Het grote Volkswagen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste
Acties:
  • 101.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe Polo zien staan, ok basicline uitvoering ofzo... maar was niet echt overtuigd van het formaat.

Hij stond bij de dealer en ik reed er gewoon langs... op de foto leek hij fors groter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:40:
Ik heb de nieuwe Polo zien staan, ok basicline uitvoering ofzo... maar was niet echt overtuigd van het formaat.

Hij stond bij de dealer en ik reed er gewoon langs... op de foto leek hij fors groter !
Dat valt inderdaad dus ook tegen. In Oostenrijk reden ze al voldoende rond, en daar heb ik dus ook naast eentje gestaan, en toen viel het me mee. Maar toen ik er hier in ging zitten viel het tegen.

Daarnaast, wat ik nog wilde vragen: ik heb van die lelijke droge krasjes en strepen op mn dashboardkastje (keer een knie over, een tas weet ik veel) en als ik dat schoonmaak komt het elke keer weer terug. Net alsof het heel droog is, wordt de klep weer lichter en kun je de strepen weer zien. Water lost het niet op, want dat verdampt. Zou interieurspray dat oplossen? zodat de cockpit wat donkerder en niet zo droog eruit ziet? of heeft iemand anders oplossingen?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Cybpraetorian schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:38:
Gister even in een nieuwe Polo gezeten, maar dat viel me qua formaat tegen. Ik ben lang (2 meter) en vrij fors, maar ik kon daar niet zo lekker in zitten als gedacht. Ik dacht de maten zijn wat groter geworden, maar met het uitstappen had ik moeite in de 5-deurs uitvoering (3 deurs is er nog niet). Ondanks dat mijn stoel helemaal op de laagste stand zat, zat ik voor mijn idee nog te hoog! Ik keek tegen de rand van het dak aan... De rugleuning helemaal achterover doen was de enige oplossing, maar dan lag ik meer dan dat ik zat! :S

Conclusie: het wordt volgend jaar een Golf VI of een Seat Exeo! :)
De oude Polo was in de vijfdeurs uitvoering ook niet mijn favoriet (ook 2 meter en fors gebouwd). Als ik er in zat en naar links keek, dan keek ik van achter de B stijl naar buiten :+ en over het uitstappen nog niet eens gesproken. Met een driedeurs had ik geen problemen, dat zou toen mijn nieuwe leaseauto gaan worden, maar door wisseling van baan is het er niet van gekomen.

Maar een keer gaan kijken als de nieuwe driedeurs er is.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01

Emiel1984

Made in NL

Heb zelf een 'oudere' 3 deurs Polo uit 2003. Hier kan ik met mijn 1m90cm makkelijk in zitten. Ik kijk niet tegen de dak-rant aan en heb zat hoofd en been ruimte. Ik ben echter ongeveer 75kg. Mijn vader is ongeveer 1.95 en is iets minder dan 90kg. Hij kan zelfs op de passagierstoel moeilijk zitten. Hij zit dan ook gedeeltelijk over de verstellingspook wat wel is lastig is.

Maar ik heb ook regelmatig met 4 mensen in de auto gezeten zonder enkel probleem. Je moet echter niet te fors+groter zijn want dan kom je idd wat ruimte te kort.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:07:
[...]

Dat valt inderdaad dus ook tegen. In Oostenrijk reden ze al voldoende rond, en daar heb ik dus ook naast eentje gestaan, en toen viel het me mee. Maar toen ik er hier in ging zitten viel het tegen.

Daarnaast, wat ik nog wilde vragen: ik heb van die lelijke droge krasjes en strepen op mn dashboardkastje (keer een knie over, een tas weet ik veel) en als ik dat schoonmaak komt het elke keer weer terug. Net alsof het heel droog is, wordt de klep weer lichter en kun je de strepen weer zien. Water lost het niet op, want dat verdampt. Zou interieurspray dat oplossen? zodat de cockpit wat donkerder en niet zo droog eruit ziet? of heeft iemand anders oplossingen?
Jazeker, ik heb het opgelost met poorboys trimrestore in mijn golf 4. google maar eens op carclean en poorboys ( gaat er een wereld voor je open mbt autopoetsen;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Gisteren nog het interieur van een Astra opgeknapt met Poorboy's World spullen, echt mooi spul, kan het je aanbevelen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Is dat ook bij een reguliere keten te koop ergens, behalve via internet?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:47
Ik kan me hier ook melden geloof ik :P

Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/pics/golf/golf1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/pics/golf/golf3.jpg

Specs?
Volkswagen Golf 4 1.9 TDI (100 pk versie)
Bouwjaar 2002
225000 op de teller

airco, cruisecontrol, 17 inch velgen (215 breed 8)7 )

:)

[ Voor 9% gewijzigd door Beerkeeper op 02-08-2009 17:09 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Comfortline uitvoering? je hebt andere stoelen dan mij er in zitten iig :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Cybpraetorian schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:25:
Comfortline uitvoering? je hebt andere stoelen dan mij er in zitten iig :)
Uhh ja ik geloof van wel :) klinkt in ieder geval bekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Beerkeeper schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:08:

[afbeelding]
[afbeelding]

Specs?
Bouwjaar 2002
225000 op de teller

Mooi!
Uit nieuwschierigheid: Wat moet zo'n wagen momenteel kosten?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Gwannoes schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:16:
[...]

Mooi!
Uit nieuwschierigheid: Wat moet zo'n wagen momenteel kosten?
Deze was 5900 voor meeneemprijs, maar ik heb er een half jaar bovaggarantie bijgenomen voor 1000 euro oid.

Altijd handig als je gezeik hebt (binnen dat half jaar dan). Ik heb nu een Toyota MR2 die ik hiertegen inruil, heb ik particulier gekocht en niks anders dan gezeik eigenlijk :( . Ben wel toe aan wat zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Beerkeeper schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:41:
[...]

Deze was 5900 voor meeneemprijs, maar ik heb er een half jaar bovaggarantie bijgenomen voor 1000 euro oid.
Volgens mij heb je op een occasion die je koopt bij een BOVAG garage en meer kost dan 5000 euro altijd al de BOVAG garantie. :)

[edit]
Het BOVAG Garantiebewijs is het garantiecertificaat van de autobedrijven die bij BOVAG zijn aangesloten. U krijgt het bij aankoop van een gebruikte auto met een aankoopbedrag van minimaal € 4.500 of 35% van de oorspronkelijke catalogus-waarde. Het Garantiebewijs geeft u recht op zes maanden standaardgarantie op onder meer verborgen gebreken aan de auto en aan onderdelen en toebehoren, tenzij dit op de koopovereenkomst nadrukkelijk is uitgesloten.

[ Voor 43% gewijzigd door AtleX op 02-08-2009 18:47 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
AtleX schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:46:
[...]

Volgens mij heb je op een occasion die je koopt bij een BOVAG garage en meer kost dan 5000 euro altijd al de BOVAG garantie. :)

[edit]

[...]
En als ik jouw quote er dan bijpak :)
Het BOVAG Garantiebewijs is het garantiecertificaat van de autobedrijven die bij BOVAG zijn aangesloten. U krijgt het bij aankoop van een gebruikte auto met een aankoopbedrag van minimaal € 4.500 of 35% van de oorspronkelijke catalogus-waarde. Het Garantiebewijs geeft u recht op zes maanden standaardgarantie op onder meer verborgen gebreken aan de auto en aan onderdelen en toebehoren, tenzij dit op de koopovereenkomst nadrukkelijk is uitgesloten.
Helaas (want het was duidelijk vermeld in de advertentie), maar wel goed om te weten voor toekomstige aankopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Cybpraetorian schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:51:
Is dat ook bij een reguliere keten te koop ergens, behalve via internet?
Geen idee, ik bestel al mijn poetsspullen altijd op carclean.nl :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Beerkeeper schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:08:

[afbeelding]
[afbeelding]

Specs?
Bouwjaar 2002
225000 op de teller

Een vriend van mij rijdt in dezelfde auto, motorisering en uitvoering rond momenteel geloof ik rond de 350k km én gechipt naar ongeveer 115 pk rond. Still going strong met het nodige onderhoud en reparatie hier en daar maar dat heb je met een auto met die kilometerstand. Iets waar jij waarschijnlijk tegenaan gaat lopen is je motorsteun, die sneuvelen wel eens als ze naar de 3 ton toe gaan....

Heerlijke auto, ben zelf ook naar zoiets aan het kijken, ik wilde eerst voor een polo gaan maar een golf IV is vrijwel net zo duur....

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
VW polo '99 van me stuurt onrustig bij 120km/h (stuur trilten gaat heel snel van links naar rechts).

Is dit een typisch geval van uitlijnen? Zo ja, ga ik er ff mee terug naar de garage.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nee, das een geval van balanceren.
Trillen = balanceren (of een verrotte band, kan ook)
Trekken = uitlijnen.

Mijn vader heeft gisteren zijn Golf IV cabrio verkocht, en we hebben gisteren even de bestellijst doorlopen voor zijn nieuwe VI.

- 1.4 TSI 160 PK / Highline / DSG
- Pareleffect deep black / titaan zwart alcantara
- Dynamic / Porto
- Executive + premium telefoon
- Park Assist
- Afneembare trekhaak

Komt uit op zo'n 35.890. Mooi ding dacht ik zo. Zou mijn V TDI GT/DSG er zo op inruilen in ieder geval :P
Zou zelf wel voor de RNS510 ipv de 310 zijn gegaan, maar goed, dat heeft voor hun vrij weinig nut. Zit alleen met de kaartverkrijgbaarheid voor de 310, vraag me af of dat net zo makkelijk is als voor de 510. Iemand? :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij dezelfde kaarten, lees eens terug in dit topic. En die RNS510 die raak je elk jaar 4x kwijt, dus ik vind je vader erg verstandig :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

UltraSub schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:27:

Zou zelf wel voor de RNS510 ipv de 310 zijn gegaan, maar goed, dat heeft voor hun vrij weinig nut. Zit alleen met de kaartverkrijgbaarheid voor de 310, vraag me af of dat net zo makkelijk is als voor de 510. Iemand? :X ;)
Als je vader rustig wil slapen 's nachts heeft hij de goede beslissing gemaakt. RNS510 is erg inbraakgevoelig.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ben niet thuis in het vervoerforum, maar voor mijn vraag een thread openen is wat overdreven denk ik.

Ik heb een voorlopig rijbewijs en wil een autootje kopen om te oefenen, daar ik pas om de drie weken of zo een auto kan lenen en eigenlijk echt niet genoeg rij. Ik moet elke keer opnieuw denken welke pedaal weer rem is en welke gas :') (nu ja, slechts één seconde bij het instappen hoor, maar goed, het illustreert mijn n00bheid in auto's)

Nodig: een goedkoop autootje, liefts wat ecologisch verantwoord. Gevonden: een Golf II 1600 uit - hou je vast - 1988 met 250 000km op de teller en LPG. Prijs: €400. Ben ik helemaal gek als ik dit doe of valt er iets over te zeggen? Vergeet niet dat 1) ik geen autoliefhebber ben; 2) er enkel mee wil leren rijden, een uurtje of vier per week, en dat ie na een jaar wat mij betreft het schroot op mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als er nieuwe APK op zit kan je voor dat geld geen miskoop doen, tenzij je bij een louche garage koopt.
Golf II zijn leuke auto's om mee te beginnen, was ook een van de eerste auto's waarin ik veel kilometers heb afgelegd, maar dan wel de 1.6D.
Luxe zal je er niet in vinden, echt snel is ie ook niet, veiligheidsopties als ABS en goede kreukelzone zitten er ook niet in, maar als je weinig eisen hebt is het een leuke eerste auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
YellowOnline schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:40:
Nodig: een goedkoop autootje, liefts wat ecologisch verantwoord. Gevonden: een Golf II 1600 uit - hou je vast - 1988 met 250 000km op de teller en LPG. Prijs: €400. Ben ik helemaal gek als ik dit doe of valt er iets over te zeggen? Vergeet niet dat 1) ik geen autoliefhebber ben; 2) er enkel mee wil leren rijden, een uurtje of vier per week, en dat ie na een jaar wat mij betreft het schroot op mag.
1600 ? Dat is afaik met een - mogelijk electronisch geregelde - carburateur. Niet direct ecologisch verantwoord. Ik zou dan kijken naar een vergelijkbare auto met injectie & katalysator.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

StevenK schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:30:
[...]

1600 ? Dat is afaik met een - mogelijk electronisch geregelde - carburateur. Niet direct ecologisch verantwoord. Ik zou dan kijken naar een vergelijkbare auto met injectie & katalysator.
Er is wel een LPG-tank ingestoken hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:48
Ik rij ook met een mk2 1.6 PN motor met carburateur. Wel van 1992, een van de laatste die gemaakt is. Ik kan ruim 600km op een tank rijden (42 liter ongeveer).. Ik rij er net zo zuinig mee als m'n vorige polo 6N 1.4.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.174/534900001-534950000/534944901-534945000/534944978_6_fAk0.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Mijn zusje rijdt in een 1.8i die 1:8 zuipt ofzo. Zuinig rijden met dat ding lukt niet. Katalysator heeft het allang begeven, en inmiddels heeft een vriend die het ding onderhoudt er een uitlaat van een ander type golf ondergezet die ie nog op zolder had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
Golfjes 2 beginnen leuk te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 01:03:
Tenzij er zo'n sjonnie in rijdt die denkt dat hij kan sturen en remmen met links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

YellowOnline schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:40:
Tja, is natuurlijk niet echt een heel zinnige uitspraak over te doen.

Zelf ben ik sceptisch... Golf II is een prachtige auto (Mooiste golf ever imho), maar 1988 is oud, en dan nog op gas ook... :X
Als hij goed is heb je mazzel en een koopje, maar ik denk: gas = storingsgevoelig. Hoe is het met de koppakking? Is de motorlolie mooi zwart, of zitten er bruin/wit doorheen? Loopt de temperatuur niet te snel op?

APK is overigens niet een garantie voor een rijdende auto. Heb zelf een golf II door de keuring gekregen met lekke koppaking en continue afslaan. Niet handig dus...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
SeatRider schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:20:
Volgens mij dezelfde kaarten, lees eens terug in dit topic. En die RNS510 die raak je elk jaar 4x kwijt, dus ik vind je vader erg verstandig :)
Zal eens terug kijken ;)
Slasher schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:23:
[...]

Als je vader rustig wil slapen 's nachts heeft hij de goede beslissing gemaakt. RNS510 is erg inbraakgevoelig.
@ beiden.. inderdaad, als ik zie hoeveel die gejat worden, das echt niet normaal meer zeg. :X

/edit
Eens even terug gelezen, het lijkt er op dat biobak ervaring heeft met kaarten:
biobak schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:30:
[...]

RNS310 heeft wel een kleurenscherm en mapnavigatie. De RNS300 had dat allemaal niet. Je kunt de kaarten van de RNS310 overigens gewoon naar sd card kopieren. Wat inderdaad onhandig is is dat je alleen losse kaarten hebt en geen complete kaart van europa. Maar je kunt de kaarten wel samenvoegen op sd card.
Dus @biobak, weet jij of het dezelfde kaarten zijn als de 510?

[ Voor 32% gewijzigd door UltraSub op 04-08-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Laatst online: 12-09 22:12
418O2 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 01:03:
en dat vinden meer mensen; kijk eens naar de prijzen van een nette golf 2 GTI. Dat netjes zul je als liefhebber wel begrijpen ;)
Zelf zoek ik de Golf 1 cabrio; liefst wit; leer; >1.8 blok d'rin enz enz. Die combi van een leuk blok en niet afgeragt is helaas zeldzaam; ik denk dat het zodoende een projectje zal worden door een nette 1.6 of 1.8 te kopen met een goed verleden en dan een sterker blok erin te lepelen :) :)
't punt is namelijk dat de type 1 bij teveel vermogen echt vernaggeld kan worden; dat kun je zien als je de deur opent en dan goed in de hoek onder 't scharnier kijken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Volgens mij niet hoor. De radio's zijn ook van verschillende fabrikanten.

[ Voor 35% gewijzigd door 4of9 op 05-08-2009 10:56 ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
4of9 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:56:
[...]

Volgens mij niet hoor. De radio's zijn ook van verschillende fabrikanten.
Ik dacht dat beide toch Blaupunkts waren?

Ander vraagje.
Komt mijn vader gisteren bij de dealer voor een nieuwe offerte:
1. "Nee meneer, de premium telefoon zou ik niet nemen. Werkt bijna alleen met Nokia's. Neem een Parrot touchscreen cradle dinges, veel beter (260 euro extra)".
2. "Alarm plus is vanaf mei verplicht meneer, hebben we een brief van gekregen, kan ik u laten zien. Er wordt zoveel gestolen dat de verzekeringen het eisen. (160 euro extra)"

Beide dingen; me reet, ik geloof er niks van.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Nou gisteren mijn golf 3 met OBD 1 stekker en de vagcom uitgelezen. Ik heb een probleem met de impulssensor of de ontstekingstiming. De sensor vervang ik uit voorzorg nu om te zien wat er daarna gebeurt en dan eens kijken naar de gehele ontsteking. Als dat allemaal verholpen is dan moet mijn golfje weer uit de noodloop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:50
UltraSub schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:35:
[...]
Nee, de RNS310 is van Blaupunkt en die gebruikt Teleatlas kaarten en de RNS510 is van VDO/Siemens en gebruikt in elk geval geen Teleatlas.

Dit is overigens mijn VW:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o5WFfRk0UxeJxkX3OiOcQpIi/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door biobak op 05-08-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
UltraSub schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:02:
[...]

1. "Nee meneer, de premium telefoon zou ik niet nemen. Werkt bijna alleen met Nokia's. Neem een Parrot touchscreen cradle dinges, veel beter (260 euro extra)".
Ik kan je precies vertellen hoe dat zit. De telefoon centrales die bij de RNS310 zit zijn niet goed.
In november komt versie D uit die zouden dat probleem moeten verhelpen. Ik heb de touchadapter icm. de telefoonvoorbereiding van de RNS310 en dat heeft zelfs mijn mijn nokia nog niet geholpen en nooit gewerkt. Ik heb ondertussen de leasemaatschappij maar ingeschakeld want ik ben dus echt helemaal niet tevreden met de RNS310. (vind het ook niet gek dat die niet gejat worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
biobak schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:43:
[...]

Nee, de RNS310 is van Blaupunkt en die gebruikt Teleatlas kaarten en de RNS510 is van VDO/Siemens en gebruikt in elk geval geen Teleatlas.
Shit. Dat gaat dus problematisch worden ben ik bang :X
Bedankt voor de info. Mooie kar trouwens ;)
4of9 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:57:
[...]

Ik kan je precies vertellen hoe dat zit. De telefoon centrales die bij de RNS310 zit zijn niet goed.
In november komt versie D uit die zouden dat probleem moeten verhelpen. Ik heb de touchadapter icm. de telefoonvoorbereiding van de RNS310 en dat heeft zelfs mijn mijn nokia nog niet geholpen en nooit gewerkt. Ik heb ondertussen de leasemaatschappij maar ingeschakeld want ik ben dus echt helemaal niet tevreden met de RNS310. (vind het ook niet gek dat die niet gejat worden...)
Aiaiai.. Daar word ik dus niet vrolijk van.
Dus als ik je goed begrijp heeft het premium pakket icm de 310 geen nut.
En de aangeraden touchadapter (kan ik trouwens nergens info over vinden op het net), werkt ook niet.
Lekker dan.

Vraag ik me meteen af of er een D versie in komt als je morgen de Golf besteld, en die zou eind november worden geleverd. Of al een aantekening laten maken bij de bestelling dat je de D versie wil, omdat er bugs in de C zitten. Werkt het dan niet, kun je het ding makkelijker laten vervangen door VW (denk ik dan).

Goede info. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Neis, jij rijdt al gewoon in de nieuwe Golf VI GTI. Hoe bevalt dat? DSG erin?

[ Voor 18% gewijzigd door DerOllie op 05-08-2009 18:32 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Dus als ik je goed begrijp heeft het premium pakket icm de 310 geen nut.
En de aangeraden touchadapter (kan ik trouwens nergens info over vinden op het net), werkt ook niet.
Premium is geloof ik dat je op je scherm van je radio nummers kunt kiezen enzo, en ik weet niet of dat op de RNS310 kan en het kan zijn dat daar dus ook problemen mee zijn.

Je hebt altijd een adapter nodig met de RNS310 als je geen premium hebt. Je kunt kiezen uit een universele zonder touchscreen (160 euro), dat betekend dat je op je telefoon het nummer kiest en het over de radio hoort. Je kunt ook kiezen voor de universele met touchscreen (220 euro). Dan kun je nummer kiezen op de adapter etc. als je external SIM op je telefoon hebt.

Je kunt ook een adapter nemen (geloof ik) specifiek voor een telefoon. Dan klik je dus de telefoon in de adapter.

Bij mij (en waarschijnlijk vele anderen) werkt de verbinding van de touchadapter naar de regelunit niet. Dit ligt dus aan de regelunit volgens VW. Ik geloof er echter niets van en denk gewoon dat het aan de radio ligt. Ik heb namelijk op duitse Ford fora gelezen, en Ford levert dezelfde radio's dat het daar aan de radio ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:50
Cybpraetorian schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:31:
[...]

Neis, jij rijdt al gewoon in de nieuwe Golf VI GTI. Hoe bevalt dat? DSG erin?
Ja, met DSG. De auto rijdt erg lekker. Hij is snel en toch ook best wel zuinig en dat had ik eigenlijk niet verwacht. Hij maakt ook een lekker geluidje.
4of9 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:48:
[...]

Premium is geloof ik dat je op je scherm van je radio nummers kunt kiezen enzo, en ik weet niet of dat op de RNS310 kan en het kan zijn dat daar dus ook problemen mee zijn.
Ik heb in mijn auto ook de Premium telefoonvoorbereiding en daarvoor krijg je het volgende:
- je telefoon moet externe sim modus ondersteunen (de meeste wat duurdere Nokia's hebben dat, zoals mijn N73)
- je pairt de telefoon met de auto
- de auto gebruikt z'n eigen antenne voor de verbinding (scheelt in de batterijduur van je mobiel)
- je bedient vervolgens de telefoon via de auto. Links op het stuur zitten de bedieningsknopjes voor de telefoon.
- je kunt ook spraakgestuurd bellen, bijvoorbeeld je drukt het spraak knopje in, vervolgens zeg je "call", dan noem je de naam of het nummer en vervolgens bevestig je dat door "yes" te zeggen
- in je display tussen je wijzerplaten kun je contactpersonen, berichten, bereik etc. zien
- bij mij werkt het perfect behalve dat de telefoon soms niet terugkeert uit de externe sim modus
Dit staat verder los van de RNS310 want die heeft geen bluetooth ondersteuning. De RNS310 is een aardig systeem, maar lang niet zo geavanceerd als de RNS510 en verder eigenlijk ook geen alternatief daarvoor. De RNS310 is zo beperkt dat het niet echt interessant is voor de dievengilde volgens mij, dus je slaapt er wel een stuk lekkerder door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:31

Snuffel

Vroem!

Even hier reageren, ondanks dat ik een Alfa en Seat rijder ben....

Aangezien de laatste (leasebak) in de garage staat voor onbepaalde tijd, heb ik een vervangende auto gekregen: een Golf.
Het is een TSI versie, de 122 Pk versie, met alle opties erop en eraan.
En eerlijk is eerlijk: het is een lekkere wagen om in te rijden. Lekker sportief, goed geveerd, maar niet zo heel zuinig. Nu zijn mijn Alfa en Seat dat ook niet, dus wat dat betreft geen probleem.

Wat me wel opvalt is dat ik het gevoel heb meer 'op de bok' te zitten in de Golf, en dat ik echt in de auto zit in zowel de Alfa als de Seat. Heeft deels te maken met de stoelen, maar zeker ook met het design van de 'cockpit'. In zowel de Seat als de Alfa zijn deze meer om je heen gebouwd, waar de Golf wat afstandelijker is naar de bestuurder toe. Maar goed, dat is mijn ervaring.
Qua uiterlijk vind ik de wagen gewoon helemaal niets. Saai, onpersoonlijk, dertien in een dozijn wagen.
Zal wel te maken hebben met het feit dat ik niet zoveel op heb met Duitse wagens...

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Ik heb meteen de eerste reparatie nodig aan de VW, een antennekabel vervangen..
* Beerkeeper heeft waarschijnlijk te hard getrokken eraan en nu is er kabelbreuk :(

Ik laat direct mijn nieuwe radio door ze monteren en ik ga er niet meer aan sleutelen :P Ik ben handig met computers, niet met auto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Snuffel schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:47:
Wat me wel opvalt is dat ik het gevoel heb meer 'op de bok' te zitten in de Golf, en dat ik echt in de auto zit in zowel de Alfa als de Seat. Heeft deels te maken met de stoelen, maar zeker ook met het design van de 'cockpit'. In zowel de Seat als de Alfa zijn deze meer om je heen gebouwd, waar de Golf wat afstandelijker is naar de bestuurder toe.
Als je alle opties hebt, heb je ook sportstoelen. En dat zijn toch ernstige goede stoelen imo. Laat je stoel eens zakken? Eerste wat ik doe, die stoelen omlaag. Weg "op-de-bok" gevoel ;)
Zal wel te maken hebben met het feit dat ik niet zoveel op heb met Duitse wagens...
Um. De Seat is op en top een duitse kar hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:10:
Um. De Seat is op en top een duitse kar hoor ;)
Nee, Spaanse kar, welliswaar onderdeel van de VAG groep, maar nog altijd in Spanje en Mexico ;)

Maar even ontopic op het BT verhaal, waarom een RNS 310 of 510, terwijl Pioneer Avic's heeft die prima werken met alle telefoons ?

Edit:
Beerkeeper schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:00:
Ik laat direct mijn nieuwe radio door ze monteren en ik ga er niet meer aan sleutelen :P Ik ben handig met computers, niet met auto's :P
Stelt niks voor hoor, voorzichtig het console los trekken aan de onderkant (is een klik systeem) en dan de bovenkant, dan heb je wat torx schroevendraaiers nodig en je kan zo een radio of een 2din radio/navigatie systeem inbouwen en alle connectors inclusief die van de antenne kan je daar zo los halen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:25:
[...]

Nee, Spaanse kar, welliswaar onderdeel van de VAG groep, maar nog altijd in Spanje en Mexico ;)
Ja doh :P
Maar wat ik bedoel is dat het design toch echt duits is. Waar het ding gemaakt wordt zal daar verder vrij weinig invloed op hebben ;)
Maar even ontopic op het BT verhaal, waarom een RNS 310 of 510, terwijl Pioneer Avic's heeft die prima werken met alle telefoons ?
Omdat het gewoon strak is, om origineel af fabriek te draaien. Tenminste, dat vind ik. Ik ken de Avics. Mooi spul. Maar toch, niks mooiers imo dan standaard alles geintegreerd, af fabriek. Purist hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol :)
Nou ik zou ook niet al te veel poespas willen, maar BBS Air I of CH Black Edition velgen en low noise Remus zou ik sowieso wel doen plus het nodig aan de onderkant en onder de motorkap >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper

[...]

Stelt niks voor hoor, voorzichtig het console los trekken aan de onderkant (is een klik systeem) en dan de bovenkant, dan heb je wat trox schroevendraaiers nodig en je kan zo een radio of een 2din radio/navigatie systeem inbouwen en alle connectors inclusief die van de antenne kan je daar zo los halen ;)
Ik heb even verder gekeken (was even very frustrated die dag) en op dit ding (de kern) meet ik geen weerstand.

Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/pics/minikabel.jpg

Enig idee wat het voor naam heeft? :P rechteruitende zit vast aan je antennekabel, linkeruiteinde gaat je radio in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beerkeeper schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:33:
[...]
Enig idee wat het voor naam heeft? :P rechteruitende zit vast aan je antennekabel, linkeruiteinde gaat je radio in.
Ik zou em even doorpiepen als je meter die optie heeft, dan weet je het zeker.
De naam weet ik niet, maar ik zou gewoon even langs een dealer gaan en daar om een nieuwe vragen als ie kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Omdat Pioneer Avic's tergend traag zijn misschien? Zo traag dat je echt rustig aan moet doen met numemrs invoeren of straatnamen invoeren? ;)

Koop dan een ander dubbeldin BT/radio/navigatiegeval. Paar kabeltjes en inbouwframe erbij, en het ziet er af fabriek uit, inclusief werkende stuurbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

UltraSub schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:02:
[...]

Ik dacht dat beide toch Blaupunkts waren?

Ander vraagje.
Komt mijn vader gisteren bij de dealer voor een nieuwe offerte:
2. "Alarm plus is vanaf mei verplicht meneer, hebben we een brief van gekregen, kan ik u laten zien. Er wordt zoveel gestolen dat de verzekeringen het eisen. (160 euro extra)"

Beide dingen; me reet, ik geloof er niks van.. :X
Dan geloof je het niet, en koop je een systeem die niet gaat werken :)

Dat alleen Nokia's werken, is omdat VW met RSAP werkt: Remote Sim Access Profile.
Je telefoon gaat in een soort hybernate en stuurt via BT al zijn SIM info naar de BT module, die het vervolgens allemaal afhandelt.
En dat is nu het probleem: alleen Nokia telefoons hebben RSAP. Je zult dus echt een telefoon moeten hebben met BT en RSAP, met alleen BT kom je er niet.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
[...]

Ik heb even verder gekeken (was even very frustrated die dag) en op dit ding (de kern) meet ik geen weerstand.

[afbeelding]

Dat is een conversiestekker. Ga met dat ding naar een willekeurige garage, automaterialenshop of halfords en haal een vervangende. Je hebt ze ook zonder snoer ertussen, dan druk je die pen in de radio en klik je de antennekabel van je auto zo op de achterkant van die plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:45:
[...]

Omdat Pioneer Avic's tergend traag zijn misschien? Zo traag dat je echt rustig aan moet doen met numemrs invoeren of straatnamen invoeren? ;)
Ik heb gespeeld met een 700 wat nu de 7110 is en die was snel zat hoor, ik weet niet wat jij dan heb getest, maar het ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Koffie schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:17:
[...]

Dat alleen Nokia's werken, is omdat VW met RSAP werkt: Remote Sim Access Profile.
Je telefoon gaat in een soort hybernate en stuurt via BT al zijn SIM info naar de BT module, die het vervolgens allemaal afhandelt.
En dat is nu het probleem: alleen Nokia telefoons hebben RSAP. Je zult dus echt een telefoon moeten hebben met BT en RSAP, met alleen BT kom je er niet.
Aha! Verder onderzoek gedaan, en nu snap ik de verwarring. Ik snapte niet hoe het kan dat de Skoda RNS510 wel goed werkte met andere telefoons. Blijkt dat die geen rSAP gebruikt, maar standaard handsfree protocol. Lees: de VW is beter, als je een nokia hebt, anders dikke shit.

Thanks Koffie!

/edit
Over mijn vermogensprobleem in mijn Golf, ik heb maar eens een draadje op het tdi forum gestart...:
http://www.tdiclub.nl/ftopic49564.html

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 09-08-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:49

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

[...]

[afbeelding]

Nou zeg! Ik ben voor mijn spijlbus best lang op zoek geweest naar zo'n kabel. Zelfs op grote swapmeets konden ze me er niet aan helpen. Uiteindelijk heb ik het zelf gemaakt van een stuk coaxkabel, een coaxstekker (F) en een plug die in je radio gaat. Ik had meteen goed ontvangst.

Piece of koek! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Oemfoefoe schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:43:
[...]

Nou zeg! Ik ben voor mijn spijlbus best lang op zoek geweest naar zo'n kabel. Zelfs op grote swapmeets konden ze me er niet aan helpen. Uiteindelijk heb ik het zelf gemaakt van een stuk coaxkabel, een coaxstekker (F) en een plug die in je radio gaat. Ik had meteen goed ontvangst.

Piece of koek! :Y)
Nou ja... lekker dan :|

Maargoed, ik ben idd ook geholpen met zo'n stukje zonder snoer ertussen, niet gekocht (want die krijg je bij je autoradio) en inderdaad, radio ontvangst \o/

Morgen laten inbouwen en dan weer lekker muziek luisteren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:24:
[...]

Ik heb gespeeld met een 700 wat nu de 7110 is en die was snel zat hoor, ik weet niet wat jij dan heb getest, maar het ging prima.
AVIC F900BT, van na de update die alles sneller moest maken. Mijn Kenwood DNX5220BT loopt rondjes om dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[afbeelding]

Dat is een antenne verloop kabel, ook wel een antenne conversie kabel genoemd, ik gebruik zelf de conversie plugjes.

Btw, teveel blaat hier, maar eens een mooie foto:
Afbeeldingslocatie: http://turboton.web-log.nl/Tuin2009/Thuis_2198.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 09-08-2009 16:05 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Vanmorgen 10 dealers bezocht, en we hebben een winnaar

Auto Ames in Leerdam :D

De rest was te weinig man/te veel werk. Hulde!

* Beerkeeper kan morgen relaxed cruisen met muziek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:03
in mijn golfje is vannacht ingebroken :'(

airco verwijderd, raam ingeslagen, deuken in de deuren en op de motorkap :'( :'( :'(

gelukkig hebben ze de dader al wel te pakken 8)

* Zwelgje heeft nu toevallig vakantie bij huis en had de auto niet nodig maar toch :'(

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Powershell schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:20:

airco verwijderd, raam ingeslagen, deuken in de deuren en op de motorkap :'( :'( :'(

* racoon heeft nu toevallig vakantie bij huis en had de auto niet nodig maar toch :'(
Dat is mooi k*t hopelijk krijg je alle schade vergoed.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Dat de dader gepakt is zegt helaas niks over het terugkrijgen van je auto. Meestal zijn het kale kippen, en die kan je niet plukken. Wordt dus kwestie van verzekering aanspreken. Als je je auto alleen WA verzekerd hebt zie je alleen geld terug na een civiel proces, en dan moet je ook nog hopen dat de rechter het voor wil laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

* McBoom heeft nu toevallig vakantie bij huis en had de auto niet nodig maar toch :'(
Airco verwijderd? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Alleen het bedieningspaneel of echt de complete airco? Als het laatste het geval is vraag ik me af hoe ze dat gedaan hebben. Die zit niet echt 'aan de oppervlakte'. Om wat voor Golf gaat het?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:03
McBoom schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:15:
[...]
Airco verwijderd? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Alleen het bedieningspaneel of echt de complete airco? Als het laatste het geval is vraag ik me af hoe ze dat gedaan hebben. Die zit niet echt 'aan de oppervlakte'. Om wat voor Golf gaat het?
het bedieningspaneel is eruit gesloopt (geen idee wat iemand daar mee moet :? ) morgen komt er een schade expert (auto staat nu tijdelijk bij een lokale garage)

voor wat betreft de kale kip. de auto van meneer is ook in beslag genomen (hij kwam uit amsterdam speciaal naar emmen om hier inbraken te plegen, het was ook een 'bekende' van de politie)

dus echt kaal was ie niet :P geen junk ofzo, die hebben we in emmen niet :+

[ Voor 20% gewijzigd door Zwelgje op 10-08-2009 12:40 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Powershell schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:25:
[...]

het bedieningspaneel is eruit gesloopt (geen idee wat iemand daar mee moet :? ) morgen komt er een schade expert (auto staat nu tijdelijk bij een lokale garage)
Ik ook niet.... Als het om handmatige airco gaat: voor een paar tientjes haal je één bij de sloop. Wat een moeite. |:( Als het om een navi/radio gaat kan ik me er wat bij voorstellen. Niet dat ik dat goed wil praten, maar je begrijpt m'n punt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Joopieboy schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 15:58:
[...]

Dat is een antenne verloop kabel, ook wel een antenne conversie kabel genoemd, ik gebruik zelf de conversie plugjes.

Btw, teveel blaat hier, maar eens een mooie foto:
[afbeelding]
Same touran hier, bevalt goed, laatst ook in een golf 6 gereden, maar de hoge zit vind ik toch fijner met die lange stelten van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beerkeeper schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:17:
Vanmorgen 10 dealers bezocht, en we hebben een winnaar

Auto Ames in Leerdam :D

De rest was te weinig man/te veel werk. Hulde!

* Beerkeeper kan morgen relaxed cruisen met muziek 8)
Mooi werk, maar zo moeilijk is een radio inbouwen toch niet? :+

* Joopieboy heeft nu toevallig vakantie bij huis en had de auto niet nodig maar toch :'(
Tjezis dat is rottig. :/

Aan de ene kant goed dat ze hem te pakken hebben maar aan de andere kant, meestal zijn het toch mensen zonder geld, dus dat zal wel verzekeringswerk worden...

Sterkte, hopelijk word het goed opgelost!
The_Scarabial schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:35:
[...]

Same touran hier, bevalt goed, laatst ook in een golf 6 gereden, maar de hoge zit vind ik toch fijner met die lange stelten van me.
Hoge zit is idd heerlijk, ik zit er met 1.96 ook echt perfect in! Plenty hoofdruimte, kan er zo instappen, stuur kan lekker hoog, etc.

Moet zeggen dat de nieuwe golf en het model daarvoor ook goed gingen, alleen de instap van de touran alleen al is echt super, je hoeft ook niet te bukken of niks. :P
Nieuwe polo gaat ook goed maar dat zit ik wel wat krapper in maar gaat nog goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Zo afgelopen weekend is mijn golf 3 onder handen genomen door mijn broertje en een maat van hem.
Problemen die ik had waren weigerend raam linksvoor en rechtsvoor (dachten kapotte schakelaar) met bediening linksvoor. Als je rechts het raam daar open deed werkte deze wel vanaf de bijrijdersplaats. Verder viel de auto af en toe uit en wilde dan random niet starten. Na even wachten 5/10 min werkte deze weer goed. En als laatste ging hij niet verder dan 5000 rpm terwijl hij er ongeveer 6200 voor het rode heeft staan.

Oorzaak van het uitvallen en 5000 rpm probleem waren een storing en gelukkig hadden deze met elkaar te maken. Namelijk de Impulssensor (HALL) was kapot gegaan. De bescherming van de kabel vanaf de sensor naar de stekker was weggerot op 2 plekken. Hierdoor lagen de aders bloot en maakte deze sluiting. Oplossing sensor vervangen(en damn wat is zo'n sensor verschrikkelijk duur). Hierna dezelfde foutmelding nog op de vagcom enkel stond er niet meer bij dat deze intermittent was (komt af en toe voor). Nu dus een constante foutmelding aka de sensor deed het weer prima.

Nu bleek na wat nazoeken dat de vooronsteking wel eens verkeerd kon staan. Dus Vagcom er weer aan gehangen naar het controleblok voor de vooronsteking (007) gegaan en deze bleek inderdaad verkeerd te staan. Het mooie is dat de vagcom dit realtime uit de ecu kan lezen dus het afstellen was binnen 3 minuten geregeld. De aankoop van de vagcom OBD kabel is al lang weer terug verdiend zo! Het werkt nu allemaal weer super en de auto voelt veel lekkerder aan. Rijdt en reageert een stuk beter zo zonder de storing.

Het probleem met de ruiten bleek een kabelbreuk in de doorloop goot naar de deur te zijn. Dus dit was ook snel weer verholpen.

* TiMMieJ is weer blij en kan lekker rondtouren in de Mk3 :)

Edit:

Ook even crossposten een nieuwe foto van de GTI uit het show je auto topic in de HK.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/cnvdpoel/Golf%20GTI%20Klein.jpg

Nog even de lelijke koplampen vervangen met iets minder chroom en zonder angel eye's. Verder nog even een nieuwe VR6 lip plaatsen want deze mist een hoekje ;) van de vorige eigenaar nog.

[ Voor 9% gewijzigd door TiMMieJ op 12-08-2009 09:25 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Iemd nog een leuke polo kopen?

Dat bommeje komt bij http://www.ame-racing.de/ vandaan, 1047Pk :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tweakers/AME_16VT_Marek.jpg

De dragster polo is niet het enige bommetje dat ze afgeleverd hebben, check de galery :D
http://www.ame-racing.de/dragracer/galerie.shtml

[ Voor 17% gewijzigd door arjants op 13-08-2009 15:12 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• UltraSub
Trapt die nou op 42 seconden op de rem ipv de koppeling of wat?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
UltraSub schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:34:
Trapt die nou op 42 seconden op de rem ipv de koppeling of wat?
Volgens mij moest ie daar schakelen :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• UltraSub
Man, die komt met de achterkant zowat los van de grond :P

Verwijderd

Lekker wagentje...

Ik had een tijdje last een minder motorisch wordende auto. Veel kilometers gepaard met weinig onderhoud zorgde dus voor een minder functionerende motor. Het uit zich vooral in het vermogen met optrekken, en hoe snel hij vanaf z'n 4/5 naar de 130 kan op de snelweg. Het werd steeds lomer.... :'(

Ik had de olie vervangen, bougies zijn er nu ook opnieuw in gepleurd, totdat ik een mixture gevonden had wat je met de olie vermengen moet. Het moet het verbruik in olie, en iets met de compressoren weer herstellen. Allereerst merkte ik er niets van , maar na ongeveer 100KM te hebben gereden en dat dikke spul z'n werking heeft kunnen doen is het bovenstaande weer terug. Ook de temperatuur van de motor loopt niet zo asociaal in stadsverbruik weer op.

Is dit spul goed voor m'n motor? Of heeft het een effect van 3 weken waarop het weer terugkomt? Qua benzine tank ik soms Texaco/Shell-v-power en soms gewoon Euro 95 ongelood. Ligt er maar net aan wat ik rijden wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Van de week zijn de handtekeningen gezet: als auto van de zaak ga ik met een Scirocco (160 pk, Zwart metallic) rijden en privé komt er een Golf (ook 160 pk, United Grey). Beide auto's staan op voorraad, dus ik hoop binnenkort foto's te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

StevenK schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:15:
Van de week zijn de handtekeningen gezet: als auto van de zaak ga ik met een Scirocco (160 pk, Zwart metallic) rijden en privé komt er een Golf (ook 160 pk, United Grey). Beide auto's staan op voorraad, dus ik hoop binnenkort foto's te hebben.
Ik heb denk ik het voortraject gemist, maar waarom 2 nieuwe auto's? Kon je de Scirocco niet prive gaan rijden?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
SeatRider schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:52:
[...]

Ik heb denk ik het voortraject gemist, maar waarom 2 nieuwe auto's? Kon je de Scirocco niet prive gaan rijden?
Het voortraject heb ik hier ook niet gecommuniceerd. Vorig jaar toen beide auto's geïntroduceerd werden kon ik het niet eens worden over inruil, maar nu wel. Hoofdreden om beide auto's (2004 Golf IV GTI en een 2006 Golf V GTI) in te ruilen is dat we zowel de nieuwe Golf als de Scirocco heel mooi vinden en juist omdat we nu één van de auto's in konden ruilen op de auto van de zaak, hadden we privé ook weer de ruimte voor nog een inruil :) En lijkt ons gewoon een prettig gezicht om thuis beide auto's naast elkaar te zien staan. We hebben nog gekeken of we privé een 122 pk konden vinden, maar die stonden nergens op voorraad en één bestellen betekende niet alleen lang wachten, maar ook een stuk lagere inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

StevenK schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:15:
Cool, we zien je wel verschijnen op http://www.scirocco-club.nl/forum/index.php ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

TiMMieJ schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:28:
Edit:

Ook even crossposten een nieuwe foto van de GTI uit het show je auto topic in de HK.

[afbeelding]

Nog even de lelijke koplampen vervangen met iets minder chroom en zonder angel eye's. Verder nog even een nieuwe VR6 lip plaatsen want deze mist een hoekje ;) van de vorige eigenaar nog.
Mooie GTI :) Die Porsche wielen staan ook altijd goed :9 Is het een 8V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

McBoom schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:16:
[...]
Mooie GTI :) Die Porsche wielen staan ook altijd goed :9 Is het een 8V?
Dit is inderdaad een 8v en bevalt mij prima. Lange bak is echt zalig op de snelweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

TiMMieJ schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:33:
[...]

Dit is inderdaad een 8v en bevalt mij prima. Lange bak is echt zalig op de snelweg :)
Jup, maar ik vind zo'n 8v soms een beetje nerveus overkomen. En wat de koplampen betreft: ik zou voor een mooi setje van Hella gaan. Idem voor de knippers en mistlampen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Ik ga zelf voor een vento front. Lekker retro zeg maar :)
Twijfel alleen nog of ik niet ook gele lampen voor wil ipv de zwarte.

Zie bijvoorbeeld deze vento voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/cnvdpoel/golf3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

TiMMieJ schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:10:

[afbeelding]
Beide is wel mooi. Met zwarte koplampen ziet de auto er wel meer sinister uit, met geel retro. :) Dan zou je eigenlijk ook dakdragers en een surfplank op het dak moeten hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

McBoom schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:31:
[...]
Beide is wel mooi. Met zwarte koplampen ziet de auto er wel meer sinister uit, met geel retro. :) Dan zou je eigenlijk ook dakdragers en een surfplank op het dak moeten hebben :P
Surfplank is reeds onderweg ;) Dakdragers ben ik nog aan het zoeken. Had laatst net een imperial gemist voor weinig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zwarte lampen. Definitely. Geel is verschrikkelijk lelijk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

TiMMieJ schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:10:

[afbeelding]
Dat ziet er zeer mooi uit, zeker op een donkere of juiste lichte auto!

Geel zou ik alleen doen in combo met wit/bruin/grijs/zwart, die kleuren, niet bij groen enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Ow en voor mensen die nog niet bekend zijn met de Cleaned Vag scene hier staan een aantal gave filmpjes van Wagenwerks. Deze gasten weten wat filmen en editen is zeg ;) Ik kan er uren naar kijken!

http://www.vimeo.com/wagenwerks

@ Joop

De auto word compleet overgespoten (Broertjes die autospuiter zijn, zijn handig !) in een klassieke kleur. Twijfel hierbij nog over creme of het Maserati bruin.

[ Voor 27% gewijzigd door TiMMieJ op 17-08-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

TiMMieJ schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:50:
Ow en voor mensen die nog niet bekend zijn met de Cleaned Vag scene hier staan een aantal gave filmpjes van Wagenwerks. Deze gasten weten wat filmen en editen is zeg ;) Ik kan er uren naar kijken!

Inderdaad _/-\o_ Mooie filmpjes en heel veel auto's die helemaal mijn smaak zijn :9
@ Joop

De auto word compleet overgespoten (Broertjes die autospuiter zijn, zijn handig !) in een klassieke kleur. Twijfel hierbij nog over creme of het Maserati bruin.
Ik zou dan voor een mooie bruin-metallic of misschien bruin parelmoer gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

TiMMieJ schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:50:

@ Joop

Ik zou creme van buiten met zwarte stootlijsten, zwarte koplampen, en rode usa achterlichten gaan, met bruin leder interieur, ouderwets met vierkante ruitjes gestikt. Dashboard in leder en alles, vloermatten in kleur, etc. :)

Creme met bruin is :9

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 17-08-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Afbeeldingslocatie: http://www.houseofkolor.lv/files/images/House%20of%20Kolor%20brown%20with%20gold%20pearl%20and%20ice%20gold%20flake%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.examiner.com/images/blog/wysiwyg/image/McQ_ferrari.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.planetporsche.net/attachments/cayman-boxster-configurations/3805d1196823681-macadamia-metallic-interior-dsc_0037_edited-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.caymanclub.net/attachments/cayman-configurations/3699d1195616578-macadamia-metallic-interior-macadamia.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vwkombi.com/photos/volksworld-2007/Images/IMG_7802.jpg

Keus genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bruin buiten, creme binnen in, ook erg dik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Mjah ik heb wat ideen maar moet eerst eens een beetje in fotoshop thuis zijn om wat te proberen. Zit te denken om de auto creme te doen en de zwarte delen/stootlijsten bruinig. Is ook wel apart denk ik maar dan moet ik wel eerst weten hoe dat ongeveer staat op die oude golf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Koffie schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:17:
[...]

De nieuwste generatie Samsungs werken er ook op. (Zelf getest met de Jet en de Touch HD). Maar voorlopig moet ik het tot euhhh maart met de N95 doen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Tylen schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:42:
[...]

De nieuwste generatie Samsungs werken er ook op. (Zelf getest met de Jet en de Touch HD). Maar voorlopig moet ik het tot euhhh maart met de N95 doen ;)
Het is juist vanwege dat in mijn ogen nutteloze rSAP dat ik ervoor heb gekozen geen VW carkit te kopen. Ik heb nu nog een Parrot, maar mogelijk dat ik toch een Fiscon neem, vanwege de totale integratie (en nog een heel stuk goedkoper ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
rSAP is zeker niet nutteloos. Het is verdomd jammer dat het niet volledig door iedere telefoonfabrikant wordt ondersteund. Als je telefoon middels rSAP koppelt, doet je telefoon zo goed als niets meer. Alles wordt afgehandeld door de carkit, en je maakt volledig gebruik van een externe antenne. Goed voor ontvangst, geluidskwaliteit, en battery van je telefoon. Lees: als je via rSAP belt, heb je gegarandeerd veel betere kwaliteit dan met je Parrot, of andere merken die gebruik maken van HFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
UltraSub schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:32:
rSAP is zeker niet nutteloos. Het is verdomd jammer dat het niet volledig door iedere telefoonfabrikant wordt ondersteund. Als je telefoon middels rSAP koppelt, doet je telefoon zo goed als niets meer. Alles wordt afgehandeld door de carkit, en je maakt volledig gebruik van een externe antenne. Goed voor ontvangst, geluidskwaliteit, en battery van je telefoon. Lees: als je via rSAP belt, heb je gegarandeerd veel betere kwaliteit dan met je Parrot, of andere merken die gebruik maken van HFP.
Maar dat betekent ook dat je zolang je in de auto zit geen up2date agenda en geen mail hebt, en negen vna de tien telefoontjes die ik in de auto pleeg zijn in reactie op een email van mijn secretaresse die mij vraagt iemand te bellen. En voor je dan roept: laat die berichten per SMS sturen, dat werkt ook niet, want dan zitten die berichten, waar ik nog niet op heb gereageerd, in de auto ipv. in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. Das een goeie, had ik niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

UltraSub schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:32:
Idd, *alles* word door je carkit gedaan.
Dus ook je SMSjes die je onderweg ontvangt (lees: die staan dus niet op je phone bij het uitstappen :P ). (hhm, spuit11 zie ik net :X ).

Ik zou zeggen: neem of een Fiscon, of een Skoda module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Skoda module? Heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk het, zo word de audio inbouw en bekabeling en die ellende ook wel genoemd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

StevenK schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:18:
[...]

Skoda module? Heb ik wat gemist?
Volkswagen heeft de RNS510, Skoda heeft de Columbus (is gewoon de RNS510).
Beide zijn met een Premium carkit te bestellen (het RSAP verhaal hierboven :P) alleen heb je bij Skoda een normale BT module ipv een RSAP BT module.
Kwestie van de dealer lief aankijken (en het juiste bestelnummer weten) en je laat er een Skoda module inbouwen in plaats van de VW module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Joopieboy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:51:
Ik denk het, zo word de audio inbouw en bekabeling en die ellende ook wel genoemd. :P
Als je toch aan het uitleggen bent, waarom is die ellende een alternatief voor een Fiscon?

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.