Beauty is in the eye of the beerholder
MIsschien heeft VW een Feedback-form?
PhD i.o.
Verwijderd
HellBeast schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:22:
[...]
Ik denk dat het executive pluspakket er beter zo uit had moeten zien:
[afbeelding]

Alhoewel de kortingskaart voor Carglass niet nodig is, meestal is ruitschade volledig verzekerd, ook bij lease auto's
Die stroboscoop is wel een idee, die gast heeft dan gelijk flitsogen en dan wordt het moeilijk om nog iets te zien in het donker
Niet zo slim van die gasten om eerst mijn ruit in te slaan en daarna nog een paar straten verder gewoon verder te gaan. Nogal logisch dat ik de politie bel als mijn raam is ingetikt. Als ze slim waren geweest hadden ze mijn auto gewoon een duw gegeven om te zien of het alarm af ging. Dan had ik gaan kijken, zag ik niks en had ik de politie ook niet gebeld. Maa ik ben blij dat ze in ieder geval iemand hebben opgepakt.
Beauty is in the eye of the beerholder
Dikke bak.Nyazzin schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:07:
Niewe Scirocco R!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Velgen hebben iets te veel weg van een Audi RS6 maar voor de rest![]()
Jammer, heel jammer dat ze dat dashboard al niet in de huidige Scirocco hebben gestopt. Onbegrijpelijk..
Enige minpunt vind ik van de huidige Scirocco
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Maandagavond grote beurt gehad. 527 euro! Waarvan 125 euro arbeidsloon. De rest onderdelen.UltraSub schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:13:
[...]
Over die van mij, heb wat raars. Heb al een week of twee het lampje van motorstoring branden. Nou ja, zolang er geen stop staat, gaattie niet kapot
Voor de 25e een afspraak voor een grote beurt. Nou schakelt de DSG bak sinds 2 dagen heel raar. Normaal als hij opschakelt knalt de toerenteller omlaag, om meteen weer op te pakken. Nu zakt het toerental maar heel langzaam, en dat voelt heel raar en is zeker niet normaal. Terugschakelen gaat als normaal. Verder schakelt hij nu op de meest rare momenten. Morgen wordt hij uitgelezen. Tot de 25e wachten vond ik te lang, en te risicovol, stel er is iets met de bak, en ik rij hem om zeep... Ben benieuwd wat daar voor kostenpost weer uit gaat komen

Is weer helemaal storingsvrij, en loopt (en schakelt) weer als een zonnetje. Nu nog (minimaal) 2 nieuwe bandjes voor het eind van de week, en dan kunnen we naar de keuring. Dure maand dus.
Momenteel heb ik een 77kw TDI Golf, met 126k op de klok, contract loopt in augustus af, en ik ben in de markt voor een nieuwe TSI (jaja, benzine), en dan wel 160pk + DSG;
Nou had ik van de week de 99kw TSI mee (als leenauto) maar die vond ik maar wat tammetjes in vergelijking met m'n TDI (was wel nagelnieuw, moest nog ingereden worden). Ik moet wel zeggen dat ik 'm erg soepel vond rijden (wel handbak)
Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen met ervaring met de 160pk TSI + 7 traps DSG, en dan wil ik eigenlijk 2 dingen weten:
- is het geen ontzettend zenuwachtig blok (relatief klein blok, veel pk's)
- issie rap? (
- Wordt dat RNS 510 navigatie systeem echt zoveel gejat?
HENG HENG
Ik heb er ook een tijdje naar gekeken, een collega van mij heeft er eentje waar ik een paar keer in gereden heb. Mijn ervaring is dat het echt een heerlijke rustige auto is, de auto is alles behalve zenuwachtig. Ik was er ook bang voor dat hij zou rijden als een klein opgefokt GTItje ofzo.Spacecowboy schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:08:
Zo, na lang lurken post ik hier ook eens:
Momenteel heb ik een 77kw TDI Golf, met 126k op de klok, contract loopt in augustus af, en ik ben in de markt voor een nieuwe TSI (jaja, benzine), en dan wel 160pk + DSG;
Nou had ik van de week de 99kw TSI mee (als leenauto) maar die vond ik maar wat tammetjes in vergelijking met m'n TDI (was wel nagelnieuw, moest nog ingereden worden). Ik moet wel zeggen dat ik 'm erg soepel vond rijden (wel handbak)
Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen met ervaring met de 160pk TSI + 7 traps DSG, en dan wil ik eigenlijk 2 dingen weten:
- is het geen ontzettend zenuwachtig blok (relatief klein blok, veel pk's)
- issie rap? ()
Maar in tegendeel juist, hij is heerlijk stil, trekt lekker rustig door en heeft pit als jij dat wilt.
De auto is best rap, maar ik ervaar hem niet als supersnel.
Wel vond ik hem echt opvallend stil.
Ga een proefrit maken, en je bent overtuigd dat dit niet zenuwachtige opgefokte auto betreft.
Op dit moment ben ik nog aan het twijfelen of ik een A3 of een Golf ga bestellen, het wordt in ieder geval zo'n 1.4 blok met DSG bak.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Ja, er zijn gevallen bekend waarbij de RNS510 2 tot 3 keer achter elkaar gestolen is (waarbij de dief zelfs een bedankbriefje achterliet bij de 2e keer: "2e keer, bedankt!")Spacecowboy schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:08:
Tijd voor een nieuwe sig..
Hmm. Da's wel behoorlijk zuur. Ik moet zeggen dat ik in een "redelijke" buurt woon, want ik laat in mn huidige auto ook altijd m'n frontje er op zitten, maar dat zegt natuurlijk niks...Koffie schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:35:
[...]
Ja, er zijn gevallen bekend waarbij de RNS510 2 tot 3 keer achter elkaar gestolen is (waarbij de dief zelfs een bedankbriefje achterliet bij de 2e keer: "2e keer, bedankt!")
HENG HENG
We hebben de Altea vervangen door een VW Passat 1.9 tdi Comfortline uit 2005.
Tot nu toe erg tevreden..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
ah, gevonden, heel slim bedacht:maarud schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:15:
Heeft iemand een tip om de lichtschakelaar in een Golf 5 te vervangen, oftewel hoe ik de oude eruit krijg? Heb de nieuwe hier al liggen, zijn 2 van die 'haakjes' zodat je hem er wel in kan doen maar er moeilijk uit...
In stand 0 zetten, goed indrukken en naar rechts draaien, et voila, de pennetjes worden automagisch ingetrokken!
Verwijderd
Nette auto, leuke dat we overigens meer van de onderkant dan de bovenkant zienM@cer schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:33:
Sinds afgelopen week maak ik na 7 jaar Seat ook weer deel uit van de VW club.
We hebben de Altea vervangen door een VW Passat 1.9 tdi Comfortline uit 2005.
Tot nu toe erg tevreden..
[afbeelding]
Verwijderd
Chassis is helemaal klaar

Koppen zijn klaar
Nu ben ik met de body bezig;
Heb nu de deur scharnier bevestiging (voor de deur) rechts klaar.
Was een k#t klus (zullen er nog wel meer volgen

Roest impressie;

Before:

After:

Incl. nieuwe kokerbalk en nieuw (deel) binnenspatbord rechts voor:

Vorige week nog wat leuks gekocht

Originele Porsche 356 wielen uit 1956 (Kronprinz)
Weet nog niet zeker of ze er onder komen, misschien doe ik ze ook wel weer weg.
Helaas maar 2 stuks origineel, heb nog wel 1 replica liggen, dus nog 2 originele bij zoeken of 1 replica
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 16:54 ]

Kunnen eindelijk de fietsen mee, en das mooi want we gaan morgen 4 dagen op pad.

Elect a clown, expect a circus.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Auto is in nieuwstaat; is van de opa van een vriendin van mij en je kan zelfs onder de motorkap een operatie uitvoeren zo schoon is ie!
Ik hoop dat ie hem kwijt wil want dat is echt een mooie bak (en hij mag toch niet meer rijden).
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Gaaf!Ballebek schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:17:
Ben bezig met een Golf 1.6 full options (jaja) uit 1977 met 55k op de teller.
Auto is in nieuwstaat; is van de opa van een vriendin van mij en je kan zelfs onder de motorkap een operatie uitvoeren zo schoon is ie!
Ik hoop dat ie hem kwijt wil want dat is echt een mooie bak (en hij mag toch niet meer rijden).
Wat betekende "full options" in 1977?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Mijn zwager is ook bezig met het opknappen van zijn kever, helaas geen foto's (in Den Bosch overigens)
Maar voor zijn trouwdag afgelopen vrijdag hebben we hem alvast een reservewiel gegeven

1. Hoe hard het ding loopt
2. Wat het verbruik met deze rijstijl gaat zijn
3. Hoe hij zich houdt bij grote hoogteverschillen (klimmen) als we tegen de topsnelheid aanzitten.
Over twee weken zal ik een updateje geven
*jaloers isBallebek schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:17:
Ben bezig met een Golf 1.6 full options (jaja) uit 1977 met 55k op de teller.
En idd, wat betekent full options? Had je in die tijd überhaupt wel noemenswaardige opties?
NOSIG
Metallic lak, een sportief stuur en vies nep leer_Christiaan_ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:09:
[...]
*jaloers is
En idd, wat betekent full options? Had je in die tijd überhaupt wel noemenswaardige opties?
Ik heb echt geen idee, dat waren zijn woorden heb alles erbij genomen wat er te krijgen was.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Welke motor ligt erin?UltraSub schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:33:
Vanavond gaat de VI van mijn vriendin de vuurdoop krijgen. We gaan de hele nacht doorknallen naar Toscane (1250 km), waarvan dus een heel groot deel Duitsland. En ik ben niet vies van stampen waar het kan. Ben benieuwd naar:
3. Hoe hij zich houdt bij grote hoogteverschillen (klimmen) als we tegen de topsnelheid aanzitten.
Ik kreeg de 140pk TDI DSG op deze stand:

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
1.4 TSI 122 PK met DSG.Tylen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:55:
[...]
Welke motor ligt erin?
Ik kreeg de 140pk TDI DSG op deze stand:
[afbeelding]
ik weet wel, dat ik als ik op vakantie ga, ik hem lekker op 200 vast tikUltraSub schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:33:
Vanavond gaat de VI van mijn vriendin de vuurdoop krijgen. We gaan de hele nacht doorknallen naar Toscane (1250 km), waarvan dus een heel groot deel Duitsland. En ik ben niet vies van stampen waar het kan. Ben benieuwd naar:
op top zuipt die echt teveel
1.8T dan
ben wel benieuwd wat die 1.4TSI dan doet
[ Voor 4% gewijzigd door MexxT op 05-06-2009 21:57 ]
Audi S3
Mooie wagen hoor. Eindelijk verstandig door die lelijke Seat Leon van je in te ruilen voor een echte VW. Welkom bij de club!Slasher schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:52:
Over 2 1/2 week rijden we hier in rond een Volkswagen Jetta 1.6 FSI Comfortline 85kw (115pk)
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Mijn pa zit met de 160PK TSI op 1:14~15. Maar die rijdt dan ook alsof hij alle tijd van de wereld heeft
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De Corrado bij Rogek in de garage. De kop moest eraf en zou vervanger worden van mijn overleden kop:
Het is echt vergane glorie met de Corrado:
Het viel (natuurlijk weer) tegen. De bouten van het spruitstuk waren rot dus toen maar bij de voorpijp losmaken. Toen dat eindelijk gelukt was heel de kop met spruit eruit getild en kijken of er wat moois zat aan de binnenkant. Dat viel 100% mee. Mooi gelijkmatig gesleten en heb 'm de volgende dag meteen naar het revisiebedrijf gebracht om de rotte bouten eruit te laten halen en te kijken of deze wel netjes te maken is. Kreeg al meteen te horen dat deze kop "stukken beter" was dus hij ging ermee aan de slag.
In de tussentijd had ik even niet veel anders te doen dus heb ik de o-zo-smerige motorruimte maar eens wat opgefrist.
Eerst kleppendeksel vrij van oliesmeer gemaakt:

Dynamo mooi schoon:

Was één grote vieze smeerboel maar nu weer fris:

Best veel troep weggehaald:

Ook de watervangbak enz:

De bijna zwarte vaatjes bleken ooit wit geweest:

Prijzen ga ik er vast niet mee winnen maar het is al een hele vooruitgang en zo ziet het er straks lekker fris uit met de gereviseerde kop. Mooi bakkie wordt het weer!
Als alles goed gaat wordt ie de laatste week van juli of eerste week van augustus afgeleverd, at is een stuk vlotter dan de initiele planning van 1 november. Kan niet wachten tot het zo ver is
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
ben ik weer terug bij Volkswagen. Prive heb ik gereden: 2x golf 2, golf 3, golf 4...
Nu als logisch gevolg dus een Golf V als lease-auto
En wel een bluemotion van februari 2009 (leasemij. heeft waarschijnlijk goedkoop de golf V restanten ingekocht). Ik had natuurlijk liever een Golf VI maar ik moet zeggen dat ik best tevreden ben.

Ik vind de velgen wel cool (volgens mij standaard op de bluemotion)
Verder zit er nog een bluetooth-carkit, navigatie en 6 cd-wisselaar in (RNS-500)
Al met al best een leuke lease-auto
...less is more

Rij er al een aantal jaar in, eerst van mn ouders geweest en als boodschappenwagentje gebruikt, maar sinds 20/08/2008 mijn eigendom. Zit nu op dik 88.000 km, maar hoop er nog wat jaartjes mee te rijden, voordat ik weer op zoek naar wat anders ga. Leuk detail: Een van de weinige Ocean uitvoeringen MET een bekerhouder!
Zit nu al beetje te kijken naar een nieuwe (of misschien tegen die tijd al 2e hand te krijgen) Golf VI of Seat Exeo, waar ik laatst een proefrit in heb gemaakt: dat is ook errug lekker hoor. Lekker veel ruimte, ik ben nogal lang namelijk
[ Voor 22% gewijzigd door DerOllie op 10-06-2009 15:43 ]
www.youtube.com/DerOllie
Kijk ik echter bij Duitse dealers en ABT, dan melden die steevast dat Euro 98 nodig is voor optimaal gebruik.
Het is ook meteen de laatste, hij gaat nu voor de Halfords radio met TomTom
Geen idee, ik heb net een 1.4 TSI besteldflo_ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:12:
Wat staat er bij de tankdop dan?
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 10-06-2009 18:24 ]
Het is natuurlijk niet zo slim om 3x een RNS510 er in te bouwen dan vraag je er IMO om. Na 2 inbraken moet er toch wel een belletje gaan rinkelen toch?PWM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:15:
Vriend van me belt net, de 3de RNS510 is uit zijn Passat gehaald in 1 1/2 maand tijd. De derde was door de dealer van kenteken voorzien, maar dat boeit dus weinig.
Het is ook meteen de laatste, hij gaat nu voor de Halfords radio met TomTom
Nette golf, mooi origineel en erg mooi kleurtje.Cybpraetorian schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:29:
Mijn trots en glorie: 2003 VW Golf IV 1.6 16v Ocean 5D.![]()
[afbeelding]
Rij er al een aantal jaar in, eerst van mn ouders geweest en als boodschappenwagentje gebruikt, maar sinds 20/08/2008 mijn eigendom. Zit nu op dik 88.000 km, maar hoop er nog wat jaartjes mee te rijden, voordat ik weer op zoek naar wat anders ga. Leuk detail: Een van de weinige Ocean uitvoeringen MET een bekerhouder!Dit ontbrak namelijk in de Ocean uitvoering, maar heb ik er achteraf in laten zetten.
Zit nu al beetje te kijken naar een nieuwe (of misschien tegen die tijd al 2e hand te krijgen) Golf VI of Seat Exeo, waar ik laatst een proefrit in heb gemaakt: dat is ook errug lekker hoor. Lekker veel ruimte, ik ben nogal lang namelijken zit ernstig na te denken om DSG te nemen in toekomst. Met mijn lengte is voor langere tijd koppelen/ontkoppelen niet erg prettig. Aantal keer in een Audi gereden met DSG (TT, A6 Allroad) en daar beviel me dat uit-ste-kend.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Mooi manToink schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:45:
Mijn Golf MK1 cabrio krijgt een nieuwe kop en daarvoor heb ik een Corrado gekocht voor de onderdelen.
De Corrado bij Rogek in de garage. De kop moest eraf en zou vervanger worden van mijn overleden kop:
[afbeelding]
Het is echt vergane glorie met de Corrado:
[afbeelding]
Het viel (natuurlijk weer) tegen. De bouten van het spruitstuk waren rot dus toen maar bij de voorpijp losmaken. Toen dat eindelijk gelukt was heel de kop met spruit eruit getild en kijken of er wat moois zat aan de binnenkant. Dat viel 100% mee. Mooi gelijkmatig gesleten en heb 'm de volgende dag meteen naar het revisiebedrijf gebracht om de rotte bouten eruit te laten halen en te kijken of deze wel netjes te maken is. Kreeg al meteen te horen dat deze kop "stukken beter" was dus hij ging ermee aan de slag.
In de tussentijd had ik even niet veel anders te doen dus heb ik de o-zo-smerige motorruimte maar eens wat opgefrist.
Eerst kleppendeksel vrij van oliesmeer gemaakt:
[afbeelding]
Dynamo mooi schoon:
[afbeelding]
Was één grote vieze smeerboel maar nu weer fris:
[afbeelding]
Best veel troep weggehaald:
[afbeelding]
Ook de watervangbak enz:
[afbeelding]
De bijna zwarte vaatjes bleken ooit wit geweest:
[afbeelding]
Prijzen ga ik er vast niet mee winnen maar het is al een hele vooruitgang en zo ziet het er straks lekker fris uit met de gereviseerde kop. Mooi bakkie wordt het weer!
NOSIG
Verwijderd
Als je gechipt bent door ABT dan kan je beter 98 rijden, dan maximaliseer je in ieder geval je vermogen, kost echter wel meer, zeker als je een zwaar voetje hebtPWM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:15:
Geen idee, ik heb net een 1.4 TSI besteldAangezien ik hem door ABT laat kietelen, kwam ik op de website en zag opeens het verschil tussen wat zij adviseren en wat VAG adviseert in NL. In mijn huur auto in Denemarken stond in ieder geval: (RON95/RON98)
Heb net even gerekend. Het scheelt 7 cent per liter. Bij 30.000km per jaar en een verbruik van 1 op 13, scheelt het net geen 12,- per maand. Dat hebben we er nog wel voor overVerwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:54:
[...]
Als je gechipt bent door ABT dan kan je beter 98 rijden, dan maximaliseer je in ieder geval je vermogen, kost echter wel meer, zeker als je een zwaar voetje hebt
Leasebak overigens, maar dit kan ik nog wel verantwoorden. Overigens, in theorie lijkt het me dan ook dat hij iets zuiniger zou moeten lopen op 98?

Wat zijn die krengen duur
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja ik wou bij de aankoop van mijn auto nog vragen of ze daarom die sleutel wouden vervangen, maar ik denk niet dat het goedkoop zou zijn. Weet jij hoe duur dat is?Arfman schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:42:
Da's goedkoper dan een nieuwe klapsleutel
Wat zijn die krengen duur
Bij mijn V50 was het 190,-. Toen ik daar een opmerking over maakte zei de dealer: Als je denkt dat dit duur is, moet je het eens bij Audi proberen.Slasher schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:51:
[...]
Ja ik wou bij de aankoop van mijn auto nog vragen of ze daarom die sleutel wouden vervangen, maar ik denk niet dat het goedkoop zou zijn. Weet jij hoe duur dat is?
Ik gok dus duurder
PWM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:56:
[...]
Bij mijn V50 was het 190,-. Toen ik daar een opmerking over maakte zei de dealer: Als je denkt dat dit duur is, moet je het eens bij Audi proberen.
Ik gok dus duurder
Nu ben ik voor 4.50 klaar, nog best duur voor een stukje aluminium maar beter als 190 euro
Om precies te zijn: VW Passat Variant 2.0 TDI DSG Highline.
Ontzettend fijne auto, de DSG is exact wat ik me voor had gesteld (eerste keer dat ik automaat rijd).
Voor de bekleding heb ik gekozen voor zwart alcantara.
Inmiddels al 1000 km erop zitten, dus deze week mag ik 'm z'n benen al wat laten strekken. Volgende week word de motor door dealer uitgelezen, omdat hij er niet zeker van is of deze motor al ABT aan kan. Zou een bummer zijn als daar nog geen chip voor is. Als die er wel is, zal 'ie er die week al op gaan.
* Koffie had 'm met ABT besteld, maar wilde perse eerst 1 a 2 weken zonder rijden
Waarom zou hij niet te chippen zijn?Koffie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:40:
Sinds afgelopen vrijdag rijd ik mijn mijn nieuwe Passat
Ontzettend fijne auto, de DSG is exact wat ik me voor had gesteld (eerste keer dat ik automaat rijd).
Voor de bekleding heb ik gekozen voor zwart alcantara.
Inmiddels al 1000 km erop zitten, dus deze week mag ik 'm z'n benen al wat laten strekken. Volgende week word de motor door dealer uitgelezen, omdat hij er niet zeker van is of deze motor al ABT aan kan. Zou een bummer zijn als daar nog geen chip voor is. Als die er wel is, zal 'ie er die week al op gaan.
* Koffie had 'm met ABT besteld, maar wilde perse eerst 1 a 2 weken zonder rijden
[afbeelding]
Staat er al een tijdje op
Verwijderd
En dat logo slijt er toch weer af...Slasher schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:59:
[...]
![]()
Nu ben ik voor 4.50 klaar, nog best duur voor een stukje aluminium maar beter als 190 euro
Ik vind een zakenman met een afgesleten auto beter dan zonder... anders heeft hij geen handel denk ik
Ik ben ook geen zakenman gelukkigVerwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:46:
[...]
En dat logo slijt er toch weer af...
Ik vind een zakenman met een afgesleten auto beter dan zonder... anders heeft hij geen handel denk ik
Enfin, er zouden grofweg 3 opties zijn:
- Het kan niet
- Het kan wel
- Het kan wel, maar er moet een stuk hardware (waar een stuk software inzit) naar PON om het daar te laten doen
* Koffie verder geen verstand van
Verwijderd
Wat is de waarde als het er toch weer af slijt ? Sleutel mag toch wel een beetje versleten zijn ?
turbo motor -> 98PWM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:10:
Wat tanken jullie in de 1.4 TSI? Volgens VW en Audi in Nederland is het Euro 95.
Kijk ik echter bij Duitse dealers en ABT, dan melden die steevast dat Euro 98 nodig is voor optimaal gebruik.

Turbo + chip = helemaal 98
heb in die van mij nou ook maar weer eens 98 gekieperd.
alleen aan het geluid al kan je horen dat er geen 95 in zit.
alles klapt veel harder
Audi S3
Omdat ik dat leuk vindVerwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:06:
[...]
Wat is de waarde als het er toch weer af slijt ? Sleutel mag toch wel een beetje versleten zijn ?
Ach ja in FSI motoren raadden ze ook 98 aan maar hij loopt net zo goed op 95PWM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:10:
Wat tanken jullie in de 1.4 TSI? Volgens VW en Audi in Nederland is het Euro 95.
[ Voor 240% gewijzigd door Slasher op 10-06-2009 21:58 ]
Mooie car hoor. Hoe bevalt je Fiscon en met welke telefoon heb je?Koffie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:40:
Sinds afgelopen vrijdag rijd ik mijn mijn nieuwe Passat
Ik heb een HTC Touch HD en had eerst het probleem dat na beeïndigen van een gesprek, de rns en fiscon in een soort timeout komt, voordat de radio terug komt en er weer gebeld kan worden.
Fiscon firmware-update van 1.70 naar 1.83 van de fiscon heeft eea verbeterd.
Kleur = Indigo Blauw MetallicJoopieboy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:48:
[...]
Nette golf, mooi origineel en erg mooi kleurtje.
Thanks, ondertussen wel een barst in de koplampunit sinds een tijdje, momenteel dicht gekit met badkamer siliconen kit via de VW garage
[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 11-06-2009 09:48 ]
www.youtube.com/DerOllie
Volgens het boekje wat ik bij "mijn" auto kreeg (1.4 TSI 122pk) moet er 98 in. Na gevraagd bij de dealer omdat ik van de leasemaatschappij alleen 98 mag tanken als het echt moet. Volgens de dealer is 95 prima (jammerPWM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:10:
1.4 TSI
in .be spreekt men van een 1.4TSI 122PK, op de site van abt vind ik enkel de 120PK versie, zijn deze gelijk?
Ik vind de prijzen van de chip bij abt zeer goed meevallen. Indien deze verkrijgbaar zijn bij de VW dealer overweeg ik van er een te laten plaatsen, zeker als je de resultaten ziet
Page intentionally left blank.
Wat voor een wagen rij je? Ik zie overal bij ABT 122PK staanStarWing schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:45:
Even nog over chiptuning.
in .be spreekt men van een 1.4TSI 122PK, op de site van abt vind ik enkel de 120PK versie, zijn deze gelijk?
Ik vind de prijzen van de chip bij abt zeer goed meevallen. Indien deze verkrijgbaar zijn bij de VW dealer overweeg ik van er een te laten plaatsen, zeker als je de resultaten ziet
Dit is wat de 122PK gaat doen na chip. Basis van deze sheet is de A3 125pk, resultaat is hetzelfde (op acceleratie en top na natuurlijk, die verschilt per wagen):

Metingen overigens op basis van de "oude" DSG-6
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 11-06-2009 10:55 ]
De eerste 2 tankbeurten is er V-power in gegaan, nu tank ik gewoon Euro 95. Aan de binnenkant van de benzineklep staat RON95, in het boekje ook. Merk eerlijk gezegd geen verschil, ik zal als de motor wat verder is (10.000km) wel weer eens wat premium brandstof geven, kijken of ik het merk.
Overigens zijn de 1.4TSI 120/122/125 allen identiek, alleen verschillen de benamingen bij VW/Seat/Audi/Skoda
Thanks. De Fiscon valt mij eerlijk gezegd behoorlijk tegen.TheoQ schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:56:
[...]
Mooie car hoor. Hoe bevalt je Fiscon en met welke telefoon heb je?
Geluidskwaliteit is uitmunted, zowel voor mij als de ontvanger.
Maar er zitten IMHO teveel haken en ogen aan het ding:
- SMS werkt niet, zou aan mijn telefoon liggen (Nokia E51)
- Adresboek word gesoorteerd op Lastname, Firstname. Dit is hardcoded en niet aan te passen
- Een contact met een komma in de naam is volgens Fiscon/Kufatec non-standard en valt niet te gebruiken. Wanneer je een dergelijk contact probeerd te bellen gaat je BT verbinding over z'n nek. Thank god kwam ik er redelijk snel achter dat het aan die komma lag en niet aan de BT verbinding.
- Wanneer je bij Fiscon voor support aanklopt doen ze eerst moeilijk over een bestel nummer, leg je uit dat de dealer 'm voor je gekocht heeft, verwijzen ze doodleuk naar Kufatec.
1.7 is toch de huidige versie:? Of heb je het over de andere FW waarvoor je de unit moet opsturen?Fiscon firmware-update van 1.70 naar 1.83 van de fiscon heeft eea verbeterd.
Verwijderd
Je koppel komt alleen later en heeft een korter bereik.PWM schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:52:
[...]
Wat voor een wagen rij je? Ik zie overal bij ABT 122PK staanhttp://www.abt-sportsline...Motortechnik_1280_1279_4/
Dit is wat de 122PK gaat doen na chip. Basis van deze sheet is de A3 125pk, resultaat is hetzelfde (op acceleratie en top na natuurlijk, die verschilt per wagen):
[afbeelding]
Metingen overigens op basis van de "oude" DSG-6
Kan handig zijn... ik heb alleen graag altijd koppel tot mijn beschikking... snap dit niet helemaal... je kan wel lekker snel opschakelen idd.
Nee hoorVerwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:14:
[...]
Je koppel komt alleen later en heeft een korter bereik.
Kan handig zijn... ik heb alleen graag altijd koppel tot mijn beschikking... snap dit niet helemaal... je kan wel lekker snel opschakelen idd.
De rooie lijn is de nieuwe:

Zoals je ziet is de ongechipte lijn vlakker, maar is de gechipte lijn altijd hoger
Zelfde geldt een beetje voor het vermogen. Dat topt nu pas bij 5800, i.p.v. 5000 toeren. Maar ook bij 5000 toeren is het vermogen veel hoger dan het origineel.
[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 11-06-2009 15:24 ]
Verwijderd
Menig bak heeft op een bepaald toerenbereik max koppel en daarna neem het af.
In dat geval heb ik liever 200Nm over een groter bereik dan meer op een kleiner bereik. Hangt wel af van je toeren uiteraard waar dit in gebeurt.
Ik heb hem (Basic-Plus) ook via de dealer, en die stuurde mij een link waar de update te downloaden is.Koffie schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:35:
[...]
Thanks. De Fiscon valt mij eerlijk gezegd behoorlijk tegen.
Geluidskwaliteit is uitmunted, zowel voor mij als de ontvanger.
Maar er zitten IMHO teveel haken en ogen aan het ding:
- SMS werkt niet, zou aan mijn telefoon liggen (Nokia E51)
- Adresboek word gesoorteerd op Lastname, Firstname. Dit is hardcoded en niet aan te passen
- Een contact met een komma in de naam is volgens Fiscon/Kufatec non-standard en valt niet te gebruiken. Wanneer je een dergelijk contact probeerd te bellen gaat je BT verbinding over z'n nek. Thank god kwam ik er redelijk snel achter dat het aan die komma lag en niet aan de BT verbinding.
- Wanneer je bij Fiscon voor support aanklopt doen ze eerst moeilijk over een bestel nummer, leg je uit dat de dealer 'm voor je gekocht heeft, verwijzen ze doodleuk naar Kufatec.
[...]
1.7 is toch de huidige versie:? Of heb je het over de andere FW waarvoor je de unit moet opsturen?
PM hem wel even, geen idee of ik hem hier mag plaatsen.
SMS zag ik in versie 1.7 wel in het menu, maar is na de update verdwenen.
Support is inderdaad ver te zoeken, gelukkig dat mijn dealer het wel goed oppakt.
ik had er ook meer van verwacht....
Een gechipte en aangepaste 1.8 G60. Waarom geen 1.8T? Tja, die klinken zo gewoontjes. Een G60 motor is echt een schitterend stukje techniek als je hem goed onderhoudt.
Hier hoor je hem goed, ik laat 'm redelijk langzaam in de tweede versnelling oplopen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Fs7fzxd3e2E&feature=related]
Eigenlijk best een kansloze bak, die cabrio. Je wordt meteen veroordeeld als je aan komt rijden, zelfs al rijd je keurig netjes. Maar het is zo'n leuk stuk speelgoed dat ik hem graag houd voor erbij.
[ Voor 28% gewijzigd door Toink op 11-06-2009 16:48 ]
De lijn geeft toch aan over welk bereik het is? Over het hele bereik, van 1000 tot 7000 toeren, heeft een gechipt blok meer dan de standaard piek van 200nm koppel. Dat het iets korter piekt op 250nm maakt verder niets uit, daarvoor en daarna is het nog steeds veel meer dan standaard. Je hebt dus eerder een veel hoger koppel, je piekt hoger, en je hebt later ook nog eens een hoger koppel (en vermogen overigens) dan standaard. Beter word het nietVerwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:28:
Dat zeg ik toch ? alleen de vraag is of zij zeggen dat het tussen het gegeven toerental opkomt of aanwezig is.
Menig bak heeft op een bepaald toerenbereik max koppel en daarna neem het af.
In dat geval heb ik liever 200Nm over een groter bereik dan meer op een kleiner bereik. Hangt wel af van je toeren uiteraard waar dit in gebeurt.
Tussen de standaard piek van 1500-4000 toeren op 200nm, heb ik nu bij 1500 al 240nm en eindig ik op 4000 toeren ook op 240nm en zit er tusenin een piekje van 250nm.
[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 11-06-2009 16:56 ]
Verwijderd
Ja, voordeel heb je zeker
Indrukwekkend geluid!Toink schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:44:
[...]
Een gechipte en aangepaste 1.8 G60. Waarom geen 1.8T? Tja, die klinken zo gewoontjes. Een G60 motor is echt een schitterend stukje techniek als je hem goed onderhoudt.
Hier hoor je hem goed, ik laat 'm redelijk langzaam in de tweede versnelling oplopen:
[video]
Eigenlijk best een kansloze bak, die cabrio. Je wordt meteen veroordeeld als je aan komt rijden, zelfs al rijd je keurig netjes. Maar het is zo'n leuk stuk speelgoed dat ik hem graag houd voor erbij.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Toink schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:44:
[...]
[video]
Motortje loopt mooi, heb nog niet vaak een g60 zó strak horen lopen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
En dat met een kop die op sterven na dood is.... qua vermogen zit er veel meer in, maargoed, al haalde hij maar 200 ipv 220pk op het filmpje, het geluid is schitterend en voor een mk1 cabrio is het in beide gevallen totaal krankjoremJoopieboy schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:48:
[...]
![]()
Motortje loopt mooi, heb nog niet vaak een g60 zó strak horen lopen.

En nu even wachten tot de kop klaar is!
Verwijderd
Hoe kun je nou zeggen dat je 200PK trekt als het ding niet op een rollenbank staat ? boost meten is niet altijd de beste referentieToink schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:00:
[...]
En dat met een kop die op sterven na dood is.... qua vermogen zit er veel meer in, maargoed, al haalde hij maar 200 ipv 220pk op het filmpje, het geluid is schitterend en voor een mk1 cabrio is het in beide gevallen totaal krankjorem.
En nu even wachten tot de kop klaar is!
Gister mijn auto uitgeleend, 10 minuten later een telefoontje. Ik wordt nu terug gesleept, er kwam allemaal witte rook onder je motorkap vandaan. Bleek gelukkig mee te vallen en maar een gescheurde waterslang te zijn. (golf mk3)
Verwijderd
Niet met standaard onderdelen nee, dan is een chip alleen niet genoeg, dan zul je veder moeten met preformance partsPWM schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:52:
Je hebt dus eerder een veel hoger koppel, je piekt hoger, en je hebt later ook nog eens een hoger koppel (en vermogen overigens) dan standaard. Beter word het niet
Het kan altijd, alleen met andere software zou die inderdaad de ECU naar PON moeten, maar ABT kan alles chippen hoorKoffie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:48:
Schijnt weer per motor te kunnen verschillen. Ze kunnen dus wel de '140 pk 2.0 TDI' aan, maar daar kan gerust eens in de zoveel tijd een motor van uitkomen met net ff andere software ofzo
Enfin, er zouden grofweg 3 opties zijn:
- Het kan niet
- Het kan wel
- Het kan wel, maar er moet een stuk hardware (waar een stuk software inzit) naar PON om het daar te laten doen
* Koffie verder geen verstand van
En als het niet kan, kan je altijd nog kijken naar een TDI Powerbox, dat kan altijd
Chippen is leuk, tunen is nog leuker
Voelen hoe veel vermogen een auto heeft is lastig. Mijn setup zou volgens specs een goede 220pk moeten doen maar bij het verwijderen van de kop bleek dat hij niet goed heeft gelopen (en mis je vermogen). Mijn vorige auto's die aangepast waren hebben allemaal op de bank gestaan, alleen deze nog niet.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:20:
[...]
Hoe kun je nou zeggen dat je 200PK trekt als het ding niet op een rollenbank staat ? boost meten is niet altijd de beste referentie
Als je al lang bezig bent met MK1 Golfjes en MK1s met vermogens varierend van 51pk t/m 220pk hebt gereden dan kun je vrij goed schatten wat hij doet qua. Zodra hij klaar is laat ik 'm professioneel afstellen en meten op de bank, want elk blok presteert anders en ik ben vooral nieuwsgierig naar het koppel.
Supermooi geluid idd. Een vriend van me heeft een Golf 2 G60, en het geluid is heel typerend. Ik herken het ook van het filmpje. En het trekt als een malleToink schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:44:
[...]
[video]
Alleen je zegt dat de G60 mooi is als je hem maar goed onderhoudt, maar is het niet zo dat die G-laders uit zichzelf slijten, ook al onderhoud je hem nog zo goed? Die Golf 2 had in het begin namelijk een gereviseerde G-lader, maar toch merkt hij al dat de G-lader iets minder wordt, na een jaar rijden.
NOSIG
Verwijderd
Een G-lader slijt zeker heel anders en sneller dan een gewone Turbo._Christiaan_ schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:56:
[...]
Alleen je zegt dat de G60 mooi is als je hem maar goed onderhoudt, maar is het niet zo dat die G-laders uit zichzelf slijten, ook al onderhoud je hem nog zo goed? Die Golf 2 had in het begin namelijk een gereviseerde G-lader, maar toch merkt hij al dat de G-lader iets minder wordt, na een jaar rijden.
Tja, alles heeft zijn voor en zijn tegens... Glader heeft niet echt een "Turbogat" bijvoorbeeld. Als je hier je bak goed op aanpast heb je altijd G-force
Verwijderd
Dan ben je uitgespeeld ja als het niet kan, met een powerbox kom je ook redelijk ver, soms net zo ver als een chip.
Maar ja het is al heel wat als je dit mag, meeste leasemaatschappijen laten het nog geen eens is toe
Verwijderd
Ik ken juist heel veel lease maatschappijen welke de 110 naar 130 laten chippen omdat die 110PK gewoon goedkoper isVerwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:30:
[...]
Dan ben je uitgespeeld ja als het niet kan, met een powerbox kom je ook redelijk ver, soms net zo ver als een chip.
Maar ja het is al heel wat als je dit mag, meeste leasemaatschappijen laten het nog geen eens is toe
Of zelfs 90 naar 130PK ? zoiets iig.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
De motor zou technisch exact hetzelfde moeten zijn, turbo ook. Dus vandaar dat ze het zouden doen.Arfman schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:41:
Bekende tactiek inderdaad. Veel maatschappijen vinden het ook niet erg omdat de 130pk ook zuiniger is
Ken de motoren niet helemaal.
Hij slijt sneller, maar naar wat ik heb gehoord slijten ze echt veel te snel. Dus na een jaar rijden is er al een aardig gat uit je vermogen geslagen, en na 3 jaar moet je hem reviseren/vervangen. Het voordeel van een G-lader zou voor mij persoonlijk niet opwegen tegen de korte levensduurVerwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:03:
[...]
Een G-lader slijt zeker heel anders en sneller dan een gewone Turbo.
Tja, alles heeft zijn voor en zijn tegens... Glader heeft niet echt een "Turbogat" bijvoorbeeld. Als je hier je bak goed op aanpast heb je altijd G-force
Het is mooie techniek, jammer dat het zo hard slijt.
[ Voor 4% gewijzigd door _Christiaan_ op 14-06-2009 15:44 ]
NOSIG
* Koffie krijgt 'm niet aan de praat

Verwijderd
Ben ik met je eens... ik ben dan ook een turbo-man_Christiaan_ schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:43:
[...]
Hij slijt sneller, maar naar wat ik heb gehoord slijten ze echt veel te snel. Dus na een jaar rijden is er al een aardig gat uit je vermogen geslagen, en na 3 jaar moet je hem reviseren/vervangen. Het voordeel van een G-lader zou voor mij persoonlijk niet opwegen tegen de korte levensduurMaar dat is persoonlijk natuurlijk.
Het is mooie techniek, jammer dat het zo hard slijt.
Nu snap ik waarom die gozer bij mij in de auto 7 kleuren scheet... hij had gewoon geen vermogen meer in zijn G60
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 16:11 ]
Het gaat mis bij de goedkope revisiesetjes met harde dichtlijsten. Die zorgen ervoor dat de verdringer gaat slijten. Dan kun je er later nieuwe lijsten in stoppen maar dan dichten ze niet meer goed (dus geen druk meer).
Als je tijdig en met de juiste materialen reviseert dan kan het eigenlijk niet mis gaan. Maarja, dat is vaak te duur voor de eigenaar en dan is een goedkoop setje of even uitstellen een uiteindelijk fatale optie.
Dat geluid in dat filmpje is wel vet trouwens. Het is zo'n herkenbaar geluid, je hoort eigenlijk twee brommen op verschillende toonhoogtes tegelijk
NOSIG
Verwijderd
Ligt eraan of je het zelf kunt doen of moet laten doen._Christiaan_ schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:43:
Hoeveel geld ben je kwijt aan het onderhoud van puur de G-lader, op jaarbasis? Ik dacht altijd dat het een vermogen kostte in onderhoud, omdat je hem zo vaak moet reviseren.
Laten doen is gewoon prijzig.
Maarja, of het nou 15 of 30k km is.... ik rijd er hooguit een paar 1000 km mee per jaar dus zolang het niet voor dagelijks is maakt het allemaal niets uit.
Ik ken geen leasemaatschappij die het niet toe staat, zolang het maar door importeur/dealer onder garantie gebeurd. Voor mijn laatste auto is ook de offerte naar 5 leasemaatschappijen gegaan (via een tussenpersoon), geen van allen had daar commentaar op (overigens werd door 4 van de 5 het leasebedrag inclusief brandstof ook niet verhoogd).Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:30:
Whoop!
Tikfoutje...
Mja ook in de IV had dat blok wel welkom geweest
Whoop!
http://www.zeperfs.com/duel2686-1153.htm
Dit topic is gesloten.