Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 117 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:24
@Tylen Gefeliciteeeerd *O*

Xbox live: Ghesous

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:15
quote:
theman36 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:48:
[...]

[...]

Top ik denk dat ik overgehaald ben haha:P Nu nog even kijken of ik de tuning laat doen door JDengineering of iemand anders, aangezien JD 600 euro vraagt hiervoor.
http://www.unlimitedtuning.nl/over-ons.html
Deze heren werken samen met de andere die ik noemde, maar toen ik in de wachtkamer in Huizen zat kwam er een belg langs, een uurtje rijden kan zomaar lonen (300 euro..).

• Famous
quote:
DoeEensGek schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:06:
[...]

Deze heren werken samen met de andere die ik noemde, maar toen ik in de wachtkamer in Huizen zat kwam er een belg langs, een uurtje rijden kan zomaar lonen (300 euro..).
Huizen bij Amsterdam?
:+

Beste rit..

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:31

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Vissa66 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:55:
Thanks to Autohaus Diether, wat een beauty's!

Nu snel monteren al dat spul! :+
Had je die Dynablink er ook nog niet opzitten? Ben benieuwd of ze zonder coderen werken.
quote:
spoor12b schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:49:
Ik heb sinds twee weken een nieuwe Golf 7.5 en het valt me op dat als ik parkeer met gebruik van de camera (en park assist niet gebruik), op het beeld niet wordt aangegeven welke kant je uitgaat.

Het gaat dus om de feature waarbij de gele lijnen meebuigen met de stand van het stuur. Klopt het dat dit niet mogelijk is of zie ik iets qua bediening over het hoofd?
Als je gele lijnen hebt, dus de Highline camera, zouden de gele strepen moeten meedraaien.

YouTube: Volkswagen Golf MK7 Highline Reversing Camera Retrofit

Als je de groene lijnen hebt, de Lowline camera. Die draaien niet mee.

YouTube: VW Golf 7.5 2018 Lowline Reversing Camera Retrofit

GerCor wijzigde deze reactie 17-01-2018 19:27 (84%)

Me.

• theman36
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16-07 23:31
quote:
Weemism schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:36:
[...]
De 1.4 TSI 122 PK (motorcode CAXA) is een betrouwbare motor voor zover ik weet, dit in tegenstelling tot de 1.4 TSI met 160 PK welke een twincharger was (dus met turbo èn compressor). Die stonden bekend om hun hoge olieverbruik en complexe en dus storingsgevoelige techniek.

Ik heb zelf buiten het reguliere onderhoud van bij om de 30K km nooit iets extra's hoeven doen, en zoals gezegd ook geen mankementen gehad.

Wat je wel door JD geadviseerd zal krijgen, en ik ook kan adviseren, is het vóór, en vervolgens altijd na het tunen tanken van minimaal 98 octaan brandstof. Iig bij chip op maat bij JD wordt de tuning hierop afgesteld, en zal je ook de beste resultaat mee behalen. Ik weet overigens niet zeker of dat ook bij de standaardtuning gebeurt, maar hoe dan ook loopt de motor dan een stuk soepeler en heb je betere prestaties en een lager verbruik.
Top, goed om te horen. Bedankt!
quote:
Rainesh schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:37:
als je toch de hollander uit wilt hangen....kleine tip

als je via www.audiblog.nl een kortingscode van 10% koopt dan scheelt dat natuurlijk. Je koopt een bon voor 30 euro, en dan betaal je dus 90% van de prijs bij JD min de 30 euro. Ik had voor de A1 uiteindelijk 30 euro bon + 510 bij JD betaald = 10% korting op 600 euro.
Dat is nog niet eens zo'n gek idee. Bedankt!
quote:
DoeEensGek schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:06:
[...]

Denk toch dat ik dan eerder voor JD zal kiezen, met de genoemde korting hierboven. Heb ook nog even een bekende (hij is monteur) gevraagd of hij nog een instantie weet die ook goed werk levert. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

PS: De anderen ook hartelijk dank natuurlijk! :P

• DoeEensGek
quote:
Famous schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:49:
[...]

Huizen bij Amsterdam?

Beste rit..
Jazeker, Huizen bij Amsterdam. Kwam met q7, maar die hoort in Audi topic. :+

@theman36 los van het geld, maak je volgens mij geen verkeerde keus. Staat goed bekend op internet. Je budget bepaal jezelf :Y) of meestal de vrouw.

• Famous
quote:
DoeEensGek schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:24:
[...]

@theman36 los van het geld, maak je volgens mij geen verkeerde keus. Staat goed bekend op internet. Je budget bepaal jezelf :Y) of kmeestal de vrouw.
Grapjas 7(8)7

• theman36
quote:
DoeEensGek schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:24:
[...]

@theman36 los van het geld, maak je volgens mij geen verkeerde keus. Staat goed bekend op internet. Je budget bepaal jezelf :Y) of meestal de vrouw.
Mijn vriendin heeft daar geen invloed op haha 😁

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
M'n auto gezien bij de importeur :9~ Wat een mooi apparaat! Morgen gaat hij naar de keuring en dan kan het nog ruim een week duren voordat de nummerplaten erop zitten enzo. Maar het eind is in zicht :D

Vervolgens in de handmatig geschakelde Golf 5 op de A10 zo'n half uur filerijden :+ Ik kan niet wachten tot ik m'n eigen automaat met adaptive cruise control heb 8)

• Famous
quote:
Blue-eagle schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:42:
M'n auto gezien bij de importeur :9~ Wat een mooi apparaat! Morgen gaat hij naar de keuring en dan kan het nog ruim een week duren voordat de nummerplaten erop zitten enzo. Maar het eind is in zicht :D

Vervolgens in de handmatig geschakelde Golf 5 op de A10 zo'n half uur filerijden :+ Ik kan niet wachten tot ik m'n eigen automaat met adaptive cruise control heb 8)
En welke platen?

• glydoscoop
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16-07 20:47
nog even terugkomend op mijn sd kaart navigatie verhaal van de golf 7.5 met de discover media .
toch nog hele dag wezen klooien ermee en is toch gelukt uiteindelijk maar wel heel vreemd mijn probleem was :

ik kreeg niks meer geschreven op de VW kaart van me NAV
ik kreeg wel alles geschreven op een third party kaart met de tool van VW
dus ga je ervan uit alles werkt behalve de VW kaart ....

Wrong...
vandaag tijdens werk zag ik iemand voorbij lopen met een laptop die toevallig ook een SD card reader had ( ingebouwd net als mijn Dell laptop ) dus voor de grap het scenario uitgelegd en gevraagd of ik het even mocht proberen ....

ja hoor hij schreef gewoon een 2GB file naar de VW kaart zonder moeite . ik had gelukkig die thirt party kaart bij me dus snel een kopie gemaakt en de volledige backup zo terug kunnen kopiëren naar de originele VW kaart en alles werkt weer.

blijft toch vreemd dat ik naar de VW kaart niet kon schrijven maar naar alle andere kaartjes wel zonder moeite en een andere cardreader werkt ook met de VW kaart . maar goed bedankt voor de tips ik hoef geen carplay meer te gebruiken yeah!

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16-07 23:35
Iemand tip zgezien of forum sponsor actie om een polo te laten chippen ?

Bij voorkeur uiteraard JD maar een standaard auto met standaard chip vind ik 600 te veel geld als je bij BR of Unlimited voor 400 - 450 hetzelfde krijgt.

JD is echt heel goed maar voor maatwerk en harware upgrades maar voor een standaardchip is de 200 euro meer denk ik het niet waard

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• Uberdude
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08-07 18:57
Vandaag voor het eerst een caddy binnen gehad met een kapotte koppakking. Nog nooit gezien op een 1.9 tdi

• DoeEensGek
quote:
wd200 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:09:

Bij voorkeur uiteraard JD maar een standaard auto met standaard chip vind ik 600 te veel geld als je bij BR of Unlimited voor 400 - 450 hetzelfde krijgt.

JD is echt heel goed maar voor maatwerk en harware upgrades maar voor een standaardchip is de 200 euro meer denk ik het niet waard
Ff terug lezen, staat tip over JD. Maar er is geen wereld van verschil tussen de verschillende chippers. Sommige hebben wel een betere service, en er zitten verdwaalde simpele schuivers tussen, voor een bedrag van 50 tot 100 euro kan je je software laten aanpassen over internet. Reken je rijk, al weten de meeste dat er iets meer bij komt kijken. ;)

• Famous
quote:
wd200 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:09:

Welke polo heb je?

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

Klippy

Still Game

quote:
Famous schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 07:38:
@Klippy nice, heb je toevallig zo een foto van het interieur?
Klinkt luxe :D
Valt wel mee met die luxe (maar het kon slechter ;)), het is het interieur dat op de Sport+ uitvoering zit.

Op dit filmpje is het beter te zien YouTube: Volkswagen NEW T-Roc 2018 Sport Indium Grey Metallic 18 inch Montego...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08:36
quote:
Famous schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Voor stage 1?
Anders gewoon een mailen wat ze kunnen doen.

Vriend heeft zijn Polo 1.2 BM voor beetje de helft laten chippen stage 1 waar ik ben geweest..
Jeukt bij mij ook nog altijd, maar het wordt tijd dat ik ga afstuderen dan kan ik ook eens voor een opvolger gaan kijken haha :9

• wd200
quote:
6c 1.0 tsi 95pk dsg

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Klippy schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:48:
[...]
Valt wel mee met die luxe (maar het kon slechter ;)), het is het interieur dat op de Sport+ uitvoering zit.
'Levensgevaarlijk' dat witte gedeelte op de stoelen. Ik benieuwd hoelang dat mooi wit blijft.

Me.

• Famous
quote:
En die gaan naar 115/225?
Een kleine vermogens winst waar je bij JD veel voor moet betalen (zonder bank uitdraai).

@Scrtz jij moet gewoon een gti kopen :+

@Klippy grappig!
Denk dat ze ook wel lekker zitten zo te zien.

Vind het wel wat :Y

Famous wijzigde deze reactie 17-01-2018 21:18 (13%)

• wd200
quote:
Famous schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:17:
[...]

En die gaan naar 115/225?
Een kleine vermogens winst waar je bij JD veel voor moet betalen (zonder bank uitdraai).

@Scrtz jij moet gewoon een gti kopen :+
O.a. Jd brengt hem maar 135 en 230 (ron95)
Vagtechniek verkoopt een fabrieksupdate naar 115 voor 250 euro.
En tuning 135 / 225 voor 530

Br 130 / 240 voor 450 euro
Unlimted 140 / 240 (zal op eur 95 ook wel 130 worden) voor 400

wd200 wijzigde deze reactie 17-01-2018 21:23 (21%)

• Famous
quote:
wd200 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:19:
[...]

O.a. Jd brengt hem maar 135 en 230 (ron95)
Vagtechniek verkoopt een fabrieksupdate naar 115 voor 250 euro.
En tuning 135 / 225 voor 530

Br 130 / 240 voor 450 euro
Unlimted 140 / 240 (zal op eur 95 ook wel 130 worden) voor 400
Unlimited ken ik niet, BR staat in Nederland niet goed bekend (belgie wel).

Tja, ik weet nooit wat ik moet zeggen over JD, ze zijn goed maar de prijs is ook goed.
Ik ken mensen die er met elke auto heen gaan en/of zweren bij JD. Ik ben er zelf vanaf geweken en ben zeer te vreden over mijn tuning (motorisch en de bak).

Zal wel, mits je afwijk, goed inlezen over de tuner.
Mijn pa is met zijn Caddy naar een soort van ziptuning gegaan. 1,5 jaar later (nadat er iets niet lekker was) bij “mijn” tuner op de bank en die heeft van alles bijgesteld omdat het totaal niet goed stond. Auto reed daarna ook stuk fijner.

Uit jouw lijstje zal ik wel voor JD kiezen.
Ik weet niet wat bijvoorbeeld DVX vraagt of VAGTechniek? Als het in de buurt is.

• wd200
quote:
Famous schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:28:
[...]

Tja, ik weet nooit wat ik moet zeggen over JD, ze zijn goed maar de prijs is ook goed.
Ik ken mensen die er met elke auto heen gaan en/of zweren bij JD. Ik ben er zelf vanaf geweken en ben zeer te vreden over mijn tuning (motorisch en de bak).

Mijn pa is met zijn Caddy naar een soort van ziptuning gegaan. 1,5 jaar later (nadat er iets niet lekker was) bij “mijn” tuner op de bank en die heeft van alles bijgesteld omdat het totaal niet goed stond. Auto reed daarna ook stuk fijner.

Ik weet niet wat bijvoorbeeld DVX vraagt of VAGTechniek? Als het in de buurt is.
Waarben jij geweest ?

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

Klippy

Still Game

quote:
GerCor schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:14:
[...]

'Levensgevaarlijk' dat witte gedeelte op de stoelen. Ik benieuwd hoelang dat mooi wit blijft.
Lease contract loopt 42 maanden dus minimaal zo lang hoop ik :+
Nee serieus, ik denk dat het wel mee valt, al snap ik je opmerking.
Ik heb op mijn huidige auto een stuk lichtblauw stof op die plekken en dat ziet er na 3 jaar nog eigenlijk heel goed uit. Zal denk ik ook aan de gebruiker liggen, maar eventueel is het ook te reinigen natuurlijk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14-07 14:23
quote:
GerCor schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:58:
[...]

Had je die Dynablink er ook nog niet opzitten? Ben benieuwd of ze zonder coderen werken.
Nee gaan gelijk op de nieuwe spiegels. Werken zonder enige codering. :)

Clubsport ED40 GTI

• Scrtz
quote:
Famous schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:28:
[...]

Vagtechniek is 679 stage 1+ (op maat) voor benzine motoren ook behoorlijk aan de prijs helaas

• Famous
quote:
Scrtz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:19:
[...]

Vagtechniek is 679 stage 1+ (op maat) voor benzine motoren ook behoorlijk aan de prijs helaas
Vergis je even niet in “op maat” en de normale chip die JD doet.
Zij laden een “standaard” chip in, doen een test ritje en als het goed rijd is het klaar.

Op maat ga je dus al op de bank en wordt het aangepast aan jouw auto. Naast het extra werk wat erin zit, dus ook de dyno erbij.

@wd200 Ik bij ben RN Engineering geweest.
Bekende van mij die van DT Mobility afkomt en voor zichzelf is begonnen hier (nabij arnhem).

Neemt mooi de tijd en is een echte perfectionist. Voor stage 1 zal die echter hetzelfde doen als JD, chip inladen en al rijdend kijken hoe of wat. Scheelt alleen wat knaken..

• wd200
Voor een standaard chip hecht ik ook minder waarde aan JD zeker als het 200 euro goedkoper bij bv Unlimited (staan wel prima bekend, in ieder geval beter Dan de tunex / ziltuning) of BR

wd200 wijzigde deze reactie 17-01-2018 22:48 (4%)

• Scrtz
quote:
Famous schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:29:
[...]

Vergis je even niet in “op maat” en de normale chip die JD doet.
Zij laden een “standaard” chip in, doen een test ritje en als het goed rijd is het klaar.

Op maat ga je dus al op de bank en wordt het aangepast aan jouw auto. Naast het extra werk wat erin zit, dus ook de dyno erbij.

@wd200 Ik bij ben RN Engineering geweest.
Bekende van mij die van DT Mobility afkomt en voor zichzelf is begonnen hier (nabij arnhem).

Neemt mooi de tijd en is een echte perfectionist. Voor stage 1 zal die echter hetzelfde doen als JD, chip inladen en al rijdend kijken hoe of wat. Scheelt alleen wat knaken..
Ja das waar, echter standaard is 130pk bij vagtechniek, zou dan toch graag die 140 willen haha :P

• wd200
Ik denk wel dat je voor 140pk op euro98 moet gaan rijden ..

• Famous
Volgens mij word er voor die blokken sowieso 98 aangeraden ivm pingelen.

• DonJunior
  • Nu online
quote:
spoor12b schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:49:
Ik heb sinds twee weken een nieuwe Golf 7.5 en het valt me op dat als ik parkeer met gebruik van de camera (en park assist niet gebruik), op het beeld niet wordt aangegeven welke kant je uitgaat.

Het gaat dus om de feature waarbij de gele lijnen meebuigen met de stand van het stuur. Klopt het dat dit niet mogelijk is of zie ik iets qua bediening over het hoofd?
Heb het net voor je gecheckt nog even (heb ook een Gofl 7,5 met camera) maar dit klopt.
Klik voor groot
De camera override de park assist met de gele lijnen. Je kan het net zien als je vanuit de R terugschakelt naar eender welke versnelling (bij mij D), dan zie je dat de camera weg springt..

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08-07 07:22
Vraagje aan jullie, wat hebben jullie laten doen/gedaan aan de auto om diefstal moeilijker te maken?
Ik lees op andere fora's: Bearlock, of een simpel stuurslot.

Het Klopt dat ik idd een lease heb, dus eigenlijk niks te vrezen heb zou je denken. Toch lijkt het mij vrij zuur als de auto ineens weg zou zijn.

Overigens zie ik wel vaker hier op de parkeerplaats ingeslagen ramen en zijn er wel eens auto's meegenomen.
GPS tracker een optie? Die zijn redelijk goedkoop, of is dat echt nutteloos ?

Hoor graag wat jullie ervan vinden.

Marsjee wijzigde deze reactie 18-01-2018 07:48 (3%)

• DonJunior
  • Nu online
quote:
Vissa66 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:55:
Thanks to Autohaus Diether, wat een beauty's!

Nu snel monteren al dat spul! :+

[afbeelding]

[afbeelding]
Oh? En dat gaat gewoon werken of een 7?
Ik baal er nog steeds van dat ik nu de Golf 7.5 heb, maar zonder de dynamische achterknipper (wel Led voor en achter) als dit standaard gewoon gaat werken, lampen eruit nieuwe lampen erin. Dan is dit misschien nog wel interessant. (heb een lease auto.. dat wel)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Marsjee schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:44:
Vraagje aan jullie, wat hebben jullie laten doen/gedaan aan de auto om diefstal moeilijker te maken?
Ik lees op andere fora's: Bearlock, of een simpel stuurslot. Klopt dat ik idd een lease heb, dus eigenlijk niks te vrezen heb zou je denken. Toch lijkt het mij vrij zuur als hij ineens weg zou zijn.

Overigens zie ik wel vaker hier op de parkeerplaats ingeslagen ramen en zijn er wel eens auto's meegenomen :( GPS tracker anders een optie? Die zijn redelijk goedkoop ! :)

Hoor graag wat jullie ervan vinden.
Zorg dat je niks - zichtbaars - aan waarde in je auto hebt liggen en verder: het is inderdaad bij leasen. Zij stellen de eisen dus ikzelf zou daar verder geen kosten voor maken. De auto is niet van jou, toch? Als het je eigen auto is dan zou ik wel overwegen extra maatregelen nemen, afhankelijk van waar je woont natuurlijk. Waar ik woon hoef je eigenlijk je auto niet eens op slot te doen. Mensen letten hier nog op elkaar.
quote:
DonJunior schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:41:
Heb het net voor je gecheckt nog even (heb ook een Gofl 7,5 met camera) maar dit klopt.
Ik denk eerder dat het over deze 'gele lijnen' gaat:

GerCor wijzigde deze reactie 18-01-2018 07:56 (14%)

Me.

• Vissa66
quote:
DonJunior schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:46:
[...]

Oh? En dat gaat gewoon werken of een 7?
Ik baal er nog steeds van dat ik nu de Golf 7.5 heb, maar zonder de dynamische achterknipper (wel Led voor en achter) als dit standaard gewoon gaat werken, lampen eruit nieuwe lampen erin. Dan is dit misschien nog wel interessant. (heb een lease auto.. dat wel)
Voor de MK7.5 lichten naar een MK7 moeten er speciale modules bij, die zijn meegeleverd. En natuurlijk het zwikje coderen.

Zover ik weet is het voor een MK7.5 nog makkelijker. Dat is aansluiten, coderen en klaar. :*)

Clubsport ED40 GTI

• DonJunior
  • Nu online
quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:49:
[...]

Ik denk eerder dat het over deze 'gele lijnen' gaat:

[afbeelding]
Dat denk ik ook.. en die zitten er dus niet meer bij de nieuwe Golf.
Punt is dat je het ook ziet gebeuren.. Zodra je de auto in 'R' zet springt Park Assist aan, inclusief de gele gebogen lijnen achter de getekende auto. Echter binnen een seconde springt je camera aan (je hoort hem eerst nog omklappen in de kofferbak) en die afbeelding komt OVER de Park Assist lijnen heen. Waardoor je die gele gedraaide lijnen niet meer ziet en dus alleen de groene lijnen op het camera beeld (zie foto die ik gemaakt heb)
quote:
Vissa66 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:58:
[...]

Voor de MK7.5 lichten naar een MK7 moeten er speciale modules bij, die zijn meegeleverd. En natuurlijk het zwikje coderen.

Zover ik weet is het voor een MK7.5 nog makkelijker. Dat is aansluiten, coderen en klaar. :*)
Ik heb nog even op hun site zitten neuzen.. maar zij zijn gewoon service dealer.. hoe kom je aan die lampen dan? (Mijn Duits is van ondermaats niveau kwam ik achter :o )

DonJunior wijzigde deze reactie 18-01-2018 08:00 (25%)

• Marsjee
quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:49:
[...]

Zorg dat je niks - zichtbaars - aan waarde in je auto hebt liggen en verder: het is inderdaad bij leasen. Zij stellen de eisen dus ikzelf zou daar verder geen kosten voor maken. De auto is niet van jou, toch? Als het je eigen auto is dan zou ik wel overwegen extra maatregelen nemen, afhankelijk van waar je woont natuurlijk. Waar ik woon hoef je eigenlijk je auto niet eens op slot te doen. Mensen letten hier nog op elkaar.
Laat er eigenlijk nooit wat in liggen, dus dat is al een goed begin. Lees trouwens wel dat het verstandig is om je serienummer bij het raam te verbergen? Of is dat ook niet nodig, daarmee zouden ze je sleutel kunnen namaken. :X

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
DonJunior schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:58:
[...]
Dat denk ik ook.. en die zitten er dus niet meer bij de nieuwe Golf.
Het is een andere camera. Je hebt een highline camera (ongeveer € 700) en de lowline camera (ongeveer € 370)

Me.

• Vissa66
quote:
DonJunior schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:58:
[...]
Ik heb nog even op hun site zitten neuzen.. maar zij zijn gewoon service dealer.. hoe kom je aan die lampen dan? (Mijn Duits is van ondermaats niveau kwam ik achter :o )
Ze adverteerde met de ombouw van een MK7 naar MK7.5 achterlichten als aanbieding.

Heb een mailtje gestuurd en van daaruit de set besteld. :) Was zo geregeld!

Clubsport ED40 GTI

• DonJunior
  • Nu online
quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:03:
[...]

Het is een andere camera. Je hebt een highline camera (ongeveer € 700) en de lowline camera (ongeveer € 370)
Die snap ik niet @spoor12b geeft niet aan welke camera hij heeft.. alleen dat ie een Golf 7.5 heeft.
Die heb ik toevallig ook, met camera dus ik heb even gekeken en bij mij zitten die lijntjes ook niet.
Wat dat met Highline te maken heeft..

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Marsjee schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:02:
[...]

Laat er eigenlijk nooit wat in liggen, dus dat is al een goed begin. Lees trouwens wel dat het verstandig is om je serienummer bij het raam te verbergen? Of is dat ook niet nodig, daarmee zouden ze je sleutel kunnen namaken. :X
Ze kunnen ook jouw auto op een autotrailer/autoambulance plaatsen en er mee wegrijden. Je kunt alles bedenken hoe ze jouw auto kunnen stelen. Bij mijn broer zijn ze zijn woning ingebroken en daar de sleutels gejat. In zijn leaseauto zat track and trace dus was eenvoudig terug te vinden in Emmeloord.

Me.

• Famous
Als ze hem in de afkoelperiode vinden is dat prima.

Maar daarna wens ik je veel succes om hem terug te vinden :’(

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
DonJunior schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:07:
[...]

Die snap ik niet @spoor12b geeft niet aan welke camera hij heeft.. alleen dat ie een Golf 7.5 heeft.
Die heb ik toevallig ook, met camera dus ik heb even gekeken en bij mij zitten die lijntjes ook niet.
Wat dat met Highline te maken heeft..
Nog een keer dan: je hebt 2 types camera. Een highline (dure camera met softwarematig meer opties zoals meedraaiende GELE lijnen en birdeyeview) en de camera die jij en ik hebben. Die camera noemen ze lowline.
Highline vs lowline.

Me.

• DonJunior
  • Nu online
quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:19:
[...]

Nog een keer dan: je hebt 2 types camera. Een highline (dure camera met softwarematig meer opties zoals meedraaiende GELE lijnen en birdeyeview) en de camera die jij en ik hebben. Die camera noemen ze lowline.
Highline vs lowline.
Sorry hoor, dat was me echt niet duidelijk geworden uit jouw korte reactie..

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
DonJunior schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:20:
[...]
Sorry hoor, dat was me echt niet duidelijk geworden uit jouw korte reactie..
Sorry is niet nodig hoor. Als het moet leg ik het 5 keer uit. Geen probleem.
Maar ik had ook al eerder 2 YouTube filmpjes geplaatst waarbij je het verschil tussen beide camera's kunt zien.

GerCor in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"
quote:
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:11:
Als ze hem in de afkoelperiode vinden is dat prima.

Maar daarna wens ik je veel succes om hem terug te vinden :’(
Toen mijn broer wakker werd en merkte dat zijn auto weg was hadden ze de auto binnen een paar minuten getraceerd. Normaal laten de dieven de auto 5 dagen staan. Staat de auto er dan nog dan halen ze de auto op voor transport want ze gaan er dan van uit dat er geen track and trace in zit. Politie en verzekering hadden er nog aan gedacht om te 'gaan posten' in Emmeloord.

GerCor wijzigde deze reactie 18-01-2018 09:03 (39%)

Me.

• spoor12b
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-07 23:42
Ha, ok, bedankt voor de info. Volgens mij kon je dit niet selecteren bij de aanschaf in de configurator en de handleiding was ook niet duidelijk op dit punt.

Qua naam is het wel verwarrend dat dan de lowline camera in de highline auto is geplaatst... :?

spoor12b

• Famous
Ik mis nog wel een paar vaste mensen in dit topic :+

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
spoor12b schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:02:
Ha, ok, bedankt voor de info. Volgens mij kon je dit niet selecteren bij de aanschaf in de configurator en de handleiding was ook niet duidelijk op dit punt.

Qua naam is het wel verwarrend dat dan de lowline camera in de highline auto is geplaatst... :?
Ik vraag me ook af of de highline camera OEM is en wel vanaf fabriek te bestellen is. Ik gok zelf van niet. Maar omdat ik iemand ook had zien schrijven dat de camera € 700 moet kosten dacht ik: vreemd, de camera kost namelijk overal zo rond de € 370. Hoe kom je dan aan € 700? Even gezocht op YT en toen kwam ik er achter dat er dus 2 versies camera zijn.

Me.

• DonJunior
  • Nu online
quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:28:
[...]

Sorry is niet nodig hoor. Als het moet leg ik het 5 keer uit. Geen probleem.
Maar ik had ook al eerder 2 YouTube filmpjes geplaatst waarbij je het verschil tussen beide camera's kunt zien.

GerCor in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"
[..]
Die heb ik dus compleet gemist.. whoops.
Het gaat ook vrij snel dit topic .. nu al haha
quote:
Dit kon ik inderdaad ook niet selecteren.
quote:
.. Dit dus!! 8)7 Helemaal mee eens haha

DonJunior wijzigde deze reactie 18-01-2018 09:07 (32%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
DonJunior schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:06:
[...]

Die heb ik dus compleet gemist.. whoops.
Het gaat ook vrij snel dit topic .. nu al haha
Inderdaad, razend snel. Ga je even naar het toilet, kom je terug .... weer een pagina erbij. _O-
quote:
De vriend van mijn schoonmoeder heet Jan, zwager heet Jan. 2 kennissen van mij heten Jan. Regelmatig komen we bij elkaar. Roep dan maar eens: Jan .... :+

GerCor wijzigde deze reactie 18-01-2018 09:27 (38%)

Me.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:43:
Je hebt op je Discover: Apple Play, Android Auto EN Mirrorlink. Waar je op moet letten is dat je de juiste kabel gebruikt, zoals de kabel die bij de telefoon is geleverd. We hebben het er al eerder over gehad en toen heb ik de volgende link ook al geplaatst:

YouTube: MirrorLink Samsung How-to mirror all apps
Even een stomme vraag misschien.
Ik heb een Mi5s met Android 7, moet ik hiervoor ook de LG mirrordrive en car mode for samsung installeren?
gaat om een Golf GTE

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Viper® schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:36:
[...]

Even een stomme vraag misschien.
Ik heb een Mi5s met Android 7, moet ik hiervoor ook de LG mirrordrive en car mode for samsung installeren?
gaat om een Golf GTE
Geen idee wat een Mi5s is maar even een levensles van opa. Van proberen kun je ook zwanger raken. _O-

Me.

• xven0mxz
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:56

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Ga zaterdag kijken bij een goed gevulde golf 7.
Alleen ben ik nog opzoek naar een paar leuke velgen, voor onder deze auto.

Iemand toevallig nog wat liggen die er van af wil voor een leuk prijsje? of een goede website kennen. waar ze scherp worden aangeboden.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:39:
[...]

Geen idee wat een Mi5s is maar even een levensles van opa. Van proberen kun je ook zwanger raken. _O-
https://mirrorlink.com/phones

Hier staat hij niet tussen. Probeer het vanavond wel even.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
xven0mxz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:41:
Ga zaterdag kijken bij een goed gevulde golf 7.
Alleen ben ik nog opzoek naar een paar leuke velgen, voor onder deze auto.

Iemand toevallig nog wat liggen die er van af wil voor een leuk prijsje? of een goede website kennen. waar ze scherp worden aangeboden.
Geen idee of het een goede website is maar hier moet je toch iets leuks voor een leuke prijs kunnen vinden.

http://www.online-velgen.nl/

En ja, wat jij leuk vindt, vindt een ander misschien helemaal niks. Zelf vind ik de Pretoria 19 inch erg mooi. Maar te nadrukkelijk Golf 7 'R' om onder een TSI 1.4 te plakken. :+

GerCor wijzigde deze reactie 18-01-2018 09:50 (3%)

Me.

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:03:
Ik mis nog wel een paar vaste mensen in dit topic :+
Ik denk dat die uiteindelijk wel bij het vorige deel uitkomen en daar de laatste posts, de verwijzing naar hier, en de sluiting van dat topic zien. Wie mis je nog eigenlijk?

• Marsjee
quote:
Viper® schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:44:
[...]

https://mirrorlink.com/phones

Hier staat hij niet tussen. Probeer het vanavond wel even.
LG drive zorgt er idd voor dat door de "bug" het scherm van je telefoon echt op je Mediascherm in de auto komt. Bij mij werkt het nu eng goed, voorheen in de golf kreeg ik het amper voor elkaar.

Nu: Telefoon aansluiten en krijg meteen de app die op dat moment openstaat op mijn telefoon, 1:1 op het mediascherm van de auto. Dit kan dus elke app zijn. Ik gebruik nu enkel: Flitsmeister. Ik gebruik verder:: Floating Apps om een webbrowser te openen in een nieuw venster, hier zet ik dan vaak de internetRadio aan.

