Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.317 views

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:15

Wokschotel

Op 6 wielen

noes schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:14:
[...]

Gloednieuw of verschrikkelijk goed gepoetst? Veel plezier ermee.
7k op de teller en uit 2017, dit was na de rit van de dealer naar huis (rond de 100 km). Ding voelt, rijdt en ruikt als nieuw.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wokschotel schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:44:
[...]

7k op de teller en uit 2017, dit was na de rit van de dealer naar huis (rond de 100 km). Ding voelt, rijdt en ruikt als nieuw.
Bijna nieuw en verschrikkelijk goed gepoetst :Y lekker hoor, ziet er goed uit!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36
Zo, rijden deed de Vespa ook nog, ze staat nu eindelijk na ruim een jaar bij ons huis.
Morgen maar eens naar de Vespa dealer brengen voor groot onderhoud.

* Bommes reserveert alvast flink wat spaargeld

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Bommes schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:54:
Zo, rijden deed de Vespa ook nog, ze staat nu eindelijk na ruim een jaar bij ons huis.
Morgen maar eens naar de Vespa dealer brengen voor groot onderhoud.

* Bommes reserveert alvast flink wat spaargeld
Je hebt heel veel mooie avonturen beleefd op die Vespa van je! Ik zou haar nooit meer wegdoen :)

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
@Wokschotel gewoon even benieuwd. Is dit de gene die ik je doorgegeven had? Hij ziet er wel hetzelfde uit namelijk. Gefeliciteerd!!!

Nog even een andere vraag aan de klussers onder ons. Ik wil wat handelingen gaan doen aan de remklauw en schijven en nu zoek ik gereedschap om de zuigers terug de duwen zonder de boel kapot te draaien.
Is dit een set dat doelmatig gebruikt kan worden: https://www.hbm-machines....le-remzuiger-terugstelset
Ik lees inde beschrijving alleen niet of dit ook voor de motor gebruikt kan worden. Zo nee, weet iemand dan welke ik wel moet gebruiken?

[ Voor 40% gewijzigd door BvZwolle op 01-02-2020 04:31 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:15

Wokschotel

Op 6 wielen

@BvZwolle Hij lijkt er wel op, maar hij is het niet. Deze komt bij MVM motoren uit Soesterberg vandaan.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:26
Chakotay schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:00:
@_Apache_ ik dacht dat zo'n hoge klont achterop voor heel veel extra 'drag' en turbulentie achter de motor zorgt, waardoor het meer energie kost om de boel op hoge snelheid door de lucht te trekken dan met een mooie druppelvorm aan de achterkant.
Zolang de grootste klont nog (semi rechtop) op het zadel zit valt dat vast wel mee. Ik heb wel enige turbulentie van mijn topkoffer bij 150 maar ik neem aan dat dat niet de bochtensnelheid van de gemiddelde adv rijder is.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36
BvZwolle schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 01:21:
[...]

@Wokschotel gewoon even benieuwd. Is dit de gene die ik je doorgegeven had? Hij ziet er wel hetzelfde uit namelijk. Gefeliciteerd!!!

Nog even een andere vraag aan de klussers onder ons. Ik wil wat handelingen gaan doen aan de remklauw en schijven en nu zoek ik gereedschap om de zuigers terug de duwen zonder de boel kapot te draaien.
Is dit een set dat doelmatig gebruikt kan worden: https://www.hbm-machines....le-remzuiger-terugstelset
Ik lees inde beschrijving alleen niet of dit ook voor de motor gebruikt kan worden. Zo nee, weet iemand dan welke ik wel moet gebruiken?
Die gaat volgens mij niet werken en is gebaseerd op standaard auto klauwen waarbij de zuigers maar aan 1 kant van de klauw zitten. Bij motorfietsen zitten ze meestal aan beide zijdes van de klauw. Overigens heb ik het bij motoren nog nooit moeilijk gevonden om de zuigers gewoon met mijn duim terug te duwen aangezien ze maar van geringe diameter zijn. En anders de oude blokjes er terug tussen en met een grote platkop schroevendraaier voorzichtig open wippen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:25
@BvZwolle dat setje heb ik liggen voor de auto, voor de motor is het wat log. Voor de kleiner motor-klauwen heb je meer aan iets als dit ding:

Afbeeldingslocatie: https://smhttp-ssl-29621.nexcesscdn.net/media/catalog/product/cache/1/image/1024x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/p/i/pitgear_remzuiger_terugsteller_extra_zware_kwaliteit_1.jpg

@cyntax goed punt, zuigers aan 2 kanten tegelijk teurgduwen gaat met dat setje sowieso niet lukken.

@HTT-Thalan noem je me nou dik? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 01-02-2020 08:45 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

Remzuigers terugstellen? Blokjes eruit, vingers er tussen en knijpen maar!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay
@steveman zo gaat het inderdaad als het nieuw of zeer goed onderhouden is, oude en/of vieze zuigers hebben nogal eens wat meer overtuiging nodig :p

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Ik heb me laatst ook zo'n ding gehaald als chakotay aangeeft. Fijn dat je met je vingers drie zuigers kunt terug duwen, maar die vierde had toch echt wat meer overtuigingskracht nodig. Daar helpt dit ding goed bij.

Om de zuigertjes niet te beschadigen heb ik een roerstokje voor de verf op lengte gezaagd, zodat die precies ertussen passen waar normaal de remblokjes zouden zitten. Zo beschadig je er ook niets mee als je dit ding gebruikt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:02:
Om de zuigertjes niet te beschadigen heb ik een roerstokje voor de verf op lengte gezaagd, zodat die precies ertussen passen waar normaal de remblokjes zouden zitten. Zo beschadig je er ook niets mee als je dit ding gebruikt.
Je kunt toch gewoon het oude remblokje gebruiken?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• DrivinUCrazy
Dat kan, maar zo oud waren die nog niet en dus zonde om weg te gooien. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 18:40
Omdat ik pas m’n rijbewijs heb gehaald, moest ik nog alle spullen kopen. Was even snel naar MotoPort in Wateringen geweest.

Ze hadden daar op alle kleding, helmen, schoenen en handschoenen 50% korting. Heb maar direct een jas en schoenen gekocht.

De rest koop ik op de beurs! Waren hele goeie aanbiedingen wat ze hadden.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Cobraa schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:12:
Omdat ik pas m’n rijbewijs heb gehaald, moest ik nog alle spullen kopen. Was even snel naar MotoPort in Wateringen geweest.

Ze hadden daar op alle kleding, helmen, schoenen en handschoenen 50% korting. Heb maar direct een jas en schoenen gekocht.

De rest koop ik op de beurs! Waren hele goeie aanbiedingen wat ze hadden.
Op ALLE helmen? geldt dat bij alle motoport vestigingen of alleen Wateringen? :o Anders moet ik morgen toch even naar de vestiging hier voor een Neotec... :9

I have stability. The ability to stab.

• Cobraa
SmurfLink schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:22:
[...]

Op ALLE helmen? geldt dat bij alle motoport vestigingen of alleen Wateringen? :o Anders moet ik morgen toch even naar de vestiging hier voor een Neotec... :9
Jup, op alle helmen. Waren niet veel meer over. Veel was al weg. Maar zaten nog zeker leuke tussen. Helaas niets voor mij.

Is alleen Wateringen, omdat ze dat gaan sluiten.

• SmurfLink
  • Niet online
Cobraa schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:22:
[...]

Jup, op alle helmen. Waren niet veel meer over. Veel was al weg. Maar zaten nog zeker leuke tussen. Helaas niets voor mij.

Ah jammer. :P Geen uitgebreide actie dus.

• Cobraa
SmurfLink schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:35:
[...]

Ah jammer. :P Geen uitgebreide actie dus.
Haha, ligt er aan wat je zoekt. Heel het assortiment was in de uitverkoop.

• SmurfLink
  • Niet online
Cobraa schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:45:
[...]

1 specifieke helm :9 de Neotec 2 in matblauw.

• Cobraa
SmurfLink schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:47:
[...]

1 specifieke helm :9 de Neotec 2 in matblauw.
Uhhh, nope haha die hadden ze sowieso niet, anders had ik hem ongetwijfeld in mijn handen gehad.

Volgens mij nog een aantal Shoei NXR helmen voor 50% van de prijs. En nog andere meuk.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
Chakotay schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 08:44:
@BvZwolle dat setje heb ik liggen voor de auto, voor de motor is het wat log. Voor de kleiner motor-klauwen heb je meer aan iets als dit ding:

[Afbeelding]
...
Zorg wel dat je kwaliteitsterugsteller koopt. De meeste zijn dat dus niet en gaan alsnog scheef, en je remzuiger dus ook EN vreten in het eigen materiaal zodat je ze na 2 keer gebruiken weg kunt gooien.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:31
BvZwolle schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 01:21:
[...]

Bij veel auto's moet je ze tegenwoordig terugdraaien en is het niet alleen maar terug drukken.
Het gereedschap dat @Chakotay aangeeft is idd prima voor de motorklauwen.
(of met vingers of een waterpomp tang met op de bek een stuk oude binnenband van fiets bijvoorbeeld.. )

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Cobraa schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:45:
[...]

Heb er vorig jaar nog een mooi setje Dane gore-tex handschoenen op de kop getikt voor €70. Geen geld :Y)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01 20:51

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Jaaaaaaaa. Ik heb het al eerder gezegd, maar mijn koppeling doet het weer! Nu for realz!

Ik was dus niet gek dat de koppeling niet helemaal lekker aanvoelde. Vandaag bij premium gestopt op ze er naar te laten kijken. Een proefritje was niet nodig, en hop de brug weer op.

Na het lostrekken van de pomp viel het ze direct op dat het rubber is aangetast van de o ringen die er sinds de revisie a 3 weken geleden inzit. Helemaal opgezet.

Vervolgens hebben ze een goede koppelingsmaster cylinder gepakt en ook open gehaald om te vergelijken.
Hier kwam de aap uiteindelijk uit de mauw.

Mijn modeljaar heeft 2 opties voor de koppeling. Een dot4 systeem en een minerale olie systeem.

Bij de eerste keer wegvallen van de koppeling, waarbij de slave gebroken was, heeft de motorzaak waar ik de motor gekocht heb hem bijgevuld en weer op druk gebracht op basis van minerale olie.

Gezien dit niet lekker voelde en ik halverwege naar huis was, onderweg bij premium gestopt.
Hier was het een bekend probleem en na het lostrekken van de slave ook bevestigd.
De slave cylinder is vervangen op basis van een minerale systeem. Dit staat ook netjes op het deksel. En het model is geleverd met mineraal systeem.
Toen de eerste keer lucht in het systeem zat, was dit zo kort na het onderhoud. Dat alles is Na gedraaid en opnieuw ontlucht.
Daarna is er een revisie kit in gegaan. Dit is op frame nummer besteld en is een dot4 kit geleverd. Deze is er zonder problemen in gegaan (zelf ook bij gestaan).
De rubbers uit de revisie kit zijn dus ook kapot gegaan in hele korte tijd door de minerale olie.

Wat blijkt nu. De master cylinder is een dot4 model, die origineel niet op deze motor hoort. Het dekseltje is van een minerale set er op geschroefd, en nergens een indicatie dat dit niet klopt.

De onderdelen van de juiste “donor” master konden dus ook niet overgezet worden naar de master die ik op de motor had zitten.

Oftewel de hele master is nu ook vervangen.

Ik vermoed dat de vorige eigenaar er een dot4 systeem van gemaakt heeft. En dat vervolgens het dekseltje aangehouden is, wat foutief aangaf dat het een mineraal systeem is.

Dus kudos voor premium! En ik kan weer zorgeloos rijden😍
Binnenkort maar eens langs met wat lekkers.

• DrivinUCrazy
Altijd al willen weten hoe een versnellingsbak van een motorfiets werkt?

Duits gesproken, maar wel helder uitgelegd imho.

Ik heb al eens een filmpje van hem gepost, waarbij een versnellingsbak van een honda compleet in puin lag. Daar verwijst hij op het eind nog even naar: de onderbrekingsinterval van de quickshifter stond te kort, waardoor de motor tijdens het schakelen al weer vol vermogen gaf en niet pas ná het schakelen. Met als gevolg dat de hele bak in de soep draaide.

[ Voor 59% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-02-2020 12:51 ]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Mijn bike heeft 6 weken stil gestaan. Zojuist sluit ik voor het eerst een oplader aan (niet handig, I know), en deze geeft binnen 30 sec. aan dat de accu vol is. Wat gaat hier mis? :?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• harley
Of je accu is gewoon in orde of je hebt een klotelader ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:40:
Mijn bike heeft 6 weken stil gestaan. Zojuist sluit ik voor het eerst een oplader aan (niet handig, I know), en deze geeft binnen 30 sec. aan dat de accu vol is. Wat gaat hier mis? :?
Je motor stond warm, binnen? Je hebt geen alarm of andere sluipverbruikers? Dan is je accu nog vol. Of in ieder geval, vol genoeg dat je lader het verschil niet ziet :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@harley ff getest en op een auto accu blijft de lader wel laden. Die auto word nagenoeg dagelijks gebruikt.

@noes ik heb 0 stroomverbruikers aangehad de afgelopen 6 weken. Kan me niet voorstellen dat er geen energie wegdruppelt in 6 weken tijd?

• HTT-Thalan
LankHoar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:52:
@harley ff getest en op een auto accu blijft de lader wel laden. Die auto word nagenoeg dagelijks gebruikt.

@noes ik heb 0 stroomverbruikers aangehad de afgelopen 6 weken. Kan me niet voorstellen dat er geen energie wegdruppelt in 6 weken tijd?
"Help, mijn accu geeft geen problemen! Dat is niet normaal!!11!"

Wees blij en ga niet zoeken naar problemen :P. Als je het helemaal zeker wil weten gewoon vaker een ritje maken :P.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:54:
[...]

"Help, mijn accu geeft geen problemen! Dat is niet normaal!!11!"

Wees blij en ga niet zoeken naar problemen :P. Als je het helemaal zeker wil weten gewoon vaker een ritje maken :P.
Ik vind het erg leuk om een super accu te hebben, maar gezien ik op veel motor websites enzo gelezen heb dat het goed is je batterij in de winter zo nu en dan aan de lader te hebben kan ik me haast niet voorstellen dat die van mij niets depleted is in 6 weken... Oh well, maybe I should just be happy :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:58:
[...]

Ik vind het erg leuk om een super accu te hebben, maar gezien ik op veel motor websites enzo gelezen heb dat het goed is je batterij in de winter zo nu en dan aan de lader te hebben kan ik me haast niet voorstellen dat die van mij niets depleted is in 6 weken... Oh well, maybe I should just be happy :+
Is vrij normaal, mijn S1000RR laad ik eens in de 4 tot 6 weken bij en dan is de lader snel weer klaar. Met de accu afgekoppeld en warm binnen zelfs binnen de minuut. No worries!

• HTT-Thalan
noes schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:23:
[...]

Is vrij normaal, mijn S1000RR laad ik eens in de 4 tot 6 weken bij en dan is de lader snel weer klaar. Met de accu afgekoppeld en warm binnen zelfs binnen de minuut. No worries!
Ik heb mijn motor al jaren buiten voor de deur, nooit aan een druppellader gehad, en zelfs na vier weken stilstand starten alsof ze warm was :P.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:32:
[...]

Ik heb mijn motor al jaren buiten voor de deur, nooit aan een druppellader gehad, en zelfs na vier weken stilstand starten alsof ze warm was :P.
Ja dat kan ook prima. Maar als die 4 weken 4 maanden worden is het toch wel fijn m af en toe even bij te laden ;)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:28

Vrijdag

De Zwarte

Cobraa schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:22:
[...]

Weet je misschien hoelang die sale nog duurt? Anders ga ik van de week even langs :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

LankHoar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:40:
Niets. :)
K verwacht dat als je echt gaat rijden de startmotor vrolijk rondgaat..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-01 19:24

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

LankHoar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:52:

Een slechte accu heeft vaak een hoge interne weerstand, waardoor de lader snel zijn eindspanning bereikt en het laden te snel stopt. Dit werkt helaas ook de andere kant op: zodra je de accu goed belast, bij het starten dus, duikt de spanning ook veel verder naar beneden. Je hoort dat aan een moeizaam rondgaande startmotor en je hebt kans dat de elektronica van je fiets het op dat moment niet doet, door die lage spanning. Starten lukt dan niet.

Als je geen goede accutester hebt (die heeft vrijwel niemand), dan is het een kwestie van proberen of ‘ie start (en liefst een paar keer achter elkaar).
Of je accu is gewoon prima en heeft weinig last van zelfontlading.

Het zou mooi zijn om iets over onderhouds-/druppelladers in de TS te zetten, maar dat zal lastig worden aangezien er over weinig zaken zoveel meningen zijn als over accu’s en het omgaan daarmee.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• harley
LankHoar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:58:
[...]
Daar zeg je het precies. Het is toch ook geen winter. 7(8)7

Vandaag weer een dikke 200km gereden en toch enkele andere motorrijders tegengekomen terwijl ik die meestal rond deze tijd van het jaar een stuk minder zie.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:58

thijsco19

KTM 990 SMT

Paar maanden geleden (eindelijk) mijn A2 geupgrade naar A. Dus nu rustig op zoek naar een andere motor.

Pas eventjes op de Ducati hypermotard 821(?) gereden van een maat van me, komend van een 35 kw gelimiteerde mt03 is dat een hele verademing. :+

Misschien dat ik het al eens zei in dit topic maar zit te kijken naar een ktm 990 smt.
Visueel mooie motoren en, belangrijker, de smt sluit aan bij mijn gebruik. Nouja, de planning is dus om meer motor tripjes / vakanties te maken.

Helaas zijn er niet heel veel 990 smt's te koop, op dit moment maar 10 op motoroccasion.nl.
Gelukkig wel 1tje in de buurt dus binnenkort maar eens kijken voor een proefrit.

Ik vroeg me alleen nog af hoe het zit met de soms standaard meegeleverde zij koffers. Op de standaard uitlaat covers zitten 2 bevestigingspunten voor die koffers. Maar je ziet maar een enkele waarbij die koffers ook daadwerkelijk erbij zitten?

@BvZwolle Verbruik zal inderdaad hoger zijn dan wat ik nu gewend bent. Al vind ik op internet verschillende getallen, van 1:17 tot 1:14. Tank van de smt is groter dan de mt03 wat netto inhoud dat ik het zelfde aantal km's, of zelfs meer kan maken.
Meestal deed ik een 230 km op een tank voordat ik weer ging tanken met geregeld een verbruik van 1:20. Een maat van me, die dezelfde motor had, deed over het algemeen 1:18.
Dus ik denk dat het wel zal meevallen.

[ Voor 20% gewijzigd door thijsco19 op 02-02-2020 21:00 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• BvZwolle
thijsco19 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:06:
Paar maanden geleden (eindelijk) mijn A2 geupgrade naar A. Dus nu rustig op zoek naar een andere motor.

Pas eventjes op de Ducati hypermotard 821(?) gereden van een maat van me, komend van een 35 kw gelimiteerde mt03 is dat een hele verademing. :+

Misschien dat ik het al eens zei in dit topic maar zit te kijken naar een ktm 990 smt.
Visueel mooie motoren en, belangrijker, de smt sluit aan bij mijn gebruik. Nouja, de planning is dus om meer motor tripjes / vakanties te maken.

Helaas zijn er niet heel veel 990 smt's te koop, op dit moment maar 10 op motoroccasion.nl.
Gelukkig wel 1tje in de buurt dus binnenkort maar eens kijken voor een proefrit.

Ik vroeg me alleen nog af hoe het zit met de soms standaard meegeleverde zij koffers. Op de standaard uitlaat covers zitten 2 bevestigingspunten voor die koffers. Maar je ziet maar een enkele waarbij die koffers ook daadwerkelijk erbij zitten?
Houd wel rekening met het verbruik van de SMT. Die is op z'n minst erg hoog te noemen. Wat op vakantie nogal een belemmering kan zijn.

• Chakotay
@thijsco19 bij de meeste motoren zijn de koffers een optie. De bevestigingspunten zijn dan vaak wel standaard aanwezig, maar voor de daadwerkeljke kofferset moet je bijbetalen. Niet iedereen heeft daar behoefte aan, dus zie je ze er ook niet altijd standaard bij geleverd op de occasionmarkt.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:44

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hmm ik zit met een dilemma

Mijn topkuip is best behoorlijk gescheurd, Om de knipper heen goed stuk (losse delen) en een grote scheur over de hele rechterzijde die hem feitelijk in 2 delen splitst.
Dit is provisorisch gefixt, maar moet ik eigenlijk helemaal opnieuw lijmen/lassen (LEGO methode) en dan eigenlijk spuiten

Nu kan ik voor een €85,- een kuip in dezelfde kleur overnemen met slechts 1 scheur bij de inzet van het ruitje. (deze is dan makkelijker te lassen en op een positie dat het niet goed zichtbaar is zonder opnieuw spuiten.

Mogelijk kan ik ook nog via de verzekering een hele nieuwe topkuip proberen te verkrijgen, maar dat is best wat gedoe heb ik het vermoeden gezien de toedracht (afgesneden en doorrijder) niet echt goed te onderbouwen is.

Wat zouden jullie doen? met onderstaand deel als nieuw kuipdeel mogelijkheid.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q5xv5zy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3uc5HlJ.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Rubman op 03-02-2020 09:20 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Chakotay
@Rubman hoe lang wil je nog met de motor doorrijden? Ik zou denk ik voor de €85 kuip gaan, dan kan je je bestaande kuip altijd nog als reserve laten liggen en langzaamaan eens opknappen.

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Zou ook die kuip van 85 euro doen.

M'n blauwe VFR staat nog bij m'n vader in de garage 🤔

• Rubman

Rubman

Ik wil er toch nog best een tijdje mee door (heb hem net een jaartje) al gaat hij richting de 80K
Plus dat ik niet verwacht snel een zak geld te hebben voor een nieuwere motor O-)

Ik neig ook naar de €85 kuip, al moet ik dan wel even aan de slag met Lego en oefenen met dit goed lassen (zijn op het VFROC forum gelukkig goede instructies)

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zou ook de extra kuip halen. Dan oefenen met de huidige en als je het goed kan de tweede mooi Lego-lassen ;-)

• Rubman

Rubman

Oefenen met de huidige is wat tricky gezien het mijn dagelijkse Woon-Werk motor is

En zonder topkuip rijdt wat lastig O-)

Verder duidelijk, ik ga even zorgen dat ik zsm die €85 kuip binnen krijg

[ Voor 24% gewijzigd door Rubman op 03-02-2020 10:05 ]

• HTT-Thalan
Shivs schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:45:
Ik zou ook de extra kuip halen. Dan oefenen met de huidige en als je het goed kan de tweede mooi Lego-lassen ;-)
Als je hem gaat (laten) spuiten werkt 2 componenten epoxy net zo goed, en makkelijker te verwerken dan gesmolten lego.

• Cobraa
Vrijdag schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:35:
[...]

Weet je misschien hoelang die sale nog duurt? Anders ga ik van de week even langs :9
Het is elke zaterdag. Stond niet bij hoelang de sale nog duurt.
Zou wel snel gaan, gaat best wel hard.

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 14:35
Zonet aangehouden door meneer Agent, schijnbaar mag je dus niet slalommen op de openbare weg. En ik maar denken slim te zijn om even het zand eraf te rijden.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-01 19:24

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Kraanmachinist Ga je nu post krijgen uit Leeuwarden of bleef het bij een praatje?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Chakotay
@Kraanmachinist nog iets van een boete voor gehad, of alleen een waarschuwing? Als het wel een boete is ben ik benieuwd onder welk artikel...

• Rubman

Rubman

@Chakotay Bij afwezigheid van gericht artikel verwacht ik het kapstok artikel #5

Maar slalommen binnen de eigen weghelft? zou in mijn ogen niet zozeer strafbaar zijn ik deed het vanochtend ook, maar dan deels gedreven door wat windstootjes.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:48
@Chakotay als je vriendelijke agent hebt zal het bij een waarschuwing blijven, maar anders hangen ze het onder een artikel 5. Heb er al is eerder van gehoord, savonds kom je er nog wel is mee weg door aan te geven dat je slalomde zodat tegemoetgaande / achterop komend verkeer je sneller zag ivm het bewegende licht. Maar dan blijft t alsnog de vraag hoe lief meneer agent is.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Kraanmachinist
Geen bon gehad of überhaupt een waarschuwing, hij wilde vooral even mededelen dat het er verstorend kan zijn voor het overige verkeer. En dat ik dit natuurlijk niet heb geleerd tijdens rijles! Ik snap best dat het er voor een auto vreemd uit kan zien, maar zo erg?

• Chakotay
Ik heb één keer een artikel 5 gehad voor slalommen, maar dat was op de snelweg tussen de auto's door met wat teveel snelheid :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

@Kraanmachinist Klinkt als een redelijke agent, en ik denk dat hij wel gelijk heeft.

Had je ook echt het gevoel dat je minder grip had door het zand, want droog zand valt er wel makkelijk vanaf.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Kraanmachinist
@_Apache_ ja ik kwam net de blubber uit rijden, dus het zat ook diep in de groeven. Ik had er weinig zin in dat het los zou komen middenin de bocht. Hij vroeg ook of ik de bandjes aan het opwarmen was, maar helaas had ik een beter excuus haha.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je werkelijk modder aan de banden had, dan was het waarschijnlijk zelf geen motorrijder...

Ik slinger ook wel eens uit verveling, op zich terecht als ik daar op aangesproken zou worden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Chakotay
Banden opwarmen door slingeren werkt op een motor sowieso niet, dan kan je beter hard accelereren en afremmen. Ben benieuwd wat ze daar over te zeggen zouden hebben :P

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Als je normaal rechtdoor rijdt slingert zand en modden wat in het profiel zit er toch vanzelf snel uit? Beetje slingeren doet bijna niks, ook niet voor het warm worden zoals @Chakotay al terecht opmerkt. Denk dat het zelfs gevaarlijker is dan rechtdoor rijden.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01 14:39

PinusRigida

I put the p in pool.

Vorige week ritje met m'n pa gaan doen...

Op camera: Honda GB500 TT + Honda CB125 R (en mezelf :*) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zHiOOHUToL6gYt26471OmKyN/full.jpg

• BvZwolle
PinusRigida schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:39:
Vorige week ritje met m'n pa gaan doen...

Op camera: Honda GB500 TT + Honda CB125 R (en mezelf :*) )

[Afbeelding]
Wow... Die GB500TT _/-\o_

• Chakotay
@PinusRigida mooi ding die 500!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
@PinusRigida die CB125R vind ik er anders ook erg gelikt uitzien. d:)b

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01 14:39

PinusRigida

I put the p in pool.

M'n pa's trots, heeft nog een BMW R1150R ook maar z'n GB'tje bezorgt hem toch steeds het meeste plezier... én de meeste blikken... 8)
Dryhte schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:48:
@PinusRigida die CB125R vind ik er anders ook erg gelikt uitzien. d:)b
Thanx! Is een week oud, heeft net geen 300km. Ontzettend tevreden over, rijdt soepel als wat en koppeling is zo zacht als boter. :Y

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:58

thijsco19

KTM 990 SMT

Chakotay schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:14:
@thijsco19 bij de meeste motoren zijn de koffers een optie. De bevestigingspunten zijn dan vaak wel standaard aanwezig, maar voor de daadwerkeljke kofferset moet je bijbetalen. Niet iedereen heeft daar behoefte aan, dus zie je ze er ook niet altijd standaard bij geleverd op de occasionmarkt.
Is natuurlijk logisch ja. Maar weet jij of die standaard bevestigings punten dan ook gebruikt kunnen worden door andere koffers? Kan daar weinig over vinden.
Het is namelijk een mooie geïntegreerde oplossing, veel mooier dan andere opties.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zucht pech :(

Iets met error 28 (secondary throttle valve actuator)
Bij het contact aanzetten klinkt de vstrom als een koffiemolen. Geen fijn geluid :'(

Hij wordt nu opgehaald door de berger en dan morgen afgeleverd bij de dealer.

Voel mij zoals Garfield op maandag :'(
Natuurlijk geen garage open op maandag

[ Voor 13% gewijzigd door S4All op 03-02-2020 13:13 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Weet niet of het hier al genoemd was, maar mocht je in Drenthe, Overijssel of Friesland wonen dan kun je een 255 euro kostende cursus "risico herkennen" nu voor 50 euro doen. Meer info hier: https://knmv.nl/opleiding...isico-herkennen-subsidie/

• Maegrim
thijsco19 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:46:
[...]

Is natuurlijk logisch ja. Maar weet jij of die standaard bevestigings punten dan ook gebruikt kunnen worden door andere koffers? Kan daar weinig over vinden.
Het is namelijk een mooie geïntegreerde oplossing, veel mooier dan andere opties.
Nee, voor andere koffers moet je een ander rek hebben. De koffers zijn soms nog tweedehands te krijgen voor een euro of tweehonderd.

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:43:
Weet niet of het hier al genoemd was, maar mocht je in Drenthe, Overijssel of Friesland wonen dan kun je een 255 euro kostende cursus "risico herkennen" nu voor 50 euro doen. Meer info hier: https://knmv.nl/opleiding...isico-herkennen-subsidie/
Goed initiatief, jammer dat het niet landelijk geld.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
S4All schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:38:
[...]

Goed initiatief, jammer dat het niet landelijk geld.
Inderdaad. Veiligheid is op een motor extta belangrijk. Vraag me trouwens af hoe ze die "regio lock" enforcen, iedereen kan toch een ander adres opgeven?

• Chakotay
@S4All ik heb dat ook wel eens voor andere provincies langs zien komen volgens mij.

• BvZwolle
Alweer vol. Wel mooi initiatief!

• Kraanmachinist
Dankjewel! Heb me direct opgegeven. Viel me mee dat de dichtstbijzijnde 1 km verderop was 🤘

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:28
Er zullen hier vast mensen voor dezelfde keuze hebben gestaan. Ik laat bij mijn huis binnenkort een schutting plaatsen en ik mag voor de breedte van de tuinpoort elke breedte tot een max van 2 meter. Ik zat zelf te denken aan een breedte van 100cm, aangezien de Monster is maar 85cm breed is. Dan kan ie er nog makkelijk doorheen en heb ik wat ruimte om te manoeuvreren. Ervaringen of tips?

• BvZwolle
thijsq schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:02:
Er zullen hier vast mensen voor dezelfde keuze hebben gestaan. Ik laat bij mijn huis binnenkort een schutting plaatsen en ik mag voor de breedte van de tuinpoort elke breedte tot een max van 2 meter. Ik zat zelf te denken aan een breedte van 100cm, aangezien de Monster is maar 85cm breed is. Dan kan ie er nog makkelijk doorheen en heb ik wat ruimte om te manoeuvreren. Ervaringen of tips?
Dat hangt ook een beetje af hoe je op de deur komt aanrijden.
In mijn situatie heb ik een overpad achter het huis, waardoor ik een 90 graden hoek moet maken om de tuin in te komen. Dan moet ik 30x steken zowat. Ik rijd de motor dus via de voordeur naar binnen en door de achterdeur de tuin in (als het nodig is). Dat doe ik dus niet dagelijks.
De achterdeur is 80cm breed en met een brede Explorer is dat makkelijk te doen.

• DrivinUCrazy
Ik heb ook een lekker brede poort. Toen kocht ik een Super Tenere met koffers, en ja... het past. Maar er zitten ook zat beschadigingen op de poort omdat het toch niet echt handig is. Als ik nu met koffers er op uit wil, hang ik die er buiten pas op.

Moraal van het verhaal: houd ook rekening met de toekomst, want die deur/poort gaat vast langer mee dan je motor. Ik zou voor 1,20 meter gaan, zelfs als je er al recht op af kunt rijden.

• thijsq
BvZwolle schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:23:
[...]

Dat hangt ook een beetje af hoe je op de deur komt aanrijden.
In mijn situatie heb ik een overpad achter het huis, waardoor ik een 90 graden hoek moet maken om de tuin in te komen. Dan moet ik 30x steken zowat. Ik rijd de motor dus via de voordeur naar binnen en door de achterdeur de tuin in (als het nodig is). Dat doe ik dus niet dagelijks.
De achterdeur is 80cm breed en met een brede Explorer is dat makkelijk te doen.
Ah ja check, ik moet inderdaad ook een hoek van 90 graden maken vanaf de brandgang achter. Deze is 160cm. Bij mijn vorige woning moest ik om mijn berging in te komen de achterkant van de motor een halve meter opschuiven wilde ik niet 30 keer hoeven steken, dus qua breedte zal dit al een verademing zijn :P

• SmurfLink
  • Niet online
Ik zou het ruim doen met het oog op een mogelijke toekomstige motor die wellicht breder is dan een slanke Monster. ;) n+1 enzo.
En idd even kijken wat je aanrijhoek is, rekening houden dat manouvreren met een motor gewoon ruk is. Zou een meter pakken, heb je rustig de ruimte.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Volle 2 meter kiezen :Y

Niet alleen omdat je dan het makkelijkst je motor naar binnen fietst, maar ook omdat je dan andere zaken ook makkelijker naar binnen krijgt. Denk bijv aan: aanhangwagentje (ook handig tijdelijk, voor bijv klussen in huis), big bags ophoogzand, kuub brandhout, zitgrasmaaier (weet niet hoe groot je gazon is). Wellicht makkelijk als het 2 deuren zijn bij 2m, en één evt los open kan van de ander (eentje dicht laten bij normaal gebruik).

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:55

Youk

Volvo For Life

noes schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:38:
[...]

Niet alleen omdat je dan het makkelijkst je motor naar binnen fietst, maar ook omdat je dan andere zaken ook makkelijker naar binnen krijgt. Denk bijv aan: aanhangwagentje (ook handig tijdelijk, voor bijv klussen in huis), big bags ophoogzand, kuub brandhout, zitgrasmaaier (weet niet hoe groot je gazon is). Wellicht makkelijk als het 2 deuren zijn bij 2m, en één evt los open kan van de ander (eentje dicht laten bij normaal gebruik).
@thijsq Ben het eens met @noes, indien mogelijk 2 deuren altijd handig. Zelf zou ik dan gaan voor de deur die ja altijd gebruikt 1,30m breed te maken en de 2e deur dan maar 70 cm. dan heb je een brede doorgang met slechts één deur, maar heb je nog meer plaats met de 2e deur.

Volvo Classic Club Belgium

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:43

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb een schuttingdeur van 1.50m breed, dit omdat ik niet vanaf de gangpoort recht de tuin in kan rijden, de gangpoort is hooguit 1m breed, dus erg veel ruimte om te manoeuvreren heb je niet. Door die brede schuttingdeur kan ik de draai wel maken :)

Ooit komt er een huis met een garage, of op z'n minst een huis met grote berging die vanaf de straat zonder hindernissen te bereiken valt. Tot die tijd, werkt dit ook prima. Ik kan alleen voorlopig nog geen dikke BMW kopen, want die past niet door de gangpoort :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:38:
[...]

2 meter is altijd goed 8) O wacht, we hadden het over een poort. :+

Bij mam heb ik een poort van 1m geplaatst, achteraf had 1.20m wel fijner geweest. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Chakotay
@thijsq is het een hoekhuis of een rijtjeswoning? Ik heb hier een compleet schuttingpaneel aan een eind rvs rails gehangen. De motoren kunnen prima de tuin in & uitrijden zo :)

Dit plaatje had ik er zo snel nog van staan, let niet op de baby :+

baby op motor

Het is een schuttingpaneel van 2x2 meter, tussen de palen in is er zo'n 1.75 meter van bruikbaar als doorgang nu.

[ Voor 52% gewijzigd door Chakotay op 03-02-2020 18:29 ]

• Maegrim
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jcF8gRR.jpg
Meer plaatjes minder lullen *O*

• BvZwolle
Een van de weinige Triumphs die ik nog niet gereden heb. Hoe rijdt dit???

En die van mij... Explorer

[ Voor 25% gewijzigd door BvZwolle op 03-02-2020 19:41 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dank voor de link. Nooit bij stilgestaan dat zij nog extra cursussen en trainingen aanbieden. Wel jammer dat de zaterdagen beperkt zijn, andere dagen zijn natuurlijk om te werken.

• Chakotay
@sypie het is hier geen Amerika, je hebt toch vrije dagen die je op kan nemen? :P

• Maegrim
BvZwolle schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:37:
[...]

Een van de weinige Triumphs die ik nog niet gereden heb. Hoe rijdt dit???
Prima op de snelweg en gematigd sportieve bochtjes, maar eigenlijk moeten er betere veren en andere remklauwen op. De vering is te slap en de voorrem heeft de eerste helft loze slag waardoor je eigenlijk steeds een keertje voor moet remmen om em op te pompen :-(
Ontluchten is gedaan maar heeft niet geholpen, schijnt een kwaal van het model te zijn wat met remklauwen van een ander merk te verhelpen is :z

Als ik dan toch aan het zeiken ben:
- hij zuipt me te veel , 1 op 15
- starten gaat moeizaam, heb al dikkere kabels naar de accu en startmotor klaarliggen
- in de zomer roostert ie je rechter enkel door de naverbranding van uitlaatgassen in de uitlaat, dat ga ik ook afpluggen :P
- verplicht e98 zonder ethanol tanken door de plastic tank, maar dat doe ik met alle voertuigen al...

Verder een prima ding hoor :+ alleen niet de beste motor ooit ontworpen

[ Voor 27% gewijzigd door Maegrim op 03-02-2020 20:04 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:28

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:12:
Ik heb één keer een artikel 5 gehad voor slalommen, maar dat was op de snelweg tussen de auto's door met wat teveel snelheid :+
Op je achterwiel met de voeten in de lucht? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:53:
@sypie het is hier geen Amerika, je hebt toch vrije dagen die je op kan nemen? :P
Onderwijs, moet dus zoveel mogelijk in de vakanties plannen.

• Chakotay
@Vrijdag niet eens :P

@sypie ahh, dat maakt het wat lastiger inderdaad.

@Maegrim dat is wel weer jammer... Helpt een andere rempomp niet ook? Stuk minder prijzig dan een complete set remklauwen.

• Maegrim
Chakotay schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:16:
@Maegrim dat is wel weer jammer... Helpt een andere rempomp niet ook? Stuk minder prijzig dan een complete set remklauwen.
Dunno, volgend beurtje eens kijken wat m'n dealer ervan zegt. Heb em bij motoport vandaan met grote beurt, kettingset en banden bij de prijs in, ze kwamen er niet van af :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Maegrim schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:59:
[...]

Prima op de snelweg en gematigd sportieve bochtjes, maar eigenlijk moeten er betere veren en andere remklauwen op. De vering is te slap en de voorrem heeft de eerste helft loze slag waardoor je eigenlijk steeds een keertje voor moet remmen om em op te pompen :-(
Ontluchten is gedaan maar heeft niet geholpen, schijnt een kwaal van het model te zijn wat met remklauwen van een ander merk te verhelpen is :z

Als ik dan toch aan het zeiken ben:
- hij zuipt me te veel , 1 op 15
- starten gaat moeizaam, heb al dikkere kabels naar de accu en startmotor klaarliggen
- in de zomer roostert ie je rechter enkel door de naverbranding van uitlaatgassen in de uitlaat, dat ga ik ook afpluggen :P
- verplicht e98 zonder ethanol tanken door de plastic tank, maar dat doe ik met alle voertuigen al...

Verder een prima ding hoor :+ alleen niet de beste motor ooit ontworpen
Als ik dit zo lees ben ik heel blij dat ik destijds voor een RT ben gegaan en niet voor een Sprint :o

• Maegrim
Die zijn ook niet te vergelijken maar dat weet je al :+

• thijsq
@noes @Youk Die twee deuren is inderdaad een idee zeg! Ik ga het eens voorstellen aan de schuttingman

@Chakotay Dat ziet er heel chill uit, schuifdeur geeft veel meer ruimte. Maar ik zit middenin het rijtje, toekomstdromen dus :P

Maar ik ga checken of de schuttingman 2 deuren kan maken en anders wordt het een lekkere grote, met oog op de mogelijke n+1 (thanks voor de reminder @SmurfLink :')) en natuurlijk al het andere praktische. Thanks all!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zeg, rijd je altijd zo rond met de baby? Ik ken genoeg ouders die een stukje wandelen hun baby om deze beter te laten slapen, maar weet niet of dat met motorrijden nou echt bevorderlijk is voor de slaap van de baby :+

• Chakotay
@LankHoar frisse lucht en die RSV had een lekke achterveer, dus het wiegde heerlijk, ideaal toch? :+

Pagina: 1 ... 82 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.