Het grote Volkswagen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 101.029 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

_Christiaan_ schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:13:
[...]

Vet ding, alleen ik zie dat VW nu ook al kerstverlichting inbouwt in de koplamp? Beetje jammer vind ik dat.
Zonde inderdaad, bij Audi ziet het er ook al zo treurig uit. Zolang het een optie is, die je niet hoeft te nemen, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

PWM schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:28:
[...]

Zonde inderdaad, bij Audi ziet het er ook al zo treurig uit. Zolang het een optie is, die je niet hoeft te nemen, geen probleem.
Nee, alleen als je xenon wil, wat op zich wel mooi is, dan ben je wel verplicht aan de kerstversiering op de voorkant van je auto.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 16:08

Denko

|{ing Øf ßlitz

Jaja, zoals ik al eerder zei, ik ben wezen kijken voor een Golf 4, en het is hem geworden, heeft een paar kleine dingetjes, maar daarom zakte de prijs ook een beetje (hele kleine dingetjes, deukje op de deur, krasje in de lak, niks dat de APK tegenhoud ofzo)

Vanavond ophalen en dan post ik wel wat foto's zsm :D

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:55
UltraSub schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:21:
Hmm.. Zowel mijn Golf V uit 2006 als de Golf VI uit maart 2009 vraagt regelmatig om de koelvloeistof bij te vullen. Ik heb dat nog nooit hoeven doen in geen enkele Golf die ik ooit heb gehad (ben begonnen bij de II). Komt dat vaker voor? Mijn V is al onder druk gezet, en lekt geen druppel. De VI is nieuw en vertoont dit gedrag dus ook. :(
Had ik ook last van bij mijn Golf VI GTI. Elke 5000 km bijvullen tussen min en max. Ze hebben de cylinderkop vervangen en nu lijkt het goed te gaan. Ik heb dit probleem op andere fora ook al voorbij zien komen overigens. Ook onder druk zetten had geen effect. Garage/PON houdt het op een gietfout in de cylinderkop.

[ Voor 6% gewijzigd door biobak op 12-01-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
biobak schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:49:
[...]

Had ik ook last van bij mijn Golf VI GTI. Elke 5000 km bijvullen tussen min en max. Ze hebben de cylinderkop vervangen en nu lijkt het goed te gaan. Ik heb dit probleem op andere fora ook al voorbij zien komen overigens. Ook onder druk zetten had geen effect. Garage/PON houdt het op een gietfout in de cylinderkop.
Hmm. Mijn Golf V loopt niet zoals hij moet lopen, mist serieus pk's. Denk van de 170 maar 130-140.
De VI zuipt als een ketter. 1 op 10.5 is normaal bij ons. Nou hebben we een zware voet, maar ook bij rustig snelweg toeren in de spits komt het ding niet beter dan 1 op 12. De VI is overigens een 122PK TSI/DSG. En die zou toch echt zuiniger moeten zijn dan dat. Loopt wel goed...

Misschien hebben beide wel een probleem met de kop. Van de VI lig ik niet wakker, leasebak, maar de V is mijn privé, en dat zou knaken gaan kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
pff dat is echt veel, zeker voor een VI. Mijn GTI III 8 klepper van bijna 16 jaar oud rijdt nog zuiniger dan dat en die is nog gechipt ook (130 pk met chip). En ik rij niet vaak te hard maar heb wel een loden poot, vooral in de stad ben ik nogal vlot weg...

Als sinds de aankoop je auto meetbaar slechter presteert, omdat bijvoorbeeld de kop niet goed is (vanuit de fabriek) kun je die kosten dan niet of de fabrikant/dealer verhalen onder het mom van verborgen gebreken?

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

UltraSub schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:03:
[...]

Hmm. Mijn Golf V loopt niet zoals hij moet lopen, mist serieus pk's. Denk van de 170 maar 130-140.
De VI zuipt als een ketter. 1 op 10.5 is normaal bij ons. Nou hebben we een zware voet, maar ook bij rustig snelweg toeren in de spits komt het ding niet beter dan 1 op 12. De VI is overigens een 122PK TSI/DSG. En die zou toch echt zuiniger moeten zijn dan dat. Loopt wel goed...

Misschien hebben beide wel een probleem met de kop. Van de VI lig ik niet wakker, leasebak, maar de V is mijn privé, en dat zou knaken gaan kosten :(
Is de V een Diesel? zoja, bekend probleem bij de pomp verstuiver versie. Ultrasoon reinigen van de verstuivers is een tijdelijke oplossing. Todat ze weer verstopt gaan zitten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, is mij ook een bekend probleem... (170PK GT TDI)
Maar waar laat je die in godsnaam ultrasoon reinigen? Ben al overal geweest, ze doen (kunnen) het nergens...

@BAS80;
Helaas, ingevoerd uit Duitsland, en dan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Diesel Buchli in Harderwijk misschien? Die doen wel veel met verstuivers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:38
Heeft ook iemand een probleem met hoog olieverbruik (GTI-motor)? Ik rijd weliswaar een Audi A4 met de 2.0T (200pk-versie, automaat, geen DSG), maar moet om de 6000-7000km een liter bijvullen... Hij is van oktober 2005 en heeft 62.000km erop zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door flo_ op 16-01-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Timmert schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 09:41:
Diesel Buchli in Harderwijk misschien? Die doen wel veel met verstuivers enzo.
Kan eens bellen, maar verdomd, das allemaal zo ver weg voor mij.. (Omgeving Roermond)..
Niemand die iets voor me weet dichter in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 08:58

Korakal

Up up up!

Zo, vandaag proefgereden in een Golf 1.6TDI Bluemotion. Helaas staat er bij geen enkele VW in Nederland een 1.6TDI met DSG, dus ik mocht de DSG nog even 'ervaren' in een Passat (had al vaker met DSG gereden, maar dit was weer de nieuwe DSG-7).

Ondanks dat ik op dit moment een BMW 120D rijd met wat meer trappelende paarden onder de kap (en daar misschien een beetje door verpest ben) viel de 1.6TDI in de Golf in het geheel niet tegen, hij komt zelfs best vlot over. Het laatste stukje naar snelweg-cruisesnelheid is de pit er wel uit, maar in het stadsverkeer heb je niet het idee dat je met een (te) 'kleine' motor onderweg bent. De Golf zelf is verder prima, stuurt niet zo strak als m'n huidige auto, maar dat had ik ook niet verwacht. Denk dat ik wel met de 'wolligheid' kan leven, 't is ook weer niet enorm onhebbelijk. Heb een aantal offertes laten maken die ik vandeweek eens ter beoordeling aan de leasemaatschappijen ga geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is ook een prima auto, de laatste Golf. Heb een jaar terug met een 1.4 TSi 122pk gereden, maar daar stond ik echt te kijken van hoe stil het allemaal is. Stationair hoorde je de motor niet eens lopen!

Daarnaast heb ik ook wel eens met een Altea XL 1.9TDi (zelfde blok als mijn eon) gereden met DSG, maar die leek een stuk vlotter te zijn dan hij daadwerkelijk is. Heeft er volgens mij alles mee te maken dat de bak bij normaal gebruik ook flink sneller is dan een handbak. Als ik kijk hoelang ik doe over een schakelbeweging als ik niet in race-modus zit, dan bespaar je met DSG flink tijd waardoor hij veel minder traag overkomt met een kleiner blok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vergeet niet dat het een 7-bak is, en dus de versnellingen korter zijn. Dat helpt ook een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49

Floor-is

5.2

Ik ga morgen een stukje rijden in een Scirocco, ben benieuwd :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 16:08

Denko

|{ing Øf ßlitz

Floor-is schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:00:
Zo'n bruut ding, ga ook over een tijdje kijken voor een nieuwe auto (over een jaar ofzo pas), en Scirocco word ZEKER een kanshebber.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Denko schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:06:
[...]

Zo'n bruut ding, ga ook over een tijdje kijken voor een nieuwe auto (over een jaar ofzo pas), en Scirocco word ZEKER een kanshebber.
Zo'n bruut ding, ga ook over een tijdje kijken voor een nieuwe auto (over een paar maand jaar ofzo pas), en Scirocco word ZEKERheidje een kanshebber.

in mijn geval dan O-)

[ Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 21-01-2010 18:36 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Omdat het hier toch een beetje een VAG topic is, drop ik hem hier ff...
Vriend van me heeft een oogje op een A4 Avant uit '05. 2.0 benzine blok met multitronic. Iemand ervaring met multitronics uit dat bouwjaar? Want als een automaat sneuvelt gaat het pijn doen in de beurs doorgaans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
er is ook een Het Grote Audi-topic Deel 3 ;)

In 2005 hebben de multitronic's al meer lamellen, dus sterker. Als je alle in en outs wil weten kan je het beste naar audiforum.nl gaan. Daar zijn veel mensen met ervaring met de multitronic bakken.

Zo'n multitronic is wel heel fijn, maar de conventionele automaat bak is betrouwbaarder

[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 21-01-2010 19:45 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Morgen de touran op de 1e beurt, 30.000km inmiddels sinds begin 2008, krijgt ie weer verse vloeistoffen en word ie weer lekker verwend. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Floor-is schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:00:
Aan de ene kant kan ik het alleen maar aanraden (jaar rij-ervaring nu), maar aan de andere kant vind ik het altijd jammer dit te lezen. Je ziet ze nu nog steeds zo lekker weinig en het worden er toch steeds en steeds meer :P
edit: Ben wel benieuwd naar je ervaring, welke uitvoering, etc

[ Voor 7% gewijzigd door DeMoN op 21-01-2010 21:02 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Joopieboy schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:39:
Morgen de touran op de 1e beurt, 30.000km inmiddels sinds begin 2008, krijgt ie weer verse vloeistoffen en word ie weer lekker verwend. :P
Long-life spul zeker? Is dat aan te raden met zoveel stilstaan of veels teveel korte ritjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Regelmatig naar het westen rond de 250km enkele reis (paar keer in de maand), veel keer naar school (40 op een dag), en vaker stads verkeer, geen problemen volgens de dealer. :)

Staat wel vaker een paar dagen stil, nu rijd ik er weer aardig wat km's mee en dan staat die zomaar weer een week stil. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DeMoN schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:01:
[...]

Aan de ene kant kan ik het alleen maar aanraden (jaar rij-ervaring nu), maar aan de andere kant vind ik het altijd jammer dit te lezen. Je ziet ze nu nog steeds zo lekker weinig en het worden er toch steeds en steeds meer :P
edit: Ben wel benieuwd naar je ervaring, welke uitvoering, etc
Hoe vet is dit! :) Staat nog eens erg goed ook nog, best subtiel!
http://www.autoblog.nl/ar...-pimp-je-rocco#post-33489

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2010/Rocco_met_porsche_velgen_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2010/Scirocco_met_porsche_velgen.jpg

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
KappeNou schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:44:
er is ook een Het Grote Audi-topic Deel 3 ;)

In 2005 hebben de multitronic's al meer lamellen, dus sterker. Als je alle in en outs wil weten kan je het beste naar audiforum.nl gaan. Daar zijn veel mensen met ervaring met de multitronic bakken.

Zo'n multitronic is wel heel fijn, maar de conventionele automaat bak is betrouwbaarder
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 08:05
Ik heb nu als leaseauto een VW Golf 6 2.0tdi 110pk trendline.
Ik kan nu een audi a3 1.9tdi Business Edition overnemen. Deze is ook 3 deurs maar 105pk.
Is deze auto interessanter dan de Golf qua rijprestaties en comfort e.d. en overall een betere auto?
Of moet ik toch de Golf VI houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

wvkreg schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:03:
Ik heb nu als leaseauto een VW Golf 6 2.0tdi 110pk trendline.
Ik kan nu een audi a3 1.9tdi Business Edition overnemen. Deze is ook 3 deurs maar 105pk.
Is deze auto interessanter dan de Golf qua rijprestaties en comfort e.d. en overall een betere auto?
Of moet ik toch de Golf VI houden?
De 1.9TDI is sowieso de mindere moter. Oudere techniek, lawaaig en minder zuinig (nou maakt jou niet zoveel uit).

Ik heb in augustus een nieuwe A3 Sportback gekregen, maar het verschil met de Golf viel mij erg tegen. Ook de A3 kan rammelen. Wat rijgedrag en comfort betreft zal het ook geen wereld van verschil zijn. Ik zou naar de opties kijken, als de A3 completer is zou het nog wel interessant kunnen zijn, anders lekker in je Golf blijven tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Wat bedoel je met rammelen? De sb is toch wel betere mooiere en 5 deurs versie.
Die wil ik ook maar kan ik niet leasen omdat hij bij ons niet beschikbaar is :(.
Opties a3 zijn : climatic, middenarmsteun, audi concert radio, mooie beige bekleding..
Opties Golf VI zijn: Climatic, Alpine autoradio 2 din, middenarmsteun, bekerhouders achter en parrot ck3200..

Moeilijk....keuzes...

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 22-01-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
Voor een nieuwe leasewagen was ik aan het twijfelen tussen een A4 of een Passat CC. Maar het zal waarschijnljk de A4 moeten zijn aangezien de Passat CC in leasing nogal wat duurder is (€ 50 per maand) dan de A4 hoewel de A4 netto meer kost. Blijkbaar is de herverkoopwaarde enkele duizenden euro's lager dan een A4 (met gelijkewaardige opties).
Iemand een idee waarom de CC niet zo geliefd is in de tweedehandse markt? Veel mensen vinden die toch mooi, en is groter en exclusiever dan een A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Het merk Audi is de enige reden. Betere restwaarde dan VW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:39

Fisico

by Fabian

Vorig jaar heb ik een Golf V GTI uit augustus 2008 gekocht. Inmiddels staat er 28.000km op de teller en wordt het tijd voor een service beurt (het scherm zegt al een poosje service now). Het afgelopen jaar heb ik er 10.000km meegereden, waarvan ruim 3.000 in drie weken vakantie. Ik denk dat dit ongeveer mijn gemiddelde zal blijven.

Ik vraag me nu af wat voor beurt ik het beste kan geven. Op dit moment heb ik nog het long life programma, maar dan zou ik pas ergens in 2012 (APK) weer bij de garage komen. Ik weet niet of dit verstandig. Wat zouden jullie doen en waarom? Iemand trouwens enig idee wat het prijsverschil tussen een grote en een long life beurt is?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Ik was idd al op de hoogte, www.scirocco-club.nl ;) /reclame

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Fisico schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:54:
Ik vraag me nu af wat voor beurt ik het beste kan geven. Op dit moment heb ik nog het long life programma, maar dan zou ik pas ergens in 2012 (APK) weer bij de garage komen. Ik weet niet of dit verstandig. Wat zouden jullie doen en waarom? Iemand trouwens enig idee wat het prijsverschil tussen een grote en een long life beurt is?
Met een longlife-interval moet je gewoon een beurt doen als de indicatie dat aangeeft. Nu dus. Waar je het vandaan haalt dat je dan pas in 2012 weer moet weet ik niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Gunner schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:08:
[...]

Met een longlife-interval moet je gewoon een beurt doen als de indicatie dat aangeeft. Nu dus. Waar je het vandaan haalt dat je dan pas in 2012 weer moet weet ik niet?
Ik denk omdat hij 7k in het jaar rijd en hij dan dus idd pas in 2012 weer om een beurt hoeft... alleen gekeken naar kilometers dan. Vaak staat er ook wel een datum op het papiertje voor wanneer je uiterlijk om een beurt moet komen.

ik denk dat de boordcomputer ook wel aangeeft dat hij sowieso 1 keer in het jaar om een service beurt moet

[ Voor 10% gewijzigd door Proqzor op 25-01-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Maar de boordcomputer geeft nu al aan dat hij service wil. Dat komt dan toch ook ergens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Service kan je er zo uit halen :9
Bij een longlife beurt staat 24 maanden. Die van mij heeft om het jaar een longlife beurt gehad. Of het nodig is lijkt mij sterk, ik laat nu om de zoveel tijd wat filtertjes etc vervangen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Gunner schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:38:
Maar de boordcomputer geeft nu al aan dat hij service wil. Dat komt dan toch ook ergens vandaan?
misschien omdat hij hem bij aankoop niet meteen een beurt heeft gegeven? Hij staat nu op 28k en hij heeft er nu 10k mee gereden. Dan zal de vorige beurt wel bij 15k zijn geweest. De interval is bij mij iig 15k.
KappeNou schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:52:
Bij een longlife beurt staat 24 maanden. Die van mij heeft om het jaar een longlife beurt gehad. Of het nodig is lijkt mij sterk, ik laat nu om de zoveel tijd wat filtertjes etc vervangen.
Hangt er vanaf hoeveel je rijdt denk ik :P Maar ik denk dat een interieurfilter elk jaar wel vervangen mag worden. Ik laat zelf elke 15k de olie verversen en het interieurfilter en de oliefilter. Maar ik rij dan ook 45k+ per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Proqzor schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:24:
[...]

misschien omdat hij hem bij aankoop niet meteen een beurt heeft gegeven? Hij staat nu op 28k en hij heeft er nu 10k mee gereden. Dan zal de vorige beurt wel bij 15k zijn geweest. De interval is bij mij iig 15k.
Die van mij 30K. Maar dat is een diesel, zal ook wel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

KappeNou schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:52:
De interval is inderdaad 24 maanden of 30.000 km bij de longlife. Bij een interval van kleine / grote beurt moet ik elke 15.000 km voor onderhoud terug. Ik rij gem. 10 - 12k per jaar en dan kom ik dus elk jaar bij de dealer.

Ik heb de GTI gekocht met 18.000 op de teller en toen was het nog lang niet nodig om een beurt te geven. Ze hebben bij de garage wel het een en ander nagekeken, maar van 18.000 snelweg km's slijten dingen als remblokken en banden niet echt en van olieverbruik heb ik geen last.

Mijn vraag is of het verstandig is 24 maanden te wachten op de volgende beurt? (2010 + 24mnd is 2012). Op de site van VW stellen ze dat long life vooral ideaal is voor mensen die veel rijden en voor andere is het ritme van een kleine / grote beurt beter. Naast wat beter is voor de auto vraag ik me ook af wat beter is voor mijn bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Fisico schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:07:
Naast wat beter is voor de auto vraag ik me ook af wat beter is voor mijn bankrekening.
Als ik een GTI zou hebben zou ik zeker niet beknibbelen op het onderhoud en gewoon uitvoeren wanneer noodzakelijk. Ongeacht welke auto moet je niet beknibbelen op onderhoud. En ja, een longlife beurt is niet goedkoop. Of het nou een GTI is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Belangrijkste is denk ik filters etc. Die zal ik wel elk jaar doen.
Verder goed om gaan met je auto, heel goed warm rijden met die turbo.

Hier nog wat foto's van afgelopen zomer, met de huidige wintervelgen. Ik denk dat ik over 2 maanden de zomer velgen erop zet.

(blauwe lampjes zijn ondertussen vervangen voor witte. Niet letten op al dat ruis in de foto's, op dat moment wist de eigenaar van de camera nog niet hoe je de iso waarde in kon stellen. Resulteerd op ISO3200 of hoger :X )

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/v5night1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/v5night2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/v5night4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/v5night5.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 06-06 16:16
Gunner schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:46:
[...]

Als ik een GTI zou hebben zou ik zeker niet beknibbelen op het onderhoud en gewoon uitvoeren wanneer noodzakelijk. Ongeacht welke auto moet je niet beknibbelen op onderhoud. En ja, een longlife beurt is niet goedkoop. Of het nou een GTI is of niet.
Het verschil tussen longlife 30 k onderhoud en grote kleine beurt is dat de longlife olie duuurder en dunner is waardoor deze langer kan blijven zitten. long life is gewoon een grote beurt met longlife olie en men zal onderdelen eerder vervangen omdat deze weer 30k meemoeten kunnen.
kleine beurt: olie en oliefilter vervangen + enkele controle punten checken.
grote/longlife beurt: olie en alle filters vervangen + uitgebreide controle.

Beter voor je auto is kleine/grote beurten zeker bij weinig kilometers. Longlife is bedacht voor de kilometervreters, zodat ze niet zo vaak naar de garage hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

KappeNou schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:25:
Belangrijkste is denk ik filters etc. Die zal ik wel elk jaar doen.
Verder goed om gaan met je auto, heel goed warm rijden met die turbo.

Hier nog wat foto's van afgelopen zomer, met de huidige wintervelgen. Ik denk dat ik over 2 maanden de zomer velgen erop zet.

(blauwe lampjes zijn ondertussen vervangen voor witte. Niet letten op al dat ruis in de foto's, op dat moment wist de eigenaar van de camera nog niet hoe je de iso waarde in kon stellen. Resulteerd op ISO3200 of hoger :X )

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie foto's zeg. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
die staat mooi in de lak! Ik ben wel jaloers hoor als ik dat zie. De lak van mijn golf was ook een stuk beter dan mn nieuwe ibiza. Volgens mij is de auto van 1 of andere miep geweest. Gelukkig zijn het heel veel oppervlakkige krasjes en die zouden er wel uitgepoetst moeten kunnen worden. Alleen ben ik daar zelf niet echt handig in. Weet iemand een leuk adresje hier in het noorden die voor een redelijk bedrag zulke dingen kunnen doen? en ook echt vakwerk afleveren? Wel een permanente oplossing dus. Heb zelf al een lakstift bij de dealert gekocht voor wat steenslagschade en enkele puntjes op andere plekken van de auto maar die mag je pas bij +15 graden celsius gebruiken :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Van zo'n ibiza is de lak toch wat dunner. Ik heb hiervoor nog eventje een 2007/2008 ibiza gehad (nieuw uit de doos)
Op de foto's was hij nog niet eens gepolijst ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
pacificocean schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:59:
Longlife is bedacht voor de kilometervreters, zodat ze niet zo vaak naar de garage hoeven.
Ik ben een kilometer-vreter, met een auto met longlifeservice, toch gaat de olie in mijn ogen niet echt super lang mee ofzo. per 7500 kilometer wel een litertje olie moet er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Gunner schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:24:
[...]
Ik ben een kilometer-vreter, met een auto met longlifeservice, toch gaat de olie in mijn ogen niet echt super lang mee ofzo. per 7500 kilometer wel een litertje olie moet er bij.
Ligt dat niet meer aan je rechtervoet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Proqzor schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:48:
[...]

Ligt dat niet meer aan je rechtervoet? :P
Nee. Ik ben een hele rustige rijder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
[...]
Ik had het niet over het verbruik, maar over de tijd tussen verversen van de olie. Voor het aanvullen van de olie hoef je niet naar de garage. Zelf een litertje olie in de motor mikken moet toch wel lukken. >:) Wordt ook gemeld bij Longlife als het goed is dat je wel het olie pijl zelf moet bijhouden. Ik zij al dat longlife olie dunner is. Mogelijk dat hierdoor het gebruik iets hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[...]
Mijn golf is van 2003 en ik heb hem van 76K naar 106K km gereden in 1 jaar tijd. Maar ik heb nog helemaal geen olie hoeven bijvullen :) Op de pijl stok is de stand 1 millimeter gedaald

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 27-01-2010 16:03 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
KappeNou schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:56:
[...]

Mijn golf is van 2003 en ik heb hem van 76K naar 106K km gereden in 1 jaar tijd. Maar ik heb nog helemaal geen olie hoeven bijvullen :) Op de pijl stok is de stand een millimeter gedaald
Fijn voor je. Maar je rijdt een benzine-wagen als ik op je foto's afga? Overigens had het olieverbruik 'probleem' ook wel bij een Golf IV TDI en Golf V 2.0 TDI ook. Zal wel normaal zijn dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 27-01-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:38:
Mijn boordcomputer (Golf V, benzine) geeft ook aan dat ie een servicebeurt wil, al bijna 5000km. Maar goed, heb destijds (bij 15k) de dealer gebeld, kenteken doorgegeven, kilometerstand doorgegeven en kreeg te horen dat ik pas na 2 jaar óf 30k terug hoefde te komen. Volgens de medewerker die ik aan de lijn had stond de boordcomputer nog op de fabrieksinstelling en waren ze dat blijkbaar vergeten aan te passen.

Simpelste antwoord: Als je het niet weet, bel even naar de dealer. :+

@pacificocean: De echte tweaker bouwt zelf een auto ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Gaius op 27-01-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Miles Teg schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:00:
[...]

Mijn boordcomputer (Golf V, benzine) geeft ook aan dat ie een servicebeurt wil, al bijna 5000km. Maar goed, heb destijds (bij 15k) de dealer gebeld, kenteken doorgegeven, kilometerstand doorgegeven en kreeg te horen dat ik pas na 2 jaar óf 30k terug hoefde te komen. Volgens de medewerker die ik aan de lijn had stond de boordcomputer nog op de fabrieksinstelling en waren ze dat blijkbaar vergeten aan te passen.

Simpelste antwoord: Als je het niet weet, bel even naar de dealer. :+
De echte tweaker kijkt ff met vagcom in de boordcomputer wat de settings zijn en past deze zonodig aan :)

@Miles Teg: De boordcomputer aanpassen lukt me nog in een uurtje. Een auto bouwen helaas niet. En als je het niet meld bij de dealer doen ze er niks aan.

[ Voor 9% gewijzigd door pacificocean op 27-01-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag bij een zilveren polo uit 2000 gekeken (6N2?), 1.4 vrij luxe uitvoering en zonnedak, nette velgjes, eigenlijk helemaal perfect. Word vervolgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Miles Teg schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:00:
[...]

Erg slordig dat ze de interval niet even resetten na onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:31:
[...]

Erg slordig dat ze de interval niet even resetten na onderhoud.
Ben dus nooit gegaan. En ze kunnen die boordcomputer wel goed zetten, maar heb geen zin om alleen daarvoor naar de dealer en daar op te wachten (er is wel express service, maar je bent niet de enige die daar gebruik van wil maken). Afgezien van een *ding* Service Now! melding heb ik er geen last van. In oktober gaat (of als ik nog snel 10k bij rij voor die tijd :P ) gaat ie naar de dealer, en ik verwacht wel dat ie daarna goed staat ja.

[ Voor 10% gewijzigd door Gaius op 27-01-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 05-06 20:30

ijskonijn

Now MOVE!

Miles Teg schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:40:
[...]

Ben dus nooit gegaan. En ze kunnen die boordcomputer wel goed zetten, maar heb geen zin om alleen daarvoor naar de dealer en daar op te wachten (er is wel express service, maar je bent niet de enige die daar gebruik van wil maken). Afgezien van een *ding* Service Now! melding heb ik er geen last van. In oktober gaat (of als ik nog snel 10k bij rij voor die tijd :P ) gaat ie naar de dealer, en ik verwacht wel dat ie daarna goed staat ja.
Die van mij was ook niet gereset, begon ook opeens te piepen. Kun je zelf ook resetten zonder vagcom, weet niet meer de preciese handelingen, volgens mij de rechter knop inhouden (op je dashboard, die waar je de trip km-stand mee kunt resetten) en hem dan op contact zetten en dan die knop loslaten als ik het me goed herinner, anders moet je even googelen op "Reset service interval golf"

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gunner schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:58:
[...]

Fijn voor je. Maar je rijdt een benzine-wagen als ik op je foto's afga? Overigens had het olieverbruik 'probleem' ook wel bij een Golf IV TDI en Golf V 2.0 TDI ook. Zal wel normaal zijn dan.
het is idd benzine. Ik weet niet wat dat ineens moet uitmaken? Ik ken genoeg benzine auto's die ook olie problemen hebben.
het komt vaak bij van die lease diesel wagens voor.
Belangrijk is het warm rijden. Mensen denken vaak als het graden metertje op 90 zit dan is het wel ok. Maar dit is bij de meeste auto's niet de olie temperatuur. Met deze temperaturen van -8 doet een benzine auto zelfs een half uur over om echt goed warm te worden. Kan je nagaan met een diesel die geen alluminium blok heeft welke redelijk snel warm is.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Blegh, afgelopen maandagochtend gaf mijn kofferbakklep wat problemen. Wilde niet electronisch niet goed sluiten enzo.
Halverwege de straat de klep weer dichtgegooid, dat hielp.
Aangekomen op kantoor wilde hij niet open :X
Thuis aangekomen toch weer proberen, en toen wilde hij wel open ... om vervolgens niet meer dicht te willen. Elke keer als hij dicht was, werd het slot electronisch weer geopend, om daarna weer te sluiten en weer te openen, etc.

Dinsdag had ik nog steeds hetzelfde, dus die dag een afspraak gemaakt voor woensdagochtend.
Woensdagochtend stap ik in mijn auto, wil hij niet starten. De meest enge en bizarre meldingen kwamen voorbij.
Mobiliteitsgarantie gebeld op verzoek van de dealer zodat deze de dealer naar mij konden sturen.
Diagnose: accu was zo goed als leeg.
Heeft dat slot dus de hele nacht een open <-> dicht spelletje zitten spelen.
Vandaag de auto teruggekregen met een volle accu en een nieuwe microswitch in de klep.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Binnenkort een weekje rijden met een 88er 1800 injectie, ben eens benieuwd hoe dat rijd haha.

Uiteindelijk is het niet de polo geworden maar een suzuki swift uit 2000, tot die tijd even met een auto van een kennis rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
MK2 gti? Jammer van de polo.

[ Voor 55% gewijzigd door KappeNou op 28-01-2010 20:21 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
KappeNou schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:42:
[...]

het is idd benzine. Ik weet niet wat dat ineens moet uitmaken? Ik ken genoeg benzine auto's die ook olie problemen hebben.
het komt vaak bij van die lease diesel wagens voor.
Belangrijk is het warm rijden. Mensen denken vaak als het graden metertje op 90 zit dan is het wel ok. Maar dit is bij de meeste auto's niet de olie temperatuur. Met deze temperaturen van -8 doet een benzine auto zelfs een half uur over om echt goed warm te worden. Kan je nagaan met een diesel die geen alluminium blok heeft welke redelijk snel warm is.
Klopt, heel veel mensen verwisselen de koelvloeistof temperatuur voor de olietemperatuur. Maar mijn GTImk3 heeft standaard in de boordcomputer wèl de olietemperatuur zitten. Ik neem aan dat dit ook geld voor nieuwere GTI's (benzine dus)
Met min 8 is mijn wagen binnen een kwartier op temperatuur, met normaal weer onder de 10 minuten.

Voor de rest ben ik het met Gunner eens over de olie bij een GTI. Regelmatig zelf controleren, en niet op de dealer intervallen wachten. Als met een GTI blok je rode lampje begint te branden ben je in principe al te laat, binnen een paar seconden kun je dan je hele blok slopen. 1 rotte pakking dat een paar weekjes lekker olie wegzweet kan genoeg zijn om je carter droog te zetten en je blok letterlijk te slopen.

Gisteren moest ik even mijn vaders auto lenen want ik had een paar balken te vervoeren een Peugot 407SW zo'n stationbak met een glazen dak. Ik pak de zender en loop naar de carport, ik druk op het knopje van de sleutel om de portieren te ontgrendelen hoor ik ineens een dubbele piep :?
Stond er een nieuw model Volkswagen busje vlakbij geparkeerd van een of andere ZZPer en die ging ook van het slot. Tot 4x geprobeerd, toen ik wegreed heb ik het busje maar weer op slot gegooid.
De kans is zooo klein dat je dezelfde frequentie hebt, tref ik weer :+

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
BAS80 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:33:
[...]
Als met een GTI blok je rode lampje begint te branden ben je in principe al te laat, binnen een paar seconden kun je dan je hele blok slopen. 1 rotte pakking dat een paar weekjes lekker olie wegzweet kan genoeg zijn om je carter droog te zetten en je blok letterlijk te slopen.
Um.. Heeft de GTI dan een andere sensor dan alle andere blokken van VW? ;)
Want je lampje gaat aan als het oliepeil het minimum heeft bereikt. En dan zit er echt nog wel genoeg olie in je blok om genoeg te kunnen smeren. Hij loopt echt niet binnen een paar seconden kapot hoor.. :X
Het wordt een ander verhaal als je zou zeggen, wacht niet tot het lampje gaat branden want dat lampje/sensor kan ook kapot zijn, en dan rij je hem misschien droog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
BAS80 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:33:
[...]

Klopt, heel veel mensen verwisselen de koelvloeistof temperatuur voor de olietemperatuur. Maar mijn GTImk3 heeft standaard in de boordcomputer wèl de olietemperatuur zitten. Ik neem aan dat dit ook geld voor nieuwere GTI's (benzine dus)
Met min 8 is mijn wagen binnen een kwartier op temperatuur, met normaal weer onder de 10 minuten.
Mijn mk4 heeft het in iedergeval niet. Ik ken ook geen mk5 die het heeft.
Ik kan je wel vertellen dat een diesel blok niet goed warm is na 10 tot 15 min, benzine weer wel.
Met die -8 van laatst was mijn koelvloeistof na 10 min niet eens op 90 graden.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 29-01-2010 14:43 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
UltraSub schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:52:
[...]
Um.. Heeft de GTI dan een andere sensor dan alle andere blokken van VW? ;)
Want je lampje gaat aan als het oliepeil het minimum heeft bereikt. En dan zit er echt nog wel genoeg olie in je blok om genoeg te kunnen smeren. Hij loopt echt niet binnen een paar seconden kapot hoor.. :X
Het wordt een ander verhaal als je zou zeggen, wacht niet tot het lampje gaat branden want dat lampje/sensor kan ook kapot zijn, en dan rij je hem misschien droog. ;)
Buiten dat is er natuurlijk een hoop verschil tussen een rood en geel olielampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb een nieuw topic gemaakt :)

Het Grote Volkswagen-topic deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Verder in deel 2. Deel 1 gaat dicht.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.