DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Daar heb je helemaal gelijk in, helaas kan ik geen manier verzinnen om dat af te vangen ;-). Wegdek is trouwens in een kever ook wel echt iets om rekening mee te houden. Heb zelf ook wel een keer dwars gestaan (oprit snelweg, combinatie van harde wind, nat wegdek, dunne bandjes en motorblok achterin).Arfman schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:06:
[...]
Uiteraard, maar je hebt je andere weggebruikers niet in de hand. Niet elke botsing is je eigen schuld of te vermijden
Ikzelf zou in ieder geval niet willen dat mijn vriendin in zo'n auto rond zou rijden, maar ieder z'n ding.
Ik moest van de week weer een behoorlijke hoeveelheid olie bijvullen;marccom schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:42:
A3 2.0FSI AXW hier, inmiddels ruim 1,5 jaar in bezit en bijna 20k km's verder, 110k op de klok en iets meer dan 1 liter Castrol Longlife olie verder. Laatste keer dat ik bijgevuld heb was met de wintersport in januari van dit jaar, afgelopen weekend gepeild maar nog geen noodzaak om bij te vullen, kon maar heel ietsjes bij aldus de peilstok. De motor moest blijkbaar aan me wennen maar is dit nu reeds voorbij.
Starten en rare geluiden ala diesel niet echt merkbaar hier, koude start iets luidruchtig en tikkende kleppen maar na 10 seconden is dat over, na een minuutje gaat het toerental omlaag en klinkt ie gwn gezond. Je moet m ook gwn boven de 4k rpm houden, dan klinkt ie beter
Dit is al de 2e keer in ruim 60.000km dat ik olie moet vullen. Komt dat daadwerkelijk door die long-life olie? (1.9 TDI, 77kw). Mijn rijstijl is vrij relaxed (rustig warmdraaien etc), dus dat kan denk ik niet echt een probleem zijn.
De dealer geeft aan dat er long-life olie in moet, maar zou je het ook met "gewone" olie (whats in a name) kunnen proberen?
HENG HENG
Schade: Ben aan linkervoorkant geraakt. Linkerzijpaneel is kapot lamp stuk bumper stuk motorkap ingeklapt. Rechtsvoor is verzet door de klap. De vraag is nu nog of hij financieel total loss wordt verklaard of niet. Zal vanavond wel wat fotos plaatsen. Tis overigens een Golf 4 1.4 16v uit 1999 met nu 152000 op de teller. Dagwaarde zal denk ik op rond de 3,5-4000 euro worden geraamd. Als de hele neus ontzet is en er carosserie schade is dan denk ik dat hij getotalled is. Mazda is overigens wel total loss. Was oud barrel en de golf is er ongeveer 50cm ingeschoven, lekke radiator (volledig ingedeukt en weggedrukt) en hele voorkant ingedeukt.
We hebben beide overigens geen fysiek letsel. Ik ben gelukkig allrisk verzekerd hij is WA verzekerd. Gelukkig toch lekker eigenwijs geweest en gekozen voor WA-Casco voor de eerste 2 jaar
Ben al aan het kijken naar een nieuwe auto. Moet een diesel worden want ik rij 140 km per dag (alleen werkverkeer, prive komt er nog es 20-30 bij ofzo). Heb deze golf vanaf december vorig jaar in mijn bezit gehad tot nu toe.
Is er hier nog iemand die een golf 4 diesel kwijt moet?
Mijn Golf IV is gisteravond ook verminkt! Maakte gisterand een u bocht na het stoplicht om voor huis te parkeren, kom weer in lijn met de rijbaan en zie links een auto recht op mij afkomen. Blijkt het een buurman te zijn van 5 huizen verderop die achter mij aanrijdend hetzelfde deed, niet oplettend dacht dat ik zoals 99,9% van het verkeer daar gewoon linksaf ging en de u bocht wat scherper maakte en tot zijn verrassing mijn zijkant in zijn baan vond. Toen hij wilde remmen schoot zijn voet ook nog van de rem...
Weinig vaart, maar mijn schade is waarschijnlijk wel €1500 excl btw. Hij alleen een kapotte koplampunit en deuk in de bumper van zijn oude Carisma. Zo maak je kennis met je buren!
Gelukkig was hij schuldbewust (niet opgelet), zodat we na het eten zonder veel gedoe samen het schadeformulier konden invullen.
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP
Verwijderd
Speedster = poor man's cabriolet...._ferry_ schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:31:
Zie dat er hier een hoop met een kever zijn, ik heb er ook 1 sinds een maand:
[afbeelding]
[afbeelding]
Met dagen zoals deze heerlijk om in te rijden, Motorisch moet er wellicht nog wat aan gebeuren (koppeling slipt soms bij vol gas, dus mogelijk versleten of keerring lek) en hij rijd 1:6, dus ontsteling ff afstellen ofzo. Maar dat komt van de winter denk, nu is het nog goed weer, en dus lekker rijden! Al diverse puntjes bijgewerkt, telkens weer een stapje verderZoals wieldoppen er op gezet, speakers ingebouwd, koplampen voorzien van gepolijst aluminium aan de binnenkant, benzine meter geplaatst. En binnenkort alle krasjes en putjes bijwerken met de airbrush.
Verder geen grote plannen, ben al lang blij dat ik een eigen auto heb en hij is naar mijn smaak. Alleen de voorkant zou wat mogen zakken, geen 6cm van een set dropped spindels, maar een cm of 3 a 4 is prima.
No offence, maar ik snap niet dat mensen het mooi vinden
Een kever met een afgezaagd dak, waar de dakstijlen zelfs nog van door lopen.
Toch leuk dat je het virus te pakken hebt
Ik heb laten weten over de telefoon dat ik wel gehecht ben aan mijn auto en dat ik hem het liefst wil behouden... weet niet of dit een stomme actie was maar ik moest het gewoon even kwijt
Mooi kut is dit! heeft iemand ervaring met de uitkering van geld voor je auto? Mijn collega zei dat de verzekering de waarde van de auto in gaat schatten en een aantal slopers op het wrak laten bieden. Je krijgt dan sowieso geld van de verzekeraar. Of je de auto zelf wil verkopen of aan slopers is dan je eigen keuze. Ik weet niet precies hoe dit werkt. Ik zal vanavond mijn polis even doorlezen hierover.
De dagwaarde was ongeveer 4000 schat ik zelf (en via autodna.nl). Echter zal dit ongetwijfeld lager liggen!
Hopelijk krijg ik nog een goeie 3-3500 euro. Anders gaat het wel lastig worden om een nieuwe leuke auto te kopen.
Kortom, kut met peren.
Tjah, ik kan er niet van wakker liggen. Vind het juist een beetje op een hot rod achtig iets lijken zo met die lange rondlopende achterkant. Staat 'm prima.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:28:
[...]
Speedster = poor man's cabriolet....
No offence, maar ik snap niet dat mensen het mooi vinden![]()
Een kever met een afgezaagd dak, waar de dakstijlen zelfs nog van door lopen.
Toch leuk dat je het virus te pakken hebt
Ieder koopt wat ie leuk vind, en deze vond ik IIG een heel stuk leuker dan een non-cabrio van dezelfde prijs. (met roest in alle hoekjes) En een 60'er ofzo kost gewoon veel meer in aanschaf en vervanginsdelen.
En dakstijlen zijn bij deze amper meer te vinden, aangezien het een top-chop is, met zijruiten uit 1 stuk.
[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 02-10-2009 15:09 ]
Ik kan in het bezit komen van een Volkswagen Polo 1.4 Milestone .
Heeft belachelijk weinig gelopen (7500 km), is letterlijk van een oud vrouwtje geweest en is 1 keer per week gebruikt, dus heeft niet lang stilgestaan.
Het andere belangrijke is dat het een automaat is.
Nu wil ik graag advies hoeveel deze nog waard is en hoeveel ik aan belasting etc moet betalen aangezien ik er totaal geen verstand van heb.
Mocht het binnen mijn budget zijn, en als jullie denken dat het goed is dan laat ik er een monteur naar kijken, om zeker te weten dat alles goed is
Alvast bedankt voor de tips en vooral hoeveel dit nog waard is.

