Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 125 126 Laatste
Acties:
  • 515.106 views

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

RodeStabilo schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:09:
[...]

Daar zou ik heel graag iets van een foto van willen zien. :)
Ik heb de MIB1, MIB2 (gen 2) en nu de nieuwste maar geen van die had de SD-card naast het scherm :)
*Peut*

discover uit Tiguan, Scirocco en caddy zijn nog in 1 stuk. Dus geen module in handschoen kastje.
Gewoon SD kaarten vooraan de radio, RNS style.

Dingen zijn erg gewild omwille van hun pasvorm en retrofit mogelijkheid in oudere generaties.

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 02-12-2020
GerCor schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:27:
[...]

MirrorLink. Naast CarPlay van Apple en Android Auto de derde mogelijkheid van de Discover.

Software is een app die op onze telefoons staan. Ik wilde weten hoe dat er op het scherm van de Discover uitziet.
Kan je via Mirror Link ook youtube filmpjes afspelen?

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:25

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Sharule schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:37:
Kan je via Mirror Link ook youtube filmpjes afspelen?
Ik heb geen idee welk systeem jij hebt. Ik heb zelf de MIB1 en ik download YouTube filmpjes, zet die op een SD en kopieer ze naar de HDD in de auto. Geen MirrorLink voor nodig. Wel V.I.M. (video in motion)

Maar tegenwoordig heb je ook MirrorLink in Motion. Zegt mij niks, want nooit gebruikt.

De manier waarop ik het destijds deed was met behulp van wat exotische software. LG software enz. Ik weet niet of het nog werkt want 'wij' gebruiken het niet.

Maar destijds was het hetzelfde als bij een TV. Alles wat op jouw Android telefoon staat komt precies zo op het beeldscherm van de Discover. En niet, zo'n beetje hetzelfde als op de telefoon, nee: precies hetzelfde.

Als ik zie wat ze tegenwoordig bieden met Android en Apple........ dat zijn echt slappe aftreksels van MirrorLink.

Me.

• Sharule
GerCor schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:27:
[...]

Ik heb geen idee welk systeem jij hebt. Ik heb zelf de MIB1 en ik download YouTube filmpjes, zet die op een SD en kopieer ze naar de HDD in de auto. Geen MirrorLink voor nodig. Wel V.I.M. (video in motion)

Maar tegenwoordig heb je ook MirrorLink in Motion. Zegt mij niks, want nooit gebruikt.

De manier waarop ik het destijds deed was met behulp van wat exotische software. LG software enz. Ik weet niet of het nog werkt want 'wij' gebruiken het niet.

Maar destijds was het hetzelfde als bij een TV. Alles wat op jouw Android telefoon staat komt precies zo op het beeldscherm van de Discover. En niet, zo'n beetje hetzelfde als op de telefoon, nee: precies hetzelfde.

Als ik zie wat ze tegenwoordig bieden met Android en Apple........ dat zijn echt slappe aftreksels van MirrorLink.
Ok ben benieuwd want heb nog niets. In januari krijg ik mijn Polo met Discover Media.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Volgens mij zit er een teller op voor de batterij van de sleutel. Die van mij en die voor mijn vriendin geven tegelijk aan: batterij sleutel vervangen.

Wel erg toevallig. :Y

Me.

• ReseT
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:29:
[...]

Dat hoeft dealer ook niet te doen. Je kunt ook bij de dealer een update KOPEN. Als je het zelf doet is het gratis.

Maar inderdaad. Even de SD kaart eruit halen en als het navigatiesysteem het dan niet meer doet, dan heb je de Discover Media. Werkt het nog steeds dan heb je de PRO.

Bij de Media staat de navigatie op de SD kaart, bij de PRO op de harde schijf van het systeem.
Alle VW navigatie updates zijn sowieso allemaal gratis !

Wat je bij de dealer koopt is in feite een verpakking en een SD kaartje met installatietijd (erin prikken van de SD kaart).

https://webspecial.volksw...x/downloads/maps-download

Specs 2020: MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO

• dennisdew16
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om met obdeleven de status van je koppelingsplaten van een dsg bak te controleren? Naar mijn gevoel gaat het schakelen minder soepel dan een paar weken geleden. Nu lees ik dat het weleens aan de koppelingsplaten kan liggen maar nu vroeg ik me dus af of je dat zelf kan checken. Mocht dit het verkeerde topic zijn dan hoor ik dat graag :)

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Vanmiddag proefritje gemaakt in de Polo Highline omdat m'n vriend binnenkort een leaseauto mag uitzoeken. Maar ik was echt onaangenaam verrast door de motor, onder de 2500 toeren zo dood als een baksteen. Lag dat aan de auto die we meehadden of is dat bij elke Polo met de 95PK 3-cilinder?

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:41
DennusB schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:54:
Vanmiddag proefritje gemaakt in de Polo Highline omdat m'n vriend binnenkort een leaseauto mag uitzoeken. Maar ik was echt onaangenaam verrast door de motor, onder de 2500 toeren zo dood als een baksteen. Lag dat aan de auto die we meehadden of is dat bij elke Polo met de 95PK 3-cilinder?
95pk versie is idd wat trager dan de 110pk versie. Sowieso even je gasrespons aanpassen en het rijdt wat fijner.
dennisdew16 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:42:
Is er een mogelijkheid om met obdeleven de status van je koppelingsplaten van een dsg bak te controleren? Naar mijn gevoel gaat het schakelen minder soepel dan een paar weken geleden. Nu lees ik dat het weleens aan de koppelingsplaten kan liggen maar nu vroeg ik me dus af of je dat zelf kan checken. Mocht dit het verkeerde topic zijn dan hoor ik dat graag :)
Hoeveel km staat erop? Heb je dsg reset al gedaan? Contact aan, gaspedaal volledig intrappen en 20sec vasthouden daarna los. Contact uit, sleutel eruit. Gaspedaal weer volledig intrappen en 20sec vasthouden, daarna los. Vervolgens auto starten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• dennisdew16
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:05:
[...]

95pk versie is idd wat trager dan de 110pk versie. Sowieso even je gasrespons aanpassen en het rijdt wat fijner.

[...]

Hoeveel km staat erop? Heb je dsg reset al gedaan? Contact aan, gaspedaal volledig intrappen en 20sec vasthouden daarna los. Contact uit, sleutel eruit. Gaspedaal weer volledig intrappen en 20sec vasthouden, daarna los. Vervolgens auto starten.
Zal ongeveer 40.000km zijn. En dsg reset heb ik nog niet gedaan, dat ga ik zo wel even proberen. Wat voor verschil zou ik daarna moeten kunnen merken?

• Sharule
Was het automaat of handbak?

• DennusB
  • Niet online
Sharule schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:28:
[...]

Was het automaat of handbak?
Handbak!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Je moet hem inderdaad op toeren houden, ik schakel meestal rond 6000 toeren pas door :P

rij 1 op 12-13 gemiddeld

[Voor 19% gewijzigd door Scrtz op 21-09-2019 20:18]

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Dat is toch nutteloos, boven de 4k doet ie niet zoveel meer. 8)7
Tussen de 1800 en 3500 gaat ie wel lekker vind ik, maar het is inderdaad geen bommetje.

Met flinke stukken 160 - 180 en een beetje file doe ik nog 1 op 16, dus hoe je rijd is echt zonde. :+

[Voor 25% gewijzigd door RnB op 21-09-2019 20:38]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had de 1.0 TSI Golf destijds ook. Zeer irritant icm ACC op de snelweg, je moet echt terugschakelen om hem wat pit te geven. Daar helpt gasrespons helaas niet veel aan ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Ik vind die 3 cilinder blokjes van VAG sowieso niet heel geweldig eigenlijk. Zou ze zelf nooit in mijn auto willen hebben.

Dan betaal ik graag wat meer voor een 1.5 4 cilinder.

• Rub3s
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:13

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik vind die 3 cilinder prima in m'n Polo. Het is wel de 115pk i.c.m. DSG.

Maarja, het is maar net wat je gewend bent en wat je verwachtingen zijn.

[edit] Ik heb een paar maanden in dat vorige model Mazda 3 gereden met een 4 cilinder 2L motor, maar dan ben ik toch blij met dat motortje van VW. Die Mazda 3 was niet vooruit te branden. Mazda 2 met 1.5L motor was nog erger. Beiden maakten ook een stuk meer herrie, de 3 cilinder motor van VW is lekker stil bij de lagere toeren.

[Voor 52% gewijzigd door Rub3s op 22-09-2019 21:59]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ik222 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:36:
Ik vind die 3 cilinder blokjes van VAG sowieso niet heel geweldig eigenlijk. Zou ze zelf nooit in mijn auto willen hebben.

Dan betaal ik graag wat meer voor een 1.5 4 cilinder.
Het is niet heel vreemd dat die 1.5 TSI niet aan te slepen is ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MarcelGo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:09
https://tweakers.net/ext/f/zVMSv91V23NdYZ3rs5QLikU3/thumb.jpg

Meer mensen met klachten over de IOS update die vervolgens je entertainment systeem over de rooie helpt?

duurzaam is de weg, 10420 Wp solar, warmtepomp, EV

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MarcelGo schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:21:
[Afbeelding]

Meer mensen met klachten over de IOS update die vervolgens je entertainment systeem over de rooie helpt?
Yup, zie:
MisteRMeesteR schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:22:
[...]

[...]

Volgens mij staat het los van Carplay maar heeft het met het opzetten van de Bluetooth verbinding te maken.
Ik heb in mijn Passat (Discover Pro, zelfde navi unit als in de Superb (Columbus)) de telefoon verwijderd en opnieuw toegevoegd en tot op heden geen vragen omtrent PIN code gehad..

Ik werd hierop geattendeerd door dat bij het instappen de navi al vroeg om PIN code terwijl de lightning kabel nog niet eens was gekoppeld en CarPlay dus nog niet eens mogelijk was :+
Was bij mij de oplossing bij mijn Discover Pro.

www.google.nl

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13-10 14:21
Heb zelf ook die 95pk inclusief automaat. In de sportstand een prima motortje als je het mij vraagt.

Kom zelf vanuit een e-Golf waar natuurlijk alles op zit. Maar nu de omstandigheden wat zijn veranderd qua baan weer naar een Polo overgestapt. Tevreden met de Comfortline Business, slechts drie dingen die me storen:

- Spiegels klappen niet automatisch in
- Geen velgen maar wieldoppen
- Onzettend lelijke gele lampen met weinig lichtopbrengst

Heb zelf lampen besteld en vervangen. Dit is het resultaat. Lichtopbrengst is ook veeeeel beter.

Voor het beeld:

Heb ruim getest hoe het is qua verblinding tegenliggers en dat zit allemaal goed.

[Voor 18% gewijzigd door KaiseRRuby op 23-09-2019 19:54]

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-10 17:37
MisteRMeesteR schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:24:
[...]

Yup, zie:

[...]

Was bij mij de oplossing bij mijn Discover Pro.
Jep, bij mij was dat ook de oplossing.

• MarcelGo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:09
yamahabest schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:58:
[...]

Jep, bij mij was dat ook de oplossing.
Hier nu ook opgelost! Dank!

duurzaam is de weg, 10420 Wp solar, warmtepomp, EV

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15-10 16:59
RnB schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:37:
Dat is toch nutteloos, boven de 4k doet ie niet zoveel meer. 8)7
Tussen de 1800 en 3500 gaat ie wel lekker vind ik, maar het is inderdaad geen bommetje.

Met flinke stukken 160 - 180 en een beetje file doe ik nog 1 op 16, dus hoe je rijd is echt zonde. :+
Als je een beetje langere afstanden rijdt en geen 180 doet dan haal je veel beter dan 1 op 16. :P
Ik zit op 1 op 21 gemiddeld na 14000km in een 1.0 TSI Golf Variant, bijna de helft van @Scrtz :o

Het verschil tussen (ver) onder de 2000rpm en er boven zit hem vooral in het grote verschil in koppel. Onder de 2000rpm zonder dat de turbo er in schiet zit je met ~75Nm koppel, eens de turbo er vol in gaat zit je op 200Nm (papier, eerder 230Nm irl) en dat grote verschil voel je. Vergeleken met de oude 1.2TSI, die had meer koppel zonder de turbo actief bij lage toeren (~90Nm) en piekte veel lager met de turbo er bij (~175Nm) waardoor het verschil veel kleiner is en dus ook zo aanvoelt.

• Scrtz
  • Nu online
AndRo555 schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:43:
[...]

Als je een beetje langere afstanden rijdt en geen 180 doet dan haal je veel beter dan 1 op 16. :P
Ik zit op 1 op 21 gemiddeld na 14000km in een 1.0 TSI Golf Variant, bijna de helft van @Scrtz :o

Het verschil tussen (ver) onder de 2000rpm en er boven zit hem vooral in het grote verschil in koppel. Onder de 2000rpm zonder dat de turbo er in schiet zit je met ~75Nm koppel, eens de turbo er vol in gaat zit je op 200Nm (papier, eerder 230Nm irl) en dat grote verschil voel je. Vergeleken met de oude 1.2TSI, die had meer koppel zonder de turbo actief bij lage toeren (~90Nm) en piekte veel lager met de turbo er bij (~175Nm) waardoor het verschil veel kleiner is en dus ook zo aanvoelt.
en @RnB mijn probleem is meer dat ik 205pk gewend ben van mijn vorige A3 e-tron :P

Tot 6000 toeren prima vermogen overigens, daarna zakt ie pas in. Vind de 1.0 TSI wel beter rijden dan de 1.2 TSI, stuk gretiger en levendiger.

• dollyking
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13-08 16:35

dollyking

duck tape

Rainesh schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:05:
[...]

Hoe doe je de sleutel eruit met Kessy?

• Rainesh
dollyking schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:11:
[...]

Hoe doe je de sleutel eruit met Kessy?
Deur open doen en dicht

• dollyking
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13-08 16:35

dollyking

duck tape

Top, rainesch, zal het vanavond direct even proberen met de DSG6, krijg je ook nog een melding oid, of is het gewoon rijden maar en merken of er wat anders is?

• Rainesh
dollyking schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:44:
[...]

Top, rainesch, zal het vanavond direct even proberen met de DSG6, krijg je ook nog een melding oid, of is het gewoon rijden maar en merken of er wat anders is?
Gewoon rijden

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Voor iedereen die een hekel heeft aan de We Connect app om je auto voor de verwarmen heb ik wellicht iets leuks gevonden:

FiXeR.nl in "[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten"

Via een simpel pythonscriptje en een iOS13 Shortcut kun je met een druk op een icoontje vast je auto voorverwarmen of ontdooien. Werkt tot dusver erg goed. d:)b

• ThaBilly
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 14-10 16:44
KaiseRRuby schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:53:
Heb zelf ook die 95pk inclusief automaat. In de sportstand een prima motortje als je het mij vraagt.

Kom zelf vanuit een e-Golf waar natuurlijk alles op zit. Maar nu de omstandigheden wat zijn veranderd qua baan weer naar een Polo overgestapt. Tevreden met de Comfortline Business, slechts drie dingen die me storen:

Heb zelf lampen besteld en vervangen. Dit is het resultaat. Lichtopbrengst is ook veeeeel beter.

Voor het beeld:

[Afbeelding]

Heb ruim getest hoe het is qua verblinding tegenliggers en dat zit allemaal goed.
Heb je toevallig ook de link van die lampjes? :P

• Dennisdn
  • Laatst online: 15:58
MarcelGo schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:21:
[Afbeelding]

Heb dat wel eens op iOS12 gehad. Dat was zo hardnekkig dat ik de discover pro uiteindelijk terug naar fabrieksinstellingen heb moeten zetten. Maar al vanaf de eerste beta heb ik ios13 en daar is het nog nooit op gebeurd.

• KaiseRRuby
ThaBilly schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:37:
[...]

Heb je toevallig ook de link van die lampjes? :P
Ja hoor:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.66dd4c4dupYybE

Ik had als gewoon licht LED H4. Dan als grootlicht heb ik xenon besteld, h7. De lichtjes in de mistlampen zijn volgens mij LED en dan H8.

Heb een setje H4 over trouwens, mag je voor een tientje hebben.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

KaiseRRuby schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:31:
[...]

Ja hoor:

Ik had als gewoon licht LED H4. Dan als grootlicht heb ik xenon besteld, h7. De lichtjes in de mistlampen zijn volgens mij LED en dan H8.

Je gaat xenon lampen in een reflector behuizing steken? Dat gaan je reflectors leuk vinden...

Er is trouwens een reden dat xenon uit fabriek altijd in projectors die tegen hogere temps kunnen zit :D

• KaiseRRuby
SadisticPanda schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:45:
[...]

Je gaat xenon lampen in een reflector behuizing steken? Dat gaan je reflectors leuk vinden...

Er is trouwens een reden dat xenon uit fabriek altijd in projectors die tegen hogere temps kunnen zit :D
Dat begrijp ik niet, ik dacht dat Xenon juist veel minder warmte afgeeft dan halogeen?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

SadisticPanda schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:45:
[...]

Je gaat xenon lampen in een reflector behuizing steken? Dat gaan je reflectors medeweggebruikers leuk vinden...
Fixed :P
Xenon is vaak zat i.c.m. een reflector af-fabriek geleverd hoor? Even snel uit mijn hoofd:

• Nissan Qashqai Gen1
• Mercedes S van begin deze eeuw.
• Volvo S60 Gen1

www.google.nl

• KaiseRRuby
MisteRMeesteR schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:06:
[...]

[...]

Xenon is vaak zat i.c.m. een reflector af-fabriek geleverd hoor? Even snel uit mijn hoofd:

• Nissan Qashqai Gen1
• Volvo S60 Gen1
Ik zet mijn grote licht meestal uit als ik medeweggebruikers tegen kom..

• Pctje91
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-10 17:12
KaiseRRuby schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:53:

Voor het beeld:

[Afbeelding]

Wauwie! Ik heb zelf precies hetzelfde probleem. Ik vind de lichtopbrengst erg minimaal, maar ben zoekende in wat een eventuele goede vervanger is. Mag ik vragen wat je voor lampen erin hebt gedaan? Ziet er een stuk beter uit! Bij de garage vervangen, of zelf gedaan?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

KaiseRRuby schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:30:
[...]

Ik zet mijn grote licht meestal uit als ik medeweggebruikers tegen kom..
Dat is altijd een goed plan idd. ;)
Pctje91 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:20:
[...]

Wauwie! Ik heb zelf precies hetzelfde probleem. Ik vind de lichtopbrengst erg minimaal, maar ben zoekende in wat een eventuele goede vervanger is. Mag ik vragen wat je voor lampen erin hebt gedaan? Ziet er een stuk beter uit! Bij de garage vervangen, of zelf gedaan?
Zie even verderop in dit topic:
[...]

Ja hoor:

[Voor 12% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-09-2019 10:25]

www.google.nl

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MisteRMeesteR schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:06:
[...]

[...]

• Nissan Qashqai Gen1
• Volvo S60 Gen1
Ja, die waren wel voorzien van reflectors en kappen die voorzien waren voor zulke zaken. Trouwens xenon is inderdaad minder heet dan halogeen. Maar bij die plug een plug setjes niet. Lopen meestal veel heter dan oem xenon of halogeen. Net zoals die aftermarket led tering heetworden en oem bijna niets.

Mss maken ze die express heter omdat bij sneeuwval anders de sneeuw niet van je lampen gaat. Bij oem zat/zit vaak lampensproeiers

In volvo zijn de reflectors nog gekeurd voor beide. Bij vw twijfel ik aan de plastiek waarin de lamp moet komen.

Heb niets tegen chinees spul maar op het gebied van lampen ligt het wel gevoelig....meeste denken, staat leuk of ziet er leuk uit laar niks zo irritant als een tegenliggen met die china stuff die slecht gemonteerd is en waardoor je half blind word.

• KaiseRRuby
SadisticPanda schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:44:
[...]

Ja, die waren wel voorzien van reflectors en kappen die voorzien waren voor zulke zaken. Trouwens xenon is inderdaad minder heet dan halogeen. Maar bij die plug een plug setjes niet. Lopen meestal veel heter dan oem xenon of halogeen. Net zoals die aftermarket led tering heetworden en oem bijna niets.

Mss maken ze die express heter omdat bij sneeuwval anders de sneeuw niet van je lampen gaat. Bij oem zat/zit vaak lampensproeiers

In volvo zijn de reflectors nog gekeurd voor beide. Bij vw twijfel ik aan de plastiek waarin de lamp moet komen.

Heb niets tegen chinees spul maar op het gebied van lampen ligt het wel gevoelig....meeste denken, staat leuk of ziet er leuk uit laar niks zo irritant als een tegenliggen met die china stuff die slecht gemonteerd is en waardoor je half blind word.
Thanks. Ik zal me er nog eens even goed in verdiepen voor ik ze er in stop.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

KaiseRRuby schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:52:
[...]

Thanks. Ik zal me er nog eens even goed in verdiepen voor ik ze er in stop.
Yeah, zou zonde zijn van knappe wagen.

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:31

Furr_xL

Get mad, then get over it.

Rainesh schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:05Heb je dsg reset al gedaan? Contact aan, gaspedaal volledig intrappen en 20sec vasthouden daarna los. Contact uit, sleutel eruit. Gaspedaal weer volledig intrappen en 20sec vasthouden, daarna los. Vervolgens auto starten.
Nice, dit ga ik ook even proberen. De DSG ervaring valt me tot nu toe tegen.. Trilt ook vaak in D2 bij gas geven, zeker in bochten maar zelfs ook in achteruit. Soms schakelt hij ook niet helemaal vlekkeloos.. Gelukkig aankoopgarantie, maar als dit het oplost bespaart het me flink wat tijd. DSG is door vorige eigenaar al getuned bij DSGdokter.. Ik zelf verwacht dat het de koppelingsplaat(en) zijn, maar natuurlijk is mijn dealer geen Volkswagen dealer en laat hij een VW Monteur afkomen voor het hele verhaal te controleren..

Het is dat ik een enorme volkswagen pet op maar wat is het toch een ellende met Tsi-turbootjes en dsg he.. :Y

[Voor 4% gewijzigd door Furr_xL op 25-09-2019 15:07]

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• dennisdew16
  • Niet online
Furr_xL schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:07:
[...]

Nice, dit ga ik ook even proberen. De DSG ervaring valt me tot nu toe tegen.. Trilt ook vaak in D2 bij gas geven, zeker in bochten maar zelfs ook in achteruit. Soms schakelt hij ook niet helemaal vlekkeloos.. Gelukkig aankoopgarantie, maar als dit het oplost bespaart het me flink wat tijd. DSG is door vorige eigenaar al getuned bij DSGdokter.. Ik zelf verwacht dat het de koppelingsplaat(en) zijn, maar natuurlijk is mijn dealer geen Volkswagen dealer en laat hij een VW Monteur afkomen voor het hele verhaal te controleren..

Het is dat ik een enorme volkswagen pet op maar wat is het toch een ellende met Tsi-turbootjes en dsg he.. :Y
Ik heb dit toevallig gisteren uitgeprobeerd en het lijkt bij mij wel wat soepeler te schakelen na de reset. @Rainesh bedankt voor de tip!

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:06
Furr_xL schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:07:
[...]

Getuned in de zin van? Om extra koppel aan te kunnen? Of enkel schakelmomenten aangepast?

Het komt veel voor dat DSG bakken die getuned zijn veel ruiger schakelen. Ik had mijne ook laten tunen maar ben al vrij vlot weer terug naar stock gegaan. Vond het niet fijn schakelen tijdens normale ritten, veel te ruig. Nu schakelt het weer gewoon zoals het hoort. :)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:54

Famous

R 400+

Hoe was die getuned dan?
Want in principe kan je hem precies laten afstellen zoals jij dat wilt en dat is echt een stuk beter dan stock. Zelfs met een X% gas hoe snel of langzaam het moet zijn,
Ben je alleen niet met een uurtje klaar :+

Weet iemand of een Caddy te leveren is als 3-zitter? Zie het zo snel niet?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Afspraak gemaakt voor eind december voor stage1+ en dsg tuning.
Ben benieuwd

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• Scrtz
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:32:
Hoe was die getuned dan?
Want in principe kan je hem precies laten afstellen zoals jij dat wilt en dat is echt een stuk beter dan stock. Zelfs met een X% gas hoe snel of langzaam het moet zijn,

Kom maar bij mij Caddy kopen, regel ik het voor je :D

• Famous

Famous

R 400+

Scrtz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:59:
[...]

Kom maar bij mij Caddy kopen, regel ik het voor je :D
Zakelijke lease?
Welk bedrijf?

• Scrtz
  • Nu online
Famous schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:05:
[...]

Zakelijke lease?
Welk bedrijf?
Je had de PM al gezien :P

Collega rijdt nu een GTI Performance 250pk als leasewagen, miss moet ik die volgend jaar maar overnemen :D Hij wordt alleen gek van het tanken, elke 400km..

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Scrtz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:48:
[...]

Collega rijdt nu een GTI Performance 250pk als leasewagen, miss moet ik die volgend jaar maar overnemen :D Hij wordt alleen gek van het tanken, elke 400km..
Ligt aan z'n rijstijl, niet de auto. GTI kan makkelijk 1 op 14 rijden :+

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• Dennisdn
Scrtz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:48:
[...]

Ik weet niet of het in de huidige generatie nog steeds zo is, maar in de Golf6 was er wat Bluemotion gewichtsbesparing toegepast en hadden we een kunstje met een palletje in de tankdop waardoor er stiekem toch nog 10 liter meer in kon.... scheelt toch weer een kilometer of 50 dan :)

[Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 26-09-2019 17:03]

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-10 15:56
[...]

Ja hoor:

hmm als ik de specificaties van die lamp zie betwijfel ik de juistheid.... led is gerichter maar schijnt breder?? dat is een tegenspraak. En waterdichtheid als kwaliteit??? beetje kul m.i.
Helaas kom ik ze vaak tegen, van die slecht afgestelde aftermarket verblindingssetjes....

• Furr_xL

Furr_xL

Vissa66 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:20:
[...]

Getuned in de zin van? Om extra koppel aan te kunnen? Of enkel schakelmomenten aangepast?

Het komt veel voor dat DSG bakken die getuned zijn veel ruiger schakelen. Ik had mijne ook laten tunen maar ben al vrij vlot weer terug naar stock gegaan. Vond het niet fijn schakelen tijdens normale ritten, veel te ruig. Nu schakelt het weer gewoon zoals het hoort. :)
Hij is inderdaad ontgrenst en de schakelmomenten zijn aangepast, zover vagtechniek dit kon terugzien. Nu met de reset van dsg rijdt hij een stuk beter, moet 'm een keer goed warm rijden om te kijken of hij ook nog schokt. @Rainesh, dank!

• Vissa66
Famous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:32:
Hoe was die getuned dan?

Bij VAGtechniek, motor en bak reden niet fijn na hun aanpassingen. Kom ik ook niet meer terug. :)

• Dennisdn
HvdBent schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:08:
[...]

Helaas kom ik ze vaak tegen, van die slecht afgestelde aftermarket verblindingssetjes....
Met deze weer donker wordende dagen erger ik mij er helemaal kapot aan dat ongeveer de helft van de auto's wel iets met de verlichting heeft en er niet eens naar om lijkt te kijken. Slecht afgestelde nep-xenon, volgetrapte achterbakken -maar te beroerd om even de voorlampen wat lager te zetten- zijn de meest vervelende. Afgelopen week zelfs een vrachtwagen die mij in de file bleef achtervolgen op 20 cm. Te hoge Xenonverlichting kwam gewoon recht naar binnen. De spiegeldimmer trok het niet en ik moest zelfs de zijspiegels inklappen om niet nog gekker te worden. Dan nog alle bejaarden die niet in de gaten hebben dat ze met groot licht rijden en stadsmiepen waar altijd wel een lampje mist.

Ik snap dat de politie het waanzinnig druk heeft, maar als ze daar nou eens een actie-dag van maken.....

• Anoniem: 555961
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Ik sta voor de keuze om een GTE of een GTD te leasen. Wat zijn jullie ervaringen als het op gebruik aankomt? Anyone die over beide auto’s wat over het gebruik kan zeggen?

• Scrtz
  • Nu online
Anoniem: 555961 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 07:02:
Ik sta voor de keuze om een GTE of een GTD te leasen. Wat zijn jullie ervaringen als het op gebruik aankomt? Anyone die over beide auto’s wat over het gebruik kan zeggen?
Bedoel je nou gebruik als in ervaring over de auto's qua rijden of verbruik?

Ik heb de A3 e-tron gereden, zelfde als de GTE. Ja hij is supersnel en dat is gaaf, nadeel is alleen dat je maar 35 liter kan tanken (of dat moet meer zijn bij de GTE, maar lijkt me sterk?) waardoor je eigenlijk gewoon moet zorgen dat je overal kan stekkeren, maar ook dat vond ik maar tegenvallen, ~40 km met een beetje rustig rijden maar die accu was iig heel snel op.

GTD geen ervaring mee maar diesel, dus lekker lang doorrijden op 1 tank en power genoeg.

• Dennisdn
Wat jaren ervaring in een GTD 7. In het normale dagelijkse Nederlandse verkeer zat het verbruik gemiddeld op 1:22- 1:25 zo'n beetje, al doe ik wel voornamelijk snelwegkilometers.

Op papier zou een GTD en GTE niet veel uiteenlopen. Maar de GTE heeft het maximale koppel maar héél even beschikbaar waar de GTD nog meer koppel heeft, over bijna het hele toerenbereik én áltijd.

[Voor 40% gewijzigd door Dennisdn op 27-09-2019 12:41]

• Anoniem: 555961
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Het ging mij inderdaad om het verbruik, excuses.
Dennisdn schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:34:
[...]

Wat jaren ervaring in een GTD 7. In het normale dagelijkse Nederlandse verkeer zat het verbruik gemiddeld op 1:22- 1:25 zo'n beetje, al doe ik wel voornamelijk snelwegkilometers.

Op papier zou een GTD en GTE niet veel uiteenlopen. Maar de GTE heeft het maximale koppel maar héél even beschikbaar waar de GTD nog meer koppel heeft, over bijna het hele toerenbereik én áltijd.
Erg waardevolle ervaring, dank. Het zullen bij mij ook met name snelweg km’s worden, een goede 200 per dag. Op het werk is er de beschikking over een laadpaal, dus ik twijfel erg of ik daardoor niet iets voordeliger uit ben. Maar ik lees op een aantal plekken dus dat het verbruik niet zo ver uit elkaar ligt.

Nog andere rij-ervaringen die uiteenlopen tussen de GTE en GTD? Ik weet dat de GTE wat zwaarder is door de batterijen etc., maar het gaat mij vooral om power en verbruik.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Viper® schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:00:
[...]

Ligt aan z'n rijstijl, niet de auto. GTI kan makkelijk 1 op 14 rijden :+
Wij halen ook gemiddeld 1:13/1:14 met onze GTI (7), als je zou willen is 1:15/1:16 ook zeker te halen, dat weet ik zeker :) Golf 5 GTI was overigens meer richting de 1:10, en 1:11 als je je best deed :P Op dat gebied zeker vooruitgang dus.

Zie persoonlijk de lol van een GTD overigens niet in, de GTI troeft hem eigenlijk op ieder gebied af behalve het verbruik. Natuurlijk is het wel zo dat een grote groep misschien wel een GTD kan leasen maar een GTI niet particulier kan aanschaffen (blijven dure hokken :X). Ik heb persoonlijk enkel in de 2.0TDI met 150PK gereden. Die voelt vlot aan, maar dat is helaas maar 1500RPM lang het geval en dan valt 'ie dood neer. Met de GTI in de tweede versnelling op zo ongeveer 3500 RPM hangen en dan plankgas geven heeft menig passagier al goed kunnen vermaken :+ Dat zie ik in een GTD niet gebeuren. Hoe een GTE is zou ik echt niet weten.

[Voor 59% gewijzigd door Kuusj op 27-09-2019 15:17]

R7 5800X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Dennisdn
Kuusj schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:07:
[...]

Wij halen ook gemiddeld 1:13/1:14 met onze GTI (7), als je zou willen is 1:15/1:16 ook zeker te halen, dat weet ik zeker :) Golf 5 GTI was overigens meer richting de 1:10, en 1:11 als je je best deed :P Op dat gebied zeker vooruitgang dus.

Zie persoonlijk de lol van een GTD overigens niet in, de GTI troeft hem eigenlijk op ieder gebied af behalve het verbruik.
Valt nog best mee. De GTD heeft meer koppel dat het leuke trapje in de rug geeft, zelfs boven de 200 nog. 0-100 doet de GTI maar een seconde sneller en een GTD stopt bij 230 waar een GTI nog doorgaat naar 250. Bij het dagelijkse gebruik dus niet hele grote verschillen.

Natuurlijk gaat een GTI wel veel leuker de bochten door en beetje spelen enzo, want dan is de GTD net wat te zwaar in de neus. Ik zie de GTD dan meer als een stevige autobahn-cruiser en de GTI voor het circuit.

[Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 27-09-2019 17:47]

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Met gti circuit op? 2 rondjes en je koppeling en remmen zijn gaar.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dennisdn schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:39:
[...]

Valt nog best mee. De GTD heeft meer koppel dat het leuke trapje in de rug geeft, zelfs boven de 200 nog. 0-100 doet de GTI maar een seconde sneller en een GTD stopt bij 230 waar een GTI nog doorgaat naar 250. Bij het dagelijkse gebruik dus niet hele grote verschillen.

Natuurlijk gaat een GTI wel veel leuker de bochten door en beetje spelen enzo, want dan is de GTD net wat te zwaar in de neus. Ik zie de GTD dan meer als een stevige autobahn-cruiser en de GTI voor het circuit.
30nm extra koppel inderdaad, wel alletwee vanaf +- hetzelfde toerental max koppel. Benzinevariant koppel over een langer toerenbereik met 36/46 PK extra.

0-100 een seconde sneller is wel echt een verschil hoor, zeker als je bij sub 8 seconden auto's begint te komen.

Hoe dan ook zijn het beide snelle en goede auto's die voor veel plezier zorgen op een dagelijkse basis. Ik begrijp echter niet waarom VW daar niet een dikkere diesel in heeft gelegd, het is niet alsof het blok dat niet aan kan.
Tylen schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:47:
Met gti circuit op? 2 rondjes en je koppeling en remmen zijn gaar.
Remmen ben ik met je eens, als je echt op de limiet zou rijden houden die het geen volledig rondje Nordschleife vol. Maar koppeling is onzin :P Of zit er een oud omaatje achter het stuur :+ ?

[Voor 14% gewijzigd door Kuusj op 27-09-2019 19:34]

R7 5800X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Kuusj schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:32:
[...]

30nm extra koppel inderdaad, wel alletwee vanaf +- hetzelfde toerental max koppel. Benzinevariant koppel over een langer toerenbereik met 36/46 PK extra.

0-100 een seconde sneller is wel echt een verschil hoor, zeker als je bij sub 8 seconden auto's begint te komen.

Hoe dan ook zijn het beide snelle en goede auto's die voor veel plezier zorgen op een dagelijkse basis. Ik begrijp echter niet waarom VW daar niet een dikkere diesel in heeft gelegd, het is niet alsof het blok dat niet aan kan.

[...]

Remmen ben ik met je eens, als je echt op de limiet zou rijden houden die het geen volledig rondje Nordschleife vol. Maar koppeling is onzin :P Of zit er een oud omaatje achter het stuur :+ ?
240pk ttdi blokje had leuk geweest

• Dennisdn
Kuusj schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:32:
[...]

Natuurlijk is een seconde een verschil. GTI in 6,5 seconden en GTD in 7,5 seconden.
Maar dan moet je wel 2 perfect afgestelde DSG-bakken naast elkaar zetten onder de meest ideale omstandigheden en allebei in launch control zoals in deze video. Vooral op het einde van de sprint zie je de GTI echt wel stevig weglopen. YouTube: Drag Race: VW Golf GTI vs Golf GTD

Maar of je daar in het dagelijkse verkeer heel veel merkt van die seconde vraag ik mij af. Dan zou ik zelf liever voor de goedkope diesel gaan. Al is dat in de huidige tijd ook niet echt goedkoop meer want ik merkte dat de GTD 7.5 kaal alweer 4000 euro duurder was aan BPM dan de GTD 7.0. En tegenwoordig wordt je bijna nagespuugd met een diesel.

Zelf moest ik het met een handbak doen en kwam bij lange na niet in de buurt van de 7,5 sec. Simpelweg omdat mijn arm en voet niet zo snel zijn. :X

[Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2019 07:52]

• Vissa66
Edit: never mind :9

[Voor 96% gewijzigd door Vissa66 op 28-09-2019 13:50]

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:01
Ik heb interesse in de helix-subwoofer voor in mijn golf 7.5 variant.

iemand die ervaring hiermee heeft i.c.m. een lease-auto?
Is deze er weer "makkelijk" uit te halen na het lease-contract?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

pitchdown schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:40:
Ik heb interesse in de helix-subwoofer voor in mijn golf 7.5 variant.

iemand die ervaring hiermee heeft i.c.m. een lease-auto?
Is deze er weer "makkelijk" uit te halen na het lease-contract?
Ja hoor. Net zo makkelijk eruit als erin.

Me.

• pitchdown
Ik ben opzoek naar de inbouw + aanschaf van een Helix Subwoofer

Tevens configuratie middels de dongle.

Ook voorkeur om over 1,5 jaar eruit te halen i.v.m.. eindigen lease-contract.

Iemand die dit kan uitvoeren?

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

pitchdown schreef op zondag 29 september 2019 @ 08:15:

Wie wat waar?

Zoek je een bedrijf die een helix subwoofer verkoopt en tevens kan inbouwen in je lease auto? (Dijkman Harderwijk)

Wat voor dongle? En wat wil je uitlezen??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• pitchdown
Tylen schreef op zondag 29 september 2019 @ 08:47:
[...]

Wie wat waar?

Zoek je een bedrijf die een helix subwoofer verkoopt en tevens kan inbouwen in je lease auto? (Dijkman Harderwijk)

Wat voor dongle? En wat wil je uitlezen??
Puur inbouw en configuratie van de helix in Gelderland.
Liefst voor mooie prijs. 2e hands mag ook.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Elke VW dealer.

https://shop.volkswagen.n...n-reservewielruimte?cid=9

[Voor 18% gewijzigd door GerCor op 29-09-2019 21:13]

Me.

• Vissa66

VW dealer, je betaald wel de hoofdprijs bij die gasten. Ik heb hem zelf gekocht en ingebouwd, prima te doen hoor. Voor de prijs van de VW dealer wil ik het ook wel doen. :> :+

• glydoscoop
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 18:10
Even een vraagje , heb hoop ge-googled maar helaas ,

Mijn beide sleutels gaven aan een batterij wissel nodig te hebben dus dit heb ik gedaan , ( golf 7 facelift, 2025 batterijen ) echter doen ze nu niks meer ?! Kan wel gewoon handmatig openen en starten .

De rode lampjes branden ook niet met bedienen ? Synchronisatie uitgevoerd zoals Op veel forums aangeven maar reageren nergens op?

Iemand hier ervaring mee ? Ga morgen avond even langs de dealer maar ik moet iets fout doen kan niet zomaar overlijden toch

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:54
Weet iemand hoe lang de levertijd van de e golf is als je nu een bestelling plaatst?

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:59
Anoniem: 555961 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:03:
Het ging mij inderdaad om het verbruik, excuses.

[...]

Erg waardevolle ervaring, dank. Het zullen bij mij ook met name snelweg km’s worden, een goede 200 per dag. Op het werk is er de beschikking over een laadpaal, dus ik twijfel erg of ik daardoor niet iets voordeliger uit ben. Maar ik lees op een aantal plekken dus dat het verbruik niet zo ver uit elkaar ligt.

Nog andere rij-ervaringen die uiteenlopen tussen de GTE en GTD? Ik weet dat de GTE wat zwaarder is door de batterijen etc., maar het gaat mij vooral om power en verbruik.
Als het voor langere afstanden / snelweg gebruik vooral is, kies dan niet voor de GTE. Door batterijen is het verbruik echt wel hoger. Leuke auto wanneer je maar sporadisch langere afstanden doet, want voor 40km moet je wel erug rustig rijden.
En voor power moet je het niet doen. Respons van een GTE is slecht en de auto / wielen kunnen de koppel/acceleratie amper in de praktijk omzetten.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

glydoscoop schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:32:
Even een vraagje , heb hoop ge-googled maar helaas ,

Mijn beide sleutels gaven aan een batterij wissel nodig te hebben dus dit heb ik gedaan , ( golf 7 facelift, 2025 batterijen ) echter doen ze nu niks meer ?! Kan wel gewoon handmatig openen en starten .

De rode lampjes branden ook niet met bedienen ? Synchronisatie uitgevoerd zoals Op veel forums aangeven maar reageren nergens op?

Iemand hier ervaring mee ? Ga morgen avond even langs de dealer maar ik moet iets fout doen kan niet zomaar overlijden toch
Doen de oude batterijen het nog wel dan? En, het is zondagavond, dus flink wat bier op? Er zitten stickers op de nieuwe batterijen. :+

Me.

• KaiseRRuby
HvdBent schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:08:
[...]

hmm als ik de specificaties van die lamp zie betwijfel ik de juistheid.... led is gerichter maar schijnt breder?? dat is een tegenspraak. En waterdichtheid als kwaliteit??? beetje kul m.i.
Ja, dat zegt nu eigenlijk iedereen elke keer tegen me en ik begrijp dat ook. Ik zit ook eigenlijk te wachten in de auto totdat ik knipperende lichten zie van mensen die verblind worden. Heb zelf ruim getest of ik zelf word verblind door mijn vriendin op een lange weg naar me toe te laten rijden. Met de auto naar een spiegel gereden om te kijken hoe de lampen staan.

Ik en anderen zien geen probleem. Ik zie geen verblinding, ja het licht is feller dan halogeen maar dat zie je bij oem LED ook, omdat het ander licht is. Het verblindt me niet.

Goed om te weten ook is dat in de koplampen van de Polo reeds een kapje zit waar de lamp in valt. Dat kapje reguleert volgens mij het licht waardoor je dus geen problemen krijgt.

Neem maar van mij aan: zodra ik van iets of iemand opmerkingen krijg over het licht pas ik het direct aan. Maar dat is tot op heden niet gebeurd.

• KaiseRRuby
Aangezien een GTE niet meer wordt gemaakt is het dus een voorraadmodel. Als je dus de keuze hebt om een Golf GTE uit 2015 te gaan leasen, hou er dan rekening mee dat je 7% bijtelling maximaal tot eind 2020 geldig is..

Als je het niet voor de bijtelling doet maar voor het milieu dat lijkt een GTE wel een goede keus, is ook best wel hip met dat elektrische er bij. Je kunt in de stad dan veel elektrisch rijden en dat vind ik persoonlijk leuk.

GTD is ook een lekkere auto, ik vind alle Golf 7 modellen erg fijn rijden, ook de elektrische Golf bijvoorbeeld. In gebruik zijn het fijne auto's zeker omdat je ze met veel opties hebt op de modellen die jij noemt.

Je vraagt over gebruik maar weet niet of je verbruik bedoelt?

• Furr_xL

Furr_xL

Je kunt hem op Ebay bestellen uit duitsland. Dan moet je doorgeven welke auto en welk infotainment systeem je hebt, en dan wordt hij al voorgeconfigureerd opgestuurd, geen dongle nodig. De installatie is makkelijk te doen en je kunt de handleiding die erbij zit ervoor volgen. Er zijn ook bedrijven die het voor je kunnen inbouwen, je bent dan het goedkoopste uit om 'm alsnog zelf te kopen en vervolgens naar je lokale audioboer te gaan.

Ik vind dat de prijs van Volkswagen inclusief de inbouw best oké is overigens.

• CafkaOnline
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 30-09-2019
kurk_droog schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:35:
Weet iemand hoe lang de levertijd van de e golf is als je nu een bestelling plaatst?
ik heb mijn Golf in week-10 bestel en deze is afgelopen zaterdag geleverd :9~ :9~
ik heb 30 weken moeten wachten 8)7

moet er wel bij zeggen dat het de 1.5 dsg betrof...

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:54
CafkaOnline schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:59:
[...]

ik heb mijn Golf in week-10 bestel en deze is afgelopen zaterdag geleverd :9~ :9~
ik heb 30 weken moeten wachten 8)7

moet er wel bij zeggen dat het de 1.5 dsg betrof...
Wat lang zeg, ik krijg misschien de kans om een e golf te bestellen maar als de levering volgend jaar is wacht ik wel op de id3

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Mijn 2.0 TDI Variant was begin december 2018 besteld en werd half juli 2019 geleverd, ook ~30 weken dus. Die van m'n collega (zelfde dag besteld) kwam half september. Beiden werden in eerste instantie in april verwacht.

Mogelijk heeft het wat met dieselmotoren en grondigere tests te maken, maar het is wel een beetje zot.

[Voor 37% gewijzigd door Tarin op 30-09-2019 22:11]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat doen jullie allemaal om 't moeilijk(er) te maken?

Ik heb eind Juni een nieuwe Tiguan in bestelling gezet welke voorzien is van een 100% eigen configuratie welke niet direct door PON uit een boekje geleverd kan worden en volgens de huidige 'status' krijg ik 't ding geleverd in de laatste week van November dít jaar.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Furr_xL

Furr_xL

Heren (en meelezende dames?),

Ik denk dat het door omstandigheden tijd wordt om een nieuwe thread aan te maken. Daarnaast telt deze thread nu 12485 posts. Iemand die zin en tijd heeft om dit op zich te nemen?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Furr_xL schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:59:
Heren (en meelezende dames?),

Ik denk dat het door omstandigheden tijd wordt om een nieuwe thread aan te maken. Daarnaast telt deze thread nu 12485 posts. Iemand die zin en tijd heeft om dit op zich te nemen?
Welke omstandigheden zijn dat?

Me.

• Furr_xL

Furr_xL

Weemism kan het begintopic niet meer aanpassen om bijvoorbeeld de afbeelding of info van auto's van members aan te passen. Dit wordt nog toegelicht. Ik wil daarom alvast kijken of iemand zin heeft om dit over te nemen door een nieuwe thread aan te maken.

Daarnaast werd het vorige deel al discontinued bij 8800 posts, en zitten we hier al bijna op 12500. :Y

• Furr_xL

Furr_xL

kurk_droog schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:35:
Deze zomer heeft een collega hem na 3 maanden gekregen. Wellicht kun je dit navragen bij de Volkswagen dealer, PON of volkswagen klantenservice zelf, maar het is uiteindelijk iets wat vaak uitgesteld kan worden dus in hoeverre je er van op aan kan..

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Furr_xL schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:56:
Weemism kan het begintopic niet meer aanpassen om bijvoorbeeld de afbeelding of info van auto's van members aan te passen. Dit wordt nog toegelicht. Ik wil daarom alvast kijken of iemand zin heeft om dit over te nemen door een nieuwe thread aan te maken.
Oké, duidelijk.
Daarnaast werd het vorige deel al discontinued bij 8800 posts, en zitten we hier al bijna op 12500. :Y
Ik meen te weten -uit eerdere discussie- dat er door tweakers een max werd gesteld aan het aantal posts in een topic maar dat deze max is komen te vervallen. Maar goed, ik hou me dat soort zaken ook helemaal niet bezig.

Me.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jammer dat de foto's / info van de 'members' niet in de 'OP' (Openings Post) staan maar in een 'tweede' afzonderlijke post. Op de 'OP' kunnen meerdere mensen rechten hebben of krijgen zodat die post aangepast kan worden door meerdere mensen.

Acties:
  • +59Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Beste Forumleden,

Ik ben Vivian, de partner van 'Weemism', François. Met veel verdriet moet ik jullie laten weten dat François op zaterdag 21 september is overleden.

Misschien zijn er mensen die wisten dat hij ziek was, maar over het algemeen had hij het daar liever niet over.

In 2010 heeft hij gehoord dat hij lymfeklierkanker had. Hij heeft daar veel behandelingen tegen gehad. Eind 2016 heeft hij als laatste mogelijkheid een stamceltransplantatie gehad van een donor. Die is de kanker wel tegengegaan, maar viel ook zijn organen aan. Zo kreeg hij afstoting in zijn maag, darmen, lever, blaas en uiteindelijk zijn longen.

Zijn overlijden is in die zin niet heel onverwacht geweest. Hoewel hij altijd wel hoop hield en het ineens snel is gegaan.

Hij hechtte veel waarde aan het forum. Het kon er zichzelf in kwijt. In een tijd dat hij niet veel meer naar buiten kon. En hij las soms met verbazing de uitgebreide berichten. Hoewel hij daar zelf ook iets van kon.

Ik heb begrepen dat hij de starter van dit topic was. Als ik nog iets kan doen om het goed af te sluiten of over te dragen, dan hoor ik het graag. Ik lees voorlopig zijn mail met notificaties nog wel.

En meld je vooral nog wél aan als stamceldonor. François heeft veel pech gehad. Maar hij was zo dankbaar dat hij die kans nog kreeg.

Groet, Vivian.

• Vissa66
Weemism schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:36:
Beste Forumleden,

Ik ben Vivian, de partner van 'Weemism', François. Met veel verdriet moet ik jullie laten weten dat François op zaterdag 21 september is overleden.

Misschien zijn er mensen die wisten dat hij ziek was, maar over het algemeen had hij het daar liever niet over.

In 2010 heeft hij gehoord dat hij lymfeklierkanker had. Hij heeft daar veel behandelingen tegen gehad. Eind 2016 heeft hij als laatste mogelijkheid een stamceltransplantatie gehad van een donor. Die is de kanker wel tegengegaan, maar viel ook zijn organen aan. Zo kreeg hij afstoting in zijn maag, darmen, lever, blaas en uiteindelijk zijn longen.

Zijn overlijden is in die zin niet heel onverwacht geweest. Hoewel hij altijd wel hoop hield en het ineens snel is gegaan.

Hij hechtte veel waarde aan het forum. Het kon er zichzelf in kwijt. In een tijd dat hij niet veel meer naar buiten kon. En hij las soms met verbazing de uitgebreide berichten. Hoewel hij daar zelf ook iets van kon.

Ik heb begrepen dat hij de starter van dit topic was. Als ik nog iets kan doen om het goed af te sluiten of over te dragen, dan hoor ik het graag. Ik lees voorlopig zijn mail met notificaties nog wel.

En meld je vooral nog wél aan als stamceldonor. François heeft veel pech gehad. Maar hij was zo dankbaar dat hij die kans nog kreeg.

Groet, Vivian.
Gecondoleerd Vivian, dat wist bijna niemand hier denk ik. Wat verschrikkelijk om te horen! :'(

Heel veel sterkte gewenst! :> ;(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beste Forumleden,

Groet, Vivian.
Dammn... :( :(

Gecondoleerd Vivian, ik wist wel dat 't de laatste jaren niet al te goed met 'm ging maar dat 't al in zo'n ver stadium was... :X

Heel veel sterkte daar (y) (y)

• DennusB
  • Niet online
Beste Forumleden,

Groet, Vivian.
Wat een vreselijks nieuws. Gecondoleerd en heel veel sterkte in deze moeilijke tijd :-(

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Vreselijk nieuws.

Misschien toch verstandig dat we hem herdenken door een 'duim omhoog' bij bericht van Vivian dan vele berichten hier te plaatsen.

Of als je de behoefte voelt, een DM naar Vivian.

'Weemism', François. Namens ons allen, hoop ik: superbedankt dat je deel was van ons. We gaan je missen.

Me.

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:51
Beste Forumleden,

Groet, Vivian.
Gecondoleerd!
Veel sterkte in deze moeilijke tijd.

• Famous

Famous

R 400+

Beste Forumleden,

Groet, Vivian.
Potverdorie dat is nog snel gegaan zeg :(
Gecondoleerd en succes/sterkte in deze heftige periode!

__

@GerCor welke blokken hebben jullie in de Caddy liggen?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:40:
@GerCor welke blokken hebben jullie in de Caddy liggen?
V-920-JB

Me.

• Scrtz
  • Nu online
Beste Forumleden,

Groet, Vivian.
Erg veel sterkte aan jou Vivan en de rest van de familie. François was inderdaad een erg gezellige vaste toevoeging aan dit topic!
Pagina: 1 ... 124 125 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee