Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.122 views

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 16:05
* SniperGuy is gestopt met op maat gemaakte doppen en draagt nu altijd zachte wegwerpoordoppen die toch wel 4-5 sessies meegaan.
Het snel verloop van pasvorm en daardoor fluiten was m'n grootste probleem...

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Thoit schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Het is dan alleen 30 minuten heen en 30 minuten terug, dus een uur extra. Heb veel gereisd, maar die tijd ben je gewoon kwijt wat ook veel waard is imo.

Om het nog een beetje motor gerelateerd te houden. Hier zijn we druk bezig met het plannen voor het bouwen van een loods in de tuin. Dan kunnen de motoren weer fijn overnachten :)
Klopt, maar breda is veel filegevoeliger (A27) dus daar spaar ik weer tijd in het oosten ;). En voor een mooie plek heb ik het over :).

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
@CodeCaster geen gel bij Variphone.

[ Voor 23% gewijzigd door Dryhte op 29-01-2020 13:28 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52
SniperGuy schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:25:
* SniperGuy is gestopt met op maat gemaakte doppen en draagt nu altijd zachte wegwerpoordoppen die toch wel 4-5 sessies meegaan.
Het snel verloop van pasvorm en daardoor fluiten was m'n grootste probleem...
Ik merk dat ook met mijn Alpine doppen. Ik kan ongeveer elk seizoen terug naar Soesterberg om ze aan te laten passen.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:09
Chakotay schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:21:
@cyntax verhaal in het andere topic even gelezen, wat een gezeik allemaal... Mag je nu arbeidsloon van de garage wat je anders zou uitsparen om het zelf te doen ook in rekening brengen bij de VvE? Dit soort onzin is voor mij een reden dat als een dergelijke VvE bij een woning hoort, deze woning niet eens te gaan bezichtigen :P
Ik zeg... laten we de volgende Tweakers rit beginnen bij @cyntax. Eerst de parkeergarage vol strepen trekken en daarna nog even het bestuur kennis laten maken })

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

@cyntax verhaal in het andere topic even gelezen, wat een gezeik allemaal... Mag je nu arbeidsloon van de garage wat je anders zou uitsparen om het zelf te doen ook in rekening brengen bij de VvE? Dit soort onzin is voor mij een reden dat als een dergelijke VvE bij een woning hoort, deze woning niet eens te gaan bezichtigen :P
Nou ja, gezeik... Ik heb ook mijn nodige portie Tokkies als buurtbewoners en huisgenoten gehad.

Natuurlijk zien we cyntax hier als nette, verantwoordelijke klusser. Maar in een parkeergarage waar tientallen tot honderden auto's staan, die ook nog eens publiekelijk toegankelijk is, wil je dit soort ongein gewoon niet. Er is géén sociale controle, en voor iedere nette klusser is er een die olievlekken, schroefjes en afval achterlaat.

Ik kan me dus goed voorstellen dat een eigenaar van zo'n garage dergelijke activiteiten verbiedt, om risico's en schade te voorkomen.

Aan de andere kant zou ik lak aan zo'n verbod hebben, wetende dat er niemand last zal hebben van de vlekken en afval die ik niet achterlaat...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
CodeCaster schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Nou ja, gezeik... Ik heb ook mijn nodige portie Tokkies als buurtbewoners en huisgenoten gehad.

Natuurlijk zien we cyntax hier als nette, verantwoordelijke klusser. Maar in een parkeergarage waar tientallen tot honderden auto's staan, die ook nog eens publiekelijk toegankelijk is, wil je dit soort ongein gewoon niet. Er is géén sociale controle, en voor iedere nette klusser is er een die olievlekken, schroefjes en afval achterlaat.

Ik kan me dus goed voorstellen dat een eigenaar van zo'n garage dergelijke activiteiten verbiedt, om risico's en schade te voorkomen.

Aan de andere kant zou ik lak aan zo'n verbod hebben, wetende dat er niemand last zal hebben van de vlekken en afval die ik niet achterlaat...
Als je inderdaad een milieumat onder de motor legt dan wordt de vloer iig niet smerig als er iets lekt. Laat je het netjes achter zal er vermoedelijk niet snel iemand om klagen.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:59

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Thoit schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:18:
[...]

Als je inderdaad een milieumat onder de motor legt dan wordt de vloer iig niet smerig als er iets lekt. Laat je het netjes achter zal er vermoedelijk niet snel iemand om klagen.
Belangrijk om te kijken wat er precies in het huishoudelijk regelement staat, het is waarschijnlijk geformuleerd om aansprakelijkheid voor schade aan geparkeerde auto's of de garage zelf uit te sluiten voor de VvE.

En inderdaad niks in de garage achterlaten zoals gereedschap, onderdelen of vlekken. Zal niet snel iets van gezegd worden dan.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

De andere vraag is "Wat is sleutelen" IMO. Ik denk niet dat iemand over het stellen van je ketting moeilijk gaat doen. Simpel klusje, niks wordt vies, etc etc. Maar als ik mijn accu moet verwisselen moet de tank eraf. Ik kan me voorstellen dat men dat al wat meer als echt 'sleutelen' ziet; laat staan als de vloeistofdoppen los gaan.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:15:
Net m'n op maat gemaakte Noizezz-doppen opgehaald bij de Hans Anders, en natuurlijk zitten ze weer voor geen meter. Vallen onder het rijden gewoon uit m'n oren. Dat wordt weer terug en weer drie weken met die generieke, harde Alpine-doppen rijden.

* CodeCaster wordt zo moe van elke 2, 3 jaar dit gezeik. Het kost altijd twee pogingen om ze goed te laten passen. De vorige versie liet ik steeds bij Schoonenberg maken, misschien ga ik toch maar terug daarheen.
Let op dat bij het aanmeten als je die meuk in je oren hebt zitten dat je niet je kaak beweegt. Dit zorgt er voor dat de vorm van je gehoorgang anders wordt en de mal niet goed is. Stop maar eens je pink in een oor en maak kauwbewegingen of een flinke glimlach. Je voelt dan je gehoorgang van vorm veranderen.

Ik snap sowieso niet dat dit niet wordt aangegeven bij het aanmeten. Zodra het spul in je oren zit moet je echt je gezicht neutraal houden of de boel is zo verpest.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:40

fdees

Trust me I'm an Engineer

tdw schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:51:
De andere vraag is "Wat is sleutelen" IMO. Ik denk niet dat iemand over het stellen van je ketting moeilijk gaat doen. Simpel klusje, niks wordt vies, etc etc. Maar als ik mijn accu moet verwisselen moet de tank eraf. Ik kan me voorstellen dat men dat al wat meer als echt 'sleutelen' ziet; laat staan als de vloeistofdoppen los gaan.
Ze spreken erover dat noodreparaties zijn toegestaan. Dus wat is hier de definitie van, dat is de voornaamste vraag. Accu wisselen kan een noodreparatie zijn om de motor weer te kunnen starten. Hetzelfde geldt voor olie vervangen, als je dit niet op de juiste interval doet dan kan dit schadelijk zijn voor de motor.
PilatuS schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:56:
[...]

