“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 35% gewijzigd door Boeie op 07-01-2009 11:35 ]
Op de weg ging het wel aardig, gewoon rustig aan en rustig door bochten en door rotondes, alleen hier achteruit de oprit op, door een geultje, omhoog de stoep op, weer over een randje en dan de oprit op vond ie minder. 1e keer rustig aan indraaien en achteruit, bleef ik slippen op het 1e drempeltje, vooruit laten rollen, aanloopje, achteruit en hop over de 1e hobbel, toen bleef ik slippen bij het drempeltje, weer iets laten rollen en met een aardige stoot gas de oprit op.
En nu staat ie er zo bij:

Super vies, met wit uitgeslagen plekken van de pekel, ijs hangt onder de auto, maar geen zin om hem te wassen haha.
Maar rijd wel echt super die touran, ben er best blij mee.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hah! Dat ga ik inderdaad doen ja. Breng maar offerte uit, dan zeggen dat het lease wordt.Gluten Parody schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:49:
Kun je niet eerst offerte vragen, en daarna pas melden dat je wilt leasen?
Zallie niet blij mee zijn
Bij de lease valt er amper nog iets af te lullen, bij prive kun je zo 8% van de prijs af lullen.
Heeft geen enkel nut dus. Gewoon zeggen je een leasebak nodig hebt, en dat je niet eet via welke leasemaatschappij maar dat deze waarschijnlijk de normale kortingen hangteren.
Je mag dan blij zijn als je 400 - 500 aan accesoires mag uitzoeken.
Tijd voor een nieuwe sig..
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ok.. kan ik begrijpen.Koffie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:05:
Er zit nogal een verschil tussen 'normaal' en lease he
Bij de lease valt er amper nog iets af te lullen, bij prive kun je zo 8% van de prijs af lullen.
Heeft geen enkel nut dus. Gewoon zeggen je een leasebak nodig hebt, en dat je niet eet via welke leasemaatschappij maar dat deze waarschijnlijk de normale kortingen hangteren.
Je mag dan blij zijn als je 400 - 500 aan accesoires mag uitzoeken.
Maar wie kan me dat uitleggen:
In de brief die ze krijgt staat: "VW kunt u maar bij een paar dealers waar wij afspraken mee hebben bestellen. Dit levert voordeel op, wat u als berijder ten goede komt"
En van dat laatste geloof ik dus geen snars.
Let op:
Auto kost catalogus 30K. Normaal lul je die naar 28K, ik zeg maar wat.
Leasebak, catalogus 30K meeneemprijs 30K.
Ik snap het niet? 1. ik zie geen voordeel voor de berijder, alleen voor de leasemij. 2. ik zie geen voordeel voor de dealer?
De leasemaatschappij heeft vaste afsrpaken met de dealer. De leasemaatschappij is hierdoor goedkoper uit dan bij andere dealers.
De dealer heeft bindende klanten, dus hij heeft omzet (en waarschijnlijk ook nog het onderhoud).
De eigenaar (lees : jou baas) betaald vanwege de hogere aanschafkorting een lager leasebedrag.
De enige die er niet bij wint ben jij
Ik zou er ook van balen, maar enigzins wat korting op accesoires of andere leuke cadeautjes zijn een gunst van de dealer, hij *hoeft* het niet te doen.
Een willekeurige dealer kan de deal verliezen op een carkit (wat bij mij min of meer gebeurde, de dealer wilde niets inbouwen omdat het bedrijf waarmee ze werken geen spullen van de klant zelf wilde inbouwen). Prima, maar dan koop ik 'm dus niet daar.
Risico van het vak voor de dealer. Dat zal dus bij de dealer waar jij moet halen niet gebeuren. Jij *moet* nu eenmaal daar kopen.
Je enige kans zit er nog in dat je blijkbaar bij een aantal dealers terecht mag, geeft je nog iets van onderhandelingsruimte (tenzij het een keten is
Maar met een paar honderd euro aan wat accesoires zal je het echt wel gehad hebben.
Ze heeft besteld:
Golf VI 1.4TSI 122PK DSG Highline
Dynamic en licht/zicht pakket.
Waar ze nu nog achteraan moet; de dealer bracht een offerte uit die uit kwam op 29700.
Zij moet een formulier invullen voor Leaseplan, en daarbij de offerte volgen. Echter ze moet de prijs van de extra's invullen, en dat betekent voor haar:
Dynamic pakket: 750 euro
Licht en zicht: 215 euro
Pareleffect lak: 550 euro
Ze vult dus in wat er aan catalogus prijs staat in haar "shortlist" van haar werkgever. Daar telt ze de bovenstaande opties bij op, en dan komt haar totaal catalogusprijs uit op 31200. En dáár gaat ze dus bijtelling over betalen. Jaja, dikke tam, want als de offerteprijs 29700 is, zou dat eigenlijk moeten zijn waar ze bijtelling over moet betalen. Omdat er in die prijs waarschijnlijk overal leaseplan korting op is toegepast, en zij die totaal korting dus niet kan relateren aan haar 3 extra's, komt haar catalogus prijs hoger uit, dan leaseplan hem voor aanschaft.
Ik zeg: navragen! Niet netjes!
To be continued
End of storyDe bijtelling wegens privé-gebruik van de auto van de werkgever is uitgedrukt in een percentage van de cataloguswaarde van de auto op de datum van eerste registratie van het kenteken van de auto. Onder cataloguswaarde wordt verstaan: de bruto adviesprijs van de importeur, inclusief BTW en BPM en inclusief marge voor de dealer, maar zónder aftrek van kortingen die een dealer verleent.

Thanks, hoeft ze niet meer te bellen, naar aanleiding van jouw quote. Dat wist ik niet. Ik dacht (stom) dat de catalogus waarde de prijs was die je betaald hebt (dus offerte). Maar ja, waarom zou je het dan ook cataloguswaarde noemen. Doh...

Al kun je de auto kopen met 15.000 korting, je krijgt de volle mep aan de broek.
Daarom is het voor de berijder ook totaal niet interresant om korting op de verkoopprijs te bedingen maar juist gratis accesoires die niet op de catalogusprijs komen.
Wat was er nou precies gebeurd? De trillingsdemper bij de krukaspoelie was eraf gevlogen tijdens het rijden, dus die was foetsie. De demper zelf hing nog ergens aan een riem onder de auto. De riem naar de dynamo zat daardoor ook dubbel en de stuurbekrachtigingsriem lag eraf.
Die was door een vorige eigenaar helaas niet goed vastgezet dus... maar wat ben ik dol op dit wagentje en wat een vermogen levert hij! Hij staat nu binnen, de APK wordt geregeld, er komt een beter (GTI) uitlaatsysteem onder, onder de kap worden wat tie-wraps vervangen door nette beugels. Preventief worden ook alle riemen vervangen en krijgt hij een grote beurt, zodat hij er weer een hele tijd tegenaan kan. Er komt ook een mooie nieuwe mattenset in.
Eind deze maand moet ie klaar zijn, zodat hij volop gebruikt kan gaan worden deze zomer.
Ik lees net dat Michel @ Zeypveld Motorsport zn Golf 4 R32 heeft opgehaald bij JD Engineering.
Het jammere is dat de turbo geklapt is. Leuk is wel om te horen dat ie ondanks dat wel 427pk en 630nm heeft gehaadl en er dus nog een klein beetje rek in zit.
Turbo gaat eraf en word gereviseerd en ik hoop dat het ding snel weer rijd
Specs:
Opgeboord naar 3.3 liter.
JE Custom zuigers erin, compressie 8,8:1
Krukas+vliegwiel gebalanceerd
zuigers/ drijfstangen uitgewogen
Versterkte lagers in de drijfstangen
Stalen 1 massa vliegwiel
Sintermetaal koppeling
Turbonetics 60-1 Hifi Watergekoelde turbo, met externe waste gate
610cc Siemens Deka injectoren @5 bar
dubbele benzine pomp met 10mm leidingen
Shortshifter
Apexi AVC-R Boostcontroller
Chip op maat bij JD engineering
Ik hoop dat ie snel weer rijd kerel
Voor de Golf V kan ik ze wel vinden op de site, maar nét de foto die ik wil zien heeft een red cross
Iemand die weet hoe een duitser dit noemt bij de weg? Kan ik eens op ebay.de gaan zoeken
Hey thanks!!Koffie schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:57:
Sunnyboys / Sonniboys
Wat me opvalt op eBay, heel veel Kamei stuff. Niks origineel VW. Zijn het dezelfde?
/edit
Zijn niet dezelfde. Zit een klik systeem bij. Dus eerst klikkers monteren, dan de Sunnyboy er in klikken.
Voordeel: raam kan open
Nadeel: kliksysteem
[ Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 18-01-2009 12:55 ]
Verwijderd
Je kan nog veel meer uit een R32 halen, maar dan moet je wel bi-turbo gaan, 600+ pk is haalbaar, maar dan moet je naar de grote jonges in de US zoals HPA.Speedlink schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:11:
Ik lees net dat Michel @ Zeypveld Motorsport zn Golf 4 R32 heeft opgehaald bij JD Engineering.
Het jammere is dat de turbo geklapt is. Leuk is wel om te horen dat ie ondanks dat wel 427pk en 630nm heeft gehaadl en er dus nog een klein beetje rek in zit.
Zoals je daar ziet haalt hun single FT kit al 450 pk, dus dat moet hij dan ook wel kunnen halen.
Nee hoor, zowel diesels als benzine kan je met een DSG7 bak krijgen.Boeie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:34:
Alleen benzine tot een bepaald koppel heeft de DSG7. Anders kan de bak het niet aan. Mochten ze een diesel maken die onder de 250nm zit met zijn koppel kan er wel de DSG7 bak in.
http://www.autoblog.com/2...-euro-golf-and-golf-plus/
kijk hier ook eens; http://seddes.nl/carshade...wagen1.php?products_id=32UltraSub schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:50:
[...]
Hey thanks!!
Wat me opvalt op eBay, heel veel Kamei stuff. Niks origineel VW. Zijn het dezelfde?
/edit
Zijn niet dezelfde. Zit een klik systeem bij. Dus eerst klikkers monteren, dan de Sunnyboy er in klikken.
Voordeel: raam kan open
Nadeel: kliksysteem
Is een NL shop
Ik heb ook eens een Touran 1.6 gereden en was behoorlijk verrast. Hij rijdt fijn, en voor een 1.6 in zo'n auto nog behoorlijk pittig, maar wel verre van snel. Maar hij komt zeker goed mee. Die 1.6 heeft wel een behoorlijke compressie dus er gaat wel euro 98 in als ik mij niet vergis. De stoelen vond ik echter wat minder, behoorlijk hard. Ook is het interieur, tsja, beetje typisch el cheapo VW. Plastic, saai en zonder emotie. Ook niet echt stil op de snelweg, en over de geluidsinstallatie was ik ook niet helemaal tevreden. Reed verder wel ok dat dingJoopieboy schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:44:
Maar rijd wel echt super die touran, ben er best blij mee.
Is er ergens een site of document waar ik meer kan lezen over de PON ABT tuning? Het staat echt nergens op de VW/Audi sites. En wat ben je ongeveer kwijt om tv te krijgen op de RNS 510?Koffie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:24:
[...]
Daarom
Ik hoop dat met een week PZ eruit is met alle offertes rondom de passat zodat 'ie besteld kan worden.
Dit is 'm uiteindelijk geworden (vrijwel niet gewijzigd tov wat ik al eerder gepost had volgens mij)
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 103kW DSG Highline
Arctic blue zilver
Executive Plus pakket
MDI
Chiptuning ABT
Fiscon BT
Kufatec IMA-BOX
Kufatec TV Free
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 02-02-2009 16:42 ]
Ik rij op 95, maar op v power doet ie iets pittiger aan dat klopt.Exigence schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:13:
[...]
Ik heb ook eens een Touran 1.6 gereden en was behoorlijk verrast. Hij rijdt fijn, en voor een 1.6 in zo'n auto nog behoorlijk pittig, maar wel verre van snel. Maar hij komt zeker goed mee. Die 1.6 heeft wel een behoorlijke compressie dus er gaat wel euro 98 in als ik mij niet vergis. De stoelen vond ik echter wat minder, behoorlijk hard. Ook is het interieur, tsja, beetje typisch el cheapo VW. Plastic, saai en zonder emotie. Ook niet echt stil op de snelweg, en over de geluidsinstallatie was ik ook niet helemaal tevreden. Reed verder wel ok dat ding
Stoelen vind ik erg fijn zitten en goed instelbaar, dashboard en afwerking vind ik erg netjes, mooie sierlijsten en alles, maar wij hebben ook een erg luxe versie. Audio is ook een van de uitgebreidste pakketten en klinkt in mijn oren toch wel erg goed! Maar goed, de standaard radio van kennissen van ons klinkt idd stukken minder dat klopt.
Maar hij bevalt nog steeds erg goed, alleen op een glad heuveltje hier in limburg is de esp af en toe wat irritant snel, vaak kan je niet zonder lichte wielspin omhoog komen en als de esp dan inkomt dan kom je nog niet omhoog. Zeker nu met dat gladde en met de aangevroren zooi op de weg.
Dat zal dan de TCS zijnJoopieboy schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:31:
Maar hij bevalt nog steeds erg goed, alleen op een glad heuveltje hier in limburg is de esp af en toe wat irritant snel, vaak kan je niet zonder lichte wielspin omhoog komen en als de esp dan inkomt dan kom je nog niet omhoog. Zeker nu met dat gladde en met de aangevroren zooi op de weg.
Ow ja, ook nog "W on". Ook handig in de winter. Haalt beetje felheid uit blok en versnellingsbak.
TCS= Traction Control System (tractiesysteem bij doorglippen bij optrekken).
ESP= Elektronic Stability Program (link)
Vind het dus niet gek dat je denkt dat er weinig gebeurt, omdat dat de ESP bij heftige situaties pas vrijkomt
TCS is daarentegen wel ideaal om die te kunnen controleren met glad weer, al heb ik hem altijd aan (ik heb er een aparte button voor (seat leon =/ vw golf)), dat is dus voor de tractioncontrol. Muchos fun bij glad weer om die uit te zetten.
Maar zal idd wel met gevoel en wat meer ervaring te maken hebben.
Ik zou als ik Koffie was m'n dealer vast waarschuwen dat ie een nieuwe koppeling op voorraad neemtPWM schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:40:
[...]
Is er ergens een site of document waar ik meer kan lezen over de PON ABT tuning?
[ Voor 13% gewijzigd door J0YR1D3R op 03-02-2009 22:21 ]
TCS staat sowieso uit bij mij.dnhelle schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:40:
Nope, gevoel hebben met wegrijden. Die systemen zijn er niet voor niets. (Hence, de ESP)
TCS= Traction Control System (tractiesysteem bij doorglippen bij optrekken).
ESP= Elektronic Stability Program (link)
Vind het dus niet gek dat je denkt dat er weinig gebeurt, omdat dat de ESP bij heftige situaties pas vrijkomtDaarbij overrulet die ook de TCS.
TCS is daarentegen wel ideaal om die te kunnen controleren met glad weer, al heb ik hem altijd aan (ik heb er een aparte button voor (seat leon =/ vw golf)), dat is dus voor de tractioncontrol. Muchos fun bij glad weer om die uit te zetten.
even snel optrekken kan nog wel, maar bij overschakelen naar de 2 is in 90% van de gevallen het vermogen weg
(iets met wheelspin in de 2)
Audi S3
Mijn zusje kan van haar buurvrouw een Volkswagen Golf Cabrio uit 1999 overnemen met 50.000km (of mile..) (het is in England, maar het is een importer uit NL) overkopen. Het is een 2.0.
Zijn er zo aandachtspunten en is dit een leuke wagen? Volgens mij niet de goedkoopste in variabele kosten.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Wat een beauty

Dat wit staat op de nieuwe scirocco ook erg goed moet ik zeggen, zie regelmatig vanuit maaseik zo een rijden, toch erg mooi!
Erg mooie auto, doe er voorzichtig meeTylen schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:01:
Afgelopen Dinsdag me nieuwe speeltje opgehaald
Wat een beauty
[afbeelding]
Ik heb mijn auto ook weer terug, nadat ik met 60 km/h met m'n rechter voorwiel op een boom ben geknald. De aandrijfas en de velg waren krom, voor de rest heeft de garage niks kunnen vinden
NOSIG
Nu ben ik op zoek naar wat voor mij de ultieme configuratie is, en op dit moment ben ik aardig druk met de juiste velgen.
Ik kwam zojuist dit plaatje tegen (uiteraard geen 6, maar het gaat ff om de kleuren):

Ondanks dat ik eigenlijk een zwarte Golf wilde, werd ik toch wel aardig verliefd op de kleuren combinatie van bovenstaande.
Zo'n subtiel gekleurd randje in de velg is wel erg stoer. Ik heb alleen geen flauw idee welke velg het is. Heeft iemand een idee? Op de 'flickr pagina' staat ook niet veel info.
De velgen die ik na enige speurtocht heb kunnen vinden en er aardig op lijken zijn de Raderwerks Mten80, maar voor mijn gevoel is die gekleurde rand op bovenstaande foto een stuk dikker dan bij deze velgen:

[ Voor 79% gewijzigd door Dentheman op 14-02-2009 02:05 ]
Zie ondertitel
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ben er ook nog niet over uit of ik voor 160pk zal gaan of niet.
Het liefst wil ik het volgende:
- highline
- dsg
- 160pk
- pareleffect lak
- 5 deurs
- dynamic pakket
- 18" velgen van ander merk dan volkswagen
Alleen is dit totaalplaatje net iets te duur. Twijfel nu of ik voor de 122 zal gaan icm de rest van wat er staat, of bijv. eerst die 18" te laten zitten en gewoon standaard banden te nemen, zodat ik wel voor de 160 kan gaan, en vervolgens later zelf een keer 18" met banden bij zal halen.
Kijk, velgen/banden zet je er later zo bij onder, van 122 naar 160 gaat niet zomaar. Ja chippen kan natuurlijk, maar dat zal ik na 1 of 2 jaar sowieso wel doen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hangt ook van je banden af, sommige banden hebben een speciale velgbeschermer die om de rand van de velg hangt (Toyo Proxes heeft dat iig).SeatRider schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:29:
Ik ben persoonlijk meer voorstander van velgen waarbij de banden buiten de rand van de velg uitsteken. Dan kun je je auto nog eens door je vriendin laten besturen zonder dat daarna de happen uit je velg zijn.
Wat je soms ook ziet zijn opgetrokken banden, waarbij de velg veel te breed is voor de band. Ten eerste vind ik het lelijk, maar voor de prestaties en levensduur van je banden kan het ook nooit goed zijn.
Verwijderd
Ik zou inderdaad dan de velgen even laten zitten, meer pk's = meer funTangLeFuzZ schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:01:
Kijk, velgen/banden zet je er later zo bij onder, van 122 naar 160 gaat niet zomaar. Ja chippen kan natuurlijk, maar dat zal ik na 1 of 2 jaar sowieso wel doen.
Chippen kan gelijk al door de inhouse ABT chip optie te kiezen.
Beste is om het gelijk te doen zodat bij het inrijden dit gelijk aanwezig is, als je echt serieus wilt chippen is het misschien ook beter om de hele ECU te vervangen voor een betere programeerbare.
Ik neem aan dat je het ook hebt over een TSI want bij een FSI zou je winst beduidend minder zijn.
http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.275188/it.A/id.8965/.f
en
http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.275188/it.A/id.8990/.f
- 1.4TSI 160PK 7-DSG
- Highline
- Dynamic pakket
- Secure Pakket
- Storage Pack
- Executive Plus pakket
- Dynaudio optie
Ehja, maar die past niet binnen budget
Deze was, en is, wel 45.000 tegen 25% bijtelling, de Golf is 35.000 tegen 20%
Ff kijkenJ0YR1D3R schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:45:
PWM, die Golf die jij noemt voor 35k? Volgens mij kom je veel hoger uit dan hoor. Ik heb er ook naar zitten kijken als vervanger van de Leon, ben dan amper meer kwijt en heb een nog fijnere auto.
- 1.4TSI 160PK 7-DSG Highline 30.600
- Dynamic pakket 750,-
- Secure Pakket 695,-
- Storage Pack 150,-
- Executive Plus pakket 2495,-
- Dynaudio optie 750,-
Komt natuurlijk nog wel iets bij wat ik vergeten ben, maar het klopt aardig
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 15-02-2009 23:21 ]
Verwijderd
Vind het wel een grappige leuke auto, niets bijzonders maar het brengt me waar ik heen moet.
Zal binnekort eens wat foto's posten!
Tja als je echt audifiel bent zou je het wel horen, maar ik heb executive plus erop en dat klinkt al mega goed. Dus idd beetje zonde van het geld, kan je beter in het schuifkantel dakje stoppenUltraSub schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:21:
Die Dynaudio optie hoor ik wisselende verhalen over. Schijnt niet zoveel uit te maken dat het 750 euro waard is. Maar goed, dat heb ik ook alleen maar gehoord. Wellicht wel de moeite waard om eens uit te zoeken.
Zeker een leuk wagentje. Is het een benzine of een diesel? Zelf heb ik een 1.2 benzine (uit 2006). Viel me pas op dat ze wat wijzigingen hebben gedaan toen mijn Fox voor een reparatie bij de dealer stond en ik een vrij nieuwe als leen wagen kreeg. Vind het jammer dat ze besloten hebben een ander stuur erin te zetten (op het nieuwe stuur lijkt het alsof er knopjes op kunnen voor de radio, maar als die er niet op zitten oogt het een beetje goedkoop) en dat ze een antenne op het dak hebben gezet. In mijn model zit de antenne nog in de voorruit, vind ik er wel netter uit zien (zeker omdat de Fox vrij hoog is en je in bepaalde parkeergarages er dan liever geen antenne op wilt hebben en grapjassen kunnen hem er ook niet afslopen).Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:37:
Sinds vorige week vrijdag me eerste auto, het is een een leaseauto Volkswagen Fox 1.4
Vind het wel een grappige leuke auto, niets bijzonders maar het brengt me waar ik heen moet.
Zal binnekort eens wat foto's posten!
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dank voor de tipTylen schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:41:
[...]
Tja als je echt audifiel bent zou je het wel horen, maar ik heb executive plus erop en dat klinkt al mega goed. Dus idd beetje zonde van het geld, kan je beter in het schuifkantel dakje stoppen
Verwijderd
Het is een benzine, en hij is donkergrijs (Antraciet) van kleur. Het is een redelijk zuinige auto en betaal daarom ook lekker weinig bijtelling.Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:33:
[...]
Zeker een leuk wagentje. Is het een benzine of een diesel? Zelf heb ik een 1.2 benzine (uit 2006). Viel me pas op dat ze wat wijzigingen hebben gedaan toen mijn Fox voor een reparatie bij de dealer stond en ik een vrij nieuwe als leen wagen kreeg. Vind het jammer dat ze besloten hebben een ander stuur erin te zetten (op het nieuwe stuur lijkt het alsof er knopjes op kunnen voor de radio, maar als die er niet op zitten oogt het een beetje goedkoop) en dat ze een antenne op het dak hebben gezet. In mijn model zit de antenne nog in de voorruit, vind ik er wel netter uit zien (zeker omdat de Fox vrij hoog is en je in bepaalde parkeergarages er dan liever geen antenne op wilt hebben en grapjassen kunnen hem er ook niet afslopen).
Ze zijn alleen vergeten alle boekjes en papieren erbij te doen, heb nu dus totaal geen gegevens van de auto en ook nog geen kentekebewijs. Ze zouden deze na sturen maar die heb ik nog niet ontvangen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 13:38 ]
Zuinig? Ik geloof dat de 1.4 een energie label D had. Ik vind mijn 1.2 alles behalve zuinig... Ik haal ongeveer 1 op 12 en met een beetje geluk 1 op 13. Volgens de fabriek moet hij ongeveer 1 op 17 kunnen halen (gecombineerd verbruik), maar dan moet je denk ik als een oud vrouwtje gaan rijden ofzo.Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:34:
[...]
Het is een benzine, en hij is donkergrijs (Antraciet) van kleur. Het is een redelijk zuinige auto en betaal daarom ook lekker weinig bijtelling
Ze zijn alleen vergeten alle boekjes en papieren erbij te doen, heb nu dus totaal geen gegevens van de auto en ook nog geen kentekebewijs. Ze zouden deze na sturen maar die heb ik nog niet ontvangen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ben geen Renault-fan maar de Megane is wel erg comfortabel.
Ik ga binnenkort overstappen naar een nieuwe werkgever.
Ik krijg daar als lease-auto een... polo. (waarschijnlijk diesel)
hmm, heb vroeger wel vaak in een polo gereden (bj 96) maar ik vond
die oude polo's niet heel comfortabel rijden.
Heeft iemand hier ervaring met rijden in de nieuwe polo?
...less is more
Verwijderd
Apart, de leasemaatschapij wist mij te vertellen dat het een B Label auto was welke inderdaad rond de 1 op 18 zou moeten rijden. Ga het wel even precies bijhouden als ik weer getanked heb..Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:25:
Zuinig? Ik geloof dat de 1.4 een energie label D had. Ik vind mijn 1.2 alles behalve zuinig... Ik haal ongeveer 1 op 12 en met een beetje geluk 1 op 13. Volgens de fabriek moet hij ongeveer 1 op 17 kunnen halen (gecombineerd verbruik), maar dan moet je denk ik als een oud vrouwtje gaan rijden ofzo.
Onzuinig rijden is natuurlijk iets heel anders, dat kan ook met de meest zuinige auto dus dat zegt verder niet zoveelTimmert schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:44:
Ik heb een 1.4 gehad en daarmee reed ik allesbehalve rustig, als in: vanaf Hilversum tot aan Hengelo plankgas (175/180) en gemiddeld haalde ik 1:12,5 ofzo. Bij een rustige rijstijl moet 1:15 dus zeker te doen zijn, en dat is best netjes in die klasse.
Ik heb een tijdje in de Polo 1.4 Diesel gereden.. Hij's is redelijk luidruchtig, maar dat is vaak met de 3 cilinder dieselmotoren. Wel lekker zuinig.funk-e schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:55:
Bij mijn huidige werkgever rij ik in een Renault Megane.
Ben geen Renault-fan maar de Megane is wel erg comfortabel.
Ik ga binnenkort overstappen naar een nieuwe werkgever.
Ik krijg daar als lease-auto een... polo. (waarschijnlijk diesel)
hmm, heb vroeger wel vaak in een polo gereden (bj 96) maar ik vond
die oude polo's niet heel comfortabel rijden.
Heeft iemand hier ervaring met rijden in de nieuwe polo?
Het comfort is overigens best goed te doen, met mijn 203 cm zat het nog redelijk goed voor de kleinere stukken. Echter met de kilometers die ik maakte heb ik toch redelijk snel (na een maandje) de auto kunnen omruilen tegen een Astra 5 deurs aangezien ik uiteindelijk wel last van mijn rug kreeg.. Maar ik maakte toen ook zo'n 3000 km per maand alleen zakelijk.
Hmm, ik rij nu zo'n 6500 per maand in mijn megane.endless schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:13:
[...]
Ik heb een tijdje in de Polo 1.4 Diesel gereden.. Hij's is redelijk luidruchtig, maar dat is vaak met de 3 cilinder dieselmotoren. Wel lekker zuinig.
Het comfort is overigens best goed te doen, met mijn 203 cm zat het nog redelijk goed voor de kleinere stukken. Echter met de kilometers die ik maakte heb ik toch redelijk snel (na een maandje) de auto kunnen omruilen tegen een Astra 5 deurs aangezien ik uiteindelijk wel last van mijn rug kreeg.. Maar ik maakte toen ook zo'n 3000 km per maand alleen zakelijk.
Ik ga straks zo'n 2800 per maand rijden, dus ik hoop dat ik dat een beetje trek in die Polo.
Ik val qua loon helaas nog niet in de golf-klasse.
Ik denk dat ik maar eens een proefrit ga maken in de Polo,
bedankt voor de info
...less is more
Nou weet ik wel dat het een prima moter is, maar toch. Als je een 1.8tsi neemt ga je al richting de 48.000. En dat voor een benzine passat met gemiddelde moter

Ik neem nog even de tijd om te kiezen
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 16-02-2009 19:01 ]
- Comfortline (meen ik
- licht + zichtpakket
- 17" uit een boekje bij de dealer
- het zonwerende glas
- de chromen dakrail
- en climatronic
Heerlijke auto, alleen jammer
[ Voor 2% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-02-2009 23:06 . Reden: typo's ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zit een zwarte Golf VI achter me. Haalt me in, en wat ziet mijn oog?? In de achterbumper, onderin op de hoeken zitten reflectors!! Zooo 1990! Please tell me dat dit niet standaard op ieder model is? Ziet er verschrikkelijk lelijk uit imo. Die dingen lichten op als een kerstboom als je er met licht aan achter rijdt. Zag er bijna uit als extra verlichting in de bumper.
Highline
Climatronic
zwart pareleffectkleur
CD/MP3
Er werd mij gezegd dat hij ongeveer begin april geleverd zou kunnen worden.
Vandaag heb ik telefoon gekregen van de leasemaatschappij dat ik hem komende week maandag mag gaan oppikken. Ik kan bijna niet wachten.
Foto's volgen later nog
Die zijn idd standaard. Je zou hem er inderdaad bijna op laten staan. Rare DuitsersUltraSub schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:24:
Ben me net rot geschrokken op de snelweg.
Zit een zwarte Golf VI achter me. Haalt me in, en wat ziet mijn oog?? In de achterbumper, onderin op de hoeken zitten reflectors!! Zooo 1990! Please tell me dat dit niet standaard op ieder model is? Ziet er verschrikkelijk lelijk uit imo. Die dingen lichten op als een kerstboom als je er met licht aan achter rijdt. Zag er bijna uit als extra verlichting in de bumper.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 16-02-2009 19:34 ]
* UltraSub seriously dissapointed now..
Als het mijn Golf zou worden was het ritje spuiter. Dingen er uit, dicht plamuren, spuiten. Helaas wordt het de Golf van mijn vriendin, en das een leaser.
Als die meer zouden reflecteren dan zouden ze er uit mogen.
De leon 2 heeft ze ook.
Audi S3
Verwijderd
Yikes, zelfs bij ABT zitten ze erinUltraSub schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:40:
Gadverdamme
* UltraSub seriously dissapointed now..
Als het mijn Golf zou worden was het ritje spuiter. Dingen er uit, dicht plamuren, spuiten. Helaas wordt het de Golf van mijn vriendin, en das een leaser.

Ik heb nu trouwens even een Golf Plus TDI te leen, dat trekt wel zeg
Qua interieur ziet het er wel mooi uit maar aan de buitenkant vind ik het echt niet mooi.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 23:03 ]
Wat kunnen die gasten toch een auto lelijk maken
Bij ons in de buurt rijd ook zo'n gast. Alles van ABT op zijn Golf. Voorkant, achterkant, zijkant, 19 inch velgen. Bij elkaar zeker goed voor een euro of 5000,- tot 7000,-. Op zijn Golf 1.6 FSI
Ach ja, er rijd in de buurt van Bussum ook een Golf als rijles wagen. Alles GTI, volgens mij zelf de originele gril en achterkant, en als hij gas geeft komt er een roetpluimpje uit

Het enige wat ABT wel goed doet, is een 1.4 TSI van 160 naar 210 Pk helpen
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 16-02-2009 23:13 ]
Verwijderd
Tja, maar het toont aan dat de huis tuner van VW ze er ook in laat zitten en dan is de vraag waarom ?
Overigens zou ik liever HPA motorsports hier ook als huis tuner zien van VW, ze zijn het in ieder geval in de VS.
Ik verwacht van APR wel iets meer als ze ooit een 1.4 160pk even tunen, een 2.0 TSI kunnen ze al naar 254 pk brengen; http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4043649PWM schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:12:
Het enige wat ABT wel goed doet, is een 1.4 TSI van 160 naar 210 Pk helpen
Overigens geen VW, maar een Audi B7 A4 2.0T met een APR Stage III kit
Fuck dat kastje!zeef schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:16:
[...]
We zijn gemiddeld luisteraar, het voordeel voor ons is dat alles er af fabriek in zit en niet nog eens naderhand ingefrot moet worden. [me=2030]twijfelt nog..
[...]
Ik denk dat ze daarom de MFD2's nu in dit pakketje de deur uit willen doen. Die nieuwe ziet er wel heel 1337 uit maar eerlijk gezegd vond ik de MFD2 z'n cat prijs niet waar, denk dat dat bij de RNS510 ook zo is. We hebben een 30 gig iPod en ik wilde er zo'n iPod naar MFD2 kastje nog tussen laten zetten
Nieuwe navigatie (RNS 510) al weer een paar weken geïnstalleerd

en de nieuwe VW Bluetooth Touch Adapter (ja, die was er iets eerder dus nog met MFD2 op deze foto's)
* zeef blij
Verwijderd
Dat is wel uber cool jazeef schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:23:
Fuck dat kastje!
Die pook is zeker een beveiliging zodat je em niet in D kan zetten ?
Wat is btw die hendel met handvat op een foto?
[ Voor 50% gewijzigd door Joopieboy op 17-02-2009 18:16 ]
Ik kan alleen de GTI in het rood vinden, niet een 'normale' highline oid....
Ik moet voor mijn nieuwe auto een keuze maken tussen Opel Astra automaat, Skoda Octavia en de Golf.
Nu valt de Astra al af eigenlijk (alleen maar minpunten tegenover de andere 2).
Klopt, de auto is aangepast voor mijn vriendin die in een rolstoel zit. Die handel is de rem. Zal zo even foto's opsnorren van de aanpassingen.Tylen schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:04:
Ik denk dat dat een aanpassing is. De bestuurder zal een handicap (hoe schrijf je dat) hebben.
Verwijderd
Zoiets ? http://www.germancarblog....generation-coming-in.htmlTangLeFuzZ schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:05:
Weet iemand van jullie foto's te vinden van een rode Golf 6?
Ah, dat verklaart een hoop, zo op de foto lijkt het een beveiliging, als je dit van de zijkant ziet dan heb je het gelijk in de gaten.zeef schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:49:
[...]
Klopt, de auto is aangepast voor mijn vriendin die in een rolstoel zit. Die handel is de rem. Zal zo even foto's opsnorren van de aanpassingen.
Ik weet het dan wel, ik heb al eens een Transporter gezien die dit ook had.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 00:27 ]
http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=lpnh3qi1xwyiTangLeFuzZ schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:05:
Weet iemand van jullie foto's te vinden van een rode Golf 6?
http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=bzdqzsu3vgkr
http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=lfxrvpkoqzys
http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=bpweafjp1iuk
Genoeg?
Maar wat voor spul is er ingebouwd? Gas geven met een hendel aan het stuur of?
Wel leuk om te weten eigenlijk, zie je niet zo vaak.
Dank je... ziet er mooi uit maar vind 'm niet mooier dan een zwarte...Boeie schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:39:
[...]
http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=lpnh3qi1xwyi
http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=bzdqzsu3vgkr
http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=lfxrvpkoqzys
http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=bpweafjp1iuk
Genoeg?Wel alleen metallic.
Ik was ook aan het twijfelen, maar heb toch maar een 3-drs highline in deep black besteld, met beige bekledingTangLeFuzZ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:10:
[...]
Dank je... ziet er mooi uit maar vind 'm niet mooier dan een zwarte...
Standaard bij het dynamic pakket is 15mm. Ik zit er aan te denken om daar 35 van te maken. Zou dat de auto al te stug maken? Ik zit vrij veel op de weg.
Het mag er mooi uit zien maar het moet niet teveel ten koste gaan van gemak....
Het is niet hard, maar wel stug. Als ik in de focus van mijn vriendin rij op de snelweg, kan ik relaxed koffie drinken met 160 kmh, maar in mijn Golf V met standaard verlaagd onderstel moet ik opletten dat ik geen koffie over mijn hemd krijg
Maar goed, dat is voor de V zo. Ik verwacht niet dat het onderstel van de VI minder stug zal zijn overigens.
M'n configuratie zoals ik hem op dit moment graag wil:
Golf 6
- Highline
- 1.4 TSI 90 kW/122 pk 7-traps DSG
- 5 deurs
- zonder logo/type aanduiding
- dynamic pakket met 18" Vancouver
- elektrische ramen achter
- licht & zicht pakket 1
- pareleffect deep black
- interieur: stoffen titaan zwart
- elektrisch glazen schuif/kanteldak
De vancouver velgen laat ik onder de winterbanden zetten en ik koop zelf 18" velgen voor de normale banden... zo is hij toch iets 'unieker' dan een standaard 6.
Hoop volgende week alles helemaal duidelijk te hebben zodat ik kan bestellen
Enig idee waar je op moet letten bij aanschaf van een Golf III Cabrio uit ongeveer 1997/98? Ben al een tijdje aan het googleën maar kom niet veel verder dan roest bij de achterruit op de normale modellen. Lijkt mij niet echt van toepassing op een cabrio
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Verwijderd
Daarnaast lekkages, roestvorming, vooral ook eens onder de auto kijken.YellowCube schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:09:
de kwaliteit van het dak.
Wat je het beste kan doen is samen met de eigenaar en dan hem laten rijden, naar een ANWB punt te gaan en de auto volledig laten controleren, dan heb je een onhafhankelijke 3de partij die je een goed advies geeft over de staat van de auto.
http://www.anwb.nl/auto/k...uring,/autokeuringen.html
Als je die niet echt in de buurt is dan kan je ook naar de lokale dealer gaan en vragen of die het willen doen.
De Golf 1.4TSI (5-deurs) komt toch uit op een dikke 39.200,-. Eigenlijk best veel geld voor een Golf, maar dan heb je wel alles wat ik wil
Dit topic is gesloten.