Het grote Volkswagen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste
Acties:
  • 101.436 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
hmm dat is wel erg veel. Ik wilde ook doorrijden met de huidige auto (2006 Leon businessline 1.6) maar dat mocht niet van de wagenparkbeheerder/leasemij :(
Dus maar een nieuwe besteld... Per saldo maakt het voor mij niet zoveel uit trouwens, iets hogere bijtelling, 5 euro per maand meer eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:28:
De Golf 1.4TSI (5-deurs) komt toch uit op een dikke 39.200,-. Eigenlijk best veel geld voor een Golf, maar dan heb je wel alles wat ik wil :) Helaas mogen wij geen witte auto's leasen.
PWM schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:10:
[...]

Ff kijken :P
  • 1.4TSI 160PK 7-DSG Highline 30.600
  • Dynamic pakket 750,-
  • Secure Pakket 695,-
  • Storage Pack 150,-
  • Executive Plus pakket 2495,-
  • Dynaudio optie 750,-
35440,- :) (34.890 voor de 3-deurs)

Komt natuurlijk nog wel iets bij wat ik vergeten ben, maar het klopt aardig :) Dan heb je dus ook die RNS 510 er in, et Navi, touchscreen en film kijken :) Volledige prijslijst hier
Waar zit die 4k verschil in? Want bovenstaande vind ik toch al behoorlijk compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

J0YR1D3R schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:07:
[...]

[...]

Waar zit die 4k verschil in? Want bovenstaande vind ik toch al behoorlijk compleet?
Open dak, andere (duurdere) 18 inch velgen, Park Assistance + Camera en als laatste de multimedia aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IbXyRMZs6uhAwMDzsLKiuBE7/full.jpg

Nieuwe Polo. Erg nice!

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 03-03-2009 10:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Ibiza Killer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat hangt van het prijsverschil af :) Ze delen het hele platform, dus ben benieuwd hoeveel verschil er zit tussen de 2.

Verder is het wel een hele mooie auto geworden moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Y
Ziet er goed uit, VW trekt toch wel de lijnen van de Scirocco aardig door in alle modellen, het valt wel op ;)

Toch vind ik de GTI mooier :P
http://www.groenlicht.be/...w-volkswagen-golf-vi-gti/

Ik vraag me alleen af hoe het zit met de R32, de ene site zegt van wel de andere weer niet en dat die door een GTI-R vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:26

Paladin

Play Ball!

Woeh, vandaag mijn nieuwe leaseauto besteld, en kan dus vanaf heden ook met dit topic mee gaan doen :)

Het zal de VW scirocco worden met 1.4 160pk DSG :D jammer dat de levertijd zo belachelijk lang is :(

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Paladin schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:36:
Woeh, vandaag mijn nieuwe leaseauto besteld, en kan dus vanaf heden ook met dit topic mee gaan doen :)

Het zal de VW scirocco worden met 1.4 160pk DSG :D jammer dat de levertijd zo belachelijk lang is :(
Mooie bak is het toch. Ik heb er ook in gezeten, en ik heb hem ook nog op mijn lijstje staan als volgende wagen, maar mijn vriendin wil liever iets praktischer :/

Erg gaaf ding. Hoe lang is die levertijd? Ik moet in augustus mijn nieuwe wagen hebben, maar ben er al echter gekomen dat als het een Audi Sportsback 1.8TFSI word, dat al niet meer gehaald word 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 05-03-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

PWM schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:56:
[...]

Mooie bak is het toch. Ik heb er ook in gezeten, en ik heb hem ook nog op mijn lijstje staan als volgende wagen, maar mijn vriendin wil liever iets praktischer :/

Erg gaaf ding. Hoe lang is die levertijd? Ik moet in augustus mijn nieuwe wagen hebben, maar ben er al echter gekomen dat als het een Audi Sportsback 1.8TFSI word, dat al niet meer gehaald word 8)7
Haha, hier was het precies andersom ik zat eerst naar een opvolger van mijn octavia te kijken dus OA nieuwe toyota, maarja vriendin wees me op de wel erg mooie Scirocco, moest er eerst niets van hebben, maar toen ik erin gereden had was ik verkocht.

levertijd voor de highline plus ligt nu in week 43, dus eind october, mijn oude lease loopt af in november dus kwam precies uit, maar moest in ene wel erg snel beslissen. de gewone highline dus zonder dak zit in week 37.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paladin schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:13:
levertijd voor de highline plus ligt nu in week 43, dus eind october, mijn oude lease loopt af in november dus kwam precies uit, maar moest in ene wel erg snel beslissen. de gewone highline dus zonder dak zit in week 37.
Kan je eindelijk de Scirocco bestellen, moet je nog wachten tot en met oktober :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Zijn er hier mensen met ervaringen met de 1.4TSI 160pk i.c.m. de 7 traps DSG?

Momenteel heb ik 77kw TDI Golf V, maar over een tijdje gaat deze er uit; door de stijging van de dieselprijs kan ik nu ook kiezen uit benzine (kan je opeens veel mooiere auto's leasen :P ), en de 1.4TSI is zeker een optie.

Ik ga uiteraard binnenkort een keertje rijden, maar ik vroeg me toch het volgende af: is het geen zenwuachtig blok wat veel toeren moet draaien om behoorlijk vooruit te komen, of valt dat heel erg mee?

De diesel die ik heb nu is lekker rustig laidback, en gaat toch nog wel redelijk vlot vooruit, en dat karakter wil ik graag behouden (als het even kan), maar als ik voor de 2.0TDI kies, kan ik weeer een veel mindere auto uitzoeken :P

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Spacecowboy schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:06:
Zijn er hier mensen met ervaringen met de 1.4TSI 160pk i.c.m. de 7 traps DSG?

Momenteel heb ik 77kw TDI Golf V, maar over een tijdje gaat deze er uit; door de stijging van de dieselprijs kan ik nu ook kiezen uit benzine (kan je opeens veel mooiere auto's leasen :P ), en de 1.4TSI is zeker een optie.

Ik ga uiteraard binnenkort een keertje rijden, maar ik vroeg me toch het volgende af: is het geen zenwuachtig blok wat veel toeren moet draaien om behoorlijk vooruit te komen, of valt dat heel erg mee?

De diesel die ik heb nu is lekker rustig laidback, en gaat toch nog wel redelijk vlot vooruit, en dat karakter wil ik graag behouden (als het even kan), maar als ik voor de 2.0TDI kies, kan ik weeer een veel mindere auto uitzoeken :P
Heb geen ervaring maar ik heb begrepen dat het ongeveer hetzelfde moet rijden als een diesel. Compressor voor de lage toeren, turbo voor de hoge. Koppel is redelijk goed verdeelt over het toerengebied. Het enige minpunt wat ik heb kunnen opvangen is dat het boven de 120KMu niet zo spannend meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Digitizers schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:40:
[...]

Heb geen ervaring maar ik heb begrepen dat het ongeveer hetzelfde moet rijden als een diesel. Compressor voor de lage toeren, turbo voor de hoge. Koppel is redelijk goed verdeelt over het toerengebied. Het enige minpunt wat ik heb kunnen opvangen is dat het boven de 120KMu niet zo spannend meer is.
Ik heb de 122pk versie gereden, dus dat is degene zonder compressor. Dat is heel erg te vergelijken qua snelheid en tussenacceleraties met mijn Leon 1.9TDi. Je hebt het voordeel in de Golf dat je meer toeren kunt maken en ook wat meer vermogen hebt. Qua koppel vond ik het een achteruitgang, vond hem een beetje doods overkomen. De 160pk schijnt door de compressor en het hogere koppel fijner te rijden, mar de 122pk variant kun je ook al heel erg schakellui rijden. Het grootste voordeel is de stilte. In combinatie met de DSG heb je echt een fluisterstille wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb een keer als ruilauto een Passat 1.4TSI meegekregen. Ik liep naar het ding toe, en zag toen staan op de papieren die ik mee kreeg "125 PK", waarbij mijn gedachte ongeveer samengevat kunnen worden in: WTF, dat heb ik weer :(

Een week later, toen ik hem inruilde, had ik niets dan lof voor het ding. Wat een geweldige moter. Ik zal niet zeggen dat hij snel is, maar hij is geweldig soepel, en verbaasd ieder keer weer. Knap staaltje werk van de Duitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:08:
Knap staaltje werk van de Duitsers.
Het concept is niet nieuw hoor dit begon al in de tijd van de G-laders, mensen die daarmee reden begonnen op een gegeven moment dit i.c.m. een turbo te rijden.
Wat je ook gebruikt G-lader (spiraalcompressor) of een echte compressor met een turbo zorgt ervoor dat dat je dus op meerdere toeren gebieden het vermogen/koppel kan verhogen.

Wat je nu hebt met de TSI is het dat het aan Volkswagen normen voldoet zodat het ook veilig is voor de motor.
Want eigenlijk vervalt je garantie zodra je iets tuned aan het blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Paladin schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:36:

Ik heb hem in januari ook besteld.
Levertijd september/oktober. Daarom kies ik misschien voor een voorraadauto. Ik moet vandaag of morgen beslissen, anders is ie weg. Er zijn echt maar enkele Scirocco's op voorraad te koop atm in heel NL.

Wat zijn je verdere specs?
Mijne..
Bestelde auto

1.4 Highline 160 pk, Viper Green, Telefoonvoorbereiding.

Auto op voorraad (die ik binnen nu en 3 weken kan rijden en hier een plaatje neer van kan gaan zetten :P )

1.4 Highline Plus 160 pk, Viper Green, Dynamic Pakket, Pano dakje, Licht en Zicht I.

Beide handgeschakeld.

Voorraad auto is dus ruim 2K aan euro's duurder door al die pakketen. Ik lease hem via mijn werk, zal een klap op mijn salaris gaan worden :P Maar je moet wat.

Hoe hij er ongeveer uit komt te zien:

Afbeeldingslocatie: http://images.pistonheads.com/aimg/843/843647-5.jpg
meer:
http://www.pistonheads.co...VOLKSWAGEN&model=scirocco pas op, wel gek javascript window resize ding

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

DeMoN schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:40:
[...]

Ik heb hem in januari ook besteld.
Levertijd september/oktober. Daarom kies ik misschien voor een voorraadauto. Ik moet vandaag of morgen beslissen, anders is ie weg. Er zijn echt maar enkele Scirocco's op voorraad te koop atm in heel NL.

Wat zijn je verdere specs?
Mijne..
Bestelde auto

1.4 Highline 160 pk, Viper Green, Telefoonvoorbereiding.

Auto op voorraad (die ik binnen nu en 3 weken kan rijden en hier een plaatje neer van kan gaan zetten :P )

1.4 Highline Plus 160 pk, Viper Green, Dynamic Pakket, Pano dakje, Licht en Zicht I.

Beide handgeschakeld.

Voorraad auto is dus ruim 2K aan euro's duurder door al die pakketen. Ik lease hem via mijn werk, zal een klap op mijn salaris gaan worden :P Maar je moet wat.
Ik neem hem in de volgende configuratie:

Versie: 1.4 Highline Plus 160 pk 7 bak DSG
Kleur: Candy Wit
Optie 1: Dynamic Pakket
Optie 2: Licht en Zicht I
Optie 3: Interlagos velgen 18" 235/40

en in de highline plus zit dus dat panoramadak, kosten kleine 35k, voordeel/ nadeel is dat mijn oude lease pas in november afloopt dus tjah moet sowieso wachten.

al moet ik zeggen dat ik dat viper green ook wel erg stoer vind, begin nu toch wel te twijfelen :)

heb trouwens nog ff zitten kijken om hem achteraf te laten tunen weet iemand of dat nog problemen gaat geven met die 7bak dsg ivm de toegenomen koppel?

[ Voor 5% gewijzigd door Paladin op 09-03-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Echt te vet in dat gif groen, dat panoramisch dak lijkt me ook erg lekker! :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Paladin schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:24:
[...]

Ik neem hem in de volgende configuratie:

Versie: 1.4 Highline Plus 160 pk 7 bak DSG
Kleur: Candy Wit
Optie 1: Dynamic Pakket
Optie 2: Licht en Zicht I
Optie 3: Interlagos velgen 18" 235/40

en in de highline plus zit dus dat panoramadak, kosten kleine 35k, voordeel/ nadeel is dat mijn oude lease pas in november afloopt dus tjah moet sowieso wachten.

al moet ik zeggen dat ik dat viper green ook wel erg stoer vind, begin nu toch wel te twijfelen :)

heb trouwens nog ff zitten kijken om hem achteraf te laten tunen weet iemand of dat nog problemen gaat geven met die 7bak dsg ivm de toegenomen koppel?
Ik vind die witte ook erg mooi. Je moet eens weten wat ik heb zitten nadenken over die kleuren!! Toch maar gewoon nog een keertje gek doen... nu kan het nog, misschien later niet meer. Ik hoop alleen dat wit een beetje tijdloos blijft, want ik vind het een mode kleur op het moment. Maar ja, kan je ook van groen zeggen. Met groen heb je het gevaar dat je na 2 jaar de kleur gewoon strontziek bent :P Maar ik denk het niet. Na 2 jaar is het nog steeds een mooie auto en dan is er juist die extra kick omdat hij zo opvalt, hoop ik. Moet er 4 jaar mee doen (als hij nooit doorgeschoven wordt op mijn werk).

35K vind ik trouwens wel veel, je hebt bijna dezelfde opties als mij en ik ben het volgende kwijt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
   Kleur            : Viperngroen met.
   Bekleding        : Catch up, zwart
   Gew. afleverdatum: 17-03-2009
   BPM bedrag nieuw : 6.679,00
   Voor de prijs van:                                                         31.139,65
   Bijleveringen    :
     Plaatsbesparend reservewiel                                                  73,93
     Licht & zicht pakket                                                        223,79
     Radio rcd 310 & 8 speakers                                                    0,00
     Dynamic pakket                                                              994,94
     Asbak en aansteker                                                           29,61
     carkit                                                                      350,00
                                                                           ------------
   Subtotaal                                                                  32.811,92
                                                                           ============
   Totaal                                                              EUR    32.815,00

(en het dakkie dan uit de Plus versie van ongeveer 1000 euro die hier niet bij staat)

Asbak en aansteker heb ik dus niet nodig, ik rook niet, maar das dus het kutte aan een voorraadauto :(
Oh ja, ik heb natuurlijk metallic groen, dat is ook een optie van 500 euro, dus dat maakt de jouwe nog duurder.
Ok, 18' interlagos heb je. Zijn die gepolijst? Moet haast wel.

@ Joopieboy, woei nog een fan van groen :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DeMoN schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:01:
Pff, nog wel meer hoor :P Vind hem briljant mooi op deze manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

PWM schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:51:
[...]

Pff, nog wel meer hoor :P Vind hem briljant mooi op deze manier :)
Ja ff reacties uitlokken he :P
Hoop dat het me lukt morgen om die voorraadauto te strikken, anders kan ik er pas in oktober of zo inzitten :S
Zal wel wennen worden op de weg met zo'n opvallende auto. Ben zeker geen attention whore. Ik neem de auto daar ook niet voor, al zal je dat wel uitstralen in sommige gevallen. Ik vind deze kleur gewoon mooi en dan kies ik die nuchter ook gewoon zo, zonder dat het me ook maar boeit dat er idd mensen bestaan op de autowegen die er op kunnen reageren.
Hoor wel vaker verhalen dat je anders in het verkeer deelneemt met een opvallende auto. Ben benieuwd, ik denk dat ik wel defensiever zal gaan rijden, hoef mezelf toch niet te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

DeMoN schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:01:
[...]

35K vind ik trouwens wel veel, je hebt bijna dezelfde opties als mij en ik ben het volgende kwijt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
   Kleur            : Viperngroen met.
   Bekleding        : Catch up, zwart
   Gew. afleverdatum: 17-03-2009
   BPM bedrag nieuw : 6.679,00
   Voor de prijs van:                                                         31.139,65
   Bijleveringen    :
     Plaatsbesparend reservewiel                                                  73,93
     Licht & zicht pakket                                                        223,79
     Radio rcd 310 & 8 speakers                                                    0,00
     Dynamic pakket                                                              994,94
     Asbak en aansteker                                                           29,61
     carkit                                                                      350,00
                                                                           ------------
   Subtotaal                                                                  32.811,92
                                                                           ============
   Totaal                                                              EUR    32.815,00

(en het dakkie dan uit de Plus versie van ongeveer 1000 euro die hier niet bij staat)

Hehe je vergeet een belangrijk maar helaas wel erg prijsverhogend punt :), ik ga voor de 7bak dsg waar jij voor de 6bak hand gaat, dit scheelt zo'n 2k euro op de prijs plak daar het dakje nog bij en je bent er, ik neem de gewone interlagos velgen, ik ga niet nog is 1200 euro extra betalen omdat ze dan gepolijst zijn, ik neem aan dat ze dan een beetje chroom achtig zijn.

het kleuren probleem heb ik ook gehad, heb wat zitten twijfelen, ze hadden bij mijn dealer de witte scirocco staan en het lijnen spel komt daar gewoon erg goed in uit, dus ik dacht zelf ach het scheelt weer poen, en dan kan ik weer wat leuks mee doen, hem achteraf chiptunen ofzo kom ik toch nog dicht in de buurt van die 200pk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Viperngrün is gewoon een hele mooie kleur, het doet denken aan de oude (eerste) Scirocco. Zou ook mijn keus zijn als ik voor de rocco was gegaan. De levertijden vind ik overigens echt belachelijk. Er rijdt hier op mn werk al een tijdje 1 rond, maar die is idd zonder panoramadak, een vrij simpele uitvoering. Dat zal aanzienlijk gescheeld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hmmm, toch mis ik in alle configs iets, dat ik in mijn VW's er toch echt bij moet hebben: Climatronic...
Het warmtewerende glas (zoals op de afbeelding getoond) is bij een Sirocco standaard?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:56:
Hmmm, toch mis ik in alle configs iets, dat ik in mijn VW's er toch echt bij moet hebben: Climatronic...
Het warmtewerende glas (zoals op de afbeelding getoond) is bij een Sirocco standaard?
Zover ik weet zit climatronic (toch gewoon vol automatisch gescheiden temp regeling?) standaard in de highline versie, het is dus geen extra optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
De Highline uitvoering heeft standaard Climatronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crosspost :)

Hier een aantal foto's van mijn eerste wagentje, sinds 4weken in mijn bezit.
Helaas niet gewassen, heb ik nog geen tijd voor gehad :/ Sticker op het achterraam moet ik er nog even afhalen.

specs:

Volkswagen Fox
1.4 Benzine
73246 km
Antraciet/grijs

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/25teo2o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/mw5hmd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/30vnndy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2zrhjlv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/xmpc21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Schaamteloze crosspost met autoweek.nl:

Het is gelukt! haha :D *happy*!!
Ik heb het er voor een minimale verhoging van het leasebedrag door, ik ga voor de voorraadauto. Ik hoop hem binnen 2 a 3 weken te hebben.
Pics heb ik jullie beloofd!!

*gaat verder met dagdromen*

Het is nu dus de 1.4 Highline Plus 160 pk, Viper Green, Dynamic Pakket, Pano dakje, Licht en Zicht I. geworden zoals eerder al stond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Goed bezig! Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/static.gif

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

DeMoN schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:09:
Schaamteloze crosspost met autoweek.nl:

Het is gelukt! haha :D *happy*!!
Ik heb het er voor een minimale verhoging van het leasebedrag door, ik ga voor de voorraadauto. Ik hoop hem binnen 2 a 3 weken te hebben.
Pics heb ik jullie beloofd!!

*gaat verder met dagdromen*

Het is nu dus de 1.4 Highline Plus 160 pk, Viper Green, Dynamic Pakket, Pano dakje, Licht en Zicht I. geworden zoals eerder al stond :D
Gefeli kerel, laat me even weten ook hoe die rijdt, dan kan ik me er psychologish op gaan voorbereiden de aankomende 8 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Paladin schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:24:
[...]

Gefeli kerel, laat me even weten ook hoe die rijdt, dan kan ik me er psychologish op gaan voorbereiden de aankomende 8 maanden ;)
Geen probleem :)
Argh, 8 maanden, zo balen van VW :N Ik kon het iig niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
De 160pk highline met dakje zit nu al op januari 2010.

Zal dus wel maart worden dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zit te twijfelen om mijn 2006 GT TDI DSG in de verkoop te doen (na 7 maanden te hebben gereden nu).
Net nog eens doorgerekend, maar door wijzigingen in de privesfeer, rij ik nog maar 23000 km per jaar (geinterpoleerd dan). En dan zou ik volgens mij beter naar benzine kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
UltraSub schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 08:03:
Zit te twijfelen om mijn 2006 GT TDI DSG in de verkoop te doen (na 7 maanden te hebben gereden nu).
Net nog eens doorgerekend, maar door wijzigingen in de privesfeer, rij ik nog maar 23000 km per jaar (geinterpoleerd dan). En dan zou ik volgens mij beter naar benzine kunnen gaan.
Lees dit topic op tdiclub eens door:

http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=47043&highlight=

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Is er hier iemand die een nieuwe Golf met het Executive pakket heeft?

In de folder staat aangegeven dat er een telefoonhouder als accessoire mee besteld dient te worden. Is dit vereist om handsfree te kunnen bellen? M.a.w. werkt het bellen via bluetooth niet zonder houder? Het lijkt me namelijk zonde om zo'n lelijk ding op je dashboard te hebben, terwijl je je telefoon gewoon in je zak kan houden met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

CookiePower schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:57:

In de folder staat aangegeven dat er een telefoonhouder als accessoire mee besteld dient te worden. Is dit vereist om handsfree te kunnen bellen? M.a.w. werkt het bellen via bluetooth niet zonder houder? Het lijkt me namelijk zonde om zo'n lelijk ding op je dashboard te hebben, terwijl je je telefoon gewoon in je zak kan houden met bluetooth.
Gezien het feit dat bluetooth draadloos is lijkt me niet dat je een houder nodig hebt... Als in de bescrhijving van het pakket staat dat er een bluetooth handsfree inzit heb je daar geen houder voor nodig. Dat is denk ik meer zodat je eventueel de telefoon binnen bereik hebt om nummers in te type.

In een van mijn autos (geen VW) zit ook een bluetooth kit, maar geen houder. Telefoon zit altijd in mijn zak. De bluetooth is zo "sterk" dat hij ook de telefoon oppakt als die in mijn tas op de achterbank zit (zelfs al gehad dat hij de telefoon pakte die thuis nog op de tafel lag, maar toen ik de straat uit reed was hij hem wel kwijt :))

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Busje is weer thuis, nadat ze eind januari klaar was in de resto heeft ze tijdens de 750km controle last van sproeten gekregen (tegenligger verloor lading tijdens een testrit, lading was iets van grit wat je op asfalt strooit).

Ze is toen gelijk naar de Schademeester gebracht en heeft dus weer een vers laagje verf op de voorkant en het voorraam is vervangen. Nog even wachten op het logo welke opnieuw verchroomd wordt, maar we rijden weer :)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2yltqhj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb het executive plus pakket. Maar met telefoon premium. Anders krijg je idd die houder op je dashboard. Wil je die niet, dan premium bestellen. Nadeel alleen dan is dat dat alleen goed werkt met nokia's en je kan helemaal niks met je telefoon als je auto hem heeft overgenomen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

TangLeFuzZ schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:39:
De 160pk highline met dakje zit nu al op januari 2010.

Zal dus wel maart worden dan..
Slik......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zucht..
Gisteren eens uitgerekend wat mijn jaarkilometrage nu eigenlijk is. Valt vies tegen door allerhande wijzigingen in mijn situatie. Denk rond de 22K per jaar. Dat betekent dat ik nu twijfel of ik mijn ' 06 Golf V GT TDI DSG niet in de verkoop moet zetten, en moet gaan kijken naar iets gelijkwaardigs, maar dan in benzine.
Maar ja, particuliere verkoop zal ook wel op zijn gat liggen denk ik zo '(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:09:
Zucht..
Gisteren eens uitgerekend wat mijn jaarkilometrage nu eigenlijk is. Valt vies tegen door allerhande wijzigingen in mijn situatie. Denk rond de 22K per jaar. Dat betekent dat ik nu twijfel of ik mijn ' 06 Golf V GT TDI DSG niet in de verkoop moet zetten, en moet gaan kijken naar iets gelijkwaardigs, maar dan in benzine.
Maar ja, particuliere verkoop zal ook wel op zijn gat liggen denk ik zo '(
Zie ook seq_uence in "Het grote Volkswagen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Werkt gewoon zonder die telefoonhouder. Mijn vader heeft dat ook in zijn Golf VI omdat hij die houder ook oerlelijk vond. Is dus gewoon mogelijk.
Tylen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:02:
[...]

Ik heb het executive plus pakket. Maar met telefoon premium. Anders krijg je idd die houder op je dashboard. Wil je die niet, dan premium bestellen. Nadeel alleen dan is dat dat alleen goed werkt met nokia's en je kan helemaal niks met je telefoon als je auto hem heeft overgenomen.
LG Viewty werkt ook zonder problemen, net als de SE Xperia X1 en een van de laatste HTC modellen. Maar idd alleen bediening via het volkswagen menu en niet via je telefoon zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door Wom op 16-03-2009 16:33 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wom schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:32:
[...]

Werkt gewoon zonder die telefoonhouder. Mijn vader heeft dat ook in zijn Golf VI omdat hij die houder ook oerlelijk vond. Is dus gewoon mogelijk.

[...]

LG Viewty werkt ook zonder problemen, net als de SE Xperia X1 en een van de laatste HTC modellen. Maar idd alleen bediening via het volkswagen menu en niet via je telefoon zelf.
Die werken allemaal niet hoor. Heb ze zelf getest. (in combinatie met t-mobile sim kaart want die geeft ook problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Tylen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:20:
[...]

Die werken allemaal niet hoor. Heb ze zelf getest. (in combinatie met t-mobile sim kaart want die geeft ook problemen)
Lijkt me zeer sterk dat de simkaart van invloed is op de compatibility met bluetooth setjes. In principe is er gewoon een standaard voor bluetooth handsfree/carkit. Ik heb zelf een Nokia 3109 en een Samsung SGH-950 en beide worden gewoon gepakt door mijn bluetooth carkit (geen VW, maar goed) dus het is echt niet zo dat een bluetooth kit alleen maar bepaalde modellen pakt en dat je voor andere modellen een andere kit moet hebben. Wel merk ik dat op 1 van de 2 telefoons de status van de accu niet wordt weergeven en op de andere niet de lijst met laatst gebelde nummers, maar dat zit denk ik in de software van de telefoon).

Zodra een dure telefoon zoals een Viewty niet fatsoenlijk bluetooth ondersteunt zou je misschien een update moeten doen.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Tylen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:20:
[...]

Eeuh.. jawel? Ik heb zelf de Viewty en kan zonder problemen bellen mét T-Mobile :? En ik heb niks van firmware updates oid moeten uitvoeren, telefoon zoeken adresboek inladen en bellen. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:10:
[...]

Lijkt me zeer sterk dat de simkaart van invloed is op de compatibility met bluetooth setjes. In principe is er gewoon een standaard voor bluetooth handsfree/carkit. Ik heb zelf een Nokia 3109 en een Samsung SGH-950 en beide worden gewoon gepakt door mijn bluetooth carkit (geen VW, maar goed) dus het is echt niet zo dat een bluetooth kit alleen maar bepaalde modellen pakt en dat je voor andere modellen een andere kit moet hebben. Wel merk ik dat op 1 van de 2 telefoons de status van de accu niet wordt weergeven en op de andere niet de lijst met laatst gebelde nummers, maar dat zit denk ik in de software van de telefoon).

Zodra een dure telefoon zoals een Viewty niet fatsoenlijk bluetooth ondersteunt zou je misschien een update moeten doen.
Oke ik probeer het nog 1 keer uit te leggen. Standaard bleutooth telefoonvoorbereiding die werkt wel ja. Maar de premium carkit van vag (zit ook in skoda etc) die werkt NIET. Die vereist rSAP (wat een ontwikkeling is van Nokia). En ja, er zijn telefoons die het er wel in hebben zitten maar die werken niet. Geloof mij nou maar, ik heb tig windows mobile telefoons er aan gehad. (allemaal mobile 6.1 en niet lager) en alle types Samsung (een vriendin van me merk daar dus kon ze allemaal testen). En alleen Nokia werkt goed. Heeft dus niks met het type bleutooth te maken maar meer de rSAP stack die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wom schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:36:
[...]

Eeuh.. jawel? Ik heb zelf de Viewty en kan zonder problemen bellen mét T-Mobile :? En ik heb niks van firmware updates oid moeten uitvoeren, telefoon zoeken adresboek inladen en bellen. Geen centje pijn.
Ik heb het over de PREMIUM carkit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Ja idd, dat je niet die houder hebt, dan praten we over precies hetzelfde :)
// nu lees ik je reactie hierboven, ga het vanavond nog een keer testen want dit vind ik wel heel maf. :S

[ Voor 41% gewijzigd door Wom op 17-03-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wom schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:54:
Ja idd, dat je niet die houder hebt, dan praten we over precies hetzelfde :)
// nu lees ik je reactie hierboven, ga het vanavond nog een keer testen want dit vind ik wel heel maf. :S
Heb je deze zwarte knopjes op je plafond?

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/golf-vi/IMAG0003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Tylen schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:38:
[...]

Oke ik probeer het nog 1 keer uit te leggen. Standaard bleutooth telefoonvoorbereiding die werkt wel ja. Maar de premium carkit van vag (zit ook in skoda etc) die werkt NIET. Die vereist rSAP (wat een ontwikkeling is van Nokia). En ja, er zijn telefoons die het er wel in hebben zitten maar die werken niet. Geloof mij nou maar, ik heb tig windows mobile telefoons er aan gehad. (allemaal mobile 6.1 en niet lager) en alle types Samsung (een vriendin van me merk daar dus kon ze allemaal testen). En alleen Nokia werkt goed. Heeft dus niks met het type bleutooth te maken maar meer de rSAP stack die erin zit.
Ah.. Dat puntje heb ik schijnbaar gemist. Mijn fout...

Wel lekker dan dat het beperkt werkt. Melden ze dat dan wel wanneer je deze bestelt? Lijkt me zeer lullig als je hoopt je telefoon er op te kunnen gebruiken en dat hij het weigert. Ik ken de BT handsfree alleen in de vorm van die "oortjes" en zoals ze nu in mijn auto zitten (Peugeot). Daar doen mijn beide telefoons het op, maar goed dat betreft ook 2 simpele telefoons (dus geen Windows Mobile en dergelijke).

Dus het is zo dat het genoemde pakket wel via bluetooth werkt, maar dat er weer een extra "layer" overheen zit waardoor het maar beperkt werkt (ik geloof dat ik dat wel eens eerder heb gehoord bedenk ik me nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Tylen schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:03:
[...]

Heb je deze zwarte knopjes op je plafond?

[afbeelding]
Yup, naja niet ikzelf maar mijn vader. Ik heb zelf een Golf V.

Had het in zijn VI getest omdat hij het zelf niet aan de praat kreeg met zijn explosief vrije GSM van Chinees fabrikaat (goh, verrassend). En hij wilde weten of de unit wel werkte vandaar dat ik getest heb voor hem zodat hij naar zijn baas kon gaan om een andere gsm aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tylen schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:38:
[...]

De Skoda carkit kan *wel* gewoon bluetooth aan.

via je dealer de BT module voor een Skoda laten betsellen en inbouwen en klaar ben je.
De BT van Skoda en VW zijn identiek op het protocol na; de Skoda kan 'gewoon' BT en de VW kan alleen RSAP.

een andere oplossing is de Fiscon BT set.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:37:
Busje is weer thuis, nadat ze eind januari klaar was in de resto heeft ze tijdens de 750km controle last van sproeten gekregen (tegenligger verloor lading tijdens een testrit, lading was iets van grit wat je op asfalt strooit).

Ze is toen gelijk naar de Schademeester gebracht en heeft dus weer een vers laagje verf op de voorkant en het voorraam is vervangen. Nog even wachten op het logo welke opnieuw verchroomd wordt, maar we rijden weer :)

[afbeelding]
Aircooled FTW!

Mijn kever (aan het restaureren nu ;) );
Afbeeldingslocatie: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/73891.jpg

Roest impressie;
Afbeeldingslocatie: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/74042.jpg

Chassis before;
Afbeeldingslocatie: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/74204.jpg

After;
Afbeeldingslocatie: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/78082.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/78085.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/78087.jpg

Blokje;
Afbeeldingslocatie: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/77514.jpg

Nog een lange weg te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel lang zo te zien >:)
Maar wel gaaf als je het net zo krijgt als hjs.
Ik zou het zoiezo niet kunnen.
/me mompelt iets over had ik nou toch maar autotechniek gekozen op de lts i.p.v. electrotechniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:47:
[...]

Heel lang zo te zien >:)
Maar wel gaaf als je het net zo krijgt als hjs.
Ik zou het zoiezo niet kunnen.
/me mompelt iets over had ik nou toch maar autotechniek gekozen op de lts i.p.v. electrotechniek
Autotechniek heb je niet nodig bij een kever hoor :+
De techniek is super simpel en ik kan het zelfs (met Bouwkunde :P )

Het is vooral een kwestie van doorzetten.
En er zijn heus wel momenten dat je er keihard doorheen zit en dat je het niet meer ziet zitten.
Maar daar moet je doorheen bijten :)

Ik zou hierna nog graag een T1 spijlbus doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is echt goed rot, maar valt me op dat er steeds meer mensen zijn die hun oude kever opknappen en er zijn loei veel ook nederlandse sites die spullen aanbieden. :P

Wel tof, hou ons op de hoogte, altijd leuk om zoiets te volgen!
En succes ermee uiteraard! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:53
Eind deze week hoop ik een VW Polo 1.4 16v Turijn uit 2006 gekocht te hebben. Enige wat ontbreekt is een mooie radio! Nu ben ik op zoek naar een radio die een beetje past in het interieur van de Polo (blauwe dashboard verlichting etc)? Iemand enige tips, via google kon ik weinig tips etc. vinden!? Bedankt alvast!

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenGans op 01-04-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:30:

Ik zou hierna nog graag een T1 spijlbus doen >:)
Ga maar sparen, die dingen zijn duur :D

Maar goed bezig met je kever _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vandaag moet hij op de oprit afgeleverd worden, de nieuwe VI van mijn vriendin. Ik moet om 1300 weg tot 1900, en wanneer komtie? Juist, om 14.00 uur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

UltraSub schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:39:
Vandaag moet hij op de oprit afgeleverd worden, de nieuwe VI van mijn vriendin. Ik moet om 1300 weg tot 1900, en wanneer komtie? Juist, om 14.00 uur :(
Zolng hij maar niet zo op de oprit staat :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/golf-vi-jeroen/30032009065.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
JeroenGans schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:51:
Eind deze week hoop ik een VW Polo 1.4 16v Turijn uit 2006 gekocht te hebben. Enige wat ontbreekt is een mooie radio! Nu ben ik op zoek naar een radio die een beetje past in het interieur van de Polo (blauwe dashboard verlichting etc)? Iemand enige tips, via google kon ik weinig tips etc. vinden!? Bedankt alvast!
Bij de dealer hebben ze voornamelijk Pioneer-radio's met dezelfde kleur verlichting van display en knopjes, heb er zelf al jaren 1, en staat wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Tylen schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:36:
[...]

[afbeelding]
Holy crap zeg! Zijn ze nou ook al geinteresseerd in de standaard radio's?? :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Echt standaard is een RNS-510 niet hoor :P

Afbeeldingslocatie: http://i243.photobucket.com/albums/ff306/bolle2/auto/079f3faf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Oow, een RNS510 :P
Sja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is echt zwaar klote. :(

Kijken of je op marktplaats zo een kan vinden vlak bij jouw in de buurt, grote kans als die persoon meerdere van dat soort radio's heeft dat het idd gestolen goed is!

Buurvrouw hier tegen over had hetzelfde met haar golf, tot 3 maal aan toe!
Ook via marktplaats achter de verkoper van het gestolen spul gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja ach en dan? Bewijs maar dat hij van mij is, ik weet het serienumemr niet. Oke misschien te achterhalen via VW/PON. Maargoed. Dat is iets voor de verzekering. Ga ik me handen niet aan vuil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tja, als je het maar vergoed krijgt en een zelfde radio krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat wel, maar een alarm moet er ook maar ingezet worden door ze, anders blijft ik elke twee maanden een nieuwe claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is ook weer waar, laat je het door je dealer doen in combinatie met een compleet systeem of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Had ie nou maar in de garage gestaan ja, echt zwaar klote zoiets :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:42:
[...]

Had ie nou maar in de garage gestaan ja, echt zwaar klote zoiets :N
In de garage staan me motoren. ;) Maar het zuigt wel idd. Maar komt allemaal wel goed. Nieuwe systeem (RNS510) is weer besteld. Komt als het goed is eind volgende week erin. Alarm zij ze nog mee bezig. Maar dat hoop ik snel te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
[...]

[afbeelding]
Op navigatieforum klagen ze er ook over, de RNS510 staat hoog op de jatlijst :(. Ik snap werkelijk niet waarom VW die dingen niet wat 'vaster' inbouwbaar maakt en de codering niet veel beter maakt. Als een dashboard en motormanagement met elkaar moeten kunnen praten qua startonderbreking, dan kun je toch ook wel iets maken dat je RNS matcht met je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is het in alle VW's zo dan ?
Ik dacht begrepen te hebben dat juist in de Passat de RNS510 het meest makkelijk te verwijderen zou zijn.
Probleem is: je kunt 'm bij wijze van spreken wel vastkitten enzo, maar daar komen ze pas achter als je raampje al ingetikt is.

* Koffie maandag eens bellen met de dealer wat de levertijd is, want de Passat zou nu toch echt een keer besteld moeten zijn *O*

edit:
quote: Cheveyo
Je moet je voorstellen dat je; s'morgens naar je wagen loopt samen met je kleintje van 2 om hem naar school te brengen.... raam eruit... en dan? Kind in de wagen raam open... glas scherven overal... zelfs in zijn kinderstoel.... vond ik laatst nog glas van een eerdere inbraak... nee ik ben het echt effe helemaal zat!

Ik heb nu alles netjes gemonteerd een nieuw alarm systeem erin... en de achterkant van mijn Nav rondom beplakt met zeeeeer scherpe mesjes... verder heb ik hem vastgemaakt met een stuk staalkabel dit voor de zekerheid dat ze hem niet aan de voorkant pakken maar aan de achterkant en dan rats... diepe snijwonden! Lekker voor ze! Moeten ze maar met hun poten van mijn spullen afblijven... de politie doet er ook niets aan want die komen niet voor een auto-inbraak...! Zelfs niet als het boeven gilde zo brutaal is geweest om mijn deuren te barricaderen"echt gebeurt; twee bankjes voor mijn deur vastgemaakt met touw aan mijn deurklink zodat de deuren niet open konden" voor het geval ik ze zou horen en naar buiten zou stormen…want reken maar dat als ik 1 van die gasten te pakken krijg….!

Ik heb liever dat ze bloeden dan dat ze weer mijn Nav eruit jatten… ik heb leren bekleding dus dat veeg ik er zo weer af!

Anyway… ik weet niet of het verstandig is om dit te posten maar ik ben het gewoon helemaal zat dat iedere keer mijn raam eruit geslagen is.. hoop glas.. schade en ellende met de verzekering... aangifte enz enz….!
_O_

[ Voor 65% gewijzigd door Koffie op 04-04-2009 08:25 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

zeef schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 01:11:
[...]

Op navigatieforum klagen ze er ook over, de RNS510 staat hoog op de jatlijst :(. Ik snap werkelijk niet waarom VW die dingen niet wat 'vaster' inbouwbaar maakt en de codering niet veel beter maakt. Als een dashboard en motormanagement met elkaar moeten kunnen praten qua startonderbreking, dan kun je toch ook wel iets maken dat je RNS matcht met je auto?
Ik ben niet meer zo onder de indruk van de startblokkering sinds de Fabia van mijn ouders gestolen is door 'm te starten en ermee weg te rijden midden in de nacht. Als het gilde ergens de zinnen op heeft gezet krijgen ze het toch wel, en ze zijn tegenwoordig net zo handig als de monteurs bij de dealer. Je zou er bijna wat van gaan denken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 01:11:
[...]

Het kan ook wel, er kan veel meer binnen het motermanagement van VW (dus ook alle andere merken binnen de VAG groep).

Als een tuner als APR het voor elkaar krijgt om verschillende programma's erin te zetten waarbij het ene programma bijvoorbeeld meer voor alle daags rijden is en de ander voor maximale tuning en dan ook nog eens een security lockout maakt zelfs als de sleutels erin zitten, kan je drukken op het pedaal en je krijgt em toch niet weg.
Bosch MED 17 EMCS Program Switching

Maar het is kinderlijk simpel, een paar torx schroefjes losmaken, ISO connectors los en dag RNS510 ;(
Natuurlijk zijn er ook dieven die de auto compleet meenemen, tja daar is niks tegen bestand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Ik vind die scheermesjes oplossing op de achterkant wel een goeie, lekker medieval >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:53
Jeuj! Afgelopen week een VW Polo 1,4 55kw Turijn aangeschaft (Bj 2006, km. stand: 39.000)! Winter red kleurtje, dus mag me nu ook scharen onder het VW Topic! Enkel nadeel van VW tot nu toe. Standaard geen radio? Dus een Pioneer 2000BEH o.i.d. erin! Hopelijk kan ik hem vrijdag ophalen, foto's volgen! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hah! Die scheermesjes. Het maakt veel goed als je 's morgens bij je auto komt, ziet dat er is ingebroken, maar je radio hangt er nog met een hoop bloed. Zal ze leren.

(of ze trappen je hele auto in elkaar omdat ze pissig zijn :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Koffie schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 08:03:
* Koffie maandag eens bellen met de dealer wat de levertijd is, want de Passat zou nu toch echt een keer besteld moeten zijn *O*
Wij hebben hem in de zelfde week besteld, en ik mag hem vrijdag as ophalen :-)

Passat Variant Highline 1.8 automaat
Deep black met alcantara pure beige (zwarte voermaten)

pdc voor + achter, & camara
Licht en zicht II
Aluminium look decorinleg
Bi-xenon
rns510 + sound pakket
memorypakket
executive plus pakket
secure pakket

en dankzij jou: Fiscon plus/pro, waarvoor dank :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat is Fiscon plus/pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
Een BlueTooth module die meer merken en types ondersteund dan de BT module die VW kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Ik geloof dat ik me hier ook mag melden. Rij dagenlijks ongeveer 120 zakelijke kilometers in een volkswagen LT 46 met een 3,20 meter hoge bak als opbouw en laadklep. Subtiel autotje om de oude binnensteden van de regio noord kennemerland onveilig mee te maken ;)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
http://www.volkswagen.nl/...nload/prijslijst/golf.pdf

Hebben jullie de nieuwe lijst met kleuren gezien? (pagina 30)

Mijn god, ik denk dat ik toch niet meer voor Deep Black ga... Wat een bizar grote lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:35:
http://www.volkswagen.nl/...nload/prijslijst/golf.pdf

Hebben jullie de nieuwe lijst met kleuren gezien? (pagina 30)

Mijn god, ik denk dat ik toch niet meer voor Deep Black ga... Wat een bizar grote lijst.
Zelfs KLM blauw 9522, _O-
Ja, je kan het zo gek niet bedenken, Bugatti heeft dat ook, kijk maar eens hoeveel combinaties de Veyron heeft.
Ik zou zelf voor de fel oranje metallic gaan, toch staat dat er niet bij, ik denk dat 9923 Copper Orange Metallic misschien in de buurt komt, maar dat zou ik moeten zien.
Jammer dat je die kleuren niet allemaal kan testen in de configurartor, maar misschien komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb trouwens nu voor mij de nieuwe folders van de nieuwe golf liggen, en op de rai in de nieuwe golf gti gezeten, wat een prachtbak eigenlijk. Lekker strak model is het geworden. :)

Edit: de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00220.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00221.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00224.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00222.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00223.jpg
En super zittende stoelen:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00225.jpg
In het rood ook echt zeer mooi, interieur is ook erg mooi, lekker old scool printje, mooi stuur, middenconsole en tellerbak is echt schitterend, vind het een super auto. Uitlaat toont ook erg mooi. :P

[ Voor 67% gewijzigd door Joopieboy op 10-04-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:35:
Ik heb trouwens nu voor mij de nieuwe folders van de nieuwe golf liggen, en op de rai in de nieuwe golf gti gezeten, wat een prachtbak eigenlijk. Lekker strak model is het geworden. :)
2.0 TSI 210 PK ? :P
Kan er allemaal leuk uitzien, de stoelen vind ik not done in een GTI, dat moeten gewoon sportstoelen zijn.
En de hamvraag, rijdt ie net zo goed als de V ?

Maar ik zou er maar wat graag in rijden als ik het geld ervoor had :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hier nog een, proefritje zou mij ook geen verkeerd idee zijn.

Maar zie ik het verkeerd of zijn dit al sport stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat zijn sportstoelen, alleen vind ik de kleur verschrikkelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 08:03:
Dat zijn sportstoelen, alleen vind ik de kleur verschrikkelijk :X
Nee, het ruitjes patroon is gewoon not done, de kleur is opzich wel ok, maar ik zou ze een stuk donkerder nemen en liever de stoelen uit de V of de stoelen uit de R32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm die ken ik niet, maar ik vond dit wel tof. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Mijn RNS510 is na drie dagen al uit mijn nieuwe Passat Variant gejat. Ongelooflijk dat Volkswagen de systemen zo makkelijk te demonteren maakt.

Before:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3366/3434269730_5b0717475b.jpg?v=0

After:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3570/3441206054_d52a4cceda.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3618/3441207934_1f2018a616.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3603/3440393867_723eb4f0bf.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3408/3441209146_415a284bb8.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3394/3441211444_0948fdb790.jpg?v=0

[ Voor 56% gewijzigd door HellBeast op 16-04-2009 09:01 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:05:
[...]

Nee, het ruitjes patroon is gewoon not done, de kleur is opzich wel ok, maar ik zou ze een stuk donkerder nemen en liever de stoelen uit de V of de stoelen uit de R32.
??? Ruitjespatroon dat hoort toch juist in een GTI. Ik vind dat vet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
HellBeast schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:47:
Mijn RNS510 is na drie dagen al uit mijn nieuwe Passat Variant gejat. Ongelooflijk dat Volkswagen de systemen zo makkelijk te demonteren maakt.
Damn, dat is balen!

Ik zal ook een before foto maken nu het nog kan ( hij is 6 dagen oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Before:

[afbeelding]

After:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
;( Om te janken!
Serieus, ongelovelijk!

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Joopieboy schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:35:

Edit: de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00220.jpg
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En super zittende stoelen:
[afbeelding]
In het rood ook echt zeer mooi, interieur is ook erg mooi, lekker old scool printje, mooi stuur, middenconsole en tellerbak is echt schitterend, vind het een super auto. Uitlaat toont ook erg mooi. :P
Zie ik dat nu goed, xenon koplamp units? Ik ben benieuwd of de serieproductie units er ook zo uit gaan zien :9

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vraagje.. Van de zomer met de Golf VI naar Toscane. Moet absoluut een dak koffer hebben.
Heb ik dat eens bekeken, maar hoe maak je zo'n ding in godsnaam vast? Vroeger zag je nog wel eens van die sleufjes in het dak, waar de dakdragers in bevestigd werden. Met het huidige strakke plaatwerk zie ik geen enkele mogelijkheid om die dingen te bevestigen. Kan het niet standaard, of ben ik gewoon blind?

/edit
Van de VW site:
Afbeeldingslocatie: http://www.volkswagen.nl/media/images/volkswagen/Volkswagen_rijders/Service_en_Aftersales/Accessoires/Exterieur/Allesdragers/thule-allesdrager-alu_331.jpg

Maakt dat nou geen krassen?? En dan nog, ik zie niet hoe te bevestigen..

[ Voor 25% gewijzigd door UltraSub op 16-04-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

UltraSub schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:10:
Vraagje.. Van de zomer met de Golf VI naar Toscane. Moet absoluut een dak koffer hebben.
Heb ik dat eens bekeken, maar hoe maak je zo'n ding in godsnaam vast? Vroeger zag je nog wel eens van die sleufjes in het dak, waar de dakdragers in bevestigd werden. Met het huidige strakke plaatwerk zie ik geen enkele mogelijkheid om die dingen te bevestigen. Kan het niet standaard, of ben ik gewoon blind?

/edit
Van de VW site:
[afbeelding]

Zover ik weet zijn er ook systemen die je klemt tussen je deur. Misschien is dat hier ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
zoals ook in het andere topic gemeld, tot in hoeverre is dit de fout van VW? Een junk die zal altijd proberen dat ding er uit te rammen.

Beter trekken ze hem er zo uit dan dat je hele dashboard kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:10:

/edit
Van de VW site:
[afbeelding]

Wss zoals je ziet bij t achterste voetje, dat ding dat naar beneden steekt

Die zal hoogstwaaschijnlijk tussen je deur gaan klemmen, aan beide kanten zodat ie geen kant uit zal kunnen
Voetjes zullen ook wel van rubber zijn en niet compleet metaal, om krassen te voorkomen
Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.