Let op dat bij het aanmeten als je die meuk in je oren hebt zitten dat je niet je kaak beweegt. Dit zorgt er voor dat de vorm van je gehoorgang anders wordt en de mal niet goed is. Stop maar eens je pink in een oor en maak kauwbewegingen of een flinke glimlach. Je voelt dan je gehoorgang van vorm veranderen.

Ik snap sowieso niet dat dit niet wordt aangegeven bij het aanmeten. Zodra het spul in je oren zit moet je echt je gezicht neutraal houden of de boel is zo verpest.
Ik heb zelf ook otoplastiek en deze zijn na twee jaar vervangen omdat ze niet meer goed zatten, wel binnen garantie dus dat was heel mooi. Oorspronkelijk gekocht voor machines in een productieomgeving en het werken met landbouwmachines, maar nu ik een motor heb vind ik het zo fijn. Bij mij hebben ze het er wel over gehad dat je een neutraal houding moest aannemen.

Bij mij zat er ook geen gel of iets dergelijks bij alleen een scraper om het kanaal schoon te maken en een brillendoek om de buitenkant schoon te maken. Daarnaast af en toe even onder een lauwe kraan en ze zijn weer als nieuw.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Dat gaven ze bij mij duidelijk aan, maar toch ging het niet helemaal lekker.
fdees schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:04:
[...]

Ze spreken erover dat noodreparaties zijn toegestaan. Dus wat is hier de definitie van, dat is de voornaamste vraag. Accu wisselen kan een noodreparatie zijn om de motor weer te kunnen starten. Hetzelfde geldt voor olie vervangen, als je dit niet op de juiste interval doet dan kan dit schadelijk zijn voor de motor.

[...]
Ach, dan is toch alles een noodreparatie :Y "Ja, de olie moet eruit want door een storing aan de quantumgenerator is de polariteit (van de olie) omgedraaid. Als ik m nu zou starten zou door het overschot aan ionen de reductors kunnen exploderen, en dát geeft pas een bende!"

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

[...]

Ja dat hebben ze hier ook aangegeven hoor, en dat heb ik ook braaf gedaan. Dit is m'n vierde setje. Volgende week mag ik weer terugkomen...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij mij hadden ze het er niet bij verteld waardoor het eerste setje ook was mislukt. Mooi om te horen dat ze het nu soms wel vertellen.

• aidanl
  • Laatst online: 00:09
[...]

Daarom is t vooral leuk als je met vrienden op de motorbeurs bent en dan denkt, laat ik dat meteen is regelen. Dat die vrienden dan als een stel mongolgen voor je gaan staan waardoor je moeite heb je gezicht strak te houden.

Dus tip, wil je dit laten doen op de motorbeurs: houd vrienden uit de buurt :Y

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:38
Ach, ik denk dat ik dit maar gewoon moet accepteren en in de toekomst nooit meer in een appartementencomplex gaan wonen, dit soort zaken zijn gewoon zeer verstorend voor het woongenot. Als ik geen motor liefhebber was dan zou het in principe ook niet veel uitmaken denk ik. Toch maar net als HTT-Thalan verhuizen naar Overijssel of Drenthe waar je een kasteel kan krijgen voor hetzelfde bedrag :P.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

cyntax schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:37:
[...]

Ach, ik denk dat ik dit maar gewoon moet accepteren en in de toekomst nooit meer in een appartementencomplex gaan wonen, dit soort zaken zijn gewoon zeer verstorend voor het woongenot. Als ik geen motor liefhebber was dan zou het in principe ook niet veel uitmaken denk ik. Toch maar net als HTT-Thalan verhuizen naar Overijssel of Drenthe waar je een kasteel kan krijgen voor hetzelfde bedrag :P.
Ik weet niet in welke regio je nú woont maar er zijn genoeg andere plekken waar je huizen kunt kopen mét een sleutelplek :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:49
aidanl schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:08:
[...]

Daarom is t vooral leuk als je met vrienden op de motorbeurs bent en dan denkt, laat ik dat meteen is regelen. Dat die vrienden dan als een stel mongolgen voor je gaan staan waardoor je moeite heb je gezicht strak te houden.

Dus tip, wil je dit laten doen op de motorbeurs: houd vrienden uit de buurt :Y
Ik heb mijn laatste setje aan laten meten met mijn zoontje van toen 2 op schoot... Dat was ook geen heel groot succes :+ Ze passen zowaar wel nog steeds goed, dat valt weer mee.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43
wimmel_1 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:42:
[...]

Ik weet niet in welke regio je nú woont maar er zijn genoeg andere plekken waar je huizen kunt kopen mét een sleutelplek :9
Of genoeg plekken buiten je huidige appartement waar je wel kunt sleutelen. Huur ergens een garagebox, of met een stel gasten een sleutelruimte.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Bommes schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:04:
[...]

Of genoeg plekken buiten je huidige appartement waar je wel kunt sleutelen. Huur ergens een garagebox, of met een stel gasten een sleutelruimte.
Er zijn ook motorgarages waar je zelf kunt (mee) sleutelen.
Zo gaat @Chakotay voor zijn banden naar een van de clubdealers van de Transalpclub die in Alpen a/d Rijn zit.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Chakotay
@Grubeater en dat terwijl ik niet eens een Transalp heb :P

Voor elk klein klusje als een oliewissel naar zo'n toko toe moeten in plaats van dat in de eigen tuin/garage/etc te kunnen doen lijkt me echter wel erg onpraktisch.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:32

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:34:
@Grubeater en dat terwijl ik niet eens een Transalp heb :P

Voor elk klein klusje als een oliewissel naar zo'n toko toe moeten in plaats van dat in de eigen tuin/garage/etc te kunnen doen lijkt me echter wel erg onpraktisch.
Daarom ben ik ook erg blij dat ik gewoon thuis een (klein) hobby schuurtje heb. Heftafel erin, gereedschap aan de wand, radio'tje erbij voor een muziekje tijdens het klussen. Ideaal.

Al staan er naast de Magna nog 2 voertuigen te wachten waar ik nog wat klusjes aan moet doen, en zo heb ik toch al 's gehad dat een buurman van verderop kwam vragen of ik soms een bedrijfje daarin had. Verhaal afgedaan door te zeggen dat ik dit puur uit hobby doe en als hij er ooit last van heeft, dat-ie dat meteen moet zeggen. Buurman gaf aan er geen last van te hebben, vond het verder prima zo, maar ook ik zit wel eens te denken: Of ik moet toch een keer verhuizen naar een plek waar buren minder snel overlast kunnen hebben, of ik moet ergens een sleutel plek zien te regelen voor niet al teveel geld...

Ik werk ook niet meer fulltime, dus het hobbyen kan ik prima overdag doen, als de meeste buren toch niet thuis zijn. Da's geen vrijbrief om herrie te maken, maar bij een evt. klacht kan ik dat wel aanvoeren imo. Directe buren weten sowieso dat ze een buurman met een hobby hebben, en dat ik - als het echt hobby+ wordt zegmaar - een ander plekje zal regelen. Tot die tijd.. Geluid maken doe ik eigenlijk uitsluitend overdag, als ik 's avonds nog ff iets doe beperk ik het geluid (geen motor meer starten oid, maar bijv. elektra werk) en na hooguit 20:30 stop ik ermee voor de dag. Ik kan ook zeggen "het mag tot 22:00", maar een stukje geven en nemen hoort erbij imo :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Aangezien de elektro cross video hier ook leuk werd ontvangen.
Een kleine cinematic gemaakt samen met een jongen van 17e jaar die bezig is aan zijn opleiding video en editing.

YouTube: This is why I ride! - By Tim Lechner

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:14:
[...]

Daarom ben ik ook erg blij dat ik gewoon thuis een (klein) hobby schuurtje heb. Heftafel erin, gereedschap aan de wand, radio'tje erbij voor een muziekje tijdens het klussen. Ideaal.

Al staan er naast de Magna nog 2 voertuigen te wachten waar ik nog wat klusjes aan moet doen, en zo heb ik toch al 's gehad dat een buurman van verderop kwam vragen of ik soms een bedrijfje daarin had. Verhaal afgedaan door te zeggen dat ik dit puur uit hobby doe en als hij er ooit last van heeft, dat-ie dat meteen moet zeggen. Buurman gaf aan er geen last van te hebben, vond het verder prima zo, maar ook ik zit wel eens te denken: Of ik moet toch een keer verhuizen naar een plek waar buren minder snel overlast kunnen hebben, of ik moet ergens een sleutel plek zien te regelen voor niet al teveel geld...

Ik werk ook niet meer fulltime, dus het hobbyen kan ik prima overdag doen, als de meeste buren toch niet thuis zijn. Da's geen vrijbrief om herrie te maken, maar bij een evt. klacht kan ik dat wel aanvoeren imo. Directe buren weten sowieso dat ze een buurman met een hobby hebben, en dat ik - als het echt hobby+ wordt zegmaar - een ander plekje zal regelen. Tot die tijd.. Geluid maken doe ik eigenlijk uitsluitend overdag, als ik 's avonds nog ff iets doe beperk ik het geluid (geen motor meer starten oid, maar bijv. elektra werk) en na hooguit 20:30 stop ik ermee voor de dag. Ik kan ook zeggen "het mag tot 22:00", maar een stukje geven en nemen hoort erbij imo :)
Dat is toch heel schappelijk? Een stukje overlast van/naar buren hoort er bij, maar door er op deze manier over na te denken beperk je dat en sta je er bij stil wat wel en ook vooral niet kan. Deze aanpak mogen meer mensen hebben _/-\o_

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-01 22:42
@PilatuS niet eens onthouden eigenlijk of ze het zeggen bij mij. Maar goed na een stuk of 10 setjes de afgelopen 16 jaar weet ik wel hoe het voelt en moet :+

Gamertag: timmie271

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 18:40
Darkvisje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:35:
Aangezien de elektro cross video hier ook leuk werd ontvangen.
Een kleine cinematic gemaakt samen met een jongen van 17e jaar die bezig is aan zijn opleiding video en editing.

YouTube: This is why I ride! - By Tim Lechner
Leuke video en gave fiets!!

• Naboo
  • Laatst online: 14-01 16:03

Naboo

#WINNING!! DUH!

Weet of heeft iemand hier nog een gratis kaart voor donderdag van de motorbeurs?

Ik heb zelf een gratis kaart ivm behalen rijbewijs, vriend van mij heeft hem net een paar maanden eerder maar wil wel mee naar de beurs.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Cobraa
Naboo schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:29:
Weet of heeft iemand hier nog een gratis kaart voor donderdag van de motorbeurs?

Ik heb zelf een gratis kaart ivm behalen rijbewijs, vriend van mij heeft hem net een paar maanden eerder maar wil wel mee naar de beurs.
Heb nog wel een kaartje over, maar niet de gratis versie.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Waarom koopt hij er niet gewoon een?

I have stability. The ability to stab.

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11-2025
Kaartje is idd maar 14 euro, ik heb al wel een actie gevonden met een gratis busje putoline, maar meer niet.

Is er trouwens een tweaker in de buurt van Zuidwest-Drenthe die een compressietester heeft die past op een motor? Die van mijn kennis had enkel bougiematen voor auto's.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:54

botoo

💀 too old to die young

Kraanmachinist schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:54:
Kaartje is idd maar 14 euro, ik heb al wel een actie gevonden met een gratis busje putoline, maar meer niet.
Da’s meer dan ik weet en als rechtgeaard Hollander zeg ik geen nee tegen gratis.
Waar regel je dat? 🧐

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Grubeater
  • Laatst online: 21:55

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Gewoon hier kijken: https://www.motorbeursutrecht.nl/gratis-donderdagticket

Iedereen die tussen de vorige editie en de komende Motorbeurs zijn rijbewijs heeft gehaald kan een gratis ticket voor de donderdag krijgen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:38
Motorkledingcenter heeft ook combi tickets voor 14€ waar je een busje helmreiniger, kettingspray en microvezeldoekje krijgt (travelkit) a 17€.

Ik ga de donderdag met 2 collega's erheen. Voor hen beiden de eerste keer, dus ben benieuwd wat ze er van vinden. Beiden ook opzoek naar een motor dus dat wordt leuk.
Als er nog andere tweakers op donderdag lopen, wellicht leuk om ff te zwaaien en hoi te zeggen :w

[ Voor 13% gewijzigd door Leviathius op 30-01-2020 15:32 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• Cobraa
Leviathius schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:19:
Motorkledingcenter heeft ook combi tickets voor 14€ waar je een busje helmreiniger, kettingspray en microvezeldoekje krijgt (travelkit) a 17€.

Ik ga de donderdag met 2 collega's erheen. Voor hen beiden de eerste keer, dus ben benieuwd wat ze er van vinden. Beiden ook opzoek naar een motor dus dat wordt leuk.
Als er nog andere tweakers op donderdag lopen, wellicht leuk om ff te zwaaien en hoi te zeggen :w
Ik ga die donderdag ook voor het eerst. oOo

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-01 19:34
Ondertussen nog rustig aan het zoeken naar een vervanger voor de Striple RX, wil toch nog meer op de tour gaan en ook mijn vriendin wat meer ruimte gunnen.

