Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.491 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:27

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Tylen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:52:
[...]
*kuche* bij de BMW doet links en rechts het vanaf de fabriek *kuche*.

Maar ik vind het irritant want ik parkeer in met de 360 camera view en als ik dan eens in de spiegels kijk zie ik de grond ;) Als ik weer eens in de boardomputer zit ga ik het uitzetten.
Ach ja, de één heeft een rollator, de ander een BMW. Maar goed, duik jij even in de boardcomputer, ik schakel het 'simpelweg' uit door het knopje op '0' te zetten.

O, en ga even met je boerenmestwagen naar de Kruitvat, je hebt wel een hele lelijke kuch ...... _O-

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:03
_O- _O- _O-

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nou nou vanwaar de haat?

En over dat hij lelijk is zal ik maar negeren ;) Google maar "mooiste bmw van 2012"

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:13:
Nou nou vanwaar de haat?

En over dat hij lelijk is zal ik maar negeren ;) Google maar "mooiste bmw van 2012"
Dat is gewoon hele flauwe humor Tylen. Niet te serieus nemen. :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:15:
[...]

Dat is gewoon hele flauwe humor Tylen. Niet te serieus nemen. :+
Oke ;)

Ik lees net dat ik het ook met dat knopje aan/uit kan zetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tylen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:16:
[...]

Oke ;)

Ik lees net dat ik het ook met dat knopje aan/uit kan zetten _/-\o_
Je hebt de BMW ingeruild voor een Golf :P?

En idd 1 van de mooiste BMW's: https://www.autoweek.nl/autotest/bmw-650i-coupe-2012/

[ Voor 15% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-01-2018 10:18 ]

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07 17:58
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cT9Lyb/7_F15_BB85_FC87_466_A_84_D0_904_E27_A0_F794.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Je kon hem nog mooier maken door ervan te maken,

“Bedoelt u mooiste Volkswagen van 2012?”

Je laat nu trouwens ook de nieuwe Golf zien terwijl 2012 nog Golf 6 was :+

[ Voor 10% gewijzigd door Famous op 23-01-2018 10:24 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
Famous schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:23:
[...]

Je kon hem nog mooier maken door ervan te maken,

“Bedoelt u mooiste Volkswagen van 2012?”

Je laat nu trouwens ook de nieuwe Golf zien terwijl 2012 nog Golf 6 was :+
Haha klopt goeie tips voor volgende keer 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zo, de mannen in Zeist net gebeld. Ga er nu naar toe. 'Geen probleem, gaan we even kijken wat er aan de hand is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hoeveel kan de RNS510 eigenlijk aan voor een SD kaart en ondersteunt die SDHC?

Ik lees verschillende verhalen van 2GB tot 32GB :+

HW versie is 42 als dat van belang is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:42:
Zo, de mannen in Zeist net gebeld. Ga er nu naar toe. 'Geen probleem, gaan we even kijken wat er aan de hand is'.
Haha, langer wachten was geen optie meer? Daar heb ik ook altijd last van dat een 'probleem' gelijk opgelost moet worden. Succes daar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Haha, langer wachten was geen optie meer? Daar heb ik ook altijd last van dat een 'probleem' gelijk opgelost moet worden. Succes daar!
Hier nog een..... Wel weer een voordeel in mijn beroep overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
NotSoSteady schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:02:
Weet iemand nog een plek om onderdeelnummers te vinden? Ik ben namelijk op zoek naar het onderdeelnummer van een standkachel (Webasto) voor een Golf 6 cabrio uit 2011 (2.0TDI BlueMotion).
Ik ben net bij de dealer geweest, maar die kon het onderdeelnummer niet vinden (of had geen zin). Op die websites kan ik het onderdeel ook niet vinden, iemand hier die me misschien kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
NotSoSteady schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:51:
[...]

Ik ben net bij de dealer geweest, maar die kon het onderdeelnummer niet vinden (of had geen zin). Op die websites kan ik het onderdeel ook niet vinden, iemand hier die me misschien kan helpen?
@azz_kikr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 22:25
GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:42:
Probleem gevonden? :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Haha wat een BMW haat in een Volkswagen topic.. Ik ben groots fan van beide! Eigenlijk al het Duitse schoon op Opel na.

Tussen mijn golf 2 en 4 in heb een E46 zuiperd gehad. Vanwege de kosten (en dat ik ben gaan samenwonen) heb ik de e46 na een klein jaartje weer de deur uit gedaan en toen de MK4 1.6 gehaald.

Toch heb ik voor nu liever een Volkswagen dan een BMW, als ik kijk naar de vervanging voor mijn MK5. Je gaat toch anders rijden in een BMW, en de OEM parts zijn onnodig duur. En... https://www.manners.nl/bmw-rijders-asociale-weggebruikers/

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ThisGuy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:31:
Haha wat een BMW haat in een Volkswagen topic.. Ik ben groots fan van beide! Eigenlijk al het Duitse schoon op Opel na.

Tussen mijn golf 2 en 4 in heb een E46 zuiperd gehad. Vanwege de kosten (en dat ik ben gaan samenwonen) heb ik de e46 na een klein jaartje weer de deur uit gedaan en toen de MK4 1.6 gehaald.

Toch heb ik voor nu liever een Volkswagen dan een BMW, als ik kijk naar de vervanging voor mijn MK5. Je gaat toch anders rijden in een BMW, en de OEM parts zijn onnodig duur. En... https://www.manners.nl/bmw-rijders-asociale-weggebruikers/
Hahahaha dat valt wel mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjans83
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-03 21:07
Hoi allemaal,

Ik ben een nieuwe lease-auto aan het uitzoeken en ben bezig om een Passat Variant te configureren. Nu wil ik de auto stiller krijgen door de optie extra geluidswerende ramen (VW0) te nemem, maar ik wil ook het panorama-kantel-schuifdak uit het advance-pakket.

Hebben jullie ervaring met de hoeveelheid extra geluid die het dakraam geeft? en of de extra geluidswerende ramen in deze combinatie en/of überhaupt nuttig zijn? Thanks voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
markjans83 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:00:
Hoi allemaal,

Ik ben een nieuwe lease-auto aan het uitzoeken en ben bezig om een Passat Variant te configureren. Nu wil ik de auto stiller krijgen door de optie extra geluidswerende ramen (VW0) te nemem, maar ik wil ook het panorama-kantel-schuifdak uit het advance-pakket.

Hebben jullie ervaring met de hoeveelheid extra geluid die het dakraam geeft? en of de extra geluidswerende ramen in deze combinatie en/of überhaupt nuttig zijn? Thanks voor alle reacties.
Geluidswerende ramen...? Huh. Daar komt het merendeel van het geluid niet vandaan lijkt mij, toch? Dat zijn met name je banden en de vibraties van de weg en de losse zaken die je in vakjes hebt liggen ratelen.

Een moderne Passat is al erg stil, ik zou geen cent uitgeven aan dat soort onzin zeg. Waarom overweeg je een dakraam als geluid een issue is? Dan laat je hem altijd dicht? Of wil je gewoon naar boven kunnen kijken tijdens het rijden?

Als je stilte wilt zou ik eerder oordoppen kopen. Veel voordeliger :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjans83
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-03 21:07
Thanks voor je reactie. Dakraam is inderdaad vooral voor het licht in de auto :-) En in de zomer lijkt het me wel fijn om het dakraampje soms open te zetten, wetende dat je er dan redelijk wat geluid van af komt.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het verschil in geluid t.o.v. de standaard-ramen en met wel/geen dakraam. Ik heb namelijk geen idee of het eigenlijk wel merkbaar is, zoals je al zegt, de passat is al erg stil en maar een gedeelte van het geluid komt via de ramen naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
ThisGuy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:31:

Bmw is ook een merk wat Premium wilt zijn maar eigenlijk niet is (vind ik).

Met de nieuwe 140i hebben ze een leuk bommetje maar het uiterlijk ben ik nog niet helemaal over uit.

Van de drie premiums zou ik veel eerder een Audi of Merc kiezen.

Zat toevallig gisteren te kijken wat de kosten zijn om een jaartje een C63 amg te rijden maar ik hou nog mooi even de R :+

Oh en er past trouwens een nucleaire kop in een Golf 7 en niet in een bmw 135 :+

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 23-01-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja rustig, Henkie ongeduld. 8)

Wel even 1:20 u er naar toe rijden en 1:20 terug naar huis. Maar ... ik denk dat je gelijk had en de monteur de kabel inderdaad op de verkeerde manier door de geleiding heeft gedaan. Ik ben er maar niet met mijn neus op gaan staan maar spiegel werd losgemaakt, kabel eruit, kabel er weer in. Deurpaneel er weer op. Nou, wat zal het zijn? 10 minuutjes bij elkaar?

En .... het mooie is: comfort openen/sluiten werkt ook gelijk weer. TOP. _/-\o_

Heeft ook voordelen, ongeduldig zijn. Had ik donderdag bij @Rainesh gestaan, dan had hij misschien gezocht naar iets wat je toch niet kunt vinden op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:27:
[...]

Ja, rustig Henkie ongeduld. 8)

Wel even 1:20 u er naar toe rijden en 1:20 terug naar huis. Maar ... ik denk dat je gelijk had en de monteur de kabel inderdaad op de verkeerde manier door de geleiding heeft gedaan. Ik ben er maar niet met mijn neus op gaan staan maar spiegel werd losgemaakt, kabel eruit, kabel er weer in. Deurpaneel er weer op. Nou, wat zal het zijn? 10 minuutjes bij elkaar?

Heeft ook voordelen, ongeduldig zijn. Had ik donderdag bij @Rainesh gestaan, dan had hij misschien gezocht naar iets wat je toch niet kunt vinden op je laptop.
Zie je:) Toch kabel verkeerd doorgevoerd :9 Prutsers :>

Mooi dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Het is inmiddels alsnog geregeld, een andere dealer kon het wel zonder problemen vinden. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:32:
[...]
Zie je:) Toch kabel verkeerd doorgevoerd :9 Prutsers :>

Mooi dat het opgelost is.
Was een mooi ritje naar Zeist en donderdag aanstaande ook weer een mooi ritje, al glijdend over het heerlijke Nederlandse ZOAB richting het altijd heuvelachtige Voorburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
NotSoSteady schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:32:
[...]

Het is inmiddels alsnog geregeld, een andere dealer kon het wel zonder problemen vinden. 8)7
@azz_kikr is onze forum dealer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Kijk mooi opgelost! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:43:
[...]
@azz_kikr is onze forum dealer :P
Nogmaals gevraagd naar de deurverlichting. 'Golf 7? Alleen voordeuren. Achterdeuren? Golf 7, no way'.

Tsja ....

Ben benieuwd @Vissa66, als jij er mee aan de slag gaat.

O, en @Famous. Er kwam een man voor nieuwe led-, of Xenonverlichting voor een Polo. Ik kreeg gelijk complimenten voor mijn uitlaat van hem.

Wat een aardige man. Dus, zo kan het ook. Leermomentje voor jou. _O-

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 23-01-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ik heb alleen de voorzijde, nog even wachten tot het wat mooier weer is hehe. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:49:
Ik heb alleen de voorzijde, nog even wachten tot het wat mooier weer is hehe. :)
Prima. Morgen wordt het 15 graden. Dan lezen we het wel aan het einde van de dag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:53:
[...]

Prima. Morgen wordt het 15 graden. Dan lezen we het wel aan het einde van de dag. :+
Morgen zit ik de hele dag in de studieboeken, jammer genoeg. :9 :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:27:
Dat is een optie die ik eigenlijk direct uitzet. Laat ik het er maar op houden dat ik er slechte ervaringen mee heb en (ook daardoor) er absoluut geen nu in zie.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En ik ga weer een ander vraagteken proberen op te lossen. Ik was natuurlijk al in Zeist geweest, voor de spiegels en achteruitrijcamera. Dus, navigatie aan: ritgeheugen. Leeg ... huh?

Troubles, troubles, troubles. Love it ....
Gunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:02:
[...]

Dat is een optie die ik eigenlijk direct uitzet. Laat ik het er maar op houden dat ik er slechte ervaringen mee heb en (ook daardoor) er absoluut geen nu in zie.
O, ja dat kan. Ik ben eigenlijk op zoek naar de optie waarbij je, als je vriendin, dochter, schoonmoeder of schoonzus je iets willen vertellen ze alleen de eerste zin en de laatste zin zeggen en het hele verhaal ertussen, wie, wat, waar, waarom, welke straat, kennis van die, broer van die, weg kunt laten.

Nog niet gevonden. Wel op een paar knopjes gedrukt maar met een heel ander resultaat. :9

[ Voor 59% gewijzigd door GerCor op 23-01-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:02:
En ik ga weer een ander vraagteken proberen op te lossen. Ik was natuurlijk al in Zeist geweest, voor de spiegels en achteruitrijcamera. Dus, navigatie aan: ritgeheugen. Leeg ... huh?

Troubles, troubles, troubles. Love it ....
Gelukkig niet heel belangrijk denk ik zo? Maar elke keer nieuwe problemen, ik zou daar niet gelukkig van worden. Al is het wel weer leuk om alles opgevemoment zelf te kunnen oplossen natuurlijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:02:
O, ja dat kan. Ik ben eigenlijk op zoek naar de optie waarbij je, als je vriendin, dochter, schoonmoeder of schoonzus je iets willen vertellen ze alleen de eerste zin en de laatste zin zeggen en het hele verhaal ertussen, wie wat, waar, waarom, welke straat, kennis van die, broer van die, weg kunt laten.

Nog niet gevonden. wel op een paar knopjes gedrukt maar met een heel ander resultaat. :9
Probeer eens een firmware-update?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
markjans83 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:15:
Thanks voor je reactie. Dakraam is inderdaad vooral voor het licht in de auto :-) En in de zomer lijkt het me wel fijn om het dakraampje soms open te zetten, wetende dat je er dan redelijk wat geluid van af komt.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het verschil in geluid t.o.v. de standaard-ramen en met wel/geen dakraam. Ik heb namelijk geen idee of het eigenlijk wel merkbaar is, zoals je al zegt, de passat is al erg stil en maar een gedeelte van het geluid komt via de ramen naar binnen.
Zie: http://forum.vwpassat.nl/...nu-geluidswerend-of-niet/

Weet je zeker dat het geluidswerend moet zijn? Het lijkt erop te duiden dat het warmtewerend is of kan zijn. Ik zou eigenlijk contact willen opnemen met de verkoper of met Volkswagen zelf. Vraag ze eens door te sturen hoeveel decibel ze konden meten voor en na installatie van geluidswerende ramen. Ik vermoed dat ze dit niet hebben, want ik vermoed dat het complete onzin is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:11:
[...]
Gelukkig niet heel belangrijk denk ik zo? Maar elke keer nieuwe problemen, ik zou daar niet gelukkig van worden. Al is het wel weer leuk om alles opgevemoment zelf te kunnen oplossen natuurlijk. :+
Opgelost. Ik moet gewoon een ander tabblad hebben. Ik zocht bij 'Mijn ritten' maar het staat onder 'Mijn reisdoel'.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:07
Blue-eagle schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Zie: http://forum.vwpassat.nl/...nu-geluidswerend-of-niet/

Weet je zeker dat het geluidswerend moet zijn? Het lijkt erop te duiden dat het warmtewerend is of kan zijn. Ik zou eigenlijk contact willen opnemen met de verkoper of met Volkswagen zelf. Vraag ze eens door te sturen hoeveel decibel ze konden meten voor en na installatie van geluidswerende ramen. Ik vermoed dat ze dit niet hebben, want ik vermoed dat het complete onzin is :)
Op de Arteon is het thzns geluidsisolerend. Dubbel glad en extra isolatie. Kan op de passat dus ook zijn.
Maar beide wagens zijn al stil, is dan ook geen Golf 7 met dubbele uitlaatpijpjes ofzo natuurlijk }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

DarkSide

theres no place like ::1

markjans83 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:15:

Geen idee. Zelf heb ik een golf met panoramisch dak. En dat is gewoon stil. Kan me niet voorstellen dat hij nog stiller is als je geen panoramisch dak neemt.

Meeste geluid komt niet van boven.

Als hij open is heb je wel meer lawaai natuurlijk. Maar dat geld ook voor als je de zijruiten openzet. Sterker nog. Vind die vaak meer "wapperen" dan het dak.
Tenzij je op de snelweg gaat tijden met 100 of meer.
Maar binnen wegen blijft het nog goed te doen.

Hoef verder geen extra isolatie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:45:
[...]

en @Famous. Er kwam een man voor nieuwe led-, of Xenonverlichting voor een Polo. Ik kreeg gelijk complimenten voor mijn uitlaat van hem.

Wat een aardige man. Dus, zo kan het ook. Leermomentje voor jou. _O-
Dat is zon zelfde type die tegen mij zei;
Wow, gaaf zon panoramadak in een Polo, wist helemaal niet dat dat kon!

Dak van het ding was gewoon zwart gewrapt..
Of te wel, 0,0 verstand van auto’s :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DPikIvTL84cyqBM2oJKDBAt2/full.jpg

Ding had wel geniale ruimte in de kofferbak, precies 6 kratjes erin :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hkN1yK4REXsguNaf0Fo4XuJo/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03:02
markjans83 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:00:
Hoi allemaal,

Hallo, ik heb een Arteon met de extra geluidswerende ramen en ook het schuifdak. Het is een beetje onduidelijk of het alleen de voorste zijruiten zijn of ook de achterste. Bij de voorste zie ik ook daadwerkelijk dat het twee ruiten/lagen zijn. De achterste lijken iets dikker dan normaal maar ik zie niet de twee lage.

Wat betreft rijervaring ervaar ik mijn auto als heel stil maar dat zal voor een gedeelte ook komen door de motor en de afwerking. Wat ik voor mijn gevoel wel merk is de rijgeluiden en bijvoorbeeld het geluid van passerende auto's veel minder doorkomt / rustiger is. Rij ik een tunnel in dan merk ik dat de meeste herrie via het schuifdak naar binnenkomt. Al met al ben ik toch blij dat ik deze optie heb genomen en maakt een stille auto nog stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:18:
[...]

Of te wel, 0,0 verstand van auto’s :')
Maar wat is voor jou nou belangrijker? Het feit dat de man een compliment maakt -ook al heeft hij geen verstand van auto's- of, de man heeft geen verstand van auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:39:
[...]

Maar wat is voor jou nou belangrijker? Het feit dat de man een compliment maakt -ook al heeft hij geen verstand van auto's- of, de man heeft geen verstand van auto's?
Het zorgde in elk geval voor een leuke grijns de twee dingen samen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Weet iemans toevallig welke lampjes er in de voorknippers gaan van de golf 7.5 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
glydoscoop schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:18:
Weet iemans toevallig welke lampjes er in de voorknippers gaan van de golf 7.5 ?
Welke koplamp?
Waar al die kleine ledjes inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:18:
[...]

Nu heb ik d'r ook weinig verstand van :+ maar ik dacht dat ook altijd. Ik zag een zwart dak op een witte auto en was van mening: "Wow, dat is een super groot panoramadak! Eindelijk kan dat!"

Want ik snap werkelijk waar niet waarom er zo'n enorm grote balk tussen de voorruit en het dakraam moet zitten. Stevigheid, snap ik, maar een cabriolet kan ook zonder. Waarom kunnen ze niet gewoon geen structurele stalen onderdelen gebruiken en gewoon de voorruit laten overlopen in... meer ruiten?

</rant>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Famous schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:28:
[...]

Welke koplamp?
Waar al die kleine ledjes inzitten?
Jaa dus de facelift maar dan de halogeen versie ( standaard dus ? ) daar zit links van de drl gewoon een knipperlichtje . Maar kan nergens snel vinden wat hiervan de fitting is ? Wilde hiervoor eigenlijk 2 led knippers hebben evt .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 09:27
Blue-eagle schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:38:
[...]

Nu heb ik d'r ook weinig verstand van :+ maar ik dacht dat ook altijd. Ik zag een zwart dak op een witte auto en was van mening: "Wow, dat is een super groot panoramadak! Eindelijk kan dat!"

Want ik snap werkelijk waar niet waarom er zo'n enorm grote balk tussen de voorruit en het dakraam moet zitten. Stevigheid, snap ik, maar een cabriolet kan ook zonder. Waarom kunnen ze niet gewoon geen structurele stalen onderdelen gebruiken en gewoon de voorruit laten overlopen in... meer ruiten?

</rant>
Kijk maar eens naar het massaverschil tussen een cabriolet en een normale 3deurs hatchback. Om die structurele stijfheid in je chassis te krijgen moet je zo veel materiaal in de bodem toevoegen als je dat dak niet hebt.

Heb je ooit een Saab 9-3 cabrio uit 2002 gereden? Die tordeert als een malle.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:45

DvE

ORA-00000

Vanavond effe bij @Rainesh langs geweest.
Wordt met een bloedgang Guide me home verlichting, verkeersbordherkenning, alarmpje en start/stop gefixed. Helemaal top. Werkt als trein.
Super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Altijd leuk om een dikke Tiguan te zien met veel opties!

@Vissa66 ook bij deze werkte af-fabriek verkeersbordenherkenning het niet....nu gelukkig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Rainesh schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:30:
Altijd leuk om een dikke Tiguan te zien met veel opties!

@Vissa66 ook bij deze werkte af-fabriek verkeersbordenherkenning het niet....nu gelukkig wel
Lekker bezig!

Bij mij blijft de hele mikmak (ACC/LA/Verkeersbordenherkenning en automatische rijhulpverlichting) in storing komen en het reset zichzelf wel weer. Wordt er gek van! :/ |:(

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vissa66 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:33:
[...]

Lekker bezig!

Bij mij blijft de hele mikmak (ACC/LA/Verkeersbordenherkenning en automatische rijhulpverlichting) in storing komen en het reset zichzelf wel weer. Wordt er gek van! :/ |:(
dan toch alles goed schoonmaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Thanks Rainesh, die bak rijdt inderdaad heerlijk met al die opties.

Hopelijk blijf ik bespaard van dat soort storingen Vissa66.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
DvE schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:35:
Thanks Rainesh, die bak rijdt inderdaad heerlijk met al die opties.

Hopelijk blijf ik bespaard van dat soort storingen Vissa66.
Zolang onze vriend niet naar JD is geweest gun ik hem alle storingen toe :Y)

grapje hoor @Vissa66, Ben gewoon erg jaloers op je bak :'(

Wat ik trouwens ook pure porno vind;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KO3riEn3VMpZVvqqqj6siNa1/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Geef mij die stoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:38:
[...]

Zolang onze vriend niet naar JD is geweest gun ik hem alle storingen toe :Y)

grapje hoor @Vissa66, Ben gewoon erg jaloers op je bak :'(

Wat ik trouwens ook pure porno vind;

[afbeelding]
Ik dacht dat je me lief vond! :'( :(:) <3

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:05
Scrtz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:59:
[...]

@Rainesh Zou je hier nog even naar kunnen kijken? Heb hetzelfde namelijk en ben ook benieuwd haha :D
Als ik dit zo bekijk, missen we de belangrijkste stekker :-( (Foto 5 van 11)
https://link.marktplaats.nl/m1241139907

Dus ik denk niet dat we het geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Pittie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:05:
[...]

Als ik dit zo bekijk, missen we de belangrijkste stekker :-( (Foto 5 van 11)
https://link.marktplaats.nl/m1241139907

Dus ik denk niet dat we het geluk hebben.
En als het nu wel erin zit maar enkel de kabels aangeschaft dienen te worden?
Ik weet het niet hoor maar kom op verschillende online plekken kabels tegen als;

http://www.vagshop.nl/pro...oelverwarming-Golf-6.html
Vissa66 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:48:
[...]
Ik dacht dat je me lief vond! :'( :(:) <3
Lief lief..
Stik jaloers :$

Blijft een Clubsport erg gaaf vinden, al is het alleen de Spoiler al :9~
Lekker man!

[ Voor 22% gewijzigd door Famous op 23-01-2018 22:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MJ23
  • Laatst online: 11-07 15:13
Ik mocht een lease auto uitzoeken, ben uiteindelijk gegaan voor de nieuwe Polo :) met de volgende opties:
- DSG
- Reef blue
- Executive pakket
- R-line exterieur
- Winterpakket
- 17" Pamplona velgen
- Active info display
- Panorama dak
- Park distance control
- XDS sperdifferentieel
- Keyless entry & go
- Lendensteunen in voorstoelen
- Schakelpaddels voor DSG
- Beats geluidssysteem
- Model & motoraanduiding achterklep vervallen

Al met zeer compleet :) Nu nog 4 maanden wachten volgens mij.. :-(

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Wat is deze optie en wat kost het?

Ik heb het namelijk met vcds op de maximale stand gezet bij mijn GTI en R maar nooit geweten dat het daadwerkelijk een optie is?

Verder natuurlijk gefeliciteerd B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
Zorgt voor soepeler sturen, zie https://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/technieken

Thanks, helaas duurt het nog wel even voordat ik er daadwerkelijk in kan rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
MJ23 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:04:
Zorgt voor soepeler sturen, zie https://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/technieken

Thanks, helaas duurt het nog wel even voordat ik er daadwerkelijk in kan rijden :+
Sorry, ik snap wat het doet er waarvoor het dient.
Ik heb echter nog nooit gehoord dat dit een optie is waarvoor betaald moet worden.

@Rainesh of @azz_kikr is dit nieuw?
Ik heb dit namelijk niet op een optielijst gezien wel in VCDS. Weten jullie meer?

Meer ter info, ben wel benieuwd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:58
Ben ik ook benieuwd naar ja, heb dat ook laten aanzetten op mijn golf 6 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zit standaard op alle wagens met een ABS controller die recenter is dan zekere versie; Moet niet voor bijbetaald worden.

Enige wat ik weet is dat je remmen stukken hard gaan slijten omdat de enige manier om het binnenste wiel in een bocht te vertragen is, de remmen doen aanlopen.

Handig op wagens met veel vermogen maar die hebben meestal mechanische versie. Op een FWD-tje met 100pk heb je niet bepaald veel Torque-Vectoring nodig. Moet je maar eens op googlen....torque vectoring...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:48:
Zit standaard op alle wagens met een ABS controller die recenter is dan zekere versie; Moet niet voor bijbetaald worden.

Enige wat ik weet is dat je remmen stukken hard gaan slijten omdat de enige manier om het binnenste wiel in een bocht te vertragen is, de remmen doen aanlopen.

Handig op wagens met veel vermogen maar die hebben meestal mechanische versie. Op een FWD-tje met 100pk heb je niet bepaald veel Torque-Vectoring nodig. Moet je maar eens op googlen....torque vectoring...
Dank maar weer voor de toelichting, leek me al gek.

Overigens heb ik op mijn “R” geen sper.
Dit is volgens mij pas weer sinds de 7 GTI Performance en Clubsport.
Weet niet of ze het uberhaupt inbouwen met 4motion maar het continu afkappen op mijn ontsteken (door esp) word ik niet vrolijk van!

Tijd voor lekker weer met 15+ graden waar het wegdek lekker verwarmd wordt door de zon oOo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Om deze wat op te leuken zojuist de TS met de VW's van forumleden uitgebreid met de plaatjes die in het vorige deeltje 3 zijn gepost sinds ongeveer halverwege vorig jaar, en wat de teller nu op een meer respectabele 31 VW's (en één veredelde VW) brengt.

In het kader van transparantie, en dus de mogelijkheid om me een PM te sturen in het geval je niet wil dat je wagen in de TS staat, het gaat om de volgende users: @WHiZZi, @Uffeltje, @Uberdude, @Slasher, @Rene, @Rainesh, @pwillemske, @Li1quid, @Jestar076, @Gunner, @GeeMoney, @Ediejo, @e.looijenga, @DonJunior, @CaDje, @brtk, @bokkow, @boers706 en @Anton.net.

Niet alle gegevens bij de wagens zijn ingevuld, mocht je deze alsnog willen aanleveren stuur me ook dan even een PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Weemism schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:02:
Om deze wat op te leuken zojuist de TS met de VW's van forumleden uitgebreid met de plaatjes die in het vorige deeltje 3 zijn gepost sinds ongeveer halverwege vorig jaar, en wat de teller nu op een meer respectabele 31 VW's (en een veredelde VW) brengt.

In het kader van transparantie, en dus de mogelijkheid om me een [url="[url=http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/577382]PM[/url]"]PM[/url] te sturen in het geval je niet wil dat je wagen in de TS staat, het gaat om de volgende users: @WHiZZi, @Uffeltje, @Uberdude, @Slasher, @Rene, @Rainesh, @pwillemske, @Li1quid, @Jestar076, @Gunner, @GeeMoney, @Ediejo, @e.looijenga, @DonJunior, @CaDje, @brtk, @bokkow, @boers706 en @Anton.net.

Niet alle gegevens bij de wagens zijn ingevuld, mocht je deze alsnog willen aanleveren stuur me ook dan even een [url="[url=http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/577382]PM[/url]"]PM[/url]!
Ondanks Rainesh lekker actief is en van mij zeker in de TS mag met zijn VAG auto, mag de BMW van @Tylen er ook wel in.

Moeten toch wat te lachen hebben :+ O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Famous schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:06:
[...]

Ondanks Rainesh lekker actief is en van mij zeker in de TS mag met zijn VAG auto, mag de BMW van @Tylen er ook wel in.

Moeten toch wat te lachen hebben :+ O+
Er zijn grenzen natuurlijk, maar goed, voor deze ene keer, hij staat er nu ook in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Weemism schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:30:
[...]

Er zijn grenzen natuurlijk, maar goed, voor deze ene keer, hij staat er nu ook in.
Ahh wat een liefde. 😍😍

Maar hij heeft geen 180pk/270nm. Maar 245pk/350nm 😉 (2.0 liter twin turbo)

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 24-01-2018 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Zijn er ook mensen met 2 of meer vw’s?

Ik heb bijvoorbeeld ook nog een t5’je van de zaak dus zie doordeweeks niet vaak het stuurtje van de golf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
*O* *O* :D _/-\o_

WOEHOE!

Jullie zijn allemaal lief :)

Ik ben eigenlijk benieuwd of de nieuwe Jetta ook naar NL toe komt..blijf het een gave bak vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
azz_kikr schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:48:

Kijk dan maar eens bij de Arteon Elegance bv. Onder Functioneel --> Sperdifferentieel elektronisch (XDS)
€ 212. Dit in de Nederlandse configurator, maar in de Belgische staat dit ook.
Is een betalende optie. Werkt ook niet voor een flauwe bocht, enkel als er reeds onderstuur gemoeid is. Heb het ook op mijn Octavia en remmen slijten niet harder als met een andere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Engineer Stewie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 06:46:
[...]

Kijk dan maar eens bij de Arteon Elegance bv. Onder Functioneel --> Sperdifferentieel elektronisch (XDS)
€ 212. Dit in de Nederlandse configurator, maar in de Belgische staat dit ook.
Is een betalende optie. Werkt ook niet voor een flauwe bocht, enkel als er reeds onderstuur gemoeid is. Heb het ook op mijn Octavia en remmen slijten niet harder als met een andere auto.
Proficiat, 212 euro voor iets wat er standaard opzit maar uitgeschakeld is of op zeer lichte stand staat. Zels op mijn 7 jaar oude wagen zit het al op. En als je rijdt als overjaarse tante of enkel autosnelweg, dan ze niet sneller nee.
Je remmen lopen aan terwijl jij op het gas gaat, dat is echt wel sletiger. Mechanisch >>>>>>>>>>>>> xds

Aah daarvan is de e30 heerlijk. 0 assistentie, buiten abs maar die was uitgeschakeld. Das pas rijden :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
azz_kikr schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 07:43:
[...]

Proficiat, 212 euro voor iets wat er standaard opzit maar uitgeschakeld is of op zeer lichte stand staat. Zels op mijn 7 jaar oude wagen zit het al op. En als je rijdt als overjaarse tante of enkel autosnelweg, dan ze niet sneller nee.
Je remmen lopen aan terwijl jij op het gas gaat, dat is echt wel sletiger. Mechanisch >>>>>>>>>>>>> xds

Aah daarvan is de e30 heerlijk. 0 assistentie, buiten abs maar die was uitgeschakeld. Das pas rijden :D
In mijn Octavia kwam dat mee met het 'sportchassis', geen aparte optie. Op de Arteon heb ik het niet genomen in de wetenschap dat het vrijgeschakeld kan worden. En natuurlijk is een mechanische sper stukken beter, anders bestond dat niet.

Doe trouwens voornamelijk autosnelweg of rechte N-wegen, heb je geen XDS nodig :p.
Als ik rond de 'kerktoren' rij zit meestal mijn zoontje in de wagen, dan rij ik idd wel als een overjaarse tante. Niet omdat ik mezelf niet vertrouw, maar ik ben niet de enige overjaarse tante op de weg :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
MJ23 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:40:
Ik mocht een lease auto uitzoeken, ben uiteindelijk gegaan voor de nieuwe Polo :) met de volgende opties:
- DSG
- Reef blue
- Executive pakket
- R-line exterieur
- Winterpakket
- 17" Pamplona velgen
- Active info display
- Panorama dak
- Park distance control
- XDS sperdifferentieel
- Keyless entry & go
- Beats geluidssysteem

Dikke opties. Weet je trouwens zeker dat R-line nu nog maar 4maanden is? Collega hier wacht al sinds november 2017 op zijn R-line polo, zelfde opties. Verwachting is nu in Maart/April.

Voor mij was dit een reden om geen R-line en Panorama dak te nemen. Gezien het Panorama dak + R-line voor de dikke vertraging heeft gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Marsjee schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 07:52:
[...]

Dikke opties. Weet je trouwens zeker dat R-line nu nog maar 4maanden is? Collega hier wacht al sinds november 2017 op zijn R-line polo, zelfde opties. Verwachting is nu in Maart/April.

Voor mij was dit een reden om geen R-line en Panorama dak te nemen. Gezien het Panorama dak + R-line voor de dikke vertraging heeft gezorgd.
November + 4 maanden is toch ook maart? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Tylen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:34:
[...]

November + 4 maanden is toch ook maart? ;)
Dat is dus een bestelling die er al een tijd staat, dit is een nieuwe bestelling :P ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Marsjee schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:35:
[...]

Dat is dus een bestelling die er al een tijd staat, dit is een nieuwe bestelling :P ?
Ja dus zijn bestelling zal komen januari + 4 maanden = mei ;).

Overigens vind ik 4 maanden best netjes. Is het echt zo dat je Hem eerder hebt als je geen r en pano dak nam? En als dat nou maar 1 maand is? Ik zou dan die extra maand wachten. Elke keer als je in de auto stapt of ernaar kijkt baal je dat je geen R en pano dak hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mijn Golf 6 Highline met heel wat opties was er toen op 6 weken ipv de toegezegde 10 weken, dat is wel zo om. Ik wacht nu al 55 dagen op de Arteon, nog 35 te gaan haha (volgens de tool van de leasemaatschappij toch).
Maar 4 maanden is nog steeds netjes en doenbaar toch.

Heb een partij gevonden om de high gloss onderdelen van het R-line gebeuren te behandelen met XPEL folie. Zie je bijna niet en krast dan niet als zot, de fole is ook self-healing. Want die stukken krassen als je ernaar kijkt... De verkoper die mij de R-line liet zijn wreef met zijn hand over de spoiler waarna ik opmerkte dat hij maar eens met een lampje moest schijnen erop om te bekijken welke 'schade' hij had aangebracht :p.

[ Voor 4% gewijzigd door Engineer Stewie op 24-01-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Tylen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:38:
[...]

Ja dus zijn bestelling zal komen januari + 4 maanden = mei ;).

Overigens vind ik 4 maanden best netjes. Is het echt zo dat je Hem eerder hebt als je geen r en pano dak nam? En als dat nou maar 1 maand is? Ik zou dan die extra maand wachten. Elke keer als je in de auto stapt of ernaar kijkt baal je dat je geen R en pano dak hebt ;)
Correctie, net even collega gesproken, Polo is in Augustus besteld !
Mijn bestelling is in November geweest, was even in de war... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:45
Rainesh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 06:43:
....
Ik ben eigenlijk benieuwd of de nieuwe Jetta ook naar NL toe komt..blijf het een gave bak vinden.
Inderdaad, die nieuwe jetta ziet erg zeker tof uit. En is niet eens zo belachelijk duur. Zou wel een leuke upgrade zijn van mijn UP :9

Afbeeldingslocatie: https://images.hgmsites.net/lrg/2019-volkswagen-jetta_100639468_l.jpg

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salsajohn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 21:40
Volgens onderstaande link is XDS geen slip differentieel middels de remmen maar echt een differentieel met koppelingsplaten. Of het er standaard op zit weet ik niet, daar durf ik geen uitspraak over te doen bij de duurdere auto's wellicht wel. De nieuwe Polo GTI heeft het standaard ook.

YouTube: VW Golf GTI, XDS Plus system

[ Voor 0% gewijzigd door salsajohn op 24-01-2018 09:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Famous schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:18:
[...]

Bmw is ook een merk wat Premium wilt zijn maar eigenlijk niet is (vind ik).

Met de nieuwe 140i hebben ze een leuk bommetje maar het uiterlijk ben ik nog niet helemaal over uit.

Van de drie premiums zou ik veel eerder een Audi of Merc kiezen.

Zat toevallig gisteren te kijken wat de kosten zijn om een jaartje een C63 amg te rijden maar ik hou nog mooi even de R :+

Oh en er past trouwens een nucleaire kop in een Golf 7 en niet in een bmw 135 :+
Helemaal met je eens, ik vind de mercedes a-klasse ook mooier dan de 1-serie. Maar wat mij betreft kan geen hatchback tippen aan de golf. De sedans van bmw vind ik erg mooi en dan met name de 4 serie / M4.
Maar sinds de Volkswagen Arteon denk ik eigenlijk niet meer verder dan Volkswagen.
Het is wel nog steeds jammer dat de scirocco discontinued is, dat is dé wagen van mijn vriendin die ze ooit wilt rijden.

En om nog even te reageren op het laatste..

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/Top-Gear-BMW-M135i-F21-VW-Golf-GTI-Vergleich-Jeremy-Clarkson.jpg

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

De 1 serie is ook gewoon lelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Tylen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 05:19:
[...]

Ahh wat een liefde. 😍😍

Maar hij heeft geen 180pk/270nm. Maar 245pk/350nm 😉 (2.0 liter twin turbo)
Een en al liefde hier inderdaad >:) , de specs in de TS zijn inmiddels aangepast 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- DSG
- Reef blue
- Executive pakket
- R-line exterieur
- Winterpakket
- 17" Pamplona velgen
- Active info display
- Panorama dak
- Park distance control
- XDS sperdifferentieel
- Keyless entry & go
- Beats geluidssysteem

Grappig, bijna dezelfde opties.
Mijne wordt ook reef blue. twijfelde wel even aangezien de GTI standaard wat rode interieur accenten heeft.
Ben benieuwd wanneer de mijne afgeleverd wordt. Denk ergens eind maart pas.

XDS sperdifferentieel is gewoon het standaard elektronische sperdif die op veel vw's zitten.
De golf GTI heeft als optie een mechanische, die werkt volgens mij wat beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 24-01-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
- DSG
- Reef blue
- Executive pakket
- R-line exterieur
- Winterpakket
- 17" Pamplona velgen
- Active info display
- Panorama dak
- Park distance control
- XDS sperdifferentieel
- Keyless entry & go
- Beats geluidssysteem

Nette opties! Niet voor het led pakket gegaan? Welke motor heb je genomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:40:
[...]

Grappig, bijna dezelfde opties.
Mijne wordt ook reef blue. twijfelde wel even aangezien de GTI standaard wat rode interieur accenten heeft.
Ben benieuwd wanneer de mijne afgeleverd wordt. Denk ergens eind maart pas.
Dat vind ik zo stom in mijn R..

De tellers zijn blauw maar de rest van de verlichting is gewoon gewoon rood.. Stuurbediening en de knoppen van de radio bijv. Mocht van mij wel een mooier geheel worden in de auto. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Engineer Stewie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:44:
Mijn Golf 6 Highline met heel wat opties was er toen op 6 weken ipv de toegezegde 10 weken, dat is wel zo om. Ik wacht nu al 55 dagen op de Arteon, nog 35 te gaan haha (volgens de tool van de leasemaatschappij toch).
Maar 4 maanden is nog steeds netjes en doenbaar toch.

Heb een partij gevonden om de high gloss onderdelen van het R-line gebeuren te behandelen met XPEL folie. Zie je bijna niet en krast dan niet als zot, de fole is ook self-healing. Want die stukken krassen als je ernaar kijkt... De verkoper die mij de R-line liet zijn wreef met zijn hand over de spoiler waarna ik opmerkte dat hij maar eens met een lampje moest schijnen erop om te bekijken welke 'schade' hij had aangebracht :p.
Ik ben echt een autoliefhebber en baal van elk krasje op mijn ‘eigen auto’, maar als ik een leaseauto had, hoe mooi en dik die ook wel mag zijn zou ik er echt geen zak omgeven en meer dan de wasstraat zou ik ook niet doen. Je levert dat ding toch na X aantal jaar in, dus vraag me altijd af wat het dan uitmaakt..
salsajohn schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:56:
Volgens onderstaande link is XDS geen slip differentieel middels de remmen maar echt een differentieel met koppelingsplaten. Of het er standaard op zit weet ik niet, daar durf ik geen uitspraak over te doen bij de duurdere auto's wellicht wel. De nieuwe Polo GTI heeft het standaard ook.

YouTube: VW Golf GTI, XDS Plus system
Ik heb alleen de eerste minuut gezien maar daar zegt ie al dat het op de GTI performance zit (de 230pk gti), op de normale Golf GTI (220pk) en de Polo GTI zit alleen het elektronische XDS sper.

[ Voor 23% gewijzigd door Scrtz op 24-01-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
Untouchablezz20 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:14:
[...]

Nette opties! Niet voor het led pakket gegaan? Welke motor heb je genomen?
Nee niet voor LED pakket gegaan, want dat was nog eens €800 icm advance pakket en dan ging ik over m’n budget heen, dus dat vond ik zonde. Heb gekozen voor de 70kW motor, dat voldoet prima voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Famous schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:30:
[...]

De tellers zijn blauw maar de rest van de verlichting is gewoon gewoon rood.. Stuurbediening en de knoppen van de radio bijv. Mocht van mij wel een mooier geheel worden in de auto. :F
Ik houd het wel gewoon bij grijs....... :O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6nvNtSOyor6w5VC1iMDJ0aS4/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
Scrtz schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:33:

Ik ben echt een autoliefhebber en baal van elk krasje op mijn ‘eigen auto’, maar als ik een leaseauto had, hoe mooi en dik die ook wel mag zijn zou ik er echt geen zak omgeven en meer dan de wasstraat zou ik ook niet doen. Je levert dat ding toch na X aantal jaar in, dus vraag me altijd af wat het dan uitmaakt..
Ik kan me voorstellen dat als je zon auto van de zaak hebt je wel een beetje waardering wilt tonen voor de auto en niet na een half jaar met een wage vol krassen aan komt tuffen .

Plus de meeste mensen hebben toch snel 48 maanden lease . Dus na 1 jaar onder de krassen betekend nog 3 jaar tuffen met krassen dat is toch zonden . Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen .

Als je dat echt niet hebt zou ik het ook niet hebben bij me eigen auto . Ik bedoel dus als het je niet om dat beeld gaat van nette auto en zuinigheid dan zou het op je eigen auto ook niet mogen boeien misschien alleen voor de verkoop? Zelfde mensen die altijd 4 folies en 3 hoesjes om de telefoon doen en hem dan na 2 jaar zo goed als nieuw verkopen en dus nooit het echte gevoel en design hebben gebruikt of zeg ik dan wat geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 30-01-2018 15:07 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
DvE schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Ik houd het wel gewoon bij grijs....... :O

[afbeelding]
Als je hem op contact zet heb je waarschijnlijk ook kleur, bij een 7 is dat volgens mij wit? ja wit is geen kleur.. i know
In alk geval en chiquer dan blauw en rood door elkaar :+

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 24-01-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:30:
[...]

Als het goed is kan men bij de polo GTI kiezen tussen blauwe binnenverlichting of witte.
We gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
glydoscoop schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Ik kan me voorstellen dat als je zon auto van de zaak hebt je wel een beetje waardering wilt tonen voor de auto en niet na een half jaar met een wage vol krassen aan komt tuffen .

Plus de meeste mensen hebben toch snel 48 maanden lease . Dus na 1 jaar onder de krassen betekend nog 3 jaar tuffen met krassen dat is toch zonden . Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen .

Als je dat echt niet hebt zou ik het ook niet hebben bij me eigen auto . Ik bedoel dus als het je niet om dat beeld gaat van nette auto en zuinigheid dan zou het op je eigen auto ook niet mogen boeien misschien alleen voor de verkoop? Zelfde mensen die altijd 4 folies en 3 hoesjes om de telefoon doen en hem dan na 2 jaar zo goed als nieuw verkopen en dus nooit het echte gevoel en design hebben gebruikt of zeg ik dan wat geks?
Nee tuurlijk dat ook weer niet, gewoon normaal gebruik doel ik dan op. Maar zou de auto niet met de hand gaan wassen om bijv swirls tegen te gaan.

Ja klopt en daarom heb ik ook een hekel aan hoesjes, zonde van je mooie telefoon en design. (Gebruik zelf een iPhone X zonder hoesje ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Scrtz schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Mijn werkgever stelt mij een wagen ter beschikking en verwacht terecht dat ik die behandel zoals mijn eigen wagen. Ik vind dat niet meer dan logisch. Met mijn eigen wagen zou ik ook pas doorrijden als de motor warm is en die met de hand wassen, kleien en waxen. Dus doe ik dat nu ook.

Ik rij die wagen ook prive en heb geen andere wagen ernaast, waarom zou je met 140€ netto bijtelling. Het 1 plezier is het andere waard.

Waskrassen en steenslag maken nu niet uit, maar andere grotere krassen/deuken betaal je bij inlevering ook gewoon voor, zoals exterieur als interieur. Dus die vermijd je best sowieso.
Leasemaatschappijen zijn best streng daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik lees nu voor 't eerst dat wasstraten niet zo goed zijn? :o

Dus mijn eigen gekochte auto moet ik niet door een wasstraat gooien als ik hem goed wil houden?

Ik dacht dat die apparaten altijd veilig waren om je auto in te plaatsen...
Pagina: 1 ... 6 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS