Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.199 views

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 14:35
In het kader van meer plaatjes minder lullen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qSgsKda.jpg

Ik heb de tips van @HTT-Thalan maar eens opgevold met groot succes! Ik ga al stukken gecontroleerder en zelfverzekerder de blubber door.

[ Voor 7% gewijzigd door Kraanmachinist op 03-02-2020 23:48 . Reden: plaatje verkleind ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:02

Destruction

(ex-)Automonteur

Ok, minder lullen, en meer pics:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CRJKSRhLjOOzMD49ydGjeZSX/full.jpg

Binnenkort maar eens nieuwe banden en spiegels regelen, kan ik er weer mee rijden 8)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-01 23:42

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik heb hier helemaal niets mee.

Maar genoeg mensen hier wel. :Y)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-01 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Heb je nog wel een hartslag? :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-01 18:04

A13X

Dude

steveman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:57:
[...]

Gefeliciteerd @steveman!

Awesome

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:17
Kraanmachinist schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:47:

[Afbeelding]

Ik heb de tips van @HTT-Thalan maar eens opgevold met groot succes! Ik ga al stukken gecontroleerder en zelfverzekerder de blubber door.
Wie had ooit gedacht dat iemand nog eens wat aan mijn rijtips zou hebben 8).

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-01 11:14
Heeft iemand tips voor een goed alarmslot? Er zitten regelmatig mensen aan mijn motor en heb het idee dat ze erop gaan zitten (hij staat in de straat). Zo wordt bijv mijn beschermzeil eraf gehaald (is nergens meer te vinden) en ook de verklikker van het schijfremslot. Is er iets van een slot dat gaat loeien zodra iemand de motor beweegt?

• HTT-Thalan
boe.i schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:18:
Heeft iemand tips voor een goed alarmslot? Er zitten regelmatig mensen aan mijn motor en heb het idee dat ze erop gaan zitten (hij staat in de straat). Zo wordt bijv mijn beschermzeil eraf gehaald (is nergens meer te vinden) en ook de verklikker van het schijfremslot. Is er iets van een slot dat gaat loeien zodra iemand de motor beweegt?
Jup, met bewegingsdetectie. Paar tientjes kosten die dingen. Niet perse de beste sloten maar als het én én gebruikt word... Ik ben er snel mee gestopt, werd er helemaal gek van :+.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:03
@boe.i misschien helpt zoiets, als je een paintball ipv airsoft-wapen gebruikt kan je achteraf meteen zien wie de dader was. Mogelijk alleen niet helemaal legaal :+

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 04-02-2020 07:28 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:25
Goedkoopste oplossing in dit geval:
€ 8,70 21% Off | Marlboze Waterdichte Afstandsbediening Bike Motorcycle Elektrische Auto Voertuig Veiligheid Anti Verloren Herinneren Trillingen Waarschuwing Alarm Sensor
https://a.aliexpress.com/_UKmXX

Ik had overigens toen ik nog bij mijn ouders woonde een aantal buitenspelende kids uit de buurt bevriend die onder mijn toezicht op de motor mochten zitten en mochten revven etc. Hierdoor bleven ze er verder vanaf en kwamen ze zelfs aanbellen als ze mensen in de buurt van mijn motor zagen staan die ze niet kende.

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-01 16:37
Niet besparen op sloten!! je koopt voor duizenden euros een motor, je wilt er veilig op rijden, weet jij veel wat die mensen met je motor doen?? kabels doorhalen, remcilinders inknijpen. koop gewoon een fatsoenlijke pieper.

Ik heb de: Abus alarmslot Detecto Granit X-Plus 8077, staat altijd op straat (in de stad) en nergens last van.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
steveman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:57:
[...]

Gefeli met je taartje ;)

I have stability. The ability to stab.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:23
Kraanmachinist schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:47:

[Afbeelding]

Een f650! heb er ook 1 staan en best leuk ding om te crossen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Beschermzeil kan je ook vast zetten aan het slot van je motor. Deed dat zelf met een simpel staalkabeltje.
En ja, er bestaan schijfremsloten met alarm. Heb zelf de Oxford Boss gehad, daar kan je ook een kabel of ketting aan vast maken. Nadeel was wel dat die erg gevoelig was en daardoor af en toe vals alarm geeft. Plus, als ze er echt kwaad mee willen: een kauwgummetje op het roostertje waar het speakertje achter zit en je hoort er niks meer van.

Wellicht is een motor alarm een beter idee? Heb in beide BMWs een origineel alarm, en die werken top. Een beetje beweging is geen probleem (bijv door de wind), maar als ik erop ga zitten of mee ga lopen gaan ze meteen af. Nadeel is dat ik altijd met contact áán tanken moet.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:27:
[...]

Beschermzeil kan je ook vast zetten aan het slot van je motor. Deed dat zelf met een simpel staalkabeltje.
En ja, er bestaan schijfremsloten met alarm. Heb zelf de Oxford Boss gehad, daar kan je ook een kabel of ketting aan vast maken. Nadeel was wel dat die erg gevoelig was en daardoor af en toe vals alarm geeft. Plus, als ze er echt kwaad mee willen: een kauwgummetje op het roostertje waar het speakertje achter zit en je hoort er niks meer van.

Wellicht is een motor alarm een beter idee? Heb in beide BMWs een origineel alarm, en die werken top. Een beetje beweging is geen probleem (bijv door de wind), maar als ik erop ga zitten of mee ga lopen gaan ze meteen af. Nadeel is dat ik altijd met contact áán tanken moet.
Ik kan beamen dat de Oxford Boss het prima doet. Regelmatig hoor je kort mijn alarm wanneer ik mijn bike van slot haal :) Geen probleem imo, want dan weet ik alleen maar zeker dat ie het nog doet. Dit is sowieso ook een kwalitatief slot, dus niet alleen gekocht voor de bewegingssensor.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:07
PheraX schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:02:
[...]

Niet besparen op sloten!! je koopt voor duizenden euros een motor, je wilt er veilig op rijden, weet jij veel wat die mensen met je motor doen?? kabels doorhalen, remcilinders inknijpen. koop gewoon een fatsoenlijke pieper.

Ik heb de: Abus alarmslot Detecto Granit X-Plus 8077, staat altijd op straat (in de stad) en nergens last van.
Eerlijk? Het gaat 'iets' doen als er een andere moto in de buurt staat zonder beveiliging.
Maar wat doen ze juist (filmpjes genoeg van te vinden): ze gooien er een natte dweil of 2 over en je hoort het alarm al bijna niet meer. Als het ergens afgelegen is slijpen ze zelfs gewoon je remschijf door en weg zijn ze.

Ik ben ermee gestopt van die dingen op te hangen. Hij staat afgesloten met het alarm van de motor. Als ik wegga, dan zet ik em ook zo weg zonder slot. Puur alarm van de motor. Al gaat dat ook niets uithalen want niemand kijkt daar nog naar. En als ze willen, dan heffen ze hem binnen de 12 sec gewoon in de bestelbus alvorens ook iemand maar door heeft wat er gebeurd, met of zonder slot.

Never ever financial advice...

• boe.i
@Chakotay Haha deze komt op mijn verlanglijstje

@PheraX Ziet er uit als een goed slot, thanks!

@noes Goeie tip! Het gaat mij meer om de afschrikwekkende werking. Hij staat in een parkeervak met een aantal andere fietsen, scooters en motoren in een vrij drukke straat in Amsterdam waar veel (dronken) toeristen doorheen lopen. Ik denk dat zij met name de boosdoeners zijn. Ben niet per se bang dat hij wordt gestolen (hij is verzekerd) maar wel dat ze hem op de grond gooien of op een andere manier vernielen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

boe.i schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:06:
@Chakotay Haha deze komt op mijn verlanglijstje

@PheraX Ziet er uit als een goed slot, thanks!

@noes Goeie tip! Het gaat mij meer om de afschrikwekkende werking. Hij staat in een parkeervak met een aantal andere fietsen, scooters en motoren in een vrij drukke straat in Amsterdam waar veel (dronken) toeristen doorheen lopen. Ik denk dat zij met name de boosdoeners zijn. Ben niet per se bang dat hij wordt gestolen (hij is verzekerd) maar wel dat ze hem op de grond gooien of op een andere manier vernielen.
Wat voor motor heb je? Is het toevallig een BMW? Want dat alarm is vrij goedkoop (gebruikt) en makkelijk in te bouwen. Heb m voor mn S1000RR voor 100 piek aangeschaft, inpluggen en even langs de dealer om m aan de laptop te hangen. Voor andere merken weet ik het niet.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

KTM verkocht voro Rallye's een extra oliekoeler voor onder de koplamp. Onderdeel nr is/was 58538052000. Ik heb hier een link naar partsfiche https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ktm-parts/58538052000 en plaatje https://www.motorcyclespa...f-road/lubricating-system . Iemand hier een idee voor een vervanger? Het hoeft natuurlijk niet exact dezelfde te zijn als het maar past.

And it goes BRAAAAAPP!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 11:10

Wootlock

Evilution

Wheelie met 250 km/ph :D

"Don't let your dreams be memes"

• boe.i
noes schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:41:
[...]

Wat voor motor heb je? Is het toevallig een BMW? Want dat alarm is vrij goedkoop (gebruikt) en makkelijk in te bouwen. Heb m voor mn S1000RR voor 100 piek aangeschaft, inpluggen en even langs de dealer om m aan de laptop te hangen. Voor andere merken weet ik het niet.
Triumph Speed Triple. Als ik snel Google kom ik op https://www.triumphmotorc...ity/active/a9808124-alarm dus zo'n 350-400 euro.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

boe.i schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:44:
[...]

Triumph Speed Triple. Als ik snel Google kom ik op https://www.triumphmotorc...ity/active/a9808124-alarm dus zo'n 350-400 euro.
Ok, je kan ook even bij je dealer navragen voor compatibiliteit en gebruik. Misschien kan je een gebruikte vinden :)

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:41
boe.i schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:44:
[...]

Triumph Speedtriple origineel alarm kit
€ 100,00
http://link.2dehands.be/m...tm_campaign=socialbuttons

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 18:40
Aangezien ik zaterdag mijn motor uit ge winterstalling ga halen, heb ik nu wel een helm nodig. (Wel zo handig :P)

Nu heb ik een hele speurtocht gestart, en ben ik uitgekomen op de RPHA 11 Venom 2.
Alleen ben beetje huiverig. Vindt het model echt prachtig, alleen hoor verschillende dingen er over.

Zou veel geluid door laten en de kwaliteit zou minder zijn.
Iemand ervaring met dit type helm?

Thanks!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Cobraa schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:01:
Aangezien ik zaterdag mijn motor uit ge winterstalling ga halen, heb ik nu wel een helm nodig. (Wel zo handig :P)

Nu heb ik een hele speurtocht gestart, en ben ik uitgekomen op de RPHA 11 Venom 2.
Alleen ben beetje huiverig. Vindt het model echt prachtig, alleen hoor verschillende dingen er over.

Thanks!
Heb je nog een helm? Bij o.a. Motorkledingcenter mag je een helm gewoon proberen (op de weg), maar moet je natuurlijk wel je eigen brommer meenemen ;)

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:28:
@boe.i misschien helpt zoiets, als je een paintball ipv airsoft-wapen gebruikt kan je achteraf meteen zien wie de dader was. Mogelijk alleen niet helemaal legaal :+
!!

https://www.indiegogo.com...e-lock-that-fights-back#/

!!

Dit is veel makkelijker. Je vind de dief op afstand terug, op geur in plaats van GPS ;).

• SmurfLink
  • Niet online

Thanks!
Ga hoe dan ook naar een fysieke winkel om te passen. Niks zo onmogelijk als helmhoofden. Pas als je weet welke merken je past kan je online wat halen, hoewel ik het dan de winkel zelf ook wel gun.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:23

botoo

💀 too old to die young

noes schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:04:
Bij o.a. Motorkledingcenter mag je een helm gewoon proberen (op de weg), maar moet je natuurlijk wel je eigen brommer meenemen ;)
Dat is een stuk nuttige ervaring die je een hoop geld (2 helmen zullen duurder zijn dan één) en irritatie kan schelen en daar mag imho best wel een meerprijs tegenover staan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kazzzdafke
Als je voor Shoei gaat kunnen sommige winkels ook een personal fitting doen.
Ik heb bv, een Schuberth hoofd, maar door de fitting past nu ook de X-Spirit III perfect.

Zoals je ziet staat dit er ook bij:

https://www.motorkledingc...oei-x-spirit-3-brink.html

Ik ben enorm onder de indruk van deze helm. Ik had een Schuberth S2 sport, maar deze helm is toch weer een stapje hoger.

• Cobraa
@kazzzdafke
@botoo
@SmurfLink

Thanks!! Ik ga vrijdag denk ik morgen dan even langs. Kijken wat het gaat worden!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kazzzdafke schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:45:
Als je voor Shoei gaat kunnen sommige winkels ook een personal fitting doen.
Ik heb bv, een Schuberth hoofd, maar door de fitting past nu ook de X-Spirit III perfect.

Zoals je ziet staat dit er ook bij:

https://www.motorkledingc...oei-x-spirit-3-brink.html

Ik ben enorm onder de indruk van deze helm. Ik had een Schuberth S2 sport, maar deze helm is toch weer een stapje hoger.
Ik ben erg te spreken over die personal fitting. Mijn Shoei EX-ZERO zit als gegoten :) Wel een herrie helm overigens, daar iets minder te spreken over :(

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
kazzzdafke schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:59:
[...]

Eerlijk? Het gaat 'iets' doen als er een andere moto in de buurt staat zonder beveiliging.
Maar wat doen ze juist (filmpjes genoeg van te vinden): ze gooien er een natte dweil of 2 over en je hoort het alarm al bijna niet meer. Als het ergens afgelegen is slijpen ze zelfs gewoon je remschijf door en weg zijn ze.

Ik ben ermee gestopt van die dingen op te hangen. Hij staat afgesloten met het alarm van de motor. Als ik wegga, dan zet ik em ook zo weg zonder slot. Puur alarm van de motor. Al gaat dat ook niets uithalen want niemand kijkt daar nog naar. En als ze willen, dan heffen ze hem binnen de 12 sec gewoon in de bestelbus alvorens ook iemand maar door heeft wat er gebeurd, met of zonder slot.
Check wel even je verzekering dan. Mijn(Unive) vereist voor de diefstalverzekering een slot met(zo uit mijn hoofd) 3*sterren certificering. Ook voor mijn 15 jaar oude motor.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 09:46
Motor weggebracht naar de garage, starten en lopen na een maand stilstaan *O* Ook besloten om de huidige bandjes te laten zitten tot de zomer, zijn nog niet op maar wel gecupt... Scheelt nu weer een paar honderd euro, en hoop dat er tegen die tijd weer een up-to-date vergelijking is voor sportbandjes :Y Zal de motor ook een stuk minder pakken voor het woon-schooltraject (koekblik gekocht, geen filegevoelig traject) dus heb er ook minder problemen mee om een setje banden die wat minder lang meegaan er onder te laten lepelen

• kazzzdafke
darkkingll schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:31:
[...]

Check wel even je verzekering dan. Mijn(Unive) vereist voor de diefstalverzekering een slot met(zo uit mijn hoofd) 3*sterren certificering. Ook voor mijn 15 jaar oude motor.
Ik weet niet meer net HOE het omschreven is, maar heb dat wel nagekeken.
Het was althans voldoende voor stuurlock/onderbreking + alarm + afgesloten ruimte. Op verplaatsing enkel stuurlock + alarm.

Indien geen alarm is een mechanisch slot.

EDIT: via de site van verzekeraar:

Welke voorzorgsmaatregelen moeten genomen worden tegen diefstal?
Naargelang het model vereisen wij een fysiek slot en/of een alarmsysteem met sirene.Op het adres van de verzekeringsnemer dient de moto ’s nachts tussen 22.00u en 07.00u verplicht in een afgesloten garage te staan.

[ Voor 23% gewijzigd door kazzzdafke op 04-02-2020 14:46 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-01 00:09
@kazzzdafke dat staat al beter vermeld als bij mijn verzekeraar tijdje terug. In de voorwaarden stond toen "afgesloten ruimte". Dus toen verzekeringsmannetje een keer langs kwam er op gewezen dat de motor veilig in de tuin stond met een afgesloten hek. Nee dat was niet voldoende, er moest ook een dak overheen zitten.

Prima: motor verplaatst naar een stuk wat overdekt was. Afgesloten ruimte met een dak er overheen.

Kreeg weer terug dat het niet voldoende was. Heb ze er toen maar op gewezen dat hun voorwaarden nergens op sloegen. Inmiddels hebben ze de voorwaarden er op aangepast dat het een afgesloten garage moest zijn.

ContexT: Als je in regio Rotterdam trouwt moet dit ook onder een dak gebeuren, maar dan is een simpel tentje al voldoende. Gaat dus blijkbaar niet op voor verzekeringen :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Willem30
  • Laatst online: 16-01 11:49

Thanks!
Winterstalling _O- _O- _O-

Gewoon naar fysieke winkel gaan en passen (net wat de anderen hier aangeven )

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Thanks!
Houd er wel rekening mee dat de RPHA 11 geen zonnevizier heeft, dit is de reden waarom ikzelf voor de RPHA 70 gegaan ben. Prima helm trouwens. @Joopieboy heeft de RPHA 11 en volgens mij bevalt deze goed?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-01 20:47

4x2

lộn xộn quá

Hmm, het extra luchtdoorlaatje boven de koplamp van de silverwing was dus toch ergens voor, dacht het heel slim dicht te maken om minder herrie aan m'n kop te hebben, maar nu trok m'n incontinentieluier vacuum op de snelweg, best irritant :+

leeg

• Cobraa
Secsytime schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:45:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de RPHA 11 geen zonnevizier heeft, dit is de reden waarom ikzelf voor de RPHA 70 gegaan ben. Prima helm trouwens. @Joopieboy heeft de RPHA 11 en volgens mij bevalt deze goed?
Ja dat is ook wel zo, maar je krijgt er toch een donker vizier bij?

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Cobraa schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:01:
[...]

Ja dat is ook wel zo, maar je krijgt er toch een donker vizier bij?
Donker vizier is alleen handig als je altijd in het licht rijdt, als je een keer 's avonds terug rijdt moet je dan een extra vizier meenemen.. lekker handig :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Secsytime schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:45:
[...]

Ligt eraan, laatste update niet gezien? :P
Joopieboy in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Foam wordt vrij snel plat (en bij mij is een kant al vervangen onder garantie, kwam los), was al niet de stilte maar wordt niet beter. Met regen beslaat ie alsnog vrij snel en bouwkwaliteit overall ben ik niet van over de indruk. Eerste jaar was die prima, maar na 1,5 jaar woon-werk verkeer ging het hard achteruit.

Best wel jammer ergens voor dat geld. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:02

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat is daar zo grappig aan? Ik zet mijn 28 jaar oude motor ook binnen voor de winter (of hetgeen wat momenteel voor winter door moet gaan). Ik wil dat oude machientje niet blootstellen aan pekel e.d.

Goed, in mijn geval staat hij al wat langer binnen, dat heeft te maken met de antieke banden die erop zitten, en een gebroken spiegel. Ik wilde de banden niet vervangen vlak voor een periode van stilstand, vandaar ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 04-02-2020 17:22 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• SmurfLink
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:43:
[...]

EDIT: via de site van verzekeraar:

Welke voorzorgsmaatregelen moeten genomen worden tegen diefstal?
Naargelang het model vereisen wij een fysiek slot en/of een alarmsysteem met sirene.Op het adres van de verzekeringsnemer dient de moto ’s nachts tussen 22.00u en 07.00u verplicht in een afgesloten garage te staan.
:P Dus je mag niet na 22u terugkomen en niet voor 7u 's ochtends richting werk ermee? En wat nou als je bij een leuke chick overnacht? Er staat dat hij bij jouw adres moet staan. Leuke voorwaarden! 8)7 Klopt juridisch werkelijk geen snars van.

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:30:
[...]

:P Dus je mag niet na 22u terugkomen en niet voor 7u 's ochtends richting werk ermee? En wat nou als je bij een leuke chick overnacht? Er staat dat hij bij jouw adres moet staan. Leuke voorwaarden! 8)7 Klopt juridisch werkelijk geen snars van.
Ben je nou met hem aan het flirten? :P.

• kazzzdafke
Leren lezen @SmurfLink
Dit is enkel van toepassing als de motor THUIS staat - OP HET ADRES VAN DE VERZERKINGSNEMER. Op verplaatsing vervallen deze voorwaarden.

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kortom bij de buurman neerzetten, probleem opgelost _O-

[ Voor 4% gewijzigd door S4All op 04-02-2020 18:23 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:36
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:19:
[...]

Ben je nou met hem aan het flirten? :P.
Volgens mij is @kazzzdafke geen chick dus waar gaat het hier mis @SmurfLink kennende :?
kazzzdafke schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:19:
Leren lezen @SmurfLink
Dit is enkel van toepassing als de motor THUIS staat - OP HET ADRES VAN DE VERZERKINGSNEMER. Op verplaatsing vervallen deze voorwaarden.
Sterker nog. Alleen tussen die tijden. Dus 23u thuiskomen maakt niet uit. En als je 8u thuiskomt kan je hem gelijk buiten laten staan. Zolang ie binnen die tijden maar binnen staat als ie thuis staat. Dus niet specifiek die tijden, maar juist binnen dat tijdvak.

Rotregels |:(

Gamertag: timmie271

• SmurfLink
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:19:
Leren lezen @SmurfLink
Precies wat er staat. Op het adres van de verzekeringsnemer dient de fiets tussen 22-7 binnen in de garage te staan.

Je moet dus voor 22u binnen zijn, anders voldoe je niet aan die tijden. Maar wat dan als je 'm lekker bij de buren zet, gelden daar aparte regels voor het neerzetten? Of geldt er dan niks?

Wederom, ik lees precies wat er staat. Dit houdt juridisch totaal geen stand want het slaat nergens op. :+

• timmie271
SmurfLink schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:35:
[...]

Precies wat er staat. Op het adres van de verzekeringsnemer dient de fiets tussen 22-7 binnen in de garage te staan.

Je moet dus voor 22u binnen zijn, anders voldoe je niet aan die tijden. Maar wat dan als je 'm lekker bij de buren zet, gelden daar aparte regels voor het neerzetten? Of geldt er dan niks?

Wederom, ik lees precies wat er staat. Dit houdt juridisch totaal geen stand want het slaat nergens op. :+
Dan mag ie dus gewoon buiten staan als je het zo leest _O-

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In die van mij staat groot stedelijk gebied.
En dan voorbeeld een klein dorp als Badhoevedorp.
Maar Purmerend wat een echte stad met stadsrechten heeft valt er niet onder 😎 (ten minste staat niet in het lijstje wat bijna onvindbaar op internet is verstopt)

Nu dus alleen een arte3 slot aan de muur nodig
Maar bij mijn werk in delft moet hij officieel de hele nacht binnen staan en verankerd aan een vast object

Grappige jongens verzekeringen

[ Voor 26% gewijzigd door S4All op 04-02-2020 18:44 ]

• kazzzdafke
SmurfLink schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:35:
[...]

Nee je leest wat je wil lezen om het grappig te maken.

• SmurfLink
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:47:
[...]

Nee je leest wat je wil lezen om het grappig te maken.
Ok zonnestraaltje.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:30:
[...]

Dat heet overnachting ergens of op reis, alleen als je thuis bent dan moet je daaraan voldoen. :)

• HTT-Thalan
timmie271 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:31:
Volgens mij is @kazzzdafke geen chick dus waar gaat het hier mis @SmurfLink kennende :?
Tenzij ze elkaar (goed) kennen kan zij niet weten of hij op mannen of vrouwen valt, dus statistisch gezien is de kans net zo groot dat ze zelf twee kanten op leunt :P.

• Chakotay
ROFLASTC schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:42:
KTM verkocht voro Rallye's een extra oliekoeler voor onder de koplamp.

[...]
Oliekoeler voor de koplamp? Zijn ze bij KTM zo ouderwets dat ze nog olielampen gebruiken? :+

@Cobraa ik heb een RPHA11 liggen, gewonnen een paar jaar terug. Ik gebruik hem echter eigenlijk zelden, voornamelijk voor wat mooiweer-ritjes op de Ducati of voor als ik later het circuit weer op ga. Grootste nadeel is zoals hierboven al gemeld het gebrek aan zonnevizier. Je krijgt er inderdaad zowel een helder als een donker viezier bij, maar dat moet je dan speciaal mee gaan slepen, en tijdens het rijden omwisselen kan al helemaal niet. Je moet dus zeker weten dat er zowel bij de heen- als terugrit wel of geen fel zonlicht is, niet bepaald een garantie in Nederland :P

Los daarvan is hij ook niet superstil, en is de bedieing van de ventilatie wat klein. Mijn dagelijkse helm
Mijn dagelijkse helm is een Schuberth E1, die heeft al bovenstaande nadelen niet. Het is echter ook wel een compleet andere helm zowel qua prijsklasse als model.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:24

PinusRigida

I put the p in pool.

Gisteren rotweer, veel opgespatte smurrie die vanochtend aangedroogd was tot een zanderig laagje. Kon het er vrij snel af krijgen met tuinslang (niét hoge druk) maar... Hoe onderhouden jullie de ketting? Zand op ketting = snellere slijtage, maar een motor is natuurlijk geen fiets dus hoe hou ik dat min-of-meer zandvrij of is het gewoon blijven rijden tot nieuwe ketting?

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Eens in de tijd spuit ik het schoon met water en dan schoonpoetsen met een borstel en vervolgens weer in de kettingspray. Kettingspray gebruik ik soms wel elk weekend of om de 2 weken afhankelijk hoeveel en in wat van weer ik rij.

[ Voor 31% gewijzigd door Pagman op 05-02-2020 11:10 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Pagman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:09:
Eens in de tijd spuit ik het schoon met water en dan schoonpoetsen met een borstel en vervolgens weer in de kettingspray. Kettingspray gebruik ik soms wel elk weekend of om de 2 weken afhankelijk hoeveel en in wat van weer ik rij.
Is ook mijn plan deze namiddag... alleen lastig dat ik achterwiel niet van de grond krijg dus zal motor steeds wat achteruit moeten rollen om aan alle delen van de ketting te raken.

Nog een vraagje, het is maar een idee: Voor de fiets gebruik ik al jaren Dry Wax (Soudal) voor ketting, is geen vet maar een soort paraffine-gebaseerd goedje dat je vloeibaar aanbrengt, doordringt in de fijnste delen, en dan ietwat opdroogt.

Voordelen zijn -voor de fiets i.i.g.- genoeg om nooit meer vettige smering te gebruiken: stoot vuil af i.p.v. dat het er blijft aan kleven én is waterafstotend, is letterlijk een 'propere' smering, waarmee ik wil zeggen: ik kan mijn fietsketting door mijn hand halen en mijn hand zal niet vuil of vet zijn, hoogstens wat deeltjes droge wax die ik er zo af kan wrijven, ik gebruik op de fiets niks anders meer, het is zo leuk om steeds een propere, en toch gesmeerde ketting te hebben waaraan amper nog vuil blijft hangen, zelfs bij de natste, vuilste ritten.

Nadeel is dat je het regelmatiger moet aanbrengen dan kettingspray en daarin zit dan de crux: met een fiets is dat een werkje van niks: pedalen draaien, ketting door droog doek halen, dan nieuwe wax sprayen. Met motor lijkt het me ietwat... lastiger.

Is dit iets dat ik ook voor motor kan gebruiken?
https://www.lottosoudalsh...ets/soudal-droge-wax.html

[ Voor 12% gewijzigd door PinusRigida op 05-02-2020 11:36 ]

• Willem30
  • Laatst online: 16-01 11:49
Destruction schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:21:
[...]

Wat is daar zo grappig aan? Ik zet mijn 28 jaar oude motor ook binnen voor de winter (of hetgeen wat momenteel voor winter door moet gaan). Ik wil dat oude machientje niet blootstellen aan pekel e.d.

Goed, in mijn geval staat hij al wat langer binnen, dat heeft te maken met de antieke banden die erop zitten, en een gebroken spiegel. Ik wilde de banden niet vervangen vlak voor een periode van stilstand, vandaar ;)
Ik moest lachen, omdat er geen sprake is van een winter. :P (tot nu toe)

• Chakotay
@PinusRigida het enige onderhoud aan de ketting wat ik doe is om de paar dagen even wat vet erop spuiten, en als het nodig is incidenteel stellen. Een ketting schoonmaken heb ik nog nooit gedaan, en toch gaat een setje gewoon 35-40k km mee :)

Over de drywax: een motor-ketting draait afhankelijk van hoe hard je rijdt op de fiets en motor zo 4 tot 10x sneller rond. Slingert het er niet af? Het valt te proberen natuurlijk :)

[ Voor 27% gewijzigd door Chakotay op 05-02-2020 11:25 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Chakotay schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:23:
@PinusRigida het enige onderhoud aan de ketting wat ik doe is om de paar dagen even wat vet erop spuiten, en als het nodig is incidenteel stellen. Een ketting schoonmaken heb ik nog nooit gedaan, en toch gaat een setje gewoon 35-40k km mee :)
Thanx.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@PinusRigida Ik weet niet zeker of dat geschikt is voor de motor. Het lijkt mij wel vergelijkbaar met de verschillende dry lube sprays. Tijd voor een setje Rear bobbins en een paddockstand, dat is lekker makkelijk met het insprayen van de ketting. :P

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Pagman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:31:
@PinusRigida Ik weet niet zeker of dat geschikt is voor de motor. Het lijkt mij wel vergelijkbaar met de verschillende dry lube sprays. Tijd voor een setje Rear bobbins en een paddockstand, dat is lekker makkelijk met het insprayen van de ketting. :P
Ja idd. ik haal me er binnenkort eentje. :Y

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:19
Gisteren avond ene begin gemaakt met de routes voor mijn trip met Pinksteren dit jaar.
Mijn vriendin gaat woensdag voor Pinksteren al weg met haar moeder voor 1 week (naar Egypte)
Daarmee kan ik al op donderdag 28 mei al vertrekken en tot zaterdag 6 juni onderweg zijn.
10 dagen rijden... *O*

Ik heb voor nu de routes van vorig jaar en het jaar daarvoor als basis gebruikt.
Aantal dag routes van vorig jaar gewoon omgedraaid.
de echt hoge bergpassen er uit gegooid, geen zin in sneeuw dit jaar.. >:) ;)

Als ik wat verder ben met de routes zal ik ze eens delen hier.
En voor de 2 wieler die dit jaar mee gaat, de Vespa, heb ik net een onderhoudsbeurt gepland bij de Piaggio dealer.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pagman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:09:
Opletten je niet met hoge druk de ketting schoonspuit, kans is dat je het vet tussen de schakels eruit spuit.
Anisch hoeft het niet, is meer voor het nette. Ik deed met goed vet ook erg lang met een kettingset, dus weinig spannends. :)

• Chakotay
Als je met hogedruk op de ketting tekeer gaat kom je ook erg in de buurt van de wiellagers, dat is ook niet het beste idee :)

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-01 23:43
PinusRigida schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:18:
[...]
alleen lastig dat ik achterwiel niet van de grond krijg dus zal motor steeds wat achteruit moeten rollen om aan alle delen van de ketting te raken.
https://www.tru-tension.c...heel-monkey-wheel-roller/

• SmurfLink
  • Niet online
Die heb ik ook maar dan van Louis. Moet 'm maar eens gaan uitproberen.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb zo'n soort ding nog in de garage liggen, gebruik hem al jaaaaren niet meer.

Een paddockstand is veel handiger en hoeft zo te zien niet eens duurder te zijn.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Gewoon op de grond hurken, motor over de zijstandaard trekken (de meesten komt dan het achterwiel los) en smeren maar 8)

Het is toch een balansvoertuig ? :p

leeg

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-01 23:43
SmurfLink schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:34:
[...]

Die heb ik ook maar dan van Louis. Moet 'm maar eens gaan uitproberen.
Ik ga hem dit weekend uitproberen, ligt al een half jaar in de doos :)
steveman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:34:
[...]

Ik heb zo'n soort ding nog in de garage liggen, gebruik hem al jaaaaren niet meer.

Een paddockstand is veel handiger en hoeft zo te zien niet eens duurder te zijn.
Deze zat bij de bundel die ik had gekocht. Los zou ik hem hier inderdaad niet kopen.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:07

Rick-Jan

always connected

Heb m zojuist besteld, met 3 motoren met ketting en zonder middenbok vind ik t wel leuk om te proberen :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

4x2 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:12:
Gewoon op de grond hurken, motor over de zijstandaard trekken (de meesten komt dan het achterwiel los) en smeren maar 8)

Het is toch een balansvoertuig ? :p
Instructions unclear, squished beneath Goldwing*

*maar, die heeft cardan natuurlijk

• SmurfLink
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:34:
[...]

De paddockstand die ik heb heb ik 1x geprobeerd te gebruiken... toen zei mijn kentekenhouder *KRAK*.. paddockstand past dus voor geen meter.. geen idee hoe de vorige eigenaar dat ding gebruikte, hij gaf 'm erbij toen ik de motor kocht... maar wij kregen het met 2 man niet voor elkaar. 8)7

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40
Als je motor anderhalve centimeter hoger staat dan de paddockstand, kan dat voor die hefboom ontzettend veel uitmaken. Misschien zette hij het achterwiel eerst op een plankje neer?

Zo zet ik mijn stand aan de voorkant juist 36mm (2 lanken van 18mm ;) ) juist hoger om het voorwiel van de grond te krijgen. Handig, zo'n paddockstand voor 17" icm een 19" voorwiel. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:02
Nieuwe uitlaat op de BMW gedaan, klaar voor de zomer! Ga hem denk alleen nog wel even laten afstellen.
En wat leuke carbon parts erop gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EFPdbr7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bj9Vi51.jpg

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
Heb nog een andere oplossing. Op m'n 600 heb ik geen bok, wel bobbins, maar zelf geen paddockstand. (kan 'm paar deuren verderop wel lenen als het echt nodig is, voor smeer beurtje teveel moeite) Dus heb een oud schaarkrikje vanuit een auto gepakt op de sloop. Die kan dan mooi onder de bobbin en de andere kant gewoon op sidestand.. ff krikken en smeren maar, werkt prima hoor

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:41
xeoMe schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:16:
Nieuwe uitlaat op de BMW gedaan, klaar voor de zomer! Ga hem denk alleen nog wel even laten afstellen.
En wat leuke carbon parts erop gedaan.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De uitlaat vind ik persoonlijk iets minder, al klinkt deze zonder Db-killer erg leuk. De motor is echt :9~ :9~ :9~ :9~

• Bommes
  • Laatst online: 14:19
Voor de mensen met routeyou:
Route tot zover (7 dagen).
Resterende stuk moet ik nog verzinnen en/of in elkaar draaien.

Eerste stukje tot aan de Luxemburg / Franse grens is snelweg. De rest alleen maar binnendoor weggetjes *O*
Bochtjes draaien XL

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• darkkingll
Ik wou vandaag mijn motorfiets ook uit de winterslaap halen, Kom ik, nadat ik mijzelf in alle gear heb gehezen etc, erachter dat de (nieuwe!) achterband leeg is.. :(

• Chakotay
@darkkingll dat is ook maf... Montagefoutje (ventiel niet goed vast oid) of is hij echt lek?

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
thijsco19 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:06:
Paar maanden geleden (eindelijk) mijn A2 geupgrade naar A. Dus nu rustig op zoek naar een andere motor.

Pas eventjes op de Ducati hypermotard 821(?) gereden van een maat van me, komend van een 35 kw gelimiteerde mt03 is dat een hele verademing. :+

Misschien dat ik het al eens zei in dit topic maar zit te kijken naar een ktm 990 smt.
Visueel mooie motoren en, belangrijker, de smt sluit aan bij mijn gebruik. Nouja, de planning is dus om meer motor tripjes / vakanties te maken.

Helaas zijn er niet heel veel 990 smt's te koop, op dit moment maar 10 op motoroccasion.nl.
Gelukkig wel 1tje in de buurt dus binnenkort maar eens kijken voor een proefrit.
Mijn cross-maatje heeft een 990 staan die in de verkoop gaat. Vanwege de winter heeft hij hem bewust nog niet te koop gezet. Mocht je interesse hebben, stuur mij maar een berichtje. Motor staat in Limburg.
darkkingll schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:41:
Ik wou vandaag mijn motorfiets ook uit de winterslaap halen, Kom ik, nadat ik mijzelf in alle gear heb gehezen etc, erachter dat de (nieuwe!) achterband leeg is.. :(
Daarom altijd eerst motor checken en dan omkleden ;)

• darkkingll
Chakotay schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:04:
@darkkingll dat is ook maf... Montagefoutje (ventiel niet goed vast oid) of is hij echt lek?
Hoop dat eerste, vanavond maar even oppompen.
@Thoit dan had ik me ook nog weer een keer moeten omkleden ;)

• Chakotay
@darkkingll kan je hem niet nu nog even oppompen? Als het dan een klein langzaam lekje is, is hij vanavond weer (deels) leeg wat je anders morgenochtend pas ziet.

• darkkingll
Chakotay schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:42:
@darkkingll kan je hem niet nu nog even oppompen? Als het dan een klein langzaam lekje is, is hij vanavond weer (deels) leeg wat je anders morgenochtend pas ziet.
Ben nu @work, dus dat gaat een beetje lastig.. En had vanmorgen geen tijd meer voor het oppompen.

• Chakotay
Heb je niet eens een compressor met wifi? :P

• FSJerra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:00
@Verwijderd Ik mag geupdate worden naar: https://imgur.com/gallery/5LNX3BC Yamaha FJR1300 2004

Have you tried turning it off and on again?

• timmie271
FSJerra schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:30:
@Verwijderd Ik mag geupdate worden naar: https://imgur.com/gallery/5LNX3BC Yamaha FJR1300 2004
Die is hier niet zoveel te vinden.

Maar @wimmel_1 of @lolgast wil je vast wel helpen :9

• FSJerra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:00
timmie271 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Dat wist ik niet. Thanks iniedergeval :9

Have you tried turning it off and on again?

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

timmie271 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:34:
[...]

@wimmel_1 @lolgast

Jullie mogen mij ook updaten. 8)

(België: Oost-Vlaanderen)

Honda CB125 R (bj 2019)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BUYWE51TCfMVvgtW0Dnzjguf/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 06-02-2020 10:48 ]

• UTwizard
  • Laatst online: 17-01 09:43
@wimmel_1 @lolgast
Kunnen jullie mij ook weer in de lijst opnemen bij mensen in Gelderland?

Kawasaki ZX10R 2004:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NiwjDGKpDaR0SE2kjs1MSE6C/thumb.jpg

Suzuki SV650S 2006:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dqJzdseVorNyse9IzaXjKOya/thumb.jpg

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:24

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Kan ik hier ook voor aankoop advies aankloppen?

In de wereld van remblokken wordt ik een beetje duizelig van alle soorten en maten etc.

Ik zoek dus een volledige set remblokken voor mijn VFR 800 uit 2001.
Eisen, gewoon goed voor woon-werk en niet hoeven te betalen met een orgaan oid.
Ik kom echt van 30-150 euro per blok tegen dus ben het ff een beetje kwijt.

Verders is de nieuwe topkuip besteld, even met een collega gebabbeld en die geeft aan Oh ABS lassen dat kan ik wel. Dan is dat ook weer afgekaart, de spullen gaan even mee en we gaan het hier op werk gewoon doen.

Zodra de remblokken erop zitten maar even kijken naar de staat van de ketting, hij lijkt nog goed, maar gaat al weer even mee dus misschien maar meteen ff vervangen als ik toch bezig ga.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• kazzzdafke
Mijn info mag trouwens ook nog aangepast worden:

@kazzzdafke BMW S1000R 2016 Triumph Speed RS 2019

Ondertussen afspraak gemaakt met expert de moto zaterdag binnen te doen, dinsdag nazicht huidige staat expert, vrijdag demontage tot kritisch punt en dan samen met expert de verdere demontage.
Ik ben benieuwd...

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Rubman schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:06:

In de wereld van remblokken wordt ik een beetje duizelig van alle soorten en maten etc.

Ik zoek dus een volledige set remblokken voor mijn VFR 800 uit 2001.
Eisen, gewoon goed voor woon-werk en niet hoeven te betalen met een orgaan oid.
Ik kom echt van 30-150 euro per blok tegen dus ben het ff een beetje kwijt.
Standaard setje Ferodo platinum remblokken is normaal een prima veilige keus.
https://ecat.ferodoracing...ds-and-shoes/code/FDB2098
FDB2098 rondom, als je meer remkracht wil (met sneller slijtende schijven) kun je voor de Sinter variant gaan, maar bij de meeste motoren is dat niet echt nodig voor straatgebruik.

Even voor de volledigheid: je hebt dus 3 setjes nodig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 06-02-2020 11:16 ]

leeg

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
kazzzdafke schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:13:
Mijn info mag trouwens ook nog aangepast worden:

@kazzzdafke BMW S1000R 2016 Triumph Speed RS 2019

Ondertussen afspraak gemaakt met expert de moto zaterdag binnen te doen, dinsdag nazicht huidige staat expert, vrijdag demontage tot kritisch punt en dan samen met expert de verdere demontage.
Ik ben benieuwd...
laat je er een scrambler van maken?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/9jnl5tsfy7f41.jpg

• HTT-Thalan
Rubman schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:06:
Alleen als je óf 5 reclames zonder onderbreking bekijkt óf 5 tweako-coins betaalt.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:24

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik moet altijd al jouw gezwets hier lezen, is dat niet voldoende? :+

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Vanmorgen op de motor naar het werk gegaan, want het leek lekker weer... Manmanman wat was het glad. Blij met m'n remproefjes wanneer ik de straat uit rijd, want binnen een paar meter sloeg de ABS aan op m'n voorwiel, en dat doet 'ie niet gauw.

En daarna reed ik langs werkzaamheden, met bijbehorend 30-bord, en door alle bagger op de weg en de frisse start reed ik nog een beetje voorzichtig.

Natúúrlijk gaat de BMW achter me dan lopen duwen. Dus ik trap m'n achterrem nog eens in, en laat daardoor m'n motor afslaan omdat ik (door een zere vinger en dik ingepakte handen...) niet hard genoeg in de koppeling kneep. 8)7

Dat was de snelste rollende herstart die ik ooit gedaan heb. :+ Daarna hield de BMW ineens wel afstand!

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• HTT-Thalan
CodeCaster schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:19:
Vanmorgen op de motor naar het werk gegaan, want het leek lekker weer... Manmanman wat was het glad. Blij met m'n remproefjes wanneer ik de straat uit rijd, want binnen een paar meter sloeg de ABS aan op m'n voorwiel, en dat doet 'ie niet gauw.

En daarna reed ik langs werkzaamheden, met bijbehorend 30-bord, en door alle bagger op de weg en de frisse start reed ik nog een beetje voorzichtig.

Natúúrlijk gaat de BMW achter me dan lopen duwen. Dus ik trap m'n achterrem nog eens in, en laat daardoor m'n motor afslaan omdat ik (door een zere vinger en dik ingepakte handen...) niet hard genoeg in de koppeling kneep. 8)7

Dat was de snelste rollende herstart die ik ooit gedaan heb. :+ Daarna hield de BMW ineens wel afstand!
Ja voor je het weet heb je zo'n motorrijder in je grille hangen en dat is weer zoveel poetswerk :+.

• Chakotay
@CodeCaster kwam jij niet ook vanuit Alphen? Ik heb daar niets gemerkt van gladheid vanochtend, apart. Was je erg vroeg weg?

Pagina: 1 ... 83 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.