Opties op het lijstje:
  • Inruil aanbod voor mijn Striple RX gehad voor een Ducati MTS1200s PP uit 2016 (wel 47K gelopen al maar volledig Termi systeem): €9000,- bij betalen en dus €7450,- voor de Striple terug.
  • Zilveren MTS 1200S met Termi-eind, zijkoffers (28K gelopen + Desmo beurt) zijn voor €15.995 + inruil.
  • MTS 1200S, Duitsland Dealer, 12.450€ voor een 2017 (komt uiteraard nog BPM bij; c.a. 1622€).
  • MTS 1200S D-air, Duitsland Dealer , €11250 met 24K km + nog BPM.
Keuzes keuzes, heeft iemand hier nog wijsheden die mij kunnen helpen hierbij?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:54

botoo

💀 too old to die young

Zal ik doen als ik iemand zie die er ongeveer zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2x_ZVrWsfJHsu5tLGmT5XUrK8k=/x/filters:max_bytes(5120):strip_icc()/u/508534/crop57a04f58f13f4_cropped.jpeg?f=community

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-01 16:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Mauritio schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:20:
Ondertussen nog rustig aan het zoeken naar een vervanger voor de Striple RX, wil toch nog meer op de tour gaan en ook mijn vriendin wat meer ruimte gunnen.

Opties op het lijstje:
  • Inruil aanbod voor mijn Striple RX gehad voor een Ducati MTS1200s PP uit 2016 (wel 47K gelopen al maar volledig Termi systeem): €9000,- bij betalen en dus €7450,- voor de Striple terug.
  • Zilveren MTS 1200S met Termi-eind, zijkoffers (28K gelopen + Desmo beurt) zijn voor €15.995 + inruil.
  • MTS 1200S, Duitsland Dealer, 12.450€ voor een 2017 (komt uiteraard nog BPM bij; c.a. 1622€).
Wil je per se de 1200? Of is de 950 ook een optie? Die heb je uit 2017 met weinig km's ook voor dat bedrag (€ 11-12K) namelijk

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:06
Ik hoop dat ik ook kan, wil alleen doordeweeks omdat het weekend mij echt te druk is.
Kijken naar nieuwe modellen is leuk en ik kan hopelijk even wat fietsen bekijken en misschien leuke aanbieding op een jonge occasion. Heb alleen geen idee of daar echt voordeel uit te halen is, zou me niet verbazen als het van die media markt "aanbiedingen" zijn.

Iemand ervaring mee?

• Mauritio
Icephase schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:25:
[...]

Wil je per se de 1200? Of is de 950 ook een optie? Die heb je uit 2017 met weinig km's ook voor dat bedrag (€ 11-12K) namelijk
Ja het idee is wel om voor de 1200 te gaan:
  • Wil meer vermogen dan nu
  • Elektronische vering (niet aanwezig bij 950 uit 2017)
  • 950 heeft een 19" voorwiel, wil liever bij 17" blijven
  • Single swingarm O+
  • Cruise Control
  • IMU op de 1200s, (niet aanwezig bij 950 uit 2017)
  • Oogt mooier imho

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09

Wokschotel

Op 6 wielen

Wokschotel schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:27:
Nou, de keus moet gemaakt worden tussen 2 DL650's, allebei uit 2017:

1) 6800 euro, 57k km. Dealer om de hoek. Extra's: middenbok, handvatverwarming.
2: 6900 euro, 27k km. Dealer op 40 minuten. Extra's: topkoffer

Banden, ketting allemaal vergelijkbaar. Ik haat keuzes maken :P
Nou, ik heb er eentje gekocht *O* maar niet uit deze lijst. Is een v strom 650 xt uit 2017 met 7k op de teller geworden. Morgen ophalen. Ik zal uiteraard een foto posten.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Kraanmachinist
https://www.motorkledingc...VwuQvqbnPY5AaAqfIEALw_wcB bij deze de motorbeurs link met wat gratis meuk.

• Cobraa
That sucks. Heb er pas 2 gekocht.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

Oeh! :

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-01 16:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Cobraa schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:11:
[...]

That sucks. Heb er pas 2 gekocht.
Via spoordeelwinkel.nl heb je voor 29 euro een toegangskaart én treinkaartje. Is voor mij een betere deal; die zooi die er bij zit heb ik eigenlijk al wel thuis liggen. Op de beurs ook nog wel leuke aanbiedingen voor kettingolie en schoonmaakrommel... zo ga je ook niet met lege handen naar huis.

• cyntax
Die koop ik ook altijd wanneer ik naar de beurs ga, het is alweer 2 jaar geleden voor mij dus het wordt weer tijd om langs te gaan, vrijdag ben ik er te vinden met wat vrienden :).

• SmurfLink
  • Niet online
cyntax schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:58:
[...]

Die koop ik ook altijd wanneer ik naar de beurs ga, het is alweer 2 jaar geleden voor mij dus het wordt weer tijd om langs te gaan, vrijdag ben ik er te vinden met wat vrienden :).
Same ;) mocht je een smurf tegenkomen zeg ff gedag.

• Naboo
  • Laatst online: 14-01 16:03

Naboo

#WINNING!! DUH!

Grubeater schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:14:
[...]

Gewoon hier kijken: https://www.motorbeursutrecht.nl/gratis-donderdagticket

Iedereen die tussen de vorige editie en de komende Motorbeurs zijn rijbewijs heeft gehaald kan een gratis ticket voor de donderdag krijgen.
Dat is wat ik zei. Ik kom er voor in aanmerking, hij net niet.

En waarom zou je betalen, als er ergens bijvoorbeeld een actie is waar je iets koopt waar je wat aan hebt en er een kaartje bij krijgt?

Is toch geen rare vraag om te zien of er ergens aanbieden zijn hiervoor?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Leviathius
botoo schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:24:
[...]

Zal ik doen als ik iemand zie die er ongeveer zo uitziet:
[Afbeelding]
Ik val best op met mijn zwarte trui waar heel groot mijn YouTube kanaal op staat ;).

Zal lijken op iets als dit:
temppic

• xeoMe
  • Laatst online: 16-01 14:52
Accu van mijn BMW S1000XR is redelijk dood (7 jaar oud) en wil graag een nieuwe kopen.
BMW raadt zelf AGM aan maar op internet lees ik veel mensen over lithium accus.

Waar moet ik naar kijken? Lithium lijkt mij wel fijn i.v.m. nieuwe technologie en scheelt toch weer 3.5kg.
Maar ik lees ook weer dingen dat een alarm niet werkt op een Lithium accu?

Wie kan mij hierin helpen? Heb al een speciale lader voor lithium accus dus dat is geen probleem.

• HTT-Thalan
  • Nu online
xeoMe schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:51:
Accu van mijn BMW S1000XR is redelijk dood (7 jaar oud) en wil graag een nieuwe kopen.

Waar moet ik naar kijken? Lithium lijkt mij wel fijn i.v.m. nieuwe technologie en scheelt toch weer 3.5kg.

Wie kan mij hierin helpen? Heb al een speciale lader voor lithium accus dus dat is geen probleem.
3.5 kilo voor een accu? Heb jij 48v aan boord?

• xeoMe
  • Laatst online: 16-01 14:52
HTT-Thalan schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:02:
[...]

3.5 kilo voor een accu? Heb jij 48v aan boord?
Mijn huidige AGM accu weegt 4.3kg.. :9 (OEM BMW)

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
xeoMe schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:51:

Er is een filmpje van een vergelijking..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:34
Bij Hans van Wijk ook een aanbieding met keuze uit een Putoline helmreiniger of kleding impregneerspray. Aangezien motorkledingcenter een travelkit is, ga ik er vanuit dat dat kleine busjes zijn, waar die van Hans van Wijk Fullsize zijn. Zelf heb ik niets aan kettingspray en ga dus sowieso naar Van Wijk.

https://www.hansvanwijk.n...rs-utrecht-2020-1250.html

iRacing Profiel

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Mauritio schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:20:

Opties op het lijstje:
dat je met zo'n budget ooit voor de Rx gegaan bent :P

• Mauritio
Maegrim schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:21:
[...]

dat je met zo'n budget ooit voor de Rx gegaan bent :P
Ja toen ik de RX kocht was het budget nog wat lager 🤓
[Video: https://www.facebook.com/tobaccomotorwear/videos/314025529545936/]
Are you tired, lonely, full of rage or crying into the cosmic abyss?? Well we have the solution for you!

WARNING: Motorcycles can be addictive.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:17
Vandaag het windscherm van de FJR maar (weer) aangepast.
Links de originele recht die ik er sinds begin vorig jaar op had. Wegens teveel last van wind vol op mijn gezicht en turbulentie. En dat vaanf 30+ Km/h
Dus meestal altijd in de hoogste stand en dan nog wel wat last van turbulentie :(

Toevallig een tijdje terug op een andere gereden en daar geen last van turbulentie. Was een amerikaans merk (kom er nu ff niet op) maar de prijs was toen rond de $200 en dan nog invoer en verzendkosten :( en dat terwijl ik er net die andere op had.
Maar ik had wel gezien dat er een kleine opening onderin zat wat ik bij geen enkel ander FJR scherm had gezien. Dus dan maar zelf aan de slag met boor en decoupeerzaag :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8O0m9h61wlBQG48CGssCQaku/full.jpg

Nog niet echt proefgereden doe ik maandag maar in de 2 kilometer die ik vandaag ermee reed leek de turbulentie weg te zijn en hoef ik hem daarvoor niet in de hoogste stand te hebben :D

(toevallig ook een stukje zonder scherm gereden en dan heb je er ook geen last van maar boven de 80 wel van de wind :P)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pff dat lijkt me echt super shit rijden :N en wat hij zegt qua kosten klopt denk ik ook niet helemaal: een goedkope motorfiets band zal het al beter doen dan een auto-band. Een budget achterbandje is rond de 80 euro, of een ouder type is ook zoiets.

Ok, een autoband zal langer mee gaan, maar wel altijd slechter rijden.
harley schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:13:
Vandaag het windscherm van de FJR maar (weer) aangepast.
Links de originele recht die ik er sinds begin vorig jaar op had. Wegens teveel last van wind vol op mijn gezicht en turbulentie. En dat vaanf 30+ Km/h
Dus meestal altijd in de hoogste stand en dan nog wel wat last van turbulentie :(

Toevallig een tijdje terug op een andere gereden en daar geen last van turbulentie. Was een amerikaans merk (kom er nu ff niet op) maar de prijs was toen rond de $200 en dan nog invoer en verzendkosten :( en dat terwijl ik er net die andere op had.
Maar ik had wel gezien dat er een kleine opening onderin zat wat ik bij geen enkel ander FJR scherm had gezien. Dus dan maar zelf aan de slag met boor en decoupeerzaag :

[Afbeelding]

Nog niet echt proefgereden doe ik maandag maar in de 2 kilometer die ik vandaag ermee reed leek de turbulentie weg te zijn en hoef ik hem daarvoor niet in de hoogste stand te hebben :D

(toevallig ook een stukje zonder scherm gereden en dan heb je er ook geen last van maar boven de 80 wel van de wind :P)
Dat heb je heel netjes gedaan! Als je het niet gezegd had, had ik gedacht dat die sleuf af-fabriek was.

[ Voor 53% gewijzigd door noes op 30-01-2020 22:15 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:17
noes schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:13:
[...]

Pff dat lijkt me echt super shit rijden :N en wat hij zegt qua kosten klopt denk ik ook niet helemaal: een goedkope motorfiets band zal het al beter doen dan een auto-band. Een budget achterbandje is rond de 80 euro, of een ouder type is ook zoiets.

Ok, een autoband zal langer mee gaan, maar wel altijd slechter rijden.
Nee hoor die het al jaren
(wel op het zijspan ;) en alleen de achterband, voorband blijft lekker rond anders stuurt ie gewoon kut heel gevoelig voor sporen enzo)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Kraanmachinist
harley schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:13:

Wauw ziet er mooi uit! Ik was al een tijdje hetzelfde aan het overwegen voor mijn F650, ik heb een erg hoog windscherm maar ook wel last van turbbulentie. Ik zag altijd mensen met die clip on windschermverhogers rijden maar ik wil het windscherm niet nog erger hebben. Ik ben erg benieuwd hoe de gleuf bevalt op de snelweg.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-01 11:49
Het leuke aan deze winter met dubbele cijfers qua temperatuur is dat als je na ritje van half uur richting het werk weer eens voelt dat de banden warm zijn. :+

• Chakotay
@steveman mooi verhaal over die autobanden... Ik zou het nog niet willen al kreeg ik er €100 per band bij :X

• HTT-Thalan
  • Nu online
Chakotay schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:42:
@steveman mooi verhaal over die autobanden... Ik zou het nog niet willen al kreeg ik er €100 per band bij :X
Maarrrrr het is leuk om te weten dat je ver van huis (bv op rond trek / wereldreis) ook een autoband als motorband nog kan Jimmy riggen als het echt nodig is. Kom je in ieder geval thuis (of iig naar een plek waar je een nieuwe band kunt kopen). Dat is wat ik eruit heb gehaald.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025

Waarschijnlijk ben ik er ook donderdag, vooral bij de Kawasaki(mijn vader is kawa fanaat) en Triumph stand :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:32:
Zo, proefrit gepland op een Zero DSR Black Forest. Ben benieuwd. :)
Dat was dus gister, en ik moet zeggen, ik heb mij kostelijk vermaakt.

Zelf ben ik aan het zoeken of ik bij de FJR blijf, of dat er een ander naast komt om de forens kilometers te maken. Want de FJR heeft nu in het afgelopen 5 jaar, meer dan 10.400 euro gekost

De breakdown (5 jaar / 65k km)
6000 euro brandstof
2500 onderhoud
1100 banden
900 upgrades en reparaties (hyper pro veren etc)

Even heel simpel gezegd, de FJR doet 6L/100km, á 1,70euro / L zit je op 10,2 euro brandstof
De Zero doet 7kWh/100 a 20c / kWh, en dat kost 1,4euro (zelfs minder als ik laad via mijn zonnepanelen :+ ).
Dat zijn gewoon enorme verschillen, en dan komt het onderhoud er ook nog eens overheen.

Anyway, genoeg cijfers ;

De motor voelt kort aan, je zit heel dicht op je spiegels. Maar dat word meer veroorzaakt doordat ik een lange FJR gewend ben denk ik. Eenmaal met goed afgestelde spiegels is het goed te doen.
De wielbasis is kort, het is ene echte gooi en smijt fiets.

Zonder koppeling en schakelpook rijden went véél sneller dan gedacht. Gewoon 'gas' geven en je zoeft weg.

Het rijdt super stil, wandelaars hebben geen last van je. En zelfs met oordoppen in hoor ik de vogels kwetteren en het water in de fontein kletteren.
Je zult hier wel mee moeten anticiperen zolang het stille rijden nog geen gemeengoed is. :) Eerst zachtjes langs iemand rijden en dán pas 'gas' erop.

Er zijn 3 rij-modi. eco, custom en sport. De laatste is het meest agressief en doet ook weinig aan re-genbraking. Custom kan je via je telefoon afstellen naar persoonlijke wensen. En ECO is geen verassing, het zuinigste van de drie en vooral de koppelcurve is dan heel soepel. ideaal voor normaal wegrijden.

In de basis zijn de Zero's er in 3 varianten.
  • Standaard 14.4kWh accu met 230V laden + hulp lader
  • 14.4 kWh + powertank, waardoor je over de 18kWh gaat, maar alleen aan 230V kan laden. In 11u van leeg naar 95%
  • 14.4 kWh + charge tank. Naar 95% geladen in 2 uur.
De afweging is dus meer capaciteit en langzaam laden, of sneller laden en minder capaciteit.

En een 0-100 tijd van iets meer dan 3 sec, in sport. Dat klopt wel. :+ Man wat komt dat ding vlot van zn plek, vooral zonder het schakelen is het enorm soepel, en je ziet de snelheidsmeters zo over de 100 schieten. Het snelheidsgevoel is wel een minder, omdat het schakelen wegvalt, het is een soepele beweging. Je schiet weg van de lijn en hoort vrij snel een hoop windruis.

Bereik / Verbruik lijkt toch wel een dingetje te blijven. Tijdens een winderige rit op de N11 reed ik ~100kmh, en dan zie je het verbruik zo steady op de 75Wh/km staan. Dat is dus 7,5kWh/100km. En komt ook wel overeen met de 7kWh/100km die op Spritmonitor staat.

Vooralsnog ben ik op zoek naar een uit-en-thuis bereik van zo een 200km real-world km's (nieuwe functie is consulting, dus heb geen vaste woon/werk afstand). En de Zero blijft toch steken bij 150km (gecombineerd), geclaimed is een 220 bereik (14.4 kWh + power tank)

Als forens lijkt mij de powertank wel ideaal. Groot bereik, en eenmaal thuis aan de stekker, dan is de motor morgen weer fris opgeladen. :)

Foto's ter impressie,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Cz9gh7ebhXCnRTJvsHArD21P/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vsrp9d6sNMhJd4RW4K6uyssr/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bVZQumALZuIWwujMS8Sow1vu/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7ZHBOGyc4oREAmCJDsW6l14y/thumb.jpg

Mijn conclusies (voor nu) :
  • Went snel, en je kunt er flink lol mee hebben
  • Gave techniek die op de goede weg is.
  • Invloeden op het verbruik zijn heftiger dan een ouderwetse benzine motor en dat maakt het toch wat uitdagender. (winter, wind, avg snelheid)
  • Lease is helaas niet interessant, de maatschappijen werken met cijfers van klassiek benzine onderhoud, waardoor het ****** duur is. 8)7
  • De EV motor zal denk ik eerste z'n entree maken voor forensen waar het gunstig is.
Als de accupakketten richting de 20kWh gaan zal er wel een zero komen. :)

edit : cijfers over km van FJR's bijgewerkt. Ik heb er totaal 95k km mee gereden, maar voor maar 65k km cijfers bijgehouden.
Info toegevoegd over charge opties.

[ Voor 26% gewijzigd door _Apache_ op 31-01-2020 10:21 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• cyntax
_Apache_ schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:38:
[...]

Dat was dus gister, en ik moet zeggen, ik heb mij kostelijk vermaakt.

Zelf ben ik aan het zoeken of ik bij de FJR blijf, of dat er een ander naast komt om de forens kilometers te maken. Want de FJR heeft nu in het afgelopen 5 jaar, meer dan 10.400 euro gekost

De breakdown (5 jaar / 65k km)
6000 euro brandstof
2500 onderhoud
1100 banden
900 upgrades en reparaties (hyper pro veren etc)

Even heel simpel gezegd, de FJR doet 6L/100km, á 1,70euro / L zit je op 10,2 euro brandstof
De Zero doet 7kWh/100 a 20c / kWh, en dat kost 1,4euro (zelfs minder als ik laad via mijn zonnepanelen :+ ).
Dat zijn gewoon enorme verschillen, en dan komt het onderhoud er ook nog eens overheen.

Anyway, genoeg cijfers ;

De motor voelt kort aan, je zit heel dicht op je spiegels. Maar dat word meer veroorzaakt doordat ik een lange FJR gewend ben denk ik. Eenmaal met goed afgestelde spiegels is het goed te doen.
De wielbasis is kort, het is ene echte gooi en smijt fiets.

Zonder koppeling en schakelpook rijden went véél sneller dan gedacht. Gewoon 'gas' geven en je zoeft weg.

Het rijdt super stil, wandelaars hebben geen last van je. En zelfs met oordoppen in hoor ik de vogels kwetteren en het water in de fontein kletteren.
Je zult hier wel mee moeten anticiperen zolang het stille rijden nog geen gemeengoed is. :) Eerst zachtjes langs iemand rijden en dán pas 'gas' erop.

Er zijn 3 rij-modi. eco, custom en sport. De laatste is het meest agressief en doet ook weinig aan re-genbraking. Custom kan je via je telefoon afstellen naar persoonlijke wensen. En ECO is geen verassing, het zuinigste van de drie en vooral de koppelcurve is dan heel soepel. ideaal voor normaal wegrijden.

In de basis zijn de Zero's er in 3 varianten.
  • Standaard 14.4kWh accu met 230V laden + hulp lader
  • 14.4 kWh + powertank, waardoor je over de 18kWh gaat, maar alleen aan 230V kan laden. In 11u van leeg naar 95%
  • 14.4 kWh + charge tank. Naar 95% geladen in 2 uur.
De afweging is dus meer capaciteit en langzaam laden, of sneller laden en minder capaciteit.

En een 0-100 tijd van iets meer dan 3 sec, in sport. Dat klopt wel. :+ Man wat komt dat ding vlot van zn plek, vooral zonder het schakelen is het enorm soepel, en je ziet de snelheidsmeters zo over de 100 schieten. Het snelheidsgevoel is wel een minder, omdat het schakelen wegvalt, het is een soepele beweging. Je schiet weg van de lijn en hoort vrij snel een hoop windruis.

Bereik / Verbruik lijkt toch wel een dingetje te blijven. Tijdens een winderige rit op de N11 reed ik ~100kmh, en dan zie je het verbruik zo steady op de 75Wh/km staan. Dat is dus 7,5kWh/100km. En komt ook wel overeen met de 7kWh/100km die op Spritmonitor staat.

Vooralsnog ben ik op zoek naar een uit-en-thuis bereik van zo een 200km real-world km's (nieuwe functie is consulting, dus heb geen vaste woon/werk afstand). En de Zero blijft toch steken bij 150km (gecombineerd), geclaimed is een 220 bereik (14.4 kWh + power tank)

Als forens lijkt mij de powertank wel ideaal. Groot bereik, en eenmaal thuis aan de stekker, dan is de motor morgen weer fris opgeladen. :)

Foto's ter impressie,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mijn conclusies (voor nu) :
  • Went snel, en je kunt er flink lol mee hebben
  • Gave techniek die op de goede weg is.
  • Invloeden op het verbruik zijn heftiger dan een ouderwetse benzine motor en dat maakt het toch wat uitdagender. (winter, wind, avg snelheid)
  • Lease is helaas niet interessant, de maatschappijen werken met cijfers van klassiek benzine onderhoud, waardoor het ****** duur is. 8)7
  • De EV motor zal denk ik eerste z'n entree maken voor forensen waar het gunstig is.
Als de accupakketten richting de 20kWh gaan zal er wel een zero komen. :)

edit : cijfers over km van FJR's bijgewerkt. Ik heb er totaal 95k km mee gereden, maar voor maar 65k km cijfers bijgehouden.
Info toegevoegd over charge opties.
Leuk verslagje zo waar alle zaken worden besproken waar ik persoonlijk nog mijn vragen bij had, niet dat ik ervoor in de markt ben hoor, maar dit zijn wel altijd leuke weetjes en het is goed om de ontwikkelingen op dat vlak bij te houden.

Wat ook een punt van aandacht voor EV motorfietsen gaat zijn is de installatie van aftermarket onderdelen en het effect op de aerodynamica. Ik denk bijvoorbeeld dat je met die topkoffer achterop sowieso 10km aan range verliest :p.

• HTT-Thalan
  • Nu online
De taxatie is erdoor en we hebben het terugkoopbod van de woningbouw geaccepteerd. Ziet er naar uit dat ik van die Nc700x hand(voet)bak misschien toch een 750x DCT ga maken 8). Volgende week financiering tekenen *O*.

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:00
Wilde gisteren de oude stuuruiteinden vervangen. Behoorlijk beschadigd. Van een FZ1.

Is dit deel uit 1 stuk? Nieuwe zijn stuk kleiner en voorzien van M6..

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/l32mrp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tihirrg87.jpg

Enexis Netbeheer Engineer

• _Apache_

_Apache_

For life.

cyntax schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:36:
[...]

Leuk verslagje zo waar alle zaken worden besproken waar ik persoonlijk nog mijn vragen bij had, niet dat ik ervoor in de markt ben hoor, maar dit zijn wel altijd leuke weetjes en het is goed om de ontwikkelingen op dat vlak bij te houden.

Wat ook een punt van aandacht voor EV motorfietsen gaat zijn is de installatie van aftermarket onderdelen en het effect op de aerodynamica. Ik denk bijvoorbeeld dat je met die topkoffer achterop sowieso 10km aan range verliest :p.
Dat zie je goed tussen de DSR en de DSR black forest. Waarbij de laatste precies dezelfde DSR is, met wat extra lampen, valbeugels en topkofferset. En je ziet op de spec-list dat de range terugkomen. De DSR heeft met een powertank een 'combined range' van 132 miles, en de black forest zit op 114 miles.
Ze hebben dezelfde motor, zelfde accu, en dat verklaar dus dat verschil in range.

Ohja, blip je gashendel niet op de Zero. Want met een neutrale versnelling er tussenuit gaat de Zero er dus gewoon hard van door, of je er nou klaar voor bent of niet. :+
Er word ook aangeraden om bijv bij lange stops (brug open, trein overgang) de noodstop in te drukken.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 31-01-2020 11:32 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Schroef het, het is immers al de hele dag vrijdag, een crosspost:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hkBu0Ca.png

(F900R?)

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 31-01-2020 11:34 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01 18:11
steveman schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:34:

[Afbeelding]

(F900R?)
Rutte 98? :9

• Leviathius
Noord27 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:57:
Wilde gisteren de oude stuuruiteinden vervangen. Behoorlijk beschadigd. Van een FZ1.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yamaha gebruikt aparte stuureindes inderdaad. Het is zeer lastig aftermarket voor te vinden. Ze zijn er echter wel hoor, maar nu weet je (helaas te laat) waar je naar moet zoeken voor een Yamaha :)

• SmurfLink
  • Niet online

[Afbeelding]

(F900R?)
Een motor in een mediamarkt?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Niet m'n eigen (cross) post. Maar kennelijk moest er iets gepromoot worden :?

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Toen met de nieuwe AT stond er ook heel lang eentje in de Mediamarkt in Groningen(Westerhaven), Doen ze dus wel vaker.

• Mauritio
Ik heb een vermoeden dat het gaat om de laatste regel @SmurfLink @steveman :+

• SmurfLink
  • Niet online
Mauritio schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:46:
Ja eh, ik spreek ABN, ik heb geen idee welke taal dat moet voorstellen.. maar ik vraag me dan wel direct af wat een motor in de mediamarkt doet.

• HTT-Thalan
  • Nu online
SmurfLink schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Ja eh, ik spreek ABN, ik heb geen idee welke taal dat moet voorstellen.. maar ik vraag me dan wel direct af wat een motor in de mediamarkt doet.
Laat die B maar weg :P.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die laatste regel, ziet er eerder uit als twents of achterhoeks, oid. Staat wel iets heel anders dan de zinnen er boven.

• VidaR-9
  • Laatst online: 05:26

[Afbeelding]

(F900R?)
Oude foto.. F800R

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ow ja, uit 2016 al weer :o
teigetjuh schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:53:
Die laatste regel, ziet er eerder uit als twents of achterhoeks, oid. Staat wel iets heel anders dan de zinnen er boven.
Komt op hetzelfde neer :Y)
Mauritio schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:46:
Joh :P

[ Voor 63% gewijzigd door steveman op 31-01-2020 14:00 ]

• A13X
  • Laatst online: 20:38

A13X

Dude

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien wel, wel apart dat het verschillend is tussen een FZ1N of een FZ1 fazer. (FZ1N heeft inserts met m6)

Exploded view stuur partslist

Afbeeldingslocatie: https://static.motorcyclespareparts.eu/mspimages/yamaha/motorcycles/CE_13236_1.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 31-01-2020 14:19 ]

Awesome

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn FZ8 had dezelfde als die van jou.. op ebay had ik goede nieuwe gevonden..

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-01 16:19
Oeh daar ga ik dit weekend eens even tien minuten voor zitten. Heerlijk dit soort filmpjes :D

Die KLR250 Timelapse van Fortnine een tijdje terug was ook zo lekker.

• Noord27
Leviathius schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Yamaha gebruikt aparte stuureindes inderdaad. Het is zeer lastig aftermarket voor te vinden. Ze zijn er echter wel hoor, maar nu weet je (helaas te laat) waar je naar moet zoeken voor een Yamaha :)
Heb ze best of als passend voor een FZ1. Ga eens die winkel contacteren.

• A13X
  • Laatst online: 20:38

A13X

Dude

Noord27 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:44:
[...]

Heb ze best of als passend voor een FZ1. Ga eens die winkel contacteren.
Zoals in mijn post staat, deze passen ook op een FZ1....N! de naked versie heeft andere stuureinden dan de Fazer.

Awesome

• Noord27
Raym09 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Zoals in mijn post staat, deze passen ook op een FZ1....N! de naked versie heeft andere stuureinden dan de Fazer.
Heb ze laten opsturen als passend voor een FZ1S Fazer.

Komt goed.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SmurfLink schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Dit is er wat er op de laatste regel staat: Indien je hem aanraakt dan krijg je klappen!

Klinkt als Twente inderdaad. Ik moest wel lachen toen ik het las.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• kneusteun
LankHoar schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:57:
[...]

Dit is er wat er op de laatste regel staat: Indien je hem aanraakt dan krijg je klappen!

Klinkt als Twente inderdaad. Ik moest wel lachen toen ik het las.
Ja is Twents, ik gok dat dit in Enschede is, waar al vaker door Broekhuis (BMW dealer) motoren zijn neergezet.

• kneusteun
Melkunie schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:44:
[...]

Oeh daar ga ik dit weekend eens even tien minuten voor zitten. Heerlijk dit soort filmpjes :D

Die KLR250 Timelapse van Fortnine een tijdje terug was ook zo lekker.
Ik had op oculus een simulator waar je motoren voor auto's in elkaar kon zetten.
Heerlijk therapeutisch was dat.

YouTube: Build An Engine In Virtual Reality! Wrench VR Oculus Rift Gameplay

• Chakotay
@_Apache_ mooi verslagje, duidelijk :) Jammer dat die halve caravan achterop zoveel range kost.

@steveman ze zijn in ieder geval duidelijk :P

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09

Wokschotel

Op 6 wielen

En binnen

*O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EVg4LWTGqrq80YvHnmK9NqJj/full.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Wokschotel op 31-01-2020 17:33 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je LIEGT!!! Die motorfiets staat BUITEN :P

FELI!!! @Re ,,,, @Wokschotel

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gister anderhalf uur zonder schakelen gereden op de Zero..
Vandaag 3x de FJR laten afslaan.. Gênant...
Chakotay schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:11:
@_Apache_ mooi verslagje, duidelijk :) Jammer dat die halve caravan achterop zoveel range kost.
Ik denk dat het vooral door de zijkoffers veroorzaakt wordt, en niet de topkoffer. De motor is namelijk best wel slank. Zie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b2Gy8zyVwsHR4gZCmufo21zF/thumb.jpg

Zelf zou ik - met files en parkeren - niet constant met zijkoffers rijden.
Dus dan valt het verschil wel mee imho.

[ Voor 82% gewijzigd door _Apache_ op 31-01-2020 18:00 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43
Na 1 jaar stilstand...
Opgeladen accu er in, sleutel om en

draaien..

w00t *O* O+ oOo

* Bommes is happy

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay
@_Apache_ ik dacht dat zo'n hoge klont achterop voor heel veel extra 'drag' en turbulentie achter de motor zorgt, waardoor het meer energie kost om de boel op hoge snelheid door de lucht te trekken dan met een mooie druppelvorm aan de achterkant. Mijn Caponord zuipt ook wat meer met alleen de topkoffer erop, maar precies wat je zegt: zijkoffers (die bij de capo ook idioot breed zijn) zijn nogal onpraktisch in de file.

@Bommes hop, de bergen in ermee! Sneeuw zoeken :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:00:
@_Apache_ ik dacht dat zo'n hoge klont achterop voor heel veel extra 'drag' en turbulentie achter de motor zorgt, waardoor het meer energie kost om de boel op hoge snelheid door de lucht te trekken dan met een mooie druppelvorm aan de achterkant. Mijn Caponord zuipt ook wat meer met alleen de topkoffer erop, maar precies wat je zegt: zijkoffers (die bij de capo ook idioot breed zijn) zijn nogal onpraktisch in de file.

@Bommes hop, de bergen in ermee! Sneeuw zoeken :+
@Chakotay Steken die koffers wel écht buiten je fiets uit? Als je stuur er dóór kan dan volgen de koffers vanzelf, toch? :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gloednieuw of verschrikkelijk goed gepoetst? Veel plezier ermee.
_Apache_ schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:53:
Gister anderhalf uur zonder schakelen gereden op de Zero..
Vandaag 3x de FJR laten afslaan.. Gênant...

[...]

Ik denk dat het vooral door de zijkoffers veroorzaakt wordt, en niet de topkoffer. De motor is namelijk best wel slank. Zie
[Afbeelding]

Zelf zou ik - met files en parkeren - niet constant met zijkoffers rijden.
Dus dan valt het verschil wel mee imho.
OP de RT merk ik dat de zijkoffers minder drag geven dan de topkoffer. Maar de zijkoffers zijn redelijk gestroomlijnd en de topkoffer is ook wel een groot, lomp ding. Wel heel handig :Y

Pagina: 1 ... 81 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.