Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:29
pwillemske schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:00:
Weet iemand of er een site bestaat waar aangegeven staat welke velgen er origineel onder een auto geleverd zijn? Dus welke velgen er gekozen konden worden af fabriek?
Gewoon de oude brochure en accessoires lijst opzoeken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14:50
pwillemske schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:00:
Weet iemand of er een site bestaat waar aangegeven staat welke velgen er origineel onder een auto geleverd zijn? Dus welke velgen er gekozen konden worden af fabriek?
Gaat denk ik lastig worden. Want behalve de vele keuzes bij de fabriek heeft elke dealer ook nog eens een eigen pakket aan (OEM & niet-OEM)-velgen staan. De eerste berijder zal dan nog steeds vinden dat ze af-fabriek geleverd zijn.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
pwillemske schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:54:
@Famous Gisteren wezen kijken en rond gereden, heb de knoop doorgehakt en kan 'm de 24e ophalen :D . Het is gewoon een erg strakke auto en alles lijkt te kloppen, de verkoper/eigenaar van het bedrijf had de hoeveelheid eigenaren uitgelegd. Tevens rijdt zo'n ding toch echt wel goed :+
Deze is het geworden;
https://www.hentra-autos....0pk-dsg-r20-nieuwstaat/#0
Het zal wel toeval zijn of dat het opeens opviel maar ik zag vandaag de facelift rijden in het blauw.
Reed om 08:28 al de McDrive binnen :+

Ondanks de meningen erg verschillend zijn, blijf ik het toch een geslaagd model vinden!

Xbox live: Ghesous

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13:13
@Famous Haha was het een R of een van de vele andere uitvoeringen? Sowieso zie je het nieuwe model erg weinig in Nederland, maar dat is natuurlijk logisch als ze geïmporteerd moeten worden :P .

In het begin moest ik erg wennen aan de strakkere lijnen en vond ik de “oude” Scirocco mooier, maar hoe langer ik er naar kijk hoe mooier alles wordt O+ Daarnaast vind ik een Golf GTI (clubsport) ook erg mooi, maar dan heb je nog steeds gewoon een Golf :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Famous
  • Nu online
pwillemske schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:40:
@Famous Haha was het een R of een van de vele andere uitvoeringen? Sowieso zie je het nieuwe model erg weinig in Nederland, maar dat is natuurlijk logisch als ze geïmporteerd moeten worden :P .

In het begin moest ik erg wennen aan de strakkere lijnen en vond ik de “oude” Scirocco mooier, maar hoe langer ik er naar kijk hoe mooier alles wordt O+ Daarnaast vind ik een Golf GTI (clubsport) ook erg mooi, maar dan heb je nog steeds gewoon een Golf :P
Ik reed zelf op de N325, 80km/h weg, dus of het 100% een R was durf ik niet te zeggen. Wel de R kleur, grotere wielen en de R-bumper voor in elk geval.

Clubsport kan je nog wel goed eruit halen tov een GTI, zeker een normale Golf :D

Als alles doorgaat mag ik (hopelijk) begin komende week een Polo 1.5tsi Highline/R-line erbij verwelkomen.
Ben erg benieuwd hoe het rijdt want heb eigenlijk nog niet gereden in dit model.
Wel zal er dan een stage 1 op komen met de koppeldruk verhoogd voor de 7traps dsg, gaat het richting de GTI qua performance :)

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:45

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@Famous Uit Duitsland? (import)

Me.

• Dennisdn
pwillemske schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:40:
Daarnaast vind ik een Golf GTI (clubsport) ook erg mooi, maar dan heb je nog steeds gewoon een Golf :P
Ik kan hem nu zo gauw niet vinden. Maar eens een grappig filmpje gezien van een paar Indiërs die een imitatie Scirocco maakte door een olifant op de achterkant van een Golf te laten zitten... :)

• Famous
  • Nu online
Neen, een nieuwe bij de dealer :)
Dennisdn schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Ik kan hem nu zo gauw niet vinden. Maar eens een grappig filmpje gezien van een paar Indiërs die een imitatie Scirocco maakte door een olifant op de achterkant van een Golf te laten zitten... :)
Dat wordt er altijd gezegd in de 'Volksmond" :P
Je bedoelt denk ik de 206 reclame?

• Dennisdn
Famous schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:50:
[...]

Neen, een nieuwe bij de dealer :)

[...]

Dat wordt er altijd gezegd in de 'Volksmond" :P
Je bedoelt denk ik de 206 reclame?

[YouTube: Peugeot 206 commercial - India]
Nee die niet, maar hij was wel met een grote knipoog daarop geïnspireerd. Was ook net na die tijd. Kan ook zijn dat ik een plaatje heb gezien en dat het geen filmpje was want op YouTube kan ik hem nu niet vinden.

Dennisdn wijzigde deze reactie 17-02-2020 16:53 (13%)

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:20
Famous schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:25:
[...]

Ik reed zelf op de N325, 80km/h weg, dus of het 100% een R was durf ik niet te zeggen. Wel de R kleur, grotere wielen en de R-bumper voor in elk geval.

Clubsport kan je nog wel goed eruit halen tov een GTI, zeker een normale Golf :D

Als alles doorgaat mag ik (hopelijk) begin komende week een Polo 1.5tsi Highline/R-line erbij verwelkomen.
Ben erg benieuwd hoe het rijdt want heb eigenlijk nog niet gereden in dit model.
Wel zal er dan een stage 1 op komen met de koppeldruk verhoogd voor de 7traps dsg, gaat het richting de GTI qua performance :)
Netjes man!
Mijn golf highline met r-line 1.0 tsi gaat eruit, komt hopelijk een golf highline business r 1.5 tsi voor de in plaats voor een jaartje. Daarna eindelijk zelf uitkiezen :P

Ze hadden overigens een golf highline 1.5 tsi 130pk met led koplampen en 17" Dijon velgen voorgesteld, maar heb gevraagd of ze geen R-line hebben staan. Staat mooie witte highline business R bij Wealer met 1.5 tsi 150pk handbak, hoop die dan te krijgen..

• Famous
  • Nu online
Scrtz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:22:
[...]

Netjes man!
Mijn golf highline met r-line 1.0 tsi gaat eruit, komt hopelijk een golf highline business r 1.5 tsi voor de in plaats voor een jaartje. Daarna eindelijk zelf uitkiezen :P

Ze hadden overigens een golf highline 1.5 tsi 130pk met led koplampen en 17" Dijon velgen voorgesteld, maar heb gevraagd of ze geen R-line hebben staan. Staat mooie witte highline business R bij Wealer met 1.5 tsi 150pk handbak, hoop die dan te krijgen..
Handbak? :+
Ach als je daarna zelf mag kiezen is het overigens prima!

150pk bakje was hier wel de eis, anders is het een 1.0 in de Polo.
Nog een paar andere “eisen” en kwam er bijna direct eentje op het pad. Wel eerst in Duitsland gekeken (@GerCor je kent me :P ) maar dus snel geslaagd in Nederland welke op voorraad stond bij de dealer om de hoek!

Vandaag akkoord gegeven dus hopelijk staat die met 1,5 week op de stoep :)

• Scrtz
Famous schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:48:
[...]

Handbak? :+
Ach als je daarna zelf mag kiezen is het overigens prima!

150pk bakje was hier wel de eis, anders is het een 1.0 in de Polo.
Nog een paar andere “eisen” en kwam er bijna direct eentje op het pad. Wel eerst in Duitsland gekeken (@GerCor je kent me :P ) maar dus snel geslaagd in Nederland welke op voorraad stond bij de dealer om de hoek!

Vandaag akkoord gegeven dus hopelijk staat die met 1,5 week op de stoep :)

[Afbeelding]
Ja ach handbak met 150pk is al een stuk minder erg dan handbak met 1.0 tsi 110pk, dan blijf je roeren :P

Wel lekker zo'n Polo hoor!

Scrtz wijzigde deze reactie 17-02-2020 22:15 (3%)

• Hermaniak88
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:24
Ik hoop dat dit de juiste topic is, anders graag verplaatsen.

We hebben een Passat B7 2.0 TDI. De vorige beurt heeft de VW garage de waterpomp vervangen en daarbij de koelvloeistof er uit getapt. Toen we de auto terug kregen bleek dat de temperatuurmeter (bij je snelheidsmeter) niet tot de 90 graden kwam, maar tot ongeveer 80 en bij langere afstanden zelfs ging dalen. Als gevolg hiervan zijn we terug gegaan naar de garage, waarbij ze een kapotte thermostaat hadden geconstateerd. We hebben een discussie gehad over waar de schuld lag van dit probleem, aangezien voor de grote beurt het geheel goed functioneerde. Uiteindelijk hebben we de kosten (765 euro) 50/50 verdeeld.

Nu lijkt het er op dat de kachel enigzins verstoord is. Er komt namelijk alleen warme lucht uit, ongeacht de temperatuur instelling en of de airco aan of uit staat. Het betreft een climate control systeem. Als ik de kachel uit en aan zet (dus via de off knop) is het probleem verholpen, maar dit lijkt me vrij bijzonder. Herkend iemand dit probleem? Kan dit te maken hebben met de vervanging van de thermosstaat? Ik las dat ik zelf ook de boel kan resetten?

PSN: Hanspatat050

• Famous
  • Nu online
Hermaniak88 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:50:
Ik hoop dat dit de juiste topic is, anders graag verplaatsen.
Je kan hem inderdaad 'resetten' maar of dit het probleem gaat verhelpen weet ik niet.
Een how to filmpje:

YouTube: How to reset and calibrate HVAC flaps in VW Climatronic Passat b6 🚗👨‍🔧

@Scrtz Moet zeggen dat ik een handbak totaal niet erg vind (ongeacht het vermogen).
Echter rij ik wel, zeker op de terugweg, in de file. Dan ben je erg blij met een DSG :+

• Dennisdn
Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:12:
[...]

@Scrtz Moet zeggen dat ik een handbak totaal niet erg vind (ongeacht het vermogen).
Echter rij ik wel, zeker op de terugweg, in de file. Dan ben je erg blij met een DSG :+
Tot m'n huidige auto had ik altijd schakelbakken en vond ik automaten iets voor bejaarden. Maar eenmaal gewend: nooit meer iets anders! Moest afgelopen weekend een schakel-auto verplaatsen, maar dat was gewoon weer even wennen die koppeling (lees: ik trapte hem vol in de touren alsof ik net mn rijbewijs had).....

Dennisdn wijzigde deze reactie 18-02-2020 09:55 (6%)

• Scrtz
Dennisdn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:54:
[...]

Tot m'n huidige auto had ik altijd schakelbakken en vond ik automaten iets voor bejaarden. Maar eenmaal gewend: nooit meer iets anders! Moest afgelopen weekend een schakel-auto verplaatsen, maar dat was gewoon weer even wennen die koppeling (lees: ik trapte hem vol in de touren alsof ik net mn rijbewijs had).....
Ja mijn A3 e-tron was uiteraard ook DSG, vind het ook heerlijk en zal zelf ook nooit meer zonder kiezen. Maar met zo'n huur/shortlease ben ik allang blij als het een R-line is en optisch beetje gaaf eruit ziet :P

• Famous
  • Nu online
[...]

Mensen die 'tegen' een automaat zijn hebben
of geen goede automaat gereden
of zeggen dat een handbak sportiever rijdt..

Dat laatste is misschien voor het gevoel zo maar het is niet voor niets dat sommige luxe sportwagens enkel met automaat worden geleverd. Je kan er natuurlijk ook niet zelf tegenop schakelen 8)7

Ben wel benieuwd hoe het is de 1.5TSI samen met de DSG, de Polo stond nog in 'dealer'mode en kon niet harder dan 30km/u rijden. Hadden geen andere Polo 1.5 staan om de proefrit mee te maken.

• Dennisdn
Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Ben wel benieuwd hoe het is de 1.5TSI samen met de DSG, de Polo stond nog in 'dealer'mode en kon niet harder dan 30km/u rijden. Hadden geen andere Polo 1.5 staan om de proefrit mee te maken.
Nou, de 1.5TSI rijdt gewoon hartstikke goed. Dus met een lichtere Polo kan dat alleen maar nóg leuker worden :) Aan de foto te zien (houten vloer) en de wetenschap wat ongeveer om de hoek zal zijn, is het de dealer met de grote Z? Uit eigen ervaring weet ik dat zij bijzonder weinig moeite willen doen om de juiste auto voor een proefrit in te zetten (want dan moeten ze aan Pon betalen). Soms lijkt het wel of ze daar liever géén auto's verkopen.

Ik moet toch eens uitzoeken hoe ik hem in de dealer-mode krijg voor als m'n vriendin hem weer eens wil meenemen...

Dennisdn wijzigde deze reactie 18-02-2020 12:26 (22%)

• Famous
  • Nu online
Dennisdn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:13:
[...]

Nou, de 1.5TSI rijdt gewoon hartstikke goed. Dus met een lichtere Polo kan dat alleen maar nóg leuker worden :) Aan de foto te zien (houten vloer) en de wetenschap wat ongeveer om de hoek zal zijn, is het de dealer met de grote Z? Uit eigen ervaring weet ik dat zij bijzonder weinig moeite willen doen om de juiste auto voor een proefrit in te zetten (want dan moeten ze aan Pon betalen). Soms lijkt het wel of ze daar liever géén auto's verkopen.

Ik moet toch eens uitzoeken hoe ik hem in de dealer-mode krijg voor als m'n vriendin hem weer eens wil meenemen...
Dat denk ik ook wel, imo rijdt VAG altijd wel goed. Een maatje heeft net de nieuwe Leon met hetzelfde blok en die is er in elk geval enthousiast over.
al zal er een stage 1 op komen ;)

Hij staat inderdaad daar.
Had eigenlijk al akkoord gegeven voor ik de auto gezien had. Gisteren was ik toevallig in de buurt dus reed even langs. Proefrit werd wel aangeboden maar dan in de 1.0 ;w
Als je echt een proefrit wil maken regelen ze het wel denk ik, anders zou ik mooi opzoek gaan naar een andere dealer |:(

Moet zeggen dat ik bij Pouw (de Caddy) ook geen proefrit gemaakt had.
Zijn toch nieuwe auto's en wat ik zei, de ervaring is dat VAG eigenlijk wel goed rijdt :)

• Dennisdn
Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:40:
[...]

Als je echt een proefrit wil maken regelen ze het wel denk ik, anders zou ik mooi opzoek gaan naar een andere dealer |:(
Dat heb ik toen gedaan. Helaas werd die binnen een paar maanden alsnog door Z overgenomen :(

• Famous
  • Nu online
Dennisdn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:44:
[...]

Dat heb ik toen gedaan. Helaas werd die binnen een paar maanden alsnog door Z overgenomen :(
In Nijmegen toevallig?

Zij 'willen' inderdaad groter worden met PON.
Zo moeten ook complete showrooms aangepast worden als PON het op de heupen heeft :+ Uiteraard moet de dealer dit wel zelf bekostigen.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Mensen die 'tegen' een automaat zijn hebben
of geen goede automaat gereden
of zeggen dat een handbak sportiever rijdt..

Dat laatste is misschien voor het gevoel zo maar het is niet voor niets dat sommige luxe sportwagens enkel met automaat worden geleverd. Je kan er natuurlijk ook niet zelf tegenop schakelen 8)7

Niks zo leuk als "manuele" koppeling....met sequentiele handbak :).

Mijn kromme E30 met sequentiale bak komt toch ook aardig van zijn plaats hoor :)

(Alleen het geluid is "tikkeltje" luider dan andere bak :D

Heb onlangs met I30N gereden met manuele bak en vind die toch stuk leuker dan de GTI met DSG
Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:08:
[...]

Is dat niet meer voor sprintjes?

Geen idee precies, nooit mee gereden :X
Rally mee gereden. Ja, helpt wel in sprintjes:) Je hoeft immers niet te koppelen als je genoeg rpm draait. Gewoon hengsten en gaan.

Vertrekken is wel nog met koppeling. Voor de rest is koppelen is optie.

Hoordopjes zijn wel nodig of koptelefoon, als je wat YT filmpjes bekijkt.....dan heb je ongeveer het kwart van het geluid in de wagen:D

On topic: Als je elke dag in de file gaat rijden, dan is automaat wel handig denk ik. Anders kan handbak even goed....het is niet dat schakelen zo veel moeite kost....

SadisticPanda wijzigde deze reactie 18-02-2020 14:14 (32%)

• Famous
  • Nu online
SadisticPanda schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:05:
[...]

Niks zo leuk als "manuele" koppeling....met sequentiele handbak :).

Mijn kromme E30 met sequentiale bak komt toch ook aardig van zijn plaats hoor :)

(Alleen het geluid is "tikkeltje" luider dan andere bak :D
Is dat niet meer voor sprintjes?

Geen idee precies, nooit mee gereden :X

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:37
[...]

Ik heb persoonlijk geen voorkeur, maar als je een occasion koopt zou ik wel eerder voor een schakelbak kiezen. Daarnaast komen de negatieve verhalen ook vaak van mensen die jaren geleden met een matige automaat hebben gereden.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 18-02-2020 14:14 (9%)

• Dennisdn
Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:34:
[...]

In Nijmegen toevallig?

Zij 'willen' inderdaad groter worden met PON.
Zo moeten ook complete showrooms aangepast worden als PON het op de heupen heeft :+ Uiteraard moet de dealer dit wel zelf bekostigen.
Nee dat was Dago die overgenomen is. (Of volgens mij hebben ze vestigingen geruild).

Met die showrooms zit wel een beetje in de automotive. Ik heb een groep Mercedes-dealers als klant die één andere vreemd merk auto in de showroom aanbieden puur en alleen zodat Mercedes de showroomplichten niet op kan leggen.

• Scrtz
Wordt wss dus de Golf highline business R 150pk met AUR camera en spiegelpakket. :D

In wit btw ^^

Scrtz wijzigde deze reactie 18-02-2020 16:58 (9%)

• sjnelle
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
weet iemand of je ook volkswagen sd kaartjes van meer dan 8 gb kunt kopen.
Mijn vader heeft een golf van 2016 en ik wil zijn navigatie updaten maar hij zet dat update niet past.
en de discover media heeft een orgineel volkwagen kaartje nodig.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

sjnelle schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:48:
Mijn vader heeft een golf van 2016 en ik wil zijn navigatie updaten maar hij zet dat update niet past.
https://shop.volkswagen.n...ronics/navigatie-updates/

Me.

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
sjnelle schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:48:
Heeft ie nu een origineel sd kaartje? Dan moet dat kaartje wellicht even op de juiste manier geformatteerd worden, de update zou dan gewoon moeten passen, is in het topic hier al meerdere malen behandeld.

• Famous
  • Nu online
Nou, volgens mij is dit hem enkel dan in plaats van park assist een dsg.
Nu mag die wel geleverd worden :+

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 16:49

MLLL

My first Sony PSP 1

Hermaniak88 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:50:
Als gevolg hiervan zijn we terug gegaan naar de garage, waarbij ze een kapotte thermostaat hadden geconstateerd. We hebben een discussie gehad over waar de schuld lag van dit probleem, aangezien voor de grote beurt het geheel goed functioneerde. Uiteindelijk hebben we de kosten (765 euro) 50/50 verdeeld.
Kostte de thermostaat 765 euro incl. montage? Dat kan ik mij bijna niet voorstellen. 200 euro komt eerder, ik weet niet of je er een beetje knap bij kunt bij een Passat .

• blubbers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:43
Ik heb een vraagje voor de GTE bezittters hier.

Kan je in de computer uitlezen hoeveel KWh je hebt opgeladen via de stekker?

• DonJunior
  • Laatst online: 15:55
MLLL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:58:
[...]

Kostte de thermostaat 765 euro incl. montage? Dat kan ik mij bijna niet voorstellen. 200 euro komt eerder, ik weet niet of je er een beetje knap bij kunt bij een Passat .
Dat is inderdaad wel érg veel voor een thermostaat + man uren.

• Hermaniak88
MLLL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:58:
[...]

Ja dat was wel de berekening van Autoland van den Brug. Volgens hun was de thermosstaat erg lastig bereikbaar en daardoor zat er minstens 4 uur aan werk in.

Overigens heb ik de climatronic gereset zoals op het filmpje en dit lijkt voorlopig te werken!

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11:07

Furr_xL

Get mad, then get over it.

DonJunior schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Dat is inderdaad wel érg veel voor een thermostaat + man uren.
Bedoel je gewoon uitlezen in de boordcomputer als in het scherm/systeem zelf of via OBD-poort? Ik kan het me niet herinneren in de boordcomputer, maar ik heb er volgens mij ook nooit naar gezocht..

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• DonJunior
  • Laatst online: 15:55
Hermaniak88 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Ja dat was wel de berekening van Autoland van den Brug. Volgens hun was de thermosstaat erg lastig bereikbaar en daardoor zat er minstens 4 uur aan werk in.

Overigens heb ik de climatronic gereset zoals op het filmpje en dit lijkt voorlopig te werken!
Even een random thermostaat voor een Passat (en dat is dan dus geen VW originele versie) dus dat zal wel 'iets' in prijs schelen. Stel je rekent 100 euro voor een thermostaat.
https://www.winparts.nl/k...IHI0LD0q9ciRoCa9kQAvD_BwE

Dan blijft er nog 665 euro over.. voor 4 uur werk.. dat is een flinke verdienste voor de garage. :?

• Famous
  • Nu online
DonJunior schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:17:
[...]

Even een random thermostaat voor een Passat (en dat is dan dus geen VW originele versie) dus dat zal wel 'iets' in prijs schelen. Stel je rekent 100 euro voor een thermostaat.
https://www.winparts.nl/k...IHI0LD0q9ciRoCa9kQAvD_BwE

Dan blijft er nog 665 euro over.. voor 4 uur werk.. dat is een flinke verdienste voor de garage. :?
Prijzen van €100,- de uur kan een dealer zo vragen en wie weet wat er precies bij zit.
Een specialist zit hier natuurlijk ruim onder.

@Hermaniak88
Ik weet niet waar je ergens woont maar er zijn genoeg specialisten voor VW :)

• Hermaniak88
Drachten @Famous. Maar helaas heb ik de kosten inmiddels al gemaakt (zij het 50/50) omdat we dagelijks gebruik er van moeten maken.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:00

Rivanov

Apple freak

Mijn vriendin rijdt sindskort een facelift VW Up met de Maps&More app op haar iPhone. Wnaneer zij hier de navigatie van gebruikt, dan wordt de radio niet gedempt zodra de navigatie-instructies worden uitgesproken.

Is hier een instelling voor toevallig, die wij over het hoofd zien? Of is dit niet mogelijk?

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• nii3k
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:48
Steeldunes schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:58:
Twijfel blijft toch heel sterk aanwezig om App-Connect te laten activeren. Helaas is dat in mijn Polo (6C 2017) wel aanwezig maar niet geactiveerd. Ik denk toch wel veel gebruik te maken van Android Auto.

Die ben ik gaan zoeken wat het kost om dit te activeren, wat ik vreemd vind is dat het via die NL Webshop 339 euro kost en via de DE Webshop 208 euro kost...
Waarom zit hier zo'n groot verschil in?

Zijn er nog andere opties? Na wat onderzoek bleek dat die niet even snel te activeren is buiten de VW dealer om.

Sowieso wel jammer; Mijn Polo is uitgebreider dan die van 2 vrienden van mij (parkeersensoren, stuurbedieningen etc). Zij hebben dit beide niet, maar dan net weer wel App-Connect... Voelt bijna alsof ze het vergeten zijn te activeren in mijn Polo ;)
Dit nog gedaan? Ik ben ook aan het kijken naar de mogelijkheden. Maar 339 of 208 is wel een verschil..

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14:31

Antera

www.lowering.nl/vcds

Vandaag de nieuwe Golf 8 bij de dealer mogen bewonderen enz. De koplampen kunnen me nog niet bekoren. Binnen is alles wel erg strak en alles is touch geworden en in piano zwart. Jammer dat het allemaal zo vettig word als je het aangeraakt hebt. Een doekje erbij leveren om te poetsen is wel een must. Menu's in de auto zien er wel super uit en kan je vanavond / morgen zien op me youtube kanaal voor de liefhebbers.

Kleine impressie: https://www.facebook.com/...032240034/?type=3&theater

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Dennisdn
Antera schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:49:
Vandaag de nieuwe Golf 8 bij de dealer mogen bewonderen enz.
Dan zullen we hem nu wel langzaam op de weg zien verschijnen.... ben benieuwd of het m’n volgende gaat worden :)

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:23
Op AutoScout24 staan er al een paar te koop

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 16:49

MLLL

My first Sony PSP 1

Hermaniak88 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:07:
Drachten @Famous. Maar helaas heb ik de kosten inmiddels al gemaakt (zij het 50/50) omdat we dagelijks gebruik er van moeten maken.
Dealer heeft de prijs maal twee gedaan en toen de 50/50 regeling naar jou toe....

• Famous
  • Nu online
MLLL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:46:
[...]

Dealer heeft de prijs maal twee gedaan en toen de 50/50 regeling naar jou toe....
Als het een officiële dealer is hebben ze gewoon voorschriften van PON.

Mochten ze inderdaad 50/50 gedaan hebben is het prima imo, dat zal ook de prijs ong. zijn bij een specialist.

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:39:
[...]

Als het een officiële dealer is hebben ze gewoon voorschriften van PON.

Mochten ze inderdaad 50/50 gedaan hebben is het prima imo, dat zal ook de prijs ong. zijn bij een specialist.
Idd. Die uurtarieven etc staan allemaal vast, wordt bepaald door PON/VW.
MLLL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:46:
[...]

Ik snap dat velen de dealerbedragen hoog vinden, vond ik zelf ook altijd maar er zit ook een reden achter natuurlijk. Het kost zo'n bedrijf ook een hoop geld om het Volkswagen (of welk merklogo dan ook) te mogen voeren en daar zitten weer een aantal verplichtingen achter zoals vaste uurtarieven, zoveel % onderdelen bij PON afnemen en je volledig houden aan de voorschriften vanuit de fabriek.

Scrtz wijzigde deze reactie 20-02-2020 08:16 (44%)

• Famous
  • Nu online
En daarbij dus de showroom continu laten aanpassen.
Hier in de regio is het echt ongelofelijk in welk tijdbestek er een nieuwe inrichting moet komen.

De meubels worden voorgeschreven door PON en kan je vertellen dat die al niet goedkoop zijn :+

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:39:
En daarbij dus de showroom continu laten aanpassen.
Hier in de regio is het echt ongelofelijk in welk tijdbestek er een nieuwe inrichting moet komen.

De meubels worden voorgeschreven door PON en kan je vertellen dat die al niet goedkoop zijn :+
Allemaal betaalt door de consument.

Ik zie net dat de nieuwe golf begint bij €26k, mijn god.
In 2012 betaalde ik nog 26k voor een nieuwe polo gti + opties.

• Scrtz
Viper® schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:45:
[...]

Ja moet gewoon snel een highline business R golf 8 komen :P Ben ook benieuwd wat de nieuwe A3 qua prijs gaat doen want als ik zie wat ze al voor de nieuwe A1 vragen be ik er bang voor..
[...]

Tuurlijk betaald de consument dat, een winkel/showroom blijft niet open zonder consumenten :P

• Famous
  • Nu online
[...]

Ik heb geen idee wat de marge is op de verkoop van een nieuwe auto.
Wel is het extreem duur om een dealerschap te hebben en te onderhouden.
[...]

De prijs voor de uitgezochte Polo die (hopelijk volgende week) geleverd wordt ging daar zwaar overheen en dat is niet eens een GTI 8)7

• Viper®
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:26:
[...]

[...]

De prijs voor de uitgezochte Polo die (hopelijk volgende week) geleverd wordt ging daar zwaar overheen en dat is niet eens een GTI 8)7
Polo gti in 2018 gekocht zat over de 37k :X

• Famous
  • Nu online
Viper® schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:29:
[...]

Polo gti in 2018 gekocht zat over de 37k :X
Nieuw?
Dan kon ik beter voor de GTI gaan denk ik :+

Prijs voor de 1.5 TSI (Highline/R-line) stond op €36.xxx. ;w

• Scrtz
[...]

[...]

Van bedrijfswagens weet ik de marges wel omdat ik die zelf verkoop maar van personenwagens vraag ik me dat ook sterk af. Denk echt dat het paar honderden euro werk is, meer niet.

• Dennisdn
[...]

Aan de bovenkant lijkt hij juist goedkoper geworden. Als ik op de 1.5 (150) alles aanklik komt hij krap op 43k terwijl m'n huidige 7.5 tegen de 49k zit. Het enige wat nog niet leverbaar is is lederen bekleding, laat het daarmee 45 worden. Dan nog is ie 4k goedkoper terwijl er nog geeneens pakketvoordeel is zoals Advance enzo.
[...]

Om en nabij 5% heeft de dealer goed zijn best gedaan. Bij lease nog minder. Vroeger kon je zelfs bij lease nog wel een gratis mediasysteem of Abt-chiptuning krijgen maar tegenwoordig kunnen er geeneens een bloemetje of opgelegde kentekenplaten meer vanaf.

Dennisdn wijzigde deze reactie 20-02-2020 15:12 (27%)

• Freakin77
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-02 23:32
Scrtz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:12:
[...]

Ja ach handbak met 150pk is al een stuk minder erg dan handbak met 1.0 tsi 110pk, dan blijf je roeren :P

Wel lekker zo'n Polo hoor!
Daar ben ik 't niet helemaal mee eens. Ik kom vanuit de Golf 6 met 1.4TSI (met 160pk) en rij nu de Golf7.5 met 1.0TSI (110pk), beiden handbak, en ik moet zeggen dat ik amper verschil voel. Zonder gekheid. Ik mis voor m'n gevoel maar een 10-20 pk die net even lekkerder rijden maakt. Maar roeren hoef ik nooit!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Me.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:05

Clubsport ED40 GTI

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-02 00:18
Leuke wagen. Helaas geen schuifdak, en zoals het lijkt geen DCC. Als je toch al dit soort geld uitgeeft, waarom die laatste opties ook niet nemen?

yamahabest wijzigde deze reactie 21-02-2020 10:10 (73%)

• Vissa66
yamahabest schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:07:
Leuke wagen. Helaas geen schuifdak, en zoals het lijkt geen DCC. Als je toch al dit soort geld uitgeeft, waarom die laatste opties ook niet nemen?
Snap ik ook niet. DCC en schuifdak zijn toch zeker wel 2 opties die ik zou aanvinken.

Deze heeft zo te zien ook geen PP, ook zoiets. Koop je zo'n auto, vink je bijna niks aan. Vandaar ook de lage prijs, is gewoon een kale TCR. :P

Clubsport ED40 GTI

• Dennisdn
yamahabest schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:07:
Misschien lease geweest. Als ik onder m’n collega’s kijk gaan ze vrijwel allemaal voor de maximale kale instapper die ze kunnen nemen. Die rijden een 5serie of A6 met nog net geen wieldoppen en TomTom op het raam. Dan ga ik liever een klasse lager zitten met alles erop en eraan.

Als het een particuliere auto is dan snap ik het al helemaal niet, want juist de opties maken het verschil in restwaarde of makkelijke verkoopbaarheid.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Vissa66 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:25:
[...]

Snap ik ook niet. DCC en schuifdak zijn toch zeker wel 2 opties die ik zou aanvinken.

Deze heeft zo te zien ook geen PP, ook zoiets. Koop je zo'n auto, vink je bijna niks aan. Vandaar ook de lage prijs, is gewoon een kale TCR. :P
DCC is toch Driving Mode? En wat is PP?

Me.

• Viper®
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:29:
[...]

PowerPack, 10 pk erbij en mechanisch diff.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:37

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

GerCor schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:29:
[...]

DCC == Dynamic Chassis Control, instelbare dempers.

https://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/technieken/dcc

Al noemt PON het schijnbaar 'Dynamic Drive Control' 8)7 :?

www.google.nl

• Scrtz
https://www.wealer.nl/vol...d-21272935#/specificaties

Deze wordt het, hopelijk issie snel klaar :D

• KoningPaulus
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-02 08:07
GerCor schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:42:
[...]

Kijk je even op de site van Volkswagen. Systeemupdates zijn gratis, de Kaarten van het navigatiesysteem niet. Je moet met een code inloggen e.d.

YouTube: YouTube
Ben ik mij van bewust. Echter, zijn er vaak mensen die ofwel al de update bestanden in hun bezit hebben, of een link hebben naar websites waar ze op staan. ;)

• Famous
  • Nu online
Mooi gebruik maken van de DSG actie.
Ze regelen het maar :Y)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

€ 3.000 erbij en je had de TCR uit 2019 met 12K op de teller.

Me.

• Scrtz
GerCor schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:39:
[...]

€ 3.000 erbij en je had de TCR uit 2019 met 12K op de teller.
Kon ook een GTI Performance van 2019 overnemen van een collega, maar daar wordt je in bijtelling niet heel vrolijk van :P
Famous schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:39:
[...]

Mooi gebruik maken van de DSG actie.
Ze regelen het maar :Y)
Vrees dat het de cataloguswaarde niet omlaag zou halen, heb ik weinig aan dus :P Deze is 35.600 fiscale waarde ofzo, prima te doen nog.

• Vissa66
Viper® schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:31:
[...]

PowerPack, 10 pk erbij en mechanisch diff.
Performance pack, bestaande uit:

19' velgen
Andere remmerij
Begrenser topsnelheid omhoog
Extra spoilerlipje
DCC

Geen vermorgensverschil, mechanisch diff krijg je niet bij VAG, alleen maar elektronisch.

Edit: Combi van trouwens. Elektronisch en mechanisch als ik me niet vergis.

Vissa66 wijzigde deze reactie 21-02-2020 15:54 (9%)

Clubsport ED40 GTI

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:44:
[...]

Kon ook een GTI Performance van 2019 overnemen van een collega, maar daar wordt je in bijtelling niet heel vrolijk van :P

[...]

Vrees dat het de cataloguswaarde niet omlaag zou halen, heb ik weinig aan dus :P Deze is 35.600 fiscale waarde ofzo, prima te doen nog.
Heb er hier ook eentje op het oog. Al wat mee rondgereden. Als moet ik zeggen dat de i30n 275 stukken meer Fun is eerlijk gezegd.

Dit weekend eens AMG a45 testen, keuze is tussen die 3 was :)

• Scrtz
SadisticPanda schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:01:
[...]

Heb er hier ook eentje op het oog. Al wat mee rondgereden. Als moet ik zeggen dat de i30n 275 stukken meer Fun is eerlijk gezegd.

Ja jij leeft nog in een belastingparadijs daar in Bels, dan kan dat nog :P Maar wel supergaf hoor!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-02 20:42
Scrtz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:29:
[...]

Ja jij leeft nog in een belastingparadijs daar in Bels, dan kan dat nog :P Maar wel supergaf hoor!
Voor Vlamingen wel, voor mensen in Brussel en of Wallonie ligt de VB/BIV (~MRB equivalent) een pak anders en betaal je de volle pot voor vermogen.
En voor leasingwagens is het nog eens anders.

Een GTI inschrijven kost je 5000 euro in Wallonie, maar slechts 600 euro in Vlaanderen.
Ben je een leasetoko en wil je een Model 3 Performance inschrijven, kost je 5000 euro want meer als 211kW. Ben je particulier in Vlaanderen? Kost je 0 euro.

Voor grasmaaier motoren is België nog een belastingparadijs. Voor zwaardere vermogens is Vlaanderen dat ook nog en voor Auto's met een fysiek grote motor is het nergens in België interessant.

Zo ver ik weet is België nog het enige land waar 136pk (=100kW) versies van de Audi A6 en BMW 5 serie verkocht worden. Allemaal om de (leasing) motorvermogensbelasting te minimaliseren.

• Dennisdn
AndRo555 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:47:
[...]

En voor leasingwagens is het nog eens anders.
Nou.... voor leasen is Belgie een paradijs.
Mijn collega's die voor ons Antwerpse kantoor werken hebben zo ongeveer oneindige keuze vanuit de werkgever omdat de werkgever in Belgie de leasekosten volledig mag aftrekken. Hun gezegde is altijd: "Wij krijgen eerder een S-klasse AMG dan een tientje opslag".

En de bijtelling wordt berekend met het aantal kilometers tussen huis en kantoor (ongeacht dat ze nooit op dat kantoor komen en altijd bij de klant zijn) en de hoeveelheid CO2 op papier.

Als ik de Golf 1.5 TSI door de Belgische rekensom haal en binnen 25 kilometer van kantoor woon:: (< 25 km 5000 km x CO2-uitstoot x 0,00216 €) = 5000x110x0,00216 = 1.188 euro Bruto bijtelling per jaar.
Dat betaal je in Nederland ongeveer in 2-3 maanden netto.

https://tehogebijtelling.wordpress.com/bijtelling-belgie/

Dennisdn wijzigde deze reactie 22-02-2020 07:12 (5%)

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-02 20:42
Dennisdn schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 07:09:
[...]

Nou.... voor leasen is Belgie een paradijs.
Mijn collega's die voor ons Antwerpse kantoor werken hebben zo ongeveer oneindige keuze vanuit de werkgever omdat de werkgever in Belgie de leasekosten volledig mag aftrekken. Hun gezegde is altijd: "Wij krijgen eerder een S-klasse AMG dan een tientje opslag".
Niet meer in 2020, tenzij (PH)EV.
En de bijtelling wordt berekend met het aantal kilometers tussen huis en kantoor (ongeacht dat ze nooit op dat kantoor komen en altijd bij de klant zijn) en de hoeveelheid CO2 op papier.

Als ik de Golf 1.5 TSI door de Belgische rekensom haal en binnen 25 kilometer van kantoor woon:: (< 25 km 5000 km x CO2-uitstoot x 0,00216 €) = 5000x110x0,00216 = 1.188 euro Bruto bijtelling per jaar.
Dat betaal je in Nederland ongeveer in 2-3 maanden netto.

https://tehogebijtelling.wordpress.com/bijtelling-belgie/
Min bijtelling is iets van een 1200 dit jaar en dat haal je ook echt alleen met een koekblik of een goedkope EV.

• Dennisdn
AndRo555 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:25:
[...]

Niet meer in 2020, tenzij (PH)EV.

[...]

Min bijtelling is iets van een 1200 dit jaar en dat haal je ook echt alleen met een koekblik of een goedkope EV.
Ik kan geen recentere omrekensom vinden dan degene die ik gelinked heb. Als jij een recentere versie weet dan zou ik graag de 1.5 nog eens vergelijken.

• Vissa66
SadisticPanda schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:01:
[...]

Dat zijn wel 3 hele verschillende auto's. De GTI een goede all-rounder, de A45 een hele rappe, en de i30N een fantastisch scheurijzer.

Heb toevallig gisteren weer in een i30N N2 gereden, dit keer een die niet bijna total loss is geweest. :+ Echt een machtig apparaat. Smile van oor tot oor, hebben ze echt heel goed gedaan voor hun 1e hot hatchback. :)

Clubsport ED40 GTI

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Vissa66 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:55:
[...]

Dat zijn wel 3 hele verschillende auto's. De GTI een goede all-rounder, de A45 een hele rappe, en de i30N een fantastisch scheurijzer.

Heb toevallig gisteren weer in een i30N N2 gereden, dit keer een die niet bijna total loss is geweest. :+ Echt een machtig apparaat. Smile van oor tot oor, hebben ze echt heel goed gedaan voor hun 1e hot hatchback. :)
Ben ook van die die mening. De gti is de saaiste. De I30N2 de leukste. En de a45 de snelste en meeste exclu.

Alleen van de a45 jammer dat het het het pre-restyle model is dat ze aanbieden. Zijn paar dingen die ik leuker vind and die restyle maar is is stukken duurder. Het oude model is ook vrij duur qua stukken en onderhoud.

Momenteel leun ik heel hard na de i30 omdat hij letterlijk full option( er zijn denk ik maar 2 opties :D ) is, gigantische glimlach op mij gezicht tover en mag zelfs trekhaakje.

Enige....VW is toch VW, ben ik wel fan van :D

Pfffff keuzes...

• Scrtz
Dat infotainment/navi van die vorige modellen Mercedes vind ik zo verouderd uit zien, verder wel een superbak.

• shorty_
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-02 15:00
Hallo allen, ik zou graag mijn normale stuur in mijn golf 6 (2010, handgeschakeld) willen retrofitten naar een multifunctionele stuur. Op YouTube heb ik al een goed te volgen filmpje gevonden (klik), alleen zijn een aantal dingen mij nog onduidelijk. Voor wat het waard is, ik ben in het bezit van een OBD Eleven dongel.

Het MF stuur heb ik al in mijn bezit. Ik wil mijn huidige airbag gebruiken in het nieuwe stuur. Bij het MF stuur zat al een airbag kabel (code 5E0971584A). Die kabel heeft wel 1 aansluitkabeltje minder dan op het filmpje. Dien ik deze ook te veranderen?

Volgens dat filmpje zou ik ook de stuurkolommodule moeten veranderen (mijn huidige is code (1k0953549CQ). Waarom de module verwisseld moet worden is mij niet helemaal duidelijk.

Op markplaats heb ik al een richting aanwijzer schakelaar, airbagkabel en stuurkolommodule gevonden die diegene uit het filmpje ook gebruikt. Maakt het nog uit als de laatste 2 cijfers van de Oem code anders zijn? Tips zijn welkom.

Plaatjes:
Huidige stuur
MF Stuur
Airbag kabel

• Rainesh
Je stuurkolom module nu is niet geschikt voor MFS, daarom moet je die vervangen.

• Vissa66
SadisticPanda schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:33:
[...]

Ben ook van die die mening. De gti is de saaiste. De I30N2 de leukste. En de a45 de snelste en meeste exclu.

Alleen van de a45 jammer dat het het het pre-restyle model is dat ze aanbieden. Zijn paar dingen die ik leuker vind and die restyle maar is is stukken duurder. Het oude model is ook vrij duur qua stukken en onderhoud.

Momenteel leun ik heel hard na de i30 omdat hij letterlijk full option( er zijn denk ik maar 2 opties :D ) is, gigantische glimlach op mij gezicht tover en mag zelfs trekhaakje.

Enige....VW is toch VW, ben ik wel fan van :D

Pfffff keuzes...
Maar echt... als je echt een fun auto zoekt die ook nog goed bruikbaar is als dagelijkse auto, ik betwijfel of er een betere in de markt is in zijn klasse.

Ik heb er zelf 1 op het oog, zeer jong nog, half jaartje oud. Nog 4.5 jaar garantie, wat fantastisch is om te hebben. Moet alleen even een momentje vinden om naar het noorden af te reizen. Wie weet.... :9

Clubsport ED40 GTI

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:34

racoon

mooowwww

Iemand ervaring met de rcd330?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Famous
  • Nu online
Vissa66 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:37:
[...]

Maar echt... als je echt een fun auto zoekt die ook nog goed bruikbaar is als dagelijkse auto, ik betwijfel of er een betere in de markt is in zijn klasse.

Ik heb er zelf 1 op het oog, zeer jong nog, half jaartje oud. Nog 4.5 jaar garantie, wat fantastisch is om te hebben. Moet alleen even een momentje vinden om naar het noorden af te reizen. Wie weet.... :9
Dan naar de i30?

De A45 niet neem ik aan, heb daarin proefgereden maar vond het het toch net niet voor zijn prijsklasse.
Al zullen de prijzen in België natuurlijk wel anders liggen.
Wat wil je weten?

• racoon

racoon

mooowwww

Famous schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:33:
[...]

Dan naar de i30?

De A45 niet neem ik aan, heb daarin proefgereden maar vond het het toch net niet voor zijn prijsklasse.
Al zullen de prijzen in België natuurlijk wel anders liggen.

[...]

Wat wil je weten?
of hij bevalt, heb nu een rns310 met een aparte bluetooth adapter er naast, deze functioneert niet waardoor bellen handsfree niet werkt, zit te twijfelen om een rcd330 aan te schaffen.

• Famous
  • Nu online
Apparaat is prima, wel even kijken of je de juiste koopt. De Android of de Apple versie.

Als ik het goed herinneren heeft @Logi hem nu al enige tijd in gebruik (zelf maar heel kort ervaring ermee).
Was toen wel sprake van een lichte battery drain maar daar kan hij (of @Rainesh wellicht) meer over vertellen.

• Rainesh
Prima ding. Goed kijken welke je koopt, firmware updaten van dat ding om bugfixes te verhelpen.

In wat voor auto komt het?

• racoon

racoon

mooowwww

Rainesh schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:16:
[...]

Prima ding. Goed kijken welke je koopt, firmware updaten van dat ding om bugfixes te verhelpen.

In wat voor auto komt het?
In een polo 6r en dacht aan deze https://a.aliexpress.com/_UoCXf

• blubbers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:43
blubbers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:11:
Ik heb een vraagje voor de GTE bezittters hier.

Kan je in de computer uitlezen hoeveel KWh je hebt opgeladen via de stekker?
Niemand? Heb de vraag aan volkswagen zelf ook gesteld maar ook hier nog geen reactie op.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:34
Is dat geen no-name Android kloon uit China?
Oftewel, rotzooi. Ik kan er naast zitten natuurlijk maar alles wat bij die webshop vandaan komt riekt naar namaak.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Famous
  • Nu online
GeeMoney schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:00:
[...]

Is dat geen no-name Android kloon uit China?
Oftewel, rotzooi. Ik kan er naast zitten natuurlijk maar alles wat bij die webshop vandaan komt riekt naar namaak.
De RCD330 is niet geleverd toch in Nederland?

Meld je anders hier eens aan en stuur Dov een berichtje ;)
https://www.mypolo.nl/xen...agen-polo-6c.13457/page-2

• racoon

racoon

mooowwww

Famous schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:04:
[...]

De RCD330 is niet geleverd toch in Nederland?

Meld je anders hier eens aan en stuur Dov een berichtje ;)
https://www.mypolo.nl/xen...agen-polo-6c.13457/page-2
Daar ben ik al aangemeld, kan hem alleen geen bericht meer sturen.

• Famous
  • Nu online
racoon schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Daar ben ik al aangemeld, kan hem alleen geen bericht meer sturen.
Waarschijnlijk omdat je een nieuwe member bent? :D

• racoon

racoon

mooowwww

Famous schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:14:
[...]

Waarschijnlijk omdat je een nieuwe member bent? :D
Nee, kan andere wel een bericht sturen, denk geblocked.

• Famous
  • Nu online
racoon schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Nee, kan andere wel een bericht sturen, denk geblocked.
Oh, wellicht kan je reageren in het topic?

Ik logde net ook weer in en kwam de advertentie van mijn oude Polo tegen, alweer 6 jaar geleden 8)7
Binnenkort kan ik weer actiever worden daar :*)

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online
In verband met de op komst zijnde gezinsuitbreiding sta ik op het punt om een Sharan aan te schaffen. Hij wordt door m’n garage geïmporteerd uit Duitsland. Hij komt uit november 2015. De Discover Media die er in zit heeft ook Mirror Link, betekent dat ook dat het een MIB2 systeem is?

De auto staat nu op 16” LM velgen. Om ‘het busje’ toch wat ooglijker te maken :p dacht ik op zoek te gaan naar 18” Marseille velgen. Nu zag ik in de Duitse verkoopbrochure van die tijd dat die 18” velgen alleen werden verkocht met het sportonderstel of DCC. Betekent dit dat 18” velgen zonder aangepast onderstel niet zo’n goed idee is? Het gaat me met name om de looks, hoe groot zou het comfort verschil zijn tussen 16 en 18” :?

Ik ben toch malle pietje niet!

• Logi
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:26
Carplay gebruik kan alleen bedraad. Geen ervaring met Android, maar is denk ik hetzelfde?
Ik had een extra module voor MF stuur moeten installeren om de knoppen op het stuur te kunnen gebruiken. Heb geen idee of hoe troep zo'n RCD330 is. Voor de prijs en mijn gebruik vind ik het een prima ding en het werkt nog steeds.

• Rainesh
The Legend schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:25:
In verband met de op komst zijnde gezinsuitbreiding sta ik op het punt om een Sharan aan te schaffen. Hij wordt door m’n garage geïmporteerd uit Duitsland. Hij komt uit november 2015. De Discover Media die er in zit heeft ook Mirror Link, betekent dat ook dat het een MIB2 systeem is?

De auto staat nu op 16” LM velgen. Om ‘het busje’ toch wat ooglijker te maken :p dacht ik op zoek te gaan naar 18” Marseille velgen. Nu zag ik in de Duitse verkoopbrochure van die tijd dat die 18” velgen alleen werden verkocht met het sportonderstel of DCC. Betekent dit dat 18” velgen zonder aangepast onderstel niet zo’n goed idee is? Het gaat me met name om de looks, hoe groot zou het comfort verschil zijn tussen 16 en 18” :?
1) ja
2) Kan gewoon prima ongeacht DCC of niet.

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online
Thx! Is het tegenwoordig nog nodig om VCDS aanpassingen te doen om de achterlichten tegelijk met de front DRL’s te laten branden? Of is dat inmiddels standaard.

Ik ben toch malle pietje niet!

• TranceSetter
  • Laatst online: 14:48
The Legend schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:10:
Thx! Is het tegenwoordig nog nodig om VCDS aanpassingen te doen om de achterlichten tegelijk met de front DRL’s te laten branden? Of is dat inmiddels standaard.
Bij mijn Golf 2020 is dat niet standaard en moet je het idd aanpassen via vcds/obd11.

Mijn website
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• Dennisdn
The Legend schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:10:
Niet standaard. Tot 2018 (of 2017) was het zelfs verboden om achterlichten te laten branden tegelijk met de DRL's. Ik verwacht dat de Golf 8 de eerste is die is opgegaan voor de nieuwe typegoedkeuring.

Maar.... met de OBD11 is het simpel aan te zetten (Scandinavian DRL). Dus met de VCDS vast ook wel.
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True