Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.346 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Famous Je moet ook gewoon eens ooit benzine in dat ding gooien, hé..... Niet alleen een beetje poetsen en zo :+

TIP: Er zit rechtsachter zo'n "geheim" klepje aan de buitenkant waar een dop achter zit..... O-)

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 20-01-2018 15:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:40:
Je moet ook gewoon eens benzine in dat ding gooien, hé..... Niet alleen een beetje poetsen en zo :+
Gisteren getankt én gewassen :D

Qua tanken heeft de mijne niks te klagen, hou er niet van als die erom moet vragen :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:59
@GerCor Toppie 👍🏻👍🏻👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
En hij doet het weer *O*

Edit;

@Vissa66 ondanks de 4motion grijpt de ESP lekker in hoor met dit weer.
Tijd dat het weer eens mooie weer word, hebben we beiden meer aan O+

@MK1998NL Het werkt nog niet, staat nog niet in de database.

[ Voor 92% gewijzigd door Famous op 20-01-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:29

DarkSide

theres no place like ::1

Zoals het er nu naar uitziet wordt het dit jaar (okt-nov) een nieuwe auto bestellen.
Nog een beetje vroeg om alvast te gaan shoppen. Maar leuk is het wel.

Rij nu een Golf VII variant 1.2 met DSG en een rits aan opties. En hiervoor een vergelijkbare Octavia 2FL.
Beide bevielen erg goed dus kans is groot dat er weer een VAG auto komt.

Omdat ik wel eens wat anders wou dat een station eens gaan kijken naar de Tiguans.
Beide zien er goed uit. Praktisch is de allspace de betere keus. Gewoon de 5 zitter (heb geen 7 zitter nodig). Maar proportioneel ziet de normale Tiguan er veel beter uit.

Nu alleen even kijken naar 2 dingen:
1) Ruimte: de 520 liter is toch minder dan wat ik gewend ben. Al kan je het iets vergroten met de verschuifbare achterbank. Maar zonder dat je knieën klem raken blijft de ruimte toch minder dan de Golf.
En lange items (denk IKEA) zal zeker niet passen

2) Prijs. De basis is niet al te duur. Maar ik hou van vinkjes, Dus zit ik al gauw op 50K. En dat is toch minder. Zelf zat ik eerder te denken aan 45k max.

Het is nog wat vroeg en moet nog wat onderhandelen over nieuwe functie en nieuwe leasebudget.
Maar die Tiguan ziet er toch wel erg netjes uit. En hoop toch dat ik hem passend krijg binnen budget.

Meer mensen de stap van een variant naar een Tiguan gemaakt en daar geen spijt van gekregen vanwege kofferbakruimte?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 12:31
De eerste km's met de nieuw Tiguan zitten erop. Bijzonder fijne auto en idioot veel gadgets. Blij mee! Als eerste gekeken of er een update voor mijn discover Media is maar kom er niet uit. Wie weet of dit de laatste versie is: 3Go919866BC 0820 ece1 2017/2018?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 21:35
DarkSide schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:52:
Zoals het er nu naar uitziet wordt het dit jaar (okt-nov) een nieuwe auto bestellen.
Nog een beetje vroeg om alvast te gaan shoppen. Maar leuk is het wel.

Rij nu een Golf VII variant 1.2 met DSG en een rits aan opties. En hiervoor een vergelijkbare Octavia 2FL.
Beide bevielen erg goed dus kans is groot dat er weer een VAG auto komt.

Omdat ik wel eens wat anders wou dat een station eens gaan kijken naar de Tiguans.
Beide zien er goed uit. Praktisch is de allspace de betere keus. Gewoon de 5 zitter (heb geen 7 zitter nodig). Maar proportioneel ziet de normale Tiguan er veel beter uit.

Nu alleen even kijken naar 2 dingen:
1) Ruimte: de 520 liter is toch minder dan wat ik gewend ben. Al kan je het iets vergroten met de verschuifbare achterbank. Maar zonder dat je knieën klem raken blijft de ruimte toch minder dan de Golf.
En lange items (denk IKEA) zal zeker niet passen

2) Prijs. De basis is niet al te duur. Maar ik hou van vinkjes, Dus zit ik al gauw op 50K. En dat is toch minder. Zelf zat ik eerder te denken aan 45k max.

Het is nog wat vroeg en moet nog wat onderhandelen over nieuwe functie en nieuwe leasebudget.
Maar die Tiguan ziet er toch wel erg netjes uit. En hoop toch dat ik hem passend krijg binnen budget.

Meer mensen de stap van een variant naar een Tiguan gemaakt en daar geen spijt van gekregen vanwege kofferbakruimte?
Is de T-roc misschien geen optie? met de achterbank neergeklapt 1290L aan bagage ruimte .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
Famous schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:17:
En hij doet het weer *O*

Edit;

@Vissa66 ondanks de 4motion grijpt de ESP lekker in hoor met dit weer.
Tijd dat het weer eens mooie weer word, hebben we beiden meer aan O+

[video]

@MK1998NL Het werkt nog niet, staat nog niet in de database.
Nou idd, heb nog niet lang genoten van de auto in droog, warm weer.

Flink wat overwerk erin geknalt op het werk, op naar Stage 2! :9 >:)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Uberdude schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:39:
[...]

Is de T-roc misschien geen optie? met de achterbank neergeklapt 1290L aan bagage ruimte .
Leuke auto. Stuk goedkoper en dus ook leuk aan te kleden.
Maar ook een stuk kleiner. iets van 400 liter bagage. Ben nu 600 gewend.

Als ik ga kamperen of op vakantie ga moet de rest van de fam ook nog mee ;)
Anders was het niet eens een slecht optie.
Ruimte op de achterbank heb ik geen idee. Nog niet in de T-Roc gezeten om dat hij gewoon te klein is.
Maar vermoed dat ook daar de Tiguan wel wint.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
DarkSide schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:47:
[...]

Leuke auto. Stuk goedkoper en dus ook leuk aan te kleden.
Maar ook een stuk kleiner. iets van 400 liter bagage. Ben nu 600 gewend.

Als ik ga kamperen of op vakantie ga moet de rest van de fam ook nog mee ;)
Anders was het niet eens een slecht optie.
Ruimte op de achterbank heb ik geen idee. Nog niet in de T-Roc gezeten om dat hij gewoon te klein is.
Maar vermoed dat ook daar de Tiguan wel wint.
Tiguan is inderdaad wel groter dan een t-roc, heb je ook al gekeken naar de allspace tiguan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:46:
[...]

Nou idd, heb nog niet lang genoten van de auto in droog, warm weer.

Flink wat overwerk erin geknalt op het werk, op naar Stage 2! :9 >:)
Ene kant is het voor mij nu wel leuk, moet alleen wel de ESP uit.
Zoals in het filmpje kapt die gewoon de motor elke keer af 8)7

Met ESP uit kan je wel beetje glijden wat normaal niet lukt.
Al blijf ik het zeer risky vinden want als die gaat dan hang je, eigenlijk niet te corrigeren B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Uberdude schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:52:
[...]

Tiguan is inderdaad wel groter dan een t-roc, heb je ook al gekeken naar de allspace tiguan?
Yep. Zoals ik zie heb beide Tiguans bekeken.
De normale vindt ik meer in balans. De Allspace is wel een bakbeest.
De dealer had alleen de 7 zitter. De 5 zitter moet nog wat meer bagageruimte hebben.
Maar de Tiguan leuk aangekleed gaat al richting de 50k de Allspace is iets van 4000 duurder.
Dan moet ik toch wat zaken laten liggen. En weet nog niet wat dan gaat winnen. Gadgets of ruimte.

Mijn dochters weten het wel. Een Witte Tiguan R-line met suzuka velgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 22:24
@Famous

ik denk dat je benzinetank meter gewoon even een pauze wilt......is ie net vol, geef jij weer gas en bam! leeg :p

@e.looijenga nee nieuwste versie is 2018

@bramv82 dat je de laatste brief die je dan krijgt. Je kunt ze ook negeren. Ik raad sjoemeldiesel update af...sommige vinden het slechter rijden, anderen krijgen wat technische problemen etc.

@DarkSide Tiguan _/-\o_ _/-\o_

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Sowieso de witte R design dan @DarkSide, kan hem alleen niet vinden in de online config for some reason. Allspace is inderdaad een lompe joekel, komt goed in de buurt van een nieuwe Q7. Ben zelf niet zon fan van de suzuka velgen maar onder een tiguan staan ze niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:14:
@Famous

ik denk dat je benzinetank meter gewoon even een pauze wilt......is ie net vol, geef jij weer gas en bam! leeg :p
Valt met dit weer goed mee, als het mooi zomers weer heeft sta ik zo 3x in de week te tanken :+

Maar gek, even laten staan (was op koffie bij zuslief) en daarna werkte die weer perfect..

@DarkSide ze hebben in elk geval gelijk met het R-pakket. Zonder ziet een Tiguan er niet uit. Al moet ik zeggen dat ze al behoorlijk opgeknapt zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja r-line exterieur pakket gaat er sowieso op.
Interieur maakt me niet eens echt uit.

Wit is niet echt mijn ding. Maar het staat de Tiguan erg goed. Zeker met r-line pakket.
Zal waarschijnlijk gewoon 19" velgen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Famous

zat er nog ergens lucht vast ofzo? Heb je je auto even uitgelezen? Staat er iets over EVAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga

Ok, helaas herkent hij deze niet als ik VW DiscoverCare gebruik en mijn originele VW geheugenkaart laat 'lezen' door mijn pc. Morgen maar verder puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
e.looijenga schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:20:

Ok, helaas herkent hij deze niet als ik VW DiscoverCare gebruik en mijn originele VW geheugenkaart laat 'lezen' door mijn pc. Morgen maar verder puzzelen.
los downloaden vanaf site, uitpakken en dan origineel kaartje ff backuppen, alles wissen en dan nieuwe content naar toe kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:16:
@Famous

zat er nog ergens lucht vast ofzo? Heb je je auto even uitgelezen? Staat er iets over EVAP?
Nee, niet meer uitgelezen.
Ben ook niet meer thuis, iets met bier :+

Zal hem morgen eens uitlezen, las op internet wel wat problemen inderdaad met de golf 6 en de vlotter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Eindelijk de navigatie SD kaart geupdate. Duurde bijna 3 uur op een trage laptop maar was toch appeltje eitje met dat DiscoverCare! Top! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:42:
Eindelijk de navigatie SD kaart geupdate. Duurde bijna 3 uur op een trage laptop maar was toch appeltje eitje met dat DiscoverCare! Top! :)
Past zich aan aan de auto :+

wel lastig zo via 2 fora contact te hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Zitten net oude foto’s terug te kijken, ook hoe Famous zijn R importeerde met enkele groene accenten :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qlp0hPzZiRnE22sWZnpbAL1y/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HG0d4qAaHyF44WZNOj5SYyLZ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bWCSD23kh4NO0J8eqagQ1Xqt/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A9vVrIeHpSMFyAVwU1xC9Xkc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:49
Hahaha, kijk ook wel eens vaker op mobile.de en je ziet er idd echt apart spul tussen bij die Duitsers, aangezien ik langs de grens woon zie ik er ook genoeg van rondrijden. Maar gelukkig hebben die Duitsers nog strenge controle met die TUV, mogen ze van mij hier in Nederland ook wel doen met al die tokkie wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:36:
Hahaha, kijk ook wel eens vaker op mobile.de en je ziet er idd echt apart spul tussen bij die Duitsers, aangezien ik langs de grens woon zie ik er ook genoeg van rondrijden. Maar gelukkig hebben die Duitsers nog strenge controle met die TUV, mogen ze van mij hier in Nederland ook wel doen met al die tokkie wagens.
Man, ik kreeg echt een zooi aan TUV keuringen mee met de auto.
Vroeg nog waarom die voor elk dingetje een apart blaadje had... als je geen TUV rapport kan weerleggen wanneer er om gevraagd wordt ben je de lul (letterlijke woorden van meneer German).

Smaak van mij is wel anders, redelijk snel alle groene zooi eraf gehaald. Het moeilijkste was nog de milieuzone sticker, wat een klote ding!

Door de kleur accenten hebt ik hem wel denk ik voor een scherpe prijs weten op te halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:55:
[...]

Past zich aan aan de auto :+

wel lastig zo via 2 fora contact te hebben :+
Dit...... is...... echt...... :'( waar! :9 B)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-07 18:59
e.looijenga schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:41:
De eerste km's met de nieuw Tiguan zitten erop. Bijzonder fijne auto en idioot veel gadgets. Blij mee! Als eerste gekeken of er een update voor mijn discover Media is maar kom er niet uit. Wie weet of dit de laatste versie is: 3Go919866BC 0820 ece1 2017/2018?
Ik heb sinds twee weken een nieuwe passat met dezelfde navigatie en volgens de dealer (en de vw update software voor op de pc/Mac) is dit de laatste versie van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
sebmar schreef op zondag 21 januari 2018 @ 07:48:
[...]

Ik heb sinds twee weken een nieuwe passat met dezelfde navigatie en volgens de dealer (en de vw update software voor op de pc/Mac) is dit de laatste versie van de kaart.
Man, weer zo een prutser van een dealer. Staat letterlijk op vw website...2018 kaart. Heb het van de week nog op twee Golf 7 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-07 12:33
DarkSide schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:52:
Heb je de koffer veel nodig is het geen goede overstap natuurlijk. Komende van de octavia 3 combi was ik aan het kijken naar passat variant/superb combi maar toen realiseerde ik me ook dat ik de koffer nooit gebruik en ik ook gewoon een mercedes sprinter heb (enfin, mijn ouders).

Heb even naar de tiguan gekeken maar door de 1.6TDI (strenge CO2 eisen op bedrijf) is het de Arteon geworden. Niet omdat ik die nodig heb, want een Golf en zelfs polo is meer als groot genoeg, maar omdat ik die leuk vindt :).
Heb nu dus niet de meest praktische keuze gemaakt.

Als je de ruimte eens per jaar nodig hebt voor vakantie is er ook nog de dakkoffer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Meestal heb je niet veel nodig. Gewoon kinderen naar school brengen en laptop mee naar werk. Dan is een UP al voldoende.
Echter soms koop je toch iets bij de IKEA of gamma etc.
Ben soms toch wel blij met de ruimte.

Al heb ik nu geen trekhaak. Dus een trekhaak en soms een aanhanger lenen is ook een optie.
De wegklapbare trekhaak bij vw is mooi. Lekker uit het zicht en zo geplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e.looijenga
sebmar schreef op zondag 21 januari 2018 @ 07:48:
[...]

Dat vertelde de verkoper bij mijn dealer ook afgelopen vrijdag :-). Zal zo even de tip gebruiken van Rainesh, dit daar de Discover software een andere pakt bij mij.

edit: gelukt! Ging er steeds vanuit dat de software van het kaartje in het systeem gekopieerd moest worden. Maar een gewone Discover Media gebruikt het kaarmateriaal vanaf het geheugenkaartje.

[ Voor 17% gewijzigd door e.looijenga op 21-01-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 03:26

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Is er ook een overzichtsvergelijking tussen Discover Media en Discover Pro? Ik heb geen idee wat het verschil tussen beide is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:57:
Is er ook een overzichtsvergelijking tussen Discover Media en Discover Pro? Ik heb geen idee wat het verschil tussen beide is.
Denk dat deze het makkelijkste is:

http://webspecial.volkswa...fotainment-systeme.html#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ik wil de Discover Pro 2017 er wel in hebben! :) :D

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:35:
Ik wil de Discover Pro 2017 er wel in hebben! :) :D
Zou ook de juiste keuze zijn voor @Famous. Op de Discover Pro Facelift zit namelijk geen fysieke volumeknop.

Maar ... het zonnetje schijnt. Dat wordt auto wassen en een mooie locatie zoeken voor een nieuwe foto voor de beginpagina. Ik heb al een idee .... :9

EDIT: maar dan moet de zon wel goed staan. Alternatieve locatie gevonden ..... (kweet nog niet, maar ga de foto's uploaden). Auto is in ieder geval wel superschoon. Ook wat waard. :+

O, gemaakt in mijn woonplaats ....

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 21-01-2018 14:06 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
bramv82 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:22:
Vandaag een aangetekende brief van VW afgeleverd. Of ik alsjeblieft naar de garage wil komen voor de software "update" van mijn diesel.

;w
Na bijna 9.000 km met de update kan ik je het enkel afraden. Wagen rijdt veel zenuwachtiger, vermogen lijkt later vrij te komen ('doods' tot ongeveer 1800 tpm), motor ratelt veel feller / luider (waarschijnlijk door de EGR), verbruik is quasi hetzelfde, maar hetgeen mij mateloos stoort is die roetfilter die elke 300 km zit te regenereren terwijl dat er voor pas om de 800 km of meer was. Als je nu al bijna van je stokje gaat van de stank, moet je de update ook zeker niet doen, dat wordt er enkel slechter op.

Ik ben zo 'stom' geweest me te laten overhalen door de dealer: mooie praatjes, 2 jaar garantie op diverse onderdelen (zoals EGR koeler, injectoren, .. maar toevallig niet op de roetfilter..), dus ik dacht een goede deal te hebben gezien mijn wagen al 7 jaar is, maar ik heb er spijt van. VAG techniek biedt de mogelijkheid aan om terug te keren naar de laatste versie voor de update, maar dan is je extra garantie ook weer weg dus ik weet niet wat ik er mee moet.

Nog wat lolligs over de Belgische dealers: een tijd geleden postte ik hier nog dat mijn wagen moeilijk startte, niet direct aansloeg na het vervangen van de brandstoffilter (nog voor de software update). Dealer stuurde me elke keer wandelen dat er misschien wat lucht in zat en dat vanzelf op loste. Niet dus, dik een jaar met rondgereden en bij het volgende onderhoud hebben ze dat even "kosteloos als geste" opgelost door het systeem nogmaals te ontluchten en het probleem was verdwenen. Ik ben niet technisch genoeg om te weten of dat de echte reden is of ze me iets wilden wijsmaken, maar het klinkt mij raar.

Daarbovenop is het blijkbaar ook "normaal" dat een dealer gaten boort in de bodemplaat (bramen nog zichtbaar 8)7). Ook maar pas achter gekomen nadat ik zag dat mijn bodemplaat los hing omdat ze 2 schroeven hadden overgedraaid en de 3de er niet eens in zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, daar herken je veel Volkswagens aan, op grote afstand: loshangende bodemplaten. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Polo WRC met 618 pk :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CcMly2fX8x1lLCxeCtBMKPNB/full.jpg

@Vissa66 kom jij nog toevallig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Netjes gewassen, mooi in het zonnetje: mijn trots ... <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0Frm0zfZLV0IzYP657rWlnUx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r4khEp000tYo7gpYcF2OKgV2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N1OuM1idoX85dcow6GIJZDA3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5wcGdpaUnPcXmHuZvQWLK06x/full.jpg

Ik zie onszelf al rijden dit jaar: België stedentrip, grote vakantie naar Zuid-Engeland .....Panoramadak open, zonnestralen op het hoofd en wind in het haar.... _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 21-01-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:20:
Polo WRC met 618 pk :+

[afbeelding]

@Vissa66 kom jij nog toevallig?
Wie wat waar? B) Weet van niks! :P

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 13:07

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DarkSide schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:12:
[...]

Yep. Zoals ik zie heb beide Tiguans bekeken.
De normale vindt ik meer in balans. De Allspace is wel een bakbeest.
De dealer had alleen de 7 zitter. De 5 zitter moet nog wat meer bagageruimte hebben.
Maar de Tiguan leuk aangekleed gaat al richting de 50k de Allspace is iets van 4000 duurder.
Dan moet ik toch wat zaken laten liggen. En weet nog niet wat dan gaat winnen. Gadgets of ruimte.

Mijn dochters weten het wel. Een Witte Tiguan R-line met suzuka velgen :P
Ze hebben smaak... Mag het ook een silveren Tiguan R-Line met suzuka velgen zijn O+

Heb de mijne nu 2.5 weken, en bevalt uitstekend, bijna 2000km er alweer op, en afgezien van enkele gebruikers dingetjes kon ik gemakkelijk vanuit mijn Audi A3 Sportback overstappen. Zal volgende week hem eens wassen en paar nieuwe foto's maken en posten...

Mijn pa heeft dus 2.5 weken net een T-Roc ook afgehaald, dus het verschil tussen beide auto's kan ik zeker vermelden. De T-Roc voelt toch echt een klasse kleiner, zit ook lager, en ook qua interieur een andere klasse. Ondanks dat het de grootte is van een Golf, lijkt en voelt het interieur meer als een nieuwe Polo. Meer jeudiger ingericht. Ik vind de Tiguan wat zakelijker, wellicht minder spannend, maar wel meer mijn smaak, zeker vanuit een Audi komende...

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/famoldenburger/Foto/20180105_145906_800.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door DerOllie op 21-01-2018 16:22 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:39
Rafael schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Na bijna 9.000 km met de update kan ik je het enkel afraden. Wagen rijdt veel zenuwachtiger, vermogen lijkt later vrij te komen ('doods' tot ongeveer 1800 tpm), motor ratelt veel feller / luider (waarschijnlijk door de EGR), verbruik is quasi hetzelfde, maar hetgeen mij mateloos stoort is die roetfilter die elke 300 km zit te regenereren terwijl dat er voor pas om de 800 km of meer was. Als je nu al bijna van je stokje gaat van de stank, moet je de update ook zeker niet doen, dat wordt er enkel slechter op.

Ik ben zo 'stom' geweest me te laten overhalen door de dealer: mooie praatjes, 2 jaar garantie op diverse onderdelen (zoals EGR koeler, injectoren, .. maar toevallig niet op de roetfilter..), dus ik dacht een goede deal te hebben gezien mijn wagen al 7 jaar is, maar ik heb er spijt van. VAG techniek biedt de mogelijkheid aan om terug te keren naar de laatste versie voor de update, maar dan is je extra garantie ook weer weg dus ik weet niet wat ik er mee moet.

Nog wat lolligs over de Belgische dealers: een tijd geleden postte ik hier nog dat mijn wagen moeilijk startte, niet direct aansloeg na het vervangen van de brandstoffilter (nog voor de software update). Dealer stuurde me elke keer wandelen dat er misschien wat lucht in zat en dat vanzelf op loste. Niet dus, dik een jaar met rondgereden en bij het volgende onderhoud hebben ze dat even "kosteloos als geste" opgelost door het systeem nogmaals te ontluchten en het probleem was verdwenen. Ik ben niet technisch genoeg om te weten of dat de echte reden is of ze me iets wilden wijsmaken, maar het klinkt mij raar.

Daarbovenop is het blijkbaar ook "normaal" dat een dealer gaten boort in de bodemplaat (bramen nog zichtbaar 8)7). Ook maar pas achter gekomen nadat ik zag dat mijn bodemplaat los hing omdat ze 2 schroeven hadden overgedraaid en de 3de er niet eens in zat...
Dat is dus ook precies wat die update doet. NOx ontstaat bij hoge temperaturen. De update zorgt ervoor dat de egr meer/vaker gebruikt wordt en daardoor de verbrandingstemperatuur lager wordt. Dus minder NOx. Nadeel is meer roet waardoor het roetfilter eerder regenereert.

Gevolgen op de lange termijn: egr is eerder aan vervanging toe omdat deze nu eigenlijk onderbemeten is en het roetfilter zal eerder vol zitten.

Nee dank je.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:58:
[...]

Wie wat waar? B) Weet van niks! :P
Oh stom!
Was een meeting in Utrecht, grote opkomst van Golf 4 R32 tot 7R met van alles ertussen. Paar buitenbeentjes zoals een A45 amg of een Audi S1. Denk in totaal 60+ auto’s :)

En daar hoort het onderstaande natuurlijk ook weer bij :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KIRtyDqgM88kPkCL4iwiFCde/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ga jij je tankklepje eens gauw uitkuisen! :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:43:
Ga jij je tankklepje eens gauw uitkuisen! :+
Zag het ja..

Hij is altijd wel goede staat maar dan valt zoiets direct op. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Rafael schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Je hebt per toeval toch geen scan van je wagen? Zit er FW 9977 op? met 9978 is het ratelen stukken minder.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-07 16:18

DvE

ORA-00000

Rainesh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:28:
[...]

Man, weer zo een prutser van een dealer. Staat letterlijk op vw website...2018 kaart. Heb het van de week nog op twee Golf 7 geïnstalleerd.
Voor de Discover Media is de laatste update 2017/12/12 (3Go919866BC 0820 ece1 2017/2018).
De Discover Pro heeft nu een update van 2018/01/17.
(via https://www.volkswagen.nl...lkswagen-navigatie-update)

[ Voor 9% gewijzigd door DvE op 21-01-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DvE schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:45:
[...]

Voor de Discover Media is de laatste update 2017/12/12 (3Go919866BC 0820 ece1 2017/2018).
De Discover Pro heeft nu een update van 2018/01/17.
(via https://www.volkswagen.nl...lkswagen-navigatie-update)
Volgens mij zijn er al meerdere hier die 2018 op hun Discover Media hebben staan

0915 2018

http://webspecial.volkswagen.de/maps/int/en/index.html

[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 21-01-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Vreemd dan. Heb je de link naar de update voor de Discover Media?
Net de update via de Discover Care gedaan voor m'n Discover Media en daar komt de 2017/2018 versie op.
Ik heb je trouwens ook een keer nodig voor het uitzetten van het start/stop systeem. Waarom kan zo'n auto dat niet gewoon onthouden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DvE schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:14:
Net de update via de Discover Care gedaan voor m'n Discover Media en daar komt de 2017/2018 versie op.
Ik heb je trouwens ook een keer nodig voor het uitzetten van het start/stop systeem. Waarom kan zo'n auto dat niet gewoon onthouden :?
http://vw-mapscdn.tdd.ada...dia2_EU1_4517_0915_V02.7z

Bij MQB platform kan startstop enkel aan of uit. Bij de oude Audi systemen kon je memoryfunctie aanzetten.

Linkje is wel voor de nieuwere (Gen 2 en 3) Discover Media.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 21-01-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Thanks.
Kon de functie van de start/stop knop niet omgedraaid worden? Standaard uit, knop indrukken en dan is ie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DvE schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:17:
Thanks.
Kon de functie van de start/stop knop niet omgedraaid worden? Standaard uit, knop indrukken en dan is ie aan?
Nope of je moet een hardwarematig mod toepassen. @azz_kikr heeft dat laatst gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 21-01-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Laatst online: 22-06 12:44
DvE schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:17:
Thanks.
Wel helemaal uit, heb zelf inmiddels de sensor bij de accu eruit. Wat een verademing, goeie tip van: Famous, dacht ik?

Overigens, was er laatst iemand die hier aangaf dat bij achteruit rijden de spiegel niet naar beneden klapte? Ik heb het zelfde bij de Polo....Stom, hij's verdomme nieuw... Optie staat wel aangevinkt in de instellingen... Hij zou toch al moeten kantelen als je hem in R zet? De wisser gaat wel heen en weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Dat is dezelfde file als die ik aantref als ik op de download pagina van VW kies voor Discover Media.
Bestanden zijn overigens met een timestamp van september/oktober 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DvE schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:23:
Dat is dezelfde file als die ik aantref als ik op de download pagina van VW kies voor Discover Media.
Bestanden zijn overigens met een timestamp van september/oktober 2017
ik download ze nu weer even. Zal zo kijken voor je. Maar zo ver ik weet is dit 2018 map.

@Marsjee

heb je al 1x handmatig je spiegel verteld als ie in zn R staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Rainesh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:24:
[...]

ik download ze nu weer even. Zal zo kijken voor je. Maar zo ver ik weet is dit 2018 map.

@Marsjee

heb je al 1x handmatig je spiegel verteld als ie in zn R staat?
Oh.... nee, is dat het enige :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Ja verhip, in de dbinfo.txt staat "SystemName="ECE1 2018"
Is dan een andere versie die DiscoverCare voor je download.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
DvE schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:26:
Ja verhip, in de dbinfo.txt staat "SystemName="ECE1 2018"
Is dan een andere versie die DiscoverCare voor je download.
:)

@Marsjee

jap, 1x zelf verstellen en dan knopje weer terug naar middenstand zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:22:
[...]

Wel helemaal uit, heb zelf inmiddels de sensor bij de accu eruit. Wat een verademing, goeie tip van: Famous, dacht ik?

Overigens, was er laatst iemand die hier aangaf dat bij achteruit rijden de spiegel niet naar beneden klapte? Ik heb het zelfde bij de Polo....Stom, hij's verdomme nieuw... Optie staat wel aangevinkt in de instellingen... Hij zou toch al moeten kantelen als je hem in R zet? De wisser gaat wel heen en weer :+
Van ikke 8)

Nu met de hardware mod is het handiger. Kan je gewoon knop duwen en onthoudt hij setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Mijn DiscoverCare update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ACiFbxCklIbbdEv8HHWfa3x2/full.png

ECE1 2017/2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DvE schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:30:
Mijn DiscoverCare update:
[afbeelding]

ECE1 2017/2018
Discovercare loopt al een tijdje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Grrrr, kan ik weer aan de slag :)
@Rainesh Je zit in regio Den Haag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Btw doen daarstraks vermeld was van die sjoemelsoftware, heb ik eens gekeken. Als je je oude firmware van VAG SVM download, dan is het ook gewoon de laatste versie.

Zijn bit voor bit identiek. Enkel het versie nummer in de hex edit verschilt. Vals!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:30:
[...]

Van ikke 8)

Nu met de hardware mod is het handiger. Kan je gewoon knop duwen en onthoudt hij setting.
Ohja, thanks nog :)
Hardware mod? tell me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DvE schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:34:
Grrrr, kan ik weer aan de slag :)
@Rainesh Je zit in regio Den Haag toch?
jup en komend weekend een van de laatste keren in Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:38:
Je hebt per toeval toch geen scan van je wagen? Zit er FW 9977 op? met 9978 is het ratelen stukken minder.
De update van de update? :o Daar las ik van dat die voor een hoger verbruik zorgt en dus niet beter is/was? Op koude motor tikt de motor ook een klein minuutje na het starten. Ik heb geen idee welke versie, heb wel zo'n bluetooth obd ding, ga morgen eens kijken of dat daar mee te vinden is. De update is uitgevoerd op 21 september 2017, misschien weet je daar al meer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
@Rainesh wat?!?! Een van de laatste keren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
jup

Zus van mijn vrouw woont in Margraten....ze gaan binnenkort naar Den Haag toe verhuizen voor werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rafael schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:36:
[...]

De update van de update? :o Daar las ik van dat die voor een hoger verbruik zorgt en dus niet beter is/was? Op koude motor tikt de motor ook een klein minuutje na het starten. Ik heb geen idee welke versie, heb wel zo'n bluetooth obd ding, ga morgen eens kijken of dat daar mee te vinden is. De update is uitgevoerd op 21 september 2017, misschien weet je daar al meer mee :)
Ja, is goed genoeg denk ik. gewoon engine uitlezen en zien of je software versie kan zien.
Bij mij was het tikken echt luid, als wagen paar dagen heeft stil gestaan en het is koud buiten. Met 9978 is het stukken better voor mijn blok. Voor sommige blokken is er zelf s 9979 versie. (voor mijn wagen niet, TIG 2011)
Marsjee schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:34:
[...]

Ohja, thanks nog :)
Hardware mod? tell me.
Nuja, "mod". Er wordt printje onder de start/stop knop gezet. Daardoor onthoudt die laatste setting van de knop. Dus als jij start stop heb uitgeschakeld. En je zet de wagen af. Als je dan terug de wagen start, zal SS terug uitgeschakeld zijn. Druk je SS aan,dan werkt hij gewoon zoals normaal.

De sensor is permanent uitschakelen.

Is printje van paar euro aan onderdelen. JE vind ze ook wel online voor 10 voudige maar dan heb je klein printje. Ik moet het met gewone weerstanden doen omdat ik geen smd kan solderen.

Nadeel, je moet in je originele kabels beetje werken, niks indrukwekkend, niks zichtbaar. Je kan er wel van die clips op zetten maar dat betrouw ik niet. Je merk er niet van. Tenzij je de versnellingspook en wat errond zit los haalt :D

[ Voor 30% gewijzigd door SadisticPanda op 21-01-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Met bijv de Carista app en werkende OBD dongle kun je ook makkelijk start/stop permanent uitschakelen, werkt best prima die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:42:
[...]

Ja, is goed genoeg denk ik. gewoon engine uitlezen en zien of je software versie kan zien.
Bij mij was het tikken echt luid, als wagen paar dagen heeft stil gestaan en het is koud buiten. Met 9978 is het stukken better voor mijn blok. Voor sommige blokken is er zelf s 9979 versie. (voor mijn wagen niet, TIG 2011)

[...]

Nuja, "mod". Er wordt printje onder de start/stop knop gezet. Daardoor onthoudt die laatste setting van de knop. Dus als jij start stop heb uitgeschakeld. En je zet de wagen af. Als je dan terug de wagen start, zal SS terug uitgeschakeld zijn. Druk je SS aan,dan werkt hij gewoon zoals normaal.

De sensor is permanent uitschakelen.

Is printje van paar euro aan onderdelen. JE vind ze ook wel online voor 10 voudige maar dan heb je klein printje. Ik moet het met gewone weerstanden doen omdat ik geen smd kan solderen.

Nadeel, je moet in je originele kabels beetje werken, niks indrukwekkend, niks zichtbaar. Je kan er wel van die clips op zetten maar dat betrouw ik niet. Je merk er niet van. Tenzij je de versnellingspook en wat errond zit los haalt :D
Lekker tweaken dus, super vet! Ik zou dit keer de lease orgineel laten.

"de vorige lease al genoeg aan zitten prutsen, iets met andere radio inbouwen + versterkers en subwoofert" 🤓🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:58:
Met bijv de Carista app en werkende OBD dongle kun je ook makkelijk start/stop permanent uitschakelen, werkt best prima die app.
sensor uitrekken is gratis. :)
Knop kan je in en uitschakelen naar believen. Keuzes keuzes. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 19:30
azz_kikr schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:06:
[...]

In veel golf 6en zitten de verwarming al in de zetel ook al is het auto zonder die optie. Dan is het kwestie van gewoon kufa wiring loom te kopen en nog wat dingen en dan kan het redelijk goedkoop aangesloten worden. Kijk eens onder je stoel of je geen loszittende stekkers ziet zitten, scheelt je 2 nieuwe voorstoelen
Deze quote komt uit het vorige topic en ging over eventueel aanwezige stoelverwarming.
Vandaag bedacht ik me ook eens hierna te kijken, en ik zie onder de bestuurdersstoel de volgende kabel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xGWs8ujKrwHrkz0myV53FG0o/medium.jpg

Heb alleen even snel gekeken, is dit hem? Of dit een andere kabel die half loszit? Want ik zag zo gauw geen stekker zitten. Maar ik heb ook maar even snel gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[
Pittie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:50:
[...]

Deze quote komt uit het vorige topic en ging over eventueel aanwezige stoelverwarming.
Vandaag bedacht ik me ook eens hierna te kijken, en ik zie onder de bestuurdersstoel de volgende kabel:

[afbeelding]

Heb alleen even snel gekeken, is dit hem? Of dit een andere kabel die half loszit? Want ik zag zo gauw geen stekker zitten. Maar ik heb ook maar even snel gekeken.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar ja, heb die kabel ook zien bungelen als ik het me goed herinner. Zo ja dan retrofit ik mij ook fijn stoelverwarming :D
azz_kikr schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:18:
[...]

sensor uitrekken is gratis. :)
Knop kan je in en uitschakelen naar believen. Keuzes keuzes. :o
Hahaha klopt, gelukkig had schoonvader nog zo'n kiwi3 OBD adapter liggen waar je dus een gratis maand trial bij krijgt, elke keer een andere telefoon pakken is dus ook elke keer een nieuwe maand gratis haha :P

[ Voor 45% gewijzigd door Scrtz op 22-01-2018 00:42 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 08:24

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Inmiddels ook trotse eigenaar van een Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT Highline.

- Verder alle denkbare opties. Behalve side assist.

De winterbanden zitten er nog op, helaas op stalen velg met wieldoppen :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qGtRCYGVJjKHGVeSQ4NkDcus/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door xven0mxz op 22-01-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
DvE schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:14:
Ik heb zelf het rar bestand van de update site gehaald (tip Rainesh). Discover Care gaf aan dat de oude kaart de nieuwste was. Die heb ik dan ook niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DerOllie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:11:
Mijn pa heeft dus 2.5 weken net een T-Roc ook afgehaald, dus het verschil tussen beide auto's kan ik zeker vermelden. De T-Roc voelt toch echt een klasse kleiner, zit ook lager, en ook qua interieur een andere klasse. Ondanks dat het de grootte is van een Golf, lijkt en voelt het interieur meer als een nieuwe Polo. Meer jeudiger ingericht. Ik vind de Tiguan wat zakelijker, wellicht minder spannend, maar wel meer mijn smaak, zeker vanuit een Audi komende...
Wat betreft de Tiguan/T-roc discussie; het is natuurlijk logisch allemaal. De T-Roc is inderdaad een kleinere auto dus heb je automatisch minder ruimte. Vergeet niet dat de Tiguan in een hoger segment zit en is ook veel duurder. Ik bedoel, je zit al snel op 45K en dan doe je nog niet heel gek. Ik weet niet hoe vaak jullie dat uitgeven aan auto's ;) Voor minder dan 40 rij je al een luxe T-Roc.

Zelfde met de Q2... ja veel fraaier afgewerkt allemaal maar met 45K doe je ook nog niet eens heel gek en dan rij je de 1.0 handbak.....

Het moet toch ergens vandaan komen dat verschil immers?

Persoonlijk vind ik de Tiguan erg mooi, maar te groot en te duur. De T-Roc is voor mij dus een prima alternatief op een Golf. Zaterdag gereden in een 1.5 Handbak en moet zeggen dat ik er wel over te spreken was. Het harde plastic is aanwezig maar niet vervelend en geen dealbreaker wat mij betreft. Nog even wachten op de DSG-prijs en dan ga ik eens een inruilvoorstel aanvragen.

Nog wat kleurimpressies;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jHxC6sK58ftfotH2kAys3111/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gvDY8NdvgLPi0grG7WObFYUB/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 22-01-2018 10:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Gunner schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:00:
[...]

Wat betreft de Tiguan/T-roc discussie; het is natuurlijk logisch allemaal. De T-Roc is inderdaad een kleinere auto dus heb je automatisch minder ruimte. Vergeet niet dat de Tiguan in een hoger segment zit en is ook veel duurder. Ik bedoel, je zit al snel op 45K en dan doe je nog niet heel gek. Ik weet niet hoe vaak jullie dat uitgeven aan auto's ;) Voor minder dan 40 rij je al een luxe T-Roc.

Zelfde met de Q2... ja veel fraaier afgewerkt allemaal maar met 45K doe je ook nog niet eens heel gek en dan rij je de 1.0 handbak.....

Het moet toch ergens vandaan komen dat verschil immers?

Persoonlijk vind ik de Tiguan erg mooi, maar te groot en te duur. De T-Roc is voor mij dus een prima alternatief op een Golf. Zaterdag gereden in een 1.5 Handbak en moet zeggen dat ik er wel over te spreken was. Het harde plastic is aanwezig maar niet vervelend en geen dealbreaker wat mij betreft. Nog even wachten op de DSG-prijs en dan ga ik eens een inruilvoorstel aanvragen.

Nog wat kleurimpressies;

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Prachtige wagen die T Roc, maar naar mijn mening niet meer of minder dan een luxe Golf 7 op hoge poten. Maar dan wel met minder hoofdruimte achterin, ik kan er met mijn 1.82 niet rechtop achterin zitten.

Wat de doorslag gaf voor mij was dat ik geen 1.0 3 cilinder in zo'n relatief zware auto wilde. Zelfs de verkoper was daar al niet zo'n voorstander van (en dit terwijl ze bijzonder veel 1.0 op voorraad hadden staan). Een overstap naar de 1.5 maakte de T Roc duurder dan de 1.4 Tiguan die ik nu heb (oudejaarsvoordeelactie speelde natuurlijk ook iets mee) terwijl de uitrusting ook minder was.
Afwegingen zijn persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

e.looijenga schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:15:
[...]

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Prachtige wagen die T Roc, maar naar mijn mening niet meer of minder dan een luxe Golf 7 op hoge poten.
Dan doe je de T wel een beetje tekort imho ;)
Maar dan wel met minder hoofdruimte achterin, ik kan er met mijn 1.82 niet rechtop achterin zitten.
Heb dat uitgeprobeerd maar had er met dezelfde lengte geen problemen mee.
Wat de doorslag gaf voor mij was dat ik geen 1.0 3 cilinder in zo'n relatief zware auto wilde.
1270 kilo, kan volgens mij prima. ik kies er zelf niet voor omdat er geen DSG op komt en er geen Sport-versie is van de 1.0
Zelfs de verkoper was daar al niet zo'n voorstander van (en dit terwijl ze bijzonder veel 1.0 op voorraad hadden staan). Een overstap naar de 1.5 maakte de T Roc duurder dan de 1.4 Tiguan die ik nu heb (oudejaarsvoordeelactie speelde natuurlijk ook iets mee) terwijl de uitrusting ook minder was.
Afwegingen zijn persoonlijk natuurlijk.
Wat zijn de specs van jouw Tiguan dan dat een T-roc duurder was?

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 22-01-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Gunner schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:18:
[...]

[...]

[...]

1270 kilo, kan volgens mij prima. ik kies er zelf niet voor omdat er geen DSG op komt en er geen Sport-versie is van de 1.0

[...]

Smaken verschillen, als we allemaal dezelfde smaak hadden reden we allemaal in hetzelfde :-). Mijn vrouw, 1.83 lang past trouwens ook niet op de achterbank. Dat wil zeggen, het past, maar met je hoofd tegen het dak zitten.

Heb nu de Comfortline Business met spiegelpakket en executive pakket. Als ik een vergelijkbare TRoc pak met 1.5 benzine ben ik 2000 euro duurder uit dan nu. Daarnaast een hoop extra ruimte.

edit: 2474,- om precies te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Nice. Erg fijne bak die Tiguan. En veel meer kofferbak ruimte dan de T-roc wat ik zo op het oog heb gezien.
@e.looijenga Yep, de kaartupdate vanuit DiscoverCare is inderdaad ouder. Dan maar handmatig op het SD kaartje zetten.
Voor mij was het vooral belangrijk dat de A4 tussen Delft en Rotterdam erop stond en dat staat er al op in de ECE1 2017/2018.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e.looijenga
De tip van Rainesh werkte prima (voor de Discover Media die ik heb)

Back up maken van je VW SD kaart
Daarna schijfje leeg gooien
Kaart downloaden
Uitpakken en inhoud op de SD kaart zetten
En die weer in het systeem drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

e.looijenga schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:27:
[...]

Smaken verschillen, als we allemaal dezelfde smaak hadden reden we allemaal in hetzelfde :-). Mijn vrouw, 1.83 lang past trouwens ook niet op de achterbank. Dat wil zeggen, het past, maar met je hoofd tegen het dak zitten.

Heb nu de Comfortline Business met spiegelpakket en executive pakket. Als ik een vergelijkbare TRoc pak met 1.5 benzine ben ik 2000 euro duurder uit dan nu. Daarnaast een hoop extra ruimte.
Smaken verschillen inderdaad. Veel extra kofferbakruimte heb ik niet echt nodig en voor een Comfortline Business Tiguan ruil ik m'n Golf 7 niet in, daar schiet ik qua techniek en snufjes niet veel mee op ;)

En achterin zit alleen m'n dochter dus en voordat die 185 cm is zijn we alweer een aantal jaren en auto's verder :+

Als ik nu een Tiguan zou samenstellen naar mijn smaak zit ik zonder echt gek te doen op 45.000 euro, en moet je verplicht de DSG erbijnemen want dat is de enige smaak waarin de Highline komt en dan heb ik nog niet eens een R-line pakket erop. Dan ga ik wel liever voor de T-Roc. zoveel mensen, zoveel wensen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 22-01-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Scrtz waarom koop je niet een neppert Vcds?

Werkt hier prima tot aan 2013+ modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:40:
@Scrtz waarom koop je niet een neppert Vcds?

Werkt hier prima tot aan 2013+ modellen :)
Werkt dat beetje op macbook? Of doe je dat niet met je macbook? Mijn oude windows laptop heeft het begeven een tijdje terug, dat was altijd het 'testhok' voor alle rotzooi ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkdown
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-07 21:13
Ik heb een vraag over het update van mijn navigatie.
Ik heb een Golf 7 uit 2013 ik probeer nu met de software van Volkswagen DiscoverCare mijn kaartje te updaten.
Maar na het downloaden krijg ik de melding dat het SD kaartje te weinig ruimte heeft.
Ik heb een origineel kaartje van Volkswagen en hij is 8GB groot.
Ik heb het vermoeden dat de update nu groter is geworden dan die 8GB waardoor het niet meer past op mijn kaartje.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Steinar schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:17:
Ik heb een vraag over het update van mijn navigatie.
Ik heb een Golf 7 uit 2013 ik probeer nu met de software van Volkswagen DiscoverCare mijn kaartje te updaten.
Maar na het downloaden krijg ik de melding dat het SD kaartje te weinig ruimte heeft.
Ik heb een origineel kaartje van Volkswagen en hij is 8GB groot.
Ik heb het vermoeden dat de update nu groter is geworden dan die 8GB waardoor het niet meer past op mijn kaartje.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
is al vaker genoemd hier, maar je moet hem formatteren met een kleine clustersize (4K i.p.v 32K) Hierna moet het wel gewoon passen

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik formatteer eigenlijk nooit. Haal altijd de files eraf en kopieer de nieuwe. Update zou altijd moeten passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Gunner schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:25:
Ik formatteer eigenlijk nooit. Haal altijd de files eraf en kopieer de nieuwe. Update zou altijd moeten passen.
helaas niet. De oudere kaartjes zijn anders geformatteerd waardoor het niet past.

@Steinar

gewoon downloaden vanaf VW website, geen Discover Car gebruiken. Die loopt 1 kaart achter namelijk. En inderdaad eerst formatteren op een grotere clustersize.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:07:
[...]

Werkt dat beetje op macbook? Of doe je dat niet met je macbook? Mijn oude windows laptop heeft het begeven een tijdje terug, dat was altijd het 'testhok' voor alle rotzooi ^^
Ik heb hier VMware draaien (fusion 2 uit mijn hoofd?) met daarop Windows 7.
Werkt perfect 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkdown
@Rainesh Je bedoelt het bestand van 26 GB of is er een andere bestand dat ik moet downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
https://www.nu.nl/auto/50...gt-komst-nieuwe-golf.html

Volgend jaar de nieuwe Golf, apart niet verwacht na de komst van de 7,5

Had vandaag trouwens zo'n 7,5 GTI achter me op de Duitse snelweg, vind die DRL van de 7,5 toch echt stukken minder dan bij de 7 GTI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Steinar schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:05:
@Rainesh Je bedoelt het bestand van 26 GB of is er een andere bestand dat ik moet downloaden?
Die van 26GB is voor de Discover Pro. Jij moet de Discover Media hebben als je zegt dat je kaartje 8GB groot is.

Wellicht kunnen we een FAQ maken of een topicwarning omtrent de vele vragen die terug blijven komen over de navigatie-updates?

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 22-01-2018 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkdown
@Gunner yes gevonden bedankt :) ga ik het zo even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Scrtz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:12:

Had vandaag trouwens zo'n 7,5 GTI achter me op de Duitse snelweg, vind die DRL van de 7,5 toch echt stukken minder dan bij de 7 GTI..
Vind de U'tjes van de Mk7 idd toch gaver. Zeker de dubbele U'tjes van de R. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:12:

Of te wel, nog zeker 1,5 jaar :+
Hoe lang is de 7,5 uit?

Zit nog best wat tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
2021 nieuwe Edition/Clubsport. Heb nog even. :P :9

[ Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 22-01-2018 15:32 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Of te wel, nog zeker 1,5 jaar :+
Hoe lang is de 7,5 uit?

Zit nog best wat tussen..
Jaartje ofzo toch pas?
Vissa66 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:14:
[...]

Vind de U'tjes van de Mk7 idd toch gaver. Zeker de dubbele U'tjes van de R. :)
Ja veel gaver, en idd die dubbel U is nog dikker.
Gunner schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:18:
[...]

[...]

[...]

[...]

Qua dashboard vind ik de T-roc niet eens op het niveau van de Golf, max de Polo. Erg zonde, maar vond het dashboard van de Tiguans ook niet heel geweldig, daar had voor mij best zo'n Passat/Arteon achtig dashboard in gemogen.

[ Voor 41% gewijzigd door Scrtz op 22-01-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:32:
2021 nieuwe Edition/Clubsport. Heb nog even. :P :9
Eerst deze maar eens opkrikken qua vermogen..

Twee woorden 9 letters, en het heeft niets met alcohol te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:45:
[...]

Eerst deze maar eens opkrikken qua vermogen..

Twee woorden 9 letters, en het heeft niets met alcohol te maken :+
Duurt lang! :+ >:)

M3P 24'

Pagina: 1 ... 4 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS