Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
(en de fiscon blijkt dus niet mijn SMS te snappen, houd daar dus rekening mee (Symbian phone)).
[ Voor 48% gewijzigd door Koffie op 18-08-2009 20:14 ]
Tijd voor een nieuwe sig..
Je kunt achter de RNS510 ook de Skoda module hangen, die ondersteunt geen rSAP, maar HFP. Heb je ook alles volledig geintegreerd, alleen ipv rSAP dus HFP. Geen idee van de kosten en hoe makkelijk het is.
/edit
Doh! Niet pagina tijdje open laten staan, en dan zonder refresh gaan posten
[ Voor 11% gewijzigd door UltraSub op 18-08-2009 20:22 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ja, iets met 'boordcomputer plus', maar dat heb ik, als het goed is, in beide nieuwe auto's.Koffie schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:13:
Moet je wel een display hebben die dat aan kan he
Dat boeit me dan weer iets minder, het gaat mij er vooral om dat ik een carkit heb zonder externe knopjes, displays of andere dingen.(en de fiscon blijkt dus niet mijn SMS te snappen, houd daar dus rekening mee (Symbian phone)).
Moet je wel een 'rode' display hebben.StevenK schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:46:
[...]
Ja, iets met 'boordcomputer plus', maar dat heb ik, als het goed is, in beide nieuwe auto's.
In mijn Passat zit ook een boordcomputer plus (met witte display) maar daar heb ik die info dus *niet*.
Tijd voor een nieuwe sig..
Ja, dat is bekend. Ik heb twee pauper auto's met rode display gekocht, als ik 't wel heb.Koffie schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:06:
[...]
Moet je wel een 'rode' display hebben.
In mijn Passat zit ook een boordcomputer plus (met witte display) maar daar heb ik die info dus *niet*.
[ Voor 11% gewijzigd door StevenK op 18-08-2009 22:21 ]
The ramblings of an idiot
Ik weet dat duitse auto's altijd wel waarde blijven behouden maar als je vergelijkt met Duitsland, daar vinden we ze voor 5 a 6000, terwijl ze hier vanaf 7 a 8000 duizend te koop zijn met dezelfde specs. Ik weet dat je in Duitsland geen BPM betaalt en ze daar veel meer gereden worden en gemaakt worden en daarom goedkoper zijn maar toch, het scheelt soms 3 tot 4000 duizend euro voor dezelfde auto. Bovendien, hetgeen wat nu een beetje aangeboden wordt op tweedehands sites is allemaal met 250000 of meer op de teller.
We kunnen wel in Duitsland kopen, is alleen iets lastiger met bepaalde dingen, maar liever in Nederland alleen is er hier niet zoveel aanbod.
Voor degenen die de HK in kunnen hebben hem al gezien maar zo kwam ik in de morgen bij de auto:
Alle lampen + Xenon netjes weg gesleuteld (zeker een half uur geduurd) en raam ingeslagen.
Schade:

- Grill weg;
- Xenon + koplampen weg;
- Knipper + mistlichten weg;
- Dakspoiler kapot getrokken;
- Raam ingeslagen;
- Versnellingspook knop + hoes weg;
- Vergrendelings knopjes weg.
Inmiddels snel wat lampen en nieuwe ruit laten monteren daar om weer naar huis te rijden. Broeders is schadehersteller dus die gaat na zijn 2 weken Canada aan de gang aan de GTI. Wel heeft hij alle nieuwe delen besteld en deze hebben zijn maat en ik gisteren gemonteerd dus het resultaat is momenteel:

De auto word iig nu goed aangepakt in restylen/uitdeuken en opnieuw gespoten in een andere kleur. Meer info later
Verwijderd
Hoe kan iemand nu schaamteloos na het inslaan van een ruit je spullen eruit schroeven
Maarja, je vento neus zit er wel direct in
Welcome to the big bad world he!
Maar inderdaad meteen aan de gang gegaan met het ventofront. Is al veel beter als de sjonnie lampen van voorheen. Echter wel veel onnodige kosten gehad
G*dver...... Dat is echt mooi klote. Ons is het ook al een paar keer overkomen met de Golf 2 die we gehad hebben. Dat soort lui verdienen gewoon een nekschotTiMMieJ schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:43:
Ja je doet er helemaal niets tegen maar het is wel beroerd en je hebt meteen heimwee
Welcome to the big bad world he!
Maar inderdaad meteen aan de gang gegaan met het ventofront. Is al veel beter als de sjonnie lampen van voorheen. Echter wel veel onnodige kosten gehadNu nog even een setje gloednieuwe Mk3 voorlampen en een gebruikte motorkap aanbieden op de bekende fora. Dus als iemand nog deze spullen zoekt voor een Mk3 laat maar weten ik heb nog wel wat in de aanbieding!
Heb je al aangifte gedaan bij de politie?
McBoom schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:29:
[...]
En het feit dat ze je sjonnie-koplampen wilden hebben zegt natuurlijk ook genoeg over het type dat dit soort dingen doet
En wat voor type is degene die zulke lampen heeft dan?
Ik dacht het, en jij tikt hetchimo schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:12:
[...]
offtopic:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Als ze al in de auto zaten toen je 'm kocht?chimo schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:12:
[...]
offtopic:
Jij ging dus op vakantie en ze hebben je golf gestript.

Duidelijk dat ze onderdelen nodig hadden. Maar hopelijk verder je dash, of kofferklep, of deur of andere dingen de vernieling in geholpen?
Maar andere spoiler dus, usa tail lights, vento koplampen + gril, etc?
Sterkte iig met oplappen!
[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 31-08-2009 12:41 ]
Succes met herstellen...
Ik heb laatst samen met een fotograaf een aantal pro-foto's laten maken van mn Golf Ocean, verder vrij standaard. Ik sta binnenkort in het medewerkersblad van mn werkgever. Foto's zijn wel aardig gelukt dacht ik zo...

[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 31-08-2009 18:58 ]
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Strakke wagen. Maar om de foto nu wauw te vindenCybpraetorian schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:58:
Klote streek!! Dat ze dat er zo uitslopen.... jeetje, niemand die iets gezien of gehoord heeft?
Succes met herstellen...
Ik heb laatst samen met een fotograaf een aantal pro-foto's laten maken van mn Golf Ocean, verder vrij standaard. Ik sta binnenkort in het medewerkersblad van mn werkgever. Foto's zijn wel aardig gelukt dacht ik zo...
[afbeelding]

...nog 2 dan. Op de rest sta ik allemaal bij, en die zijn meer geschikt voor het blad en niet om zo maar ff te posten
Geen van deze foto's zijn er trouwens in gekomen, ging meer om de combinatie collega & auto, dus meer van die foto's ingeleverd. ff zien welke ze gebruiken, naast een 10-tal interview vragen die ze hadden

www.youtube.com/DerOllie
Fotograaf heeft wel een systematische afwijking naar links... Gelukkig weet Photoshop raad.Cybpraetorian schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:51:
[...]
...nog 2 dan. Op de rest sta ik allemaal bij, en die zijn meer geschikt voor het blad en niet om zo maar ff te posten
Geen van deze foto's zijn er trouwens in gekomen, ging meer om de combinatie collega & auto, dus meer van die foto's ingeleverd. ff zien welke ze gebruiken, naast een 10-tal interview vragen die ze hadden
[afbeelding]
[afbeelding]
Divide and conquer.
Maar vervolgens zet je er net zo hard weer sjonnie lampen inMcBoom schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:25:
[...]
Als ze al in de auto zaten toen je 'm kocht?In de GTI van m'n vriendin zaten ook sjonnie-lampen, maar dat was geen probleem. Toen we de auto gekocht hadden, waren die gauw vewisseld door de originele
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
haha als ik met mn pa in de auto zit, is het inderdaad soms alsof mensen inderdaad 2x in de achteruitkijk spiegel kijken...chimo schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 05:50:
Leuke Golf, lijkt op een undercover politieauto, alleen jammer dat je geen mistlampen hebt.

deze foto's zijn inderdaad allemaal "links" voor gemaakt, maar er zijn ook een aantal van opzij en binnenin gemaakt, maar daar sta ik dus allemaal opwimpie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:02:
[...]
Fotograaf heeft wel een systematische afwijking naar links... Gelukkig weet Photoshop raad.
[ Voor 35% gewijzigd door DerOllie op 01-09-2009 11:42 ]
www.youtube.com/DerOllie
Zijn inderdaad mooie foto's!Cybpraetorian schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:51:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb bijna dezelfde, kleur is hetzelfde als die van jou, ik heb de Pacific uitvoering, ik weet dat de Ocean en de Pacific uitvoeringen ongeveer gelijk uit zijn gekomen, weet de verschillen verder niet, enige wat ik aan de foto kan afzien is andere velgen.
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
inderdaad, alleen velgen. Ik heb in deur openingen onderop ook nog Ocean staan op van die lichtgevende sierstrips...ijskonijn schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:14:
[...]
Zijn inderdaad mooie foto's!
Ik heb bijna dezelfde, kleur is hetzelfde als die van jou, ik heb de Pacific uitvoering, ik weet dat de Ocean en de Pacific uitvoeringen ongeveer gelijk uit zijn gekomen, weet de verschillen verder niet, enige wat ik aan de foto kan afzien is andere velgen.
www.youtube.com/DerOllie
Ik heb ook van die strips, alleen staat er bij mij (uiteraard) Pacific opCybpraetorian schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:16:
[...]
inderdaad, alleen velgen. Ik heb in deur openingen onderop ook nog Ocean staan op van die lichtgevende sierstrips...
Voor de rest is die van mij ook gewoon standaard, ga er verder ook niks meer aan doen, mooi genoeg zo.
[ Voor 14% gewijzigd door ijskonijn op 01-09-2009 12:18 ]
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Chroom heb ik ook ja. Climatronic door de eerste eigenaar ook als extra besteld, zeer relaxt. We hebben hem nu sinds 2004 (pa heeft hem apr. 04 tm aug. 08 gehad, en ik sinds aug. 08 tot nu) maar denk dat ik over een dik jaar hem weer ga inruilen voor een nieuwe / andere...ijskonijn schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:17:
[...]
Ik heb ook van die strips, alleen staat er bij mij (uiteraard) Pacific opOok mooie chromen randjes bij de meters in het dashboard
![]()
Voor de rest is die van mij ook gewoon standaard, ga er verder ook niks meer aan doen, mooi genoeg zo.
www.youtube.com/DerOllie
1. Goed/onzichtbaar te repareren is
2. If yes; wat gaat dat kosten. Zal wel weer een lieve duit zijn..
Maar balen man!

Erg fijne auto. Ik heb alleen een issue met de remmen. Ik heb nu voor de 2e keer binnen 60.000km last van "kromme" remschijven. De vorige keer trad het op nadat ik na wintersport door Duitsland veel met hoge snelheid had gereden (en natuurlijk relatief hard heb geremd). Toendertijd is alles vervangen en de hele voortrein opnieuw uitgelijnd en gebalanceerd. Echter 1000km geleden begon ik het weer te voelen, terwijl ik de afgelopen 30,000km uitermate rustig heb gereden. Als ik stop, zorg ik er altijd voor dat de auto een klein stukje doorrolt, zodat je geen "hotspot" op de schijven krijgt. Zijn er meer mensen die dit verhaal herkennen?
Ik moet over een paar weken weer voor een grote beurt, dus dan ga ik het zeker weer even melden. Ik heb wel het geluk dat het een lease-auto is, dus kosten zijn voor mij persoonlijk niet een hele grote issue.
HENG HENG
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja dat bedoel ik met doorrollen. Dat doe ik eigelijk altijd al (al was het maar om niet met zo'n *bonk* stil te staan...)Arfman schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:22:
Zorgen dat je je voet van de rem afhaalt als je eenmaal stilstaat helpt ook goed, of bedoel je dat juist met doorrollen?
HENG HENG
Waar ik woon kan ik bijna nergens stilstaan zonder niet te remmen, vandaar.
Heb inmiddels de Fiscon in beide auto's zitten en ook de SMS functie werkt (S60 3rd fp2). Mijn auto heeft geen multifunctioneel stuur, maar zelfs de bediening via de mfa-knoppen vind ik prettig werken.Koffie schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:13:
Moet je wel een display hebben die dat aan kan he
(en de fiscon blijkt dus niet mijn SMS te snappen, houd daar dus rekening mee (Symbian phone)).
Ik ben op dit moment een beetje aan het kijken naar een leuk autotje omdat ik meer ga werken en dus een eigen auto wil hebben. Nou heb ik 2 leuke golfjes gezien op internet die er niet sjonnie uitzien en ben benieuwd wat jullie kenners ervan vinden.
De eerste is een mooie oranje kleurige uit '98 die maar 119000 heeft gelopen en dat spreekt mij best aan: http://link.marktplaats.nl/270961966
De tweede is bijna hetzelfde alleen dan in het zwart en wat meer kilometers gelopen, alleen weet ik nog niet of hier airco op zit: http://link.marktplaats.nl/277002627
Kunnen jullie het prijsverschil tussen deze auto's verklaren? Ik neem aan dat dat niet alleen is omdat de kleur oranje is? En welke zouden jullie zelf kiezen als je niet naar de kleur kijkt, want die maakt mij niet uit?
Die eerste is niet oranje, maar rood en wordt aangeboden door een handelaar, de tweede door een particulier die al zes jaar de eigenaar is. De zwarte kleur is in ieder geval iets meer waard en de auto ziet er ook een stuk verzorgder uit. Die verkreukelde kentekenplaat op de rode is een veeg teken! Verder ziet die rode lak er verweerd uit en die zwarte is een jaar jonger. Enige nadeel is dat er geen airco in zit (op de derde foto te zien).DarkShadow16 schreef op zondag 06 september 2009 @ 01:49:
Zo ik meld me ook eens hier in dit topic.
Ik ben op dit moment een beetje aan het kijken naar een leuk autotje omdat ik meer ga werken en dus een eigen auto wil hebben. Nou heb ik 2 leuke golfjes gezien op internet die er niet sjonnie uitzien en ben benieuwd wat jullie kenners ervan vinden.
De eerste is een mooie oranje kleurige uit '98 die maar 119000 heeft gelopen en dat spreekt mij best aan: http://link.marktplaats.nl/270961966
De tweede is bijna hetzelfde alleen dan in het zwart en wat meer kilometers gelopen, alleen weet ik nog niet of hier airco op zit: http://link.marktplaats.nl/277002627
Kunnen jullie het prijsverschil tussen deze auto's verklaren? Ik neem aan dat dat niet alleen is omdat de kleur oranje is? En welke zouden jullie zelf kiezen als je niet naar de kleur kijkt, want die maakt mij niet uit?
[ Voor 5% gewijzigd door StevenK op 06-09-2009 07:23 ]
Verwijderd
Gewoon op de handrem houden dan en niet op de rem trappen voor het stoplicht.Spacecowboy schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:28:
[...]
Ja dat bedoel ik met doorrollen. Dat doe ik eigelijk altijd al (al was het maar om niet met zo'n *bonk* stil te staan...)
Oplossing: Geboorde en gegroevde schijven.... wel gehard anders rem je ze nog krom
Nou ja, het komt blijkbaar niet door veelbvuldig hard remmen met hoge snelheid (150+). Ik het idee dat het komt omdat de voortrein gewoon niet helemaal lekker spoort. Maargoed, binnenkort aar eens even voorleggen aan de garage. Ben benieuwd wat die zeggen als ik na 30.000 kilometer weer met kromme schijven voor ze sta.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:27:
[...]
Gewoon op de handrem houden dan en niet op de rem trappen voor het stoplicht.
Oplossing: Geboorde en gegroevde schijven.... wel gehard anders rem je ze nog krom
HENG HENG
Verwijderd
Dat heeft niets met de voortrein te maken.Spacecowboy schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:51:
[...]
Nou ja, het komt blijkbaar niet door veelbvuldig hard remmen met hoge snelheid (150+). Ik het idee dat het komt omdat de voortrein gewoon niet helemaal lekker spoort. Maargoed, binnenkort aar eens even voorleggen aan de garage. Ben benieuwd wat die zeggen als ik na 30.000 kilometer weer met kromme schijven voor ze sta.
30K ? Oh ik had ze in 500KM al krom... niet zo moeilijk hoor, en dat kwam alleen door echt remmen zonder stilstaan op de rem
Dat was vorige keer dus wel het geval, wist de monteur mij te vertellen. Maargoed, zal mij verder een dikke worst wezen, als ze het maar verhelpen, want het is echt bloedirritant. Om een of andere reden ben ik hypergevoelig voor trillingen/afwijkingen in de wegligging van een auto...Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:05:
[...]
Dat heeft niets met de voortrein te maken.
(Overigens is het voor de rest een prima auto hoor; rijdt erg fijn, erg soepel en vlot genoeg)
[ Voor 9% gewijzigd door Spacecowboy op 06-09-2009 11:33 ]
HENG HENG
Handrem gebruiken is makkelijker: niet continu dat debiele licht aan achterop je auto, en daarnaast ook nog beter voor je remschijven.kaos- schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:22:
Die hotspot kan je trouwens gewoon voorkomen door niet steenhard op je rem te stappen als je stilstaat, maar heel lichtjes als je net op een klein heuveltje staat.
Waar ik woon kan ik bijna nergens stilstaan zonder niet te remmen, vandaar.
Ik heb zelf 2x een halfjaar in Noorwegen gewoond, dan is het ook de normaalste zaak om je auto op de handrem te zetten als je stilstaat. Vooral met vals plat is het leuk: het ziet eruit alsof het iets naarbeneden gaat, maar vervolgens rol je toch naar achteren als je de handrem niet gebruikt

Verwijderd
Carosserie is van stal en ben bijna klaar met het grote laswerk
Zo begon het:

En na héél veel werk:

Alles onder het "kruis" is nieuw...incl. bodemplaten en schutbord

Volledig project:
http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=20441&st=0&sk=t&sd=a
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 12:31 ]
Maak er anders een apart topic voor, dit is altijd mooi om te volgen.
[ Voor 28% gewijzigd door -Sander- op 06-09-2009 13:15 ]
Verwijderd
Bij de bumpersteunen?
Die moet ik nog even bestellen....en daarna even inlassen
Volgens de RDW is de 1e wel oranje. Dordrecht is bij mij maar 20 min vandaan, dus ik denk dat ik gewoon eens ga kijken, dan weet ik ook gelijk hoe het met die kentekenplaat zit.StevenK schreef op zondag 06 september 2009 @ 07:20:
[...]
Die eerste is niet oranje, maar rood en wordt aangeboden door een handelaar, de tweede door een particulier die al zes jaar de eigenaar is. De zwarte kleur is in ieder geval iets meer waard en de auto ziet er ook een stuk verzorgder uit. Die verkreukelde kentekenplaat op de rode is een veeg teken! Verder ziet die rode lak er verweerd uit en die zwarte is een jaar jonger. Enige nadeel is dat er geen airco in zit (op de derde foto te zien).
Verwijderd
Kan een schadebak zijn, goed de naden controleren, je moet de sleutel er zo doorheen kunnen bewegen, komt ie ergens vast te zitten dan heb je al een goede indicatie dat ie in elkaar heeft gezeten.DarkShadow16 schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:41:
[...]
Volgens de RDW is de 1e wel oranje. Dordrecht is bij mij maar 20 min vandaan, dus ik denk dat ik gewoon eens ga kijken, dan weet ik ook gelijk hoe het met die kentekenplaat zit.
Ik heb ook wel eens rond gekeken voor een 1.8 IV Highline en bij de eerste kwam ik er al achter dat deze van voor en achter inelkaar had gezeten (kennelijk kettingbotsing).
Ook goed eronder kijken, dat verraad ook al schades en de motor goed controleren.
Al kan ik het niet opmaken uit de advertentie dat die zwarte geen airco heeft, heb je het al gevraagd aan de verkoper ?
Verwijderd
Maarja, dat blijft een eindeloze discussie.
Als ik eventueel ga kijken naar die oranje zal ik daar inderdaad op letten. Ik was eigenlijk ook van plan om bij de garage waar wij thuis al jaren komen te kijken of ik daar een afspraak kan maken mocht het iets zijn dat ze de auto eens even goed nakijken, een soort aankoopkeuring dus. Ik heb zelf wel een klein beetje verstand van auto's, maar om te zien in welke staat een auto is heb ik te weinig kennis voor.
Lol, ik dacht dat je hetVerwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:21:
Wat bedoel je?
Bij de bumpersteunen?
Die moet ik nog even bestellen....en daarna even inlassen

Ik bedoel natuurlijk het bril achterruitje;

Een auto van 11 jaar oud (want daar hebben we het over!) met maar 119dkm hoeft niet per se een betere keuze te zijn. Ik tel dan gemiddeld 10dkm per jaar, en dat zijn dan waarschijnlijk voornamelijk stadsritjes, of hij stond de hele week stil en werd alleen in het weekend uitgelaten, maar das ook niet goed.DarkShadow16 schreef op zondag 06 september 2009 @ 01:49:
Zo ik meld me ook eens hier in dit topic.
Edit: Daarbij is die 1.8 met 125 pk op zich een fijne motor, maar erg onzuinig (reken op 1:9) en hij maakt best wel een hoop herrie. Ik heb m gehad in mijn Toledo en Leon. Beter kijk je uit naar de 1.6. Die kan zelfs nog op op LPG lopen
[ Voor 8% gewijzigd door SeatRider op 06-09-2009 20:01 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Altijd leuk:

Verwijderd
Nee....Alfa_146 schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:46:
[...]
Lol, ik dacht dat je hetwel zou snappen...
![]()
Ik bedoel natuurlijk het bril achterruitje;
[afbeelding]
Blijft origineel, alleen laag
Like this:

Die is echt super mooi!Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:42:
[...]
Nee....![]()
Blijft origineel, alleen laag![]()
Like this:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik ga hem helemaal restaureren.TiMMieJ schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:39:
@ Pieter laat je hem in de Rat style of ga je hem helemaal restaureren?
Altijd leuk:
[afbeelding]
Hij was te ver heen om hem als rat te rijden....
En vriend van mij is wel met een ratlook bezig
Meer pics uiteraard wenselijk want dit is superdik !!!!Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:42:
[...]
Nee....![]()
Blijft origineel, alleen laag
Ook van de Rat look natuurlijk
Ik denk dat een bus makkelijker inparkeren ishjs schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:20:
Kever zijn voor vrouwen die een bus niet kunnen inparkeren
Verwijderd
Hij laat hem zo....nieuwe kokerbalken er in en alles zo goed mogelijk fixen.
En dan schuiven maar
We zitten samen in de schuur te klussen
Die van hem is namelijk niet zo verrot

Inmiddels is het meeste laswerk gedaan.
Nu de kokers nog in de epoxy spuiten (en omliggende delen) en de velgen stralen (ook in de epoxy zetten).
En dan kan de body weer op het chassis (permanent) en dan kunnen we naar de APK toewerken
Auto nog even op nederlands kenteken zetten (staat nu op zweedse papieren, die van mij ook).
En dan scheuren maar
Beetje zo'n idee:

En misschien dat ik nog wel een keer een set BRM's ga aanschaffen

Of een set fuchsen:

En die rat word ook echt super gaaf! Compliments !
wat ik niet terug kan vinden is of de eerste serie FSI blokken (auto is van 2003) nou een ketting of distributieriem hebben?
zijn de eerste serie fsi blokken verder betrouwbaar?
ik heb wat lakschade op mijn golfje. Ik heb een golf 4 uit 1999 met dezelfde kleur als Cybpraetorian, namelijk Indigoblauw (LB5N). Ik heb alleen geen ervaring met lakstiften enz. En er zit een redelijk lange (5 cm kras op het paneel boven het rechter achterwiel. Nu vroeg ik me af of hier goedkoop een manier voor is om het te 'repareren'. Ik heb al rondgekeken naar lakstiften alleen nu hoor ik dat het niet verstandig is om voor krassen te gebruiken omdat je dat heel erg duidelijk zou kunnen zien.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn dealer heeft (wekelijks) een soort van schadeherstel bedrijfje over de vloer, chips away, voor het verwijderen van kleine beschadigingen aan velgen en carresorie. Die kunnen het voor je doen, kweet niet wat het kost, maar die hebben al wel eens wat fikse beschadegingen aan velgen weg gehaald...Proqzor schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:19:
Goeiemorgen,
ik heb wat lakschade op mijn golfje. Ik heb een golf 4 uit 1999 met dezelfde kleur als Cybpraetorian, namelijk Indigoblauw (LB5N). Ik heb alleen geen ervaring met lakstiften enz. En er zit een redelijk lange (5 cm kras op het paneel boven het rechter achterwiel. Nu vroeg ik me af of hier goedkoop een manier voor is om het te 'repareren'. Ik heb al rondgekeken naar lakstiften alleen nu hoor ik dat het niet verstandig is om voor krassen te gebruiken omdat je dat heel erg duidelijk zou kunnen zien.
Heeft iemand hier ervaring mee?
www.youtube.com/DerOllie
Ga morgen bij deze VW T4 bus kijken --> http://link.marktplaats.nl/277214318
Is 11 jaar jonger en 57 PK meer. En Airbags / Airco / Cruise control / Wijsneus / 2.5TDi
Helaas wel GEEL tarief. Dus € 115,-- per maand wegenbelasting i.p.v € 44,-- per maand campertarief.
Beetje late reactie, maar wellicht nog op tijd voor je . De eerste generatie FSI hebben een getande riem. Moet tussen 90k en 120k vervangen worden.kieskes schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:22:
ga van de week een golf 4 1.6 fsi bekijken met weinig km's op de teller (70000) en met wat leuke opties, waaronder climate control.
wat ik niet terug kan vinden is of de eerste serie FSI blokken (auto is van 2003) nou een ketting of distributieriem hebben?
zijn de eerste serie fsi blokken verder betrouwbaar?
Betrouwbaar, nou de mijne (inmiddels 180k) rijdt altijd, maar ik kijk al wel sinds vlak na de aanschaf (mei 2008) tegen het motormanagementlampje aan. Schijnt veel voor te komen en is (bijna) niet weg te krijgen. Heb er al heel wat geld tegenaan gesmeten, maar het is er nog steeds.
Andere storingen: 2 keer gehad dat het display van de boordcomputer het een tijdje niet deed.
Ga je kijken naar een Pacific?
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP
Hoi Vincent,VincentH schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:32:
[...]
Beetje late reactie, maar wellicht nog op tijd voor je . De eerste generatie FSI hebben een getande riem. Moet tussen 90k en 120k vervangen worden.
Betrouwbaar, nou de mijne (inmiddels 180k) rijdt altijd, maar ik kijk al wel sinds vlak na de aanschaf (mei 2008) tegen het motormanagementlampje aan. Schijnt veel voor te komen en is (bijna) niet weg te krijgen. Heb er al heel wat geld tegenaan gesmeten, maar het is er nog steeds.
Andere storingen: 2 keer gehad dat het display van de boordcomputer het een tijdje niet deed.
Ga je kijken naar een Pacific?
inderdaad een beetje laat
Ik heb de auto inmiddels gekocht.
Het is idd een golf 4 pacific, dus ongeveer full options.
auto heeft volgens de vorige eigenaar inderdaad een normale distributieriem welke bij de laatste beurt gecontroleerd is (augustus) en volgens de garage was het niet nodig om deze al te vervangen.
Auto is uit 2003 en heeft 80000 km gelopen.
Volgens mij moet de riem om de 6 jaar of 90000km, maar goed ik laat hem de volgende beurt vervangen (dus over 11 maanden)
Vind de golf verder erg fijn rijden, en je kunt er super zuinig mee rijden (4.5L/100km)
en zo te zien kan ik nog makkelijk een ton bijzetten
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Pacific is idd een hele fijne uitvoering: bevalt erg goed. Afgezien van het motormanagementlampje ben ik ook heel tevreden. Qua verbruik kom ik in de praktijk doorgaans uit ruim 1 op 14.
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Vind de kleur nog steeds erg mooi!
Dan is de grijze V50 die ik nu heb wel een saaie kleur.
[ Voor 33% gewijzigd door seq_uence op 23-09-2009 14:47 ]
Blijft een mooie wagen, glimt ook erg diep!seq_uence schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:22:
Zal ik mijn oude Pacific nog eens posten...ja doe ik![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
dankjeVincentH schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:14:
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!
Pacific is idd een hele fijne uitvoering: bevalt erg goed. Afgezien van het motormanagementlampje ben ik ook heel tevreden. Qua verbruik kom ik in de praktijk doorgaans uit ruim 1 op 14.
wat me wel opvalt bij mijn eerste generatie FSI motor is dat de motor bij een koude start klinkt als een diesel.
Herken je dit?
Dat ze koud klinken als een diesel heeft te maken met de directe inspuiting meen ik.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Dat klinkt niet goed!Boeie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:07:
Het enige wat ik mij nog kan herinneren van de 2.0FSI die ik heb gereden is dat hij ongeveer per 1000km een fles olie (of 2) wilde hebben
Ik heb tot nu toe één keer (30.000k) olie moeten bijvullen. Wel een flinke plens toen trouwens. Volgens mij heb ik er toen wel ruim een liter ingegooid.
De longlife is echt super dun en net water. Dan is oliegebruik helemaal niet gek.
Gelukkig zit in mijn fsi geen longlife meer.
Starten en rare geluiden ala diesel niet echt merkbaar hier, koude start iets luidruchtig en tikkende kleppen maar na 10 seconden is dat over, na een minuutje gaat het toerental omlaag en klinkt ie gwn gezond. Je moet m ook gwn boven de 4k rpm houden, dan klinkt ie beter
Whoop!
iig, dit is mijn dieseltje. Was een 110PK TDi van origine, echter in de loop der tijd wat dingetjes
aan veranderd. Grootste motorische veranderingen zijn de gemonteerde 764 (powerplus) verstuivers
en de chip op maat. Vermogen? Iets meer als 170PK en een kleine 380Nm aan koppel. (altijd fijn)
Wat betreft interieur heb ik er weinig aan gedaan, de diesel is al (bijna) full options (op climate control
na, heb normale airco).Ik heb er zelf alleen een TT-pedalensetje en een dubbeldin radio aan toegevoegd.
Alle ruiten (behalve de voorruit) zijn getint, de voorste 2 echter een tintje lichter dan de achterste 3.
Onderstel is ook weinig aan gedaan, alleen een schroefsetje. Aankomende lente wil ik echter wat aan
de remmerij gaan doen. Zal hoogstwaarschijnlijk een Audi-TT remmensetje (312mm) gaan worden.
Exterieur..
* Sinner trekt de brandwerende jas alvast aan.
In 2008 compleet opnieuw gelakt bij VW. (indigo blau perleffect)
R32-look koplampen met zwart binnenwerk
Blauwe achterlichten van Hella (aangepast)
Embleemloze grille van Mattig
LED dagrijlichten
LED dimlicht
10K xenonsetje
18" Audi RS4 velgen
Plannen voor volgende lente:
Audi TT remmenset
Achterklep cleanen
Nieuwe velgen (kleiner)
..en nee, er komen geen spoilers op, aan of onder.

Verwijderd
Vind je het zelf nu mooi ofniet? No offence..Opa_vertelt schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 15:45:
Ik wist even niet of ik hem hier zou posten of in het foute tuning topic
iig, dit is mijn dieseltje. Was een 110PK TDi van origine, echter in de loop der tijd wat dingetjes
aan veranderd. Grootste motorische veranderingen zijn de gemonteerde 764 (powerplus) verstuivers
en de chip op maat. Vermogen? Iets meer als 170PK en een kleine 380Nm aan koppel. (altijd fijn)
Wat betreft interieur heb ik er weinig aan gedaan, de diesel is al (bijna) full options (op climate control
na, heb normale airco).Ik heb er zelf alleen een TT-pedalensetje en een dubbeldin radio aan toegevoegd.
Alle ruiten (behalve de voorruit) zijn getint, de voorste 2 echter een tintje lichter dan de achterste 3.
Onderstel is ook weinig aan gedaan, alleen een schroefsetje. Aankomende lente wil ik echter wat aan
de remmerij gaan doen. Zal hoogstwaarschijnlijk een Audi-TT remmensetje (312mm) gaan worden.
Exterieur..
/me trekt de brandwerende jas alvast aan.
In 2008 compleet opnieuw gelakt bij VW. (indigo blau perleffect)
R32-look koplampen met zwart binnenwerk
Blauwe achterlichten van Hella (aangepast)
Embleemloze grille van Mattig
LED dagrijlichten
LED dimlicht
10K xenonsetje
18" Audi RS4 velgen
Plannen voor volgende lente:
Audi TT remmenset
Achterklep cleanen
Nieuwe velgen (kleiner)
..en nee, er komen geen spoilers op, aan of onder.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je motor koud is zou ik 'm niet doortrekken tot de 4k rpm hoor ..marccom schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:42:
Starten en rare geluiden ala diesel niet echt merkbaar hier, koude start iets luidruchtig en tikkende kleppen maar na 10 seconden is dat over, na een minuutje gaat het toerental omlaag en klinkt ie gwn gezond. Je moet m ook gwn boven de 4k rpm houden, dan klinkt ie beter
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Sorry, die kunnen echt niet. Zonde, want die Golf 4 is een mooie wagen, je hebt een mooie kleur en dikke velgen. Nu nog even die voor en achterlichten veranderen
* dr.lowtune gaat nu proberen om dinnetje over te halen om er een bus bij te nemen
No offence taken natuurlijk. Wat imho mooi is, is in de ogen van een ander soms graflelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:06:
[...]
Vind je het zelf nu mooi ofniet? No offence..
Ik vind het zelf wel wat hebben. De achterlichten gaan er weer af (ik heb deze in meerdere kleuren
en monteer af en toe gewoon eens wat geks), en de originele highline achterlichten gaan er weer in.
Die LED-strip is een experiment, en ziet er eerlijk gezegd irl beter uit als op de foto. Die blijven wel.
Was voor mij eigenlijk geen optie.Arfman schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:45:
Koplampen terug naar origineel helder, 10K (!!!) Xenon eruit en netjes OEM Xenon (4300?) erin,
Mijn originele unit zat een barst in (steenslag), dus zodoende heb ik ze gewisseld voor deze.
Totaalkosten: <€200 , OEM xenon units kosten >€1000. Da's dus nogal een verschil.
Dat verschil van een dikke €800 stop in liever in het technische deel van de auto dan
aan een paar lampjes. Het leuke is dat uit een test met de Golf IV R32 van een vriend
van me bleek dat ik net zoveel lichtopbrengst heb als hij met zijn originele R32 xenon.
De mijne verblinden, nadat ze juist zijn afgesteld, trouwens ook niet (ook niet op afstand).
Zelfs de originele hoogsteverstelling heb ik kunnen overzetten in deze aftermarket-units.
Verwijderd
KloptOpa_vertelt schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 17:55:
[...]
No offence taken natuurlijk. Wat imho mooi is, is in de ogen van een ander soms graflelijk.![]()
Ik vind het zelf wel wat hebben. De achterlichten gaan er weer af (ik heb deze in meerdere kleuren
en monteer af en toe gewoon eens wat geks), en de originele highline achterlichten gaan er weer in.
Die LED-strip is een experiment, en ziet er eerlijk gezegd irl beter uit als op de foto. Die blijven wel.
Nette bbs ch's eronder ofzo en ietsie lager, highline achterlichten erin en verder zo houden.
@opa_vertelt: een OEM xenon unit kost €600 per paar, dus dat valt nog wel mee. Verder afgezien van de verlichting mooie auto, vooral die lak
NOSIG

Met dagen zoals deze heerlijk om in te rijden, Motorisch moet er wellicht nog wat aan gebeuren (koppeling slipt soms bij vol gas, dus mogelijk versleten of keerring lek) en hij rijd 1:6, dus ontsteling ff afstellen ofzo. Maar dat komt van de winter denk, nu is het nog goed weer, en dus lekker rijden! Al diverse puntjes bijgewerkt, telkens weer een stapje verder
Verder geen grote plannen, ben al lang blij dat ik een eigen auto heb en hij is naar mijn smaak. Alleen de voorkant zou wat mogen zakken, geen 6cm van een set dropped spindels, maar een cm of 3 a 4 is prima.
[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 27-09-2009 17:36 ]
Hij is voor mijn vrouw om als "hobby"-auto nagenoeg dagelijks in te gaan rijden.

Ze moet 12 kilometer naar haar werk en terug. De 1200cc VW kever is van 1975. Heeft een APK tot Jan-2011.
En mag weg rond de € 2150,--

Wel even goed kijken bij de standaard plekjes
@Arfman
Voor mij is het puur een hobbywagen, ik rij er niet veel in, heb naast de kever ook een andere auto die ik wel als daily drive gebruik. De kever is inderdaad geen veilige auto, maar een goed bestuurder past daar natuurlijk zijn rijstijl op aan
@_ferry_
Ik zag ook al een paar posts van je voorbijkomen op keversite. Mooie kever, mijn eerste was ook een speedster. Kan het dat ik je een keertje in de buurt van Maassluis heb zien rondcruisen?
Ben zelf begonnen met de werkzaamheden om de kokerbalk + cabriobalk aan de linkerkant te vervangen, als dat is gebeurd nog even een plaat in het dashboard lassen en ik ben helemaal klaar met het laswerk (de vorige eigenaar had een custom dashboard in de kever geplakt wat er echt niet uitzag, helaas had hij een deel van het originele dashboard weggeslepen, dat moet ik er nu dus weer inzetten).
Thanks, ben nog niet in t westland geweest, meer aan de andere kant van de A4-A13, t Oostland zeg maar.dr.lowtune schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:38:
@WiLLoW_TieN
Wel even goed kijken bij de standaard plekjes
@Arfman
Voor mij is het puur een hobbywagen, ik rij er niet veel in, heb naast de kever ook een andere auto die ik wel als daily drive gebruik. De kever is inderdaad geen veilige auto, maar een goed bestuurder past daar natuurlijk zijn rijstijl op aan
@_ferry_
Ik zag ook al een paar posts van je voorbijkomen op keversite. Mooie kever, mijn eerste was ook een speedster. Kan het dat ik je een keertje in de buurt van Maassluis heb zien rondcruisen?
Ben zelf begonnen met de werkzaamheden om de kokerbalk + cabriobalk aan de linkerkant te vervangen, als dat is gebeurd nog even een plaat in het dashboard lassen en ik ben helemaal klaar met het laswerk (de vorige eigenaar had een custom dashboard in de kever geplakt wat er echt niet uitzag, helaas had hij een deel van het originele dashboard weggeslepen, dat moet ik er nu dus weer inzetten).
Dit topic is gesloten.