Toon posts:

Het grote Volkswagen topic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:
  • 96.030 views sinds 30-01-2008

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Bij de sloop denk ik wat goedkoper dan 1000 euro :P

Ik trof van de week mn sloten bevroren aan in de vroege morgen. Was wel klote, want die sleutel wou er voor geen mogelijkheid in. De enige manier was via de achterklep, van binnenuit de deuren openen, en dan staan krabben. Startproblemen heeft mijn auto niet. Ook de accu lijkt het te houden met deze weeromstandigheden.

Ik ga ergens dit weekend of het volgende 2 nieuwe voor-aandrijfassen halen en monteren. Ook is mn uitlaat afgelopen weekend weer gefixed nadat ik met 4 man in utrecht iets te gretig over een drempel reed. Het geluid was alsof de auto in 2én brak :'(

M'n magische bol werken.

• Emiel1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 03:21

Emiel1984

Made in NL

Jism schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:33:
Bij de sloop denk ik wat goedkoper dan 1000 euro :P
Zal die gedachte zeker meenemen bij mijn uiteindelijke besluit.

[LTS][MTS][HTS]

• TiMMieJ
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-10 16:27

TiMMieJ

PSN: Orixez

Mijn Golfje is afgelopen week gespoten en ik ben enorm blij met het resultaat. De kleur komt er op de foto's niet uit maar het is echt een hele mooie diepe kleur (uiteraard voor de liefhebber).

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er prachtig strak uit. _O_

Wel jammer dat je de uitlaat nog iets ziet, of komt die hoger te hangen? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Jism
  • Niet online
Ik had niet langer moeten rijden of had een serieus probleem.... :P

Dat was de aandrijf-as. Kogellagers ontbraken en alleen in de buitenste laag zaten nog kogellagers... Bij het sturen ook een constant (Hard) getik.... Remmen waren ook 'los' gaan zitten.

Had vanmiddag een nieuwe bij een garageboer gehaald die 'm nog op voorraad had, bevestigen was binnen 2 uur gebeurd. Rijden gaat super soepel, en remmen ook weer.

M'n magische bol werken.

• pieterveenstra
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 30-10-2012

pieterveenstra

1960's beetle :)

Heb een leuke foto toegestuurd gekregen van mijn neef :)

1 van onze bedrijfsauto's in 1974 :9
Vette T2 pick-up!

En heb nog wat onderdelen gescoord voor m'n kever :)

Wat je ziet:

2 x liggende koplampen helemaal goed! (moeten andere glazen in...die zoek ik nog)
1x extra glas...kreeg ik bij de koplampen (alles bij elkaar 40 euro :) )
2x gele duplo lampen
1x N.O.S. Bosch bobine voor mijn 25pk blok
1x een set bitjes om afgebroken boutjes mee uit te draaien.

1960's VW beetle resto

• arjants
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Whieee, VCDS is eindelijk binnen gekomen via Rosstech! _/-\o_
Kan ik mooi gelijk met de 9.12 Beta beginnen, deze is net uitgekomen bij rosstech. :9~

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

pieterveenstra schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:40:
Heb een leuke foto toegestuurd gekregen van mijn neef :)

[afbeelding]

1 van onze bedrijfsauto's in 1974 :9
Vette T2 pick-up!

En heb nog wat onderdelen gescoord voor m'n kever :)

[afbeelding]

Wat je ziet:

2 x liggende koplampen helemaal goed! (moeten andere glazen in...die zoek ik nog)
1x extra glas...kreeg ik bij de koplampen (alles bij elkaar 40 euro :) )
2x gele duplo lampen
1x N.O.S. Bosch bobine voor mijn 25pk blok
1x een set bitjes om afgebroken boutjes mee uit te draaien.
Wat voor glas zoek je? USA uitvoering ofzo? (doorschijnend, zonder ribbels) Bij de marktplaats van keversite staan die nog te koop.

Als we toch met de oude doosch bezig zijn, 1961, onze bedrijf-busjes:

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een prachtige foto's. _O_

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01:21
Wow ik zie nu pas dat er een VW topic is :O

Mijn golfje dan ook maar even showen, het is een Golf 1 diesel uit 1979:

Filmpje toen hij net gespoten en gerestaureerd was. Ondertussen ziet hij er zo uit:

Plan is waarschijnlijk om er volgende zomer een iets sterkere motor in te leggen. 54pk is maar moeilijk meekomen met het verkeer.

• arjants
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Op tdiclub.nl staan wel een een paar ombouw topic's van golf1 en 2 diesels naar tdi.
Is redelijk goed te doen volgens mij.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01:21
arjants schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:46:
Op tdiclub.nl staan wel een een paar ombouw topic's van golf1 en 2 diesels naar tdi.
Is redelijk goed te doen volgens mij.
Thnx voor de tip, alleen is die zoekfunctie daar echt irritant. (per 30sec 1x zoeken...) Heb je wellicht de topics in een linkje? O-)

• BAS80
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08-10 13:29
Een supermooie Golf d:)b
En nog origineel gerestaureerd en al, respect man. 54pk is idd weinig ik zou er ook wat anders ingooien. Ik ben wel in mijn zoektocht voor mijn MK3 ook ergens een How to op Internet tegengekomen voor een ander blok in een MK1 te gooien. Ik geloof op een of andere *PDF book/verzamel site, maar het zou ooknog wel eens *torrent kunnen zijn. Ik zou ook eens hierop googlen...........

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10-10 11:16

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Snippertje schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:03:
Wow ik zie nu pas dat er een VW topic is :O

Mijn golfje dan ook maar even showen, het is een Golf 1 diesel uit 1979:

[video]

Filmpje toen hij net gespoten en gerestaureerd was. Ondertussen ziet hij er zo uit:

[afbeelding]

Plan is waarschijnlijk om er volgende zomer een iets sterkere motor in te leggen. 54pk is maar moeilijk meekomen met het verkeer.
Sjieke golf hoor.

Ik heb gisteren gehoord dat ik per 1 februari een nieuwe auto mag uitzoeken. Uiteraard rijst nu de vraag, wat gaat het worden. Momenteel heb ik een Golf V TDI, 77kw. Ik heb een aantal modellen m'n hoofd, en uiteraard zit daar ook een Golf VI bij. Ik zit vooral te denken aan de 2.0 TDI DSG Highline.

Zijn er hier toevallig mensen met ervaringen met deze motor/bak? Uiteraard ga ik in januari even goed mee proefrijden. Wat ik nu heb:

http://tweakers.net/ext/f/JGh18LPQnKcZvZHf8bn36h4g/thumb.png

• LoBbY_1
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16-10 09:20
Hallo iedereen!! Ik dacht laat ik ook maar een foto van mijn MK3 er bij zetten:D Het is een iets verlaagde 54KW 1.6. Niet zo snel, maar je komt er wel (meestal).

Nu heb ik een kort vraagje, doordat er vocht in de verdelerkap was gekomen liep de auto redelijk beroerd. Nu heb ik deze vervangen, maar in mijn onwetendheid vergeten te noteren waar de kabels op de verdelerkap moeten zitten. Wel weet ik dat de volgorde 1-3-4-2 moet zijn, maar waar ik moet beginnen op de verdelerkap is mij niet echt duidelijk. Als je er zo voor kijkt
Op welke positie moet dan cil 1? Heeft iemand van jullie hier een idee van?

Een echte golver is nooit uitgeput

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rechtsboven 1
Rechtsonder 2
Linksboven 3
Linksonder 4

Als je hem goed om hebt liggen met de juiste kant van de distri riem...

Edit: Of verwar ik mij nu met mijn fransoos en is het anders bij een duitser? :X

[Voor 40% gewijzigd door Joopieboy op 25-12-2009 16:40]

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16-10 08:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Spacecowboy schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:27:
[...]
Ik zit vooral te denken aan de 2.0 TDI DSG Highline.

Zijn er hier toevallig mensen met ervaringen met deze motor/bak? Uiteraard ga ik in januari even goed mee proefrijden. Wat ik nu heb:

[afbeelding]
Ik rij een Passat met een 2.0 TDI DSG (met ABT chip), en ik kan je zeggen dat het een heerlijke motor is. Het is mijn eerste auto met automaat maar zou nu al niet meer terug willen naar handmatig schakelen.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Joopieboy schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:36:
Rechtsboven 1
Rechtsonder 2
Linksboven 3
Linksonder 4

Als je hem goed om hebt liggen met de juiste kant van de distri riem...

Edit: Of verwar ik mij nu met mijn fransoos en is het anders bij een duitser? :X
Volgens mij met de 009 ontsteking moet ie 1 stapje verder naar rechts. IIG is dat wel zo TOV de kever, en daarbij begint ie ook rechtsboven.

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Grmbl, ik ben aan het kijken voor een autootje en kwam een hele leuke advertentie tegen van een Passat 2.5 TDI V6. Lees ik even later dit: http://www.audiforum.nl/f...-motortechniek-topic.html

Grmbl! :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_ferry_ schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:23:
[...]

Volgens mij met de 009 ontsteking moet ie 1 stapje verder naar rechts. IIG is dat wel zo TOV de kever, en daarbij begint ie ook rechtsboven.
Dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen, sorry.

Trouwens, weet iemand hoe het zit met wanneer je nu de eerste beurt moet hebben bij een nieuwe auto. Ik heb hem nu van de week tegen de 209 dkm aan geholpen, maar nog steeds geen melding, of lampje, of wat dan ook. Bij mijn renault moet iig om de 10-15 dkm een beurt, en deze zou het moeten aangeven, maar 30 dkm lijkt me wel erg veel. Ik merk ook met het koude weer dat ie stationair niet meer zo snaarstrak en compleet stil loopt als in het begin. Niet dat ie slecht loopt, alles behalve, hij loopt gewoon perfect maar ik merk het wel licht... Iemand? :P

[Voor 56% gewijzigd door Joopieboy op 26-12-2009 23:12]

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:38
Atlas schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:22:
Grmbl, ik ben aan het kijken voor een autootje en kwam een hele leuke advertentie tegen van een Passat 2.5 TDI V6. Lees ik even later dit: http://www.audiforum.nl/f...-motortechniek-topic.html

Grmbl! :/
Helaas klopt het wel: ik heb diezelfde verhalen al regelmatig van een goede bekende van mij gehoord, die V6 TDI is niet helemaal een feest met de originele nokkenassen.

Had ik hier trouwens al eens gemeld dat ik sinds enkele maanden in een Rocco 1.4 TSI rondrijd?

[Voor 9% gewijzigd door StevenK op 27-12-2009 00:10]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:25

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

StevenK schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:07:
[...]

Helaas klopt het wel: ik heb diezelfde verhalen al regelmatig van een goede bekende van mij gehoord, die V6 TDI is niet helemaal een feest met de originele nokkenassen.

Had ik hier trouwens al eens gemeld dat ik sinds enkele maanden in een Rocco 1.4 TSI rondrijd?
IROC ;), 160 of 122 pk? (of is rode i 160 PK?) Ik zit er zelf ook naar te kijken, maar zie nauwelijk de 122 pk ergens staan, terwijl die nog betaalbaar is... O-)

www.youtube.com/DerOllie

• StevenK
Cybpraetorian schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:44:
[...]

IROC ;), 160 of 122 pk? (of is rode i 160 PK?) Ik zit er zelf ook naar te kijken, maar zie nauwelijk de 122 pk ergens staan, terwijl die nog betaalbaar is... O-)
160 pk. De 122 pk is trouwens ook een heel aardige motor, waar we ook nog naar keken, maar die was nergens in de uitvoering die wij zochten op voorraad. Eigenlijk verraste de 122 pk mij meer in positieve zin dan de 160 pk.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
StevenK schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:56:
[...]

160 pk. De 122 pk is trouwens ook een heel aardige motor, waar we ook nog naar keken, maar die was nergens in de uitvoering die wij zochten op voorraad. Eigenlijk verraste de 122 pk mij meer in positieve zin dan de 160 pk.
Klopt. Ik rijd die 122 variant nu nog in de Audi A3 (gaat er aanstaande zaterdag uit). In de A3 levert hij 125pk, wat klinkt als weinig, maar voelt als veel meer. Alsof hij aan elestiek hangt. Echt heel knap gedaan. Overigens word er wel iets vals gespeeld, aangezien mijn A3 standaard op de bank 135pk en 220nm gaf ip.v. 125/200.

Ik zag trouwens dat de Scirocco vanaf nu het interieur van de Golf 6 meekrijgt, dat ziet er in ieder geval beter uit :)

[Voor 10% gewijzigd door PWM op 27-12-2009 13:06]

• Spacecowboy

Spacecowboy

Joopieboy schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:54:
[...]

Dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen, sorry.

Trouwens, weet iemand hoe het zit met wanneer je nu de eerste beurt moet hebben bij een nieuwe auto. Ik heb hem nu van de week tegen de 209 dkm aan geholpen, maar nog steeds geen melding, of lampje, of wat dan ook. Bij mijn renault moet iig om de 10-15 dkm een beurt, en deze zou het moeten aangeven, maar 30 dkm lijkt me wel erg veel. Ik merk ook met het koude weer dat ie stationair niet meer zo snaarstrak en compleet stil loopt als in het begin. Niet dat ie slecht loopt, alles behalve, hij loopt gewoon perfect maar ik merk het wel licht... Iemand? :P
Wat voor type heb je? Een TDI met longlife olie hoeft inderdaad selchts om de 30.000km een beurt. Hij geeft vanzelf aan (de moderne versies iig) dat 'ie een beurt nodig heeft.

• StevenK
PWM schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:02:
[...]
Ik zag trouwens dat de Scirocco vanaf nu het interieur van de Golf 6 meekrijgt, dat ziet er in ieder geval beter uit :)
Ja, dat is dan wel weer jammer :) Die van mij heeft nog het Eos interieur.

• DerOllie

DerOllie

PWM schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:02:
[...]
Daar zit ik eigenlijk "op te loeren". Ik heb hier op het forum al eea gepost en gevraagd, en sommige kunnen het bevestigen. Ik heb daarnaast op Youtube een filmpje gevonden die, volgens diegene die hem geplaatst heeft, een 160 PK versie is, en daar de nieuwe Golf VI-style climatronic in heeft. Ik ben nog niet bij een dealer langs geweest om te vragen, en op internet kan ik van vele modellen iets vinden over een nieuw interieur (Eos, Jetta, etc) maar de Scirocco nog niet. Heb jij meer info gevonden, dan lees ik het graag...

hier nog even de video. Climatronic VW Scirocco MY2010 Week 45 :

Ik heb het er eerlijk gezegd ook niet nu aan toe, maar halverwege dit jaar moet het ongeveer lukken. Levertijden zullen natuurlijk wel weer gruwelijk lang zijn... maar dat nieuwe interieur is zoveel mooier _/-\o_ alhoewel de huidige interieur natuurlijk niet slecht is.. O-)

[Voor 13% gewijzigd door DerOllie op 27-12-2009 13:43]

www.youtube.com/DerOllie

• PWM
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:40:
Heb jij meer info gevonden, dan lees ik het graag...
De Scirocco R is de eerste MY2010 Scirocco op de markt, en die ziet er zo uit:

http://www.autoweek.nl/au...den-Volkswagen-Scirocco-R

Even het R stuur en het alu wegdenken, en je het het nieuwe Scirocco interieur :)

[Voor 9% gewijzigd door PWM op 27-12-2009 13:44]

• DerOllie

DerOllie

Ja, das de R uitvoering, die zal altijd luxer en nieuwer uitgevoerd zijn. Ik heb nog vrijwel nergens hard gelezen dat ook de gewone uitvoeringen deze ook krijgen. Ik verwacht het wel, maar heb het nog nergens gelezen... :)

www.youtube.com/DerOllie

• StevenK
Op www.scirocco-club.nl heb ik al diverse berichten gelezen van mensen met een MY 2010 met Golf VI clima.

• DerOllie

DerOllie

StevenK schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:05:
Op www.scirocco-club.nl heb ik al diverse berichten gelezen van mensen met een MY 2010 met Golf VI clima.
Thanks, heb me geregistreerd, zal daar eens gaan rondsnuffelen... ;)

Edit: kan zo ff niet het topic vinden over die nieuwe clima. Heb je een linkje? _/-\o_ O-)

[Voor 14% gewijzigd door DerOllie op 27-12-2009 14:32]

www.youtube.com/DerOllie

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Spacecowboy schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:23:
[...]

Wat voor type heb je? Een TDI met longlife olie hoeft inderdaad selchts om de 30.000km een beurt. Hij geeft vanzelf aan (de moderne versies iig) dat 'ie een beurt nodig heeft.
Ik heb de gewone 1.6 benzine uitvoering. :)

En hij geeft het dan dus wel zelf aan over een 1000km?

• StevenK
Cybpraetorian schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:20:
[...]

Thanks, heb me geregistreerd, zal daar eens gaan rondsnuffelen... ;)

Edit: kan zo ff niet het topic vinden over die nieuwe clima. Heb je een linkje? _/-\o_ O-)
Check p. 27 / 28 van deze brochure: http://www.volkswagen.de/...talog_scirocco_200910.pdf. Duidelijk de Golf VI climacontrols.

• DerOllie

DerOllie

StevenK schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:52:
[...]

Check p. 27 / 28 van deze brochure: http://www.volkswagen.de/...talog_scirocco_200910.pdf. Duidelijk de Golf VI climacontrols.
Thanks, daar ziet het er inderdaad naar uit... Ziet er vetjes uit. :D Wat zijn verder nog verschillen/vernieuwingen voor 2010?

www.youtube.com/DerOllie

• RobertJ
  • Laatst online: 13-10 14:04
Zonet van Heerenveen naar Groningen gereden met de 'nieuwe' Golf V van mijn vader! Een 2.0TDI 140pk DSG Sportline met alles er op en er aan! En ik moet eerlijk toegeven, het rijdt gewoon erg fijn. Die automaat is wel een genot :+.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Buzzfuzz
  • Niet online

Buzzfuzz

Amiga tweaker

RobertJ schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:51:
Zonet van Heerenveen naar Groningen gereden met de 'nieuwe' Golf V van mijn vader! Een 2.0TDI 140pk DSG Sportline met alles er op en er aan! En ik moet eerlijk toegeven, het rijdt gewoon erg fijn. Die automaat is wel een genot :+.
Als je eenmaal met DSG hebt gereden, wil je niet meer anders ;)
Eigenlijk, voor zover mogelijk, zou VW dit standaard op alle modellen moeten uitvoeren inclusief bedrijfswagens.
Vooral voor mensen die veel rijden is dit een must.

Mijn pc'tje | 10000 punten in 3D Mark 2011 behaald

• StevenK
Buzzfuzz schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:19:
[...]

Als je eenmaal met DSG hebt gereden, wil je niet meer anders ;)
Eigenlijk, voor zover mogelijk, zou VW dit standaard op alle modellen moeten uitvoeren inclusief bedrijfswagens.
Vooral voor mensen die veel rijden is dit een must.
Heb er bewust voor gekozen geen DSG te nemen. DSG werkt zo verslavend mooi, dat dat ten koste van mijn rijbewijs zou zijn gegaan.

• PWM
  • Niet online
StevenK schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:24:
[...]

Heb er bewust voor gekozen geen DSG te nemen. DSG werkt zo verslavend mooi, dat dat ten koste van mijn rijbewijs zou zijn gegaan.
Ik heb een paar weken geen auto gereden wegens een hernia. Van de week weer voor het eerst in mijn auto gezeten, en toen wist ik het weer zeker, mijn volgende auto heeft ook weer een DSG (of concurrerende dubbele bak). Het werkt zo goed, zo fijn maar ook rustig.

Sinds ik met een DSG (nouja, Audi S-Tronic) rijd, rij ik veel rustiger. Als ik schakel rijd ik meteen aggresiever, trek ik meer door in versnellingen. Waarom weet ik niet, maar DSG zorgt bij mij voor minder boetes :)

• pieterveenstra

pieterveenstra

Tja, sommige mensen rijden nog met een ongesyncroniseerde versnellingsbak....(me :P)

1960's VW beetle resto

• StevenK
pieterveenstra schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:40:
Tja, sommige mensen rijden nog met een ongesyncroniseerde versnellingsbak....(me :P)
Ik ook wel eens, maar dan alleen in combinatie met dogringen:

• Buzzfuzz
  • Niet online

Buzzfuzz

Amiga tweaker

Ik rij ook hangeschakeld omdat ik niks heb in te brengen op de auto, dat doet mijn directeur i.c.m. de wagenparkbeheerder.
Maar we gaan vooruit, van SDI naar TDI met half climatronic en cruise control, dus wie weet heeft de volgende Caddy wel DSG.
* Buzzfuzz denkt wishful :)

• Tylen
  • Laatst online: 20:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DSG heeft soms wel rare trekjes.

Vanmorgen weer zoiets. Ik rijd achter een busje en die gaat heeeel langzaam de hoek om. Ik sukkel erachter in twee. Na de bocht is het dubbele baan dus ik wilde de bocht strakker pakken om er gelijk naast te komen. Dus ik geef vol gas. Gaat hij naar z'n eerste versnelling :( Dat duurde overigens wel lang. (waarschijnlijk stond zijn derde versnelling al klaar) vervolgens trekt hij hem helemaal na het rode gebied en blijft daar 1 seconde hangen ofzo.En dan pas naar 2. Dan hokt en schud de hele auto.. Niet leuk dus.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PWM
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 28 december 2009 @ 08:29:
DSG heeft soms wel rare trekjes.

Vanmorgen weer zoiets. Ik rijd achter een busje en die gaat heeeel langzaam de hoek om. Ik sukkel erachter in twee. Na de bocht is het dubbele baan dus ik wilde de bocht strakker pakken om er gelijk naast te komen. Dus ik geef vol gas. Gaat hij naar z'n eerste versnelling :( Dat duurde overigens wel lang. (waarschijnlijk stond zijn derde versnelling al klaar) vervolgens trekt hij hem helemaal na het rode gebied en blijft daar 1 seconde hangen ofzo.En dan pas naar 2. Dan hokt en schud de hele auto.. Niet leuk dus.
Dat is inderdaad een bekend probleem, althans, van de 7-traps DSG. Welke rijd jij?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb zo'n idee dat jij een storing erin hebt, ik zou hem even laten uitlezen bij je dealer. :P

Edit: bekend probleem, als in wat? Maakt me wel nieuwsgierig. :)

[Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 28-12-2009 11:09]

• thommich
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23:13
Wij rijden thuis voorlopig met een Golf III.
Laatste keer dat die auto gekeurd werd (oktober) zei men ons echter dat het het allerlaatste jaar was dat we er konden mee rijden, omdat de dragende structuur behoorlijk begint te roesten. (had de garagist ook aangegeven).
(Getuige ook het feit dat er vorige week een verroeste stuk metaalplaat onder de auto lag als we wegreden :+ )

Nu heb ik enkele vraagjes:
1. Wij gaan (vermoedelijk na de winter) een auto kopen bij onze garagist (zijn heel tevreden van deze man, en dit staat dan ook vast). Mijn moeder wil absoluut opnieuw een Golf. De garagist dat hij iets laat weten als hij een Golf V uit leasing heeft staan.
Mijn vraag: heeft iemand tips waarop we moeten letten bij de Golf V. Bepaalde zwakke punten?

2. Hoe zit dat met een auto die goed is voor de schroothoop. Kunnen wij nog iets vragen van de garagist voor de onderdelen? En wat is dan een redelijk bedrag? :)

• thommich
EDIT:
dubbelpost, waarvoor excuses!

[Voor 94% gewijzigd door thommich op 28-12-2009 11:26]

• Spacecowboy

Spacecowboy

thommich schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:25:
Wij rijden thuis voorlopig met een Golf III.
Laatste keer dat die auto gekeurd werd (oktober) zei men ons echter dat het het allerlaatste jaar was dat we er konden mee rijden, omdat de dragende structuur behoorlijk begint te roesten. (had de garagist ook aangegeven).
(Getuige ook het feit dat er vorige week een verroeste stuk metaalplaat onder de auto lag als we wegreden :+ )

Nu heb ik enkele vraagjes:
1. Wij gaan (vermoedelijk na de winter) een auto kopen bij onze garagist (zijn heel tevreden van deze man, en dit staat dan ook vast). Mijn moeder wil absoluut opnieuw een Golf. De garagist dat hij iets laat weten als hij een Golf V uit leasing heeft staan.
Mijn vraag: heeft iemand tips waarop we moeten letten bij de Golf V. Bepaalde zwakke punten?

2. Hoe zit dat met een auto die goed is voor de schroothoop. Kunnen wij nog iets vragen van de garagist voor de onderdelen? En wat is dan een redelijk bedrag? :)
1. Ik zou vooral even lette op de koppeling (hoe voelt 'ie, niet gruizig, pakt 'ie soepel op) en de remmen. Gewoon even flink stuk rijden, en een aantal keren vol in de ankers. Let op trillingen of afwijkingen in het stuur. Ik heb met voorgaande punten veel problemen gehad met mijn huidige Golf V (welke er per 1 februari uitgaat :P)

2. Hoe oud en hoeveel km's?

• Tylen

Tylen

PWM schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:52:
[...]

Dat is inderdaad een bekend probleem, althans, van de 7-traps DSG. Welke rijd jij?
Ik rijd in de 140pk tdi. Dus de 6traps dsg. Ik heb al de laatste versie software erin. (had terugroep actie gehad)

• thommich
Spacecowboy schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:33:
[...]

1. Ik zou vooral even lette op de koppeling (hoe voelt 'ie, niet gruizig, pakt 'ie soepel op) en de remmen. Gewoon even flink stuk rijden, en een aantal keren vol in de ankers. Let op trillingen of afwijkingen in het stuur. Ik heb met voorgaande punten veel problemen gehad met mijn huidige Golf V (welke er per 1 februari uitgaat :P)

2. Hoe oud en hoeveel km's?
dank voor je reply!

Zijn er nog bekende problemen met de golf V waar wij eventueel kunnen op letten? Of andere ervaringen in het algemeen? (googlen is nogal moeilijk omdat ik steeds op hobbysites over Golf I, II en III uitkom |:( )

De Golf III wordt dit jaar 15 (dacht ik) en heeft ongeveer 270.000 kilometer. Volgens de garagist zelf is de motor nog in behoorlijk goede staat, maar de carrosserie is voor de schroot.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Net even bij de dealer geweest en onze touran is idd voorzien van zogeheten 'longlife' olie, dus rond de 30.000km zal de melding wel eens komen. Ook gelijk de bandjes laten oppompen, die waren na 1,5 jaar tijd gezakt naar 1,5 bar. :X Dus die hebben ze opgepompt en op 2,5 bar gezet, dat rijd weer goed en stuurt stukken lichter. Profiel nog gemeten, rechtsvoor 4,5mm, linksvoor 5 mm, en achter 7mm, valt dus wel mee. :)

• TiMMieJ
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-10 16:27

TiMMieJ

PSN: Orixez

thommich schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:01:
[...]
De Golf III wordt dit jaar 15 (dacht ik) en heeft ongeveer 270.000 kilometer. Volgens de garagist zelf is de motor nog in behoorlijk goede staat, maar de carrosserie is voor de schroot.
Mijn Golf 3 is van 96 en ook daar heb ik de standaard rotte plekken meegemaakt. Vaak is de bodem rot en deze is bij mij onlangs netjes dicht gelast. Verder zijn er de standaard plekken van o.a. de zijschermen voor welke bij mij nu ook vervangen zijn. Als je dit allemaal moet laten doen kost dat behoorlijk wat geld. En dat is in de zin van een mk3 toch niet echt rendabel. Vandaar dat de garagemonteur aangeeft dat het waarschijnlijk het laatste jaar is. Motorisch zijn de 8v blokken ijzersterk en gaan ze inderdaad wel een aantal kilometers mee.

• thommich
Het is zéker het laatste jaar ;)
Volgend jaar raakt hij namelijk niet meer door de keuring :)

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:36
Mijn III uit 1992 met 414K op de teller heb ik 2 maand voor het verlopen van APK ingeruild, ding zou in de export... rijdt hier nog steeds rond als ik de RDW mag geloven. Ik zag het niet zitten om met dat ding door de keuring te komen, aangezien de dorpel voor >50% verrot was (jaar ervoor met 1/3 verrot er nog doorgekomen :X). Onderhoud was altijd een hel, want anders dan via de wielen op een 4koloms brug of met een flink stuk hout kreeg je dat ding niet meer omhoog.
Inmiddels heeft dat ding al weer 2x een keuring gehad. Wie er zo gek is geweest weet ik niet, maar ik gok dat het een van de monteurs bij die garage is die er nog heil in zag. Ook niet vreemd, ding had voor en achter nieuwe schokdempers, distributie was nog niet zo lang geleden vervangen en banden waren met leeftijd van 3 jaar met afwisselend steeds winterbanden nog zo goed als nieuw. Ding reed heerlijk, afgezien van de stoelen en de airco in alle opzichten beter dan de Peugeot 206 die ik nu heb.

• Spacecowboy

Spacecowboy

Joopieboy schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:57:
Net even bij de dealer geweest en onze touran is idd voorzien van zogeheten 'longlife' olie, dus rond de 30.000km zal de melding wel eens komen. Ook gelijk de bandjes laten oppompen, die waren na 1,5 jaar tijd gezakt naar 1,5 bar. :X Dus die hebben ze opgepompt en op 2,5 bar gezet, dat rijd weer goed en stuurt stukken lichter. Profiel nog gemeten, rechtsvoor 4,5mm, linksvoor 5 mm, en achter 7mm, valt dus wel mee. :)
Je rijdt in anderhalf jaar minder dan 30k? Jullie hebben de auto alleen om naar te kijken? :P

Qua banden wordt geadviseerd deze 1 keer in de 6 weken even na te kijken, en dan niet alleen of er genoeg lucht in zit, maar ook of er beschadigingen e.e. opzitten en of het profiel nog in orde is (1mm wettelijk, 4mm aanbevolen). Zo kan je veel ellende voorkomen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Spacecowboy schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:14:
[...]

Je rijdt in anderhalf jaar minder dan 30k? Jullie hebben de auto alleen om naar te kijken? :P

Qua banden wordt geadviseerd deze 1 keer in de 6 weken even na te kijken, en dan niet alleen of er genoeg lucht in zit, maar ook of er beschadigingen e.e. opzitten en of het profiel nog in orde is (1mm wettelijk, 4mm aanbevolen). Zo kan je veel ellende voorkomen.
Mijn vader heeft een trein abbo, dus dat ding staat best veel stil, mam gebruik hem nog wel eens voor stad verkeer, en ik gebruik hem wel eens een maand als mijn auto weer stilstaan, en daarmee heb ik in een half jaar dat die echt gereden heeft een 15.000 gemaakt. Dus opzich valt het wel mee ja. :P

Opletten op beschadigingen doe ik sowieso altijd al, ik heb bij mijn auto een ballonnetje op de band gehad en heb toen ook direct maar een setje nieuwe voorbanden erop laten leggen. Ik vervang zelf altijd onder de 3mm, meestal tegen de 2 aan dan gaan er andere onder. En ik ben iemand die ook gewoon goede merk banden koopt. :)

En dankje voor de tip, ik controleer de bandenspanning eigenlijk nooit...

• F. Jacobse
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

F. Jacobse

Vrije Jongen

Joopieboy schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:57:
[...]

En dankje voor de tip, ik controleer de bandenspanning eigenlijk nooit...
Gewoon je banden laten vullen met stikstof. Dan heb je er voor lange tijd geen omkijken naar.

Samen voor ons eigen

• Dentheman
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:07

Dentheman

Zie signature

Spacecowboy schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:14:
[...]

Volgens de wet moeten je banden een minimale profieldiepte hebben van 1.6 mm als ik mij niet vergis?

• Spacecowboy

Spacecowboy

Dentheman schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:15:
[...]

Volgens de wet moeten je banden een minimale profieldiepte hebben van 1.6 mm als ik mij niet vergis?
Je hebt gelijk:
De wettelijke minimale profieldiepte is voor alle personenwagenbanden in Europa 1,6 mm. Deze minimale grens is bereikt als de tread wear indicatoren (TWI) in de profielgroeven op gelijke hoogte zijn met de profielblokken, maar het is beter de banden bij uiterlijk 2 mm te vervangen. Voor brede, lage sectiebanden wordt een vervangingsgrens bij 3 mm aanbevolen en bij winter banden wordt de slijtagegrens al bereikt bij 4 mm restprofiel.
Hier:

http://www.autobanden-wer...banden/vraag-en-antwoord/

[Voor 5% gewijzigd door Spacecowboy op 28-12-2009 17:46]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dus die 3 tot bijna 2mm wat ik aanhoud is nog best goed. :P
F. Jacobse schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:57:
[...]

Gewoon je banden laten vullen met stikstof. Dan heb je er voor lange tijd geen omkijken naar.
Mm ok, dank voor de tip, dat de volgende keer maar eens laten doen dan. :P

• Dentheman
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:07

Dentheman

Zie signature

Maar waarom 'laat' je je banden met lucht oppompen? Dat kan je net zo makkelijk zelf doen toch? :p

• PWM
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:27:
Dus die 3 tot bijna 2mm wat ik aanhoud is nog best goed. :P
Nee ;) Maar het is wettelijk wel toegestaan

• Spacecowboy

Spacecowboy

Dentheman schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:23:
Maar waarom 'laat' je je banden met lucht oppompen? Dat kan je net zo makkelijk zelf doen toch? :p
Daar heb je een garage voor :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dentheman schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:23:
Luiheid heerscht. :P

• Buzzfuzz
  • Niet online

Buzzfuzz

Amiga tweaker

Ik controleer elke maand wel 1 of 2 keer de banden spanning en ik rij rondom met 2,8 bar, maar dat is ook puur omdat ik natuurlijk wat gewicht heb.
Ben ook blij dat ik dat doe want een anderhalve maand terug ofzo moest ik echt een vette noodstop maken op de A2 (125 naar 15) en dat ging zo hard dat zelfs de alarmlichten automatisch aan ging terwijl ik die knop echt niet heb aangeraakt :X
Ik heb ook gelijk gecheckt bij een tankstation of er vlakke delen op zaten, maar gelukkig had ik in een recht spoor geremd en de ABS deed goed zijn werk.

• RutgerM
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2018

RutgerM

exec(rm -rf /*);

F. Jacobse schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:57:
[...]

Zijn de meningen toch echt over verdeeld... ik deel hem niet.

Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-10 10:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vul mijn banden met 80% stikstof en na een jaar moet er soms 0,1 bar bij. Lijkt me voldoende.
Leeglopende banden heeft minder met de lucht die er in zit te maken als wel met de velgen die je hebt. Sommige sluiten gewoon niet perfect.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Buzzfuzz schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:43:
Ik controleer elke maand wel 1 of 2 keer de banden spanning en ik rij rondom met 2,8 bar, maar dat is ook puur omdat ik natuurlijk wat gewicht heb.
Ben ook blij dat ik dat doe want een anderhalve maand terug ofzo moest ik echt een vette noodstop maken op de A2 (125 naar 15) en dat ging zo hard dat zelfs de alarmlichten automatisch aan ging terwijl ik die knop echt niet heb aangeraakt :X
Ik heb ook gelijk gecheckt bij een tankstation of er vlakke delen op zaten, maar gelukkig had ik in een recht spoor geremd en de ABS deed goed zijn werk.
Sja als je blokkerende wielen hebt dan krijg je wel van die mooie vlakke plekken, dat voorkomt de abs juist. :P
Maar dan heb je stevig geremd zeg haha.

• Tylen

Tylen

Buzzfuzz schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:43:
Leuk he die knipperlichtjes. Knipperen ook vaak bij :P Moet je eens proberen om het express te doen. Dat is nog best lastig.

• Spacecowboy

Spacecowboy

Tylen schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:26:
[...]

Leuk he die knipperlichtjes. Knipperen ook vaak bij :P Moet je eens proberen om het express te doen. Dat is nog best lastig.
Komt omdat als je het expres doet, je toch enige reserve aanhoudt. Is het voor het "ecchie" dan ram je gewoon vol met al je kracht op dat pedaal

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
TiMMieJ schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:03:
[...]

Mijn Golf 3 is van 96 en ook daar heb ik de standaard rotte plekken meegemaakt. Vaak is de bodem rot en deze is bij mij onlangs netjes dicht gelast. Verder zijn er de standaard plekken van o.a. de zijschermen voor welke bij mij nu ook vervangen zijn. Als je dit allemaal moet laten doen kost dat behoorlijk wat geld. En dat is in de zin van een mk3 toch niet echt rendabel. Vandaar dat de garagemonteur aangeeft dat het waarschijnlijk het laatste jaar is. Motorisch zijn de 8v blokken ijzersterk en gaan ze inderdaad wel een aantal kilometers mee.
Ik heb van de zomer er een golfje 3 (1.8)voor een prikkie bij gekocht uit '94.Met 175.000km op de teller,en ook deze was totaal verrot.Maar voor nog geen €150 heb ik er nieuwe dorpels,achterschermen en voorschermen in kunnen lassen.Ik doe alles zelf dus geen arbeidskosten.
Verder loopt de motor perfect en schakelt ie heerlijk.Nu alleen nog even de achter remmen en de achteras rubbers vervangen.En dan staat er gewoon weer een technisch goede auto voor weinig geld.

• PWM
  • Niet online
Vandaag mijn Audi ingeleverd. Ik rijd nu in een voorloopauto, en bestel eind januari mijn nieuwe wagen. De voorloop auto is mijn eerste Volkswagen :) Het is een Passat. In principe zitten de meest belangrijke opties er wel op, zoals navigatie en sportstoelen. Verder is het natuurlijk een relatief simpele huurauto met 16 inch en wieldoppen :P

Wat me wel verbaasde was de moter. Het is een Bluemotion variant met een 1.9TDI die een whopping 105pk levert. Toch valt hij niet tegen. Zelf zou ik de 140 of 170pk versie nemen, maar als je het nuchter bekijkt is die 105pk zat voor de Nederlandse wegen. Ik mis wel een 6de verzet.

Het is jammer dat de nieuwe Passat pas eind dit volgend jaar komt, anders was het nog wel een leuke optie geweest :)

EDIT:

Ik zie dat inmiddels de veel betere 1.6TDI in de Bluemotion ligt.

[Voor 6% gewijzigd door PWM op 31-12-2009 18:54]

• Tylen

Tylen

PWM schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:38:
Vandaag mijn Audi ingeleverd. Ik rijd nu in een voorloopauto, en bestel eind januari mijn nieuwe wagen. De voorloop auto is mijn eerste Volkswagen :) Het is een Passat. In principe zitten de meest belangrijke opties er wel op, zoals navigatie en sportstoelen. Verder is het natuurlijk een relatief simpele huurauto met 16 inch en wieldoppen :P

Wat me wel verbaasde was de moter. Het is een Bluemotion variant met een 1.9TDI die een whopping 105pk levert. Toch valt hij niet tegen. Zelf zou ik de 140 of 170pk versie nemen, maar als je het nuchter bekijkt is die 105pk zat voor de Nederlandse wegen. Ik mis wel een 6de verzet.

Het is jammer dat de nieuwe Passat pas eind dit jaar komt, anders was het nog wel een leuke optie geweest :)
EDIT:

Ik zie dat inmiddels de veel betere 1.6TDI in de Bluemotion ligt.
Euhhh wat is het vandaag???? :o

• PWM
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:46:
[...]

Euhhh wat is het vandaag???? :o
Ik was toevallig net even in Sydney :P Ok ok, eind 2010

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

oudjaar :+

• KappeNou
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:19
Nooit gezien dat er ook een VW topic is :D

Ik heb er ook nog 1 voor de duur staan. Hier wat foto's met de wintervelgen. (binnenkort de OEM MK4 R32 aristo's uit de garage)
Het is een v5 highline met nog wat extra opties uit 2003.

[Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 02-01-2010 02:52]

>PC specs<

• flo_
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:30
Ziet er nice uit! Is het donkergroen?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

volgensmij is hij zwart, met of zonder pareleffect

• KappeNou
Het is pearl black metallic (LC9Z)

>PC specs<

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Erg mooie foto's van een ook zeer mooie auto!
Nummer 3 is mijn favoriet. En zie ik het goed, een 5 cilinder? Prachtige blokken zijn dat. :)

• KappeNou
thnx! klopt het is een 2.3L VR5 20v 170pk.
Het is in zo'n kleine auto idd een fijn blok.

[Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 02-01-2010 21:42]

>PC specs<

• BAS80
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08-10 13:29
RutgerM schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:36:
[...]

Zijn de meningen toch echt over verdeeld... ik deel hem niet.
Puur uit nieuwsgierigheid hoor deze vraag, maar waarom deel je de mening over stikstof in je banden niet?
Ik zweer erbij, ik laat 1x per half jaar mijn banden controleren en ik heb altijd strakke banden. Er hoeft altijd zeer weinig bij En ik sta niet iedere maand bij het pompstation mijn banden weer op lucht te brengen omdat de temperaturen weer zo schommelen.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

KappeNou schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:41:
thnx! klopt het is een 2.3L VR5 20v 170pk.
Het is in zo'n kleine auto idd een fijn blok.
Dat kan ik mij voorstellen, wel eens meegereden met zo een, echt ziekelijk snel. Verbruikt ook wel een flinke slok benzine mja, dat neem je voor lief als je zo'n auto hebt. :P

• RutgerM
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2018

RutgerM

exec(rm -rf /*);

BAS80 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:39:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid hoor deze vraag, maar waarom deel je de mening over stikstof in je banden niet?
Ik zweer erbij, ik laat 1x per half jaar mijn banden controleren en ik heb altijd strakke banden. Er hoeft altijd zeer weinig bij En ik sta niet iedere maand bij het pompstation mijn banden weer op lucht te brengen omdat de temperaturen weer zo schommelen.
Ik heb daar echt geen last van om iedere keer bij te moeten pompen hoor. Dan rij ik nog "sportief" ook ;)

Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D

• pieterveenstra

pieterveenstra

Ik heb ook een Volkswagen ;)

Alle motorbeplating is gestraald en heeft een mooie laklaag gekregen :)

Zo was hij toen ik hem kocht:

En zo is hij nu (nog niet af) na veel bloed zweet en euro's:

Meer (grotere) afbeeldingen: http://www.flickr.com/photos/38978162@N04/?saved=1

En ik ben een tevreden man :)
Ziet er super uit, al zeg ik het zelf 8)

Aircooled _/-\o_

1960's VW beetle resto

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-10 10:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

BAS80 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:39:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Met gewone lucht in de banden. Dus nee, ik zie niet in waarom ik er pure stikstof in zou moeten stoppen. Er zit toch al 80% stikstof in, als het dat is wat zo belangrijk is.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Korakal
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 11:04

Korakal

Up up up!

Ola :w
Deze maand mag (moet :() ik een nieuwe auto uitzoeken... op zich best leuk, maar ik ga het in ieder geval niet meer zo krijgen als mijn huidige BMW 120D.
Ik moet diesel gaan rijden en wil heel graag een automaat, ga ik dan bij Leaseplan kijken dan kom ik voor een Golf VI 1.6TDI erg gunstig uit. Ik kan nog weinig vinden op de interwebs over deze motor icm DSG. Deze staat wel in de prijslijsten, en ik wil voor volgende week eens kijken of ik er eentje bij de dealer kan proberen.
Iemand hier al ervaring met deze combi?

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15-10 21:21

Denko

|{ing Øf ßlitz

Jaja, dit weekend een auto-tje uitzoeken (rond 2000) het zou zomaar een VW kunnen zijn :P

PSN & XBL: Denkoyugo

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16-10 08:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Korakal schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:44:
Ola :w
Deze maand mag (moet :() ik een nieuwe auto uitzoeken... op zich best leuk, maar ik ga het in ieder geval niet meer zo krijgen als mijn huidige BMW 120D.
Ik moet diesel gaan rijden en wil heel graag een automaat, ga ik dan bij Leaseplan kijken dan kom ik voor een Golf VI 1.6TDI erg gunstig uit. Ik kan nog weinig vinden op de interwebs over deze motor icm DSG. Deze staat wel in de prijslijsten, en ik wil voor volgende week eens kijken of ik er eentje bij de dealer kan proberen.
Iemand hier al ervaring met deze combi?
Tja, die BMW model schoen was toch nooit wat ;) :P

Ik kan je de DSG van harte aanbevelen, rijd echt heerlijk. Wat is je budget en andere lease eissen?

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• DerOllie

DerOllie

Kan iemand het volgende verklaren? Ik houd de site van VW al een tijdje in de gaten mbt nieuws en prijzen rond de Scirocco, maar nu ineens schrik ik wel van de abnormale stijging van de prijzen.

tot 31 December stond een Scirocco Highline Blue. tech voor 27.890 op site.
1/2 januari staat de nieuwe prijs erop: 28.190 (+300 euro) dat lijkt nog ok.
Nu ineens staat dezelfde uitvoering erop voor 30.275 (+2385 tov 31 december, en +2085 tov 1/2 januari)

wat is hier aan de hand? De prijslijst (pdf) geeft nog wel steeds 28.190 voor deze uitvoering
http://www.volkswagen.nl/...co_Highline_D0Lnl,00.html

Gaan de prijzen ineens zo stijgen? dat kan ik me niet voorstellen... Die 300 is ok, maar 2000 euro ineens extra? :|

www.youtube.com/DerOllie

• Korakal
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 11:04

Korakal

Up up up!

Cybpraetorian schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:22:
Gaan de prijzen ineens zo stijgen? dat kan ik me niet voorstellen... Die 300 is ok, maar 2000 euro ineens extra? :|
Ik gok op de omwisseling van (een deel van de) BPM voor CO2 belasting.
Koffie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:29:
[...]

Tja, die BMW model schoen was toch nooit wat ;) :P

Ik kan je de DSG van harte aanbevelen, rijd echt heerlijk. Wat is je budget en andere lease eissen?
Mja, die positieve ervaring heb ik idd ook met DSG. Meermaals mee gereden (waaronder in jouw auto) en je hebt vast onthouden hoe positief ik erover was :)

Budget: 650 euro bij 35.000 km/48 maanden. LeasePlan (en mogelijk Athlon).
Eisen: diesel, automaat
Wensen: beetje fatsoenlijk aangekleed. Ik wil graag 17"LM, en parkeersensoren; liefst ook xenon en stoelverwarming.

• PWM
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:22:
Kan iemand het volgende verklaren? Ik houd de site van VW al een tijdje in de gaten mbt nieuws en prijzen rond de Scirocco, maar nu ineens schrik ik wel van de abnormale stijging van de prijzen.

tot 31 December stond een Scirocco Highline Blue. tech voor 27.890 op site.
1/2 januari staat de nieuwe prijs erop: 28.190 (+300 euro) dat lijkt nog ok.
Nu ineens staat dezelfde uitvoering erop voor 30.275 (+2385 tov 31 december, en +2085 tov 1/2 januari)
Waar zie je die hoge prijs dan? Als ik kijk bij de leasemaatschappijen staat er nog steeds 28.190

EDIT: Oh wacht, op de VW site. Eens checken

EDIT2: Lijkt me een foutje :? Prijs voor BPM is zelfs iets verlaagd. Die 1.4TSI komt nooit in de buurt van hoge BPM/CO2 boetes. Klopt iets niet dus :)

EDIT3: :P VW verkoopt de Scirocco voor 28.190, houdt die prijs maar aan :)

[Voor 16% gewijzigd door PWM op 06-01-2010 19:40]

• DerOllie

DerOllie

Korakal schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:34:
[...]

Ik gok op de omwisseling van (een deel van de) BPM voor CO2 belasting.
Gloeiende gloeiende :( zo wordt ie echt niet meer betaalbaar!! Waarom dan toch eerst die prijstlijst per 1 januari zetten op 28.190 en daarna die extra CO2 tax doorvoeren? waarom niet in 1x? Ik dacht namelijk eerst dat de prijzen aardig gelijk bleven, op 300 euro na, dus dat viel mee... Maar nu ineens 2000 euro extra? -O- ;( :'(

instant update: ik snap dan ook nog niet waarom de extra's en accesoires voor een aantal dagen een x aantal euro's goedkoper zijn, om nu ineens weer op de oude prijs zitten? Zit er toch iemand iets te prutsen bij volkswagen?

[Voor 17% gewijzigd door DerOllie op 06-01-2010 19:48]

www.youtube.com/DerOllie

• Empathy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:13

Empathy

Extreme Audio

Ik hoor binnenkort ook bij het VW clubje, heb namelijk net een VW Polo 1.2 TSI Highline (5drs) bij de leasemaatschappij besteld met de volgende opties:

- 17" Boavista velgjes
- Executive pakket (Executive Plus mocht helaas niet van de leasemaatschappij ivm diefstalgevoeligheid)
- Licht & zicht pakket
- Winterpakket
- Climatronic
- Telefoonvoorbereiding
- Multifunctioneel lederen stuur
- Dagrijverlichting
- Lak pareleffect (deep black)

Geen sportonderstel, wilde een beetje comfort overhouden :)

• DerOllie

DerOllie

PWM schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:37:
[...]

Waar zie je die hoge prijs dan? Als ik kijk bij de leasemaatschappijen staat er nog steeds 28.190

EDIT: Oh wacht, op de VW site. Eens checken

EDIT2: Lijkt me een foutje :? Prijs voor BPM is zelfs iets verlaagd. Die 1.4TSI komt nooit in de buurt van hoge BPM/CO2 boetes. Klopt iets niet dus :)

EDIT3: :P VW verkoopt de Scirocco voor 28.190, houdt die prijs maar aan :)
Hoe weet je dat Edit 3 zo is? ik ben eerlijk gezegd nog niet bij de dealer langs geweest, maar misschien jij wel...??

www.youtube.com/DerOllie

• PWM
  • Niet online
De nieuwe Volkswagen coupe. Je ziet bijna niet dat hij van dezelfde hand komt als de A5:

@hierboven: Ik had even de VW/Audi dealer aan de lijn, aangezien ik die toch nodig had. Die meldde de prijs. Hij staat nu ook correct op de VW site.

[Voor 30% gewijzigd door PWM op 11-01-2010 14:33]

• KappeNou
Die ziet er dik uit. Achtereind heeft duidelijk vormen van de A5.

>PC specs<

• Wom
  • Laatst online: 22:05
Vind het ook een fraaie wagen om te zien. Wel een stukje korter als de A5 las ik. Eens zien of deze ook naar Europa komt overwaaien of US Only blijkt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• DerOllie

DerOllie

PWM schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:30:
@hierboven: Ik had even de VW/Audi dealer aan de lijn, aangezien ik die toch nodig had. Die meldde de prijs. Hij staat nu ook correct op de VW site.
You just made my day!! *O* _/-\o_ Gelukkig was dat een foutje!! Ik baalde de hele week al van die prijs verhogingen... Vond de Scirocco daardoor eigenlijk alweer te duur... Wilde ruim onder een bepaald bedrag blijven en door die verhoging kwam ik er vet over... Nu moet het met een beetje sparen wel weer gaan lukken d:)b

www.youtube.com/DerOllie

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-10 09:26

_Christiaan_

Master of SOG

PWM schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:30:
De nieuwe Volkswagen coupe. Je ziet bijna niet dat hij van dezelfde hand komt als de A5:

[afbeelding]

Vet ding, alleen ik zie dat VW nu ook al kerstverlichting inbouwt in de koplamp? Beetje jammer vind ik dat.

NOSIG

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12-10 11:32
Hmm.. Zowel mijn Golf V uit 2006 als de Golf VI uit maart 2009 vraagt regelmatig om de koelvloeistof bij te vullen. Ik heb dat nog nooit hoeven doen in geen enkele Golf die ik ooit heb gehad (ben begonnen bij de II). Komt dat vaker voor? Mijn V is al onder druk gezet, en lekt geen druppel. De VI is nieuw en vertoont dit gedrag dus ook. :(
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee