Toon posts:

Het grote Volkswagen topic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste
Acties:
  • 96.755 views sinds 30-01-2008

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Na alle centrale topics miste ik nog het topic van mijn favoriete merk, en ook nog eens het meest verkochte merk van Nederland, tevens heeft het merk ook de dubieuze eer het meest gestolen merk te zijn :(

Info over het merk

Voor en tijdens de tweede wereld oorlog bestond het merk nog niet officieel. Ferdinand Porsche kreeg van Adolf Hitler een betaalbare wagen te bouwen voor weinig geld, wat de voorloper zou worden van de Kever (de op één na meest verkochte auto ter wereld, na de Golf). Na de oorlog zou de productie van de Kever pas echt grote vormen aannemen. In 1955 rolde het 1-miljoenste exemplaar van de band. Later zouden nog vele productierecords worden gebroken.

In 1974 kwam de Golf op de markt. De succes story is bekend.

Naast de Golf verschenen de wat kleinere Polo, de Scirocco, en de Passat. De productie van de Kever werd afgebouwd; na 1978 vond deze alleen nog buiten Duitsland plaats, voornamelijk in Brazilië en Mexico, en op 21 juli 2003 rolde het laatste exemplaar van de band in de Mexicaanse fabriek te Puebla. Een jaar eerder, in 2002, had de productie van de Golf die van de Kever al overtroffen.
Op 1 april 2005 werd de nieuwe kleine 3-deurs Fox gepresenteerd op de AMI-beurs in Leipzig. Vanaf juni 2005 is deze te koop in Nederland en vervangt de Lupo.

De hudige modellen

Volkswagen Golf 5

Volkswagen Jetta

Volkswagen Passat

Volkswagen Polo (afgebeeld staat de Polo GTI)

Volkswagen Fox

Volkwagen Touran

Volkswagen Sharan

Volkswagen New Beetle

Volkswagen EOS

Volkswagen Touareg

Volkswagen Phaeton

Bedrijfswagens

Volkswagen Caddy

Volkswagen Transporter

Volkswagen Crafter

Mijn (eigen) Volkswagens

Natuurlijk mogen ook m'n eigen VW's niet ontbreken. Ik rij er eentje privé en eentje alleen zakelijk. Respectievelijk een 4 en een 5

Hier staan ze gebroederlijk op de parkeerplaats O+

Specs:

Golf 4 1.9 TDI (2002) 74kw Oxford uitvoering.

Later een zgn Komfort Blinker in laten bouwen, dat is 1x tikken en dan knippert de richtingaanwijzer 3x. Dit zit standaard op een Golf 5 en dat mistte ik nogal als ik van auto wisselde :)

Golf 5 2.0 TDI (2003) 103kw Sportling
Deze auto gebruik ik alleen zakelijk. Rauwe diesel maar wel goede trekkracht.

[Voor 9% gewijzigd door Gunner op 07-04-2007 10:08]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-03 17:10
Gheh, eindelijk inderdaad...
Hier ook een verstokt VW rijder. Hoewel de hele VAG groep wel mijn ding is :)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:48
Onder het rijtje "huidige modellen", vallen daar in deze discusie alleen de personenwagens onder, of komen er ook (bedrijfs)wagens als de T5 in (of nog mooier, de T5 California).

• Gunner
  • Niet online
Invisible_man schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:16:
Onder het rijtje "huidige modellen", vallen daar in deze discusie alleen de personenwagens onder, of komen er ook (bedrijfs)wagens als de T5 in (of nog mooier, de T5 California).
Ik twijfelde. Ik heb ze nu toch toegevoegd :)
UltraSub schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:14:
Gheh, eindelijk inderdaad...
Hier ook een verstokt VW rijder. Hoewel de hele VAG groep wel mijn ding is :)
Audi is het enige merk waar ik m'n VW voor zou verlaten :9~

Audi. The true Lord of the Rings _/-\o_
Yonix schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:27:
Ik mis in de TS nog wat informatie over de nieuwe Volkswagen EOS. :)
Vergeten :$

Toegevoegd :)

[Voor 46% gewijzigd door Gunner op 05-04-2007 20:30]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Yonix

RJ Gaming 🎮

De EOS zie ik als een ''vervanger'' voor de Golf Carbiolet, wat in mijn ogen altijd al een mooie wagen is geweest, maar ik kan de EOS toch niet waarderen als een volwaardige plaatsvervanger.
Klopt het dat de EOS inderdaad een vervanger is voor de Golf Carbiolet, of heeft Volkswagen plannen voor een Golf V (of VI, in de verre toekomst) Cabriolet?

[Voor 3% gewijzigd door Yonix op 05-04-2007 20:28]

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED

• Stef
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09-2019

Stef

Kamikaze

Wat te denken van de Touran, de Sharan(, Crosspolo, Golf Plus)?

Die laatste 2 zal ik niet mee tellen, maar die eerste 2 had je eigenlijk ook niet mogen vergeten, dat samen met de Eos...je laat steekjes vallen ;)

Erg mooie auto's heb je zelf overigens!
Hoe komt het trouwens dat je en een 4 en een 5 hebt, en de al helemaal beide diesel?
Ik neem aan dat je voorkeur naar de 5 uit gaat qua rijden ivm de betere motor en techniek?

• Anoniem: 125609
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
phaeton staat verkeerd geschreven ;)

en dat plaatje van de passat is wel heel erg lelijk btw ;)

• Gunner
  • Niet online
Stef schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:31:
Wat te denken van de Touran, de Sharan(, Crosspolo, Golf Plus)?

Die laatste 2 zal ik niet mee tellen, maar die eerste 2 had je eigenlijk ook niet mogen vergeten, dat samen met de Eos...je laat steekjes vallen ;)

Erg mooie auto's heb je zelf overigens!
Hoe komt het trouwens dat je en een 4 en een 5 hebt, en de al helemaal beide diesel?
Ik neem aan dat je voorkeur naar de 5 uit gaat qua rijden ivm de betere motor en techniek?
In al mijn enthousiasme ben ik hier en daar wat vergeten, maar de Touran had ik al toegevoegd. De Sharan, is die nog te koop dan, ik dacht dat de Touran die opgevolgd had?

edit: op vw.nl staat de Sharan nog. Ik zal hem toevoegen.
Anoniem: 125609 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:32:
phaeton staat verkeerd geschreven ;)

en dat plaatje van de passat is wel heel erg lelijk btw ;)
Aangepast. Plaatje blijft staan ;)
wildhagen schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:38:
Touran is toch meer een compacte (kleinere) MPV, terwijl Sharan de volwaardige (grotere) MPV is?

Iig is de Sharan zeker nog wel in produktie, er word zelfs aan een nieuwe facelift/uitvoering gedacht, zie bijvoorbeeld http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6162
Correct. Had ik al ge-edit in deze post. Plaatje is inmiddels toegevoegd.

Pfff... nooit geweten dat VW zoveel modellen had eigenlijk :o

[Voor 38% gewijzigd door Gunner op 05-04-2007 20:40]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Gunner schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:34:
[...]

In al mijn enthousiasme ben ik hier en daar wat vergeten, maar de Touran had ik al toegevoegd. De Sharan, is die nog te koop dan, ik dacht dat de Touran die opgevolgd had?
Touran is toch meer een compacte (kleinere) MPV, terwijl Sharan de volwaardige (grotere) MPV is?

Iig is de Sharan zeker nog wel in produktie, er word zelfs aan een nieuwe facelift/uitvoering gedacht, zie bijvoorbeeld http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6162
Pfff... nooit geweten dat VW zoveel modellen had eigenlijk :o
Strikt genomen heb je er nog drie niet genoemd: de Gol en de Multivan. Maar ok, dat zijn ook geen gangbare modellen (de Gol is alleen in Zuid-Amerika verkrijgbaar). En bij de bedrijdswagens mist de Crafter nog :)

[Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 05-04-2007 20:47]

Virussen? Scan ze hier!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:48
[...]

Strikt genomen heb je er nog drie niet genoemd: de Gol en de Multivan. Maar ok, dat zijn ook geen gangbare modellen (de Gol is alleen in Zuid-Amerika verkrijgbaar). En bij de bedrijdswagens mist de Crafter nog :)
Als je de Multivan noemt, noem dan ook de California
http://www.reisemobil-international.de/archiv2/bildGross/200508022.jpg

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
goed topic!
Maar ik ga weer back to my roots:
begonnen in een '82 golf1 GTI; lekker brullen en weinig km's ;
daarna golf2 diesel; wel G60 look-a-like maar geen gang erin en veel km's;
vervolgens vento TDIi (110) wederom mooi aangekleed. veel km's en redelijk snel;
nu?
..
skoda :)

maar ik heb een plekje vrij dus er gaat een golf1 komen, nu een witte cabrio gts :9

En zo ga ik al jaaren met een vw over lands'heerenwegen :*)

• UltraSub
Yonix schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:27:
De EOS zie ik als een ''vervanger'' voor de Golf Carbiolet, wat in mijn ogen altijd al een mooie wagen is geweest, maar ik kan de EOS toch niet waarderen als een volwaardige plaatsvervanger.
Klopt het dat de EOS inderdaad een vervanger is voor de Golf Carbiolet, of heeft Volkswagen plannen voor een Golf V (of VI, in de verre toekomst) Cabriolet?
Dat ga je niet menen? Ik heb alle voorgangers mooi gevonden, maar nu vind ik dat VW de spijker werkelijk enorm op de kop heeft geslagen. Vind de EOS echt een plaatje! Het glazen dak, mét sunroof (volgens mij als eerste cabrio met sunroof), de lijnen, alles. Hij is af!
Alleen zo fokking duur. Ik ga hem niet kunnen betalen, pa is al maanden aan het denken of hij wel zoveel wil uitgeven voor "een VW" (hij rijdt nu overigens een IV Cabrio), en de meesten verklaren iedereen voor gek om zoveel te geven voor "een VW". Ja, ze zijn duur, het wordt pas leuk vanaf 47K met een TDI, maar de afwerking is wel weer zoals we die gewend zijn van VW. Deutsche grundlichkeit ten top.

Man wat had ik graag die bak :)

/Edit
Hoe spreken jullie het nou eigenlijk uit?
Eejos of Ee - Oo - Es?

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 14:11
Ben ik hier welkom met m'n Golfje III? :P

[Voor 5% gewijzigd door RSP op 05-04-2007 21:26]

• Gunner
  • Niet online
RSP schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:26:
Ben ik hier welkom met m'n Golfje III? :P
Iedereen met een VW is welkom! d:)b
In bij de bedrijdswagens mist de Crafter nog :)
Ik zal hem nog even toevoegen. Bedrijfswagens was in eerste instantie niet de bedoeling. Dat gebruik ik dan maar als excuus dat ie nog mist :)

edit: en toegevoegd :)

[Voor 55% gewijzigd door Gunner op 05-04-2007 21:32]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn vader heeft 3 weekjes geleden zijn Volkswagen Passat Highline Business gehad!

Wat een vreselijk vette auto is dat zeg, hiervoor reed ie Toyota Avensis v2.
Nu rijdt ie dus Passat 2,0!

Top, van binnen alles mooi, super afgewerkt, buiten gromen grill langs de deuren.
Blauw met rood verlicht!
De kleur van de auto zelf is "MokkaAntraciet" heel appart, s'avonds net zwart, overdag in de zon een bruine tint.
Maar super mooi!

http://arabam.milliyet.co...005/cenevre/vw_passat.jpg
-- Deze is het niet hoor;) -- Komt nog fototje van!

Wie heeft er hier nog meer een Passat'tje?:D

Ben zelf ook helemaal gek van de Volkswagen Golf GTI :D Die wil ik over 3 jaar :P :>

[Voor 11% gewijzigd door DennusB op 05-04-2007 21:43]

• Gunner
  • Niet online
Dat heeft m'n 5 ook. W8 verlichting heet dat in vaktermen.
Geeft idd een fantastisch effect in het donker! :)
dennus2006 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:36:
Ben zelf ook helemaal gek van de Volkswagen Golf GTI :D Die wil ik over 3 jaar :P :>
Blijven dromen :P

[Voor 30% gewijzigd door Gunner op 05-04-2007 21:43]

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 09:50

themaxter

Bugged..

Nog een verstokt vw rijder meld zich! :)

Nieuw en oud:

http://www.rento.nl/beetle/Oud-Nieuw.jpg

En de rechtse in zijn huidige uitmonstering:

http://www.rento.nl/beetle/Beetle-zij.jpg

Bij de laatste op de achtergrond meteen de auto van mijn ouders:
een T4 Caravelle grijs kenteken

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Leuk een VW topic. Kan zelf helaas niet mee posten. Touareg in de TS is trouwens het oude model.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Woei! Eindelijk een topic waar mijn wagentje ook tussen past! :)

themaxter, mooie oude kever! Ziet er goed uit!

[Voor 28% gewijzigd door SideSwipe op 06-04-2007 01:09]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Stef
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09-2019

Stef

Kamikaze

UltraSub schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:17:
[...]

pa is al maanden aan het denken of hij wel zoveel wil uitgeven voor "een VW" (hij rijdt nu overigens een IV Cabrio)

...

Hoe spreken jullie het nou eigenlijk uit?
Eejos of Ee - Oo - Es?
Golf III Cabrio denk ik eerder, van de IV is geen cabrio uitvoering gemaakt.
En je spreekt het uit als Eehjos - EyJos :)

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:46
Tevreden rijder in Polo 6N uit '98 meldt zich. Ik ga trouwens voor de vernieuwde Touareg, al moet ik daarvoor nog wel ff sparen :D

[Voor 4% gewijzigd door Adagio op 06-04-2007 09:02]

Agree to disagree... | Sort that one out!

• Gunner
  • Niet online
Stef schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:28:
[...]

Die cabrio is toch meer een kruising tussen een 3 en een 4?

Dit is toch echt een 4 front met een 3 achterkant.

http://www.autodromecoolen.nl/images/TP-JS-69.jpg

http://www.autodromecoolen.nl/images/TP-JS-69-A.jpg

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb altijd VW gereden. Eerst een Golf II GTI, met origineel digitaal dashboard. Daarna 2x Golf IV, en nu Golf V TDI 2.0 Sportline. En ik moet zeggen dat de Golf V wel lekker rijd, en een goede wegligging heeft. Maar de afwerking is er niet op vooruit gegaan. Ik ben ervan overtuigd dat de IV kwalitatief beter in elkaar zit.
Daarbovenop zijn de prijzen van de huidige golfjes echt gigantisch gestegen, waardoor ik me steeds afvraag of ik niet beter een Audi A3 had kunnen nemen. Ik denk dan ook dat mijn volgende auto ook geen VW meer zal zijn. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat mensen nog steeds denken dat Golfjes goedkoop zijn omdat er zoveel van rondrijden, maar als ik ze dan zeg dat mijn TDI 32k kostte schrikken ze.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Gunner
  • Niet online
Dat is wel zo, maar heb je wel eens naar de prijzen van een 2.0TDI A3 gekeken? Die zijn toch echt hoger dan dat van een vergelijkbare Golf.

De goedkoopste uitvoering van de A3 in 2.0TDI uitvoering staat ook voor 32K in de prijslijst

[Voor 43% gewijzigd door Gunner op 06-04-2007 09:52]

• TheJoker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 10:38
Yay, eindelijk een VW topic _/-\o_

@ TS: Is het een ideetje om dat zwart/witte logo te vervangen door eentje in kleur?
voorbeeld: http://autoinsight.blogosfere.it/files/VW-Logo-jpeg.jpg of http://www.hetek.hu/files...nlinearticles/vw_logo.jpg
Gunner schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:31:
[...]

Die cabrio is toch meer een kruising tussen een 3 en een 4?

Dit is toch echt een 4 front met een 3 achterkant.

[afbeelding]

[afbeelding]
Volgens autoweek bestaan ze beide, een Golf 3 Cabrio (1993-1998) en een Golf 4 Cabrio (1998-2002)

Maar voor zover ik weet is die IV Cabrio eigenlijk gewoon een III met het neusje en het dashboard van een IV.

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34

Flotter

Pelipper!

Mijn voiture sinds april vorig jaar (het begon te regenen net nadat ik 'm gepoetst had :'():

Een metallic parelgrijze Golf 1.6 uit 1992 met 214.000 probleemloze kilometers op de teller :)

Helaas ben ik iets te enthousiast geweest met polijsten (moet je met een metallic auto eigenlijk ook niet doen), nu begint de blanke laklaag op de motorkap los te laten :( Zelf spuiten is geen optie, dat wordt niet mooi, dus binnenkort op de sloop maar eens kijken of ze een motorkap hebben in dezelfde kleur en anders maar eens wat spuit-/schadeherstelbedrijven vragen wat het kost om'm over te laten spuiten.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Gunner
  • Niet online
TheJoker schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:55:
@ TS: Is het een ideetje om dat zwart/witte logo te vervangen door eentje in kleur?
Ik sta open voor commentaar en aanvullingen, dus heb ik het even aangepast :)
Volgens autoweek bestaan ze beide,

Maar voor zover ik weet is die IV Cabrio eigenlijk gewoon een III met het neusje en het dashboard van een IV.
Weer wat geleerd :)

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:47

McBoom

Broem

Eindelijk, een VW-topic *O* Ik liep er ook al aan tijdje aan te denken om een VW-topic te openen, aangezien al die andere brakke ( :P) merken ook al een eigen topic hadden, maar ik had het nog niet aan tijd gehad een fatsoenlijke OP uit de grond te stampen :/

Nu is het wachten op de VW-bashers die Golfjes maar foute sjonnie-auto's vinden :/
De achterkant van een Golf IV cabrio is ook anders. De kentekenplaat zit in de bumper en de achterklep lijkt op die van de gewone IV :)

The ramblings of an idiot

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hier dan ook even mijn wagentje:

Paarse (:+) Golf III 1.8 uit 1994 met 189.000km op de teller.. Heerlijk wagentje, ben er ook nog steeds super tevreden mee :) Zondag krijgt ie weer een lekkere wasbeurt :)

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 09:22
VW... gemengde gevoelens.

Polo (vorig moddel): Het was een kleine diesel (ik gok zo rond de 75pk). De rij-ervaring was er niet. Het ding was veel te soepel en je kon echt niet voelen of hij nog genoeg grip had of of je al bijna op de onderstuur limiet zat. De motor had niet al teveel pit, maar voelde, zoals al die tdi's, lekker aan en was voldoende voor goed mee te rijden in het verkeer.
Heb ook ooit met de 1.2 benzine gereden en daar spoor je echt niet mee. Het vermogen was naar mijn mening zelfs te weinig voor een stadsauto.

Sharan TDI (150pk) 4motion: Ok, het ding had al 300k gelopen en was een compleet wrak (versnellingsbak, kopelling en rampzalig staat en vering op de grens van het aanvaardbare). Maar de handling was dankzij de 4motion een echt plezier. Heb er niet veel hard bochtenwerk mee gedaan (zoon van de eigenaar zat naast me), maar het ding had toch veel grip voor een monovolume en voelde niet als een bestelwagen.

Golf 5 TDI 110pk: : Wat een wagen! Naar mijn mening blijft het toch één van de beste in zijn segment. Rijdt super, is ook nog lekker comfortabel en kan wat sportiever zijn als je het vraagt. Het enige probleem is weer dat je niet echt voelt wanneer je bijna gaat ondersturen, maar het valt goed mee en de TC is er om je wakker te schudden :) .
Als men Clio ooit weg gaat, wordt het een Golf.

[Voor 5% gewijzigd door jvvv op 06-04-2007 12:24]

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb nog even aan de hand van het vw logo wat eerder in het topic stond even een leuke banner gemaakt voor dit topic: Klik

:)

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-03 17:10
McBoom schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:51:
Nu is het wachten op de VW-bashers die Golfjes maar foute sjonnie-auto's vinden :/
Hier zo één :P En een Golf is saai imho.... (Kan alleen een mooi opgeknapte I en II wel waarderen)
Maar ik moet toegeven dat ik wel gecharmeerd ben van Scirocco's en Corrado's. Heb ook naar een Corrado zitten kijken toen ik een auto wilde kopen, maar de verhalen over de G-lader en onderhoud deden me een beetje afschrikken, en de VR6 zat boven mijn budget (en erg veel geld voor een relatief oude auto).

En dit was een erg leuke polo, totdat een Volkswagen ( :+ ) busje besloot om achterop de astra van een vriend van me te rijden. De polo stond hiervoor.

http://home.planet.nl/~jvdwaalv/crash_astra2.jpg

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• Miki
  • Laatst online: 23:28
Hier meldt zich ook een VW rijder. Ik ben trotse eigenaar van een Golf IV TDI 74kW Highline.

Vanmiddag als ik van mijn werk kom zal ik wat pics posten van mijn Golfje.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• McBoom

McBoom

Broem

ScorpionNL schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:07:
[...]

Hier zo één :P En een Golf is saai imho.... (Kan alleen een mooi opgeknapte I en II wel waarderen)
Maar ik moet toegeven dat ik wel gecharmeerd ben van Scirocco's en Corrado's. Heb ook naar een Corrado zitten kijken toen ik een auto wilde kopen, maar de verhalen over de G-lader en onderhoud deden me een beetje afschrikken, en de VR6 zat boven mijn budget (en erg veel geld voor een relatief oude auto).

En dit was een erg leuke polo, totdat een Volkswagen ( :+ ) busje besloot om achterop de astra van een vriend van me te rijden. De polo stond hiervoor.

[afbeelding]
Het klopt wel dat een standaard Golf een beetje saai is, maar met wat kleine wijzigingen is er een leuke auto van te maken. :) Ook weer niet teveel. Ik vind een Golf met standaard bumpers (en daar vallen de 'dikke' ook onder), verlaagd met een paar mooie wielen eigenlijk wel het mooist. Bijvoorbeeld een Golf 1, carrosserie standaard, maar verlaagd en 8Jx13" ATS Classic, HTN's of Smoor Roadsters eronder. Dat vind ik :9~

Toegegeven, er rijden veel foute Golfjes rond, met dito bestuurder. Maar als je het goed doet en met beleid is het best mooi. Ik heb thuis op de computer wel wat foto's staan van mooie Golfjes :) Die upload ik binnenkort wel even.

Mijn vriendin en ik hebben op dit moment nog een Golf 2 TD met meer dan 4 ton op de teller, maar die kan letterlijk ieder moment verkocht zijn. Diesel kan niet echt meer voor ons uit, dus zijn we nu op zoek naar een nette VR6 (klinkt wel een beetje tegenstrijdig :X). Morgen gaan we weer bij een VR6 kijken.

• Reacher
  • Laatst online: 07:56

Reacher

oldschool

Stef schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:28:
[...]

Er is zeker wel een 4 cabrio.

Golf Cabriolet 2d., cabriolet 1998 - 2002

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• McBoom

McBoom

Broem

Reacher schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:10:
[...]

Er is zeker wel een 4 cabrio.

Golf Cabriolet 2d., cabriolet 1998 - 2002
Golf 3-en-een-half cabrio :P De carrosserie is nog van de 3 cabrio. Je ziet de neus van een 4 cabrio nog wel eens op een dichte 3 zitten. Dat is echt een apart gezicht :D

• Reacher
  • Laatst online: 07:56

Reacher

oldschool

gezien de leveringsjaren is het denk ik veilig om te stellen dat het om een '4' gaat.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• McBoom

McBoom

Broem

Reacher schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:26:
gezien de leveringsjaren is het denk ik veilig om te stellen dat het om een '4' gaat.
De Golf 1 cabrio is ook nog jaren geleverd toen de Golf 2 er was en dat was ook geen Golf 2 Cabrio geworden :P ;) Het word inderdaad wel een Golf 4 cabrio genoemd, maar eigenlijk is het een sterk gefacelifte 3 cabrio.

• UltraSub
McBoom schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:21:
[...]
Golf 3-en-een-half cabrio :P De carrosserie is nog van de 3 cabrio. Je ziet de neus van een 4 cabrio nog wel eens op een dichte 3 zitten. Dat is echt een apart gezicht :D
In principe wel ja. Alhoewel VW hem toch echt verkoopt als een IV. Heb zelf de rekening gezien :)
McBoom schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:30:
[...]
De Golf 1 cabrio is ook nog jaren geleverd toen de Golf 2 er was en dat was ook geen Golf 2 Cabrio geworden :P ;) Het word inderdaad wel een Golf 4 cabrio genoemd, maar eigenlijk is het een sterk gefacelifte 3 cabrio.
Heb ze naast elkaar gezien, een oom van me heeft een III en mijn vader dus een IV, en er zit toch wel flink wat verschil in, oa interieur en dashboard. Ben met je eens dat het gewoon een kruising en een sterk gefacelifte III is. Vind hem persoonlijk wel een stuk mooier als de III.
Trust me, het is ook in de ogen van VW een IV en geen III. Zo stond het op de rekening. Zo staat het op autoweek in de carbase, zo is het gewoon, het zijn de feiten. :)

• McBoom

McBoom

Broem

UltraSub schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:37:
[...]

In principe wel ja. Alhoewel VW hem toch echt verkoopt als een IV. Heb zelf de rekening gezien :)
Dat zeg ik toch :P Ik zeg alleen dat het niet een dichte Golf 4 is waar ze het dak af hebben gezaagd. :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:42
Ons VW busje :)

http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/VWT2bsmall2.jpg

• UltraSub
Gaaf zeg!

Vriend van me heeft zo'n busje in per-fec-te staat gekocht. Perfect om op te knappen dan, lees: de basis is perfect :X
Gaat nog een hoop werk (en geld) in zitten.

• Miki
  • Laatst online: 23:28
Zoals beloofd hier wat pics van mijn Golfje :>

http://members.chello.nl/m.ramonplanells/DSC01863_small.JPG

http://members.chello.nl/m.ramonplanells/DSC01862_small.JPG

Op de achtergrond staan nog 2 golfjes...hoezo liefde voor een merk :P

[Voor 13% gewijzigd door Miki op 06-04-2007 17:08]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03-2022
Ha ! Een topic naar m'n hart.

Ben die-hard VW fan, maar dan vooral van de oudere (luchtgekoelde/achterwielaangedreven) types.

M'n vorige Kever:

http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/kever73/16-10-06/4.jpg

En m'n huidige:

http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/kever60/4-4-2007/images/HDR_kever1.jpg

Iedereen die een betaalbare en betrouwbare oldtimer wil rijden raad ik een Volkswagen aan.

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

O+

Mooie kevers

• 418O2
  • Laatst online: 13-09-2022
Volgens mij wordt de LT nog steeds wel geleverd hoor.

Op de zaak hebben we ook crafters, zijn fijne bussen. Daarnaast rijden we ook met Passat's. Hele prettige wagens, maar alleen heel onbetrouwbaar en ze zuipen olie als een gek

• McBoom

McBoom

Broem

Dit was onze Golf toen we 'm net opgehaald hadden (in 2002)

http://members.home.nl/syperda/gotpics/golfnet.jpg

Een zo zag ie er in zijn hoogtijdagen uit:
http://members.home.nl/syperda/gotpics/schoon.jpg

Nog wat leuke VW's (vind ik althans :P)

http://members.home.nl/syperda/gotpics/437.jpg
http://members.home.nl/syperda/gotpics/440.jpg
http://members.home.nl/syperda/gotpics/gallery_silver_mk1.jpg
http://members.home.nl/syperda/gotpics/008.jpg
http://members.home.nl/syperda/gotpics/001.jpg
:+

• Gunner
  • Niet online
SideSwipe schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:43:
Ik heb nog even aan de hand van het vw logo wat eerder in het topic stond even een leuke banner gemaakt voor dit topic: Klik

:)
d:)b Dat verdient een plaatsje in de TS!

Als je nog een deel 2 en 3 zou maken zijn we voor de toekomst klaar :)

Stuur de link maar per DM naar me toe als je wilt, ik heb de banner wel op m'n T.net hosting gezet. Is at fijner en sneller als dat brakke Imageshack :)

• RSP
Ik heb wat pech gehad met m'n Golf III, de koppakking was lek dus dat is 'n dure grap geworden. Als 't goed is mag ik 'm dinsdag weer meenemen :)

Dit is 'n shotje van toen ik 'm kocht;
http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/rooij100/images/golf/04-11-06_1253.jpg

Het is een 1.6je met ongeveer 160k op de teller. Doet 't verder nog prima, en heb er daarom voor gekozen om 'm toch maar te laten repareren. Eventueel begin volgend jaar een nieuwe auto zoeken :)

• Anoniem: 55111
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:09:
..en ook nog eens het meest verkochte merk van Nederland, tevens heeft het merk ook de dubieuze eer het meest gestolen merk te zijn ..
Dan is de kans natuurlijk ook wat groter :)

Ik heb een Golf 3 2.0 GTI 16 kleppen, rijd als een trein, 150 pktjes.
Ga hem alleen wel weg doen, als je zo`n GTI-tje als een GTI-tje behandelt, kost hij nogal wat onderhoud :+

• RSP
Gaaf zo'n GTI :) Ik haal zo'n 70pk uit m'n type III volgens mij, voor mij voldoende, maar de meest krachtige auto die ik "gewend" ben is 'n 530D uit 2002, dus ik heb niet zoveel ervaring daarmee :)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

Wok

Dakloos...

Tja... VW... niet echt mijn merk. 't Zijn nette, degelijke auto's en de afwerking is absoluut top, maar verder ik het eigenlijk maar saai (en dat zeg ik als ex-Toyota-rijder :+ ). Ik moet wel eerlijk toegeven dat de laatste modellen van VW qua styling er wel op vooruit zijn gegaan. Met name de Jetta en Passat vind ik toch wel erg classy (mits in juiste uitvoering (lees: met de juiste chroomaccenten)) en de Eos is gewoon een schot in de roos: eindelijk een CC die ook in dichte toestand er gewoon goed uitziet :9

De Golf blijf ik een te dure auto vinden... Ondanks de goede afwerking en de potente dieselmotor.. Iemand anders opperde al dat een leuke 2.0TDI al rond de 32k doet.. Dat vind ik serieus veel geld voor een auto in het C-segment (307/Astra/Focus, etc...), zeker als je bedenkt dat je voor 35k ook in een leuke Passat 2.0TDI (D-segement) kunt stappen en ook de concurrentie voor dergelijke bedragen zeker serieuze alternatieven biedt in zowel het C- als D-segment.

/edit: Gelukkig maakt VW het niet zo bont als bijvoorbeeld BMW.. Zelfs een 120d heeft airco niet eens standaard :X (en voor 35k niet eens electrische ramen achterin :{ )

[Voor 8% gewijzigd door Wok op 06-04-2007 20:04]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja de golf de meest verkochte auto ter wereld?

http://www.autoblog.nl/ar...st-succesvolle-autos-ooit Die doet iets anders zeggen. En als je een auto naam maar lang genoeg vast houdt kom je wel op hoge verkoop cijfers.

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 418O2
Wok schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:01:
De Golf blijf ik een te dure auto vinden... Ondanks de goede afwerking en de potente dieselmotor.. Iemand anders opperde al dat een leuke 2.0TDI al rond de 32k doet.. Dat vind ik serieus veel geld voor een auto in het C-segment (307/Astra/Focus, etc...), zeker als je bedenkt dat je voor 35k ook in een leuke Passat 2.0TDI (D-segement) kunt stappen en ook de concurrentie voor dergelijke bedragen zeker serieuze alternatieven biedt in zowel het C- als D-segment.

/edit: Gelukkig maakt VW het niet zo bont als bijvoorbeeld BMW.. Zelfs een 120d heeft airco niet eens standaard :X (en voor 35k niet eens electrische ramen achterin :{ )
voor 33k heb je een superb in business trim...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
En toch is dat echt niet hetzelfde. Met alle respect.
De afwerking van een Skoda is simpelweg minder als een VW, ze hebben geen blauw/rood dashboard, motorisch zouden ze niet 100% hetzelfde zijn (er zou goedkoper materiaal gebruikt worden, alhoewel ik daar zelf aan twijfel). Er kan dan wel meer op en aan zitten, de afwerking is minder. Het moet uit de lengte of de breedte komen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Het is meestal zo dat een skoda of seat op een ouder onderstel staat dan een vw. Motorisch zijn ze wel gelijk aan elkaar. Toch moet ik zeggen dat een skoda of seat zeker niet slecht zijn, maar qua afwerking binnenin moet ik toch zeggen dat het wat minder is. Desalniettemin geen slecht wagens :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pruiter
  • Laatst online: 25-03 13:58
Een Octavia staat op dezelfde bodemplaat als een Golf V en is een stuk ruimer. Of dit gecompenseerd wordt door de iets betere afwerking en rood / blauwe dashboard verlichting moet ieder voor zich uitmaken, maar het is zeker niet zo dat Skoda altijd achterloopt.

De vorige Fabia liep qua bodemplaat zelfs voor op Volkswagen broer Polo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:23

allure

Titaan fase 2/3

is er hier iemand hoe het met de status van de vw iroc staat?

http://www.mobilemag.com/content/images/9270_large.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 13:35
Ook een VW rijder hier.
Soms es met de golf van m'n broer op stap (golfje variant met 90pk en >350k km):
http://mmach.bbackx.com/Vanalles/golf2.jpg

Maar meestal rijd ik met dit (student weet je wel ;) ):
Een T3 uit 87.
http://mmach.bbackx.com/Vanalles/DSC_3889.jpg
http://mmach.bbackx.com/Vanalles/DSC_3882.jpg
http://mmach.bbackx.com/Vanalles/WorkhorseCarso.jpg
Toegegeven, vanbuiten (zeker de rechterkant) is het een beetje een wrak, maar dat is dan eerder de fout van m'n broer die er al een pletsje mee heeft gezet én ermee door een verfpot is gereden.
Maar ik hou echt van dat ding, hoe het rijdt, hoe praktisch(5.7m³ laadruimte, 6.6l/100km bij rustig rijden) het is, hoe comfortabel (perfecte zithouding, zicht op de weg, erg goede remmen, vinnige besturing). Met z'n 1.6D is ie wel wat underpowered (50pk voor 1.3t :+ ), boven de 80km/h is er erg veel moterlawaai, en aan 105km/h is de fut er wel uit. Ik mis de power wel niet echt, het rijdt vlot genoeg naar m'n zin en komt goed mee in het stadsverkeer en secundaire wegen, echt een cruisebusje. De robuustheid is ook wel leuk, ik heb er al 2 keer zo'n paaltje op de stoep mee omvergereden (bij m'n eerste parkeerpogingen), zonder schade aan de stalen bumpers :P
Er zijn wel mensen die er zo scheef naar kijken omdat ie een beetje wrakkig oogt, maar meestal krijg ik er echt leuke reacties op. Het leukste vind ik om te zien hoe ook mijn vriendin het busje steeds leuker vindt, terwijl ze er eerst niets speciaals aan vond.
Ik zou graag in de grote vakantie ergens ermee naar het zuiden van frankrijk rijden, lekker cruisen langs binnenbaantjes, matras achteraan, jeej. Maar dat zijn nog maar vage plannen.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:30
http://www.derks.us/auto/

- VW Golf IV uit 2003 (Highline)
- 100PK gechipt naar 130PK
- 4cm verlaagd

Binnenkort Xenon set erin denk ik. Iemand anders nog tips om aan te passen? :) Zat zelf nog aan 19" te denken maar hou het voorlopig nog wel op deze 17" pantoffels.

[Voor 35% gewijzigd door Bart op 09-04-2007 14:41]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:29

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou m dan nog een stukje verlagen, hij heeft nu nog steeds behoorlijk wat ruimte tussen de band en de wielkast (4x4 look).

• 418O2
UltraSub schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:26:
En toch is dat echt niet hetzelfde. Met alle respect.
De afwerking van een Skoda is simpelweg minder als een VW, ze hebben geen blauw/rood dashboard, motorisch zouden ze niet 100% hetzelfde zijn (er zou goedkoper materiaal gebruikt worden, alhoewel ik daar zelf aan twijfel). Er kan dan wel meer op en aan zitten, de afwerking is minder. Het moet uit de lengte of de breedte komen ;)
Ik heb op de Rai in een superb gezeten en die kwam minstens net zo goed op mij over qua afwerking als de passat. Rijeigenschappen kan ik je niets over zeggen, maar hij deelt het onderstel met de vorige passat afaik en die rijdt goed.

• Gunner
  • Niet online
Ik mis bij Skoda een stukje uitstraling aan de binnnenkant. Het oogt IMHO toch iets goedkoper dan een vergelijkbare VW.

Van buiten heb ik er niets op aan te merken. Als ik een Superb zie dan is m'n eerste gedachte 'Hey, een Passat' dus dat is positief.

Anoniem: 38246

Hier nog een trouwe VW rijder!!

Ik heb een Golf2 GTI 1.8 16v moter code KR uit het bouwjaar 1988 en heeft er alweer 2ton opzitten maar onderhoud is erg goed gedaan heb dus ook nooit pech gehad met me auto!!

Er zijn ook alweer een aantal dingen aangedaan zoals:
Apex onderstel (Vorige eigenaar)
Spaghetti spruitstuk(Vorige eingenaar)
Diezel versnellingsbak eronder(Vorige eigenaar)
Embleemloze grill
Heldere koplampen.
Officieele zwarte achterlichten van vw

Foto van mij ride hoe hij ernu bijstaat 8)

http://i156.photobucket.com/albums/t32/beastlock/DSC00001.jpg

Maar er zijn nog heelveel dingen die aan deze auto nog moeten worden gedaan :P
Klein lijstje wat er nog zeker gaat gebeuren met deze auto.

Nieuwe Velgen
Interieur opnieuw bekleden
Audi tt dashbord inbouwen
1.8 20v turbo blok van een audi tt
Auto opnieuw laten spuiten

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Altijd fijn om na het wassen van de auto er weer achter te komen dat er op winkel kar hoogte een kras op de auto zit... :/

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 16:56

momania

iPhone 30! Bam!

(jarig!)
allure schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:19:
is er hier iemand hoe het met de status van de vw iroc staat?

[afbeelding]
Komt medio volgend jaar op de markt :)

Hij staat bij mij iig al op het verlanglijstje om mijn huidige lease wagen te vervangen. Dat zal in 2009 zijn en tegen die tijd staat ook in de planning om de Iroc met diesel motoren uit te brengen :9

Hier nog even mijn huidige VW'tje:

Linkje naar interieur met pda houder

Specs:
Golf V 1.9 TDI Sportsline (~140 pk / ~310Nm)

[Voor 27% gewijzigd door momania op 10-04-2007 16:26. Reden: grote pic even als url gemaakt voor G5ene :+]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Grrrrrene
  • Niet online
Kun je die laatste foto even resizen? Mooi interieur trouwens, ik houd ook wel van VW, hoewel inderdaad de saaiheid wel begon toe te nemen afgelopen jaren. Als ik na m'n studie een andere (grotere) auto wil zal ik zeker nog 's bij VW kijken wat er te krijgen is :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• momania
  • Laatst online: 25-03 16:56

momania

iPhone 30! Bam!

(jarig!)
Grrrrrene schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:07:
Kun je die laatste foto even resizen?
offtopic:
Ik zou wel willen, maar iemand op de FP heeft verzonnen dat eerst google-analytics moet worden aangeroepen (die 9 van de 10 keer hier niet door de proxy komt) voor dat de image gedowload kan worden. Tot die tijd kan ik niet resizen :P Maar even een linkje van gemaakt

[Voor 5% gewijzigd door momania op 10-04-2007 16:27]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TheJoker
  • Laatst online: 25-03 10:38
Sick Nick schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:38:
Ik zou m dan nog een stukje verlagen, hij heeft nu nog steeds behoorlijk wat ruimte tussen de band en de wielkast (4x4 look).
tssk, dat valt nog best wel mee toch hoewel hij inderdaad nog wel wat lager kan

...wil je 4x4 look, krijg je 4x4 look :P

http://members.home.nl/ict-thejoker/vento/DSC00605_filtered_NCE_tn.jpg

http://members.home.nl/ict-thejoker/vento/DSC00607_filtered_NCE_tn.jpg

voor meer pics van mijn voiture check http://members.home.nl/ict-thejoker/vento/

Mijn plannen voor dit jaar zijn óf een Vento 2.0 GT of VR6 kopen, of dit 6je (als in 1.6) voorzien van een setje fatsoenlijke velgen en een flinke verlaging :)

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

• McBoom

McBoom

Broem

Wij (als: mijn vriendin en ik) hebben afgelopen zaterdag een andere auto gekocht; een Golf VR6 uit 1994 met 134K op de teller. Zodra ik wat fatsoenlijke foto's heb zal ik wel wat posten. Hij ziet er bijna nog als nieuw uit, geen spatje roest. Onder de kap is alles ook netjes en droog :) Wat een heerlijk geluidje zo'n 6-cylinder :9

• Gunner
  • Niet online
Volgend jaar ga ik kijken naar een Touran denk ik :)

Weet alleen nog niet welke motor ik daar in wil. Een 1.6FSI lijkt me wat matig voor zo'n bak.

Vandaag krijgt m'n V een nieuwe voorruit. Dikke scheur erin :(
momania schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:38:
Hier nog even mijn huidige VW'tje:

Golf V 1.9 TDI Sportsline (~140 pk / ~310Nm)
Mooi interieur en kleur combinatie d:)b

Van de week nog ff een nieuwe foto geschoten. Nu staan ze echt naast elkaar :)

[Voor 68% gewijzigd door Gunner op 11-04-2007 10:29]

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 22-03 23:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dit is al bijna 90.000 km lang mijn auto, nieuw gekocht in december 2000:

Ik twijfel er nog steeds over hem te laten chiptunen, van 61 pk naar 86 pk. De aluminium motor en versnellingsbak kunnen die krachten vast niet goed aan. Maximum koppel gaat dan van 140 Nm naar 170 Nm.

Zijn er hier mensen met negatieve ervaringen met chiptunen? De VW Transporter T4 2.5 TDI van mijn broer is van 102 pk (250 Nm) naar 133 pk (303 Nm) ge-chipped, en dat is nog steeds probleemloos.

This footer is intentionally left blank

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 09:59

SeatRider

Hips don't lie

SideSwipe schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:53:
Het is meestal zo dat een skoda of seat op een ouder onderstel staat dan een vw. Motorisch zijn ze wel gelijk aan elkaar. Toch moet ik zeggen dat een skoda of seat zeker niet slecht zijn, maar qua afwerking binnenin moet ik toch zeggen dat het wat minder is. Desalniettemin geen slecht wagens :)
* SeatRider wordt wakker.

De Leon 1 stond inderdaad wel op de bodem van de Golf 3. De Leon 2 staat wel op het onderstel van de Golf 5. Motorisch zijn er idd geen verschillen, behalve het feit dat Seat niet alle motoren/combinaties voert. Je kunt bijvoorbeeld geen 1.9TDI met DSG krijgen, ook de 1.6FSI bestaat niet bij de Leon.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• RSP
Woot m'n type III is weer veilig thuis. Gelijk maar door de wasstraat gereden, heeft ie wel verdiend :D

• the noise
  • Laatst online: 21:37
met zo'n dag wil ik het liefst al direct m'n golf1 cabrio hebben, hmmzz O+ :*)
maar ik heb er nog steeds geen 1 gevonden die ik wil .. :'(
(wit, leer, dikke bumpers, >20 jaar, hard, enz enz.. )

• Gunner
  • Niet online
Voor 2011 Eénliter VW

Volkswagen wil binnen vier jaar een auto op de markt brengen die 1 op 100 rijdt.

De voormalige VW-baas Ferdinand Piëch heeft dat in een interview met een Duitse krant aangekondigd. Die nieuwe superzuinige auto zal vooral uit heel lichte kunststof bestaan. Nu kost zo'n carosserie nog 35.000 euro, maar bij massa-produktie kan dat dalen naar 5.000. Dat is pas echte vooruitgang, aldus Piëch die onlangs 70 werd.

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/images/43534.1.gen.jpg

VW werkt al jaren aan een éénliter auto. In 2002 reed al een prototype met een 0,3 liter dieselmotor 1 op 110. De wagen woog slechts 290 kilo. Twee jaar geleden werd de auto door de opvolger van Piëch 'te duur' gevonden en het project gestopt. Nu moeten fabrikanten hun beste milieubeentje voor zetten en is er weer activiteit op dat front.
Altijd goed zulke ontwikkelingen :)

• Spotter
  • Laatst online: 10-03 15:43

Spotter

Lichtnicht

ook hier een VW rijder, al is het zakelijk. Reed regelmatig en nu af en toe nog LT-28, 35 en 46. Wat een ongelofelijk lekkere bakken om in te rijden (al is de koppeling in de 46 flink zwaar), ook nog met een ton of meer achterin. Heb ook Opel, Renault etc bestelbussen gereden maar het haalt het er gewoon niet bij. Tevens was de 46 de eerste auto waar ik schade in reed :X, scharnier van een hek niet in m'n spiegel gezien, mooie dubbele kras op de zijkant.

Ook de crafter al gereden, die nog net iets lekkerder rijd naar mijn mening en er van binnen beter uitziet, maar die neus vind ik echt spuuglelijk. Ook deze trekt nog prima met een ton aan spullen achterin.

Al met al stap ik graag in een van die bakken.

• FreakNL
  • Laatst online: 07:34

FreakNL

Well do ya punk?

Ach, ik vind vooral de Golf maar een saaie bak, maar smaken verschillen, en dat is maar goed ook. Passat kan ermee door. Maar het is altijd nog beter dan Seat, of nog erger, Skoda. Dat zijn gewoon de B-merken van Volkswagen...
RSP schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:32:
Woot m'n type III is weer veilig thuis. Gelijk maar door de wasstraat gereden, heeft ie wel verdiend :D
Geen enkele auto verdient het om door een wasstraat gereden te worden, zelfs een Golf niet ;(

• RobertJ
  • Laatst online: 07-02 08:03
Een Volkswagen topic, had ik nog niet eens gezien :p

http://xs114.xs.to/xs114/07166/DSC_1921_550.jpg
Groter (1280x851)

Mijn trots :+, een Volkswagen Polo 1.4TDI Comfortline uit 2000. Fijne auto, airco d'r in, en doet het altijd. Ik zou niet anders willen, of het moet een nieuwere zijn, maar dan wel een Polo :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• 418O2
Spotter schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:48:
ook hier een VW rijder, al is het zakelijk. Reed regelmatig en nu af en toe nog LT-28, 35 en 46. Wat een ongelofelijk lekkere bakken om in te rijden (al is de koppeling in de 46 flink zwaar), ook nog met een ton of meer achterin. Heb ook Opel, Renault etc bestelbussen gereden maar het haalt het er gewoon niet bij. Tevens was de 46 de eerste auto waar ik schade in reed :X, scharnier van een hek niet in m'n spiegel gezien, mooie dubbele kras op de zijkant.

Ook de crafter al gereden, die nog net iets lekkerder rijd naar mijn mening en er van binnen beter uitziet, maar die neus vind ik echt spuuglelijk. Ook deze trekt nog prima met een ton aan spullen achterin.

Al met al stap ik graag in een van die bakken.
Ik heb zelf ook al even in een Crafter gereden, maar vond hem wel goed rijden. En die neus... alle merken hebben nu zulke rare neuzen op hun bedrijfswagens.

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

418O2 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:41:
[...]

Ik heb zelf ook al even in een Crafter gereden, maar vond hem wel goed rijden. En die neus... alle merken hebben nu zulke rare neuzen op hun bedrijfswagens.
Ook ik was positief over het rijgedrag van de Crafter ;). Trekt super, haalt de 150 nog met een ton achterin (en nou weet ik niet wat voor motor er in ligt) en zit super. Maar qua neus zou ik er liever bv de nieuwe neus van de Mercedes Sprinter op gezien hebben, die is nog wat conventioneler

• 418O2
ik vind dat wel meevallen. We hebben ze op de zaak in een stoere trim. Wit met geblindeerde achterruiten (zijn rolstoelbussen bij ons).

• _JGC_
  • Laatst online: 01:51
RobertJ schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:34:
Een Volkswagen topic, had ik nog niet eens gezien :p

[afbeelding]
Groter (1280x851)

Mijn trots :+, een Volkswagen Polo 1.4TDI Comfortline uit 2000. Fijne auto, airco d'r in, en doet het altijd. Ik zou niet anders willen, of het moet een nieuwere zijn, maar dan wel een Polo :)
Zo'n 1.4 TDI, wil dat een beetje optrekken? Ik heb zelf een Golf III 1.9D zonder turbo en dat soort poespas, dat ding trok iig een stuk sneller op dan de Polo 1.9 SDI uit 2002 waar mijn broer een hele tijd mee rondgereden heeft. Of die SDI motoren van VW zijn echt zuigdingen, of mijn standaard dieselmotor presteert bovengemiddeld.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

Wok

Dakloos...

Die SDI-dingen zuigen inderdaad ;)

Met mij 1.3 Corolla op LPG (75pk) moest ik al inhouden als ik achter zo'n SDI geval stond bij het stoplicht. D'r zit gewoon echt geen sjoege in zo'n SDI. :|

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• StevenK
  • Laatst online: 22:47
Hé, hoe kan het dat ik dat ik topic gemist heb...

Ik ben een beetje een VW die hard...

M'n VW historie sinds 1993, inclusief bouwjaren (zitten ook de auto's bij waar m'n vrouw mee rijd / reed)
1. Golf II Diesel '86
2. Golf II GTI '85
3. Golf II GTI 16V '89
4. Golf I GTI '83
5. Golf II G60 (later omgebouwd naar 2.0 16V) '90
6. Golf TDI (110 pk + chip) '96
7. Passat TDI (110 pk + chip) '99
8. T5 174 pk '05
9. Golf V TDI (140 pk, heb ik anderhalve week gehad) '04
10. Golf V GTI (standaard) '06
11. Golf IV GTI (met chip, iig met Milltek sportpijp) '04

Daarnaast heb ik twee Golf III kitcars gehad als rallyauto.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LOLz... die rat look is wel heel erg koel! (Alleen die ton op het dak.. :') )

...:::everybeat.nl

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

the noise schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:06:
met zo'n dag wil ik het liefst al direct m'n golf1 cabrio hebben, hmmzz O+ :*)
maar ik heb er nog steeds geen 1 gevonden die ik wil .. :'(
(wit, leer, dikke bumpers, >20 jaar, hard, enz enz.. )
Doe mij er ook maar zo eentje.
(Of met een leren Corrado G60 interieur. ;) )

...:::everybeat.nl

• _JGC_
  • Laatst online: 01:51
Wok schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:30:
Die SDI-dingen zuigen inderdaad ;)

Met mij 1.3 Corolla op LPG (75pk) moest ik al inhouden als ik achter zo'n SDI geval stond bij het stoplicht. D'r zit gewoon echt geen sjoege in zo'n SDI. :|
Dat zegt niets over de motor zelf, ik trek van een rotonde af ook wel eens zo hard op met mijn standaard golfje dat ik me moet inhouden om niet stijf op de bumper van een 130pk passat TDI te zitten. Sommige mensen kopen de dikste motoren, maar doen er vervolgens helemaal niets mee.

• Gunner
  • Niet online
StevenK schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:49:
Hé, hoe kan het dat ik dat ik topic gemist heb...

Ik ben een beetje een VW die hard...

9. Golf V TDI (140 pk, heb ik anderhalve week gehad) '04
10. Golf V GTI (standaard) '06
11. Golf IV GTI (met chip, iig met Milltek sportpijp) '04
Ja ik heb je wel een beetje gemist hiero :P

Die 2.0 TDI was je idd niet echt wild van, ik rij er nu al weer een jaartje in, op zich geen problemen mee :P

Maar waar rij je nu in? Die 5 GTI?

• StevenK
Gunner schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:27:
[...]

Ja ik heb je wel een beetje gemist hiero :P

Die 2.0 TDI was je idd niet echt wild van, ik rij er nu al weer een jaartje in, op zich geen problemen mee :P
Ik heb vorige week een dag in een 2.0 TDI met JD chip gereden (175 pk) en zelfs daar kan ik echt niet wild van worden.
Maar waar rij je nu in? Die 5 GTI?
De V heb ik sinds 1 juli vorig jaar en de IV GTI heb ik vandaag opgehaald. Tot voor kort reed ik met de T5 en m'n vrouw met de GTI. Waarschijnlijk dat ik nu de V ga rijden en dat m'n vrouw met de IV rijdt. De V is wat ruimer, en dat is wel handig met mijn 1m95. Aan de andere kant is die IV sneller (naar schatting 230 pk).

• Gunner
  • Niet online
StevenK schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:36:
Aan de andere kant is die IV sneller (naar schatting 230 pk).
Maar de V heeft toch meer 'het GTI gevoel' wat ik zeker wel mis bij een IV die ik zo af en toe zie....

• StevenK
Gunner schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:37:
[...]

Maar de V heeft toch meer 'het GTI gevoel' wat ik zeker wel mis bij een IV die ik zo af en toe zie....
Yep, de V is een pure GTI, net zoals de I. Maar toch heeft die IV ook zijn charmes.

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

418O2 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:54:
ik vind dat wel meevallen. We hebben ze op de zaak in een stoere trim. Wit met geblindeerde achterruiten (zijn rolstoelbussen bij ons).
Ik moet eerlijk zeggen dat de rolstoelbussen er al beter uitzien, ik rij een verhoogde bestelbus.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:57
Bart schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:38:
http://www.derks.us/auto/

- VW Golf IV uit 2003 (Highline)
- 100PK gechipt naar 130PK
- 4cm verlaagd

Binnenkort Xenon set erin denk ik. Iemand anders nog tips om aan te passen? :) Zat zelf nog aan 19" te denken maar hou het voorlopig nog wel op deze 17" pantoffels.
Mooi Golfje. Mooi interieur en zie dat je beide onderlippen van de bumpers al meegespoten zijn? Volgens mij dezelfde kleur als mijn A3.

Modificaties todo:
- Aerotwin wisser achter
- zwarte emblemen
- 3D kentekenplaten
- R32 spiegels (2 middenmaatjes ipv dat gekke ding rechts)
_JGC_ schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:09:
[...]

Zo'n 1.4 TDI, wil dat een beetje optrekken? Ik heb zelf een Golf III 1.9D zonder turbo en dat soort poespas, dat ding trok iig een stuk sneller op dan de Polo 1.9 SDI uit 2002 waar mijn broer een hele tijd mee rondgereden heeft. Of die SDI motoren van VW zijn echt zuigdingen, of mijn standaard dieselmotor presteert bovengemiddeld.
Ik heb rijles gehad met een G4 SDI. Ook mee afgereden. Reed de snelweg op en na een tijdje zei de examinator "je mag hier 120 hoor" :D Euhh... dat weet ik... maar dat gaat ff niet :P

[Voor 3% gewijzigd door marccom op 22-04-2007 12:00]

Whoop!

• RobertJ
  • Laatst online: 07-02 08:03
Och, die TDI motor heeft als voordeel dat er toch nog een redelijke bak met koppel beschikbaar is, en dat is wel erg fijn rijden... Ondanks dat het maar 75 pk is, heb je toch bijna 200Nm beschikbaar bij 2200tpm... Voor deze Polo kan het eigenlijk prima, maar in het nieuwere zwaardere type zou ik toch een 1.9TDI prefereren, anders houdt het echt niet over...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:18
Zegguh.... ik mis de Multivan in de TS :)

• 418O2
Ik had ook les in een IV SDi, ging nergens over. Ik moest een keer invoegen en er zat een Mondeo V6 ofzo voor me. Die bleef heel lang 50 rijden en spurtte ineens weg. Ik moest dus ineens vol doortrekken met die SDi... Wat een hel

• StevenK
zeef schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:40:
Zegguh.... ik mis de Multivan in de TS :)
De Golf Variant ontbreekt ook.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Iemand nog naar het 60 jaar transporter festival geweest afgelopen weekend?

wij wel :) www.desmitten.nl/60jaar/
Bij thuis komst is me wel opgevallen dat mijn foto's wel erg veel T2's bevatten.
T3 of hoger al helemaal gemist (not), maar al die stoere T1's eigenlijk ook niet op de foto gezet :o

[Voor 44% gewijzigd door hjs op 23-04-2007 13:35]

• StevenK
hjs schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:32:
Iemand nog naar het 60 jaar transporter festival geweest afgelopen weekend?
Heb net m'n T5 verkocht :)

Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee