Het grote Volkswagen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste
Acties:
  • 101.440 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 11:54
Dentheman schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:55:
Wat onwijs vervelend zeg, 2x in zo'n korte tijd....

ik zou voor de scheermesjesoptie gaan die hier al eerder toegepast is })
Scheermesjes, hmmm interessant... Is dat op meerprijs? :P

Anyway, ik denk dat in mijn geval ik het beste een iets goedkoper navigatie systeem kan laten plaatsen + een alarm systeem. Ik zit te denken aan de Pioneer AVIC-HD3-II. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit systeem, met name de integratie met de premium carkit van VW ben ik erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Niek.NET schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:25:
Gisterochtend was het weer zover. Voor de 2de keer hebben ze ingebroken in mijn auto en mijn RNS510 er uit gehaald in 3 weken tijd. Gewoon een nieuwe monteren is duidelijk geen optie aangezien ik duidelijk in het adresboek sta van de dieven gilde. Aangezien het een leasebak is zit ik er niet op te wachten uit eigen zak 800,- te betalen voor een alarm systeem. Daarentegen zou ik het jammer vinden als ik gewoon een normale radio + tomtom zou moeten monteren. De RNS510 beviel uitstekend!

Eerst maar eens afwachten wat de leasemaatschappij van plan is...
Wtf dat is echt serieus ziek, weet de politie ervan kan best zijn dat het ene vaste 'groep' is?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

't Is helaas een plaag in vrijwel heel NL :(

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Systeem zit vast met 4 torks schroeven.

Ik zou gewoon de torks er uit boren om een rond gat over te houden.
En dan een camera in de auto hangen om die koppen te zien als ze hem er uit willen draaien _/-\o_

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat ze dus niet zien/weten voordat ze je auto openbreken. En als ze er dan toch inzitten, slopen ze simpewel je hele dashboard omdat ze die unit (waar ze toch wel een kleine 1000,- voor kunnen vangen) toch wel heel graag willen hebben.

Al dat vastlijmen, koppen uitboren en anti-diefstal schroeven is leuk maar weerhoud ze er niet van om je auto open te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Koffie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:56:
't Is helaas een plaag in vrijwel heel NL :(
Die RNS 510's staan voor 600,- op Marktplaats, allemaal met een goed verhaal erbij :+ Vorige week stond er iemand op die er 4 had, wegens een foutieve levering bij zijn auto _O- Staan er nu ook rustig een stuk of 60 op. (Ene Nicolien heeft er nu 3 te koop wegens aanschaf nieuwe auto. Die had er blijkbaar ook 2 in het plafond 8)7 )

Zolang mensen de spullen op die manier kopen, blijven anderen ze kwijtraken. Mijn collega is er ook al 2 kwijt.

Deze wil ik jullie niet onthouden:
Ik heb eind maart voor € 1200,- een RNS 510 gekocht dat bedoelt was voor mijn nieuwe Seat Ibiza.
Helaas ben ik na aankoop van de RNS erachter gekomen dat hij inderdaad niet in mijn auto past ivm de SD kaart dat net iets te veel ruimte in beslag nam en hij er dus niet in past.

Hierbij dus de vraag aan de mensen die er interesse in hebben, mail me met je telefoonnummer en dan bel ik je terug. Vanwege mijn werk zit ik meestal niet op mijn werkplek en kan de telefoon niet beantwoorden.

Extra info: Wat krijg je?

- RNS 510 zonder GPS antenne die heb ik er zelf ook niet bij gekregen bij aankoop (dom ik weet het).
(Maar ik zal dit zeker meenemen in de prijs.)
- Ik heb begrepen dat de Benelux er op de harde schijf zit
- beschikt over 20 GB
- Afspelen van DVD's
- Navigatie
- Touch Screen
- SD kaart ingang

Ik zou zeggen stuur een mail met het bedrag wat je ervoor wilt betalen en wel een beetje redelijk natuurlijk, en je krijgt van mij antwoord terug of dat ik ermee accoord ga. (redelijk daar bedoel ik dan ongeveer €600,-).
Maar voor €550,- mag men hem komen ophalen. Ik maak er geen winst op dus, maar het moet wel een beetje redelijk zijn.

Ik heb hem nu al ruim een maand thuis liggen, dus denk er over na en je hebt een mooie RNS 510 en ik ben er ook van af.

Link
Deze gast koopt vorige maand dus nieuwe voor 1200,- een RNS510 die niet in zijn Ibiza blijkt te passen, en bied hem nu aan voor 550,- O-)

Weet je waar je spullen blijven.

EDIT:

De laatste dan:
Het navigatiesysteem verkeert in nieuw staat, en je krijgt er de originele codekaart bij. Het betreft de B-versie (nieuw model ) van dit systeem. Ik doe hem weg omdat ik hem ga vervangen door een aftermarket systeem.

Link
Deze jongen neemt voor 2500,- een RNS510 in zijn auto, verkoopt die voor 550,-, om hem voor het dubbele (dat kosten die dingen) te laten vervangen met een aftermarket systeem wat hetzelfde kan

[ Voor 104% gewijzigd door PWM op 05-05-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm.. dus als ik gewoon elke maand de RNS uit mijn leasebak sloop ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:21:
Hmm.. dus als ik gewoon elke maand de RNS uit mijn leasebak sloop ... :P
Easy money >:)

Maar het is en blijft ongeloofelijk dat ze zelf voor de 2de maal eruit jatten ...
Gisterochtend was het weer zover. Voor de 2de keer hebben ze ingebroken in mijn auto en mijn RNS510 er uit gehaald in 3 weken tijd.
Wat moet je dan gaan doen, alles vast lassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PWM schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:07:
[...]

Die RNS 510's staan voor 600,- op Marktplaats, allemaal met een goed verhaal erbij :+ Vorige week stond er iemand op die er 4 had, wegens een foutieve levering bij zijn auto _O- Staan er nu ook rustig een stuk of 60 op. (Ene Nicolien heeft er nu 3 te koop wegens aanschaf nieuwe auto. Die had er blijkbaar ook 2 in het plafond 8)7 )
OMG. Je zou ze toch gewoon moeten aangeven bij de politie. Laat maar eens zien dat je ze legaal hebt verkregen. Bonnetje erbij, zo niet: heling.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik begin me langzaam af te vragen waarom iemand nog niet iets heeft uitgevonden dat die gasten zo opgerold kunnen worden. Of een systeem van je radio dat die maar 1 keer geïnstalleerd kan worden met de code van je auto, dit is echt gekken werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

PWM schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:07:
[...]

Die RNS 510's staan voor 600,- op Marktplaats, allemaal met een goed verhaal erbij :+
Maar als je bijvoorbeeld alles erbij krijgt incl radiocodes hoeft het niet perse gestolen waar te zijn.

Heb een tijdje gekeken naar een RNS300 op marktplaats (de monochrome variant) en die is een stuk minder inbraakgevoelig (niet populair door het blauw-zwarte scherm blijkbaar) maar daar kreeg je gewoon ook de boekjes en radiocode erbij.

Dat lijkt me dan weer legaal toch? Als ik ter goeder trouw zoiets koop kun je mij moeilijk van heling betichten.

Ik denk dat de RNS510 niet in bovenstaand verhaal past en idd veel gestolen waar is

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Gisterochtend was het weer zover. Voor de 2de keer hebben ze ingebroken in mijn auto en mijn RNS510 er uit gehaald in 3 weken tijd. Gewoon een nieuwe monteren is duidelijk geen optie aangezien ik duidelijk in het adresboek sta van de dieven gilde. Aangezien het een leasebak is zit ik er niet op te wachten uit eigen zak 800,- te betalen voor een alarm systeem. Daarentegen zou ik het jammer vinden als ik gewoon een normale radio + tomtom zou moeten monteren. De RNS510 beviel uitstekend!

Eerst maar eens afwachten wat de leasemaatschappij van plan is...
Sorry hoor, maar zo'n auto en dan GEEN alarmsysteem? Dat is ook een beetje dom van de leasemaatschappij.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zit er ook aan te denken om die pioneer erin te laten zetten. Dus ik ben ook erg benieuwd naar de combinatie vw premium carkit en pioneer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maasluip schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:02:
[...]

OMG. Je zou ze toch gewoon moeten aangeven bij de politie. Laat maar eens zien dat je ze legaal hebt verkregen. Bonnetje erbij, zo niet: heling.
Dat is natuurlijk kortzichtig. Heb jij dan van al je aankopen bonnetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Joopieboy schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:41:
Ik begin me langzaam af te vragen waarom iemand nog niet iets heeft uitgevonden dat die gasten zo opgerold kunnen worden.
Als de politie een lokauto zonder alarm bij mij in de straat zou zetten met een RNS 510 erin, dan heb je zo prijs. Maar het heeft geen prioriteit bij de politie. Die gaan liever met een lasergun langs de weg staan, dat levert tenminste geld op. ;(

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Slasher schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:14:
[...]

Die RNS510 word geleverd bij je nieuwe auto, dus dat moet je wel aankunnen tonen :) Die Code kaartjes laat men vaak in de wagen slingeren.

Een RNS510 kost al gauw 1500,- als je hem los zou kopen en minimaal 2500,- als optie bij je auto. Als iemand het nieuwe model (er is een spec B ) van 1 maand oud aanbiedt voor 600,- dan kan je op je klompen aanvoelen dat dat niet klopt. Dan is het dus wel heling,en telt ter goeder trouw niet, net zoals je het nieuwe model Macbook niet voor 450,- kan kopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 06-05-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Weet iemand of de 'standaard radio' uit een Golf V, ik meen de RCD300, voorzien is van een lijnuitgang voor naar een versterker? En de RNS MFD2? En voor de volledigheid, mocht ik toch in de verleiding komen, de RNS510 ?

[ Voor 27% gewijzigd door Bonkdoos op 06-05-2009 22:28 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:18:
[...]

Sorry hoor, maar zo'n auto en dan GEEN alarmsysteem? Dat is ook een beetje dom van de leasemaatschappij.
Alsof een dief daar tegenwoordig voor terug deinst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:40:
[...]

Alsof een dief daar tegenwoordig voor terug deinst ?
Een professional heeft dit binnen 10 seconden uitgeschakeld, enige manier is je auto in de garage zetten als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Slasher schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:14:
[...]

Van dergelijke aankopen wel. Hoe wil jij anders garantie claimen?
En dan nog: 3 of 4 van die dingen in je bezit hebben?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maasluip schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:34:
[...]

Van dergelijke aankopen wel. Hoe wil jij anders garantie claimen?
En dan nog: 3 of 4 van die dingen in je bezit hebben?!?
3 of 4 is twijfelachtig dat ben ik met je eens, maar als iemand er eentje heeft zou het natuurlijk kunnen, ook al is het twijfelachtig als de werkelijke waarde 4x zo hoog is.

Het kan altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Ik heb een 3 deurs Polo uit begin 2003, om precies te zijn dit model;
Afbeeldingslocatie: http://www.hmcars.nl/vw%20polo%202002%201.2%20zwart%20foto%201-1.jpg

Bij aanschaf heb ik speakerkabel naar achterin laten leggen maar heb tot nu toe nog geen speakers erin gezet. Omdat ik binnenkort weer een APK moet laten doen wil ik vragen of ze direct er (eigen) speakers in kunnen zetten. Ik weet alleen niet welke speaker past (diameter, vorm), kan ik dit ergens terugvinden ? Ik vind dit namelijk nergens terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 07-05-2009 18:44 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:39
Meet het speakergat eens op zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Kijk hier eens, is nog wel een ingrijpende operatie, heb het zelf ook overwogen, maar heb nu alleen mijn frontspeakers geupgrade+een subwoofer achterin.
http://www.polo9n.info/pa...echer%20Hinten%20einbauen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Emiel1984 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:42:
Ik heb een 3 deurs Polo uit begin 2003, om precies te zijn dit model;
[afbeelding]

Bij aanschaf heb ik speakerkabel naar achterin laten leggen maar heb tot nu toe nog geen speakers erin gezet. Omdat ik binnenkort weer een APK moet laten doen wil ik vragen of ze direct er (eigen) speakers in kunnen zetten. Ik weet alleen niet welke speaker past (diameter, vorm), kan ik dit ergens terugvinden ? Ik vind dit namelijk nergens terug.
Wat kost dat nou ongeveer, zo'n speaker kabel naar achteren laten trekken door een garage? Ik heb met mijn Golf IV (5 deurs) gewoon voor de standaard 4 speakers zitten, maar heb wel overwogen om ook achter nog 2 te plaatsen. Echter de kabels zijn nog niet getrokken, en aangezien ik zelf 2 linkerhanden heb wat betreft auto's zou ik dit liever aan een garage overlaten. Maar is het een duur grapje, om kabels naar de achterste speakergaten te laten trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

VeeGee schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:27:
[...]

Wat kost dat nou ongeveer, zo'n speaker kabel naar achteren laten trekken door een garage? Ik heb met mijn Golf IV (5 deurs) gewoon voor de standaard 4 speakers zitten, maar heb wel overwogen om ook achter nog 2 te plaatsen. Echter de kabels zijn nog niet getrokken, en aangezien ik zelf 2 linkerhanden heb wat betreft auto's zou ik dit liever aan een garage overlaten. Maar is het een duur grapje, om kabels naar de achterste speakergaten te laten trekken?
2 weken geleden kabels getrokken en speakers geplaatst in een golf IV 3 deurs, echt heel makkelijk. Zorg dat je een schroevendraaier (torx?), en draad hebt dan komt alles goed. Het is net een bouwpakket, het kan eigenlijk niet fout gaan.......

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 12-09 12:16
Het is makkelijk te doen, gewoon niks forceren. Houd er rekening mee dat dit soort dingen bij een garage/audiozaak veel geld kost omdat het arbeidsintensief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17:14
Nou, de Merc gaat eruit en ik ben druk op zoek naar een Golf IV TDI. Liefst een 110PK (Highline) met Cruise Control en Climate Control :)

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 08-05-2009 15:17 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:59:
Nou, de Merc gaat eruit en ik ben druk op zoek naar een Golf IV TDI. Liefst een 110PK (Highline) met Cruise Control en Climate Control :)
130 of 150 PK is ook leuk hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:29:
[...]

130 of 150 PK is ook leuk hoor :D
Inderdaad maar een stukkie duurder denk ;)
Heb 3500 max 4000 te besteden. Eventueel iets meer maar ja dat gaat dan uit een ander potje.

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 08-05-2009 15:48 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ballebek schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:48:
[...]

Heb 3500 max 4000 te besteden. Eventueel iets meer maar ja dat gaat dan uit een ander potje.
hmm 3500-4000 is wel weinig voor een golf 4. Ik heb in december een golf 4 1.4 16v gekocht voor 5000 euro. Hij had 122dkm gereden. Voor een tdi met clima control en cruise control betaal je sowieso al wat meer. Maarja als je tevreden bent met een auto met 180 dkm op de teller dan kan het misschien wel lukken.

Dan meteen nog maar een vraagje:

Ik vroeg me af of je met een leuke luchtfilter al merkbaar vermogenwinst kon maken op een 1.4? Ik heb wel dingen gelezen op het internet maar dit was van de fabrikant zelf. Ik had een filter gezien die 10 pk winst kon opleveren. Op 75pk lijkt me dit wel merkbaar maar volgens mij is het een broodje aap verhaal als je het mij vraagt. Iemand hier ervaring mee?

Is het daarnaast rendabel om airco in te laten bouwen? Zon bakje lijkt me niet zo heel duur en de auto is er al op voorbereid geloof ik. Tenminste dat heb ik mij laten vertellen

[ Voor 33% gewijzigd door Proqzor op 08-05-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Ballebek schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:48:
[...]

Even gekeken op gaspedaal.nl, maar het gaat lastig worden vrees ik. Sowieso zit je boven de 200D KM+ kilometerstand, en clima betaal je vaak toch wel meer voor dan 4K.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proqzor schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:53:
[...]

Ik vroeg me af of je met een leuke luchtfilter al merkbaar vermogenwinst kon maken op een 1.4? Ik heb wel dingen gelezen op het internet maar dit was van de fabrikant zelf. Ik had een filter gezien die 10 pk winst kon opleveren. Op 75pk lijkt me dit wel merkbaar maar volgens mij is het een broodje aap verhaal als je het mij vraagt. Iemand hier ervaring mee?
Vergeet het maar met een openair filter.. dit scheelt je 10KM in top omdat hij warme lucht aanzuigt.

Of je moet zo'n coldair intake hebben welke ergens onder je bumper hangt... dit heeft weinig zin bij een auto zoals jij hem verder denk ik zal laten.

Je kan een K&N vervangingsfiler plaatsen. Hier ademt hij wel iets beter door en kan iets gretiger worden... verwacht er niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Arfman schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:56:
[...]
en clima betaal je vaak toch wel meer voor dan 4K.
Ik ben ervan overtuigd dat er flink onderhandeld kan worden over een vraagprijs; kijk eens hoeveel er te koop staat en sommige ook vrij lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ballebek schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:02:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat er flink onderhandeld kan worden over een vraagprijs; kijk eens hoeveel er te koop staat en sommige ook vrij lang.
In dat segment misschien wel. Ik heb onlangs een Seat Altea gekocht (vandaar dat ik ook in dit topic rondlurk, Seat - VW enzo :+) en die was gewoon zowel qua bouwjaar, specs als prijs goed. Daar heb ik misschien een paar honderd euro af kunnen lullen en er wat "goodies" bijgekletst (zoals een tweede klapsleutel), meer zat er niet in. Als de garagist/dealer vertrouwen heeft in die auto, betaal je gewoon de werkelijke waarde.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:54:
[...]
Als de garagist/dealer vertrouwen heeft in die auto, betaal je gewoon de werkelijke waarde.
En zo hoort het ook.

Ik had enige tijd geleden met iemand een discussie over korting vragen in iedere winkel... tevens kleding. Te erg voor woorden.

Krijg ik als antwoord... dus jij pingelt er bij een auto ook niets af ?.... appels peren... markt verzieken.

OK, sommige handelaren weten de prijs wel erg op te voeren, maar doe dan zaken met een goede dealer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:13:
[...]

En zo hoort het ook.

Ik had enige tijd geleden met iemand een discussie over korting vragen in iedere winkel... tevens kleding. Te erg voor woorden.

Krijg ik als antwoord... dus jij pingelt er bij een auto ook niets af ?.... appels peren... markt verzieken.

OK, sommige handelaren weten de prijs wel erg op te voeren, maar doe dan zaken met een goede dealer.
Ik vraag niet echt om korting. Als ik in 1 keer voor 300 euro aan kleding koop misschien wel, maar dat doe ik nooit. En bij een auto ben ik ook voorzichtig, ik wil daarna nog gewoon bij die garage terug kunnen komen om wat dingetjes te regelen. Als jij ze het vel over de oren trekt bij de onderhandelingen ga je dat op die momenten echt wel merken. Overigens heb ik de Seat gekocht bij een lokale garagist hier in de buurt, waar m'n vader ook z'n nieuwe auto heeft gehaald en waar ik mijn vorige auto ook vandaan had, dus ik kan hem erop vertrouwen dat hij zaken netjes oplost. Geen merkdealers meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

VeeGee schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:27:
[...]
Maar is het een duur grapje, om kabels naar de achterste speakergaten te laten trekken?
Had gevraagt of er speakerskabel achterin zat en ze boden toen direct aan bij de onderhoudsbeurt voor oplevering de kabels erin te leggen.

De auto 2e hands gekocht en de prijs was ervoor al afgesproken. Ik heb kort daarna gekeken of ik het paneel los kon krijgen om de diameter\vorm van het 'speakergat' te meten. Dit lukte helaas niet. Ik had het idee dat ik het paneel zou breken als ik verder ging. Garage bood me aan om gratis :) de speakers erin te laten zetten als het me zelf niet lukte maar ben wat druk geweest en dacht er pas weer aan toen de herrinering voor de APK op de mat viel.

Maar dit moet toch ergens terug te vinden zijn lijkt mij. Op de duitse website wordt ik ook niet veel wijzer helaas.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Proqzor schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:53:
[...]
Met mijn renault 19 1.4e met 80 pk merk ik het volgende:
Stationair loopt ie iets lager, reageert wel wat feller en soms iets schokkeriger maar benzine verbruik is omhoog gegaan, geluid valt tegen, en voor mijn gevoel is ie zelfs iets minder snel geworden. Dit met een open luchtfilter van k&n (de rode).

K&n vervangingsfilter kan opzich wel mocht je het persé willen, maar standaard is goed genoeg en daar loopt ie het beste op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:09:
[...]

Met mijn renault 19 1.4e met 80 pk merk ik het volgende:
Stationair loopt ie iets lager, reageert wel wat feller en soms iets schokkeriger maar benzine verbruik is omhoog gegaan, geluid valt tegen, en voor mijn gevoel is ie zelfs iets minder snel geworden. Dit met een open luchtfilter van k&n (de rode).

K&n vervangingsfilter kan opzich wel mocht je het persé willen, maar standaard is goed genoeg en daar loopt ie het beste op. ;)
Jij vergelijkt nu een openair filter met een vervangingsfilter.

Zoals ik zei... een openair loopt gewoon k*t.

En ja. ik rij er ook mee... zuipt als een ketter maar geeft leuke geluidjes op een turbo.. Hij wordt alleen wel sponziger vind ik en stationair is weersafhankelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies, dat bedoel ik ook, maar een k&n vervangings filter daar hoor ik nog best wel veel goeie verhalen over. Ellende is dat mijn originele bak niet meer past vanwege de 16v veerpootbrug, maar goed, dat gaat tever offtopic.

Ik zou het dus niet aanraden om met een open air filter te gaan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Weet iemand hoe ik de letters van mijn kofferbak af kan krijgen zonder mijn lak te beschadigen, of moet ik dat echt in de garage laten doen?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

4of9 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:12:
Weet iemand hoe ik de letters van mijn kofferbak af kan krijgen zonder mijn lak te beschadigen, of moet ik dat echt in de garage laten doen?
Kan toch met een fohn gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
4of9 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:12:
Warm maken met een fohn en dan met een visdraad achter de letters langs.
Even met commandant er overheen en je ziet er als het goed is niets meer van.
Hooguit een uurtje werk in totaal, heb het zelf een maand geleden ook gedaan :9

PS: Ook Clan-of-Nine member geweest gezien je nick?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:14:
[...]

Kan toch met een fohn gedaan worden?
Kan prima, je kunt vrij heet gaan... maar geleidelijk verwarmen werkt het beste.

Overige stickerrommel (welke niet achter blijft als je het rustig doet) verwijderen met ruitenwisservloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
arjants schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:19:
[...]

Thx!
eh ja, was een van de oprichters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:20:
[...]

Kan prima, je kunt vrij heet gaan... maar geleidelijk verwarmen werkt het beste.

Overige stickerrommel (welke niet achter blijft als je het rustig doet) verwijderen met ruitenwisservloeistof.
Die laatste tip klinkt niet gek! Dat bijt verder niet in ofzo zoals gewone sticker remover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die gebruikte auto's zoeken, zou ik zeggen, ga eens kijken bij: http://www.janvanveenautos.nl/
Ben daar zelf ook wel eens wezen kijken, niet echt concreet een auto gekocht omdat ik toen toch al wist dat ik mijn bedrijfsauto prive mocht rijden, maar zeker de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:48:
[...]

Die laatste tip klinkt niet gek! Dat bijt verder niet in ofzo zoals gewone sticker remover?
Nee... anders zou bij iedereen de lak van de voorstijlen/motorkap/dak/achterklep af zijn natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:27:
[...]

Nee... anders zou bij iedereen de lak van de voorstijlen/motorkap/dak/achterklep af zijn natuurlijk ;)
Uhm ja, logische eigenlijk, stomme vraag van mij. :z

Binnenkort eens proberen dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ok dan.. vriendinnetjes Golf VI is met 3800 km op de teller al wat korter geworden. Collega van haar werk met een Landrover achterop gereden :X
Achterbumper finito, links achter lamp kapot, hoedenplank pinnetjes dubbel en kunststof rondom ontzet achterin. En natuurlijk gratis wat rammeltjes er bij die je nu nooit meer weg zult krijgen.

Over 3,5 week moeten we er mee naar Toscane, hoop dat het gefiksed is voor die tijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

arjants schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:19:
[...]

Ik heb dit een tijdje geleden ook gedaan. Alleen mijn auto is al bijna 10 jaar oud, dus ik had allemaal minuscule krasjes om die letters heen (zaten er dus al), waardoor je toch nog een beetje letters zag :P Gelukkig bood Commandant dus de oplossing.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:30:
Ok dan.. vriendinnetjes Golf VI is met 3800 km op de teller al wat korter geworden. Collega van haar werk met een Landrover achterop gereden :X
Achterbumper finito, links achter lamp kapot, hoedenplank pinnetjes dubbel en kunststof rondom ontzet achterin. En natuurlijk gratis wat rammeltjes er bij die je nu nooit meer weg zult krijgen.

Over 3,5 week moeten we er mee naar Toscane, hoop dat het gefiksed is voor die tijd. :(
Auw :X
Zeker als het een collega is, dan is dat niet echt handig met name naar je baas toe.

Plaatwerk kunnen en de rest kunnen ze wel doen in die tijd als ie nu bij schadeherstel staat, zou waarschijnlijk wel Schadenet zijn.
De vraag is echter of het chassis op zijn donder heeft gehad, want een Landrover is nou geen lichte auto en dat wil je eigenlijk niet achter op je laten klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:13:
[...]

En zo hoort het ook.

Ik snap nou niet echt of je het nou wel of niet erg vind om af te dingen op een auto maar goed:P

Hier mijn mening : :P

Mwa het gaat hier wel om een tweedehands auto. Dat vind ik anders dan met een nieuwe auto. Omdat het toch echt wel uit maakt hoe er mee is gereden. Ik vind het bij een tweedehands dus echt heel normaal dat je er wat af probeert te lullen.

Ik heb er 700 euro af weten te halen en er een nieuwe autoradio bijgekregen. Daarnaast is het een hele goeie garage maar volgens mij is er bijna geen garagehouder die niet een soort van buffer inbouwd in de prijs om onderhandelaars voor te zijn :P
Ballebek schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:02:
[...]

Ik ben het met je eens dat er wel onderhandeld kan worden. Is trouwens maar net bij welke handelaar je bent. Heb voor een 1.6 gekeken maar die was zo stug als wat en bood alleen maar 3 maanden garantie op de bewegende onderdelen. Hij wou geen tientje zakken in prijs. Ben ik dus mooi van weggelopen. Was overigens 6500 voor een 1.6 oxford met rond de 130dkm, even ter indicatie. Dit was trouwens ergens in december vorig jaar.

En de hoeveelheid dat er te koop staan maakt echt niks uit. Juist deze autos gaan als warme broodjes over de toonbank. Golfjes zijn nou eenmaal erg gewild en je ziet ze ook echt overal :)

[ Voor 28% gewijzigd door Proqzor op 12-05-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Proqzor schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:10:
[...]

Ik snap nou niet echt of je het nou wel of niet erg vind om af te dingen op een auto maar goed:P

Hier mijn mening : :P

Mwa het gaat hier wel om een tweedehands auto. Dat vind ik anders dan met een nieuwe auto. Omdat het toch echt wel uit maakt hoe er mee is gereden. Ik vind het bij een tweedehands dus echt heel normaal dat je er wat af probeert te lullen.

Ik heb er 700 euro af weten te halen en er een nieuwe autoradio bijgekregen. Daarnaast is het een hele goeie garage maar volgens mij is er bijna geen garagehouder die niet een soort van buffer inbouwd in de prijs om onderhandelaars voor te zijn :P

[...]

Ik ben het met je eens dat er wel onderhandeld kan worden. Is trouwens maar net bij welke handelaar je bent. Heb voor een 1.6 gekeken maar die was zo stug als wat en bood alleen maar 3 maanden garantie op de bewegende onderdelen. Hij wou geen tientje zakken in prijs. Ben ik dus mooi van weggelopen. Was overigens 6500 voor een 1.6 oxford met rond de 130dkm, even ter indicatie. Dit was trouwens ergens in december vorig jaar.

En de hoeveelheid dat er te koop staan maakt echt niks uit. Juist deze autos gaan als warme broodjes over de toonbank. Golfjes zijn nou eenmaal erg gewild en je ziet ze ook echt overal :)
Afdingen hoort er gewoon bij met auto's. Sterker nog, als ik het niet had gedaan had ik nu (nog) geen Scirocco kunnen rijden. Moet je maar geen autoverkoper worden, die verkopers maken dagelijks de ergste afdinggevallen mee. Als je daar al rekening mee moet houden. Gewoon korting vragen, niet meer dan normaal.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeMoN schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:53:
[...]

Sterker nog, als ik het niet had gedaan had ik nu (nog) geen Scirocco kunnen rijden.
Zelfde als een vent in een X3... wel willen maar niet kunnen ;)

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:01:
[...]

_O-

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:40:
[...]

Auw :X
Zeker als het een collega is, dan is dat niet echt handig met name naar je baas toe.

Plaatwerk kunnen en de rest kunnen ze wel doen in die tijd als ie nu bij schadeherstel staat, zou waarschijnlijk wel Schadenet zijn.
De vraag is echter of het chassis op zijn donder heeft gehad, want een Landrover is nou geen lichte auto en dat wil je eigenlijk niet achter op je laten klappen.
Sja... Ik vraag het me ook af. Ze is gisteren bij het schadebedrijf geweest. Bumper sowieso, maar ze wisten natuurlijk nog niet wat er onder uit zou komen. Ik heb er vandaag mee gereden, en ik voel natuurlijk weer vanalles. Maar dat is natuurlijk omdat je weet dat er wat gebeurd is. Daarna nog eens rustig bekeken (weer), en volgens mij staat de klep aan de linkerkant toch echt scheef. Het is of het achterscherm, of de klep. Er is meer dus. Ben benieuwd, de 26e gaat hij weg, en ze zijn er vermoedelijk 2-4 dagen mee bezig.

Over die van mij, heb wat raars. Heb al een week of twee het lampje van motorstoring branden. Nou ja, zolang er geen stop staat, gaattie niet kapot ;)
Voor de 25e een afspraak voor een grote beurt. Nou schakelt de DSG bak sinds 2 dagen heel raar. Normaal als hij opschakelt knalt de toerenteller omlaag, om meteen weer op te pakken. Nu zakt het toerental maar heel langzaam, en dat voelt heel raar en is zeker niet normaal. Terugschakelen gaat als normaal. Verder schakelt hij nu op de meest rare momenten. Morgen wordt hij uitgelezen. Tot de 25e wachten vond ik te lang, en te risicovol, stel er is iets met de bak, en ik rij hem om zeep... Ben benieuwd wat daar voor kostenpost weer uit gaat komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

Reparaties aan DSG zijn meestal niet heel goedkoop. Hoop voor je dat het niks ernstigs is. Heb zelf na bijna twee jaar nog niks tegengekomen met de DSG en hoop dat ook zo te houden als ik eerlijk ben :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:32

Mystikal

It never hurts to help!

Slasher schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:22:
[...]

Aan de ene kant snap ik je ook wel, ik heb dit ook eens gedaan al mijn spaargeld in een auto gestopt toen ik thuis woonde. Ik heb er 1 ding van geleerd en dat is dat ik dit nooit meer zou doen. Ik besefte me jaren later dat ik dat geld beter had kunnen gebruiken voor inrichting van mijn huis. In dit tijd al weer wat gespaard maar toch.

Je legt de lat voor je zelf heel erg hoog, want hierna is het te min om een 2e hands auto te kopen en je wilt altijd een hogere klasse auto rijden dan de huidige. Leg de lat dus niet al te hoog, en zo lang heb je je rijbewijs nu ook niet, het zou zonde zijn om schade te rijden in de eventuele nieuwe polo (waarvan er over een tijdje toch al weer een nieuw model van is)

En er moet wat te wensen overblijven nietwaar? ;)
Ik stof dit onderwerp nog een keertje af :). Ik lees het net. Ook ik ben een beetje autogek en heb graag een mooie auto. Ben begonnen in een lease-auto (307) toen ik 25 jaar was. Daarna zelf een auto gereden voor ruim 2 jaar (Audi A3), toen weer een lease auto voor 1,5 jaar (Golf) en nu wederom geen auto. Ik woon vlakbij mijn werk (nieuwe baan) en ga of op de fiets of op mijn Vespa. Ik ben nu dus 31 jaar, heb een vriendin, wonen in een ruim (of zoals vrienden zeggen, 'grote mensen huis' ) en we verdienen beide zeker boven modaal, maar waar rijden we op dit moment in. Een grijze Nissan Sunny van mijn vriendin, die ooit van haar Opa is geweest. Mist 2 wieldoppen, automaat en 13/15jaar oud, en deuken. Ik geef er helemaal niets om. Ik denk alleen maar, zolang dat ding nog rijdt lopen we aardig binnen, geen bijtelling, geen afschrijving. Als we hier nog 1,5 jaar in kunnen rijden hebben we het slim gedaan en dan zien wel weer verder. Maar ook dan komt er geen auto van 20k. Ik vind 12-14k al behoorlijk wat geld. Ik ben vrij lang en hou wel wat van luxe (binnenin, velgen geef ik weinig om).

Just my 2 cents om te laten zien dat het ook anders kan :+

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Proqzor schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:10:
[...]
Ik ben het met je eens dat er wel onderhandeld kan worden.
Ben inmiddels bezig met een Golf IV 130PK TDI 2003, 170.000km, eerste eigenaar, 17", Captain Iglo & Luitenant Cruise, leer en nog wat zaken.

Dan maar wat bijleggen. Is overigens een kennis van mij die hem op de zaak gekocht heeft en nu na 6 jaar toch wel heel erg afgeschreven is (uit de boeken, auto is als nieuw)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:47

drooger

Falen is ook een kunst.

Weet iemand de precieze specificaties van de oudere vw transporters? (t2 en t3) Ik kan het nergens vinden.

Waar moet je op letten als je een t2 of t3 koopt? Is het verstandiger om de diesel variant te kopen, tegenover de benzine? Mij lijkt dit iig wel, omdat je dan geen problemen hebt met loodvervanger en diesel is toch wat goedkoper.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Diesel is lekker goedkoop en heeft iets koppel dus als je een bergie op gaat ga je ook daadwerkelijk naar boven :+

Er zijn VW T2 / T3 clubs volgens mij die zullen vast wel info op hun site hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Ballebek schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:45:
[...]

Ben inmiddels bezig met een Golf IV 130PK TDI 2003, 170.000km, eerste eigenaar, 17", Captain Iglo & Luitenant Cruise, leer en nog wat zaken.

Dan maar wat bijleggen. Is overigens een kennis van mij die hem op de zaak gekocht heeft en nu na 6 jaar toch wel heel erg afgeschreven is (uit de boeken, auto is als nieuw)...
Je vergeet wel dat de kilometerstand wel aan de hoge kant is! Een nieuwe auto is nu eenmaal na het eerste jaar al een heel stuk minder waard. Daarnaast is 30k per jaar ook niet weinig. Als de auto goed onderhouden is brengt deze nog wel meer dan 8k op denk ik of heb ik dit mis ? Persoonlijk vind ik dat met die specificaties niet een zo heel slecht. Volkswagens behouden aardig hun waarde als je kijkt naar bijvoorbeeld een volvo.

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 14-05-2009 16:57 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
drooger schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:05:
Weet iemand de precieze specificaties van de oudere vw transporters? (t2 en t3) Ik kan het nergens vinden.

Waar moet je op letten als je een t2 of t3 koopt? Is het verstandiger om de diesel variant te kopen, tegenover de benzine? Mij lijkt dit iig wel, omdat je dan geen problemen hebt met loodvervanger en diesel is toch wat goedkoper.
Kijk eens op b.v --> www.vct2.nl en www.bus-forum.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Emiel1984 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:56:
[...]

Je vergeet wel dat de kilometerstand wel aan de hoge kant is! Een nieuwe auto is nu eenmaal na het eerste jaar al een heel stuk minder waard. Daarnaast is 30k per jaar ook niet weinig. Als de auto goed onderhouden is brengt deze nog wel meer dan 8k op denk ik of heb ik dit mis ? Persoonlijk vind ik dat met die specificaties niet een zo heel slecht. Volkswagens behouden aardig hun waarde als je kijkt naar bijvoorbeeld een volvo.
170DKM voor een VW TDI blok is niet heel veel of buitensporig veel ofzo. Die blokjes lopen met gemak (mits goed warmgereden en onderhouden) makkelijk 300DKM. Buurman heeft laatst z'n Bora TDI verkocht (ook 130PK), had 323DKM op de teller ofzo, blok liep nog als een zonnetje (nouja, voor zover je dat van een pompverstuiver kunt verwachten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wom schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:15:
Reparaties aan DSG zijn meestal niet heel goedkoop. Hoop voor je dat het niks ernstigs is. Heb zelf na bijna twee jaar nog niks tegengekomen met de DSG en hoop dat ook zo te houden als ik eerlijk ben :)
Vandaag uitgelezen. Motorstoring betrof een sporadisch voor komende buitensporige waarde van de druksensor. Wordt 25 mei vervangen. Bak had geen enkele storing gelogged. Schakelt echter nog wel raar voor mijn gevoel. Maar ja, we wachten de beurt af, dan is ook de olie van de bak aan de beurt. Kan nog wel eens behoorlijk schelen, fris olietje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Emiel1984 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:56:
[...]

Je vergeet wel dat de kilometerstand wel aan de hoge kant is!
170k en een diesel? PROEST... Meestal worden ze voor 4 jaar 40k geleased dus zitten ze aan de 160k gemiddeld. Deze vent heeft hem nieuw gekocht en ken hem al een tijdje als voorzichtige rijder (sterker nog ik heb de eerste 100km in die auto gereden).

En 8K... Nee, dat gaat ie NIET kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:01:
[...]

Is dit nou een grap of? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Vind je mij hetzelfde als iemand die net niet een luxer type kan rijden maar wel wil? Vrij onterecht/onnodige opmerking denk ik zo? :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

UltraSub schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:13:
[...]

Sja... Ik vraag het me ook af. Ze is gisteren bij het schadebedrijf geweest. Bumper sowieso, maar ze wisten natuurlijk nog niet wat er onder uit zou komen. Ik heb er vandaag mee gereden, en ik voel natuurlijk weer vanalles. Maar dat is natuurlijk omdat je weet dat er wat gebeurd is. Daarna nog eens rustig bekeken (weer), en volgens mij staat de klep aan de linkerkant toch echt scheef. Het is of het achterscherm, of de klep. Er is meer dus. Ben benieuwd, de 26e gaat hij weg, en ze zijn er vermoedelijk 2-4 dagen mee bezig.

Over die van mij, heb wat raars. Heb al een week of twee het lampje van motorstoring branden. Nou ja, zolang er geen stop staat, gaattie niet kapot ;)
Voor de 25e een afspraak voor een grote beurt. Nou schakelt de DSG bak sinds 2 dagen heel raar. Normaal als hij opschakelt knalt de toerenteller omlaag, om meteen weer op te pakken. Nu zakt het toerental maar heel langzaam, en dat voelt heel raar en is zeker niet normaal. Terugschakelen gaat als normaal. Verder schakelt hij nu op de meest rare momenten. Morgen wordt hij uitgelezen. Tot de 25e wachten vond ik te lang, en te risicovol, stel er is iets met de bak, en ik rij hem om zeep... Ben benieuwd wat daar voor kostenpost weer uit gaat komen :(
Ik heb laatst een nieuwe software versie in me DSG gekregen (dat vertelde de dealer) maar toen il voor een second opinion ging bij een andere dealer bleek er een sensor kapot in me DSG. Misschien ook zoiets simpels bij jou. Bij mij sprong hij steeds in NEUTRAAL tijdens het rijden. (paar seconde)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Waarom niet in de plastic onderrand je kenteken laten graveren? Dan wordt doorverkopen behoorlijk lastig….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Zoo ik dacht laat ik dan ook maar even wat fotos van mijn golfje zien. Zoals eerder al gezegd is het een Golf Mk.4 1.4 16V, ik heb eigenlijk geen idee watvoor uitvoering :P haha :D Alles is handmatig, oftewel geen airco geen elektrische ramen. Heel basis maar hij voldoet me perfect! Enige minpuntje is dat ik nu rond de 140 km per dag rij en met benzine wordt het vrij duur :P Heb em 19 december gekocht en 2 weken terug had ik de eerste 15000 km er alweer op zitten.

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/6199/31012009589.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/9997/31012009585.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8615/31012009582.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Tylen schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:16:
[...]

Ik heb laatst een nieuwe software versie in me DSG gekregen (dat vertelde de dealer) maar toen il voor een second opinion ging bij een andere dealer bleek er een sensor kapot in me DSG. Misschien ook zoiets simpels bij jou. Bij mij sprong hij steeds in NEUTRAAL tijdens het rijden. (paar seconde)
Hmm.. Maar als er een kapotte sensor zou zijn, dan zou dat bij het uitlezen gemeldt moeten zijn, en de bak had geen enkele storing gelogged. Dus ga ik (nog) even niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik mag me ook in dit topic komen melden. Mijn Skoda Octavia Combi gaat per 26 mei uit de lease. Normaal zou ik een nieuwe mogen bestellen, maar de baas vroeg of ik een poule wagen wilde nemen. Vanaf volgende week rij ik dus een Passat. Foto's/details volgen nog wel.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:13:
Gaat ik mijn probleem nog eens wat leuker maken dan die van jou :)
Ik heb een handgeschakelde bak en die maakt nu motorstoringen als ik deze in 1 of achteruit zet, soms zo ernstig dat ie stil valt met het nodige gepiep 8)7
Dit vonden ze bij Ames ook appart, maar ik heb het toch echt op video staan.
ABS/ASR lampjes lichten op en bij stil vallen wordt ook het spiraaltje oranje.

Kijk DSG is computerwerk en die zou dan ook wel van slag zijn denk ik of een slechte sensor, maar met een handgeschakelde bak is toch echt nieuw voor mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Ik heb vorige week de touch adapter gehaald voor mijn telefoon voorbereiding.
Ik heb echter continu problemen met mijn verbinding naar de telefoon (Nokia 5800)
Kent iemand problemen met deze adapter...(ik mag toch verwachten dat een adapter van 220 euro het fatsoenlijk gaat doen)

Ik krijg continu disconnects of het gesprek wordt verbroken waarna ik niet meer kan bellen. Of iemand hangt op na een gesprek en de adapter blijft "verbinding" houden en kan ik niet ophangen.

Ik word er een beetje moedeloos van en echt veilig is het niet want ik ben steeds aan het pielen met die adapter (tijdens het rijden... :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Even een vraag, out of the blue over m'n VW.

Ik heb een Golf MK3 waar m'n vriendin vooral mee naar d'r werk rijdt. Hij heeft echter een vervelend probleem. Als we de auto stilzetten, nadat de motor is warmgereden, en we starten hem opnieuw (denk aan een situatie als tanken, of even een winkel in en uit) dan slaat vrijwel direct het motor alarm aan. We hebben keer op keer de koelvloeistof en motor oliepeil gecontroleerd (ook in afgekoelde stand) maar dit is allemaal prima in orde.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Hij verbruikt overigens wel wat meer olie. Dat zie je ook doordat hij na een ritje vochtig is aan de zijkant van de motor. Dit kan wel eens duiden op een lekke koppakking, maar dat is het repareren bijna niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Helaas nieuwe pics van mijn Auto. Helaas ja. Straks een week op vakantie, altijd lekker om net voordat je weggaat nog even dit aan te treffen als je naar je auto loopt:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/6dwo47.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/245gebt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/e5pit1.jpg

Ik heb geen vijanden, niks. Geen enkele andere auto in de straat schade. Alleen ik. Waarom... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
DeMoN schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:04:
Helaas nieuwe pics van mijn Auto. Helaas ja. Straks een week op vakantie, altijd lekker om net voordat je weggaat nog even dit aan te treffen als je naar je auto loopt:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb geen vijanden, niks. Geen enkele andere auto in de straat schade. Alleen ik. Waarom... :(
ik denk jaloezie

...echt zonde man, mooie bak

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
RSP schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:29:
Even een vraag, out of the blue over m'n VW.

Ik heb een Golf MK3 waar m'n vriendin vooral mee naar d'r werk rijdt. Hij heeft echter een vervelend probleem. Als we de auto stilzetten, nadat de motor is warmgereden, en we starten hem opnieuw (denk aan een situatie als tanken, of even een winkel in en uit) dan slaat vrijwel direct het motor alarm aan. We hebben keer op keer de koelvloeistof en motor oliepeil gecontroleerd (ook in afgekoelde stand) maar dit is allemaal prima in orde.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Hij verbruikt overigens wel wat meer olie. Dat zie je ook doordat hij na een ritje vochtig is aan de zijkant van de motor. Dit kan wel eens duiden op een lekke koppakking, maar dat is het repareren bijna niet meer waard.
Alarm? Wat voor alarm? Vanwege de warmte ofzo?

Ik heb zelf een Golf III 1.9D gehad, ook met lekke koppakking (ding nam nooit olie, alleen 1 liter koelvloeistof elke 10.000km), bij die auto was er iets met de temperatuurmeting niet in orde: de meter bleef altijd op de spijker liggen. Als je dan even ging tanken en daarna weer ging starten werd de temperatuur wel gewoon weergegeven. Ik heb destijds er een nieuwe thermostaat in laten zetten, daarvoor bestond dit "probleem" niet en werd de motor te warm. Heb die auto uiteindelijk ingeruild voor een klein rotbedrag op een Peugeot 206... damn wat mis ik de wegligging van die Golf, dat ding sneed bochten als een mes en hobbelde over drempels alsof de weg vlak was, kan ik van mijn 206 helaas niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:38

Tja zonde. Toen mijn auto 1 maand oud was is mijn achterbumper ook bewerkt met een sleutel. Ook bewust gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat is duidelijk opzet, want als iemand er tegenaan had gereden was je spiegel zelf ook kapot :/
Kinderachtig, maar ja, dit kan wel makkelijk hersteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat is echt zonde. :(

Zo te zien harde trap geweest, adapter plaat is ook scheef, verder nog schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Joopieboy schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:25:
[...]

Dat is echt zonde. :(

Zo te zien harde trap geweest, adapter plaat is ook scheef, verder nog schade?
Ja, ik kwam er net voordat het donker werd nog achter dat er ook een buts te vinden is achter de spiegel en dat er onder bij de deur een lange witte kras zit. Bah. Maar ja, ik heb nog geluk dat het alleen mijn eigen risico kost.
Het wordt als ik terug ben ook allemaal gefixed en zo. Maar kost toch geld en het is de kansloosheid van de actie dat je opfokt. Ga er alleen niet teveel van wakker liggen, dan hebben ze misschien juist hun zin en ik weet dat het over 2 weekjes weer gewoon in orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Heeft iemand van jullie ervaring met een blow-off ventiel op een DSG bak?

Vind dat geluid bij een turbo wel tof, alleen vraag ik me af of het uberhaupt wel werkt bij een DSG en/of het misschien niet wat irritant wordt als hij te vaak 'af gaat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk dat hij juist niet af zal gaan. Alleen als je zelf van het gas gaat, maar niet tijdens het schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maasluip schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:06:
Ik denk dat hij juist niet af zal gaan. Alleen als je zelf van het gas gaat, maar niet tijdens het schakelen.
Ik denk van wel, maar van héél korte duur. De electronica haalt wel degelijk het gas er af als er geschakeld wordt. Alleen is dat maar ernstig kort. Sowieso, over die blow-off valves. Op een diesel gaat het sowieso al niet werken. Op een benzine vind ik het toch wel zo sjonnie achtig zeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
hmm, ik ben op zoek naar het plastic deel om de radio en het vakje daaronder (beschadigd namelijk, golf 4). Maar wat is de naam van dit? Ik heb vanalles al geprobeerd, zelf op ebay.de, maar het enige wat ik tot nu toe tegenkwam was een beschadigde van pianolak... Wie helpt me uit de brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

_JGC_ schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:29:
[...]

Alarm? Wat voor alarm? Vanwege de warmte ofzo?

Ik heb zelf een Golf III 1.9D gehad, ook met lekke koppakking (ding nam nooit olie, alleen 1 liter koelvloeistof elke 10.000km), bij die auto was er iets met de temperatuurmeting niet in orde: de meter bleef altijd op de spijker liggen. Als je dan even ging tanken en daarna weer ging starten werd de temperatuur wel gewoon weergegeven. Ik heb destijds er een nieuwe thermostaat in laten zetten, daarvoor bestond dit "probleem" niet en werd de motor te warm. Heb die auto uiteindelijk ingeruild voor een klein rotbedrag op een Peugeot 206... damn wat mis ik de wegligging van die Golf, dat ding sneed bochten als een mes en hobbelde over drempels alsof de weg vlak was, kan ik van mijn 206 helaas niet zeggen.
Hmm, dat is wel vervelend. Ik denk dat het verschijnsel zelf wel echt anders is. M'n temperatuur meter staat gewoon op 90 graden (of in ieder geval, in het midden, nooit er overheen). Het piepje wat je hoort (redelijk hard overigens, het is tenslotte een alarm) gaat samen met het motor-lampje. Normaal een indicatie dat er iets goed mis is aan je motor dus!

Het vreemde is dus dat ik verder niets vreemds merk. De motor draait nog precies zoals eerst, het oliepeil is in orde en er is ook voldoende koelvloeistof. Misschien moet ik 'm toch maar eens voor een grote beurt brengen zodat ze alle vloeistoffen kunnen vervangen. Het vervelende is dat het bakje me al zoveel heeft gekost dat ik geen zin heb om er nog meer geld in te steken, ondanks dat hij prima rijdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Vervelend van die spiegel. Op dat soort momenten ben je blij met een Allrisk verzekering of een geleasede auto. Maar het blijft erg vervelend...

Ik heb gister mijn nieuwe auto opgehaald uit Duitsland, 1 woord, fantastisch! Autostadt bezoek was super, alles heel goed geregeld en dan op het eind je auto mee naar huis krijgen is heel leuk. Jammer alleen van die file bij Hannover maarja, dan kon hij alvast een beetje wennen aan het NL verkeer :D

2 pics, betere volgen nog:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/34fxx5t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/3323z37.jpg

meer info in het show je auto topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 14:52
Verbaast me wel een beetje dat die nieuwe kentekenserie alweer zo hard gaat! Hebben hier een Polo en dat was een van de eerste met een nieuw kenteken, die is van Juli. Nu alweer bij Jxx!

Trouwens, waarom denkt de RDW dat je Golf een 5 deursstationwagen is :?

Anyway, mooi ding ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Oh, dat had ik niet eens gezien. Grappig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zou ik wel het RDW even over informeren. Straks wordt je kenteken een keer gecontroleerd en komt terug met "stationwagen" terwijl ze een 3-deurs hatchback zien. Kijk, kleur kun je aanpassen, maar vorm niet, dus de eerste gedachte is dan "kenteken vals, staande houden".

Wat staat er op je kentekenbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Gewoon personenauto. Ik zal het nog wel even navragen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:25
Niewe Scirocco R!

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Scirocco_R/VW_Scirocco_R_12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Scirocco_R/slides/VW_Scirocco_R_17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Scirocco_R/VW_Scirocco_R_06.jpg

Velgen hebben iets te veel weg van een Audi RS6 maar voor de rest :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

Vind het ook een fraaie bak :) Ben benieuwd wat de Golf R gaat worden, misschien dat één van deze de opvolger van de GTI gaan worden als de A5 zo duur blijft 2dehands :p

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Bij ons in de straat was het weer (6 weken geleden RNS 510 al een keer gejat geweest) raak vannacht. Om 2:50 ging mijn alarm af. Binnen 30 seconden was ik beneden, maar helaas (gelukkig?) was de dader al gevlogen. Achterruit aan de bestuurderskant ingeslagen, de RNS 510 zat er nog in en gelukkig zijn er verder ook geen andere dingen gestolen.

Midden in de nacht nog naar een Carglass service centrum gereden voor een noodruit. Om 5:00 lag ik pas weer in mijn bed. De volgende morgen stap ik uit huis en zie dat ze bij mijn buurman 2 huizen verder ook z'n ruit hadden ingeslagen en zijn RNS 510 hebben ze wel gejat. Hij had geen alarmsysteem. Ik was dus de tweede die aan de beurt was. Weer allemaal glas in de auto en weer een hoop rompslomp. De politie was wel nog langsgeweest op de fiets, maar er was natuurlijk niemand meer. toen ik om 3:40 naar Carglass de straat uit reed, zag ik wel dat een politieauto een andere auto had aangehouden en dat ze aan het zoeken waren. Toch wel fijn dat er wel wat response is bij de politie, de verleden keer had ik daar het idee namelijk helemaal niet van.

Kijken hoe lang het duurt voordat het weer gebeurd.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Misschien dat VW eens moet beginnen met het aanbieden van dit alarmsysteem?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fDrzMGdYWZc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ziet er wel heel erg vet uit en met 260 pk wordt dit toch een aardige kluif voor een standaard R32 :Y

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2009 18:46 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.