Omdat ik momenteel even de tijd heb voor dit soort forumonzin, en ik niet vies ben van statistiekjes en verplasserij, onderstaand ter leering en vermaeck wat cijfertjes en grafiekjes o.b.v. de opgegeven/opgezochte specificaties van de verschillende forum VW's zoals die in de
TS staan, ervan uitgaande dat iedereen daar ook eerlijk in is geweest

.
Ik wil overigens benadrukken dat of een auto veel vermogen en/of koppel heeft qua relevantie natuurlijk totaal arbitrair is, en dus geen waardeoordeel. Ik had hier tenslotte net zo goed verbruikscijfers of kosten per kilometer kunnen neerzetten, en dan hadden de grafieken er weer heel anders uitgezien. Het is maar waar je prioriteiten liggen, het budget dat je voor autorijden wil vrijmaken, en om welke reden je plezier hebt aan je auto. Er zijn per slot van rekening ook mensen die enerzijds een bescheiden 1.4 122pk TSI kopen, om vervolgens te investeren in een dubbele centrale uitlaat, *kuch*.
Maar goed, onderstaande gegevens waren nou eenmaal het makkelijkst beschikbaar, en zelf vind ik het wel leuke stats, ook al eindig ikzelf net zo goed in de middenmoot, precies waar ik me thuis voel.
Aantallen PK's van hoog naar laag
Twee uitschieters van the usual suspects @
Famous en @
Vissa66, op enige afstand gevolgd door de zwaar gekietelde Caddy van @
Ediejo en de 2 liter TSI van @
pwillemske
Aantallen Nm's van hoog naar laag
Hier natuurlijk een iets ander beeld als gevolg van de, ten opzichte van de benzinemotoren, koppelrijke diesels, en wat in dit geval de Caddy van @
Ediejo gevaarlijk dicht bij de R20 van @
Famous brengt, op enige afstand gevolgd door de GTI Clubsport van @
Vissa66
Verdeling modellen
En tot slot de verdeling over de verschillende modellen, in ieder geval v.w.b. de personen die het afgelopen half jaar een foto van hun wagen op dit forum deelden. Zegt dus niet zoveel, maar het is wel duidelijk dat de Golf 7/7.5 een behoorlijk populair model is, op gepaste afstand gevolgd door de Tiguan van de 2e generatie. Opvallend vind ik persoonlijk de lage hoeveelheid Polo's 6R (5e generatie), maar dat komt misschien omdat die hun eigen behoorlijk levendige
forum hebben.