Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 24-08 00:58
Zo, stond al een tijdje op het verlanglijstje, maar het is nu ook echt vervangen.

Rondom nieuwe banden (MP4S), rondom nieuwe schijven + blokken en nieuwe sierstukken achter. Beestje kan er weer tegenaan. :)

Clubsport ED40 GTI

• arvidbeheerder
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
Sharule schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:16:
Ik ga een Polo 1.0 95pk Highline met energetic orange lak, oranje decorinleg, executive pakket met achteruitrijcamera bestellen.

Iemand eeenig idee hoe lang de levertijd gaat zijn? Ik hoop nl. Rond 01/2020..
Ik heb deze configuratie met een dsg bak in bestelling staan bij de leasemaatschappij en die geeft als datum februari 2020... :X

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21:05
Sharule schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:16:
Ik ga een Polo 1.0 95pk Highline met energetic orange lak, oranje decorinleg, executive pakket met achteruitrijcamera bestellen.

Iemand eeenig idee hoe lang de levertijd gaat zijn? Ik hoop nl. Rond 01/2020..
Gekke levertijden he..

Heb je led achterlichten? Ik twijfel om die te nemen, wat zijn de voordelen?

• Rub3s
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23-08 17:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik heb mijn Polo een maandje geleden in ontvangst mogen nemen en die was besteld in oktober vorig jaar.

Als je nu een Polo besteld, misschien maart op z'n vroegst? Ik zou sowieso niet de dealers geloven, die roepen ook maar wat.

• Sharule
Rub3s schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:47:
Ik heb mijn Polo een maandje geleden in ontvangst mogen nemen en die was besteld in oktober vorig jaar.

Als je nu een Polo besteld, misschien maart op z'n vroegst? Ik zou sowieso niet de dealers geloven, die roepen ook maar wat.
10!! Maanden?? Waarom heeft alleen vw dit alleen?

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Vissa66 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:25:
Zo, stond al een tijdje op het verlanglijstje, maar het is nu ook echt vervangen.

Rondom nieuwe banden (MP4S), rondom nieuwe schijven + blokken en nieuwe sierstukken achter. Beestje kan er weer tegenaan. :)
Tijdens de beurt van 2 of 3 weken geleden: 'jouw remschijven en remblokken voor moeten eigenlijk ook vervangen worden'. Ik: 'want? Hoeveel kilometer kan ik er nog mee rijden?' Garage: moeilijk te zeggen, tussen de 5.000 en 28.000 kilometer. Maar APK is een momentopname en we moeten het melden'. Je kunt ook wachten tot het lampje gaat branden. Kosten: € 550,--.'

Ik wacht wel op het lampje .......... 28.000 km. Tssss. ;w

Me.

• Vissa66
GerCor schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:33:
[...]

Tijdens de beurt van 2 of 3 weken geleden: 'jouw remschijven en remblokken voor moeten eigenlijk ook vervangen worden'. Ik: 'want? Hoeveel kilometer kan ik er nog mee rijden?' Garage: moeilijk te zeggen, tussen de 5.000 en 28.000 kilometer. Maar APK is een momentopname en we moeten het melden'. Je kunt ook wachten tot het lampje gaat branden. Kosten: € 550,--.'

Ik wacht wel op het lampje .......... 28.000 km. Tssss. ;w
Als je remschijven ook vervangen moeten worden dan zou ik idd lekker doorrijden tot het lampje. Als het lampje gaat branden moet je wel direct een afspraak maken want dan zit er nagenoeg geen materiaal meer op en ga je staal op staal remmen. :P

Clubsport ED40 GTI

• skelleniels
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:59
Zitten hier ook T-cross eigenaars? Heb deze nog bijna niet zien rondrijden, maar mij vriendin zou heel graag deze kopen ter vervanging van een vw polo 2007 en ben wat op zoek naar ervaringen.

We hebben reeds offerte binnen voor een life versie met 1.0 tsi DSG 115 pk.
Helaas standaard geen DAB en aangezien in België FM er de komende jaren uitgaat,zullen we toch zeker die optie bij nemen(direct + €500). Bedoeling is om zeker 10 jaar met de auto te rijden.

http://specs.tweak.to/16567

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:20

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Topbanden!

• Vissa66
Absoluut, blij dat de P Zero's op waren. Snap niet waarom zoveel merken ervoor kiezen om die banden er standaard om te leggen. :?

Clubsport ED40 GTI

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

skelleniels schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:47:
Zitten hier ook T-cross eigenaars? Heb deze nog bijna niet zien rondrijden, maar mij vriendin zou heel graag deze kopen ter vervanging van een vw polo 2007 en ben wat op zoek naar ervaringen.

Helaas standaard geen DAB en aangezien in België FM er de komende jaren uitgaat,zullen we toch zeker die optie bij nemen(direct + €500). Bedoeling is om zeker 10 jaar met de auto te rijden.
500 euro voor DAB? Die kost hier vziw maar 100 ofzo. 500 euro klinkt meer als een compleet andere en wellicht grotere media unit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• skelleniels
The Eagle schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:02:
[...]

500 euro voor DAB? Die kost hier vziw maar 100 ofzo. 500 euro klinkt meer als een compleet andere en wellicht grotere media unit.
Digitale Radio-ontvangst DAB+ IS €245. Vanaf je deze aanklikt ben je verplicht om ook de radio "Composition Media" aan €320 er bij te nemen. €565 er bij dus.

Al die extra's bij die radio hoeven voor ons niet, maarja DAB+ vindt ik toch wel een vereiste. Los van dat FM op den duur wegvalt, heb ik DAB+ ook in mijn Skoda Octavia en de geluidskwaliteit is stukken beter. Voor mijn leasebak die na 4 jaar weggaat zou het me niet uit maken, maar prive auto moet toch wat toekomstbestendig zijn als we die nieuw kopen.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ah zo. Ik ben gewend lease samen te stellen en bij die business modellen hebben ze niet eens de standaard radio vziw.
Dat is sowieso een aanrader om naar te kijken. Vaak slechts marginaal duurder maar wel een sloot aan opties waar je u tegen zegt. Lokale Skoda dealer hier heeft me eens ooit verteld dat ie ook aan particulieren eigenlijk alleen maar business modellen verkocht.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JB076
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 24-08 12:16
De composition media is ook wel het minimale dat je wil hebben.

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:33

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deftige bandjes!
Ik zit ook te twijfelen of een paar PS4's wellicht positieve uitwerking zullen hebben op de grip.
Ik heb m'n eenvoudige 1.4tje vorig jaar bij JD laten helpen, resultaat >200pk en iets van 330Nm.
Dat resulteert in flink wat wielspin bij wat forser optrekken tot in de tweede versnelling, bij droog weer, bij nat wegdek is het nog wat erger...
Ik had eerst Michelin Premacy HP's en nu een setje Dunlop sportmax op proef maar dat is niet veel beter.

• Vissa66
mb1 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:41:
[...]

Deftige bandjes!
Ik zit ook te twijfelen of een paar PS4's wellicht positieve uitwerking zullen hebben op de grip.
Ik heb m'n eenvoudige 1.4tje vorig jaar bij JD laten helpen, resultaat >200pk en iets van 330Nm.
Dat resulteert in flink wat wielspin bij wat forser optrekken tot in de tweede versnelling, bij droog weer, bij nat wegdek is het nog wat erger...
Ik had eerst Michelin Premacy HP's en nu een setje Dunlop sportmax op proef maar dat is niet veel beter.
Is een hele stap in de goede richting tegenover de genoemde banden. Of je het waard vind zul je zelf moeten bepalen natuurlijk. Persoonlijk vind ik de MP4S op dit moment de allerbeste allround band die er te krijgen is. Natte prestaties zijn ook heel erg goed, en het is nogal vaak nat in NL. :)

Clubsport ED40 GTI

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:09
Sharule schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

10!! Maanden?? Waarom heeft alleen vw dit alleen?
Ze hebben veel productie stilgelegd in afwachting van wat de nieuwe milieu-rekenmethode ging doen. Dat moet allemaal weer ingehaald worden. Maar niet alleen VW hoor, ook bij heel veel andere merken is de levertijd langer als gebruikelijk. Ook de positieve economie en hoeveelheid banen en dus nieuwe leaseauto’s zal meehelpen.

Dennisdn wijzigde deze reactie 17-08-2019 12:30 (23%)

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:12
Dennisdn schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Ze hebben veel productie stilgelegd in afwachting van wat de nieuwe milieu-rekenmethode ging doen. Dat moet allemaal weer ingehaald worden. Maar niet alleen VW hoor, ook bij heel veel andere merken is de levertijd langer als gebruikelijk. Ook de positieve economie en hoeveelheid banen en dus nieuwe leaseauto’s zal meehelpen.
JA WLTP was vorig jaar bij personenwagens en nu bij bedrijfswagens. Niet bij veel andere merken maar bij alle merken omdat het wetgeving is waar iedereen mee te maken kreeg.
The Eagle schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:12:
Ah zo. Ik ben gewend lease samen te stellen en bij die business modellen hebben ze niet eens de standaard radio vziw.
Dat is sowieso een aanrader om naar te kijken. Vaak slechts marginaal duurder maar wel een sloot aan opties waar je u tegen zegt. Lokale Skoda dealer hier heeft me eens ooit verteld dat ie ook aan particulieren eigenlijk alleen maar business modellen verkocht.
Het heet dan wel business en wordt daarom al snel geassocieerd aan (zakelijke) lease maar het is niks anders dan een actiepakket met extra veel voordeel inderdaad. Zou ook zeker een business model pakken, als het even kan highline business R en dan heb je echt al een volle auto inderdaad.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
Voor mijn bestelde T-Roc (privé aankoop) was een een Sport Business R onder de streep ruim 2000 euro duurder dan een Sport met extra paketten en losse opties om de uitrusting zo goed als gelijk te krijgen.

Inderdaad was de Business R eerst een goede 1000 - 1500 euro goedkoper maar daarop was dan zo goed als geen korting meer mogelijk terwijl op de normale Sport wel een flinke korting mogelijk was. Dealer verklaart dat met dat die auto's al minimale marges hebben voor een zo laag mogelijke bijtelling. Ik vind het verder ook allemaal prima, heb uiteindelijk hetzelfde nu maar voor minder geld.

Goed vergelijken dus en meerdere offertes laten maken.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:06

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

skelleniels schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:47:

Waar haal je die info vandaan dat fm gaat verdwijnen de komende jaren in België? Daar geloof ik namelijk helemaal niets van.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Scrtz
ik222 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:05:
Voor mijn bestelde T-Roc (privé aankoop) was een een Sport Business R onder de streep ruim 2000 euro duurder dan een Sport met extra paketten en losse opties om de uitrusting zo goed als gelijk te krijgen.

Inderdaad was de Business R eerst een goede 1000 - 1500 euro goedkoper maar daarop was dan zo goed als geen korting meer mogelijk terwijl op de normale Sport wel een flinke korting mogelijk was. Dealer verklaart dat met dat die auto's al minimale marges hebben voor een zo laag mogelijke bijtelling. Ik vind het verder ook allemaal prima, heb uiteindelijk hetzelfde nu maar voor minder geld.

Goed vergelijken dus en meerdere offertes laten maken.
Dus je hebt nu eigenlijk hetzelfde alleen dan met meer 'korting' op papier? Zo schrijf je het namelijk wel. Korting vind ik sowieso iets van de vorige eeuw, zo werkt het allang niet meer. Ja het staat nog wel op papier maar alleen maar omdat zoveel consumenten het nog zo graag zien.

• skelleniels
Tylen schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Waar haal je die info vandaan dat fm gaat verdwijnen de komende jaren in België? Daar geloof ik namelijk helemaal niets van.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181025_03871835

Er wordt gemikt op 2022-2023(wordt al sedert 2016 over gesproken), laat het nu nog eind 2025 zijn. Dan zal onze toekomstige auto(levering 2020) maximum 6 jaar oud zijn.

Dekking is in Vlaanderen tegenwoordig ook al meer dan prima. Ik rij voor mijn werk heel Vlaanderen rond en val bijna nooit terug op FM(Qmusic). Wallonië minder ervaring, maar de keren dat ik er ben is het me niet opgevallen dat ik terugviel op FM

skelleniels wijzigde deze reactie 17-08-2019 14:10 (21%)

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

mb1 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:41:
[...]

Deftige bandjes!
Tractiecontrole stuk? Of fietsbanden op je wagen gelegd? 200 pk is nou niet direct iets waar je zonder als een mongool te rijden wheelspin gaat krijgen, zeker niet in 2e en al rijdend.

Of sjitty tune. Meestal wordt koppel in eerste 2 versnellingen beperkt gehouden.

Rotte motorsteun kan ook zorgen dat je wheelspin/torque steer kan krijgen.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Klopt ook weer niet helemaal. Ik heb m'n nieuwe Tiguan bewust niet als "Business" uitvoering besteld maar met het Advance Pakket, Executive Pakket, volledige LED verlichting, Electrisch verwarmde voorruit, Electrisch bediende trekhaak & Smart Open pakket (waarbij ik alléén de 'chrome dakrails' moet gaan missen). Auto wordt daarmee in de totaalprijs iets duurder maar je kunt de extra pakketen daarmee buiten de fiscale bijtelling houden waardoor 't 'ding' mij nu netto minder aan maandelijkse kosten gaat opleveren.

Vanwege de combinatie van die drie pakketen heb ik er ook weer opties bij welke NIET in/op een business uitvoering zitten (Spiegel Pakket (onderdeel van 't Advance pakket), Electrisch panorama schuif/kanteldak, elektrische achterklep incl. sensor, KESSY .....).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 17-08-2019 15:32 (7%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• ik222
  • Nu online
Scrtz schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:53:
[...]

Dus je hebt nu eigenlijk hetzelfde alleen dan met meer 'korting' op papier? Zo schrijf je het namelijk wel. Korting vind ik sowieso iets van de vorige eeuw, zo werkt het allang niet meer. Ja het staat nog wel op papier maar alleen maar omdat zoveel consumenten het nog zo graag zien.
Nee ik ben nu netto 2000 euro minder kwijt dan dat ik zou zijn geweest als ik een Business R uitvoering genomen had...

• Scrtz
ik222 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

Nee ik ben nu netto 2000 euro minder kwijt dan dat ik zou zijn geweest als ik een Business R uitvoering genomen had...
Heb je ook écht alles precies hetzelfde dan? Dus incl r-line binnen en buiten etc etc?

• ik222
  • Nu online
Sorry ik heb het de eerste keer niet helemaal goed opgeschreven (is ook al weer 1,5 maand geleden), maar net nog even nagekeken op de offertes.

Had eerst zelf een samenstelling gemaakt op basis van de Style Business (dus niet de Sport Business R). Daar kwamen ook nog wat pakketten bovenop om hem naar wens te maken. Daarmee naar de dealer gegaan, maar daar was zo goed als geen korting op mogelijk waardoor de netto prijs me erg tegenviel.

Dealer kwam zelf toen met het voorstel om een configuratie op basis van de Sport te maken. Opties zijn daarin nu helemaal identiek op de elektrische achterklep na (daar zie ik simpelweg geen meerwaarde in). Daarentegen wel Keyless entry er juist bijgenomen t.o.v. de eerste configuratie dus dat mag je tegen elkaar wegstrepen.

Die configuratie op basis van de Sport is in cataloguswaarde duurder en daardoor duurder in de lease. Echter na aftrek van de korting die daarbij wel mogelijk was is hij netto 2000 euro goedkoper als privé aankoop.

• skelleniels
Er is inderdaad het pack "Urban" met die radio incl DAB, electrisch inklapbare buitenspiegels en achteruitrijcamera. Is zeker zijn geld waard, maar die spiegels en achteruitrijcamera hebben we niet nodig(liever de sensoren voor -en achter). Het pack is €375 duurder dan de radio/DAB+ apart. Het moet ergens stoppen natuurlijk :)
JB076 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:13:
De composition media is ook wel het minimale dat je wil hebben.
Voor mij wel, mijn vriendin wil gewoon muziek uit de ether en eventueel via SD Kaart, en dat laatste zit in de standaard "Composition Colour". Enkel voor die DAB+ willen we upgraden naar de "Composition Media"

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

je hoeft iets ook niet nodig te hebben om het een slimme keuze te laten zijn. Beide opties doen iets voor je inruilwaarde mocht je hem ooit weer verkopen. Aangezien een camera al redelijk standaard is, zijn het minpunten als het er niet op zit. Kan je zomaar 500 euro schelen.
En sowieso, 375 euro over 5 jaar kost je 75 euro per jaar, is nog geen 7 euro per maand. Kun je die missen?

@wimmel_1 als die optie er is om alles af-dealer ipv af-fabriek te doen dan is dat handig ja. Maar die optie is er lang niet altijd. Ook genoeg dingen die alleen af-fabriek kunnen. Om maar te zwijgen van een leasemij die mee moet willen werken.

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:33
SadisticPanda schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:40:
[...]

Tractiecontrole stuk? Of fietsbanden op je wagen gelegd? 200 pk is nou niet direct iets waar je zonder als een mongool te rijden wheelspin gaat krijgen, zeker niet in 2e en al rijdend.

Of sjitty tune. Meestal wordt koppel in eerste 2 versnellingen beperkt gehouden.

Rotte motorsteun kan ook zorgen dat je wheelspin/torque steer kan krijgen.
De banden had ik al genoemd dat zijn hele normale A merk banden maar vooral gericht op levensduur en iets minder op grip is mijn idee.
De tractioncontrol is niet stuk maar deze grijpt pas na een halve seconde of zo in. Dat zie je dan ook aan het knipperende lampje op het dashboard.
Ik heb een auto met DSG dus als een mongool, ja als ik bij het stoplicht iets te veel (meer dan ca. 1/3) gas geef dan kom ik niet echt lekker van de plek zeg maar.
Of JD schitty tunes leverd, dat denk ik niet volgens mij zijn zij toch wel een vooraanstaande tuner...

• skelleniels
The Eagle schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:52:
je hoeft iets ook niet nodig te hebben om het een slimme keuze te laten zijn. Beide opties doen iets voor je inruilwaarde mocht je hem ooit weer verkopen. Aangezien een camera al redelijk standaard is, zijn het minpunten als het er niet op zit. Kan je zomaar 500 euro schelen.
En sowieso, 375 euro over 5 jaar kost je 75 euro per jaar, is nog geen 7 euro per maand. Kun je die missen?
Tuurlijk kan ik die missen, maar dan kan je met jouw redenering alle opties nemen 8)7 Het zal allemaal (misschien) extra waarde toekennen als we over 10 jaar de auto verkopen en alle opties zijn telkens maar enkele euro's per maand, maar het moet ergens ophouden. De te verzekeren waarde stijgt uiteraard ook.

• Dennisdn
Gister creatief geweest met een dashcam. (Paar tientjes van Alie-express). Tegenwoordig is het echt vogelvrij op de snelwegen, als je ziet hoevaak je een ongeluk moet voorkomen vanwege alle domme acties om je heen, lijkt het me wel leuk om één en ander op beeld te hebben om af en toe een funniest-homevideo te maken voor Bob Saget (of ben ik dan echt oud?)

Heel veel onopvallender als dit kon ik het niet wegwerken. Weet niet of ik er aan kan wennen, dan is ie zo weer weg. Maar de kabel is super eenvoudig weg te werken achter plafondflappen en de rubberen strips langs de deur dus van binnen zie je er niets van, behalve een klein kastje naast de spiegel. Het blijft jammer dat je niet gewoon de camera van de auto zelf kan gebruiken :'(

Dennisdn wijzigde deze reactie 19-08-2019 07:53 (6%)

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:50:
Gister creatief geweest met een dashcam. (Paar tientjes van Alie-express). Tegenwoordig is het echt vogelvrij op de snelwegen, als je ziet hoevaak je een ongeluk moet voorkomen vanwege alle domme acties om je heen, lijkt het me wel leuk om één en ander op beeld te hebben om af en toe een funniest-homevideo te maken voor Bob Saget (of ben ik dan echt oud?)

Heel veel onopvallender als dit kon ik het niet wegwerken. Weet niet of ik er aan kan wennen, dan is ie zo weer weg. Maar de kabel is super eenvoudig weg te werken achter plafondflappen en de rubberen strips langs de deur dus van binnen zie je er niets van, behalve een klein kastje naast de spiegel. Het blijft jammer dat je niet gewoon de camera van de auto zelf kan gebruiken :'(

[Afbeelding]
Ziet eruit als een BlackVue, of soortgelijk type. Heb er zelf ook 1 hangen maar dan aan de bestuurderskant, komt je net iets beter uit met de camera behuizing.

Wat zou de restwaarde ongeveer zijn van een Polo GTI uit 2018 na 5 jaar met dan 60k op de teller en redelijk wat opties.
Ik zit te kijken of de auto prive rijden interessanter is.
Zelf gok ik rond de €16.000 ?

Als ik bij autoweek kijk en dan occasion prijzen zie ik:
occasionprijs 2018 € 24.500
occasionprijs 2017 € 21.900

• Dennisdn
Viper® schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:23:
[...]

Ziet eruit als een BlackVue, of soortgelijk type. Heb er zelf ook 1 hangen maar dan aan de bestuurderskant, komt je net iets beter uit met de camera behuizing.
Ik was bang dat ik mij er aan de bestuurderszijde nog meer aan zou ergeren. Nu kan ik hem redelijk weg-ontkennen. Dit is een Xiaomi, maar volgens mij is het allemaal een beetje hetzelfde spul.

• Viper®
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:21:
[...]

Ik was bang dat ik mij er aan de bestuurderszijde nog meer aan zou ergeren. Nu kan ik hem redelijk weg-ontkennen. Dit is een Xiaomi, maar volgens mij is het allemaal een beetje hetzelfde spul.
Ik heb heel lang zo'n goedkope dashcam gehad die naar beneden hangt, het valt minder snel op dan je denkt als je aan het rijden bent

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Gister creatief geweest met een dashcam. ...
Ook aan gedacht en moet het nog steeds doen. Maar ik zie dat jij de dash cam op het raam hebt geplakt. Grote twijfel bij want wat nu als jouw ruit vervangen moet worden? En met zo'n zuignap vind ik minder mooi.

Maar het zou mij verder niet in de weg zitten.

Me.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

GerCor schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:29:
[...]

Ook aan gedacht en moet het nog steeds doen. Maar ik zie dat jij de dash cam op het raam hebt geplakt. Grote twijfel bij want wat nu als jouw ruit vervangen moet worden? En met zo'n zuignap vind ik minder mooi.

Maar het zou mij verder niet in de weg zitten.
Dan plak je hem toch gewoon op je nieuwe ruit. Of koopt een nieuwe. Kosten geen drol die dingen.

• Dennisdn
GerCor schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:29:
[...]

Grote twijfel bij want wat nu als jouw ruit vervangen moet worden? En met zo'n zuignap vind ik minder mooi.
Ik had hem eerst te ver naar boven geplakt in het zonnegedeelte wat wat donker beeld gaf. Met een beetje pielen haal je hem er zo weer af. Het plaatje wat tegen de ruit aan zit is klein, een paar vierkante cm'ers. Rolletje dubbelzijdig gehaald bij de Praxis en hij zit weer perfect.

Een zuignap zou voor mij ook niet werken, daar zou ik mij de hele dag aan ergeren. Net als zichtbare kabels, dan hoeft het voor mij ook niet. Maar die waren eenvoudig helemaal uit het zicht te werken. Ik had al een verlengkabel vanuit de 12v in de achterbak getrokken voor de Carkit en Wifispot. Maar voor de carkit kreeg hij net niet voldoende power door de splitter (iPhone gaf steeds aan dat er waarschijnlijk geen originele kabel in gebruik was waarna het laden stopte). Maar voor de dashcam is de gesplitte power blijkbaar wel voldoende.

Dennisdn wijzigde deze reactie 20-08-2019 09:10 (46%)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Tylen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:35:
[...]

Dan plak je hem toch gewoon op je nieuwe ruit. Of koopt een nieuwe. Kosten geen drol die dingen.
Als ik er één koop dan wordt het een goeie. Ik wil altijd het beste. Kost zo'n € 400. 4K, snappie.

Me.

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

GerCor schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:02:
[...]

Als ik er één koop dan wordt het een goeie. Ik wil altijd het beste. Kost zo'n € 400. 4K, snappie.
Een beetje fatsoenlijk cam heeft een setje reserve plakkertjes er bij zitten... Indien niet kan je die voor een paar cent oppikken (letterlijk 3M adhesive pads).

Dashcams met zuignap zijn knap vervelend, bij mij knalde die elke 4 weken van de ruit af :p Plakmount hangt nu al dik 2 jaar zonder problemen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

GerCor schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:02:
[...]

Wat dat betreft zijn we hetzelfde 😘

Alleen ik zie niet zo gauw problemen 😂

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:14
Gister creatief geweest met een dashcam. (Paar tientjes van Alie-express).
Ben je tevreden? Zo ja, welke heb je besteld? Ik wil er ook eens eentje gaan bestellen die gewoon doet wat die moet doen. :9

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Tylen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:11:
[...]

Wat dat betreft zijn we hetzelfde 😘

Alleen ik zie niet zo gauw problemen 😂
Ik had net een Duitslandsticker (iets van € 11) op mijn raam zitten. Raam kaputt. Daarvoor nooit een Duitslandsticker gehad en ook geen kapotte voorruit. :9

Maar goed, als er reserveplakkertjes bijzitten dan is er geen problemo.

Me.

• Dennisdn
Furr_xL schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Ben je tevreden? Zo ja, welke heb je besteld? Ik wil er ook eens eentje gaan bestellen die gewoon doet wat die moet doen. :9
Zeker tevreden. Ik heb deze besteld, een beetje uitgezocht op "geen omkijken naar hebben" en toch eenvoudig naar telefoon kunnen downloaden (eigen wifi-netwerkje).
https://nl.aliexpress.com...1602_9,searchweb201603_52

En toen ik hem al besteld had, kwam ik erachter dat je hem ook gewoon in NL kunt bestellen en morgen in huis hebben voor -op een paar euro na- hetzelfde geld.
https://www.xiaomiproduct...hcam-europese-versie.html

Dennisdn wijzigde deze reactie 20-08-2019 14:53 (14%)

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:21
Weer er toevallig iemand of er ook een telefoon houder is zoals van de nieuwe VW up, maar dan voor de oudere up, zoals van 2012/2016??

Het gaat mij puur om een houder waar de telefoon in kan,hetzelfde idee als bij een telefoon houder die je in de ventilatie rooster doet.

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:55

bord4kop

maximaal 100KB!

misschien domme vraag, maar hoe start je een Passat GTE op de juiste manier?

Als ik de startknop kort indruk gaat de auto aan. Maar kan ik niet rijden..

Volgens boekje moet ik de knop indrukken :F

Als ik de starknop lang ingedrukt houd, verschijnt er 'druk rempedaal om te starten'. Dat doe ik en dan verschijnt er daarna 'ready'. En kan ik karren..

Dat werkt -soms- wel, maar vind ik nogal omslachtig. En ik heb het idee dat het af & toe niet werkt. Dan moet ik nog een keer drukken (auto uit) en nog een keer lang drukken (alles weer aan).

(Auto is van 2016, Ik heb digital dashboard en Kessy overigens)

@hieronder; vind het erg omslachtig. Ik druk de knop: auto aan. Maar wegrijden? Nogo :(
Druk de knop; auto uit. 8)7

Druk de knop lang: auto aan.. Melding 'Rem indrukken' -> is 'ready' te zien?
Nee? Dan knop drukken.. auto uit, knop weer drukken (nog langer) auto aan -> rem intrappen -> ready ? ja -> rem + automaat in D en rem los -> rijden..

Waarom niet: knop: auto aan, Rem + pook in D en rijden?

bord4kop wijzigde deze reactie 21-08-2019 08:54 (25%)

IT (project) manager / IAM consultant / Scrum master in het oosten van NL. Inhuur nodig? Stuur me een berichtje ;)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:03

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

Rem indrukken en op de startknop drukken... :?

#whatelse :+

www.google.nl

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

MisteRMeesteR schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:46:

En je gordel om doen, dat wil ook wel eens helpen :9

• Dennisdn
Eindelijk een update over de OBDeleven Next Gen....
Hij gaat voorlopig niet meer komen....

https://www.facebook.com/...ed-time/2730228920366052/

Dan toch maar op zoek naar een goedkoop android-toestel :/

Dennisdn wijzigde deze reactie 21-08-2019 09:07 (12%)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

MisteRMeesteR schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:46:

Dat idd. Rempedaal indrukken, startknop. Start ie meteen door. Geldt overigens voor alle vag met dsg en startknop vziw.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Dennisdn schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:05:
Eindelijk een update over de OBDeleven Next Gen....
Hij gaat voorlopig niet meer komen....

https://www.facebook.com/...ed-time/2730228920366052/

Dan toch maar op zoek naar een goedkoop android-toestel :/
Zou dat misschien kunnen komen doordat de 'Golf VIII' ook naar volgend jaar getild is qua release? Dat platform gaat vervolgens ook weer een hoop andere auto's bij de andere VAG merken dragen.

• Dennisdn
wimmel_1 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:49:
[...]

Zou dat misschien kunnen komen doordat de 'Golf VIII' ook naar volgend jaar getild is qua release? Dat platform gaat vervolgens ook weer een hoop andere auto's bij de andere VAG merken dragen.
Zelf zeggen ze dat de leverancier niet aan de kwaliteitseisen kan voldoen. Daar geloof ik niet zo in. In ergste geval zou je dan gewoon een andere leverancier zoeken die dat wel kan. Ik ben bang dat ze zelf terug naar de tekentafel moeten.

Dennisdn wijzigde deze reactie 21-08-2019 13:31 (6%)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:03

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

wimmel_1 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:52:
[...]

En je gordel om doen, dat wil ook wel eens helpen :9
Is geen vereiste.

www.google.nl

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

The Eagle schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:23:
[...]

Dat idd. Rempedaal indrukken, startknop. Start ie meteen door. Geldt overigens voor alle vag met dsg en startknop vziw.
En zonder DSG maar met een gewone handbak:

Koppeling intrappen, startknop.

Trap je de koppeling niet in en druk je op de startknop, dan zet de startknop de auto "op contact" zoals je ook met een ouderwetse draaisleutel kunt doen.

Om dan daadwerkelijk te starten moet je nogmaals koppeling intrappen en op de startknop drukken. Trap je de koppeling niet in en drukt nogmaals op de startknop, dan gaat de auto weer "van contact af".

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

right, duidelijk nu!

m.a.w. bij key-less systemen is rem (of koppeling) + startknop hetzelfde als sleutel doordraaien zoals in conventionele setups..

IT (project) manager / IAM consultant / Scrum master in het oosten van NL. Inhuur nodig? Stuur me een berichtje ;)

• ik222
  • Nu online
Als je bij een moderne VAG auto zonder Keyless functionaliteit wil starten moet je ook de koppeling of in het geval van een automaat de rem intrappen om te kunnen starten. Anders kun je de sleutel wel doordraaien maar start de auto ook niet.

ik222 wijzigde deze reactie 21-08-2019 13:52 (4%)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

max schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:27:
[...]

En zonder DSG maar met een gewone handbak:

Koppeling intrappen, startknop.

Trap je de koppeling niet in en druk je op de startknop, dan zet de startknop de auto "op contact" zoals je ook met een ouderwetse draaisleutel kunt doen.

Om dan daadwerkelijk te starten moet je nogmaals koppeling intrappen en op de startknop drukken. Trap je de koppeling niet in en drukt nogmaals op de startknop, dan gaat de auto weer "van contact af".
Kom ook op het mfd dat je de koppeling moet indrukken om te starten :D

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:46
Klopt als een bus, is bij mijn Ford Mondeo ook niet anders. Lijkt me ook volstrekt logisch. Scheelt platgereden kinderen/muurtjes enz.

Nonsensical line goes here <---

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

The Eagle schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:23:
[...]

En BMW, Volvo etc etc ;)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

bord4kop schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:39:
right, duidelijk nu!

m.a.w. bij key-less systemen is rem (of koppeling) + startknop hetzelfde als sleutel doordraaien zoals in conventionele setups..
Maar is dit je eerste auto ofzo???

• r_bleumer
Overigens mag ik me ook melden hier in het topic met het m'n eerste VAG product. Een Eos uit 2008. Een 1.4 met 122 pk. Midnight Blue. Nu even bij mn garage wegens distributiewissel. Die was goed lang geworden. Auto liep van geen meter meer. Nu maar hopen dat er geen verdere schade is. Tandwielen en oliepomp worden overigens gelijk meegenomen.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Tylen schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:09:
[...]

_O-

• Scrtz
Tylen schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:09:
[...]

Haha ik snap het wel een beetje bij een hybride auto zoals de GTE. Bij een normale brandstofauto heb je de bevestiging van het trillende motorblok dat aansluit gepaard met het geluid van het motorblok, bij een hybride zie je alleen ready in je scherm en kun je wegrijden.

• Dennisdn
r_bleumer schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:11:
Overigens mag ik me ook melden hier in het topic met het m'n eerste VAG product. Een Eos uit 2008. Een 1.4 met 122 pk. Midnight Blue.
Proficiat :)
Eos blijft altijd een leuke verschijning. Jammer genoeg zijn de meeste inmiddels naar het buitenland uitgevoerd, want heel erg veel zie je er niet meer.

Dennisdn wijzigde deze reactie 22-08-2019 09:58 (22%)

• r_bleumer
Dennisdn schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

Proficiat :)
Eos blijft altijd een leuke verschijning. Jammer genoeg zijn de meeste inmiddels naar het buitenland uitgevoerd, want heel erg veel zie je er niet meer.
Mijne rijdt ook op witte platen. Belastingverschil tussen NL en DE is schokkend. Ik betaal 88€ / jaar waar je in NL voor dezelfde auto 800€/jaar betaalt.

• Dennisdn
r_bleumer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:08:
[...]

Mijne rijdt ook op witte platen. Belastingverschil tussen NL en DE is schokkend. Ik betaal 88€ / jaar waar je in NL voor dezelfde auto 800€/jaar betaalt.
Ja die verschillen zijn eigenlijk gewoon niet eerlijk binnen één Europa.
Ik heb een tijdje op een recreatiepark gewoond waarvan de helft Nederlanders en de helft Duitsers. En toen concludeerden we samen al dat je in Duitsland een hele dikke Passat rijdt t.o.v. een middelbare Golf in Nederland voor hetzelfde geld.

Dennisdn wijzigde deze reactie 22-08-2019 10:13 (3%)

• r_bleumer
@Dennisdn Nog erger dan dat. Toen ik in 2017 m'n Mondeo BA7 uit 2013 kocht, had je voor diezelfde 10K in NL net een Fiesta uit hetzelfde bouwjaar.

• Dennisdn
r_bleumer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:15:
@Dennisdn Nog erger dan dat. Toen ik in 2017 m'n Mondeo BA7 uit 2013 kocht, had je voor diezelfde 10K in NL net een Fiesta uit hetzelfde bouwjaar.
Daarin komt ie eigenlijk dubbel terug. Want juist door de hoge kosten van grote auto's wil iedereen een kleintje op benzine, waardoor die in Nederland stevig hun waarde vasthouden.

• Scrtz
Dennisdn schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:21:
[...]

Daarin komt ie eigenlijk dubbel terug. Want juist door de hoge kosten van grote auto's wil iedereen een kleintje op benzine, waardoor die in Nederland stevig hun waarde vasthouden.
Ja precies, Polo's die net zo veel kosten als een Golf 2e hands terwijl diezelfde polo 10k minder nieuw was.

• Dennisdn
Scrtz schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:23:
[...]

Ja precies, Polo's die net zo veel kosten als een Golf 2e hands terwijl diezelfde polo 10k minder nieuw was.
Tja, wij waren voor mijn vriendin op zoek naar een net Upje -met de kop eraf- van een jaar of 2-3 oud. Maar dan kan je voor het verschil net zo goed een nieuwe bestellen.

Dennisdn wijzigde deze reactie 22-08-2019 10:26 (4%)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dennisdn schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:11:
[...]

Ja die verschillen zijn eigenlijk gewoon niet eerlijk binnen één Europa.
Ik heb een tijdje op een recreatiepark gewoond waarvan de helft Nederlanders en de helft Duitsers. En toen concludeerden we samen al dat je in Duitsland een hele dikke Passat rijdt t.o.v. een middelbare Golf in Nederland voor hetzelfde geld.
België voorlopig ook nog veel goedkoper. Nu niet zo goedkoop als duitsland mand toch stukken goedkoper dan nederland.

Plus geen PON, nog beter! :+

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 13:33
VW sjoemelt ook met software updates om gesjoemel te verhelpen:

https://www.ad.nl/auto/re...sels-vw-concern~a4170afc/

Pfff....

• Viper®
  • Niet online
Vanmorgen herstarten ineens m'n media unit zomaar.

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 11:51
Vandaag mijn nieuwe Polo opgehaald. Nieuwe kenteken, yay.. :)

Lekker karretje, zeer tevreden mee. Toch vraagje: die USB poorten voor Android Auto leveren maar 2,5W. Dus: mijn telefoon geeft aan opgeladen te worden maar hij verliest gewoon batterij.

De e-golf had dat niet, die laadde als een speer. Is er iets te doen aan het weinig wattage op die poorten?

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Viper® schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:20:
Vanmorgen herstarten ineens m'n media unit zomaar.
Ik weet niet wát voor een 'Media Unit' je hebt maar er is afgelopen Maandag (19-08-2019) een terugroepactie in 't leven geroepen vanuit VW voor die spullen (MIB-1 én MIB-2). M'n Golfje van bijna 5 jaar oud was (volgens de dealer) de eerste in NL welke 'm kreeg en dus wisten ze ook nog niet hoelang 't ging duren.... Kom je binnen voor een APK van een "Leasebak"... :*)

Update nam overigens een uurtje in beslag..... 8)

• Viper®
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:50:
[...]

Ik weet niet wát voor een 'Media Unit' je hebt maar er is afgelopen Maandag (19-08-2019) een terugroepactie in 't leven geroepen vanuit VW voor die spullen (MIB-1 én MIB-2). M'n Golfje van bijna 5 jaar oud was (volgens de dealer) de eerste in NL welke 'm kreeg en dus wisten ze ook nog niet hoelang 't ging duren.... Kom je binnen voor een APK van een "Leasebak"... :*)

Polo 2018 met dab+ pakket, geen idee welke zal ff opzoeken

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:19
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:50:
[...]

Heb je wat meer info over deze terugroepactie?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:24:
[...]

Heb je wat meer info over deze terugroepactie?
De persoon aan de balie heeft voor me gezocht waar ik bij stond maar we konden samen niets aan release-notes ontdekken.

Zal volgende week wel eens kijken naar versienummers ín het apparaat (navi meldt nog .407) maar volgens mij is de basis er onder veranderd qua nummering.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:35:
[...]

De persoon aan de balie heeft voor me gezocht waar ik bij stond maar we konden samen niets aan release-notes ontdekken.

Zal volgende week wel eens kijken naar versienummers ín het apparaat (navi meldt nog .407) maar volgens mij is de basis er onder veranderd qua nummering.
Volgens mij vroeg hij iets anders ;)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:34:
[...]

Volgens mij vroeg hij iets anders ;)
Dan is 't antwoord dus: "Nee" >:)

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:35
Ik meld mij ook even in dit topic.

Wij hebben een Sharan uit 2016 welke in de afgelopen periode (halfjaar?) twee gekke problemen heeft ontwikkeld:

1) De verwarming doet het eigenlijk alleen nog maar wanneer je hem op high (hoogste stand) zet. Bij alle andere standen lijkt er eigenlijk alleen maar gekoelde lucht uit te komen.
2) De deuren vergrendelen zich op willekeurige momenten. Soms pas tijdens het rijden, soms al gelijk nadat enkel de bestuurder is ingestapt en soms helemaal niet. Vooral de willekeur is storend.

Zelf lijkt mij dit een software probleem, maar zijn is in de tussenperiode geen enkele updates of andere werkzaamheden uitgevoerd die dit kunnen verklaren.

Heeft iemand een idee of kan ik mij beter in het VCDS topic melden om iemand te zoeken die het opnieuw kan coderen?

• ik222
  • Nu online
Dat van die deuren die vergrendelen lijkt me eerder een hardware probleem eigenlijk, vooral als het ineens ontstaan is. Ik zou dan denken aan een slechte kabel of contact ergens wat sluiting maakt.

• Rainesh
BlackMonkey schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:10:
Ik meld mij ook even in dit topic.

Wij hebben een Sharan uit 2016 welke in de afgelopen periode (halfjaar?) twee gekke problemen heeft ontwikkeld:

1) De verwarming doet het eigenlijk alleen nog maar wanneer je hem op high (hoogste stand) zet. Bij alle andere standen lijkt er eigenlijk alleen maar gekoelde lucht uit te komen.
2) De deuren vergrendelen zich op willekeurige momenten. Soms pas tijdens het rijden, soms al gelijk nadat enkel de bestuurder is ingestapt en soms helemaal niet. Vooral de willekeur is storend.

Zelf lijkt mij dit een software probleem, maar zijn is in de tussenperiode geen enkele updates of andere werkzaamheden uitgevoerd die dit kunnen verklaren.

Heeft iemand een idee of kan ik mij beter in het VCDS topic melden om iemand te zoeken die het opnieuw kan coderen?
Ik zou niet kijken naar coderen maar uitlezen en kijken wat voor storingen er zijn. Denk inderdaad ook een hardware probleem wat betreft de deuren. Wat betreft je verwarming, zal waarschijnlijk een temperatuur sensor zijn of de radiator zelf.

• Sharule
Vraagje over sfeerverlichting bij de nieuwe Polo Highline, zijn dat die ene led lichtjes van de dashboard tot aan de deuren?
Is een beetje onduidelijk, op de vw site staat er sfeerverlichting in deurdecoratie en voetenruimte. Maar niets over de dashboard.

• Odrai
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 24-08 10:36
Sharule schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:09:
Vraagje over sfeerverlichting bij de nieuwe Polo Highline, zijn dat die ene led lichtjes van de dashboard tot aan de deuren?
Is een beetje onduidelijk, op de vw site staat er sfeerverlichting in deurdecoratie en voetenruimte. Maar niets over de dashboard.
Sfeerverlichting is inderaad een rand van het dashboard, handgrepen en de voetenruimte.

• Sharule
Odrai schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

Sfeerverlichting is inderaad een rand van het dashboard, handgrepen en de voetenruimte.

[Afbeelding]
Cool ik dacht misschien verschilt het per land.
Bv. In België is de highline met neerklapbaar armsteun in de achterbank. Bij ons niet.

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 11:51
Toch nog even benieuwd naar jullie ervaringen rondom een VW Polo 2019.

1. Heeft iemand daar al eens draadloos laden achteraf ingebouwd?
2. Is het mogelijk om de USB poorten voorin van meer spanning te voorzien zodat mijn telefoon sneller oplaadt?
3. Al mensen bezig geweest met de standaard lampen te vervangen voor een LED lamp?

• Rainesh
KaiseRRuby schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:17:
Toch nog even benieuwd naar jullie ervaringen rondom een VW Polo 2019.

1. Heeft iemand daar al eens draadloos laden achteraf ingebouwd?
2. Is het mogelijk om de USB poorten voorin van meer spanning te voorzien zodat mijn telefoon sneller oplaadt?
3. Al mensen bezig geweest met de standaard lampen te vervangen voor een LED lamp?
1) is prima te doen. Collega van mij kan dat.
2) zou nu al voldoende moeten zijn. Klacht nooit eerder gehoord.
3) ja kan, wel canbus lampen erin en indien alsnog foutmelding dan even coderen.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Afgelopen week even een 'overname-bod' bij de Leasemaatschappij op gevraagd voor m'n Golf 2.0TDi Highline (5-XNN-78) van 23-September 2014. Zelf ga ik 'm niet meer overnemen omdat er inmiddels alsnog een nieuwe Tiguan in bestelling staat maar een kennis van me had eventueel wel interesse in de auto...

Optielijst (in alfabetische volgorde):
  • Achterlichten LED / Dark Red.
  • Asbak / Aansteker.
  • Dynaudio.
  • Discover Pro navigatie.
  • Ergo / Comfort stoelen.
  • Keyless-Entry / Keyless-GO.
  • Panorama / Schuif-Kantel dak.
  • Pure-White.
  • Spiegelpakket.
  • Sport onderstel.
  • Winterpakket.
  • Xenon Plus verlichting.
  • ....De hele riedel aan opties welke er STANDAARD al op een Highline aanwezig zijn......
Bijna 135.000 Km's aan ervaring (133.303 nú) en komt incl. de set winterbanden welke er bij hoort.... Verse APK sinds afgelopen woensdag, verse zomerbanden sinds ±10.000 Km en tevens bij met alle 'Updates' qua firmware ("Sjoemel Update" in verband met "DieselGate" gold niet voor dit blok). Auto net nog even met VCDS bekeken en er is / was geen énkele storing aanwezig _/-\o_

Prijs welke de leasemaatschappij er voor wil hebben: €12.250,- .... Op zich absoluut géén verkeerde prijs IMHO :*)

Bel die ik die kennis net even op..... Ja ik heb eigenlijk toch liever een auto met een DSG bak 8)7 Ook goed, dan lever ik 'm gewoon in op 24 September... Suc-6 met het zoeken naar een gelijkwaardige uitvoering mét DSG (overbodige luxe op een 2.0TDi. Handbak loopt en trekt met dat blok in iedere versnelling gewoon lekker, behalve in de éérste versnelling die IMHO té kort is bij iedere VW).

@Weemism Als je een keer zin en tijd hebt gedurende de komende maand dan mag je m'n entry in de OP verwijderen. Ik ga vanaf 24 September tijdelijk met een BMW 1 serie rond rijden 8)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 25-08-2019 14:23 (27%)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Eerste wat ik dacht: Heeft ie DSG??

Nee dus. Zonde. Je kennis heeft gelijk. ;)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:23:
Eerste wat ik dacht: Heeft ie DSG??

Nee dus. Zonde. Je kennis heeft gelijk. ;)
Zolang er géén PDK in een VW geleverd wordt rijd ik nog steeds liever met de "Good 'old" handmatige 6-bak van VW. Misschien scheelt 't ook dat ik eigenlijk nooit veel file verkeer heb op m'n routes 8)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

wimmel_1 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:31:
[...]

Zolang er géén PDC in een VW geleverd wordt rijd ik nog steeds liever met de "Good 'old" handmatige 6-bak van VW. Misschien scheelt 't ook dat ik eigenlijk nooit veel file verkeer heb op m'n routes 8)
PDC, als in Park Distance Control???? Dat had mijn Golfje 6 uit 2010 (ofzo) zelfs al.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

PDC, als in Park Distance Control???? Dat had mijn Golfje 6 uit 2010 (ofzo) zelfs al.
Eeeuh.... PDK :9
Lijkt weer meer op 't OUDE logo wat er vroeger op de Kevertjes zat :)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 25-08-2019 12:38 (37%)

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:56:
[…]

@Weemism Als je een keer zin en tijd hebt gedurende de komende maand dan mag je m'n entry in de OP verwijderen. Ik ga vanaf 24 September tijdelijk met een BMW 1 serie rond rijden 8)
Komt voor elkaar.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Nou, mijn auto heeft ook last van de warmte zeg. Geef ik mijn ramen en open dak opdracht te sluiten is het meer van: alweer, we hebben er nu even de puf niet voor hoor.

Me.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:15:
Nou, mijn auto heeft ook last van de warmte zeg. Geef ik mijn ramen en open dak opdracht te sluiten is het meer van: alweer, we hebben er nu even de puf niet voor hoor.
Had jij toevallig ook al gebeld naar VW met betrekking tot de update / terugroepactie welke er afgelopen maandag voor je MIB-1 "media" apparatuur beschikbaar is gekomen?

'Mijn' Golfje heeft die update afgelopen woensdag samen met de APK gekregen en ik was er een uurtje mee kwijt (in de baas z'n tijd).

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:38:
[...]

Had jij toevallig ook al gebeld naar VW met betrekking tot de update / terugroepactie welke er afgelopen maandag voor je MIB-1 "media" apparatuur beschikbaar is gekomen?

'Mijn' Golfje heeft die update afgelopen woensdag samen met de APK gekregen en ik was er een uurtje mee kwijt (in de baas z'n tijd).
Ik ga er eigenlijk van uit dat ik door VW op de hoogte gesteld word? Ik ben wel benieuwd maar vaak is het iets waar je helemaal niks van merkt dus ik ren niet zo snel meer bij updates.

Me.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:59:
[...]
Ik ga er eigenlijk van uit dat ik door VW op de hoogte gesteld word? Ik ben wel benieuwd maar vaak is het iets waar je helemaal niks van merkt dus ik ren niet zo snel meer bij updates.
Met als gevolg dat je, net als laatst, bij een specialist je MIB-1 mag gaan laten herstellen?

Er is een rede dat lease-auto's persé bij een dealer in onderhoud moeten blijven én ook alle updates doorgevoerd krijgen, zelfs als ze nog maar een maand in het contract zitten.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:06:
[...]

Met als gevolg dat je, net als laatst, bij een specialist je MIB-1 mag gaan laten herstellen?

Er is een rede dat lease-auto's persé bij een dealer in onderhoud moeten blijven én ook alle updates doorgevoerd krijgen, zelfs als ze nog maar een maand in het contract zitten.
Het is, voor zover ik weet, nog helemaal niet bekend wat de update inhoudt. Als jouw dealer het niet eens weet maar wel een update doorvoert... heb ik zo mijn twijfels. Ik zal morgen eens informeren of mijn servicepunt al op de hoogte is.

Me.

Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Gamescom 2019

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True