Het grote Volkswagen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste
Acties:
  • 101.429 views sinds 30-01-2008

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Net ff getest, 12,8 seconden van 100-160. Was niet 100% vlak denk ik overigens, dus kan misschien nog een beetje vanaf. Morgen nog eens een run doen als ik tijd heb.

/edit
Hier een linkje over dit onderwerp op motor-talk.de:
GT TDI zu langsam? - PDE freipusten!

[ Voor 39% gewijzigd door UltraSub op 28-11-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wanneer zou de nieuwe Golf GTI moeten verschijnen? Ik "moet" volgend jaar een nieuwe auto bestellen. Ik ben aan het kijken naar wat hoger in de markt geplaatste auto zoals b.v. een nieuwe 320i Touring, maar heb mijn oog ook op de Golf laten vallen. Ik vind het interieur gewoon erg mooi, hij rijd ongetwijfeld goed, kost veel minder, en eigenlijk heb ik de ruimte toch niet nodig.

Heb nu samengesteld

Golf TSI 160 PK DSG Highline
  • Executive Plus pakket
  • Dynamic pakket
  • Secure pakket
  • Accent pakket
  • Dynaudio
En toen waren de pakketten op :P Volgens mij is er dan geen optie meer die je mist.

Mooie bak, maar die GTI roept natuurlijk ook een beetje. De VW dealer wist het niet 8)7 (of deed alsof). Volgens mij moet hij al in het eerste kwartaal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47

Wom

Mij is Maart wijsgemaakt :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
Zo, om half vijf een Scirocco opgehaald, voor een uitgebreide proefrit.

De eerst indrukken zijn heel positief, hoewel ik de 1.4 toch niet zo'n juweeltje vind als de 2.0 van m'n V. Onderstel en stuurgedrag ben ik echt van onder de indruk en de binnenruimte is in ieder geval beter dan in onze Golf IV.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Welke TSI had je mee? De 122pk of de 160pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Wom schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:38:
Welke TSI had je mee? De 122pk of de 160pk?
160. De motor viel me op zich alles mee, afgezien van een vage vertraging in de reactie op het gaspedaal. Wel vind ik dat de 2.0 z'n meerprijs absoluut waard is.

Ook de binnenruimte is uitstekend: tussen de maxicosi en mijn stoel heb ik meer ruimte dan in mijn golfjes. Zelfs de koffer viel me nog mee: die is net zo groot als van onze IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Van die binnenruimte kan ik in komen.
Ik ging van een Golf IV naar een V, en ik schrok toen ik zag hoeveel meer ruimte er was tussen maxicosi en stoel! En volgens mij staat de Scirocco op een V onderstel? Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
UltraSub schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:17:
Van die binnenruimte kan ik in komen.
Ik ging van een Golf IV naar een V, en ik schrok toen ik zag hoeveel meer ruimte er was tussen maxicosi en stoel!
In mijn V staat de stoel nog tegen de maxicosi aan.
En volgens mij staat de Scirocco op een V onderstel? Toch?
Nee, volgens mij een aangepast VI onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
StevenK schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:21:
[...]

In mijn V staat de stoel nog tegen de maxicosi aan.
Meen je dat nou? Hier in de IV geen speling, net genoeg voor gordel.
In V met zelfde beenruimte voor als in de IV, een cm of 20 ruimte tussen maxicosi en stoel.
[...]

Nee, volgens mij een aangepast VI onderstel.
Kan ook inderdaad, eigenlijk wel logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

UltraSub schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:38:
[...]
In V met zelfde beenruimte voor als in de IV, een cm of 20 ruimte tussen maxicosi en stoel.

[...]

Kan ook inderdaad, eigenlijk wel logischer.
In de krant las ik juist dat de Scirocco op een V onderstel staat. Eigenlijk is dat juist logischer want de Scirocco was er als eerste.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
_Christiaan_ schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:49:
In de krant las ik juist dat de Scirocco op een V onderstel staat. Eigenlijk is dat juist logischer want de Scirocco was er als eerste.
Als ik naar het stuurgedrag en de remmen kijk, dan merk ik duidelijk verschil met m'n V en daarom denk ik dat deze auto toch dichter bij de VI dan bij de V zit.
UltraSub schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:38:
[...]
Er is een duidelijk verschil tussen de IV en de V. In de IV staat de stoel zo strak tegen de maxicosi, dat ik erop moet gaan zitten om 'm in de vergrendeling te laten klikken ('t is een driedeurs).

In de V kan de gordel nog net tussen de stoel en de maxicosi door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:07
Heeft er al iemand het beest van Roy Koenen/Jeroen Dik gezien?:P
510pk Golf 4 1.8T met Garret turbo EN G-Lader, 4 wiel aangedreven en het is echt een monster! :D Heb de dyno runs gezien van dit gevaarte en t geluid en vooral de souplesse van de motor(die je duidelijk kan horen!) is echt bizar!
En die BBS Le-Mans staan zoooo lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Speedlink schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:35:
Heeft er al iemand het beest van Roy Koenen/Jeroen Dik gezien?:P
510pk Golf 4 1.8T met Garret turbo EN G-Lader, 4 wiel aangedreven en het is echt een monster! :D Heb de dyno runs gezien van dit gevaarte en t geluid en vooral de souplesse van de motor(die je duidelijk kan horen!) is echt bizar!
En die BBS Le-Mans staan zoooo lekker ;)
linkje?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

_Christiaan_ schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:49:
[...]

Klopt en sterker nog, de Golf VI staat ook op een V onderstel ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:07
http://www.xs4all.nl/~jdengine/html/publicaties.html

De laatste 4 of 5 publicaties iig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Morgen sturen met een Golf VI 140pk TDI DSG!

Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Timmert schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:54:
Morgen sturen met een Golf VI 140pk TDI DSG!

Ben erg benieuwd!
Maak even foto's en vooral van het stuur met flippers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mijn vriendin kan een nieuwe leasert uitzoeken. Na alles tegen elkaar te hebben afgezet, komen we op een Golf VI uit. 1.4TSI DSG (122 PK) Highline. Is er al iets bekend over levertijden als we die bijvoorbeeld begin januari bestellen? Zeg niet: 6 maanden minimaal.. :P

Heeft er overigens al iemand met deze uitvoering? Hoe is het blok? Niet te licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

UltraSub schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:42:
Mijn vriendin kan een nieuwe leasert uitzoeken. Na alles tegen elkaar te hebben afgezet, komen we op een Golf VI uit. 1.4TSI DSG (122 PK) Highline. Is er al iets bekend over levertijden als we die bijvoorbeeld begin januari bestellen? Zeg niet: 6 maanden minimaal.. :P

Heeft er overigens al iemand met deze uitvoering? Hoe is het blok? Niet te licht?
Toen ik het begin november vroeg zou het uiterlijk begin februari worden en waarschijnlijk eerder (maar mede omdat pondealer Amersfoort nogal dicht bij Leusden zit). Dus reken op een maand of drie als er niet iets is gewijzigd.

Ik heb zelf in de Golf VI met 160pk en DSG proefgereden en in de Audi A3 met de 125pk 1.4TSI en handbak. Ook die Audi kwam best aardig mee in het verkeer.
PWM schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:07:
Mooie bak, maar die GTI roept natuurlijk ook een beetje. De VW dealer wist het niet 8)7 (of deed alsof). Volgens mij moet hij al in het eerste kwartaal komen.
Een bijkomend voordeel van de beide 1.4TSI's met DSG is natuurlijk dat ze vanaf 1 januari 2009 maar 20% bijtelling kosten ipv 25%... En de GTI zal gegarandeerd meer dan 140gram/km uitstoten (aangezien de 1.4's al op 138 en 139 zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb in de 1.4 tsi (122pk) handbak gereden. Was niet slecht, kwam lekker mee met het verkeerd.

Mijn 6 is besteld rond 11 November. En eerste week Februari kan ik hem waarschijnlijk omhalen in Wolfburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ACM schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:04:
[...]

Toen ik het begin november vroeg zou het uiterlijk begin februari worden en waarschijnlijk eerder (maar mede omdat pondealer Amersfoort nogal dicht bij Leusden zit). Dus reken op een maand of drie als er niet iets is gewijzigd.

Ik heb zelf in de Golf VI met 160pk en DSG proefgereden en in de Audi A3 met de 125pk 1.4TSI en handbak. Ook die Audi kwam best aardig mee in het verkeer.
Tylen schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:44:
Ik heb in de 1.4 tsi (122pk) handbak gereden. Was niet slecht, kwam lekker mee met het verkeerd.

Mijn 6 is besteld rond 11 November. En eerste week Februari kan ik hem waarschijnlijk omhalen in Wolfburg.
Lekker mee? Doet 9 seconden 0-100.. Lijkt me toch iets beter dan "kwam lekker mee" jongens, toch?
Of laattie steekjes vallen op de autosnelweg? Of zijn jullie teveel gewend? :P
Maar goed, ik ben ook wat snels gewend, daar niet van. Maar mijn vriendin komt van een Focus 1.6 16V. Met 110 pk. En die vind ik echt te langzaam op de snelweg. Ik ging er stiekem een beetje vanuit dat de 122 pk van de Golf, icm de compressor en turbo, en de 7 traps DSG toch wel een stuk beter zou zijn. Vergis ik me nu dan?

Over de levertijd, vanmorgen was ik bij Wealer, en die zeiden dat als we begin januari zouden bestellen, de vermoedelijke levering ergens halverwege maart zou zijn. Dus inderdaad, 3 en een beetje maanden.
[...]

Een bijkomend voordeel van de beide 1.4TSI's met DSG is natuurlijk dat ze vanaf 1 januari 2009 maar 20% bijtelling kosten ipv 25%... En de GTI zal gegarandeerd meer dan 140gram/km uitstoten (aangezien de 1.4's al op 138 en 139 zitten).
Damn! Dus dat geldt ook voor die Golf 1.4TSI 122PK met DSG? Of lees ik hier iets fout? Want dan weet ik zeker dat ze voor de Golf wil gaan (gelukkig :P). Nu is ze 90% zeker, dit zou het wel naar 99% tillen denk ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 08-12-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ik heb met de 122pk gereden, en die viel helemaal niet tegen (was wel met handbak) en rij zelf in een GTI :) Meer is natuurlijk altijd beter, maar helemaal niks mis met die motor. Ook op de snelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ACM schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:04:
[...]
Geldt dat ook voor de Scirocco?

Ik betaal nu 25% over 45.000,-, dan is 20% over 33k wat beter :P Ik heb ook een 320i Touring High Executive op de shortlist staan, alsmede een volledig gepimpte A3 Sportsback, die slaat weer de andere kant op :)

* PWM heeft altijd 10 compleet verschillende auto's in alle prijsklasses op de lijst staan :P

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 08-12-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D'r is ook niks (nouja bijna..) mooier dan auto's shoppen en er echt een mogen bestellen. Heb ook totaal verschillende auto's de revue laten passeren..

Als je de auto eenmaal hebt is het wel snel gewoontjes..

[ Voor 16% gewijzigd door THIJZEL op 08-12-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

UltraSub schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:43:
Lekker mee? Doet 9 seconden 0-100.. Lijkt me toch iets beter dan "kwam lekker mee" jongens, toch?
Ik rij nu met een Citroen C4 110pk HDI. En die Audi A3 voelde niet langzamer aan bij tussensprints in hogere versnellingen (bijv van 100-120 in de 6 ging best vlot).
Maar goed, ik ben ook wat snels gewend, daar niet van. Maar mijn vriendin komt van een Focus 1.6 16V. Met 110 pk. En die vind ik echt te langzaam op de snelweg. Ik ging er stiekem een beetje vanuit dat de 122 pk van de Golf, icm de compressor en turbo, en de 7 traps DSG toch wel een stuk beter zou zijn. Vergis ik me nu dan?
De DSG maakt de auto in theorie niet zoveel sneller, maar aangezien je zelf nooit zo snel kan schakelen scheelt het uiteindelijk wel wat. Bovendien heeft die TSI behoorlijk vroeg zijn koppel/vermogen beschikbaar, ala turbodiesel, en dat merk je ook wel. Overigens meen ik te herinneren dat de 122pk alleen een turbo heeft en dat de 160pk zowel een turbo als een compressor heeft.
Vergeleken met de andere benzine-auto's met rond de 100pk waar ik langere tijd in gereden heb voelden de A3 125pk 1.4TSI en BMW 116i sowieso sneller aan.
Over de levertijd, vanmorgen was ik bij Wealer, en die zeiden dat als we begin januari zouden bestellen, de vermoedelijke levering ergens halverwege maart zou zijn. Dus inderdaad, 3 en een beetje maanden.
Dat is toch 2 en een beetje maanden dan? ;)
Damn! Dus dat geldt ook voor die Golf 1.4TSI 122PK met DSG? Of lees ik hier iets fout? Want dan weet ik zeker dat ze voor de Golf wil gaan (gelukkig :P). Nu is ze 90% zeker, dit zou het wel naar 99% tillen denk ik :)
Yep, die uitvoering doet 138 gram/km en de 160pk 139, zolang je ze met DSG neemt.
PWM schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:05:
Geldt dat ook voor de Scirocco?
Nee, die doet net iets meer dan 140gram/km. De enige auto's die ik in de hogere klassen kon vinden waren de Audi A3 met 1.4TSI (zowel met als zonder s-tronic), maar die hebben een enorme levertijd, de Golf VI met 1.4TSI 122/160pk beide met DSG en de BMW 116i en 118i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nou, ik denk dat ik me ook maar in dit topic moet melden :P
Gisteren bij de dealer geweest om het e.e.a rond te maken en vrijwel zeker weten gaat deze week mijn nieuwe Passat besteld worden.

Het staat redelijk vast dat het de volgende versie word : VW Passat Variant 2.0 TDI 140 Pk DSG, Highline, Executive Plus, Premium Telefoon.

Enige waar een heftige discussie over is hier is de kleur. Ik neig naar Deepblack, de vrouw naar de arctic blue zilver (of hoe die ook alweer heet).

Ben me nu suf aan het zoeken welke aftermarket modules ik moet hebben voor de RNS510 om het e.e.a aan MM shit in te bouwen :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verdomd mooie bak als ik dat zo lees Koffie!
Ik zeg ook, deep black ;)

Over die premium telefoon, ik ben er niet zeker van. Als ik kijk hoe goed de voice control is van een goede Parrot, en daarbij opgeteld de multimedia eigenschappen van de nieuwe lijn Parrots (MKi9x00), zou ik me nog eens goed bedenken voor ik een optie van 1000+ euro liet inbouwen. Die Parrots hebben namelijk een canbus accessoire, waarmee je gewoon ook alles op je stuur kunt inbouwen, en zichtbaar kunt krijgen in je dashboard. Dan zou je dus gewoon de MKi9000 zonder scherm kunnen laten inbouwen. Voor minder geld klaar, wellicht zelfs nog beter.
Alhoewel ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit van een VW BT carkit ook goed is. (Zou mij niets verwonderen als je een Parrot module krijgt ingebouwd :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

Deep black, en dan met een licht beige interieur :9

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De prmium telefoon optie is 'maar' 700,- ;)
Maar daar krijg je dan wel volledige bediening via de touchscreen radio voor terug.

Aan de andere kant, er is nu een Fiscon BT module uit welke ook rechtstreeks integreert met je RNS510 en FIS.
Twijfel dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Die volledige bediening via de radio is wel handig lijkt me. Bovendien, als je deze optie neemt, kun je de dealer er altijd op aanspreken indien de kwaliteit onder de maat is. Bouw je zelf een parrot in (is wel goede kwaliteit), dan kun je er vrij weinig aan veranderen, indien het allemaal niet lekker samenwerkt met de overige audio. Is dus wel een klein risico.

Mooie bak trouwens! d:)b

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Oh ja.. Why oh why biedt VW nog niet in alle modellen een verwarmde voorruit aan?? Doet alleen Ford bij mijn weten. Mijn vriendin komt dus van een Focus, en ik denk dat dat haar de volgende winter wel tegen zal gaan vallen :P
Ik snap het niet. Ik ben er zeker van dat als ze dat als optie aan zouden bieden (voor mijn part in het winterpakket of zo), dat ze dat zeker veel zouden verkopen. Heeft het een reden die ik niet zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

voor de Passat kun je volgens mij wel een verwarmde voorruit vinden in de opties lijst hoor ?
Bij ford is het toch ook niet standaard, maar een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, Passat wel. Maar voor de rest ben ik nog geen model tegen gekomen.
Bij Ford is het zo goed als standaard, als je niet voor het instappertje kiest. Daarnaast kun je het volgens mij in ieder model krijgen, en niet alleen in de hogere regionen..

/edit
Oh ja Koffie.. Wel eens een verwarmde voorruit gehad? Ik weet niet wat het kost als optie, maar ik zou er serieus heen kijken. Het is écht relaxed. Niet alleen voor ijs, ook voor ontwaseming in 10 seconden :)

[ Voor 30% gewijzigd door UltraSub op 15-12-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

UltraSub schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:43:

Kom uit een 170pk TDI Leon FR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Koffie schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:55:
Nou, ik denk dat ik me ook maar in dit topic moet melden :P
Gisteren bij de dealer geweest om het e.e.a rond te maken en vrijwel zeker weten gaat deze week mijn nieuwe Passat besteld worden.

Het staat redelijk vast dat het de volgende versie word : VW Passat Variant 2.0 TDI 140 Pk DSG, Highline, Executive Plus, Premium Telefoon.

Enige waar een heftige discussie over is hier is de kleur. Ik neig naar Deepblack, de vrouw naar de arctic blue zilver (of hoe die ook alweer heet).

Ben me nu suf aan het zoeken welke aftermarket modules ik moet hebben voor de RNS510 om het e.e.a aan MM shit in te bouwen :Y)
Ik heb ook die opties maar dan in de Golf. Enige wat je later erin wilt hebben is de vrijschakeling ;) Want standaard executive plus met premium telefoon (premium telefoon is bij mij maar 85 euro extra) is gewoon alles wat je nodig hebt alleen moet je telefoon wel rsap (ofziets) ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

UltraSub schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:18:
Ja, Passat wel. Maar voor de rest ben ik nog geen model tegen gekomen.
Bij Ford is het zo goed als standaard, als je niet voor het instappertje kiest. Daarnaast kun je het volgens mij in ieder model krijgen, en niet alleen in de hogere regionen..

/edit
Oh ja Koffie.. Wel eens een verwarmde voorruit gehad? Ik weet niet wat het kost als optie, maar ik zou er serieus heen kijken. Het is écht relaxed. Niet alleen voor ijs, ook voor ontwaseming in 10 seconden :)
* Koffie jarenlang focus met verwarmde voorruit gereden ;)
bij de Passat zit 'ie trouwens in 1 of ander winterpakket a 550,-
Ik heb wel de standaard verwamrde ruitensproeiers :P

Ontwasemen gaat met airco overigens ook prima :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Koffie schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:35:
[...]

Klopt, maar met vermarming in je voorruit gaat het makkelijker/sneller/stiller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

Misschien een beetje offtopic, maar hoe werkt dat dan? Want je wilt geen horizontale draden door je voorruit lijkt me.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Koffie schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:35:
[...]

Alleen jammer dat die airco het niet doet als het koud is buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

_Christiaan_ schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:04:
Misschien een beetje offtopic, maar hoe werkt dat dan? Want je wilt geen horizontale draden door je voorruit lijkt me.
Ford heeft hele dunne verticale draadjes in de voorruit. Heb het zelf ook in m'n Mondeo en het is idd ideaal. Draadjes vallen niet/nauwelijks op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:04:
Die zitten er wel als je goed kijkt, in ieder geval bij een Ford. Het is bij het dagelijks gebruik overigens niet hinderlijk.

* P_de_B kan binnenkort ook legaal in dit topic posten. Half januari moet mijn nieuwe Touran binnen zijn :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik rijd inmiddels al weer ruim een maand in m'n nieuwe leaseauto. Een Golf V, want die hadden ze op voorraad, ik vind het een mooie auto en ik had geen zin om te wachten op de Golf VI (ook i.v.m. onbekende prijzen).

Golf V Comfortline, met 1.4 TSI (122pk) motortje. Ik lees hier nu de discussie over voorruitverwarming, die ik heb gezien bij een Ford Focus. En als ik s'ochtends de voorruit ijsvrij moet maken denk ik wel "waarom heb ik nou niet die Focus genomen?", maar zodra ik 2km gereden heb weet ik het alweer. Wat een topmotor is die TSI. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Ha, net als mijn broer, die stond ook voor de keuze bij z 'n nieuwe leaseauto; wordt het een V of zes? (Niet of het een VW werd ;) )

Hij is voor het "oude" type gegaan en heeft een enorme berg opties, grotere motor (en rooie i geloof ik) en winterbanden erbij voor minder dan mijn 1800 TDI... Die van de 3e maand 2008 is.
Dus hij heeft een dikkere wagen en betaald er ook nog minder voor :(

Over de mijne;
Heerlijke auto! Rijdt beter dan mijn kever :P

[ Voor 4% gewijzigd door bord4kop op 15-12-2008 15:39 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Gwannoes schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:24:
[...]

Alleen jammer dat die airco het niet doet als het koud is buiten...
De airco werkt ook als een ontvochtiger, en werkt voor het doel van ontwasemen dus wel (en verrekte goed en snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

Werkt die airco tegenwoordig wel als het buiten koud is?

Bij mijn Golf4 met clima doet de airco het niet als het buiten minder dan 5 graden is :*)

Ik heb trouwens problemen met die auto. Ik hoor sinds kort geratel uit de motorkap komen als ik uitrol. Frequentie van het geratel is afhankelijk van de snelheid. Ik ben nu aan het uitzoeken of de versnellingsbak al eens gereviseerd is. De code is DUU en bij die exemplaren schieten standaard na een x aantal km de klinknagels een gat in de versnellingsbak :P Dus als die nagels nog niet zijn vervangen door bouten dan ga ik dat maar eens laten doen. Aangezien er geen rekeningen in de historie zitten moet ik maar alle autobedrijven gaan afbellen waar de Golf in service is geweest.

* _Christiaan_ heeft liever geen gaten in z'n versnellingsbak

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Is het niet een wiellager?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
_Christiaan_ schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:00:

Bij mijn Golf4 met clima doet de airco het niet als het buiten minder dan 5 graden is :*)

Ik heb trouwens problemen met die auto. Ik hoor sinds kort geratel uit de motorkap komen als ik uitrol. Frequentie van het geratel is afhankelijk van de snelheid. Ik ben nu aan het uitzoeken of de versnellingsbak al eens gereviseerd is. De code is DUU en bij die exemplaren schieten standaard na een x aantal km de klinknagels een gat in de versnellingsbak :P Dus als die nagels nog niet zijn vervangen door bouten dan ga ik dat maar eens laten doen. Aangezien er geen rekeningen in de historie zitten moet ik maar alle autobedrijven gaan afbellen waar de Golf in service is geweest.

* _Christiaan_ heeft liever geen gaten in z'n versnellingsbak
bij mijn leon doet de airco het ook als het -3 is :P
ik heb hem eigenlijk altijd meedraaien.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

Weet ik niet, maar het geratel wordt aanzienlijk luider als ik m'n versnellingspook iets naar voren duw.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
_Christiaan_ schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:00:

Ja hoor. Hij koelt niet meer, maar ontvochtigt wel.
Alleen als je de clima op Eco zet, dan werkt zowel ontvochtigen als koelen niet meer. Dan krijg je gewoon een normale ventilator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MEN-O schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:05:
[...]

De airco werkt ook als een ontvochtiger, en werkt voor het doel van ontwasemen dus wel (en verrekte goed en snel)
Precies.
Als ik in mijn Saab wegrij met een beslagen voorruit is die net zo snel goed zichtbaar als destijds bij mijn Ford.
Als ik moet krabben (wat ik niet doe omdat ik lui ben :P) start ik de auto ff. Dat doe ik sowieso vaak al vantevoren omdat ik 's ochtends de nodige meuk in te laden heb en de kids gevoeliger zijn voor een koude auto dan ik met mijn dikke huid.
En niet miepen over slecht voor je motor : met voorruit verwarming zul je ook even moeten wachten voordat je kunt rijden :+

Wat ik wel ga missen aan mijn huidige Saab is de ijskrabber. Ik heb nu een ijskrabber verborgen in het smartslot van de Saab. Ideaal! altijd een krabber bij de hand die op een vaste plek op te ruimen is zonder los te liggen of in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor het eerste op de autosnelweg een nieuwe scirocco gezien! Wat een pracht van een auto :o De kleur valt over te discussiëren (die was echt lelijk heel licht groenachtig) maar voor de rest de lijnen en die lichten vanvoor en vanachter :o

Misschien ervan dromen binnen een jaar of 8 als ze goedkoop 2dehands te vinden zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Koffie schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:45:
[...]
Wat ik wel ga missen aan mijn huidige Saab is de ijskrabber. Ik heb nu een ijskrabber verborgen in het smartslot van de Saab. Ideaal! altijd een krabber bij de hand die op een vaste plek op te ruimen is zonder los te liggen of in de weg zitten.
Dat is inderdaad verrekte handig zeg! Daar is over nagedacht.
Net zoiets als die paraplu in een Rolls dacht ik, in de deur. Waarom doet VW die niet allebei ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

VW Heeft toch ook een gat vor de plu :?

Afbeeldingslocatie: http://dyc.saab-web.com/main/image/2008/accessories/medium/12795210.jpg

Het Saab Smartslot.
In dit geval zit er een CD opbergdoos in, maar bij mij dus een ijskrabber. Dan heb je die bult niet en lopen de lijnen exact hetzelfde als wanneer er niets in zit.

[ Voor 77% gewijzigd door Koffie op 15-12-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Koffie schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:49:
Huh :?
Waar dat dan? Ook in een Golf V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
UltraSub schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:03:
[...]
Huh :?
Waar dat dan? Ook in een Golf V?
Nee, in de passat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:22:
Vandaag voor het eerste op de autosnelweg een nieuwe scirocco gezien! Wat een pracht van een auto :o De kleur valt over te discussiëren (die was echt lelijk heel licht groenachtig) maar voor de rest de lijnen en die lichten vanvoor en vanachter :o

Misschien ervan dromen binnen een jaar of 8 als ze goedkoop 2dehands te vinden zijn :9
Vandaag ook bij de dealer staan te kwijlen bij de nieuwe scirocco, wat ene beest van een auto!
Toch leuk als je de auto mag parkeren bij de vw dealer als je de stad in wilt. >:)

Hier ook nog maar eens onze "familie" auto showen waar ik heel veel km's mee zal gaan maken naar belgië naar school met mijn broertje (handig een vader met trein abonnement en die werkt naast het station :+). :)
Afbeeldingslocatie: http://turboton.web-log.nl/Auto/Touran_6614.JPG
Afbeeldingslocatie: http://turboton.web-log.nl/Auto/Touran06.JPGAfbeeldingslocatie: http://turboton.web-log.nl/Auto/Touran08.JPG
Afbeeldingslocatie: http://turboton.web-log.nl/Auto/Touran09.JPGAfbeeldingslocatie: http://turboton.web-log.nl/Auto/Touran07.JPG
Het is een vw touran van januari dit jaar maar heeft een half jaar als "show/dealerauto" gediend. 1.6 business line oid. Lekker vlot karretje met bijna alle denkbare opties. Radio met navigatie ingebouwd met fijn groot scherm, zeer goede stereo, telefoon handsfree set, etc etc. Heerlijk karretje, ben blij dat ik me in de luxe positie bevind om met zo'n auto te mogen rijden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:14:
[...]

Het is een vw touran van januari dit jaar maar heeft een half jaar als "show/dealerauto" gediend. 1.6 business line oid. Lekker vlot karretje met bijna alle denkbare opties. Radio met navigatie ingebouwd met fijn groot scherm, zeer goede stereo, telefoon handsfree set, etc etc. Heerlijk karretje, ben blij dat ik me in de luxe positie bevind om met zo'n auto te mogen rijden. :)
Ik neem aan dat dat sarcatisch bedoelt is?

Top: 179
0-100: 12.9s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

UltraSub schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:35:
[...]
Ja hoor. Hij koelt niet meer, maar ontvochtigt wel.
Alleen als je de clima op Eco zet, dan werkt zowel ontvochtigen als koelen niet meer. Dan krijg je gewoon een normale ventilator ;)
Bij mijn Passat 2000 doet hij het met de kou echt vrijwel niet meer, ook al heb ik de clima op auto staan. Inderdaad bij iets warmer weer heb je de voorruit binnen 5 sec. wasemvrij, maar als het koud is echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gwannoes schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:36:
[...]

Bij mijn Passat 2000 doet hij het met de kou echt vrijwel niet meer, ook al heb ik de clima op auto staan. Inderdaad bij iets warmer weer heb je de voorruit binnen 5 sec. wasemvrij, maar als het koud is echt niet!
Dan klopt er dus iets niet. Serieus...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Vanochtend even getest en in mijn Golf V geen probleem de clima aan te zetten bij vrieskou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 07:42:
[...]

Ik neem aan dat dat sarcatisch bedoelt is?

Top: 179
0-100: 12.9s.
In vergelijking met mijn andere (eigen cross) auto, die een seconde of 30 erover doet om 100 te halen (suzuki alto) is dit best rap hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hahaha dan is het net een formule 1 wagen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is ook weer overdreven, maar er gebeurt wel wat als je het gas induwt ipv dat je een tering herrie hoort, ofja herrie, geratel van een 3 cilinder en dat er dan nog niks gebeurt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 23:08
UltraSub schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:20:
[...]

Dat is dus niet waar. Het is niet voor niets dat er een temperatuursensor in je auto zit die airco's zou moeten uitschakelen bij temperaturen onder de 5 graden. Het is blijkbaar niet goed voor de airco (in hoeverre is te betwisten, heb ik geen ervaring mee). Ik dacht dat het met het aanvriezen van condens op de verdamper te maken had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hij koelt niet, maar ontvochtigt wel degelijk. Hoe kan anders het vocht zo snel weg zijn van mijn voorruit, en niet als ik hem op eco zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 23:08
UltraSub schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:23:
Hij koelt niet, maar ontvochtigt wel degelijk. Hoe kan anders het vocht zo snel weg zijn van mijn voorruit, en niet als ik hem op eco zet?
Ok, maar dat is bij jou zo. Mijn moeder heeft een PT Cruiser (Don't blame te messenger) waarbij hij niet ontvochtigd... of iig erg langzaam bij lage temperaturen.

Maar nogmaals, ik moet zeggen dat ik er te weinig van weet. Zal ongetwijfeld per merk of type auto weer anders zijn geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

UltraSub schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:20:
[...]

Kan het niet zijn dat bij oudere modellen (2000) dat anders werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Een of andere onverlaat heeft een strip van m'n auto getrokken :-(

Heeft iemand een idee waar ik zoiets kan vinden? Het is een 3 deurs Golf 3, het gaat om de strip direct achter de deur van de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

Trek hem van een andere auto? :P

Nee serieus, die dingen zijn zeker in grote getale te vinden op de gemiddelde autosloop.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

De Wet van behoud van Strip :)

Afgeleid van de Wet van behoud van Zadel: als je snachts bij de kroeg je fiets zonder zadel aantreft, trek je een zadel van een andere fiets, waarmee je het probleem verplaatst naar iemand anders dan jezelf :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

_Christiaan_ schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:31:
Trek hem van een andere auto? :P

Nee serieus, die dingen zijn zeker in grote getale te vinden op de gemiddelde autosloop.
Fak, ik had gehoopt dat ik niet naar zo'n sloop te hoeven. Ik ben zo lui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik daty geval, zie eerder genoemde oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb gebruik gemaakt van de Volkswagen Countdown Actie door een Polo uit 2005 voor m'n vrouw te kopen. Beetje steggelen met de dealer over inruil van een gare Twingo en nu weer 2 VW's voor de deur :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ioMgLT4rHaYDUxdQCo5cQu8v/thumb.jpg

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie polo, sjieke kleur en een klein spoilertje maakt hem af! :)

Setje lichtmetaal eronder zou hem nog meer afmaken vind ik, maar goed, moet niet zeuren, ik rijd ook op stalen velgen met doppen rond. :+

Btw is het bumper dekje en de bumper zelf beschadigt of lijkt dat naar zo?

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 27-12-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik denk dat er ijs op de achterkant ligt. Ik zag iig geen beschadigingen. En een reflectie van een auto die er achter stond. Ik heb hier nog een foto van de site van die actie, daar zie ik het iig niet op. Dat spoilertje wat jij ziet waarschijnlijk, is gewoon standaard.

Afbeeldingslocatie: http://fotos.basicorange.nl/fotos/0/06RVSX_3.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Gunner op 27-12-2008 18:42 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Koffie schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:49:

[afbeelding]

Het Saab Smartslot.
In dit geval zit er een CD opbergdoos in, maar bij mij dus een ijskrabber. Dan heb je die bult niet en lopen de lijnen exact hetzelfde als wanneer er niets in zit.
Ik weet niet of het stanndaard is, maar bij een Passat bestaat een houder in de deur voor de plu

Afbeeldingslocatie: http://www.agedstock.com/images/newvehicles/volkswagen/2008/passat/con1.jpg

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Heeft iemand real life foto's van de Golf VI in het zwart? Kan ze echt nergens vinden met google :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Rambo schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:19:
Heeft iemand real life foto's van de Golf VI in het zwart? Kan ze echt nergens vinden met google :(
Gewoon even zoeken op mobile.de :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.geven1/golf/992f_27.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.geven1/golf/9932_27.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.geven1/golf/9937_27.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.geven1/golf/9934_27.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.geven1/golf/9933_27.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Dat is een goeie, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb net gisteren de overstap gemaakt van mijn Volkwagen Passat Variant 1.9TDI (october 2001) naar een VW Golf 2.0 Sportline (November 2003). Rij te weinig kilometers voor mijn Passat en heb de ruimte niet meer zo nodig als in het begin. (Heb twee kinderen die nu bijna 3 en 5 jaar zijn, geen noodzaak voor extra kinderwagen ruimte).

Gisteren dus een testrit gemaakt in de zwarte Golf en het beviel me eigenlijk prima, had verwacht dat het weer moeilijk rijden zou zijn in een benzine maar de 2 liter moter van de Golf overtuigde me wel: Soepel rijden eigenlijk :) Qua uitrusting is hij ook niet slecht, ben wel blij met mijn Climate Control!

Donderdag heb ik hem als het goed is, moesten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren...

Pictures:

http://autotelegraaf.nl/a....jpg;width=640;height=480

En ja, die standaard Philips radio gaat eruit (Laat mijn Kenwood MP3 speler overbouwen uit mjin Passat)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
..en die wieldoppen, daar mag ook wel wat aan gebeuren :p.. verder ziet ie er netjes uit.
Alvast veel plezierige kilometers toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

flo_ schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:09:
..en die wieldoppen, daar mag ook wel wat aan gebeuren :p.. verder ziet ie er netjes uit.
Alvast veel plezierige kilometers toegewenst!
True, maar eens kijken wanneer ik daar wat aan ga/laat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

Hoi hoi allemaal ! Ik ben sinds 02-01-2009 de trotse eigenaar van een Golf IV 1.6 Highline uit 2003. Met 20900km op de teller en in een zeeeeer goede staat!

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RwHicAwQ0JOszpz7Wchf4VjZ/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rd0Z6qoIps3I5l3bu0P5XRpz/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ecBsjRllARagihSCrhO1tl6P/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HmC9CRr6TLxyMaoS9kpXykOj/thumb.jpg

Heb er verder nog niets mee gedaan. Qua audio-installatie is het karig gesteld; er zit alleen de standaard Beta casette deck in (hoe kan ik snelst mijn iPod aansluiten ?).

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo'n casettebankdje met een koptelefoon aansluiting eraan is het snelste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Koffie schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:47:
Zo'n casettebankdje met een koptelefoon aansluiting eraan is het snelste :+
Of een FM-Transmitter

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

Heb op dealextreme.com een iPod FM transmitter gevonden, kost helemaal niets daar. Daar doe ik het dan voorlopig mee, maar hoop toch binnenkort een Sony CDX-GT50IP (met USB en iPod kabel) aan te kunnen schaffen.

Verder nog Golf IV tips ?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Neus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:36:
Heb op dealextreme.com een iPod FM transmitter gevonden, kost helemaal niets daar. Daar doe ik het dan voorlopig mee, maar hoop toch binnenkort een Sony CDX-GT50IP (met USB en iPod kabel) aan te kunnen schaffen.

Een iPod FM transmitter werkt niet altijd even perfect, mijn broertje had er een in zijn BMW zitten en het was vaak bijstellen omdat je weer overlap had met een lokale zender :( Ben wel benieuwd wat het zendbereik is van die dingen, lijkt me zo grappig dat de auto naast je dezelfde zender op heeft staan en dat die ineens de Speedcore in zijn auto krijgt van mijn broertje :)

Heb geen Golf IV tips, maar wil ze ook wel horen omdat ik donderdag mijn Golf IV 2.0 krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52
Neus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:35:
Hoi hoi allemaal ! Ik ben sinds 02-01-2009 de trotse eigenaar van een Golf IV 1.6 Highline uit 2003. Met 20900km op de teller en in een zeeeeer goede staat!

Plaatjes:

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

Heb er verder nog niets mee gedaan. Qua audio-installatie is het karig gesteld; er zit alleen de standaard Beta casette deck in (hoe kan ik snelst mijn iPod aansluiten ?).
Schade gehad? Achterlichten van een highline zijn donker ipv de standaard oranje. Die alu inlegdelen zijn wel erg netjes ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

Neus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:36:

Je kan overwegen om een middenarmsteuntje te kopen, dat is echt koning. Ik heb de mijne van eBay vandaan, voor 2 tientjes was ik klaar. Monteren stelt niet bijster veel voor (uurtje, als je geoefend bent kost het een kwartier tot een half uur).

Verder is het wel leuk om je laptop aan de auto te hangen, dat kan met een OBD stekker naar serial of USB. (ook van eBay :P ). I.c.m. het programma VAGcom en VDSpro kan je wat dingetjes bekijken en veranderen: foutcodes, ramen via afstandsbediening aanzetten, diagnostische testjes, taal van je boordcomputer etc. Zo kan ik nu de ramen met m'n afstandsbediening bedienen en heb ik een akoustische melding als ik m'n auto op slot doe of van het slot af haal. Wel zo handig: hoef je niet om te kijken of de knipperlichten knipperen. Verder gaat de auto automatisch op slot als ik wegrij, wat ook handig kan zijn in sommige delen van Nederland...

Websites die ik aan kan raden:
www.vwforum.nl
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1835863 (grote lijst met how-to's en weetjes met foto's en alles)
http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html (deze site gaan over VAGcom)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Middenarmsteun is inderdaad erg fijn. Heb afgelopen zomer +/- 1000km gereden in een Polo met middenarmsteun. Ik moet zeggen, rijdt erg prettig. Denk dat ik dat ook maar eens in mijn Corrado in ga bouwen zodra het niet meer zo gruwelijk koud is :P

Over een paar weken ook maar eens kijken hoe de Eos 2 liter FSI rijdt, mn broer is zo verstandig geweest om zn 206cc voor deze auto in te ruilen en niet de 207cc :9

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kogel is door de kerk. Vriendin gaat voor een Golf VI 1.4TSI met 122 PK en DSG. Highline uitvoering met dynamic pakket, en licht en zicht I. Gaan we vandaag kijken, mag ze alleen in Tilburg offerte laten uitbrengen en bestellen :X :(
Lekker dan, als je in Roermond woont. Ook leuk voor de onderhandelingspositie, want Wealer in Tilburg ziet natuurlijk ook de leaseplan voorwaarden icm de werkgever, en dahaag, daar gaat je gratis trekhaak, of op zijn minst gratis licht en zicht pakket :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
Kun je niet eerst offerte vragen, en daarna pas melden dat je wilt leasen?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De leasemij wil gewoon een standaard korting. Als jij een offerte vraagt zonder te melden dat het voor lease is, komt de dealer daar wel op terug als de auto besteld wordt door de leasemij.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
marccom schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:11:
[...]

Schade gehad? Achterlichten van een highline zijn donker ipv de standaard oranje. Die alu inlegdelen zijn wel erg netjes ;)
De stoelen zijn ook wat vlak voor een highline....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, vandaag de Saab ingeleverd voor een Skoda Oactavia.
Nog niet helemaal VW (word besteld) maar wel een klein beetje ;)

Kan niet wachten tot mijn Passat eindelijk helemaal besteld is bij de dealer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Ach, het is iig VAG, en met Skoda is niets mis, is gewoon het budget merk van VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ben1985 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:19:
Ach, het is iig VAG, en met Skoda is niets mis, is gewoon het budget merk van VW Porsche.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ben1985 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:19:
Ach, het is iig VAG, en met Skoda is niets mis, is gewoon het budget merk van VW.
Daarom :)

Ik hoop dat met een week PZ eruit is met alle offertes rondom de passat zodat 'ie besteld kan worden.

Dit is 'm uiteindelijk geworden (vrijwel niet gewijzigd tov wat ik al eerder gepost had volgens mij)

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 103kW DSG Highline
Arctic blue zilver
Executive Plus pakket
MDI
Chiptuning ABT
Fiscon BT
Kufatec IMA-BOX
Kufatec TV Free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nice, lekker afgeladen. Laatst in een Passat bluemotion(comfortline) gereden en ik was positief verrast, vond het een super comfortabele auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Is dat een 6-speed of een 7-speed DSG?
Nette combinatie in ieder geval, daar ga je veel plezier aan beleven :)

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.