Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter

Welkom in het vierde Volkswagen topic!

Het vorige deel was geopend sinds februari 2015 en telde meer dan 8800 posts. Daarom werd het tijd voor een nieuw deel met de nieuwe Volkswagen modellen en informatie.

Je kunt hier alles kwijt wat ook maar iets met Volkswagen te maken heeft. Eigen ervaringen, hulp bij vragen, nieuwe modellen en nog veel meer.

Ook vind je onder deze TS een gereserveerde ruimte voor iedereen die met een foto zijn eigen Volkswagen wil showen! Wil jij ook een foto van je pride & joy delen, stuur dan per PM een link naar die foto, met daarbij ook de volgende gegevens: model, motorisering en bouwjaar.

Happy posting!
@Weemism

Huidige in Nederland verkrijgbare modellen

Volkswagen up! 3-deurs
Volkswagen up! 5-deurs

Volkswagen Golf 3 deurs
Volkswagen Golf 5 deurs

Links

Volkswagen
Volkswagen Nederland
Volkswagen Duitsland
Blogs / Info / Fora
VW Forum
Golf GTI forum
MyPolo forum
VW Vortex.com
Autoblog.nl

Overig

Occasion aankoopadviezen bron: autoblog.nl

Tot slot

Voorgaande delen
Deel 1 (met dank aan: Gunner)
Deel 2 (met dank aan: Gunner)
Deel 3 (met dank aan: RomeoJ), en special thanks voor de BBCode voor de TS.

Wanneer er op- of aanmerkingen zijn over de TS hoor ik dat graag via een PM.

Weemism wijzigde deze reactie 20-07-2019 20:10 (37%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter

Deze ruimte is gereserveerd voor iedereen die met een foto zijn eigen Volkswagen wil showen! Wil jij ook een foto van je pride & joy delen, stuur dan per PM een link naar die foto (minimaal 640*360 pixels) met daarbij ook de volgende gegevens: model en uitvoering, motorisering, PK's, Nm koppel, en bouwjaar.

model: Käfer 1300L
motor: 1.3 boxer, 34 PK/(?) Nm
bouwjaar: 1971

model: Golf 5 GTI
motor: 2.0 TSI, stage 2 getuned, 273 PK/390 Nm
bouwjaar: 2005

model: Corrado
motor: 2.0 16v 136 PK/180 Nm
bouwjaar: 1995

model: Caddy 2
motor: 1.9 TDI, Van Vught Tuning stage 3, 204 PK/470 Nm
bouwjaar: 2001

model: Transporter T5gp
motor: 2.0 TDI CR, 140 PK/320 Nm
bouwjaar: 2014

model: Golf 2
motor: 1.6, 69 PK/118 Nm
bouwjaar: 1991

model: Transporter 3 Doka
motor: 2.0 8v, 115 PK/166 Nm
bouwjaar: 1985

model: Scirocco 3 'Edition' BMT
motor: 1.4 TSI, JD Engineering stage 2, 157 PK/262 Nm
bouwjaar: 2012

model: Scirocco 3
motor: 2.0 TSI, 200 PK/280 Nm
bouwjaar: 2010

motor: 2.0 TSI, 220 PK/350 Nm

motor: 2.0 TSI stage 1 getuned, 260 PK/411 Nm
bouwjaar: 2009

model: Sharan 2 Highline
motor: 2.0 TDI, stage 1 getuned, 170 PK/(?) Nm
bouwjaar: 2013

model: Golf 2
motor: 1.8 16v, 112 PK/152 Nm
bouwjaar: 1988

model: Golf 4
motor: 2.8 V6 4Motion, 204 PK/270 Nm
bouwjaar: 2003

model: Golf 5 GTI
motor: 2.0 TSI, stage 2 getuned, 273 PK/390 Nm
bouwjaar: 2005

model: Golf 6 Highline
motor: 1.2 TSI, 105 PK/175 Nm

model: Golf 6 R20 4motion
motor: 2.0 TSI, stage 3 getuned, 404PK/526 Nm

model: Golf 7 Highline
motor: 1.4 TSI, 122 PK/200 Nm

motor: 1.4 TSI, Vagtechniek stage 1, 160 PK/280 Nm

model: Golf 7 Comfortline
motor: 1.0 TSI, 110 PK/200 Nm
bouwjaar: 2017

model: Golf 7 GTI Clubsport
motor: 2.0 TSI, VAG techniek stage 1, 386 PK/510 Nm
bouwjaar: 2016

model: Golf 7 Variant
motor: 1.5 TSI, 150 PK/250 Nm

motor: 1.6 TDI, 115 PK/250 Nm

model: Golf 7 R
motor: 2.0 TSI, 300 PK/380 Nm

motor: 1.2 TSI, 105 PK/175 Nm

model: Golf 7 Highline Business R
bouwjaar: 2018

motor: 1.4 TSI, 150 PK/250 Nm
bouwjaar: 2015

motor: 1.5 TSI, 130 PK/200 Nm

model: Golf 7 Variant Highline Business R

model: e-Golf
motor: Elektrisch, 136 PK/290 Nm

model: Polo 3
motor: 1.4 16v MPI, 101 PK/126 Nm
bouwjaar: 1998

model: Polo 5
motor: 1.2 TDI, stage 1 getuned, 107 PK/240 Nm
bouwjaar: 2011

model: Polo 6 Highline
motor: 1.0 TSI, 95 PK/175 Nm

(de vrouw van) witterholt

model: Polo 6 Highline
motor: 1.0 TSI, 115 PK/200 Nm

model: Polo 6 Highline R-line
motor: 1.0 TSI, 95 PK/175 Nm

model: Polo 6 Comfortline Business
motor: 1.0 TSI, 95 pk/175 Nm

model: Arteon R-Line
motor: 2.0 TDI, 150 PK/340 Nm

model: Tiguan 1 Sport & Style Highline 4motion
motor: 2.0 TDI, 150 PK/320 Nm
bouwjaar: 2011

model: Tiguan 2 Highline R-Line

model: Tiguan 2 Comfort Business Line R
motor: 2.0 TDI, 150 PK/320 Nm

model: Tiguan 2 Comfortline

model: T-Roc Sport
motor: 1.5 TSI, 150 PK/250 Nm

Honorable mention: Rainesh

model: Priemiejum Volkswagen
motor: 1.4 TFSI, 150 PK/250 Nm
bouwjaar: 2016

Honorable mention: Tylen

model: Wannabe Volkswagen
motor: 2.0 viercilinder twinturbodinges, 245 PK/350 Nm
bouwjaar: 2012

Weemism wijzigde deze reactie 25-08-2019 12:54 (255%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
wimmel_1 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 00:22:
@Weemism : Ik mis sowieso één VW in de OP: Waar is de Amarok (Welke net zoals de "Transporter" eigenlijk onder de bedrijfswagens thuishoort maar ook wel eens anders ingezet wordt)?
Goed kieken mien zeun 8)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
DerOllie schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:27:
Mooie OP. Ik zal mijn Tiguan met foto en specs ook nog wel even aanleveren :)
[...]
Kom maar door hoor, we zitten inmiddels op 7 foto's, en ik mis nog wel een aantal prominente regulars hier 8)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
theman36 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:39:
Zou iemand mij kunnen helpen met het maken van mijn keuze wat betref het chippen van mijn Volkswagen Golf 5? (Of dien ik hier een nieuw topic aan te maken)

Het betreft een Volkswagen Golf 5 1.4 TSI Comfortline uit 2009 met 85.000 op de teller.
Zelf zit ik enorm te twijfelen om het wel of niet te laten doen bij JD Engineering in Lochem. Het lijkt mij best leuk om te hebben/ te ervaren maar ik zou het jammer vinden als de duurzaamheid daarmee teniet gaat. Ik wil er namelijk minimaal nog 6 a 7 jaar mee blijven rijden. Wat zijn volgens jullie de positieve en negatieve punten en zouden jullie het wel doen?
V.w.b. duurzaamheid, en ervan uitgaande dat je de 1.4 met 122 pk hebt, ik heb dezelfde motor bij JD laten tunen en heb in de afgelopen 100K+ km's sindsdien nog niet één technische storing gehad aan de motor. Geen garantie, want elke motor is anders, maar qua impact op de betrouwbaarheid van de motor zou ik me dus niet te veel zorgen maken.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
theman36 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:33:

Ja ik heb de 122 pk versie. Hoe ervaar jij het en heb je veel onderhoud laten plegen
De 1.4 TSI 122 PK (motorcode CAXA) is een betrouwbare motor voor zover ik weet, dit in tegenstelling tot de 1.4 TSI met 160 PK welke een twincharger was (dus met turbo èn compressor). Die stonden bekend om hun hoge olieverbruik en complexe en dus storingsgevoelige techniek.

Ik heb zelf buiten het reguliere onderhoud van bij om de 30K km nooit iets extra's hoeven doen, en zoals gezegd ook geen mankementen gehad.

Wat je wel door JD geadviseerd zal krijgen, en ik ook kan adviseren, is het vóór, en vervolgens altijd na het tunen tanken van minimaal 98 octaan brandstof. Iig bij chip op maat bij JD wordt de tuning hierop afgesteld, en zal je ook de beste resultaat mee behalen. Ik weet overigens niet zeker of dat ook bij de standaardtuning gebeurt, maar hoe dan ook loopt de motor dan een stuk soepeler en heb je betere prestaties en een lager verbruik.

Off topic: De TS met Tweaker VW's is inmiddels uitgebreid naar 10, keep 'em coming! 8)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
MK1998NL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:35:

Kleine opmerking over de OP: voor de image van de Sportsvan staat een [ teveel >:)
Er ontgaat jou niet veel kennelijk haha, die was wel heel moeilijk te spotten :P . Niettemin, gecorrigeerd nu.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:03:
Ik mis nog wel een paar vaste mensen in dit topic :+
Ik denk dat die uiteindelijk wel bij het vorige deel uitkomen en daar de laatste posts, de verwijzing naar hier, en de sluiting van dat topic zien. Wie mis je nog eigenlijk?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
NotSoSteady schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:02:
Weet iemand nog een plek om onderdeelnummers te vinden? Ik ben namelijk op zoek naar het onderdeelnummer van een standkachel (Webasto) voor een Golf 6 cabrio uit 2011 (2.0TDI BlueMotion).
Oh @azz_kikr where art thou, mensen hebben je skills nodig!

En ik nog een plaatje van je wagen voor de TS 8) .

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
theman36 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:10:
Ik heb even contact gehad met JD en zij geven het volgende aan:
- Deze motoren (1.4 tsi) zijn niet de beste uit de VAG groep. Het gaat dan om de ketting en turbo, maar als de
tuning goed is, maakt het dat niet beter maar ook niet slechter.
- en zoals jullie ook al aangaven is het aan te raden om 98 te tanken ipv 95 als je de auto laat tunen. Echter is
98 in mijn woonplaats en omstreken niet echt te vinden, of je betaalt er de hoofdprijs voor...

Keuzes, keuzes....
Belangrijk is dus wel dat jullie het over dezelfde 1.4 TSI hebben gehad gezien je daar dus twee van hebt, en waarvan eigenlijk alleen de 160 pk variant een bekende probleemmotor is. Bij mij gaf JD destijds dus ook aan dat de 122 pk variant verder een prima betrouwbare motor is, dus wel apart dat ze nu iets anders beweren, zeker gezien dat ik zelf dus na ruim 100.000 km inderdaad nog geen mankementen heb gehad.

Als je auto in de garantieperiode de eerste twee jaar dealeronderhouden is geweest is de ketting als het goed is overigens ook vervangen als hier al een terugroepactie op was.

Bijzonder ook dat er geen RON98 te vinden is bij je in de buurt, in mijn ervaring is dat vaak alleen niet het geval bij een aantal witte pompen, of bij 'goedkope', onbemande of kleine ketens zoals Tango of Firezone. JD gaf destijds bij mij als alternatief aan dat je evt. ook BlueOne benzine kan tanken, welke volgens hen een hoger aandeel 'natte' ethanol bevat dan normale benzine, en ondanks de naam ook een hoger octaangetal zou hebben. Ook is deze brandstof meestal nog een cent goedkoper dan reguliere Euro95. Ik heb dit zelf tot voor kort altijd getankt en nooit problemen ervaren, maar met een premium brandstof loopt de motor toch net even soepeler, wat vooral in stadverkeer prettiger rijdt.

Ik snap je terughoudendheid overigens wel, het is een investering, en het heeft nadelen. Ik zou zeggen dat als je momenteel verder niet gefrustreerd bent door een gebrek aan vermogen van je auto, of als je niet een nerd bent zoals ik en vele anderen hier die graag de grenzen opzoeken van de fabrieksspecificaties, is het misschien beter het niet te doen. Je moet je er vooral zelf goed bij voelen, en zelf hield ik destijds in m'n achterhoofd ook alvast rekening dat de turbo er sneller mee zou ophouden zodat ik me daar alvast mentaal op kon voorbereiden (maar wat in mijn geval achteraf dus niet nodig bleek).

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:53:
[...]

En dan heb je een (waarschijnlijk) goedkoop "Made in China" Android driven device in je auto hangen waar VW z'n handen vanaf gaat trekken áls er iets mee mis is?

Je moet 't natuurlijk allemaal zélf weten, maar 't komt meestal neer op de zelfde discussie welke in 't vorige topic liep aangaande "El-Cheapo" LED lampjes in de halogeen armaturen van een VW....

IMHO: NIET DOEN, dus ;)
Nu is Alpine niet bepaald een el cheapo merk, maar een lang gevestigde naam in car entertainmentsystemen. Ik weet niet of ze nog steeds dezelfde premium kwaliteit leveren zoals in het verleden, maar het is wat mij betreft zeker ook geen Chinese knock-off rommel zoals wel vaak bij de LED verlichting in je voorbeeld.

Probleem wat je wel vaak hebt is het gebrek aan integratie met je MFD en overige in-car systemen zoals bijv. de airco (waarbij die laatste meldingen op je scherm laat zien), of stuurbediening.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
theman36 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:58:
[...]

Ja we hebben het over de 122 pk versie gehad :) Vreemd dat dat dan verschilt... Uit de onderhoudsboekjes kan ik niet opmaken dat de ketting vervangen is. Wel dat er 1x in de 2jaar onderhoud is geweest conform het onderhoudsboekje.
Dat wordt idd niet vermeld in het onderhoudsboekje in mijn ervaring. Wat je wel zou kunnen doen is de VW dealer waar de auto destijds in onderhoud is geweest te bellen, en te vragen of zij op basis van je kenteken kunnen opzoeken of de ketting gedurende onderhoud is vervangen of anderszins aangepast (door het verstellen van de kettingspanners bijvoorbeeld), als het goed is is dit geregistreerd in hun klantsysteem.
quote:
In de buurt zit een Shell en een paar andere pompen maar deze hebben alleen 95. In een ander dorp dichtbij staat er wel een Firezone waar je competition 102 kunt tanken, maar volgens mij is dat veel duurder?
Het lijkt mij heel leuk om het te ervaren, maar ik heb zelf 0.0 verstand van auto's (buiten het vullen van de vloeistoffen om) en het lijkt me niet heel praktisch dat het tanken niet in de buurt kan...
RON102 is idd vaak een stuk duurder. Ik heb zelf de 'mazzel' dat ik de laatste tijd vaak in Maastricht moet zijn, en dan altijd even een detour maak via België waar je premium benzine kan tanken voor de prijs die vaak 10-20 cent lager ligt dan euro95 in NL.

Maar als tanken in BE of DE geen optie voor je is of niet rendabel, en hogere brandstofkosten een issue voor je zijn, is dat een overweging om dus geen tuning te doen. Je kan ook euro95 tanken natuurlijk, maar omdat bij motortuning o.a. de timing van de voorontsteking wordt aangepast op basis van de hogere verbrandingswaarde van benzine met een hoger octaangetal, zal de motor bij een lager octaangetal juist minder goed lopen, en waarbij op termijn ook meer slijtage en dus motorische problemen kunnen ontstaan.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:24:
[...]

@Weemism Ik tank hier iets verderop octaan 102 voor 1,48 a 1,52. Ideaal :D

[afbeelding]
Ah, ARAL, Duits, heb ik ook wel eens getankt bij Venlo over de grens, en die hebben idd euro102 voor de prijs waar je NL dus zelfs nog geen euro95 voor kan tanken (en in NL überhaupt ook haast nergens te krijgen is). Dan heb je dus mazzel 8) .
quote:
Paul.H schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:25:
[...]

Ik kreeg toevallig vandaag een e-mail van Shell dat ze hun V-Power gaan "upgraden" van RON97 naar RON98, verder is BP Ultimate ook RON98.
Kritiek op Shell Vpower die ik zowel van JD als VAGtechniek hoorde was idd dat Vpower geen RON98 was, in tegenstelling tot BP Ultimate. Goed dat Shell dit nu gaat veranderen dus ook (mits de literprijs er niet nóg verder van stijgt dan).

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:37:
[...]

Voordeel is dat je hem legaal mag open gooien :D
Vooral fijn dat je leuke tussensprints kan doen, want 'm opengooien op die brakke Duitse snelwegen is verder niet aan mij besteed. Als het wegdek niet al van 'Belgische kwaliteit' is sta je om de drie kilometer wel weer in de file vanwege de zoveelste wegversmalling a.g.v. wegwerkzaamheden, overigens zonder dat je daar dan ooit iemand daadwerkelijk aan de weg ziet werken.

Maar je kan niet alles hebben, wij betalen ons dan weer blauw aan accijnzen, bijtelling, BPM en MRB... maar hebben dan iig wel fatsoenlijke wegen die niet maandenlang dag en nacht half op slot gaan vanwege 'werkzaamheden'.

Weemism wijzigde deze reactie 18-01-2018 20:50 (18%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:59:
[...]

Zeker als het goed weer is rij ik dat bijna dagelijks opzoek naar ander speelgoed, stom eigenlijk 8)7
Ik neem aan dat je doelt op mensen die bereid zijn een beetje mee te spelen? :P Herkenbaar. Vind ik zelf altijd leuk voor bij het stoplicht (echter altijd slechts tot de maximum snelheid), zeker bij petjes met van die lelijke bodykits op hun afgetrapte Honda, BMW of Golf, en met scheef hangende knalpijpen waar een aardappel in past :) . Maar de spoeling is hier de laatste tijd opvallend dun wat dat betreft :/ .

azz_kikr heeft zich trouwens inmiddels gemeld voor de VW's van topic leden post onder de TS. Daar zijn nu dus 12 Tweaker VW's te aanschouwen, maar dat kan nog altijd omhoog, laat die foto's dus maar komen y'all!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Rainesh schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:30:
Ik vind ze mooier dan mijn Audi dynamische achterlichten!!!
Hmmm, ik heb normaal niet zoveel vertrouwen in aftermarket lichtunits, maar dit ziet er toch wel erg smooth uit. Ben benieuwd naar je lange termijn ervaring wel @Vissa66 , lees nog wel eens dat er snel vocht in dit soort units kan kruipen.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Rainesh schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:24:
[...]

Zijn de originele facelift achterlichten met dynamische richtingaanwijzers. Dus volledig OEM :)
Ah, dat verklaart het dan 8) .

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Om deze wat op te leuken zojuist de TS met de VW's van forumleden uitgebreid met de plaatjes die in het vorige deeltje 3 zijn gepost sinds ongeveer halverwege vorig jaar, en wat de teller nu op een meer respectabele 31 VW's (en één veredelde VW) brengt.

In het kader van transparantie, en dus de mogelijkheid om me een PM te sturen in het geval je niet wil dat je wagen in de TS staat, het gaat om de volgende users: @WHiZZi, @Uffeltje, @Uberdude, @Slasher, @Rene, @Rainesh, @pwillemske, @Li1quid, @Jestar076, @Gunner, @GeeMoney, @Ediejo, @e.looijenga, @DonJunior, @CaDje, @brtk, @bokkow, @boers706 en @Anton.net.

Niet alle gegevens bij de wagens zijn ingevuld, mocht je deze alsnog willen aanleveren stuur me ook dan even een PM!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Famous schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:06:
[...]

Ondanks Rainesh lekker actief is en van mij zeker in de TS mag met zijn VAG auto, mag de BMW van @Tylen er ook wel in.

Moeten toch wat te lachen hebben :+ O+
Er zijn grenzen natuurlijk, maar goed, voor deze ene keer, hij staat er nu ook in.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Tylen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 05:19:
[...]

Ahh wat een liefde. 😍😍

Maar hij heeft geen 180pk/270nm. Maar 245pk/350nm 😉 (2.0 liter twin turbo)
Een en al liefde hier inderdaad >:) , de specs in de TS zijn inmiddels aangepast 8) .

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Omdat ik momenteel even de tijd heb voor dit soort forumonzin, en ik niet vies ben van statistiekjes en verplasserij, onderstaand ter leering en vermaeck wat cijfertjes en grafiekjes o.b.v. de opgegeven/opgezochte specificaties van de verschillende forum VW's zoals die in de TS staan, ervan uitgaande dat iedereen daar ook eerlijk in is geweest 8) .

Ik wil overigens benadrukken dat of een auto veel vermogen en/of koppel heeft qua relevantie natuurlijk totaal arbitrair is, en dus geen waardeoordeel. Ik had hier tenslotte net zo goed verbruikscijfers of kosten per kilometer kunnen neerzetten, en dan hadden de grafieken er weer heel anders uitgezien. Het is maar waar je prioriteiten liggen, het budget dat je voor autorijden wil vrijmaken, en om welke reden je plezier hebt aan je auto. Er zijn per slot van rekening ook mensen die enerzijds een bescheiden 1.4 122pk TSI kopen, om vervolgens te investeren in een dubbele centrale uitlaat, *kuch*.

Maar goed, onderstaande gegevens waren nou eenmaal het makkelijkst beschikbaar, en zelf vind ik het wel leuke stats, ook al eindig ikzelf net zo goed in de middenmoot, precies waar ik me thuis voel.

Aantallen PK's van hoog naar laag

Twee uitschieters van the usual suspects @Famous en @Vissa66, op enige afstand gevolgd door de zwaar gekietelde Caddy van @Ediejo en de 2 liter TSI van @pwillemske

Aantallen Nm's van hoog naar laag

Hier natuurlijk een iets ander beeld als gevolg van de, ten opzichte van de benzinemotoren, koppelrijke diesels, en wat in dit geval de Caddy van @Ediejo gevaarlijk dicht bij de R20 van @Famous brengt, op enige afstand gevolgd door de GTI Clubsport van @Vissa66

Verdeling modellen

En tot slot de verdeling over de verschillende modellen, in ieder geval v.w.b. de personen die het afgelopen half jaar een foto van hun wagen op dit forum deelden. Zegt dus niet zoveel, maar het is wel duidelijk dat de Golf 7/7.5 een behoorlijk populair model is, op gepaste afstand gevolgd door de Tiguan van de 2e generatie. Opvallend vind ik persoonlijk de lage hoeveelheid Polo's 6R (5e generatie), maar dat komt misschien omdat die hun eigen behoorlijk levendige forum hebben.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
wimmel_1 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:04:
Waar is die BMW gebleven in de stats? })
Zoals een man wijzer dan ikzelf ooit zei: "To ask the question is to answer it". En datzelfde geldt voor Audi's, voor als iemand daar ook over begint >:) .

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Hadden we het eigenlijk al over de Golf mk 8 gehad, behalve over de digitale klokken dan? De shots die de laatste dagen opduiken lijken behoorlijk eenduidig over de verschillende sites, dus dit is het definitieve ontwerp? Release kennelijk juni 2019. Wat vinden we ervan?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Wom schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:49:
Dit is een gewoon een gefotoshopte MK7.5 toch?

[...]
Overtuigende photoshop dan wel moet ik zeggen, en toch ook wel afwijkend van de 7.5 vind ik, maar er lijkt idd geen officiële bron achter te zitten.

TopGear heeft wat aanvullende informatie die wel officieel is gemaakt.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Rainesh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:27:
[...]

VRESELIJK geluid.....doet me echt denken aan zo een amerikaans hok of een mercedes....
Eens, niet aan beginnen idd. Klinkt nergens naar, of hoogstens erg pauperig, en uitermate irritant voor de omgeving, zeker als je er in de ochtend de halve straat mee wakker maakt.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Famous schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:50:
[...]

Ik heb het bij mijn Golf maar zo hard gaat het echt niet hoor?
Vind het juist beschaafd!

In het huis hoor je dit echt niet, of hij moet echt de toeter bedoelen in plaats van het alarm wat zachtjes piep :+

Kan vanavond wel eens opnemen hoe het klinkt..
Glydoscoop heeft het idd over een korte toeter zoals Rainesh al aangeeft.

Piepjes ben ik met je eens dat die prima zijn, maar in dit geval gaat het dus om de claxon, en dat is nmm een behoorlijk 'obnoxious' geluid.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Het Vosje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:11:
[...]

Wat al gezegd werd, in Amerika heeft ongeveer elke auto dat ...heb me daar toen ook de volle 4 weken van onze roadtrip dagelijks aan gestoord.

Maarja, die lui daar hebben het vast nodig om te weten of ze wel op het knopje gedrukt hebben of niet :z
Vraag me zelfs af of het formeel in NL wel toegestaan is aangezien onnodig claxoneren (uitsluitend bedoeld om te gebruiken bij gevaarlijke verkeerssituaties) zelfs een boete kan opleveren van 90 euro.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ik weet dat het in de handleiding staat, maar ik zit warm binnen, en de auto staat koud buiten, dus maar even een lazy vraag gezien de overvloedig aanwezige kennis hier :-) ... ook ik wil binnenkort de switch maken naar andere halogeenverlichting voor in de koplampen, met een lagere kleurtemperatuur, en op basis van wat ik hierboven al heb kunnen lezen zullen dat dan waarschijnlijk de Philips White Vision lampjes worden.

Om het vervolgens een beetje éénkleurig te houden wil ik ook de mistlampen (bij mij via VCDS als DRL geprogrammeerd) vervangen. Welk type lampjes zijn dit dan ook alweer, en welk merk/type kan ik dan het beste kiezen naar jullie mening, ik meende iets te lezen over Osram?

[Edit] Lees nu dat het waarschijnlijk H15 pitjes zijn, nu dus nog de meest geschikte v.w.b. kleurtemperatuur, maar hier werd eerder al de Osram Cool Blue Intense genoemd door @DaMarcus . Zal ik daar eens voor gaan shoppen.

Weemism wijzigde deze reactie 29-01-2018 12:11 (14%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Vissa66 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:33:
Type R deed 100-200 in 10.5 sec, haalt de Clubsport nu nog niet. Als goed is moet straks <9 mogelijk zijn. :9~ :9
Ik ben benieuwd naar de rollerbankuitslagen zodra de tune is uitgevoerd, dan pas ik gelijk de statistiekjes even aan ;)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
tAnk schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:23:
Kun je ergens "officiële" (fatsoenlijke kwaliteit) Volkswagen kentekenplaathouders kopen/bestellen?
Wat versta je onder een officiële VW kentekenplaathouder?

V.z.i.w. gebruikt elke (VW)dealer gewoon een standaard kunststof zwarte plaathouders met daaronder de eigen firmanaam.

Mocht je dat niet willen kan je bij een willekeurige automaterialenzaak ook een plaathouder zonder 'lip' aan de onderkant kopen, staat wat strakker, en voorkomt dat een dealer/garagist daar zelf een eigen sticker overheen plakt na een werkplaatsbezoek zoals ze nog wel eens willen doen. Kwaliteit van die platen zijn volgens mij allen gelijk, blijft tenslotte gewoon kunststof.

[Edit] En boys (je weet wie je bent), ik ben geen mod natuurlijk, maar laten we de toxicity levels die ik de laatste paar pagina's proef een beetje in de perken houden. Ieder z'n smaak en mening over T-Rocs, Tiguans, BMW's, Polo's, optische tuning etc etc, maar probeer dat een beetje respectvol te uiten, en ook iemand anders mening te respecteren zonder grote, suggestieve of veroordelende woorden waarmee je bij de ander alleen maar ergernis wekt.

Discussies over iets subjectiefs als een mening hebben m.i. weinig zin in dit topic.

Weemism wijzigde deze reactie 30-01-2018 23:20 (26%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Even voor de volledigheid, de deelnemerslijst voor de Tweakers VAG meet-up in april is zojuist weer up to date gebracht.

Ook dus gelijk even een heads up voor de schare nieuwe topicleden die zich hier recentelijk hebben gemeld dat er dus een meet-up in de planning zit, mocht je interesse hebben, laat het even weten.

[edit]
En als we toch bezig zijn, ook weer even een (voorlopig laatste) remindertje v.w.b. de TS met de VW's van Topicleden. Als je hier zelf aan wil worden toegevoegd, laat het dan even weten middels de in dezelfde TS aangegeven instructies.

Weemism out...

Weemism wijzigde deze reactie 01-02-2018 19:58 (31%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:38:
[...]

Verander je "linkje" naar de OP even in Tweakers VAG meet-up voorjaar 2018 8)

Ik hoef de "opmaak" van de OP niet te zien, en anders bekijk ik die wel middels een andere link :P
Je hoeft ook alleen het bovenste stukje te lezen hè, niet de opmaak die eronder staat ;) . Maar goed, omdat je het zo lief vraagt...

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Als ik het hier af en toe lees verbaast het onderstaande me niet echt meer 8)

Een op de vijf mannen geniet meer van auto dan van partner
quote:
Mannen hebben een soms bizarre relatie met hun auto. Ze geven ze namen, noemen ze sexy of speels en gebruiken het wassen van de auto of een ritje maken soms zelfs als excuus om hun vrouw te ontlopen.

De Engelse leasemaatschappij Vantage Leasing onderzocht de liefde van de man voor zijn auto. Uit het onderzoek blijkt dat een op de vijf mannen zijn auto een naam geeft. Daarvan is 40 procent vernoemd naar een vrouw, terwijl 30 procent toch kiest voor een wat meer mannelijke naam. 17 procent hield het bij een benoeming die mannelijk noch vrouwelijk is.

Ook de relatie tussen de man en zijn auto werd onderzocht. Twintig procent van de mannen geniet volgens het onderzoek meer van zijn auto dan van zijn partner en 12 procent denkt zelfs dat hun vriendin jaloers op het voertuig is. Dat is niet zo raar, aangezien een op de zeven het excuus van autowassen of een ritje maken gebruikt om zijn vrouw te ontlopen. 1 op de vijf mannen vergelijkt zijn auto met zijn eigen persoonlijkheid. Zo noemen ze hun grote liefde sexy en speels.
Hier ook heren die hun auto een koosnaampje geven haha? Do tell!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
1.4 TSI 122 pk, met chip op maat naar 157 pk/262 Nm, 45 liter euro98, haal ik ruim 700km mee. Best tevreden over gezien het vermogen en koppel.

Maar dat is idd als ik gewoon netjes op tijd doorschakel, niet jakker, en zonder al te veel stadsverkeer. Veel toeren en acceleratie zijn killing voor je verbruik (obviously).

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:44:
[...]

Doe je ramen eens een klein stukje open, allemaal, en luister of het gekraak dan minder is. Zoja, alle rubbers invetten met een speciaal goedje. Had ik namelijk ook, scheelt enorm!

[...]
Heb zelf ook het idee dat de rubbers van m'n (in mijn geval raamstijlloze) ramen en het panoramadak kraken a.g.v. kou en vocht bij de huidige weersomstandigheden.

Wil de rubbers dus ook eens smeren om te kijken of dat helpt. Wat is dat 'speciale goedje' waar je het over hebt? Gewoon Vaseline, teflonspray, of een specifiek product wat ik evt. bij de automaterialenzaak kan halen?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Famous schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:36:
[...]

Mijn draaicirkel is echt groot voor een Golf, groter dan de GTI wat ik herinner.
Vind het voor een “golfje” eigenlijk te groot..

Mij was verteld dat dit juist kwam door de bredere banden die eronder liggen af fabriek.
Even voor mijn begrip, ik kan me voorstellen dat als de velgen breder zijn af fabriek de uitslag van het wiel ook kleiner moet worden afgesteld om te voorkomen dat deze bij een stuuractie tegen de wielkasten schuren. Brede banden an sich veroorzaken geen grotere draaicirkel lijkt me zo.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Maar dan rest de vraag, hoe zit het met de kwaliteit, ik hoef niet persé de goedkoopste. Ik vind kwaliteit belangrijker dan 2 tientjes kunnen besparen, maar wat de dealer durft te vragen vind ik ook weer het andere uiterste :P
Tsja, met zaken als pedalen denk ik dat ik persoonlijk geen risico zou willen nemen met goedkope niet OEM uit China. Je wil niet dat zo'n blikkerig/plastic ding afbreekt tijdens een remactie of dat je gas blijft hangen omdat ie klemt.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Over kwaliteit van OEM gesproken trouwens, ik realiseerde me gisteren dat ik bij m'n Scirocco uit 2012 met inmiddels bijna 130K op de teller, buiten de gebruikelijke 'beurt onderdelen' zoals filters, bougies en banden, nog niet één fabrieksonderdeel heb hoeven laten vervangen.

Remblokken/ -schijven, turbo, koppeling, waterpomp, bobine en zelfs alle (halogeen)lampjes zijn nog dezelfde die er in de fabriek op zijn gezet :) .

In mijn geval dus wel een keer een positief voorbeeld van Duitse degelijkheid nu dat bij VW geen vanzelfsprekendheid meer lijkt, hoewel ik met de splinternieuwe Polo 6R die ik daarvoor reed wel meerdere keren onder garantie terug moest naar de garage. Het kan verkeren kennelijk, maar in dit geval kan ik daar dan wel vrolijk van worden (zeker als ik zo nu en dan eens bij het Renault topic ga buurten met berichten van de ene na de andere nieuwe Mégane moet worden afgesleept nu het buiten wat kouder is >:) )

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
glydoscoop schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:17:
[...]

Nee maar 90% van die troep op ebay komt uit china alleen dan dubbele prijs snapt u ?

Ennn.. het is een plastic kapje dat over je pedaal heen gaat ( miss alu ) ik zou niet begrijpen hoe deze met een remactie je zodanig zou belemeren als het fout gaat ? Maargoed was maar een tip
Uhm, dat toontje wat minderen misschien?

En ja, als een plastic of dun alu kapje afbreekt, want vergis je niet welke kracht je op je pedalen zet tijdens een noodstop, en vervolgens onder of tussen die pedalen terechtkomt ben je wel de pineut hoor.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
glydoscoop schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:16:
[...]

Goed was ook meer bedoeld om uit te leggen dat je op ebay met dit soort artikelen 9/10 keer genaaid wordt , ik zou nogsteeds niet begrijpen hoe maar oke ik laat het er wel bij . Rij in de auto van de zaak al meer als 1,5 jaar met deze pedalen en al aantal keer goed moeten remmen tot nu toe toppie !
Ik was me er sowieso niet van bewust dat je ze zelf gebruikte, kennelijk al anderhalf jaar geen problemen ervaart, en wat de zaak natuurlijk verandert. En ja, logisch dat op je eBay voor eenzelfde product doorgaans meer betaalt, die verkopers kopen dezelfde spullen in China in, en verkopen het met winst door aan kopers die om de een of andere reden liever via eBay dan via Ali kopen. Als je met dat laatste echter verder geen problemen hebt, gewoon zo dicht mogelijk bij de bron kopen idd, en in dit geval dus Ali. Ik noem het ook bewust geen Chinese troep verder aangezien dit soort producten, OEM of niet, tegenwoordig natuurlijk allemaal in China worden gemaakt. Niettemin is er een verschil tussen 'built to spec' van de fabrikant, en knock offs waarvan de kwaliteit op z'n best twijfelachtig is, en dat risico zou ik in dit geval niet nemen, dat is wat ik wilde zeggen, en dat is iig mijn mening.

En v.w.b. het voorbeeld waar het dan fout kan gaan, en dan houden we er wat mij betreft idd over op, uit eigen ervaring weet ik dat als er iets onder je pedalen terechtkomt, het zij een slecht passende en dus verschuivende vloermat (zoals destijds in mijn geval), een sierpedaal dat afbreekt, of gewoon een flesje of wat dan ook wat in de beenruimte ligt, dat een levensgevaarlijke situatie kan opleveren. Daarom vertrouw ik persoonlijk bij voorbaat geen pedalen waarvan ik, anders dan bij OEM, niet weet of die door welke vorm van veiligheidsspecificatie zijn gekomen.

Maar ieder z'n ding, en jouw ervaring bij dat product kennelijk goed, dat is waar @MisteRMeesteR om vroeg, dus prima verder, en de keuze verder aan hem.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Tylen schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:24:
[...]

Tuurlijk. Als hij afbreekt tijdens een noodremactie. Dan rem ik dus al. En kan hij er ook niet meer onderschieten.
Zolang je maar niet achter me rijdt vind ik het prima. Gelukkig staan BMW rijders niet bekend als bumperklevers.

Oh, wacht...

>:)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Tylen schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:18:
[...]

Als ik bumperkleef rijd je onnodig links >:)
Haha, touché 8) .

Niettemin, over onnodig links rijden hoef je je bij mij niet zoveel zorgen te maken, *kuch*.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Scrtz schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Jawel hoor, onnodig links rijden is ook strafbaar :-) hoevaak je in NL mensen links ziet rijden terwijl er rechts kilometers ver plek is of zelfs geen hond te bekennen is. Duitsers hebben dat iig een stuk beter geregeld..
Duitsers snappen dan echter in Nederland weer niet dat ze niet altijd op de middenstrook hoeven te rijden. Ben niet van het rechts inhalen normaal, maar als ik het doe is het in bijna de helft van de gevallen bij een Duitser die met 120 op de teller in het midden rijdt terwijl de rechter strook vrij is.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
GerCor schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:54:
[...]
Ik laat mensen die willen invoegen, invoegen. Ik rij zelf ook altijd door tot einde links totdat ik moet invoegen. Vinden de rechtsrijders ook niet altijd leuk. Laten ze je er niet tussen. Onbegrijpelijk en wat mij betreft categorie verkeershufters.
[...]
Dat is idd iets wat veel mensen niet goed lijken te begrijpen en over en weer ergernis wekt. Van twee stroken naar één waarbij het merendeel van de auto's idd al rechts voorgesorteerd staat, en sommigen het niet lijken te kunnen hebben dat anderen nog een stuk doorrijden op de linker strook, die wegcapaciteit dus ook terecht gebruiken, en (hopelijk) vooraan dus netjes erin ritsen zoals het hoort. Ik laat ze, mits ze ook netjes richting aangeven, er ook gewoon altijd tussen. Krijg je echter van die malloten die dan van rechts naar links schieten en daar met de slakkengang van de rechterstrook bewust de linker strook gaan lopen blokkeren... daar kan ik me dan toch wel altijd weer over opwinden helaas.

Maar goed, in het kader van een paar recente toevoegingen en wijzigingen in de TS met topicleden die inmiddels 30 wagens bevat, mijn Excel fetisj, huishoudelijke taken voltooid, en de 'din die schaatsen aan het kijken is, heb ik m'n zinloze statistiekjes weer eens up to date gebracht. Volledig irrelevant en willekeurig, maar voor wie het leuk vindt:

De Golf 7/7,5 blijft veruit het populairst, enigszins verrassend gevolgd door de Tiguan 1 & 2.

@Famous nog steeds bovenaan met z'n Golf R20, gevolgd door @CaDje's Golf R. Het blijft vooralsnog nog even wachten op @Vissa66's aangekondigde tuningverrichtingen :) .

Ook bij het koppel @Famous nog bovenaan, op de voet gevolgd door @Ediejo's stage 3 getunede Caddy 2 1.9 TDI.

@DoeEensGek bovenaan bij de motorinhoud met z'n Golf 4 2.8 V6 uit de tijd dat er nog geen replacement voor displacement was, mooie tijden waren dat...

En tot slot de verdeling van brandstoftype. Toch nog opvallend veel benzine in ons vooralsnog nog dieselvriendelijke landje, maar een schrijnend gebrek aan elektrowaggies, hoewel dat de komende jaren wel zal veranderen.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Nog een opvallende constatering is dat de nieuwe 1 liter TSI's (hier rood gemarkeerd) een behoorlijk hoog specifiek vermogen hebben, meer zelfs dan mijn chip op maat getunede 1.4, waar ook echt geen headroom meer in zat :| .

Verder het te verwachten beeld bij de diesels die (m.u.v. @Ediejo's getunde Caddy) onderaan het lijstje staan samen met de oudere, niet geblazen, benzinemotoren. Veel koppel, maar in verhouding weinig PK's.

Belooft wat voor de toekomst als ze die motortechniek combineren met een grotere motorinhoud en turbo.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
iichel schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:27:
kun je voor de grap ook eens Nm/liter toevoegen?
Sure :) , onderstaand grijs gemarkeerd.

Maar daarop scoren de één litertjes zelfs alleen nog maar beter :+ , en de diesels alsnog niet bijster goed a.g.v. de (vanzelfsprekend) typisch grotere cilinderinhoud.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Tylen schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:58:

[...]

@Weemism nu een lijstje met het aantal turbos per auto _O- _O-
Lach maar :) , maar ondertussen word je qua specifiek vermogen dus alsnog gepwned door 1.0 3-cilinders met slechts één klein turbootje.

M.u.v. de getuneden onder ons wij allemaal trouwens, en ik nog het meest met m'n stage 2.

[edit] v.w.b. Nm's per liter dan, qua PK per liter sta jij daar idd nog boven (met twéé turbo's dan :P ).

Weemism wijzigde deze reactie 24-02-2018 15:16 (12%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Phusebox schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:42:
Vandaag nog eens wezen kijken, ook al wil mijn vrouw niet in een Golf gezien worden [...]
Dat schreef je eerder al eens idd. Ik ken ook iemands vrouw die haar man verboden heeft een VW te kopen, maar die prefereert dan voornamelijk grote Amerikanen, dus kwestie van smaak (en een beetje vooringenomenheid in dit geval).

Voor mijn begrip, wat is het bezwaar dat jouw vrouw heeft, en wat rijdt ze zelf liever dan?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
JB076 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:05:
[...]

Dat kan verholpen worden hoor.
2017 Up! hier met 60 hele paarden uit het turboloze eenliterblokje.

Afgezien van wat topics over m'n smartphone verder nog totale noob op dit forum, dus eh, hallo!
Kom maar op met een foto en specs voor de TS dan :) , daar staat bij de auto's van topicleden nog geen Up! tussen, hoog tijd!

En welkom uiteraard ;) .

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
dNyw schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:35:
Ok, dus wd40 aan de binnenkant van het slot/deur mechanisme inbrengen en thats it?
Yes.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
dNyw schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:45:
Oke bedankt, kan wd40 geen kwaad voor het elektronische gedeelte dat ik dan verder van huis ben..? Thanks voor de hulp
Dat elektronische gedeelte moet ook bestand zijn tegen vocht en water. WD40 drijft vocht juist af, lost vuil en andere troep in het slot op en smeert ook nog eens.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
wimmel_1 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:49:
WD40 .... Enige waar ik 't voor gebruik is het ONT-vetten van de achterwielen/velgen van m'n motoren (die dingen zitten nog wel eens onder een laagje kettingvet, helaas). Smeren doet 't spul sowieso niet!!

:)
Het is ook niet smeren in de klassieke zin zoals met smeer of vet, maar voorziet het oppervlak tussen twee raakvlakken van een teflon film (of iets soortgelijks) waardoor deze soepel ten opzichte van elkaar kunnen bewegen. Alleen dan zonder de nadelen van smeer en vet waar vuil aan hecht.

Het 'smeert' in die zin dus wel degelijk, alleen dan niet vettig.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
FabianGTI schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:23:
Wat een verschil met de nieuwe accu, dan kom je er meteen achter dat de accu al veel langer slecht was :X
Vanaf eind van de lente deed het start/stop systeem het al niet meer (niet dat ik die gebruik maargoed), achteraf was de accu toen al slechter aan het worden waarschijnlijk :+

Auto start nu ook veel sneller en bokt niet meer zo met koude motor
Ben wel benieuwd, want ben zelf denk ik ook over niet al te lang meer aan de beurt na 6 jaar en 130K km (hoewel ik nog geen verslechtering merk), hoe oud was je vorige accu, en hoeveel kilometer heb je ermee gereden uiteindelijk?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ugh, 4 cilinder schraapdiesels, wat mij betreft echt het meest verschrikkelijk motorgeluid denkbaar, kan er geen charme in zien, of horen...

Weemism wijzigde deze reactie 28-02-2018 10:47 (6%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
FabianGTI schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:42:
[...]

Was nog de originele accu, dus 6,5 jaar oud en 208.000km ;)
Dan bijna even oud als de mijne maar met aanzienlijk meer kilometers wel. Zal nog wel een tijdje kunnen bij mij dan hopelijk. Thanks.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
azz_kikr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:48:
[...]

In ieder geval beter dan een zielig 4cyl benzinekarretje. Al zeker als het zo een ratelbak is als de 1.4 tsi 122pk versie.
[...]
Laten we het erop houden dat dat dan subjectief is. Ik vind m'n zielige 1.4 4 cilinder ratelbak zoals je het noemt persoonlijk toch iets verfijnder klinken dan zo'n agrarische diesel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
@kuusj98 55K en dan al kapotte bekleding is natuurlijk verre van 'helemaal normaal' idd, en klopt dat VW, en PON al helemaal, uitermate belabberde aftersales heeft v.w.b. coulance, daar heb ik werkelijk nog nooit één positief verhaal over gehoord.

Niettemin, je schrijft zelf al dat je op MP geen GTI's ziet met dezelfde problematiek, en dus kennelijk al helemaal geen 7's, maakt me toch benieuwd wat je ouders anders met die bekleding hebben gedaan dan normaal, en ook wel naar een foto naar hoe het er dan uit ziet.

Zelf had ik bijvoorbeeld snel een beschadiging aan de stoel omdat de jeans die ik droeg een metalen uitsteeksel hadden die uiteindelijk voor overmatige slijtage op specifiek één plek zorgde.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Specht schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:08:
[...]

En verder is mijn ervaring dat mensen die een VW kopen, totaal geen verstand van auto's hebben (of willen hebben), en zich dus simpelweg door de geniale marketing van VAG hebben laten beinvloeden.
[...]
Je begon goed, maar ga a.u.b. ergens anders trollen als je met zulke flauwekul komt...

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
@Vissa66 en @Viper®, welk befaamd 1.4 blok bedoelen jullie dan, ik neem aan dan de 160PK twincharger, niet de 122PK turbo?

Zelf heb ik die laatste met chip op maat laten tunen bij JD meer dan 100K km geleden, maar tot dusver 0 problemen mee gehad. JD is denk ik inderdaad wel een beetje te veel aan de prijs geworden, maar als je ook ziet hoe druk het daar altijd is, ook met Duitsers die daar hun blok laten tunen, is het kennelijk een kwestie van vraag en aanbod en kunnen ze het er voor vragen.

Heb m'n Scirocco ironisch genoeg dan weer in het reguliere onderhoud bij VAGtechniek. Fijne mensen daar, pro-actief en gewoon vakmensen. M'n wagen daar recent ook nog op de rollerbank laten zetten om te kijken hoe het ervoor stond met het vermogen waarbij bleek dat JD toch wel een foutje had gemaakt met het vaststellen van het koppel na hun tuning, en gewoon goed en vakkundige mensen en reëel advies. Ik zou beiden partijen dus wel aanraden, maar als het idd zoveel scheelt zou ik zeker voor VAGtechniek gaan.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Viper® schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:54:
[...]

ik het zelf altijd wel het idee dat hoe rustiger men rijdt hoe meer problemen er later komen.
flink doorknallen en schoonbranden lijkt bij sommige motoren best positief te zijn.
Dat laatste weet ik niet, ik wil regelmatig wel eens flink gas geven bij accelereren naar bijvoorbeeld de snelweg of bij een inhaalactie, maar rij verder eigenlijk behoorlijk rustig en schakel snel door, dus gewoon 50 in z'n 5, alles daarboven in 6. Ik rij in verhouding wel veel snelweg, en tank de laatste tijd altijd RON98. Dat laatste vind ik wel echt schelen in souplesse van de motorloop.

Olieverbruik heb ik nauwelijks met de CAXA 1.4, en enige wat ik verder incidenteel nog wel eens doe is een injectorreiniger bij de tank, mede omdat ik voorheen ook vaak BlueOne tankte, dus met natte ethanol, waarvan ik toch vermoed dat dit iets minder goed voor de injectoren is qua opbouw van residuen.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Voor de gein, en omdat ik het grappig en attent vond te krijgen van het kleine neefje van m'n partner, die gek is van auto's :)

Duidelijk gewoon een Welly van de Action, maar toch, hij lijkt best goed, en is een trekautootje, dus als ik niet met de real deal onderweg ben kan ik fijn hier mee spelen ;) .

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
GerCor schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:06:
[...]

Krijg net een mailtje van VW servicepunt voor onderhoudsbeurt Airco. Is dat iets waarvan jullie zeggen: is verstandig/essentieel om te laten doen of gewoon geldklopperij?
Is ook iets wat ik me dan altijd afvraag. Met nu 130K op de teller na 6 jaar heb ik nog nooit een onderhoudsbeurt aan m'n Climatronic gehad, en is me dit bij de laatste twee beurten op 90 en 120K bij VAGtechniek ook niet actief geadviseerd terwijl ze wel de VAG-eigen onderhoudsintervals aanhouden bij servicebeurten.

Enige waarvoor ik het zou overwegen is dat ik merk dat er soms kortstondig een wat onwelriekend geurtje uit de roosters komt bij het inschakelen, maar dat is volgens mij niet iets wat je langdurig verhelpt met een servicebeurt omdat condens zich daarna toch altijd weer snel in het systeem opbouwt. Verder werkt de AC ook gewoon zoals het hoort.

Ondanks dat dit niet geadviseerd wordt door enkelen schakel ik de AC, zeker in de winter, ook regelmatig gewoon uit als er geen sprake is van condensproblemen in het interieur. Je leest dan altijd weer verhalen over vastlopende aircopompen als je je AC niet altijd aan hebt staan, maar is mij dus nog nooit gebeurd, en vind het gewoon zonde van de benzine (en performance want scheelt zo'n 10pk) om deze altijd te laten lopen.

Maar ben benieuwd naar wat bij anderen de ervaringen op dit gebied zijn ook.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
AndRo555 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:31:
[...]

AC pomp loopt alleen als het nodig is. Zels met 'AC' aan.

Zou nogal vreemd zijn om dingen zoals start-stop en regenerative braking in te voeren op je modellen, maar dan wel je AC pomp continu laten meedraaien.
I know, en ook dat ie onder een bepaalde temperatuur ook uitschakelt. Zoals gezegd, er zijn dan dus alsnog mensen die zeggen dat je de AC niet moet uitzetten omdat de pomp dan kan vastlopen. Broodje aap lijkt me aangezien een auto normaliter sowieso 98% van de tijd niet wordt gebruikt, en de pomp dan ook niet draait.

Maar goed, ik zet 'm dus ook uit als ie tijdens het rijden niet noodzakelijk is. Neemt niet weg van de originele vraag van @GerCor, en ook wel mijzelf, is een AC onderhoudsbeurt zoals die door VW wordt aangeboden nuttig als je verder geen klachten hebt over de werking, vanaf welke KM stand/leeftijd is dat dan het geval, of is het idd geldklopperij (zoals ik verwacht)?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Thanks nog voor het navragen! 5 jaar dus, en een verlies van 150 gram van, ik neem aan, koudemiddel. En verder is het dus bedoeld om het ventilatiesysteem te desinfecteren van schimmels en bacteriën tegen evt. stank.

Dan zou ik dus wel aan de beurt zijn nu met de leeftijd van m'n auto, dus misschien dan bij de volgende beurt (over 20K) toch maar eens gewag van maken tenzij aankomend voorjaar blijkt dat ie stinkt of de airco an sich niet goed werkt. Bij beide ben ik niettemin toch wel sceptisch, koelkasten (wat airco's feitelijk natuurlijk zijn) hoef je tijdens hun levensduur per slot van rekening ook niet bij te vullen, en ik neem aan dat de auto bij de diagnose tijdens de reguliere beurten ook zelf aangeeft bij een onjuiste werking van de unit. Stank zal je ook hoogstens een paar weken tegen kunnen gaan omdat bij elk gebruik er condens achterblijft die uiteindelijk toch weer tot organismegroei in het systeem gaat leiden.

Stukje wederhoor, ANWB lijkt wel op de lijn van VW over nut en noodzaak van een jaarlijkse check, en ook over het beter altijd ingeschakeld laten van de AC, ook tijdens de winter. @GerCor Prijs die ze noemen komt overeen met jij al aangaf vanuit die mail, maar daarvoor wordt kennelijk alleen de check uitgevoerd. Als ze daadwerkelijk moeten reinigen en vullen (wat dan waarschijnlijk dan altijd wel het geval zal zijn) komen de kosten daarvoor er nog bovenop.

Niettemin, goed te horen dus wat een onafhankelijke monteur erover zegt los van Volkswagen (voor wie ervoor oproepen en wellicht vaker dan nodig bijvullen natuurlijk een verdienmodel is), ook ANWB geeft aan dat vullen doorgaans niet vaker dan eens in de 5 jaar nodig is.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Engineer Stewie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:48:
[...]

Gebruik je de airco niet dan zullen de rubbers vergaan en lek je doorgaans meer koudemiddel.

[...]
Er is een verschil tussen niet gebruiken, en uitschakelen op momenten dat je het niet nodig acht dat ie aan staat. Als je 'm echt nooit inschakelt, wat volgens mij niemand ooit zal doen, is het misschien een ander verhaal, maar wat je schrijft over rubbers lijkt me wat vergezocht, ben dus wel benieuwd naar een bron daarvoor.

Zoals gezegd staat je auto meer dan 95% van de tijd sowieso stil en dan draait de airco ook niet, en daar gaan de rubbers ook niet bovenmatig van achteruit. Bovendien is een airco systeem, anders dan een olie-/ brandstoftransportsysteem, gevuld met uiterst vluchtig koelmiddel, dat laten circuleren zal rubbers verwacht ik niet in een betere conditie houden dan wanneer het niet circuleert.

Maar ieder z'n ding hoor, snap het volledig dat je je AC altijd aan laat staan, deed ik voorheen ook, is makkelijker, zeker als een beetje extra verbruik of verlies aan motorprestaties je verder ook niet uitmaakt.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Blue-eagle schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:46:
[...]

* Blue-eagle blijft extreem blij met z'n auto :7
Ik zeg kom maar op met die foto, dan kan ik je opnemen in het illustere rijtje van VW's van onze vaste topic gangers in de TS!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Blue-eagle schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:02:
[...]

Die komt eraan, moet even Photoshop installeren om mijn nummerplaat eraf te shoppen :D
Die zien ze ook als je gewoon op straat rijdt hoor haha ;) .

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Hier. En er zijn nog wel wat plaatsjes denk ik als je interesse hebt (y) .

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
GerCor schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:06:
[...]

@Weemism Maak even van de S een Ŝ in de lijst. Even selecteren, rechtermuisknop, kopieer en plak. Het is natuurlijk Ŝkoda en niet Skoda.

(y)
Natuurlijk! ;)

Aangepast hoor (y)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Wel een leuk artikel op Autoblog over cabriolet studies van/voor VW die het nooit tot productiestatus hebben gehaald. Artikel en reacties zijn vooral lyrisch over de dakloze Corrado, zie onder. Zelf ben ik wat minder overtuigd, niettemin, grappig om te zien wat had kunnen zijn.

Een Scirocco cabrio, hoe zou dat er uit hebben gezien :) .

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Deadsy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:11:
Vind juist de Corrado wat minder, maar heb het model nooit echt mooi gevonden.
Diverse andere cabrio's van de lijst vind ik wel wat hebben. Jammer dat die er nooit gekomen zijn.
Eens v.w.b. de cabriovariant idd, maar de normale coupé heeft toch altijd wel een magische aantrekkingskracht op me gehad. Die typische eind jaren 80 styling, de belofte van hoge prestaties in een compact formaat, heb het bij meer auto's uit die tijd zoals ook de Alfa Romeo SZ. Zal de leeftijd wel zijn :P .

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
azz_kikr schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:28:
[...]

Stukken mooier dan de nieuwe scirocco!
Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, en ik vind de Corrado en Scirocco III wat dat betreft ook niet vergelijkbaar met elkaar, de auto's komen uit verschillende tijdperken (20 jaar verschil) en daardoor met een totaal verschillende visie op design en met hun eigen specifieke charme. Ik kan het beide waarderen in ieder geval.
quote:
Famous schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 01:18:
[...]

Veel vinden de achterkant twijfelachtig maar het geheel spreekt mij wel aan, met een lekkere agressieve voorkant O+
Ook dat is kennelijk subjectief haha, ik vind juist de achterkant (mits de wagen ook op de goede hoogte staat, de stance kan het voorkomen van de Scirocco m.i. maken of breken) juist het lekkerst met die lekker brede heupen. De voorkant daarentegen heb ik altijd juist wat iel gevonden.

De laatste facelift van de Scirocco, die in NL niet beschikbaar is en sinds kort volgens mij helemaal uit productie is gehaald, kan me overigens een stuk minder bekoren. De scherpe lijnen die VW in z'n modellenlijn doorvoert en normaal goed uitpakt deed de 'rocco in mijn mening weinig goed.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
BlazeMuis schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:56:
Einde verhaal voor de Polo 6N1.. Auto start bijna niet meer, moet gas vol intrappen als ik wil dat de auto start, dikke witte/blauwe rook uit de uitlaat welke de hele straat vult.
Wilde ik nog op reageren, want natuurlijk erg vervelend. Ik weet helaas te weinig van motortechniek om je met je oorspronkelijke vraag te helpen, maar nu lijkt het verhaal dus helemaal voorbij. Witte rook is doorgaans koelvloeistof die in de verbrandingskamer komt, en dus problemen met de koppakking, blauwe/zwarte rook duidt op een onjuiste verbranding of het verbranden van olie (of interne motorcomponenten).

Hoe dan ook niet fijn en hoop dat er desalniettemin nog wat aan te doen is door de garage, maar vrees dat kostentechnisch niet heel rendabel meer zal zijn er nog veel aan te doen gezien de leeftijd van de auto.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Over licht en koplampen gesproken:

’Koplampen nieuwe auto’s gevaar voor andere bestuurders’

Moet zeggen dat ik me hier wel in kan vinden en goed dat dit eindelijk wordt aangekaart. Er is momenteel een beetje een koplampgekte gaande bij de grote fabrikanten v.w.b. de maximale lichtopbrengst, nog los van de mensen die aftermarket LED rommel en Xenon look pitjes in hun standaard halogeenunits installeren.

Van de week ook weer een paar keer verblind door niet alleen tegemoetkomers, maar vooral ook door préééééémium splinternieuwe SUV's en consorten die me verblindden via de buitenspiegels (binnen god zij dank zelfdimmende spiegel anders was het nog erger).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
glydoscoop schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Tijd voor een grotere auto denk ik met serieuse buitenspiegels hahah
Vraag me dan af wat je bedoelt met serieuze buitenspiegels, of zijn die tegenwoordig ook zelfdimmend?
[edit] postjes boven me, dank, kennelijk wel dus :) .

Los daarvan, het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat er allerlei kunstgrepen moeten worden uitgehaald om te compenseren voor gemankeerde verlichtingssystemen die fabrikanten zelf installeren.

Weemism wijzigde deze reactie 26-03-2018 11:46 (7%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Vissa66 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:20:
[...]

Ligt echt aan het type auto / systeem. In de Golf reageert hij dusdanig op tijd dat andere weggebruikers er geen last van hebben. In mijn vorige auto had ik met regelmaat dat ik het grootlicht zelf even dimde omdat ik zag dat het systeem niet of te laat reageerde op tegenliggers. :+
Ik denk dat je doelt op de grootlichtassistent? In het geval van mijn rant ging het meer om de algemene lichtopbrengst en het lichtbeeld van veel moderne auto's als gevolg van nieuw toegepaste lichttechnieken zoals LED en tegenwoordig zelfs lasers, en de trend van steeds meer lichtopbrengst en witter licht die daarmee gepaard gaat.

Zoals het artikel aangeeft zijn fabrikanten druk met innovatie op dat gebied, met name ook de Duitse drie. Het gevolg is dat dit verlichtingssystemen oplevert die vooral degene achter het stuur zouden moeten helpen, hoewel zelfs dat twijfelachtig is als je ook het autoblogartikeltje leest, maar voor de overige weggebruikers uitermate storend en gevaarlijk kunnen zijn.

Ik vond Xenon, hoe cool ook, om die reden in het verleden al een ramp, maar wat ik recentelijk persoonlijk dus ervaar is het steeds vaker voorkomt dat ik vanuit de buitenspiegels wordt verblind door auto's die op de rijbaan links of rechts van me rijden.

Nu rij ik zelf een oud krot van een wagen natuurlijk, en heb dus geen zelfdimmende buitenspiegels, net als 98% van het Nederlandse wagenpark, dus zal er wellicht meer last van hebben dan sommigen hier, maar ik vind het om die reden dus wel een kwalijke ontwikkeling, zeker omdat ie vanuit de autofabrikanten zelf komt. En dan heb ik het zoals gezegd dus niet eens over aftermarket China en Xenon imitatie verlichttingskits die mensen zelf installeren, vooral omdat de lichtopbrengst daarvan meestal juist lager is dan fatsoenlijke standaard H7 halogeen, en strooilicht dus ook niet zo hinderlijk.

Maar goed, /rant wat mij betreft hoor, vooral een constatering en persoonlijke ergernis. De techniek op dit vlak is tenslotte nog in ontwikkeling en zal de komende jaren vast/hopelijk ook wel beter worden. In de tussentijd doe ik m'n zonnebril wel op als het donker is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Engineer Stewie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:58:
Omdat het zonnetje nog schijnt heb ik mijn DSLR nog eens bovengehaald :).
@Weemism Zet één van die 2 maar in de startpost ter vervanging van de huidige als je wil :).
[...]
Done.

@Blue-eagle Jouw foto inmiddels door Photoshop gehaald?

Weemism wijzigde deze reactie 27-03-2018 10:59 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
GerCor schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:35:
[...]

Misschien ook even een foto van de nieuwe Touareg op de beginpagina? Ziet er een stuk beter uit dan de vorige.

Die was echt lelijk en gedateerd.
Done.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Famous schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 00:10:
[...]

Oh ja, morgen op de bank.
Heb in mijn vorige tank alleen 98 gegooid (geen andere keus), nu wel weer een volle 102 tank.
Zal geen effect hebben denk/hoop ik.

[...]
Voor een volgende keer zou je kunnen zorgen dat je altijd een flesje octaanverhoger van bij de automaterialenzaak of ethanol hebt liggen die je dan in de tank erbij kan gooien.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Blue-eagle schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:27:
[...]

Ja, kon geen goede foto vinden en momenteel is 'ie vies :+ Dus voorlopig maar even een plaatje in een raar gebied :7

[afbeelding]
Ik zet 'm erbij. Voor de specs, je had volgens mij de 1.0 TSI met 95pk / 175Nm? Bouwjaar en uitvoeringsniveau heb ik ook nog even nodig voor de volledigheid.

Weemism wijzigde deze reactie 28-03-2018 21:43 (9%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
MK_ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:48:
[...]

1.0TSI 95pk in een Golf? Is toch enkel 85 of 110?

Dacht dat Blue-eagle een 1.4 TSI 150 DSG had..
Oh ja, whops, is een Golf, ik had de Polo in m'n hoofd 8) . Lijken ook allemaal zoveel op elkaar tegenwoordig, *kuch*.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
En hoeveel Nm?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
@JB076 Ik heb je in de TS gezet (y) . Eindelijk ook een Up!

@Famous Ook je specs aangepast inmiddels.

Binnenkort weer tijd voor wat grafiekjes, maar eerst @Vissa66's resultaten maar eens afwachten 8) .

In de tussentijd, als er nog meer liefhebbers zijn voor een vermelding in de TS, laat het me weten via een PM.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Vissa66 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:04:
[...]

Zeker weten, ik ga de 2e plek straks wel verdedigen. Die 404pk ga ik niet overtreffen. :) :P
Voor degenen die niet begrijpen waar @Vissa66 het over heeft, het gaat dus om deze grafiek, en z'n 2e plek daarin:

:+

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Famous schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:19:
[...]

Die klopt eigenlijk niet.
@CaDje heeft toch een 7R? 300/310pk.

Natuurlijk knalt @Vissa66 hem over 1,5 week voorbij, maar die missen we wel :P
Volgens z'n post in het vorige deel van dit topic heeft ie idd een Golf R uit 2014. Die zou met de 2.0 TSI dan een vermogen van 300pk en 380Nm koppel moeten hebben volgens de specs?

Ik zie even niet waarom ie niet meer in de stats staat, maar hij heeft zich sinds het laatste topic ook niet meer gemeld lijkt het, misschien dat ik 'm om die reden eruit had gelaten. Ik zal 'm bij de update weer meenemen.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
De Genève beurs niet gevolgd I presume? Daar is ie gepresenteerd toch?

[Edit]: Filmpje!

Weemism wijzigde deze reactie 30-03-2018 19:17 (12%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Beetje aparte verwoording in die mail overigens wel, als je het zo leest is het net alsof de Vizzion al in de showroom staat, maar gaat dus om een concept dat we op z'n vroegst over een jaar of 2, maar meer waarschijnlijk 4, kunnen verwachten, en dan ziet ie er waarschijnlijk ook een heel stuk behoudender uit dan dit ook.

Tot die tijd kun je dus nog gerust in je R op ouderwetsch dinosap blijven rijden ;) .

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
M!chel schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:51:
Een auto zonder stuur.....een koets dus? :+

Nee, dat wil ik absoluut niet hebben.
Gewoon lekker zelf gas geven, schakelen en sturen. :Y
Als ze het nou zo zouden implementeren zoals in die Audi in I, Robot zou ik er denk ik nog wel mee kunnen leven. Minus de moordlustige robots dan weliswaar.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
glydoscoop schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:10:
Even een vraagje , welke spanning houden jullie aan in de banden als er aftermarket setje onder zit ?
Standaard had ik 2.3 voor en achter .

Is het nu met 225/40/18 anders ? Ik hoordr ergens dat ik beter 2.5 oid kon doen dus vandaar de vraag
Waarom zou dat bij een imitatiesetje anders zijn dan bij OEM velgen? Staat de geadviseerde druk voor jouw maat niet ook niet aan de binnenkant van je tankdop dan?

Een hogere druk is fijn voor verbruik, maar minder fijn voor comfort en grip. Vind 2,5 bar rondom wel aan de erg hoge kant dan. Het verschilt per auto en gewicht, maar in het geval van mijn maat (235/35 R19) zit ik bijvoorbeeld op 2,2 voor en 2,4 achter.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
glydoscoop schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Dan begrijp je mij verkeerd ,

Ik kan enkel vinden in de deur wat geadviseerd wordt op een setje R16 dus vroeg ik mij af is er nu iets anders voor R18 aangezien ik voorheen altijd 2.3 dee
Dan begrijp ik je niet verkeerd hoor :) , hoewel je met 'aftermarket' dus kennelijk doelde op een niet standaard maat voor in het geval van jouw Golf, en niet dat het geen OEM velg was (wat natuurlijk ook een niet standaard maat kan zijn voor jouw model). Vraag was niettemin of dat niet op je tankdop stond dan, maar kennelijk in die maat idd dus niet.

Misschien dat deze tabel je in de richting brengt?
quote:
Scrtz schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Ik doe mijne ook altijd lekker hard, maar met 17" en geen sportonderstel valt dat gestuiter sowieso wel mee, heb het juist liever wat harder dan :P
Mijn bandenboer adviseerde me bij montage van m'n huidige set Dunlops ook een veel hogere spanning dan de VW specs, maar vind comfort, en vooral dat ik veilig een bochtje kan hoeken fijner dan een iets lager verbruik. In mijn geval met sportonderstel en banden met een zijwandratio van 35% is het al oncomfortabel genoeg zonder hoge bandendruk :) .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Famous schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:14:
[...]

Goed bezig!
@Weemism maakt mij binnenkort TS dus zal de foto dan ook in de TS zetten

[...]
Oh? Die is nieuw voor me :? . De meet op de 28e wordt zoals gezegd moeilijk inderdaad, maar dat heeft een fysiek medische oorzaak waardoor ik mogelijk niet ter plekke aanwezig kan zijn :( . Dit topic kan ik verder nog wel bestieren samen met @Scrtz 8) . Van het meeting topic ben je wel al mede topicstarter overigens!

@coster1 Gefeliciteerd met je aankoop van je Golf! in de eerste post onder de TS vind je de instructies voor een vermelding met je foto tussen de VW's van de topicleden. We zien je foto dan wel tegemoet!

Weemism wijzigde deze reactie 04-04-2018 13:19 (6%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
dollyking schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:59:
Vandaag mijn RNS 310 ge-update van versie 212 naar 357, nu eindelijk weer een fatsoenlijk telefoon menu ipv een veredelde mute knop.
ik ben inmiddels 2 stuks RNS 510 verder en twee ruiten, nu maar eens kijken hoelang die blijft zitten.
Normaal zou ik zeggen dat je je bij een 310/315 daarover niet meer zo druk hoeft te maken. Toen ik mijn Scirocco in 2013 kocht met een RNS315 ging ik diezelfde avond alvast online kijken wat een vervangend aftermarket systeem zou gaan kosten omdat ik ervan uitging dat ie binnen hooguit 2 maanden gejat zou zijn, zeker gezien de stad (Eindhoven), en het stadsdeel (Woensel Zuid) waar ik woon. Inmiddels 5 jaar verder zit ie er nog steeds in, leek dus niet meer interessant voor het boevengilde.

Een maat van me echter had ook een 315 in z'n in 2018 aangeschafte 2e hands Golf+, en die werd er na krap een maand toch nog uit gejat (in Hoograven, Utrecht). Ik vermoed door een hele domme junk die zich niet realiseerde dat er niet veel mensen zitten te wachten op een inmiddels 7 jaar oud navigatiesysteem.

Denk dat de 510 gewilder is niettemin vanwege het grotere scherm, en dat het dus hopelijk ook voor jou meevalt met de diefstalgevoeligheid van de eenvoudiger 310, maar het kan dus kennelijk verkeren.
quote:
M!chel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:46:
Even een vraag tussendoor.
Ik heb mijn oog laten vallen een GFB DV+ diverter valve.
Volgens diverse bronnen zou deze valve beter zijn dan de stock valve die op een Scirocco 1.4 tsi motor zit.
Het gaat in mijn geval om een 122pk motor met enkel een turbo, dus geen supercharger erbij.
De wagen is (nog) niet gechipt.
Is het het waard om dan de stock valve te vervangen voor de betere versie van GFB?
Ik weet dat ik er niet opeens extra pk's ofzo bij zal krijgen, daar vraag ik het niet voor ;)
Ik heb dezelfde motor, toevallig dus ook in een Scirocco, maar de diverter valve niet laten vervangen vóór of na de tuning (122->160pk) die de motor in mijn geval wel heeft ondergaan. Wel heeft JD Engineering, nadat ik klachten had over dat de turbodruk regelmatig golfde bij acceleratie (wat in het Duits dan zo mooi 'rückeln' wordt genoemd), gratis het wat zij het turbodruk regelventiel noemden vervangen met een robuuster exemplaar. Dit hielp wel iets, maar het probleem bleef totdat het een jaar ofzo later ineens alsnog volledig verdween.

Heb zelf destijds wel een 3" downpipe en sportkatalysator laten installeren t.b.v. de tuning, wat achteraf gezien wat kostbaar was (destijds 650 euro) in verhouding tot de geringe vermogenswinst die dat uiteindelijk opleverde (waarschijnlijk maar iets van 10pk), en wat ik nu wellicht niet meer zou doen. Ben dus benieuwd wat er bij jou zonder verdere modificaties uit die 122pk CAXA kan worden gehaald, en wat dan wellicht ook aan het effect van die diverter valve kan worden toegeschreven. Misschien dat ik dat dan ook nog doe en de motor laat hertunen om er ook profijt van te hebben. Keep us posted dus! :)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Werking en nut van een dikkere downpipe was me duidelijk idd. In dit geval werd het overigens geadviseerd door JD omdat de originele katalysator bij de fabrieksdownpipe direct achter de turbo gemonteerd zit, en deze bij de chip op maat tuning die ik wilde anders te heet zou worden. Bij de nieuwe downpipe zit de (sport)katalysator ook een stuk verderop in het uitlaattraject, heeft deze t.o.v. de OEM kat ook een hogere flowrate idd wat naast de grotere diameter van de downpipe voor minder tegendruk voor de turbo zorgt die daardoor efficiënter en koeler kan werken (en sneller spoolt zoals @AndRo555 al zegt), en waardoor er tuningstechnisch meer mogelijk zou zijn.

Maar dat werkt dus alleen als een en ander dan chip op maat wordt getuned gezien de gewijzigde motorparameters, in dit geval de turbodruk aangezien de standaard motorsoftware van een bepaalde tegendruk uitgaat die er nu niet meer was, en de motor daardoor niet goed zou lopen.

Hoe dan ook had JD een hogere prestatiewinst in het vooruitzicht gesteld die dan zou uitkomen bij rond de 170pk, maar uiteindelijk bleek dat dus 'maar' 160pk/265Nm te zijn omdat de koppelcurve daarboven te veel ging schommelen. Als ik dan echter zie dat er zonder deze stage 2 aanpassingen ook al 150pk/265Nm wordt gehaald op de CAXA kan je je afvragen of die aanpassingen het geld waard waren.

Maar goed, zoals @Famous al zegt, je bent jong en je wilt wat en de motor en turbo lopen nu al meer dan 100K volstrekt probleemloos, dus het zal sowieso een duurzamer oplossing zijn kan ik me voorstellen. Added bonus is dat de bredere RVS downpipe ook zorgt voor een, ehm, bijzonder geluid bij acceleratie :P .

Overigens vraag ik me af dat nu de motor dat 'rückeln' niet meer vertoont, wat dan denk ik ook in die koppelcurve te zien was bij de oorspronkelijke remap en de reden om 'm niet boven de 160pk te trekken, nu niet toch naar een hoger vermogen getuned zou kunnen worden. Maar om dat te testen kost dan weer enkele honderden euros voor opnieuw een chip op maat tuning met dyno, en dat heb ik er denk ik niet voor over gezien dat het resultaat onzeker is.

Maar jeuken doet het wel...

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
AndRo555 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:15:
Niet te veel blind staren op de cijfers. Verschil tussen 160 en 170pk is niet veel, zolang je het maar prettig rijden vindt.
Ik voer liefst altijd alles op waar dat mogelijk is haha, beetje een tic van me en waarschijnlijk de reden dat ik op Tweakers zit 8) . Niettemin, het zou idd meer dan 170pk moeten zijn om het de moeite waard te laten zijn, zou ik weer eens moeten onderzoeken, maar had eerder al begrepen dat er dan ook een andere intercooler zou moeten komen, en de vraag is hoever je een 1.4 met standaard 122pk kan/wil pushen zonder dat dat ook reliabilityproblemen met zich meebrengt. Dan kan je denk ik beter een andere auto met een in beginsel potentere motor kopen.
quote:
Overigens heeft de flowrate van de cat een groter effect op de temperatuur van de cat, dan zijn locatie in het uitlaatsysteem. Bij korte belasting is locatie nog wel relevant, maar bij langdurig hoge last (denk autobahn) niet meer. En als tuner wil je wel graag dat je ook bij langdurige last geen cats op brand.
Die snap ik niet helemaal. Juist bij een langdurige belasting loopt de temperatuur van de kat toch op en zou een plaatsing verderop in het uitlaattraject beter zijn om 'm niet in de brand te laten vliegen, maar je schrijft dat de locatie alleen relevant is bij korte belasting?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
AndRo555 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:49:
[...]

Wanneer heb je die laten tunen? Was dat een warme dag?
160pk in de zomer en 170pk in de winter is niet echt uitzonderlijk als die getuned is.
Ben idd bekend met het fenomeen dat turbomotoren beter presteren bij lage omgevingstemperaturen vanwege de hogere dichtheid van koude lucht. In dit geval was het een druilerige dag met een temperatuur van rond de 15 graden meen ik. Toen ik 'm laatst bij VAG techniek weer eens een keer op de rollerbank heb laten zetten was het nog winter en met min of meer dezelfde resultaten, maar weet niet of dit in dit geval überhaupt een factor is gezien dat het testen in beide gevallen (bij resp. JD en VAG techniek) in een geconditioneerde werkplaats plaatsvond (hoewel ze de lucht voor de blower die voor de bank staat waarschijnlijk wel van buiten aanzuigen). Overige factoren (octaangetal, airco en radio uit, K&N luchtfilter etc.) waren hetzelfde.
quote:
Het punt waar het interessanter is om een auto met een potente motor te kopen ligt meestal niet zo ver. Als je echt goedkoop snel wil gaan moet je zoeken naar een last gen 1.8T(F)SI. Zoals in de mk3 Leon te vinden is. Daar kan je quasi plug en play de IS38 turbo opzetten (zelfde als @Vissa66 ) en dan ga je met een tune richting de 360-380pk.
Heb hier verder geen ambities in op dit moment, het is meer dat ik het maximale potentieel uit deze auto en motor zou willen halen, niet zeker weet of dat momenteel zo is om een aantal redenen, en wat me persoonlijk dan altijd een beetje jeukt. Maar ik kan me er ook wel weer bij neerleggen als ik hier en daar wat dingen heb gelezen en advies heb ingewonnen. VAG techniek gaf bijvoorbeeld aan dat dit verder een prima waarde is voor deze motor, het feit dat zij dat zeggen over een tune van concurrent JD Engineering geeft mij wel het idee dat dat dan ook wel klopt.
quote:
[...]

De tl;dr:
- korte last: krijgt niet de tijd om alles op te warmen: hoe verder weg hoe koeler
- continue vollast: temperaturen veranderen niet meer en zijn enkel nog afhankelijk van de druk op dat punt in het systeem. (en die druk is afhankelijk van hoe goed de turbo en cat stromen/flowrate)
Duidelijk verhaal, begrijp 'm nu, dank voor de uitgebreide uitleg (y) .

Off topic, hoewel het in dit geval dus over de Scirocco's van mij en @M!chel begon (wat t.o.v. welke andere 1.4 TSI overigens natuurlijk niet uitmaakt), iedereen kent waarschijnlijk de camo Gallardo met skibox van Jon Olssen wel:

Voor de minder gefortuneerden geeft DutchScirocco een voorbeeld van hoe het ook kan:

;) , (via Autoblog/Autojunk)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
M!chel schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:28:
[...]

Geen idee of het nou een placebo effect is maar de wagen lijkt werkelijk wat sneller te reageren op het intrappen van het gaspedaal.
Er zijn geen extra geluiden bijgekomen, je hoort niks afblazen dus dat werkt allemaal goed.
Het verschil is niet heel goed merkbaar, maar je merkt wel dat er iets anders is. Op de snelweg bijv. trekt de wagen ook lekkerder door als je ander verkeer gaat inhalen.

Was het de €120,- waard?
Ja, de dv+ is een verbetering ten opzichte van de stock dv. Alleen al omdat het beter materiaal is.
Zeer verleidelijk om 'm zelf ook te bestellen nu hoor, zeker omdat zo'n simpele mod is en door je duidelijke foto's (y) .

Waar had je ' m ook alweer vandaan?

Qua turbogeluiden hoor je bij mij bij deze motor altijd wel een zachte fluittoon bij rustig accelereren naar lage snelheden, heel ontspannend altijd :) . Had ik voor de nieuwe downpipe en K&N filter niet, dus misschien dat die DV bij mij wel nog een leuk bijgeluidje geeft. Harde blow off geluiden hoeven voor mij niet zo, lachen voor even, maar al snel een beetje infantiel vind ik (no offence intended @Famous :P ).

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
M!chel schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:03:
Wat een heerlijk weer vandaag om eens even lekker een stukje met de Rocco te rijden!
Helaas geen DSLR bij me, dus met de telefoon een zo strak mogelijk plaatje gemaakt.

[afbeelding]

Omdat ik hier nog helemaal geen foto van mijn VW had neergezet.. en hem toch al weer een half jaar in mijn bezit heb.
Nice hoor (y) Zal ik 'm voor je in de TS zetten, in gezelschap van de 2 andere Scirocco's die daar al staan (waaronder die van mij :) )?

Laat dan ook nog even bouwjaar weten voor de begeleidende gegevens, verder was het de 1.4 122 pk TSI toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
M!chel schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:12:
@Weemism Mag hoor! :)
Is de 1.4 122pk TSI, bouwjaar 2013.
Je staat er inmiddels tussen (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
GerCor schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:38:
[...]

Exclusief montage neem ik aan? Ik kom ook de Pirelli Cinturato P7 225/40 R18 92Y XL ECOIMPACT met velgrandbescherming (MFS) voor € 95.50 tegen maar dan moeten ze er nog op.

Als ze maar stil zijn. _/-\o_

Ik wil alleen mijn uitlaat horen. >:)
Eco banden zoals die Pirelli's lijken te zijn zijn over het algemeen juist niet zo stil vanwege de hardere 'energiezuiniger' compound.

Als je op autobandenmarkt.nl kijkt zal je zo'n beetje elke band in elke maat kunnen vinden met daarbij de geluidsproductie, eco label, klantbeoordeling etc., los van of je ze daar dan ook bestelt (wat overigens doorgaans wel aanzienlijk gunstiger is qua prijs dan bij de gemiddelde bandenboer, laat staan de dealer).

Zelf heb ik er Dunlop Sport Maxx RT 2 banden onder liggen waar ik zeer tevreden over ben. Goede grip, relatief stil, geen eco, en in mijn ervaring een stuk minder gevoelig voor cupping dan ik eerder ervaarde met Pirelli's, Vredestein, en zeker Conti's. En zelf dus ook besteld bij autobandenmarkt destijds.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Inmiddels 35 minuten sinds je bovenstaande post, hou ons niet te lang in spanning hè? ;) .
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True