Na alle centrale topics miste ik nog het topic van mijn favoriete merk, en ook nog eens het meest verkochte merk van Nederland, tevens heeft het merk ook de dubieuze eer het meest gestolen merk te zijn

Info over het merk
Voor en tijdens de tweede wereld oorlog bestond het merk nog niet officieel. Ferdinand Porsche kreeg van Adolf Hitler een betaalbare wagen te bouwen voor weinig geld, wat de voorloper zou worden van de Kever (de op één na meest verkochte auto ter wereld, na de Golf). Na de oorlog zou de productie van de Kever pas echt grote vormen aannemen. In 1955 rolde het 1-miljoenste exemplaar van de band. Later zouden nog vele productierecords worden gebroken.
In 1974 kwam de Golf op de markt. De succes story is bekend.
Naast de Golf verschenen de wat kleinere Polo, de Scirocco, en de Passat. De productie van de Kever werd afgebouwd; na 1978 vond deze alleen nog buiten Duitsland plaats, voornamelijk in Brazilië en Mexico, en op 21 juli 2003 rolde het laatste exemplaar van de band in de Mexicaanse fabriek te Puebla. Een jaar eerder, in 2002, had de productie van de Golf die van de Kever al overtroffen.
Op 1 april 2005 werd de nieuwe kleine 3-deurs Fox gepresenteerd op de AMI-beurs in Leipzig. Vanaf juni 2005 is deze te koop in Nederland en vervangt de Lupo.
De hudige modellen
Volkswagen Golf 5
Volkswagen Jetta
Volkswagen Passat
Volkswagen Polo (afgebeeld staat de Polo GTI)
Volkswagen Fox
Volkwagen Touran
Volkswagen Sharan
Volkswagen New Beetle
Volkswagen EOS
Volkswagen Touareg
Volkswagen Phaeton
Bedrijfswagens
Volkswagen Caddy
Volkswagen Transporter
Volkswagen Crafter
Mijn (eigen) Volkswagens
Natuurlijk mogen ook m'n eigen VW's niet ontbreken. Ik rij er eentje privé en eentje alleen zakelijk. Respectievelijk een 4 en een 5
Hier staan ze gebroederlijk op de parkeerplaats

Specs:
Golf 4 1.9 TDI (2002) 74kw Oxford uitvoering.
Later een zgn Komfort Blinker in laten bouwen, dat is 1x tikken en dan knippert de richtingaanwijzer 3x. Dit zit standaard op een Golf 5 en dat mistte ik nogal als ik van auto wisselde

Golf 5 2.0 TDI (2003) 103kw Sportling
Deze auto gebruik ik alleen zakelijk. Rauwe diesel maar wel goede trekkracht.
[Voor 9% gewijzigd door Gunner op 07-04-2007 10:08]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC