarop een afstandhouder, waarop weer de TomTom steun zit.

https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/02/1581094542-400-x-225px-IMG_20190530_093550256.jpg

Werkt goed, geen trillingen.

[Voor 5% gewijzigd door Bommes op 07-02-2020 17:57]

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• S4All
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
@BvZwolle dat is inderdaad snel voor Italiaanse begrippen!

[Voor 41% gewijzigd door S4All op 07-02-2020 18:06]

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Hmmmz nu vind ik er nog eentje die me wel aanstaat en plug 'n play (nouja, bijna dan) is:
https://ravetechmotorcycl...2018-accessory-mount.html

Met RAM-mount waar ik wel fan van ben.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:44:
Voor degenen die hun motor redelijk onbeschut onder een hoes buiten hebben staan: Haal de hoes eraf voor de storm a.s. zondag. Beter een motor die wat nat word, dan dan de hoes hem als een zeil helemaal omver trekt.
Yup.. dit kan ik na de vorige storm beamen... ;(

• Kraanmachinist
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 31-03 22:08
Ik wil binnenkort een nieuwe voorband kopen (de achterband is nog prima). Volgens BMW is mijn motor 190 kilo nat. Als de band dan 230 kilo aankan is het dan voldoende als ik er vervolgens ook nog eens met mijn krent op ga zitten?

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:55
noes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:24:
[...]

Die dingen zijn ook niet echt gemaakt om mee te rijden, maar om mee te posen. Iets voor @Vrijdag ;)
Voor mij zijn zelfs clip-ons apehangers ;( ;w

.
Maar posen kan ik altijd en overal :+

[Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 07-02-2020 18:23]

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:21
Kraanmachinist schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:20:
Ik wil binnenkort een nieuwe voorband kopen (de achterband is nog prima). Volgens BMW is mijn motor 190 kilo nat. Als de band dan 230 kilo aankan is het dan voldoende als ik er vervolgens ook nog eens met mijn krent op ga zitten?
Als je op één wiel plant te rijden is dat niet voldoende lijkt me. Anders komt 't wel goed. :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Lijkt me wel, welke motor en welke band?

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-03 15:26
Het is gebeurd. 10 000 km op de CB500s van 1999

https://i.imgur.com/2LQuYED.jpg

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

@BvZwolle tof dat de demper zo snel bezorgd is :Y
Bij mij duurde het iets langer, was ook wat duurder, want 2 dempers :P

Mijn v-strom klinkt er echt tof mee, mooi donker geluid zonder echt aso te zijn.

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 31-03 16:40
Bommes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:52:
@BvZwolle tof dat de demper zo snel bezorgd is :Y
Bij mij duurde het iets langer, was ook wat duurder, want 2 dempers :P

Mijn v-strom klinkt er echt tof mee, mooi donker geluid zonder echt aso te zijn.
Iedereen is benieuwd: ik, de vrienden en vooral de buurt :P

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vziw zijn load ratings op banden gebaseerd op het onbeladen rijklaargewicht van het voertuig waar ze onder moeten. Bestuurder, bijrijder en eventuele bepakking zit daar dan al in verwerkt.

Al kan het verder helemaal geen kwaad om een beetje hoog te gaan zitten. Je krijgt dan gewoon een stuggere band die potentieel wat meer kilometertjes langere levensduur gaat hebben.

Project Magna | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85 | Bendao E-Scooter '10

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 10:12

Chakotay

Lick here to continue

@Wux is die al een keer rond geweest, of heeft hij heel lang in de schuur gestaan?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:59
McKaamos schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:19:
[...]

Vziw zijn load ratings op banden gebaseerd op het onbeladen rijklaargewicht van het voertuig waar ze onder moeten. Bestuurder, bijrijder en eventuele bepakking zit daar dan al in verwerkt.

Al kan het verder helemaal geen kwaad om een beetje hoog te gaan zitten. Je krijgt dan gewoon een stuggere band die potentieel wat meer kilometertjes langere levensduur gaat hebben.
Officieel gezien bereken je de load rating op de maximale aslast plus maximale voertuigsnelheid. Daarom heb je bij bepaalde voertuigen XL (extra load) banden nodig, anders is de kans op klappen te groot.

Of je kijkt wat er in je boekje staat :+

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-03 15:26
Chakotay schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:04:
@Wux is die al een keer rond geweest, of heeft hij heel lang in de schuur gestaan?
Hij heeft bij de eerste eigenaar nooit gereden. gekocht aan 4700km. Alles blinkt nog geen roest :)

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 30-03 23:21
[...]

Nou ik had moet die gedachten vorig jaar een Bridgestone T31 'GT' versie om m'n 1200 achtervelg gedaan, maar nu ben ik ongeveer 7000km verder en moet 'm al bijna weer vervangen..
Natuurlijk heeft rijstijl ermee te maken, maar vind het toch best snel opgaan..

Volgende keer een gewone, kijken hoelang dat uithoudt..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• Kraanmachinist
noes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:39:
[...]

Lijkt me wel, welke motor en welke band?
De michelin tourance 100/90 - 57 H voor een BMW F650 uit 1997
[...]

Ah super, dan snap ik hem. De band is helaas niet met hogere laadvermogens beschikbaar in mijn gewenste maat, dus dan doe ik gewoon deze.
Dryhte schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:28:
[...]

Als je op één wiel plant te rijden is dat niet voldoende lijkt me. Anders komt 't wel goed. :P
Ja dat was dus mijn vraag, is dat het gewicht dat op de band mag of het totale gewicht van de motor.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:09
noes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Heb je de GS of de GSA geprobeerd (weet niet of daar nog verschil in zit qua houding, misschien weet @Joopieboy dat)? En je kan ook nog voor verlaagde stepjes gaan, bedacht ik me net. Vooral met een adventure-motor heb je voldoende grondspeling om niet te gaan schrapen.
De adventure staat wat hoger op de poten, kun je in wat verschillende uitvoeringen qua zadel en qua verstelbaarheid krijgen. Het niet opgevouwen zitten met je benen en een breed en hoog stuur is gewoon super. :) Ik heb zelf broeklengte 36 trouwens.

En voor de minder bedeelde mensen zou ik dan al snel en gewone GS nemen, scheelt een flink stuk qua hoogte en heb je minder lange benen nodig om op de grond te komen, wel iets minder beenruimte, standaard zadel kun je verstellen in twee hoogtes. Maar ook is er een optie om de motor zelf nog extra te verlagen.

[Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 08-02-2020 06:38]

I7 9700K 5,1Ghz

• Headbuddy
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-03 11:47

Headbuddy

Surrealist

Heeft iemand ervaring met ANC in ears op de motor?
Werkt dat goed of kan men beter otoplastieken halen met ingegoten speakers?
Zoals dit?

[Voor 25% gewijzigd door Headbuddy op 08-02-2020 10:23]

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Even een hele brutale oproep :P. Zoals velen hier reeds weten gaan wij verhuizen over een vrij grote afstand: Breda naar Emmer-Compascuum. Ik heb reeds toezeggen van enkele mensen om te komen helpen, maar meer lieden is meer vreugd (maar vooral meer snelheid 8). Hulp kan al heel beperkt zijn zoals wat dozen komen sjouwen in het oude of nieuwe huis, het uitlenen van handige items zoals een dolly of trappenloper, dekens voor de meubels, of een keer meerijden met een aanhanger. Ik zorg betaal/verzorg alle eten/drinken onderweg en we hebben reeds iemand met een C1 rijbewijs om te chauffeuren, we zoeken echter nog wel een vrachtwagen (indien nodig huren we er gewoon eentje).

Diegene die vanuit de GoT motorrijdersgroep besluiten te komen helpen betalen geen eigen bijdrage bij het BBQ Tweakers Tuinfeest dat ik later dit jaar ga houden :P.

- edit - goed punt @Kraanmachinist :P. Op 28 april krijgen we daar de sleutels en gaan we overschrijven bij de notaris, dus wellicht komen we die dag al met een vrachtwagen aan, of anders de dag erna. 8 mei moet het oude huis opgeleverd worden.

[Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-02-2020 11:34]

• Kraanmachinist
@HTT-Thalan heb je ook een datum voor ons?

• Maegrim
  • Laatst online: 11:14

Maegrim

Lokführer

Headbuddy schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:22:
Zoals dit?
Werkte voor geen meter, maar het waren ook niet zulke dure. Misschien beter met dat nieuwe Sony spul?

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Headbuddy goede otoplastieken als bescherming, en een bluetooth setje in je helm voor audio. Imho toch echt de beste oplossing zonder dat je zit te klooien met draadjes.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• nehal3m
Headbuddy schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:22:
Zoals dit?
Laatst rondgereden met Sure SE215's om audio-navigatie mee te testen. Werkt met Apple Maps niet zo lekker, vooral bij rotondes waar afslagen op zitten waar geen doorgaande weg achter zit (want hij noemt dan 'neem de eerste afslag' en dan bedoelt hij 'neem de eerste afslag naar een doorgaande weg'.) Eens kijken of het met Google Maps beter gaat.

De SE215's passen mooi onder je helm omdat de speakers in je oorschelp zitten en niet uit je oor steken. Daarnaast sluiten de gummies die je er standaard bij krijgt goed de omgeving af.

Ik heb ook MotoSafe oordopjes die windruis zouden moeten filteren, maar de SE215's werken eigenlijk beter.