Resultaat:
- Flitsmeister fullscreen op Mediascherm
- Radio die afspeelt

Je kunt via floating Apps eigenlijk alle apps openen. Deze zijn als een soort widgets zichtbaar op je Mediascherm. Beetje krom uitgelegd, niet mijn sterkste punt :+

EDIT:

http://i66.tinypic.com/fxxrg7.jpg

Zie het bolletje waar de rode pijl heen wijst, dit is mijn: Floating app. Als ik daar op klik, krijg ik een mooie webbrowser, gewoon fullscreen. Werkt heerlijk zo !

Op youtube gebruiken ze: Button Savior, daarmee kun je de taakmanager van de telefoon openen en dus op die manier switchen tussen je apps die in het geheugen openstaan. Deze methode werkt bij mij niet zo heel goed, verbinding met het scherm klapt er dan vaak uit.. Vandaar dat ik het doe via floating app :+

Wat je nog zou kunnen proberen, wat ook zou moeten werken namelijk:

1. Installeer floating apps.
2. car mode van samsung
3. Open google maps via car mode in de auto.

Als het goed is moet nu dus Google maps openstaan, maar ook het Floating app icoontje en hiermee kun je bepaalde apps openen >:) Deze manier heb ik niet getest, maar ze zeggen dat het moet werken.

Marsjee wijzigde deze reactie 18-01-2018 10:16 (33%)

• Famous
quote:
Weemism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:06:
[...]

Ik denk dat die uiteindelijk wel bij het vorige deel uitkomen en daar de laatste posts, de verwijzing naar hier, en de sluiting van dat topic zien. Wie mis je nog eigenlijk?
Onder andere mijn grote vriend @azz_kikr O+

Die kunnen we niet missen met zijn kennis!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Weemism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:06:
[...]

In ieder geval de onderdelennummerman @azz_kikr (aangepast) :+

Haha, wat een timing. :9

GerCor wijzigde deze reactie 18-01-2018 11:19 (7%)
Reden: verkeerde naam, nu wel goed.

Me.

• glydoscoop
quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:46:
[...]

Geen idee of het een goede website is maar hier moet je toch iets leuks voor een leuke prijs kunnen vinden.

http://www.online-velgen.nl/

En ja, wat jij leuk vindt, vindt een ander misschien helemaal niks. Zelf vind ik de Pretoria 19 inch erg mooi. Maar te nadrukkelijk Golf 7 'R' om onder een TSI 1.4 te plakken. :+
Ik zie hier al dikke sets tussen staan voor 569 incl 4 nieuwe banden gebalanceerd en wel ?? Kan toch niet kloppen ?.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
glydoscoop schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:10:
[...]
Ik zie hier al dikke sets tussen staan voor 569 incl 4 nieuwe banden gebalanceerd en wel ?? Kan toch niet kloppen ?.
Er staat in het menu op de site bij: 'contact' een telefoonnummer. Als je vindt dat het niet klopt, dan bel je ze toch even? Duurste set voor 'mijn Golf' is bijna € 2.000. Dus, waarom zou het niet kloppen?

Wil je een goedkoop adres, is het weer niet goed. 8)

Me.

• Famous
quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:10:
[...]

In ieder geval de onderdelennummerman @Azz-Kikr

Jij hebt alleen de verkeerde, onze VW vriend is met kleine letters :D

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Jij hebt alleen de verkeerde, onze VW vriend is met kleine letters :D
Ik zie het, zal het even aanpassen. _/-\o_

Me.

• glydoscoop
quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:15:
[...]

Er staat in het menu op de site bij: 'contact' een telefoonnummer. Als je vindt dat het niet klopt, dan bel je ze toch even? Duurste set voor 'mijn Golf' is bijna € 2.000. Dus, waarom zou het niet kloppen?

Wil je een goedkoop adres, is het weer niet goed. 8)
Ja zeker wel , maar verbaas me over de prijs incl bandjes maargoed zal ze even bellen inderdaad.

• Vissa66
Merendeel is allemaal goedkope merken / imitatie spul. Dat kost geen drol. :P

Ga je naar de echte merken toe, met fatsoenlijke banden, betaal je zo 2k. :)

Vissa66 wijzigde deze reactie 18-01-2018 11:37 (34%)

Clubsport ED40 GTI

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik had vandaag een afspraak met @Rainesh maar word elke 10 minuten hiermee lastiggevallen.

Beetje overdreven. Kan die pipo niet van die knop afblijven? 1 keer is ook duidelijk. En om nou om al die omgevallen vrachtwagens te gaan slalommen. Andere keer maar naar het altijd heuvelachtige Voorburg.

Nou is Den Bosch nog ietsjes gevaarlijker: https://twitter.com/tensioncoach/status/953918764386570240

UPDATE: inmiddels 25 gekantelde vrachtwagens. Ik zit lekker thuis, naast de kachel. :9

https://twitter.com/vid/status/953940499018248192

GerCor wijzigde deze reactie 18-01-2018 12:00 (29%)

Me.

• Famous
quote:
Vissa66 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:31:
Merendeel is allemaal goedkope merken / imitatie spul. Dat kost geen drol. :P

Ga je naar de echte merken toe, met fatsoenlijke banden, betaal je zo 2k. :)
Als er maar een TUV keuring opzit.

Al zou ik het dan nog niet snel kopen als het imitatie is :+

• Vissa66
quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:44:
Ik had vandaag een afspraak met @Rainesh maar word elke 10 minuten hiermee lastiggevallen.

Beetje overdreven. Kan die pipo niet van die knop afblijven? 1 keer is ook duidelijk. En om nou om al die omgevallen vrachtwagens te gaan slalommen. Andere keer maar naar het altijd heuvelachtige Voorburg.
Ik snap het wel, er zijn dus 1000den achterlijke hollanders die voor jan lul 112 gaan lastig vallen. Je zou maar echt serieus in de shit zitten, hartaanval oid, dan kom je er niet eens door. :/

Clubsport ED40 GTI

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:06
Weet iemand nog een plek om onderdeelnummers te vinden? Ik ben namelijk op zoek naar het onderdeelnummer van een standkachel (Webasto) voor een Golf 6 cabrio uit 2011 (2.0TDI BlueMotion).

NotSoSteady wijzigde deze reactie 18-01-2018 12:07 (5%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
NotSoSteady schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:02:
Weet iemand nog een plek om onderdeelnummers te vinden? Ik ben namelijk op zoek naar het onderdeelnummer van een standkachel (Webasto) voor een Golf 6 cabrio uit 2011 (2.0TDI BlueMotion).
Oh @azz_kikr where art thou, mensen hebben je skills nodig!

En ik nog een plaatje van je wagen voor de TS 8) .

• Scrtz
quote:
NotSoSteady schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:02:
http://www.realoem.me/

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Weemism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Oh @azz_kikr where art thou, mensen hebben je skills nodig!

En ik nog een plaatje van je wagen voor de TS 8) .
Ik denk dat hij onderweg is in zijn Camion. Onderdelen wegbrengen/ophalen. ;)

Me.

• Famous
quote:
Staat er een VIN decoder op de site, ik helemaal blij!

Werkt het niet...... :F

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

quote:
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:20:
[...]

Staat er een VIN decoder op de site, ik helemaal blij!

Werkt het niet...... :F
Probeer deze eens:
https://nemiga.com/cat_spares/etka/vin/

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16-07 22:22

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

quote:
Vissa66 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Ik snap het wel, er zijn dus 1000den achterlijke hollanders die voor jan lul 112 gaan lastig vallen. Je zou maar echt serieus in de shit zitten, hartaanval oid, dan kom je er niet eens door. :/
Inderdaad, al vind ik het advies om niet de weg op te gaan niet geheel ongegrond. Op de A79 van Heerlen richting Maastricht heb ik vanmorgen een mooie uitwijkactie mogen doen voor een grote tak die kwam aanwaaien 8)7
Sowieso, wind tegen, en dan een Picanto met 69 paarden en even veel koppel als een keukenmixer. In de 3 met 5000 toeren haalde ik net 105 op de teller O-)

En als je dan met een Golf 7 op de weg gaat: zo strak als 'n lineaal over de weg met al die wind :7

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Famous
quote:
"Data on the configuration of your car is not in the database. The request has been sent and after a while the information is updated. It takes 1 hour to 2 days. Go to our site through this time, and you will see information about the configuration of your car."

Ben benieuwd :Y

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

quote:
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:31:
[...]
"Data on the configuration of your car is not in the database. The request has been sent and after a while the information is updated. It takes 1 hour to 2 days. Go to our site through this time, and you will see information about the configuration of your car."

Ben benieuwd :Y
Ik ook wel :) Onze beide auto's gaf hij direct (Opel) :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• Blue-eagle
  • Niet online
Kan iemand mijn onderstaande verhaal aanvullen waar nodig? Ik weet niet wat ik niet weet ;)

Ik wil mijn Golf 7 opwaarderen met een Discover Pro en achteruitrijcamera.

Schijnbaar zijn er twee versies van die achteruitrijcamera: standaard simpel model, of een complexer Highline model.

Geldt dat dan ook voor die Discover Pro console? Is daar een basic en Highline voor beschikbaar?

Want mijn auto heeft geen DAB systeem, die zou dan ook moeten worden ingebouwd volgens mij. Maar is dat echt nodig of meer een nice-to-have?

Komt Discover Pro standaard ook met features waarmee ik kan navigeren? Of moet ik dan ook een module laten inbouwen voor GPS?

Ik heb DynAudio boxen & subwoofer in de auto, moet ik daarvoor nog rekening houden met het Discover Pro model?

Volgens mij komt er namelijk veel meer bij kijken allemaal :D En ik weet dat ik er geen verstand van heb. Ik zou het jammer vinden als ik de Pro laat installeren maar vervolgens kan de auto niet samenwerken met de DynAudio installatie ofzo. Of “joepie navigatie” maar geen GPS. Of “hoera achteruitrijcamera” maar de verkeerde resolutie ofzo.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Ik kon in destijds in 2014 op m'n MY15 Highline géén andere camera kiezen, dat ding is vanaf het MY15 model standaard aanwezig in een Highline Golf 7 en dat is de camera welke @GerCor omschrijft als "normale" camera. Enige wat ik wél als extra kon bestellen was het systeem om de auto zelf te kunnen laten parkeren en dan werd 't beeld inderdaad voorzien van die gele lijnen welke meebuigen echter die "onzin" is als gadget wel leuk terwijl je er in de praktijk nooit iets mee doet. Tegenwoordig kan je ook een "BirdsEye" camera bestellen maar dat zijn in feite 4 camera's, één in de achterklep, één in de gril én één in iedere buitenspiegel. De beelden van die 4 camera's worden vervolgens gemixed tot één beeld waarbij het lijkt of je boven de auto zweeft.

De Discover PRO kan standaard (uiteraard) navigeren, daarom héét 't ding ook "DISCOVER" :P Verschil met de Discover Media is dat de kaarten op een interne 45GB Harddisk staan(unit in 't dashboardkastje) én de kaarten wat uitgebreider zijn (o.a. 3D Objecten en méér POI's). Voor de GPS ontvangst wordt dezelfde antenne gebruikt (vinnetje op 't dak). De Discover Media kán dus óók het "grote" scherm hebben in de middenconsole!!

Voor DAB+ zitten de antenne's in de achterruit, weet niet of die dingen er standaard in zitten én aangesloten zijn.

Je DYNAUDIO spullen zullen straks waarschijnlijk ook even bekend gemaakt moeten worden aan de "nieuwe" Discover Pro Unit (VCDS).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 18-01-2018 15:59 (9%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 02-07 13:37
quote:
kuusj98 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:26:
En als je dan met een Golf 7 op de weg gaat: zo strak als 'n lineaal over de weg met al die wind :7
Zijwind voelde ik wel in mijn Octavia 3 combi. Maar de 2.0TDI sleurt zich daar wel opt gemak doorheen. Hoef ik geen moeite voor te doen :).

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:54:
Ik kon in destijds in 2014 op m'n MY15 Highline géén andere camera kiezen, dat ding is vanaf het MY15 model standaard aanwezig in een Highline Golf 7 en dat is de camera welke @GerCor omschrijft als "normale" camera. Enige wat ik wél als extra kon bestellen was het systeem om de auto zelf te kunnen laten parkeren en dan werd 't beeld inderdaad voorzien van die gele lijnen welke meebuigen echter die "onzin" is als gadget wel leuk terwijl je er in de praktijk nooit iets mee doet.
Interessant om te weten. Ik heb namelijk Park Assist (automatisch parkeren) en een camera. Maar geen gele lijnen die meebuigen in de camera, gewoon groen en buigen niet mee..

Ik ben benieuwd waarom ik die gele lijnen dan niet in beeld zou hebben. Maakt me verder helemaal niks uit want het gaat mij om LIVE beelden en die groene streepjes ... ach.

Ik heb al heel wat YouTube filmpjes gezien, ook met automatisch parkeren maar nog nooit de gele meebuigende lijnen gezien.

GerCor wijzigde deze reactie 18-01-2018 16:05 (6%)

Me.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:04:
[...]

Interessant om te weten. Ik heb namelijk Park Assist (automatisch parkeren) en een camera. Maar geen gele lijnen die meebuigen in de camera, gewoon groen en buigen niet mee..

Ik ben benieuwd waarom ik die gele lijnen dan niet in beeld zou hebben. Maakt me verder helemaal niks uit want het gaat mij om LIVE beelden en die groene streepjes ... ach.

Ik heb al heel wat YouTube filmpjes gezien, ook met automatisch parkeren maar nog nooit de gele meebuigende lijnen gezien.
Er zitten ooit wel meer rare discrepanties in de systemen bij VAG :+ Ik heb op mijn auto wel eens de "Drivingschool" modus werkend proberen te krijgen maar méér dan 't extra tabblad in 't "CAR" menu kreeg ik niet. Bij een maat van me (die met Golf 7 1.6TDi's rijdt en toevallig ook een autorijschool heeft) heb ik 't op al z'n auto's aangezet én werkend gekregen..... 8)7

• Blue-eagle
  • Niet online
quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:54:
Ik kon in destijds in 2014 op m'n MY15 Highline géén andere camera kiezen, dat ding is vanaf het MY15 model standaard aanwezig in een Highline Golf 7 en dat is de camera welke @GerCor omschrijft als "normale" camera.
1 Ding: ik heb de Composition Media. Niet Discover.

Ik heb mijn auto gisteren gezien en een klein stukje gereden (2 meter :+ ) maar in de achteruitrijstand gingen geen camera's aan. Toch is 't verder een Highline. In Duitsland was dat schijnbaar niet standaard mét camera. Wel heb ik ook dat automatisch parkeren systeem, park assist. Maar geen camera's.
quote:
Enige wat ik wél als extra kon bestellen was het systeem om de auto zelf te kunnen laten parkeren en dan werd 't beeld inderdaad voorzien van die gele lijnen welke meebuigen echter die "onzin" is als gadget wel leuk terwijl je er in de praktijk nooit iets mee doet. Tegenwoordig kan je ook een "BirdsEye" camera bestellen maar dat zijn in feite 4 camera's, één in de achterklep, één in de gril én één in iedere buitenspiegel. De beelden van die 4 camera's worden vervolgens gemixed tot één beeld waarbij het lijkt of je boven de auto zweeft.
Kijk, dat klinkt dan wel weer als een gadget waar ik blij van word :D Kost vast ook een flinke pegel.
quote:
De Discover PRO kan standaard (uiteraard) navigeren, daarom héét 't ding ook "DISCOVER" :P
:D Makes sense!
quote:
Verschil met de Discover Media is dat de kaarten op een interne 45GB Harddisk staan(unit in 't dashboardkastje) én de kaarten wat uitgebreider zijn (o.a. 3D Objecten en méér POI's). Voor de GPS ontvangst wordt dezelfde antenne gebruikt (vinnetje op 't dak).
Die heb ik dan waarschijnlijk niet als ik een Composition Media heb?
quote:
De Discover Media kán dus óók het "grote" scherm hebben in de middenconsole!!

Voor DAB+ zitten de antenne's in de achterruit, weet niet of die dingen er standaard in zitten én aangesloten zijn.
Klinkt als een module die ik zou moeten toevoegen dan :-(
quote:
Je DYNAUDIO spullen zullen straks waarschijnlijk ook even bekend gemaakt moeten worden aan de "nieuwe" Discover Pro Unit (VCDS).
Dat kan ingeleerd worden neem ik aan? Da's fijn :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:09:
[...]
Er zitten ooit wel meer rare discrepanties in de systemen bij VAG :+ Ik heb op mijn auto wel eens de "Drivingschool" modus werkend proberen te krijgen maar méér dan 't extra tabblad in 't "CAR" menu kreeg ik niet. Bij een maat van me (die met Golf 7 1.6TDi's rijdt en toevallig ook een autorijschool heeft) heb ik 't op al z'n auto's aangezet én werkend gekregen..... 8)7
Inderdaad. Ik heb net een filmpje bekeken waar ze een 'oude' Discover Pro vervangen door de nieuwe Facelift 7,5 systeem in een Passat. En dat schijnt ook in een Golf 7 van 2013 te kunnen.

YouTube: Retrofit of 9.2 inch Discover Pro with Google Earth, App-Connect and...

Verder: ik heb ook filmpjes gezien waarbij het systeem CarNet had, met Apple CarPlay en Android Auto maar dan zonder MirrorLink en systemen die wel alle 3 hadden. Je ziet 'door de bomen het bos niet meer'.

EDIT: filmpje van de retrofit camera nogmaals bekeken maar helemaal niets over meerdere camera's in buitenspiegels e.d. Gewoon 1 camera met meerdere lenzen (als ik het goed begrijp). Dus, waar jij je informatie over meerdere camera's vandaan hebt? Zou ik graag willen weten. Ik heb ook nog nooit spiegels met camera's erin gezien .... vandaar.

GerCor wijzigde deze reactie 18-01-2018 16:40 (12%)

Me.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:18:
[...]

Inderdaad. Ik heb net een filmpje bekeken waar ze een 'oude' Discover Pro vervangen door de nieuwe Facelift 7,5 systeem in een Passat. En dat schijnt ook in een Golf 7 van 2013 te kunnen.

YouTube: Retrofit of 9.2 inch Discover Pro with Google Earth, App-Connect and...

Verder: ik heb ook filmpjes gezien waarbij het systeem CarNet had, met Apple CarPlay en Android Auto maar dan zonder MirrorLink en systemen die wel alle 3 hadden. Je ziet 'door de bomen het bos niet meer'.

EDIT: filmpje van de retrofit camera nogmaals bekeken maar helemaal niets over meerdere camera's in buitenspiegels e.d. Gewoon 1 camera met meerdere lenzen (als ik het goed begrijp). Dus, waar jij je informatie over meerdere camera's vandaan hebt? Zou ik graag willen weten. Ik heb ook nog nooit spiegels met camera's erin gezien .... vandaar.
Je kunt op de officiële VW Jijbuis kanalen ook wel eens wat info vinden :P

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:40:
[...]
Je kunt op de officiële VW Jijbuis kanalen ook wel wat info vinden :P

[video]
Kijk, netjes. Maar is volgens mij weer wat anders. Ook een heel ander menu (rechts) dan in 'mijn' filmpje. Keuzes, keuzes.

GerCor wijzigde deze reactie 18-01-2018 16:43 (11%)

Me.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Kijk, netjes. Maar is volgens mij weer wat anders. Pffff. Aftermarket? :?
Er is ergens nog een filmpje op één van de VW kanalen waar dit systeem gedemonstreerd wordt in combinatie met Trailer Assist en da's helemaal "lijp" om te zien op 't scherm IN de auto. Je ziet je auto mét trailer dan gewoon 100% zelfstandig de combinatie achteruit rijden ....

• Kohen
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14-07 18:17
quote:
Rainesh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:35:
@Kohen

spiegelschakelaar op rechts, dan in zn achteruit. Wachten tot ie klaar is met bewegen, daarna handmatig met het knopje verstellen naar stand die jij wilt. Vervolgens knopje terug en dan moet ie het onthouden. Letterlijk net nog gedaan op een Golf 7 FL waarvan die ook niet goed verstelde.
Zover was ik gisteren ook. Alle standen van de spiegel werken.

Auto in zijn achteruit. Gewacht.. aangepast. vervolgens gaan rijden of de knop terug gezet gaat hij de verkeerde kant op ... het lijkt wel of de stekker verkeerd om zit

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:45:
[...]

Er is ergens nog een filmpje op één van de VW kanalen waar dit systeem gedemonstreerd wordt in combinatie met Trailer Assist en da's helemaal "lijp" om te zien op 't scherm IN de auto. Je ziet je auto mét trailer dan gewoon 100% zelfstandig de combinatie achteruit rijden ....
Het kan niet gekker. Mooi hoor.

GerCor wijzigde deze reactie 18-01-2018 17:53 (7%)

Me.

• Azz-Kikr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16-07 20:15
quote:
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:10:
[...]

In ieder geval de onderdelennummerman @azz_kikr (aangepast) :+

Helaas heb ik de ballen verstand van auto's dan wel onderdelen :+
Succes mannen d:)b

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Naar aanleiding van je opmerking over het niet kennen van camera's in de spiegels ... Dit filmpje was ik dus eigenlijk aan het zoeken :)

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:53
quote:
Kohen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Zover was ik gisteren ook. Alle standen van de spiegel werken.

Auto in zijn achteruit. Gewacht.. aangepast. vervolgens gaan rijden of de knop terug gezet gaat hij de verkeerde kant op ... het lijkt wel of de stekker verkeerd om zit
Nee is echt een kwestie van inleren. Wat je doet is het volgende, knop op rechts dan achteruit....goed kijken hoe hij beweegt en welke kanten op. Dan doe je dezelfde verstelling weer terug. Dus dan komt ie op zn "normale" stand. Vanuit normale stand dan weer helemaal naar beneden toe

Het is kloten, maar gaat zeker werken.

Areaview is enkel voor de Passat / Arteon / Tiguan...niet op de golf 7 geleverd. Areaview is wel met extra camera's (4 stuks dacht ik)

Rainesh wijzigde deze reactie 18-01-2018 18:22 (9%)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@Rainesh Ik heb 't (serieus) ook op de Golf al werkend gezien, ook mét trailer-assist :P

• theman36
Ik heb even contact gehad met JD en zij geven het volgende aan:
- Deze motoren (1.4 tsi) zijn niet de beste uit de VAG groep. Het gaat dan om de ketting en turbo, maar als de
tuning goed is, maakt het dat niet beter maar ook niet slechter.
- en zoals jullie ook al aangaven is het aan te raden om 98 te tanken ipv 95 als je de auto laat tunen. Echter is
98 in mijn woonplaats en omstreken niet echt te vinden, of je betaalt er de hoofdprijs voor...

Keuzes, keuzes....

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
quote:
theman36 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:10:
Ik heb even contact gehad met JD en zij geven het volgende aan:
- Deze motoren (1.4 tsi) zijn niet de beste uit de VAG groep. Het gaat dan om de ketting en turbo, maar als de
tuning goed is, maakt het dat niet beter maar ook niet slechter.
- en zoals jullie ook al aangaven is het aan te raden om 98 te tanken ipv 95 als je de auto laat tunen. Echter is
98 in mijn woonplaats en omstreken niet echt te vinden, of je betaalt er de hoofdprijs voor...

Keuzes, keuzes....
Belangrijk is dus wel dat jullie het over dezelfde 1.4 TSI hebben gehad gezien je daar dus twee van hebt, en waarvan eigenlijk alleen de 160 pk variant een bekende probleemmotor is. Bij mij gaf JD destijds dus ook aan dat de 122 pk variant verder een prima betrouwbare motor is, dus wel apart dat ze nu iets anders beweren, zeker gezien dat ik zelf dus na ruim 100.000 km inderdaad nog geen mankementen heb gehad.

Als je auto in de garantieperiode de eerste twee jaar dealeronderhouden is geweest is de ketting als het goed is overigens ook vervangen als hier al een terugroepactie op was.

Bijzonder ook dat er geen RON98 te vinden is bij je in de buurt, in mijn ervaring is dat vaak alleen niet het geval bij een aantal witte pompen, of bij 'goedkope', onbemande of kleine ketens zoals Tango of Firezone. JD gaf destijds bij mij als alternatief aan dat je evt. ook BlueOne benzine kan tanken, welke volgens hen een hoger aandeel 'natte' ethanol bevat dan normale benzine, en ondanks de naam ook een hoger octaangetal zou hebben. Ook is deze brandstof meestal nog een cent goedkoper dan reguliere Euro95. Ik heb dit zelf tot voor kort altijd getankt en nooit problemen ervaren, maar met een premium brandstof loopt de motor toch net even soepeler, wat vooral in stadverkeer prettiger rijdt.

Ik snap je terughoudendheid overigens wel, het is een investering, en het heeft nadelen. Ik zou zeggen dat als je momenteel verder niet gefrustreerd bent door een gebrek aan vermogen van je auto, of als je niet een nerd bent zoals ik en vele anderen hier die graag de grenzen opzoeken van de fabrieksspecificaties, is het misschien beter het niet te doen. Je moet je er vooral zelf goed bij voelen, en zelf hield ik destijds in m'n achterhoofd ook alvast rekening dat de turbo er sneller mee zou ophouden zodat ik me daar alvast mentaal op kon voorbereiden (maar wat in mijn geval achteraf dus niet nodig bleek).

• Blue-eagle
  • Niet online
In plaats van de Discover Pro in te bouwen kreeg ik dit aangeraden:

Zonder ingebouwde navigatie: €1149.-
https://www.alpine-electr...s-for-volkswagen/i902d-g7

Met ingebouwde navigatie: €1749.-
https://www.alpine-electr...s-for-volkswagen/x902d-g7

Afbeelding:

Video:

Features:
  • 9-inch touch screen
  • Works with Apple CarPlay
  • Integreert met alle Volkswagen features
  • Built-in Bluetooth® Technology
  • DAB/DAB+ Digital Radio
  • Professional Equalisation
  • Built-in iGo Primo NextGen Navigation
Ik wist helemaal niet dat dit ook een optie was. Zijn er hier mensen met ervaringen hiermee? Of GoTers die een mening hebben over een Alpine systeem? ;) Het ziet er wel vet uit...

Blue-eagle wijzigde deze reactie 18-01-2018 19:43 (3%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Blue-eagle schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:42:
In plaats van de Discover Pro in te bouwen kreeg ik dit aangeraden:

Zonder ingebouwde navigatie: €1149.-
https://www.alpine-electr...s-for-volkswagen/i902d-g7

Met ingebouwde navigatie: €1749.-
https://www.alpine-electr...s-for-volkswagen/x902d-g7

Afbeelding:
[afbeelding]

Video:
[video]

Features:
  • 9-inch touch screen
  • Works with Apple CarPlay
  • Integreert met alle Volkswagen features
  • Built-in Bluetooth® Technology
  • DAB/DAB+ Digital Radio
  • Professional Equalisation
  • Built-in iGo Primo NextGen Navigation
Ik wist helemaal niet dat dit ook een optie was. Zijn er hier mensen met ervaringen hiermee? Of GoTers die een mening hebben over een Alpine systeem? ;) Het ziet er wel vet uit...
En dan heb je een (waarschijnlijk) goedkoop "Made in China" Android driven device in je auto hangen waar VW z'n handen vanaf gaat trekken áls er iets mee mis is?

Je moet 't natuurlijk allemaal zélf weten, maar 't komt meestal neer op de zelfde discussie welke in 't vorige topic liep aangaande "El-Cheapo" LED lampjes in de halogeen armaturen van een VW....

IMHO: NIET DOEN, dus ;)

• Blue-eagle
  • Niet online
quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:53:
[...]

En dan heb je een (waarschijnlijk) goedkoop "Made in China" Android driven device in je auto hangen waar VW z'n handen vanaf gaat trekken áls er iets mee mis is?

Je moet 't natuurlijk allemaal zélf weten, maar 't komt meestal neer op de zelfde discussie welke in 't vorige topic liep aangaande "El-Cheapo" LED lampjes in de halogeen armaturen van een VW....

IMHO: NIET DOEN, dus ;)
Hmhm snap ik, da's ook de vraag die ik retour heb gestuurd naar de verkoper: waarom zou ik geen Volkswagen systeem nemen voor hetzelfde geld? Zo te zien krijg je niet eens veel meer features. Alleen een groter scherm.

• theman36
quote:
Weemism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:38:
[...]

Belangrijk is dus wel dat jullie het over dezelfde 1.4 TSI hebben gehad gezien je daar dus twee van hebt, en waarvan eigenlijk alleen de 160 pk variant een bekende probleemmotor is. Bij mij gaf JD destijds dus ook aan dat de 122 pk variant verder een prima betrouwbare motor is, dus wel apart dat ze nu iets anders beweren, zeker gezien dat ik zelf dus na ruim 100.000 km inderdaad nog geen mankementen heb gehad.

Als je auto in de garantieperiode de eerste twee jaar dealeronderhouden is geweest is de ketting als het goed is overigens ook vervangen als hier al een terugroepactie op was.

Bijzonder ook dat er geen RON98 te vinden is bij je in de buurt, in mijn ervaring is dat vaak alleen niet het geval bij een aantal witte pompen, of bij 'goedkope', onbemande of kleine ketens zoals Tango of Firezone. JD gaf destijds bij mij als alternatief aan dat je evt. ook BlueOne benzine kan tanken, welke volgens hen een hoger aandeel 'natte' ethanol bevat dan normale benzine, en ondanks de naam ook een hoger octaangetal zou hebben. Ook is deze brandstof meestal nog een cent goedkoper dan reguliere Euro95. Ik heb dit zelf tot voor kort altijd getankt en nooit problemen ervaren, maar met een premium brandstof loopt de motor toch net even soepeler, wat vooral in stadverkeer prettiger rijdt.

Ik snap je terughoudendheid overigens wel, het is een investering, en het heeft nadelen. Ik zou zeggen dat als je momenteel verder niet gefrustreerd bent door een gebrek aan vermogen van je auto, of als je niet een nerd bent zoals ik en velen anderen hier die graag de grenzen opzoeken van de fabrieksspecificaties, is het misschien beter het niet te doen. Je moet je er vooral zelf goed bij voelen, en zelf hield ik destijds in m'n achterhoofd ook alvast rekening dat de turbo er sneller mee zou ophouden zodat ik me daar alvast mentaal op kon voorbereiden (maar wat in mijn geval achteraf dus niet nodig bleek).
Ja we hebben het over de 122 pk versie gehad :) Vreemd dat dat dan verschilt... Uit de onderhoudsboekjes kan ik niet opmaken dat de ketting vervangen is. Wel dat er 1x in de 2jaar onderhoud is geweest conform het onderhoudsboekje.
In de buurt zit een Shell en een paar andere pompen maar deze hebben alleen 95. In een ander dorp dichtbij staat er wel een Firezone waar je competition 102 kunt tanken, maar volgens mij is dat veel duurder?
Het lijkt mij heel leuk om het te ervaren, maar ik heb zelf 0.0 verstand van auto's (buiten het vullen van de vloeistoffen om) en het lijkt me niet heel praktisch dat het tanken niet in de buurt kan...
Pagina: 1 2 3 ... 117 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True