Ik rij nu met een Citroen C4 110pk HDI. En die Audi A3 voelde niet langzamer aan bij tussensprints in hogere versnellingen (bijv van 100-120 in de 6 ging best vlot).
Maar goed, ik ben ook wat snels gewend, daar niet van. Maar mijn vriendin komt van een Focus 1.6 16V. Met 110 pk. En die vind ik echt te langzaam op de snelweg. Ik ging er stiekem een beetje vanuit dat de 122 pk van de Golf, icm de compressor en turbo, en de 7 traps DSG toch wel een stuk beter zou zijn. Vergis ik me nu dan?
De DSG maakt de auto in theorie niet zoveel sneller, maar aangezien je zelf nooit zo snel kan schakelen scheelt het uiteindelijk wel wat. Bovendien heeft die TSI behoorlijk vroeg zijn koppel/vermogen beschikbaar, ala turbodiesel, en dat merk je ook wel. Overigens meen ik te herinneren dat de 122pk alleen een turbo heeft en dat de 160pk zowel een turbo als een compressor heeft.
Vergeleken met de andere benzine-auto's met rond de 100pk waar ik langere tijd in gereden heb voelden de A3 125pk 1.4TSI en BMW 116i sowieso sneller aan.
Over de levertijd, vanmorgen was ik bij Wealer, en die zeiden dat als we begin januari zouden bestellen, de vermoedelijke levering ergens halverwege maart zou zijn. Dus inderdaad, 3 en een beetje maanden.
Dat is toch 2 en een beetje maanden dan?

Damn! Dus dat geldt ook voor die Golf 1.4TSI 122PK met DSG? Of lees ik hier iets fout? Want dan weet ik zeker dat ze voor de Golf wil gaan (gelukkig

). Nu is ze 90% zeker, dit zou het wel naar 99% tillen denk ik

Yep, die uitvoering doet 138 gram/km en de 160pk 139, zolang je ze met DSG neemt.
Nee, die doet net iets meer dan 140gram/km. De enige auto's die ik in de hogere klassen kon vinden waren de Audi A3 met 1.4TSI (zowel met als zonder s-tronic), maar die hebben een enorme levertijd, de Golf VI met 1.4TSI 122/160pk beide met DSG en de BMW 116i en 118i.