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb vroeger ook wel eens gereden met in 1 oor Shure in-ears en de ander een otoplastiek met 15 dB demping. Beiden oren in-ears zou ik niet doen, je sluit je heel erg af van wat er om je heen gebeurt.

Maar gedoe met kabels, niet snel volume kunnen aanpassen, ik vind het niet fijn rijden. Dus al snel een bluetooth set in de helm gebouwd en otoplastieken in beiden oren. Goede demping, prima geluid en je hoort nog genoeg van wat er om je heen gebeurt. Vaak als ik binnen de bebouwde kom ben gaat de muziek uit, want anders vind ik alsnog dat ik te weinig meekrijg van wat erom mij heen allemaal plaatsvind.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16:28

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

HTT-Thalan schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:58:
Even een hele brutale oproep :P. Zoals velen hier reeds weten gaan wij verhuizen over een vrij grote afstand: Breda naar Emmer-Compascuum. Ik heb reeds toezeggen van enkele mensen om te komen helpen, maar meer lieden is meer vreugd (maar vooral meer snelheid 8). Hulp kan al heel beperkt zijn zoals wat dozen komen sjouwen in het oude of nieuwe huis, het uitlenen van handige items zoals een dolly of trappenloper, dekens voor de meubels, of een keer meerijden met een aanhanger. Ik zorg betaal/verzorg alle eten/drinken onderweg en we hebben reeds iemand met een C1 rijbewijs om te chauffeuren, we zoeken echter nog wel een vrachtwagen (indien nodig huren we er gewoon eentje).

Diegene die vanuit de GoT motorrijdersgroep besluiten te komen helpen betalen geen eigen bijdrage bij het BBQ Tweakers Tuinfeest dat ik later dit jaar ga houden :P.

- edit - goed punt @Kraanmachinist :P. Op 28 april krijgen we daar de sleutels en gaan we overschrijven bij de notaris, dus wellicht komen we die dag al met een vrachtwagen aan, of anders de dag erna. 8 mei moet het oude huis opgeleverd worden.
Geen probleem doen we (y) zet mij maar in de appgroep d:)b

Heb dan zeker tijd om jullie met regelmaat op de app aan te moedigen en te voorzien van kreten als "goed bezig!", "Dat schiet op!" en "lekker aan het knallen heren!" 8)

The first 40 years of childhood are the hardest.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Raym09 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:32:
[...]

Geen probleem doen we (y) zet mij maar in de appgroep d:)b

Heb dan zeker tijd om jullie met regelmaat op de app aan te moedigen en te voorzien van kreten als "goed bezig!", "Dat schiet op!" en "lekker aan het knallen heren!" 8)
_/-\o_ gaan we doen, beetje aanmoediging ook leuk :P.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Zat eens 'ff' te kijken: Eindhoven -> Breda -> Emmer-Compascuum: Vice-Versa kom ik dan aan ± 600Km.

Auto met aanhanger gaat 'iets' meer verbruiken dan de reguliere 1:16 dus een volle tank brandstof á 60L gaat er waarschijnlijk dan wel doorheen op zo'n dagje maar; Ik houd 't even 'positief' en rond 't af naar 50L.

50L x €1,63/L (Goedkope E10 zooi)... €81,50

Dat MOET wel een héle goede BBQ gaan worden waarbij er, op die dag, nogmaals ± 500Km's afgelegd mogen worden :Y oOo

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• nehal3m
Hooglander1 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:46:
Ik heb vroeger ook wel eens gereden met in 1 oor Shure in-ears en de ander een otoplastiek met 15 dB demping. Beiden oren in-ears zou ik niet doen, je sluit je heel erg af van wat er om je heen gebeurt.

Maar gedoe met kabels, niet snel volume kunnen aanpassen, ik vind het niet fijn rijden. Dus al snel een bluetooth set in de helm gebouwd en otoplastieken in beiden oren. Goede demping, prima geluid en je hoort nog genoeg van wat er om je heen gebeurt. Vaak als ik binnen de bebouwde kom ben gaat de muziek uit, want anders vind ik alsnog dat ik te weinig meekrijg van wat erom mij heen allemaal plaatsvind.
Ben ik met je eens, ik doe het denk ik ook niet meer. Op de snelweg hoor je anders toch niks maar in de stad is het wel gevaarlijk. Medeweggebruikers verwachten toch dat je ze hoort.

Er is ook iets te zeggen voor het “pure” van motorrijden, en dat je dat met muziek of navigatie een beetje vergalt.

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 16:42

steveman

"Be curious"

Ik kan wel met een spandoek langs de A28 staan ter aanmoediging :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

@ verhuizingsoproep...
Ik pas... and I am not even sorry.. >:)

* Bommes heeft een broertje dood aan verhuizen

Wil jullie wel succes wensen hoor.. :+

Succes (y)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bommes schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:34:
@ verhuizingsoproep...
Ik pas... and I am not even sorry.. >:)

* Bommes heeft een broertje dood aan verhuizen

Wil jullie wel succes wensen hoor.. :+

Succes (y)
Ik verwacht helemaal niks, dan ben ik ook niet teleurgesteld :P. Je bent niemand iets verplicht!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:53:
[...]

Ik verwacht helemaal niks, dan ben ik ook niet teleurgesteld :P. Je bent niemand iets verplicht!
Héle goede instelling!! Nee héb je al. Een "Já" kun je krijgen d:)b

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Yeah, 9 dagen sturen..
Overzichtplaatje, klikbaar voor google maps kaart met de route.
https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/02/1581174371-600-x-458px-Totaal%20route.JPG

Losse route bestanden (en totaal route) staan hier op My Route app

[Voor 23% gewijzigd door Bommes op 08-02-2020 16:12]

• Kraanmachinist
wimmel_1 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:59:
Zat eens 'ff' te kijken: Eindhoven -> Breda -> Emmer-Compascuum: Vice-Versa kom ik dan aan ± 600Km.

Auto met aanhanger gaat 'iets' meer verbruiken dan de reguliere 1:16 dus een volle tank brandstof á 60L gaat er waarschijnlijk dan wel doorheen op zo'n dagje maar; Ik houd 't even 'positief' en rond 't af naar 50L.

50L x €1,63/L (Goedkope E10 zooi)... €81,50

Dat MOET wel een héle goede BBQ gaan worden waarbij er, op die dag, nogmaals ± 500Km's afgelegd mogen worden :Y oOo
Als ik het zo las betaalt @HTT-Thalan alles, dus tank maar meteen duur als je dan toch al bezig bent :+

Ik woon in de buurt dus ik zal proberen die dag vrij te houden!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Kraanmachinist schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:55:
[...]

Als ik het zo las betaalt @HTT-Thalan alles, dus tank maar meteen duur als je dan toch al bezig bent :+

Ik woon in de buurt dus ik zal proberen die dag vrij te houden!
Je hoeft geen spullen te vervoeren dus ik zoek vooral hulp per lokatie :P. Ik ben me bewust van de implicaties qua vervoer en dus benzine dus vandaar dat ik die personen tegemoet wil komen, doch voor de "grote rit" gaat alles met de vrachtwagen en aanhangers mee.

• Cobraa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:00
Vandaag eindelijk op mn motor gereden. Wat een machines zijn t ook die CBR's.
Jammer van het weer maar ach, beter iets dan niets.

Ik moest wel heel erg wennen aan mijn nieuwe laarzen (SIDI Vertigo 2). Paar keer mis "geshift".
Zal met de tijd vast beter gaan (hoop ik)

Honda CBR 600 RR 2009 | Mercedes-Benz CLA 2020

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Cobraa schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:18:
Vandaag eindelijk op mn motor gereden. Wat een machines zijn t ook die CBR's.
Jammer van het weer maar ach, beter iets dan niets.

Ik moest wel heel erg wennen aan mijn nieuwe laarzen (SIDI Vertigo 2). Paar keer mis "geshift".
Zal met de tijd vast beter gaan (hoop ik)
Kleine 'Tip van Flip': Stel je rear-set even volledig opnieuw af op jouw eigen nieuwe zitpositie (zowel de rem als ook de schakel kant). Die Sidi Vertigo's zijn erg licht (en dus 'dun' qua materiaal) waardoor je nu een volledig andere zitpositie hebt gekregen.

Érg fijne laarzen overigens ... Ik heb járen met de éérste versie gereden oOo d:)b (y)

• Cobraa
Will_M schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:29:
[...]

Kleine 'Tip van Flip': Stel je rear-set even volledig opnieuw af op jouw eigen nieuwe zitpositie (zowel de rem als ook de schakel kant). Die Sidi Vertigo's zijn erg licht (en dus 'dun' qua materiaal) waardoor je nu een volledig andere zitpositie hebt gekregen.

Érg fijne laarzen overigens ... Ik heb járen met de éérste versie gereden oOo d:)b (y)
Verdomd goede tip. Wist niet eens dat het kon 8)7 . Moet ff uitzoeken hoe en wat. Zat er zelfs aan te denken om ze te verkopen, waar ik heel erg van baalde. Hoop dat dit het issue verhelpt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Cobraa schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:19:
[...]

Verdomd goede tip. Wist niet eens dat het kon 8)7 . Moet ff uitzoeken hoe en wat. Zat er zelfs aan te denken om ze te verkopen, waar ik heel erg van baalde. Hoop dat dit het issue verhelpt.
Agh... Je was sinds lange tijd de éérste welke ik weer eens met een 'SS' aan de OP mocht toevoegen dus ik kon me na een paar dagen nog wel herinneren met wat voor een fiets je rijdt. Een 'SS' heeft dat soort handigheidjes standaard aan boord maar de meeste mensen 'schroeven' er niet aan...

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Bommes schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 16:08:
Yeah, 9 dagen sturen..
Overzichtplaatje, klikbaar voor google maps kaart met de route.
[Afbeelding]

Losse route bestanden (en totaal route) staan hier op My Route app
Wanneer ga je?

• Cobraa
Will_M schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:26:
[...]

Agh... Je was sinds lange tijd de éérste welke ik weer eens met een 'SS' aan de OP mocht toevoegen dus ik kon me na een paar dagen nog wel herinneren met wat voor een fiets je rijdt. Een 'SS' heeft dat soort handigheidjes standaard aan boord maar de meeste mensen 'schroeven' er niet aan...
Ah vandaar, heb er even over gegoogled. Je zal wel het één en ander moeten vervangen. Die rearsets zijn helaas niet zo goedkoop
Ik ga die boots even goed inlopen, wellicht dat het dan beter gaat.

• S4All
  • Niet online
Wat doen de tweakers waar de motor gedwongen buiten slaapt morgen extra?

In ieder geval niet de hoes er op en op de zijstandaard.

Maar welke kant in de wind?
De wind draait altijd een beetje rond in mijn straat. Dus de wind van voor of achter laten komen lukt helaas niet.
Er zal bij mij altijd wat wind op de zijkant komen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Cobraa schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:03:
[...]

Ah vandaar, heb er even over gegoogled. Je zal wel het één en ander moeten vervangen. Die rearsets zijn helaas niet zo goedkoop
Ik ga die boots even goed inlopen, wellicht dat het dan beter gaat.
De standaard set is op een Honda CBR600RR toch ook wel (beperkt) in te stellen? :o

Even wat extra uitleg: Dat je nu ineens 'mis' schakelt komt waarschijnlijk doordat je schakelpookje nu te hoog staat voor je nieuwe laarzen. Je kan dat ding laten 'zakken' door de draadstang tussen het pookje en de schakel-as korter te maken.

Kijk zelf maar eens goed naar dat 'spel', dan wordt 't visueel waarschijnlijk ineens duidelijk voor je :)

[Voor 29% gewijzigd door Will_M op 08-02-2020 22:19]

• SmurfLink
  • Niet online
S4All schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:03:

De wind draait altijd een beetje rond in mijn straat. Dus de wind van voor of achter laten komen lukt helaas niet.
Kan je hem zo dicht mogelijk bij een muur zetten? Dat dempt de wind wat.

Mijne staat veilig binnen. Vorige storm heb ik mijn lesje absoluut geleerd.

• nehal3m

Ik heb alles onder de carport gezet. Als dat niet kon was het de eetkamer geworden...

edit: In versnelling op de bok. Pootje uit. Mocht ‘ie van de bok waaien (dan moet het wel heel raar gaan) dan wordt ‘t 50/50 :+

[Voor 23% gewijzigd door nehal3m op 08-02-2020 22:14]

• S4All
  • Niet online
Eetkamer ga ik haar niet naar toe krijgen (dat riep mijn vrouw al💕). Gang is te krap en in de tuin (als de draai al lukt) zakt zij door de composit vloer :(

Zij staat nu zo dicht bij het keukenraam als mogelijk en evenwijdig met het huis.
Als het goed is leunt ze dan tegen de wind in.

@Cobraa is je pedaal niet zo in te stellen: https://images.app.goo.gl/79MaPJqQuBpJAr1h8

• Cobraa
Will_M schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:05:
[...]

De standaard set is op een Honda CBR600RR toch ook wel (beperkt) in te stellen? :o

Even wat extra uitleg: Dat je nu ineens 'mis' schakelt komt waarschijnlijk doordat je schakelpookje nu te hoog staat voor je nieuwe laarzen. Je kan dat ding laten 'zakken' door de draadstang tussen het pookje en de schakel-as korter te maken.

Kijk zelf maar eens goed naar dat 'spel', dan wordt 't visueel waarschijnlijk ineens duidelijk voor je :)
Thanks voor de uitleg. Ga er van de week even naar kijken. Had ook wat moeite met remmen, maar dat komt denk ik door de dikte/grootte van de boot. Als ik normale schoenen draag, heb ik hier nooit last van.

T issue met mis schakelen was juist omdat ik me boot er niet tussen kreeg. Dus hij moet iets omhoog.

@SA430 het ziet er zo uit Shift

EDIT, het is nu duidelijk. Dit moet ik ook even uitvoeren. Eerst nog een aantal kappen verwijderen. Thanks! Dit heeft me enorm geholpen.

https://www.youtube.com/watch?v=5ulz5vLCoKQ

[Voor 8% gewijzigd door Cobraa op 08-02-2020 22:48]

• Imo62
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:07

In mijn geval staat de fiets standaard al tegen de muur aan (zoals @SmurfLink al noemde) en op de zijstandaard. De wind zal hem tegen de muur aan blazen, dus ik ben er eerlijk gezegd niet zo bang voor.

Als de windrichting vrij constant is in je straat dan zou ik hem lekker met de kop op de wind zetten zonder hoes, anders zo dicht mogelijk tegen een muur aan, daar is het beduidend rustiger.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

S4All schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:17:
Eetkamer ga ik haar niet naar toe krijgen (dat riep mijn vrouw al💕). Gang is te krap en in de tuin (als de draai al lukt) zakt zij door de composit vloer :(

Zij staat nu zo dicht bij het keukenraam als mogelijk en evenwijdig met het huis.
Als het goed is leunt ze dan tegen de wind in.

@Cobraa is je pedaal niet zo in te stellen: https://images.app.goo.gl/79MaPJqQuBpJAr1h8
Tegen de wind in? Zou hem dan omdraaien, over de jiffy heen duwen is moeilijker dan andersom. Maar sowieso goed moment om snel je WA verzekering om te zetten naar WA+ ;)

Enne @Will_M welkom ;)

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Met Pinksteren, laatste week van mei / eerste week van juni.
Denk dat ik donderdag vertrek en de week daarop vrijdag weer thuis ben. *O*

• Maegrim
  • Laatst online: 11:14

Maegrim

Lokführer

Stelt zich niet eens voor :F

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

He, de topicstart is gekaapt... Wat is er met je account gebeurd @Will_M? :P

• Headbuddy

Headbuddy

Surrealist

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:43:
@Headbuddy goede otoplastieken als bescherming, en een bluetooth setje in je helm voor audio. Imho toch echt de beste oplossing zonder dat je zit te klooien met draadjes.
Heb ik ook over nagedacht alleen kan je je bluetoothsetje nog goed horen bij hoge snelheid en otoplastieken?
Zoja welk bluetoothje setje heb dan O-)

• Raym09
  • Laatst online: 16:28

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Headbuddy schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:57:
[...]

Heb ik ook over nagedacht alleen kan je je bluetoothsetje nog goed horen bij hoge snelheid en otoplastieken?
Gaat prima, neotec 2 met Sena srl bluetooth kit. Ligt ook erg heet windgeruis, een stillere helm of een goed scherm scheelt veel of je nog iets fatsoenlijk kunt horen.

The first 40 years of childhood are the hardest.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan kan je juist je bluetooth setje nog horen. Zelf heb ik een Sena (20s Evo). Ik denk dat het type niet veel uitmaakt, als het maar Sena of Cardo is. Maar anderen zijn ook tevreden met het china-spul; ik wil geen gezeik dat het wel niet wel niet wel niet werkt.

• Headbuddy

Headbuddy

Surrealist

nehal3m schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:28:
[...]

Laatst rondgereden met Sure SE215's om audio-navigatie mee te testen. Werkt met Apple Maps niet zo lekker, vooral bij rotondes waar afslagen op zitten waar geen doorgaande weg achter zit (want hij noemt dan 'neem de eerste afslag' en dan bedoelt hij 'neem de eerste afslag naar een doorgaande weg'.) Eens kijken of het met Google Maps beter gaat.

De SE215's passen mooi onder je helm omdat de speakers in je oorschelp zitten en niet uit je oor steken. Daarnaast sluiten de gummies die je er standaard bij krijgt goed de omgeving af.

Ik heb ook MotoSafe oordopjes die windruis zouden moeten filteren, maar de SE215's werken eigenlijk beter.
Dit setje heeft geen ANC toch alleen passieve noise"canceling"/reduction door memoryfoam?
Vraag mij af of het op de snelweg nog steeds voldoende dempt, heb zelf ook een setje in ears geprobeerd.
Deze hadden alleen geen memoryfoamtips en de demping was net niet voldoende.
Wat is jouw evaring met deze Shure's?

Ik rij trouwens op een naked dus helpt ook niet echt mee :p

• BvZwolle
  • Laatst online: 31-03 16:40
Headbuddy schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:57:
[...]

Oordopjes van Earmo in Zwolle. Werken perfect samen met Sena 20s tot 140km/u op een Tiger 1050 en Explorer. De helm is een niet al te stille Scorpion Exo 510.

• Headbuddy

Headbuddy

Surrealist

Oke bedankt voor de tips.
Denk dat ik binnenkort maar een bluetooth setje geproberen.
Kijken hoe dat gaat met verschillende oordoppen (met/zonder filters).
Anders nog otoplastieken laat aan meten.

• nehal3m
Headbuddy schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:06:
[...]

Dit setje heeft geen ANC toch alleen passieve noise"canceling"/reduction door memoryfoam?
Vraag mij af of het op de snelweg nog steeds voldoende dempt, heb zelf ook een setje in ears geprobeerd.
Deze hadden alleen geen memoryfoamtips en de demping was net niet voldoende.
Wat is jouw evaring met deze Shure's?

Ik rij trouwens op een naked dus helpt ook niet echt mee :p
Klopt, geen ANC, gewoon holbewoner-stijl je oren volproppen. Op een ritje Leeuwarden/Drachten/Groningen (100/130) hoorde ik m'n navigatie uitstekend en de demping was prima. Beter dan de Alpine MotoSafe oordopjes. Ik heb dan ook de grote foam tips in gebruik. M'n oude Kawa heeft een lage kuip en m'n hoofd zit vol in de wind, met een AGV K3 Sv. geen stille helm.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wie is er vandaag nog even lekker uitwaaien op de motor? :P

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
Dit is wel echt het weer dat zodra je een harde klap hoort, je toch even naar buitenkijk met de hoop dat het niet de motor is :/

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

Chakotay schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:11:
Gewoon de motor met de neus in de wind zetten en erop gaan zitten. Veel goedkoper gaat het niet worden ;)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Pagman schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:11:
Dit is wel echt het weer dat zodra je een harde klap hoort, je toch even naar buitenkijk met de hoop dat het niet de motor is :/
Die van mij staat 200 km verderop, dus dat kijken wordt 'em niet :+

Maar hij heeft al menig forse storm getrotseerd, ga er vanuit dat hij deze ook wel overleeft.

• SmurfLink
  • Niet online
Dan vraag ik me echt af of je suicidaal bent of gewooon ontzettend dom... :+

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Iemand straks nog een rondje mee rijden?

• timmie271
  • Registratie: november 2013
Er ging vandaag eentje weg bij schiphol om 15u vanmiddag :P

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Mijn motor staat altijd in m'n achtertuin, met een Verheul-hoes eromheen. Nu is het kiezen uit twee kwaden: risico lopen dat m'n hoes kapot waait ofwel als zeil dienstdoet en m'n motor mee omver trekt, of de motor aan de geselende slagregens blootstellen :'(

Dus toch maar dat tweede. Binnenkort ga ik 'm liefkozend voorzien van vers vet op ketting en bouten.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Osiris
  • Niet online
Is Verheul zulke slechte kwaliteit dan? :o

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Osiris schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:47:
Nee, juist niet! Dus grote kans dat ik straks m'n motor met zeil en al voorbij zie waaien. Daarom heb ik het zeil er maar af gehaald en opgevouwen.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• nehal3m
CodeCaster schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:28:
[...]

Nee, juist niet! Dus grote kans dat ik straks m'n motor met zeil en al voorbij zie waaien. Daarom heb ik het zeil er maar af gehaald en opgevouwen.
Zo zuinig is 'ie nog nooit van A naar B geweest! :+

• Osiris
  • Niet online
CodeCaster schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:28:
[...]

Ah, op die fiets. Naja, mijn Oxford zit met zo'n bandje aan de onderkant vast en zit redelijk strak om de motor heen. Heb 'em wel vaker bij flinke wind zien staan en heb nooit een zeil-effect gezien. Nu krijg je een ZZR1400 ook niet zo makkelijk van z'n plaats :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Osiris schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:47:
Nee, dat zijn de beste hoezen die je kopen kan :Y maar zou met deze wind m ook liever zonder hoes buiten zetten, tenzij je weet dat je motor in de luwte staat.

• Osiris
  • Niet online
noes schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:09:
[...]

Nee, dat zijn de beste hoezen die je kopen kan :Y maar zou met deze wind m ook liever zonder hoes buiten zetten, tenzij je weet dat je motor in de luwte staat.
Hij staat naast een boompje van 10 cm :+

• SmurfLink
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:33:
[...]

Ah, op die fiets. Naja, mijn Oxford zit met zo'n bandje aan de onderkant vast en zit redelijk strak om de motor heen. Heb 'em wel vaker bij flinke wind zien staan en heb nooit een zeil-effect gezien. Nu krijg je een ZZR1400 ook niet zo makkelijk van z'n plaats :+
Zou 'm toch voor de zekerheid eraf halen... dacht dat mijn Er-6f ook wel goed stabiel stond, tot ik een appje kreeg van m'n buurman dat 'die groene' op z'n kant lag. Dat was de vorige storm, begin november ofzo.. niet eens zo heftig als deze.

• Osiris
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:26:
[...]

Zou 'm toch voor de zekerheid eraf halen... dacht dat mijn Er-6f ook wel goed stabiel stond, tot ik een appje kreeg van m'n buurman dat 'die groene' op z'n kant lag. Dat was de vorige storm, begin november ofzo.. niet eens zo heftig als deze.
Zoals ik al zei, hij staat 200 km verderop ;) Besides, hij's ook zo'n 60 kg zwaarder dan je ER-6f en heeft de vorige storm ook overleefd. Zekerheid heb je natuurlijk niet, maar heb genoeg vertrouwen dat 't goed komt :) Nu toch niets meer aan te doen als 't wel misgaat.

[Voor 21% gewijzigd door Osiris op 09-02-2020 22:26]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Osiris het waait flink, misschien staat hij inmiddels wel dichterbij :+

• Osiris
  • Niet online
@Chakotay Het waaide inderdaad wel de goeie kant op :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hier is het overigens goed gegaan met de hoes eromheen, maar het is ook een zware motor met stevige hoes, die in een beschutte hoek van de tuin staat.

• f2ride2001
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:37
Zo, was een straf ritje vanmorgen (over de Moerdijk brug) Gelukkig weer heel aangekomen

• wilco1985
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:03
Zo spannend is dat niet met storm rijden. Ik heb wel vaker 130kmh wind op de motor.
Alleen komt ie dan van voor :+

Was wel een hele slalom tussen alle zooi door vanmorgen.

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:21
Ik ben lekker met de auto (vrouwlief was te bezorgd, en traject is toch niet filegevoelig). Zag toch wel vreemde bewegingen van enkele vrachtolifanten onderweg.

• nehal3m
Heb ook maar de kooi gepakt. Al dik een maand niet gedaan, toch saai.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wilco1985 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:14:
Zo spannend is dat niet met storm rijden. Ik heb wel vaker 130kmh wind op de motor.
Alleen komt ie dan van voor :+

Was wel een hele slalom tussen alle zooi door vanmorgen.
Inderdaad veel zooi op de weg ja! Hier ook gewoon met de motor naar werk. Auto was geen optie, want moet de motor vanmiddag naar de dealer brengen voor zn beurtje.

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 31-03 20:36
Update over de Speed:

- vrijdag binnen gedaan bij de dealer
- dinsdag tussen 10 en 12 komt de expert de fiets in huidige staat bekijken
- dan mag de dealer de blok eraf halen en openen tot het kritisch punt (dus nog niet de versnellingsbak opengooien)
- wss op vrijdag komt dan de expert terug en gaat samen kijken met de dealer naar het blok wanneer deze open gaat
- sowieso gaat 4e en 5e koppelingsplaten vervangen worden
- andere defecten
- blok weer dicht
- testen...

Ik vraag me in godsnaam af wat dit gaat helpen :| Niets aan de QS zelf wordt vervangen..

Ach ja we zien wel... nieuwe platen er in, testen en weer dezelfde shit. Hoe kan je als Triumph zijnde dit verantwoorden?

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• Willem30
  • Laatst online: 13:52
nehal3m schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:06:
Heb ook maar de kooi gepakt. Al dik een maand niet gedaan, toch saai.
Idem dito plus weer eens in de file gestaan. ;(

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@kazzzdafke Misschien zit er nog ergens een firmware update bij de "overige kleine werkzaamheden". ;)

Zo zou het niet de eerste keer zijn dat een zekere BMW K1600GTL na een kleine beurt bij BMW (lees: oliefilter, olie, even aan de computer hangen) opeens een hakende quickshifter heeft. BMW kon niets vinden, en doet de zaak af met "dat hoort zo meneer".
Die motor ingeruild op een nieuwe K1600GTL. Na 10.000 km klein beurtje, en hetzelfde verhaal.
Blijkt achteraf de onderbrekingstijd van de quickshifter te kort te zijn, waardoor 2 versnellingen tegelijkertijd ingelegd kunnen worden. Inmiddels is de bak gewisseld(!) Maar ondanks dat je met normaal gebruik de bak dus kunt laten vastslaan, komt er geen terugroepactie op. :X
De eigenaar heeft de motor net terug, en proefritjes volgen binnenkort. We zijn benieuwd of het nu is opgelost.

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 31-03 20:36
Ja volgens de dealer zou dit de enige oplossing zijn, om de timings van de QS per stapjes van 10ms omhoog te zetten.
De tijd om van 4e naar 5e te gaan is in de versnellingsbak het langst en het verst, dus ik volg hem daarin. Maar dat staat fabrieksaf gelocked, ook voor de dealer.

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Leuke vooruitzichten: de motorclub waar ik mee gelieerd ben heeft zojuist aangekondigd dat hun jaarlijkse Europese treffen ditmaal in Zwitserland zal zijn, in de buurt van Lausanne. Leuk tochtje van 900 km daarheen, en wat een prachtige omgeving daar zeg.

*O* Kan niet wachten, en zal dat toch nog 5 maanden moeten doen *O*

Pagina: 1 ... 85 ... 122 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True