If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Mijn oude RT is niet meer van mij, die had de koppeling er uit liggen. Er staat nu een Pan European 1300 voor de deur. Daar vermaak ik me eerst ook wel mee, maar vooruitkijken kan geen kwaad. Naar mijn idee gaat HONDA de ST1300 geen gelijkwaardige opvolger geven, behalve de Goldwing.
Vervolgens staat iedereen met zijn allen in de gigantische rijen bij de kassa's terwijl ik bij de zelfscan direct aan de beurt was, maar dat heeft weinig met de motor te maken. Wat zijn mensen toch heerlijk kuddevolk soms
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
@bakkie1985 Foto's
Toevallig, ik was zondag bij bikeroutfit waar ik bijna een veel te grote Rev'it jas kocht. prima geadviseerd en geholpen daarPagman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:05:
Vanochtend een rit gemaakt van anderhalf uur naar een andere locatie van ons kon lekker doorrijden er was bijna niemand op de weg om 06:00. Zaterdag de Rev'it Horizon 2 opgehaald bij Bikeroutfit. Best een mooie zaak en vriendelijk personeel ze hebben best veel op voorraad vergeleken met MKC. De jas kon ik vanochtend direct uittesten en het heeft mij goed warm en droog gehouden![]()
@bakkie1985 Foto's
Was steeds aan het hannessen met particulieren op marktplaats toen ik deze zaak in Friesland tegenkwam. na appcontact de volgende dag meteen heengereden. Eenmaal aangekomen ontmoette ik een onwijs toffe gozer met 2 benen op de grond die open en eerlijk advies gaf. Heb hem gelijk mee naar huis genomen gisteren. 1e rit na het behalen van mijn A en meteen 210km snelweg op een naked. Ik moet bekennen dat dit niet zo leuk is met dit weer
De motor is in maand 11 dit jaar geimporteerd van de 1e eigenaar uit Duitsland. Deze eigenaar was een liefhebber én poetser. Dit kun je wel zien, zelfs op de remschijven zit geen spatje roest, en de uitlaat lijkt wel ongebruikt. Hij heeft 28k gelopen en is altijd prima onderhouden. Breder stuur welke ik uiteindelijk ook wilde was al gemonteerd.
De spiegels die er nu op zitten zijn echt om te janken, heel erg klein en trillen als een gek, deze ga ik z.s.m. vervangen. Iemand tips mbt spiegels? ik denk zelf aan Bar-end...
[ Voor 30% gewijzigd door bakkie1985 op 24-12-2019 10:12 ]
Tja, is weer eens wat anders dan in de kroeg of via tinder.bakkie1985 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:03:
[...]
...Eenmaal aangekomen ontmoette ik een onwijs toffe gozer met 2 benen op de grond die open en eerlijk advies gaf. Heb hem gelijk mee naar huis genomen gisteren....
Over je rit: 210km snelweg is met élk weer niet leuk. Soms een noodzakelijk kwaad, maar leuk wordt het nooit. 210 km bochtjes is ook met dit weer juist lekker, mits je een goed pak hebt natuurlijk. Wat dat betreft is nog even aftasten wat je fijn vindt. Zo is een col of windstopper ook fijn.
Verder wel een mooie en fijne motor, heerlijk gooien en smijten met dat ding. (heb de 2011 en 2012 versie gehad, maar zo heel veel anders rijdt dat niet)
Ik heb er toen spiegelverbredertjes van SW-motech op gezet om iets te kunnen zien. Van anderen weet ik dat ze er de CB1000 spiegels op hebben gezet. Trillingen blijven bij bepaalde toerentallen sowieso.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Bevallen goed! Bij het plaatsen had ik wel de hoogteverstelling wat verschoven, dus ik verblindde wat tegenliggers (sorry!). Hoogte nu weer goed gezet met tijdelijke fix (de RT heeft een hendeltje voor als je met 2 personen rijdt), moet ik nog permanent goed zetten.The1WhoKnockz schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:27:
[...]
Hoe bevallen de nieuwe LED's tot nu toe?
Ik overweeg ook een ombouw naar LED, dat setje dat jij gebruikt hebt ziet er wel goed uit.
Hoe heb je dat gedaan met groot/dim licht? Meer/minder lumen ofzo?
Er komt meer licht uit dan halogeen en is een heel stuk witter, bijna blauwig. Dat maakt het licht wel wat bleek, waardoor het minder contrast lijkt te geven. Ik vind zelf 4300K of 5000K licht het fijnste: dat is vrij neutraal en je ogen zijn daar goed op afgestemd.
Wat betreft je vraag over groot/dimlicht: ik heb alleen dimlicht aangepast (2x H7). Groot licht is nog altijd één H7 halogeen. Dit is natuurlijk afhankelijk welk type motor je hebt. Gebruikelijker is één H7 voor dim- en één voor grootlicht, of één (soms 2) H4 lampje (meestal bij oudere modellen, of modellen met één ronde koplamp). Bij H4 levert hetzelfde lampje zowel groot- als dimlicht. Check dus goed wat je nodig hebt voor je iets aanschaft, want anders past het gewoon niet!
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Die route:
https://www.myrouteapp.co.../route/1730422?mode=share
Mensen zonder een myroute account die hem ook willen DM me even
[ Voor 65% gewijzigd door Bommes op 24-12-2019 15:57 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat was ik! Triumph Trophy 1215 SE (SE is de luxere uitvoering met radio(jaja) en elektronisch verstelbare vering). Heb hem sinds eind mei/begin juni en nu zo'n 25000km mee gereden. Bevalt nog steeds erg goed. Laat maar weten als je vragen hebt of hem een keer van dichtbij wil bekijken. En vraag @wimmel_1 maar hoe dit rijdsypie schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:20:
@wimmel_1 Dit is toch het motor topic? Volgens maakt VW geen tweewielers. Dat zou betekenen dat je naar Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 zou moeten. Omdat je zo'n aardige vent bent laten we je hier maar even raaskallen over die malle vierwielers...
Wie reed er tijdens de Tweakers motorrit op een grote Triumph? Het was één van de 2 mannen met wie ik vanaf Hoenderloo naar de startplaats ben gereden. Ik was op zoek naar het type Triumph wat hij reed. Daar was ik destijds wel van onder de indruk.
@wimmel_1 Ik sta inderdaad stiekem niet in de OP
Lol ik dacht hetzelfde. (Maar meer aan grinder)DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:00:
[...]
Tja, is weer eens wat anders dan in de kroeg of via tinder.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Is daarnaast een slot met een alarm een goed idee, want ben bang voor dat iedere keer dat er een kat of kind als de motor ergenste staat hem aanraakt dat het alarm zal afgaan en daar zit ik niet op te wachten.
Daarnaast spreekt een merk als Abus me wel aan, maar dat is waarschijnlijk omdat ik dit ken vanwege hun fiets en gewoon hang en sluitwerk.
De volgende sloten vind ik zelf dan interessant:De eerste heeft volgens mij het voordeel dat deze eigenlijk door iedere remschijf past en de tweede zou beter zijn i.v.m. het alarmsysteem.
Maar volgensmij zijn eigenlijk ART4 schijfremsloten al compleet overdreven, want dat is namelijk al lang niet meer het zwakste deel, want dat is namelijk de schijf zelf
Zal daarnaast ook een grondanker maken of kopen.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Ik zou éérst eens gaan kijken naar dát wat je verzekeraar persé wil hebben zodat een simpele 'diefstal' onder de dekking valt...fdees schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:18:
Hebben mensen tips qua schijremslot en kettingsloten. Denk zelf dat een combinatieset het handigste is omdat je daarvoor maar één sleutel hebt voor meerdere combinatie.
Is daarnaast een slot met een alarm een goed idee, want ben bang voor dat iedere keer dat er een kat of kind als de motor ergenste staat hem aanraakt dat het alarm zal afgaan en daar zit ik niet op te wachten.
Daarnaast spreekt een merk als Abus me wel aan, maar dat is waarschijnlijk omdat ik dit ken vanwege hun fiets en gewoon hang en sluitwerk.
De volgende sloten vind ik zelf dan interessant:De eerste heeft volgens mij het voordeel dat deze eigenlijk door iedere remschijf past en de tweede zou beter zijn i.v.m. het alarmsysteem.
Maar volgensmij zijn eigenlijk ART4 schijfremsloten al compleet overdreven, want dat is namelijk al lang niet meer het zwakste deel, want dat is namelijk de schijf zelf.
Ik heb hier een SCM/KIWA gecertificeerd alarm moeten laten monteren maar heb daarbij dan ook 'núl' eisen aangaande (ART) sloten... Maar misschien dat jij graag met kilo's aan sloten wilt gaan leuren én die dingen vervolgens ook ten alle tijden wenst te gaan bevestigen als je bijvoorbeeld onderweg even stopt bij een tankstation om de motorfiets van vers sap te gaan voorzien... Zal je nét zien dat ze je motorfiets stelen terwijl je binnen in de shop een kopje koffie drinkt ná 't afrekenen van die volle tank brandstof
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat heb ik ook. Het kettingslot blijft thuis en het schijfslot zit onder het zadel voor het geval ik onderweg even wil stoppen.Pagman schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:07:
Kettingslot voor thuis en een Schijfremslot voor onderweg en thuis is hoe ik het heb. Zit niet te wachten om ook die hele ketting in de rugzak mee te moeten nemen.
Als het goed is verzekering moet ik nog afsluiten, maar kerstperiode reageren ze niet zo snel. Is een gecertificeerd slot niet nodig ivm startonderbreker.wimmel_1 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:04:
[...]
Ik zou éérst eens gaan kijken naar dát wat je verzekeraar persé wil hebben zodat een simpele 'diefstal' onder de dekking valt...
Ik heb hier een SCM/KIWA gecertificeerd alarm moeten laten monteren maar heb daarbij dan ook 'núl' eisen aangaande (ART) sloten... Maar misschien dat jij graag met kilo's aan sloten wilt gaan leuren én die dingen vervolgens ook ten alle tijden wenst te gaan bevestigen als je bijvoorbeeld onderweg even stopt bij een tankstation om de motorfiets van vers sap te gaan voorzien... Zal je nét zien dat ze je motorfiets stelen terwijl je binnen in de shop een kopje koffie drinkt ná 't afrekenen van die volle tank brandstof
Daarnaast ben ik net als @Pagman @josje94 van plan om alleen het schijfremslot mee te nemen als ik weg ga en de ketting thuis te gebruiken, maar het lijkt me gewoon handig/makkelijk om maar 1 sleutel voor beide situatie's te hebben. Daarnaast heb ik een tas op de motor zitten waarin het slot kan en zeker het eerste slot kan je vrij eenvoudig een beugel voor maken of kopen waarmee je het slot vast maakt aan de motor (nee niet in de remschijf
Je wist ook al dat die ART dingen van een serienummer voorzien zijn én dus ook een (bekende) productiedatum hebben? Zelfs een 'oud' slot wat amper gebruikt is is te herkennen aan een sleutel welke amper slijtage sporen heeft welke passen bij een bepaald ge/ver-bruik...Tylen schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:34:
Zo’n slot is toch een wassen neus. Als hij gejat word koop je even snel een nieuw slot welke je doorslijpt
Verzekeraars zijn niet gék en ook zeer zeker niet filantropisch ingesteld
Koop je het slot wat eerderwimmel_1 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:50:
[...]
Je wist ook al dat die ART dingen van een serienummer voorzien zijn én dus ook een (bekende) productiedatum hebben? Zelfs een 'oud' slot wat amper gebruikt is is te herkennen aan een sleutel welke amper slijtage sporen heeft welke passen bij een bepaald ge/ver-bruik...
Zie:wimmel_1 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:50:
[...]
Je wist ook al dat die ART dingen van een serienummer voorzien zijn én dus ook een (bekende) productiedatum hebben? Zelfs een 'oud' slot wat amper gebruikt is is te herkennen aan een sleutel welke amper slijtage sporen heeft welke passen bij een bepaald ge/ver-bruik...
https://www.stichtingart.nl/is-mijn-slot-goedgekeurd/
Idd, even goed in de gaten houden.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het is ook gewoon scheef dat je het slot nergens kan registreren en dat je dan een melding zou krijgen wanneer het slot vervalt. Dus ik ga zeker ook zoeken naar een nieuwer slot en hopen dat deze dan lang mee mag gaan.Joopieboy schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:57:
[...]
Zie:
Idd, even goed in de gaten houden.Ik deed dat jaarlijks, verzekeraar meld niks, behalve als het te laat is.
Maar vrijdag eerst de verzekering rond zien te krijgen en dan eens kijken naar de sloten.
Met een SCM/KIWA gekeurd alarm krijg je dat wél... Kwestie van (tijdig) laten verlengen van 't bijbehorende certificaat wat je bij inbouw hebt ontvangen.fdees schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:02:
[...]
Het is ook gewoon scheef dat je het slot nergens kan registreren en dat je dan een melding zou krijgen wanneer het slot vervalt. Dus ik ga zeker ook zoeken naar een nieuwer slot en hopen dat deze dan lang mee mag gaan.
Maar vrijdag eerst de verzekering rond zien te krijgen en dan eens kijken naar de sloten.
Maar: Het is natuurlijk allemaal ook wel een beetje afhankelijk van het type/merk/model motorfiets wat je aan wenst te gaan schaffen én de plek waar je 't apparaat vervolgens 'thuis' gaat kunnen stallen.
Informeer je ook even exact in hoe en wat de verzekering wilt en laat dat zwart op wit zetten.fdees schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:02:
[...]
Het is ook gewoon scheef dat je het slot nergens kan registreren en dat je dan een melding zou krijgen wanneer het slot vervalt. Dus ik ga zeker ook zoeken naar een nieuwer slot en hopen dat deze dan lang mee mag gaan.
Zo had mijn Gixxer de waarde niet, maar met de 'gemeenschappelijke' garage hier beneden moest die toch aardvast met 2 sloten gezet worden, voorkeur minimaal ART4 zodat je hem niet met een fietsketting zou vastzetten. Als ik op reis was, was een schijfremslot en contactslot voldoende. Dat soort zaken moet je gewoon even duidelijk hebben.
De kerstman/vrouw wil je dus gewoon vaker op de motor zien (én dus vaker van huis....)sypie schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:12:
Kennelijk ben ik afgelopen jaar lief genoeg geweest volgens de kerstmanvrouw. Een mooie set Oxford Hotgrips mogen ontvangen. Na de vakantie de motor maar even binnen zetten voor deze operatie.
Wat doe jij op de rechterbaan dan?sypie schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:50:
Alleen goede nachtvorst houdt mij tegen en dat is dan alleen vanwege de plakkaten is die van vrachtwagens af kan komen zeilen.
En ja, ik zag je smileys. Toch geeft ik de collega's het nakijken wanneer ze over plakkaten ijs moeten rijden...
Zelf heb ik de Oxford Boss, word prima aangeschreven (ik kwam erbij via FortNine) en heeft ook een alarm. Ik heb nog geen enkele keer last gehad van een loos alarm (tenzij ik niet in de buurt was en het niet hoorde). Daarbij heb ik een ketting met een O-ring. Vooral als je de ketting aan iets vast maakt scheelt dat enorm in de lengte (i.p.v. 2m heb je dan bv 1m nodig om een meter te overbruggen).fdees schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:18:
Hebben mensen tips qua schijremslot en kettingsloten. Denk zelf dat een combinatieset het handigste is omdat je daarvoor maar één sleutel hebt voor meerdere combinatie.
Maar volgensmij zijn eigenlijk ART4 schijfremsloten al compleet overdreven, want dat is namelijk al lang niet meer het zwakste deel, want dat is namelijk de schijf zelf.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Bedankt, was zelf ook al van plan om er een te zoeken met een O-ring vanwege gewicht/lengte voordelen. Alleen nog geen losse ketting kunnen vinden wanneer je al een schijfremslot hebt om deze te combineren.LankHoar schreef op donderdag 26 december 2019 @ 17:42:
[...]
Zelf heb ik de Oxford Boss, word prima aangeschreven (ik kwam erbij via FortNine) en heeft ook een alarm. Ik heb nog geen enkele keer last gehad van een loos alarm (tenzij ik niet in de buurt was en het niet hoorde). Daarbij heb ik een ketting met een O-ring. Vooral als je de ketting aan iets vast maakt scheelt dat enorm in de lengte (i.p.v. 2m heb je dan bv 1m nodig om een meter te overbruggen).
Maar fijn om te horen
Trouwens, ik heb wel al regelmatig gehad dat het alarm afgaat bij het opendoen van het slot. Omdat het gat aan de onderkant zit is het lastig mikken zonder te kijken. Maar dat is dan echt enkele seconden voordat het je lukt, dus m.i. geen probleem.fdees schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:07:
[...]
Bedankt, was zelf ook al van plan om er een te zoeken met een O-ring vanwege gewicht/lengte voordelen. Alleen nog geen losse ketting kunnen vinden wanneer je al een schijfremslot hebt om deze te combineren.
Maar fijn om te horendat je nog geen ervaring hebt met valse alarmen. Was ook wel van plan om het fortnine principe te gaan aanhouden, althans misschien niet altijd een hoes erover, maar dat is puur vanwege het feit dat dit niet echt in mijn gebruikswijze van de motor past. Veel plezier rijden
en geen woonwerkverkeer.
Hoezo zou je geen hoes gebruiken wanneer je motor buiten staat? Juist als hij langere tijden zo staat wanneer je enkel voor plezier rijd dan zou ik dat wel doen, dan houd je hem een beetje schoon ook (stof/regen etc.).
Diie 2 tellen dat gaat niet direct een probleem vormen.LankHoar schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:22:
[...]
Trouwens, ik heb wel al regelmatig gehad dat het alarm afgaat bij het opendoen van het slot. Omdat het gat aan de onderkant zit is het lastig mikken zonder te kijken. Maar dat is dan echt enkele seconden voordat het je lukt, dus m.i. geen probleem.
Hoezo zou je geen hoes gebruiken wanneer je motor buiten staat? Juist als hij langere tijden zo staat wanneer je enkel voor plezier rijd dan zou ik dat wel doen, dan houd je hem een beetje schoon ook (stof/regen etc.).
Hij kan gelukkig thuis altijd binnen staan, daar gaat er wel een hoes overheen, maar mocht ik ergens eens een dag naartoe gaan ga ik geen hoes meenemen om hem paar uur onder te zetten. Althans zoals ik het nu zie.
Bij mijn slot staat "uit productie".... is die dan goedgekeurd of niet....Joopieboy schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:57:
[...]
Zie:
Idd, even goed in de gaten houden.Ik deed dat jaarlijks, verzekeraar meld niks, behalve als het te laat is.
Wise enough to play the fool
Op deze manier kom je als verzekeraar overal onderuit.
EN kunnnen ze je verplichten elk jaar een nieuw slot te koppen. Kolder!
Ik hoop dat een verlaat kerstcadeau niet nodig is, ik heb deze pas sinds julifdees schreef op donderdag 26 december 2019 @ 16:14:
@Pagman Dat is zuur. Hopelijk komt het nog goed, anders mag je nog om een verlaat kerstcadeautje. Om het nog een beetje positief te maken
Dit. Ben geen kerst mens en al zeker geen winter mens. Zou het liefst een winterslaap houden. Deze tijd van het jaar is wel voor mij altijd het moment dat ik denk laat die zomer er nu maar aan komen
ik heb deze al een tijdje geleden aangeschaft bij motoport.. een ART4 schijfremslot + ketting met O-ring (is op dit moment alleen niet leverbaar volgens site) aan de andere kant rijdt ik alleen oudere motoren van 15+jr en past ketting+slot onder buddyfdees schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:07:
[...]
Bedankt, was zelf ook al van plan om er een te zoeken met een O-ring vanwege gewicht/lengte voordelen. Alleen nog geen losse ketting kunnen vinden wanneer je al een schijfremslot hebt om deze te combineren.
Maar fijn om te horendat je nog geen ervaring hebt met valse alarmen. Was ook wel van plan om het fortnine principe te gaan aanhouden, althans misschien niet altijd een hoes erover, maar dat is puur vanwege het feit dat dit niet echt in mijn gebruikswijze van de motor past. Veel plezier rijden
en geen woonwerkverkeer.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22
Nog even nachtje over geslapen. Maar je kan natuurlijk ook net een nieuwe gekocht hebben tochwimmel_1 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:50:
[...]
klinkt als iets wat mijn MT09 ook heeft gehad, vocht bij de stekker van de O2 sensor. En het storings lampje gaat alleen uit als deze gereset word vanaf 2017 dus accu polen los halen gaat niks helpenPagman schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:12:
[...]
Ik hoop dat een verlaat kerstcadeau niet nodig is, ik heb deze pas sinds juli. De motor draait weer nog wel met het motorstoringslampje aan. De ANWB had helaas niet de juiste aansluiting om de obd uit te lezen. Minpool los om de boordcomputer te resetten heeft ook niet geholpen. Toen we wouden wegrijden onder begeleiding van de anwb begon de motor weer te pingelen en viel weer uit. Ongeveer 30-40 seconden aan het gas gehangen waarna de motor weer goed liep, vervolgens niks raars gemerkt onderweg naar huis. Ik denk dat het probleem zich in de lambda sensor voordoet.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
'Vroegâh' kon je de FI's (Fault Indicator's) nog volledig uitlezen én resetten middels het display en wat typewerk op de knopjes van het cockpitje. Tegenwoordig MOET je daar helaas een OBD2 kabel + laptop voor hebbenStreepje schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:15:
[...]
klinkt als iets wat mijn MT09 ook heeft gehad, vocht bij de stekker van de O2 sensor. En het storings lampje gaat alleen uit als deze gereset word vanaf 2017 dus accu polen los halen gaat niks helpen
Ik ben van m'n 2004 R6 (RJ09) ooit onderweg de TPS aan het afstellen geweest...
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 27-12-2019 11:24 ]
ik kocht afgelopen zomer een obd2 kastje met yamaha verloop. afgelopen maatje de accu leeg en storing, komt bij mij is het kastje kapowimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:22:
[...]
'Vroegâh' kon je de FI's (Fault Indicator's) nog volledig uitlezen én resetten middels het display en wat typewerk op de knopjes van het cockpitje. Tegenwoordig MOET je daar helaas een OBD2 kabel + laptop voor hebben
Ik ben van m'n 2004 R6 (RJ09) ooit onderweg de TPS aan het afstellen geweest...![]()
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Voordeel van mijn verzekeraar (ZLM) is dat ik voor de auto een slipcursus heb gedaan en daarbij 2 extra schadevrije jaren heb. Deze tellen ook mee voor de motor dus was gewoon €70 goedkoper dan vergelijkbare verzekeringen voor motoren, alleen ANWB zat in de buurt, maar was ook nog steeds €20 duurder.
Dus nu maar eens slot uitzoeken en de afspraak inplannen om de motor te gaan ophalen
Nee hoorwimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:22:
[...]
'Vroegâh' kon je de FI's (Fault Indicator's) nog volledig uitlezen én resetten middels het display en wat typewerk op de knopjes van het cockpitje. Tegenwoordig MOET je daar helaas een OBD2 kabel + laptop voor hebben
Ik ben van m'n 2004 R6 (RJ09) ooit onderweg de TPS aan het afstellen geweest...![]()
Oohw?? Ik kan 't bij m'n MT10 geloof ik niet (moet ook héél eerlijk bekennen dat ik er nog niet écht naar gekeken en/of gezocht heb).
Ik heb ergens de complete servicemanual (fabriek) van dat apparaat maar heb er ook nog niet in gekeken
Staat erin. Eerst naar diag mode in dash en dan allemaal dingen doen.wimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:08:
[...]
Oohw?? Ik kan 't bij m'n MT10 geloof ik niet (moet ook héél eerlijk bekennen dat ik er nog niet écht naar gekeken en/of gezocht heb).
Ik heb ergens de complete servicemanual (fabriek) van dat apparaat maar heb er ook nog niet in gekeken
Zelf reset ik ik ook altijd zelf de error in de racers.
Heb geen collegaexos schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:55:
Jouw collega's kunnen je handleidingen vast erg waarderen of niet
Mijn transalp geeft nooit en te nimmer errors op het dashboard.Tylen schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:11:
[...]
Staat erin. Eerst naar diag mode in dash en dan allemaal dingen doen.
Zelf reset ik ik ook altijd zelf de error in de racers.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Jou binnenkort dan via m'n werkgever maar eens gaan aanbevelen bij een klant van me... Citrix Nescaler 'hobby' met 'oude' SSL cipher-suites waar ik geen tijd en effort in wil/kan steken als L2 / L3 engineer (en waar bij m'n collegea óók geen parate kennis van aanwezig is)Tylen schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:45:
[...]
Heb geen collegaeEn mijn handleidingen (zakelijk gezien) zijn onovertroffen
Yes... dan is er maar 1 iemand die je moet hebben, en dat is ikkuhwimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:33:
[...]
Jou binnenkort dan maar eens gaan aanbevelen bij een klant van me... Citrix Nescaler 'hobby' met SSL cipher-suites waar ik geen tijd en effort in wil steken als L2 / L3 engineer (en waar bij m'n collegea óók geen kennis van aanwezig is)
Money voor de beemerTylen schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:34:
[...]
Yes... dan is er maar 1 iemand die je moet hebben, en dat is ikkuh
Nog beter, er is altijd wel iets stuk aan de alp maar ze heeft nog nooit _niet_ gelopen. Ben zelfs ooit een keer op één cylinder thuisgekomen. Momenteel is het de dashboardverlichting die nieuwe lampjes behoeft, en de linker richtingaanwijzerstand van de schakelaar heeft een ferme hand nodig. De accu begint ook minder te worden maar tot noch toe geen startproblemen.aidanl schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:13:
@HTT-Thalan alstie stuk is doettie t gewoon helemaal niet. Mooie analoge oplossing
Ik dacht dat het was “koop een boot, werk je dood”.. maar gaat dus ook op voor een transalpHTT-Thalan schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:09:
[...]
Nog beter, er is altijd wel iets stuk aan de alp maar ze heeft nog nooit _niet_ gelopen. Ben zelfs ooit een keer op één cylinder thuisgekomen. Momenteel is het de dashboardverlichting die nieuwe lampjes behoeft, en de linker richtingaanwijzerstand van de schakelaar heeft een ferme hand nodig. De accu begint ook minder te worden maar tot noch toe geen startproblemen.
Dat 'tot noch toe' doet 't 'm.... Wacht maar totdat de buitentemperatuur een paar graden onder het vriespunt komt en je in de ochtend vol goede moed thuis weg wilt rijden naar je werk om daar op tijd te arriverenHTT-Thalan schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:09:
[...]
Nog beter, er is altijd wel iets stuk aan de alp maar ze heeft nog nooit _niet_ gelopen. Ben zelfs ooit een keer op één cylinder thuisgekomen. Momenteel is het de dashboardverlichting die nieuwe lampjes behoeft, en de linker richtingaanwijzerstand van de schakelaar heeft een ferme hand nodig. De accu begint ook minder te worden maar tot noch toe geen startproblemen.
Tja, dan heb ik startkabels, en nog twee andere voertuigen om mijn weg mee te vervolgen, nieuwe accu's genoeg op voorraad bij adwimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:27:
[...]
Dat 'tot noch toe' doet 't 'm.... Wacht maar totdat de buitentemperatuur een paar graden onder het vriespunt komt en je in de ochtend vol goede moed thuis weg wilt rijden naar je werk om daar op tijd te arriveren
En wat denk je ... opdracht geslaagd
* Youk altijd op zoek is naar mijlpalen
Hmmm....Start-Kabels.... Daar IS ooit iets mee kan ik me váág herinneren, vooral als 't éven snel moet en je ook niet op andermans 'ge-hobby' let qua samenstellen van zo'n setje kabels...HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:46:
[...]
Tja, dan heb ik startkabels, en nog twee andere voertuigen om mijn weg mee te vervolgen, nieuwe accu's genoeg op voorraad bij ad.
Mijn 2016 brommer met even oude accu kon afgelopen najaar op eigen gelegenheid met de vrachtwagen vanuit Duitsland naar NL terug nadat 't ding de 'ompoot-actie' niet écht goed had kunnen waarderen
....
Ja, en niet eens de vraag "Weet U 't zeker?" ... Géén Windows systeem dus, klaarblijkelijk
Lijstje met 'storingen' was bést lang toen 't ding daarna aan de computer gehangen werd maar gelukkig niets écht 'stuque' op een tweetal zekeringen ná
Volgend jaar neem ik dus beter zowel een aanhanger achter de auto (met daarop de motor) als ook de originele fabrieks-servicemanual mee
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 27-12-2019 18:15 ]
wimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:56:
[...]
Ja, en niet eens de vraag "Weet U 't zeker?" ... Géén Windows systeem dus, klaarblijkelijk![]()
Lijstje met 'storingen' was bést lang toen 't ding daarna aan de computer gehangen werd maar gelukkig niets écht 'stuque' op een tweetal zekeringen náZelfbescherming van 't systeem had z'n werk (gelukkig) goed én snel gedaan. Alleen resetten ging dus alleen middels een laptop met OBD2 kabel.....
Volgend jaar neem ik dus beter zowel een aanhanger achter de auto (met daarop de motor) als ook de originele fabrieks-servicemanual mee
I have stability. The ability to stab.
"Vrouw naar m'n hart" ... Gewoon het pijnpunt ook precies dáár leggen waar 't eigenlijk ook allemaal mee begon tijdens 't weekend (RCA)SmurfLink schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:47:
[...]
Of we zorgen er gewoon voor dat @timmie271 op tijd tankt, waardoor jij niet zo lang stil hoeft te staan en de accu niet leegloopt.
Accu was al 'slecht' maar.... Dát vertellen we niet, hé!!
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 27-12-2019 18:59 ]
Voordeel van in West brabant wonen
Tja
Met vrouwen?f2ride2001 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:09:
hier ook alleen maar goede ervaringen mee.
Voordeel van in West brabant wonen
Wanneer gaan we terug?
@wimmel_1 als je nu zonder cola zit mag je altijd langs komen, heb nog wel een flesje staan die je mag hebben.
't Zijn zo met die dingen wél de weekenden om te blijven herinneren én: Alles is uiteindelijk ook gewoon goed gekomen waarbij ook iedereen én alles gewoon heel thuis gekomen is na een weekend wat qua sfeer SU-PER was!!Youk schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:41:
Ja, dat was me het weekend wel.![]()
Wanneer gaan we terug?![]()
@wimmel_1 als je nu zonder cola zit mag je altijd langs komen, heb nog wel een flesje staan die je mag hebben.
Dit weekend overigens niet in 't altijd mooie en gezellige Anvers.... Cola'tje houdt ik graag even te-goed
Beetje frisjes nu, doe maar ergens als het weer mooi weer is.Youk schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:41:
Ja, dat was me het weekend wel.![]()
Wanneer gaan we terug?![]()
Valt toch nog wel mee. Zo erg is het toch nog niet?SmurfLink schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:55:
[...]
Beetje frisjes nu, doe maar ergens als het weer mooi weer is.

@wimmel_1 ik werk alleen maar in Port d'Anvers
Maar dat hebben ze daar al jaren, zelfs voordat 't internet 'uitgevonden' was kon je de borden daar beter maar niet vertrouwen en dus béter je eigen landkaart uitklappen zodat je niet 'even' via Middelkerke naar Brussel geleid werd
[ Voor 105% gewijzigd door Will_M op 27-12-2019 20:23 ]
Dit jaar is er trouwens nog een leuke uitverkoop bij Motorhuis Zwolle, veel voor helft van het geld. Ik ga morgen eens kijken voor nieuwe schoenen (En misschien een kek jasje)
Zit regelmatig op de expressweg N49 en E34. Want dat is vanuit Zeeuws-Vlaanderen soms korter dan over Walcheren. Maar ook echt nog steeds stoplichten op deze weg en wegwerken waar ze volgensmij nu al een paar jaar aan bezig zijn. Althans er staan borden en rondleidingen, maar of er wat gebeurd
Ach dat was weer genoeg geklaagd, de benzine is gelukkig nog steeds een stuk goedkoper.
De E34 (Traject: Antwerpen -> Eindhoven v.v.) is onlangs in een paar maanden tijd bijna geheel van volledig nieuw 'fluister asvalt' voorzien. Ik zag afgelopen zomer de borden staan waarop vermeldt stond dat de werkzaamheden eind November 2019 afgerond zouden zijn en voor 't aangegeven deel klopt dat ook wonderbaarlijk wel.fdees schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:01:
Ach hoe rondleiding in Belgie zijn is altijd bijzonder, net als hoe lang wegwerken kunnen duren.
Zit regelmatig op de expressweg N49 en E34. Want dat is vanuit Zeeuws-Vlaanderen soms korter dan over Walcheren. Maar ook echt nog steeds stoplichten op deze weg en wegwerken waar ze volgensmij nu al een paar jaar aan bezig zijn. Althans er staan borden en rondleidingen, maar of er wat gebeurd. Weet niet hoe ze wegen ook zo matig kunnen aanleggen
Ach dat was weer genoeg geklaagd, de benzine is gelukkig nog steeds een stuk goedkoper.
Enige stukje 'betonplaat' ligt nu nog van Oud Turnhout tot aan Arendonck (±5Km. v.v). Als je vanuit NL komt dan is het NL ZOAB wat er op de E34/A67 ligt zelfs rumoerig
Verwijderd
En de TDM had er gewoon helemaal niks van ( met een accu die in rust sowieso nog maar net de 11v haalt)wimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:56:
[...]
Ja, en niet eens de vraag "Weet U 't zeker?" ... Géén Windows systeem dus, klaarblijkelijk![]()
Lijstje met 'storingen' was bést lang toen 't ding daarna aan de computer gehangen werd maar gelukkig niets écht 'stuque' op een tweetal zekeringen náZelfbescherming van 't systeem had z'n werk (gelukkig) goed én snel gedaan. Alleen resetten ging dus alleen middels een laptop met OBD2 kabel.....
Kennelijk ben jij gewoon overtuigend genoegVerwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:50:
[...]
En de TDM had er gewoon helemaal niks van ( met een accu die in rust sowieso nog maar net de 11v haalt)![]()

Morgen weer naar huis.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Staat gerepareerd in de winterstalling. Gisteren een nieuwe jas gehaald, nu nog een helm en ik kan weer rijden.Maegrim schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:00:
hoe staat het eigenlijk met de tiger van @BartW ?
Wanne bikkelharley schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:42:
Gisteren weer vertrokken naar de veluwe. Rond 18:00 begon het te vriezen. Nu vriest het nog
[Afbeelding]
Morgen weer naar huis.
Wat voor treffen was dat op de Veluwe?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ziet er wel goed uit

Zadel verwarming heb ik wel maar gisteren iig niet gebruikt. Vond de handvat verwarming al te warm icm de stuurmoffen.
Plankje heb ik zelf ingegraven want hij stond net te recht vond ik.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik heb speciaal een slaapzak en mat gekocht die tot min 25 gaan, kamperen is geweldig en met de juiste spullen heb je van de kou weinig last. Bovendien is een kampvuur veel fijner als het vuur je ook echt op kan warmen. Wij hebben in de zomer bijna vier weken door Zweden getrokken en buiten een mes, bijl, vuurstaaltje, wat kleding en boodschappen had ik zelf niet veel nodig om me te vermaken.
Motorrijden met koud weer is om dezelfde reden heerlijk, lekkere frisse lucht en je bent warm aangekleed buiten.
Ik ga komend jaar meer kamperen, ook met lage/vries temperaturen, ook off-road.
-25? Die slaapzak en mat houden dat wel vol, en jij?HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:35:
slaapzak en mat gekocht die tot min 25 gaan
Mijn all season handschoenen doen het ook prima op dit moment, maar ik heb er wel koude vingers aan overgehouden
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.
![]()