De 1.2TSI en 1.4TSI voor de Polo komen later dit jaarBM schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:24:
Zat daarnet op vw.nl eens met de configurator te spelen (vooruit kijken voor nieuwe leasebak blijft leuk, ook al duurt het nog meer dan een jaar), maar bij de Polo zag ik geen 1.4TSI staan? Wel een ongeblazen 1.4 met 85pk, maar dat leek me al redelijk 'ouderwets'.
Kan iemand van jullie met zekerheid zeggen of op dit moment een 1.4 122PK DSG te chippen is door ABT?
Bij dealers lijkt hij 'niet op de kaart' te staan en kunnen ze er dus ook nog niks over zeggen. Wordt mij tenminste verteld...
Bij dealers lijkt hij 'niet op de kaart' te staan en kunnen ze er dus ook nog niks over zeggen. Wordt mij tenminste verteld...
ABT kan het in ieder geval prima: http://www.abt-sportsline...Leistungssteigerung-3054/TangLeFuzZ schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:59:
Kan iemand van jullie met zekerheid zeggen of op dit moment een 1.4 122PK DSG te chippen is door ABT?
PON staat het alleen toe bij de DSG uitvoering
JD kan het wel, staat alleen niet expliciet DSG bij. Gaat van 122pk/200Nm naar 150pk/250Nm.TangLeFuzZ schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:59:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat lijkt me heerlijk, een 1.4 tsi met dsg bak, en met sportonderstel, jummie!PWM schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:58:
[...]
De 1.2TSI en 1.4TSI voor de Polo komen later dit jaar
Hopelijk heeft de nieuwe polo wel van die mooie dubbel din radio's zoals in de golf, vorige had dat niet vond ik erg jammer. Ik heb nog geen folders binnen dus vandaar.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Niet allen golf's hebben dubbeldin radios hoor. In mijn Volkswagen Jetta zit ook een mooie dubbeldin radioJoopieboy schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:32:
[...]
Dat lijkt me heerlijk, een 1.4 tsi met dsg bak, en met sportonderstel, jummie!
Hopelijk heeft de nieuwe polo wel van die mooie dubbel din radio's zoals in de golf, vorige had dat niet vond ik erg jammer. Ik heb nog geen folders binnen dus vandaar.
Maar wat Arfman zegt, zo'n uitgebreide polo kan je toch een grotere auto kopen zonder al die toeters en bellen voor hetzelfde geld toch?
[ Voor 18% gewijzigd door Slasher op 09-07-2009 15:43 ]
Elect a clown, expect a circus.
Ja bij een jetta en touran, etc, wel (ook mooie auto's trouwens) maar het vorige model polo die had dat niet, ik heb toen naar de black edition zitten kijken en dat kon niet, was niet standaard leverbaar.Slasher schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:41:
[...]
Niet allen golf's hebben dubbeldin radios hoor. In mijn Volkswagen Jetta zit ook een mooie dubbeldin radio
Maar wat Arfman zegt, zo'n uitgebreide polo kan je toch een grotere auto kopen zonder al die toeters en bellen voor hetzelfde geld toch?
Trouwens, ik kon voor echt een belachelijk laag bedrag die black edition ex demo overkopen, dealer hier wou er vanaf omdat het nieuwe model de plek over moest nemen, en buiten de al lage prijs kreeg ik 1000 euro voor mijn 19 en nog eens 1000 euro slooppremie er boven op.
Helaas had ik geen gevulde sok meer zwerven anders had ik voor bijna niks een zgan polo gehad met volle garantie en paar duizend km's.
Vraag me af hoe je EN geld terugkrijgt voor je oude auto, EN slooppremie kunt opstrijken. Lijkt me een beetje vreemde combinatie. Of zit er goud aan die oude auto dat ie zoveel oplevert bij het slopen ervan?
Ik denk het niet, geloof dat die dealer van die polo af wou, en hij kende ons en hij weet hoe graag ik een andere auto wil, dus die was wel bereid om mij te matsen. Maar goed, dat red in financieel niet.
Dealers die je matsen? Die bestaan niet joh
. Dat is nou nét wat ze je willen laten denken.
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Dealers en matsen kan je niet echt in dezelfde zin plaatsen inderdaad, uiteindelijk hebben ze toch de beste deal ook al denk je van nietRobertJ schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:17:
Dealers die je matsen? Die bestaan niet joh. Dat is nou nét wat ze je willen laten denken.
Tuurlijk zal een flink aangeklede Polo duurder zijn. Ik zit voor m'n werk echter wel redelijk lang in de auto op een dag, en heb dan liever wat meer luxe binnenin, dan ruimte achterin enzo. Zit 99,5% van de tijd met 1 of 2 man in de auto. Tis dan meer de afweging of het betere rijgedrag van een grotere auto de meerprijs waard is. Een aangeklede Polo is ongeveer 23K, een Golf kwam dan al snel op 30K. Dan moet ie wel fors beter rijden om de meerprijs voor mij te kunnen verantwoordenSlasher schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:41:
[...]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Voor de grap eens een Golf "in elkaar gezet" op vw.nl. Als ik er 1 wil met dubbeldin navigatie, PDC en wat andere leuke dingetjes die ik nu ook op m'n Seat heb, zit ik op 31K

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
En bij de A3 is het ook weer duurder, zo gaat datArfman schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:50:
Voor de grap eens een Golf "in elkaar gezet" op vw.nl. Als ik er 1 wil met dubbeldin navigatie, PDC en wat andere leuke dingetjes die ik nu ook op m'n Seat heb, zit ik op 31K
Audi A3: 4400,-
Seat Exeo: 2900,-
Het is compleet, van voor tot achter, hetzelfde systeem, alleen het opstartlogo verschilt. 1000,- Audi boete noemen we dat dan
Ik ben ook die mening toebedeeld, echter vind ik een golf, astra, A3 juist goed kwa grootte. Verder willen we kinderen over een jaar of 2-3 en dan is een polo toch echt te klein.BM schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:40:
[...]
Tuurlijk zal een flink aangeklede Polo duurder zijn. Ik zit voor m'n werk echter wel redelijk lang in de auto op een dag, en heb dan liever wat meer luxe binnenin, dan ruimte achterin enzo. Zit 99,5% van de tijd met 1 of 2 man in de auto. Tis dan meer de afweging of het betere rijgedrag van een grotere auto de meerprijs waard is. Een aangeklede Polo is ongeveer 23K, een Golf kwam dan al snel op 30K. Dan moet ie wel fors beter rijden om de meerprijs voor mij te kunnen verantwoorden
Als je echt lang in de auto zit is de golf die 7k meer wel waard, je krijgt uiteindelijk ook nog een beetje terug van die 7k als je hem verkoopt.
Alhoewel ik de polo uiterlijk en financieel verkies boven de golf, zou ik toch de golf nemen al dan niet met minder opties.
Das normaal, een jetta is toch ook een golfSlasher schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:41:
[...]
Niet allen golf's hebben dubbeldin radios hoor. In mijn Volkswagen Jetta zit ook een mooie dubbeldin radio
I beg to differ!Engineer Stewie schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 07:38:
Das normaal, een jetta is toch ook een golf
Vanaf de 6N2 is het mogelijk een dubbel din radio in een polo te plaatsen, alleen niet af fabriek mogelijk. Dus al sinds 1999....Joopieboy schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:56:
[...]Ja bij een jetta en touran, etc, wel (ook mooie auto's trouwens) maar het vorige model polo die had dat niet, ik heb toen naar de black edition zitten kijken en dat kon niet, was niet standaard leverbaar.
www.marktplaats.nl staan ze voor rond de 600 euroPWM schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:28:
[...]
En bij de A3 is het ook weer duurder, zo gaat datIk heb in mijn A3 de groot scherm Navi besteld:
Audi A3: 4400,-
Seat Exeo: 2900,-
Het is compleet, van voor tot achter, hetzelfde systeem, alleen het opstartlogo verschilt. 1000,- Audi boete noemen we dat dan
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
????? Golf V misschien. Maar met een Golf VI is hij echt niet meer te vergelijken.Engineer Stewie schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 07:38:
[...]
Das normaal, een jetta is toch ook een golf
Ik neem aan dat hij een Golf V bedoelde. Er is (nog) geen nieuw model JettaTylen schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:21:
[...]
????? Golf V misschien. Maar met een Golf VI is hij echt niet meer te vergelijken.
Tuurlijk bedoel ik een golf V, maar een golf V is natuurlijk nog altijd een golf.Slasher schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:23:
[...]
Ik neem aan dat hij een Golf V bedoelde. Er is (nog) geen nieuw model Jetta
Het is een golf V met koffer, niets meer en niets minder.
Toch rijd hij anders. Ik heb een keer een week in een Jetta moeten rijden van het schadebedrijf. Er zit meer gewicht achter, maar het lijkt alsof de ophanging en vering gelijk is aan de Golf. De achterkant voelt bij hobbels en bochten gewoon niet fijn aan.Engineer Stewie schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:36:
[...]
Tuurlijk bedoel ik een golf V, maar een golf V is natuurlijk nog altijd een golf.
Het is een golf V met koffer, niets meer en niets minder.
Mijn Jetta rijd anders primaPWM schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:59:
[...]
Toch rijd hij anders. Ik heb een keer een week in een Jetta moeten rijden van het schadebedrijf. Er zit meer gewicht achter, maar het lijkt alsof de ophanging en vering gelijk is aan de Golf. De achterkant voelt bij hobbels en bochten gewoon niet fijn aan.
De golf, golf variant en jetta hebben ongeveer hetzelfde rijgedrag.
En ze rijden idd prima, mss als je echt gaat doorsleuren dat je een verschil voelt maar daar dient een jetta of golf variant niet.
En ze rijden idd prima, mss als je echt gaat doorsleuren dat je een verschil voelt maar daar dient een jetta of golf variant niet.
Kreeg ook een keer een Jetta mee van de garage. Vond het helemaal niks.
Maar ik vind de Golf V ook helemaal niks.
Dus ja, dan klopt het wel
Maar ik vind de Golf V ook helemaal niks.
Dus ja, dan klopt het wel
Verwijderd
Ik heb een leuk vraagje voor de experts onder de motorkap.
Bij een Caddy SDI zit linksvoor de luchtinlaat, die haalt dan lucht binnen via een haakse kap en buis naar beneden naar de luchtfilter.
Alleen waar die haakse bocht naar beneden zit, is het open aan de achterkant.
Ik zou haast denken dat ik hier een kapje mis, want als ik het zo bekijk dan trek je zo warme lucht van de motor aan, of hoort dit zo ?
Bij een Caddy SDI zit linksvoor de luchtinlaat, die haalt dan lucht binnen via een haakse kap en buis naar beneden naar de luchtfilter.
Alleen waar die haakse bocht naar beneden zit, is het open aan de achterkant.
Ik zou haast denken dat ik hier een kapje mis, want als ik het zo bekijk dan trek je zo warme lucht van de motor aan, of hoort dit zo ?
Aah ok, dus dan moet je met een pioneer navgate om maar iets te noemen aan de slag?Boeie schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:44:
[...]
Vanaf de 6N2 is het mogelijk een dubbel din radio in een polo te plaatsen, alleen niet af fabriek mogelijk. Dus al sinds 1999....
Misschien herrineren jullie mijn post met de vraag of iemand problemen had met de touchadapter en de RNS310.
Mijn auto is inmiddels 4x terug geweest naar de garage.
de touchadapter is vervangen
er zijn al 2 nieuwe regelunits geplaatst
Ik ben 4x de garage uitgereden met de mededeling dat het zou werken, 4x ben ik er binnen 2 minuten achter dat ik gewoon nog steeds dezelfde klachten heb (slechte geluidskwaliteit, verbindingen die wegvallen, niet op kunnen hangen etc. etc.)
Het probleem bestaat echter nog steeds en ik heb te horen gekregen dat ik pas in november een nieuwe regelunit kan krijgen die het probleem op gaat lossen.
Ook moest ik het testen met een simkaart die niet van T-mobile is
Dat een bedrijf als volkswagen meer dan 200 euro durft te vragen voor spullen die gewoon niet werken.
Fijne auto hoor, maar die rns310 en telefoonvoorbereiding zuigt echt.
Mijn auto is inmiddels 4x terug geweest naar de garage.
de touchadapter is vervangen
er zijn al 2 nieuwe regelunits geplaatst
Ik ben 4x de garage uitgereden met de mededeling dat het zou werken, 4x ben ik er binnen 2 minuten achter dat ik gewoon nog steeds dezelfde klachten heb (slechte geluidskwaliteit, verbindingen die wegvallen, niet op kunnen hangen etc. etc.)
Het probleem bestaat echter nog steeds en ik heb te horen gekregen dat ik pas in november een nieuwe regelunit kan krijgen die het probleem op gaat lossen.

Ook moest ik het testen met een simkaart die niet van T-mobile is
Dat een bedrijf als volkswagen meer dan 200 euro durft te vragen voor spullen die gewoon niet werken.
Fijne auto hoor, maar die rns310 en telefoonvoorbereiding zuigt echt.
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
VW-MFD past ook gewoon in een 6n2.Joopieboy schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:30:
[...]
Aah ok, dus dan moet je met een pioneer navgate om maar iets te noemen aan de slag?
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
MFD dat is toch die geflopte reeks?
RNS510 past ook in een 6N2. Maar zou idd dan eerder een Avic-D3BT of F700/900 plaatsen.
MFD-2 is echt een K apparaat.
RNS510Boeie schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:36:
RNS510 past ook in een 6N2. Maar zou idd dan eerder een Avic-D3BT of F700/900 plaatsen.
=

Aarg bij jouw ook al? 
Hier in de omgeving ook al tientallen RNS series eruit gejat.

Crosspost uit show je auto uit de HK maar ik ben sinds 2 maanden ook een VW rijder.
Ben superblij met mijn Sjonnie Golf 3 GTI (8v). Ben volop bezig met ontsjonnien en gewoon cleanen. Standaard bumpers erop met clean details.
Zoals ik hem kreeg met sjonnie achterlichten, uitlaat en nog de GTI bogen op de wielkast:

Nu met nieuwe velgen en maximaal laag met de KW schroefset:

To Do:
Voorkant vervangen met een vento front (koplampen, motorkap, grille);
DTM uitlaat weghalen en TDI bumper achter zodat je geen uitlaat meer ziet;
Achterklep vervangen en wisser en logo cleanen;
Nieuwe skirts erop monteren;
Nieuwe VR6 lip aangezien 1 kant stuk is;
Restylen en spuiten (handig zo'n broertje
).
Ben superblij met mijn Sjonnie Golf 3 GTI (8v). Ben volop bezig met ontsjonnien en gewoon cleanen. Standaard bumpers erop met clean details.
Zoals ik hem kreeg met sjonnie achterlichten, uitlaat en nog de GTI bogen op de wielkast:

Nu met nieuwe velgen en maximaal laag met de KW schroefset:

To Do:
Voorkant vervangen met een vento front (koplampen, motorkap, grille);
DTM uitlaat weghalen en TDI bumper achter zodat je geen uitlaat meer ziet;
Achterklep vervangen en wisser en logo cleanen;
Nieuwe skirts erop monteren;
Nieuwe VR6 lip aangezien 1 kant stuk is;
Restylen en spuiten (handig zo'n broertje
Voordeel is dan weer wel dat je hem goedkoop op marktplaats kan vinden.Joopieboy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:57:
Aarg bij jouw ook al?
Signatures zijn voor boomers.
Nee zoals je ziet is dat niet mijn Jetta ik heb een "gewone" RCD300 plaatje heb ik van google imagesJoopieboy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:57:
Aarg bij jouw ook al?

RNS510 is leuk maar ik wil wel slapen 's nachts
Mijn ouders hebben ook bewust voor niet het top model gekozen, wel met navigatie:

Moet alleen in het boekje kijken welke het nu precies is haha.

Moet alleen in het boekje kijken welke het nu precies is haha.
Dat is een RNS300 alleen die carkit is niet echt fraai opgehangen IMO
trouwens moeten die radio en handgezwengelde airco niet omgedraaid worden?
[ Voor 96% gewijzigd door Slasher op 17-07-2009 09:35 ]
Kom jij nog wel een drempel over
[LTS][MTS][HTS]
Verlaagde auto's rijden is idd een pest. Een collega van me moest altijd heel langzaam schuin over drempels rijden. Het heeft niet lang geduurd voor hij zijn corrado weer wat omhoog gebracht heeft, zodat hij iets makkelijker over drempels ging, en bij het inkarperen niet met de bumper op de grond kwam.
Ik heb 2 drempels in de wijk waar ik langzaam over ga (10 kmph). Voor de rest niets onderweg. De hobbels die ik tot nu toe tegen kom van de wortels e.d. zijn te overzien op de maximum snelheid van de weg. Die lip voor is ook flexibel dus die geeft mee gelukkig. De speling naar de lip is de diameter van een normaal 33 cl blikje dus circa 5 cm.Emiel1984 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:29:
[...]
Kom jij nog wel een drempel over. En als je nu een weg tegenkomt die niet zo vlak is. Bijvoorbeeld wegen met boomwortels, heb je daar dan geen last van ?
Carkit is door de dealer gedaan en zit op de radio en alles.Slasher schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:18:
Dat is een RNS310 alleen die carkit is niet echt fraai opgehangen IMO
En de radio en airco, moet dat niet zo in een vw touran?
Edit: klopt toch allemaal:

Schitterend stuurtje trouwens!
[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 16-07-2009 16:26 ]
Ok Prima, bij mijn Jetta zit het andersom namelijkJoopieboy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:24:
[...]
Carkit is door de dealer gedaan en zit op de radio en alles.
En de radio en airco, moet dat niet zo in een vw touran?
Edit: klopt toch allemaal:
Dat was ook mijn reden om de 310 te nemen. Al moet ik wel zeggen dat het een krampending is. De navi cd moet erin als je een nieuwe route wil bepalen, erg handigJoopieboy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:14:
Mijn ouders hebben ook bewust voor niet het top model gekozen, wel met navigatie:

| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Hij is traag ja, maar goed, het werkt, hun zijn er happy mee, en ik gebruik toch de navi nooit van dat ding.
Geen zorgen die RNS310 willen ze niet hebben en precies om de redenen die jij beschrijft en omdat het geen kleurenscherm heeftmekkieboek schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:29:
[...]
Dat was ook mijn reden om de 310 te nemen. Al moet ik wel zeggen dat het een krampending is. De navi cd moet erin als je een nieuwe route wil bepalen, erg handiginclusief de irritant lange inleestijd. Ander stuk europa betekent extra navi cd's, voor twee van die dingen heb je bijna een volledige tomtom (al heb ik daar geen ervaring mee). Als ze hem er al uitjatten zal ik hem niet snel vervangen door een andere 310.
RNS310 heeft wel een kleurenscherm en mapnavigatie. De RNS300 had dat allemaal niet. Je kunt de kaarten van de RNS310 overigens gewoon naar sd card kopieren. Wat inderdaad onhandig is is dat je alleen losse kaarten hebt en geen complete kaart van europa. Maar je kunt de kaarten wel samenvoegen op sd card.Slasher schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:39:
[...]
Geen zorgen die RNS310 willen ze niet hebben en precies om de redenen die jij beschrijft en omdat het geen kleurenscherm heeft
Je hebt gelijk ik bedoelde dus de RNS300 my badbiobak schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:30:
[...]
RNS310 heeft wel een kleurenscherm en mapnavigatie. De RNS300 had dat allemaal niet. Je kunt de kaarten van de RNS310 overigens gewoon naar sd card kopieren. Wat inderdaad onhandig is is dat je alleen losse kaarten hebt en geen complete kaart van europa. Maar je kunt de kaarten wel samenvoegen op sd card.
Klein beetje frustratie weer, beetje oud onderwerp, maar:
Collega belde net. Hij had een VW besteld, met RNS510. De leasemij kwam terug, en meldde dat alles kon, maar de RNS510 kon niet meer besteld worden. Bij de betreffende leasemij was nu al bij 45% van de Golf modellen met RNS510, het ding er uit gejat.
Ik kan er dan met mijn pet niet bij, dat op marktplaats tientallen van deze jongens staan:
http://www.marktplaats.nl...D%26fta_ind%3D11%26fs%3D1
Hoe makkelijk wil je de opsporing hebben? Even een afspraak maken, en 9 van de 10 keer zal het raak zijn. De advertenties staan echter al maanden en maanden ongestoord online, en iedereen weet waar het vandaan komt
Collega belde net. Hij had een VW besteld, met RNS510. De leasemij kwam terug, en meldde dat alles kon, maar de RNS510 kon niet meer besteld worden. Bij de betreffende leasemij was nu al bij 45% van de Golf modellen met RNS510, het ding er uit gejat.
Ik kan er dan met mijn pet niet bij, dat op marktplaats tientallen van deze jongens staan:
Hoe makkelijk wil je de opsporing hebben? Even een afspraak maken, en 9 van de 10 keer zal het raak zijn. De advertenties staan echter al maanden en maanden ongestoord online, en iedereen weet waar het vandaan komt
Beginnen de lichtjes eindelijk te branden bij de leasemaatschappijen 
Heb ook op marktplaats gezocht naar RCD300/RNS300 maar uiteindelijk toch niet gedaan en via de dealer wat geregeld
Heb ook op marktplaats gezocht naar RCD300/RNS300 maar uiteindelijk toch niet gedaan en via de dealer wat geregeld
Geen hoge prioriteit helaas bij de nederlandse politie.PWM schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:33:
Klein beetje frustratie weer, beetje oud onderwerp, maar:
My bad as well

Vandaag weer druk bezig geweest.
Bergen nieuw schroefmateriaal gehaald:

Oliepomp, carterpan pakking, zekering en zekeringhouder voor de dikke accukabel die naar de koffer loopt:

Verder veel net spul gekregen van Marktplaats verkoper R1Racer ter vervanging van kleine gebarsten kapjes en dat soort dingen én een mooie originele computersteun waar ik nu de G60 computer op heb gemonteerd:

Omdat ik samen met een vriend de oliepomp ga doen heb ik wat ander huiswerk op me genomen in de tussentijd. Het interieur heb ik er daarom compleet weer uitgetrokken om de bedrading goed opnieuw te doen. Dit keer wordt alles mooi gesoldeerd en afgewerkt met het goede (originele) materiaal:

Als laatste nog een vraag: Weet iemand waarvoor deze stekker is? Hij hangt tussen het instrumentenpaneel en de klokkenset:

Rogek dacht dat het van de verlichting is van het kachelbedieningspaneel maar daar zie ik alleen deze fitting zitten:

Wie kan me vertellen waar die stekker van is (en/of wat ik mis)?
Bergen nieuw schroefmateriaal gehaald:

Oliepomp, carterpan pakking, zekering en zekeringhouder voor de dikke accukabel die naar de koffer loopt:

Verder veel net spul gekregen van Marktplaats verkoper R1Racer ter vervanging van kleine gebarsten kapjes en dat soort dingen én een mooie originele computersteun waar ik nu de G60 computer op heb gemonteerd:

Omdat ik samen met een vriend de oliepomp ga doen heb ik wat ander huiswerk op me genomen in de tussentijd. Het interieur heb ik er daarom compleet weer uitgetrokken om de bedrading goed opnieuw te doen. Dit keer wordt alles mooi gesoldeerd en afgewerkt met het goede (originele) materiaal:

Als laatste nog een vraag: Weet iemand waarvoor deze stekker is? Hij hangt tussen het instrumentenpaneel en de klokkenset:

Rogek dacht dat het van de verlichting is van het kachelbedieningspaneel maar daar zie ik alleen deze fitting zitten:

Wie kan me vertellen waar die stekker van is (en/of wat ik mis)?
Ik dacht ik meld het even in dit topic. Je kan op een vrij leuke manier een nieuwe VW Polo winnen via http://www.pakdepolo.nl. Dus voor de geintereseerden misschien wel interessant. Je moet enkel de meeste kilometers rijden op de dag zodat je dagwinnaar wordt. Daarna zullen donderdag(?) de dagwinnaars tegen elkaar moeten gaan strijden om de VW Polo.
Dit is overigens geen spam want ik sta geheel los van deze actie. Wou dit echter jullie niet onthouden
.
Dit is overigens geen spam want ik sta geheel los van deze actie. Wou dit echter jullie niet onthouden
[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 19-07-2009 19:17 ]
[LTS][MTS][HTS]
Leuke actie inderdaad... Heb 'em ff langs m'n werk gestuurd.Emiel1984 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:16:
Ik dacht ik meld het even in dit topic. Je kan op een vrij leuke manier een nieuwe VW Polo winnen via http://www.pakdepolo.nl. Dus voor de geintereseerden misschien wel interessant. Je moet enkel de meeste kilometers rijden op de dag zodat je dagwinnaar wordt. Daarna zullen donderdag(?) de dagwinnaars tegen elkaar moeten gaan strijden om de VW Polo.
Dit is overigens geen spam want ik sta geheel los van deze actie. Wou dit echter jullie niet onthouden.
Wat ik me wel afvroeg: Stel je rijdt in die polo en je word aangehouden (dus een ander mag rijden). Hoe kom je dan weer thuis?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Met het OV of als iemand zo aardig is om je even te volgen...Gwannoes schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:35:
[...]
Leuke actie inderdaad... Heb 'em ff langs m'n werk gestuurd.
Wat ik me wel afvroeg: Stel je rijdt in die polo en je word aangehouden (dus een ander mag rijden). Hoe kom je dan weer thuis?
[LTS][MTS][HTS]
Is dat kabeltje niet voor de verlichting in het dashboardkastje? kan me herinneren dat mijn Golf III dat had, was ook zo'n stekkertje. Vraag is dan alleen: waren golfjes in die tijd ook al zo luxe uitgerust dat je wat kon zien in het dashboardkastje?
Zo net terug van de dealer, we hadden last van een metaal schurend geluid, alleen bij lage snelheden vooral. Bleek dat een afdekje plaatje wat krom was en niet goed zat. Die zit net boven de linker aandrijf as en daar kwam het plaatje dus tegen aan. Allerlei afdek kappen en zooi eraf om er überhaupt erbij te kunnen komen (echt alles is afgesloten
) en uiteindelijk het plaatje recht gebogen en goed terug gemonteerd.
Rijd weer heerlijk, zonder dat rare geluid.
Toch best raar, bij mijn 19 rammelt en doet vanalles wat. En dat stoort mij niet echt, bij de touran is 1 geluidje gelijk irritant.

Nog even staat kijken bij een golf variant tsi waarvan de kop en alles eraf lag. De vraag wat het probleem was leverde een hele technische uitleg op dus dat blijf ik jullie schuldig.

Verder nog lekker rondgeneusd daar en uiteindelijk met Ramon (de verkoper van de vw aan mijn ouders en waar wij vaker terug komen) aan de babbel geraakt over de nieuwe polo. 5 deurs ziet er echt super uit, interieur is echt een behoorlijke stap voorruit ivm de vorige. Stoelen zitten goed, afwerking is erg netjes, en de binnen ruimte is verrassend groot. Hij zei zelf dat de grootte overeenkwam met een golf 3.
Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de 3 deurs met sport kit, en als hij een 1.4 tsi met dsg automaat binnen had zou ik worden uitgenodigd voor een proefrit, ben erg benieuwd!

Rijd weer heerlijk, zonder dat rare geluid.
Toch best raar, bij mijn 19 rammelt en doet vanalles wat. En dat stoort mij niet echt, bij de touran is 1 geluidje gelijk irritant.

Nog even staat kijken bij een golf variant tsi waarvan de kop en alles eraf lag. De vraag wat het probleem was leverde een hele technische uitleg op dus dat blijf ik jullie schuldig.

Verder nog lekker rondgeneusd daar en uiteindelijk met Ramon (de verkoper van de vw aan mijn ouders en waar wij vaker terug komen) aan de babbel geraakt over de nieuwe polo. 5 deurs ziet er echt super uit, interieur is echt een behoorlijke stap voorruit ivm de vorige. Stoelen zitten goed, afwerking is erg netjes, en de binnen ruimte is verrassend groot. Hij zei zelf dat de grootte overeenkwam met een golf 3.
Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de 3 deurs met sport kit, en als hij een 1.4 tsi met dsg automaat binnen had zou ik worden uitgenodigd voor een proefrit, ben erg benieuwd!
Tsjah ik heb dat altijd zoiets van, waarom proefrijden in een auto die je toch niet gaat kopen, dat is jezelf alleen maar lekker/gek maken.Joopieboy schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:35:
Maar dat is mijn mening hoor
Ow die polo komt er wel hoor, zat eerst naar de nieuwe golf te kijken maar dat is met 30k toch vrij stevig. Nieuwe polo is echt een stuk volwassener en een stuk aantrekkelijker. Eind dit jaar komt de 3 deurs. En ik ben bijna klaar met school, dadelijk stage's en dan werken.
Zal nog even een paar pica's van mijn Volkswagen neergooien 

Nette auto, post eens wat interieur foto's!
Mis je trouwens geen vermogen met de gewone fsi?
Ik zal eens kijken of ik een interieur foto kan maken...Joopieboy schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:14:
Nette auto, post eens wat interieur foto's!
Maar waarom zou ik vermogen missen? met 115 pk en 6 versnellingen kom ik goed vooruit en het gaat me om het comfort en niet om de strepentrekkerij
Speciaal voor jou

[ Voor 10% gewijzigd door Slasher op 20-07-2009 20:51 ]
Netjes, en vol automatische climate control, dat is echt subliem! 
Jammer dat het middendeel niet in het zilver is.
Maar een 6 bak is wel erg relaxt!
Jammer dat het middendeel niet in het zilver is.
Verwijderd
Nee hoor, als je relaxt wil rijden is DSG de oplossing, de 6 bak is wel leuk, maar je schakelt onnoemelijk veel, ook al zou het een 77 of 125KW TDI zijnJoopieboy schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:10:
Tja dsg is natuurlijk echt het toppunt, maar mijn idee was met een 6 bak dat je op de snelweg rustig kon overschakelen zodat je rustig 120 kon rijden met een normaal toerental maar dat is dus niet zo?
120KM/h @ 3500RPM bij mij (Seat Altea 2.0 FSI met 6-bak, maar is allemaal hetzelfde spul
). Climatronic is inderdaad echt de bom, zit er bij mij ook in, heerlijk relaxed.
Is die 6 niet gewoon een extra overdrive? Ik heb ooit in een Opel Vivaro 1.9CDTI gereden met 6bak. Ik had er al 40km mee gereden voordat ik erachter kwam dat het een 6-bak was
.

Het maakt natuurlijk wat verschil of het een diesel of benzine is. Mijn eerste ontmoeting met een 6-bak was een A6 2.5 diesel. Daar had ik ook pas van in de gaten dat het een 6-bak was totdat iemand anders er in reed en naar de 6 schakelde. 2000 toeren bij 120 km/h
Maar 3500 voor een benzineauto is dan weer het uiterste de andere kant op. Dat doet mijn ZX ook (en ik vind het al veel), en die haalt de 206 km/h van een Altea 2.0 FSI echt niet.
Ik vind het ook zo irritant dat de 5 als overdrive van vroeger nu vervangen moet worden door een 6 die geen overdrive is. En men rijdt rond met twee keer zoveel vermogen, dus de noodzaak is er helemaal niet. Bij die Seat kan de motor bij 3500 toeren al 100 pk leveren, en dat heb je echt niet nodig om 120 op de autosnelweg te rijden (daar haal ik met de ZX de 185 mee).
Denk je eens hoeveel minder verbruik je kunt krijgen als die hoogste versnelling een fatsoenlijke overdrive is (wat dus de originele functie van een overdrive was).

Maar 3500 voor een benzineauto is dan weer het uiterste de andere kant op. Dat doet mijn ZX ook (en ik vind het al veel), en die haalt de 206 km/h van een Altea 2.0 FSI echt niet.
Ik vind het ook zo irritant dat de 5 als overdrive van vroeger nu vervangen moet worden door een 6 die geen overdrive is. En men rijdt rond met twee keer zoveel vermogen, dus de noodzaak is er helemaal niet. Bij die Seat kan de motor bij 3500 toeren al 100 pk leveren, en dat heb je echt niet nodig om 120 op de autosnelweg te rijden (daar haal ik met de ZX de 185 mee).
Denk je eens hoeveel minder verbruik je kunt krijgen als die hoogste versnelling een fatsoenlijke overdrive is (wat dus de originele functie van een overdrive was).
Mijn Golf V leasebak (ook weer tijdelijk, komt een polo voor als het goed is)
105 pk TDI, 5bak handgeschakeld, gescheiden airco, maar geen cruise control
Wel standaard vanaf de leasemij een carkit en tomtom 

105 pk TDI, 5bak handgeschakeld, gescheiden airco, maar geen cruise control

Volgens mij, en ik zeg volgens mij, is het zo dat minder toeren niet altijd beter is als je daardoor onder de gunstige koppelkromme van een motor komt. Als je bijvoorbeeld 30 in z'n 5 rijd en wilt accelereren naar 60, kost dat (volgens mij) meer energie/brandstof in z'n 5 dan in z'n pak-m-beet 3e versnelling. Volgens mij gaat dat ook op voor dezelfde snelheid rijden zoals 120 op de snelweg. Overigens is de auto (en motor) bij die snelheden en toeren heerlijk rustig hoor, het is een goede cruiseautoMaasluip schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:25:
Overigens: een Altea 1.6 doet 4000RPM @ 120KM/h, dat deed zelfs m'n oude Mazda 323F 1.5 niet

Ja hoor rijd erg perfect in de 6 en op CC rij je aardig zuinigJoopieboy schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:36:
Tja dsg is natuurlijk echt het toppunt, maar mijn idee was met een 6 bak dat je op de snelweg rustig kon overschakelen zodat je rustig 120 kon rijden met een normaal toerental maar dat is dus niet zo?
Het is niet zo dat minder toeren altijd beter is, er is natuurlijk een ondergrens, maar reken er maar op dat dat bij een niet-turbo motor eerder bij de 1500 toeren ligt (of een grens waar de motor de auto niet meer fatsoenlijk vooruit krijgt).Arfman schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:30:
[...]
Volgens mij, en ik zeg volgens mij, is het zo dat minder toeren niet altijd beter is als je daardoor onder de gunstige koppelkromme van een motor komt. Als je bijvoorbeeld 30 in z'n 5 rijd en wilt accelereren naar 60, kost dat (volgens mij) meer energie/brandstof in z'n 5 dan in z'n pak-m-beet 3e versnelling. Volgens mij gaat dat ook op voor dezelfde snelheid rijden zoals 120 op de snelweg. Overigens is de auto (en motor) bij die snelheden en toeren heerlijk rustig hoor, het is een goede cruiseauto
Bij een constante snelheid is het sowieso beter om een lager toerental te rijden en is het absoluut niet zo dat je het beste op of rond het toerental van het maximum koppel kunt rijden.
Pak je willekeurige benzine auto maar. Het maximum koppel ligt meestal bij 3000 toeren of hoger. Het is echt niet zo dat je dan maar het beste 3000 toeren moet draaien bij een constante snelheid. In de bebouwde kom schakel je altijd (als je ook maar enig benul van zuinig rijden hebt) zo dat je 2000-2500 toeren draait) en ook op een 80 km weg ben je niet goed bezig als je meer dan 2500 toeren draait en nog een versnelling over hebt (of je hebt maar 50 pk of zo).
Ik kom met mijn ZX bijna nooit voorbij het maximum koppel (op 3000 toeren). Sterker nog: ik schakel meestal bij 2500 toeren. Dat is ook wat het nieuwe rijden vertelt. Het maximum koppel is niet het zuinigste rijden!
Om je auto voort te bewegen heb je een bepaald vermogen nodig. Een automotor kan bij veel verschillende toerentallen dat vermogen leveren, maar zal dat het zuinigste doen bij een lager toerental. Het zuinigste rij je dacht ik als de gasklep volledig open is (en je dus dat vermogen levert wat je voor die snelheid nodig hebt), en dat is altijd bij het laagste toerental dat je dat vermogen haalt. En dus de hoogste versnelling.
Je hebt niet meer dan 50 pk nodig om 120 km/h te rijden, dus een auto die de versnellingen zo heeft dat hij een toerental draait waar hij 100 pk kan leveren (die Altea), die rijdt minder zuinig dan hij kan.
Waar is Chevy? Die kan dat veel beter uitleggen dan ik.
Ja idd, cruise control helpt ook echt, je ziet de boordcomuputer gelijk een stuk minder aangeven.Slasher schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:33:
[...]
Ja hoor rijd erg perfect in de 6 en op CC rij je aardig zuinig
En het rijd ook gewoon zo lekker.
Ik reed zaterdag op een stuk waar je maar 100 mocht reed over 100km 5.6liter/100km dus dat is bijna 1 op 18Joopieboy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:16:
[...]
Ja idd, cruise control helpt ook echt, je ziet de boordcomuputer gelijk een stuk minder aangeven.
En het rijd ook gewoon zo lekker.
@Maasluip: duidelijk verhaal wel hoor. Maar ik neem ook aan dat men bij VW/Seat hierover heeft nagedacht, er zal vast een reden zijn waarom het zo is afgesteld. Overigens is hij best zuinig, vorige tank 7.8L/100KM verbruikt, dat is helemaal niet slecht voor een 1350KG wegende 2 liter benzinezuiper. Zeker op lange stukken waar je dezelfde snelheid aan kunt houden zakt het verbruik tot 6L of minder (afhankelijk van je snelheid). Dacht dat die FSI techniek daar ook voor geoptimaliseerd was oid.
Het is een afweging tussen zuinigheid en vlot optrekken. Natuurlijk heb je bij die veel te zware auto's van tegenwoordig ook een onevenredig groot vermogen nodig om fatsoenlijk vlot op te trekken (vooral bij een generatie die wordt opgevoed met "meer dan 10 seconden van 0-100? Veeeeel te langzaam"). Als je een te lange hoogste versnelling monteert dan blijft de auto daarmee wel rijden, maar als je een berg op gaat of even wil doortrekken om in te halen dan moet je alweer terugschakelen.Arfman schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:43:
@Maasluip: duidelijk verhaal wel hoor. Maar ik neem ook aan dat men bij VW/Seat hierover heeft nagedacht, er zal vast een reden zijn waarom het zo is afgesteld.
Het is een keuze die gemaakt moet worden. Maar dan nog snap ik dus totaal niet waarom die keuze zelfs bij een 6-bak niet uitvalt voor zuinigheid. Gebruik dan die 5 gewoon als gebruiksversnelling en de 6 echt als overdrive.
Ik weet niet hoe het met de DSG bakken is, maar daar zou het helemaal crimineel zijn als de 6 (of 7) geen overdrive is. Schakelen gaat automatisch en zonder vertraging, dus van een overdrive heb je geen last bij inhalen.
En de klant vraagt er natuurlijk niet naar want die weet of realiseert zich dit niet. Vroeger stond er bij de specificaties nog een "snelheid bij 1000 1/min in de hoogste versnelling", tegenwoordig is het hard zoeken naar een merk dat dat er nog bij zet. En vanuit de overheid wordt hier ook niets over aangestuurd.
Terwijl het voor rijden met constante snelheid het middel is om brandstof te besparen.
Het werkt natuurlijk niet voor het prototype leaserijder die graag bij iedereen op de bumper zit te drukken om daarna vol gas naar het volgende slachtoffer te racen. Maar met zo'n rijstijl rij je toch nergens zuinig mee.
/pet peave
Dat lukt niet helemaal. Ik merk dat de 4 wel erg kort op de 3 zit (Golf V) veel meer dan bij mijn vorige auto (Escrot). Soms ga ik direct van 3..5..6 of afhankelijk van de situatie van 3..4..6.Maasluip schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:59:
Gebruik dan die 5 gewoon als gebruiksversnelling en de 6 echt als overdrive.
DSG is wrs de oplossing voor al dat geschakel maar ik heb de V pas een jaar en ben er nog lang niet op uitgekeken.
[ Voor 11% gewijzigd door mekkieboek op 21-07-2009 20:48 . Reden: overbodige tekst ]
Je bewijst alleen maar mijn punt. Ofwel de 6 is te kort, ofwel de 6 is gewoon overbodig (want je slaat al versnellingen over, het is geen vrachtwagen zeg).
Waar ik nu nog met mijn Peugeot 404 in 4 versnellingen naar 120 ga moet je het nu in 6 doen. Met minstens twee keer zoveel vermogen. Wie legt me de logica daar even van uit?
Waar ik nu nog met mijn Peugeot 404 in 4 versnellingen naar 120 ga moet je het nu in 6 doen. Met minstens twee keer zoveel vermogen. Wie legt me de logica daar even van uit?
Ik heb met mijn Golf 6 DSG het gevoel dat de D stand steeds agressiever wordt. Kan aan mij liggen, maar voor mijn gevoel schakelt hij sneller terug als ik een klein beetje gas geef dan toen ik hem net kreeg (heb hem nu 3 weken, en rond de 3000km gereden).
Hebben jullie dit ook? Ik vind het niet echt storend want moet m'n voet nu gewoon wat minder hard op het gas drukken, maar het moet niet erger worden want dan rijdt de D stand bijna hetzelfde als de S.
Hebben jullie dit ook? Ik vind het niet echt storend want moet m'n voet nu gewoon wat minder hard op het gas drukken, maar het moet niet erger worden want dan rijdt de D stand bijna hetzelfde als de S.
Letten jullie echt zo op dat schakelen, milieu en nieuw rijden? Mij kan het echt geen bal schelen, weet je dat? Ik heb wel ergere problemen en invoegen in z'n 3 tot over de 100 op 5000 toeren ofzo is gewoon lekker.
Jij hebt toch die 1.4TSI? Dan klopt hetTangLeFuzZ schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:44:
Ik heb met mijn Golf 6 DSG het gevoel dat de D stand steeds agressiever wordt. Kan aan mij liggen, maar voor mijn gevoel schakelt hij sneller terug als ik een klein beetje gas geef dan toen ik hem net kreeg (heb hem nu 3 weken, en rond de 3000km gereden).
Iedereen die een nieuwe 1.4TSI heeft maakt er melding van dat het ding in de eerste 10k steeds feller word. Lange inloop periode dus
Kijk bijvoorbeeld eens op die MyReviews van autoweek bij de A3 1.4TSI, daar zegt ook iedereen dat het ding continue anders aanvoelt de eerst x duizend kilometer
Ga je hem nog chipppen? Mijn A3 word deze week "getuned" naar 160pk/250nm. Na mijn vakantie haal ik hem op. Eind augustus gaat hij ook op de rollerbank om eens te kijken wat het effect was.
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 22-07-2009 11:07 ]
1.4 TSI ja! Hmm, zou dat betekenen dat ik dus wat langer rustig aan moet rijden, of maakt dat niet veel uit?PWM schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:05:
[...]
Jij hebt toch die 1.4TSI? Dan klopt het
Iedereen die een nieuwe 1.4TSI heeft maakt er melding van dat het ding in de eerste 10k steeds feller word. Lange inloop periode dus
Kijk bijvoorbeeld eens op die MyReviews van autoweek bij de A3 1.4TSI, daar zegt ook iedereen dat het ding continue anders aanvoelt de eerst x duizend kilometer
Ga je hem nog chipppen? Mijn A3 word deze week "getuned" naar 160pk/250nm. Na mijn vakantie haal ik hem op. Eind augustus gaat hij ook op de rollerbank om eens te kijken wat het effect was.
Ik ga hem trouwens nog wel laten chippen maar ik wil het wel bij ABT doen en die zeggen op dit moment dat het met die motor van mij nog niet 'kan' (oftewel ze doen het nog niet, maar in de toekomst wel, zijn er nog mee bezig hoorde ik?). Zodra ze aangeven dat ze er wel wat mee kunnen laat ik hem meteen chippen.
Wat heet "er op letten". Ik kijk niet op de toerenteller als ik schakel, dat gaat volledig op gehoor (en de 404 heeft geen toerenteller). En dan wordt de schakelreflex gewoon getriggerd voordat ik op de 2500 toeren zit. Ben ik meestal nog sneller weg dan de gemiddelde automobilist. Dat soort dingen gaan bij mij volledig op de automatische piloot. Ik kijk liever uit het raam naar het andere verkeer dan dat ik actief moet gaan letten op wanneer ik schakel en rem.chimo schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:59:
Letten jullie echt zo op dat schakelen, milieu en nieuw rijden? Mij kan het echt geen bal schelen, weet je dat? Ik heb wel ergere problemen en invoegen in z'n 3 tot over de 100 op 5000 toeren ofzo is gewoon lekker.
Maar ik trek ook zeker door tot het gaatje als dat nodig is. Het is niet zo dat 2500 toeren de limiet is.
En ja: het bespaart brandstof en dus geld en milieu, dus waarom zou ik het niet doen?
Volgens mij niet. Zolang je je auto maar warm rijd (wat je altijd moet doen), is het geen probleem.TangLeFuzZ schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:22:
[...]
1.4 TSI ja! Hmm, zou dat betekenen dat ik dus wat langer rustig aan moet rijden, of maakt dat niet veel uit?
ABT via PON dan neem ik aan? ABT zelf kan hem namelijk al chippen, PON is altijd langzaam.Ik ga hem trouwens nog wel laten chippen maar ik wil het wel bij ABT doen en die zeggen op dit moment dat het met die motor van mij nog niet 'kan' (oftewel ze doen het nog niet, maar in de toekomst wel, zijn er nog mee bezig hoorde ik?). Zodra ze aangeven dat ze er wel wat mee kunnen laat ik hem meteen chippen.
Dan zal dat het wel zijn... kreeg bij de dealer (die alleen ABT doet) namelijk te horen dat mijn type 'nog niet op de lijst' stond.PWM schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:42:
ABT via PON dan neem ik aan? ABT zelf kan hem namelijk al chippen, PON is altijd langzaam.
Was de DSG ook niet zelflerend ?TangLeFuzZ schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:44:
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Ja net als multitronic, het past zich aan je rijstijl, maar het duurt wel even voordat je verschillen merkt.
Mja, wij hebben een Zafira en konden toen kiezen uit short of long shifting, we hebben voor long shifting gekozen en dan moet je dus langer doortrekken.Maasluip schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:45:
[...]
Wat heet "er op letten". Ik kijk niet op de toerenteller als ik schakel, dat gaat volledig op gehoor (en de 404 heeft geen toerenteller). En dan wordt de schakelreflex gewoon getriggerd voordat ik op de 2500 toeren zit. Ben ik meestal nog sneller weg dan de gemiddelde automobilist. Dat soort dingen gaan bij mij volledig op de automatische piloot. Ik kijk liever uit het raam naar het andere verkeer dan dat ik actief moet gaan letten op wanneer ik schakel en rem.
Maar ik trek ook zeker door tot het gaatje als dat nodig is. Het is niet zo dat 2500 toeren de limiet is.
En ja: het bespaart brandstof en dus geld en milieu, dus waarom zou ik het niet doen?
Hoewel mijn vader wel net als jij bij 2500 schakelt maar ik hoor duidelijk dat ie dan in veel te lage toeren zit vanwege die long shifting. En het klinkt ook veel beter als je naar 3 of 4000 toeren gaat, dat hoor je gewoon.
Het schijnt ook "niet goed" te zijn als je dus long shifting hebt en je schakelt te snel of bij lage toeren?
logisch want na het schakelen valt je toerental verder terug als dat je een korte gearing zou hebben...chimo schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:49:
[...]
Het schijnt ook "niet goed" te zijn als je dus long shifting hebt en je schakelt te snel of bij lage toeren?
Zie ondertitel
Verwijderd

De mijnes. Al ruim 6000KM in nog geen 3 maanden ermee gereden

reed ik van de week met de auto weg, waarop ik erachter kwam dat mijn portierdeur ineens openschiet. Ik zie een lantaarnpaarn naderen dus ik moest wel remmen op dat moment. Grijpen naar de deur ging niet, omdat mn gordel me blokkeerde om die deur te pakken. Vervolgens door de kracht van het remmen vliegt de deur als het ware open en krijgt de deurbeugel flink op z'n flikker. Deur dus ontwricht. Hier en daar later wat aangepast, maar het blijft optreden. Deur sluit verder wel, maar bij openen zie je duidelijk een verlaging tov de deuropening zelf.
Ben van de week al naar de sloop geweest voor een hoedenplank + brandschone luchtfilter.. ga ergens in de loop van de week weer voor zo'n deurscharnier.
Edit: Van de week onderdelen nieuw bij elkaar halen (Oliefilter, benzinefilter, bougies en verdeler + nieuwe olie) om vervolgens de auto zelfstandig een beurt te geven. Garage vraagt me ruim 250 euro excl kosten nieuwe onderdelen terwijl de auto motorisch bestwel eenvoudig is om het zelf te doen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 16:02 ]
Ha Jism, leuk dat je ook weer actief bent.
Aardige eerste auto zo, en lekker bezig met opknappen.
Aardige eerste auto zo, en lekker bezig met opknappen.
Verwijderd
Mwah mag echt niet klagen. En bij de APK was er gewoon helemaal niets aan de hand.. Ook niet toen ik vroeg extra te controleren. De auto is in prima staat. Wil ergens in de loop der tijd eventueel de radiator vervangen. Er zit een Single-rad in met Fan die pas aanslaat wanneer de motor tegen de 100graden aanloopt. Bij die Golf op de sloop zat een 2voudige radiator met dubbele ventilator in. Ik denk er heel hard aan om die erin te bouwen als het past, omdat met stadsrijden de temperatuur enorm hoog op kan lopen en de motor 'loom' wordt. Alles was al nagelopen, het oliepeil was goed, de thermosstaat was goed, koelwater was voldoende en ook de ventilator functioneerd. Het is alleen zo met stadsverkeer dat er weinig luchtweerstand is. Soms met de verwarming aan rijden helpt ook een beetje (Warmte wordt afgeleid van radiator).
Radiateur doorspoelen scheelt al veel, als je een nieuwe erin hangt en je gooit hem vol met koelvloeistof dan komt uit het hele systeem toch weer vuiligheid erin en is je mooie nieuwe radiateur toch weer vies....
Je kan ook eens kijken of er een koudere thermostaat of fan switch beschikbaar is, heb dat bij mijn 19 wel gedaan iig!
Maar hoop dat je er veel zorgeloze km's mee kan maken.
Je kan ook eens kijken of er een koudere thermostaat of fan switch beschikbaar is, heb dat bij mijn 19 wel gedaan iig!
Maar hoop dat je er veel zorgeloze km's mee kan maken.
Ik ben ook aan de VW. Een Golf IV TDI 90pk om precies te zijn. Ik heb de trendline uitvoering. Hij is een beetje kaal maar stuurt toch wel erg lekker.
Verwijderd
Die radiator bij de sloop is overigens van de kaart. Die identieke golf die daar stond had een frontale aanrijding gehad tegen blijkbaar een trekhaak. Daardoor was de voorbumper gewoon erin gedrukt samen met de radiator en ventilatoren. Ze liepen aan en de kans dat het lek was leek me aardig groot. Hoe spoel je zoiets door? Gewoon leeg laten lopen en vervolgens met (gedestileerd) water de boel doorspoelen? Later weer vervangen door een 40%/60% verhouding van water?
Overigens denk ik mijn auto maar te laten voor wat het is. Ik denk er al wat langer over om een andere auto aan te schaffen die wat meer robuuster is tegen het aantal KM's dat ik maandelijks maak. 255k op de teller voor een benzine schijnt erg veel te zijn....
Overigens denk ik mijn auto maar te laten voor wat het is. Ik denk er al wat langer over om een andere auto aan te schaffen die wat meer robuuster is tegen het aantal KM's dat ik maandelijks maak. 255k op de teller voor een benzine schijnt erg veel te zijn....
Is een Seat Leon niets voor je?Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:15:
Verwijderd
Voor 5k mag ik er eentje overnemen, maar de maandlasten van zo'n auto is wat me zorgen baart.
Gister even in een nieuwe Polo gezeten, maar dat viel me qua formaat tegen. Ik ben lang (2 meter) en vrij fors, maar ik kon daar niet zo lekker in zitten als gedacht. Ik dacht de maten zijn wat groter geworden, maar met het uitstappen had ik moeite in de 5-deurs uitvoering (3 deurs is er nog niet). Ondanks dat mijn stoel helemaal op de laagste stand zat, zat ik voor mijn idee nog te hoog! Ik keek tegen de rand van het dak aan... De rugleuning helemaal achterover doen was de enige oplossing, maar dan lag ik meer dan dat ik zat! 
Conclusie: het wordt volgend jaar een Golf VI of een Seat Exeo!
Conclusie: het wordt volgend jaar een Golf VI of een Seat Exeo!
www.youtube.com/DerOllie
Dit topic is gesloten.