Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.668 views

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-01 19:47
wd200 schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:16:
Iemand een suggestie om eerste week april heeh te gaan op de motor ?
Alpen lijken mij nkg te koud ?
Ik ben vorig jaar (en het jaar daar voor) de Alpen in gegaan met de Hemelvaart/Pinksteren vakantie.
Toen lag er echt serieus sneeuw boven op de Alpen, de echt hoge passen waren nog gesloten.

Vorig jaar stond er een verslag in de motoplus van een tripje naar de Alpen ergens in de winter.
Daar heb ik de route van opgeslagen, kan ik wel met je delen als je wilt.
Dat zag er wel tof uit, en ondanks de sneeuw hebben ze toch best wat kunnen touren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
BvZwolle schreef op maandag 23 december 2019 @ 23:04:
[...]
misschien iets minder dan een RT,
Mijn oude RT is niet meer van mij, die had de koppeling er uit liggen. Er staat nu een Pan European 1300 voor de deur. Daar vermaak ik me eerst ook wel mee, maar vooruitkijken kan geen kwaad. Naar mijn idee gaat HONDA de ST1300 geen gelijkwaardige opvolger geven, behalve de Goldwing.

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:29
Vanaf gisteren trotse eigenaar van mijn eerste Motor. Het is een Honda CB600 Hornet uit 2002 geworden in uitmuntende staat :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-01 14:40
De motor is ook erg handig voor de lastminute kerstboodschappen... Ik was gisteren nog even naar de supermarkt, kon mooi 1x doorrijden tot vlakbij de ingang terwijl de hele parkeerplaats een grote bende vaststaand verkeer was *O*

Vervolgens staat iedereen met zijn allen in de gigantische rijen bij de kassa's terwijl ik bij de zelfscan direct aan de beurt was, maar dat heeft weinig met de motor te maken. Wat zijn mensen toch heerlijk kuddevolk soms :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Vanochtend een rit gemaakt van anderhalf uur naar een andere locatie van ons kon lekker doorrijden er was bijna niemand op de weg om 06:00. Zaterdag de Rev'it Horizon 2 opgehaald bij Bikeroutfit. Best een mooie zaak en vriendelijk personeel ze hebben best veel op voorraad vergeleken met MKC. De jas kon ik vanochtend direct uittesten en het heeft mij goed warm en droog gehouden :P

@bakkie1985 Foto's :D

• Chakotay
@Pagman he, daar komt mijn pak ook vandaan, prima zaak inderdaad :)

• bakkie1985
  • Laatst online: 12:29
Pagman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:05:
Vanochtend een rit gemaakt van anderhalf uur naar een andere locatie van ons kon lekker doorrijden er was bijna niemand op de weg om 06:00. Zaterdag de Rev'it Horizon 2 opgehaald bij Bikeroutfit. Best een mooie zaak en vriendelijk personeel ze hebben best veel op voorraad vergeleken met MKC. De jas kon ik vanochtend direct uittesten en het heeft mij goed warm en droog gehouden :P

@bakkie1985 Foto's :D
Toevallig, ik was zondag bij bikeroutfit waar ik bijna een veel te grote Rev'it jas kocht. prima geadviseerd en geholpen daar _/-\o_ . mede omdat je als beginnende rijder denkt dat de jas lekker moet zitten gaat dit veelvuldig fout legde de verkoper uit. Toen hij me een 52 aangaf ipv 56 en me op de motor zette in de juiste houding snapte ik direct wat hij bedoelde. Echt top om zo goed geholpen te worden, helemaal bij het aanschaffen van een leren motorjack welke niet goedkoop is :+

Was steeds aan het hannessen met particulieren op marktplaats toen ik deze zaak in Friesland tegenkwam. na appcontact de volgende dag meteen heengereden. Eenmaal aangekomen ontmoette ik een onwijs toffe gozer met 2 benen op de grond die open en eerlijk advies gaf. Heb hem gelijk mee naar huis genomen gisteren. 1e rit na het behalen van mijn A en meteen 210km snelweg op een naked. Ik moet bekennen dat dit niet zo leuk is met dit weer 8)7

De motor is in maand 11 dit jaar geimporteerd van de 1e eigenaar uit Duitsland. Deze eigenaar was een liefhebber én poetser. Dit kun je wel zien, zelfs op de remschijven zit geen spatje roest, en de uitlaat lijkt wel ongebruikt. Hij heeft 28k gelopen en is altijd prima onderhouden. Breder stuur welke ik uiteindelijk ook wilde was al gemonteerd.
De spiegels die er nu op zitten zijn echt om te janken, heel erg klein en trillen als een gek, deze ga ik z.s.m. vervangen. Iemand tips mbt spiegels? ik denk zelf aan Bar-end...
8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AvlpYSZdoIqSO1BXDRy7sXeE/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door bakkie1985 op 24-12-2019 10:12 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
bakkie1985 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:03:
[...]

...Eenmaal aangekomen ontmoette ik een onwijs toffe gozer met 2 benen op de grond die open en eerlijk advies gaf. Heb hem gelijk mee naar huis genomen gisteren....
Tja, is weer eens wat anders dan in de kroeg of via tinder. :P

Over je rit: 210km snelweg is met élk weer niet leuk. Soms een noodzakelijk kwaad, maar leuk wordt het nooit. 210 km bochtjes is ook met dit weer juist lekker, mits je een goed pak hebt natuurlijk. Wat dat betreft is nog even aftasten wat je fijn vindt. Zo is een col of windstopper ook fijn.

Verder wel een mooie en fijne motor, heerlijk gooien en smijten met dat ding. (heb de 2011 en 2012 versie gehad, maar zo heel veel anders rijdt dat niet)
Ik heb er toen spiegelverbredertjes van SW-motech op gezet om iets te kunnen zien. Van anderen weet ik dat ze er de CB1000 spiegels op hebben gezet. Trillingen blijven bij bepaalde toerentallen sowieso.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

The1WhoKnockz schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:27:
[...]

Hoe bevallen de nieuwe LED's tot nu toe?
Ik overweeg ook een ombouw naar LED, dat setje dat jij gebruikt hebt ziet er wel goed uit.
Hoe heb je dat gedaan met groot/dim licht? Meer/minder lumen ofzo?
Bevallen goed! Bij het plaatsen had ik wel de hoogteverstelling wat verschoven, dus ik verblindde wat tegenliggers (sorry!). Hoogte nu weer goed gezet met tijdelijke fix (de RT heeft een hendeltje voor als je met 2 personen rijdt), moet ik nog permanent goed zetten.

Er komt meer licht uit dan halogeen en is een heel stuk witter, bijna blauwig. Dat maakt het licht wel wat bleek, waardoor het minder contrast lijkt te geven. Ik vind zelf 4300K of 5000K licht het fijnste: dat is vrij neutraal en je ogen zijn daar goed op afgestemd.

Wat betreft je vraag over groot/dimlicht: ik heb alleen dimlicht aangepast (2x H7). Groot licht is nog altijd één H7 halogeen. Dit is natuurlijk afhankelijk welk type motor je hebt. Gebruikelijker is één H7 voor dim- en één voor grootlicht, of één (soms 2) H4 lampje (meestal bij oudere modellen, of modellen met één ronde koplamp). Bij H4 levert hetzelfde lampje zowel groot- als dimlicht. Check dus goed wat je nodig hebt voor je iets aanschaft, want anders past het gewoon niet!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-01 19:47
@wd200
Die route:
https://www.myrouteapp.co.../route/1730422?mode=share
Mensen zonder een myroute account die hem ook willen DM me even (y)

[ Voor 65% gewijzigd door Bommes op 24-12-2019 15:57 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
sypie schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:20:
@wimmel_1 Dit is toch het motor topic? Volgens maakt VW geen tweewielers. Dat zou betekenen dat je naar Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 zou moeten. Omdat je zo'n aardige vent bent laten we je hier maar even raaskallen over die malle vierwielers...

Wie reed er tijdens de Tweakers motorrit op een grote Triumph? Het was één van de 2 mannen met wie ik vanaf Hoenderloo naar de startplaats ben gereden. Ik was op zoek naar het type Triumph wat hij reed. Daar was ik destijds wel van onder de indruk.
Dat was ik! Triumph Trophy 1215 SE (SE is de luxere uitvoering met radio(jaja) en elektronisch verstelbare vering). Heb hem sinds eind mei/begin juni en nu zo'n 25000km mee gereden. Bevalt nog steeds erg goed. Laat maar weten als je vragen hebt of hem een keer van dichtbij wil bekijken. En vraag @wimmel_1 maar hoe dit rijd :+. Het is niet echt vergelijkbaar met een RT of een Pan (ik heb de 1100 gehad).

@wimmel_1 Ik sta inderdaad stiekem niet in de OP :o

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:00:
[...]

Tja, is weer eens wat anders dan in de kroeg of via tinder. :P
Lol ik dacht hetzelfde. (Maar meer aan grinder)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:50

fdees

Trust me I'm an Engineer

Hebben mensen tips qua schijremslot en kettingsloten. Denk zelf dat een combinatieset het handigste is omdat je daarvoor maar één sleutel hebt voor meerdere combinatie.

Is daarnaast een slot met een alarm een goed idee, want ben bang voor dat iedere keer dat er een kat of kind als de motor ergenste staat hem aanraakt dat het alarm zal afgaan en daar zit ik niet op te wachten.

Daarnaast spreekt een merk als Abus me wel aan, maar dat is waarschijnlijk omdat ik dit ken vanwege hun fiets en gewoon hang en sluitwerk.

De volgende sloten vind ik zelf dan interessant:De eerste heeft volgens mij het voordeel dat deze eigenlijk door iedere remschijf past en de tweede zou beter zijn i.v.m. het alarmsysteem.

Maar volgensmij zijn eigenlijk ART4 schijfremsloten al compleet overdreven, want dat is namelijk al lang niet meer het zwakste deel, want dat is namelijk de schijf zelf 8)7.

Zal daarnaast ook een grondanker maken of kopen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

fdees schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:18:
Hebben mensen tips qua schijremslot en kettingsloten. Denk zelf dat een combinatieset het handigste is omdat je daarvoor maar één sleutel hebt voor meerdere combinatie.

Is daarnaast een slot met een alarm een goed idee, want ben bang voor dat iedere keer dat er een kat of kind als de motor ergenste staat hem aanraakt dat het alarm zal afgaan en daar zit ik niet op te wachten.

Daarnaast spreekt een merk als Abus me wel aan, maar dat is waarschijnlijk omdat ik dit ken vanwege hun fiets en gewoon hang en sluitwerk.

De volgende sloten vind ik zelf dan interessant:De eerste heeft volgens mij het voordeel dat deze eigenlijk door iedere remschijf past en de tweede zou beter zijn i.v.m. het alarmsysteem.

Maar volgensmij zijn eigenlijk ART4 schijfremsloten al compleet overdreven, want dat is namelijk al lang niet meer het zwakste deel, want dat is namelijk de schijf zelf 8)7.

Ik zou éérst eens gaan kijken naar dát wat je verzekeraar persé wil hebben zodat een simpele 'diefstal' onder de dekking valt...

Ik heb hier een SCM/KIWA gecertificeerd alarm moeten laten monteren maar heb daarbij dan ook 'núl' eisen aangaande (ART) sloten... Maar misschien dat jij graag met kilo's aan sloten wilt gaan leuren én die dingen vervolgens ook ten alle tijden wenst te gaan bevestigen als je bijvoorbeeld onderweg even stopt bij een tankstation om de motorfiets van vers sap te gaan voorzien... Zal je nét zien dat ze je motorfiets stelen terwijl je binnen in de shop een kopje koffie drinkt ná 't afrekenen van die volle tank brandstof >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Pagman
Kettingslot voor thuis en een Schijfremslot voor onderweg en thuis is hoe ik het heb. Zit niet te wachten om ook die hele ketting in de rugzak mee te moeten nemen. :P

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 21:25
Pagman schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:07:
Kettingslot voor thuis en een Schijfremslot voor onderweg en thuis is hoe ik het heb. Zit niet te wachten om ook die hele ketting in de rugzak mee te moeten nemen. :P
Dat heb ik ook. Het kettingslot blijft thuis en het schijfslot zit onder het zadel voor het geval ik onderweg even wil stoppen.

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

wimmel_1 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:04:
[...]

Ik zou éérst eens gaan kijken naar dát wat je verzekeraar persé wil hebben zodat een simpele 'diefstal' onder de dekking valt...

Ik heb hier een SCM/KIWA gecertificeerd alarm moeten laten monteren maar heb daarbij dan ook 'núl' eisen aangaande (ART) sloten... Maar misschien dat jij graag met kilo's aan sloten wilt gaan leuren én die dingen vervolgens ook ten alle tijden wenst te gaan bevestigen als je bijvoorbeeld onderweg even stopt bij een tankstation om de motorfiets van vers sap te gaan voorzien... Zal je nét zien dat ze je motorfiets stelen terwijl je binnen in de shop een kopje koffie drinkt ná 't afrekenen van die volle tank brandstof >:)
Als het goed is verzekering moet ik nog afsluiten, maar kerstperiode reageren ze niet zo snel. Is een gecertificeerd slot niet nodig ivm startonderbreker.

Daarnaast ben ik net als @Pagman @josje94 van plan om alleen het schijfremslot mee te nemen als ik weg ga en de ketting thuis te gebruiken, maar het lijkt me gewoon handig/makkelijk om maar 1 sleutel voor beide situatie's te hebben. Daarnaast heb ik een tas op de motor zitten waarin het slot kan en zeker het eerste slot kan je vrij eenvoudig een beugel voor maken of kopen waarmee je het slot vast maakt aan de motor (nee niet in de remschijf :9 )

• Tylen

Tylen

Zo’n slot is toch een wassen neus. Als hij gejat word koop je even snel een nieuw slot welke je doorslijpt ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:34:
Zo’n slot is toch een wassen neus. Als hij gejat word koop je even snel een nieuw slot welke je doorslijpt ;)
Je wist ook al dat die ART dingen van een serienummer voorzien zijn én dus ook een (bekende) productiedatum hebben? Zelfs een 'oud' slot wat amper gebruikt is is te herkennen aan een sleutel welke amper slijtage sporen heeft welke passen bij een bepaald ge/ver-bruik...

Verzekeraars zijn niet gék en ook zeer zeker niet filantropisch ingesteld :*)

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:50:
[...]

Je wist ook al dat die ART dingen van een serienummer voorzien zijn én dus ook een (bekende) productiedatum hebben? Zelfs een 'oud' slot wat amper gebruikt is is te herkennen aan een sleutel welke amper slijtage sporen heeft welke passen bij een bepaald ge/ver-bruik...

Koop je het slot wat eerder ;). Doe je het sleuteltje er 1000x in en uit. Klaar.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Zie:
https://www.stichtingart.nl/is-mijn-slot-goedgekeurd/

Idd, even goed in de gaten houden. ;) Ik deed dat jaarlijks, verzekeraar meld niks, behalve als het te laat is. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Joopieboy schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:57:
[...]

Zie:

Idd, even goed in de gaten houden. ;) Ik deed dat jaarlijks, verzekeraar meld niks, behalve als het te laat is. :P
Het is ook gewoon scheef dat je het slot nergens kan registreren en dat je dan een melding zou krijgen wanneer het slot vervalt. Dus ik ga zeker ook zoeken naar een nieuwer slot en hopen dat deze dan lang mee mag gaan.

Maar vrijdag eerst de verzekering rond zien te krijgen en dan eens kijken naar de sloten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

fdees schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:02:
[...]

Het is ook gewoon scheef dat je het slot nergens kan registreren en dat je dan een melding zou krijgen wanneer het slot vervalt. Dus ik ga zeker ook zoeken naar een nieuwer slot en hopen dat deze dan lang mee mag gaan.

Maar vrijdag eerst de verzekering rond zien te krijgen en dan eens kijken naar de sloten.
Met een SCM/KIWA gekeurd alarm krijg je dat wél... Kwestie van (tijdig) laten verlengen van 't bijbehorende certificaat wat je bij inbouw hebt ontvangen.

Maar: Het is natuurlijk allemaal ook wel een beetje afhankelijk van het type/merk/model motorfiets wat je aan wenst te gaan schaffen én de plek waar je 't apparaat vervolgens 'thuis' gaat kunnen stallen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

fdees schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:02:
[...]

Informeer je ook even exact in hoe en wat de verzekering wilt en laat dat zwart op wit zetten. :)
Zo had mijn Gixxer de waarde niet, maar met de 'gemeenschappelijke' garage hier beneden moest die toch aardvast met 2 sloten gezet worden, voorkeur minimaal ART4 zodat je hem niet met een fietsketting zou vastzetten. Als ik op reis was, was een schijfremslot en contactslot voldoende. Dat soort zaken moet je gewoon even duidelijk hebben. :)

• sypie
  • Niet online
Kennelijk ben ik afgelopen jaar lief genoeg geweest volgens de kerstmanvrouw. Een mooie set Oxford Hotgrips mogen ontvangen. Na de vakantie de motor maar even binnen zetten voor deze operatie.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sypie schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:12:
Kennelijk ben ik afgelopen jaar lief genoeg geweest volgens de kerstmanvrouw. Een mooie set Oxford Hotgrips mogen ontvangen. Na de vakantie de motor maar even binnen zetten voor deze operatie.
De kerstman/vrouw wil je dus gewoon vaker op de motor zien (én dus vaker van huis....) :D

• sypie
  • Niet online
@wimmel_1 De kerstvrouw weet hoeveel meer plezier ik heb in motorrijden dan in autorijden. Regen, harde wind of 35 graden houden mij niet tegen op de motor. Alleen goede nachtvorst houdt mij tegen en dat is dan alleen vanwege de plakkaten is die van vrachtwagens af kan komen zeilen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:50:
Alleen goede nachtvorst houdt mij tegen en dat is dan alleen vanwege de plakkaten is die van vrachtwagens af kan komen zeilen.
Wat doe jij op de rechterbaan dan? :? :+

• sypie
  • Niet online
Het meeste wat ik rijd is 80km/u weg, enkelbaans dus. Ruim 50km enkele reis. Wanneer je dan in de bochten of op een lang stuk een plakkaat ijs op je bakkes krijgt denk ik niet dat dit heel plezierig is. Daarnaast is het in de bochten nogal verraderlijk.

En ja, ik zag je smileys. Toch geeft ik de collega's het nakijken wanneer ze over plakkaten ijs moeten rijden...

• Pagman
Het schiet lekker op met de tracer net sprong het motor management lampje aan en hield het blok eventjes in. Lijkt alsof ik alleen maar pech heb met dat ding. Tijd voor een nieuwe :')

• Pagman
De motor is er mee gekapt draait niet meer stationair en valt direct uit bij het aanzetten. De vfr is een oud bakbeest maar heeft nergens last van. Nu wachten open de anwb
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zJc5QLc.jpg

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

@Pagman Dat is zuur. Hopelijk komt het nog goed, anders mag je nog om een verlaat kerstcadeautje. Om het nog een beetje positief te maken

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
fdees schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:18:

Zelf heb ik de Oxford Boss, word prima aangeschreven (ik kwam erbij via FortNine) en heeft ook een alarm. Ik heb nog geen enkele keer last gehad van een loos alarm (tenzij ik niet in de buurt was en het niet hoorde). Daarbij heb ik een ketting met een O-ring. Vooral als je de ketting aan iets vast maakt scheelt dat enorm in de lengte (i.p.v. 2m heb je dan bv 1m nodig om een meter te overbruggen).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

LankHoar schreef op donderdag 26 december 2019 @ 17:42:
[...]

Zelf heb ik de Oxford Boss, word prima aangeschreven (ik kwam erbij via FortNine) en heeft ook een alarm. Ik heb nog geen enkele keer last gehad van een loos alarm (tenzij ik niet in de buurt was en het niet hoorde). Daarbij heb ik een ketting met een O-ring. Vooral als je de ketting aan iets vast maakt scheelt dat enorm in de lengte (i.p.v. 2m heb je dan bv 1m nodig om een meter te overbruggen).
Bedankt, was zelf ook al van plan om er een te zoeken met een O-ring vanwege gewicht/lengte voordelen. Alleen nog geen losse ketting kunnen vinden wanneer je al een schijfremslot hebt om deze te combineren.

Maar fijn om te horen :*) dat je nog geen ervaring hebt met valse alarmen. Was ook wel van plan om het fortnine principe te gaan aanhouden, althans misschien niet altijd een hoes erover, maar dat is puur vanwege het feit dat dit niet echt in mijn gebruikswijze van de motor past. Veel plezier rijden 8) en geen woonwerkverkeer.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
fdees schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:07:
[...]

Bedankt, was zelf ook al van plan om er een te zoeken met een O-ring vanwege gewicht/lengte voordelen. Alleen nog geen losse ketting kunnen vinden wanneer je al een schijfremslot hebt om deze te combineren.

Maar fijn om te horen :*) dat je nog geen ervaring hebt met valse alarmen. Was ook wel van plan om het fortnine principe te gaan aanhouden, althans misschien niet altijd een hoes erover, maar dat is puur vanwege het feit dat dit niet echt in mijn gebruikswijze van de motor past. Veel plezier rijden 8) en geen woonwerkverkeer.
Trouwens, ik heb wel al regelmatig gehad dat het alarm afgaat bij het opendoen van het slot. Omdat het gat aan de onderkant zit is het lastig mikken zonder te kijken. Maar dat is dan echt enkele seconden voordat het je lukt, dus m.i. geen probleem.

Hoezo zou je geen hoes gebruiken wanneer je motor buiten staat? Juist als hij langere tijden zo staat wanneer je enkel voor plezier rijd dan zou ik dat wel doen, dan houd je hem een beetje schoon ook (stof/regen etc.).

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

LankHoar schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:22:
[...]

Trouwens, ik heb wel al regelmatig gehad dat het alarm afgaat bij het opendoen van het slot. Omdat het gat aan de onderkant zit is het lastig mikken zonder te kijken. Maar dat is dan echt enkele seconden voordat het je lukt, dus m.i. geen probleem.

Hoezo zou je geen hoes gebruiken wanneer je motor buiten staat? Juist als hij langere tijden zo staat wanneer je enkel voor plezier rijd dan zou ik dat wel doen, dan houd je hem een beetje schoon ook (stof/regen etc.).
Diie 2 tellen dat gaat niet direct een probleem vormen.

Hij kan gelukkig thuis altijd binnen staan, daar gaat er wel een hoes overheen, maar mocht ik ergens eens een dag naartoe gaan ga ik geen hoes meenemen om hem paar uur onder te zetten. Althans zoals ik het nu zie.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Joopieboy schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:57:
[...]

Zie:

Bij mijn slot staat "uit productie".... is die dan goedgekeurd of niet.... :?

Wise enough to play the fool

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 21:47
Maar ergens klopt het niet als een slot eerst ART4 goedgekeurd is en een jaar later niet meer in de lijst staat.
Op deze manier kom je als verzekeraar overal onderuit.
EN kunnnen ze je verplichten elk jaar een nieuw slot te koppen. Kolder!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:14
Had dit een keer nagevraagd bij mijn verzekeraar en zij gaven aan dat het slot tijdens aanschaf goedgekeurd dient te zijn. Zo gebruik ik nog steeds wel een schrijfremslot die niet meer ART gecertificeerd is maar dat was die wel tijdens aanschaf.

• Pagman
fdees schreef op donderdag 26 december 2019 @ 16:14:
@Pagman Dat is zuur. Hopelijk komt het nog goed, anders mag je nog om een verlaat kerstcadeautje. Om het nog een beetje positief te maken
Ik hoop dat een verlaat kerstcadeau niet nodig is, ik heb deze pas sinds juli :D . De motor draait weer nog wel met het motorstoringslampje aan. De ANWB had helaas niet de juiste aansluiting om de obd uit te lezen. Minpool los om de boordcomputer te resetten heeft ook niet geholpen. Toen we wouden wegrijden onder begeleiding van de anwb begon de motor weer te pingelen en viel weer uit. Ongeveer 30-40 seconden aan het gas gehangen waarna de motor weer goed liep, vervolgens niks raars gemerkt onderweg naar huis. Ik denk dat het probleem zich in de lambda sensor voordoet.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Who's with me? 8)

OK

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:02
Dit. Ben geen kerst mens en al zeker geen winter mens. Zou het liefst een winterslaap houden. Deze tijd van het jaar is wel voor mij altijd het moment dat ik denk laat die zomer er nu maar aan komen :)

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-01 10:33
fdees schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:07:
[...]

ik heb deze al een tijdje geleden aangeschaft bij motoport.. een ART4 schijfremslot + ketting met O-ring (is op dit moment alleen niet leverbaar volgens site) aan de andere kant rijdt ik alleen oudere motoren van 15+jr en past ketting+slot onder buddy ;)
Afbeeldingslocatie: https://shop.motoport.nl/media/cache/resolve/sylius_shop_product_slide_large/0/5/5/b/055b94526099cbe4536c3264455aa3129932bb7c_sxp_65_80286.jpg

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Tylen

Tylen

[...]

Nog even nachtje over geslapen. Maar je kan natuurlijk ook net een nieuwe gekocht hebben toch ;).

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Pagman schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:12:
[...]

Ik hoop dat een verlaat kerstcadeau niet nodig is, ik heb deze pas sinds juli :D . De motor draait weer nog wel met het motorstoringslampje aan. De ANWB had helaas niet de juiste aansluiting om de obd uit te lezen. Minpool los om de boordcomputer te resetten heeft ook niet geholpen. Toen we wouden wegrijden onder begeleiding van de anwb begon de motor weer te pingelen en viel weer uit. Ongeveer 30-40 seconden aan het gas gehangen waarna de motor weer goed liep, vervolgens niks raars gemerkt onderweg naar huis. Ik denk dat het probleem zich in de lambda sensor voordoet.
klinkt als iets wat mijn MT09 ook heeft gehad, vocht bij de stekker van de O2 sensor. En het storings lampje gaat alleen uit als deze gereset word vanaf 2017 dus accu polen los halen gaat niks helpen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Streepje schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:15:
[...]

klinkt als iets wat mijn MT09 ook heeft gehad, vocht bij de stekker van de O2 sensor. En het storings lampje gaat alleen uit als deze gereset word vanaf 2017 dus accu polen los halen gaat niks helpen
'Vroegâh' kon je de FI's (Fault Indicator's) nog volledig uitlezen én resetten middels het display en wat typewerk op de knopjes van het cockpitje. Tegenwoordig MOET je daar helaas een OBD2 kabel + laptop voor hebben |:(

Ik ben van m'n 2004 R6 (RJ09) ooit onderweg de TPS aan het afstellen geweest... :*) 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 27-12-2019 11:24 ]

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

wimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:22:
[...]

'Vroegâh' kon je de FI's (Fault Indicator's) nog volledig uitlezen én resetten middels het display en wat typewerk op de knopjes van het cockpitje. Tegenwoordig MOET je daar helaas een OBD2 kabel + laptop voor hebben |:(

Ik ben van m'n 2004 R6 (RJ09) ooit onderweg de TPS aan het afstellen geweest... :*) 8)
ik kocht afgelopen zomer een obd2 kastje met yamaha verloop. afgelopen maatje de accu leeg en storing, komt bij mij is het kastje kapo :F dus toen mijn broertje gebeld aangezien die weer een obd2 verloop heeft voor de laptop

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:16
@wimmel_1 of zelfs door middel van het FI lampje zelf. Het ritme van het knipperen gaf dan de foutcode aan.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Net de verzekering afgesloten en nagevraagd over beveiliging van de motor, maar ik heb alleen een ART4 slot nodig. Zullen het maar houden op langleve zeeuwse platteland. Ook doen ze niet aan winterstop voor verzekeringen.

Voordeel van mijn verzekeraar (ZLM) is dat ik voor de auto een slipcursus heb gedaan en daarbij 2 extra schadevrije jaren heb. Deze tellen ook mee voor de motor dus was gewoon €70 goedkoper dan vergelijkbare verzekeringen voor motoren, alleen ANWB zat in de buurt, maar was ook nog steeds €20 duurder.

Dus nu maar eens slot uitzoeken en de afspraak inplannen om de motor te gaan ophalen :*)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ZLM, herkenbaar. Goeie ervaring mee verder. :)

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:22:
[...]

Nee hoor ;). Kan nog steeds.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:05:
[...]

Nee hoor ;). Kan nog steeds.
Oohw?? Ik kan 't bij m'n MT10 geloof ik niet (moet ook héél eerlijk bekennen dat ik er nog niet écht naar gekeken en/of gezocht heb).

Ik heb ergens de complete servicemanual (fabriek) van dat apparaat maar heb er ook nog niet in gekeken :o

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:08:
[...]

Oohw?? Ik kan 't bij m'n MT10 geloof ik niet (moet ook héél eerlijk bekennen dat ik er nog niet écht naar gekeken en/of gezocht heb).

Ik heb ergens de complete servicemanual (fabriek) van dat apparaat maar heb er ook nog niet in gekeken :o
Staat erin. Eerst naar diag mode in dash en dan allemaal dingen doen.

Zelf reset ik ik ook altijd zelf de error in de racers.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Jouw collega's kunnen je handleidingen vast erg waarderen of niet :+

• Tylen

Tylen

xos schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:55:
Jouw collega's kunnen je handleidingen vast erg waarderen of niet :+
Heb geen collegae :P En mijn handleidingen (zakelijk gezien) zijn onovertroffen 8)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:21
Tylen schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:11:
[...]

Staat erin. Eerst naar diag mode in dash en dan allemaal dingen doen.

Zelf reset ik ik ook altijd zelf de error in de racers.
Mijn transalp geeft nooit en te nimmer errors op het dashboard.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:16
@HTT-Thalan alstie stuk is doettie t gewoon helemaal niet. Mooie analoge oplossing :D

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:45:
[...]

Heb geen collegae :P En mijn handleidingen (zakelijk gezien) zijn onovertroffen 8)
Jou binnenkort dan via m'n werkgever maar eens gaan aanbevelen bij een klant van me... Citrix Nescaler 'hobby' met 'oude' SSL cipher-suites waar ik geen tijd en effort in wil/kan steken als L2 / L3 engineer (en waar bij m'n collegea óók geen parate kennis van aanwezig is) :*)

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:33:
[...]

Jou binnenkort dan maar eens gaan aanbevelen bij een klant van me... Citrix Nescaler 'hobby' met SSL cipher-suites waar ik geen tijd en effort in wil steken als L2 / L3 engineer (en waar bij m'n collegea óók geen kennis van aanwezig is) :*)
Yes... dan is er maar 1 iemand die je moet hebben, en dat is ikkuh :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:34:
[...]

Yes... dan is er maar 1 iemand die je moet hebben, en dat is ikkuh :)
Money voor de beemer 8) ;)

• HTT-Thalan
aidanl schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:13:
@HTT-Thalan alstie stuk is doettie t gewoon helemaal niet. Mooie analoge oplossing :D
Nog beter, er is altijd wel iets stuk aan de alp maar ze heeft nog nooit _niet_ gelopen. Ben zelfs ooit een keer op één cylinder thuisgekomen. Momenteel is het de dashboardverlichting die nieuwe lampjes behoeft, en de linker richtingaanwijzerstand van de schakelaar heeft een ferme hand nodig. De accu begint ook minder te worden maar tot noch toe geen startproblemen.

• Secsytime
  • Laatst online: 12:04

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:09:
[...]

Nog beter, er is altijd wel iets stuk aan de alp maar ze heeft nog nooit _niet_ gelopen. Ben zelfs ooit een keer op één cylinder thuisgekomen. Momenteel is het de dashboardverlichting die nieuwe lampjes behoeft, en de linker richtingaanwijzerstand van de schakelaar heeft een ferme hand nodig. De accu begint ook minder te worden maar tot noch toe geen startproblemen.
Ik dacht dat het was “koop een boot, werk je dood”.. maar gaat dus ook op voor een transalp :+ :p

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:09:
[...]

Dat 'tot noch toe' doet 't 'm.... Wacht maar totdat de buitentemperatuur een paar graden onder het vriespunt komt en je in de ochtend vol goede moed thuis weg wilt rijden naar je werk om daar op tijd te arriveren ;)

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:27:
[...]

Dat 'tot noch toe' doet 't 'm.... Wacht maar totdat de buitentemperatuur een paar graden onder het vriespunt komt en je in de ochtend vol goede moed thuis weg wilt rijden naar je werk om daar op tijd te arriveren ;)
Tja, dan heb ik startkabels, en nog twee andere voertuigen om mijn weg mee te vervolgen, nieuwe accu's genoeg op voorraad bij ad :P.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:00

Youk

Volvo For Life

Zo, deze ochtend om 8:15 uur thuis gekomen van mijn werk, laatste van 7 nachtshiften. En door de regen toch nog een klein ommetje gemaakt. Ik moest en zou de teller van de Viffer op 155K km krijgen want dit was toch echt het laatste ritje van dit jaar.

En wat denk je ... opdracht geslaagd d:)b

* Youk altijd op zoek is naar mijlpalen

Volvo Classic Club Belgium

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:46:
[...]

Tja, dan heb ik startkabels, en nog twee andere voertuigen om mijn weg mee te vervolgen, nieuwe accu's genoeg op voorraad bij ad :P.
Hmmm....Start-Kabels.... Daar IS ooit iets mee kan ik me váág herinneren, vooral als 't éven snel moet en je ook niet op andermans 'ge-hobby' let qua samenstellen van zo'n setje kabels... :9 8) :'(

Mijn 2016 brommer met even oude accu kon afgelopen najaar op eigen gelegenheid met de vrachtwagen vanuit Duitsland naar NL terug nadat 't ding de 'ompoot-actie' niet écht goed had kunnen waarderen
....

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Iets met een ecu die dacht fuck it toch? :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:52:
Iets met een ecu drie dacht fuck it toch? :+
Ja, en niet eens de vraag "Weet U 't zeker?" ... Géén Windows systeem dus, klaarblijkelijk 8)

Lijstje met 'storingen' was bést lang toen 't ding daarna aan de computer gehangen werd maar gelukkig niets écht 'stuque' op een tweetal zekeringen ná :*) Zelfbescherming van 't systeem had z'n werk (gelukkig) goed én snel gedaan. Alleen resetten ging dus alleen middels een laptop met OBD2 kabel.....

Volgend jaar neem ik dus beter zowel een aanhanger achter de auto (met daarop de motor) als ook de originele fabrieks-servicemanual mee ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 27-12-2019 18:15 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:56:
[...]

Ja, en niet eens de vraag "Weet U 't zeker?" ... Géén Windows systeem dus, klaarblijkelijk 8)

Lijstje met 'storingen' was bést lang toen 't ding daarna aan de computer gehangen werd maar gelukkig niets écht 'stuque' op een tweetal zekeringen ná :*) Zelfbescherming van 't systeem had z'n werk (gelukkig) goed én snel gedaan. Alleen resetten ging dus alleen middels een laptop met OBD2 kabel.....

Volgend jaar neem ik dus beter zowel een aanhanger achter de auto (met daarop de motor) als ook de originele fabrieks-servicemanual mee ;(
:P Of we zorgen er gewoon voor dat @timmie271 op tijd tankt, waardoor jij niet zo lang stil hoeft te staan en de accu niet leegloopt.

I have stability. The ability to stab.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:47:
[...]

:P Of we zorgen er gewoon voor dat @timmie271 op tijd tankt, waardoor jij niet zo lang stil hoeft te staan en de accu niet leegloopt.
"Vrouw naar m'n hart" ... Gewoon het pijnpunt ook precies dáár leggen waar 't eigenlijk ook allemaal mee begon tijdens 't weekend (RCA) _/-\o_

Accu was al 'slecht' maar.... Dát vertellen we niet, hé!!

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 27-12-2019 18:59 ]

• Tylen

Tylen

Vrouwen onthouden ook altijd alles :(

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 21:47
hier ook alleen maar goede ervaringen mee.
Voordeel van in West brabant wonen

• SmurfLink
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:01:
Vrouwen onthouden ook altijd alles :(
Tja ;) meer dan een uur wachten vergeet je niet heel snel... en dan door de haast bij afgesloten stukken komen omdat de navi het niet meer deed, stuk dwars door het bos en vervolgens half verdwaald... _O- ja die rit heeft wel indruk gemaakt.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

f2ride2001 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:09:
hier ook alleen maar goede ervaringen mee.
Voordeel van in West brabant wonen
Met vrouwen?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_O- _O- Dáár ging de Cola!! :+

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ja, dat was me het weekend wel. *O*

Wanneer gaan we terug? :9~

@wimmel_1 als je nu zonder cola zit mag je altijd langs komen, heb nog wel een flesje staan die je mag hebben. :(:)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Youk schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:41:

@wimmel_1 als je nu zonder cola zit mag je altijd langs komen, heb nog wel een flesje staan die je mag hebben. :(:)
't Zijn zo met die dingen wél de weekenden om te blijven herinneren én: Alles is uiteindelijk ook gewoon goed gekomen waarbij ook iedereen én alles gewoon heel thuis gekomen is na een weekend wat qua sfeer SU-PER was!!

Dit weekend overigens niet in 't altijd mooie en gezellige Anvers.... Cola'tje houdt ik graag even te-goed (y)

• SmurfLink
  • Niet online
Youk schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:41:

Beetje frisjes nu, doe maar ergens als het weer mooi weer is. :P

• Youk

Youk

Volvo For Life

SmurfLink schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:55:
[...]

Beetje frisjes nu, doe maar ergens als het weer mooi weer is. :P
Valt toch nog wel mee. Zo erg is het toch nog niet?

Afbeeldingslocatie: https://fabulousmotorcycletours.files.wordpress.com/2012/12/frozen_motorcycle_biker.jpg?w=584

@wimmel_1 ik werk alleen maar in Port d'Anvers :P Wonen doe ik op de parking.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Youk Fake-News o<:)

Maar dat hebben ze daar al jaren, zelfs voordat 't internet 'uitgevonden' was kon je de borden daar beter maar niet vertrouwen en dus béter je eigen landkaart uitklappen zodat je niet 'even' via Middelkerke naar Brussel geleid werd :*)

[ Voor 105% gewijzigd door Will_M op 27-12-2019 20:23 ]

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Ah joh, gewoon op de gok toch? Wel zo leuk ;)

Dit jaar is er trouwens nog een leuke uitverkoop bij Motorhuis Zwolle, veel voor helft van het geld. Ik ga morgen eens kijken voor nieuwe schoenen (En misschien een kek jasje)

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ach hoe rondleiding in Belgie zijn is altijd bijzonder, net als hoe lang wegwerken kunnen duren.

Zit regelmatig op de expressweg N49 en E34. Want dat is vanuit Zeeuws-Vlaanderen soms korter dan over Walcheren. Maar ook echt nog steeds stoplichten op deze weg en wegwerken waar ze volgensmij nu al een paar jaar aan bezig zijn. Althans er staan borden en rondleidingen, maar of er wat gebeurd :? . Weet niet hoe ze wegen ook zo matig kunnen aanleggen

Ach dat was weer genoeg geklaagd, de benzine is gelukkig nog steeds een stuk goedkoper. :D

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

fdees schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:01:
Ach hoe rondleiding in Belgie zijn is altijd bijzonder, net als hoe lang wegwerken kunnen duren.

Zit regelmatig op de expressweg N49 en E34. Want dat is vanuit Zeeuws-Vlaanderen soms korter dan over Walcheren. Maar ook echt nog steeds stoplichten op deze weg en wegwerken waar ze volgensmij nu al een paar jaar aan bezig zijn. Althans er staan borden en rondleidingen, maar of er wat gebeurd :? . Weet niet hoe ze wegen ook zo matig kunnen aanleggen

Ach dat was weer genoeg geklaagd, de benzine is gelukkig nog steeds een stuk goedkoper. :D
De E34 (Traject: Antwerpen -> Eindhoven v.v.) is onlangs in een paar maanden tijd bijna geheel van volledig nieuw 'fluister asvalt' voorzien. Ik zag afgelopen zomer de borden staan waarop vermeldt stond dat de werkzaamheden eind November 2019 afgerond zouden zijn en voor 't aangegeven deel klopt dat ook wonderbaarlijk wel.

Enige stukje 'betonplaat' ligt nu nog van Oud Turnhout tot aan Arendonck (±5Km. v.v). Als je vanuit NL komt dan is het NL ZOAB wat er op de E34/A67 ligt zelfs rumoerig :*)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
@SmurfLink Ik weet van niks O-) O-)

Gamertag: timmie271

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:56:
[...]

En de TDM had er gewoon helemaal niks van ( met een accu die in rust sowieso nog maar net de 11v haalt) :Y :Y

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:50:
[...]

En de TDM had er gewoon helemaal niks van ( met een accu die in rust sowieso nog maar net de 11v haalt) :Y :Y
Kennelijk ben jij gewoon overtuigend genoeg :+

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
hoe staat het eigenlijk met de tiger van @BartW ?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
Gisteren weer vertrokken naar de veluwe. Rond 18:00 begon het te vriezen. Nu vriest het nog :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Z6c0KBotQee93Xm2vonPq59/full.jpg
Morgen weer naar huis.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 14:35
Nou carburateur gereviseerd en de F650 start weer perfect met koud weer. Nog bedankt voor de persoon die mij de Stedl Nautilus had aangeraden, onmogelijk luide claxon en ik heb hem al een paar keer mogen gebruiken met gewenst resultaat. We kunnen er weer tegenaan!

• BartW
  • Registratie: December 2002
Maegrim schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:00:
hoe staat het eigenlijk met de tiger van @BartW ?
Staat gerepareerd in de winterstalling. Gisteren een nieuwe jas gehaald, nu nog een helm en ik kan weer rijden.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-01 11:52
@harley hoop voor je dat je zadelverwarming hebt :+ Ben je met een plaatselijke motorclub?

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:33
te koud om buiten te zijn en hij gaat kamperen :X

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

harley schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:42:
Gisteren weer vertrokken naar de veluwe. Rond 18:00 begon het te vriezen. Nu vriest het nog :)
[Afbeelding]
Morgen weer naar huis.
Wanne bikkel _O_

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 12:03
Wel gaaf, maar motor en tentje is een combinatie die het voor mij niet wordt. o<:)

Wat voor treffen was dat op de Veluwe?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Ff naar Roké geweest voor oliebollen, was er een of ander club met 30 Tigers die alles hebben opgegeten :( :(

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@harley , heb jij dat plankje onder je staander ingegraven of was het zover de grond in gezakt voor het ging vriezen?

Ziet er wel goed uit :) ... en erg koud :X

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/70RvM7tP8OU05cyHfEHzD2f5/full.jpg

Zadel verwarming heb ik wel maar gisteren iig niet gebruikt. Vond de handvat verwarming al te warm icm de stuurmoffen.

Plankje heb ik zelf ingegraven want hij stond net te recht vond ik.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• HTT-Thalan
wd200 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:12:
te koud om buiten te zijn en hij gaat kamperen :X
Ik heb speciaal een slaapzak en mat gekocht die tot min 25 gaan, kamperen is geweldig en met de juiste spullen heb je van de kou weinig last. Bovendien is een kampvuur veel fijner als het vuur je ook echt op kan warmen. Wij hebben in de zomer bijna vier weken door Zweden getrokken en buiten een mes, bijl, vuurstaaltje, wat kleding en boodschappen had ik zelf niet veel nodig om me te vermaken.

Motorrijden met koud weer is om dezelfde reden heerlijk, lekkere frisse lucht en je bent warm aangekleed buiten.

Ik ga komend jaar meer kamperen, ook met lage/vries temperaturen, ook off-road.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:51

botoo

💀 too old to die young

HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:35:
slaapzak en mat gekocht die tot min 25 gaan
-25? Die slaapzak en mat houden dat wel vol, en jij? :+

Mijn all season handschoenen doen het ook prima op dit moment, maar ik heb er wel koude vingers aan overgehouden :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Chakotay
Mooi feestje @harley :) Zal lekker stuiteren over dat bevroren zand :P

Pagina: 1 ... 67 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.