Goed gezien!
Het is inderdaad een Westy. Mijn bus komt uit '64, echter het Westfalia interieur is in '67 ingebouwd. Maar dat mag de pret niet drukken toch?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Goed gezien!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 28-06-2009 01:07 . Reden: Goede zinnen neerzetten is moeilijk met te weinig slaap. ]
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
2.0FSI. Legt het dik af, valt wel mee hoor... Het was ook geen automaat dus niet helemaal reeel vergelijkbaar in jouw linkje. Ik kon m bijhouden maar niet er voorbij komen ;-)THIJZEL schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:46:
Jou A3 2.0tfsi neem ik aan? Een 2.0fsi met 150pk legt het dik af tegen die 1.4tsi 160pk..
http://www.zeperfs.com/duel2686-1153.htm
1 op 11/12?! Dan zou ik maar eens even langs de dokter gaan, die van mij doet 1 op 16/17, en dat op 17 inch banden... Met kleinere winterbanden zat ik op 18/19... Gebruik je de 6e versnelling niet ofzoArfman schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:16:
Beetje tractorgeluid die blokken, maar vrijwel onverwoestbaar en lekker soepel rijden. Als diesel niet zo achterlijk duur was in de wegenbelasting had ik mezelf een 110PK TDI-tje gekocht, in plaats van de 2.0FSI die ik nu heb (fijn blokje hoor, rijd machtig, maar 1 op 11/12 is niet echt lekker zuinig rijden).
De buurman had een Bora Variant (130PK TDI) met 300K KM op de klokken, en daar merkte je ook niks aan.
[ Voor 3% gewijzigd door marccom op 28-06-2009 15:07 ]
Whoop!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Die van mij kloppen 99% met elkaar_JGC_ schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:32:
Die verbruiken, meet je die zelf aan de hand van kilometers en hoeveel liter er bij de tankbeurt in gaat, of lees je die gewoon van de boordcomputer af? Wil nog wel eens wat verschil in zitten.
[ Voor 22% gewijzigd door WhizzCat op 29-06-2009 13:05 ]
This footer is intentionally left blank
Mijn VW heeft dat nietajhaverkamp schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:40:
Dan gaat de wissser 1x heen en weer, dat hebben mijn VW's tot nu toe altijd zo gedaan.
W00t? Echt niet? Dat heb ik al lang! Weet even niet meer 100% zeker of mijn Golf II het ook al had, maar mijn III, IV en V echt wel. De Golf IV cabrio van mijn vader ook, 2 Passats in mijn vriendenkring ook, en de Golf VI van mijn vriendin ook. Lijkt me echt wel een verdomd standaard feature
Onze vw touran heeft dat ook, ideaal systeem.
ja dat is em! dankje!sh4dow schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:40:
Bedoel je een Kamei grill misschien? http://images.google.nl/i...zoeken&aq=f&oq=kamei+gril
[ Voor 68% gewijzigd door sh4dow op 01-07-2009 14:48 ]
Dealer wilde er eerst 5300 voor hebben, maar dat feest ging niet door dus.sh4dow schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:03:
4000 euro is wel echt het maximum wat je voor een Polo type 6N moet uitgeven ja.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 01-07-2009 18:16 ]
[ Voor 19% gewijzigd door sh4dow op 01-07-2009 18:19 ]
NOSIG
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb net een originele werkplaatshandboek van Volkswagen gevonden, en Haynes kende ik idd al wel, maar toch bedankt voor de moeite.DrivinUCrazy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:23:
Gebruik in je zoektermen ook eens "haynes", dat wil nog wel eens helpen.
Wat wil je er precies van weten?SChief schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:04:
Omdat ik graag wil weten hoe een claxon van een Golf IV is verbonden, ben ik opzoek naar een service manual of een gewone handleiding. Helaasch kan ik tot nu toe echt niks vinden op het internet. Heeft iemand toevallig een idee hoe het in elkaar zit, of een service manual als PDF?
NOSIG
Verwijderd
Nee die is er helaas niet. Er is wel een variant met dunne lamellen maar die is voor een groot deel dicht en dunne lamellen ziet er icm een Karmann kit niet uit. Dus dan maar zo.Joopieboy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:31:
Ja idd, er is toch ook een gril van vw zonder de mistlampen?
Hoe zat het af-fabriek dan? Ik vind de bovenste variant ook mooier, maar als het niet past en als de lampen tegen de radiateur aan zitten dan is het geen optie. Kan je anders niet het VW logo op die grille monteren?Toink schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:29:
Kijk nu kunnen we echt gaan tunen:
Oud:
[afbeelding]
Nieuw:
[afbeelding]
Gemengde gevoelens heb ik erbij. Ik houd 'm liever origineel aan de buitenkant, maar de verstralers passen eigenlijk niet en drukken tegen de radiateur aan. Daarnaast heeft die gewoon z'n koeling nodig. En aangezien hij ook al foute achterlichten heeft dan ook maar een foute grille. Vet manhaha.
NOSIG
Naja.., wij rijden een Primera, en die heeft zo'n "miep" claxon. En op de sloop had ik een claxon van een Golf IV meegepakt. Maar toen we thuis aankwamen, zag ik dat de Golf IV 2 aansluitingen had, en de Primera 1 aansluiting._Christiaan_ schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:38:
[...]
Wat wil je er precies van weten?
Ik heb mijn claxon zelf vervangen door een mooiere, zonder boekjes etc.
(ik had eerst zo'n 'miep' scooter achtige claxon, die heb ik vervangen door een tweetonige, zo'n schelp, die je ook in de grotere motoruitvoeringen vind. Blijkbaar vind VW het relaxt om 1.6'jes met lelijke claxons uit te rusten)
Tsja, zelfs hier in het "Heb je iets nieuws en moet je het showen" topic in de HK, laten mensen hun Navi zien die ze voor 1/3e van de prijs op MP hebben gekochtTimmert schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:16:
Vanochtend gespot bij mij in de wijk: Golfje 5 met een ingetikt bestuurdersraampje, het hoopje glas lag er nog naast. Navi uiteraard pleitos..
*zucht*
* Timmert dankt god op z'n blote knieën dat ie een niet te stelen navigatiesysteem heeft
[ Voor 5% gewijzigd door TangLeFuzZ op 06-07-2009 17:26 ]
Verwijderd
De dealer doet alles op verzoekBoeie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:04:
Nice, maare, rode klauwen, das niet standaard?
NOSIG
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwijderd
Je begrijpt dat een golf III 1,9D altijd al traag was als dikke stront en een IV van 90 PK niet eens bij kon houden ??_JGC_ schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:39:
Motorinhoud zegt niet veel meer tegenwoordig. Ik heb nu een Peugeot 206 1.4HDI, die maakt gehakt van mijn vorige auto, een Golf III 1.9D. Heb een tijd terug een leenauto gehad met een daihatsu 1.0 12V motor, zo'n 3 cylinder geval. Die viel me qua prestaties niks tegen en trok harder dan de 1.4HDI die ik gewend was. Fabrikanten weten gewoon steeds meer prestaties uit kleinere motors te halen.
Het ligt er maar net aan wat je underpowered vind. Voor stadsauto's lijkt me 60 pk helemaal niet underpowered. Je wint er alleen geen stoplichtsprintjes mee, als dat het criterium is.Joopieboy schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:48:
Net ook de folders binnen van de nieuwe polo, ik vind het toch meer auto als de vorige. Neus vind ik best mooi, flink golf gehalte alleen, en kont tja. Ik moet er even aan wennen.
Is de 1.2 en 1.4 alleen niet flink under powered, zo veel vermogen hebben die niet?
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
1400 en dan een turbo en 70PK ? mhh, een ongeblazen motor heeft nog meer PK met benzine...[b][message=32222623,noline
En nee, een Golf III 1.9D houdt geen Golf IV TDI met 90PK bij, puur omdat die ongeblazen golf III iets minder dan 70PK onder de kap heeft. De 206 en de sirion hebben ook beide 70PK onder de kap, maar zijn 100 en 200kg lichter dan die Golf III. Verder heeft die 206 een turbo.
Je had toch een Renault 19? Of loop je nu stoer te doen met andermans auto?Joopieboy schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:48:
Ik heb de touran inmiddels vanmiddag op 21.000 gereden, best netjes in een half jaar.
Elect a clown, expect a circus.
Benzine en diesel kan je wat dat betreft ook niet met elkaar vergelijken. Ja, een ongeblazen benzine zal sneller optrekken dan een diesel met dezelfde motorinhoud, maar dat wil nog niet zeggen dat die ongeblazen benzine een verbruik van 1:22 haalt met airco ingeschakeld en een brandstofprijs van rond de 1 euro per liter.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:22:
[...]
1400 en dan een turbo en 70PK ? mhh, een ongeblazen motor heeft nog meer PK met benzine...
Verwijderd
In de nieuwe golf met 160pk 1.4 turbo met dsg bak heb ik gereden ja, dat gaat gewoon lomp hard!Wom schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:30:
Dat zijn die TSI motoren neem ik aan? Dan is het antwoord nee, dat zal je nog verbazen hoeveel power die motoren hebbenHeb de 122PK sterke TSI in de Golf VI gereden en dat viel al allerminst tegen!
Vanaf de tijd dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik toen een maand of 4 met de touran van mijn ouders gereden (onze touran is dus meer van toepassing), toendertijd ook een kleine 10.000km ermee gemaakt. Sinds dat ik mij renault hebt af en toe dat ik er nog mee rijd, of op lange ritten dat ik pap afwissel op de helft ofzo. En nu dat de 19 weer voor de zoveelste keer langere tijd in de garage staat rijd ik weer vrolijk met de touran rond.Slasher schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:42:
[...]
Je had toch een Renault 19? Of loop je nu stoer te doen met andermans auto?
[ Voor 46% gewijzigd door Joopieboy op 08-07-2009 00:13 ]
Waar ik op doel is dat je in NL weinig hebt aan zoveel PKs. Je kunt wel 130PK hebben, maar als je optrekt als een slak na een bocht of rotonde, of direct bij het beginnen van de blokmarkering met 70-80 je auto al op de snelweg gooit, wat doe je dan in een auto met 130PK? Ik kan de volle 70PK van mijn auto niet eens benutten door dit soort lui.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:09:
Ik volg je niet meer. Je vergelijkingen zijn niet echt relevant... en bumperklevers mogen ze afstraffen... PK's of niet. 90% heeft ze namelijk niet en laat ik altijd, zoals veel mensen, snel achter me
Verwijderd
Je vergeet... PK=toeren en Koppel=rustig rijden._JGC_ schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:38:
[...]
Waar ik op doel is dat je in NL weinig hebt aan zoveel PKs. Je kunt wel 130PK hebben, maar als je optrekt als een slak na een bocht of rotonde, of direct bij het beginnen van de blokmarkering met 70-80 je auto al op de snelweg gooit, wat doe je dan in een auto met 130PK? Ik kan de volle 70PK van mijn auto niet eens benutten door dit soort lui.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq