Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Chakotay schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:37:
@CodeCaster kwam jij niet ook vanuit Alphen? Ik heb daar niets gemerkt van gladheid vanochtend, apart. Was je erg vroeg weg?
Klopt! Voor mijn doen wel, zo rond negen uur.

Het was glad op de klinkerweg in de wijk, en glad op de Aziëlaan (komt er nou nóg een flat? :/ ) dankzij bagger op de weg. Daarna "glad" op de N11 omdat, nou ja, vocht en kou en koude banden.

[Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 06-02-2020 12:55]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22-05 18:29

YourMom

I put the p in pool.

CodeCaster schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:19:
Vanmorgen op de motor naar het werk gegaan, want het leek lekker weer... Manmanman wat was het glad. Blij met m'n remproefjes wanneer ik de straat uit rijd, want binnen een paar meter sloeg de ABS aan op m'n voorwiel, en dat doet 'ie niet gauw.

En daarna reed ik langs werkzaamheden, met bijbehorend 30-bord, en door alle bagger op de weg en de frisse start reed ik nog een beetje voorzichtig.

Natúúrlijk gaat de BMW achter me dan lopen duwen. Dus ik trap m'n achterrem nog eens in, en laat daardoor m'n motor afslaan omdat ik (door een zere vinger en dik ingepakte handen...) niet hard genoeg in de koppeling kneep. 8)7

Dat was de snelste rollende herstart die ik ooit gedaan heb. :+ Daarna hield de BMW ineens wel afstand!
Hier ook, was -0,6°C toen ik wou vertrekken vanochtend... Vermits ik nog niet zo ervaren ben heb ik wijselijk beslist om m'n laptopje thuis open te doen en al anderhalf uurtje van thuis uit te werken. Helaas kon ik vandaag niet thuis blijven (halftijdse collega) en moest ik toch op naar BXL, maar ben om 9u30 vertrokken, was toen al 1,5°C... Was nog steeds opletten maar heb i.i.g. m'n ABS niet gevoeld. Op dat uur ook geen last van 'achterwielklevers' iedereen was al op het werk, was heel relaxed ritje behalve in de bochten met lage zon. :X

...en er is vermoedelijk iets mis met m'n rechterhandschoen ter hoogte van de duim, geen idee hoe het komt maar mijn rechterduim komt half bevrozen uit die handschoen bij dit weer... Niks van last aan andere vingers of linkerduim... alleen rechterduim... zal wellicht iets met binnenvoering zijn die daar misschien iets dunner is...

Misschien al eens uitkijken naar verwarmde handvaten...

[Voor 12% gewijzigd door YourMom op 06-02-2020 12:57]

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@FSJerra , @YourMom & @UTwizard : DONE!! :)

En Feli met de nieuwe fietsen allemaal :P

[Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-02-2020 13:04]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

wimmel_1 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:04:

Thanx! O+

• Cobraa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-05 11:27

Kun je mij ook toevoegen aan de lijst?

Honda CBR 600 RR uit 2009
Zuid-Holland

Thanks!

Honda CBR 600 RR 2009 | Mercedes-Benz CLA 2020

• cossy nl
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:27
En mij ook:
Suzuki GSF 650 Bandit uit 2005
Noord-Brabant

Hier van gladheid niets gemerkt, regio Den Bosch, was net boven 0. Wel even de witte lijnen in de gaten houden |:(

[Voor 57% gewijzigd door cossy nl op 06-02-2020 13:13]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Cobraa schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:07:
[...]

Kun je mij ook toevoegen aan de lijst?

Honda CBR 600 RR uit 2009
Zuid-Holland

Thanks!
Tuurlijk kán dat d:)b

Laat maar een keer weten als je er eventueel nog een plaatje van je eigen motorfiets achter wilt hebben :*)

• FSJerra
  • Registratie: februari 2018
  • Nu online

Thanks! _/-\o_

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:12

4x2

lộn xộn quá

@wimmel_1 @lolgast

Zal ik dan ook maar mee gaan doen ?

@4x2
Limburg
Honda FJS-600 Silverwing 2001
Silverwing 600

Niks

• Cobraa
wimmel_1 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Tuurlijk kán dat d:)b

Laat maar een keer weten als je er eventueel nog een plaatje van je eigen motorfiets achter wilt hebben :*)
Thanks kerel.
Uiteraard :P
Cobraa schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:22:
Ben eindelijk geslaagd, heb vandaag mijn gewilde motor gekocht. Nu hopen dat het snel goed weer wordt!

[Afbeelding: CBR600RR]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@4x2 & @Cobraa : Ook weer allemaal aangepast.... Nou maar weer écht aan't werk voor 'de Baas' >:) :*)

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 14:14

botoo

💀 too old to die young

Een hond heeft een baas, mensen hebben werkgevers :P

* woef *
(ja, ik ben getrouwd . . . ) :+

Shrek op een ezel . . .

• aidanl
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 27-05 14:20
@botoo dus getrouwde mannen en honden hebben bazen :P Ik ben thuis altijd de baas... totdat vrouwlief thuis komt dan :+

[Voor 37% gewijzigd door aidanl op 06-02-2020 13:57]

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

aidanl schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:57:
@botoo dus getrouwde mannen en honden hebben bazen :P Ik ben thuis altijd de baas... totdat vrouwlief thuis komt dan :+
spoiler:
...zo is dat...

Yep, spoilertags ja... @botoo en ik weten waarom. :D

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@wimmel_1 Ook een eigen foto genomen voor de OP, dus als je weer ff pauze hebt . . . ;)

https://tweakers.net/ext/f/H3axoDFKeIYsvBGiUMKXrz77/full.jpg

Shrek op een ezel . . .

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
spoiler:
't Houdt niet op, niet vanzelf..... :*) >:) _O-

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:12

Exigence

dnkroz

Dan mag je nog even doorgaan met die van mij @wimmel_1 :+

Kawasaki ZX6R -> Triump Street Triple 675 uit 2008

• nehal3m
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-05 18:22
Hey Tweakers, sindskort ook trotse bezitter van een A'tje op 't roze pasje.

Ik dacht ik begin niet te duur want hij valt vast nog wel eens, maar 'k heb wel even een ervaren motorrijder en gecertificeerd ingenieur meegenomen voor de aanschaf van mijn stalen pony.

Dit is 't geworden (de Kawa welteverstaan), sinds mijn slagen begin januari zo'n 3000km mee gereden (wat de tellerstand op iets meer dan 19k zet). Heeft me 850 euro gekost.

https://tweakers.net/ext/f/v3FB22SdAKvFcYRlHpagzpSX/thumb.jpg

• MichielK71
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 28-05 15:20
Gefeliciteerd @nehal3m

• nehal3m
Dank u dank u, ik rij met veel plezier de files voorbij!

@wimmel_1 Overigens mag ik desgewenst ook wel op de lijst in de topicstart onder Groningen.

edit: Dat is dus een Kawasaki GPZ 500S uit 1995.

[Voor 10% gewijzigd door nehal3m op 06-02-2020 15:21]

• emile
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13:38
Dat is een mooie prijs voor een retro-fiets! Beginnen met een goedkope is slim: mijn eerste motor is twee keer omgewaaid met twee keer klussen tot gevolg (het hoeft je dus niet tijdens het rijden te overkomen). Toen was ik bij dat 't een instappertje was. Veel veilige km's gewenst en gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!

• nehal3m
emile schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:49:
[...]

Dat is een mooie prijs voor een retro-fiets! Beginnen met een goedkope is slim: mijn eerste motor is twee keer omgewaaid met twee keer klussen tot gevolg (het hoeft je dus niet tijdens het rijden te overkomen). Toen was ik bij dat 't een instappertje was. Veel veilige km's gewenst en gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!
Yes, was een mazzeltje! Is ook niks mis mee, alle lampjes en instrumenten doen het, loopt na schoonmaken van de carburateurs als een zonnetje. Bedankt!

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

Heb hier al wat Triumphs de revue zien passeren... zeer mooie machines! :9~

Zeker die 'scrambler' dat @Maegrim postte doet m'n hart sneller slaan...
Toekomstmuziek? Wie weet...

Alhoewel ik zeker ook niet van die Honda Rebel weg te slaan ben telkens ik in het dealership ben...
Die scrambler doet me toch wat... Totaal anders maar... _/-\o_

[Voor 12% gewijzigd door YourMom op 06-02-2020 15:31]

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 15:43

Chakotay

Lick here to continue

@CodeCaster watvoor banden heb je? ABS heb ik niet, maar in de buurt van blokkerende banden ben ik in hetzelfde gebied totaal niet geweest vanochtend. Ik zoek mijn banden echter wel altijd uit op goede performance op koud & nat wegdek, dat wil nogwel eens schelen in deze tijd van het jaar :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Chakotay schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:01:
@CodeCaster watvoor banden heb je? ABS heb ik niet, maar in de buurt van blokkerende banden ben ik in hetzelfde gebied totaal niet geweest vanochtend. Ik zoek mijn banden echter wel altijd uit op goede performance op koud & nat wegdek, dat wil nogwel eens schelen in deze tijd van het jaar :)
Michelin Pilot Road 4!

Maar ik rem bij het wegrijden dus expres een paar keer te hard op rechte stukken, om te voelen hoe hard en koud m'n banden zijn, en hoe snel m'n fiets gaat glijden.

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14:41
Chakotay schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:37:
@CodeCaster kwam jij niet ook vanuit Alphen? Ik heb daar niets gemerkt van gladheid vanochtend, apart. Was je erg vroeg weg?
Niks gemerkt van gladheid om 6:50 op de leidsche schouw, Amerikalaan N11.
CodeCaster schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:50:
[...]

Klopt! Voor mijn doen wel, zo rond negen uur.

Het was glad op de klinkerweg in de wijk, en glad op de Aziëlaan (komt er nou nóg een flat? :/ ) dankzij bagger op de weg. Daarna "glad" op de N11 omdat, nou ja, vocht en kou en koude banden.
Dat hele stuk gaat volgebouwd worden.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@CodeCaster hm, redelijk vergelijkbaar met mijn Road 5's dan :) Dan was mijn remtest simpelweg minder hard gok ik :P

• Cobraa
Pagman schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:08:
[...]

Niks gemerkt van gladheid om 6:50 op de leidsche schouw, Amerikalaan N11.

[...]

Dat hele stuk gaat volgebouwd worden.
M'n motor staat ook in Alphen bij Kaspers Motoren, hopelijk wordt het niet te glad zaterdag als ik hem ophaal.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

YourMom schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:29:

Alhoewel ik zeker ook niet van die Honda Rebel weg te slaan ben telkens ik in het dealership ben...

Die scrambler doet me toch wat... Totaal anders maar... _/-\o_
Honda Rebel is best wel klein dus daar moet je zelf niet al te lang voor zijn. Rebel prijs is dan ook wel weer wat kleiner dan een Scrambler, dat is wel weer fijn :)

Shrek op een ezel . . .

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

botoo schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:39:
[...]

Honda Rebel is best wel klein dus daar moet je zelf niet al te lang voor zijn. Rebel prijs is dan ook wel weer wat kleiner dan een Scrambler, dat is wel weer fijn :)
Ja, is idd. van een compleet andere prijscategorie... Met 1m76 ben ik een middelmaat, lukt wel nog op een Rebel...

Die Rebel is één van de weinige 'chopper' modellen die me aanspreken... Wel meer een soort fashion statement en alhoewel ik daar meestal ver van wegloop, vind ik het in dit geval best knap, old-skool lowrider, mat zwart, daar bruin leren zadeltje op gooien... maar dan zie je het display... vind ik verschrikkelijk. Het is een detail maar wel een detail dat je heel erg vaak ziet. Past i.m.o. totaal niet bij de rest van de look van de bike. 8)7

Heb niks tegen digitaal maar het lijkt wel alsof het allemaal digitaal moét... Dashboard van die rebel lijkt op een digitale muurklok van de jaren '90, of een wekkerdisplay, hadden ze dat nou toch gewoon anders gedaan, of analoog gehouden...
Misschien is het ook een kwestie van gewoon worden.

[Voor 18% gewijzigd door YourMom op 06-02-2020 17:10]

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:50
YourMom schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:53:
[...]

Ja, is idd. van een compleet andere prijscategorie... Met 1m76 ben ik een middelmaat, lukt wel nog op een Rebel...

Die Rebel is één van de weinige 'chopper' modellen die me aanspreken... Wel meer een soort fashion statement en alhoewel ik daar meestal ver van wegloop, vind ik het in dit geval best knap, old-skool lowrider, mat zwart, daar bruin leren zadeltje op gooien... maar dan zie je het display... vind ik verschrikkelijk. Het is een detail maar wel een detail dat je heel erg vaak ziet. Snap niet hoe ze dat in hun hoofd haalden, past totaal niet bij de rest van de look van de bike. 8)7

Ach, het is allemaal nog zo vroeg, ik heb net m'n CB... en m'n volgende wordt wellicht een overname dus het is nog koffiedik kijken.
De Rebel 500 is inderdaad echt een geinig motortje. Hij zal menig persoon verrassen hoe vlot je daarmee door bochten kunt scheuren. Ook qua acceleratie zit het best wel snor omdat het geen lompe V-twin is, maar een leuk parallel 2 cil blokje. Ding weegt ook niets en heb je echt plezier mee. Toen ik er deze zomer een proefrit op maakte had ik echt dikke lol. Het is dat hij voor mij nét iets te klein was, maar ik denk dat je er met 1m76 prima op zit hoor d:)b.

YouTube: MotorcycleGeek

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

Leviathius schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:03:
[...]

De Rebel 500 is inderdaad echt een geinig motortje. Hij zal menig persoon verrassen hoe vlot je daarmee door bochten kunt scheuren. Ook qua acceleratie zit het best wel snor omdat het geen lompe V-twin is, maar een leuk parallel 2 cil blokje. Ding weegt ook niets en heb je echt plezier mee. Toen ik er deze zomer een proefrit op maakte had ik echt dikke lol. Het is dat hij voor mij nét iets te klein was, maar ik denk dat je er met 1m76 prima op zit hoor d:)b.
Naar het schijnt idd. nogal wat koppel in lage tot middellage rpm's...

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 28-05 21:06
nehal3m schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:44:
Hey Tweakers, sindskort ook trotse bezitter van een A'tje op 't roze pasje.

Ik dacht ik begin niet te duur want hij valt vast nog wel eens, maar 'k heb wel even een ervaren motorrijder en gecertificeerd ingenieur meegenomen voor de aanschaf van mijn stalen pony.

Dit is 't geworden (de Kawa welteverstaan), sinds mijn slagen begin januari zo'n 3000km mee gereden (wat de tellerstand op iets meer dan 19k zet). Heeft me 850 euro gekost.

[Afbeelding]
Ah, een GPZ! Ik heb nog wel een set groene kappen daar voor (met een motor er onder) te koop :+

• nehal3m
Vrijdag schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:20:
[...]

Ah, een GPZ! Ik heb nog wel een set groene kappen daar voor (met een motor er onder) te koop :+
Had stiekem al een Ctrl + F gedaan op de topicstart, je bent zo te zien de enige.

Prima fietsje, lekker smal, zuinig, trekt me eerst wel hard genoeg op. Gaat ook niet meer weg denk ik. Volgende wordt iets minder sport, iets meer tour (GS, Versys, V-Strom, Tiger, Tenere, zoiets), deze laat ik ernaast staan als pekelfiets.

Of een goede vriend/familielid moet 't papiertje halen volgend jaar...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Cobraa schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:26:
[...]

M'n motor staat ook in Alphen bij Kaspers Motoren, hopelijk wordt het niet te glad zaterdag als ik hem ophaal.
Wat een hoop Alphenaren toch hier. :+

Dan moet die meeting er toch maar eens van komen, eindigend met een BBQ'tje bij mij in de tuin. O-)

Maar dan wel op de fiets komen!

[Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 06-02-2020 17:32]

• Vrijdag
CodeCaster schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:32:
[...]

Dan moet die meeting er toch maar eens van komen, eindigend met een BBQ'tje bij mij in de tuin. O-)

Zoiets?

:9~

• BvZwolle
  • Laatst online: 28-05 16:20

• Cobraa
CodeCaster schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:32:
[...]

Gezellig!

Ik woon er niet maar mn motor staat er allen

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 28-05 21:31
Gaan er nog mensen naar het altes elefanten treffen volgende week? (Meer informatie op http://www.alteselefantentreffen.de/)
Of rijden de meesten hier sowieso geen treffens?

[Voor 20% gewijzigd door harley op 06-02-2020 19:30]

...

• Vrijdag
harley schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:22:
Gaan er nog mensen naar het altes elefantenteffen volgende week?
Ik ben wel oud, maar ik heb geen grote dikke olifantenslurf ;(

• nehal3m
harley schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:22:
Gaan er nog mensen naar het altes elefantenteffen volgende week?
Dat was toch afgelopen weekend? https://bvdm.de/aktivitae...hig/Einladung_2020_NL.php

edit: My bad, verkeerde treffen.

[Voor 4% gewijzigd door nehal3m op 06-02-2020 19:31]

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 28-05 21:31
Nee dat is het elefantentreffen in bij passau
Die was afgelopen week. En ben ik 2 jaar geleden nog geweest.
Ik heb het nu over het altes elefanten treffen welke bij nurburg is. (Heel verhaal maar er zijn er dus 2 )
Maar zoals het weer er nu uitziet ga ik weer lekker solo IPV zijspan :)

[Voor 12% gewijzigd door harley op 06-02-2020 19:33]

...

• Leviathius
Jaaa vulcan S! Sowieso een goede keuze. Maarja, ik ben licht bevooroordeeld :+

[Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 06-02-2020 20:34]

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15:34
Joepla schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:48:
[...]

Ziet er strak uit. Het laatste wat ik wil doen is je pret bederven, maar dat zou meteen ook een probleem kunnen vormen: doordat hij zo direct op je stuur is gemonteerd, wordt iedere trilling van je motor overgebracht op je telefoon. Met name je camera kan (maar hoeft niet) daar gevoelig voor zijn. De trillingen kunnen je focussering/stabilizer compleet slopen, dit is soms opgehangen in een spoeltje oid. Ken al enkele rijders die hiermee hun telefoon (allemaal iPhones dacht ik) hebben gemold.

Ondanks dat dit een mooiere oplossing is dan een telefoon op een kunststof pootje, zou ik er toch voorzichtig mee zijn.

link
Ik kan dit bij deze bevestigen (helaas). Na twee ritjes van paar uur is mijn iPhone camera kapot. In het vervolg dus maar mijn werk iPhone gebruiken, daar heb ik geen camera nodig.

Eens zien of dit onder de garantie valt.

Of een andere oplossing dan QuadLock zoeken. Wel jammer, want het is ideaal systeem.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Joepla schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:48:
[...]

Ziet er strak uit. Het laatste wat ik wil doen is je pret bederven, maar dat zou meteen ook een probleem kunnen vormen: doordat hij zo direct op je stuur is gemonteerd, wordt iedere trilling van je motor overgebracht op je telefoon. Met name je camera kan (maar hoeft niet) daar gevoelig voor zijn. De trillingen kunnen je focussering/stabilizer compleet slopen, dit is soms opgehangen in een spoeltje oid. Ken al enkele rijders die hiermee hun telefoon (allemaal iPhones dacht ik) hebben gemold.

Ondanks dat dit een mooiere oplossing is dan een telefoon op een kunststof pootje, zou ik er toch voorzichtig mee zijn.

link
Heb zelf sp-connect en met de iphone 7 is de ois van de camera inderdaad kapot getrilt.

Desondanks met de iphone xs gebruik ik het systeem nog sporadisch op de ktm. De iphone 7 had ik er standaard op zitten. (Vstrom 650, fz1)

Als ik iets meer vertrouwen in het behouden van de camera zou hebben. Zat de telefoon wel weer dagelijks op de houder. Nu echt enkel laatste stukjes voor navigatie indien ik onbekend ben. Hoogstens 1 x per maand dus.

• BvZwolle
Er was onlangs een discussie gaande over sloten. Volgens mij heb je hier een koopje aan: Pro-Tect Kettingslot 150 | Art 4 van 84.95 nu 34.95 https://www.ibood.com/diy...810/9430/diy-garage-sale/
Heb hem zelf ook, gebruik hem eigenlijk alleen als schijfremslot, maar als ik op vakantie ga leg ik er beide motoren van mij en mijn vrouw aan elkaar mee vast. Op hoogte zodat ze wat moeilijker een betonschaaar op kunnen zetten.

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

BvZwolle schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:23:
Er was onlangs een discussie gaande over sloten. Volgens mij heb je hier een koopje aan: Pro-Tect Kettingslot 150 | Art 4 van 84.95 nu 34.95 https://www.ibood.com/diy...810/9430/diy-garage-sale/
Heb hem zelf ook, gebruik hem eigenlijk alleen als schijfremslot, maar als ik op vakantie ga leg ik er beide motoren van mij en mijn vrouw aan elkaar mee vast. Op hoogte zodat ze wat moeilijker een betonschaaar op kunnen zetten.
Deze hebben ze ook bij Ibood :+ :

Ze hebben ook een kettingslot van 100cm zonder lus: https://www.ibood.com/diy...ingslot-art-4-100-cm.html

Honda Transalp XL600V | Mijn fotomeuk |

• BvZwolle
Klopt, maar het nadeel hiervan is dat je hem niet als disc slot kunt gebruiken en dus altijd een zware en rammelende ketting mee moet nemen.

• Pagman
Het was best frisjes vanochtend zonder handvatverwarming :')

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

Ook mooi hoor, enkel de (i.m.o.) ietwat raar gevormde koplamp vind ik niet echt top, maar ik zie wel dat ze perfect past in de lijn van de motor.
Heel mooie motor verder...

...maar toch; een matzwarte Rebel met bruin leren accentjes (zadel, handvaten) Hmmmmmmm... :9~
Vrijdag schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:28:
[...]

Ik ben wel oud, maar ik heb geen grote dikke olifantenslurf ;(
Laten we ook een clubje beginnen. :+

[Voor 17% gewijzigd door YourMom op 07-02-2020 08:26]

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

dubbelpost...

[Voor 95% gewijzigd door YourMom op 07-02-2020 08:25. Reden: dubbelpost]

• Vrijdag
YourMom schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:23:
[...]

Ook mooi hoor, enkel de (i.m.o.) ietwat raar gevormde koplamp vind ik niet echt top, maar ik zie wel dat ze perfect past in de lijn van de motor.
Heel mooie motor verder...

...maar toch; een matzwarte Rebel met bruin leren accentjes (zadel, handvaten) Hmmmmmmm... :9~

Ik vind het een toffe stadscruiser. En met mijn verticale handicap van 1m70 pas ik er prima op 🤘😎
Laten we ook een clubje beginnen. :+
Goed plan 😅

• Leviathius
Vrijdag schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:11:
[...]
[YouTube: Honda Rebel 500 Review at fortnine.ca]

[YouTube: 2017 Honda Rebel 500 First Ride Review at RevZilla.com]
Ik vind het een toffe stadscruiser. En met mijn verticale handicap van 1m70 pas ik er prima op 🤘😎

[...]

Goed plan 😅
Je vergeet de beste video :9 :9

Als je meer van tekst houd is dit artikel leuk. Rebel 500 vs Vulcan S
https://www.motorfreaks.n...ruisen/37246/artikel.html

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Met lus vind ik persoonlijk een stuk handiger: je hebt een bijna 2x zo lange ketting voor hetzelfde gewicht. En qua sterkte maakt het toch niet uit: de ketting is zo sterk als de zwakste schakel ;)

BMW K46/S1000RR (te koop!), K26/R1200RT, E61/550i

• Vrijdag
Leviathius schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:16:
[...]

Je vergeet de beste video :9 :9

[YouTube: First Ride on the Honda Rebel 500 2019]

Als je meer van tekst houd is dit artikel leuk. Rebel 500 vs Vulcan S
https://www.motorfreaks.n...ruisen/37246/artikel.html
Goede plug 😁😉

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Leviathius Heb je bij jou je rimstriping al vervangen door 'zilvergrijs' of laat je die gewoon groen?

• Cobraa
BvZwolle schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:23:
Is dit een goed slot? Ik zoek er namelijk nog eentje.

• BvZwolle
Cobraa schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:56:
[...]

Ja, is ART4 dus meestal ook goed voor de verzekering.

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:54
Cobraa schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:56:
[...]

Ieder slot is te kraken met voldoende middelen en geduld. Slijptol erop en weg ketting/slot of hetgeen het slot aan vastzit.

Hoi :)

• Leviathius
wimmel_1 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:47:
@Leviathius Heb je bij jou je rimstriping al vervangen door 'zilvergrijs' of laat je die gewoon groen?
Voorlopig laat ik die nog ff groen denk ik. Hij zit er wel netjes af fabriek op en dat krijg ik zelf nooit voor elkaar :) . Wil ook die grijze aluminium panelen aan de zijkant bij de radiator en achter het blok onder het zadel zwart verven. De hele motor lekker zwart maken. Dit idee:

Zodra ik dit voorjaar de Grom verkocht heb, dan ga ik ook een Arrow uitlaat eronder mikken voor net wat meer brul. Ook meteen bandjes naar Pirelli Angel GT wijzigen dit voorjaar. Die combi van Dunlop D222 voor en Bridgestone BT-023 achter wil ik niet al te lang mee rijden :P. Allemaal te volgen op mijn YouTube kanaal binnenkort :Y) (@Vrijdag dit is de laatste plug hoor :9)

• Cobraa
BvZwolle schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:57:
[...]

Ja, is ART4 dus meestal ook goed voor de verzekering.
Zal die op de beurs niet goedkoper zijn? Aangezien er ook nog 9 euro aan verzendkosten bij komen.

• BvZwolle
Cobraa schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:06:
[...]

Zal die op de beurs niet goedkoper zijn? Aangezien er ook nog 9 euro aan verzendkosten bij komen.
Ik denk het niet. De verzendkosten zijn toch €7 euro,of woon jij in België?

• stijnos1991
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:27
Aansluitend op de kleine Rebel 500:
Wie is hier rond de 2,00M en heeft ervaring met de 1200GS? Ik rij momenteel een V-Strom 650 waar ik heel comfortabel op zit met mijn 1,96M. Laatst een proefrit gemaakt op de GS en vond het een klein beetje tegenvallen, ik kwam met m'n benen steeds tegen het blok aan als ik stil ging staan voor een stoplicht en had het idee dat ik wat meer opgevouwen zat dan op m'n V-Strom. Niet dat ik slecht zat zoals op m'n oude GS500, maar toch..

Wat zijn in jullie ervaring motoren die lekker zitten voor lange mensen?

[Voor 4% gewijzigd door stijnos1991 op 07-02-2020 10:17]

• Cobraa
BvZwolle schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:11:
[...]

Ik denk het niet. De verzendkosten zijn toch €7 euro,of woon jij in België?
Raar, er staat bij mij echt €8,95. Ik woon in Nederland

Ach het is maar 2 euro.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

stijnos1991 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:16:
Wie is hier rond de 2,00M en heeft ervaring met de 1200GS? Ik rij momenteel een V-Strom 650 waar ik heel comfortabel op zit met mijn 1,96M. Laatst een proefrit gemaakt op de GS en vond het een klein beetje tegenvallen, ik kwam met m'n benen steeds tegen het blok aan als ik stil ging staan voor een stoplicht en had het idee dat ik wat meer opgevouwen zat dan op m'n V-Strom. Niet dat ik slecht zat zoals op m'n oude GS500, maar toch..

R1200RT is iets ruimer dan de R1200GS (1m93 met lange benen hier), dus die kan je ook eens proberen (denk eraan het zadel in de hoge stand te zetten!). Ik had zelf overigens niet dat ik op de GS tegen het blok aan kwam. @Joopieboy is ook een lange en heeft net een R1250GSA gekocht. Verder denk ik dat de meeste (sport)tour modellen geschikt zijn voor wat meer lengte, bijv een BMW K1300S of K1300GT, Yamaha FJR1300 enz

Je kan hier een beetje vergelijken: https://cycle-ergo.com/ maar uiteindelijk gaat het erom wat jij lekker vindt zitten. Eventueel kan je ook nog overwegen je zadel te laten aanpassen met bijv dikker schuim, zodat je iets meer ruimte voor je benen creeert (als je een fijne motor hebt gevonden).

• BvZwolle
Cobraa schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:20:
[...]

Raar, er staat bij mij echt €8,95. Ik woon in Nederland

[Afbeelding]

Ach het is maar 2 euro.
Ze hebben dus de prijzen van verzending verhoogd of het komt door het gewicht.

1,94cm hier en heb de zelfde ervaring. Geen idee hoe het met een 1200RT is, maar de kniehoek is daar denk een stuk kleiner, dus je zit krapper.
Heb zelf een Explorer (daar ben ik weer O-)) en daar beenruimte zat!
Een andere optie, als je niet vast zit aan cardanaandrijving, is de BMW S1000XR. Wat een fantastische motor en zonder twee van die 'tieten' (hihi :$).

[Voor 23% gewijzigd door BvZwolle op 07-02-2020 10:38]

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:16

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:23:
[...]

R1200RT is iets ruimer dan de R1200GS (1m93 met lange benen hier), dus die kan je ook eens proberen (denk eraan het zadel in de hoge stand te zetten!). Ik had zelf overigens niet dat ik op de GS tegen het blok aan kwam. @Joopieboy is ook een lange en heeft net een R1250GSA gekocht. Verder denk ik dat de meeste (sport)tour modellen geschikt zijn voor wat meer lengte, bijv een BMW K1300S of K1300GT, Yamaha FJR1300 enz

Je kan hier een beetje vergelijken: https://cycle-ergo.com/ maar uiteindelijk gaat het erom wat jij lekker vindt zitten. Eventueel kan je ook nog overwegen je zadel te laten aanpassen met bijv dikker schuim, zodat je iets meer ruimte voor je benen creeert (als je een fijne motor hebt gevonden).
Cycle-ergo is inderdaad heel handig om te vergelijken, je kunt ook meteen het verschil zien met een hoger zadel en/of voetsteunverlagers.

Ik ben ook 1.93 en vond de RT niet echt ruim, en zat er meer op dan in, en de K1300 GT hield ook niet over, ik zat vaak met m'n knieen tegen de kuip aan. De S is ook krap voor langere rijders.

Een K1600 GT past mij wel, maar die is niet voor iedereen vanwege de grootte, het gewicht en ook de prijs uiteraard... ;)

• BvZwolle
Foutje

[Voor 98% gewijzigd door BvZwolle op 07-02-2020 10:37]

• Noord27
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:15
GT uitvoeringen van banden zijn toch bedoeld voor zwaardere (gewicht) motorfietsen? De recent gekochte FZ1 staat op Pirelli Angel's, in de GT uitvoering. Motorfiets weegt droog 210kg.

Vorige (ST1300), woog ruim 100kg meer en stond op Michelins (Road 4) GT, dat lijkt mij meer de passende fiets voor 'GT' banden?

[Voor 3% gewijzigd door Noord27 op 07-02-2020 10:38]

LG HM071M.U43 ☆ Daikin FTXM35M ☆ MaxiCool 200-LD4 ☆ (2x) SMA 5000 TL-21 + 9950Wp ☆

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mkrmr schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Cycle-ergo is inderdaad heel handig om te vergelijken, je kunt ook meteen het verschil zien met een hoger zadel en/of voetsteunverlagers.

Ik ben ook 1.93 en vond de RT niet echt ruim, en zat er meer op dan in, en de K1300 GT hield ook niet over, ik zat vaak met m'n knieen tegen de kuip aan. De S is ook krap voor langere rijders.

Een K1600 GT past mij wel, maar die is niet voor iedereen vanwege de grootte, het gewicht en ook de prijs uiteraard... ;)
Ja, dat is het lastige: het verschilt per persoon. Been/arm/torso lengte, gewicht, en natuurlijk voorkeuren. Ik heb ook een S1000RR en dat pást ook, maar niet comfortabel. Op de R1200RT heb ik wel voldoende ruimte, zit niet met mn knieën tegen de kuip aan te drukken. Ik zit er wel vrij ver naar achteren op, soms tegen de rand van de buddy seat, ook dat is weer persoonlijke voorkeur ;)

K1600GT en S1000XR zijn trouwens ook goede tips. @stijnos1991 Eigenlijk kunnen we pas echt betere adviezen geven als je aangeeft waar je de motor voor gebruiken wil en wat je eist en budget is.
Noord27 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:37:
GT uitvoeringen van banden zijn toch bedoeld voor zwaardere (gewicht) motorfietsen? De recent gekochte FZ1 staat op Pirelli Angel's, in de GT uitvoering. Motorfiets weegt droog 210kg.

Vorige (ST1300), woog ruim 100kg meer en stond op Michelins (Road 4) GT, dat lijkt mij meer de passende fiets voor 'GT' banden?
Eh ja, bij die FZ1 zou ik idd niet voor GT bandjes kiezen.

• Leviathius

Bij Pirelli heten die banden gewoon Angel GT. Dat zijn de sport/tour bandjes. Daar maken ze geen onderscheid voor extra zware motoren dacht ik. Bij Michelin doen ze dat wel bij de pilot road serie waar ze een GT variant van hebben uitgebracht voor zware motoren. Bij Pirelli heette de voorganger van de GT nog ST (SportTour), maar omdat GT cooler klinkt hebben ze dat er van gemaakt. Je hoeft dus geen zorgen te maken dat je nu verkeerde banden onder je FZ1 hebt zitten. Sterker nog, de Angel GT's zijn sportiever dan de Michelin Pilot Road serie. Kun je ook nog lekker sportief mee rijden blijkbaar.

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online

Herkenbaar, ik ben zelf ook 1.96 met lange (boven)benen en heb het gevoel dat ik op een R1200GS te dicht op de cilinders zit. Ter vergelijking, op de R1200R van mijn vriendin (met verlaagd zadel!) heb ik naar mijn gevoel meer ruimte, ondanks dat m'n kniehoek daar veel kleiner is.

Op de al genoemde S1000XR zit ik heerlijk *D, en daarnaast heb ik een Aprilia ETV 1000 Caponord die voor mij ook goed zit. Maar het is ook heel persoonlijk, dus ik zou vooral veel gaan proefzitten en proefritten maken om een gevoel te krijgen wat voor jou wel of niet werkt.

• stijnos1991
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:27
Blij om te horen dat ik niet gek ben. Ik had echt meer verwacht van de GS. Een Tiger staat ook op m'n verlanglijstje! Ik moet nog proefrijden. Is de 1200 ruimer dan de 800 of valt dat wel mee @BvZwolle ?

Waar ik naar op zoek ben is vooral comfort en vanwege mijn lengte heb ik dat vooral in de Adventure categorie. Vind het ook de mooiste motoren imho. Budget +- 8K. De shortlist was: 1. 1200GS 2. Tiger 800/1200. 3. V-Strom 1000. Verdere geen bijzondere eisen. Cruise Control zou leuk zijn, maar geen must.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

stijnos1991 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:08:
Blij om te horen dat ik niet gek ben. Ik had echt meer verwacht van de GS. Een Tiger staat ook op m'n verlanglijstje! Ik moet nog proefrijden. Is de 1200 ruimer dan de 800 of valt dat wel mee @BvZwolle ?

Waar ik naar op zoek ben is vooral comfort en vanwege mijn lengte heb ik dat vooral in de Adventure categorie. Vind het ook de mooiste motoren imho. Budget +- 8K. De shortlist was: 1. 1200GS 2. Tiger 800/1200. 3. V-Strom 1000. Verdere geen bijzondere eisen. Cruise Control zou leuk zijn, maar geen must.
Heb je de GS of de GSA geprobeerd (weet niet of daar nog verschil in zit qua houding, misschien weet @Joopieboy dat)? En je kan ook nog voor verlaagde stepjes gaan, bedacht ik me net. Vooral met een adventure-motor heb je voldoende grondspeling om niet te gaan schrapen.

• BvZwolle
stijnos1991 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:08:

Ik heb het geluk dat mijn buurman een Tiger 800XR heeft. Die is voor mij ook ruim zat, maar daarbij zit je echt op de motor en de Explorer geeft je het gevoel dat je meer in de motor zit. Qua comfort en windbescherming is de Explorer wel echt een klasse beter. Voor het betere en vooral kortere smijtwerk is de 800 makkelijker.
De cardan van de Explorer schijnt beter te zijn dan die van de GS en qua onderhoud is hij ook goedkoper.
Waar woon je? Anders kom je een keer langs...

[Voor 3% gewijzigd door BvZwolle op 07-02-2020 13:18]

• Noord27
Leviathius schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:29:
[...]

Bij Pirelli heten die banden gewoon Angel GT. Dat zijn de sport/tour bandjes. Daar maken ze geen onderscheid voor extra zware motoren dacht ik. Bij Michelin doen ze dat wel bij de pilot road serie waar ze een GT variant van hebben uitgebracht voor zware motoren. Bij Pirelli heette de voorganger van de GT nog ST (SportTour), maar omdat GT cooler klinkt hebben ze dat er van gemaakt. Je hoeft dus geen zorgen te maken dat je nu verkeerde banden onder je FZ1 hebt zitten. Sterker nog, de Angel GT's zijn sportiever dan de Michelin Pilot Road serie. Kun je ook nog lekker sportief mee rijden blijkbaar.
Een naam die bij mij in ieder geval de indruk heeft gewekt dat het stevigere banden zijn door de GT opdruk. Verwarrend ten opzichte van andere merken. Ga ze eerst maar eens oprijden. Achterbandje kan wel eens snel gaan..

Verkeerde banden bestaan niet onder een motorfiets, zo lang als je A-merken neemt, is mijn ervaring.

;)

LG HM071M.U43 ☆ Daikin FTXM35M ☆ MaxiCool 200-LD4 ☆ (2x) SMA 5000 TL-21 + 9950Wp ☆

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

noes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Heb je de GS of de GSA geprobeerd (weet niet of daar nog verschil in zit qua houding, misschien weet @Joopieboy dat)? En je kan ook nog voor verlaagde stepjes gaan, bedacht ik me net. Vooral met een adventure-motor heb je voldoende grondspeling om niet te gaan schrapen.
Niet schrapen?? Ik zet er niet eens meer slijtboutjes in maar een stukje draadeind met een RVS dopmoer. Stuk goedkoper en het heeft iets meer massa. Daardoor dempen de trillingen wat beter dan de echte slijtboutjes.

@Leviathius Nu heb ik van horen zeggen dat je met de (Pilot) Road serie ook best sportief kunt rijden. Ik denk niet dat die zich veel zullen ontlopen.
Noord27 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:20:
[...]
Verkeerde banden bestaan niet onder een motorfiets, zo lang als je A-merken neemt, is mijn ervaring.

;)
Nou ja, bepaalde banden en merken leveren wel ander rijgedrag op en dat moet je liggen. Bridgestone komt er bij mij niet meer onder vanwege (het gebrek aan) grip in de regen en koude omstandigheden. Waarschijnlijk hebben ze dat tegenwoordig beter geregeld, maar ik hoef ze niet meer.
Ik houd juist van het karakter van de Michelin Road serie dat makkelijker de bocht in valt. Nu liggen er Anakee Adventure's onder. Zodra die versleten zijn komen ze niet meer terug. De banden zijn echt prima, maar passen simpelweg niet bij mij. Ze geven geen krimp, maar onder hellingshoek voelen ze wat wiebelig. En daar kan ik niet aan wennen, zelfs na de 9000 km die ik er al mee heb gereden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Noord27
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:32:
[...]

Niet schrapen?? Ik zet er niet eens meer slijtboutjes in maar een stukje draadeind met een RVS dopmoer. Stuk goedkoper en het heeft iets meer massa. Daardoor dempen de trillingen wat beter dan de echte slijtboutjes.

@Leviathius Nu heb ik van horen zeggen dat je met de (Pilot) Road serie ook best sportief kunt rijden. Ik denk niet dat die zich veel zullen ontlopen.

[...]

Nou ja, bepaalde banden en merken leveren wel ander rijgedrag op en dat moet je liggen. Bridgestone komt er bij mij niet meer onder vanwege (het gebrek aan) grip in de regen en koude omstandigheden. Waarschijnlijk hebben ze dat tegenwoordig beter geregeld, maar ik hoef ze niet meer.
Ik houd juist van het karakter van de Michelin Road serie dat makkelijker de bocht in valt. Nu liggen er Anakee Adventure's onder. Zodra die versleten zijn komen ze niet meer terug. De banden zijn echt prima, maar passen simpelweg niet bij mij. Ze geven geen krimp, maar onder hellingshoek voelen ze wat wiebelig. En daar kan ik niet aan wennen, zelfs na de 9000 km die ik er al mee heb gereden.
Heb zelf goede ervaringen met zowel Bridgestone (023), als Michelin (Road 3 en 4). Volgende setje worden weer Michelins. Maar dan geen Road uitvoering meer: de Power 5. Road is geweldig in de regen, maar een FZ1 is geen echte toerbuffel..

• BvZwolle
@Bommes d:)b

Vandaag de nieuwe uitlaat voor de Explorer binnen gekregen vanuit Italië. De hele bestelling is onitaliaans snel gegaan!
Ziet er netjes uit. Over twee weken zit hij er onder.
Kan eigenlijk niet wachten...

En dus vandaag geleverd!

[Voor 46% gewijzigd door BvZwolle op 07-02-2020 18:04]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BvZwolle schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:53:
Vandaag de nieuwe uitlaat voor de Explorer binnen gekregen vanuit Italië. De hele bestelling is onitaliaans snel gegaan!
Ziet er netjes uit. Over twee weken zit hij er onder.
Kan eigenlijk niet wachten...
[Afbeelding: Uitlaat Roadsitalia 2]

[Afbeelding: Uitlaat Roadsitalia]
Waarom wacht je dan? :9 - ziet er netjes uit, dat pijpje!

• BvZwolle
noes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:55:
[...]

Waarom wacht je dan? :9 - ziet er netjes uit, dat pijpje!
Zelfkastijding...

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waar had je deze trouwens besteld? Die prijs is ook wel vriendelijk :)

• cyntax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:57
noes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Volgens mij is de GSA wat groter en hoger. Ik ben zelf 1.75 'kort' vergeleken met jullie. Rij de GSA met de vering in dynamische stand en het zadel op de lage stand. Hiermee kom ik met mijn tenen aan 1 zijde bij de grond en als ik de motor overhel kom ik met 1 voet helemaal op de grond. Ik had altijd het gevoel dat juist lange mensen het nog comfortabeler hebben op een GSA.

• BvZwolle
cyntax schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:10:
[...]

Volgens mij is de GSA wat groter en hoger. Ik ben zelf 1.75 'kort' vergeleken met jullie. Rij de GSA met de vering in dynamische stand en het zadel op de lage stand. Hiermee kom ik met mijn tenen aan 1 zijde bij de grond en als ik de motor overhel kom ik met 1 voet helemaal op de grond. Ik had altijd het gevoel dat juist lange mensen het nog comfortabeler hebben op een GSA.
Qua zitten is hij wel comfortabel hoor, maar met lange benen schop je snel tegen de cilinderkoppen aan bij stilstand. Ik kon er ook niet aan wennen.
noes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:09:
[...]

Waar had je deze trouwens besteld? Die prijs is ook wel vriendelijk :)
https://www.roadsitalia.com/en/
Even aanmelden voor de nieuwsbrief en je krijgt extra korting.

[Voor 3% gewijzigd door BvZwolle op 07-02-2020 14:16]

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ja, de machines van > 275KG dacht ik ergens te lezen, of bij overmatig cuppen (want de wang van de GT is stijver).

Zonneboiler | Zonnepanelen

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:48

LankHoar

Professionele amateur

Noord27 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:20:
Ik vind dit toch wel wat apart hoor:

En eigenlijk gewoon verkeerd gebruik van de motor in zijn geheel volgens mij :+

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:29:
[...]

[Afbeelding]

Die is al oud. Maar wel heel vet :9

Niks verkeerd gebruik aan! Zo'n sport motor is bedoeld om fun mee te hebben, en dat hebben die lui wel :Y

• botoo

botoo

💀 too old to die young

BvZwolle schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:53:
Vandaag de nieuwe uitlaat voor de Explorer binnen gekregen . . . Over twee weken zit hij er onder.
Nou, da's nog een flinke klus dan als je daar twee weken voor nodig hebt :+

(mooi ding hoor, zou ik ook een poosje op tafel laten liggen 8) )

Shrek op een ezel . . .

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Voor degenen die hun motor redelijk onbeschut onder een hoes buiten hebben staan: Haal de hoes eraf voor de storm a.s. zondag. Beter een motor die wat nat word, dan dan de hoes hem als een zeil helemaal omver trekt.

• Pagman
Chakotay schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:44:
Voor degenen die hun motor redelijk onbeschut onder een hoes buiten hebben staan: Haal de hoes eraf voor de storm a.s. zondag. Beter een motor die wat nat word, dan dan de hoes hem als een zeil helemaal omver trekt.
Ook als die onder een afdakje staat?

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Pagman schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:46:
[...]

Ook als die onder een afdakje staat?
Beter het zekere voor het onzekere nemen, toch? ;)

Of gewoon vastzetten met een spanband ofzo aan dat wat je afdakje ondersteunt? Dan weet je zeker dat hij niet omvalt.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
LankHoar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:48:
[...]

Beter het zekere voor het onzekere nemen, toch? ;)

Of gewoon vastzetten met een spanband ofzo aan dat wat je afdakje ondersteunt? Dan weet je zeker dat hij niet omvalt.
Met een beetje pech waait je hele afdak weg... :o

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

LankHoar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:29:
[...]

[Afbeelding]

Dit is ook wel redelijk extreem. Zijn zowat autobanden die eronder liggen.
Rechtdoor zal prima gaan, maar een rotonde lijkt me 3x niks.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

kevlar01 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:08:
[...]

[Afbeelding]
That's not a bug, that's a feature :o

Ben het helemaal met je eens hoor, wat sommige mensen onder hun zelfbouw troep leggen... Ziet er wel gaaf enzo, maar met iets normalere banden volgens mij ook wel, en dan heeft het tenminste nog enigszins fatsoenlijke wegligging lijkt me.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kevlar01 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:08:
[...]

[Afbeelding]
Die achterband ís ook een auto-band (voor ik zien kan), dit profiel heb ik nog nooit op een motorband gezien.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

LankHoar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:16:
[...]

That's not a bug, that's a feature :o

Ben het helemaal met je eens hoor, wat sommige mensen onder hun zelfbouw troep leggen... Ziet er wel gaaf enzo, maar met iets normalere banden volgens mij ook wel, en dan heeft het tenminste nog enigszins fatsoenlijke wegligging lijkt me.
Klopt.. ook die monkeybars die ze vaak bij OCC op Discovery Channel gebruikten... Ziet er wel cool uit, maar daarmee krijg je na 10 km ook al last van je armen lijkt me.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kevlar01 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:23:
[...]

Klopt.. ook die monkeybars die ze vaak bij OCC op Discovery Channel gebruikten... Ziet er wel cool uit, maar daarmee krijg je na 10 km ook al last van je armen lijkt me.
Die dingen zijn ook niet echt gemaakt om mee te rijden, maar om mee te posen. Iets voor @Vrijdag ;)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

kevlar01 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:23:
[...]

Onzin, dit lijkt me gewoon heerlijk staan, euh rijden:

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 07:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik wil de navigatie van mijn oude motor op mijn nieuwe V-Strom overzetten. Dan kan ik hem weer op het stuur zetten of op de ruit met een originele Suzuki houder of een ander soort beugel. Ik ben alleen bang dat een navigatie gemonteerd in een houder bij de ruit nogal gaat trillen. Iemand ervaring hiermee?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

noes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:18:
[...]

Die achterband ís ook een auto-band (voor ik zien kan), dit profiel heb ik nog nooit op een motorband gezien.
Klopt, General XP 2000 M&S (modder & sneeuw) band, ik had vergelijkbaar onder mijn VW Buggy liggen.

Shrek op een ezel . . .

Pagina: 1 ... 84 ... 178 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True