Het grote Volkswagen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste
Acties:
  • 101.438 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

418O2 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:50:
[...]

zoals ook in het andere topic gemeld, tot in hoeverre is dit de fout van VW? Een junk die zal altijd proberen dat ding er uit te rammen.

Beter trekken ze hem er zo uit dan dat je hele dashboard kapot gaat.
Dit is zo'n specifiek product dat dit ongetwijfeld op bestelling gejat wordt. In een gewone auto kun je zoiets niet inbouwen (wat formaat betreft, is het standaard 2-DIN?) en ook die aansluiting lijkt me niet ISO.
Het is te gek dat zo'n apparaat zo makkelijk te verwijderen is en dat hij blijkbaar ook nog bruikbaar blijft.
Ja, dat is de fout van VW. Ik kan me er iets bij indenken dat je niet wil dat het hele dashboard er uit moet om een nieuwe te monteren, maar een link met het motormanagementsysteem lijkt me toch echt wel simpel te realiseren. En anders toch maar weer iets met een losse key/frontje die je moet hebben om hem te activeren. Ook dat is helemaal niet zo lastig.
Fail van VW.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb vandaag contact gehad met het herstelbedrijf. Er komt nu een alarm klasse 3 in en ik wilde aanvankelijk ook anti diefstal schroeven. Die zou je er niet zo makkelijk uit kunnen halen. Het schadeherstelbedrijf raadde mij dit stellig af. Ze zouden je hele dashboard aan gort slaan om het systeem er dan alsnog uit te krijgen. Ik heb het dus maar niet gedaan.

Ik dacht puur uit reactie-overweging. Als het alarm afgaat en ze hebben alsnog binnen 1,5 minuut het systeem eruit, dan mag ik wel opschieten met naar beneden gaan midden in de nacht, want dan ben ik hem alsnog kwijt.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

HellBeast schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:49:
Ik heb vandaag contact gehad met het herstelbedrijf. Er komt nu een alarm klasse 3 in en ik wilde aanvankelijk ook anti diefstal schroeven. Die zou je er niet zo makkelijk uit kunnen halen. Het schadeherstelbedrijf raadde mij dit stellig af. Ze zouden je hele dashboard aan gort slaan om het systeem er dan alsnog uit te krijgen. Ik heb het dus maar niet gedaan.

Ik dacht puur uit reactie-overweging. Als het alarm afgaat en ze hebben alsnog binnen 1,5 minuut het systeem eruit, dan mag ik wel opschieten met naar beneden gaan midden in de nacht, want dan ben ik hem alsnog kwijt.
Mmm, als ze er langer over doen om hem eruit te halen of de boel moeten slopen ga jij dan naar buiten om ze vriendelijk te vragen je radio met rust te laten? Politie bellen heeft ook geen zin, want dat duurt nog langer. In principe moet een alarm ze afschrikken, maar sommige hebben overal schijt aan (mensen kijken niet meer op als een alarm af gaat, dit omdat er zo vaak auto alarmen afgaan zonder reden). Voor je het weet heb je een knuppel in je nek of een mes tussen je ribben. Lijkt me het niet waard.

Als je zelf de inbrekers het licht uit de ogen slaat ben je zelf fout en met een beetje pech krijg jij sancties opgelegd

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:34:
Als je zelf de inbrekers het licht uit de ogen slaat ben je zelf fout en met een beetje pech krijg jij sancties opgelegd.
Op straat leggen wanneer niemand het ziet en doen alsof je zelf geheugen verlies hebt / van niks weet en gezien hebt >:)
Tja het verotte van Nederland en hun regeletjes, je moet ze nog hun gang laten gaan ook :(
Van mij mag de wet wel eens aangepast worden hierop |:(
Tja het enige is je auto in een garage zetten, maar zelfs dan zou het ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De kop van mijn Cabrio G60 hebben we er vanmorgen afgehaald. Wat een drama, de kop zou zogenaamd gereviseerd zijn. Het was weer een spuitbusrevisie. De verrot gedraaide bouten worden vervangen door helicoils en ivm de zogenaamde revisie die alleen de buitenkant heeft gehad laat ik ook de kop fatsoenlijk reviseren. Het onderblok is blijkbaar al eens gereviseerd en zag er keurig uit.

Ook hier weer: overal ontbraken bouten, de injectorrail hing zelfs half los, pakking van het inlaatspruitstuk zat verkeerd en ga zo maar door. Het is een wonder dat deze auto nog zo lang normaal heeft kunnen rijden.

De ontbrekende delen worden allemaal besteld en we maken van de gelegenheid gebruik om grote schoonmaak te houden onder de motorkap. Wordt spoedig vervolgd zodat ik in de zomer weer mooi kan toeren met de G60.

Stripverhaal:

Kijk eens wat een mooi gereviseerde kop. Hij is zo mooi gespoten door een revisiebedrijf en ik heb er 500 euro voor betaald 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JYD3RGIN.jpg

En aangezien de lak na 1000km niet meer zo mooi is, kan hij er weer uit :')
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-4RAPX3IG.jpg

Dat is niet zo moeilijk, want de helft van de bouten en moeren bleek al te ontbreken 7(8)7 :
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-C6PVCG8W.jpg

Met een toverstaf is het blok er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-P3JJ87YF-1.jpg

Ja, de tweede cilinder heeft het niet erg naar zijn zin gehad. We hadden al zo'n vermoeden aangezien de bougie ook nat was. Er is dus ook helemaal niets gereviseerd. De kop is even gevlakt en de spuitbus heeft de rest als nieuw gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IFZCWQS6.jpg

Gelukkig is het onderblok in mooie staat. Blijkbaar al eens ooit gereviseerd want er zitten nauwelijks stootranden op en je ziet de sporen van het honen nog:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-W74YTJYE.jpg

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toink schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:18:
De kop van mijn Cabrio G60 hebben we er vanmorgen afgehaald. Wat een drama, de kop zou zogenaamd gereviseerd zijn. Het was weer een spuitbusrevisie. De verrot gedraaide bouten worden vervangen door helicoils en ivm de zogenaamde revisie die alleen de buitenkant heeft gehad laat ik ook de kop fatsoenlijk reviseren. Het onderblok is blijkbaar al eens gereviseerd en zag er keurig uit.

Kijk eens wat een mooi gereviseerde kop. Hij is zo mooi gespoten door een revisiebedrijf en ik heb er 500 euro voor betaald 8)7
Ben je lekker afgezet :X
Waar heb je het laten doen en waar ga je nu naar toe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Vorige eigenaar heeft het laten doen bij iemand van een zeer bekend bedrijf. Het is door een werknemer gedaan in z'n eigen tijd dus ga niemand zwart maken. Het schaadt de reputatie van de baas terwijl de werknemer iets heeft gedaan wat fout is.

Ik ging er alleen vanuit dat ik deze kosten niet nog een keer zou hebben, maar ach, ook hier komen we wel overheen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Weet je wel zeker, als je het goed laat doen, dat het ook gelijk erg goed is!

Maar succes, ben benieuwd. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Daarom kan ik er ook best nog om lachen. Het is jammer van het geld maar dan weet je wel wat je hebt. En zo'n revisie.... dat roept echt iedereen en nog niet een kwart van de motoren wordt echt gereviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toink schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:12:
Daarom kan ik er ook best nog om lachen. Het is jammer van het geld maar dan weet je wel wat je hebt. En zo'n revisie.... dat roept echt iedereen en nog niet een kwart van de motoren wordt echt gereviseerd.
Dan moet je iemand hebben die daar ook echt zijn tijd en passie in stopt, een ex oom van mij heeft zo zijn 4AGE (2.0 16V) blok van zijn oude Celica gereviseerd.
Toen alles af was liep dat ding alsof ie nieuw was, met gemak 7500 toeren lopen, wat een lol kan je met zoiets hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Die Detroit velgen van de GTI, die zouden in principe toch ook gewoon onder een Highline passen?

Ik heb nu een Highline met Dynamic pakket en Vancouvers, de Detroits hebben exact dezelfde maat:

vancouver velgen:
- 7,5 J x 18
- 225/40 R18 banden

detroit velgen:
- 7,5 J x 18
- 225/40 R18 banden

Weet iemand hier wat meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Iemand nog VW busjes gekeken in Enkhuizen afgelopen weekend ;)

[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 21-04-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 11:54
HellBeast schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:47:
Mijn RNS510 is na drie dagen al uit mijn nieuwe Passat Variant gejat. Ongelooflijk dat Volkswagen de systemen zo makkelijk te demonteren maakt.

Before:

[afbeelding]

After:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij mij vorige week woensdag op donderdag uit mijn Golf V.

Wat een drama, blijf met je poten van andermans spullen af, damnit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

TangLeFuzZ schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:58:
Die Detroit velgen van de GTI, die zouden in principe toch ook gewoon onder een Highline passen?

Ik heb nu een Highline met Dynamic pakket en Vancouvers, de Detroits hebben exact dezelfde maat:

vancouver velgen:
- 7,5 J x 18
- 225/40 R18 banden

detroit velgen:
- 7,5 J x 18
- 225/40 R18 banden

Weet iemand hier wat meer over?
Yup, geen probleem om dat te doen. Of je het moet willen is een andere vraag maar is prima mogelijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Wom schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:54:
Of je het moet willen is een andere vraag maar is prima mogelijk.
Mja ik weet het, GTI velgen onder een niet-GTI is misschien ergens een beetje lame.

Ik kan echter nog geen andere velgen vinden die ik even mooi vind onder een Golf op dit moment ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:53:
[...]

Mja ik weet het, GTI velgen onder een niet-GTI is misschien ergens een beetje lame.

Ik kan echter nog geen andere velgen vinden die ik even mooi vind onder een Golf op dit moment ;(
Heb je al eens gekeken naar merken als BBS, OZ enz ?
Velgen vanaf volkswagen zijn best leuk, maar speciale velgen van een merk zijn leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Zie de laatste tijd meer Golf's met velgen die een gekleurde rand hebben. Bijvoorbeeld zwarte golf met LM velgen waarvan de randen rood zijn. ook blauw en zwart al voorbij zien komen, persoonlijk weet ik niet of ik het nu mooi vindt, maar apart is het zeker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Woensdag komt mijn Golf VI binnen!
Zou eigenlijk pas in de week van 9 juni zijn!

Golf VI 122pk DSG
Candy wit
electrische ramen voor en achter.
Executive pakket
Dynamic pakket (porto velgen)
licht en zicht 1

Kan niet wachten!!!!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04 10:20
Ik heb ondertussen mijn nieuwe Golf VI al 2 maanden en ben er super gelukkig mee. Is een serieuze verbetering t.o.v. mijn vorige Opel Corsa.

Weet er misschien iemand wanneer de eerste onderhoudsbeurt is bij het longlife service plan want dat ben ik bij de levering nog vergeten te vragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij 30.000 km maar je boordcomputer geeft het vanzelf aan als het nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Afgelopen weekend met de VI van mijn vriendin in Utrecht geweest. Niet normaal wat een reacties van mensen op de VI! Heb ik al lange tijd niet meer gezien. Duimpjes, kushandjes, mensen die om de auto heen lopen te fotograferen. Ik stond perplex! Ze rijdt een zwarte highline, met dynamic pakket.
Was wel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hahaha nou dat word vanzelf minder als hij op elke hoek van de straat te vinden is ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

UltraSub schreef op maandag 27 april 2009 @ 07:57:
Afgelopen weekend met de VI van mijn vriendin in Utrecht geweest. Niet normaal wat een reacties van mensen op de VI! Heb ik al lange tijd niet meer gezien. Duimpjes, kushandjes, mensen die om de auto heen lopen te fotograferen. Ik stond perplex! Ze rijdt een zwarte highline, met dynamic pakket.
Daar heb ik ook 'last' van sinds dit nu precies een maand mijn vervoersmiddel is:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/256uxqe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/16jslu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/x4j4sm.jpg

Je begint de Scirocco nu iets meer op de weg te zien. Maar dan nog, mensen doen alsof je in een dikke porsche rijdt... best bizar soms. Zeker als ze foto's gaan nemen als ik voor het stoplicht sta, weet je ook niet hoe je moet kijken :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Damn, mooie bak man! Mooie kleur ook :P *jaloers*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Van de zijkant vind ik het net een Mazda 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vind het wel bizar het is "maar" een golf ;)

no offense

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 23:26

Paladin

Play Ball!

DeMoN schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:39:
[...]

Daar heb ik ook 'last' van sinds dit nu precies een maand mijn vervoersmiddel is:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Je begint de Scirocco nu iets meer op de weg te zien. Maar dan nog, mensen doen alsof je in een dikke porsche rijdt... best bizar soms. Zeker als ze foto's gaan nemen als ik voor het stoplicht sta, weet je ook niet hoe je moet kijken :P
Dude hoe bevalt ie nou? jij had toch ook de 1.4 tsfi met 160 pk? mijne staat nu gepland voor aug dit jaar erg benieuwd of dat gaat lukken. Laat je hem trouwens nog chippen?

ps ik hoop dat die scirocco toch nog een beetje uniek blijft lijkt me wel zo leuk ipv zo'n auto waar half Nederland mee rijd rond te cruisen

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Paladin schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:59:
[...]

Dude hoe bevalt ie nou? jij had toch ook de 1.4 tsfi met 160 pk? mijne staat nu gepland voor aug dit jaar erg benieuwd of dat gaat lukken. Laat je hem trouwens nog chippen?

ps ik hoop dat die scirocco toch nog een beetje uniek blijft lijkt me wel zo leuk ipv zo'n auto waar half Nederland mee rijd rond te cruisen
160 paardjes ja :) Nee, ik laat em niet chippen. Is een leasebak dus mag officieel niet. Ik weet wel dat het te regelen valt (oeehh stiekumm!) maar dat moeten we maar eens even later gaan bekijken mocht ik daar behoefte aan hebben. Ik bedoel, ik reed hiervoor Corsa en Polo en nu een 160PK Scirocco, harder ga ik nu toch wel :P

Verder rijdt hij hemels. Heerlijke wegligging en tsja... ik weet eigenlijk geen nadeel :) Geen parkeersensoren erin, maar eigenlijk geen problemen mee. Na twee weken kende ik de auto wel. Al moet ik zeggen dat fileparkeren nog steeds een kleine uitdaging is af en toe, je ziet soms gewoon echt geen fuck, ook van baan verwisselen op de snelweg doe ik alleen met goed over de schouder kijken, is geen andere optie (alleen als ik niet 100% zeker ben dat er niemand naast me rijdt). Ze hebben de looks verkozen boven het zicht. Niet erg wat mij betreft, integendeel ;)

edit: ik vind de foto's echt nog een stuk minder mooi dan in het echt, dat hoor je vaker, maar ik heb al VEEL foto's van Scirocco's bekeken voordat ik em echt had of ze zag rijden en het is echt zo, dus wacht maar tot je een keertje een groene ziet rijden, want alleen dan komt de kleur over. Anders kom ik wel langs op een VW meet of whatever :P

[ Voor 13% gewijzigd door DeMoN op 27-04-2009 13:31 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Pics a.u.b. :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 23:26

Paladin

Play Ball!

DeMoN schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:25:
[...
160 paardjes ja :) Nee, ik laat em niet chippen. Is een leasebak dus mag officieel niet. Ik weet wel dat het te regelen valt (oeehh stiekumm!) maar dat moeten we maar eens even later gaan bekijken mocht ik daar behoefte aan hebben. Ik bedoel, ik reed hiervoor Corsa en Polo en nu een 160PK Scirocco, harder ga ik nu toch wel :P

Verder rijdt hij hemels. Heerlijke wegligging en tsja... ik weet eigenlijk geen nadeel :) Geen parkeersensoren erin, maar eigenlijk geen problemen mee. Na twee weken kende ik de auto wel. Al moet ik zeggen dat fileparkeren nog steeds een kleine uitdaging is af en toe, je ziet soms gewoon echt geen fuck, ook van baan verwisselen op de snelweg doe ik alleen met goed over de schouder kijken, is geen andere optie (alleen als ik niet 100% zeker ben dat er niemand naast me rijdt). Ze hebben de looks verkozen boven het zicht. Niet erg wat mij betreft, integendeel ;)
Klinkt erg goed kan gewoon niet wachten tot die van mij er is, maarja moet nog ff, ik zelf (tis ook lease) ga hem gewoon laten chippen, denk ik, alles eruit halen wat erin zit denk ik dan maar :)

Heb achteraf nu ik ook dat groen zie wel een beetje spijt dat ik voor wit ben gegaan, maarja niets aan te doen :)

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 15:53
Hmpf, ook mijn Polo is door onbevoegd personeel betreed.... Met grof geweld portier stijl ontzet, en de spiegel flink beschadigd, ook hier en daar lakschade. En dat met als enige buit het voor frontje van de radio (lag in een van de schuifladen onder de stoel). Radio zelf konden ze niet eruit krijgen..... Wel veel schade.. Snik, had hem nog maar 2 weken.....! |:( Wellicht toch zo'n RCD 200 erin? Of zijn die net zo diefstal gevoelig als die Pioneer dingen...?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/155qejc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/23l7go.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Echt balen man, vooral die schade nog naast de gebroken ruit. Ik word echt agressief van zulke foto's. Weet iemand hoe het zit met de diefstalgevoelighied van de 'RNS MFD2'. Heb namelijk een Golfje V op het oog met zo'n systeem erin....

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die hoeven ze niet. Te oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Dankje, echter, die radio in die Polo leek ook niet al te modern?!, heb jij of iemand wat meer informatie over de RNS MFD2? Wat zijn zijn de aansluitingen op de achterkant en kan ie mp3's weergeven? Je reactie klinkt een beetje alsof het hele systeem in principe ook bagger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bonkdoos schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:32:
Dankje, echter, die radio in die Polo leek ook niet al te modern?!, heb jij of iemand wat meer informatie over de RNS MFD2? Wat zijn zijn de aansluitingen op de achterkant en kan ie mp3's weergeven? Je reactie klinkt een beetje alsof het hele systeem in principe ook bagger is.
Hahaha nee zo bedoel ik het niet. Me maat heeft hem in z'n Golf V R32. En daar word hij niet uitgestolen. En die auto staat toch echt in het gebied waarin alle rns510 gestolen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Tylen schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:47:
[...]

Hahaha nee zo bedoel ik het niet. Me maat heeft hem in z'n Golf V R32. En daar word hij niet uitgestolen. En die auto staat toch echt in het gebied waarin alle rns510 gestolen zijn.
Het is gewoon pech hebben hoor.. een junk slaat ook een ruit in als je een lege tas op de achterbank hebt liggen. Je doet er niks aan.
Vorige week heb ik nog 112 gebeld omdat ik gestommel buiten hoorde 's nachts toen ik niet kon slapen en nu met mijn nieuwe auto ben ik extra alert. Toch maar even uit het raampje turen en ik zag een Noord Afrikaan fijn auto's openwrikken. Helaas kwam de pliese net weer te laat aangescheurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 12-09 12:16
Zo'n MFD2 is trouwens echt een klote apparaat, heb een golf gehad waar dat in zat. Navi heb je geen zak aan (heel erg traag). MP3's afspelen kan ook niet, tenminste het exemplaar wat ik had pakte het niet. Het is wel weer netjes dat (mits boordcomputer plus) je navi + radiogegevens op de BC te zien krijgt. Maar doe mij maar gewoon een losse telefoon of TomTom dan, met een losse radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Boeie schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:17:
Zo'n MFD2 is trouwens echt een klote apparaat, heb een golf gehad waar dat in zat. Navi heb je geen zak aan (heel erg traag). MP3's afspelen kan ook niet, tenminste het exemplaar wat ik had pakte het niet. Het is wel weer netjes dat (mits boordcomputer plus) je navi + radiogegevens op de BC te zien krijgt. Maar doe mij maar gewoon een losse telefoon of TomTom dan, met een losse radio.
Zeker nog nooit met een RNS510 icm Telefoonpremium gespeeld? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:27:
Zeker nog nooit met een RNS510 icm Telefoonpremium gespeeld? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Precies, ik heb dit gezien en gehoord in een Golf V, werkt als een zonnetje.
Maar in mijn Caddy, die van het bedrijf is, heb ik een Pioneer P700BT zitten i.c.m. een Tom Tom 940 en Ipod classic, mijn wat oudere Sony C902 werkt daar prima mee.
Lineout via de 940 zorgt voor gesproken instructies en tevens de muziek via de Ipod en wordt onderbroken handsfree wanneer er gebelt wordt, dus ook losse componenten werken goed als je het op elkaar kan afstemmen ;)
Een RNS510 is ook wel wat overkill in een Caddy (alhoewel die denk ik bij een maat van mij er wel in gaat komen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 12-09 12:16
Tylen schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:27:
[...]

Sorry, maar ik had het over de RNS MFD2, niet over de RNS510, dat is wel een mooi apparaat ;)
Maar dan nog, ik hecht meer waarde aan een radio met een goeie mogelijkheid tot het aansturen van losse versterkers en het aansturen hiervan, daarin ontbreekt het vaak nog in fabrieksradio's.

Ik wil met het bovenstaande bericht ook absoluut niks afkraken mbt fabriekssystemen, het ging in dit geval alleen specifiek om de RNS MFD2, wat een butapparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
JeroenGans schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:25:
Hmpf, ook mijn Polo is door onbevoegd personeel betreed.... Met grof geweld portier stijl ontzet, en de spiegel flink beschadigd, ook hier en daar lakschade. En dat met als enige buit het voor frontje van de radio (lag in een van de schuifladen onder de stoel). Radio zelf konden ze niet eruit krijgen..... Wel veel schade.. Snik, had hem nog maar 2 weken.....! |:( Wellicht toch zo'n RCD 200 erin? Of zijn die net zo diefstal gevoelig als die Pioneer dingen...?
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie kleur polo :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

JeroenGans schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:25:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad aangezien hier het niet om de inbraakgevoelige RNS510 gaat. Die RCD200 is op zich een mooie optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jezis wat een hoop open gebroken auto's en alles weer de laatste tijd, zonde van de polo, kleur is ook erg mooi!

Post eens wat foto's in betere staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Joopieboy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:50:
Jezis wat een hoop open gebroken auto's en alles weer de laatste tijd, zonde van de polo, kleur is ook erg mooi!

Post eens wat foto's in betere staat?
haha, was ik toevallig net van plan te doen... Wanneer hij terug komt van het schadeherstelbedrijf (misschien woensdag al!) zal ik er wat posten! Kleur is winter red parelmoer! Betreft VW Polo Turijn versie. Foto's volgens eerdaags!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Boeie schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:05:
[...]

Sorry, maar ik had het over de RNS MFD2, niet over de RNS510, dat is wel een mooi apparaat ;)
Maar dan nog, ik hecht meer waarde aan een radio met een goeie mogelijkheid tot het aansturen van losse versterkers en het aansturen hiervan, daarin ontbreekt het vaak nog in fabrieksradio's.

Ik wil met het bovenstaande bericht ook absoluut niks afkraken mbt fabriekssystemen, het ging in dit geval alleen specifiek om de RNS MFD2, wat een butapparaat is.
Goed, dit was de zoveelste negatieve reactie over de MFD2 dat ik er nu wel van overtuigd ben dat een occassion met dit systeem erbij geen voorrang heeft. Toch maar weer mijn oude JVC KD LH7R opzoeken en afstoffen...weet iemand of het erg moeilijk is om achteraf zo'n dubbelDIN systeempje in een V in te bouwen? Moet er ergens een ontvanger ivm de navi worden aangelegd? En zit er doorgaans een line-out op voor naar de versterker? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

DeMoN schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:39:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Stoere bak :o Nog niet eerder gezien. Fijne kleur ook nog eens d:)b

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Whiee! Hij is binnen!
Ik vind hem nog mooier dan ik had verwacht! (pics volgen nog)

Ik ga zo genieten met het naar huis rijden nu ik die irritante peugot 207 niet meer hoef te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
U vraagt, wij draaien. Bij deze foto's van een Volkswagen Polo 1.4 Benzine, Turijn versie uit 2006.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2zssj5y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/zturq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5kikg5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1z6vy87.jpg

Hmm, zie net dat op de 1e foto het opnieuw gespoten spatbord wel zichtbaar is... Vervangen door de inbraak:
  • Stootstrips
  • Afdekkappen van de spiegel
  • Overnieuw spuiten van de gehele passagiers zijde door het glas/krassen
  • Nieuwe midden console
  • Nieuwe portierstijl
Desondanks blijft die Polo een heerlijke auto. Heb als leenauto een Kia Picanto gehad, maar dit is echt goddelijk vergeleken met die Kia! Heerlijk! Leuk 1e autotje waar ik nog jaaaaren plezier van ga hebben (als die dieven er met de klauwen vanaf blijven)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie kleur auto! Kleur komt goed tot zijn recht in het zonnetje. :)
Klein beetje kleurverschil zou ik wel mee terug gaan trouwens, zeker bij zo'n jonge auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.66/563500001-563550000/563505101-563505200/563505150_5_Xloh.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.197/563500001-563550000/563505601-563505700/563505609_5_RXMV.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.93/563500001-563550000/563506101-563506200/563506112_5_6z7L.jpeg
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Boh die ziet er ook echt heel mooi uit! :D

Zaterdag heb ik trouwens een proefrit met de nieuwe golf, pap rijd een touran en werd uitgenodigd, dat sla ik niet af. ben erg benieuwd. Vorige model golf reed al echt super en daar zat ik zelfs met mijn lengte erg goed in! :)

Hoe betrouwbaar en zuinig zijn trouwens de 1600tjes van de golf iv?
Wat zijn zwakke plekken en dingen waar ik op moet letten mocht ik er binnen kort naar ga kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Joopieboy schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:06:

Zaterdag heb ik trouwens een proefrit met de nieuwe golf, pap rijd een touran en werd uitgenodigd, dat sla ik niet af. ben erg benieuwd. Vorige model golf reed al echt super en daar zat ik zelfs met mijn lengte erg goed in! :)

Wat zijn zwakke plekken en dingen waar ik op moet letten mocht ik er binnen kort naar ga kijken?
Is dat niet zonde nadat je zoveel geld in die renault hebt gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
De modellen van voor 2003 (ongeveer) kunnen een rotte versnellingsbak hebben. Iets met popnagels en/of klinknagels die kunnen afbreken.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 30-04-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Slasher schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:55:
[...]

Is dat niet zonde nadat je zoveel geld in die renault hebt gestopt?
Tja wat is veel geld? Heb alles gedaan met korting en met een kennis van de club, dus opzich als je het verschil gaat bekijken tussen de garage prijzen en de prijs die ik ervoor heb betaald valt het mee.
En de 19 is nu goed, maar wie weet wat er meer aankomt. ;)

Aangezien ik ook veel km's maak, familie in het westen en op school in belgie, is meer comfort en een jongere auto met minder km's erg aantrekkelijk. :)

Richting de zomervakantie toch wat uren werken en dan toch serieus overwegen om dus een andere auto te halen. Bv een clio en dat soort auto's zijn leuk maar comfort en kwaliteit is toch een stuk minder merk ik. En de touran van mijn ouders heeft mij ook al positief verrast dus ik ben wel vw minded nu ja.
Gunner schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:12:
[...]

De modellen van voor 2003 (ongeveer) kunnen een rotte versnellingsbak hebben. Iets met popnagels en/of klinknagels die kunnen afbreken.
Dat zijn ding die merk je duidelijk als je gaat proefrijden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:46:
Dat zijn ding die merk je duidelijk als je gaat proefrijden toch?
Als het te laat is wel lijkt me. [google=golf iv getriebe] om te zien welke bak-codes problemen zouden kunnen krijgen. Deze code staat op de sticker in de kofferbak.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 30-04-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Erg mooi. Ga je de letters er nog af halen op de achterkant? staat een stuk mooier dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DeMoN schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:25:
[...]

Ik heb gewoon brutaal chiptuning op het bestellijstje gezet, en dat werd eigenlijk zonder probleem door de leasemaatschappij geslikt. Hun enige antwoord was eigenlijk dat de door mij gekozen tuning niet mocht ivm geen fabrieksgarantie af willen geven maar dat de (duurdere) inhouse tuning wel gewoon kon.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Tylen schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:50:
[...]

Erg mooi. Ga je de letters er nog af halen op de achterkant? staat een stuk mooier dan ;)
Misschien nog wel, als het makkelijk gaat. Het was een gratis optie maar vergeten aan te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

4of9 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 21:50:
[...]

Misschien nog wel, als het makkelijk gaat. Het was een gratis optie maar vergeten aan te vragen...
Ik had hem ook met besteld omdat ik eerst wilde zien hoe het er uit zag met de letters. De garage heeft ze er voor me afgehaald. Vind het nu een stuk netter staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op donderdag 30 april 2009 @ 21:36:
[...]

Ik heb gewoon brutaal chiptuning op het bestellijstje gezet, en dat werd eigenlijk zonder probleem door de leasemaatschappij geslikt. Hun enige antwoord was eigenlijk dat de door mij gekozen tuning niet mocht ivm geen fabrieksgarantie af willen geven maar dat de (duurdere) inhouse tuning wel gewoon kon.
Ga er maar vanuit dat het techniek is van ABT en dat zal redelijk tengoede komen bij een TSI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is idd ABT geworden, en ik rij diesel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gunner schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:56:
[...]

Als het te laat is wel lijkt me. [google=golf iv getriebe] om te zien welke bak-codes problemen zouden kunnen krijgen. Deze code staat op de sticker in de kofferbak.
Dankje, ga ik daar nog eens verder naar kijken. :)

Zag trouwens dat er een bepaalde serie van de golf was met 2 kleurige bekleding en zilvere accenten in het interieur, erg mooi! Is dat alleen bij een bepaalde serie?
http://voorraad.wheelerde...2bcc/details/?sid=1826260
Zoals deze. :)

Zijn er nog meer van die speciale series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:20:
[...]

Dankje, ga ik daar nog eens verder naar kijken. :)

Zag trouwens dat er een bepaalde serie van de golf was met 2 kleurige bekleding en zilvere accenten in het interieur, erg mooi! Is dat alleen bij een bepaalde serie?
http://voorraad.wheelerde...2bcc/details/?sid=1826260
Zoals deze. :)
Dit autobedrijf prijst dit model aan als 'Ocean' maar dat is het allerminst. De Ocean-uitvoering is een van de laatste gemaakte Golf IV-modellen o.a met chromen randen rond de klokken en speciale achterlichten.

Dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gunner schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 08:32:
[...]

Dit autobedrijf prijst dit model aan als 'Ocean' maar dat is het allerminst. De Ocean-uitvoering is een van de laatste gemaakte Golf IV-modellen o.a met chromen randen rond de klokken en speciale achterlichten.

Dat even terzijde.
Dat zie je wel vaker dat ze bijvoorbeeld trendlines aanprijzen als comfortline's, als je de verschillen weet dan prik je daar zo doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok, duidelijk, weer wat geleerd. De trendline heeft die ook die zilveren accenten in het interieur trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Joopieboy schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:07:
Ok, duidelijk, weer wat geleerd. De trendline heeft die ook die zilveren accenten in het interieur trouwens?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Joopieboy schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:07:
Nee, dat is een Master edition. Dat is het laatste model van de Golf IV, volgestopt met vaak van alles en nog wat. Die heeft o.a. de zilveren accenten in het interieur, en de tweekleurige bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gunner schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:12:
[...]

Yep, de versnellingsbak van de Lupo van mijn vrouw is gisteren ook overleden. Volgende week komt er een gereviseerde bak in.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

VeeGee schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:23:
[...]

Nee, dat is een Master edition. Dat is het laatste model van de Golf IV, volgestopt met vaak van alles en nog wat. Die heeft o.a. de zilveren accenten in het interieur, en de tweekleurige bekleding.
Haha ok. :P
megatronics schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:09:
[...]

Yep, de versnellingsbak van de Lupo van mijn vrouw is gisteren ook overleden. Volgende week komt er een gereviseerde bak in.
Dat was een dure reparatie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

1200 Euro gaat het in totaal kosten, maar dan zit er wel een versnellingsbak in waar ze 2 jaar garantie op geven. Een tweedehandse met 70.000 km op de teller, was in totaal 900 euro, maar dan maar een half jaar garantie.

De monteur, mijn vroegere buurman, meldde dat dit type versnellingsbak meestal stuk gaat tussen de 100.000 km en 150.000 km (De Lupo van mijn vrouw staat nu op 109.000 km, dus het klopt aardig)

[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 01-05-2009 19:46 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
VeeGee schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:23:
[...]

Master Edition is dus niet het laatste Golf IV model. Dat is de Ocean-uitvoering. Master is van 2001 ofzo.

Bron van januari 2003, behalve mijn jarenlange ervaringen met diverse Golf-modellen:
Volkswagen wil na een matig 2002 het nieuwe jaar goed beginnen met een lading nieuwe actiemodellen. Het gaat om de Polo Atlantic, Golf Ocean, Golf Pacific en Passat Arctic.
In 2003 kwam de Golf V uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 01-05-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Gunner schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:38:
[...]

Master Edition is dus niet het laatste Golf IV model. Dat is de Ocean-uitvoering. Master is van 2001 ofzo.

Bron van januari 2003, behalve mijn jarenlange ervaringen met diverse Golf-modellen:

[...]

In 2003 kwam de Golf V uit.
I stand corrected. Je hebt gelijk, mijn fout. Maar Master Edition is toch wel vaak uitgevoerd met die bekleding + alu lijsten in het interieur? Of had de Ocean Edition dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm best intressant, hoop te vinden zo over de golf iv. :)

Nou goed, morgen of dadelijk eigenlijk, een proefrit in de nieuwe gti en als ik mij niet vergis hadden ze hier bij whealer ook nog een mooie golf iv staan, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:30:
Het is idd ABT geworden, en ik rij diesel ;)
Ah, TDI met een 2.0 140pk/320nm zou je dan naar 170/370 gaan >:)
Of heb ik het mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
VeeGee schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:27:
[...]

I stand corrected. Je hebt gelijk, mijn fout. Maar Master Edition is toch wel vaak uitgevoerd met die bekleding + alu lijsten in het interieur? Of had de Ocean Edition dat ook?
Bekleding wel, maar alu niet. Ook zit er tot mijn grote ergernis geen 3-spaaks stuur in :'(

Master edition SPORT heeft alles daarentegen wel. (rijdt zelf een MK IV Master edition uit 2002)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:27:
[...]

Ah, TDI met een 2.0 140pk/320nm zou je dan naar 170/370 gaan >:)
Of heb ik het mis ?
Ja, mis :P
Het word dan 170/340 ivm de DSG bak. Jammer van het koppel, maar meer kan die niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Even tussendoor, dit gaat over de 7 traps, toch? Maar de 6-traps DSG kan toch meer aan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 08:29:
Ja, mis :P
Het word dan 170/340 ivm de DSG bak. Jammer van het koppel, maar meer kan die niet aan.
_O-
Tuurlijk wel, is allang bewezen door de VS huistuner van VW, HPA Motorsports:
http://www.hpamotorsports.com/dsg.htm
Torque Limit Increase:
Working in conjunction with our progressive shift configuration, we have increased the DSG Gearbox’s ability to transmit torque from 350nm up to 500nm while still ensuring the stability and capability of all the mechanical moving hardware within the DSG gearbox. With an HPA performance program, The DSG computer will no longer initiate steps to shed engine torque when the factory 350nm limit is reached which unleashes the true benefits of any engine modifications.
Ik denk dat het gewoon niet van VW mag, ik zie ook nergens op hun site, ABT, upgrades voor de DSG bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb een Golf 4 1.6. Ook bij mij heeft de versnellingsbak het opgegeven. Kosten 1400 euro. Een ruilbak met 2 jaar garantie.

Dus oppassen voor 1.4 en 1.6 golfjes tussen '99 en '01. Versnellingsbakcodes die ik weet zijn DUU en DUW, voor de rest zou ik het niet weten. Die codes kan je checken op de sticker die op het frame zit bij het reservewiel.

Bij een proefrit merk je er overigens niks van. Het is gewoon plots BAM. Kan je beter voorkomen dus :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:04:
[...]

Ik heb een Golf 4 1.6. Ook bij mij heeft de versnellingsbak het opgegeven. Kosten 1400 euro. Een ruilbak met 2 jaar garantie.

Dus oppassen voor 1.4 en 1.6 golfjes tussen '99 en '01. Versnellingsbakcodes die ik weet zijn DUU en DUW, voor de rest zou ik het niet weten. Die codes kan je checken op de sticker die op het frame zit bij het reservewiel.

Bij een proefrit merk je er overigens niks van. Het is gewoon plots BAM. Kan je beter voorkomen dus :P
Niet alleen de Golf IV, Caddy's van 05/06 hebben er ook last van, niet zo fors als bij jullie, maar bij mij konden ze al bij 88000 lager 1 en 2 vervangen van versnelling 1 en 2.
En ik ben niet de enige in het bedrijf die bak problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok bedankt voor de tip, maar ik denk niet dat er een golf gaat komen.

Vandaag dus diverse proefritten gemaakt, ik ben gewend om met veel auto's te rijden, rij zelf dus een renault 19, super zachte auto, heb in suzuki's gereden, toyota's, en dus vandaag in een nieuwe kia.
De kia was een 1.4 met handbak en alle opties, maar ik daar kon ik niet lekker mee rijden, kreeg hem wel vooruit maar echt lekker rijden? Nee. Net zoals ik niet graag een nieuwe(re) suzuki wil, of een nieuwe(re) renault, etc. Aangezien ik meer als ene half jaar bijna continue in de touran heb gereden, handbak 1.6 wat echt heerlijk reed was ik dus aan het kijken naar een golf iv.

De proefrit dus vandaag. Er stond een nieuwe zilveren golf 1.6 benzine klaar, met 160 pk, én dsg bak met sportonderstel. In eerste instantie had ik zoiets van oe, automaat, ouwe lullen bak en traag en dit en dat. Nou dat viel echt mee!
De auto was btw een golf highline, super mooi uitgevoerd, mooi groot display met 3d navigatie, alcantara bekleding, echt alles zat erop, super mooi om te zien.

Papieren ingevuld, uitleg gehad, pap is er een stukje mee gaan rijden en toen op een parkeerplaats even foto's gemaakt en toen ben ik gaan rijden. Echt een soort thuis komen was dat. Super comfortabel, je zit goed, goed en ruim overzicht, dashboard en alles is mooi overzichtelijk en mooi afgewerkt, mooi en goed in de hand liggend stuurtje met fijne bediening erop. Echt een wauw gevoel. Onze touran is al luxe maar dit is nog een stap hoger.
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00035.jpg
Toen het rijden, tja, ik kan niet anders zeggen dat het gelijk goed ging en het voelde echt heerlijk. Automaat schakelt heerlijk rustig, komt rustig op, gaat langzaam rollen als je de rem op laat komen en als je gas geeft pakt die heerlijk soepel op. Zonder dat je er erg in hebt zit je ruim over de honderd, met het sport onderstel wat er onder zat merkte je het niet eens als je met 40 door een bocht heenging. Super stil van binnen, motor hoorde je bijna niet, beetje banden geruis en dat was hem.
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00036.jpg
En op het moment dat je het gas intrapte een fractie van een seconde dat je hem hoort terug schakelen, toeren maken, en je word vol in de stoel gedrukt en hij gaat er echt lomp hard vandoor. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00037.jpg
Maar die dsg bak, super, echt super! Rijd zo onwijs relaxed, rustig spiegels kijken, rond om je heen kijken, je hoeft je niet druk te maken om je koppeling en juist schakelen. Nee alles gebeurt vloeiend en zonder schokken en je zoeft door het verkeer heen. Ik hoef geen handbak meer nadat ik dit heb ervaren.
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00038.jpg
De nieuwe golf is dus echt een topper, heel groot en ruim van binnen, zelfs met mijn lengte en de toch lagere auto als de touran zit je er echt heerlijk in, grote kofferbak, op de achterbank zit ik ook goed, echt super.
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00039.jpg
Maar voor mijzelf zou een polo meer dan zat zijn, en dan de 1.4 met automaat. Zeker de black edition die ze nu in de showroom hebben staan is echt super!

Nogmaals, ik heb een super middag gehad, heerlijk gereden en ik ben echt om.
Voor mij komt er op zijn minst binnen kort het type waar ze nu ook de black edition van hebben en dan een goeie 2e hands of toch stevig doorsparen voor een hele nieuwe polo die opzich ook niet mega duur zijn, en ik heb er een super auto aan.

Dus leerzaam middagje gehad, de nieuwe golf stuurt echt heerlijk en die dsg bak is een verademing! O+

Wealer Sittard onwijs bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Waarom ga je in godsnaam een proefrit maken in een auto die je toch niet gaat kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 02-05-2009 19:29 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Die onderste foto met die stoel, heeft de passagier het niet meer droog kunnen houden? :')

Was het zeker een flinke teleurstelling om dan weer in je eigen R19 te stappen? dat is altijd het gevaar van zoiets, je maakt jezelf lekker van iets waarvan je toch eigenlijk weet dat het toch wel erg veel geld is.

Ik kan ook volgende week wel een proefrit in een Golf VI met alles er op en eraan, hell ik ben zelfs uitgenodigd door de VW dealer bij mij in de stad, maar ik laat die man niet zijn tijd en geld daarin investeren omdat ik van te voren toch wel weet dat ik hem niet ga kopen (ook al kan ik het makkelijk betalen)

Verkijk je trouwens niet op de prijs van een nieuwe polo, ik denk dat je dan gaat schrikken en zeker als je een automaat wilt

[ Voor 102% gewijzigd door Slasher op 02-05-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Angeloonie schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:29:
Waarom ga je in godsnaam een proefrit maken in een auto die je toch niet gaat kopen?
Omdat, de dealer het ons aanbod, via hem hadden we ook kaarten voor de autorai en hij mij een beetje gek wilt maken voor het merk vw, mijn vader is al vw minded en bij mij begint het nu ook te komen. En aangezien binnen een jaar er toch wel wat nieuws (liefst ex demo auto waar de kop af is) of een goede 2e hands, is het opzich niet verkeerd om nu al een idee te hebben waarvoor je gaat sparen.
Slasher schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:38:
Die onderste foto met die stoel, heeft de passagier het niet meer droog kunnen houden? :')

Was het zeker een flinke teleurstelling om dan weer in je eigen R19 te stappen? dat is altijd het gevaar van zoiets, je maakt jezelf lekker van iets waarvan je toch eigenlijk weet dat het toch wel erg veel geld is.

Ik kan ook volgende week wel een proefrit in een Golf VI met alles er op en eraan, hell ik ben zelfs uitgenodigd door de VW dealer bij mij in de stad, maar ik laat die man niet zijn tijd en geld daarin investeren omdat ik van te voren toch wel weet dat ik hem niet ga kopen (ook al kan ik het makkelijk betalen)

Verkijk je trouwens niet op de prijs van een nieuwe polo, ik denk dat je dan gaat schrikken en zeker als je een automaat wilt
Haha ja dat van die bekleding klopt ja, heb je met dat alcantara, neemt niet weg dat ik die bekleding ook graag als optie bij de polo had gezien. Wat ik ook wel jammer aan de polo vond is dat er geen dubbeldin radio inzit en de afwerking iets liet afweten... Maar verder echt ook een super auto, zeker die black edition die ze nu hebben:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00040.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00041.jpg
Moet wel zeggen dat ik van mijn 19 ook weer wat heb geleerd, ik ga nooit meer zoveel geld met extra zooi in een auto steken. Die 19 heb ik voor 1300 gekocht en er zit nu voor meer als 1500 euro aan zooi in. En je valt op, je kan niet normaal over hobbels...
Ben blij als ik goed heb kunnen sparen, standaard auto met wat luxe, of als ik echt goed heb kunnen sparen dan gelijk een nieuwe of ex demo, lijkt me geen verkeerd plan. :)

Maar ik was echt blij dat ik die kaartjes van de dealer had gehad en dat ie ons uitnodigde voor een proefrit, zoiets maak je niet veel meer mee! Scheelt wel dat ik nu ook helemaal vw gek ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Joopieboy schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 21:27:
Ben blij als ik goed heb kunnen sparen, standaard auto met wat luxe, of als ik echt goed heb kunnen sparen dan gelijk een nieuwe of ex demo, lijkt me geen verkeerd plan. :)
Ik was eigenlijk niet van plan om hierop in te gaan, maar bij deze een gratis stukje advies van mij: steek niet al je geld in een nieuwe auto. Ik heb de indruk dat je dat wel wilt doen. Gezien je leeftijd zal je dat alleen maar doen om indruk te maken om dat stukje status.

Zodra jij met een nieuwe auto over de drempel rijdt bij de dealer is je auto gelijk 3000 euro minder waard. Afschrijving is echt rampzalig voor nieuwe auto's.

Klinkt misschien ouderwets, maar het is beter om geld te sparen voor je toekomst. Dat zei mijn vader ook altijd tegen mij en ik ben hem nog steeds dankbaar voor dat advies.

Als je de andere topics op GoT wel eens volgt wordt het voor starters steeds moeilijker om bijvoorbeeld een eigen huis te kopen en moeten veel mensen in de toekomst gewoon 'eigen geld' meenemen. Anders leent de bank je geen geld meer, zelfs niet voor een eenvoudig stulpje. En ondertussen heb jij al je geld in je autootje gestoken. Dat heb je misschien met je R19 al gedaan, doe dat dan geen tweede keer.

Wees tevreden met wat je hebt, en dan komt de rest vanzelf. Doe met m'n verhaal wat je wilt. Maar al je geld steken in een auto is echt het domste wat je ooit kan doen.
Wat ik ook wel jammer aan de polo vond is dat er geen dubbeldin radio inzit en de afwerking iets liet afweten...
Waarom zijn je eisen zo hoog? :?

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 03-05-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Na 2x je verhaal te hebben doorgelezen begint het kwartje te vallen.

Jouw indruk klopt, ik ben begonnen met een oude auto om 'te leren rijden', dat is iets wat ik samen met mijn ouders heb besloten. Status, of een dikke auto hebben, is iets wat ik zelf graag wil en absoluut niet voor anderen. Ik ben nu eenmaal gek van auto's en ook van allerlei luxe. Zo ben ik...

Dat van op jezelf gaan en die dingen daar ben ik idd nog niet mee bezig, dat is iets wat over een paar jaar kan, nu kan ik mij nog permitteren om te sparen voor dit soort dure dingen. En dat wil ik graag doen, misschien is dat ook de laatste keer geweest, zoals bv dat gedoe met die 19.

Zeker ben ik er tevreden mee maar ik heb wel duidelijk voor ogen wat er komen gaat, dat is misschien dommigheid, daar kan ik zeker in komen, maar aan de andere kant, nu gaat het nog. Dadelijk over zeg 5 jaar en ik woon op mijzelf dan is er geen geld meer voor een dure auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Joopieboy schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:11:
Zeker ben ik er tevreden mee maar ik heb wel duidelijk voor ogen wat er komen gaat, dat is misschien dommigheid, daar kan ik zeker in komen, maar aan de andere kant, nu gaat het nog. Dadelijk over zeg 5 jaar en ik woon op mijzelf dan is er geen geld meer voor een dure auto...
Over vijf jaar schiet je je zelf voor de kop waarom je 20.000 euro hebt uitgegeven aan een auto die op dat de helft misschien nog de helft waard is, als het niet minder is. Geld dat je op dat moment beter had kunnen gebruiken.

Nogmaals, doe wat je wilt. Het doet me verder niets. Maar probeer wel dingen op de langere termijn te zien. Ik heb alleen meerdere mensen deze fout zien maken die jij nu wilt maken.
Status, of een dikke auto hebben, is iets wat ik zelf graag wil en absoluut niet voor anderen.
Als het je echt om status gaat kunnen anderen en ik weinig voor je betekenen. Dan heb je gewoon iets in je hoofd en dat krijgen wij er niet uit. Nogmaals, doe wat je wilt. Het boeit me verder weinig. Been there, done that. Ik ga daarom er verder niet meer op in omdat het gewoon zonde van mijn tijd en moeite is. Je hebt het namelijk allang besloten. Eerder deze week was het een tweedehands Golf, nu een nieuwe Polo. Make up your mind.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 02-05-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Joopieboy schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:11:
Na 2x je verhaal te hebben doorgelezen begint het kwartje te vallen.

Jouw indruk klopt, ik ben begonnen met een oude auto om 'te leren rijden', dat is iets wat ik samen met mijn ouders heb besloten. Status, of een dikke auto hebben, is iets wat ik zelf graag wil en absoluut niet voor anderen. Ik ben nu eenmaal gek van auto's en ook van allerlei luxe. Zo ben ik...

Dat van op jezelf gaan en die dingen daar ben ik idd nog niet mee bezig, dat is iets wat over een paar jaar kan, nu kan ik mij nog permitteren om te sparen voor dit soort dure dingen. En dat wil ik graag doen, misschien is dat ook de laatste keer geweest, zoals bv dat gedoe met die 19.

Aan de ene kant snap ik je ook wel, ik heb dit ook eens gedaan al mijn spaargeld in een auto gestopt toen ik thuis woonde. Ik heb er 1 ding van geleerd en dat is dat ik dit nooit meer zou doen. Ik besefte me jaren later dat ik dat geld beter had kunnen gebruiken voor inrichting van mijn huis. In dit tijd al weer wat gespaard maar toch.

Je legt de lat voor je zelf heel erg hoog, want hierna is het te min om een 2e hands auto te kopen en je wilt altijd een hogere klasse auto rijden dan de huidige. Leg de lat dus niet al te hoog, en zo lang heb je je rijbewijs nu ook niet, het zou zonde zijn om schade te rijden in de eventuele nieuwe polo (waarvan er over een tijdje toch al weer een nieuw model van is)

En er moet wat te wensen overblijven nietwaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gunner schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:15:
[...]

Over vijf jaar schiet je je zelf voor de kop waarom je 20.000 euro hebt uitgegeven aan een auto die op dat de helft misschien nog de helft waard is, als het niet minder is. Geld dat je op dat moment beter had kunnen gebruiken.

Nogmaals, doe wat je wilt. Het doet me verder niets. Maar probeer wel dingen op de langere termijn te zien. Ik heb alleen meerdere mensen deze fout zien maken die jij nu wilt maken.

[...]

Als het je echt om status gaat kunnen anderen en ik weinig voor je betekenen. Dan heb je gewoon iets in je hoofd en dat krijgen wij er niet uit. Nogmaals, doe wat je wilt. Het boeit me verder weinig. Been there, done that. Ik ga daarom er verder niet meer op in omdat het gewoon zonde van mijn tijd en moeite is. Je hebt het namelijk allang besloten. Eerder deze week was het een tweedehands Golf, nu een nieuwe Polo. Make up your mind.
Ik heb nog niks besloten en ik waardeer jullie reacties dan ook heel erg. En zeker het feit dat nieuw leuk is, maar dat je er een hoop op inlevert, dat is zeker iets waar ik een hoop geld op kan besparen...

Wat ik voor mij zelf wel weet is dat een golf voor mij wat te duur word, polo 1.4 past daar goed in, en dan heb ik ongeveer een bedrag wat ik moet gaan sparen en dan zien we eind dit jaar wel wat er gaat gebeuren.

Nogmaals bedankt voor je bezorgdheid en het zet mij ook echt aan het denken, maar de beslissing van een auto kopen is er nog niet, wel dat ik weet wat ik persoonlijk prettig vind. ;)

Buiten dit hele verhaal is gewoon dat ik de service van vw gewoon top vind, een super middag heb gehad, en echt helemaal gek ben van de nieuwe golf en polo. :)
Slasher schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:22:
[...]

Aan de ene kant snap ik je ook wel, ik heb dit ook eens gedaan al mijn spaargeld in een auto gestopt toen ik thuis woonde. Ik heb er 1 ding van geleerd en dat is dat ik dit nooit meer zou doen. Ik besefte me jaren later dat ik dat geld beter had kunnen gebruiken voor inrichting van mijn huis. In dit tijd al weer wat gespaard maar toch.

Je legt de lat voor je zelf heel erg hoog, want hierna is het te min om een 2e hands auto te kopen en je wilt altijd een hogere klasse auto rijden dan de huidige. Leg de lat dus niet al te hoog, en zo lang heb je je rijbewijs nu ook niet, het zou zonde zijn om schade te rijden in de eventuele nieuwe polo (waarvan er over een tijdje toch al weer een nieuw model van is)

En er moet wat te wensen overblijven nietwaar? ;)
Haha precies, zoals ik hierboven ook al zei is dat iets waar ik tot nu nog niet echt had bij stil gestaan, voor mij is die 20.000 euro echt een flinke bak geld en stel dat ik voor 5 minder een goeie 2e hands heb, dat scheelt echt. Kan ik idd leuke andere dingen van doen!

En het is zeker leuk om een wens te hebben, maar realistisch blijven is ook zeker iets, en dat moet ik nog leren, daarom zijn deze reacties zeker niet slecht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:00:
[...]
En het is zeker leuk om een wens te hebben, maar realistisch blijven is ook zeker iets, en dat moet ik nog leren, daarom zijn deze reacties zeker niet slecht! :)
Loop eens door de VW gebruikte selectie auto's heen in je omgeving en kijk daar eens naar ;)
Ik denk dat je best een leuke Golf V kan vinden voor 10-12K i.p.v. een nieuwe VI TSI of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm dat is dan opzich ook goed te doen, en dan zit ik niet met een echte rib uit mijn lijf, en opzich zoiets is ook echt niks mis mee... Lastig keuzes maken, betekend wel als ik voor een 'gewone' v ga dat ik dat toch wel redelijk vlot die 19 eruit kan doen...

Weet iemand of er trouwens veel verschil is tussen een dsg bak of een gewone automaat?
Ook iets met hoger benzine verbruik heb ik gehoord en hogere onderhouds en reparatie kosten of is dat een fabeltje bij die moderne auto's?

[ Voor 30% gewijzigd door Joopieboy op 03-05-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:30:

Weet iemand of er trouwens veel verschil is tussen een dsg bak of een gewone automaat?
Ook iets met hoger benzine verbruik heb ik gehoord en hogere onderhouds en reparatie kosten of is dat een fabeltje bij die moderne auto's?
Nogmaals: Video: How Volkswagen’s DSG works
De DSG heeft zijn voordeel bij de dubbele koppeling en verliest minder vermogen dan een gewone automaat.
Het ligt er gewoon aan hoe je rijdt, als je continu je zware voet gebruikt dan slijt zowel de DSG als de gewone automaat harder, verbruik ligt ook aan je rijstijl, maar de DSG zou hier ook iets zuinger zijn, maar dat zou minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Duidelijk dankjewel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn DSG is stuk :( Volgens pon is het eerder gebeurd en ligt het aan een sensor. Krijg dus 11 Mei een nieuwe sensor erin. Hopelijk is het dan opgelost :(

Hij springt tijdens het rijden de hele tijd in z'n neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Oei.. Dat zuigt. Hoe oud? Benzine? Diesel?
** kuch ** Kosten? ** kuch **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

UltraSub schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:18:
Oei.. Dat zuigt. Hoe oud? Benzine? Diesel?
** kuch ** Kosten? ** kuch **
3 Maanden oud. Diesel. kosten?? Boeie :P Garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gelukkig een stuk minder problemen dan met de Leon dus :+ Sowieso minder rammels ook he? ;) Maar wel snel, zo'n ding zou zichzelf toch redelijk moeten beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

J0YR1D3R schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:23:
Gelukkig een stuk minder problemen dan met de Leon dus :+ Sowieso minder rammels ook he? ;) Maar wel snel, zo'n ding zou zichzelf toch redelijk moeten beschermen?
O man, je wilt niet weten. Heb net een dagboekje geschreven. Heb het al helemaal gehad ermee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 11:54
Gisterochtend was het weer zover. Voor de 2de keer hebben ze ingebroken in mijn auto en mijn RNS510 er uit gehaald in 3 weken tijd. Gewoon een nieuwe monteren is duidelijk geen optie aangezien ik duidelijk in het adresboek sta van de dieven gilde. Aangezien het een leasebak is zit ik er niet op te wachten uit eigen zak 800,- te betalen voor een alarm systeem. Daarentegen zou ik het jammer vinden als ik gewoon een normale radio + tomtom zou moeten monteren. De RNS510 beviel uitstekend!

Eerst maar eens afwachten wat de leasemaatschappij van plan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Wat onwijs vervelend zeg, 2x in zo'n korte tijd....

ik zou voor de scheermesjesoptie gaan die hier al eerder toegepast is })

Zie ondertitel

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.