Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-10 21:28
GerCor schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:30:
[...]

Alleen blijft het meer dan 1.000 jaar radioactief. :-(
Er worden in de nieuwe centrales iets andere versies gebruikt die al sneller halfwaarderen. Nog steeds 100+ jaar, maar dat wordt steeds beter. En we kunnen het goed opslaan voor die periode.

En de centrales worden zelf steeds veel veiliger. Bij de ramp in Japan: 1 dode. Windmolens zijn gevaarlijker. In Nederland alleen al verbranden nog wel eens monteurs levend bovenin een molen of vallen naar beneden tijdens onderhoud.

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:43

Denko

|{ing Øf ßlitz

GerCor schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:30:
[...]

Alleen blijft het meer dan 1.000 jaar radioactief. :-(
Is dat langer of korter dan de olie die door lekkages in de oceaan drijft? En is dat minder of meer schadelijk dan de schade aan het milieu door uitlaatgassen en de verspilling van al het extra onderhoud ?

Ik hou evenveel als de volgende persoon van rijden en auto's en weet ik veel wat, maar als morgen het hele ice gebeuren verboden wordt zou ik er geen traan om laten. Zolang er maar een enigszins betaalbaar compatibel alternatief op komt. En naar mijn mening zijn we er al voor 95% met EV.

PSN: Denkoyugo

• Pctje91
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13:44
Goedemorgen,

Ik heb sinds september 2018 de nieuwste polo, die me erg goed bevalt.
Het enige waar ik last van heb is het schakelen. Voornamelijk bij inparkeren en dan het relatief snel wisselen tussen de 1 en de achteruit.
Het resulteert in het moeilijk in de versnelling krijgen / tandengeknars.
Bij andere auto's nooit last van gehad, dus voor mij opvallend.
Ik druk uiteraard eerst goed de pook in, dan pas naar links bewegen voor achteruit. Koppeling volledig ingedrukt.

Zijn er toevallig mensen die dit probleem ook ervaren? Of eventuele tips voor mij?

Offtopic: Meest verschrikkelijke geluid, dat tandenknarsen...

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
Sta je dan wel stil? of rol je stiekem nog een beetje?

Hier staat tekst

• Pctje91
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:24:
Sta je dan wel stil? of rol je stiekem nog een beetje?
Ik sta op dat moment volledig stil.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Weet iemand of je het op afstand openen van de achterklep ook uit kunt zettten? Lijkt een leuke feature, maar het overkomt mij te vaak dat anderen mij erop moeten wijzen dat de klep weer eens open staat (of dat ik zelf 's ochtends mijn auto met geopende klep aantref)

De afstandsbediening (ja dat ding kun je amper een sleutel noemen) zit altijd in mijn broekzak. Dat wil ik niet anders. Maar blijkbaar druk ik dan ongemerkt te vaak op het klep knopje.

alles kan off-topic

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Pctje91 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:22:
Goedemorgen,

Het enige waar ik last van heb is het schakelen. Voornamelijk bij inparkeren en dan het relatief snel wisselen tussen de 1 en de achteruit.
Ik druk uiteraard eerst goed de pook in, dan pas naar links bewegen voor achteruit. Koppeling volledig ingedrukt.

Zijn er toevallig mensen die dit probleem ook ervaren? Of eventuele tips voor mij?

Als je dan in de neutraal je koppeling even op laat komen, werkt hte dan wel soepel?

alles kan off-topic

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:43

Denko

|{ing Øf ßlitz

Pctje91 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:32:
[...]

Ik sta op dat moment volledig stil.
Herkenbaar, heb ik ook met sommige vag auto's gehad, zorg ervoor dat je niet op de handrem staat. Vaak scheelt het net een mm en dan gaat ie er wel goed in. Heb er ook niet echt een goede oplossing voor gevonden.

PSN: Denkoyugo

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:27
Ankona schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:33:
Weet iemand of je het op afstand openen van de achterklep ook uit kunt zettten? Lijkt een leuke feature, maar het overkomt mij te vaak dat anderen mij erop moeten wijzen dat de klep weer eens open staat (of dat ik zelf 's ochtends mijn auto met geopende klep aantref)

De afstandsbediening (ja dat ding kun je amper een sleutel noemen) zit altijd in mijn broekzak. Dat wil ik niet anders. Maar blijkbaar druk ik dan ongemerkt te vaak op het klep knopje.
Ja als het goed is wel.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• InZane
  • Laatst online: 13:11
Ankona schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:33:
Ik noem die sleutel ook weleens 'baksteen'. Normale sleutels kunnen ze schijnbaar niet maken bij VW.

• eddje1983
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:44
@InZane dan zijn de sleutels van Peugeot en Citroën een stoeptegel ;)

• RPHN
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12-10 16:05
RPHN schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:49:
Verwachte leverdatum voor mijn Polo GTI is 8 februari 2020 :'(
Inmiddels afgelopen week gebeld door LM en levertijd is nu 3 januari geworden :9
Auto wordt in week 41 geproduceerd.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:09
eddje1983 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:52:
@InZane dan zijn de sleutels van Peugeot en Citroën een stoeptegel ;)
Haha of die ‘kaart’ sleutels van Renault dan, ver-schrikkelijk.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
wimmel_1 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:04:
[...]

Het 'ding' kwam voor mij (lees: m'n baas) eigenlijk nét iets te laat waardoor ik de komende jaren nog met een benzine wagen mág(!!) blijven rijden :9

M'n werkgever heeft 't liefst dat 'we' allemaal elektrisch (lees: CO2 neutraal) gaan rijden en ik had dan ook de keuze uit eigenlijk, binnen een lease budget, alle merken/modellen aan elektrische voertuigen. Tesla Model 3 heb ik nog serieus overwogen maar ik vind de afwerking van die auto's gewoon écht niet kunnen gezien het bedrag wat je daar voor mag / moet neertellen.

[YouTube: Exclusieve primeur: Volkswagen ID.3 | Review | Autovisie]
Ik vind het echt geen leuke auto om te zien, die ID-3. Terwijl ik de Seat El-Born wel weer goed vind smoelen. Veel sportiever! :)

Begreep dat de sterkste variant ID-3, i.c.m. wat nodige opties, al richting of zelfs over de 50k zal gaan. Beetje jammer. :/

Vissa66 wijzigde deze reactie 12-09-2019 05:24 (6%)

Clubsport ED40 GTI

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Pctje91 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:22:
Goedemorgen,

Wat als je ding eerst in neutraal zet. Koppeling lossen. En dan terug induwen en dan pas in achteruit?

Aangezien het nieuwe wagen is...gewoon dealer. Want idd, dat tandenknarsen is verschrikkelijk. En gans de straat hoort het :|

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09:40

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Vissa66 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 05:23:
Ik vind het echt geen leuke auto om te zien, die ID-3. Terwijl ik de Seat El-Born wel weer goed vind smoelen. Veel sportiever! :)

Begreep dat de sterkste variant ID-3, i.c.m. wat nodige opties, al richting of zelfs over de 50k zal gaan. Beetje jammer. :/
Ik zag in Duitsland een witte Audi A1 met zwarte accenten. Prachtige auto. Maar een gele spreekt mij stukken minder aan. Er staat bij mijn VW servicepunt een T-Cross. Ik heb er ook al een paar zien rijden. Op film of foto lijken ze veel kleiner dan in het echt.

Dus, ik wil de ID.3 eerst wel even in het echt zien voordat ik oordeel.

Me.

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22-10 14:32
GerCor schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:01:
[...]

Ik zag in Duitsland een witte Audi A1 met zwarte accenten. Prachtige auto. Maar een gele spreekt mij stukken minder aan. Er staat bij mijn VW servicepunt een T-Cross. Ik heb er ook al een paar zien rijden. Op film of foto lijken ze veel kleiner dan in het echt.

Dus, ik wil de ID.3 eerst wel even in het echt zien voordat ik oordeel.
ID.3 lijkt in het echt meer op een Golf sportsvan. Lijkt ook qua vorm op het oude seat altea. Bij beide moet je het neus dan beetje afsnijden

qua afmetingen is het gewoon een golf waarbij het 5 a10cm hoger is

Simply1337 wijzigde deze reactie 12-09-2019 09:08 (5%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Simply1337 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:08:
[...]

ID.3 lijkt in het echt meer op een Golf sportsvan. Lijkt ook qua vorm op het de oude Seat Altea. Bij beide moet je het de neus dan beetje afsnijden

qua afmetingen is het gewoon een golf waarbij het 5 a10cm hoger is
Mijn ervaring is dat sommige modellen - bij mij althans - moeten groeien. Zo vond ik de zwarte accenten op de bumper bij de Golf Highline / GTD / Golf R ook vreselijk nep. Nu vind ik het prachtig. Vond ik de dynamische achterlichten als ze branden ook helemaal niks, maar ik begin het toch wel erg aantrekkelijk te vinden.

Ik had vroeger een Golf (GTS uitvoering). Volgens @wimmel_1 heeft die nooit bestaan. Prachtige auto, vond ik toen. Als ik nu naar de foto kijk denk ik: wat een vreselijk lelijke blokkendoos.

Ik kom regelmatig een 'standaard' lichtblauwe E-Tron tegen. Vreselijke kleur en daardoor zegt de auto mij weinig. Maar ik heb er ook al een paar in volledig zwart gezien. Prachtig.

De ID.3 heeft standaard vreselijk lelijke velgen. De duurste versie heeft al mooiere velgen en dan smoelt het direct al anders. Ik weet alleen nog niet of ik aan het dashboard zou kunnen wennen. Misschien is het in het donker wel mooi.

Me.

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 12:06
Dennisdn schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:28:

Er worden in de nieuwe centrales iets andere versies gebruikt die al sneller halfwaarderen. Nog steeds 100+ jaar, maar dat wordt steeds beter. En we kunnen het goed opslaan voor die periode.

En de centrales worden zelf steeds veel veiliger. Bij de ramp in Japan: 1 dode. Windmolens zijn gevaarlijker. In Nederland alleen al verbranden nog wel eens monteurs levend bovenin een molen of vallen naar beneden tijdens onderhoud.
1 dode door de ramp in Japan?

Die opmerking kan echt niet, dat is zo ongelofelijk ver verwijderd van de waarheid. Bral dat NOOIT meer s.v.p.

Wat je mogelijk bedoelt is dat er tot nog toe 1 dode is onder de werknemers van de kerncentrale waarvan de doodsoorzaak aantoonbaar de blootstelling aan straling is. Volgens de Japanse overheid (!), die er alles aan doet om de gevolgen te downplayen.

Maar directe stralingsdoden, bevestigd door een partij die er belang bij heeft dat zo laag mogelijk te houden, dat is lang niet alles. Alleen door de directe evacuatie vanwege de situatie rond de kernreactor al zijn er 34 tot 50+ doden. Volgens Japanse media zijn er 1368 kernreactor-gerelateerde doden te tellen vanwege Fukushima. Door "de ramp in Japan" (zoals jij het formuleert), dus incl. aardbeving en tsunami, zijn het er nog veel meer.

Het totale aantal doden door blootstelling aan straling zal oplopen. Alleen onder de werknemers al zijn er ca. 300 blootgesteld aan forse doses straling. En dan heb je al die burgers nog, alleen doet de Japanse overheid er alles aan om dat onder het tapijt te vegen.

Kwestie van statistiek; blootstelling aan x Gy kost je gemiddeld y levensjaren. De WHO schat dat kinderen in het geëvacueerde gebied over hun hele leven een 1% grotere kans hebben om kanker te krijgen. Hoeveel zijn er geëvacueerd? Als dat er 10.000 zijn krijgen er 100 kanker door de ramp, warvan de helft gemiddeld overlijdt. En let op! Dit is vermoedelijk op basis van meetgevens van TEPCO en de Japanse overheid, (indien ja dan betrouwbaarheid = laag).

• Dennisdn
Dieken Taffert schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:54:
[...]

Die opmerking kan echt niet, dat is zo ongelofelijk ver verwijderd van de waarheid. Bral dat NOOIT meer s.v.p.
Zolang je alleen kan praten over vermoedens en aannemens van complotdenkers en niet eens weet hoe de klok klinkt, laat staan waar de klepel hang, moet je misschien niet iemand op deze wijze op een openbaar forum aanvallen, niet heel chique en je zet jezelf voor schut.

Er zijn behalve 1 vermoedelijk geval nog geen andere stralingsslachtoffers bekend. Misschien moet je het rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO eens lezen, dat is onderbouwd met feiten en niet met fabels waar jij mee komt.

Het is een verschrikkelijke ramp geweest met veel (verdrinkings)doden. Maar niet vanwege de centrale. De hele Westerse wereld kijkt mee, Japan kan niets onder de pet houden. Dat probeerden de Russen ook. Die wisten niet dat "we" het gewoon op duizenden kilometers afstand kunnen meten.

Dennisdn wijzigde deze reactie 12-09-2019 12:20 (11%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Zullen we het maar weer over Volkswagen hebben?

Me.

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online
Dennisdn schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:28:
[...]

Een dode direct in de centrale, maar de komende jaren nog voldoende kankerslachtoffers helaas...… en hoe veel vis is besmet en niet te consumeren? nee dat gaat gewoon in kattenvoer....

• Pctje91
SadisticPanda schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:05:
[...]

Wat als je ding eerst in neutraal zet. Koppeling lossen. En dan terug induwen en dan pas in achteruit?

Aangezien het nieuwe wagen is...gewoon dealer. Want idd, dat tandenknarsen is verschrikkelijk. En gans de straat hoort het :|
Schijnt voor alsnog te helpen. Even aanzien en anders mee naar de dealer inderdaad..

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Pctje91 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:58:
[...]

Schijnt voor alsnog te helpen. Even aanzien en anders mee naar de dealer inderdaad..
Yeah maar is niet de bedoeling. Zeker niet met nieuwe wagen. Gewoon dealer, garantie claimen, hoort niet.

Bij oude dikke diesels (amerikanen, vrachtwagens, tractors,...) moest je vroeger van 2e naar achteruitgaan. Anders was het ook knarsen geblazen. Je kan ook eens proberen :D

Grr, knipperlampje in spiegel stuk. Dacht ff lampje veranderen, nee dus. Gans onderkant van spiegel moet eraf en vervangen worden....

• Padje87
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 22-10 18:29
Hoe weet/meet de Volkswagen dat je vermoeid achter het stuur zit? Van de week vroeg in ochtend de melding gekregen met het koffie icoontje.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:40
Door alle inputs in het oog te houden: stuur, rem, gas, etc.

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online
Schijnbaar kijkt de auto naar (het uitblijven van) microcorrecties van het stuur. Sensor van de stuurbekrachtiging dus.

Hier staat tekst

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:13

Leoon.

waka waka hey hey

@Pctje91 Ik heb dat ook soms in m'n golf. Wat ik doe is koppeling in, weer naar z'n 1 toe en dan naar de achteruit en dan heb ik 't niet. Gebeurd eigenlijk altijd als ik eerst tijdje heb stilgestaan met motor aan in de vrij. Lijkt of de auto dan schrikt als ik naar de achteruit wil. Het is heel miniem kort maar merkbaar.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• BPP
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22-10 21:52
Vraagje aan de kenners hier. Ik ben van plan om een auto te kopen die ik al sinds jaren op het oog heb. Namelijk de Scirocco. Nu ben ik alleen een beetje aan het rondlezen en ik zie dat de 1.4 TSI motor die er in zit best wel bagger is. De 122 PK zou de minste problemen moeten geven, maar ook die schijnt niet volledig vrij te zijn van problemen. Nu heb ik een Scirocco uit 2009 met 122 pk op het oog bij een in de buurt betrouwbare garage. Nederlands model, ziet er nog prima uit. 117xxx km en zo op het eerste ook goed onderhouden. Alleen staat er niet in de boekjes of de ketting ooit is vervangen. De facturen zitten er namelijk niet bij. Ik hoor verder geen gekke geluiden bij het opstarten. Wat is de kans dat het bekende probleem zich na 10 jaar voor gaat doen?

Ook heb ik een andere Scirocco gezien waar de ketting in 2015 is vervangen. Zou dat voldoende moeten zijn om de bekende problemen op te lossen? Tuurlijk er kan altijd nog iets misgaan, maar dat heeft dan geen betrekking meer op de befaamde TSI kettingproblemen want ik neem aan dat de kwaliteit wel is verbeterd?

BPP wijzigde deze reactie 15-09-2019 07:46 (17%)

• edwin99_8
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-10 17:57
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 07:37:
Schijnbaar kijkt de auto naar (het uitblijven van) microcorrecties van het stuur. Sensor van de stuurbekrachtiging dus.
Ik word helemaal gek van de melding van Lane Assist die zegt dat ik het stuur moet overnemen. Op de snelweg stuur ik volgens Lane Assist te weinig met mijn Volkswagen T-Roc. Elke keer een hard signaal en moet dan echt even een stuurbeweging maken anders gaat de Volkswagen ook nog een keer hard op de remmen staan om mij te ‘waarschuwen’. Lane Assist is mooi systeem maar ik vind het toch heel irritant dat ik zo ‘actief’ stuurcorrecties moet geven om ‘actief’ te sturen!!

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-10 22:05
Je kan LA ook gewoon uitzetten als je het irritant vind.

• Rainesh
edwin99_8 schreef op zondag 15 september 2019 @ 08:47:
[...]

Ik word helemaal gek van de melding van Lane Assist die zegt dat ik het stuur moet overnemen. Op de snelweg stuur ik volgens Lane Assist te weinig met mijn Volkswagen T-Roc. Elke keer een hard signaal en moet dan echt even een stuurbeweging maken anders gaat de Volkswagen ook nog een keer hard op de remmen staan om mij te ‘waarschuwen’. Lane Assist is mooi systeem maar ik vind het toch heel irritant dat ik zo ‘actief’ stuurcorrecties moet geven om ‘actief’ te sturen!!
Je lane assist wat strakker laten coderen en het rijdt stukken beter.

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Tarin

Just plain weird.

tiguan schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:19:
Je kan LA ook gewoon uitzetten als je het irritant vind.
Da's dan weer 'oplossing' die een vergelijkbaar is met 'dan ga je toch fietsen?'
Ik vind het ook irritant, vooral op lange vrijwel rechte stukken snelweg hier in Duitsland waar je dankzij Lane Assist alleen mee hoeft te sturen, maar je moet als bestuurder inderdaad bij de les gehouden worden. Ik ben benieuwd of er een gebruikersvriendelijkere en toch veilige oplossing is.
Rainesh schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:22:
[...]

Je lane assist wat strakker laten coderen en het rijdt stukken beter.
Wat houdt dat in? Ik heb in mijn Golf van de zaak 3 opties: uit, alleen bij sturen als je bij de lijn in de buurt komt, en actieve lane assist. Ik vind die laatste fijn rijden, met uitzondering van de waarschuwingen (eerst een enkele melding in het AID; enkele seconden later een piepje; heb het nog niet verder laten gaan dan dat), hoewel ik vermoed dat ik over een paar duizend kilometer (zit nu op 6500) een tic heb ontwikkeld waarbij ik elke 15 seconden even met het stuur wiebel; dat kan toch ook niet de bedoeling zijn ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Rainesh
@Tarin standaard pingpongt je lane assist tussen de lijnen. Automatische ingrijp moment staat te laat. Dit aanpassen naar eerder ingrijpen en je lane assist blijft strakker tussen de lijnen zonder heen weer te gaan. Dus handje op het stuur en hoe je normaal rijdt. Lane assist detecteert het sneller waardoor je niet zo snel de melding krijgt en langer actief blijft.

Het rijdt ook veel rustiger en fijner.

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-10 22:05
Raar dat ze dat niet af fabriek dan zo instellen. Zoals LA standaard is geimplementeerd komt het een beetje over als een product dat niet af is.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@Rainesh @tiguan In mijn Golf (dec 2018 besteld, afgelopen juli geleverd) pingpongt hij met de basis-LA: dan grijpt hij pas in als je over de lijn gaat. Zo wordt hij ook afgeleverd.
Ik heb een vinkje gezet dat hij 'Adaptive Spurführung' moet doen (zit in het uitgebreide Fahrassistenz-Paket; weet niet hoe dat in NL zit want de opties en pakketten zijn compleet anders in Duitsland), en dan blijft hij netjes in het midden, ook bij een bochtje in de weg.
Het probleem is dat dit uitnodigt het stuur nog maar losjes vast te houden, waardoor je als de bestuurder de melding krijgt dat je geacht wordt zelf ook nog wat te doen. Ben ik het in principe mee eens, maar de melding maakt dat het AI-display waardeloos is voor kaart-weergave omdat je blik op de kaart precies op onhandige momenten compleet geblokkeerd wordt door deze melding (en die van de snelheidsoverschrijdingswaarschuwing overigens).

Hoe de vermoeidheidsherkenning werkt weet ik niet, in deze Golf heeft hij nog niet gewaarschuwd; de GTD die ik eerst reed (zonder LA (of ACC)) mekkerde af en toe maar eigenlijk alleen op momenten dat ik zelf nergens last van (meestal in een lange Baustelle); die paar keer dat ik wel moe was en uitkeek naar die Raststätte over 10km liet hij niets van zich horen...

Tarin wijzigde deze reactie 15-09-2019 13:50 (16%)

• Rainesh
Tarin schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:47:
@Rainesh @tiguan In mijn Golf (dec 2018 besteld, afgelopen juli geleverd) pingpongt hij met de basis-LA: dan grijpt hij pas in als je over de lijn gaat. Zo wordt hij ook afgeleverd.
Ik heb een vinkje gezet dat hij 'Adaptive Spurführung' moet doen (zit in het uitgebreide Fahrassistenz-Paket; weet niet hoe dat in NL zit want de opties en pakketten zijn compleet anders in Duitsland), en dan blijft hij netjes in het midden, ook bij een bochtje in de weg.
Het probleem is dat dit uitnodigt het stuur nog maar losjes vast te houden, waardoor je als de bestuurder de melding krijgt dat je geacht wordt zelf ook nog wat te doen. Ben ik het in principe mee eens, maar de melding maakt dat het AI-display waardeloos is voor kaart-weergave omdat je blik op de kaart precies op onhandige momenten compleet geblokkeerd wordt door deze melding (en die van de snelheidsoverschrijdingswaarschuwing overigens).
Ieder LA systeem met de 3Q camera's (A3/Leon/Golf/Tiguan etc etc) hebben adaptieve rijstrookgeleiding. Dat is standaard.

Deze aanpassing kan niet via menu etc gedaan worden. Moet met vcds/obd11 etc

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Rainesh schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:49:
[...]

Ieder LA systeem met de 3Q camera's (A3/Leon/Golf/Tiguan etc etc) hebben adaptieve rijstrookgeleiding. Dat is standaard.

Deze aanpassing kan niet via menu etc gedaan worden. Moet met vcds/obd11 etc
Wat ik lees uit wat je hierboven postte:
Rainesh schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:22:
@Tarin standaard pingpongt je lane assist tussen de lijnen. Automatische ingrijp moment staat te laat. Dit aanpassen naar eerder ingrijpen en je lane assist blijft strakker tussen de lijnen zonder heen weer te gaan. Dus handje op het stuur en hoe je normaal rijdt. Lane assist detecteert het sneller waardoor je niet zo snel de melding krijgt en langer actief blijft.

Het rijdt ook veel rustiger en fijner.
kwam een beetje tegenstrijdig over: als hij standaard pingpongt moet je zelf actief blijven en krijg je minder snel een melding; als hij beter afgesteld staat (in mijn ervaring: met adaptive lane guidance ingeschakeld) stuurt hij zelf zo goed dat je niet in hoeft te grijpen en je dus die melding krijgt, wat dan weer qua functionaliteit zichzelf in de kont bijt.

Bij mij zien de instellingen er zo uit (heb hem op Engels staan):

(stof- en vingerafdrukkenmagneet dat scherm)...

• Rainesh
Zelfs met adaptief aan blijft het systeem een beetje zoeken. De ene kiest ervoor om zelf te corrigeren waardoor je LA langer werkt (user input) en de ander laat het gewoon aan het systeem over (na 12sec piepen)

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik merk weinig van het zoeken, wellicht omdat ik onbewust zelf (te?) aktief meestuur. De melding komt vrijwel alleen voorbij op echt lange rechte stukken waar hij prima zelf in het midden blijft.

Ik vind dat het systeem prima werkt - het is voor mij een ondersteunend systeem, ik wil niet semi-autonoom-rijden - afgezien van de melding, waar ik geen zinnige oplossing voor heb want dat is inherent aan de randvoorwaarden (in hoeverre het systeem de taak 'autorijden' overneemt of alleen ondersteunt).

Vermoeide-bestuurder-waarschuwingen zijn ook irritant, maar liever een paar meldingen teveel dan de vangrail knuffelen.

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 22-10 18:40
Staat die Boardcomputer in het engels?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

MLLL schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:37:
[...]

Staat die Boardcomputer in het engels?
Weet je toevallig ook op welk lotnummer de hoofdprijs van de Staatsloterij valt? :N :z :S

Me.

• MLLL
Joh, je meent het.

• edwin99_8
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-10 17:57
Tarin schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:13:
[...]
‘ik vermoed dat ik over een paar duizend kilometer (zit nu op 6500) een tic heb ontwikkeld waarbij ik elke 15 seconden even met het stuur wiebel; dat kan toch ook niet de bedoeling zijn ;).’
Hee herkenbaar! Zeker op rechte stukken moet je om de 15 seconden met je stuur ‘wiebelen’ om de melding en piep te voorkomen.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

Wat houdt dat in? Ik heb in mijn Golf van de zaak 3 opties: uit, alleen bij sturen als je bij de lijn in de buurt komt, en actieve lane assist. Ik vind die laatste fijn rijden, met uitzondering van de waarschuwingen (eerst een enkele melding in het AID; enkele seconden later een piepje; heb het nog niet verder laten gaan dan dat), hoewel ik vermoed dat ik over een paar duizend kilometer (zit nu op 6500) een tic heb ontwikkeld waarbij ik elke 15 seconden even met het stuur wiebel; dat kan toch ook niet de bedoeling zijn ;).
Ehhh, jawel. Zo rij ik ook op de snelweg. Ik zie tegenwoordig in mijn ooghoek de ‘voor’melding op het AID en beweeg dan mijn stuur 1mm ofzo, is inmiddels automatisme :+ :*)

@Rainesh jij hebt dat bij mij ook aangepast/aangezet toch?

www.google.nl

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:36:
[...]

Ehhh, jawel. Zo rij ik ook op de snelweg. Ik zie tegenwoordig in mijn ooghoek de ‘voor’melding op het AID en beweeg dan mijn stuur 1mm ofzo, is inmiddels automatisme :+ :*)

@Rainesh jij hebt dat bij mij ook aangepast/aangezet toch?
Als het goed is wel. Merk je gelijk als je je stuur los laat. Zou strak tussen de lijnen moeten blijven.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

Rainesh schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:42:
[...]

Als het goed is wel. Merk je gelijk als je je stuur los laat. Zou strak tussen de lijnen moeten blijven.
Ik vind dat ie dat uitstekend doet idd en baal dan ook van de 12 seconden ‘regel’ :P

www.google.nl

• MLLL
edwin99_8 schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:19:
[...]

Hee herkenbaar! Zeker op rechte stukken moet je om de 15 seconden met je stuur ‘wiebelen’ om de melding en piep te voorkomen.
Lijkt mij lekker ontspannen rijden.... Geef mij maar een lekker analoog autootje van 20 jaar oud, ik word gek van al die piepende geluidjes. Ik houd mijn auto zelf wel binnen de lijnen , ik ben daar capabel genoeg voor.

• Scrtz
edwin99_8 schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:19:
[...]

Als je een beetje goed je stuur vastpakt dan merkt de auto dat je het stuur goed vast houdt en krijg je geen melding hoor, iig had ik niet bij mijn A3 e-tron 2017. Hele stukken gereden en lekker de LA continu laten bijsturen, rijdt super.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Zie net deze op fb van vagtechniek

Is de polo 2.0 ECU nu gekraakt ? O+

• Rainesh
Viper® schreef op zondag 15 september 2019 @ 18:46:
[Afbeelding]

Ja al paar weken. Ook die van de 3.0tdi (nieuwe blokken), RS5 en 1.5tfsi

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-10 19:38
Binnenkort mag ik weer een nieuwe auto bestellen (operational lease). Ik ben en blijf een Audi/Volkswagen liefhebber en het wordt dus hoe dan ook weer een van de twee.

Momenteel stuur ik nog een heerlijke Golf GTE. Hiervoor had ik een A3 Sportback g-tron. Initieel wilde ik weer voor een A3 Sportback (dit keer 35 TFSI) met leuke opties gaan. Maar dan kom ik qua budget eigenlijk al snel in de buurt van een nieuwe GTI met wat extraatjes. Dan begint het toch weer te knagen... want het rijgenot van een GTI t.o.v. een A3 met 35 TFSI..... het is niet te vergelijken natuurlijk. Maar de Audi heeft wel wat meer klasse.

Luxe problemen! Iemand anders ook voor zo'n keuze gestaan?

• Dennisdn
[...]

Ik vind die laatste fijn rijden, met uitzondering van de waarschuwingen (eerst een enkele melding in het AID; enkele seconden later een piepje; heb het nog niet verder laten gaan dan dat), hoewel ik vermoed dat ik over een paar duizend kilometer (zit nu op 6500) een tic heb ontwikkeld waarbij ik elke 15 seconden even met het stuur wiebel; dat kan toch ook niet de bedoeling zijn ;).
Hier hetzelfde, het grootste deel laat ik door de LA sturen en ik stuur alleen zelf nog een beetje lafjes mee.

Ik heb wél een keer getest wat er gebeurd als je niets doet met de waarschuwingen....
Hij gaat steeds harder piepen... Als je dan niet reageert geeft hij een flinke trap op de ABS (ik denk een poging tot wakker schudden, leuk voor degene achter je).... Daarna begint hij met de procedure de auto stil te zetten (alarm- panieklichten aan en afremmen tot stilstand) en als je nóg langer wacht gaat ie de centrale bellen die achter de noodhulp zit. Al heb ik die laatste niet laten gebeuren.
tAnk schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:46:
Binnenkort mag ik weer een nieuwe auto bestellen (operational lease). Ik ben en blijf een Audi/Volkswagen liefhebber en het wordt dus hoe dan ook weer een van de twee.
Iemand anders ook voor zo'n keuze gestaan?
De laatste keer moest ik kiezen of ik weer een GTI/GTD nam of een 1.5. Na daarvoor 4 jaar GTD gereden te hebben ben ik voor de 1.5 gegaan en het verschil omgezet in nóg meer opties. Ik heb meer plezier van de bijna-full-options dan die extra power boven de 160 wat je in Nederland toch bijna niet haalt in het normale verkeer. De GTI zal zeker nog iets vlotter zijn als een GTD, die ervaring heb ik niet, maar de 1.5 met DSG is op het stuk tot de 160 bijna net zo lichtvoetig als de GTD.

Dennisdn wijzigde deze reactie 16-09-2019 07:16 (29%)

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

SadisticPanda schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:23:
[...]

Yeah maar is niet de bedoeling. Zeker niet met nieuwe wagen. Gewoon dealer, garantie claimen, hoort niet.
De koppeling in z'n neutraal op laten komen om geknars te voorkomen is bij heel veel auto's nodig. De versnellingsbak draait dan eenvoudigweg nog deels erg snel door de inertie en de achteruit heeft geen synchronisatie.

PON kennende, waar je sowieso al amper garantie hebt, noemt dit ongetwijfeld een product eigenschap. En ik kan ze niet eens ongelijk geven in dit geval.

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• Vissa66
  • Nu online
Viper® schreef op zondag 15 september 2019 @ 18:46:
[Afbeelding]

Dat is een leuk vermogen voor in een Polo! Downpipe met een sportcat erbij en 300pk moet makkelijk te halen zijn! :)

Daar zit nu toch ook de DQ250 DSG bak onder?

Clubsport ED40 GTI

• Viper®
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:31:
[...]

Dat is een leuk vermogen voor in een Polo! Downpipe met een sportcat erbij en 300pk moet makkelijk te halen zijn! :)

Daar zit nu toch ook de DQ250 DSG bak onder?
Wilde echt net reageren

kreeg al een email
U heeft in het verleden interesse getoond in de chiptuning voor 2.0 TSI. Wij zijn verheugd te kunnen melden dat na een intensieve testperiode wij deze chiptuning voor uw 2.0 TSI kunnen aanbieden.
stage 2 ziet er wel leuk uit, hoeveel kost een downpipe met sportcat ?
Ja 2.0TSI heeft de 6 dsg bak

vagtechniek waren samen met jdengineering goede tuners toch

Viper® wijzigde deze reactie 17-09-2019 12:00 (4%)

• Vissa66
  • Nu online
Downpipe met sportcat zijn prijzig. Weet niet of er al wat is voor de Polo, maar ze variëren normaal tussen de 700 a 1200 euro. JM tuning kan ze bakken voor rond de 1000.

Ik zie nu net het gewicht van de Polo, maar die weegt gewoon nagenoeg net zoveel als mijn Golf. Dacht dat ze wel iets lichter zouden zijn. :P

Vissa66 wijzigde deze reactie 17-09-2019 12:03 (29%)

Clubsport ED40 GTI

• Viper®
  • Niet online
met tuning zit je al met al rond de 2k dan gok ik. Wordt wel aardig aan de prijs zo.
Vissa66 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:02:
Ik zie nu net het gewicht van de Polo, maar die weegt gewoon nagenoeg net zoveel als mijn Golf. Dacht dat ze wel iets lichter zouden zijn. :P
Niet zo doen nou he :'(

Tja, 6 dsg is zwaarder dan de 7dsg volgens mij. En natuurlijk standaard adaptive cruise rader.
auto's worden altijd maar zwaarder, veiligheid enzo.
achterbank eruit is een optie :+

Viper® wijzigde deze reactie 17-09-2019 12:04 (73%)

• Vissa66
  • Nu online
Viper® schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:03:
met tuning zit je al met al rond de 2k dan gok ik. Wordt wel aardig aan de prijs zo.
Yes, of je moet een loze pijp pakken zonder cat, ben je 300 a 400 kwijt hehe. :P

Clubsport ED40 GTI

• Viper®
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:04:
[...]

Yes, of je moet een loze pijp pakken zonder cat, ben je 300 a 400 kwijt hehe. :P
Klinkt wel leuk, maar goed denk dat ik toch bij de 'standaard' stage1+ tuning blijf.
Zou een sport luchterfilter nog uitmaken, of eigenlijk alleen als ook de uitlaat aangepakt wordt.

• Vissa66
  • Nu online
Inlegfiltertje kan geen kwaad. Weet niet of er al mooie intake setjes te vinden zijn voor de Polo, zoals bijv de VWR R600 van de Golf. :)

Clubsport ED40 GTI

• Viper®
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:27:
Inlegfiltertje kan geen kwaad. Weet niet of er al mooie intake setjes te vinden zijn voor de Polo, zoals bijv de VWR R600 van de Golf. :)
Downpipe van jmtuning idd:
https://rvsuitlaatdelen.n...en-polo-gti-2-0-tsi-2017/

O+

Er zijn wel K&N filters voor de polo AW. Echter moet je die volgens mij vaak nog in sprayen/vetten omdat ze droog zijn. Volgens mij is er ooit een test gedaan door gasten op youtube, ik dacht MightyCarMods, die hebben het verschil tussen fabrieksaf air filter, aftermarket, en open air intake getest. Fabrieksaf kwam het beste uit de test. Mogelijk verschilt dit per auto en of je meer zaken aangepast hebt, maar op zich werkt fabrieksaf best goed.

Viper® wijzigde deze reactie 17-09-2019 12:55 (31%)

• maikel_rox
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-10 01:37
Jelmer maakt mooi spul idd! Zelf een armytix systeem onder m’n 7 GTI, das toch ook wel mooi spul :) de buurt is overigens wel blij dat het systeem uitgerust is met een klep haha

• Hoteldebotel
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-09 14:43
Ik heb sinds kort een Golf 7 Highline uit november 2017 met LED-verlichting. Echter brandt alleen de buitenste LED-strip en projector. Iemand een idee of dit te maken heeft met het LED-plus pakket? Lijkt me raar dat de binnenste LED-strook alleen werkt met LED-plus, terwijl alles netjes lijkt te zijn geïnstalleerd.

Op de foto bij Volkswagen.nl brandt ook alles netjes bij de Golf Highline.

• Scrtz
Hoteldebotel schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:07:
Ik heb sinds kort een Golf 7 Highline uit november 2017 met LED-verlichting. Echter brandt alleen de buitenste LED-strip en projector. Iemand een idee of dit te maken heeft met het LED-plus pakket? Lijkt me raar dat de binnenste LED-strook alleen werkt met LED-plus, terwijl alles netjes lijkt te zijn geïnstalleerd.

Op de foto bij Volkswagen.nl brandt ook alles netjes bij de Golf Highline.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jep is alleen met LED plus binnenin. Zit ook niet de benodigde hardware in dus ook niet achteraf te activeren oid.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Ik was afgelopen weekend ook nog even bij VW op de IAA en daar stonden nu ook een aantal T-ROC cabrio's ... In 't wit is dat écht wel een 'kek' karretje en zelfs met gesloten kap is 't (IMHO) nog best een mooie coupé (y).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 18-09-2019 15:11 (14%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

wimmel_1 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:47:
Ik was afgelopen weekend ook nog even bij VW op de IAA en daar stonden nu ook een aantal T-ROC cabrio's ... In 't wit is dat écht wel een 'kek' karretje en zelfs met gesloten kap is 't (IMHO) nog een mooie coupé (y).

[Afbeelding: T-Roc Cabrio Wit]

[Afbeelding: T-Roc Cabrio Blauw]
Ik vind zulke dingen echt wanstaltige auto's. Cabrio SUV's. Nog nooit een geslaagde gezien en deze gaat ook niet op het lijstje. De verhoudingen kloppen echt voor geen enkele centimeter.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Touchdomex schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:57:
[...]

Ik vind zulke dingen echt wanstaltige auto's. Cabrio SUV's. Nog nooit een geslaagde gezien en deze gaat ook niet op het lijstje. De verhoudingen kloppen echt voor geen enkele centimeter.
Uwes is waarschijnlijk (óók?) meer van het soort speelgoed wat er bij de overburen geparkeerd stond? :9~

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

wimmel_1 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:10:
[...]

Uwes is waarschijnlijk (óók?) meer van het soort speelgoed wat er bij de overburen geparkeerd stond? :9~

[Afbeelding: Audi RS7]

Dat is een stuk beter ja :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:49
Komt ie eigenlijk ook uit met een hard top editie. Ik vind stof altijd zo...flimsy eruit zien

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:10:
[...]

Heb je de rode Golf TRC nog gezien? :+
Of die witte Audi E-tron :+

Stand van Arthuer Bechtel stonden wel leuke auto's :o

Xbox live: Ghesous

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Famous schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:20:
[...]

Heb je de rode Golf TRC nog gezien? :+
Of die witte Audi E-tron :+

Stand van Arthuer Bechtel stonden wel leuke auto's :o
Die Golf stond met z'n koplampen richting de Audi stand te gluren.... Daar waar alles met een 'R' in de naam óók rood was :9

• Famous
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:22:
[...]

Die Golf stond met z'n koplampen richting de Audi stand te gluren.... Daar waar alles met een 'R' in de naam óók rood was :9
Vond het echt apart..

Die Brabus G klasse wel wel weer pure porno.
Lambo Sian weet ik ook nog niet.. 8)7

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Famous schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:26:
[...]

Vond het echt apart..
[Afbeelding]

Maar ook bij die tractorboer uit Italië was de rode 't mooist....

• Famous
  • Nu online
Vond deze, op de terugweg, misschien wel het leukst :+
Dikke auto en kek kentekenplaatje:

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Goldman schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:16:
Komt ie eigenlijk ook uit met een hard top editie. Ik vind stof altijd zo...flimsy eruit zien
Ik heb er nog niets van vernomen, ook niet van eventuele plannen om de T-Roc überhaupt als zijnde coupé (3-deurs) op de markt te gaan brengen. Apparaat is eigenlijk als 'vervanger' voor de Scirocco op de markt gebracht omdat 't SUV segment 't als 'niche' béter doet dan dat de Scirocco III 't in z'n hele periode (2008 - 2017) gedaan heeft.

Maar dan nog blijft de vraag sowieso of PON de T-Roc Cabriolet naar Nederland gaat halen...

• Vissa66
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:26:
[...]

Vond het echt apart..
[Afbeelding]

Als je de diffuser zo ziet lijkt het net alsof deze tegen de bestaande bumper is geplakt. Geen mooi gezicht zo. :F

Clubsport ED40 GTI

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Vissa66 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:12:
[...]

Als je de diffuser zo ziet lijkt het net alsof deze tegen de bestaande bumper is geplakt. Geen mooi gezicht zo. :F
Ik denk persoonlijk ook niet dat ze bij VW nog erg véél effort in de Golf VII gaan steken nu de VIII op stapel staat én ook al (bewust?) vertraagd / achtergehouden wordt vanwege de ID.3 introductie.

Op een paar Golf VII Phaselift modelletjes met 'zuinige' motoren ná was dit de énige 'leuke' Golf welke er op de hele VAG stand te zien was (grootste hal op het hele IAA terrein voor zichzelf). De enige Golf VIII welke er stond was eigenlijk niet eens zichtbaar voor 't publiek en dankzij de lichteffecten in de érg kleine ruimte ook niet te fotograferen.... :+

wimmel_1 wijzigde deze reactie 18-09-2019 16:25 (14%)

• Famous
  • Nu online
Vissa66 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:12:
[...]

Ziet er echt niet uit nee.. Heb ook nog 'totaalplaatje ;w

• Vissa66
  • Nu online
Geen mooi geheel, bah! Wordt tijd voor de 8! :)

Clubsport ED40 GTI

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik snap die Duitsers wel. Achteruit sneeuwschuiven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dennisdn
Help :)

Een gewaardeerde collega blijkt met zwaar verouderde kaarten te zitten in zijn Passat uit 2015. Dealer heeft nooit de moeite genomen iets te updaten en hij heeft zelf geen idee hoe zoiets werkt. Morgen zijn we de hele dag samen op pad, dus ik wilde alvast het pakket downloaden. Maar nu.... Hij denkt dat hij een Media Discover heeft. "Standaard in een pakket, niks bijzonders, geen weet van video etc".

Maar als ik zijn scherm op de site zoek: zou ik zeggen dat het meer op een Pro lijkt.
(SD kaart zit in kastje in het handschoenenvak, staat me bij dat ik dat in de Discover Media destijds in het device zelf had zitten) En er kan natuurlijk eens een mooi pakket met een Pro geweest zijn.

Kan iemand zien of dit een Discover Media is of een Discover Pro?

Dennisdn wijzigde deze reactie 19-09-2019 07:23 (27%)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:15

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Dennisdn schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:14:

Een gewaardeerde collega blijkt met zwaar verouderde kaarten te zitten in zijn Passat uit 2015. Dealer heeft nooit de moeite genomen iets te updaten en hij heeft zelf geen idee hoe zoiets werkt. Morgen zijn we de hele dag samen op pad, dus ik wilde alvast het pakket downloaden. Maar nu.... Hij denkt dat hij een Media Discover heeft. "Standaard in een pakket, niks bijzonders, geen weet van video etc".

Maar als ik zijn scherm op de site zoek: zou ik zeggen dat het op een Pro lijkt.
(SD kaart zit in kastje in het handschoenenvak, staat me bij dat ik dat in de Discover destijds in het device zelf had zitten) En er kan natuurlijk eens een mooi pakket met een Pro geweest zijn.

Kan iemand zien of dit een Discover is of een Pro?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het zijn toch allebei discovers? 7(8)7

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Dennisdn
Tylen schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:20:
[...]

Het zijn toch allebei discovers? 7(8)7
Klopt natuurlijk. Maar bij het downloaden moet ik kiezen of het een Discover Media is of een Discover Pro.

• dennisdew16
  • Niet online

Maar als ik zijn scherm op de site zoek: zou ik zeggen dat het meer op een Pro lijkt.
(SD kaart zit in kastje in het handschoenenvak, staat me bij dat ik dat in de Discover Media destijds in het device zelf had zitten) En er kan natuurlijk eens een mooi pakket met een Pro geweest zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had exact dezelfde vraag bij mijn golf. Bleek uiteindelijk een discover media te zijn. Je kan het testen door sd kaart eruit te halen en te kijken of de navigatie dan opstart. Ik verwacht het niet, dus ik zou de media versie downloaden.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Een gewaardeerde collega blijkt met zwaar verouderde kaarten te zitten in zijn Passat uit 2015. Dealer heeft nooit de moeite genomen iets te updaten en hij heeft zelf geen idee hoe zoiets werkt.
Dat hoeft dealer ook niet te doen. Je kunt ook bij de dealer een update KOPEN. Als je het zelf doet is het gratis.

Maar inderdaad. Even de SD kaart eruit halen en als het navigatiesysteem het dan niet meer doet, dan heb je de Discover Media. Werkt het nog steeds dan heb je de PRO.

Bij de Media staat de navigatie op de SD kaart, bij de PRO op de harde schijf van het systeem.

Me.

• blubbers
  • Registratie: december 2005
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is de Media.

• Dennisdn
Dank allen voor de hulp :)

Voor de zekerheid heb ik ze ondertussen beide gedownload. Maar de tip -eerst checken zonder SD- is een hele goede om direct de juiste versie op de SD te gaan bakken.

Dennisdn wijzigde deze reactie 19-09-2019 09:59 (3%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Dennisdn schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:58:

Voor de zekerheid heb ik ze ondertussen beide gedownload. Maar de tip -eerst checken zonder SD- is een hele goede om direct de juiste versie op de SD te gaan bakken.
Goed zo. En ..... er zijn 2 updates per jaar. 1 in mei en 1 in november.

Als ze beschikbaar zijn meldt @Rainesh dat hier altijd even. d:)b

Me.

• Pctje91
Dennisdn schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:58:

Moet zeggen dat het meer de pro lijkt. De normale heeft een soort extra randje boven het scherm. Dat heeft de pro niet.

• Dennisdn
GerCor schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:07:
[...]

Goed zo. En ..... er zijn 2 updates per jaar. 1 in mei en 1 in november.

Als ze beschikbaar zijn meldt @Rainesh dat hier altijd even. d:)b
Voor mijzelf weet ik dat. Maar ga het niet elk half jaar voor anderen doen. Hij mag het ook niet aan andere collega’s vertellen dat ik (samen met jullie) de weg weet.

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
staat me bij dat ik dat in de Discover Media destijds in het device zelf had zitten) En er kan natuurlijk eens een mooi pakket met een Pro geweest zijn.
Dat is sinds de discover media MIB1 al niet meer zo. De RNS310/315 had dat.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

RodeStabilo schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:18:
[...]

Dat is sinds de discover media MIB1 al niet meer zo. De RNS310/315 had dat.
Wij hebben in de Caddy's de MIB2 zitten. Daar zit de SD-kaart naast het scherm.

Me.

• Dennisdn
Pctje91 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:15:
[...]

Moet zeggen dat het meer de pro lijkt. De normale heeft een soort extra randje boven het scherm. Dat heeft de pro niet.
Inderdaad, als je het plaatje op de VW-navigatie site zelf volgt is het een Pro. En ben zelf wel bekend met de RNS’en, Discovers en Amudsen. Maar omdat ik zelf nooit een Passat heb gehad en het ingebouwd er net anders uitziet als in een Golf ging ik twijfelen. Ik weet ook niet of daar de Pro wel eens in een businesspakket heeft gezeten ofzo. Zelf heb ik weer een nieuwe versie van de Pro, anders had ik gewoon mijn eigen SD kunnen proberen.

Voor de vlotheid doe ik nu een Media-versie op m’n eigen SD. Die probeer ik morgenvroeg wat ie doet en dan zien we wel weer verder.

Komt goed, nogmaals dank voor alle tips en hints allemaal.

• RodeStabilo
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:23:
[...]

Wij hebben in de Caddy's de MIB2 zitten. Daar zit de SD-kaart naast het scherm.
Daar zou ik heel graag iets van een foto van willen zien. :)
Ik heb de MIB1, MIB2 (gen 2) en nu de nieuwste maar geen van die had de SD-card naast het scherm :)

• Sander-B
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-10 08:45

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is inderdaad de Discover Media.

Je kan het aan het schermformaat zien. De Discover Pro heeft een groter scherm wat tot ver onder de draaiknoppen doorgaat:

Bij de Discover Media is de onderkant van het scherm ongeveer gelijk aan de draaiknoppen.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

RodeStabilo schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:09:
[...]

Daar zou ik heel graag iets van een foto van willen zien. :)
Ik heb de MIB1, MIB2 (gen 2) en nu de nieuwste maar geen van die had de SD-card naast het scherm :)

Me.

• RodeStabilo
  • Niet online
Lijkt me wel een bijzondere uitvoering met een soort third-party app erin ofzo?

• Scrtz
RodeStabilo schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:02:
[...]

Wss gebruikt hij screen mirroring of hoe heet die app ook alweer? Maar die modules zijn iig origineel, zitten ook in de 2 leen Caddy's bij ons.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

RodeStabilo schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:02:
[...]

MirrorLink. Naast CarPlay van Apple en Android Auto de derde mogelijkheid van de Discover.

Software is een app die op onze telefoons staan. Ik wilde weten hoe dat er op het scherm van de Discover uitziet.

Me.

Pagina: 1 ... 124 125 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True