Het grote Volkswagen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste
Acties:
  • 101.434 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:49

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Goed gezien! ;)

Het is inderdaad een Westy. Mijn bus komt uit '64, echter het Westfalia interieur is in '67 ingebouwd. Maar dat mag de pret niet drukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb één keer in een T1 gezeten, maar ik ben er te lang voor.
Geef mij maar een T2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Dat rijdt beter ook! ;)

Maar dit heeft ook weer zo zijn charmes.

Ik merk pas hoe 'back to basic' het is als ik weer in mijn daily (Peugeot 206RC) stap. Wat een luxe allemaal weer en het remt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zei het ook al in show je auto topic, maar wat een prachtig exemplaar!

Mag je echt trots op zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Thx! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De kop is eindelijk terug, komende week monteren maar nu eerst wat foto's:

De oude kop, "net gereviseerd". Kijk vooral naar de klep bij cil.2, die kon je met je hand zijwaarts bewegen: :shock:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZVAC3CZ8.jpg

Dus, RIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-C8WZELUH.jpg

Maar de nieuwe Corradokop was wel netjes te maken. Alles mooi vervangen, waar bouten afgebroken waren opnieuw getapt en daarna het standaardrevisiewerk, wassen en in elkaar zetten. En afgeleverd met complete set bouten, pakkingen enz, zoals het hoort:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-I7R87LBJ.jpg

Deze is niet gespoten, :mrgreen: en de nokkenas zit er vast in. Klinkt heel gewoon, dat was bij de vorige kop absoluut niet zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUAGBMHA.jpg

Alles nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3GBHPQ6E.jpg

En nogmaals schoon=ja en spuiten=nee. Netjes met een faktuur zodat ook duidelijk is wat er gereviseerd is:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ME8QOAOU.jpg

Dat was 'm weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk aan, dat ziet er netjes uit, lekker bezig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hallo iedereen, ik kom mij hier even vervoegen want ik ben vanaf maandag eigenaar van:

https://diensten.vwe.nl/p...515429&bdrid=96026&lng=nl

Op dit moment ziet de auto er als een beest uit en moet nodig gepoetst worden, maar dat ga ik regelen :D Ik hoop hier nogal wat lol van te hebben en ik hoop hier een vaste klant te worden met mijn VW Vraagjes :D

(dit is natuurlijk een soort ik-ben-zo-blij post :D fyi: ik kom van een 20 jaar oude Starlet af :D)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Flinke km stand, durf je dat wel aan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:35:
Flinke km stand, durf je dat wel aan? :X
300k voor een vw diesel is peanuts... net ingereden zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
^^ Met RutgerM, die blokken kunnen dat makkelijk hebben. :)

M'n oom heeft een Bora met zo'n 1.9 TDI blok. Hij gaat heel vaak naar het buitenland met dat ding. Er zit nu 370.000KM op. :+ Maar ik mocht laatst even meerijden, en je merkt er echt niks op waardoor je zou denken dat het een auto is met zo'n kilometrage (geldt voor de hele auto, niet alleen het blok). :) Alleen heb ik geen idee welke versie het was (90, 100, 110, 115, 130 of 150pk). :)

[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 28-06-2009 01:07 . Reden: Goede zinnen neerzetten is moeilijk met te weinig slaap. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:14
Over de motor hoef je niet in te zitten, gaat meer om de rest van de auto. Mijn Golf was gewoon helemaal niks meer, maar de motor ging met 414K gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wel, mijn schoonpa was ook mee en die was ook met RutgerM, ik zelf ook wel en de prijs was ook wel erg netjes. Bij 266k is er een nieuwe distri riem op gekomen, dus het enige grote wat eventueel nog komt zijn de koppelingsplaten.

Ben benieuwd hoe die maandag gaat bevallen :D

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Beetje tractorgeluid die blokken, maar vrijwel onverwoestbaar en lekker soepel rijden. Als diesel niet zo achterlijk duur was in de wegenbelasting had ik mezelf een 110PK TDI-tje gekocht, in plaats van de 2.0FSI die ik nu heb (fijn blokje hoor, rijd machtig, maar 1 op 11/12 is niet echt lekker zuinig rijden).

De buurman had een Bora Variant (130PK TDI) met 300K KM op de klokken, en daar merkte je ook niks aan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52
THIJZEL schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:46:
Jou A3 2.0tfsi neem ik aan? Een 2.0fsi met 150pk legt het dik af tegen die 1.4tsi 160pk..

http://www.zeperfs.com/duel2686-1153.htm
2.0FSI. Legt het dik af, valt wel mee hoor... Het was ook geen automaat dus niet helemaal reeel vergelijkbaar in jouw linkje. Ik kon m bijhouden maar niet er voorbij komen ;-)
Arfman schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:16:
Beetje tractorgeluid die blokken, maar vrijwel onverwoestbaar en lekker soepel rijden. Als diesel niet zo achterlijk duur was in de wegenbelasting had ik mezelf een 110PK TDI-tje gekocht, in plaats van de 2.0FSI die ik nu heb (fijn blokje hoor, rijd machtig, maar 1 op 11/12 is niet echt lekker zuinig rijden).

De buurman had een Bora Variant (130PK TDI) met 300K KM op de klokken, en daar merkte je ook niks aan.
1 op 11/12?! Dan zou ik maar eens even langs de dokter gaan, die van mij doet 1 op 16/17, en dat op 17 inch banden... Met kleinere winterbanden zat ik op 18/19... Gebruik je de 6e versnelling niet ofzo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door marccom op 28-06-2009 15:07 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik geloof je niet. Je bent de eerste die claimt boven 1 op 14/15 te komen met de FSI. Bovendien rijden wij veel met stop/startwegen (verkeerslichten etc.), en dan nog niet meer dan 30KM, dus ongunstig voor het benzineverbruik. 1 op 16 haal je alleen als je 100KM aan 1 stuk 90 rijdt op de snelweg.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Die verbruiken, meet je die zelf aan de hand van kilometers en hoeveel liter er bij de tankbeurt in gaat, of lees je die gewoon van de boordcomputer af? Wil nog wel eens wat verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

@ WhizzCat: goede auto, zo'n Passat. Ik denk dat je heel blij mag zijn dat je niet voor die 206 gegaan bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik vind een passat voor die prijs gewoon een heleboel auto voor weinig geld eerlijk gezegd. Een 206 kan je gewoon niet vergelijken met zo'n ding, en al helemaal niet de 206 die hij heeft proefgereden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

_JGC_ schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:32:
Die verbruiken, meet je die zelf aan de hand van kilometers en hoeveel liter er bij de tankbeurt in gaat, of lees je die gewoon van de boordcomputer af? Wil nog wel eens wat verschil in zitten.
Die van mij kloppen 99% met elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nou, dan moet ik hem nog maar even showen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.desmitten.nl/t/Happy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 12-09 12:16
Nette auto Whizzcat! Ook niet echt duur, denk dat je er veel plezier van zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tnx, het moment komt dichterbij :D om half twaalf nog ff naar de bank en dan ophalen en rijden maar.

Echt pokke dat ik vanavond over moet werken, maar dan is de weg naar huis vanavond wel lekker leeg en kan ik de CC eens testen :D

-edit-

w000h0000 ze is er :D zware bevalling want het postkantoor was natuurlijk dicht, maar ik heb een gezonde baby van 1280 kg :D

[ Voor 22% gewijzigd door WhizzCat op 29-06-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hmm, ik heb nog wel 1 vraagje voor de kenners, wat niet goed in de handleiding staat (uiteraard is mij verteld bij de rijlessen dat bij aanschaf het handboekje door genomen dient te worden etc. etc. dus dat ben ik braaf aan het doen :D het is ook veel te leuk zo'n nieuwe auto :D), maar goed.

De ruitenwisser hendel heeft 5 standen, 0 t/m 4. Nu is optie vier (1 tikje naar beneden) volgens het boekje "Tipwissen" ik heb echter geen idee wat dit betekent. Is er hier een brave VW rijder die mij het antwoord wil en kan geven? O+ [/n00b-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dan gaat de wissser 1x heen en weer, dat hebben mijn VW's tot nu toe altijd zo gedaan. BTW handleiding lezen? Dat doe je toch pas bij een problem? :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:48
ajhaverkamp schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:40:
Dan gaat de wissser 1x heen en weer, dat hebben mijn VW's tot nu toe altijd zo gedaan.
Mijn VW heeft dat niet :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ah, ok, duidelijk :D dank je wel, het is ff geleden dat ik in een dusdanig luxe auto heb gereden :D

Ik ben natuurlijk braaf en ik moet overwerken, dus ik moet mijn probeer-lust even zien te stillen door middel van het lezen wat ie allemaal kan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
sh4dow schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:18:
[...]

W00t? Echt niet? Dat heb ik al lang! Weet even niet meer 100% zeker of mijn Golf II het ook al had, maar mijn III, IV en V echt wel. De Golf IV cabrio van mijn vader ook, 2 Passats in mijn vriendenkring ook, en de Golf VI van mijn vriendin ook. Lijkt me echt wel een verdomd standaard feature :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nou ja, hij werkt iig goed :D

Vandaag ff lekker van Leeuwarden -> Drachten -> Hoogezand -> Drachten.

Lekker op de CC (werkt prima, wat een genot) en snorren maar. In vergelijking met mijn Starlet is dit echt een totale andere rijervaring!

* WhizzCat zeer content tot nu toe

Vrijdag krijgt ie een lekkere poetsbeurt want eerder heb ik helaas geen tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Mijn Mk2 heeft dat niet nee ;). Relais 99 zorgt daarvoor, krijg je er meteen een regelbare interval bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
weet iemand waar die gril plaatjes van zijn die je op sommige 'opgeleukte' polos en golfjes ziet? lijkt een beetje op het s logo van de audi met zon rode rand zeg maar. Ik zie ze best vaak, vooral met de combinatie van logo loze gril en kale achterkant enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ebay

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

sh4dow schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:18:
[...]

Onze vw touran heeft dat ook, ideaal systeem. :P

Net zoals die cruise control! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
:P nee maar ik heb het idee dat er 1 of ander tuning bedrijfje achterzit en dat hun stempel is zeg maar :P net zoals met het ABT logotje enz. Maar als niemand het weet dan laat ik het wel mooi even rusten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Bedoel je een Kamei grill misschien? http://images.google.nl/i...zoeken&aq=f&oq=kamei+gril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Zelf 1 gehad in m'n polo, vandaar :+.

Echter schijnt het tegenwoordig weer hip te zijn om met een originele grill inclusief embleem rond te rijden. Je hoeft je niet te schamen dat je VW rijdt ;).

[ Voor 68% gewijzigd door sh4dow op 01-07-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Was er van overtuigd dat ik in een japanse auto zou belanden, maar gisteren deze auto aangeschaft :

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/2181/auto1y.jpg

- Bouwjaar 1999
- 83000km stand
- Dubbele Airbags
- Sony Radio/CD-speler
- Centrale deurvergrendeling
- Deelbare achterbank (ongelijke delen)
- Elektrisch bedienbare voorportierramen
- Lichtmetalen velgen
- Metallic lak
- Startonderbreker
- Stuurbekrachtiging

Heb deze knakker voor 4000 euro gekocht. Interieur ziet er nog praktisch nieuw uit en de auto kent geen enkel deukje.

Heb er 6 maanden garantie bij en een frisse APK + beurt.
Wat zeggen jullie, goede deal?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
4000 euro is wel echt het maximum wat je voor een Polo type 6N moet uitgeven ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
sh4dow schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:03:
4000 euro is wel echt het maximum wat je voor een Polo type 6N moet uitgeven ja.
Dealer wilde er eerst 5300 voor hebben, maar dat feest ging niet door dus.
Wat is er met een type 6N dan? nog dingen waar ik op moet letten in verband met onderhoud?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

6N is gewoon het model nummer, leuk ding, ook met het blije interieur!

Ik geloof trouwens zelf dat dit het laatste bouwjaar is?

Waar je op moet letten, rond deze km stand moet de distributie riem vervangen worden, netjes dat er een grote beurt en nieuwe apk bij zit. Kijken of de banden nog goed zijn, de garage kan misschien kleine schade's eruit poetsen of bijwerken. En garantie!

Maar leuk ding, weinig km's, en in zeer mooie staat en ook ene mooie kleur.
Lekker origineel houden zo. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 01-07-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Jij hebt een Polo 6N(1) die zijn tot en met 1999 gebouwd. Daarna kwam het facelift model 6N2 met wat vernieuwingen aan de buitenkant en interieur. Verder zijn deze types zowat hetzelfde.

Versnellingsbakken zijn een erg zwak punt in die polo's. Schakelt ie soepel en hoor je geen bijgeluiden uit de bak? Op www.vwpolo.nl/forum zitten wat lui die bakrevisie doen, mocht je het nodig hebben in de toekomst.

Verder roest en de gebruikelijke dingen bij een tweedehands auto.

[ Voor 19% gewijzigd door sh4dow op 01-07-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Bedankt voor de reacties.

Ik hou deze auto zeker origineel, vind hem erg mooi zo.
Hij schakelt goed, geen gekkigheid in ieder geval. Zal nog even kijken hoe dat zit met die distributieriem.
Ben erg in ieder geval erg blij mee :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Beetje verlaging staat wel een stuk beter op zo'n polo. Je kijkt zo erg in de wielkasten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Zo te zien heeft hij ook een kanteldak, dat is ook wel cool :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Distributie riem zou ik laten vervangen, hij heeft nu 80k gelopen en het moet toch gebeuren, zeker als ze toch de beurt gaan doen kunnen ze dat zo mee nemen, ben je daarvan af. Anders zijn het dure kosten achteraf. ;)

Wees blij dat de bak nog geen gekke geluiden geeft, ik heb zelf ook al veel verhalen gehoord daarover, en buren hebben een polo gehad waar na paar duizend km na aanschaf de synchromes ring er al uit lag. :+
En dan zeggen tja we hoorden al een lichte zoem maar de dealer zei dat het aan de radio lag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Gisteren hebben Rogek en ik weer een nieuwe stap gemaakt:

Extra inlaatspruitstuk op voorraad. Er is er één in iets nettere staat: :mrgreen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSBWYZPX.jpg

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JMGJZCPD.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MR44HHIF.jpg

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QVQX7V8C.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMAZLBZ3.jpg

Fantastiche Turbo-hutsel-knutsel waar we wat beters op gaan verzinnen: :o
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CLIMHITC.jpg

Was compleet zwart van de olie. Wint nog steeds geen prijzen maar het moet er op z'n minst een netter uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OJJN68BW.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JKXEMPXR.jpg

Onderblok klaarmaken voor de nieuwe kop:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GDWLOPM6.jpg

Veel tuners vinden dat je een stalen koppakking moet pakken voor een getunede motor. Maarja, als je originele delen bestelt dan is het echt geen kurk 8) :
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XP7TWO68.jpg

Kop er weer op, kopbouten netjes aandraaien volgens het boekje in toenemende sterkte en daarna vast zetten. Het zwarte ding aan de voorkant heb ik nieuw besteld en wordt nog vervangen, net als z'n broertje aan de zijkant. Die zijn helemaal poreus geworden en het kost de wereld niet. De uitgedroogde rommel zie je op de foto ziet aan de zijkant gaat er dus ook nog af. 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XJQC6Q33.jpg

Hier nog een keer een zijaanblik met nogmaals duidelijk een beeld van waarom je soms iets toch even los moet halen. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-T33G4SMR.jpg

Binnenkort weer meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo zeg je maakt er echt werk van! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Omdat ik graag wil weten hoe een claxon van een Golf IV is verbonden, ben ik opzoek naar een service manual of een gewone handleiding. Helaasch kan ik tot nu toe echt niks vinden op het internet. Heeft iemand toevallig een idee hoe het in elkaar zit, of een service manual als PDF? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gebruik in je zoektermen ook eens "haynes", dat wil nog wel eens helpen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:23:
Gebruik in je zoektermen ook eens "haynes", dat wil nog wel eens helpen. :)
Ik heb net een originele werkplaatshandboek van Volkswagen gevonden, en Haynes kende ik idd al wel, maar toch bedankt voor de moeite. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Morgen m'n VI ophalen!! :D

Alleen nog even snel op zoek morgenvroeg naar een VW dealer die de uitlaat sierstukjes op voorraad heeft liggen... vergeten te bestellen :>

Rit vanuit de Achterhoek naar Rotterdam dus er zal er vast 1 op de route zitten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

SChief schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:04:
Omdat ik graag wil weten hoe een claxon van een Golf IV is verbonden, ben ik opzoek naar een service manual of een gewone handleiding. Helaasch kan ik tot nu toe echt niks vinden op het internet. Heeft iemand toevallig een idee hoe het in elkaar zit, of een service manual als PDF? O-)
Wat wil je er precies van weten?

Ik heb mijn claxon zelf vervangen door een mooiere, zonder boekjes etc.
(ik had eerst zo'n 'miep' scooter achtige claxon, die heb ik vervangen door een tweetonige, zo'n schelp, die je ook in de grotere motoruitvoeringen vind. Blijkbaar vind VW het relaxt om 1.6'jes met lelijke claxons uit te rusten :P )

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vaak zit achterop de originele toeter een stelschroef, hiermee kun je de toonhoogte aanpassen. Weet niet of het bij een vw golf ook zo is, maar denk haast van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
*nieuwe trotse eigenaar* :D

Zal straks ff wat foto's maken en posten.... regent aardig op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Kijk nu kunnen we echt gaan tunen 8)7 :

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-K7KOA7T8.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-V8JUV3HR.jpg

Gemengde gevoelens heb ik erbij. Ik houd 'm liever origineel aan de buitenkant, maar de verstralers passen eigenlijk niet en drukken tegen de radiateur aan. Daarnaast heeft die gewoon z'n koeling nodig. En aangezien hij ook al foute achterlichten heeft dan ook maar een foute grille. Vet man :'( haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Je kunt toch wel een grille monteren met een logo erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja idd, er is toch ook een gril van vw zonder de mistlampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Door: kaos-

Leuke auto !
Alleen was 2750 al een persoonlijke max geweest voor deze auto.
Voor 4000 had deze minimaal leder + airco moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:31:
Ja idd, er is toch ook een gril van vw zonder de mistlampen?
Nee die is er helaas niet. Er is wel een variant met dunne lamellen maar die is voor een groot deel dicht en dunne lamellen ziet er icm een Karmann kit niet uit. Dus dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja die variant bedoelde ik dus, maar goed als het er niet uitziet zou ik het ook niet doen.
Dit staat opzich best netjes, beter als die grilletjes met gaas erin wat je ook teveel ziet.

Hoe staat het verder met het project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Toink schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:29:
Kijk nu kunnen we echt gaan tunen 8)7 :

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]

Gemengde gevoelens heb ik erbij. Ik houd 'm liever origineel aan de buitenkant, maar de verstralers passen eigenlijk niet en drukken tegen de radiateur aan. Daarnaast heeft die gewoon z'n koeling nodig. En aangezien hij ook al foute achterlichten heeft dan ook maar een foute grille. Vet man :'( haha.
Hoe zat het af-fabriek dan? Ik vind de bovenste variant ook mooier, maar als het niet past en als de lampen tegen de radiateur aan zitten dan is het geen optie. Kan je anders niet het VW logo op die grille monteren?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beugeltje maken die om de spijltjes heen klemt en waarop je het logo kan vast bouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:38:
[...]

Wat wil je er precies van weten?

Ik heb mijn claxon zelf vervangen door een mooiere, zonder boekjes etc.
(ik had eerst zo'n 'miep' scooter achtige claxon, die heb ik vervangen door een tweetonige, zo'n schelp, die je ook in de grotere motoruitvoeringen vind. Blijkbaar vind VW het relaxt om 1.6'jes met lelijke claxons uit te rusten :P )
Naja.., wij rijden een Primera, en die heeft zo'n "miep" claxon. En op de sloop had ik een claxon van een Golf IV meegepakt. Maar toen we thuis aankwamen, zag ik dat de Golf IV 2 aansluitingen had, en de Primera 1 aansluiting.

Blijkt dus dat de grond van de Golf IV ook over 1 aansluiting gaat, terwijl die van de Primera gewoon bij de bevestiging aan de houder zit. Inmiddels heb ik het door wat creatief denken opgelost. :)

Die Golf IV claxon was ook zo'n tweetonige schelp. De Primera claxon was dat ook, dus dat was wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Misschien verzin ik voor die grille nog wel eens wat.

Alles zit weer op z'n plek met een paar kanttekeningen:

- Ontstekingsprobleem of massaprobleem. Massaprobleem is niet zo vreemd als ik zie hoe de bedrading erin ligt, dus dit moet sowieso nog een keer goed dus morgenavond gaan Rogek en ik uitzoeken wat het is.

- Buis tussen lader en intercooler lijkt nergens op: Iemand ervaring welke delen ik nodig heb om dit te fatsoeneren?
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CLIMHITC.jpg

- Deze buis lijkt ook nergens op. Iemand ervaring welke delen ik nodig heb om dit te fatsoeneren?
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8BAA6QRR.jpg
Voor de computer zoek ik nog een computersteun van een cabrio (het latere type)

We zijn er bijna :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vanochtend gespot bij mij in de wijk: Golfje 5 met een ingetikt bestuurdersraampje, het hoopje glas lag er nog naast. Navi uiteraard pleitos..

*zucht*

* Timmert dankt god op z'n blote knieën dat ie een niet te stelen navigatiesysteem heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Timmert schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:16:
Vanochtend gespot bij mij in de wijk: Golfje 5 met een ingetikt bestuurdersraampje, het hoopje glas lag er nog naast. Navi uiteraard pleitos..

*zucht*

* Timmert dankt god op z'n blote knieën dat ie een niet te stelen navigatiesysteem heeft
Tsja, zelfs hier in het "Heb je iets nieuws en moet je het showen" topic in de HK, laten mensen hun Navi zien die ze voor 1/3e van de prijs op MP hebben gekocht :X

Zolang mensen het kopen, zullen anderen het stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Net ook even een foto gemaakt van m'n VI die ik afgelopen weekend heb opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.clubcharts.nl/meuk/golf2.jpg

Hij bevalt goehoed :D Man wat rijdt dat heerlijk. En al die snufjes. Is nogal wat anders dan een c1 zeg maar ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door TangLeFuzZ op 06-07-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Nice, maare, rode klauwen, das niet standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Schitterende golf, welke uitvoering met welke opties heb je precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:04:
Nice, maare, rode klauwen, das niet standaard?
De dealer doet alles op verzoek :) Spuitbusje zo te zien, standaard klauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Mooie Golf :) Kan je ook foto's van het interieur plaatsen?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Yep, deze is een van de weinige golfjes die me kan bekoren.

Moet volgend jaar ook de keuze gaan maken.
Golf 6 of A3 SB, omdat de A3 SB al vreselijk oud is begin ik te denken aan een golf6, nog maar te zwijgen over de betere uitrusting bij gelijkblijvende prijs.
Een seat leon behoort ook tot de mogelijkheden, maar daar vind ik de afwerking niet zo goed van en is te vergelijken met mijn opel astra H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Nieuwe Astra misschien een optie? Ook best een mooie auto. *rent uit VW topic*

Ik ben al een 2 maanden zeer content met mijn Golf, ook heel veel positieve reacties op gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Nee, nieuwe astra hoort niet tot de mogenlijkheid, alhoewel ik dat nog niet zo erg had gevonden.
Vroeger mocht je zelf kiezen wat je wou en ben toen naar VW en opel gegaan. Bij opel kreeg ik in totaal 28% korting wat mij door het beperkt budget voor opel heeft doen kiezen. Ik kreeg een opel met veel opties tot ingebouwde kleurennavigatie toe. Bij VW kon ik een golf 5 B2B nemen, zonder radio ofzo.

Het bedrijf wil nu enkel nog maar VW en audi (vooral audi).

Het budget is voorzien op een A3 SB ambiente 1.6 CRTDI die in België een 25000€ kost.
Hiervoor heb ik een vrij complete golf 6 bluemotion zoals ik hem wil, op ingebouwde navigatie na maar dat probleem overwin ik nog wel met een tomtom ofzo :-).

Ik vind de A3 mooier, maar de golf 6 is een nieuwer model.
Nu heb ik nog een jaar om te beslissen en het zal van de fleetcondities en mijn onderhandelingstechnieken afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Inbouw navi wordt er toch alleen maar uit gejat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47

Wom

Alsof de duivel er mee speelt, haha :D Kreeg gister een mailtje dat ik voor mijn einde-garantiecontrolebeurt moest langskomen. Stap ik vandaag in mijn auto en jahoor, servicebericht verschijnt :D Volgende week dus tweede beurt, verwachte schade een 304 euro :)

Tweede beurt alweer, kilometer stand is nu zo'n 38.500 km... Gaat toch snel allemaal he :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb de touran inmiddels vanmiddag op 21.000 gereden, best netjes in een half jaar. :)

Net ook de folders binnen van de nieuwe polo, ik vind het toch meer auto als de vorige. Neus vind ik best mooi, flink golf gehalte alleen, en kont tja. Ik moet er even aan wennen.
Is de 1.2 en 1.4 alleen niet flink under powered, zo veel vermogen hebben die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47

Wom

Dat zijn die TSI motoren neem ik aan? Dan is het antwoord nee, dat zal je nog verbazen hoeveel power die motoren hebben :) Heb de 122PK sterke TSI in de Golf VI gereden en dat viel al allerminst tegen!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Motorinhoud zegt niet veel meer tegenwoordig. Ik heb nu een Peugeot 206 1.4HDI, die maakt gehakt van mijn vorige auto, een Golf III 1.9D. Heb een tijd terug een leenauto gehad met een daihatsu 1.0 12V motor, zo'n 3 cylinder geval. Die viel me qua prestaties niks tegen en trok harder dan de 1.4HDI die ik gewend was. Fabrikanten weten gewoon steeds meer prestaties uit kleinere motors te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:39:
Motorinhoud zegt niet veel meer tegenwoordig. Ik heb nu een Peugeot 206 1.4HDI, die maakt gehakt van mijn vorige auto, een Golf III 1.9D. Heb een tijd terug een leenauto gehad met een daihatsu 1.0 12V motor, zo'n 3 cylinder geval. Die viel me qua prestaties niks tegen en trok harder dan de 1.4HDI die ik gewend was. Fabrikanten weten gewoon steeds meer prestaties uit kleinere motors te halen.
Je begrijpt dat een golf III 1,9D altijd al traag was als dikke stront en een IV van 90 PK niet eens bij kon houden ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het enige is dat die instap 1.2 en 1.4 gewone ongeblazen naaimachines zijn :) Helaas, geen mooie TSI dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Joopieboy schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:48:

Net ook de folders binnen van de nieuwe polo, ik vind het toch meer auto als de vorige. Neus vind ik best mooi, flink golf gehalte alleen, en kont tja. Ik moet er even aan wennen.
Is de 1.2 en 1.4 alleen niet flink under powered, zo veel vermogen hebben die niet?
Het ligt er maar net aan wat je underpowered vind. Voor stadsauto's lijkt me 60 pk helemaal niet underpowered. Je wint er alleen geen stoplichtsprintjes mee, als dat het criterium is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Die daihatsu 1.0 12V was ook ongeblazen, maar toch zat er behoorlijk wat pit in. Leuk om te zien hoe BMW en Audi rijders al ver vantevoren naar links gaan, maar niet dichterbij komen omdat die sneue daihatsu sirion die ze in de verte zien geen 80 rijdt maar 130-140 op de snelweg >:). Ding zuipt dan overigens wel redelijk wat :+

En nee, een Golf III 1.9D houdt geen Golf IV TDI met 90PK bij, puur omdat die ongeblazen golf III iets minder dan 70PK onder de kap heeft. De 206 en de sirion hebben ook beide 70PK onder de kap, maar zijn 100 en 200kg lichter dan die Golf III. Verder heeft die 206 een turbo.

Alhoewel ik erg tevreden ben over mijn Peugeot 206 en qua comfort en stilte niet terug zou willen naar een VW-tractordiesel, vond ik het onderstel van de Golf III superieur aan die van de 206. Ding lag als een blok op de weg en was qua uitlijning extreem goed te tweaken. Misschien dat na die Peugeot een Golf VI komt, ik vind ze erg mooi ogen en itt de Golf V wel weer het "stoere" VW uiterlijk hebben. De Golf V zou zo een auto uit de Peugeot stal kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32222623,noline
En nee, een Golf III 1.9D houdt geen Golf IV TDI met 90PK bij, puur omdat die ongeblazen golf III iets minder dan 70PK onder de kap heeft. De 206 en de sirion hebben ook beide 70PK onder de kap, maar zijn 100 en 200kg lichter dan die Golf III. Verder heeft die 206 een turbo.
1400 en dan een turbo en 70PK ? mhh, een ongeblazen motor heeft nog meer PK met benzine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Joopieboy schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:48:
Ik heb de touran inmiddels vanmiddag op 21.000 gereden, best netjes in een half jaar. :)
Je had toch een Renault 19? Of loop je nu stoer te doen met andermans auto? ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:22:
[...]

1400 en dan een turbo en 70PK ? mhh, een ongeblazen motor heeft nog meer PK met benzine...
Benzine en diesel kan je wat dat betreft ook niet met elkaar vergelijken. Ja, een ongeblazen benzine zal sneller optrekken dan een diesel met dezelfde motorinhoud, maar dat wil nog niet zeggen dat die ongeblazen benzine een verbruik van 1:22 haalt met airco ingeschakeld en een brandstofprijs van rond de 1 euro per liter.
Ik sta hier ook niet te showen met PKs, maar geef alleen aan dat nieuwe motoren steeds kleiner worden terwijl het aantal PKs niet achteruitgaat tov oudere modellen.
Verder vraag ik me af waar iedereen die PKs voor nodig heeft, de meesten gebruiken het niet eens. Ik heb met die oude Golf vaak genoeg gehad dat ik moeite had om van de bumper te blijven van modellen met 3 rode letters achterop. Heb je 130PK, trek je op als een bejaarde. Met 70PK heb ik totaal geen moeite om mee te komen in het verkeer. Niet in de stad, niet op provinciale wegen, niet op de snelweg en ook niet op de autobahn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg je niet meer. Je vergelijkingen zijn niet echt relevant... en bumperklevers mogen ze afstraffen... PK's of niet. 90% heeft ze namelijk niet en laat ik altijd, zoals veel mensen, snel achter me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wom schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:30:
Dat zijn die TSI motoren neem ik aan? Dan is het antwoord nee, dat zal je nog verbazen hoeveel power die motoren hebben :) Heb de 122PK sterke TSI in de Golf VI gereden en dat viel al allerminst tegen!
In de nieuwe golf met 160pk 1.4 turbo met dsg bak heb ik gereden ja, dat gaat gewoon lomp hard!

Deze motoren van de polo zijn helaas niet geblazen. :)
Slasher schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:42:
[...]

Je had toch een Renault 19? Of loop je nu stoer te doen met andermans auto? ;)
Vanaf de tijd dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik toen een maand of 4 met de touran van mijn ouders gereden (onze touran is dus meer van toepassing), toendertijd ook een kleine 10.000km ermee gemaakt. Sinds dat ik mij renault hebt af en toe dat ik er nog mee rijd, of op lange ritten dat ik pap afwissel op de helft ofzo. En nu dat de 19 weer voor de zoveelste keer langere tijd in de garage staat rijd ik weer vrolijk met de touran rond. :)

Tot zover de hele uitleg, ik doe er niet stoer over, en als jij mijn verhalen niet gevolgd heb dan kan je dat ook anders zeggen. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Joopieboy op 08-07-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:09:
Ik volg je niet meer. Je vergelijkingen zijn niet echt relevant... en bumperklevers mogen ze afstraffen... PK's of niet. 90% heeft ze namelijk niet en laat ik altijd, zoals veel mensen, snel achter me :D
Waar ik op doel is dat je in NL weinig hebt aan zoveel PKs. Je kunt wel 130PK hebben, maar als je optrekt als een slak na een bocht of rotonde, of direct bij het beginnen van de blokmarkering met 70-80 je auto al op de snelweg gooit, wat doe je dan in een auto met 130PK? Ik kan de volle 70PK van mijn auto niet eens benutten door dit soort lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
1.4 ongeblazen in een Polo is zeker niet underpowered. Regelmatig mee gereden als leenauto van de garage en het komt prima vooruit. 75pk geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Same here. Polo 1.4 uit '99 als tijdelijke auto met, ik meen, ook 75 PK. Best een vlot karretje, zeker tot de 80. Lekker licht he, dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De nieuwe polo met 1.4 TSI heeft 122pk, die gaat niet echt traag zijn nee.
Ik vind de nieuwe polo mooier dan de nieuwe golf, maar de polo gaat wss net te klein zijn, kan de afmetingen niet vinden.
Hij kost met de beste uitrusting (zonder sportvering) "slechts" 22500€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja een aangeklede polo is vrij duur maar ook een aangeklede golf is opzich ook wel duur. Maar je betaald wel voor een stuk kwaliteit is wat ik merk. :P

Maar goed, zo'n 1.4 is dus niet te traag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:38:
[...]

Waar ik op doel is dat je in NL weinig hebt aan zoveel PKs. Je kunt wel 130PK hebben, maar als je optrekt als een slak na een bocht of rotonde, of direct bij het beginnen van de blokmarkering met 70-80 je auto al op de snelweg gooit, wat doe je dan in een auto met 130PK? Ik kan de volle 70PK van mijn auto niet eens benutten door dit soort lui.
Je vergeet... PK=toeren en Koppel=rustig rijden.

Mensen met de 130PK versies rijden gebruiken het hogere koppel enorm (doe je vrijwel altijd bij een diesel) dus die cruisen lekker.

Je bent een PK man, ik hoor het al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Even over die nieuwe polo, by the gods wat vind ik dat een supertoffe bak zeg.
Krijg morgen mijn polo uit '99 en ben daar natuurlijk erg blij mee, maar die nieuwe is werkelijk de tofste volkswagen die ik in tijden heb gezien.

Zijn die Scirocco en de Golf niet mooier?
Ik zeg nee.

Afbeeldingslocatie: http://blogs.thetimes.co.za/wheeldeal/files/2009/01/polo-gti-1.jpg

O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Damn, die gti ziet er erg goed uit! _O_

En over de discussie koppel/pk's. Ik trek liever lekker lui laag in de toeren soepel door dan dat ik vol moet doortrekken, en daar heb ik met mijn renault 19 1.4 echt een hekel aan. Om de 80pk's vol te gebruiken moet je doorstampen tot 5700 toeren, maxium koppel van 107nm is ook pas bij 4700 toeren beschikbaar. Dusja, niet echt lekker om mee te rijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eensch, de nieuwe polo is erg mooi. Als vorig jaar oktober, toen ik m'n auto moest bestellen, er een polo was geweest met 1.4 TSI motor, dan had ik nu ook polo gereden. Maar helaas was die combinatie er toen nog niet, een fout die VW dus nu goed maakt als ik het goed begrepen heb. Erg mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Zat daarnet op vw.nl eens met de configurator te spelen (vooruit kijken voor nieuwe leasebak blijft leuk, ook al duurt het nog meer dan een jaar), maar bij de Polo zag ik geen 1.4TSI staan? Wel een ongeblazen 1.4 met 85pk, maar dat leek me al redelijk 'ouderwets'. Indien die wel komt zou het een optie kunnen worden. Combinatie die ik nu op het oog heb (geen meter mee gereden, maar goed) zou dan een 1.4TSI met DSG worden. Keek in 1e instantie vooral naar de Golf, maar een Polo is toch wel een stuk aantrekkelijker geprijst :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het is en blijft natuurlijk veel te veel geld voor een auto in die klasse, maar ik geloof graag dat kwaliteit en afwerking helemaal top zijn. Daar betaal je natuurlijk voor, net als het VW logo voorop (en de hogere inruilwaarde, dat natuurlijk ook). Ik rij echter prive auto, en voor 22.5K ga ik toch echt geen Polo kopen, voor dat geld heb je een jonge auto uit een ruimere klasse (Golf/Touran/Seat Altea/Skoda Octavia/etc. etc.). Maar da's natuurlijk een heel andere discussie ;)

Wel een erg mooie auto, net zoals de Golf VI.

Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.