Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.674 views

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
Vandaag nieuw zadel op de FJR gezet :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oTw6bpTqopMiTPO5z4UVexwm/full.jpg
Zondag even aansluiten :+

Gelvulling voor en achter + angepaste zit voor de passagier en verwarming voor mezelf (gewoon omdat het kan, ga het waarschijnlijk nooit gebruiken maar was benieuwd :+)

[ Voor 37% gewijzigd door harley op 19-12-2019 21:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-12-2025
Iemand vandaag nog genoten van het zonnetje? Voor het werk nog even 180km gereden.
Morgen maar weer poetsen...

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4vprdw80i9.35.20.jpeg

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:08
Flipside22 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:03:
Iemand vandaag nog genoten van het zonnetje? Voor het werk nog even 180km gereden.
Morgen maar weer poetsen...

[Afbeelding]
Zo zag mijn motor er ook uit woensdag. Vandaag dus ook druk aan t poetsen t poetsen geweest, wat een ranzigheid op de weg.

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 15:18

Taygeta

KTM 790 Adventure

VidaR-9 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:22:
[...]

Zo zag mijn motor er ook uit woensdag. Vandaag dus ook druk aan t poetsen t poetsen geweest, wat een ranzigheid op de weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UJ7RphzC4rM256BCH9VenTr4/full.jpg
Ja..inderdaad. Wat een ranzigheid op de weg :+
Maar het weer was echt goed! _/-\o_

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:59

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik had gisteren de motor willen pakken na werk, maar het miezerde en was redelijk mistig de hele dag helaas. Om dan een uur te reizen, een stukje in het donker te toeren en mijn motor weer te mogen poetsen.. Nee heb het even niet gedaan :)

Vandaag is het een ander verhaal. 10 graden en als het goed is breekt de zon rond lunchtijd door (momenteel erg dikke mist, kan een goed teken zijn). Het is mijn laatste werkdag voor vakantie dus die zou ik graag afsluiten door een heerlijk stukje te toeren op mijn Harley :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:21
Mijn reservemotor (die met 4 wielen en 3 deuren) afgekeurd voor de APK, gescheurde ashoes en lichtbeeld van de koplampen verslechtert. 600 euro aan originele Toyota onderdelen. Ja dág jan, dan doe ik het zelf wel voor 100 euro :P. Gelukkig is de verloop apk pas half januari.

Gisteren zag ik dit fimpje voorbij komen op YT:

YouTube: Building the CRF1000L Africa Twin for Big Adventures!

En we weten allemaal dat deze AT in elk respect anders is (en beter) dan mijn antieke Alpje. Vooral het blok is behoorlijk anders (groter, sterker, p-twin ipv v-twin etc) maar @ timeindex 3:40 start hij hem met de originele uitlaat, vind het geluid te bescheiden, en switcht daarna na wat ik denk dat een (ver)korte Akrapovich is... het geluid is bijna identiek aan mijn Alpje! Grappig, compleet andere motorconfig en merk uitlaat... :).

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Mooi op tijd gestopt met werken en mijn motot opgehaald. Ik vroeg mijn motorpak al of ie me gemist had, dus de nood zal wel hoog geweest zijn (normaliter praat ik enkel tegen mijn motor zelf). Enfin, lekker stukje toeren. Met nadruk op "stukje"; na zo'n 1km kon ik ineens niet meer schakelen. Stoppen en wat blijkt? Het ijzeren staafje tussen het pookje en de versnellingsbak (zal vast een deftiger woord voor zijn) is er bij de versnellingsbak af. Uitgesleten. Weet niet of het het gat of de bal is.

Een miniem stukje van een papieren zakdoekje er tussen gestopt en toen kon ik in ieder geval weer schakelen. Heb toen gelijk bewezen dat een Harley goed trilt: zodra hij langer dan 3 seconden stationair liep knalde hij er weer af :+ uiteindelijk dus in de 3 terug gereden. Gelukkig nu vakantie dus maar even uitvogelen hoe ik dit zelf kan fixen :)

• HTT-Thalan
hoe ik dit zelf kan fixen :)
Ik vrees dat 'ie Total loss is man. Nieuwe kopen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-01 14:40
@LankHoar de as die daadwerkelijk de bak in gaat? Dat zal een aardig klusje worden... Ik weet zo snel niet hoe toegangkelijk dat bij een Harley is, maar als je pech hebt moet het blok los. Al zou het me niet verbazen als een Harley daar ergens een quickrelease-hendeltje voor heeft :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
Volgens mij het staafje dat aan de ingaande as zit. (Foto's of tekeningen doen altijd wonderen)

Dat zal wel meevallen toch? En heel desnoods kun je dat toch nog met de hand bedienen?

Nu weet ik niet waar de ingaande as op een Harley zit, maar ik heb al eens zo met de hand moeten schakelen. Alleen wegrijden vanuit de neutraal valt tegen. Met links koppelen en naar de 1 schakelen is lastig. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-01 10:33
@LankHoar ik weet niet hoe het bij jou model zit, maar misschien heb je hier wat aan..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Chakotay @DrivinUCrazy @mr_zippey hierbij wat foto's. Had ze al gisteren gelijk al geschoten maar nog geen tijd gehad om ze te posten.

Bike issue 1

Bike issue 2

Bike issue 3

Ik zal niet zeggen dat ik super lenig ben, maar met de handschakelen ging echt niet meer ;) Er zal vast een deftiger naam zijn voor dit, echter weet ik die niet. Wat ik me afvraag is hoe ik erachter kom welk onderdeel is uitgesleten: die bij de bak, het gaat in het staafje, of allebei?

[ Voor 11% gewijzigd door LankHoar op 21-12-2019 15:06 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@LankHoar Ziet er niet uit als iets wat 'uitermate complex' is zodat je 't niet gemakkelijk zelf zou kunnen vervangen door NIEUW' spul. Die kogel is ook lós te halen... En is zo te zien ook goed van smering voorzien dus het vastroesten hebben ze bij HD wél uitermate effectief weten te voorkomen :o

Helaas ziet 't er wél uit als iets wat als geheel maar éénmalig in elkaar 'geklikt' kan worden en vervolgens door interne slijtage op een gegeven moment ook gewoon weer vanzelf los kan komen. Ik zie in ieder geval op die foto's geen plek om een borgveertje van amper één Eurocent kwijt te kunnen :+

Was wel gemakkelijk geweest als ze zo'n simpel veertje er wél in 'ge-designed' hadden... Kogel-Kom verbindingen slijten intern altijd!!

Voor zo'n zelfde constructie: Kijk maar eens naar de manier waarop gasveren van bijvoorbeeld een kofferklep (auto) geborgd worden..Die borging zit er niet voor niets, da's om te voorkomen dat de klep niet naar beneden kan storten als er iemand ónder die klep staat terwijl de gasveer van de kogel af schiet en dus een schadeclaim kan veroorzaken waar je "U" tegen mag zeggen.

P.S. Met een stukje dun 'lasdraad' óf gewoon ijzerdraad kun je 't ook wel repareren maar of je dat esthetisch vindt..... IS aan jouwzelf.

[ Voor 51% gewijzigd door Will_M op 21-12-2019 16:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zojuist even mijn Clymer manual erbij gepakt. Staan verschillende schema's in voor het gear shift systeem, echter staat het 2002 FXDWG model er niet tussen :? Heel apart. Er staan er 3 in: 1999-2001 (2 soorten) en 2003. Ik herken de schema's ook niet, het lijkt niet op wat ik heb. Het enige dat ik me kan bedenken is dat die van mij custom is, wellicht door de forward controls?

@wimmel_1 hoe zou je dat met lasdraad of ijzerdraad fixen dan? Ik vind het op zich niet erg om een nieuwe lever te kopen en dat te repareren, zal wel niet extreem duur zijn. Moet er alleen wel achter komen welk onderdeel ik precies nodig heb :+

Oh, en zo'n borgveertje van 1 eurocent is natuurlijk veel te duur voor goedkope motoren zoals Harleys!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wimmel_1 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:18:
[..knip..]

P.S. Met een stukje dun 'lasdraad' óf gewoon ijzerdraad kun je 't ook wel repareren maar of je dat esthetisch vindt..... IS aan jouwzelf.
Met een heel dun boortje (1mm oid?) gaatjes boren in 't kommetje? Druk je de kom weer op de kogel, en dan een dun maar sterk stukje metaaldraad er doorheen rijgen die dan achter de kogel in de holte terecht komt?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• mr_zippey
LankHoar schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:55:
Zojuist even mijn Clymer manual erbij gepakt. Staan verschillende schema's in voor het gear shift systeem, echter staat het 2002 FXDWG model er niet tussen :? Heel apart. Er staan er 3 in: 1999-2001 (2 soorten) en 2003. Ik herken de schema's ook niet, het lijkt niet op wat ik heb. Het enige dat ik me kan bedenken is dat die van mij custom is, wellicht door de forward controls?

@wimmel_1 hoe zou je dat met lasdraad of ijzerdraad fixen dan? Ik vind het op zich niet erg om een nieuwe lever te kopen en dat te repareren, zal wel niet extreem duur zijn. Moet er alleen wel achter komen welk onderdeel ik precies nodig heb :+

Oh, en zo'n borgveertje van 1 eurocent is natuurlijk veel te duur voor goedkope motoren zoals Harleys!
Ik vind het er ook nogal custom uitzien.. Maar goed je kan zo'n link vervangen en dan de bestaande kogel verbindingen achterwege laten. Volgens mij moet je vooral op de lengte van de link letten, zie dit voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51Rj+zCtbdL._AC_UL320_ML3_.jpg

en een video hoe je 'm vervangt..

[ Voor 5% gewijzigd door mr_zippey op 21-12-2019 16:04 . Reden: video toegevoegd ]

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
LankHoar schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:55:

Twee tie wraps kruislings eromheen en hij blijft voorlopig wel zitten. Dit ziet er inderdaad vrij custom en wat fragiel uit, zou zelf liever iets grotere kogelgewrichten hebben, maar dat past waarschijnlijk niet direct aan je schakelstang. Een draadeind met twee nieuwe kogelgewrichten (met borgclips!) lost het voor goed op.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
Er blijken voor 2002 ook nog verschillende uitvoeringen te zijn voor een wide glide :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2whaDaulxGVxOpeJA21cbj6b/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C0s7MeLxVm1Y9tbYt466fLJS/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 21-12-2019 16:16 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik wil graag dingen zelf leren (vandaar dat ik ook zo'n handleiding heb gekocht), maar als het dan allemaal custom is word het een stukje ingewikkelder :)

In principe, wanneer ik een andere link koop met precies dezelfde lengte, hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik die hier op kan monteren? Is dat trouwens het woord voor dit ding, "link"?

• mr_zippey
harley schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:16:
Er blijken voor 2002 ook nog verschillende uitvoeringen te zijn voor een wide glide :

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afgezien daarvan geeft hij al aan dat hij forward controls heeft, dus deze passen sowieso niet.

@LankHoar
Ja, je moet zoeken naar 'linkage forward controls' en vooral letten op de juiste lengte. Voor de montage had ik juist de video toegevoegd.. ;)

Je zult de bestaande asjes met kogelkoppeling moeten verwijderen, want die worden vervangen door boutjes die door het ogen van de nieuwe link kogel gaan.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
mr_zippey schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:31:
[...]

Afgezien daarvan geeft hij al aan dat hij forward controls heeft, dus deze passen sowieso niet.

@LankHoar
Ja, je moet zoeken naar 'linkage forward controls' en vooral letten op de juiste lengte. Voor de montage had ik juist de video toegevoegd.. ;)

Je zult de bestaande asjes met kogelkoppeling moeten verwijderen, want die worden vervangen door boutjes die door het ogen van de nieuwe link kogel gaan.
Ah, ik moest even de pagina verversen om dat filmpje te zien, maar duidelijk :)

Eens kijken of ik zo'n setje kan vinden hier lokaal, of anders uit DE bestellen ofzo. Anderzijds hoop ik voor O&N in NL te zijn, dus wellicht dat ik het gewoon daar bestel, mocht ik er hier niet 1 vinden.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:50

fdees

Trust me I'm an Engineer

@LankHoar en @harley het lijkt deel 20 te zijn van de eerste exploded view.

Dat is in mijn optiek gewoon een vervang deel. Zo een kogelkoppeling heeft geen borging, dus gewoon heel de stang vervangen. Je kunt ook duidelijk op de foto's zien dat de kogel die er nog in zit dat deze een zeshoek heeft dus ook schroefdraad en je kan deze dan schoonmaken (werkt fijner en minder kans om zaken te beschadigen) en even wat kruipolie erop spuiten en dan losdraaien. Bij montage vergeet niet de loctite ivm de trillingen en omdat het draaiende delen.

Denk gewoon dat je delen kan bestellen bij iedere dealer die harley davidson onderdelen kan krijgen. Dus succes ermee, maar het lijkt me een vrij eenvoudige klus als je eenmaal de delen hebt.

Maar iets anders:
Ik heb mijn eerste motor gekocht vandaag. Een Triumph Scrambler 1200XE. Het is een demo-motor van triumph Nederland dus al mooi ingereden en de kop is eraf net als de prijs. :) :) geen goede foto's gemaakt dus die volgen binnenkort :|

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• mr_zippey
fdees schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:44:

Ik heb mijn eerste motor gekocht vandaag. Een Triumph Scrambler 1200XE. Het is een demo-motor van triumph Nederland dus al mooi ingereden en de kop is eraf net als de prijs. :) :) geen goede foto's gemaakt dus die volgen binnenkort :|
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
fdees schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:44:
Maar iets anders:
Pics or it didn't happen! :D

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

McKaamos schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:56:
[...]

Met een heel dun boortje (1mm oid?) gaatjes boren in 't kommetje? Druk je de kom weer op de kogel, en dan een dun maar sterk stukje metaaldraad er doorheen rijgen die dan achter de kogel in de holte terecht komt?
Zoiets inderdaad (y) (y)

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

poosje terug kwam ik in contact met een carbon fabrikant welke nog iemand zochten met een MT10 die van hun gratis carbon krijgt en het dan wil monteren (en passen) en foto's wil maken.
Ik als echte Nederlander zeg natuurlijk geen nee tegen gratis spullen :+ en zo kwam afgelopen vrijdag wat carbon spul binnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9r6Uf279QVC5hGpXqrudQI9Y/full.jpg

3 blok beschermers en een tandwiel kapje :9~

gisteren spul gemonteerd en kwam al snel tot de conclusie dat R1 blok beschermers dus niet hetzelfde zijn als de MT10 dus de stator kap paste helaas niet, maar ze sturen volgend jaar een andere op welke aangepast word

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6LFgD1ncHW6czlMn0OtDkuIK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9ifRDqZvoCbGDXQOVCVrO291/full.jpg

moet zeggen dat ik er wel van gecharmeerd ben O+

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Streepje Dâ ziet'r goed uit!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 21-12-2019 18:50 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Streepje schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:13:
poosje terug kwam ik in contact met een carbon fabrikant welke nog iemand zochten met een MT10 die van hun gratis carbon krijgt en het dan wil monteren (en passen) en foto's wil maken.
Ik als echte Nederlander zeg natuurlijk geen nee tegen gratis spullen :+ en zo kwam afgelopen vrijdag wat carbon spul binnen
[Afbeelding]

gisteren spul gemonteerd en kwam al snel tot de conclusie dat R1 blok beschermers dus niet hetzelfde zijn als de MT10 dus de stator kap paste helaas niet, maar ze sturen volgend jaar een andere op welke aangepast word

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Netjes hoor!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Streepje schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:13:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf. Stuur dat r1 kapje maar op hierheen >:)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• VidaR-9
Ik heb sinds september ‘19 mijn rijbewijs en vlak daarna een nieuwe MT-09 gekocht. Nu wil ik graag meer rijden, ook in deze tijd van het jaar, maar vind ik dat zonde van de nieuwe motor.

Ik overweeg daarom om voor 4-5K een motor erbij te kopen waarbij regen, vuil en misschien zelfs pekelresten wat minder boeiend zijn. Het moet wel een beetje leuke motor zijn, want als het in voorjaar/zomer slechter weer is zal ik deze ook pakken. Ik ben een beetje aan het rondkijken, maar de zoektocht wordt wel lastiger gemaakt door mijn eis voor ABS. Ik dacht zelf aan een Kawasaki Z750 of Suzuki GSR750, maar die zijn wel aan bovenkant budget, vooral met ABS.

Iemand nog andere tips? Ik ben alleen beetje thuis in recente motoren/types en ben gecharmeerd van nakeds of in ieder geval iets zonder ruitje.

En dan denk ik ook nog aan andere optie: de kosten voor een extra motor gewoon besparen en de 09 rijden en de extra kosten (met name afschrijving) accepteren.

Wat zijn jullie overwegingen om wel/niet voor slecht weer motor te gaan?

Een pluspunt voor extra motor is trouwens wel dat mijn nieuwe vriendin daar dan ook mee kan rijden tot ze eigen motor koopt.

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-01 15:31
VidaR-9 schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:24:
Ik heb sinds september ‘19 mijn rijbewijs en vlak daarna een nieuwe MT-09 gekocht. Nu wil ik graag meer rijden, ook in deze tijd van het jaar, maar vind ik dat zonde van de nieuwe
Gewoon mee rijden. Hij wordt vanzelf oud 😀

Lijkt mij nog meer zonde dat je mooie motor hebt waar je niet mee durft te rijden omdat ie vies wordt.. heb zelf ook direct een nieuwe motor gekocht na rijbewijs. En rij er mee wanneer ik zinnen tijd heb. Ook in de winter als het niet te koud is.

Voor 5k kan je vast wel bij je dealer em af en weer laten mooi maken :)

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Ik heb sinds september ‘19 mijn rijbewijs en vlak daarna een nieuwe MT-09 gekocht. Nu wil ik graag meer rijden, ook in deze tijd van het jaar, maar vind ik dat zonde van de nieuwe motor.

Ik overweeg daarom om voor 4-5K een motor erbij te kopen waarbij regen, vuil en misschien zelfs pekelresten wat minder boeiend zijn. Het moet wel een beetje leuke motor zijn, want als het in voorjaar/zomer slechter weer is zal ik deze ook pakken. Ik ben een beetje aan het rondkijken, maar de zoektocht wordt wel lastiger gemaakt door mijn eis voor ABS. Ik dacht zelf aan een Kawasaki Z750 of Suzuki GSR750, maar die zijn wel aan bovenkant budget, vooral met ABS.

Iemand nog andere tips? Ik ben alleen beetje thuis in recente motoren/types en ben gecharmeerd van nakeds of in ieder geval iets zonder ruitje.

En dan denk ik ook nog aan andere optie: de kosten voor een extra motor gewoon besparen en de 09 rijden en de extra kosten (met name afschrijving) accepteren.

Een pluspunt voor extra motor is trouwens wel dat mijn nieuwe vriendin daar dan ook mee kan rijden tot ze eigen motor koopt.
Gewoon rijden ding kan wel wat hebben en als je thuis de mogelijkheid hebt om hem af te spuiten zou ik mij al helemaal geen zorgen maken.

• Tylen

Tylen

Een motor is niet van peperkoek gemaakt. Gewoon rijden ermee.

• Tylen

Tylen

@Joopieboy ook...wel...heel...dik... en sportiever inlusief alle gadgets die de gs ook heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QeM9AQpG1anPWuDrmk7Wi5Wz/full.jpg

Hier is de hypotheek zo goed als rond. Dan kan ik eens naar de BMW dealer gaan.

• HTT-Thalan
Ik overweeg daarom om voor 4-5K een motor erbij te kopen
Denk jij dat je voor 4-5k aan schade (hogere afschrijving door eventuele pekelresten etc) gaat rijden vanwege het slechte weer? Want anders is dit natuurlijk onzin. Wat hier door anderen al geroepen word: ze zijn niet van suiker. Gewoon rijden en als ze vies is en je vind dat erg, even afspuiten/schoonmaken dan (niet op de lagers e.d. spuiten uiteraard).

Ik rij al jaren door de pekel heen en moet de eerste schade nog zien, maar bij mij zit er een dikke laag vet en modder over alles heen, natuurlijk.

Oh, en ABS is overrated :P. Gewoon goed (aan)leren remmen.

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

En voor 5-600€ laat je hem volledig in de ceramische coating zetten

• Tylen

Tylen

HTT-Thalan schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:53:
[...]

Oh, en ABS is overrated :P. Gewoon goed (aan)leren remmen.
Helemaal mee eens. Zonder ABS sta je eerder stil.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Je kan 'm ook gewoon na elke rit afspoelen, of als je dat niet thuis kan door de wasbox halen.... stuk goedkoper dan een extra motor van 5k kopen en de jouwe laten staan...

I have stability. The ability to stab.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:51

botoo

💀 too old to die young

[b]sham27 schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:24
Afhankelijk van hoe duurzaam die ‘nieuwe’ vriendin gaat worden is een tweede fiets wmb wel een doorslaggevend argument.

Anders: nu rijden en nu genieten, niet wachten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
Heb de GSA gisteren ook nog maar een keertje uitgelaten. Samen met een maat wezen kijken naar een GSA voor hem, hij heeft het ook direct aangeschaft, weer eentje bekeerd 8) . Gewoon rijden dus met de MT-09!

Op mijn motor zit nu een dikke laag ACF50 weer waarmee ik hoop al het viezigheid mee tegen te houden... Niet de beste ervarigen met dit goedje maar iets beters weet ik ook niet. Ik denk dat ik zoals wat hierboven al eens is geoppert in het voorjaar de motor ceramisch ga laten coaten, met daarover nog een laag PPF.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 22-12-2019 10:48 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

2 nakeds lijkt me niet zo handig, wanneer pak je de één en wanneer de ander? Voor de winter heb ik een R1200RT gekocht, en die bevalt zo goed voor woon-werk dat de S1000RR nauwelijks nog buiten komt.

En zo'n soort tourmotor kan ik je ook van harte aanbevelen, als je woon werk doet met je motor. Net wat meer uit weer en wind, hij is comfortabel en toch meer dan snel zat. Ze lopen met goed onderhoud ruim over de 2 ton en eentje met hoge kmstand is dus prima te doen én betaalbaar.

Maar.. als je m alleen wil rijden voor de fun, zou ik lekker je MT09 blijven rijden. Na een ritje even afspoelen en dan blijft ie netjes.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je die al of ben je dat ook aan het overwegen? Ook daarvan kun je natuurlijk beter een exemplaar als reserve hebben voor de tijd van het jaar. De afschrijving, of beter gezegd de investering is wel aan de hoge kant.

De motor die je in september hebt gekocht is inmiddels al 3-4 maanden OUD. Daar hoort al vettigheid op de huid te zitten, modder in de spatborden, een zwarte kentekenplaat en spiegels met opgedroogde regendruppels zichtbaar. Wanneer je dit allemaal hebt is de motor redelijk beschermd tegen de troep die nog op de weg neergekwakt wordt voor en tijdens de echte wintermaanden. Geef zout geen kans, houd je motor vies.

Bij mij wordt alleen het plastic (en dat is best wat) aan de voorkant schoongemaakt inclusief de ruit en verlichting. Hoe het er aan de onderkant of in de spatborden aan toe gaat interesseert me niet zo, dat komt wel een keer bij het wisselen van de banden, of gewoon niet.

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 14:35
Tylen schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:59:
[...]

Helemaal mee eens. Zonder ABS sta je eerder stil.
Ik snap waarom je zonder abs sneller stil kan staan, maar als het heeft geregend vind ik een noodstop toch echt wel dood eng, hoe oefen je zoiets op een enigszins verantwoorde manier?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-01 14:40
sypie schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:11:
[...]

Heb je die al of ben je dat ook aan het overwegen? Ook daarvan kun je natuurlijk beter een exemplaar als reserve hebben voor de tijd van het jaar. De afschrijving, of beter gezegd de investering is wel aan de hoge kant.
Heb je het nou over een extra motor of nieuwe vriendin voor @VidaR-9? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• sypie
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:32:
[...]
Heb je het nou over een extra motor of nieuwe vriendin voor @VidaR-9? :+
In mijn eerste zinnetje staat "ook". De rest mag je zelf invullen.

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heerlijk motor weer gisteren :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hGGzbix.jpg?2

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p9FxXB4.jpg?1

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Dit is momenteel een van de beste afbeelding, die ik heb. Vergeten om er buiten een paar te maken en niet mijn fototoestel mee.

Triumph Scrambler 1200 XE

@lolgast @wimmel_1 graag toevoegen aan het startoverzicht.

Zeeland, Triumph Scrambler 1200XE, 2019

• Tylen

Tylen

Kraanmachinist schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:29:
[...]

Ik snap waarom je zonder abs sneller stil kan staan, maar als het heeft geregend vind ik een noodstop toch echt wel dood eng, hoe oefen je zoiets op een enigszins verantwoorde manier?
Dagje circuit pakken tijdens de regen ;)

• VidaR-9
Ok thanks mannen. De tendens van de antwoorden is wel duidelijk. Ik rij alleen voor de lol, maar wil wel vaker woon-werk gaan doen met redelijk weer - max 2x per week.

Ik denk dat ik het maar gewoon met de MT-09 doe. Ik heb een motor om mee te rijden, niet om maar te kijken inderdaad. En afspoelen kan ik gewoon gelijk doen als ik thuis kom.

Zal ik hem dan nog (deels) inspuiten met bepaalde bescherming?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
fdees schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:27:
[...]

Dit is momenteel een van de beste afbeelding, die ik heb. Vergeten om er buiten een paar te maken en niet mijn fototoestel mee.

[Afbeelding: Triumph Scrambler 1200 XE]

@lolgast @wimmel_1 graag toevoegen aan het startoverzicht.

Zeeland, Triumph Scrambler 1200XE, 2019
Gefeliciteerd, mooie motor!
Heb exact die motor nog zitten bekijken vorige week. Twijfelde of ik niet nog eens beter moest kijken, maar dat hoeft dus al niet meer :P

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Tankiej schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:01:
[...]

Gefeliciteerd, mooie motor!
Heb exact die motor nog zitten bekijken vorige week. Twijfelde of ik niet nog eens beter moest kijken, maar dat hoeft dus al niet meer :P
Dank je, voor het niet beter kijken ;) .

Maar nee, het is echt een hele fijne motor.Na 5 minuten in de proefrit wist ik dat deze motor het voor mij was. Waar ik soms nog bij mijn lesmotor (MT-07) zaken niet soepel gingen, was ik hier direct op weg en het voelde direct vertrouwd en ontspannen en dat is wel zo een fijn gevoel.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

VidaR-9 schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:58:
Zal ik hem dan nog (deels) inspuiten met bepaalde bescherming?
Ik heb daar onlangs een review van gevonden: https://www.motor.nl/producten/pekel-proef-corrosiemiddelen/

Maar je weet ook weer niet hoe goed die tests zijn uitgevoerd, wat het spul verder met je materiaal doet en hoe neutraal die reviews zijn.

Lezen en beslissen op eigen risico dus.

Ik neem ook aan dat een wax-achtige spray niet echt werkt op je uitlaat, waar pekel mijns inziens toch het meeste schade doet (mijn FZS600 had waar de vier uitlaten bij elkaar komen een gat ter grootte van een flippo [of golfbal voor de jongeren :+ ]...) maar dat dat binnen een paar minuten al verdampt of erger.

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 22-12-2019 18:19 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
fdees schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:01:
[...]

Dank je, voor het niet beter kijken ;) .

Maar nee, het is echt een hele fijne motor.Na 5 minuten in de proefrit wist ik dat deze motor het voor mij was. Waar ik soms nog bij mijn lesmotor (MT-07) zaken niet soepel gingen, was ik hier direct op weg en het voelde direct vertrouwd en ontspannen en dat is wel zo een fijn gevoel.
Ik had hem hoogstwaarschijnlijk toch nog niet gekocht, maar eentje zo dichtbij was wel makkelijk :+

Planning is om eerste helft volgend jaar iets anders te hebben. Ergens begin lente maar opzoek naar eentje om een proefrit te doen, ben wel benieuwd hoe het rijdt :D

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CodeCaster schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:16:
[...]

Ik heb daar onlangs een review van gevonden: https://www.motor.nl/producten/pekel-proef-corrosiemiddelen/

Maar je weet ook weer niet hoe goed die tests zijn uitgevoerd, wat het spul verder met je materiaal doet en hoe neutraal die reviews zijn.

Lezen en beslissen op eigen risico dus.

Ik neem ook aan dat een wax-achtige spray niet echt werkt op je uitlaat, waar pekel mijns inziens toch het meeste schade doet (mijn FZS600 had waar de vier uitlaten bij elkaar komen een gat ter grootte van een flippo [of golfbal voor de jongeren :+ ]...) maar dat dat binnen een paar minuten al verdampt of erger.
Weet niet welk jaar Fazer je had, maar de eerste jaren stonden bekend om de zeer matige kwaliteit van de uitlaat. Uitlaten roesten meestal van binnenuit: vocht uit de uitlaatgassen tast metalen aan. Later is Yamaha pas overgegaan op RVS uitlaten en die zijn en blijven gewoon goed.

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-01 08:30
Grote kans dat bij een fazer direct in de knik bij de aansluiting bij het blok ook al doorgerot was.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:52:
@Joopieboy ook...wel...heel...dik... en sportiever inlusief alle gadgets die de gs ook heeft.

[Afbeelding]

Hier is de hypotheek zo goed als rond. Dan kan ik eens naar de BMW dealer gaan.
Zijn meer jongens die ik ken, en ook iemand die @DrivinUCrazy kent, ex circuit en ex ss rijders die op zo een ding zijn overgestapt voor het 'comfort' en de rechte zit en verder gewoon hetzelfde zijn blijven rijden. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:26:
[...]

Zijn meer jongens die ik ken, en ook iemand die @DrivinUCrazy kent, ex circuit en ex ss rijders die op zo een ding zijn overgestapt voor het 'comfort' en de rechte zit en verder gewoon hetzelfde zijn blijven rijden. :+
Ja ik snap het echt. Fucking vet ding. _/-\o_

• DrivinUCrazy
Klopt, plus de eenvoudigere mogelijkheden om wat bagage mee te nemen. Die wat ik ken heeft de ECU opnieuw laten flashen en een ander uitlaatsysteem, ik meen te weten dat die nu 180 pk heeft ten opzichte van de standaard 160? (diep graven in mijn geheugen, kan er wat naast zitten)

Op die manier kan hij ook relaxt naar een bestemming in Europa rijden, daar knallen, en weer relaxt terug. Hij is ook vrij groot, en zo'n apparaat is dan tenminste weer in verhouding. :P

Wat wel grappig is, hij gaat ook ieder jaar met zijn pa een weekje weg. Dan moet hij dus echt een zen-tempo rijden. Die motor weet dan niet wat hem gebeurt, en zuipt meer dan tijdens het knallen.
Dat heb ik met die van mij ook meegemaakt, zo zuinig als tijdens het weekendje schwarzwald afgelopen jaar heb ik nog nooit gereden

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tylen

Tylen

DrivinUCrazy schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:01:
Klopt, plus de eenvoudigere mogelijkheden om wat bagage mee te nemen. Die wat ik ken heeft de ECU opnieuw laten flashen en een ander uitlaatsysteem, ik meen te weten dat die nu 180 pk heeft ten opzichte van de standaard 160? (diep graven in mijn geheugen, kan er wat naast zitten)

Op die manier kan hij ook relaxt naar een bestemming in Europa rijden, daar knallen, en weer relaxt terug. Hij is ook vrij groot, en zo'n apparaat is dan tenminste weer in verhouding. :P

Wat wel grappig is, hij gaat ook ieder jaar met zijn pa een weekje weg. Dan moet hij dus echt een zen-tempo rijden. Die motor weet dan niet wat hem gebeurt, en zuipt meer dan tijdens het knallen.
Dat heb ik met die van mij ook meegemaakt, zo zuinig als tijdens het weekendje schwarzwald afgelopen jaar heb ik nog nooit gereden
Top. Ja ecu flash moet er er dan ook op. En alleen een koffer voor helm/kleren. 8) Wordt voor mij woon/werk om zo de kosten te drukken. (Huidige auto zuipt 1:11 en files worden irritant).

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-01 14:37
Heerlijk die kerstvakantie d:)b

Lekker rustig op de weg op werkdagen :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:57:
[...]

Top. Ja ecu flash moet er er dan ook op. En alleen een koffer voor helm/kleren. 8) Wordt voor mij woon/werk om zo de kosten te drukken. (Huidige auto zuipt 1:11 en files worden irritant).
Je kan ook eens van die linkse baan afblijven en rustig met het verkeer mee in plaats van als een echte leaseridder standje plankgas en noodrem lopen jagen. :+

But then, what's the fun in that :P

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:05:
[...]

Je kan ook eens van die linkse baan afblijven en rustig met het verkeer mee in plaats van als een echte leaseridder standje plankgas en noodrem lopen jagen. :+

But then, what's the fun in that :P
Ik heb geen leasebak he 8)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

O nvm dan, gewone bmw rijder dus 8) Ook bespaard op de optie van het knipperlicht?

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:07:
O nvm dan, gewone bmw rijder dus 8) Ook bespaard op de optie van het knipperlicht?
Ik ben de enige die hem overdreven gebruikt vrees ik. Maar officieel ben ik audi rijder he ;). Bmw was even voor nood omdat ik een auto nodig had.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:51

botoo

💀 too old to die young

Audi, de 'alleen op de wereld' bestuurders :P

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-01 14:44

Naboo

#WINNING!! DUH!

Paar weken terug wezen kijken bij een motor die op nummer 1 van mijn lijstje staat. Kon helaas niet proefrijden omdat ik het roze papiertje nog niet had ontvangen van de gemeente, maar man, man, man, wat is de Kawasaki Z900 RS toch een beauty! O+

Uiteraard gaan we er nog een ritje op maken, maar met het huidige weer heb ik daar niet heel veel zin in _O-

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
@Naboo ik las diagonaal iets over een roze Kawasaki Z900RS :+

Maar ja, je hebt gelijk, mooie motor... zeker delen als je zover bent O+ (ik ben fan van de oranje-bruine versie)

• DrivinUCrazy
'Delen' als in iedereen een stukje er mee laten rijden? :o

@Naboo Wat is er mis met het huidige weer? Koud is het in ieder geval niet. Je hoeft niet zelf te poetsen, dus laat maar smerig worden. :+

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:05:
[...]

Ook rechterbaan hobbelen heeft zijn limieten, tegenwoordig is het (vooral op de A27 voor mij een dingetje) gewoon simpelweg te druk, het staat gewoon muurvast. Dus ik mis de auto meestal niet.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dryhte schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:39:

Maar ja, je hebt gelijk, mooie motor... zeker delen als je zover bent O+ (ik ben fan van de oranje-bruine versie)
Vrienden van me hebben de legergroene.. dat heeft toch ook wel wat.

I have stability. The ability to stab.

• A13X
  • Laatst online: 13:57

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:55:
[...]

Ook rechterbaan hobbelen heeft zijn limieten, tegenwoordig is het (vooral op de A27 voor mij een dingetje) gewoon simpelweg te druk, het staat gewoon muurvast. Dus ik mis de auto meestal niet.
Auto's raken is wel een dure hobby hoor :+

Awesome

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

botoo schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:20:
Alleen op de wereld? Waarom zie ik die ringen dan zo vaak in mijn binnenspiegel. :+

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:17:
[...]

Alleen op de wereld? Waarom zie ik die ringen dan zo vaak in mijn binnenspiegel. :+
Omdat je rijdt als een oud wijf? O-)

Awesome

• DrivinUCrazy
Als je een binnenspiegel hebt rij je niet genoeg motor.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:21:
[...]

Omdat je rijdt als een oud wijf? O-)
Dat is omdat er van die stilvallende Punto's voor mij zitten ;)

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-01 17:17
noes schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:57:
[...]

De proefles die ik destijds heb gedaan was zowel AVB als AVD, dus beheersing en verkeer. In totaal iets van 3u op de motor gezeten, in de ijzige kou! Maar het was wel genieten :Y

Over upgrades gesproken, heb vandaag LED verlichting gemonteerd op de RT.

Hier verschil LED en Halogeen (linkerlamp nu LED):
[Afbeelding]

Gemonteerd en brandend:
[Afbeelding]

En zo zit dat dan allemaal in de koplampbehuizing gepropt:
[Afbeelding]

Er zit namelijk een koellichaam bij, zodat een fan niet nodig is / zou moeten zijn. Deze kan je zelf vormen en daardoor in je lamp behuizing passen.

Zo is ie origineel:
[Afbeelding]

En zo zit ie erin, zonder de kabel enz erbij:
[Afbeelding]

Geen moeilijke klus om uit te voeren, maar het is wel een heel gehannes. Ik was begonnen met de linkerlamp, en die bleek verreweg het makkelijkst te zijn omdat mijn rechterhand er goed bij kon komen. De rechter koplamp heb ik vrijwel allemaal met links moeten doen... en daar is mijn motoriek toch wat minder. Ook zit daar een kabeltje iets meer in de weg (die grijs/bruine op de laatste foto). Dus om die goed te doen heb ik de spiegel en het kapje voor de spiegel weggehaald, dan heb je een beetje zicht op wat je doet. Andere pro tip: foto's maken met je telefoon, dan kan je zien wat de situatie is :+

Eindresultaat:
[Afbeelding]

De stadslichtjes had ik al eerder witte LEDs in gestoken. Op de foto lijken ze wat blauwer, in het echt is het bijna dezelfde tint. Ik vind het goed zo :Y

Ik heb nog wel een neon-gele folie gekocht om over de koplampen te plakken, maar daar twijfel ik toch wel over:

Folie voor brandende koplampen (op de foto lijkt het meer groen dan geel, in het echt is het vooral geel).
[Afbeelding]
Hoe bevallen de nieuwe LED's tot nu toe?
Ik overweeg ook een ombouw naar LED, dat setje dat jij gebruikt hebt ziet er wel goed uit.
Hoe heb je dat gedaan met groot/dim licht? Meer/minder lumen ofzo?

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:25:
[...]

Tsja dat die ervoor zitten en jij er niet voorbij komt zegt toch wel weer genoeg :+

Awesome

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:17:
[...]

Omdat je dan te langzaam op de linkerbaan rijdt. Opzouten.

• HTT-Thalan
Tylen schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:46:
[...]

Omdat je dan te langzaam op de linkerbaan rijdt. Opzouten.
Nou, dat is een rekbaar begrip natuurlijk. Kidding aside heb ik dus best vaak mensen in mijn spiegel hangen (soms zo dichtbij dat ik de verlichting niet eens meer zie) terwijl ik met 110@100 een vrachtwagen inhaal. En dan knipperen, gebaren en soms toeteren dat ik 'verdomme aan de kant moet gaan'. Zaterdag nog een ouwe lul in een X6 met exact deze combinatie van factoren. Ik snap niet waar ze zich druk om maken, als je wilt dat iedereen weet hoe belangrijk je bent moet je een paar blauwe lampen op je dak zetten. Niet dat ik moeite heb met te hard rijden, maar als ik daar vandaag eens geen zin in heb ga ik me zeker niet door iemand op laten jagen om dat wel te doen, zeker niet als ik niks verkeerd doe.

Gaat nog leuk worden in Maart, dan hebben we er gelijk enkele tienduizenden gefrustreerde weggebruikers bij :P.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-12-2019 14:50 ]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
HTT-Thalan schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:49:
[...]

Nou, dat is een rekbaar begrip natuurlijk. Kidding aside heb ik dus best vaak mensen in mijn spiegel hangen (soms zo dichtbij dat ik de verlichting niet eens meer zie) terwijl ik met 110@100 een vrachtwagen inhaal. En dan knipperen, gebaren en soms toeteren dat ik 'verdomme aan de kant moet gaan'. Zaterdag nog een ouwe lul in een X6 met exact deze combinatie van factoren. Ik snap niet waar ze zich druk om maken, als je wilt dat iedereen weet hoe belangrijk je bent moet je een paar blauwe lampen op je dak zetten. Niet dat ik moeite heb met te hard rijden, maar als ik daar vandaag eens geen zin in heb ga ik me zeker niet door iemand op laten jagen om dat wel te doen, zeker niet als ik niks verkeerd doe.

Gaat nog leuk worden in Maart, dan hebben we er gelijk enkele tienduizenden gefrustreerde weggebruikers bij :P.
brake check? ;)

• Tylen

Tylen

Brake check = poging tot doodslag.

Zou ik niet doen als ik jou was.

• HTT-Thalan
Ja. Niet dus :P. Het meest passief-aggressieve dat ik soms doe is net een halve seconde langzamer naar rechts bewegen. Niet genoeg om het overige verkeer te hinderen, maar wel genoeg dat de persoon in mijn bumper opnieuw in moet houden (want die geven natuurlijk al plankgas zodra jij richting aangeeft en naar rechts beweegt). Nog steeds hartstikke fout natuurlijk, want je speelt voor eigen rechtertje, maar als niemand terugdrukt op zulke bullies leren ze het natuurlijk nooit af.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-12-2019 14:58 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:04
Joopieboy schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:25:
[...]

If directed @ me:
Hee dat is al lang geleden.. en voor dat stil vallen had ik ongevraagde hulp van iemand die in slaap viel terwijl ik haar inhaalde..
Omdat ze vervolgens rechts de berm in schoot, over corrigerend aan haar stuur naar links trok waardoor haar Yaris zich in mijn Punto boorde..
Viel ik wel redelijk stil ja ;(

If not for me...
Move along nothing to see here :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-01 14:44

Naboo

#WINNING!! DUH!

Dryhte schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:39:

Klopt, die kleurstelling is ook mijn favoriet :Y

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:13:
[...]

If directed @ me:
Hee dat is al lang geleden.. en voor dat stil vallen had ik ongevraagde hulp van iemand die in slaap viel terwijl ik haar inhaalde..
Omdat ze vervolgens rechts de berm in schoot, over corrigerend aan haar stuur naar links trok waardoor haar Yaris zich in mijn Punto boorde..
Viel ik wel redelijk stil ja ;(

If not for me...
Move along nothing to see here :o
O lol dan rijden jij en @Raym09 allebei een Punto, gaaf. :+ Mooi verhaal ook. :X Jij niks eraan over gehouden?

• Bommes
Joopieboy schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:05:
[...]

O lol dan rijden jij en @Raym09 allebei een Punto, gaaf. :+ Mooi verhaal ook. :X Jij niks eraan over gehouden?
Ik reed in een Punto, verleden tijd sinds die ochtend >:)
Ik zelf niets aan overgehouden, afgezien van een negatief saldo wat betreft dagwaarde uitkering ... :X
Ik had die auto pas net 1 week waarbij ik wist dat ik wat te veel had betaald.
1 week later totalloss met uitkering dagwaarde was wel zuur.

Volgens mij poste jij die zelfde dag een nieuwsbericht van een file op de A50 waar je in had gestaan... Daar stond ik toen vooraan zeg maar :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:05:
[...]

Bommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:42:
* Bommes is blij dat hij vandaag niet op de motor naar zijn werk is gegaan:

[Afbeelding]

Net 3 weken geleden gekocht om de echt slecht weer dagen als vervoer te kunnen gebruiken, en voor boodschappen en zo.
Moest vanmiddag naar een klant toe dus vandaag met de auto.
Schijn rechts voor me rijd een vroutje dat richting vluchtstrook slingert, de berm in gaat met haar rechter wielen.
Corrigeert en vol naar links hoekt tegen mij aan.
Persoonlijk geen letswel gelukkig
@Bommes Je had er zelfs nog een post over gemaakt

Awesome

• Bommes
@Raym09 en ik zie dat ik nu wat overdrijf met 1 week in bezit.. :P :o

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:48:
@Raym09 en ik zie dat ik nu wat overdrijf met 1 week in bezit.. :P :o
Was nieuwsgierig maar hij rijd nog wel steeds rond, is weer opgelapt en in december 2017 weer gerepareerd te koop gezet.

Kenteken check

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 23-12-2019 16:50 ]

Awesome

• Bommes
Raym09 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:50:
[...]

Was nieuwsgierig maar hij rijd nog wel steeds rond, is weer opgelapt en in december 2017 weer gerepareerd te koop gezet.
Wow dat meen je niet..
Niet dat de schade nou zo heftig was maar rechtsvoor was het chassis ook aardig verbogen. Dat was zonder richtwerk niet goed te krijgen.
Bijzonder dat ze voor zo een incourante auto toch nog dat soort kosten investeren.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waarom denk je dat zoveel duitse auto's die daar afgekeurd worden hier gewoon op kenteken komen?
Maar idd, dat bericht was het dus ja, die heb ik wel voorbij zien komen idd. :)

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:33
Iemand een suggestie om eerste week april heeh te gaan op de motor ?
Alpen lijken mij nkg te koud ?

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

wd200 schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:16:
Iemand een suggestie om eerste week april heeh te gaan op de motor ?
Alpen lijken mij nkg te koud ?
Anders doe je wat minder moeite en ga je naar Alphen

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:20:
Ik heb onlangs een paar maanden met een BMW 1-Serie M-Sport 'moeten' rijden en dát wat me met een VW Golf GTD of Scirocco 2.0TSi nóóit lukte is me met dat 'ding' de eerste dag wél gelukt....

Voor de mensen welke de weg in Eindhoven kennen en de weg van de 'Berenkuil' naar de Kennedylaan (O.L.V. laan) vaker rijden. Die weg staat in de spits altijd vol op de rechterbaan omdat bijna al het verkeer rechtsaf de Kennedylaan op wil over één rijbaan.... terwijl er ter-hoogte van de eigenlijke afslag ruimte genoeg komt om nog in te voegen.

Kom je daar met een simpele BMW aan.... Trekken ze 'alle' gaten waar je eventueel in had kunnen voegen (mét of zonder richting aan te geven) gewoon voor je neus dicht. Gevolg: je mag 200 Mtr. óver de kruising dwars door een woonwijk je verloren tijd alsnog goed gaan maken :9

• sypie
  • Niet online
@wimmel_1 Dit is toch het motor topic? Volgens maakt VW geen tweewielers. Dat zou betekenen dat je naar Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 zou moeten. Omdat je zo'n aardige vent bent laten we je hier maar even raaskallen over die malle vierwielers...

Wie reed er tijdens de Tweakers motorrit op een grote Triumph? Het was één van de 2 mannen met wie ik vanaf Hoenderloo naar de startplaats ben gereden. Ik was op zoek naar het type Triumph wat hij reed. Daar was ik destijds wel van onder de indruk.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sypie schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:20:
@wimmel_1 Dit is toch het motor topic? Volgens maakt VW geen tweewielers. Dat zou betekenen dat je naar Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 zou moeten. Omdat je zo'n aardige vent bent laten we je hier maar even raaskallen over die malle vierwielers...

Wie reed er tijdens de Tweakers motorrit op een grote Triumph? Het was één van de 2 mannen met wie ik vanaf Hoenderloo naar de startplaats ben gereden. Ik was op zoek naar het type Triumph wat hij reed. Daar was ik destijds wel van onder de indruk.
Mis ik daar nu spontaan inééns iemand in 't 'overzicht' van de OP hier..... :*)

Ducati ... Da's van VW :9

• sypie
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:22:
[...]
Mis ik daar nu spontaan inééns iemand in 't 'overzicht' van de OP hier..... :*)
Ducati ... Da's van VW :9
Het zou best eens @BvZwolle kunnen zijn geweest... Maar zeker weten doe ik het niet.

En nee, Ducati kan nooit van VW zijn. VW's zijn veel stiller dan die rammelbakken van Ducati.

• A13X

A13X

Dude

sypie schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:20:

Ik denk dat je @etwintje bedoeld :)

Triumph Trophy meen ik

Awesome

• sypie
  • Niet online
Ja, net even in het vorige deel zitten koekeloeren. Het zoekt een heel stuk makkelijker met een naam er bij. Het gaat inderdaad om een Trophy. Wat ik van Google terug krijg wanneer ik daar naar zoek is verschillend. Volgens mij heeft hij een SE 1200, als ik het zo gelezen heb.

Toch eens kijken of dat een waardige opvolger is om voor te sparen :D

• BvZwolle
  • Laatst online: 12:54
sypie schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:49:
[...]

Ja, net even in het vorige deel zitten koekeloeren. Het zoekt een heel stuk makkelijker met een naam er bij. Het gaat inderdaad om een Trophy. Wat ik van Google terug krijg wanneer ik daar naar zoek is verschillend. Volgens mij heeft hij een SE 1200, als ik het zo gelezen heb.

Toch eens kijken of dat een waardige opvolger is om voor te sparen :D
Is een topding. Optisch misschien iets minder dan een RT, maar alle opties en de cardan icm de 3-cilinder is geweldig! (tip: kijk in België. Ik kan je eventueel helpen..)
sypie schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:32:
[...]

Het zou best eens @BvZwolle kunnen zijn geweest... Maar zeker weten doe ik het niet.

En nee, Ducati kan nooit van VW zijn. VW's zijn veel stiller dan die rammelbakken van Ducati.
Nope, ik sta er nog in en ik heb nog geen Tweakerstocht meegereden.

[ Voor 46% gewijzigd door BvZwolle op 23-12-2019 23:06 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.