Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.306 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:53:
[...]

En dan heb je een (waarschijnlijk) goedkoop "Made in China" Android driven device in je auto hangen waar VW z'n handen vanaf gaat trekken áls er iets mee mis is?

Je moet 't natuurlijk allemaal zélf weten, maar 't komt meestal neer op de zelfde discussie welke in 't vorige topic liep aangaande "El-Cheapo" LED lampjes in de halogeen armaturen van een VW....

IMHO: NIET DOEN, dus ;)
Nu is Alpine niet bepaald een el cheapo merk, maar een lang gevestigde naam in car entertainmentsystemen. Ik weet niet of ze nog steeds dezelfde premium kwaliteit leveren zoals in het verleden, maar het is wat mij betreft zeker ook geen Chinese knock-off rommel zoals wel vaak bij de LED verlichting in je voorbeeld.

Probleem wat je wel vaak hebt is het gebrek aan integratie met je MFD en overige in-car systemen zoals bijv. de airco (waarbij die laatste meldingen op je scherm laat zien), of stuurbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 09:47

DarkSide

theres no place like ::1

Vroeger namen ook best veel mensen zo'n Zenec ipv een RNS510.
Stuk goedkoper en gewoon goed werkbaar.

Niet alles uit china etc is rommel. En voor 1700 verwacht ik toch wel wat kwaliteit.
Zelf geen ervaring hiermee. Maar volgens mij zijn er ook pioneer dubbel din systemen die android draaien en werkt op VW's.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weemism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:58:
[...]

Nu is Alpine niet bepaald een el cheapo merk, maar een lang gevestigde naam in de car entertainment. Ik weet niet of ze nog steeds dezelfde premium kwaliteit leveren zoals in het verleden, maar het is wat mij betreft ook geen Chinese knock-off rommel zoals wel vaak bij LED verlichting in je voorbeeld.

Probleem wat je wel vaak hebt is het gebrek aan integratie met je MMI en overige in-car systemen zoals bijv. de airco (waarbij die laatste meldingen op je scherm laat zien), of stuurbediening.
Ik kén "Alpine" ook nog uit de jaren '90 waarbij de "head-Unit" in m'n toenmalige auto (Peugeot 205 1.9 GTi) van Alpine was... Maar dat spul heeft niets / weinig meer van doen met de huidige spullen (helaas).

Hardware is vaak wél Oké, de software......Die babbelt daarentegen vaak niet lekker met de rest van de auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 18-01-2018 20:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
theman36 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:58:
[...]

Ja we hebben het over de 122 pk versie gehad :) Vreemd dat dat dan verschilt... Uit de onderhoudsboekjes kan ik niet opmaken dat de ketting vervangen is. Wel dat er 1x in de 2jaar onderhoud is geweest conform het onderhoudsboekje.
Dat wordt idd niet vermeld in het onderhoudsboekje in mijn ervaring. Wat je wel zou kunnen doen is de VW dealer waar de auto destijds in onderhoud is geweest te bellen, en te vragen of zij op basis van je kenteken kunnen opzoeken of de ketting gedurende onderhoud is vervangen of anderszins aangepast (door het verstellen van de kettingspanners bijvoorbeeld), als het goed is is dit geregistreerd in hun klantsysteem.
In de buurt zit een Shell en een paar andere pompen maar deze hebben alleen 95. In een ander dorp dichtbij staat er wel een Firezone waar je competition 102 kunt tanken, maar volgens mij is dat veel duurder?
Het lijkt mij heel leuk om het te ervaren, maar ik heb zelf 0.0 verstand van auto's (buiten het vullen van de vloeistoffen om) en het lijkt me niet heel praktisch dat het tanken niet in de buurt kan...
RON102 is idd vaak een stuk duurder. Ik heb zelf de 'mazzel' dat ik de laatste tijd vaak in Maastricht moet zijn, en dan altijd even een detour maak via België waar je premium benzine kan tanken voor de prijs die vaak 10-20 cent lager ligt dan euro95 in NL.

Maar als tanken in BE of DE geen optie voor je is of niet rendabel, en hogere brandstofkosten een issue voor je zijn, is dat een overweging om dus geen tuning te doen. Je kan ook euro95 tanken natuurlijk, maar omdat bij motortuning o.a. de timing van de voorontsteking wordt aangepast op basis van de hogere verbrandingswaarde van benzine met een hoger octaangetal, zal de motor bij een lager octaangetal juist minder goed lopen, en waarbij op termijn ook meer slijtage en dus motorische problemen kunnen ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:42
Rainesh schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:15:
[...]

Areaview is enkel voor de Passat / Arteon / Tiguan...niet op de golf 7 geleverd. Areaview is wel met extra camera's (4 stuks dacht ik)
Klopt, 1 op de voorbumper, 1 achterop en elke spiegel heeft onderop een camera, dus vier totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
DarkSide schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:02:
Vroeger namen ook best veel mensen zo'n Zenec ipv een RNS510.
Stuk goedkoper en gewoon goed werkbaar.

Niet alles uit china etc is rommel. En voor 1700 verwacht ik toch wel wat kwaliteit.
Zelf geen ervaring hiermee. Maar volgens mij zijn er ook pioneer dubbel din systemen die android draaien en werkt op VW's.
Ik had een Zenec, namaak rns510, in de auto toen mijn RNS even gebroken was.
Was toch wel ERG blij toen ik de RNS weer terug erin had!

@Weemism Ik tank hier iets verderop octaan 102 voor 1,48 a 1,52. Ideaal :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AhBpNiQadsUM4b3JDMRcZXrF/full.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 09:27
Weemism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:14:
[...]

[...]

RON102 is idd vaak een stuk duurder. Ik heb zelf de 'mazzel' dat ik de laatste tijd vaak in Maastricht moet zijn, en dan altijd even een detour maak via België waar je premium benzine kan tanken voor de prijs die vaak 10-20 cent lager ligt dan euro95 in NL.

Maar als tanken in BE of DE geen optie voor je is of niet rendabel, en hogere brandstofkosten een issue voor je zijn, is dat een overweging om dus geen tuning te doen. Je kan ook euro95 tanken natuurlijk, maar omdat bij motortuning o.a. de timing van de voorontsteking wordt aangepast op basis van de hogere verbrandingswaarde van benzine met een hoger octaangetal, zal de motor bij een lager octaangetal juist minder goed lopen, en waarbij op termijn ook meer slijtage en dus motorische problemen kunnen ontstaan.
Ik kreeg toevallig vandaag een e-mail van Shell dat ze hun V-Power gaan "upgraden" van RON97 naar RON98, verder is BP Ultimate ook RON98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Paul.H schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:25:
[...]

Ik kreeg toevallig vandaag een e-mail van Shell dat ze hun V-Power gaan "upgraden" van RON97 naar RON98, verder is BP Ultimate ook RON98.
En qua prijs?
Of stond daar niets over vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:24:
[...]

@Weemism Ik tank hier iets verderop octaan 102 voor 1,48 a 1,52. Ideaal :D

[afbeelding]
Ah, ARAL, Duits, heb ik ook wel eens getankt bij Venlo over de grens, en die hebben idd euro102 voor de prijs waar je NL dus zelfs nog geen euro95 voor kan tanken (en in NL überhaupt ook haast nergens te krijgen is). Dan heb je dus mazzel 8) .
[...]

Kritiek op Shell Vpower die ik zowel van JD als VAGtechniek hoorde was idd dat Vpower geen RON98 was, in tegenstelling tot BP Ultimate. Goed dat Shell dit nu gaat veranderen dus ook (mits de literprijs er niet nóg verder van stijgt dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Weemism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Ah, ARAL, Duits, heb ik ook wel eens getankt bij Venlo over de grens, en die hebben idd euro102 voor de prijs waar je NL dus zelfs nog geen euro95 voor kan tanken (en in NL überhaupt ook haast nergens te krijgen is). Dan heb je dus mazzel 8) .

[...]
Ja, echt top!

Wel tussen 19:00 en 21:15 gaan, dan is het goedkoopst. Als ik over 2 uur kijk staat die op €1,55+
Het is vanaf mijn huisje 10 minuutjes rijden.

Voordeel is dat je hem legaal mag open gooien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:37:
[...]

Voordeel is dat je hem legaal mag open gooien :D
Vooral fijn dat je leuke tussensprints kan doen, want 'm opengooien op die brakke Duitse snelwegen is verder niet aan mij besteed. Als het wegdek niet al van 'Belgische kwaliteit' is sta je om de drie kilometer wel weer in de file vanwege de zoveelste wegversmalling a.g.v. wegwerkzaamheden, overigens zonder dat je daar dan ooit iemand daadwerkelijk aan de weg ziet werken.

Maar je kan niet alles hebben, wij betalen ons dan weer blauw aan accijnzen, bijtelling, BPM en MRB... maar hebben dan iig wel fatsoenlijke wegen die niet maandenlang dag en nacht half op slot gaan vanwege 'werkzaamheden'.

[ Voor 18% gewijzigd door Weemism op 18-01-2018 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Weemism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:43:
[...]

Vooral fijn dat je leuke tussensprints kan doen, want 'm opengooien op die brakke Duitse snelwegen is verder niet aan mij besteed. Als het wegdek niet al van 'Belgische kwaliteit' is sta je om de drie kilometer wel weer in de file vanwege de zoveelste wegversmalling a.g.v. wegwerkzaamheden, overigens zonder dat je daar dan ooit iemand daadwerkelijk aan de weg ziet werken.

Maar je kan niet alles hebben, wij betalen ons dan weer blauw aan accijnzen, bijtelling, BPM en MRB... maar hebben dan iig wel fatsoenlijke wegen die niet maandenlang dag en nacht half op slot gaan vanwege 'werkzaamheden'.
Nou, moet zeggen dat ik hier bij de A12 richting Duitsland ga en daar heb je de eerste 100km best goed wegdek.

Toevallig laatst wel wegwerkzaamheden inderdaad. Hebben ze wel eens vaker op dit stuk maar het wegdek zelf vind ik goed te doen!

Weet de afslag niet, maar vaak rij ik tot de volgende afslag na Rees (staat een groot magazijn van Pier One).

Zeker als het goed weer is rij ik dat bijna dagelijks opzoek naar ander speelgoed, stom eigenlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

én 98 gratis airmiles.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:59:
[...]

Zeker als het goed weer is rij ik dat bijna dagelijks opzoek naar ander speelgoed, stom eigenlijk 8)7
Ik neem aan dat je doelt op mensen die bereid zijn een beetje mee te spelen? :P Herkenbaar. Vind ik zelf altijd leuk voor bij het stoplicht (echter altijd slechts tot de maximum snelheid), zeker bij petjes met van die lelijke bodykits op hun afgetrapte Honda, BMW of Golf, en met scheef hangende knalpijpen waar een aardappel in past :) . Maar de spoeling is hier de laatste tijd opvallend dun wat dat betreft :/ .

azz_kikr heeft zich trouwens inmiddels gemeld voor de VW's van topic leden post onder de TS. Daar zijn nu dus 12 Tweaker VW's te aanschouwen, maar dat kan nog altijd omhoog, laat die foto's dus maar komen y'all!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Weemism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:13:
[...]

Ik neem aan dat je doelt op mensen die bereid zijn een beetje mee te spelen? :P Herkenbaar. Vind ik zelf altijd leuk voor bij het stoplicht (echter altijd slechts tot de maximum snelheid), zeker bij petjes met van die lelijke bodykits op hun afgetrapte Honda, BMW of Golf, en met scheef hangende knalpijpen waar een aardappel in past :) . Maar de spoeling is hier de laatste tijd opvallend dun wat dat betreft :/ .

azz_kikr heeft zich trouwens inmiddels gemeld voor onder de VW's van topic leden post onder de TS 8) . Daar zijn nu dus 12 Tweaker VW's te aanschouwen, maar dat kan nog altijd omhoog, laat die foto's dus maar komen y'all!
Ja precies, opzoek naar snelle wagens.
Lukt vaak wel moet ik zeggen, nog een voordeel van Duitsland.

Twee mooiste zijn;
Porsche Carrera 4s vanaf 120km/h opdrukken tot 220+

AMG GTS die diverse sprints deed op verschillende snelheden wat een geluid! Mijne was toen helaas stock dus hij was stuk sneller :+

Moet zeggen dat ik stoplichten minder leuk vind. Dat is voor mij tegen bijna geen een auto “spannend”.
Word wel eens uitgedaagd en dan ga ik meestal met de neus net iets achter ze rijden om ze een goed gevoel te geven en daarna knal ik er met een dsg fart langs :+

Heb mezelf wel eens vergist in een A6 3.0 biturbo diesel, daar kwam ik amper bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-07 11:42
Weemism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:14:
[...]

Dat wordt idd niet vermeld in het onderhoudsboekje in mijn ervaring. Wat je wel zou kunnen doen is de VW dealer waar de auto destijds in onderhoud is geweest te bellen, en te vragen of zij op basis van je kenteken kunnen opzoeken of de ketting gedurende onderhoud is vervangen of anderszins aangepast (door het verstellen van de kettingspanners bijvoorbeeld), als het goed is is dit geregistreerd in hun klantsysteem.

[...]

Dat navragen bij de onderhoudsdealer is een goed idee! Zelf denk ik dat, als het motorisch in orde is ik het wel zou willen doen. Aangezien ik van me zelf weet dat ik niet te gek ga doen op de lange termijn. Ik zit meer te twijfelen over de brandstof aangezien ik daar dan 1,67 minimaal voor kwijt ben, terwijl ik nu voor 1,49 a 1,51 tank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 09:27
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:25:
[...]

Heb mezelf wel eens vergist in een A6 3.0 biturbo diesel, daar kwam ik amper bij :D
Maar dat is ook echt een ongelofelijk koppelkannon, zeker met een kleine tune. Vraag maar aan @Rainesh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Paul.H schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:39:
[...]

Maar dat is ook echt een ongelofelijk koppelkannon, zeker met een kleine tune. Vraag maar aan @Rainesh ;)
Zijn lekkere vlotten bakken inderdaad!
Als ik heb door heb is Het geen probleem maar als je denkt dat het een “simpele” a6 is dan hang je haha :+

Ze blijven ook gewoon doorlopen naar 250 waar diesels voorheen echt wel langzamer waren.
Hebben ze goed in elkaar geprutst bij Audi :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 17:05

mb1

GerCor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:21:
[...]

Het kan niet gekker. Mooi hoor.

[video]
Het kan wel gekker hoor!

[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Is de S toch nog handig wanneer je dsg hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:34
Binnenkort krijgt schoonvader een Volvo V60 plugin hybrid doe goed is voor 283 pk, hij is zijn Passat spuugzat die al voor de 3e keer de hele DPF reutemeteut moest laten vervangen, ze weten ook niet waar het vanaf komt, dus standaard elke 10-15k kon ie zijn Passat weer inleveren. Ben toch wel benieuwd naar die Volvo, in 6 sec naar de 100 ^^

En @Famous, miss dat het een Polo GTI wordt, niet het beste blok ik weet het, maar durf het wel aan eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

wimmel_1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:53:
[...]

En dan heb je een (waarschijnlijk) goedkoop "Made in China" Android driven device in je auto hangen waar VW z'n handen vanaf gaat trekken áls er iets mee mis is?

Je moet 't natuurlijk allemaal zélf weten, maar 't komt meestal neer op de zelfde discussie welke in 't vorige topic liep aangaande "El-Cheapo" LED lampjes in de halogeen armaturen van een VW....

IMHO: NIET DOEN, dus ;)
Is een Officiele Alpine headunit, is stukken better dan het oem spul wat VW erin draait en evenveel /meer features. Is Officieel door VW supported.

Kenwood/pioneer heeft ook zo een model ergens en er zijn nog 1 a 2 modellen die door VW supported zijn.
Dus volledige intergratie in dashboard en MFD. Wel iets duurder dan een MIBje ofc. Zeker die alpine ^^

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:10:
Binnenkort krijgt schoonvader een Volvo V60 plugin hybrid doe goed is voor 283 pk, hij is zijn Passat spuugzat die al voor de 3e keer de hele DPF reutemeteut moest laten vervangen, ze weten ook niet waar het vanaf komt, dus standaard elke 10-15k kon ie zijn Passat weer inleveren. Ben toch wel benieuwd naar die Volvo, in 6 sec naar de 100 ^^

En @Famous, miss dat het een Polo GTI wordt, niet het beste blok ik weet het, maar durf het wel aan eigenlijk.
Ga je naar de meeting 28 april?

Welke gti?
Toch niet de 1.4 of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:17:
[...]

Is een Officiele Alpine headunit, is stukken better dan het oem spul wat VW erin draait en evenveel /meer features. Is Officieel door VW supported.

Kenwood/pioneer heeft ook zo een model ergens en er zijn nog 1 a 2 modellen die door VW supported zijn.
Dus volledige intergratie in dashboard en MFD. Wel iets duurder dan een MIBje ofc. Zeker die alpine ^^
Daar is die!
Potverdikkie, ik miste je -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:17:
[...]

Kenwood heeft ook zo een model ergens en er zijn nog 1 a 2 modellen die door VW supported zijn.
Heb je er ervaring mee? :) Ik kan weinig reviews vinden online. Ik wil best geld investeren in gadgets maar dit is niet iets wat je even "probeert" en een week later terugstuurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Blue-eagle schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:22:
[...]

Heb je er ervaring mee? :) Ik kan weinig reviews vinden online. Ik wil best geld investeren in gadgets maar dit is niet iets wat je even "probeert" en een week later terugstuurt :+
Op het vorige model kijken X901D-G6. Daar vind je meer van. Pas helaas niet in een Tiguan.
BTw het is niet plug en play. Je moet je dashboard aanpassen in een G6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52
Paul.H schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:39:
[...]

Man wat een heerlijk blok is dat! Retesnel!

@Famous

stage3.....450pk / 900nm :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:34:
[...]

Op het vorige model kijken X901D-G6. Daar vind je meer van. Pas helaas niet in een Tiguan.
BTw het is niet plug en play. Je moet je dashboard aanpassen in een G6 :D
Heb vanaf volgende week een 2015 Golf 7 Highline :) Ik ga eens goed overwegen wat ik wil. Het ziet er wel erg mooi uit allemaal. Maar voor dat geld kan ik ook twee keer een iPhone X kopen :+ Of een vette game PC. Of 10 keer gruwelijk lekker uit eten. Keuzes, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:50:
[...]

Man wat een heerlijk blok is dat! Retesnel!

@Famous

stage3.....450pk / 900nm :)
Stomme bak,

Ik zit hier aan 515nm waar ik nog steeds aan twijfel.. die bakken kunnen safe tot 800/900 }:| :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:10:
[...]

Stomme bak,

Ik zit hier aan 515nm waar ik nog steeds aan twijfel.. die bakken kunnen safe tot 800/900 }:| :-(
in de biturbo zit een bak van ZF....zelfde bak als wat in de RS6 hangt. kan tot 1000nm aan ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:15:
[...]

in de biturbo zit een bak van ZF....zelfde bak als wat in de RS6 hangt. kan tot 1000nm aan ofzo
Ik weet het..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HUyK6ubSZw0KHAmJDMFBsa9n/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:22:
[...]

Ga je naar de meeting 28 april?

Welke gti?
Toch niet de 1.4 of wel?
Ja 1.4 miss, maar had veel problemen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 14:38

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:10:
Binnenkort krijgt schoonvader een Volvo V60 plugin hybrid die goed is voor 283 pk,
Ja ach, maar dan zit je tegen zo'n droevig dashboard aan te kijken. Buitenkant is wel mooi.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 17:05

mb1

Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:06:
[...]

Is de S toch nog handig wanneer je dsg hebt :+
Zal ik jullie ook nog verklappen hoe ze dat in elkaar "gesjoemeld" hebben.....
[YouTube: https://youtu.be/iWfKj187-4A]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 00:04:
[...]

Ja 1.4 miss, maar had veel problemen of niet?
Jep, nogal 8)7

Helaas zijn de 1.8 ook niet probleemloos..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
Mooi weertje vandaag, tijd om de spiegels en achterlichten te monteren. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Mijn rechter spiegel kantelde ook maar lafjes bij inschakelen R, maar dankzij jullie nu opnieuw ingesteld. Thanks!. Heb een Golf 7 uit 12-2016.
Dus wat je moet doen:

1. Motor aan, spiegelknop op R
2. Pook in R. Wachten tot de spiegel gekanteld is. Stel hem nu bij zoals je hem wilt hebben.
3. Pook in P (heb een automaat, misschien bij handbak in z'n vrij).
4. Motor uit. Spiegel neemt nu weer normale positie aan.

Nu is de nieuwe stand opgeslagen. Bij mij althans. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 14:38

Denko

|{ing Øf ßlitz

Helaas gister wat lichte schade opgelopen met de storm :( Kijken wat de verzekering vergoed. (beperkt casco)

Laat wel even weten wat er gebeurt. Overigens komt volgende week mijn nieuwe bestuurdersstoel binnen. Wordt wel raar met alleen 1 andere stoel, maar de standaard polo stoelen slopen mijn rug.

[ Voor 47% gewijzigd door Denko op 19-01-2018 17:07 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Vissa66 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:07:
Mooi weertje vandaag, tijd om de spiegels en achterlichten te monteren. :)
Wat duurt zo lang, waar blijven de filmpjes en foto's :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vissa66
Rainesh schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:20:
[...]
Wat duurt zo lang, waar blijven de filmpjes en foto's :p
Vandaag lekker aan het knutselen geweest, met dank aan @Rainesh werkt alles naar behoren!

De waarschuwingslichten in de deuren heb ik even gelaten voor wat het is. Dit bleek geen plug en play te zijn, moet in de kabels worden geknipt. Dat is voor latere zorg op een wat warmere dag. :)

De spiegels met dynablinks en de MK7.5 achterlichten zitten erop. Hier 2 korte video'tjes van het resultaat. 8)

Mega blij met het resultaat! Nu op naar de motorische aanpassingen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Lekker gewerkt, nu op maar de 410pk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Ik vind ze mooier dan mijn Audi dynamische achterlichten!!!

En eindelijk doet je verkeersbordenherkenning het _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Rainesh schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:30:
Ik vind ze mooier dan mijn Audi dynamische achterlichten!!!
Hmmm, ik heb normaal niet zoveel vertrouwen in aftermarket lichtunits, maar dit ziet er toch wel erg smooth uit. Ben benieuwd naar je lange termijn ervaring wel @Vissa66 , lees nog wel eens dat er snel vocht in dit soort units kan kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Weemism schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:37:
[...]

Hmmm, ik heb normaal niet zoveel vertrouwen in aftermarket lichtunits, maar dit ziet er toch wel erg smooth uit. Ben benieuwd naar je lange termijn ervaring wel @Vissa66 , lees nog wel eens dat er snel vocht in dit soort units kan kruipen.
Wat rai bedoeld zijn de achterlichten, die zijn OEM! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:26:
[...]

Jep, nogal 8)7

Helaas zijn de 1.8 ook niet probleemloos..
Hmm zo erg ja? Durf het opzicht wel aan hoor, maar wel een fatsoenlijke dealeronderhouden Polo.. Voordeel aan zo'n Polo is dat ie nog redelijk te betalen is aangezien ik nog een jaartje student ben en amper hoef bij te lappen tov mijn huidige Golf. Beetje fatsoenlijke Golf 6 GTI is al snel 15k+ en dan ga ik toch liever richting een mooi golf 7 highline/r-line model (met 1.4 140/150pk oid) maar dat zijn wss plannen voor als ik afgestudeerd ben en fulltime werk :P

@Vissa66 dik hoor, heel mooi! Vanwaar eigenlijk de keus voor een clubsport en bijv niet een Golf R? Was ik eigenlijk wel benieuwd naar haha

[ Voor 10% gewijzigd door Scrtz op 19-01-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 14:59
Vandaag een aangetekende brief van VW afgeleverd. Of ik alsjeblieft naar de garage wil komen voor de software "update" van mijn diesel.

;w

Klik!

[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 19-01-2018 20:23 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Gewoon uitschakelen de egr.

@Scrtz als je niet teveel besteden hebt zou ik niet voor een auto kiezen die een probleem blok heeft, zeker de 1.4 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Famous schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:26:
Gewoon uitschakelen de egr.

@Scrtz als je niet teveel besteden hebt zou ik niet voor een auto kiezen die een probleem blok heeft, zeker de 1.4 niet.
Ik ga nu al bijna van m'n stokje van die dampen als de auto stationair staat te draaien op de oprit. Wat moet dat wel niet worden als de egr is uitgeschakeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Scrtz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:55:
[...]

Hmm zo erg ja? Durf het opzicht wel aan hoor, maar wel een fatsoenlijke dealeronderhouden Polo.. Voordeel aan zo'n Polo is dat ie nog redelijk te betalen is aangezien ik nog een jaartje student ben en amper hoef bij te lappen tov mijn huidige Golf. Beetje fatsoenlijke Golf 6 GTI is al snel 15k+ en dan ga ik toch liever richting een mooi golf 7 highline/r-line model (met 1.4 140/150pk oid) maar dat zijn wss plannen voor als ik afgestudeerd ben en fulltime werk :P

@Vissa66 dik hoor, heel mooi! Vanwaar eigenlijk de keus voor een clubsport en bijv niet een Golf R? Was ik eigenlijk wel benieuwd naar haha
Heeft eigenlijk meerdere redenen. Ik vind persoonlijk de Clubsport, voor een Golf, wel goed smoelen. Ik vind de 7/7.5 R's wel een beetje te braaf. Zeker het facelift model lijkt echt haast op een goed uitgevoerde R line. Het R model wat @Famous heeft was tenminste nog een beetje dik tegenover zijn lager geplaatste broertjes.

Prijs speelt ook mee, een jong gebruikte R, dus eind 2016 begin 2017 model waarvoor ik aan het kijken was, met weinig km en dik uitgevoerd, kost je zo 50k.

En als laatste, ik zoek een auto met veel potentie, dat hebben de Clubsport en R allebei vanwege hetzelfde blok, maar de Clubsport is lichtvoetiger en op de snelweg daarom in rollende sprints ook zeker sneller dan de R.

Vanaf 0, geen schijn van kans. In nat weer, idem dito. Het 4WD systeem heeft dan duidelijk overmacht. Maar ik ben niet echt een sprinter vanaf 0. Toch wil ik als volgende auto wel een 4WD'r, de GTI kan niet zo goed zijn vermogen kwijt op de voorwielen zoals de Type R van mij dat wel kon.

De huidige RS3 blijft de droom als volgende bak, als sedan. Dat geluid, heerlijk! :9~ :9

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@bramv82 auto andersom op de oprit zetten? Of niet updaten, anders gaat die gegarandeerd kapot.

@Vissa66 Grappig, mijn volgende auto “mag” geen 4wd meer hebben :+
Het is inderdaad ongelofelijk snel maar ook saai..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Even een vraagje over een oude bes tussen al dit nieuwe geweld;

Ik heb momenteel een Golf 4, 2002 met EDC maar zonder AB op de CV. Is niet af fabriek erbij geleverd.
Nu zag ik op jijbuis een truukje om je AB in te leren en heb nu een AB besteld op ali.
Kan alleen niet vinden of dit geintje gaat werken, iemand enig idee?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:52
Ik ging vandaag naar de dealer alleen maar voor nieuwe ruitenwissers. Bleek dat ze ook een software update moesten doen (terugroep actie)i.v.m. Car-Net. Hebben meer mensen dat gehad? Geen idee of dat specifiek voor de e-Golf geldt? Het ging er om dat de auto niet altijd verbinding had met Car-Net, zodat je de features niet altijd kan gebruiken. Ik moet zeggen dat ik in het afgelopen half jaar weinig van die problemen gemerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-07 18:16
[...]

In mijn variant 7.5 zit ook nu al vocht in de koplampen viel mij vandeweek op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Vissa66 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:51:
[...]

Heeft eigenlijk meerdere redenen. Ik vind persoonlijk de Clubsport, voor een Golf, wel goed smoelen. Ik vind de 7/7.5 R's wel een beetje te braaf. Zeker het facelift model lijkt echt haast op een goed uitgevoerde R line. Het R model wat @Famous heeft was tenminste nog een beetje dik tegenover zijn lager geplaatste broertjes.

Prijs speelt ook mee, een jong gebruikte R, dus eind 2016 begin 2017 model waarvoor ik aan het kijken was, met weinig km en dik uitgevoerd, kost je zo 50k.

En als laatste, ik zoek een auto met veel potentie, dat hebben de Clubsport en R allebei vanwege hetzelfde blok, maar de Clubsport is lichtvoetiger en op de snelweg daarom in rollende sprints ook zeker sneller dan de R.

Vanaf 0, geen schijn van kans. In nat weer, idem dito. Het 4WD systeem heeft dan duidelijk overmacht. Maar ik ben niet echt een sprinter vanaf 0. Toch wil ik als volgende auto wel een 4WD'r, de GTI kan niet zo goed zijn vermogen kwijt op de voorwielen zoals de Type R van mij dat wel kon.

De huidige RS3 blijft de droom als volgende bak, als sedan. Dat geluid, heerlijk! :9~ :9
Ja true, bij de R moet je echt goed kijken, zeker als je de achterkant en de 4 uitlaatpijpen niet ziet denk je al snel een R-line, clubsport tijdje terug van dichtbij gezien en dat is idd echt een heel erg geslaagd model! Als je zoveel geld neertelt mag het ook wel een beetje opvallen vind ik altijd :)

@Famous Ja true, ik kijk nog even rustig verder haha, weet het nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Ja true, bij de R moet je echt goed kijken, zeker als je de achterkant en de 4 uitlaatpijpen niet ziet denk je al snel een R-line, clubsport tijdje terug van dichtbij gezien en dat is idd echt een heel erg geslaagd model! Als je zoveel geld neertelt mag het ook wel een beetje opvallen vind ik altijd :)

@Famous Ja true, ik kijk nog even rustig verder haha, weet het nog niet..
En dan kijk je naar de achterkant van @GerCor en sta je perplex.. wat is dat dan? :+

Om even een filmquote aan te passen;
“The brakes Chico, they never lie”

Ik kijk altijd naar de remmen, pik je de nepperts er zo uit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
9 vd 10x kun je het daar aan zien inderdaad. :D

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
In ander nieuws, vag gerelateerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P7PXtSveEuvErrcA7mLqos55/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F0JPYBHKPtqNjXALWJZbD7S8/full.jpg

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 22:32
@Vissa66 Ziet er strak uit zeg! Heb zelf de achterlichten ook, maar de spiegels zijn om te smullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Zijn de originele facelift achterlichten met dynamische richtingaanwijzers. Dus volledig OEM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Rainesh schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:24:
[...]

Zijn de originele facelift achterlichten met dynamische richtingaanwijzers. Dus volledig OEM :)
Ah, dat verklaart het dan 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:27:
[...]

En dan kijk je naar de achterkant van @GerCor en sta je perplex.. wat is dat dan? :+

Om even een filmquote aan te passen;
“The brakes Chico, they never lie”

Ik kijk altijd naar de remmen, pik je de nepperts er zo uit :Y
Haha, maar als je naar de achterkant van GerCor's Golf krijgt en je weet dat de 7R niet meer die pijpjes in het midden heeft maar 4 pijpjes aan de buitenkanten, dan weet je ook genoeg :P maar idd, kijk ook vaker naar de remmen als ik het niet zeker weet haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Vissa66 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:08:
[...]

Vandaag lekker aan het knutselen geweest, met dank aan @Rainesh werkt alles naar behoren!

De waarschuwingslichten in de deuren heb ik even gelaten voor wat het is. Dit bleek geen plug en play te zijn, moet in de kabels worden geknipt. Dat is voor latere zorg op een wat warmere dag. :)

De spiegels met dynablinks en de MK7.5 achterlichten zitten erop. Hier 2 korte video'tjes van het resultaat. 8)

[video]

[video]

Je kan er mee weg komen zonder te knippen. Voorste massa aansluiten op het grote massapunt van de deur. Op de passagiersdeur het zelfde of een andere vrije massa op de stekker gebruiken(zit er nog eentje vrij)

achterste deuren zijn plug en play :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:08:
[...]

[video]

[video]

Goed gewerkt. Maar toch weer terug naar witte spiegelkapjes? Op de foto heb je nog zwarte, :9
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:04:
@Vissa66 Ziet er strak uit zeg! Heb zelf de achterlichten ook, maar de spiegels zijn om te smullen!
Nou, wat let je? Kleine € 500 en je hebt ze (geïnstalleerd en gecodeerd). Zelf doen, zoals Vissa66: € 369.
Scrtz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:10:
[...]
Haha, maar als je naar de achterkant van GerCor's Golf kijkt en je weet dat de 7R niet meer die pijpjes in het midden heeft maar 4 pijpjes aan de buitenkanten, dan weet je ook genoeg
Inderdaad Scrtz. En je zou haast denken dat een echte Zevenaarse oelewapper als @Famous dat zo onderhand ook een keer weet. Maar nee . :(

Zo mooi: (wel moeilijk een foto van te maken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/02eYHvEjRA9NEAispcmn0czN/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 20-01-2018 09:19 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 02:30:
[...]

Goed gewerkt. Maar toch weer terug naar witte spiegelkapjes? Op de foto heb je nog zwarte,
De inklapbare spiegels die ik heb gekocht waren voorzien van kappen in de juiste witte kleur van de auto. Persoonlijk vind ik dat mooier dan een geheel zwarte spiegel. Steekt lekker af zo. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 05:31:
[...]
De inklapbare spiegels die ik heb gekocht waren voorzien van kappen in de juiste witte kleur van de auto. Persoonlijk vind ik dat mooier dan een geheel zwarte spiegel. Steekt lekker af zo. :)
Aha, ik zie het al. GTI Clubsport heeft standaard de zwarte spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 16:54

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

bk1985 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:05:
[...]

In mijn variant 7.5 zit ook nu al vocht in de koplampen viel mij vandeweek op :?
Hebben heel veel modellen tegenwoordig op een of andere manier krijgen ze her maar niet goed onder controle

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Antera schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:26:
[...]

Hebben heel veel modellen tegenwoordig op een of andere manier krijgen ze her maar niet goed onder controle
We gingen direct erna bij mn collega zijn Seat kijken (maand 2-2017) en ook hier opkruipend vocht onderin de koplampen.
Je zou toch zeggen dat t niet moeilijk hoeft te zijn om dit te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Wat mij op gevallen is dat de led koplampen er meer last van hebben dan de xenon versie maar of dat echt zo is weet ik niet. Led word natuurlijk niet zo warm en misschien daardoor sneller vocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:17:
[...]

Aha, ik zie het al. GTI Clubsport heeft standaard de zwarte spiegel.
Correct! :9

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:09
Antera schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:35:
Wat mij op gevallen is dat de led koplampen er meer last van hebben dan de xenon versie maar of dat echt zo is weet ik niet. Led word natuurlijk niet zo warm en misschien daardoor sneller vocht
( ik dacht altijd dat het system achter de led juist warm werdt maar ik zal het mis hebben haha )

Ik heb een 7.5 met de standaard koplampen , dus halogeen lampjes met Onderin led maar wat mij opvalt is dat ik ook al aantal keren vocht heb gehad maar altijd alleen ter hoogte van de LED strip en nooit hoger dus misschien idd led warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Klopt de led zelf niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik durf eigenlijk niet meer te zeggen of ik VIM nou wel of niet had, maar hoe zetten jullie filmpjes erop?

Downloaden van YouTube en deze op een SD kaart zetten?

Nu heb ik natuurlijk zon leuke macbook die SD kaartjes voor andere system nog wel eens onleesbaar maakt, tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:13:
Ik durf eigenlijk niet meer te zeggen of ik VIM nou wel of niet had, maar hoe zetten jullie filmpjes erop?

Nu heb ik natuurlijk zon leuke macbook die SD kaartjes voor andere system nog wel eens onleesbaar maakt, tips?
d:)b Rainesh in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:13:

Ik gebruik daar 4K Video Downloader voor op m'n MacBook Pro. Werk érg prettig (al heb ik dan wel een betaalde licentie).

Je moet bij een Mac wel altijd even wat "overbodige" bestanden uit de root van het SD kaartje weg knikkeren omdat VW daar niet altijd lekker mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Ik gebruik daar 4K Video Downloader voor op m'n MacBook Pro. Werk érg prettig (al heb ik dan wel een betaalde licentie).

Je moet bij een Mac wel altijd even wat "overbodige" bestanden uit de root van het SD kaartje weg knikkeren omdat VW daar niet altijd lekker mee omgaat.
En als je die weggooid is het direct goed?
Ik zat bij mij gti altijd te klooien..

Moest die eerst de hele lijst afgaan met muziek (de radio), vervolgens gaf die een foutmelding maar begon die wel muziek te spelen. Als ik een nummer verder wilde begon het weer opnieuw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
glydoscoop schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:59:
[...]

( ik dacht altijd dat het system achter de led juist warm werdt maar ik zal het mis hebben haha )

Ik heb een 7.5 met de standaard koplampen , dus halogeen lampjes met Onderin led maar wat mij opvalt is dat ik ook al aantal keren vocht heb gehad maar altijd alleen ter hoogte van de LED strip en nooit hoger dus misschien idd led warmte.
Ik ook precies bij de ledstrip en mijn collega zijn Seat ook.
Andere collega heeft een GTE met Xenon en daar is niks te zien inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Famous : Yups, daarna gaat 't wel goed (als 't kaartje FAT32 of EXFAT geformatteerd is). Ik moet wel bekennen dat ik die bestanden en mapjes meestal achteraf even op de Windows Dell van m'n werk verwijder (incl. de meuk die Windows er dan weer extra bij aanmaakt als verborgen / systeem bestanden + mappen). Windows is wat makkelijker met "verborgen" rommel (indexes) zichtbaar te krijgen :+

P.S. Óók je VW navigatie kliedert er weer een index op .... Die pleur ik ook altijd weer weg zodat de auto écht opnieuw het hele kaartje mag gaan indexeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 20-01-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:40:
@Famous : Yups, daarna gaat 't wel goed (als 't kaartje FAT32 of EXFAT geformatteerd is). Ik moet wel bekennen dat ik die bestanden en mapjes meestal achteraf even op de Windows Dell van m'n werk verwijder (incl. de meuk die Windows er dan weer extra bij aanmaakt als verborgen / systeem bestanden + mappen). Windows is wat makkelijker met "verborgen" rommel (indexes) zichtbaar te krijgen :+

P.S. Óók je VW navigatie kliedert er weer een index op .... Die pleur ik ook altijd weer weg zodat de auto écht opnieuw het hele kaartje mag gaan indexeren.
Ik heb wel VWware erop staan, wellicht is dat nog een optie.

Zal er eens mee aan de slag gaan, thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat kan natuurlijk ook..... Heb hier ook Windows 10 in VMware Fusion Pro op m'n MBP vanwege VCDS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:55:
Dat kan natuurlijk ook..... Heb hier ook Windows 10 in VMware Fusion Pro op m'n MBP vanwege VCDS :+
Zelfde hier alleen dan Windows 7, je moet wat om het werkend te krijgen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

bramv82 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:22:
Vandaag een aangetekende brief van VW afgeleverd. Of ik alsjeblieft naar de garage wil komen voor de software "update" van mijn diesel.

;w

Klik!
Oké, jij een klik terug: https://www.volkswagen.nl/terugroepactie
Maar, andere achterlichten, witte spiegelkappen. Nou krijg je natuurlijk mensen zoals @Famous die gaan zeggen dat het 'beeld' van een echte Clubsport nu niet meer klopt. Het is niet origineel meer, dus 'nep'.

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 20-01-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
GerCor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 02:30:

[...]

Nou, wat let je? Kleine € 500 en je hebt ze (geïnstalleerd en gecodeerd). Zelf doen, zoals Vissa66: € 369.
Hmm, dat is het overwegen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:38:
[...]
Ik weet niet of je een lease-auto hebt. Als ik een lease-auto zou hebben zou ik er nog geen schroefje van € 0,15 voor eigen kosten aan veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 20-01-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
@GerCor nee, geen lease hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Aha, oké. Dan is het: ogen dicht, bestellen en betalen .... jarenlang plezier van. Ik zeg: doen. 8)

maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Uhh, bedankt maar wat moet ik hiermee.

.

[ Voor 104% gewijzigd door Blackouts op 20-01-2018 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:38:
[...]
Setje 2ehands jong gebruikte spiegels met alles erop en eraan waren 250 euro. De Dynablinks zijn 190 euro. Montage zelf gedaan dus totaal 440 euro excl codering. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

bramv82 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:46:
[...]
Uhh, bedankt maar wat moet ik hiermee?
Uhh, wat ik moet IK met jouw bericht over diesels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
GerCor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Uhh, wat ik moet IK met jouw bericht over diesels?
Dit is een forum over VW. Mijn bericht ging over de negatieve gevolgen van de aanpassing... Mogelijk een punt om over te discussiëren en meningen uitwisselen. Daarvoor is een forum bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

bramv82 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:54:
[...]
Dit is een forum over VW. Mijn bericht ging over de negatieve gevolgen van de aanpassing... Mogelijk een punt om over te discussiëren en meningen uitwisselen. Daarvoor is een forum bedoeld
O, oké. Ja, dat jij een bericht had geplaatst over de negatieve gevolgen van de aanpassing en dat het mogelijk een punt is om over te discussiëren en meningen uit te wisselen heb ik dan net even gemist in jouw bericht:
bramv82 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:22:

;w

Klik!
Mijn excuus .. zal voortaan beter 'tussen de regels' lezen 8)7 :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:06:
[...]

O, oké. Ja, dat jij een bericht had geplaatst over de negatieve gevolgen van de aanpassing en dat het mogelijk een punt is om over te discussiëren en meningen uit te wisselen heb ik dan net even gemist in jouw bericht:

[...]

Mijn excuus .. zal voortaan beter 'tussen de regels' lezen 8)7 :? |:(
Leesbril wel op, oudje?

:> :(:)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yep, Vissa66
glydoscoop schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:20:
[...]

Oké, jij een klik terug: https://www.volkswagen.nl/terugroepactie

[...]

Maar, andere achterlichten, witte spiegelkappen. Nou krijg je natuurlijk mensen zoals @Famous die gaan zeggen dat het 'beeld' van een echte Clubsport nu niet meer klopt. Het is niet origineel meer, dus 'nep'.
Nee hoor..

Het is meer het Ricer verhaal wat ik nooit snap maar iedereen zijn mening en wensen :)

Ben je beetje chagrijnig vandaag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ben ,,maar'' van 87 hoor! >:)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-07 12:33
Vissa66 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Ben ,,maar'' van 87 hoor! >:)
snotneus! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Als dat al een snotneus is laat ik mijn geboortejaar niet noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb een collega waartegen ik zeg al jaren zeg dat 'ie méér moet gaan liegen... Z'n leesbril heeft al jaren bíjna geen plek meer om op te steunen _O-

En voor diegene welke Pinokkio niet kennen.... Ga je schamen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:47:
[...]
Nee hoor..

Het is meer het Ricer verhaal wat ik nooit snap maar iedereen zijn mening en wensen :)
Ik ken dat hele verhaal niet.
Ben je beetje chagrijnig vandaag? :D
Hoezo ............. vandaag? :+

Tuurlijk niet.

Trouwens, nog 2 andere opmerkelijke opmerkingen:

1. Gisteravond viel mij op dat de binnenverlichting in onze Caddy ook de grond verlicht, :Y
2. We hebben een dakantenne op de Golf en die ontbreekt bij de Caddy. :N

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 20-01-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Famous schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:31:
[...]

"Data on the configuration of your car is not in the database. The request has been sent and after a while the information is updated. It takes 1 hour to 2 days. Go to our site through this time, and you will see information about the configuration of your car."

Ben benieuwd :Y
Werkte het nu? :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ah goeie, was het alweer vergeten :+
Zal zo eens kijken als ik thuis ben.

Heb wel een nieuwe kwaal, denk de vlotter die niet meer lekker functioneert..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/61xnejPKRkfHQ9GhO3XhBCMV/full.jpg

Pagina: 1 ... 3 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS