Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.398 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Scrtz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:35:
Qua dashboard vind ik de T-roc niet eens op het niveau van de Golf, max de Polo.
Misschien, maar persoonlijk knuffel ik niet dagelijks m'n dashboard en eigenlijk let ik er nooit op :P

Er zijn zat zaken die een T-Roc wel interessant maken die ik persoonlijk wel belangrijk vind. Bovenal dat het gewoon een leuke auto is. ben zelf niet zo van de wat 'saaiere' kleuren, dat standaard wit/zwart en grijs, maar de Indium Grey staat hem verrassend goed. Zal het alsnog niet kiezen maar toch het mag gezegd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 22-01-2018 15:50 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-07 18:23
Gunner schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:48:
[...]

Misschien, maar persoonlijk knuffel ik niet dagelijks m'n dashboard en eigenlijk let ik er nooit op :P

Er zijn zat zaken die een T-Roc wel interessant maken die ik persoonlijk wel belangrijk vind. Bovenal dat het gewoon een leuke auto is. ben zelf niet zo van de wat 'saaiere' kleuren, dat standaard wit/zwart en grijs, maar de Indium Grey staat hem verrassend goed. Zal het alsnog niet kiezen maar toch het mag gezegd worden.
Ik vind die nieuwe kleur 'goud/mosterd' ook wel heel erg geslaagd hoor, staat goed bij die T-roc, 7.5 Golf en Arteon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:42:
Ja, is goed genoeg denk ik. gewoon engine uitlezen en zien of je software versie kan zien.
Bij mij was het tikken echt luid, als wagen paar dagen heeft stil gestaan en het is koud buiten. Met 9978 is het stukken better voor mijn blok. Voor sommige blokken is er zelf s 9979 versie. (voor mijn wagen niet, TIG 2011)
Helaas, ik heb de 9978 versie al blijkbaar, motorcode CAYC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met aftermarket H7 LEDs als vervanger van halogeen (op een Golf 7)? sloth in "LED Verlichting auto+motor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:59

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:12:
https://www.nu.nl/auto/50...gt-komst-nieuwe-golf.html

Volgend jaar de nieuwe Golf, apart niet verwacht na de komst van de 7,5
Niet verwacht? Ik had - al eerder - begrepen dat het uitgesteld werd tot 2019 i.v.m. dieselgate. Anders was de 7,5 er niet eens geweest. Ik vind € 1.8 miljard trouwens niet eens veel. Laten we zeggen dat een Golf 7 gemiddeld € 20.000 kost, dan zit je al op € 700 miljard omzet.
sloth schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:44:
Iemand ervaring met aftermarket H7 LEDs als vervanger van halogeen (op een Golf 7)? sloth in "LED Verlichting auto+motor"
Kijk hier maar even: Het grote Volkswagen topic - Deel 3

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 22-01-2018 17:01 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:51:
Laten we zeggen dat een Golf 7 gemiddeld € 20.000 kost, dan zit je al op € 700 miljard omzet.
Goedkoopste Golf is, geloof het of niet ..... 23.500 euro :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-07 12:33
Gunner schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:59:
[...]

16090€ in België. 3-deurs trend met 1.0TSI.

Die 35 miljoen exemplaren is wel van golf1 tem golf 7.5 eh :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[...]

In Nederland waarschijnlijk. Maar ze verkochten geen 35 miljoen Golfjes in Nederland.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:51:
[...]

Niet verwacht? Ik had - al eerder - begrepen dat het uitgesteld werd tot 2019 i.v.m. dieselgate. Anders was de 7,5 er niet eens geweest. Ik vind € 1.8 miljard trouwens niet eens veel. Laten we zeggen dat een Golf 7 gemiddeld € 20.000 kost, dan zit je al op € 700 miljard omzet.
Ik vraag me af hoe ze de Golf gaan upgraden eigenlijk. Gebruiken ze hetzelfde basis frame van de Golf 7 weer opnieuw? Dan vermoed ik vooral kleine wijzigingen aan het exterieur (want Golf), grotere aanpassingen aan het interieur: moderner, meer high-tech features, meer camera's, meer driver assists. En ik vermoed 100% hybride.

Ondertussen wacht ik nog altijd op de RDW voor mijn import Golf 7 die al 10 dagen lang in Nederland is :'(
Zó vervelend om een auto bijna om de hoek te hebben staan maar ik mag er nog niet in rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Blue-eagle schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Ik vraag me af hoe ze de Golf gaan upgraden eigenlijk. Gebruiken ze hetzelfde basis frame van de Golf 7 weer opnieuw? Dan vermoed ik vooral kleine wijzigingen aan het exterieur (want Golf), grotere aanpassingen aan het interieur: moderner, meer high-tech features, meer camera's, meer driver assists. En ik vermoed 100% hybride.

Ondertussen wacht ik nog altijd op de RDW voor mijn import Golf 7 die al 10 dagen lang in Nederland is :'(
Zó vervelend om een auto bijna om de hoek te hebben staan maar ik mag er nog niet in rijden...
Denk vooral exterieur idd, bij de 7,5 hadden ze al een en ander aan dashboard gedaan. Exterieur zal meer richting Arteon/Polo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat ik wel weet van de nieuwe Golf 8: analoge klokken zijn verleden tijd. Alles wordt digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Dat snap ik niet echt, ik hou het liever analoog. Althans, liefst gedeeltelijk. Ik wil in ieder geval de snelheid analoog kunnen aflezen. Software is over het algemeen minder betrouwbaar denk ik. En ik vraag me af of die schermen niet makkelijk inbranden met wijzers die altijd hetzelfde weergeven. Zou een Golf 7.5 over 10 jaar de noodzaak hebben om die displays te vervangen, of valt dat wel mee?

Een mooie combinatie analoog + digitaal vind ik wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Blue-eagle schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:10:
Dat snap ik niet echt, ik hou het liever analoog. Althans, liefst gedeeltelijk. Ik wil in ieder geval de snelheid analoog kunnen aflezen. Software is over het algemeen minder betrouwbaar denk ik. En ik vraag me af of die schermen niet makkelijk inbranden met wijzers die altijd hetzelfde weergeven. Zou een Golf 7.5 over 10 jaar de noodzaak hebben om die displays te vervangen, of valt dat wel mee?

Een mooie combinatie analoog + digitaal vind ik wel gaaf.
Het heeft allemaal met kosten te maken. Eenheidsworsten, kosten drukken. En, volgens 'mijn dealer': ze timmeren alle software helemaal dicht. Buiten de officiële dealers kan niemand er meer bij.

Vraag is of klanten dat accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:06:
Wat ik wel weet van de nieuwe Golf 8: analoge klokken zijn verleden tijd. Alles wordt digitaal.

[video]
Vw kennende zal dat voorlopig nog een optie zijn hoor. Geloof nooit dat in de low end alles display is. Dan zou het in hun ‘upmarket premium’ arteon nu ook geen optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Blue-eagle schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Wat zijn ze in godsnaam aan t doen dan?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:14:
[...]
Vw kennende zal dat voorlopig nog een optie zijn hoor. Geloof nooit dat in de low end alles display is. Dan zou het in hun ‘upmarket premium’ arteon nu ook geen optie zijn.
Ik denk zelf dat een digitaal dashboard qua productiekosten lager ligt dan analoog. Ziet er allemaal leuk/duur uit maar ik had - wat zal het zijn, 20 jaar geleden - in mijn eerste Opel GSI al een digitaal dashboard. Tis niet echt nieuw ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Engineer Stewie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:14:
[...]

Ach, zo'n LCD schermpje kost toch geen drol meer tegenwoordig? Zou het direct geloven als een digitaal display al zowat goedkoper is dan een analoog met alle klokken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:37:
[...]

Ach, zo'n LCD schermpje kost toch geen drol meer tegenwoordig? Zou het direct geloven als een digitaal display al zowat goedkoper is dan een analoog met alle klokken etc.
Ik heb gelezen dat de productiekosten van een iPhone zo'n € 30 is. Mijn zoon heeft net de X gekocht. Wat kosten die dingen? € 1.000, € 1.200? |:( ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:54
Blue-eagle schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:10:
Software is over het algemeen minder betrouwbaar denk ik.
De analoge meter in de auto die je nu koopt is zo afhankelijk van software dat dit deze stelling teniet doet.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Érg hé.... Toen ik mijn huidige Golf in Juni 2014 bestelde (MY15) was de "goedkoopste" versie nog "maar" €17,995,- Ik vraag me nog steeds af óf er überhaupt "Golfje's" verkocht zijn tegen die prijs maar 't wás dus mogelijk.

En ik thuis maar proberen uit te uitleggen waarom dat ding van mij ruim óver de €40.000,- héén ging ....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:45:
[...]

Ik heb gelezen dat de productiekosten van een iPhone zo'n € 30 is. Mijn zoon heeft net de X gekocht. Wat kosten die dingen? € 1.000, € 1.200? |:( ;w
30 euro..

Verder zou ik nooit een nieuwe auto kopen, of ik moet echt zwaar veel geld hebben.
Als je ergens snel geld mee verlies is het we een nieuwe auto kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yep. Op elke iPhone verdienen ze netto 93%. Marges van supermarkten ligt, dacht ik, iets boven de 1%. Vastgoedontwikkeling was altijd tot max 10%, aannemerij, zo'n 5%

Maar terug naar het digitale dashboard: dat kost volgens mij, en zeker in 2019, helemaal niet meer zo veel.

Even een 'tussendoortje'. Vorige week een foto proberen te maken van de Discover Pro. Ik ben een leek op het gebied van foto's maken. Maar ff zoeken: foto's in het donker maken? ISO zo laag mogelijk. Dus, even op 50 geprobeerd: beter. Ook mijn DRL proberen te fotograferen maar dat is niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1voemyZDsxmHjNenrA2RC7SZ/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 22-01-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sloth schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:44:
Waarschijnlijk nét zoveel als dat er ervaring hebben met een Aftermarket (Android) radio-Unit? ("0,0"?) :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:01:
[...]

30 euro..

Verder zou ik nooit een nieuwe auto kopen, of ik moet echt zwaar veel geld hebben.
Als je ergens snel geld mee verlies is het we een nieuwe auto kopen..
Valt best mee. Op m’n Octavia III heb ik op 25k na 2.5 jaar maar 5000 afgeschreven. Dikke prima. Zolang je maar een courante wagen hebt.

Nou wil ik niet zeggen dat die ervaring toonaangevend is, maar opmerkingen als 'ja maar nieuwe auto's schrijven hard af' komt vaak uit de mond van mensen die nog nooit een nieuwe auto hebben gekocht. nofi.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 22-01-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Laatst online: 22-06 12:44
Vraag aan de mensen met een nieuw mediasysteem, iig ik pak als voorbeeld die van de Gold 7.5 en nu mijn Polo 2018. Kunnen jullie tijdens het beluisteren van de radio ( FM of DAB+ ) Tegelijk ook geluid van een bluetooth device over de speakers horen?

Ik merk dat het mij niet meer lukt, oftewel: Ik hoor geen notificatie geluiden als ik het mediasysteem op: Radio heb staan. In de Golf 7.5 lukte dit ook niet. Kan het zijn dat er maar 1 geluidsbron tegelijk kan? Dat lees ik namelijk veel. Mijn ouwe auto, Toyotatje aygo kon dit wel altijd, heb er echter nooit zoveel opgelet.. Gezien ik bijna altijd via Spotify muziek luister, of een internet radio op heb staan. Dus dan gebruik ik bluetooth audio....

De reden hiervoor: Ik hoor nu dus geen flitsmeister notificaties als ik naar de normale radio luister.

** Flitsmeister instellingen al nagespit, Ja ik krijg het wel werkend als ik aangeef dat flitsmeister voor het geluid een oproep moet nabootse. Dit is echter een k*t oplossing, gezien het geluid dan voor 5/10 seconden weg is na een notificatie :X **

[ Voor 18% gewijzigd door Marsjee op 22-01-2018 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:09:
[...]

Yep. Op elke iPhone verdienen ze netto 93%. Marges van supermarkten ligt, dacht ik, iets boven de 1%. Vastgoedontwikkeling was altijd tot max 10%, aannemerij, zo'n 5%

Maar terug naar het digitale dashboard: dat kost volgens mij, en zeker in 2019, helemaal niet meer zo veel.

Ik weet niet in welke wereld jij leeft :+
Maar het scherm voor de X is al 2x zoduur in vergelijking met de 8, $95 dacht ik.

Vergeet ook niet dat Apple de software geheel zelf ontwikkelt en dus ook de volledige kosten hiervan.
Zal zo wel even de bron erbij zoeken thuis.

Nog een sfeerfoto van afgelopen zondag;
Dacht dat de blauwe 6 R’s wel redelijk uniek waren maar ze waren in overvloed aanwezig :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OQlTRKOZZB7Q94qhyBwszJnr/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
Marsjee schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:26:
Vraag aan de mensen met een nieuw mediasysteem. Kunnen jullie tijdens het beluisteren van de radio ( FM of DAB+ ) Tegelijk ook geluid van een bluetooth device over de speakers horen?

Ik merk dat het mij niet meer lukt, oftewel: Ik hoor geen notificatie geluiden als ik het mediasysteem op: Radio heb staan. In de Golf 7.5 lukte dit ook niet. Kan het zijn dat er maar 1 geluidsbron tegelijk kan? Dat lees ik namelijk veel. Mijn ouwe auto, Toyotatje aygo kon dit wel altijd, heb er echter nooit zoveel opgelet.. Gezien ik bijna altijd via Spotify muziek luister, of een internet radio op heb staan. Dus dan gebruik ik bluetooth audio....

De reden hiervoor: Ik hoor nu dus geen flitsmeister notificaties als ik naar de normale radio luister.

** Flitsmeister instellingen al nagespit, Ja ik krijg het wel werkend als ik aangeef dat flitsmeister voor het geluid een oproep moet nabootse. Dit is echter een k*t oplossing, gezien het geluid dan voor 5/10 seconden weg is na een notificatie :X **
In flitsmeister ff test doen en dan "help ik hoor geen geluid" dan kun je kiezen. Dan zal flitsmeister een oproep simuleren.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Rainesh schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:31:
[...]

In flitsmeister ff test doen en dan "help ik hoor geen geluid" dan kun je kiezen. Dan zal flitsmeister een oproep simuleren.
Klopt, gek genoeg gaat die altijd over mijn telefoon geluid.... Hoe ik FM ook instel :+
De enige optie tot nu toe: Aangeven in de instellingen dat FM een inkomend gesprek nabootst, maar dan heb je echt na elke notificatie geen geluid voor een seconden of 10.

Bij jou werkt het wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Marsjee schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:33:
[...]

Klopt, gek genoeg gaat die altijd over mijn telefoon geluid.... Hoe ik FM ook instel :+
De enige optie tot nu toe: Aangeven in de instellingen dat FM een inkomend gesprek nabootst, maar dan heb je echt na elke notificatie geen geluid voor een seconden of 10.

Bij jou werkt het wel ?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:28:
[...]

[small]
Ik weet niet in welke wereld jij leeft :+
Maar het scherm voor de X is al 2x zoduur in vergelijking met de 8, $95 dacht ik.
In de wereld van RTL-Z, NBC, AEX, aandelen, opties, zelf beleggen e.d.

Prima dat jij er een bron bij zoekt maar we dwalen een beetje af van Volkswagen. Dus laat maar. Ik heb me ook al schuldig gemaakt aan nietonderwerpgerelateerd geschrijf over omzetten van andere 'handel'.

Straks weer een moderator achter me aan. :+

----

Ik kom ze ook nooit tegen op de weg, de 'R' Golf 6, en zeker niet in de blauwe kleur. Wel netjes op lijn/kleur op jouw foto.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 22-01-2018 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Ah, dan ligt het mogelijk aan de custom rom die op het toestel staat :+ Thanks, weet ik iig dat het wel zou moeten werken. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:35:
[...]

In de wereld van RTL-Z, NBC, AEX, aandelen, opties, zelf beleggen e.d.

Prima dat jij er een bron bij zoekt maar we dwalen een beetje af van Volkswagen. Dus laat maar. Ik heb me ook al schuldig gemaakt aan nietonderwerpgerelateerd geschrijf over omzetten van andere 'handel'.

Straks weer een moderator achter me aan. :+
Dezelfde mensen die dus zeiden in juni, juli, augustus, etc... dat bitcoin niks werd, zou crashen en je je geld beter niet erin kan steken?
Wat deed btc? Oh ja, die ging even x4 :+

Maar laten we inderdaad ontopic blijven!
Nog een sfeer foto dan van twee gave R36’s :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jxybVxOqzviq3hjjp7A14HUu/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Gaaf Famous ! Was geen meeting alleen van tweakers neem ik aan :+?
Nog nieuwe Polotjes gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Marsjee schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:26:
Vraag aan de mensen met een nieuw mediasysteem, iig ik pak als voorbeeld die van de Gold 7.5 en nu mijn Polo 2018. Kunnen jullie tijdens het beluisteren van de radio ( FM of DAB+ ) Tegelijk ook geluid van een bluetooth device over de speakers horen?

Volgens mij kunnen die maar 1 bron tegelijk aan idd. Oh wist geeneens dat je een oproep kan nabootsen, moet ik eens proberen of die golf 6 van me dat een beetje vlot trekt :P Meestal stel ik flitsmeister maar gewoon op 100% via de speakers van iPhone zelf in, aangezien ik idd bijv ook niet altijd via bluetooth muziek luister.
Gunner schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:22:
[...]

Valt best mee. Op m’n Octavia III heb ik op 25k na 2.5 jaar maar 5000 afgeschreven. Dikke prima. Zolang je maar een courante wagen hebt.

Nou wil ik niet zeggen dat die ervaring toonaangevend is, maar opmerkingen als 'ja maar nieuwe auto's schrijven hard af' komt vaak uit de mond van mensen die nog nooit een nieuwe auto hebben gekocht. nofi.
Dat valt nog mee idd, ik eigenlijk vrijwel niks op mijn Golf 6 die ik nu 3 jaar en 30k heb, zou hem wss nog met winst kunnen verkopen :P (Vorige 2 auto's 1 jaar en 10k per stuk gehad en ook beide met winst verkocht ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Marsjee schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:43:
Gaaf Famous ! Was geen meeting alleen van tweakers neem ik aan :+?
Nog nieuwe Polotjes gezien ?
Nee inderdaad, was via het GTI forum en een paar van het/de R32 Facebook pagina sloten aan :)

Alleen de Polo WRC gezien met het brute vermogen, verder geen een :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:01:
[...]

Nee inderdaad, was via het GTI forum en een paar van het/de R32 Facebook pagina sloten aan :)

Alleen de Polo WRC gezien met het brute vermogen, verder geen een :+
Jammer, wist ook niets van een meeting. Niet dat mijn bak speciaal is, maar had wel leuk gevonden om een paar nette auto's te bekijken, zeker die WRC _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Marsjee schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:08:
[...]

Jammer, wist ook niets van een meeting. Niet dat mijn bak speciaal is, maar had wel leuk gevonden om een paar nette auto's te bekijken, zeker die WRC _/-\o_ _/-\o_
Ja, echt paar mooie dingen. Golf 6R met een RS3 blok erin of een Golf 6R met centerlocks :9~

Nog wel een filmpje waar ik langs het eerste deel rij (asociaal :+ ) voor de indruk;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:36:
[...]

Ja, echt paar mooie dingen. Golf 6R met een RS3 blok erin of een Golf 6R met centerlocks :9~

Nog wel eens filmpje waar ik langs het eerste deel rij (asociaal :+ ) voor de indruk;

[video]
Ach, niks asociaal jo, hoort toch bij zo een dag/meeting _/-\o_ Klinkt wel gaaf die bak van jouw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Marsjee schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:38:
[...]

Ach, niks asociaal jo, hoort toch bij zo een dag/meeting _/-\o_ Klinkt wel gaaf die bak van jouw :D
Thanks!
Uitlaat was hier al denk ik wel stuk afgekoeld, als die goed warm is vind ik het persoonlijk net wat beter klinken.

Kon echter niet op tegen het mooie geluid de de R32's die er stonden O+
Was een zwarte 5 R32 denk met een redelijk rechte pijp, wat een geluid zeg! Klinkt zon vierpitter helemaal nergens na :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 16:46
Zo gister nieuwe lmm erin, wat een verschil! Merkte het gelijk. Nu kijken of verbruik ook iets beter word.

@Scrtz waar kom je vandaan, misschien kan je een kabel lenen van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:41:
[...]

Thanks!
Uitlaat was hier al denk ik wel stuk afgekoeld, als die goed warm is vind ik het persoonlijk net wat beter klinken.

Kon echter niet op tegen het mooie geluid de de R32's die er stonden O+
Was een zwarte 5 R32 denk met een redelijk rechte pijp, wat een geluid zeg! Klinkt zon vierpitter helemaal nergens na :')
Dat geloof ik direct, toch jammer dat het tegenwoordig allemaal minder word, kwa cilinder en dus geluid. Kom ik trouwens aan, met een naaimachine motortje |:( 8)7 Gelukkig hoor je soms toch nog een "beetje" turbo geluidje :'(

BTW: Nog even je overige filmpjes bekeken.. Man man man, wat een geluid _/-\o_
En leuke rijstijl, zo zie ik het graag >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Marsjee op 22-01-2018 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Ja, mijn turbo hoor je wel goed al zeg ik het zelf.

Het aanzuigen hoor je goed via de cai naar de turbo.
De waste gate is wat strakker gezet, dus het afblazen gaat ook hard. Kan wel een filmpje posten maar dan hoor een maat het als een mongool na doen :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-07 15:48
Eens, alles onder 5 cilinders klinkt niet. :(

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:59:
Eens, alles onder 5 cilinders klinkt niet. :(
Koop dan ook een RS3 man, geen clubsport :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-07 10:13
Scrtz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:12:
https://www.nu.nl/auto/50...gt-komst-nieuwe-golf.html

Volgend jaar de nieuwe Golf, apart niet verwacht na de komst van de 7,5
Vrij standaard hoor. 7.5 is er ondertussen bijna 1.5 jaar (sinds november 2016), en de nieuwe komt dan drie jaar later in de tweede helft van 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:19:
[...]

Wat zijn ze in godsnaam aan t doen dan?
Papierwerk denk ik. De auto is gekeurd, die papieren gaan naar de RDW en belastingdienst. Daar komt het in een trage trechter terecht en sluit je achteraan in de rij. De RDW moet alles registreren en invoeren, en de belastingdienst moet de ingevulde papieren doornemen om te kijken of de berekende belastingprijs wel klopt. Dan worden er kentekenplaten gedrukt, eigendomspapieren gefabriceerd, en dat moet worden teruggestuurd. Dan krijg je een signaaltje dat de zooi kan worden opgehaald, daar betaal je, je schroeft de kentekenplaten op de auto, en klaar.

Dat zou natuurlijk in een paar uurtjes klaar kunnen zijn :)

Maar het is de overheid. Dus dan nemen ze twee weken de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:01:
[...]

Koop dan ook een RS3 man, geen clubsport :'( :'(
Zou wel willen! >:) :*)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Blue-eagle schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:22:
[...]

Papierwerk denk ik. De auto is gekeurd, die papieren gaan naar de RDW en belastingdienst. Daar komt het in een trage trechter terecht en sluit je achteraan in de rij. De RDW moet alles registreren en invoeren, en de belastingdienst moet de ingevulde papieren doornemen om te kijken of de berekende belastingprijs wel klopt. Dan worden er kentekenplaten gedrukt, eigendomspapieren gefabriceerd, en dat moet worden teruggestuurd. Dan krijg je een signaaltje dat de zooi kan worden opgehaald, daar betaal je, je schroeft de kentekenplaten op de auto, en klaar.

Dat zou natuurlijk in een paar uurtjes klaar kunnen zijn :)

Maar het is de overheid. Dus dan nemen ze twee weken de tijd.
:+

Wat denk je van 31 oktober naar RDW, 3 november de BPM betaald en 7 november de platen erop hebben :)
Van het moment naar betaald en -> platen, zat nog een weekend tussen. Waar ik mezelf helemaal zat op de vreten :( :9

Maar ach, over enkele dagen heb je een mooie bak :)

@Vissa66 Ja, ik ook :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 22-01-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:33:
[...]

:+

Wat denk je van 31 oktober naar RDW, 3 november de BPM betaald en 7 november de platen erop hebben :)
En van het moment naar betaald en -> platen zat nog een weekend tussen, waar ik mezelf helemaal zat op de vreten :( :9
Ik ben jaloers :D Het is volgens de importeur erg druk momenteel dus daarom kan het makkelijk tot 14 dagen duren. Dan wordt het ergens volgende week ;( Geduld is een schone zaak...
Maar ach, over enkele dagen heb je een mooie bak :)
Dat sowieso :) Ik heb er enorm veel zin in. Al jaren lang alleen maar motor gereden en nu dan toch een auto. Dan doe ik het hopelijk direct goed :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

He bah. Spiegels laten installeren en nu kom ik er net achter dat het raam aan de bestuurderszijde niet helemaal naar beneden gaat. Wat zou dat kunnen zijn? Houdt iets het raam tegen of kan het komen door het coderen? Ik merkte dat comfort openen en sluiten ook niet meer werkte. Even in het menu uitgezet en weer aangezet. Dan werkt het wel weer maar nu komt het raam dus niet helemaal naar beneden en ook mijn panoramadak komt niet verder dan tilt. Kalibreren wil alleen als het raam helemaal omhoog en helemaal naar beneden kan, en dat lukt dus niet. (Krijt Uw Topje)

Heb al even een mailtje gestuurd naar waar ik heb laten opbouwen want ik kan zo op YouTube niet iets vinden dat het kan verhelpen. Misschien is er iets tussen het raam en het deurpaneel gekomen? Kan me namelijk moeilijk voorstellen dat ze het verkeerd geïnstalleerd hebben. Kabel moet wel op een speciale manier in deur geleid worden zag ik op YouTube.

[ Voor 63% gewijzigd door GerCor op 22-01-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:22:
He bah. Spiegels laten installeren en nu kom ik er net achter dat het raam aan de bestuurderszijde niet helemaal naar beneden gaat. Wat zou dat kunnen zijn? Houdt iets het raam tegen of kan het komen door het coderen? Ik merkte dat comfort openen en sluiten ook niet meer werkte. Even in het menu uitgezet en weer aangezet. Dan werkt het wel weer maar nu komt het raam dus niet helemaal naar beneden en ook mijn panoramadak komt niet verder dan tilt.

Heb al even een mailtje gestuurd naar waar ik heb laten opbouwen want ik kan zo op YouTube niet iets vinden dat het kan verhelpen. Misschien is er iets tussen het raam en het deurpaneel gekomen? Kan me namelijk moeilijk voorstellen dat ze het verkeerd geïnstalleerd hebben. Kabel moet wel op een speciale manier in deur geleid worden zag ik op YouTube.
Kijken we donderdag wel even naar. Heb je al je panoramadak volledig open gedaan met knop en ff vasthouden?

Kan zijn dat ze kabeldoorvoer niet goed hebben gedaan en dat ie klemt komt te zitten bij je raammechanisme. Het is een klote klusje, toch @Vissa66

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 22-01-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:08:
[...]

Kijken we donderdag wel even naar. Heb je al je panoramadak volledig open gedaan met knop en ff vasthouden?
Nee, nog niet. Zal ik gelijk even doen. Monument .....

Gedaan maar ik denk dat er iets anders aan de hand is. Ramen gaan open, panormadak gaat nu iets verder open dan tilt en raam bestuurderszijde gaat nog steeds niet helemaal open.

Oké, en nu weer dicht.

Niks. Moet echt de auto weer op contact doen en handmatig alles sluiten.

Dat ze de kabeldoorvoer foutief hebben gedaan kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Het is hun werk ....

[ Voor 40% gewijzigd door GerCor op 22-01-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
@Rainesh

Net proberen de spiegels in te stellen terwijl deze in de R staat, knopje weer terug naar 0 , pook in drive. Maar geen verschil. Meerdere malen geprobeerd.

1. Auto in R
2. Spiegel kantelen.
3. Knopje terug op 0
4 auto in drive -> Niks...
5. terug in R, ook niks

Doe ik iets fout? Nogmaals de instellingen van het mediascherm gechecked. Hier staat de optie van kantelen bij achteruit rijden wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Marsjee schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:18:
@Rainesh

Net proberen de spiegels in te stellen terwijl deze in de R staat, knopje weer terug naar 0 , pook in drive. Maar geen verschil. Meerdere malen geprobeerd.

1. Auto in R
2. Spiegel kantelen.
3. Knopje terug op 0
4 auto in drive -> Niks...
5. terug in R, ook niks

Doe ik iets fout? Nogmaals de instellingen van het mediascherm gechecked. Hier staat de optie van kantelen bij achteruit rijden wel aan.
Beweegt ie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Nee, hij blijft staan hoe ik hem in R instel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Marsjee schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:21:
[...]

Nee, hij blijft staan hoe ik hem in R instel....
Je moet wel even rijden dacht ik volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:22:
[...]

Je moet wel even rijden dacht ik volgens mij..
Ja, dat ook ff geprobeerd, dus instellen... Auto in drive en even een stukje rijden. Dan weer in de R, maar nog niks....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
En uw elektrische bediening werkt wel? :+

even alles uitsluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:24:
En uw elektrische bediening werkt wel? :+

even alles uitsluiten..
Haha, Ja met verstellen zie ik hem wel bewegen. :)

Zelfs de optie nog even uit en terug aan gezet...Denk dat ie niet werkt :(

[ Voor 13% gewijzigd door Marsjee op 22-01-2018 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Marsjee schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Even fabrieksreset doen van enkel menu optie spiegels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Marsjee schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Heeft het ooit gewerkt?
Heb je het goed aan staan in het menu?
Heb je een reset geprobeerd?

Heb je hem al uit het raam proberen te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Rainesh schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:26:
[...]

Even fabrieksreset doen van enkel menu optie spiegels
Zou morgen weer ff spelen. Kan me niet zo herinneren of ik die reset optie heb zien staan eigenlijk. Maar dat zie ik morgen ochtend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:27:
[...]

Heeft het ooit gewerkt?
Heb je het goed aan staan in het menu?
Heb je een reset geprobeerd?

Of een achteruitcamera laten monteren. Gebruik je de het kantelen ook niet meer. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:30:
[...]

Of een achteruitcamera laten monteren. Gebruik je de het kantelen ook niet meer. :9
True.. Gebruikte ik in vorige auto wel altijd.. Achja.. Morgen verder testen.

Heeft het ooit gewerkt? Nee
Heb je het goed aan staan in het menu? Ja
Heb je een reset geprobeerd? Nee

Gaat lastig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Marsjee schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:28:
[...]

Zou morgen weer ff spelen. Kan me niet zo herinneren of ik die reset optie heb zien staan eigenlijk. Maar dat zie ik morgen ochtend weer.
Reset staat onder menu fabrieks instellingen. Helemaal naar beneden toe scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Rainesh schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:33:
[...]

Reset staat onder menu fabrieks instellingen. Helemaal naar beneden toe scrollen.
Aah de algemene reset idd wel zien staan, dacht dat je zei alleen de spiegel opties resetten B) My bad *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
@Marsjee kan ik je blij maken met een filmpje van mijn oude Golf, ruim 7 jaar, waar het wel werkt? :+

Speciaal even opgenomen voor je, lief eh?

[ Voor 13% gewijzigd door Famous op 22-01-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:37:
@Marsjee kan ik je blij maken met een filmpje van mijn oude Golf, ruim 7 jaar, waar het wel werkt? :+

[video]

Speciaal even opgenomen voor je, lief eh?
:F

Eikel :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Bij mij moet het knopje blijven staan op de rechterspiegel. Als ik hem op 0 zet en achteruit rij dipt hij niet. Zet ik de knop op de bijrijderspiegel dipt hij wel. Dat al geprobeerd?

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Rainesh schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:08:
[...]

Kan zijn dat ze kabeldoorvoer niet goed hebben gedaan en dat ie klemt komt te zitten bij je raammechanisme. Het is een klote klusje, toch @Vissa66
Flink pielwerkje ja. Het is vrij simpel even te checken bij @GerCor. Draai de 2 torx bouten even los en til de spiegel op. Kun je zo naar binnen kijken of de kabel goed zit. Hij moet doorgevoerd zitten zo dicht mogelijk aan de kant van de auto. Loopt hij buitenlangs dan kan dat inderdaad problemen geven met sluiten. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Vissa66 Ik denk niet dat ze zo'n domme fout zouden maken want dan komen dagelijks mensen terug.

Nogmaals:

Eerst ging mijn panoramadak slechts tot tilt. Op aanraden @Rainesh dakraam helemaal geopend en knop 5 seconden vastgehouden. Nu gaat het dak iets verder open dan tilt maar nog steeds niet helemaal.

Alle ramen open. Dan nu weer alles sluiten. Afstandsbediening: sluiten vasthouden ..... er gebeurt niks. De ene keer wel, de andere keer niet.

Over de 'R' stand voor het kantelen van de spiegel. Staat de knop op 'R' en je zet de versnelling in zijn achteruit, dan gaat de rechter spiegel kantelen. Zet je de knop, ook al staat de versnelling in zijn achteruit, weer op een andere stand dan 'R' dan gaat de spiegel weer gewoon staan.

Bij @Marsjee gebeurt er dus helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Mensen maken fouten, kan altijd gebeuren dat ze hem net ff aan de verkeerde kant hebben doorgelust. Dat zou ik in ieder geval even checken, is echt binnen 5 min gepiept, heb je dat in ieder geval uitgesloten.

De kabel zit ter hoogte van je deurmodule vastgeklikt, dat zou ook nog kunnen dat ze die vergeten zijn. Dat is helemaal een pielwerkje om die terug erin te krijgen. Als die niet erin zit kan de kabel in contact komen met het raammechanisme. :)

Het is aan 1 kant toch? Dan moet het haast wel iets zijn waar hij tegenaan komt, en niet iets softwarematig.

Niet uit de omgeving van Rotterdam geloof ik? Anders had ik je graag even geholpen! :>

[ Voor 17% gewijzigd door Vissa66 op 22-01-2018 23:28 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:21:
Mensen maken fouten, kan altijd gebeuren dat ze hem net ff aan de verkeerde kant hebben doorgelust. Dat zou ik in ieder geval even checken, is echt binnen 5 min gepiept, heb je dat in ieder geval uitgesloten.

De kabel zit ter hoogte van je deurmodule vastgeklikt, dat zou ook nog kunnen dat ze die vergeten zijn. Dat is helemaal een pielwerkje om die terug erin te krijgen. Als die niet erin zit kan de kabel in contact komen met het raammechanisme. :)
Kan, heb je gelijk in. Dus, net een minuut geleden weer naar mijn auto gelopen. Ik hou het openen knopje van mijn afstandsbediening ingedrukt......... er gebeurt helemaal niets.

Het kan niet zo zijn, althans niet dat ik me kan voorstellen, dat ik eerst de auto op contact moet zetten en dan pas de ramen kan openen en sluiten met mijn afstandsbediening. En, naast dat het raam aan de passagierszijde niet helemaal opent opent het panoramadak ook niet helemaal.

Ik denk (en hoop) dus dat er iets fout staat in de instellingen van het coderen.

Hier heb ik wel een foto van waar de kabel de auto in moet gaan maar het lijkt net of dat juist het tegenovergestelde is van wat jij schrijft. Kan het niet goed zien maar de reclameletters zitten op de buitenkant van de auto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EU1c8vKIOPy3G8X6gcAikfXC/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:21:

Het is aan 1 kant toch? Dan moet het haast wel iets zijn waar hij tegenaan komt, en niet iets softwarematig.
Je kan de deur ook verkeerd coderen hoor, geen enkel probleem.

Zo werkte het “automatisch” neer beneden of boven niet bij een maat, coding nagelopen en daar zit inderdaad een fout in.

Alles opnieuw opgeteld aan de hand van opties en alles werkte weer perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:28:
[...]

Kan, heb je gelijk in. Dus, net een minuut geleden weer naar mijn auto gelopen. Ik hou het openen knopje van mijn afstandsbediening ingedrukt......... er gebeurt helemaal niets.

Het kan niet zo zijn, althans niet dat ik me kan voorstellen, dat ik eerst de auto op contact moet zetten en dan pas de ramen kan openen en sluiten met mijn afstandsbediening. En, naast dat het raam aan de passagierszijde niet helemaal opent opent het panoramadak ook niet helemaal.

Ik denk (en hoop) dus dat er iets fout staat in de instellingen van het coderen.

Hier heb ik wel een foto van waar de kabel de auto in moet gaan maar het lijkt net of dat juist het tegenovergestelde is van wat jij schrijft. Kan het niet goed zien maar de reclameletters zitten op de buitenkant van de auto:

[afbeelding]
Ik bedoel zo dicht mogelijk aan de binnenkant van de auto, dus inderdaad zoals op de foto te zien is. :) :9

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:28:
[...]

Je kan de deur ook verkeerd coderen hoor, geen enkel probleem.

Zo werkte het “automatisch” neer beneden of boven niet bij een maat, coding nagelopen en daar zit inderdaad een fout in.

Alles opnieuw opgeteld aan de hand van opties en alles werkte weer perfect!
Ja ok, maar volgens mij bestaat het niet dat je 1 kant maar tot een bepaalde stand kan laten zakken, zoals in dit geval bij @GerCor. Dat lijkt mij toch iets wat in de weg zit in de deur zelf. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:31:
[...]
Ik bedoel zo dicht mogelijk aan de binnenkant van de auto, dus inderdaad zoals op de foto te zien is. :) :9
Hoef ik dus alleen de spiegel even los te maken? Ga ik dat morgen even doen. Dat moet mij toch wel lukken. Het raam maakt trouwens wel het geluid, als het raam nog niet helemaal gesloten is, alsof het raam (motortje) klaar is. Maar goed, ik ben verder niet technisch. Kan ook een beveiliging zijn. Iets houdt het raam tegen dus stopt het motortje.
Vissa66 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:33:
[...]
Ja ok, maar volgens mij bestaat het niet dat je 1 kant maar tot een bepaalde stand kan laten zakken, zoals in dit geval bij @GerCor. Dat lijkt mij toch iets wat in de weg zit in de deur zelf. :)
Ja, maar zoals gezegd: het panormadak werkt ook niet zoals het hoort. Stopt ook veel te vroeg. En ... afstandsbediening, ingedrukt houden .... ramen en dak zouden open moeten gaan .... maar er gebeurt niks.

Dat zijn toch 3 dingen tegelijk die niet kloppen, niet slechts alleen dat raam dat niet helemaal open gaat.

Ik merkte het zondag al toen ik de foto's ging maken. Werkte het openen van de ramen ook niet met de afstandsbediening.

[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 22-01-2018 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:35:
[...]

Hoef ik dus alleen de spiegel even los te maken? Ga ik dat morgen even doen. Dat moet mij toch wel lukken. Het raam maakt trouwens wel het geluid, als het raam nog niet helemaal gesloten is, alsof het raam (motortje) klaar is. Maar goed, ik ben verder niet technisch. Kan ook een beveiliging zijn. Iets houdt het raam tegen dus stopt het motortje.
Klopt, als je de 2 torx schroeven in de deur los maakt til je de spiegel zo een stukje op en kun je met een lamp naar binnen kijken. Zou je de kabel moeten zien lopen! :)

Wie weet is het toch een software ding. Dat afstandsbediening verhaal is iig zo weer in te programmeren. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 22-01-2018 23:40 ]

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:33:
[...]

Die auto heeft gewoon een identiteitscrisis, weet even niet meer wat die nou is of aan moet :D

Grapje hoor @GerCor

Edit; als ik jouw post nu lees zal ik het toch echt in de coding zoeken om te beginnen.
Kan je niet keer langs @Rainesh of als je bij Rotterdam woont heb ik nog een zeer goed adresje voor je!
Die man lost daadwerkelijk alles op :Y

[ Voor 20% gewijzigd door Famous op 22-01-2018 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:41:
[...]

Die auto heeft gewoon een identiteitscrisis, weet even niet meer wat die nou is of aan moet :D

Grapje hoor @GerCor
Dat is het! Iets met R32 crisis ofzo! :D :>

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@GerCor werkt je ramen dicht maken met de ab wel?
En werkt rainclosing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:42:
[...]
Dat is het! Iets met R32 crisis ofzo! :D :>
Ik zal morgen, met daglicht, even kijken naar hoe de kabel loopt. Donderdag naar @Rainesh in het altijd heuvelachtige Voorburg. Mocht blijken dat de kabel goed zit, dan kan @Rainesh dat vast oplossen en anders .... op naar Zeist.

'Dooie dingen worden nooit de baas', zie mijn vader altijd

1.4 TSI Motor en nieuwe uitlaat kunnen het samen prima vinden. Op snelheid bromt de uitlaat tevreden. _/-\o_
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:49:
@GerCor werkt je ramen dicht maken met de ab wel?
En werkt rainclosing?
Rainclosing staat wel in mijn menu maar ik mis de juiste sensor.
Ramen dicht werkt ook niet. Moet ik handmatig doen. Maar de ene keer werkt het wel, dan weer niet.

Dus, op contact werkt ramen openen wel met AB. Maar dat is niet de bedoeling. Ramen dicht werkt de ene keer wel en daarna weer niet.

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 22-01-2018 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Potverdorrie, zat net even je kenteken te checken of het een import was @GerCor . Mijn ervaring is dat de coding dan wel eens verkeerd kan staan..

Maar wat is zon Golfje 7 licht zeg!
Scheelt 300kilo met de mijne :+

ja, ik weet heb dsg + 4motion en blok is zwaarder

Nou, dus donderdag heb je weer een normaal werkende auto *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Famous op 22-01-2018 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Pittie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:50:
[...]

Deze quote komt uit het vorige topic en ging over eventueel aanwezige stoelverwarming.
Vandaag bedacht ik me ook eens hierna te kijken, en ik zie onder de bestuurdersstoel de volgende kabel:

[afbeelding]

Heb alleen even snel gekeken, is dit hem? Of dit een andere kabel die half loszit? Want ik zag zo gauw geen stekker zitten. Maar ik heb ook maar even snel gekeken.
@Rainesh Zou je hier nog even naar kunnen kijken? Heb hetzelfde namelijk en ben ook benieuwd haha :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:50:
[...]

Ik zal morgen, met daglicht, even kijken naar hoe de kabel loopt. Donderdag naar @Rainesh in het altijd heuvelachtige Voorburg. Mocht blijken dat de kabel goed zit, dan kan @Rainesh dat vast oplossen en anders .... op naar Zeist.

'Dooie dingen worden nooit de baas', zie mijn vader altijd

1.4 TSI Motor en nieuwe uitlaat kunnen het samen prima vinden. Op snelheid bromt de uitlaat tevreden. _/-\o_

[...]

Rainclosing staat wel in mijn menu maar ik mis de juiste sensor.
Ramen dicht werkt ook niet. Moet ik handmatig doen. Maar de ene keer werkt het wel, dan weer niet.

Dus, op contact werkt ramen openen wel met AB. Maar dat is niet de bedoeling. Ramen dicht werkt de ene keer wel en daarna weer niet.
Komt wel goed dan, Rai lost dat in no time op! :) Keep us posted!

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:00:
[...]
Komt wel goed dan, Rai lost dat in no time op! :) Keep us posted!
Ik dacht net: een laatste poging. Auto op contact. Alle ramen naar beneden (al gaat die aan de passagierszijde niet helemaal naar beneden) en dan 5 seconden vasthouden. Dakraam open, 5 seconden vasthouden. Alles weer dicht, alles 5 seconden vasthouden. Auto helemaal uit. Alarm erop.

Afstandsbediening: openen

d:)b

- spiegels klappen open
- pieptoon aan
- richtingaanwijzers aan
- Leaving Home gaat aan.

AB ingedrukt houden ..... niks. (terwijl het vanavond nog wel - half - werkte). |:(

Damn.... :(
Famous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:58:
Potverdorrie, zat net even je kenteken te checken of het een import was @GerCor . Mijn ervaring is dat de coding dan wel eens verkeerd kan staan..
Nee hè. Datum eerste toelating: 12-12-13 _/-\o_

EDIT: en ik dacht nog wel: donderdag naar Voorburg, de laatste dingetjes en dan is mijn auto helemaal naar mijn smaak.

NB: zat nog te denken aan een verlagingset maar zondagmiddag naar Hilversum geweest met de verlaagde A6 van mijn zwager. 5 personen in de auto en dan door smalle straatjes waar van die fijne verhogingen op het wegdek zijn aangebracht. Nou, die bodemplaat is nu volkomen blanco. We hebben wel 6 keer de bodemplaat horen schuren, en dat begint dan met zo'n fijne 'rotklap'.

Pijnlijk ... ;w

[ Voor 54% gewijzigd door GerCor op 23-01-2018 00:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@GerCor je kan het direct zien aan een van de eerste zinnen, nog makkelijker :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IADdeSVnvzp6EeaJifUNX7gk/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:30:
@GerCor je kan het direct zien aan een van de eerste zinnen, nog makkelijker :+

[afbeelding]
Hehe, ik keek hier: https://www.kentekencheck.nu/kenteken-8svh84#content

Ik heb blijkbaar een stationwagen .... tsss.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 23-01-2018 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Vissa66 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:58:
Bij mij moet het knopje blijven staan op de rechterspiegel. Als ik hem op 0 zet en achteruit rij dipt hij niet. Zet ik de knop op de bijrijderspiegel dipt hij wel. Dat al geprobeerd?
Kwam er vanmorgen toevallig achter dat dit bij mij ook zo is!

1. Auto in R

Gebeurde niks, dus ik dacht: Oke, laatste poging, knopje op R.....En hups...Daar ging m'n spiegel....
Nu leek het alleen of deze niet vanzelf terug ging naar de start stand? Tenminste, niet terwijl ik de parkeerplaats aan het afrijden was. Dat ging overigens niet achteruit, maar vooruit. :+

Klopt dit wel? En dat alleen rechts neerklapt, klopt dat ook? Ik kan mij herinneren dat in de Golf 7.5 toch echt beiden spiegels neerklapte :/ De instellingen spreken ook over: Spiegel(s) niet Spiegel...

Anders gaat de dealer het maar oplossen. Verdomme :+ :F

YouTube: How to use "mirror down" on a Volkswagen
Edit: Aaaah, je moet boven de "15km/u"? rijden wilt die weer terug klappen.. Oke, dus het werk wel.. Maar niet hoe ik het gewend ben in de Golf 7.5 :F

[ Voor 12% gewijzigd door Marsjee op 23-01-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou ja, je hebt het knopje op 'R'. En 'R' staat voor rechts. Zet je de schakelaar op 'L' dan gebeurt er niks. Ik heb nog geen filmpje gezien waarbij het bij 'L' ook werkt.

Je hoeft helemaal niet te rijden om de spiegel weer normaal te krijgen. Dat is alleen als je de schakelaar op 'R' laat staan.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 23-01-2018 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:31:
Nou ja, je hebt het knopje op 'R'. En 'R' staat voor rechts. Zet je de schakelaar op 'L' dan gebeurt er niks. Ik heb nog geen filmpje gezien waarbij het bij 'L' ook werkt.

Je hoeft helemaal niet te rijden om de spiegel weer normaal te krijgen.

[video]
Klopt ook, op L doet hij niks, dat had ik getest idd.. Toch kan ik mij vaag herinneren dat in de golf ook de L naar beneden ging....... Altijd kut, als je het niet zeker weet meer.. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Marsjee schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:22:
Klopt dit wel? En dat alleen rechts neerklapt, klopt dat ook? Ik kan mij herinneren dat in de Golf 7.5 toch echt beiden spiegels neerklapte :/ De instellingen spreken ook over: Spiegel(s) niet Spiegel...
@Rainesh heeft het voor mij op mijn 7 gecodeerd en bij de schakelaar op R gaat alleen de rechterspiegel dippen. En weer terug bij contact verbreken. Links blijft gewoon normaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Marsjee Niet heel toevallig een filmpje uit Engeland gekeken?
Waar daar is het inderdaad de L die kantelt.

Zag zet overigens een Golf 7 met “dynamische” pinkers op de stock achterlichten. Ziet er echt niet uit zeg dat om en om, volgens mij kosten de modules nog een paar knaken ook..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Trouwens, @GerCor bedankt voor het plaatsen van die foto van je infotainment. Zag wat nieuwere zenderlogo's en die heb ik gisteravond ook even geüpdated :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:46:
@Marsjee Niet heel toevallig een filmpje uit Engeland gekeken?
Waar daar is het inderdaad de L die kantelt.

Zag zet overigens een Golf 7 met “dynamische” pinkers op de stock achterlichten. Ziet er echt niet uit zeg dat om en om, volgens mij kosten de modules nog een paar knaken ook..
Nee, was echt van de tijd dat ik zelf de Golf 7.5 reed. Die heb ik 3maanden gehad ofz. Maar denk dat het inderdaad ook alleen rechts geweest is :+

iig, het werkt nu bij de Polo dus ook. Overigens wel pas nadat de auto uitgeweest is dus blijkbaar, maar iig thanks @Rainesh @GerCor @Famous en iedereen die ik vergeet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Net even geprobeerd de spiegel te demonteren maar die schroeven zitten echt muurvast. Geen beweging in te krijgen. En, ik wil niks beschadigen door brute kracht. Eerst maar eens naar @Rainesh en als dat de oplossing niet is, dan naar Zeist.

Viel me net nog iets op. Als je de deur dicht doet maar de auto niet op slot/alarm, dan blijft de verlichting in de spiegels branden. We zagen in Hilversum een zwarte GTE geparkeerd staan en mijn dochter zei: 'kijk pap, de verlichting van de spiegel brandt nog'. Nu weet ik dus waarom.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 23-01-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:01:
Net even geprobeerd de spiegel te demonteren maar die schroeven zitten echt muurvast. Geen beweging in te krijgen. En, ik wil niks beschadigen door brute kracht. Eerst maar eens naar @Rainesh en als dat de oplossing niet is, dan naar Zeist.

Viel me net nog iets op. Als je de deur dicht doet maar de auto niet op slot/alarm, dan blijft de verlichting in de spiegels branden. We zagen in Hilversum een zwarte GTE geparkeerd staan en mijn dochter zei: 'kijk pap, de verlichting van de spiegel brandt nog'. Nu weet ik dus waarom.
Hij gaat naar x seconden toch automatisch opslot? :)

In ieder geval minder zorgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Famous schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:13:

Als je gereden hebt? Dat denk ik niet. Mijn wagen gaat enkel automatisch op slot als ik hem van slot haal zonder deur open te doen. Heb wel geen kessy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:13:
[...]

Niet dat ik weet. Onze vorige Caddy's hadden dat wel, de nieuwe gelukkig niet. Een collega had ooit, toen hij op locatie was, zijn sleutel in de auto laten liggen. Kon een andere collega komen met een reservesleutel.

Ik zal het even testen, hoef toch pas vanavond te werken.

NB: ik ben bang dat wanneer ik brute kracht op de schroeven van de spiegels zet, ik de schroefkop beschadig. Krijg je de schroef er helemaal nooit meer uit. Je moet eigenlijk zo'n sleutel hebben met 'hefboomwerking'.

7 minuten gewacht. Verlichting spiegels is wel uit (dus bij die GTE was het iets anders of de eigenaar had net de auto vergeten op slot te doen) maar de auto is niet op slot.

PS eigenlijk heb ik nooit zoveel geduld als iets niet werkt. Moet het gelijk opgelost worden terwijl ik ook weet dat dat nergens op slaat. Wat maakt het nou uit, een paar dagen op een mensenleven? O-)

[ Voor 44% gewijzigd door GerCor op 23-01-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:31:

Je hoeft helemaal niet te rijden om de spiegel weer normaal te krijgen. Dat is alleen als je de schakelaar op 'R' laat staan.

[video]
*kuche* bij de BMW doet links en rechts het vanaf de fabriek *kuche*.

Maar ik vind het irritant want ik parkeer in met de 360 camera view en als ik dan eens in de spiegels kijk zie ik de grond ;) Als ik weer eens in de boardomputer zit ga ik het uitzetten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 5 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS