VW Passat RNS 510 systeem na 3 dagen gestolen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Het is eigenlijk te gek voor woorden. 3 dagen kunnen genieten van het RNS 510 systeem en nu al is hij eruit gejat. Voor mijn voordeur op de oprit nog wel. In wat voor een maatschappij leven we tegenwoordig?

Ik ben nu aan het dubben of ik er weer eentje in laat zetten, misschien moet ik toch voor een Pioneer gaan. Het is alleen dat dan de park distance control en de knoppen op het stuur het niet meer doen. Wel zo jammer, want dat was juist zo gaaf met de RNS 510 om dat op het display te zien. Ook zonde dat ik 2 dagen bezig ben geweest om mijn hele MP3 collectie erop te zetten. Allemaal voor niets. Een dag vrijgenomen voor de afhandeling en om even van de schrik te bekomen.

Before:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3366/3434269730_5b0717475b.jpg?v=0

After:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3570/3441206054_d52a4cceda.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3618/3441207934_1f2018a616.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3603/3440393867_723eb4f0bf.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3408/3441209146_415a284bb8.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3394/3441211444_0948fdb790.jpg?v=0

Volkswagen maakt het "geintegreerde" systeem vast met 4 schroeven! Meer niet. 4 Schroeven losdraaien en je trekt de hele unit eruit. Echt te gek voor woorden. :'(

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik voel je pijn, maar ik vrees ook dat dit de nieuwe trend is onder het dievengilde. Zeker als VW het zo eenvoudig maakt om een 'geïntegreerd' systeem zo makkelijk te verwijderen. Dat weten zij natuurlijk ook.

De tijd dat dit soort systemen veilig waren is helaas verleden tijd vrees ik :N

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Toch blijft het vreemd. Meestal moet je een dergelijke installatie (her)activeren met een radiocode omdat het systeem 'ziet' dat het in in een andere auto zit.

Paar mogelijkheden
  • Er was een domme dief
  • Er is geen radiocode
  • De radiocode is gekraakt

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik denk het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Welkom bij de club. Mijne werd er na 2 maanden uitgehaald. Ook gewoon op de oprit. :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik weet het wel zeker ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik ken het en ik weet hoe je je voelt. Uit mijn skoda Octavia is het navigatiesysteem ook 2x binnen vier maanden gestolen, ook in het dashboard ingebouwd. En ook beide keren bij mij thuis voor de deur. De bevestigingsmethode is bij Skoda gelijk aan die van Volkswagen, dus het is allemaal makkelijk te jatten en erg populair kennelijk op de zwarte markt.

Ik zie overigens dat ze bij jou het raam hebben ingeslagen. Bij mij is twee keer het slot geforceerd, dat schijnt ook erg makkelijk te gaan bij Volkswagen groep auto's.

Ik heb in ieder geval gekozen om geen navigatie inbouw meer te doen. Ik heb nu een skoda-radio erin met aparte navigatie (tomtom) en carkit met multimedia mogelijkheden (mp3 en ipod aansluiting). Hopelijk verliezen de dieven op deze manier hun interesse in mijn auto.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
M'n oom heeft hier al heel vaak voor gewaarschuwd. ;) Maar goed, daar heb jij niks aan.. :( Ik denk dat ze bij VW wat moeten verzinnen op dit 'probleem'. Het komt iig érg vaak voor.

Echt zonde hoor! De maatschappij is inderdaad niet meer wat het geweest is. :X

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Aangezien het toch verzekeringswerk is zou ik er gewoon weer een 510 in laten zetten. :) Die 4 schroeven lijken me niet echt een probleem trouwens, liever wat ruitschade en een gejat systeem dan een compleet gesloopt dashboard...

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Tsja, een tijd geleden waren die geïntegreerde systemen lekker veilig, want ze pasten niet in een andere auto. Nu één en hetzelfde systeem in tientallen verschillende Volkswagens, Audi's, Seats en Skoda's wordt gebruikt, gaat die vlieger natuurlijk niet meer op...

Evengoed is het wel kut voor je.

Edit: en als Volkswagen iets anders verzint voor de bevestiging, dan nemen ze hem alsnog mee. Alleen heb je dan wat meer schade in je interieur. De schade lijkt zo bij de TS nog wel mee te vallen (op die ruit na natuurlijk).

[ Voor 27% gewijzigd door dreamscape op 16-04-2009 08:59 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
LuPo schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:55:

Nee, inderdaad, vroeger werden nooit autoradio's gestolen, dat is echt iets van deze tijd.....

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
MrScratch schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:53:

Ik heb in ieder geval gekozen om geen navigatie inbouw meer te doen. Ik heb nu een skoda-radio erin met aparte navigatie (tomtom) en carkit met multimedia mogelijkheden (mp3 en ipod aansluiting). Hopelijk verliezen de dieven op deze manier hun interesse in mijn auto.
Ik heb deze optie eigenlijk niet. Het is een koopauto van de zaak en het executive pluspakket met RNS systeem koste ongeveer 2900 euro. Als ik nu een Tomtom van 200 eruo erin laat zetten, dan betaal ik alsnog de komende 4 jaar bijtelling over 3000 euro voor niks! Naar mijn weten kun je namelijk de cataloguswaarde niet meer wijzigen bij de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

LuPo schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:55:
Ja ja en vroeger kon je nog je fiets zonder slot buiten laten staan en de voordeur stond altijd open ;) Vroeger is niet meer nu.
AtleX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:56:
Aangezien het toch verzekeringswerk is zou ik er gewoon weer een 510 in laten zetten. :) Die 4 schroeven lijken me niet echt een probleem trouwens, liever wat ruitschade en een gejat systeem dan een compleet gesloopt dashboard...
Maar je bent wel iedere keer tijd kwijt aan de papieren rompslomp rondom verzekering e.d. plus de tijd die je kwijt bent aan het laten reperaren, vervangende auto, net die dag niet kunnen rijden e.d. Zoals MrScratch aangeeft, hij was het zat om dit iedere keer weer mee te maken.

En daarnaast nog eens dat moet er nog iets anders in je auto liggen er grote kans is dat het ook zelfstandig aan de wandel is gegaan.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
HellBeast schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:59:
[...]

Ik heb deze optie eigenlijk niet. Het is een koopauto van de zaak en het executive pluspakket met RNS systeem koste ongeveer 2900 euro. Als ik nu een Tomtom van 200 eruo erin laat zetten, dan betaal ik alsnog de komende 4 jaar bijtelling over 3000 euro voor niks! Naar mijn weten kun je namelijk de cataloguswaarde niet meer wijzigen bij de belastingdienst.
En daarom is meteen duidelijk waarom die dingen worden gejat. Je bestelt gewoon een auto zonder die RNS erin (dat scheelt bijtelling) en laat dan 'op bestelling' er eentje regelen tegen een leuk prijsje. Aan het einde van je leasecontract gewoon weer de standaard radio erin zetten en klaar is Kees.

Het is toch erg jammer dat het zo werkt...

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 16-04-2009 09:05 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

RNS510 schijnt het makkelijkste te zijn om er uit te halen bizar genoeg worden die dingen op bestelling gestolen. Google staat er vol mee helaas.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het systeem is het ergste niet, het ergste is het gevoel van onveiligheid. Ik hoor wel vaker van inbouw systemen dat ze met grof geweld uit het dashboard worden gehaald. Tot op heden klop ik nog wel even af, de navigatie in de mondeo was dacht ik echt vanaf de achterkant alleen maar los te halen maar dan moet je wel de helft van het dashboard verwijderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

HellBeast schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:59:
[...]
Tsja, dat is lastig inderdaad. Mijn systeem was pas bij de dealer ingebouwd en dus had ik hierover geen bijtelling. Ik heb overigens wel de tomtom van 500 genomen op aanraden van de leasemaatschappij die wilde dat ik het oorspronkelijke bedrag zoveel mogelijk benaderde.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Een van m'n collega's Passat is 2x de navigatie "verloren" en van de contactpersoon van de leasemaatschappij hoorde ik van iemand die 6x een nieuwe navigatie unit heeft gekregen, weet helaas niet over welke periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Lijkt mij eigenlijk een mooi verhaal voor Tros Radar. Volkswagen zadelt haar klanten met een enorm probleem op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Wat een onzin, wees nou maar blij dat het er zo makkelijk uitgaat...de schade blijft beperkt en er zit ook zo een nieuwe in. Als je ziet hoe ze bepaalde BMW modellen hebben mishandelt om de iDrive eruit te zagen, dan ben je echt een stuk verder van huis.

Wat me wel opvalt is dat VW de prijs nogsteeds zo kunstmatig hoog houdt, tel daarbij op de BPM en BTW die er voor zorgen dat dat ding 2900 euro kost. Bestel je hem als los onderdeel kost het zelfde ding nog niet eens de helft, wat overigens nog gewoon te duur is.

Ik denk dat je er gewoon mee moet leren leven dat de RNS in alle moderne VAG modellen te hobbyen is, echt kabeltje prik-prak werk.
Motrax schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:50:
Toch blijft het vreemd. Meestal moet je een dergelijke installatie (her)activeren met een radiocode omdat het systeem 'ziet' dat het in in een andere auto zit.

Paar mogelijkheden
  • Er was een domme dief
  • Er is geen radiocode
  • De radiocode is gekraakt
Kraken is minutenwerk, die tools kan je zelfs via de VAG dealer bestellen. Daarbij doen bepaalde VAG dealers dit zonder morren voor je, okay, je moet niet elke dag met 10 RNSen voor de deur staan. Verder zijn bepaalde VAG dealers zo laks dat ze bij aflverering even de radio eruit trekken de radiocode erop stiften en hem weer terug stoppen. Wil nog wel eens voorkomen dat met name lease wagens ergens anders in onderhoud gaan dan is het voor de monteur handig dat de code snel te vinden is.

[ Voor 40% gewijzigd door ConZito op 16-04-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:55
Tja, dat het er makkelijk in te zetten en uit te halen is kan je vind ik VAG niet aanrekenen. Er zitten ook grote voordelen aan dat systeem.

Vraag die ik wel heb: zitter er in moderne dure auto's geen alarmsysteem meer of is dit ook omzeild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Standaard zit er in mijn VW Passat Variant Bluemotion Trendline een dubbele startonderbreker, maar geen alarm. Er komt nu in ieder geval wel een alarm klasse 3, wat ik ook besluit er terug in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
HellBeast schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:44:
Het is eigenlijk te gek voor woorden. 3 dagen kunnen genieten van het RNS 510 systeem en nu al is hij eruit gejat. Voor mijn voordeur op de oprit nog wel. In wat voor een maatschappij leven we tegenwoordig? (...)
Nou, voor zover ik weet is ruitje intikken en autoradio pikken iets dat in de jaren zeventig al een enorme vlucht had genomen met de opkomst van de stadsjunk. Dus zo nieuw is het niet, alhoewel ik je gevoel wel begrijp, maar het is echt niet zo dat auto's altijd heilig waren en 'anno 2009' het ineens niet meer veilig is.

Om heel eerlijk te zijn, als ik de reacties in dit topic lees, dan lijkt me dit eerder een kwestie van verzuim aan de zijde van de autofabrikant. Als er dure dingen in een auto zitten die kennelijk graag en veel worden gepikt, dan moet je ervoor zorgen dat die dingen totaal waardeloos worden als je ze op wat voor manier dan ook eruit probeert te halen. Op die manier die ik nu hoor (met schroeven) lijkt me dat bepaald niet het geval en dat is toch echt een zaak voor de autobouwer.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:55
HellBeast schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:00:
Standaard zit er in mijn VW Passat Variant Bluemotion Trendline een dubbele startonderbreker, maar geen alarm. Er komt nu in ieder geval wel een alarm klasse 3, wat ik ook besluit er terug in te zetten.
Ik begrijp niet dat de verzekering dat accepteert. Wel auto's voor duizenden euro's vol laten hangen met diefstalgevoelige gadget's, maar dan niet eisen dat er een paar centen wordt uitgetrokken voor een fatsoenlijke beveiliging. Ik zie net op autoweek dat een inbraakalarm voor een passat 395,- euro kost. Dat ben je alleen al kwijt voor het vervangen van het kapotte raam.
Ik neem het jou niet kwalijk, ik begrijp alleen niet dat auto's in deze configuratie verkocht worden en verzekerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Beveiliging is niet VW's grootste pluspunt.

Dat het makkelijk te demonteren is, is begrijpelijk. Er zou alleen een code op moeten zitten, die je in moet toetsen als je de RNS in een andere auto bouwt. De code zou alleen opvraagbaar moeten zijn bij de VW fabriek, op basis van een certificaat ofzo. Het is niet zo moeilijk volgens mij en het is sowieso al eerder uitgevonden.

Bij mijn VW, een Golf 4, schakelt het alarm uit als je de sleutel in het deurslot omdraait :? Het alarm gaat weliswaar loeien als de sensor merkt dat er een deur, klep of de motorkap opent of als het contact wordt aangezet. Maar het alarm wordt dus al uitgeschakeld als je deurslot wordt geforceerd. Dom dom.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
croxz schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:15:
[...]

Ik begrijp niet dat de verzekering dat accepteert. Wel auto's voor duizenden euro's vol laten hangen met diefstalgevoelige gadget's, maar dan niet eisen dat er een paar centen wordt uitgetrokken voor een fatsoenlijke beveiliging. Ik zie net op autoweek dat een inbraakalarm voor een passat 395,- euro kost. Dat ben je alleen al kwijt voor het vervangen van het kapotte raam.
Ik neem het jou niet kwalijk, ik begrijp alleen niet dat auto's in deze configuratie verkocht worden en verzekerd kunnen worden.
De VW is een koopauto van het bedrijf waar ik werk. Het verzekeren van de auto en de spullen gaat totaal buiten mij om. De verzekeringsmaatschappij heeft geen aanvullende eisen gesteld toen mijn werkgever de auto + navi heeft aangemeld om verzekerd te worden.

Uiteraard ben ik het wel met je opmerking eens dat een fatsoenlijke beveiliging bij z'n "Executive pluspakket" hoort waar zo'n navigatiesysteem in zit. Bij Volkswagen is een "Secure Pakket" van fabriek af meteen 795 euro. Aangezien het een auto van de zaak is en het niet mijn eigendom is, ga ik niet 4 jaar lang 800 euro extra bijtelling betalen om de auto van de zaak beter te beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Bij ons op de zaak zijn we nu ook verplicht om een alarm mee te leasen als je een systeem als dit erin wilt hebben...

Fijne praktijken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Balen man, van dit soort praktijken gaat mijn bloed echt koken! Dit is ook de reden dat ik in mijn Marbella´tje de meest simpele radio á 40 euro hebt gehangen.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
Wow, mijn collega heeft dit ook al gehad bij zijn passat. Het is dus gewoon te makkelijk geworden, echt te gek voor woorden om te lezen dat het bij tientallen gebeurt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Snap de verbazing niet, autoradio's werden op gegeven moment erg makkelijk te jatten dus kwamen d'r uitneembare radio's en later frontjes.
Echter is tegenwoordig een ingebouwd systeem bij sommige merken net zo makkelijk te jatten en in HEEL veel andere auto's te plaatsen.
Raar hè dat ze gejat worden?
Daarom vind ik het erg slecht van VW dat ze hier niet even over nagedacht hebben.

En van Kooten en de Bie hadden het hier al over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GoldenSample schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:32:
Snap de verbazing niet, autoradio's werden op gegeven moment erg makkelijk te jatten dus kwamen d'r uitneembare radio's en later frontjes.
Echter is tegenwoordig een ingebouwd systeem bij sommige merken net zo makkelijk te jatten en in
De verbazing is over het feit dat dit soort systemen zo makkelijk te verwijderen valt. Ja, iedereen weet dat hij tegenwoordig een autoradio met frontje moet monteren en het frontje er nooit in moet zetten. Hier heb je iets dat even makkelijk te verwijderen is als een autoradio maar als je het er uit haalt is het 100% functioneel (als je de code kraakt, wat blijkbaar easy-peasy is).

Dus ja, ik verbaas me hogelijk dat VW zo laks is. Ik mag toch hopen dat ze hun verantwoordelijkheid nemen (als in: volgend model wordt minder makkelijk te jatten of er zit meer beveiliging op).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GoldenSample schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:32:
En van Kooten en de Bie hadden het hier al over
[video]
LOL geweldig!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:50
Frontjes helpen soms ook niks. Ik heb wel meegemaakt dat ze bij de zaak waar ik werkte gewoon frontjes uit de demokast jatten (die zijn beveiligd met schroefjes, maar als je hard genoeg trekt breekt er wel iets van de radio af en heb je alsnog het front). Hebben ze ergens uit een auto een dure Pioneer radio gesloopt zonder frontje, halen ze zo'n frontje gewoon op klaarlichte dag terwijl niemand kijkt bij een automaterialenzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

_Christiaan_ schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:21:
Beveiliging is niet VW's grootste pluspunt.

Dat het makkelijk te demonteren is, is begrijpelijk. Er zou alleen een code op moeten zitten, die je in moet toetsen als je de RNS in een andere auto bouwt. De code zou alleen opvraagbaar moeten zijn bij de VW fabriek, op basis van een certificaat ofzo. Het is niet zo moeilijk volgens mij en het is sowieso al eerder uitgevonden.

Bij mijn VW, een Golf 4, schakelt het alarm uit als je de sleutel in het deurslot omdraait :? Het alarm gaat weliswaar loeien als de sensor merkt dat er een deur, klep of de motorkap opent of als het contact wordt aangezet. Maar het alarm wordt dus al uitgeschakeld als je deurslot wordt geforceerd. Dom dom.
In de sleutel zit een chip met een code. Die chip schakelt het alarm uit, niet de sleutel. Als ik er dan vanuit ga dat het gemiddelde breekijzer geen chip heeft, schakelt het alarm niet uit doordat het slot wordt geforceerd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 01:41
_JGC_ schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:37:
Frontjes helpen soms ook niks. Ik heb wel meegemaakt dat ze bij de zaak waar ik werkte gewoon frontjes uit de demokast jatten (die zijn beveiligd met schroefjes, maar als je hard genoeg trekt breekt er wel iets van de radio af en heb je alsnog het front). Hebben ze ergens uit een auto een dure Pioneer radio gesloopt zonder frontje, halen ze zo'n frontje gewoon op klaarlichte dag terwijl niemand kijkt bij een automaterialenzaak.
Ik dacht dat zo'n frontje alleen met de radio waar hij bijhoorde werkte? Of is dat ook al weer gehackt? :P
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:55:
[...]

In de sleutel zit een chip met een code. Die chip schakelt het alarm uit, niet de sleutel. Als ik er dan vanuit ga dat het gemiddelde breekijzer geen chip heeft, schakelt het alarm niet uit doordat het slot wordt geforceerd.
Die transponder dient toch alleen voor de startblokkering? Ik heb nog nooit gehoord dat deze ook voor het alarm werkt gebruikt, of dat er ook een ontvangertje bij het deurslot zat...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn pa heeft als bedrijfsauto een Opel Combo. Deze heeft dan weliswaar geen alarm, maar wel zeker weten bij ieder deurslot een ontvangertje, inclusief het slot van de bagageruimte. Daar kwam ie een tijdje geleden achter toen dat ontvangertje kapot ging, en hij via de passagierskant moest instappen. :P

Toen dat slot werd vervangen, kwam net iemand anders binnen met een busje met een vergelijkbare klacht. Hij had wel een alarm erin zitten, en kreeg niet alleen geen toegang meer tot de bagageruimte van de auto, maar kon met dat slot ook het alarm niet meer uitschakelen. Ik weet niet van welk merk dit busje was.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:50
Xander schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:58:
[...]

Ik dacht dat zo'n frontje alleen met de radio waar hij bijhoorde werkte? Of is dat ook al weer gehackt? :P
Sterker nog: sommige frontjes werken op een ander type radio. Is wel eens gebeurd dat een radio uit de demokast met het verkeerde frontje in de verkoop is gegaan. Dan komt zo iemand na een dag terug met de vraag waar die extra knopjes voor zijn en waarom die het niet doen enzo :P
Pagina: 1