Leuk, een VW topic!
Zelf rij ik nog steeds in mijn eerste VW, een VW Golf 2 1.3i Madison uit 1991 met nu bijna 244.000 km op de teller en er komen per week tussen de 4 en 500km bij. Het fijne van deze auto is dat het een familieauto is, mijn ouders hebben 'm destijds nieuw gekocht, vanaf 2002 heeft mijn zus er 3 jaar mee gereden en sinds juni 2005 oid rij ik er in. Vandaar dat ik ook vorig jaar enkele grote reparaties heb uit laten voeren, zo is er een nieuwe koppakking (de 2e) + distributieriem + 1 nieuwe klep omdat ik net wat te lang was doorgereden, een nieuwe koppeling (1e) en nieuwe banden (al is 14" 185/60 een standaard cheape maat).
Carosserie is op een plekje van 1cm
2 en wat lichte roestvorming bij het rubber met kabels bij de achterklep in een erg goede staat. De eerste 11 jaar is heeft ie altijd in een garage gestaan, vandaar weinig roest.
Eigenlijk het enige dat ik mis is airco (een dieselmotortje en een 5e versnelling), als ie dat zou hebben zou ie compleet zijn. Het boeit me niet zoveel dat ie maar 54pk heeft en het een eeuwigheid duurt voordat de magische grens van 100km/u is bereikt, daar moet je gewoon een beetje creatief mee omgaan. Op de juiste momenten gaten laten vallen en aanloopjes nemen. Zelfde geldt voor de remmen, beetje meer afstand houden omdat een moderne auto toch wel wat sneller stil staat.
Dit is 'm (met GTI grill

, enige extra, voor de rest helemaal standaard)
ondanks dat ik 'm afgelopen week nog heb gewassen is ie weer flink ranzig!Ik blijf het een mooie combo vinden, een rode auto met redelijk simpele witte velgen. Staat mooi onder een 6n2, zou denk ik ook wel onder de (niet metallic) blauwe 6n2 van m'n moeder staan. Zo heb ik ook eens een tornadorode Golf 2 gezien met witte G60 Sebring velgen, dat is ook een erg mooie combinatie!