Toon posts:

Het grote Volkswagen topic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:
  • 96.040 views sinds 30-01-2008

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Zeker niet, de meeste vrienden hebben overigens dezelfde wens, ik ben er niet uniek in ;) De achterbank van een 3-deurs auto is nu eenmaal wat moeilijker bereikbaar. Ik heb meestal een flinke tas bij me, en die kan ik zo op de achterbank kieperen door de achterdeur. Ik doe minimaal 2 keer per dag, werkt prima :)

Ik heb ook 3-deurs gereden (Ibiza en 206), maar nu ik er 5 heb wil ik niet meer zonder.

[Voor 11% gewijzigd door PWM op 18-11-2009 21:17]

• Dentheman
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-10 20:55

Dentheman

Zie signature

PWM schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:13:
[...]

Zeker niet, de meeste vrienden hebben overigens dezelfde wens, ik ben er niet uniek in ;) De achterbank van een 3-deurs auto is nu eenmaal wat moeilijker bereikbaar. Ik heb meestal een flinke tas bij me, en die kan ik zo op de achterbank kieperen door de achterdeur. Ik doe minimaal 2 keer per dag, werkt prima :)

Ik heb ook 3-deurs gereden (Ibiza en 206), maar nu ik er 5 heb wil ik niet meer zonder.
Je kofferbak is voor koffers, tassen, jassen oid. daar ben je je van bewust? :P

• DarkFlow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-10 19:47

DarkFlow

coder @ bunq

Mijn voorkeur gaat ook zeker uit naar vijfdeurs, onder andere om de redenen die PWM al noemde, maar met daar als belangrijk puntje aan toegevoegd dat het ook érg prettig is in die situaties dat de achterbank plat moet omdat je wat groots wilt vervoeren.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PWM schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:31:
[...]

Klopt, maar een beetje praktische auto is wel fijn. Ik heb bijvoorbeeld vaak mensen in de auto zitten (kleine stukjes) dan is het wel lekker om 4 deuren te hebben. Ook voor mijn laptop tas of jas van mijn pak vind ik een achterdeur wel lekker :)
Daarom heb ik ook een Golf genomen. De 4 deuren is gewoon lekker. En ook om de redenen die jij noemt ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Plus dat de voordeuren korter zijn wat een voordeel kan zijn in sommige parkeersituaties. Met mijn 3-deurs moet ik soms toch flink samba dansen om uit mijn auto te kunnen.

Maar PWM, als je een hot hatch zoekt met veel beleving zul je richting de Type R's of de ST's moeten denk ik. Een GTI is tegenwoordig toch een soort van allemandsvriend met een grote daily-useability. Heb nog niet met de VI gereden, maar dat was bij de V al het geval dus dat zal dan wel niet anders zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• PWM
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:04:
Maar PWM, als je een hot hatch zoekt met veel beleving zul je richting de Type R's of de ST's moeten denk ik. Een GTI is tegenwoordig toch een soort van allemandsvriend met een grote daily-useability. Heb nog niet met de VI gereden, maar dat was bij de V al het geval dus dat zal dan wel niet anders zijn.
Ik ga nog eens kijken naar die nieuwe Megane met 250pk :) De ST vind ik qua interieur niet best. EDIT: Megane niet als 5-deurs verkrijgbaar.

Golf R lijkt ook leuk, maar voor dat geld zet ik wel een V70 D5 voor de deur ;) De Golf GTI is trouwens een rete goede en mooie auto, laat dat duidelijk zijn. Als ik het had geweten dat hij zo zou zijn, had ik mijn huidige auto (A3 TSI S-tronic ABT) niet besteld en deze genomen.

[Voor 16% gewijzigd door PWM op 19-11-2009 11:41]

• biobak
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 06:29
PWM schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:37:
[...]
Als ik het had geweten dat hij zo zou zijn, had ik mijn huidige auto (A3 TSI S-tronic ABT) niet besteld en deze genomen.
Grappig, dat was bij mij ook het geval. Omdat de kilometerkostprijs van de 5 GTI te hoog was, heb ik een A3 SB 1.8T met dsg gekozen. Toen deze plat is gereden door een Land Rover heb ik voor de Golf 6 GTI gekozen. Qua afwerking was de Audi iets beter, maar de GTI rijdt zoveel lekkerder. Ook in vergelijking met de Volvo V50 2.4 die ik voor de A3 had. Dat was de minste van allemaal.

• THIJZEL
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:37:
[...]

Golf R lijkt ook leuk, maar voor dat geld zet ik wel een V70 D5 voor de deur ;)
Das dan natuurlijk wel weer een ouwelullenbak met nul rijbeleving. Wel praktisch en degelijk.

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

En een mooie roffel!

• ToolkiT
  • Laatst online: 21:23

ToolkiT

brit-tweaker

THIJZEL schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:35:
[...]

Das dan natuurlijk wel weer een ouwelullenbak met nul rijbeleving. Wel praktisch en degelijk.
* ToolkiT is geloof ik oude lul want ik heb een S60 D5 en wil eigenlijk wel enV70/XC70...
Ze rijden lekker hoor, die D5 is een geweldige motor. Het onderstel kan wat strakker, dat ben ik met je eens, maar als je hem een beetje kent kan je best sportief ermee rijden, de politie rijd er immers ook in..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PWM
  • Niet online
biobak schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:03:
[...]

Grappig, dat was bij mij ook het geval. Omdat de kilometerkostprijs van de 5 GTI te hoog was, heb ik een A3 SB 1.8T met dsg gekozen. Toen deze plat is gereden door een Land Rover heb ik voor de Golf 6 GTI gekozen. Qua afwerking was de Audi iets beter, maar de GTI rijdt zoveel lekkerder. Ook in vergelijking met de Volvo V50 2.4 die ik voor de A3 had. Dat was de minste van allemaal.
De Volvo 2.4 is inderdaad geen fijne wagen. Weinig power onderin, veel gewicht voorin, verbruik ruk en maar toeren maken. Leuk voor de nostalgie (want 5-cylinder), maar niet meer van deze tijd.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:27:
[...]

De Volvo 2.4 is inderdaad geen fijne wagen. Weinig power onderin, veel gewicht voorin, verbruik ruk en maar toeren maken. Leuk voor de nostalgie (want 5-cylinder), maar niet meer van deze tijd.
De 2.4 Diesel van volvo heeft een veel prettiger karakter dan de 1.9TiD van Saab/Alfa, veel meer koppel onderin.
Als je het hebt over weinig power onderin moet je dat blok hebben, ik mis dat blok geen minuut.

Mijn volvo is 7 jaar ouder dan mijn Saab was maar het blok is velen malen prettiger IMHO..

• Buzzfuzz
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

Buzzfuzz

Amiga tweaker

ToolkiT schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:41:
[...]

De 2.4 Diesel van volvo heeft een veel prettiger karakter dan de 1.9TiD van Saab/Alfa, veel meer koppel onderin.
Als je het hebt over weinig power onderin moet je dat blok hebben, ik mis dat blok geen minuut.

Mijn volvo is 7 jaar ouder dan mijn Saab was maar het blok is velen malen prettiger IMHO..
Golf VI GTD of Audi A4 Pro Line 3.0 TDI :)
Vooral die laatste dat loopt wel >:)

Mijn pc'tje | 10000 punten in 3D Mark 2011 behaald

• PWM
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:41:
[...]

Ik had het over de 2.4 benzine ;) De diesel is inderdaad juist geweldig :)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:25:
[...]

Ik had het over de 2.4 benzine ;) De diesel is inderdaad juist geweldig :)
Ah ok, dbeide zijn 2.4 dus vandaar de verwarring...

De T5 (benzine met turbo) is wel weer een mooi blok, nog mooier dan de D5 zelfs..

• Spacecowboy
  • Laatst online: 24-10 15:47

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Gisterochtend m'n auto weggebracht naar de dealer, stuk wezen rijden met de monteur, gelukkig rammelde de koppeling deze keer wel (soms heb ik er geen last van) anders is het lastig uitleggen aan iemand. Ook de kromme remschijven kon 'ie na een stukje snelweg goed voelen. Gistermiddag werd ik gebeld dat de bak en de koppeling er onderuit moesten, omdat ze het niet konden vinden. Leasemaatschappij was daar niet zo content mee (begrijpelijk), gezien er nu dik 150k op de klok zit, en deze auto nog een half jaar mee moet (ongeveer nog 30.000km). Vandaag eigenlijk vergeten te bellen met de garage, maar aangezien ik niks heb gehoord, ga ik er vanuit dat 'ie of morgen, of maandag klaar zal zijn.

Moet ook deze keer weer de garage weer een grote pluim geven hoe ze e.e.a. afhandelen. Altijd top service daar (Vallei autogroep Veenendaal), fijne huurauto en geen gezeur over het feit dat ik deze huurauto langer nodig heb.

[Voor 4% gewijzigd door Spacecowboy op 19-11-2009 20:56]

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08:00
Het nieuwe jaar gaat bijna beginnen, en bij een nieuw jaartal hoort een nieuwe auto. Omdag DSG mijn aandacht trok ben ik toch eens verder in het Volkswagen segment gaan kijken. Ik moet zeggen dat de wat nieuwere lijnen (2004+) erg volwassen zijn. Ik ben nooit super gek geweest op de Golfjes (Alhoewel ik de 4deurs golfjes altijd wel mooi vond) ben ik toch 'verliefd' geworden op de Golf V.

Het interieur (leder) van de GTI vind ik dan ook memorabel. Mijn oog is dan ook gevallen op de 2.0 GTI DSG van de Golf V of misschien als het kilometerheffingsgebeuren vast staat de 2.0 TDI GT.

De GTI heeft zo'n 200 PK maar wat me vooral opviel waren de nm's. Dat is véél meer dan ik gewend ben (Mja, ik heb vooral ongeblazen 6 cilinders gereden).

DSG + Middenklasser was wat ik zocht en wat ik nu gevonden heb ik de Golf. De Jetta is ook volwassen geworden btw :o

Nu nog m'n vriendin 'voorbereiden' op een uitgave van +/- 20k.

• Tylen

Tylen

Koffie schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:30:
Picture Navigation:

Zoek een plaatje, ga naar http://www.volkswagen-nav-companion.de/search.jsf en volg de site.
Je krijgt dan een kleiner plaatje met in de EXIF de coordinaten.
Zet die op de SD kaart en steek deze in je RNS510 (moet er wel in blijven).

Ik ben zojuist weer teruggegaan naar FW 1100.
Ik heb namelijk een IMA-BOX (van Kufatec) waarmee ik een DVB-T tuner emuleer.
Na de upgrade wist de RNS alleen nog maar dat er een tuner aanhang, maar was hij alle settings kwijt.
Geen probleem, kwestie van even de juiste instellingen doen.
Echter, om de IMA-BOX te vertellen wat voor apparaat er aanhangt moet ik een bepaalede sequence van knoppen doen. Onder andere 'T-Tekst' en die knop was dus greyed out :X
Aangezien ik de IMA-BOX gebruik voor zowel mijn Digitenne tuner als mijn mediaplayer wegen de voordelen van de 2600 FW niet op tegen het totale gemis van de tuner.
Helaas (had er al rekening mee gehouden) heeft de 100 FW wel mijn HDD geformatteerd dus ik ben mijn muziek kwijt (niet erg, merendeel staat op de iPod die via MDI gekoppeld is) en mijn navigatie mappen.
Die dus straks nog even installeren, ben benieuwd of ik dan mijn opgeslagen adressen nog.

Enfin, leuk avontuur met de nieuwe FW maar ik kan niet zonder IMA-BOX ;)

=[edit]=
Blijkt dus inderdaad dat de IMA een update nodig heeft : http://www.kufatec.de/sho...Multimedia-Adapter--.html
Kickuh het werkt :) Vet grappig hahah

• Wom
  • Nu online
RedHat schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:00:
Het nieuwe jaar gaat bijna beginnen, en bij een nieuw jaartal hoort een nieuwe auto. Omdag DSG mijn aandacht trok ben ik toch eens verder in het Volkswagen segment gaan kijken. Ik moet zeggen dat de wat nieuwere lijnen (2004+) erg volwassen zijn. Ik ben nooit super gek geweest op de Golfjes (Alhoewel ik de 4deurs golfjes altijd wel mooi vond) ben ik toch 'verliefd' geworden op de Golf V.

Het interieur (leder) van de GTI vind ik dan ook memorabel. Mijn oog is dan ook gevallen op de 2.0 GTI DSG van de Golf V of misschien als het kilometerheffingsgebeuren vast staat de 2.0 TDI GT.

De GTI heeft zo'n 200 PK maar wat me vooral opviel waren de nm's. Dat is véél meer dan ik gewend ben (Mja, ik heb vooral ongeblazen 6 cilinders gereden).

DSG + Middenklasser was wat ik zocht en wat ik nu gevonden heb ik de Golf. De Jetta is ook volwassen geworden btw :o

Nu nog m'n vriendin 'voorbereiden' op een uitgave van +/- 20k.
GTI + DSG = 8)

Geloof me, rij er nu dik 2 jaar mee en dat is echt een wereldcombinatie. En die NM's zijn vanaf 1800 toeren al daar, dat is het voornaamste. Rijden als een diesel kan makkelijk.

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 25-10 20:13

_Christiaan_

Master of SOG

Is de Golf 6 nu eigenlijk al met af-fabriek xenon te verkrijgen?

Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet eigenlijk. Ik kan me herinneren dat bij de introductie van de 6, xenon nog niet beschikbaar was.

NOSIG

• PWM
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:44:
Is de Golf 6 nu eigenlijk al met af-fabriek xenon te verkrijgen?

Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet eigenlijk. Ik kan me herinneren dat bij de introductie van de 6, xenon nog niet beschikbaar was.
Ja, de Golf 6 GTI waar ik van de week in reed was er in ieder geval mee voorzien. Op de GTI zag het er wel mooi uit :)

• RedHat
Wom schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:31:
[...]

GTI + DSG = 8)

Geloof me, rij er nu dik 2 jaar mee en dat is echt een wereldcombinatie. En die NM's zijn vanaf 1800 toeren al daar, dat is het voornaamste. Rijden als een diesel kan makkelijk.
Mja, dat lijkt mij echt fantastisch. Ik ben namelijk niet zo'n redline-racert :+ Ik wil dus genoeg koppel hebben @ lage toeren. Die GTI kwam angstig dicht bij een 2.0 TDI, ook kwa nm's. Zat te twijvelen tussen een R32, een GTI en een TDI GT. Nouja, de TDI GT is een goede oplossing voor de kilometerheffing maar tot die tijd denk ik dat de GTI gekweg de beste keuze is.

De R32 is namelijk een stuk duurder in de verzekering voor mij (22 jaren jong). Zelfs met 65% no-claim is het bedrag nog boven de 100 euro per maand. Iets te gortig. Betaal nu 250 euro per kwartaal voor een BMW 5 serie met een ongeblazen 6 cilinder. Vind dat eigenlijk genoeg.

Een 2.0 GTI zou zelfs lager komen. Ik denk dat ik héél blij wordt. Heb nu een jaar gereden in m'n BMWtje en wil toch wat anders. Een heerlijke auto zonder meer, maar mij wat te 'soft'. (Mja, Ben ook een Alfa 156 gewend, die auto lag echt tot nu toe het strakste op de weg).

Half Januari ga ik dus oriënteren op een V GTI. Dat rode lijntje in de grill is die makkelijk weg te halen? Dat stelde m'n vriendin namelijk als voorwaarde :+

Zijn er nog specifieke dingen waar op te letten? Met name de navigatie heb ik een aantal gezien met groot scherm (De RNS501 oid?) en sommige met een 301. De 501 schijnt zeer gevoelig te zijn voor diefstal.

[Voor 6% gewijzigd door RedHat op 20-11-2009 11:36]

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Al is het tijdelijk, ik mag mij weer melden als vw rijder. Mijn vader heeft weer een trein abonnement aangezien mijn 19 waarschijnlijk voor de laatste keer is komen stil te staan met de nodige problemen. 2009 begonnen met de touran, al mijn spaargeld in een klote renault 19 zitten, en op dit moment ziet het ernaar uit dat ik 2009 afsluit, en zeker de eerste paar maanden van 2010 met deze moet rijden:

1.6 business edition uit januari 2008 met nu 25.000 km op de klok. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• -Sander-
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:02

-Sander-

///M Powerrrrrr

RedHat schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:36:
[...]
Half Januari ga ik dus oriënteren op een V GTI. Dat rode lijntje in de grill is die makkelijk weg te halen? Dat stelde m'n vriendin namelijk als voorwaarde :+
Die grille kun je volgens mij zo vervangen door een GT/Jetta gril en anders kun je dat rode randje even met een goed kwastje zwart maken :)

• Wom
  • Nu online
@ Redhat. Vertel je vriendin maar dat dat rode lijntje moet blijven hoor. Heiligschennis als je dat weghaalt!

• RutgerM
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2018

RutgerM

exec(rm -rf /*);

Wom schreef op zondag 22 november 2009 @ 18:34:
@ Redhat. Vertel je vriendin maar dat dat rode lijntje moet blijven hoor. Heiligschennis als je dat weghaalt!
Vrouwen en rode lijntjes :/

Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Waarom vind ze dat niet mooi dan? Ik vind het juist bijzonder.

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 25-10 14:58

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

wellicht dat iemand die hier op het forum zit meer weet als mij: de volkswagen Scirocco R heeft een interieur zoals de Golf 6 dan ook heeft, dan bedoel ik specifiek de knoppen voor de climatronic. In de huidige gewone range van de Scirocco zit het interieur van de Eos, en daarmee dus ook de knoppen voor de clima van de Golf 5.

(hier het interieur en de knoppen van de scirocco R te zien: http://www.youtube.com/watch?v=UiiOZS64pxU en hier op foto:

)

Persoonlijk vind ik de knoppen van de nieuwe Golf mooier en compacter, dus vraag mij af of er een (interieur) update aan komt voor de Scirocco (aangezien ze veel aan modellen het "verzessen" zijn)?

just a thought...

[Voor 16% gewijzigd door DerOllie op 24-11-2009 14:46]

www.youtube.com/DerOllie

• biobak
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 06:29
Cybpraetorian schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:44:
Persoonlijk vind ik de knoppen van de nieuwe Golf mooier en compacter, dus vraag mij af of er een (interieur) update aan komt voor de Scirocco (aangezien ze veel aan modellen het "verzessen" zijn)?

just a thought...
Ja, alle modellen krijgen vanaf modeljaar 2010 de nieuwe climatronic. Ook een "oud" model als de Passat.

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:56
Slasher schreef op zondag 22 november 2009 @ 18:45:
[...]

Waarom vind ze dat niet mooi dan? Ik vind het juist bijzonder.
De meeste vrouwen die ik ken, vinden dat lijntje niks omdat ze dat associeren met patserig vertoon. En jongensachtig. Lees: niet volwassen, krijg ik wel eens vaker de indruk.

[Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 24-11-2009 21:01]

• PWM
  • Niet online
Gewoon even foto van Golf 1 GTI erbij pakken en het woord Retro even uitleggen ;) Net als de blokjes bekleding :)

EDIT: Aan de andere kant, laten we de GTI maar lekker "jongensachtig" houden :)

[Voor 26% gewijzigd door PWM op 24-11-2009 21:22]

• Buzzfuzz
  • Niet online

Buzzfuzz

Amiga tweaker

UltraSub schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:00:
De meeste vrouwen die ik ken, vinden dat lijntje niks omdat ze dat associeren met patserig vertoon. En jongensachtig. Lees: niet volwassen, krijg ik wel eens vaker de indruk.
Seriously ?! :)
Een GTI is heel beschaafd, en lijntjes, tja, grow up.

We zullen zeggen dat een roze Micra een mooi gezicht is _O-

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 25-10 14:58

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

biobak schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:30:
[...]

Ja, alle modellen krijgen vanaf modeljaar 2010 de nieuwe climatronic. Ook een "oud" model als de Passat.
heb je hier ook een bron van? :) Heeft VW dit al aangekondigd en heb ik dit gemist? :P

www.youtube.com/DerOllie

• McBoom
  • Laatst online: 25-10 07:32

McBoom

Broem

UltraSub schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:00:
[...]

Gelukkig zijn niet alle vrouwen zo. Mijn vriendin wil juist de rode biezen terug op haar GTI, omdat het zo hoort. Maar bij die van haar zitten ze niet in de grille, maar om de gehele auto :P

The ramblings of an idiot

• RedHat
Een GTI moet ingetogen dik zijn.

Iemand bekend met jd engineering? Die heeft wat leuke upgrades zeg, voor zo'n GTI blokje :)

• Arfman
  • Laatst online: 25-10 12:19

Arfman

Drome!

JD Engineering is heel erg bekend binnen de VAG scene ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• McBoom

McBoom

Broem

Arfman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:39:
JD Engineering is heel erg bekend binnen de VAG scene ;)

Dit is voor mij vooral de Golf waar JD bekend is, al ken ik 'm met een Corrado front. In de jaren '90 lag er een 16v G60 in, wat er nu in ligt, geen idee.... Ik heb laatst net de Max Power weggegooid waar ie in stond (met witte Azev A's :9)

• RedHat
Maar JD Engineering is wel "vakkundig genoeg" voor een chippie en wat upgrades? :)

Heb hier en daar wat gegoogled maar ze komen toch vaak wel als 'heel goed' uit de bus.

Denk dat ik daar de auto even wat anabolen laat inspuiten :D

[Voor 48% gewijzigd door RedHat op 25-11-2009 13:20]

• DaRoot
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 25-10 16:24

DaRoot

Some say...

RedHat schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:14:
Maar JD Engineering is wel "vakkundig genoeg" voor een chippie en wat upgrades? :)

Heb hier en daar wat gegoogled maar ze komen toch vaak wel als 'heel goed' uit de bus.

Denk dat ik daar de auto even wat anabolen laat inspuiten :D
JD Engineering tunede onder andere de Spyker sportwagen, vanwege de zijn expertise op VAG gebied. In de Spyker lag/ligt een Audi V8 in..
Die man is echt goed.. Collega van mij heeft een Corrado met TDI blok en een Passat V6 TDI, allebei met JD chip/aanpassing.. fenomenaal zoals dat rijdt..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Arfman
  • Laatst online: 25-10 12:19

Arfman

Drome!

RedHat schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:14:
Is de paus vakkundig genoeg om een kerkdienst te leiden?
Is Michael Schumacher vakkundig genoeg om een F1 bolide te besturen?

;)

Ja, JD is echt goed. Geen persoonlijke ervaring mee, maar hoor er eigenlijk nooit slechte verhalen over. Lees veel van hem op het Seat forum, allemaal positief. Jongens die bij hem werken posten daar ook vaak en rijden zelf ook in gechipte Seat's/VW's.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Valt een FSI 85kw met 57k op de teller nog wat te chippen?

• PWM
  • Niet online
JD heeft destijds mijn Ibiza ook onderhanden genomen, geen klagen :)
Slasher schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:15:
Valt een FSI 85kw met 57k op de teller nog wat te chippen?
Niet echt. Een compressor of turbo op de moter is wel een must voor chiptuning. Waarschijnlijk komt er zo'n 6-10pk bij en max 10-20nm koppel

[Voor 42% gewijzigd door PWM op 25-11-2009 22:41]

• Fisico
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 24-10 20:29

Fisico

by Fabian

tegen je vriendin zeggen dat je het doet bij mooi weer en dan nooit doen. Mijn vriendin vindt de GTI een beetje saai en grijs, maar na de Opel Speedster vond ze alles best ;)
Zijn er nog specifieke dingen waar op te letten? Met name de navigatie heb ik een aantal gezien met groot scherm (De RNS501 oid?) en sommige met een 301. De 501 schijnt zeer gevoelig te zijn voor diefstal.
Ik vind het twee kleurige leer niet mooi. Verder maakt het eigenlijk niet echt uit wat voor type je neemt (240, 30 jaar of een gewone). Ik zou wel gaan voor een grote navi. Het oude vind ik er minder mooi uitzien en komt gedateerd over. Aan de andere kant krijg je dan wel een kleinere vin op het dak. Ik ben zeer tevreden met mijn GTI en een vriend van mij met die van hem. Allebei nog nooit problemen gehad.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Proqzor
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:05
JD heeft ook een leuke golf 4 trouwens :) Moet je maar eens kijken op die website voor hun voor de grap :D 510pk 1.8 T S3 motor met Glader EN turbo! Hij staat zelfs te koop :PEn met de velgen die eronder zitten is het wat mij betreft ook 1 van de mooiste golfjes ooit.

• RedHat
Proqzor schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:37:
JD heeft ook een leuke golf 4 trouwens :) Moet je maar eens kijken op die website voor hun voor de grap :D 510pk 1.8 T S3 motor met Glader EN turbo! Hij staat zelfs te koop :PEn met de velgen die eronder zitten is het wat mij betreft ook 1 van de mooiste golfjes ooit.
Zo'n golf is vaak onbetaalbaar. Dan moet je echt liefhebber zijn en het liefst zelf ook nog wat 'kunnen' om het blokje in goede conditie te houden. Correct me if i'm wrong. Misschien dat een tweaker een prijsopgave wilt opvragen? :) Ben wel benieuwd. Ik denk toch gauw richting de 25~30k

[Voor 9% gewijzigd door RedHat op 27-11-2009 18:20]

• Buzzfuzz
  • Niet online

Buzzfuzz

Amiga tweaker

RedHat schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:20:
Ben wel benieuwd. Ik denk toch gauw richting de 25~30k
En de rest, denk nog wel iets hoger ;)

• Spacecowboy

Spacecowboy

Eergisteren na wederom 5 dagen garage mijn eigen auto weer opgehaald (nadat ik 'm voor de 2e keer heb moeten wegbrengen)

e.e.a. is vervangen zeiden ze bij de garage; versnellingsbak is er onderuit geweest, vliegwiel vervangen, aantal lagers, drukvingers in de drukgroep en nog wat zut.

Al met al ben ik met dit gezeur 2 weken bezig geweest. Het probleem (rammelend geluid bij rijden in lage toeren, knerpende koppeling, onbalans in de motor) is nu eindelijk definitief weg (vorige keer was het na 10 minuten file rijden weer terug. Vrijdag probleemloos een half uur in de file gereden).

Ik ga straks heerlijk weer een rondje rijden :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is goed om te horen, onbalans hoeft idd niet veel te zijn maar je hebt er wel echt stevig last van. Maar feli, en geniet ervan. d:)b

• BAS80
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08-10 13:29
Hehe, ik heb nu 2 Golfjes. Een Golf 2 Diesel Function1.9 en Afgelopen Zaterdag heb ik een Rode Golf III 2.0, 8 klepper(Het betrouwbaarste blok in zijn soort) GTI 5 deurs gekocht.
16 inch 5 spaak velgen nieuwe grill en smoked glass achter + open dakkie.
Motorisch issie 100% maar de carrosserie is niet mooi meer. Veel kleine deukjes en lakschade, geen uitlaat (De dubbelloops Remus) ligt achterin en die klets ik er vandaag of morgen onder. Gistermiddag heb ik de deur speakers vervangen voor een paar Sony Xplod speakers van 190W want de vorige 130W Sony's waren opgeblazen.
Er ligt nu in, Sony Xplod radio 190W Deur, sony in frontdash. 80W en sony 330W achterin. Hier wil ik ook nog een bass tube op aansluiten van 150W die momenteel nog op zolder ligt....
Ik denk dat ik nog een 3de versterker erbij moet kopen...

Ik heb hier 2 2 weg versterkers liggen 1 Excalibur 250.2 500W en een Marantz 2.300W, en de achter speakers wil ik nog splitsen met een paar tweaters.

Klein vraagje, met de remote van mijn radio, schakelt mijn versterker de X250.2 niet aan.(enkel voor back speakers) Kan ik de 'Gele" Draad ook doorlussen "zonder gevolgen" om de versterker aan te schakelen?
Het ON lampje Brand even en gaat weer uit met de blauwe draad (remote) :?

En nog een vraag: De hel auto zit onder de sport spoilers maar ik mis bij de rechter achterdeur een stripje van 3 cm en mijn wielkassen beginnen te verotten.
Ik heb me dit weekend de klapkloten lopen zoeken naar deze onderdelen een stripje voor de rechter achterdeur en ik zoek wielkasverbreders/opzetstukken voor een Golf III. Flink lopen Googlen maar kom er enkel tegen voor type II. Weet iemand een site bedrijf die wielkasverbreders/ sideskirt's verkoopt voor een type III?

[Voor 17% gewijzigd door BAS80 op 30-11-2009 08:33]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Tylen

Tylen

BAS80 schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:14:
Hehe, ik heb nu 2 Golfjes. Een Golf 2 Diesel Function1.9 en Afgelopen Zaterdag heb ik een Rode Golf III 2.0, 8 klepper(Het betrouwbaarste blok in zijn soort) GTI 5 deurs gekocht.
16 inch 5 spaak velgen nieuwe grill en smoked glass achter + open dakkie.
Motorisch issie 100% maar de carrosserie is niet mooi meer. Veel kleine deukjes en lakschade, geen uitlaat (De dubbelloops Remus) ligt achterin en die klets ik er vandaag of morgen onder. Gistermiddag heb ik de deur speakers vervangen voor een paar Sony Xplod speakers van 190W want de vorige 130W Sony's waren opgeblazen.
Er ligt nu in, Sony Xplod radio 190W Deur, sony in frontdash. 80W en sony 330W achterin. Hier wil ik ook nog een bass tube op aansluiten van 150W die momenteel nog op zolder ligt....
Ik denk dat ik nog een 3de versterker erbij moet kopen...

Ik heb hier 2 2 weg versterkers liggen 1 Excalibur 250.2 500W en een Marantz 2.300W, en de achter speakers wil ik nog splitsen met een paar tweaters.

Klein vraagje, met de remote van mijn radio, schakelt mijn versterker de X250.2 niet aan.(enkel voor back speakers) Kan ik de 'Gele" Draad ook doorlussen "zonder gevolgen" om de versterker aan te schakelen?
Het ON lampje Brand even en gaat weer uit met de blauwe draad (remote) :?

En nog een vraag: De hel auto zit onder de sport spoilers maar ik mis bij de rechter achterdeur een stripje van 3 cm en mijn wielkassen beginnen te verotten.
Ik heb me dit weekend de klapkloten lopen zoeken naar deze onderdelen een stripje voor de rechter achterdeur en ik zoek wielkasverbreders/opzetstukken voor een Golf III. Flink lopen Googlen maar kom er enkel tegen voor type II. Weet iemand een site bedrijf die wielkasverbreders/ sideskirt's verkoopt voor een type III?
www.jhonny-forum.nl

:P

• BAS80
OOPS, deze link lijkt niet te werken. (zegt Chrome) :P

• Spacecowboy

Spacecowboy

Joopieboy schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:49:
Dat is goed om te horen, onbalans hoeft idd niet veel te zijn maar je hebt er wel echt stevig last van. Maar feli, en geniet ervan. d:)b
Thanks. Het probleem is weg, en blijft nu ook weg. Gister eerst even goed warmgereden, daarna stukkie file gepakt en daarna nog even flink doorgeblazen op de snelweg. Loopt weer als een trein :) Erg fijn.

• BAS80
Net bij Brezan geweest, niet te leveren. Maar O.S. Tuning kan waarschijnlijk wel aan de wielkas beschermer komen voor een mk3 GTI 5deurs, morgen terug of hij hem heeft gevonden. Last resort is de merkdealer maar die is 1x zo duur :'(

Of bij die Ludofs langs, grote kans dat hun er ook nog eentje hebben liggen, moet haast wel met zo'n berg zooi :P

• TiMMieJ
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 25-10 14:34

TiMMieJ

PSN: Orixez

[b][message=33014572,noline]BAS80 schreef op maandag 30 november 2009 een heel verhaal
Kijk anders eens op Carfantasy.nl ? Staat genoeg zeg maar. Rotte wielkasten/bodem is een probleem en ben ik ook tegen aan gelopen. (3 deurs 8v gti). Ik ben nu de hele auto aan het verbouwen en schermen etc worden gewoon vervangen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe staat het daarmee eigenlijk? d:)b

• BAS80
Ik heb ze, 15€ van de sloop, moest ze er wel zelf afslopen en ik heb een kleurverschil met mijn grijs 'geworden' bumpers.
Volgend jaar spuit ik hem toch over en dan maak ik het plastic ook wel weer zwart :)
Ze hebben er ook wel opgezeten, sprak gister de vorige eigenaar in het café. Bleek dat de vorige wielkasverbreders eraf waren gestolen, notabene voor zijn eigen deur....

Ej TiMMieJ, van mij is ook een 8v, blijven de betere blokken. De 16 kleppers draaien veel te veel toeren waardoor het blok en andere verwanten véél sneller slijten, dus kapot lopen. Overigens ik heb de 5 deurs versie GTI. Die zie je weinig... :*)

• TiMMieJ

TiMMieJ

Nou Joopie de mijne staat volop in de verbouwing kan ik zeggen ;)

Zijkant ontdaan van een behoorlijke Golfbal aan de onderkant van het achterscherm en vele andere deukjes:

Verder zijn de persgootjes onder de achterlichten strak gemaakt en is de sjonnie DTM pijp vervangen door een diesel model:

Cleane handgrepen zonder slot van de 5 deurs gekocht om te monteren:

Nieuwe voorschermen ontdaan van de zijknipperlichten:

Inmiddels zijn ze druk bezig met de achterklep cleanen :) Foto's volgen nog hiervan. Gaat iig lekker door en morgen krijg ik ook mijn wintervelgen binnen. Nu alleen nog zoeken naar de juiste banden (165/40/16) kan tot nog toe enkel Nangkang vinden en dat is nu niet echt een lekkere band.

[Voor 0% gewijzigd door TiMMieJ op 04-12-2009 15:18. Reden: Foto's gefixed]

• BAS80
TiMMieJ schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:18:

Inmiddels zijn ze druk bezig met de achterklep cleanen :) Foto's volgen nog hiervan. Gaat iig lekker door en morgen krijg ik ook mijn wintervelgen binnen. Nu alleen nog zoeken naar de juiste banden (165/40/16) kan tot nog toe enkel Nangkang vinden en dat is nu niet echt een lekkere band.
Sow die gaat echt kaal :P

Ik heb dit weekend bij van Essen 195 16 inch Dunlop regenbanden gekocht (moeten er nog onder) Kijk daar maar eens. Van Essen kan echt aan alles komen.
http://www.vanessen-banden.nl/

[Voor 3% gewijzigd door BAS80 op 04-12-2009 15:28]

• TiMMieJ

TiMMieJ

BAS80 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:25:
[...]

Sow die gaat echt kaal :P

Ik heb dit weekend bij van Essen 195 16 inch Dunlop regenbanden gekocht (moeten er nog onder) Kijk daar maar eens. Van Essen kan echt aan alles komen.
http://www.vanessen-banden.nl/
Mjah ik heb een 6J porsche velg gekocht en die moet natuurlijk wel een gecupped bandje hebben aangezien hij duits moet worden. Geen extreme velgranden e.d. maar wel een te klein bandje zeg maar ;). Vandaar dat ik echt iets van 165/40/16 moet hebben. Via autobandenmarkt hebben ze enkel een nankang....

Heb denk toch een gevoel dat ik daarheen moet gaan helaas. En ja hij gaat helemaal kaal en word opnieuw gespoten. Er zit ook al een Vento front op:

[Voor 5% gewijzigd door TiMMieJ op 04-12-2009 16:54]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

165 breed zou ik echt niet doen, dan heb je flink getrokken banden, 185 is getrokken, maar niet te extreem, gewoon netjes (iig op een 7j velg). Adapters rijden trouwens ook wel klote moet ik zeggen, maar porsche velgen zullen de looks wel afmaken.

Maar erg lekker bezig! Schitterende wagen en ben erg benieuwd hoe het vordert!

Trouwens, over 8v en 16v, 8v hebben gewoon veel meer koppel onderin, ook na een hoop aanpassingen (oldscool tunen ftw), erg lekkere blokken. 16v's zijn gewoon een stuk hoogtoeriger en rijden totaal anders.
Daarom heb ik zelf ook een 8v. :)

Maar succes ermee! :)

• Toink
  • Niet online
Eindelijk was de G60 motor klaar van de revisie. Onderblok en kop zijn nu volledig gereviseerd. Vandaag met Mario van Golfcabrio.com aan de slag gegaan voor de cabrio. De afgelopen week heb ik de motorruimte gereinigd met ontvetter, voor de rest vond ik het prima zo.

Klaar voor de start:

Begonnen met het monteren van de versnellingsbak aan het blok, daar kwam al de eerste tegenslag. De onderste beschermplaat van de bak paste niet dus we zaten eigenlijk al vrij snel vast :( . Maar gelukkig had ik nog zo'n plaat liggen van een EX motor en die paste wel. Dus ook die netjes schoongemaakt en gemonteerd.

Voordat de motor erin kon moest ik eerst de aandrijfassen schoonmaken en opnieuw in het vet zetten, omdat er een wat zand op het vet zat.

Daarna de motor in de auto takelen en de steunen monteren. Dat ging best rap allemaal en rond 2u 's middags hing het blok in de auto.

Ik herhaal, het blok lag in de auto:

Vanaf dat moment was het een kwestie van schroeven en we zijn best ver gekomen vandaag.

God daim vleugelpomp wilde niet vast :):

Einde dag 1, het is zeker niet tegen gevallen:

Ik hoop de motor in de komende week verder af te monteren en dan de eerste start met een nieuwe motor. :) Dan afstellen, inrijden, olie verversen en op de rollenbank om te kijken wat het torretje doet.

• Buzzfuzz
  • Niet online

Buzzfuzz

Amiga tweaker

Toink schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:51:
Eindelijk was de G60 motor klaar van de revisie. Onderblok en kop zijn nu volledig gereviseerd. Vandaag met Mario van Golfcabrio.com aan de slag gegaan voor de cabrio. De afgelopen week heb ik de motorruimte gereinigd met ontvetter, voor de rest vond ik het prima zo.

Ik hoop de motor in de komende week verder af te monteren en dan de eerste start met een nieuwe motor. :) Dan afstellen, inrijden, olie verversen en op de rollenbank om te kijken wat het torretje doet.
Ziet er goed uit :)
Ik ken heel wat G60's die er beroerder uitzien en ook zo lopen >:)

Oh jee, rollerbank, als dat maar goed gaat (zou vast wel) :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook een ziekelijk project dit, word wel erg leuk! _O_

• BAS80
jezus, waarom heeft iedereen toch de ruimte voor dit soort projecten? Sta ik in een frigging open onderhuis carport te kloten...
Megamooie auto de type 1, een verzamelaarsobject (vind ik) :P

Vandaag ook een tegenslag gehad: De Remus Demper + uitlaat zat er met 10 minuten onder maar de exalibur II versterker weigert om aan te gaan zowel op blauw, de antenne net zoals geel (werkt zodra sleutel in het contactslot zit.)
Ik denk dat ik een ohm foutje heb gemaakt waardoor de versterker zichzelf uitschakelt.
Back to the drawing board's :P

Dit weekend heb ik aardig wat kilometers gemaakt met uitgaan en mijn conclusie is dat deze bak nog meer 'zuipt' dan ikzelf (als ik niet rij offcourse) De banden/ velgen zijn daar ook een grote schuld aan. Ik denk dat ik deze zomer toch maar 15 inch erop gooi met een hogere band en de veerklemmen eraf haal.
Ik word er ook een beetje naar van om iedere vluchtheuvel schuin op te steken met 5km/pu bij mij in de woonwijk zodat ik mijn demper of mijn voorbumper er niet afrij.....
Ook als er een vlieg op de weg zit voel ik hem al onderin mijn rug.... Looks zijn OK, maar niet inleveren aan comfort.

Maarja, eerst deze maand verhuizen van mijn binnenstad appartement naar mijn nieuwe eengezinswoning in de buitenwijken die nagenoeg klaar is en volgend jaar maar eens ècht deze bak onder handen nemen.

Eerst maar eens mijn huisje en gamingroom c.q zolder voor elkaar en dan de auto.....

• Yonni
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-10 15:23
Ben je niet bang dat je met een hobbeltje je onderblok kapot rijdt? Kennis van me heeft dat nu al voor de 2e keer gehad met zijn A4 2.8 :+ , hangt ook een beetje laag en zakt ook nog door. Oef.

Wat betreft velgjes zou ik absoluut niet (te veel) inboeten op comfort. Maar dat is persoonlijk. Ik zou wel lm willen op m'n Polo Coupé maar wil dan niet gaan stuiteren ofzo. Wieldoppen is ook niets mis mee :+ .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Toink
  • Niet online
De Cabrio is mijn zoveelste Golf 1. Naast de Cabrio G60 heb ik ook nog een originele Golf 1 GTI en een gele Golf 1 GLD diesel automaat:

GTI:

Cabrio (nummerplaat zit weer gewoon op de bumper en er zit nu een grille in met enkele koplampen):

De GL diesel (daily van m'n vriendin):

Voor dagelijks heb ik een Audi A4 Avant TDI met 140pk:

De RS4 velgen van de foto heb ik vervangen door origineel 16 inch lichtmetaal.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Yonni schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:32:
Ben je niet bang dat je met een hobbeltje je onderblok kapot rijdt? Kennis van me heeft dat nu al voor de 2e keer gehad met zijn A4 2.8 :+ , hangt ook een beetje laag en zakt ook nog door. Oef.

Wat betreft velgjes zou ik absoluut niet (te veel) inboeten op comfort. Maar dat is persoonlijk. Ik zou wel lm willen op m'n Polo Coupé maar wil dan niet gaan stuiteren ofzo. Wieldoppen is ook niets mis mee :+ .
Sja als je lager wilt heb je vaak zat aan simpele verlaginsveren, maar echt een beter weggedrag krijg je dan niet. Je kunt goedkope sets kopen maar dan heb je een auto die zwalkt en nog kans op doorveren.
Ik heb het anders gedaan, bilstein kortere schokbrekers met verlagingsveren die op elkaar zijn afgestemd. Volgens de verhalen die ik zo hoor, is het erg stug dus minder doorveren als dat ie al deed. Kost wel wat. :)

Dus ik vermoed in jouw geval dat als ie doorveert dat de schokbrekers niet stug genoeg zijn.

Hoeft niet zo stug te worden dat je idd echt op comfort inlevert, maar iets sportiever kan wel. :)

• Buzzfuzz
  • Niet online

Buzzfuzz

Amiga tweaker

BAS80 schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:03:
maar de exalibur II versterker weigert om aan te gaan zowel op blauw, de antenne net zoals geel (werkt zodra sleutel in het contactslot zit.)
Ik denk dat ik een ohm foutje heb gemaakt waardoor de versterker zichzelf uitschakelt.
Back to the drawing board's :P
Geel is inderdaad via het contact, maar rood is permanent aan, weet niet of het voor jou model ook is, maar gezien VAG alles hetzelfde heeft denk ik niet dat het anders is voor oudere types.

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-10 15:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

BAS80 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:34:
Overigens ik heb de 5 deurs versie GTI. Die zie je weinig... :*)
In een grijs verleden heb ik ook een rode MK3 GTI gehad (wel de 16v), ook een 5 deurs, met afneembare trekhaak :)
Volgens de RDW site bestaat deze GX-BT-88 niet meer.

This footer is intentionally left blank

• BAS80
Pff, word wel een geldverslindertje. Kom ik zondag bij mijn auto, linkervoorband leeg niet lek. Ik was er al bang voor wegens de vele stoeprandschade aan de velgen (Zelf de meeloper zit onder de schade) door de vrouw van de vorige eigenaar. De velg is een ei, iets te zacht en hij loopt leeg langs de velgrand.

Gisteren gelijk naar Westervoort gebeld naar van Essen en Cobra banden. Vanmiddag komen er nieuwe velgen en banden onder van15 inch. Daar gaat 1 1/2 week werken aan geld weg :/ gelukkig krijg ik over 2 weken 13de maand d'r bij....
Die band is hoger dus comfortabeler en heeft een smaller vlak dat contact heeft met de weg. Dus dat komt de rij en stuur eigenschappen ook ten goede....

• talin
  • Laatst online: 22:56

talin

My god is the sun!

eindelijks een paar foto's weergevonden van mijn boot.

Golf 2 GTI 16V edition 1992 KR die iets gekieteld is.
er zit eindelijks weer een embleemloze grille in met rood randje
de rare achterlichten zijn vervangen door een paar donker met rood.
en er zit aan de achterkant 1 sticker: loud pipes saves lives! ( een kleintje )

ding staat als aubergine op kenteken qua kleur

[Voor 14% gewijzigd door talin op 08-12-2009 12:13]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 25-10 20:11
Vraag: ik heb een Golf V 1.6FSI met climatronic maar toch zijn af en toe de ruiten aan de binnenkant beslagen (bij vertrek uiteraard). Is dat normaal? Mijn werk is (gelukkig) op een kwartiertje ofzo rijden. Kan het zijn dat de CC dan niet de tijd krijgt om de lucht genoeg warm en droog te krijgen?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• BlackFlower
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-06-2017

BlackFlower

Slaapgebrek

mekkieboek schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:16:
Vraag: ik heb een Golf V 1.6FSI met climatronic maar toch zijn af en toe de ruiten aan de binnenkant beslagen (bij vertrek uiteraard). Is dat normaal? Mijn werk is (gelukkig) op een kwartiertje ofzo rijden. Kan het zijn dat de CC dan niet de tijd krijgt om de lucht genoeg warm en droog te krijgen?
Volgens het boekje binnencirculatie en voorruitverwarming aan doen..

Groetjes!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dit is gewoon normaal, zeker met het weer wat we nu hebben. :)

@talin, nette wagen maar doe er alsjeblieft originele lampen in!

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:47:
[...]

In een grijs verleden heb ik ook een rode MK3 GTI gehad (wel de 16v), ook een 5 deurs, met afneembare trekhaak :)
Volgens de RDW site bestaat deze GX-BT-88 niet meer.
Vervaldatum APK 02-06-2008
Datum aanvang tenaamstelling 31-07-2007 (2,4 jaar)

Jup, die's weg. :)
Joopieboy schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:49:
Dit is gewoon normaal, zeker met het weer wat we nu hebben. :)

@talin, nette wagen maar doe er alsjeblieft originele lampen in!
talin schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:12:
[...]
de rare achterlichten zijn vervangen door een paar donker met rood.
[...]
:)

You save everyone, but who saves you?

• BAS80
mekkieboek schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:16:
Opzich niet helemaal vreemd met dit weer maar je kan ook wat verstopt hebben, er is namelijk een klein afwaterings gootje onder de voorruit waar een afwaterings slangetje aan vast zit. Dit is om de vocht uit je auto te laten lopen als ie opwarmt van binnen. Dit slangetje 'kan' een beetje verstopt zijn.

Of je rijdt steeds te korte afstanden, waardoor de vocht in de auto ook op tijd niet weg kan...
In jou geval met werk een kwartiertje van je huis denk ik het tweede.

@Talin
Nette bak!
Ik hoop dat mijn gebakje er ook zo uit ziet over een half jaar na wat uitdeuk rechttrek en spuitwerk.
Ik ben ook niet helemaal wild van die achterlichten, een paar 'smoked' zou beter staan....

Nou ik ben ook goed geslaagd gisteren. Bij Cobra zag ik een paar z.g.a.n. 15 inch 6 spaak Skoda velgen liggen, lekkere vette/robuuste velgen. Uiteraard gisteravond de Skoda emblemen zwart gemaakt, en er VW velg emblemen op gezet.
Nog een paar Hankook Optimo K415 er onder laten kletsen en laten uitlijnen bij van Essen.
De wielkas is nu ook mooier gevult maar mijn mk3 ligt nu wel weer bijna een CM lager. :P
Het is alsof ik een nieuwe auto terug heb, je voelt niet meer iedere vlieg op de weg en ligt als een huis op de weg. Heerlijk ik heb mijn comfort weer terug en 10x betere wegligging.
Ook kon ik voor het eerst eens goed onder de auto kijken, mwa wat laspuntjes moeten op de uitlaat en beugels. Nieuwe fuseekogels, nieuwe rubbers voor de achterwiel ophanging en andere remblokken. Dat moet volgende maand maar want ik heb een gat in mijn portemonnee gebrand. 160€ voor de banden 170€ voor de velg emblemen 32€ en 35€ uitlijnen.

Zit ik gisteravond lekker aan de Forza met een gerstenat op zolder, hoor ik me in 1x een klap! Alsof er een bom afging. Ik naar buiten en ja hooorrrrr, de carport pyromaan van Deventer is weer terug. 1 straat verder van mijn huis de auto's van het halve blok uitgebrand. Sinds vorig jaar niet meer gebeurd ;( Ik woon in exact het zelfde type huis met carport en berging eronder.

RTL 4 ochtendnieuws autobranden in Deventer
Foto's de Stentor

Het eerste wat ik heb gedaan is de mk3 uit mijn carport gehaald op de algemene parkeerplaats gezet en de mk2 diesel erin gezet. G*dver! het zou je auto maar zijn :'(

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tering wtf, dan spoor je toch ook niet als je dat doet. Wat een gek, opknopen aan de hoogste boom. :X

• PaPa
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 24-10 17:05

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Weet niet of de VW microbus al gepost is, maar imo een hele mooie conceptcar op basis van de T5. Helaas blijft het bij een concept.

• McBoom

McBoom

Broem

BAS80 schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:03:
Dit weekend heb ik aardig wat kilometers gemaakt met uitgaan en mijn conclusie is dat deze bak nog meer 'zuipt' dan ikzelf (als ik niet rij offcourse) De banden/ velgen zijn daar ook een grote schuld aan. Ik denk dat ik deze zomer toch maar 15 inch erop gooi met een hogere band en de veerklemmen eraf haal.
Ik word er ook een beetje naar van om iedere vluchtheuvel schuin op te steken met 5km/pu bij mij in de woonwijk zodat ik mijn demper of mijn voorbumper er niet afrij.....
Ook als er een vlieg op de weg zit voel ik hem al onderin mijn rug.... Looks zijn OK, maar niet inleveren aan comfort.
Wat vind je 'zuipen'? Een GTI zal nooit een zuinigheidswonder worden, ookal gooi je er wielen van een racefiets onder :P Welke maat banden zaten er eerst onder en wat zit er nu onder? En qua weggedrag scheelt het wel als er bredere banden onder zitten en de auto is laag, maar comfort.... ach, dat is sowieso overrated ;)

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07:46

SeatRider

Hips don't lie

Oh, wat vind ik die mooi!!!!! _/-\o_

Nederlands is makkelijker als je denkt

• PWM
  • Niet online
Ik heb de nieuwe GTI nog steeds wel op de shortlist staan als nieuwe bak voor januari, dan wel met ABT chip. Grootste nadeel heb ik al een keer genoemd, die 2 pijpen achter links en rechts. Dat was het ergste:

De 2010 achterlichten van de R, GTI en GTD 8)7 EDIT: Bericht is iets aangepast, ze zijn standaard op de R, optie (300,-) op de GTI en GTD.

[Voor 10% gewijzigd door PWM op 09-12-2009 15:44]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Tegen de achterkant hoef je niet aan te kijken :)

Zo vind ik de achterlichten van mijn auto (Jetta) ook heel erg mooi door de LED verlichting. Toen ik dat tegen iemand zei, zei diegene: Maar dat zie je toch niet?

[Voor 238% gewijzigd door Slasher op 09-12-2009 16:09]

• TiMMieJ

TiMMieJ

talin schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:12:
eindelijks een paar foto's weergevonden van mijn boot.

Golf 2 GTI 16V edition 1992 KR die iets gekieteld is.
Hele dikke bak!!! Zelf zou ik er iets andere velgen onder doen maar hij is erg netjes om te zien zo.

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 25-10 20:11
BAS80 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:55:
Dit slangetje 'kan' een beetje verstopt zijn.
Zal eens kijken of ik die kan vinden. Het lijkt me m.n. lastig als de wasem straks ook nog es bevriest aan de binnenkant. Dat had ik met m'n Escort ook (maar die was niet helemaal meer waterdicht op het laatst). Anders mss wat tips proberen uit het got wasem topic. Of mss een standkachel laten inbouwen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• talin
  • Laatst online: 22:56

talin

My god is the sun!

TiMMieJ schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:52:
[...]

Hele dikke bak!!! Zelf zou ik er iets andere velgen onder doen maar hij is erg netjes om te zien zo.
ik heb velgen geruild met de golf2 1.3 van mijn vrouw, daar zaten staaltjes onder heb toen een paar 3de hands op de kop getikt die er nog steeds onder zitten.
zijn wel fijne velgjes mooie dikke laklaag en goed schoon te houden, wellicht gaat ie volgend jaar even stilstaan en eens helemaal op kop door de gezinsuitbereiding en de ruimte die ik nu heb.

originele velgen op de grijze achter mijn andere hobby:

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Zo weer even een update van mijn kant:

De achterkant is nu gecleaned (strip ligt nog los ivm spuiten):

En ook nog de winterwielen met naar mijn smaak de mooiste naafdoppen. Deze gaan dan ook op de zomerwielen nadat ze gepolijst zijn en de van zomer wielen worden gespoten.

• Emiel1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:46

Emiel1984

Made in NL

BlackFlower schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:47:
[...]

Volgens het boekje binnencirculatie en voorruitverwarming aan doen..
Ik moet juist de binnencirculatie uitzetten in mijn Polo. De ventilator zet ik op stand 3 a 4. Dan is het ruit aan de voorzijde in een minuutje helemaal helder. Daarna kan ik gerust de ventilator weer op minimaal stand 1 zetten om te voorkomen dat ze weer beslaan.
McBoom schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:09:
[...]

Wat vind je 'zuipen'? Een GTI zal nooit een zuinigheidswonder worden, ookal gooi je er wielen van een racefiets onder :P Welke maat banden zaten er eerst onder en wat zit er nu onder? En qua weggedrag scheelt het wel als er bredere banden onder zitten en de auto is laag, maar comfort.... ach, dat is sowieso overrated ;)
Het telkens af moet remmen tot +/- 5km\h voor een drempel lijkt mij ook niet helemaal goed voor je verbruik. Met mijn vorige auto(honda civic hatchback) haalde ik altijd 1 op 15. Dat vond ik met mijn rijden(regelmatig 150 aantikken) heel netjes

Ik heb een VW polo 9N 3drs en mijn beste prestatie tot nu toe is (mede door achter het vrachtverkeer te rijden, wat me met 75 minuten rijden 10 minuten meer kost) 780km op 36 liter. Zowel bij het tanken voor als na heb ik echt nog na de automatische stop de tank tot het randje aangevult tot de volgende stop. Als ik 120 rijd mag ik blij zijn als ik 600 kilometer haal op 36 liter met al dat optrekken en remmen in de spits.

Ik ben normaal wel iemand die gewoon 130 wil rijden maar door de 'lagere' reiskostenvergoeding scheelt dit mij meer dan 100 euro per maand aan eigen kosten en een hoop minder stress op de weg. Meestal kom ik direct na het invoegen op de snelweg achter een vrachtwagen terecht met cruiscontrol op 90+ en stel ik die van mij ook daarop af. Door de drukte kom ik zelfs na 60km nog wel is verkeer weer tegen :+ . gebeurt mij regelmatig dat ik op de rechterbaan harder ga dan de mensen op de linkerbaan. Ik zie ook regelmatig mensen mijn idee volgen. Afgelopen week reden er is +\-10 auto's achter mij na een aantal kilometers snelweg met een vrije maar drukke linkerbaan.

[Voor 67% gewijzigd door Emiel1984 op 11-12-2009 20:05. Reden: Toevoegen reactie]

[LTS][MTS][HTS]

• BAS80
Hehe, het scheelt bij mij gelukkig heel wat. ik ben van 1 : 9 naar 1 :13 op de 100km gegaan met mijn nieuwe slofjes. :) aankomende maand de zwaar aanlopende remklauw vernieuwen dan hoop ik er 1:14 van te maken..

Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur en ik rij ook met de luxe wagen ook meestal rechts, met een gangetje van 90 tot 100. Harder hoeft van mij echt niet, dat zal wel gewenning zijn. Op de A1 kom ik regelmatig achter een Roemeen of Rus die gerust met 100 doorknappen en daar blijf ik lekker achter hangen. Ik probeer niet boven de 2500 toeren uit te komen en dat lukt aardig. Ik heb in een wiki met foto's aansluitschema's ook gevonden hoe je cruise control moet aansluiten. Voetje van het gas en tuffen maar. :+ Scheelt ook weer wat peut en rijdt relaxder.

Ik kom vaak ook weer dezelfde mensen weer tegen en 30-40 km verder tuf ik ze rechts met 90 gewoon weer voorbij, Links rijden vind ik ook vervelend om dat daar veel te veel remmers rijden. Gasten met dure leasebakken die het liefst achterin de kofferbak van hun voorganger zitten. Gevolg, constant remmen en optrekken. Vanuit de vrachtwagen kan je goed over alles heenkijken, dan zie je ook dat dit soort figuren voor opstoppingen zorgen op knooppunten. Het is dan net een rode LED bar van achterlichten en 1 km erachter moeten ze 3x harder remmen dan vooraan.
McBoom schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:09:
[...]

Dat het geen zuinigheidswonder is weet ik ook wel maar 1 op 9 ook voor een GTI met netjes rijgedrag op de snelweg is wel heel erg veel ;) Ik neem aan dat je bedoeld met bredere banden verslecht je het rijgedrag...
Er lag 16" onder, ik denk 215/40 maar dat gok ik aangezien de vrouw van de vorige eigenaar zelfs alle bandwanden nagenoeg glad heeft gekregen, mompelt iets met magnetische stoepranden.
Nu ligt er 15" 185/45 onder zie verder mijn voorlaatste post.
Zie ik dat nu goed, Porsche velgen??

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zie je goed ja. ;)

En lekker bezig met de klep TiMMieJ!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Joopieboy schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:59:
Dat zie je goed ja. ;)

En lekker bezig met de klep TiMMieJ!
Zijn inderdaad Porsche C2's. Voor mij toch wel een van de mooiste wielen voor onder een Golf 3. En Ja velen zullen mij meteen bij het foute tuning topic neerzetten maar ach ieder zijn ding. En ja ik ga ook lekker de porsche logo's er op laten zitten want het zijn velgen van Porsche. Verder is Porsche ook van Volkswagen dus maakt het allemaal niet uit.

Hopelijk komend weekend spuiten en dan verder om de velgen etc te laten coaten dan hoop ik hem begin januari weer op de weg te hebben.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou persoonlijk even wachten, net gespoten, januari is vaak een van de koudere maanden met pekel en alles, toch zonde als je je nieuwe lak gaat verpesten daardoor. :)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Joopieboy schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:02:
Ik zou persoonlijk even wachten, net gespoten, januari is vaak een van de koudere maanden met pekel en alles, toch zonde als je je nieuwe lak gaat verpesten daardoor. :)
Dan had het maar geen auto moeten worden. Het moet er gewoon tegen kunnen. Dan zou toch 3/4 van autopark Nederland met verrotte lak rijden?

[Voor 8% gewijzigd door Slasher op 14-12-2009 18:56]

• TiMMieJ

TiMMieJ

Slasher schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:56:
[...]

Dan had het maar geen auto moeten worden. Het moet er gewoon tegen kunnen. Dan zou toch 3/4 van autopark Nederland met verrotte lak rijden?
Precies het blijft wel een gebruiksvoorwerp :).

De auto is gisteravond gespoten en gaat nu weer langzaam opgebouwd worden. Wacht nog op bekleding van het hemeltje en de deurpanelen. Dus voordat dat allemaal klaar is zijn we zeker 2 weken verder en dan is de lak toch redelijk uitgehard ;). Gaat dus geen enkel probleem opleveren. Mijn 2e set C2 wielen moet ook nog gecoat worden en ook daar gaat weer wat tijd overheen.

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07:56
Slasher schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:56:
[...]

Idd, in de zomer schijnt de zon gelijk vol op de net gespoten bumper. Heb je kans op verkleuring van de nog zachte verf.

Daar hebben de fabrikanten wel rekening mee gehouden neem ik aan, dat het nooit gemiddeld en ideaal spuitweer is buiten :P

Na het spuiten wordt de verf gedroogd en kan het tegen een stootje.

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:56:
[...]

Zijn inderdaad Porsche C2's. Voor mij toch wel een van de mooiste wielen voor onder een Golf 3. En Ja velen zullen mij meteen bij het foute tuning topic neerzetten maar ach ieder zijn ding. En ja ik ga ook lekker de porsche logo's er op laten zitten want het zijn velgen van Porsche. Verder is Porsche ook van Volkswagen dus maakt het allemaal niet uit.

Hopelijk komend weekend spuiten en dan verder om de velgen etc te laten coaten dan hoop ik hem begin januari weer op de weg te hebben.
Euhh volgens mij is Volkswagen van Porsche;)

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Vanmorgen had ik bij m'n auto een knipperend koelvloeistoflampje. Toevallig net bij hele koude temperaturen. Auto is vorige maand bij een grote longlife beurt geweest. Vreemde is ook dat het lampje pas begint te knipperen zodra ik de verlichting aanzette, of is dat toeval.

Contact aantal keer uitgezet en weer aan en toen knipperde het lampje niet meer dus, en auto opgewarmt tijdens het ijsvrij maken van de ruiten. Daarna verlichting aan en geen problemen meer en gewoon 100km zonder problemen kunnen rijden. Straks bij licht ga ik het niveau van de koelvloeistof wel even bekijken, maar ik vraag me af of dit niet meer met de lage temperaturen te maken heeft?

edit 1300: was toch koelstofpeil :P

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Wom
  • Nu online
Tylen schreef op woensdag 16 december 2009 @ 07:50:
[...]

Dat dacht Porsche een tijd terug voor elkaar te krijgen ja, maar het is toch echt andersom. VW heeft 49,9% van de aandelen van Porsche in handen. In 2011 zal VAG Porsche volledig overnemen is de planning.

En dan lees je geruchten over Alfa Romeo (wat wel hevig ontkend wordt) en dan ook die aandelen aankoop van Suzuki... World Domination iemand >:)

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op woensdag 16 december 2009 @ 07:50:
[...]

Know your facts ;)

Porsche heeft heel lang geaast op VW maar op het laatste moment is het toch echt andersom gegaan ;)

http://www.rtl.nl/(/finan...w_koopt_49_in_porsche.xml

• spenky
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-06 14:50
[b][message=33071448,noline]BAS80 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:55[/message

Zit ik gisteravond lekker aan de Forza met een gerstenat op zolder, hoor ik me in 1x een klap! Alsof er een bom afging. Ik naar buiten en ja hooorrrrr, de carport pyromaan van Deventer is weer terug. 1 straat verder van mijn huis de auto's van het halve blok uitgebrand. Sinds vorig jaar niet meer gebeurd ;( Ik woon in exact het zelfde type huis met carport en berging eronder.
[afbeelding]
RTL 4 ochtendnieuws autobranden in Deventer
Foto's de Stentor

Het eerste wat ik heb gedaan is de mk3 uit mijn carport gehaald op de algemene parkeerplaats gezet en de mk2 diesel erin gezet. G*dver! het zou je auto maar zijn :'(
heeft wel flink gesneeuwd daar.. :')

Mijn golfje (5) had het koud van de week, daardoor moest ik de koelvloeistof bij vullen omdat dat door kou beetje was geschronken. Daarbij stond de auto ook nog beetje scheef waardoor die sensor net bloot kwam te liggen.
Stond grote letters STOP in me display.. Maar gelukkig viel het dus mee ;)

Frietjes

• Emiel1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:46

Emiel1984

Made in NL

Kwam vandaag zonder problemen na het werk weer thuis met mijn Polo. Echter op het ritje afhaalchinees ben ik op de terugweg bij de oprit thuis doorgegleden tegen een muurtje. Schade; Kapotte band, wielkast gescheurt en de bumper aan de voorzijde is een stukje afgebroken. Net even de band verwisseld en besloten morgen maar gewoon naar werk te gaan (omdat ik er nog maar net ben begonnen) en met het gat in de bumper en de scheur in de wielkast. Niks loopt aan gelukkig.

Iemand enig idee wat het mij ongeveer gaat kosten om de bumper te vervangen en de wielkast ? Het gaat om een Polo 9N 3drs. Ik hoop onder de 1000 euro :'( .

[Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 17-12-2009 21:12]

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee