Het vorige deel was geopend sinds februari 2015 en telde meer dan 8800 posts. Daarom werd het tijd voor een nieuw deel met de nieuwe Volkswagen modellen en informatie.
Je kunt hier alles kwijt wat ook maar iets met Volkswagen te maken heeft. Eigen ervaringen, hulp bij vragen, nieuwe modellen en nog veel meer.
Ook vind je onder deze TS een gereserveerde ruimte voor iedereen die met een foto zijn eigen Volkswagen wil showen! Wil jij ook een foto van je pride & joy delen, stuur dan per PM een link naar die foto, met daarbij ook de volgende gegevens: model, motorisering en bouwjaar.
Deze ruimte is gereserveerd voor iedereen die met een foto zijn eigen Volkswagen wil showen! Wil jij ook een foto van je pride & joy delen, stuur dan per PM een link naar die foto (minimaal 640*360 pixels) met daarbij ook de volgende gegevens: model en uitvoering, motorisering, PK's, Nm koppel, en bouwjaar.
Eens, wat een draak van een auto Zelfde voor die USA Passat die onlangs is gepresenteerd.. Wat een verschil en wat is onze Passat dan een verademing om te zien.
Ik kom me ook al maar melden nu er een nieuw topic is.
VW T-Roc is in bestelling als eerste lease auto en ook de eerste VW die ik ga rijden.
Na lang twijfelen toch voor deze gegaan, de Tiguan in R-line had ik ook leuk gevonden en zou binnen budget passen, maar vind ik toch best groot en eigenlijk heb ik dat niet nodig
Vind de T-Roc wat jonger en frisser ogen in de juiste trim. En alle gadgets erop vind ik dan ook wel weer leuk om mee te spelen. En het scheelt ook wat in de bijtelling, al is deze T-Roc uitrusting ook aan de prijs.
Specs:
VW T-ROC Sport 1.5 TSI 110kW/150pk 6-versnellingen handgeschakeld
Exterieur : White Silver metallic met zwart dak Interieur : JQ Titaanblack ceramique met rode stiksels
@Weemism : Ik mis sowieso één VW in de OP: Waar is de Amarok (Welke net zoals de "Transporter" eigenlijk onder de bedrijfswagens thuishoort maar ook wel eens anders ingezet wordt)?
Laat maar: Ikke nie goe gekeken,nie.....
[Voor 14% gewijzigd door Will_M op 17-01-2018 00:25]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
VW T-Roc is in bestelling als eerste lease auto en ook de eerste VW die ik ga rijden.
Na lang twijfelen toch voor deze gegaan, de Tiguan in R-line had ik ook leuk gevonden en zou binnen budget passen, maar vind ik toch best groot en eigenlijk heb ik dat niet nodig
Vind de T-Roc wat jonger en frisser ogen in de juiste trim. En alle gadgets erop vind ik dan ook wel weer leuk om mee te spelen. En het scheelt ook wat in de bijtelling, al is deze T-Roc uitrusting ook aan de prijs.
Specs:
VW T-ROC Sport 1.5 TSI 110kW/150pk 6-versnellingen handgeschakeld
Exterieur : White Silver metallic met zwart dak Interieur : JQ Titaanblack ceramique met rode stiksels
Dikke Setup , die white silver ik heb zelf sinds een week een golf 7 FL veder niet veel opties voor exterieur ( geen Rline oid ) maar krijg elke dag complimenten tijdens of na parkeren van random voorbijgangers . Welke kleur is dat? Laten wrappen ?
Mooie TS weer! Goed werk heren!
Mijn wagen is ondertussen weer netjes verlaagd, als in, ze hebben eindelijk het sportonderstel gemonteerd bij PON. Dus ik moet binnenkort even nieuwe foto's schieten. Hij is nu een beetje te goor, plus er zitten nu spuuglelijke wintervelgen onder. De Rotary's liggen in de winteropslag.
Lever ik net mijn Clubsport af voor onderhoud, staan ze me raar aan te kijken omdat de auto net 1 jaar is en 16.000km heeft gereden.
Auto geeft toch echt service aan en ik heb ook liever dat het gewoon gebeurd al is het te vroeg. Nou ze doen het liever niet als het nog niet nodig is, zucht.
Auto geeft toch echt service aan en ik heb ook liever dat het gewoon gebeurd al is het te vroeg. Nou ze doen het liever niet als het nog niet nodig is, zucht.
Is toch gewoon normale waarde?
Wij hadden recent twee nieuwe Mercedesjes Smartjes op het werk en die gaven al bij 14k de melding dat onderhoud eraan zat te komen voor 15k.
Volgens de dealer moet ik pas na 2 jaar of 30k binnen komen. Dus ik stond erop dat ze toch de beurt uitvoeren omdat ik hem liever elk jaar doe. Dat lieten ze de werkplaats bepalen, dus het gebeurd waarschijnlijk als nog niet. (zit nu te wachten)
En hierom kom ik eigenlijk liever niet bij de dealer, zucht.
[Voor 3% gewijzigd door Vissa66 op 17-01-2018 08:55]
@Vissa66, is het een prive wagen? Dan bepaald de eigenaar toch wat er gebeurd. Ze kunnen geld verdienen en dan willen ze niet.
Bij lease is het anders, ik bel ruim op voorhand want de tijd tot afspraak duurt 3 weken en dus bijna 3000km.
Vroegen ze of het onderhoudsindicator al iets aangaf. Niet dus, en ook geen afspraak genoteerd. Komt de leasemaatschappij achteraf klagen dat ik de auto te laat op onderhoud doe...
Ik wou nieuwe ruitenwissers op 120k km (de eerste keer!) geweigerd door leasemaatschapij. Nu op 150k km heb ik ze gekregen en de auto gaat eruit bij 160k km... Totaal geen inzicht in gebruik van de wagen hebben ze daar.
Heb nu een andere leasemaatschappij gekozen overigens
@Vissa66 Dan zou je het moeten laten aanpassen in de BC/ECU (kan dat bij een clubsport?)en bij hun in het systeem.
Ik heb onze beide polo's (6R) op vaste interval (15K) gecodeerd (ipv longlife) en bij hun in het systeem dat laten vermelden.
Mooie OP. Ik zal mijn Tiguan met foto en specs ook nog wel even aanleveren
Vandaag de eerste "storing" mee gemaakt; Er zat te veel sneeuw op de sensor voorop, waardoor Front Assist en Adaptive CruiseControl er mee ophielden. Heb de sensor (VW logo) even schoon gemaakt, en auto weer gestart, daarna was er geen probleem meer.
Heb het met de Audi hiervoor ook een aantal keren gehad, veel sneeuw/ijs of fijne regen, en de Front assist / ACC houd er mee op...
Hmmmm, heb een Ford gehad en met regen eigenlijk nooit problemen gehad met ACC.
Binnenkort een Tiguan met ACC, hoop niet dat deze niet met een paar druppels om kan gaan.
Komt dit vaak voor?
Vandaag de eerste "storing" mee gemaakt; Er zat te veel sneeuw op de sensor voorop, waardoor Front Assist en Adaptive CruiseControl er mee ophielden. Heb de sensor (VW logo) even schoon gemaakt, en auto weer gestart, daarna was er geen probleem meer.
Heb het met de Audi hiervoor ook een aantal keren gehad, veel sneeuw/ijs of fijne regen, en de Front assist / ACC houd er mee op...
Dat is vrij normaal, had ik gister richting huis ook.. Het sneeuwde een beetje. Echter, in het display stond ook: Door slecht zicht / sneeuw o.i.d, kan het even niet helemaal herinneren. Overigens toen de sneeuw voorbij was, deed hij het weer.
Als de auto een service indicatie aangeeft, dan zullen ze daar toch even naar moeten kijken lijkt me.
En ik snap dat er Long life service op zit, maar als de auto het aangeeft, tja...
Hmmmm, heb een Ford gehad en met regen eigenlijk nooit problemen gehad met ACC.
Binnenkort een Tiguan met ACC, hoop niet dat deze niet met een paar druppels om kan gaan.
Komt dit vaak voor?
Mwah, bij de Audi in 4 jaar tijd toen 3 of 4 keer dacht ik. Laatste keren was met dikke natte sneeuw vlokken die de sensor helemaal afdichten, en allerlaatste keer was met heel veel fijne regen op Duitse autobahn, veel regen en spray, dus veel meuk ook op de sensor...
Mwah, bij de Audi toen 3 of 4 keer dacht ik. Laatste keren was met dikke natte sneeuw vlokken die de sensor helemaal afdichten, en allerlaatste keer was met heel veel fijne regen op Duitse autobahn, veel regen en spray, dus veel meuk ook op de sensor...
Thanks heren. Dat het bij wat extremer weer niet werkt zal bij andere merken vast ook wel zo zijn.
Toch wel leuk om te zien dat ik van de 19 modellen er 6 niet heb gereden, de volgende moet ik nog rijden om het lijstje af te ronden:
- Golf Sportsvan
- Beetle
- Scirroco (staat toch wel bovenaan sinds vorige week)
- T-Roc
- Tiguan Allspace
- Caddy
Vorige week voor het eerst de Artheon mogen rijden, de 2.0 TDI met R-line pakket. Een mooie en erg fijne auto om te rijden, acceleratie rustig maar erg soepel.
- ACC
- Pre Sense / front assist
- pdc voor
- side assist
- rear cross traffic.
Hmm bij mij blijft eerst automatische rijhulpverlichting in storing komen, waarna die zichzelf weer reset en beschikbaar is. Daarna volgen ACC en LA, deze keer bleven die in storing staan.
Sensor maar eens schoon maken, anders de dealer maar eens vragen ernaar te laten kijken.
Vandaag ga ik kijken naar mijn auto bij de importeur hier in Amsterdam De keuring en RDW dingen laten nog even op zich wachten (hopelijk voor het eind van de maand klaar) maar dan kan ik hem in ieder geval even bekijken en goede foto's maken.
Ik heb zo enorm veel zin om de auto te ontvangen en te kunnen rijden
En ik heb een aanbod gekregen voor het volgende:
Van Composition Media naar Discover Pro
Inbouw achteruitrijcamera
Totaal €1500,-- (en dan kan ik het Composition Media deel nog zelf verkopen, kan iets van €500 tot €600 opleveren schijnbaar)
Zit er heel erg aan te denken om dat gewoon te doen
Bij CarTronic, die Pro was wel een 2e-handse versie. Als jij die neemt is 'ie voor mij niet meer beschikbaar vermoed ik Maar first come, first serve. Ik heb m'n auto voorlopig toch nog niet, en twijfel nog
Welke 'generatie' Pro is dat? Wel handig om te weten. Straks heb je de 1 en mis je zaken als MirrorLink, Android Auto en Apple Carplay. Of je hebt de 2e generatie met DAB+ en moet er nog een DAB+-antenne bij.
Blue-eagle schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:21:
Vandaag ga ik kijken naar mijn auto bij de importeur hier in Amsterdam De keuring en RDW dingen laten nog even op zich wachten (hopelijk voor het eind van de maand klaar) maar dan kan ik hem in ieder geval even bekijken en goede foto's maken.
Ik heb zo enorm veel zin om de auto te ontvangen en te kunnen rijden
En ik heb een aanbod gekregen voor het volgende:
Van Composition Media naar Discover Pro
Inbouw achteruitrijcamera
Totaal €1500,-- (en dan kan ik het Composition Media deel nog zelf verkopen, kan iets van €500 tot €600 opleveren schijnbaar)
Zit er heel erg aan te denken om dat gewoon te doen
Laat ze dan de Media houden en 500 van de prijs af doen
Welke 'generatie' Pro is dat? Wel handig om te weten. Straks heb je de 1 en mis je zaken als MirrorLink, Android Auto en Apple Carplay. Of je hebt de 2e generatie met DAB+ en moet er nog een DAB+-antenne bij.
Zodra ik dit ga doen ga ik die vragen ook voorleggen Thanks!
Zou iemand mij kunnen helpen met het maken van mijn keuze wat betref het chippen van mijn Volkswagen Golf 5? (Of dien ik hier een nieuw topic aan te maken)
Het betreft een Volkswagen Golf 5 1.4 TSI Comfortline uit 2009 met 85.000 op de teller.
Zelf zit ik enorm te twijfelen om het wel of niet te laten doen bij JD Engineering in Lochem. Het lijkt mij best leuk om te hebben/ te ervaren maar ik zou het jammer vinden als de duurzaamheid daarmee teniet gaat. Ik wil er namelijk minimaal nog 6 a 7 jaar mee blijven rijden. Wat zijn volgens jullie de positieve en negatieve punten en zouden jullie het wel doen?
theman36 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:39:
Zou iemand mij kunnen helpen met het maken van mijn keuze wat betref het chippen van mijn Volkswagen Golf 5? (Of dien ik hier een nieuw topic aan te maken)
Het betreft een Volkswagen Golf 5 1.4 TSI Comfortline uit 2009 met 85.000 op de teller.
Zelf zit ik enorm te twijfelen om het wel of niet te laten doen bij JD Engineering in Lochem. Het lijkt mij best leuk om te hebben/ te ervaren maar ik zou het jammer vinden als de duurzaamheid daarmee teniet gaat. Ik wil er namelijk minimaal nog 6 a 7 jaar mee blijven rijden. Wat zijn volgens jullie de positieve en negatieve punten en zouden jullie het wel doen?
Als je hetzelfde blijft rijden wordt die iets zuiniger, het rijdt een stuk beter!
Alleeeeeeen met meer vermogen ga je vaak ook meer gas geven. Mijn ervaring is dus dat hij iets minder zuinig wordt en dan slijt het net ook een tandje harder.
Dit weegt voor mij zeker op tegen de positieve punten wat je eruit krijgt.
Een 'oudere' auto heeft vaak ook wat vermogen verlies, met een kuurtje (en turbo) mooi op te krikken
theman36 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:39:
V.w.b. duurzaamheid, en ervan uitgaande dat je de 1.4 met 122 pk hebt, ik heb dezelfde motor bij JD laten tunen en heb in de afgelopen 100K+ km's sindsdien nog niet één technische storing gehad aan de motor. Geen garantie, want elke motor is anders, maar qua impact op de betrouwbaarheid van de motor zou ik me dus niet te veel zorgen maken.
Zoiets is toch puur pech. Alle motoren liggen bijna in alle modellen.
Tja, na de 1.4 TSI motoren uit de Golf 6 generatie weet ik het zo nog niet.
De 2.0 TSI van de Golf 7 GTI modellen uit 2013/2014 zijn ook niet 100% (problemen met de turbo).
Of kijk naar de keramische RS3 remmen die na 2.000 km's op zijn..
Als je hetzelfde blijft rijden wordt die iets zuiniger, het rijdt een stuk beter!
Alleeeeeeen met meer vermogen ga je vaak ook meer gas geven. Mijn ervaring is dus dat hij iets minder zuinig wordt en dan slijt het net ook een tandje harder.
Dit weegt voor mij zeker op tegen de positieve punten wat je eruit krijgt.
Een 'oudere' auto heeft vaak ook wat vermogen verlies, met een kuurtje (en turbo) mooi op te krikken
Indien ik het laat doen, zal ik denk ik vooral in het begin wat gas gaan geven tijdens het accelereren haha maar naar naar een aantal keer zal dat ook wel minder worden. Wat zijn volgens jou de positieve punten? Zelf kan ik mij het het snellere accelereren en snelheid op de weg voorstellen maar verder niet echt als ik eerlijk ben. Ik heb niet zoveel verstand van auto's, Dien je vaker de auto te laten checken en moet je je verzekering inlichten?
V.w.b. duurzaamheid, en ervan uitgaande dat je de 1.4 met 122 pk hebt, ik heb dezelfde motor bij JD laten tunen en heb in de afgelopen 100K+ km's sindsdien nog niet één technische storing gehad aan de motor. Geen garantie, want elke motor is anders, maar qua impact op de betrouwbaarheid van de motor zou ik me dus niet te veel zorgen maken.
Ja ik heb de 122 pk versie. Hoe ervaar jij het en heb je veel onderhoud laten plegen?
@theman36 Wij hebben dezelfde auto, en ik heb hem op 101.000 laten chippen bij Vag techniek in Nuenen. zeer tevreden over de volledige check, het advies en vervolgens de chiptuning. Sinds hun advies tank in '98, is mijn auto uiterst zuinig (~750km/tank) en het rijdt wel heel erg lekker hoor.. Hij is niet alleen een flink stuk sneller, maar ook geen dipjes meer, soepelere gas respons.. Woon je ergens in Limburg? dan kun je eventueel vergelijken.
En natuurlijk, 30.000km later nog geen een probleempje gehad.
[Voor 46% gewijzigd door Furr_xL op 17-01-2018 12:51]
"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."
Indien ik het laat doen, zal ik denk ik vooral in het begin wat gas gaan geven tijdens het accelereren haha maar naar naar een aantal keer zal dat ook wel minder worden. Wat zijn volgens jou de positieve punten? Zelf kan ik mij het het snellere accelereren en snelheid op de weg voorstellen maar verder niet echt als ik eerlijk ben. Ik heb niet zoveel verstand van auto's, Dien je vaker de auto te laten checken en moet je je verzekering inlichten?
Bij een toename van 30% of meer zou je de auto opnieuw moeten laten keuren door RDW.
Ik zit zelf boven dit aantal en heb nooit ergens last van gehad met de politie (en kan je vertellen dat er in één jaar veel onder de kap is gekeken).
Mocht ik echter een ongeluk krijgen en ze komen er dan achter heb je kans dat de verzekeraar zegt; pech.
Volgens mij gaat de 1.4 TSI naar 150pk dus zit je veilig, anders kan je altijd nog aangeven dat de bank van JD tikkeltje te positief staat
Het voordeel geef je zelf ook al aan, het rijdt een stuk beter.
Je komt makkelijker met het verkeer mee, met inhalen hoef je niet direct terug te schakelen, het koppel begint wat eerder, met invoegen kan je ook even 'snel' gas bijgeven naar een gaatje, en je kunt sneller op je bestemming zijn als je daar zin in heb
Onderhoud hoef je met een stage 1 niet eerder of vaker te doen.
@theman36 Wij hebben dezelfde auto, en ik heb hem op 101.000 laten chippen bij Vag techniek in Nuenen. zeer tevreden over de volledige check, het advies en vervolgens de chiptuning. Sinds hun advies tank in '98, is mijn auto uiterst zuinig (~750km/tank) en het rijdt wel heel erg lekker hoor.. Hij is niet alleen een flink stuk sneller, maar ook geen dipjes meer, soepelere gas respons.. Woon je ergens in Limburg? dan kun je eventueel vergelijken.
En natuurlijk, 30.000km later nog geen een probleempje gehad.
Ik woon dichtbij Lochem in Gelderland dus dat gaat lastig worden Ik rijd nu ook ongeveer 700 a 750 km met een tank. Goed om te lezen dat er nog geen problemen zijn geweest. Op internet lees ik veel dat de 1.4 tsi motoren rijdende tijdbommen zijn, vandaar dat ik het niet echt makkelijk vind om de keuze te maken.
Bij een toename van 30% of meer zou je de auto opnieuw moeten laten keuren door RDW.
Ik zit zelf boven dit aantal en heb nooit ergens last van gehad met de politie (en kan je vertellen dat er in één jaar veel onder de kap is gekeken).
Mocht ik echter een ongeluk krijgen en ze komen er dan achter heb je kans dat de verzekeraar zegt; pech.
Volgens mij gaat de 1.4 TSI naar 150pk dus zit je veilig, anders kan je altijd nog aangeven dat de bank van JD tikkeltje te positief staat
Het voordeel geef je zelf ook al aan, het rijdt een stuk beter.
Je komt makkelijker met het verkeer mee, met inhalen hoef je niet direct terug te schakelen, het koppel begint wat eerder, met invoegen kan je ook even 'snel' gas bijgeven naar een gaatje, en je kunt sneller op je bestemming zijn als je daar zin in heb
Onderhoud hoef je met een stage 1 niet eerder of vaker te doen.
Mooi! Dan hoef ik dit niet te melden bij de RDW, de verzekeraar en krijg ik dus geen problemen bij een eventuele ongeluk met de verzekering. Ik heb geen idee stage dit is maar ik denk 1. http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-122pk-en-125pk/
Uit nieuwsgierigheid: Wordt jij dan ook staande gehouden en willen ze onder de kap kijken?
zolang je geen gekke dingen doet als blauwe siliconen buizen en cold (hot) air intakes en al die onzin, zien ze 't toch ook niet zo snel? tegenwoordig is alles praktisch software, grotere turbo is amper zichtbaar, intercooler is ook niet zo opvallend etc...
@theman36 Je kan ook kijken bij tuningservice.nl, die zitten in Huizen. Afgelopen zaterdag geweest, geen idee of beetje bereikbaar is voor je.
Heb zelf besloten mijn lmm te vervangen. Zal eens meten of er verschil is.
Iemand nog een adresje om 4x4 dyno te testen in de buurt van Geldermalsen?
Had nu in Huizen laten doen, en toen kwamen we erachter dat de software al getuned was, maar wel een dot aan pk's kwijt ben.
[Voor 49% gewijzigd door DoeEensGek op 17-01-2018 13:26]
Ik woon dichtbij Lochem in Gelderland dus dat gaat lastig worden Ik rijd nu ook ongeveer 700 a 750 km met een tank. Goed om te lezen dat er nog geen problemen zijn geweest. Op internet lees ik veel dat de 1.4 tsi motoren rijdende tijdbommen zijn, vandaar dat ik het niet echt makkelijk vind om de keuze te maken.
Nou ik ging van rond de 650km per tank naar 750km per tank. Soms 720, soms 800km. En ik rij best wel pittig, dus als je zuinig economisch bewust rijdt, zul je er ook 800 uithalen.
Verder is de motor zo ver ik weet in orde, de turbo staat er bekend om dat de actuator vast kan komen te zitten maar goed elke turbo is gevoelig voor defecten.
Verder heeft ons blok een ketting ipv. een riem, en de kettingspanner spant de ketting te hard waardoor je ketting kapot is. Beide kun je laten vervangen (en vaak waterpomp) zodat die kinderziekte eruit is. Bij de mijne is de gebeurd op de 90k, 10k voor mijn aanschaf.
Uit nieuwsgierigheid: Wordt jij dan ook staande gehouden en willen ze onder de kap kijken?
Ik word veel aan de kant gezet, al lijken ze mij nu wel meer te kennen en gebeurd het niet meer zoveel als toen ik de auto net een half jaartje had.
Onder de kap kijken willen ze af en toe wel.
Toen ik vorige jaar januari mijn rijbewijs kwijt raakte door de snelheid werd die helemaal nagelopen Motorruimte, volledige uitlaat, remmen, ze wilde zelfs de kofferbak zien \
iichel schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:19:
zolang je geen gekke dingen doet als blauwe siliconen buizen en cold (hot) air intakes en al die onzin, zien ze 't toch ook niet zo snel? tegenwoordig is alles praktisch software, grotere turbo is amper zichtbaar, intercooler is ook niet zo opvallend etc...
Ik heb geen blauwe siliconen buizen maar mijn vermogen haal je niet wanneer de motorruimte standaard blijft.
De andere intake & dikkere buis naar de turbo merken ze wel, de aangepaste HPFP & PCV delete zullen ze niet kunnen aanwijzen.
Heb tevens ook een gespoten TTS motorafdekkap in de kleuren van de auto, dat is wel een eyecatcher voor ze, al krijg ik daar (als ze kijken) meestal een compliment over.
Tja, na de 1.4 TSI motoren uit de Golf 6 generatie weet ik het zo nog niet.
De 2.0 TSI van de Golf 7 GTI modellen uit 2013/2014 zijn ook niet 100% (problemen met de turbo).
Of kijk naar de keramische RS3 remmen die na 2.000 km's op zijn..
Gaat nog genoeg mis in het autowereldje
Tuurlijk, maar het had evengoed een Tiguan of Golf kunnen zijn. Heb nog nooit probs gegad met een 2.0TDI gehad, hoop dat de volgende weer probleemvrij is.
Ik word veel aan de kant gezet, al lijken ze mij nu wel meer te kennen en gebeurd het niet meer zoveel als toen ik de auto net een half jaartje had.
Onder de kap kijken willen ze af en toe wel.
Toen ik vorige jaar januari mijn rijbewijs kwijt raakte door de snelheid werd die helemaal nagelopen Motorruimte, volledige uitlaat, remmen, ze wilde zelfs de kofferbak zien \
Hebben dus echt niets beters te doen.Wat is hun aanleiding? of zeggen ze gewoon: We willen even wat controleren. Mega irritant als je zo telkens staande gehouden word.. Bah.
Maar dat zou wel het risico zijn met zo een dikke bak
Hebben dus echt niets beters te doen.Wat is hun aanleiding? of zeggen ze gewoon: We willen even wat controleren. Mega irritant als je zo telkens staande gehouden word.. Bah.
De reden is dat ik een 'doelgroep' auto bestuur.
Nu is mijn 'record' ook niet schoon, staan wat aantekeningen op, dus zal wel 1+1 = 2 zijn.
Ik heb sinds twee weken een nieuwe Golf 7.5 en het valt me op dat als ik parkeer met gebruik van de camera (en park assist niet gebruik), op het beeld niet wordt aangegeven welke kant je uitgaat.
Het gaat dus om de feature waarbij de gele lijnen meebuigen met de stand van het stuur. Klopt het dat dit niet mogelijk is of zie ik iets qua bediening over het hoofd?
Opvallende auto = vaker aangehouden
Ik ben 2 keer staande gehouden door motoragenten.
Eerste was op een N weg, 80 baan. Agent gaf letterlijk aan dure auto + jonge bestuurder is controle.
Andere keer was op weg naar mijn ouders, 2 motor agenten. Schijnbaar had er iemand gebeld en geklaagd over piepende banden. Verder konden/mochten ze niks zeggen. Daar kan je dus totaal niks mee, iemand heeft geklaagd? Waarover, wie was het, wanneer, welke locatie etc.
Inmiddels auto verkocht.
Je kan beter doorknallen in je prius dan netjes rijden in een dure auto
Eerste was op een N weg, 80 baan. Agent gaf letterlijk aan dure auto + jonge bestuurder is controle.
Andere keer was op weg naar mijn ouders, 2 motor agenten. Schijnbaar had er iemand gebeld en geklaagd over piepende banden. Verder konden/mochten ze niks zeggen. Daar kan je dus totaal niks mee, iemand heeft geklaagd? Waarover, wie was het, wanneer, welke locatie etc.
Inmiddels auto verkocht.
Je kan beter doorknallen in je prius dan netjes rijden in een dure auto
2.5 jaar Polo GTI gehad, nooit aangehouden
Ellende, kijk als ze nu alleen doen om complimentjes te geven, prima.... Haha.
Ellende, kijk als ze nu alleen doen om complimentjes te geven, prima.... Haha.
Gebeurt ook wel hoor
Zelfs ooit (enkele jaren terug) met een Astra F die een ombouw had staande gehouden.
Ze controleerde het ding op kenteken en er kwam uit dat er een 3 liter V6 in het ding lag
Wilde toch graag even kijken hoe zoiets eruit zag en of het überhaupt paste. Na wat complimentjes ging de motorkap dicht en konden zo weer verder rijden.
Gewoon niet moeilijk doen en meewerken, is het bijna je beste vriend.
[Voor 6% gewijzigd door Famous op 17-01-2018 14:18]
Zelfs ooit (enkele jaren terug) met een Astra F die een ombouw had staande gehouden.
Ze controleerde het ding op kenteken en er kwam uit dat er een 3 liter V6 in het ding lag
Wilde toch graag even kijken hoe zoiets eruit zag en of het überhaupt paste. Na wat complimentjes ging de motorkap dicht en konden zo weer verder rijden.
Gewoon niet moeilijk doen en meewerken, is het bijna je beste vriend.
Nondeju, 3Liter V6... Dat zou wel de ultieme "sleeper" geweest zijn! Leuk voor als er een GTI'tje naast je staat bij de stoplichten. Of met inhalen op de snelweg
Nou ik ging van rond de 650km per tank naar 750km per tank. Soms 720, soms 800km. En ik rij best wel pittig, dus als je zuinig economisch bewust rijdt, zul je er ook 800 uithalen.
Verder is de motor zo ver ik weet in orde, de turbo staat er bekend om dat de actuator vast kan komen te zitten maar goed elke turbo is gevoelig voor defecten.
Verder heeft ons blok een ketting ipv. een riem, en de kettingspanner spant de ketting te hard waardoor je ketting kapot is. Beide kun je laten vervangen (en vaak waterpomp) zodat die kinderziekte eruit is. Bij de mijne is de gebeurd op de 90k, 10k voor mijn aanschaf.
Ik heb ook een ketting erin zitten. Durf zo alleen niet te zeggen of die al vervangen is of niet. Dat zou ik even na moeten kijken in het onderhoudsboekje. Indien deze nog niet vervangen is, is het dan verstandig omdat eerst te doen voordat ik de auto laat chippen?
Heb zelf besloten mijn lmm te vervangen. Zal eens meten of er verschil is.
Dat ligt iets meer dan een uur rijden van mij vandaan. Het lijkt mij dat JDengineering ook prima is, als ik de berichten zo lees. Deze is echter weel 300 euro duurder....
Nondeju, 3Liter V6... Dat zou wel de ultieme "sleeper" geweest zijn! Leuk voor als er een GTI'tje naast je staat bij de stoplichten. Of met inhalen op de snelweg
Als die hetzelfde vermogen heeft als oudere Audi 2.6/2.8 V6'en valt dat ook wel tegen
Stoplichten valt wel mee. Zo'n ding heeft 211pk, maar is eigenlijk te zwaar op de neus. Inhalen op de snelweg is wel gaaf, en natuurlijk dat geluid van een V6
theman36 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:20:
[...]
Ik heb ook een ketting erin zitten. Durf zo alleen niet te zeggen of die al vervangen is of niet. Dat zou ik even na moeten kijken in het onderhoudsboekje. Indien deze nog niet vervangen is, is het dan verstandig omdat eerst te doen voordat ik de auto laat chippen?
Als dat niet het geval is, zou ik het op z'n minst even laten controleren om te kijken of jouw kettingspanner de boel ook nog verziekt. Het is een dure reparatie, maar je wilt de gevolgen liever voorkomen.
Als je googled op Golf IV/5 TSI en dan distributie, ketting, spanners, kinderziektes e.d. zou je er genoeg over moeten kunnen lezen.
Als dat niet het geval is, zou ik het op z'n minst even laten controleren om te kijken of jouw kettingspanner de boel ook nog verziekt. Het is een dure reparatie, maar je wilt de gevolgen liever voorkomen.
Als je googled op Golf IV/5 TSI en dan distributie, ketting, spanners, kinderziektes e.d. zou je er genoeg over moeten kunnen lezen.
Indien de ketting akkoord is, zou ik dus volgens jou (jullie) de auto moeten laten chippen als ik het goed begrijp
spoor12b schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:49:
Ik heb sinds twee weken een nieuwe Golf 7.5 en het valt me op dat als ik parkeer met gebruik van de camera (en park assist niet gebruik), op het beeld niet wordt aangegeven welke kant je uitgaat.
Het gaat dus om de feature waarbij de gele lijnen meebuigen met de stand van het stuur. Klopt het dat dit niet mogelijk is of zie ik iets qua bediening over het hoofd?
Indien de ketting akkoord is, zou ik dus volgens jou (jullie) de auto moeten laten chippen als ik het goed begrijp
Je kunt het zien als een investering als de auto een x aantal jaar mee gaat omdat hij zuiniger is. Mijn inziens moet je het doen als je het soepeler lopen en het sneller zijn van je auto een meerwaarde vindt hebben.
Het is echt je eigen keuze.
Edit: of je hem nou chipt of niet, ik zou die ketting(spanner) zowiezo even laten checken.
[Voor 8% gewijzigd door Furr_xL op 17-01-2018 14:42]
Stoplichten valt wel mee. Zo'n ding heeft 211pk, maar is eigenlijk te zwaar op de neus. Inhalen op de snelweg is wel gaaf, en natuurlijk dat geluid van een V6
Beetje gekieteld zover het kon, 228pk met 322nm was het resultaat.
Het leukere speelgoed was een opel Corsa B met een 2 liter erin. Resultaat was 179pk en 218nm (octaan 100) met de rev limiter op 7450 toeren
Hebben we het alweer over 9 jaar geleden maar wat was dat leuk zeg, op topsnelheid gewoon een Golf 5 R32 opdrukken.
Als je het over een sleeper heb was dat wel echt gaaf
Je kunt het zien als een investering als de auto een x aantal jaar mee gaat omdat hij zuiniger is. Mijn inziens moet je het doen als je het soepeler lopen en het sneller zijn van je auto een meerwaarde vindt hebben.
Het is echt je eigen keuze.
Edit: of je hem nou chipt of niet, ik zou die ketting(spanner) zowiezo even laten checken.
De keuze begint wel makkelijker te worden haha Komt het tunen niet naar voren bij onderhoudsbeurten, apk's etc? Of moet dat geen probleem vormen?
Dit bevestig ik. In principe kan een dealer het niet eens zien of merken, tenzij ze er mee gaan rijden en hem doortrekken en het verschil kunnen opmerken. Dan wil ik wel graag weten waarom ze dat nodig vinden om te doen..
Maar mijn dealer moedigde het ook alleen maar aan. Blok is gewoon beter afgesteld zo.
Dit bevestig ik. In principe kan een dealer het niet eens zien of merken, tenzij ze er mee gaan rijden en hem doortrekken en het verschil kunnen opmerken. Dan wil ik wel graag weten waarom ze dat nodig vinden om te doen..
Maar mijn dealer moedigde het ook alleen maar aan. Blok is gewoon beter afgesteld zo.
Kan wel, turbodruk uitlezen en ze zien het direct.
Ze doen er niet moeilijk over.
Furr_xL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:46:
[...]
Top ik denk dat ik overgehaald ben haha:P Nu nog even kijken of ik de tuning laat doen door JDengineering of iemand anders, aangezien JD 600 euro vraagt hiervoor.
Top ik denk dat ik overgehaald ben haha:P Nu nog even kijken of ik de tuning laat doen door JDengineering of iemand anders, aangezien JD 600 euro vraagt hiervoor.
Voor stage 1?
Anders gewoon een mailen wat ze kunnen doen.
Vriend heeft zijn Polo 1.2 BM voor beetje de helft laten chippen stage 1 waar ik ben geweest..
Voor stage 1?
Anders gewoon een mailen wat ze kunnen doen.
Vriend heeft zijn Polo 1.2 BM voor beetje de helft laten chippen stage 1 waar ik ben geweest..
Dat staat er niet specifiek bij. Er staat van 122 pk naar 150 pk en het koppel van 200nm naar 265nm. Dus dit is dan stage 1 lijkt me? Als ik dit vergelijk met sommige anderen dan scheelt het € 300. Dit zal ook met de naam te maken hebben denk ik? Dit is de link http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-122pk-en-125pk/ Echter zit JD wel dicht bij mij in de buurt.
Dat staat er niet specifiek bij. Er staat van 122 pk naar 150 pk en het koppel van 200nm naar 265nm. Dus dit is dan stage 1 lijkt me? Als ik dit vergelijk met sommige anderen dan scheelt het € 300. Dit zal ook met de naam te maken hebben denk ik? Dit is de link http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-122pk-en-125pk/ Echter zit JD wel dicht bij mij in de buurt.
Dat is stage 1 ja, volgens mij zit hier geen banken bij dus vraag me af of die prijs vast is.
Mijn tuner zit volgens mij 40 minuten van JD af, goed te doen nog
Ze hebben wel een naam en leveren goed werk, afweging is aan jou.
Keertje bellen kan nooit kwaad, misschien zeggen ze dan wel €450,- en is het verschil een stuk kleiner opeens.
Dat is stage 1 ja, volgens mij zit hier geen banken bij dus vraag me af of die prijs vast is.
Mijn tuner zit volgens mij 40 minuten van JD af, goed te doen nog
Ze hebben wel een naam en leveren goed werk, afweging is aan jou.
Keertje bellen kan nooit kwaad, misschien zeggen ze dan wel €450,- en is het verschil een stuk kleiner opeens.
Ik lees dat er nog 120 euro bij komt, indien ik de keuze maak om gebruik te maken van de vermogenstestbank. Ik zal eens contact opnemen en kijken of ik de hollander kan uithangen
Ik lees dat er nog 120 euro bij komt, indien ik de keuze maak om gebruik te maken van de vermogenstestbank. Ik zal eens contact opnemen en kijken of ik de hollander kan uithangen
Succes! Keep us updated!
Ja ik heb de 122 pk versie. Hoe ervaar jij het en heb je veel onderhoud laten plegen
De 1.4 TSI 122 PK (motorcode CAXA) is een betrouwbare motor voor zover ik weet, dit in tegenstelling tot de 1.4 TSI met 160 PK welke een twincharger was (dus met turbo èn compressor). Die stonden bekend om hun hoge olieverbruik en complexe en dus storingsgevoelige techniek.
Ik heb zelf buiten het reguliere onderhoud van bij om de 30K km nooit iets extra's hoeven doen, en zoals gezegd ook geen mankementen gehad.
Wat je wel door JD geadviseerd zal krijgen, en ik ook kan adviseren, is het vóór, en vervolgens altijd na het tunen tanken van minimaal 98 octaan brandstof. Iig bij chip op maat bij JD wordt de tuning hierop afgesteld, en zal je ook de beste resultaat mee behalen. Ik weet overigens niet zeker of dat ook bij de standaardtuning gebeurt, maar hoe dan ook loopt de motor dan een stuk soepeler en heb je betere prestaties en een lager verbruik.
Off topic: De TS met Tweaker VW's is inmiddels uitgebreid naar 10, keep 'em coming!
als je toch de hollander uit wilt hangen....kleine tip
als je via www.audiblog.nl een kortingscode van 10% koopt dan scheelt dat natuurlijk. Je koopt een bon voor 30 euro, en dan betaal je dus 90% van de prijs bij JD min de 30 euro. Ik had voor de A1 uiteindelijk 30 euro bon + 510 bij JD betaald = 10% korting op 600 euro.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details