Schroefset, 18 inch velgen met goodyear eagle f1 bandjes, behoorlijk getrokken, 1.6 was het, ding stuiterde als een malle, en zelfs door een goot rijden was onmogelijk. Verder wel een super gave en nette wagen, beige interieur en alles.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Ligt er aan van welk jaar dat ie is, maar een 2005 model zou je 12000 moeten neertellen.painkill schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:57:
Ik kan in het bezit komen van een Volkswagen Polo 1.4 Milestone .
Heeft belachelijk weinig gelopen (7500 km), is letterlijk van een oud vrouwtje geweest en is 1 keer per week gebruikt, dus heeft niet lang stilgestaan.
Het andere belangrijke is dat het een automaat is.
Nu wil ik graag advies hoeveel deze nog waard is en hoeveel ik aan belasting etc moet betalen aangezien ik er totaal geen verstand van heb.
2001 model zou zo'n 6500 euro moeten opbrengen.
1999 zou je maar 3000-3500 kosten.
1996 mag rond de 1000 euro kosten.
You do the rest of the math
Polo uit 2005 model 12k? Ok automaat maar dan nog lijkt me toch wel onder de 10kVerwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:11:
[...]
Ligt er aan van welk jaar dat ie is, maar een 2005 model zou je 12000 moeten neertellen.
[ Voor 79% gewijzigd door Slasher op 03-10-2009 19:29 ]
Elect a clown, expect a circus.
tja wat je net noemt, subtiel is ie niet, traag welJohanH schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:07:
Vandaag iets leuks als inruiler gehad bij mij op het werk:
[afbeelding]
[afbeelding]
Schroefset, 18 inch velgen met goodyear eagle f1 bandjes, behoorlijk getrokken, 1.6 was het, ding stuiterde als een malle, en zelfs door een goot rijden was onmogelijk. Verder wel een super gave en nette wagen, beige interieur en alles.
Verwijderd
Mijn kever heeft een nieuwe achterkant

Baja style

Begint weer op een kever te lijken
De vorige post, betreffende een kever, waar de betreffende man/vrouw uren heeft in gestopt totaal te negeren.Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:11:
[...]
Ligt er aan van welk jaar dat ie is, maar een 2005 model zou je 12000 moeten neertellen.
Het is er 1 uit 1996, ik heb verder even gezocht, en veel sites zeggen dat hij nog 1800 kost, wat op marktplaats zelfs verhoogd word naar 1800 als hij 200K gelopen heeft.
Maakt het dan echt zo weinig uit hoeveel KM hij heeft gelopen?
Ps. De garage heeft er 1500 voor geboden, dus die 1000 is sowieso niet terecht
Dit is hem -->

De huidige eigenaar heeft hem 8 jaar. En 4 jaar geleden is hij overgespoten en motor gereviseerd.
We gaan hem volgende week Zaterdag ophalen.
Traag was ie zeker, vooral op 18 inch, mja voordeel is wel dat je niet snel te hard zal rijden eer je bij de volgende hobbel bent.GoldenSample schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:42:
[...]
tja wat je net noemt, subtiel is ie niet, traag wel
Lekker kleurtje! Was die van fabriekswege ook oranje? Valt lekker op, veel plezier ermee!WiLLoW_TieN schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:01:
We zojuist een oranje 1200cc Kever uit 1978 gekocht![]()
Dit is hem -->
[afbeelding]
De huidige eigenaar heeft hem 8 jaar. En 4 jaar geleden is hij overgespoten en motor gereviseerd.
We gaan hem volgende week Zaterdag ophalen.
Vergeet volgende week geen uitgebreidere fotoserie te plaatsen
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Km's zeggen wel wat over de staat maar leeftijd bepaalt meer de waarde.painkill schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:40:
[...]
De vorige post, betreffende een kever, waar de betreffende man/vrouw uren heeft in gestopt totaal te negeren.
Het is er 1 uit 1996, ik heb verder even gezocht, en veel sites zeggen dat hij nog 1800 kost, wat op marktplaats zelfs verhoogd word naar 1800 als hij 200K gelopen heeft.
Maakt het dan echt zo weinig uit hoeveel KM hij heeft gelopen?
Ps. De garage heeft er 1500 voor geboden, dus die 1000 is sowieso niet terecht
Als je een nieuwe hebt en je hebt em net de showroom uit gereden dan is er al 1000 of nog meer euro af.
En je hebt soms meer garantie op een computer dan een auto, dus dat zegt nogal wat.
Dat oud vrouwtje kan er wel weinig mee gereden hebben, maar heeft ze er netjes mee omgegaan ?
Dus beurt op tijd, niet aan het begin van koude rit gelijk vol gas geven, controle op olie e.t.c.
Anyway, als je denkt dat ie meer waard is dan 1500 dan in dit geval klopt dat wel, want meeste sites gaan er vanuit dat er sowieso meer dan 50K mee gereden is.
Maar ik zou toch niet meer dan 2500 doen omdat het een auto van 12 jaar oud is, maar als starter auto idiaal, zeker met een automaat.
Ik ben meteen opzoek gegaan naar wat nieuws. Alfa 147 Seat Ibiza Seat Leon Audi A3. Maar allemaal niet wat ik zoek. Ik ben dus weer beland bij Golf 4
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
mja, ik had ook gevraagd naar het aantal eigenaars. Dat zou hij vanmiddag uitgezocht hebben. Ze leveren 6 maanden bovag garantie en hebben NAP voor deze auto. Dus dat zou wel goed moeten zitten. Mijn vorige golf had ook maar 122000 en was uit 1999. Dus alles kanTimmert schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:45:
Beetje lage km stand voor dat bouwjaar?
het gaat om deze auto:
http://voorraad.wheelerde...620e/details/?sid=1913805
[ Voor 12% gewijzigd door Proqzor op 12-10-2009 14:01 ]
(Te) Lage km stand ? Waar heb je het over ...Timmert schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:45:
180k/9 = 20k per jaar.
Als je 30 km van je werk afzit en 5 dagen per week werkt kom je uit op ongeveer.
30km*2(heen en terug)*5 dagen*52 weken = 160 000 km per jaar.
@Proqzor Heb een jaar terug is in een 1.9 TSI gereden. Daar wordt je heel droevig en bang van
[ Voor 29% gewijzigd door Emiel1984 op 12-10-2009 14:25 ]
[LTS][MTS][HTS]
Die knappen er bovendien niet bepaald van op als je zo weinig km's rijdt. Iets met niet warm worden enzo.
Ik zal even kijken wat er op de NAP staat. Wie weet is het een ex leaser en de laatste jaren voor woon verkeer gebruikt zeg maar.Timmert schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:19:
Ja prima, maar dan rij je toch geen diesel?
Die knappen er bovendien niet bepaald van op als je zo weinig km's rijdt. Iets met niet warm worden enzo.
Ik heb zelf wel een paar keer diesel gereden.Emiel1984 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:18:
[...]
(Te) Lage km stand ? Waar heb je het over ...
180k/9 = 20k per jaar.
Als je 30 km van je werk afzit en 5 dagen per week werkt kom je uit op ongeveer.
30km*2(heen en terug)*5 dagen*52 weken = 160 000 km per jaar.
@Proqzor Heb een jaar terug is in een 1.9 TSI gereden. Daar wordt je heel droevig en bang van. Had veel minder vermogen dan mijn 1.2 benzine. Volgens mij wil je met een diesel ook gewoon een Turbo uitvoering hebben of niet ? Heb zelf nog niet in een goede diesel gereden zonder turbo.
Eerste was een 307 SW diesel, geen id watvoor motor
maar idd een turbo is eigenlijk wel een must. Kijk maar naar de HDI motors van peugeot. Vaak tegen de 2 liter aan zelfs in 206'jes maar dan nog echt behoorlijk traag. De TDIs van vw zijn wel redelijk rap geloof ik. Stock TDi is ongeveer even snel als een 1.4 16 klepper.
[ Voor 67% gewijzigd door Proqzor op 12-10-2009 14:48 ]
Ik heb alleen wel een paar dingen gezien waar ik niet over te spreken ben. Enkele panelen lijken niet goed op hun plaats te zitten. Namelijk de achterklep (sluit niet goed aan bij achterlicht). Daarnaast lijkt de rechterdeur een klein beetje verplaatst te zijn. De naad aan de voorkant van de deur is kleiner dan die aan de andere kant. Dit kan zo versteld zijn ivm een suis bij hogere snelheid ofzo maar ik vond het maar raar! Op de NAP stond niks van schade. De auto heeft echter wel 3 particuliere eigenaren gehad daarnaast is hij nog in een paar keer in bezit van een bovag garage geweest oid. (of dealer).
Wat zeggen jullie ervan?
Geen snelheidsmonster, maar gewoon een lekkere comfortabele auto die prima rijdt. Heb hem van het weekend opgehaald en zal binnenkort nog even wat foto's maken.
Die Golf TDI's trekken inderdaad vrij hard. Ik heb zakelijk regelmatig in een Golf IV Variant TDI (130 pk) gereden. Dat ging als de brandweer.Proqzor schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:05:
nou ik heb er even in gereden. Wat een vermogen! ik ben helemaal weggedrukt in mn stoel ivm mijn oude auto!
Ik heb alleen wel een paar dingen gezien waar ik niet over te spreken ben. Enkele panelen lijken niet goed op hun plaats te zitten. Namelijk de achterklep (sluit niet goed aan bij achterlicht). Daarnaast lijkt de rechterdeur een klein beetje verplaatst te zijn. De naad aan de voorkant van de deur is kleiner dan die aan de andere kant. Dit kan zo versteld zijn ivm een suis bij hogere snelheid ofzo maar ik vond het maar raar! Op de NAP stond niks van schade. De auto heeft echter wel 3 particuliere eigenaren gehad daarnaast is hij nog in een paar keer in bezit van een bovag garage geweest oid. (of dealer).
Wat zeggen jullie ervan?
Zoals hierboven al gezegd zou ik inderdaad even rustig verder kijken. Er zijn er genoeg te vinden.
Als je het niet helemaal vertrouwt, niet doen.
Overigens waren er geen andere kleuren op. Alleen die naden. Ik heb em gereserveerd, ik zal kijken of ik iemand anders voor second opinion kan vragen om te kijken
Voor de rest erg te spreken over de auto maar ik ben ook niks anders gewend van Volkswagens
oh daarnaast is mijn probleem dat ik elke dag naar groningen moet wat op zon 140 km per dag neer komt. Ik heb zelf geen vervoer meer dus ik heb dringend wat nodig
[ Voor 37% gewijzigd door Proqzor op 12-10-2009 19:50 ]
Verwijderd
Betreft een Golf IV, bouwjaar 2000
Mag je je huurauto ook posten?
Deze wil ik jullie niet onthouden..

VW Chico/ Citi Sport 1.4i met nog geen 3k op de klop toen ik hem oppikte.
Rijd erg goed als je je bedenkt dat het jaren '80 techniek als basis heeft. Alleen jammer dat hij geen Airco en stuurbekrachtiging had.
Ik zou best de 1.8 willen importeren als dat een beetje betaalbaar is...
mmm http://search.autotrader....0&y=6&id=200939186143886#
100000rand is toch wel aan de prijs (zeker als je nog moet importeren)
Wikipedia: Volkswagen Citi Golf
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mijn Lupo 3L uit december 2000 heeft ook nog maar net 125.000 op de teller staan. Sinds een aantal jaren loop ik naar het werk en is hij enkel voor alle (foto)uitstapjes. Mijn wegenbelasting is natuurlijk wel veel en veel lager.Timmert schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:45:
This footer is intentionally left blank
OMG

Signatures zijn voor boomers.
En de citi/chico maak ook nog een gebruik van een modernere motor dan de Golf I volgens mij dus moet je voorstellen..Maasluip schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:47:
[...]
OMGen nu nooit meer zeuren dat auto's niet zuiniger zijn dan vroeger. 1:8 voor de 1.8 versie. Zelfs het vorige model Golf R32 is zuiniger dan dat. En een stuk sneller. En groter. En veiliger. En comfortabeler.
Dit is alleen wel een cooler model
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 19-10-2009 11:54 ]
VW T5 met 556PK en een topsnelheid van 290km/h

[YouTube: http://www.youtube.com/v/JK3hoQ2TKF0]
[YouTube: http://www.youtube.com/v/q-1HPd1L84I]
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Verwijderd

Nieuwe spatbordranden.

Nieuw achter paneel

Past best aardig denk ik zo

Happy me
Nu kan ik aan een leuke prijs aan een andere bak geraken die past. Maar mijn vraag is vooral, is het makkelijk te doen om deze zelf te vervangen? Dan denk ik aan, is het doenbaar om dit op een dag sleutelen voor elkaar te krijgen. Heb nog niet veel ervaring met sleutelen aan wagens. Ben wel zelf bezig met de restauratie van een volvo uit 72, en dat lukt tot nu toe toch aardig. Ook durf ik wel stellen dat ik vrij handig ben.
Moet er naast de bak nog andere materialen voorzien worden (pakkingen of zo)?
Het is de bedoeling om de wagen in de verkoop te gooien. We zijn enkel nu even aan het oriënteren of we dit gaan doen met reeds een andere bak, of gewoon aanbieden met defecte bak.
Echt gaaf ja, met Fabia dashboardToolkiT schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:54:
[...]
En de citi/chico maak ook nog een gebruik van een modernere motor dan de Golf I volgens mij dus moet je voorstellen..
Dit is alleen wel een cooler model
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Goede voorbereiding is half werk. Dus ja, pakkingen enz zou ik zeker bij de hand hebben.Youk schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:04:
Moet er naast de bak nog andere materialen voorzien worden (pakkingen of zo)?
Ik breng mijn trouwe auto binnenkort voor 1000 euro maximaal, naar de garage. Laat alles nalopen, en vooral motorisch repareren. Er zit ruim 266.000KM erop nu (26k door mezelf in een half jaar tijd

ontbrekend mistlicht na bezoek wasstraat
Mijn plan is dus om een eenmalig een reparatie nog te geven, op te rijden en dan kijken voor een nieuwe auto. Golf 5 of 6 GTI leek me wel mooi.
En voor 1000 euro aan reparatie? Ik denk dat ik naar schatting daar wel bij kom. Versnellingsbak, koppelingsplaten zijn niet al te best meer, zeker niet na een nachtje te hebben gescheurd in grind, zand en modder. De motor verliest tov dat ik 'm had met de dag van vandaag steeds meer vermogen. Waarbij in z'n 2 zo naar de 70 was is het nu bijna de helft meer aan tijd voor nodig, ook de homokineet en dergelijk ratelt bij het maken van een bocht + gas, ook niet al te best, en er zullen bij een controle vast en zeker nog punten bijkomen die ik zelf nu over het hoofd zie. Ook de riemen, inclusief waterpomp wil ik vervangen hebben.
Bijzonder om dat je eerder in dit topic geroepen hebt dat de maandlasten van een Seat Leon je zorgen baarde, dat moet je ook niet aan een Golf 5 of 6 GTI beginnen (Golf 6 GTI kost nu 40k)Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 07:20:
Mijn plan is dus om een eenmalig een reparatie nog te geven, op te rijden en dan kijken voor een nieuwe auto. Golf 5 of 6 GTI leek me wel mooi.
[ Voor 255% gewijzigd door Slasher op 05-11-2009 08:30 ]
Verwijderd
Als ik 'm in de verkoop zou zetten, in deze staat krijg ik er erg weinig voor terug. Voer ik de grootste aantal reparaties uit en is hij volledig rijklaar zonder gezeik, krijg ik er een bedrag voor terug waar ik erg bedroevend van wordt. Ook al zou ik morgen een ongeval krijgen en hij wordt total loss verklaard, wordt ik nog droeviger

M.a.w ik vind het een hele leuk bak en iets te zonde om voor weinig geld nog te verkopen. Ik hou 'm liever zelf, repareer 'm en rij er zelf plezierig mee rond.
Of zie ik dat nou verkeerd?
maandlasten is op het moment het probleem niet meer. Ik heb al een aanbieding gehad om een Leon te kopen voor 6k met een dagwaarde van ruim 10k. Maar 1 onderdeel stuk en je betaald je scheel. Doe dat met een golf en je kan het kapotte onderdeel zo van de sloop voor bijna niets halen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 08:30 ]
Dan zou ik maar niet aan een Golf V of VI beginnenVerwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:29:
maandlasten is op het moment het probleem niet meer. Ik heb al een aanbieding gehad om een Leon te kopen voor 6k met een dagwaarde van ruim 10k. Maar 1 onderdeel stuk en je betaald je scheel. Doe dat met een golf en je kan het kapotte onderdeel zo van de sloop voor bijna niets halen
Nee zeker niet, maar als je blijkbaar het budget voor een GTI hebtVerwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:29:
Je moet van een VW golf houden of niet
[ Voor 22% gewijzigd door Slasher op 05-11-2009 08:34 ]
Verwijderd
Ik zeg ook niet dat ik per direct een andere auto ga kopen ...Slasher schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:32:
[...]
Dan zou ik maar niet aan een Golf V of VI beginnen
Als ik wil haal ik de 350k nog wel met mijn Golf 3
waarop basseer je dat leon onderdelen duur zijn? Leon is een golf, dat wist je wel toch? Als ik aan 6-10k denk dan kom je bij een leon uit het jaar 2000-2003. Dit zijn echt golfjes. Iemand heeft het me laatst nog haarfijn uitgelegd, ligt een polo onderstel onder. Alleen qua bodywork is hij misschien ietsje schaarser dan een golf 4 maar dan nog zijn hier in nederland echt ontiegelijk veel leon op de weg. Ik zie er hier in het noorden bijna net zoveel rondrijden als golf 4s.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:29:
Je moet van een VW golf houden of niet
Als ik 'm in de verkoop zou zetten, in deze staat krijg ik er erg weinig voor terug. Voer ik de grootste aantal reparaties uit en is hij volledig rijklaar zonder gezeik, krijg ik er een bedrag voor terug waar ik erg bedroevend van wordt. Ook al zou ik morgen een ongeval krijgen en hij wordt total loss verklaard, wordt ik nog droeviger
M.a.w ik vind het een hele leuk bak en iets te zonde om voor weinig geld nog te verkopen. Ik hou 'm liever zelf, repareer 'm en rij er zelf plezierig mee rond.
maandlasten is op het moment het probleem niet meer. Ik heb al een aanbieding gehad om een Leon te kopen voor 6k met een dagwaarde van ruim 10k. Maar 1 onderdeel stuk en je betaald je scheel. Doe dat met een golf en je kan het kapotte onderdeel zo van de sloop voor bijna niets halen.
ik zal vanmiddag even fototjes maken van mn nieuwe auto
[ Voor 6% gewijzigd door Proqzor op 05-11-2009 09:13 ]
Inderdaad, maar als Jism het onderhoud niet kan/wil betalen moet je niet zo'n auto rijden. Aanschaffen is makkelijker dan onderhoudenProqzor schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:12:
[...]
waarop basseer je dat leon onderdelen duur zijn? Leon is een golf, dat wist je wel toch? Als ik aan 6-10k denk dan kom je bij een leon uit het jaar 2000-2003. Dit zijn echt golfjes. Iemand heeft het me laatst nog haarfijn uitgelegd, ligt een polo onderstel onder. Alleen qua bodywork is hij misschien ietsje schaarser dan een golf 4 maar dan nog zijn hier in nederland echt ontiegelijk veel leon op de weg. Ik zie er hier in het noorden bijna net zoveel rondrijden als golf 4s.
Verwijderd
Omdat ik de rekening van de dealer gepresenteerd kreeg toen ik met de Leon van mijn ouders ooit een keer een muurtje had geschampt. Hoe dat ontstaan was doet er verder niet toe, maar voor een kras zo groot als een bankpasje moest wel een compleet nieuwe kap worden gemonteerd voor de som van 400 euro. De auto was all-risk verzekerd dus die rekening betalen was niet nodig. Maar het doet je wel even schrikken terwijl je bij een golf 3 bijv, even langs de Lutte in oldenzaal nog geen paar tientjes betaald. De kans dat je een Leon op een sloop treft is vrij klein. En daarnaast zou de boel nog identiek moeten worden overgespoten.Proqzor schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:12:
[...]
waarop basseer je dat leon onderdelen duur zijn?
Fixed.Slasher schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:13:
[...]
Inderdaad, maar als Jism het onderhoud niet kan/wil betalen niet voor onverwachte dure uitgaves moet je niet zo'n auto rijden. Aanschaffen is makkelijker dan onderhouden
Mijn advies aan jou: Geen dure auto kopen.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:03:
Omdat ik de rekening van de dealer gepresenteerd kreeg toen ik met de Leon van mijn ouders ooit een keer een muurtje had geschampt. Hoe dat ontstaan was doet er verder niet toe, maar voor een kras zo groot als een bankpasje moest wel een compleet nieuwe kap worden gemonteerd voor de som van 400 euro. De auto was all-risk verzekerd dus die rekening betalen was niet nodig. Maar het doet je wel even schrikken terwijl je bij een golf 3 bijv, even langs de Lutte in oldenzaal nog geen paar tientjes betaald. De kans dat je een Leon op een sloop treft is vrij klein. En daarnaast zou de boel nog identiek moeten worden overgespoten.
Ik rij in een redelijk dure auto, ik kies daarvoor en laat ook de dealer de auto onderhouden, en bij schade (nog nooit gehad) zou ik er ook voor kiezen om bij een goed schadebedrijf herstel mijn auto eventueel laten herstellen. Ik heb blijkbaar dat geld er voor over, als je dat niet hebt kun je beter in een auto van 15 jaar oud rijden, en niet in een dure GTI. De GTI's die op de sloop liggen kun je niets meer mee die zijn allemaal tegen een boom gereden
[ Voor 98% gewijzigd door Slasher op 05-11-2009 10:13 ]
Dat is wel een dealer he, die rekenen zich lekker rijk. Maar ik denk dat de vergelijking tussen een leon en een golf 3 niet erg eerlijk isVerwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:03:
[...]
Omdat ik de rekening van de dealer gepresenteerd kreeg toen ik met de Leon van mijn ouders ooit een keer een muurtje had geschampt. Hoe dat ontstaan was doet er verder niet toe, maar voor een kras zo groot als een bankpasje moest wel een compleet nieuwe kap worden gemonteerd voor de som van 400 euro. De auto was all-risk verzekerd dus die rekening betalen was niet nodig. Maar het doet je wel even schrikken terwijl je bij een golf 3 bijv, even langs de Lutte in oldenzaal nog geen paar tientjes betaald. De kans dat je een Leon op een sloop treft is vrij klein. En daarnaast zou de boel nog identiek moeten worden overgespoten.
[...]
Fixed.
Nieuwere autos kosten nou eenmaal meer, en het maakt wat dat betreft echt nauwelijks wat uit of je nou een golf 4 of een leon koopt
Verwijderd
Wat is 1000 euro in een auto steken uit '92 om er vervolgens nog een jaar verder mee te rijden? Een auto vergroot je wereld zowiezo en er plezier van maken mag ook best wel wat kosten.
Gezien de horrorverhalen van verschillende dealers, auto's en 2dehands verkoop (o.a km-stand enz, verborgen gebreken) rij ik liever de auto waar ik plezier uit haal, en zelf ook kan laten repareren door een vertrouwde dealer bij mij in de buurt. Who cares. Liever een fiks bedrag zo nu en dan in een auto steken dan over een half jaar met pech langs de weg. Tot nu toe heeft mijn auto me op bijna alle vlakken niet laten zitten.
Mwa 1000 euro is best veel geld als je er naar kijkt wat je er nog meer mee kan doen. Ik weet niet hoeveel je nog voro je auto kan vangen, zit op werk dus nu even geen tijd om vergelijkend materiaal te zoeken op het internet. Maar stel je krijgt nog 1000 euro slooppremie. Dan heb je dus samen met die 1000 reparatie nog 2000 om een ander autotje uit te zoeken. Als je dat verdubbelt en je gaat langs wat vertrouwde garages bij je in de buurt, wat rondspeurt in de regio en advies vraagt aan vrienden familie of hier op het forum dan kan je echt een hele leuke golf 4 kopen. Mijn oude golf 4 was nog in nieuwstaat, blok had wel 150k gereden maar had nog 4k opgeleverd. Dan ben je 4k kwijt voor een auto waar je nog jaaaaren plezier van kan hebben.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:56:
De vergelijking was inderdaad krom. Aan de ene kant wil ik dolgraag een luxere auto rijden, aan de andere kant zitten daar nu eenmaal fikse kosten aan verbonden. In de periode dat ik mijn Golf 3 heb heb ik maar 1x schade gereden, en dat was een straatsteen over het hoofd gezien bij het maken van een bocht. Een kras rechtsonderin de auto, maar thats it. Een beetje nieuwe lak doet euvels. En dat kost ook geen 400 euro voor een nieuwe kap inderdaad.
Wat is 1000 euro in een auto steken uit '92 om er vervolgens nog een jaar verder mee te rijden? Een auto vergroot je wereld zowiezo en er plezier van maken mag ook best wel wat kosten.
Gezien de horrorverhalen van verschillende dealers, auto's en 2dehands verkoop (o.a km-stand enz, verborgen gebreken) rij ik liever de auto waar ik plezier uit haal, en zelf ook kan laten repareren door een vertrouwde dealer bij mij in de buurt. Who cares. Liever een fiks bedrag zo nu en dan in een auto steken dan over een half jaar met pech langs de weg. Tot nu toe heeft mijn auto me op bijna alle vlakken niet laten zitten.
Horrorverhalen kan je tot op een zeker niveau echt heel erg goed inperken. kijk naar garages met bovag garantie en autos met een NAP. Ex leasers zijn over het algemeen goeie autos. Als een NAP aangeeeft dat een auto veel eigenaren heeft gehad en het onderhoudsboekje is niet ingevuld dan moet je daar heel goed mee uit kijken. Je kan je auto die je leuk vind laten keuren voor 100 euro. Of je gaat langs een garage in de buurt en vraagt hun om er even naar te kijken met de belofte dat je er later het onderhoud doro wil laten doen. Daarnaast kijken of er schade mee is gereden, kan ook via NAP (geregistreerde schade) of via iemand die er verstand van heeft.
Daarnaast het bedrijf waar je de auto kan kopen even nazoeken op het internet, gewoon intypen in google en als je dan op de eerste pagina al tros radar tegen komt weet je genoeg
[ Voor 20% gewijzigd door Proqzor op 05-11-2009 11:05 ]
1k investeren in een normale III, get a life. Koop dan een GTI ofzo, die zijn tenminste nog iets waard.
Verwijderd
Ik had inderdaad een chip gekocht via Ebay die de Golf 3 AAM van 75PK naar maximaal 92PK zou liften. Het betrof geen custom chip, maar een one for all. Of in feite, een chip dat uit een getunede golf 3 gehaald was. Zekerheid had je nooit, maar meer als een andere mapping / ontsteking en toevoer in brandstof had je niet.
Daarnaast had ik de hele ECU uit elkaar getrokken, trof daar dezelfde chip aan maar dan vastgesoldeerd. Soort oude 386 Ami-bios chip met aan beide kanten minimaal 10 a 12 pootjes. Omdat ik mijn Golf 3 slopen kon door een simpele fout heb ik die chip er nooit ingestoken.
En ja, er zijn 2 modellen van de AAM. 75 & 92PK. Er werd van alle kanten beweerd dat bij beide motoren een zwaardere nokkenas enz aanwezig was, maar daar was niets van waar. Volkswagen heeft 2 auto's met de motorcode AAM op de markt gebracht met 75 & 92 PK met als enige verschil een andere mapping.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Met mijn vorige auto een nieuwe Escort had ik alleen maar elektronische problemen, dit is starten en lopen

De bendix blijft een beetje hangen en de koppelingsplaten knarsen als je niet goed in de toeren terugschakelt in z'n 2, en ik moet ff de kleppen(50€) laten stellen en de motorkap laten spuiten (100€) de enigste 2 dingen wat ik niet zelf kan....
2 leuke klusjes voor de lente voor mezelf, dit blijft ook betaalbaar. Met mijn laatste auto een Escort '97 1.4i CL (laatste model met Mondeo motor) had ik sluiting zitten in mijn richtingaanwijzer, de fcking hele auto wou niet meer starten door een beveiliging in de zekeringskast. Met deze Golf is het een draadje of zekering lospeuteren en rijen maar!!
Ik heb hem al omgedoopt tot mijn 'Sherman' tankje, hij maakt herrie(klepstelling) ziet er niet uit, klein stug door de nieuwe schokdempers maar een wegligging als een huis. Dus je voelt ieder bobbeltje in de weg, altijd ff hoesten en proesten met een koude motor maar het loopt altijd :)Volgende week ga ik verhuizen en Zat. had ik er een tandem asser erachter hangen, ik moest bij Leen Bakker 4 kasten en een tafel halen, de Tandem woog 950kg met zeker 500kg aan kastplanken ofwel bouwpakketten, ik reed er mee weg alsof ik er geneens een aanhanger achter had
Ik moet alleen nog de radio inbouwen, waar zoals gewoonlijk is alles tot de kabelboom afgeknipt en met stekkerblokjes aan elkaar gemaakt.
Ik ben verdomd blij

Hier kan ik tenminste nog zelf aan sleutelen
[ Voor 0% gewijzigd door BAS80 op 05-11-2009 13:54 . Reden: 'is' Tic... ]
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
- Picture Navigation (JPEG met in de EXIF de GPS coordinaten, welke je vanaf een SD Card laad)
- Tijdens het rijden een verkeersboord met de plaatselijk toegestane snelheid

Dat zijn voor mij de eerst opvallende feautures. Verder is 'ie (naar zeggen) sneller geworden, en zitten er andere verbeteringen in.
Al met al was het even een uur (!) met knikkende knieen zitten voor de update, maar uiteindelijk zonder problemen gelukt.
Nee, je hoeft mij niet om een kopietje van deze FW update te vragen
Officiele lijst:
- Voice Control (requires microphone – see note below)
- Speed Limit Display
- Stability Improvements
- Faster Startup!!
- Display OPS and RVC at the same time
- SDHC 32 GB Support (HW04 and above)
- Display Off on extras tab
- Climatronic control if approriate climatronic fitted
- Clock display if RNS 510 swtiched off
- Excluded roads (under route options)
- on display together OPS and rear cam ( like audi) etc.
Tijd voor een nieuwe sig..
En je fiscon werk er ook goed mee?Koffie schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:37:
Mooi verhaal over update RNS510...
netjesVerwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:04:
Weer wat luchtgekoelde updates![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuwe spatbordranden.
[afbeelding]
Nieuw achter paneel![]()
[afbeelding]
Past best aardig denk ik zo![]()
[afbeelding]
Happy me
Wel snel in de primer zetten ander loop je risico dat het al gaat roesten, zou zonde zijn
Verwijderd
Waar ik meest blij mee ben is de airco en cruisecontrol
En de eerste 6000 km zitten er al weer op.
Dat filmpje van die T5 met die Porsche motor is wel bruut
Even een vraag uit interesse: hoe doe je nou zo'n update? Ga je daarvoor naar de dealer / stop je er een SD kaart in / doe je er een CD/DVD in / sluit je een laptop er op aan?Koffie schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:37:
Vanochtend mijn RNS510 voorzien van de laatste firmware update (2660) en de nieuwe features zijn wel heel erg geil
Dat zijn voor mij de eerst opvallende feautures. Verder is 'ie (naar zeggen) sneller geworden, en zitten er andere verbeteringen in.
Al met al was het even een uur (!) met knikkende knieen zitten voor de update, maar uiteindelijk zonder problemen gelukt.
www.youtube.com/DerOllie
Sja dat hoort erbij, dat had je misschien niet net zoals bij de rijles auto, maar dat hoort erbij als je zelf een auto hebt. Ik kijk er niet meer van op dat auto's rond de 2 ton rare dingen krijgen. Dat is ook de reden dat ik naar betrouwbare duitse wagens zit te kijken.
Of je rijd naar je dealer en laat hem de originele CD erin doen
In beide gevallen ben je een uur bezig.
Mijn Fiscon werkt overigens nog prima, maar mijn IMA box snapt de tuner niet meer (en ik kom de setup niet meer), maar dat is wel een heel specifieke situatie. Van het weekend maar eens ff downgraden voor troubleshooting.

mijn nieuwe gebakje, weet iemand hoe ik deze als plaatjes kan plaatsen ipv links? Als ik image tags gebruik dan werkt het iig niet
[ Voor 82% gewijzigd door Proqzor op 06-11-2009 13:20 ]
Deze versie heb ik ook,. weet jij hoe dat werkt met die Picture Navigation?Koffie schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:37:
Vanochtend mijn RNS510 voorzien van de laatste firmware update (2660) en de nieuwe features zijn wel heel erg geil
- Picture Navigation (JPEG met in de EXIF de GPS coordinaten, welke je vanaf een SD Card laad)
- Tijdens het rijden een verkeersboord met de plaatselijk toegestane snelheid
[afbeelding]
[afbeelding]
Officiele lijst:
- Voice Control (requires microphone – see note below)
- Speed Limit Display
- Stability Improvements
- Faster Startup!!
- Display OPS and RVC at the same time
- SDHC 32 GB Support (HW04 and above)
- Display Off on extras tab
- Climatronic control if approriate climatronic fitted
- Clock display if RNS 510 swtiched off
- Excluded roads (under route options)
- on display together OPS and rear cam ( like audi) etc.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zoek een plaatje, ga naar http://www.volkswagen-nav-companion.de/search.jsf en volg de site.
Je krijgt dan een kleiner plaatje met in de EXIF de coordinaten.
Zet die op de SD kaart en steek deze in je RNS510 (moet er wel in blijven).
Ik ben zojuist weer teruggegaan naar FW 1100.
Ik heb namelijk een IMA-BOX (van Kufatec) waarmee ik een DVB-T tuner emuleer.
Na de upgrade wist de RNS alleen nog maar dat er een tuner aanhang, maar was hij alle settings kwijt.
Geen probleem, kwestie van even de juiste instellingen doen.
Echter, om de IMA-BOX te vertellen wat voor apparaat er aanhangt moet ik een bepaalede sequence van knoppen doen. Onder andere 'T-Tekst' en die knop was dus greyed out

Aangezien ik de IMA-BOX gebruik voor zowel mijn Digitenne tuner als mijn mediaplayer wegen de voordelen van de 2600 FW niet op tegen het totale gemis van de tuner.
Helaas (had er al rekening mee gehouden) heeft de 100 FW wel mijn HDD geformatteerd dus ik ben mijn muziek kwijt (niet erg, merendeel staat op de iPod die via MDI gekoppeld is) en mijn navigatie mappen.
Die dus straks nog even installeren, ben benieuwd of ik dan mijn opgeslagen adressen nog.
Enfin, leuk avontuur met de nieuwe FW maar ik kan niet zonder IMA-BOX
=[edit]=
Blijkt dus inderdaad dat de IMA een update nodig heeft : http://www.kufatec.de/sho...Multimedia-Adapter--.html
[ Voor 6% gewijzigd door Koffie op 08-11-2009 19:59 ]
Ruit kapot, sierstrip beschadigd, lak beschadigd en de !@#$!@@#$@@# eikel is gevlogen.
Nog 1 keer, dan haal zelf die RNS510 er uit. wat een k*t dag weer.
Tsjah dat is natuurlijk zeer balen, maar zoals je wellicht weet zijn ze zeer inbraakgevoeligTheoQ schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:00:
Voor de 2e keer (in 2 maanden tijd) midden in de nacht wakker geworden van het alarm.
Ruit kapot, sierstrip beschadigd, lak beschadigd en de !@#$!@@#$@@# eikel is gevlogen.
Nog 1 keer, dan haal zelf die RNS510 er uit. wat een k*t dag weer.
Ik had de RNS had ik ook graag in mijn auto gehad maar ik slaap 's nachts liever goed en heb gekozen voor een minder inbraak gevoelig model en zonder navigatie.
Las een tijdje geleden ergens een verhaal van iemand die ook 2x toe een RNS510 uit zijn auto gejat heeft zien worden de 2e keer had de inbreker een briefje opgehangen met de tekst: De tweede, bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 09-11-2009 17:34 ]
Het enige wat me nu nog opvalt is dat de koppeling erg "gruizig" aanvoelt, hij knerpt een beetje. Ook heb ik het idee dat het aangrijpingspunt iets anders is geworden. Het rare is dat ik echt hypergevoelig ben voor dat soort afwijkingen (stuur, koppeling, remmen, aandrijflijn); kleinste afwijking merk ik gelijk, en daarbij vindt ik het bloedirritant.
Ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de garage, omdat ik het eerst even aan wilde kijken. Kan zelf niks ontdekken, dus ik denk dat ik morgen maar weer ga bellen (daarbij heb ik voor de 2e keer WEER last van kromme remschijven
Auto is nu 3 jaar alweer bijna 4 jaar oud, vorige week heb ik de 150.000ste km op de klok gezet, waarvan 70.000 in afgelopen jaar. Rij altijd vrij relaxed en laid back, veel snelweg, veel op de cruisecontrol. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
HENG HENG
Kunnen ze van buitenaf zien dat het kenteken erin staat? Als dat zo is is dit zeker het overwegen waard.Koffie schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:28:
Had je je kenteken in je RNS laten etsen?
Nog tips in welke hoek?
Bij bestellen wist ik nog niet dat dit een probleem zou zijn/worden.Slasher schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:34:
[...]
Tsjah dat is natuurlijk zeer balen, maar zoals je wellicht weet zijn ze zeer inbraakgevoelig
Ik had de RNS had ik ook graag in mijn auto gehad maar ik slaap 's nachts liever goed en heb gekozen voor een minder inbraak gevoelig model en zonder navigatie.
Las een tijdje geleden ergens een verhaal van iemand die ook 2x toe een RNS510 uit zijn auto gejat heeft zien worden de 2e keer had de inbreker een briefje opgehangen met de tekst: De tweede, bedankt!
Door het alarm had hij/zij geen tijd om in de auto aan de slag te gaan. Ik ben niets kwijt, op mijn nachtrust na...
Toch maar eens nadenken over kenteken etsen..
Iemand die het heeft ff een fotootje?
Dat lijkt mij ook, en ik weet niet of dat dieven echt tegenhoudtUltraSub schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:21:
Maar dat ziet er zo lelijk uit! Dat etsen!
Gat in je dashboard ziet er lelijker uitUltraSub schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:21:
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Eerst raampje kapot, ding weg, en thuis zien ze wel dat het ding ge-etst was.
Na het etsen krijg je ook een stickertje op je raam dat je kenteken erin staat. Van buitenaf is het fysiek moeilijk te zien of het gedaan is of niet.TheoQ schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:04:
[...]
Kunnen ze van buitenaf zien dat het kenteken erin staat? Als dat zo is is dit zeker het overwegen waard.
Nog tips in welke hoek?
Ja, want elke keer die zooi opruimen is veel leukerUltraSub schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:21:
Het zal iig een stuk moeilijker verkopen worden op MPSlasher schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:29:
[...]
Dat lijkt mij ook, en ik weet niet of dat dieven echt tegenhoudt
Zie ook: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=28681
Dat is het zeker, al diegene die op MP worden aangeboden zijn op zeker gejat, kan anders nooit voor die prijs.Koffie schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:32:
Het zal iig een stuk moeilijker verkopen worden op MP
Zie ook: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=28681
Ze gooien een raam in en dan gaat je alarm af. Kost je alsnog eigen risico. Kunnen ze netzogoed je RNS ook meenemen want dan krijg je van de verzekering tenminste nog een nieuwe
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Klinkt mij bekend in de oren, wat is jouw bak/motorcode? (staat op een witte sticker in je kofferbak onder het tapijt)Spacecowboy schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:42:
Voor het eerst wat problemen gehad met m'n golf V TDI. Van de week na het terugriden van m'n werk (Arnhem - Utrecht) wat langzaamrijdend verkeer op de A12. Ik laat 'm uitrollen en zet 'm in z'n vrij. Vervolgens laat ik normaal de koppeling opkomen en 'm langzaam verder rollen. Opeens hoor ik allerlei onheispellend geluid uit het vooronder. Alsof er iets met enorme speling ronddraaid, kon het niet goed duiden. Voor de zekerheid naar de rechterbaan gegaan, maar motor bleef verder goed lopen. Op het moment dat ik de motor meer toeren laat maken verdwijnt het geluid ook. Omdat ik dichtbij huis was, en de auto verder normaal reageerde, heb ik de gok genomen om verder te rijden. Het rare was, dat op het moment dat ik m'n woonwijk in reed, het geluid compleet weg was. Dagen erna, ook bij veelvuldig filerijden, geen last meer van gehad.
Het enige wat me nu nog opvalt is dat de koppeling erg "gruizig" aanvoelt, hij knerpt een beetje. Ook heb ik het idee dat het aangrijpingspunt iets anders is geworden. Het rare is dat ik echt hypergevoelig ben voor dat soort afwijkingen (stuur, koppeling, remmen, aandrijflijn); kleinste afwijking merk ik gelijk, en daarbij vindt ik het bloedirritant.
Ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de garage, omdat ik het eerst even aan wilde kijken. Kan zelf niks ontdekken, dus ik denk dat ik morgen maar weer ga bellen (daarbij heb ik voor de 2e keer WEER last van kromme remschijven, daar wordt ik echt helemaal schijtziek van)
Auto is nu 3 jaar alweer bijna 4 jaar oud, vorige week heb ik de 150.000ste km op de klok gezet, waarvan 70.000 in afgelopen jaar. Rij altijd vrij relaxed en laid back, veel snelweg, veel op de cruisecontrol. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Dat verhaal met die koppeling? Ik kom net thuis, maar ik zal het morgen eens even opzoeken.arjants schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:26:
[...]
Klinkt mij bekend in de oren, wat is jouw bak/motorcode? (staat op een witte sticker in je kofferbak onder het tapijt)
Het is weliswaar een leaseauto, dus ik hoef zelf niet voor eventuele kosten op te draaien, maar ik heb er gewoon goed de balen van. Ik ben d'r altijd zuinig op, en ondanks dat (maar misschien ook omdat ik gewoon relatief veel kilometers maak) heb ik het idee vaak bij de garage te staan.
Ik zal die code morgen eens opzoeken. 't is in ieder geval een 77kw TDI van 2006. Ik kreeg 'm vorig jaar met 80k op de teller.
HENG HENG
Verwijderd
Nee hoor, ze staan gewoon met een notebook en zenders naast de auto's en dan proberen ze alle codes die ze hebben en met een beetje mazzel gaan er heel veel VW's, Audi's en ander VAG groep auto's open en van het alarm en de meeste navagatie systemen gaan richting oost Europa en daar komen ze soms zelfs in nieuwe auto's terecht, ik hoorde zelfs al dat dealers het spul aanemen en omprogrameren voor die landen, zo ver gaat het al.Tylen schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:06:
Tja heeft dat etsen wel nut en een alarm?
Ze gooien een raam in en dan gaat je alarm af. Kost je alsnog eigen risico. Kunnen ze netzogoed je RNS ook meenemen want dan krijg je van de verzekering tenminste nog een nieuwe
Marktplaats komen ze niet op hoor, misschien van de huis-tuin en keuken dief, maar het meeste vertrekt het land uit met kofferbakken vol.
Kan ook de bak zijn, ik had een Caddy van 06 (nieuwe, 0km) en die bak ging 86000 km later in elkaar (begin 2008), de 2de imitatiebak ging op 164000 (halverwege 2009) in elkaar en 3e imitatiebak was al helemaal niet goed, maar daar had ik weinig last van omdat die een paar weken later eruit ging.Spacecowboy schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:00:
[...]
Dat verhaal met die koppeling? Ik kom net thuis, maar ik zal het morgen eens even opzoeken.
Ik zal die code morgen eens opzoeken. 't is in ieder geval een 77kw TDI van 2006. Ik kreeg 'm vorig jaar met 80k op de teller.
Dus ik hoop voor jou dat je leasemaatschappij er weer orginele onderdelen er onder laat zetten
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 23:50 ]
Waar haal je die informatie vandaan ? Werkt dit ook op volkswagen die geen sleutel met afstandbediening hebben meegekregen of word dit ontvangstgedeelte pas geinstalleerd nadat bekent is dat er een afstandbediening-sleutel wordt meegeleverd.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:40:
[...]
Nee hoor, ze staan gewoon met een notebook en zenders naast de auto's en dan proberen ze alle codes die ze hebben en met een beetje mazzel gaan er heel veel VW's, Audi's en ander VAG groep auto's open en van het alarm en de meeste navagatie systemen gaan richting oost Europa en daar komen ze soms zelfs in nieuwe auto's terecht, ik hoorde zelfs al dat dealers het spul aanemen en omprogrameren voor die landen, zo ver gaat het al.
Marktplaats komen ze niet op hoor, misschien van de huis-tuin en keuken dief, maar het meeste vertrekt het land uit met kofferbakken vol.
[...]
[LTS][MTS][HTS]
Zo ver gaat het dus niet meer.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:40:
[...]
Nee hoor, ze staan gewoon met een notebook en zenders naast de auto's en dan proberen ze alle codes die ze hebben en met een beetje mazzel gaan er heel veel VW's, Audi's en ander VAG groep auto's open en van het alarm en de meeste navagatie systemen gaan richting oost Europa en daar komen ze soms zelfs in nieuwe auto's terecht, ik hoorde zelfs al dat dealers het spul aanemen en omprogrameren voor die landen, zo ver gaat het al.
VW heeft nog maar een paar mensen aangewezen die geautoriseerd zijn om codes aan te vragen voor de RNS. Worden er codes aangevraagd voor apparaten die aangemerkt zijn als gestolen, dan zijn die paar mensen de sjaak. In tegenstelling tot vroeger, waar iedere jan doedel die bij VW werkte de betreffende codes kon aanvragen.
Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen maar dit las ik op een ander forum, hier al mensen last van dit probleem? Ik ga voor de zekerheid toch maar even langs de dealer.
let op: onderstaand verhaal heeft betrekking op de 1.4 TSI met 160pk:
Begin vorige week is mijn turbo volledig vastgelopen. Oorzaak hiervan is een zogeheten "failure by design". De olieleiding welke naar de turbo loopt, is de veroorzaker in dit verhaal.
Volgens VW loopt deze te dicht langs de turbo waardoor de olie (over)verhit in de turbo terecht komt. Door deze verhitting is de olie al zijn koelende en smerende eigenschappen verloren.
De gevolgen van een falende turbo kunnen redelijk ernstig zijn. Zo kan er bijvoorbeeld metaal slijpsel in je motor terechtkomen. Je snapt dat dit niet echt gezond is voor de 'powerunit' van je Rocco. Bij mij zijn oa. het lager van de krukas en de drijfstang beschadigt door dit 'geintje'.
Gelukkig is er reeds een oplossing voor dit probleem: een olieleiding met isolerend/warmtewerend materiaal eromheen.
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Ik zag dat er alleen een lampje knipperde aan de bestuurderskant en verder is er niets te zien dat er een Ultrasone alarminstallatie af-fabriek in zit. ( als onderdeel van 'Executive plus' pakket) Zelfs geen stickers oid.
Navraag bij de garage leerde mij dat er een certificate aangevraagd moet worden waarna er 'goed gekeurde SCM' stickers op geplakt mogen worden. Dit maar gedaan, en hopen dat het dievenvolk de waarde van de stickers ken.
Ertsen zie ik niet als een oplossing, waarschijnlijk gaan de meeste rns systemen naar het buitenland, en de met de bijbehorende sticker is op afstand zelfs te zien dat er een rns510 in zit.
Tevens parkeer ik nu de auto anders zodat de bijrijderskant meer in het zicht staat, en dat de sticker op de achteruit al vanaf staat te zien is.
Nou werd ik vandaag ingehaald door de nieuwe GTI, en dacht: Waarom eigenlijk niet? We zijn met z'n 2-en, dus de ruimte is niet perse nodig. Ik ga ook maar 3 jaar leasen, dus het is allemaal te overzien. Ik heb even een GTI samengesteld met DSG, Executive Plus, Xenon en nog wat opties, en dan blijf ik nog onder de 40k, prima optie dus
Maar.... De GTI is deze generatie door 2 mensen ontworpen. 1 die prima werk heeft geleverd en de voorkant heeft getekend. De achterkant is echter door zijn 18-jarige zoon ontworpen, en heeft 2 pijpen, 1 links en 1 rechts

De VW dealer had de vraag al vaker gehad, maar kon niet helpen. Dat heeft volgens eigen zeggen bijna de helft van zijn GTI klanten gekost aangezien niemand zit te wachten op die rare pijpen. Een GTI hoort (woorden van de dealer waar ik het mee eens ben) "ingetogen dik te zijn".
Weet iemand of het, voor een normaal bedrag, mogelijk is gewoon 2 pijpjes links te krijgen?
Leenbak een G40, die durftTiMMieJ schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:38:
Zo mijn Golfje 3 GTI staat momenteel bij de spuiter en ik heb nu als leen auto een Polo G40. Moet zeggen dat het ondanks dat ie enorm oud is het wel een leuke speelwagen is! 115Pk op 805kg is veel meer vermogen dan dat mijn GTI heeft.
Z'n gevoellige auto zou ik dus nooit als leenbak mee geven gezien die Compressors wel mooi spul zijn maar niet zo sterk.
een bumper van een GTD tip rechts (wanneer mogelijk?) om laten lassen naar een naar beneden gebogen (maar ja past dat?) en links om laten lassen naar een dubbel eindstuk.PWM schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:33:
Ik ben op zoek naar een nieuwe leasebak, en had zo goed als zeker een V50 besteld. Ik moet echter wachten tot 1 januari omdat dan een nieuwe prijslijst gaat gelden en ik toch pas eind januari de auto nodig heb. De V50 is dus eigenlijk voor mij een vaste keuze, ook omdat mijn tweede keuze niet echt lekker loopt, zoals hier te zien Leasevraag: Subaru Legacy 2010
Nou werd ik vandaag ingehaald door de nieuwe GTI, en dacht: Waarom eigenlijk niet? We zijn met z'n 2-en, dus de ruimte is niet perse nodig. Ik ga ook maar 3 jaar leasen, dus het is allemaal te overzien. Ik heb even een GTI samengesteld met DSG, Executive Plus, Xenon en nog wat opties, en dan blijf ik nog onder de 40k, prima optie dus
Maar.... De GTI is deze generatie door 2 mensen ontworpen. 1 die prima werk heeft geleverd en de voorkant heeft getekend. De achterkant is echter door zijn 18-jarige zoon ontworpen, en heeft 2 pijpen, 1 links en 1 rechtsLeuke optie voor Sjonie of voor de komende Golf R, maar onder een GTI wat mij betreft teveel van het goede. Ik wil gewoon de uitlaten zoals onder de vorige GTI zaten, of zoals onder de huidige GTD hangen.
De VW dealer had de vraag al vaker gehad, maar kon niet helpen. Dat heeft volgens eigen zeggen bijna de helft van zijn GTI klanten gekost aangezien niemand zit te wachten op die rare pijpen. Een GTI hoort (woorden van de dealer waar ik het mee eens ben) "ingetogen dik te zijn".
Weet iemand of het, voor een normaal bedrag, mogelijk is gewoon 2 pijpjes links te krijgen?
[ Voor 64% gewijzigd door GoldenSample op 17-11-2009 19:38 ]
Dat had ik er even bij moeten zeggenGoldenSample schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:35:
een bumper van een GTD tip rechts (wanneer mogelijk?) om laten lassen naar een naar beneden gebogen (maar ja past dat?) en links om laten lassen naar een dubbel eindstuk.
Het moet wel een oplossing zijn die een leasemaatschappij goed vind
Een V zit er niet in zeker?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
O en de V heeft misschien niet die uitlaat, maar het interieur ziet er echt een stuk minder mooi uit.
[ Voor 29% gewijzigd door biobak op 18-11-2009 08:21 ]
Is de nieuwe Sirocco dan niet wat voor je, ook in diesel verkrijgbaar (als dat een eis is voor leasen)PWM schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:33:
Ik ben op zoek naar een nieuwe leasebak, en had zo goed als zeker een V50 besteld. Ik moet echter wachten tot 1 januari omdat dan een nieuwe prijslijst gaat gelden en ik toch pas eind januari de auto nodig heb. De V50 is dus eigenlijk voor mij een vaste keuze, ook omdat mijn tweede keuze niet echt lekker loopt, zoals hier te zien Leasevraag: Subaru Legacy 2010
Maar.... De GTI is deze generatie door 2 mensen ontworpen. 1 die prima werk heeft geleverd en de voorkant heeft getekend. De achterkant is echter door zijn 18-jarige zoon ontworpen, en heeft 2 pijpen, 1 links en 1 rechtsLeuke optie voor Sjonie of voor de komende Golf R, maar onder een GTI wat mij betreft teveel van het goede. Ik wil gewoon de uitlaten zoals onder de vorige GTI zaten, of zoals onder de huidige GTD hangen.
Nah, 4 deuren is wel een mustToolkiT schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:38:
[...]
Is de nieuwe Sirocco dan niet wat voor je, ook in diesel verkrijgbaar (als dat een eis is voor leasen)
Ik heb vandaag in de GTI gereden. Het was een volledig aangeklede witte versie met DSG. Het was... Mwah
hoezo 4 deuren een must? je was toch maar met zijn 2en?PWM schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:22:
[...]
Nah, 4 deuren is wel een mustDiesel moet wel als ik een duurdere auto neem, maar een GTI is relatief goedkoop, en dan is benzine ook goed. Zeg tot 40k benzine, daarboven diesel.
De Sirocco vind ik vele malen mooier dan de golf eigenlijk en voor het geld hoef je het ook niet te laten.
Klopt, maar een beetje praktische auto is wel fijn. Ik heb bijvoorbeeld vaak mensen in de auto zitten (kleine stukjes) dan is het wel lekker om 4 deuren te hebben. Ook voor mijn laptop tas of jas van mijn pak vind ik een achterdeur wel lekkerToolkiT schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:28:
[...]
hoezo 4 deuren een must? je was toch maar met zijn 2en?
De Sirocco vind ik vele malen mooier dan de golf eigenlijk en voor het geld hoef je het ook niet te laten.
Alarm systeem is geen onderdeel van het Executive Plus pakket hoor??TheoQ schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:06:
Na de inbraken van mijn passat (waarbij ze na het afgaan van het alarm op de vlucht gingen) eens door een inbrekersoog gaan kijken waarom ik elkeer uitgekozen werd.
Ik zag dat er alleen een lampje knipperde aan de bestuurderskant en verder is er niets te zien dat er een Ultrasone alarminstallatie af-fabriek in zit. ( als onderdeel van 'Executive plus' pakket) Zelfs geen stickers oid.
En tja, wel of geen stikker over etsen. Liever etsen met een stikker dan een alarm waar ze niets van aantrekken.
Etsen is behoorlijk blijvend, terwijl zelfs ik door mijn A/V knutselen zelfs een RNS eerder uitgebouwd heb dan dat jij in je pyama naast je auto staat.
Hij staat er anders wel bij op de Volkswagen siteKoffie schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:31:
[...]
Alarm systeem is geen onderdeel van het Executive Plus pakket hoor??
EDIT: Ehm, niet op de website, wel op de prijslijst die vanaf de site te downloaden is
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 18-11-2009 19:30 ]
Verwijderd
Kiddin me right?PWM schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:31:
[...]
Ook voor mijn laptop tas of jas van mijn pak vind ik een achterdeur wel lekker

Dit topic is gesloten.