Ok bedankt voor de tip, maar ik denk niet dat er een golf gaat komen.
Vandaag dus diverse proefritten gemaakt, ik ben gewend om met veel auto's te rijden, rij zelf dus een renault 19, super zachte auto, heb in suzuki's gereden, toyota's, en dus vandaag in een nieuwe kia.
De kia was een 1.4 met handbak en alle opties, maar ik daar kon ik niet lekker mee rijden, kreeg hem wel vooruit maar echt lekker rijden? Nee. Net zoals ik niet graag een nieuwe(re) suzuki wil, of een nieuwe(re) renault, etc. Aangezien ik meer als ene half jaar bijna continue in de touran heb gereden, handbak 1.6 wat echt heerlijk reed was ik dus aan het kijken naar een golf iv.
De proefrit dus vandaag. Er stond een nieuwe zilveren golf 1.6 benzine klaar, met 160 pk, én dsg bak met sportonderstel. In eerste instantie had ik zoiets van oe, automaat, ouwe lullen bak en traag en dit en dat. Nou dat viel echt mee!
De auto was btw een golf highline, super mooi uitgevoerd, mooi groot display met 3d navigatie, alcantara bekleding, echt alles zat erop, super mooi om te zien.
Papieren ingevuld, uitleg gehad, pap is er een stukje mee gaan rijden en toen op een parkeerplaats even foto's gemaakt en toen ben ik gaan rijden. Echt een soort thuis komen was dat. Super comfortabel, je zit goed, goed en ruim overzicht, dashboard en alles is mooi overzichtelijk en mooi afgewerkt, mooi en goed in de hand liggend stuurtje met fijne bediening erop. Echt een wauw gevoel. Onze touran is al luxe maar dit is nog een stap hoger.

Toen het rijden, tja, ik kan niet anders zeggen dat het gelijk goed ging en het voelde echt heerlijk. Automaat schakelt heerlijk rustig, komt rustig op, gaat langzaam rollen als je de rem op laat komen en als je gas geeft pakt die heerlijk soepel op. Zonder dat je er erg in hebt zit je ruim over de honderd, met het sport onderstel wat er onder zat merkte je het niet eens als je met 40 door een bocht heenging. Super stil van binnen, motor hoorde je bijna niet, beetje banden geruis en dat was hem.

En op het moment dat je het gas intrapte een fractie van een seconde dat je hem hoort terug schakelen, toeren maken, en je word vol in de stoel gedrukt en hij gaat er echt lomp hard vandoor.

Maar die dsg bak, super, echt super! Rijd zo onwijs relaxed, rustig spiegels kijken, rond om je heen kijken, je hoeft je niet druk te maken om je koppeling en juist schakelen. Nee alles gebeurt vloeiend en zonder schokken en je zoeft door het verkeer heen. Ik hoef geen handbak meer nadat ik dit heb ervaren.

De nieuwe golf is dus echt een topper, heel groot en ruim van binnen, zelfs met mijn lengte en de toch lagere auto als de touran zit je er echt heerlijk in, grote kofferbak, op de achterbank zit ik ook goed, echt super.

Maar voor mijzelf zou een polo meer dan zat zijn, en dan de 1.4 met automaat. Zeker de black edition die ze nu in de showroom hebben staan is echt super!
Nogmaals, ik heb een super middag gehad, heerlijk gereden en ik ben echt om.
Voor mij komt er op zijn minst binnen kort het type waar ze nu ook de black edition van hebben en dan een goeie 2e hands of toch stevig doorsparen voor een hele nieuwe polo die opzich ook niet mega duur zijn, en ik heb er een super auto aan.
Dus leerzaam middagje gehad, de nieuwe golf stuurt echt heerlijk en die dsg bak is een verademing!
Wealer Sittard onwijs bedankt!