Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.745 views

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
kneusteun schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:48:
[...]

Ah kijk, dat is herkenbaar.
Haal je dan niet even de accu eruit?
Ik doe dat altijd wel even voordat ze voor langere tijd de garage in gaan (vanaf een maand of langer).
Dat was ik van plan (niet de accu eruit, de accu aan de druppellader, nu ik toch stroom heb in de garage om de Energica op te laden), maar 't was er nog niet van gekomen.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:38
Ik vind dat altijd wel mooi dat je motor altijd je "vriend" is en als er dan een nieuwe komt dan schuif je hem best gemakkelijk opzij ;)
Of ben ik de enige die wel eens stiekem een klopje op de tank geeft?

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
M14 schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:01:
[...]

Ik zou niet weten waarom. Voor zo ver ik weet is er geen specifieke regelgeving voor. Maar, als je me kunt overtuigen met wat bronnen, ik ben benieuwd :).
Niet dat ik me er iets van aan ga trekken :+
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=10681

Artikel 5 dus.

I have stability. The ability to stab.

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:57
Eén van de redeneringen daar vind ik wel mooi:

"De juridische basis zoals die bij mijn weten toen verteld werd was artikel 5.
De redenering was dat je met zo'n donker vizier, PLUS regen in de duisternis nooit een fietser zonder verlichting gewaar kunt worden."

Artikel 5 omdat je een fietser zonder licht niet kan zien. Ik zou dan toch echt de fietser bekeuren :+

• Dryhte
kneusteun schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:53:
Ik vind dat altijd wel mooi dat je motor altijd je "vriend" is en als er dan een nieuwe komt dan schuif je hem best gemakkelijk opzij ;)
Ik beschouw het als seriële monogamie ;)

• SmurfLink
  • Niet online
bleufred1 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:04:
[...]

De redenering was dat je met zo'n donker vizier, PLUS regen in de duisternis nooit een fietser zonder verlichting gewaar kunt worden."

Artikel 5 omdat je een fietser zonder licht niet kan zien. Ik zou dan toch echt de fietser bekeuren :+
En verderop dat het is uitgeschreven omdat iemand met zo'n vizier in het donker een voetganger omvergereden heeft. :/

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-01 14:40
Dryhte schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:05:
[...]

Ik beschouw het als seriële monogamie ;)
Saai hoor, maar een tegelijk. Mijn motoren doen gezellig aan polygamie *O*

@Dryhte hm, wat doen ze bij een 1000km beurt bij zo'n Energica? Verse olie na het inrijden zoals bij een ICE lijkt me niet echt van toepassing :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• bleufred1
SmurfLink schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:08:
[...]

En verderop dat het is uitgeschreven omdat iemand met zo'n vizier in het donker een voetganger omvergereden heeft. :/
Moest die voetganger ook niet op de weg lopen :D

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

Chakotay schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:13:
[...]

Saai hoor, maar een tegelijk. Mijn motoren doen gezellig aan polygamie *O*

@Dryhte hm, wat doen ze bij een 1000km beurt bij zo'n Energica? Verse olie na het inrijden zoals bij een ICE lijkt me niet echt van toepassing :P
De stekker polijsten :+

XBL: DonFrans

• Dryhte
@SmurfLink Een voetganger heeft geen verlichting. Een hond ook niet, en een willekeurig object dat op straat ligt meestal ook niet.

Ik zou het zelf totaal niet zien zitten om iets voor m'n ogen te hebben dat het zicht nog meer belemmert dan regen en donker zelf al doen...

Levensgevaarlijk lijkt me dat.

@Chakotay alles inspecteren, smeren en uitlezen, en de transmissie olie vervangen. En alle moertjes nog eens vastdraaien, 't is wel een Italiaan he.

[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 17-12-2019 09:25 ]

• SmurfLink
  • Niet online
bleufred1 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:14:
[...]

Moest die voetganger ook niet op de weg lopen :D
Tja, als er een zebrapad is lopen er voetgangers...

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
De motor staat hier in principe in de winterstand, maar ik denk dat ik morgen toch even een rondje ga doen. Heb om 11 uur een afspraak 35km verderop en het ziet ernaar uit dat het mooi weer wordt en de pekel is inmiddels ook wel weggespo. :*)

Zo ook even dealer contacten of de 1.000 beurt morgenmiddag mogelijk is, dan is dat ook weer gebeurd.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Het ligt denk ik ook wel aan de type tint, met mijn shark helm kon ik prima zien in het donker omdat het vizier van zichzelf niet zo donker was. Die van mijn hjc lijkt minder donker maar daar zie ik echt geen k*t door als het ook maar iets donker word

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:12

Secsytime

Automagisch

bleufred1 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:04:
[...]

Als bestuurder van een gemotoriseerd voertuig heb je meer verantwoordelijkheid dan een ongemotoriseerde verkeersdeelnemer. Ik ben erg blij met de bescherming van fietsers en voetgangers in het verkeer.

Wil jij je sneller vervoeren, prima, brengt wel extra verantwoordelijkheid met zich mee.

Vind dan ook dat je een totale idioot bent als je met een donker vizier in het donker rijdt. Ja, erg "stoer", tot je iemand dood rijdt.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 07:32:
[...]

verschilt misschien per model dan, staat bij nergens en ook niet op de websites waar je hem kan bestellen.
Dat staat meestal niet bij de shop vermeld, maar het staat vast en zeker wel op het vizier zelf. Ik heb ook zo'n blauw iridium vizier voor de echt felle zomerdagen, waar het ook vermeld staat.
Maar omdat ik ook nog wel eens in de schemering vertrek of thuis kom heb ik dat vizier dit jaar nog niet 1 keer gebruikt. Ik ga niet met 2 vizieren slepen.

Sterker nog, ik heb een kunststof koplampbeschermer op de motor zitten waar op staat "for offroad use only". Dit zou voetgangers immers kunnen verwonden bij een aanrijding. Nee, een motor van >250 kg koppen zal veel minder schade opleveren. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Willem30 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:26:
Net op de motor onderweg naar het werk vond ik het buiten een soort van warm met 10 graden buitentemperatuur. :+
Morgen ook maar de motor eens van stal halen. Het wordt prima weer, met kans op boerenprotesten :+ Dan is de motor toch wat flexibeler.
Sinds de BMW er is staat de Capo onder een hoes in de tuin. Voel mij af en toe best schuldig als ik hem zo zie staan :/

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:28:
[...]

Dat staat meestal niet bij de shop vermeld, maar het staat vast en zeker wel op het vizier zelf. Ik heb ook zo'n blauw iridium vizier voor de echt felle zomerdagen, waar het ook vermeld staat.
Maar omdat ik ook nog wel eens in de schemering vertrek of thuis kom heb ik dat vizier dit jaar nog niet 1 keer gebruikt. Ik ga niet met 2 vizieren slepen.

Sterker nog, ik heb een kunststof koplampbeschermer op de motor zitten waar op staat "for offroad use only". Dit zou voetgangers immers kunnen verwonden bij een aanrijding. Nee, een motor van >250 kg koppen zal veel minder schade opleveren. 8)7
Denk dat het eerder niet aan de eisen voldoet m.b.t. breken (scherpe onderdelen), waardoor het waarschijnlijk gevaarlijk wordt. Maar de vraag is, moet een voetganger ervoor betalen (met erger letsel) omdat jij erop bespaart?

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:28:
[...]

Ik ben het eens met je stelling dat we als bestuurders van gemotoriseerde voertuigen meer verantwoordelijkheid dragen. Tegelijkertijd vind ik de bescherming van fietsers en voetgangers vaak te ver gaan, zoals dus het genoemde "fietser zonder licht". Het is gewoon levensgevaarlijk, en als bestuurder van een motor/auto kun je er gewoon 0,0 aan doen dat zij geen licht dragen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

LankHoar schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:41:
[...]

Ik ben het eens met je stelling dat we als bestuurders van gemotoriseerde voertuigen meer verantwoordelijkheid dragen. Tegelijkertijd vind ik de bescherming van fietsers en voetgangers vaak te ver gaan, zoals dus het genoemde "fietser zonder licht". Het is gewoon levensgevaarlijk, en als bestuurder van een motor/auto kun je er gewoon 0,0 aan doen dat zij geen licht dragen.
Je snelheid aanpassen en opletten?

Binnen de bebouwde kom mag je toch vaak maar 50, dus dan zou dit geen probleem moeten zijn. Buiten de bebouwde kom in het donker gewoon met groot licht rijden?

• Waaj
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:55:
[...]

Denk dat het eerder niet aan de eisen voldoet m.b.t. breken (scherpe onderdelen), waardoor het waarschijnlijk gevaarlijk wordt. Maar de vraag is, moet een voetganger ervoor betalen (met erger letsel) omdat jij erop bespaart?
Ik denk dat het probleem voor dit soort onderdelen voornamelijk is dat ze helemaal niet ter keuring zijn aangeboden. Een keuring kost geld, de marges zijn klein (kleine oplage, consument wil zo min mogelijk betalen), dus de fabrikant / leverancier kiest ervoor het niet te laten keuren. Dat wil niet zeggen dat het niet aan de eisen zou voldoen als het wel gekeurd wordt.
Secsytime schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:55:
[...]

Buiten de bebouwde kom in het donker gewoon met groot licht rijden?
En tegenliggers verblinden?

[edit] Ik zit me te bedenken, als je met een donker vizier bij tegenliggers met gewoon licht rijdt dat je iemand die langs de kant van de weg loopt / fietst waarschijnlijk niet zal zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Waaj op 17-12-2019 12:11 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Waaj schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat het probleem voor dit soort onderdelen voornamelijk is dat ze helemaal niet ter keuring zijn aangeboden. Een keuring kost geld, de marges zijn klein (kleine oplage, consument wil zo min mogelijk betalen), dus de fabrikant / leverancier kiest ervoor het niet te laten keuren. Dat wil niet zeggen dat het niet aan de eisen zou voldoen als het wel gekeurd wordt.

[...]

En tegenliggers verblinden?

[edit] Ik zit me te bedenken, als je met een donker vizier bij tegenliggers met gewoon licht rijdt dat je iemand die langs de kant van de weg loopt / fietst waarschijnlijk niet zal zien.
Niet iedereen woont in de randstad, tegenliggers heb ik buiten de bebouwde kom meestal geen last van :+ :+

• bleufred1
Secsytime schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:15:
[...]

Niet iedereen woont in de randstad, tegenliggers heb ik buiten de bebouwde kom meestal geen last van :+ :+
Dan heb je daar toch ook geen last van fietsers zonder licht? :+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

bleufred1 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:05:
[...]

Dan heb je daar toch ook geen last van fietsers zonder licht? :+
Nou, fietsers op de snelweg is wel een dingetje soms... :+
Tijdje terug nog eentje gespot. Nooit eerder de carkit in m'n auto gebruikt, dus het duurde even voordat ik het voor elkaar had om 112 te bellen. En tegen die tijd was het blijkbaar al gemeld en waren de hulpdiensten al bijna ter plaatse.

Painting a picture: snelweg in het buitengebied, geen verlichting langs de weg, rond middernacht en weinig verkeer op de weg.
Fietser op de vluchtstrook, gekleed in zwart (of iig donkere kleding), geen verlichting maar gelukkig nog wel een reflector achterop.
Da's best schrikken als je met 130kmh langs komt blaffen en die fietser pas meters er voor kan zien.

[ Voor 27% gewijzigd door McKaamos op 17-12-2019 13:23 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:05

Destruction

(ex-)Automonteur

LankHoar schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:41:
[...]

Dit dus. Wat mij betreft moet er gesneden worden in die status van beschermde diersoort voor fietsers. Kinderen extra beschermen, prima. Dat begrijpt iedereen. Maar vanaf 12 a 13 jaar hoort iedereen toch wel een beetje te snappen hoe het werkt.

Wettelijk is het nu zo geregeld, picture this: Jij rijdt in de BBK met je auto, richting een stadscentrum passeer je een parkeergarage. Op het dak van die parkeergarage sta ik, met mijn fiets. Ik smijt mijn fiets naar beneden, en die komt op jouw motorkap terecht. Jij bent aansprakelijk en moet alle schade aan mij vergoeden 8)7

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een vallende fiets is/heeft geen bestuurder, dus nogal een belachelijk slecht voorbeeld @Destruction

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 17-12-2019 13:50 ]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:57
Dat niet, maar soms baal ik dat ik de Tiger 1050 heb weggedaan en nu op een veel fijnere Explorer rijd.
Waarom...? Geen idee, misschien omdat we 3 jaar lang hele vette avonturen in Italië, Frankrijk, Slovenië, Kroatië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland hebben gehad. :'(

• Frans92

Frans92

VFR800

Osiris schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:50:
Een vallende fiets is/heeft geen bestuurder, dus nogal een belachelijk slecht voorbeeld @Destruction
Tenzij er nog een bestuurder op de vallende fiets zit.

Maar ik denk eerder dat dit voorbeeld zal vallen onder vernieling.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Osiris schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:50:
Uiteraard heb ik lichtelijk overdreven :P

Neemt niet weg dat je als fietser aanrijdingen kunt veroorzaken, 100% bewust, en er toch op kunt rekenen dat de verzekeraar van die automobilist je schade volledig zal vergoeden.

Wat je dan krijgt zijn fietsers die geen richting aangeven, niet kijken (bij voorkeur wél op de telefoon), en bij duisternis zonder licht. Het hoeft ook allemaal niet, want bij een aanrijding krijgen ze toch wel gelijk. Zich niet beseffende dat je niets aan je gelijk hebt, als je gewond op straat ligt. Of erger...

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Destruction schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:48:
[...]

Dit dus. Wat mij betreft moet er gesneden worden in die status van beschermde diersoort voor fietsers. Kinderen extra beschermen, prima. Dat begrijpt iedereen. Maar vanaf 12 a 13 jaar hoort iedereen toch wel een beetje te snappen hoe het werkt.

Wettelijk is het nu zo geregeld, picture this: Jij rijdt in de BBK met je auto, richting een stadscentrum passeer je een parkeergarage. Op het dak van die parkeergarage sta ik, met mijn fiets. Ik smijt mijn fiets naar beneden, en die komt op jouw motorkap terecht. Jij bent aansprakelijk en moet alle schade aan mij vergoeden 8)7
Je moet geen onzin gaan lopen verkondigen.

De aansprakelijkheid wordt anders als er nalatigheid of opzet in het spel is.

Vergeet niet, jij wilt je sneller verplaatsen, dus jij hebt extra verantwoordelijkheid. Je bestuurt immers een voertuig dat is gemotoriseerd. Wil je dit niet, prima, ga dan fietsen. :+

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Secsytime schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:59:
[...]

Je moet geen onzin gaan lopen verkondigen.
Zie de post boven je ;) Natuurlijk is het een absurd voorbeeld, bewust. Zo hoefde ik m'n post niet af te sluiten met /rant. :P
Vergeet niet, jij wilt je sneller verplaatsen, dus jij hebt extra verantwoordelijkheid. Je bestuurt immers een voertuig dat is gemotoriseerd. Wil je dit niet, prima, ga dan fietsen. :+
Prima dat er aan mij, als opgeleid bestuurder van motorvoertuigen, wat meer eisen worden gesteld. Maar de uitwas daarvan is ook duidelijk. Als fietser heb je eigenlijk geen enkele reden om je aan de regels te houden. De pakkans is veel te klein, bij een aanrijding wordt je schade toch wel vergoed. De meeste fietsers beseffen zich (itt ons motorrijders) niet dat boem niet alleen ho, maar ook al snel letsel kan betekenen.

Ik fiets overigens dagelijks ;) Maar met dezelfde blik als op de motor. Ik ga er vanuit dat men mij niet ziet. En dan heb ik werkende verlichting. En een set extra lampen bij me, voor het geval m'n licht faalt. I kid you not. Behalve dan met m'n fiets van het dak gooi verhaal, dat was semi serieus.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 17-12-2019 14:07 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Destruction schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:04:
[...]

Zie de post boven je ;) Natuurlijk is het een absurd voorbeeld, bewust. Zo hoefde ik m'n post niet af te sluiten met /rant. :P

[...]

Prima dat er aan mij, als opgeleid bestuurder van motorvoertuigen, wat meer eisen worden gesteld. Maar de uitwas daarvan is ook duidelijk. Als fietser heb je eigenlijk geen enkele reden om je aan de regels te houden. De pakkans is veel te klein, bij een aanrijding wordt je schade toch wel vergoed. De meeste fietsers beseffen zich (itt ons motorrijders) niet dat boem niet alleen ho, maar ook al snel letsel kan betekenen.

Ik fiets overigens dagelijks ;) Maar met dezelfde blik als op de motor. Ik ga er vanuit dat men mij niet ziet. En dan heb ik werkende verlichting. En een set extra lampen bij me, voor het geval m'n licht faalt. I kid you not. Behalve dan met m'n fiets van het dak gooi verhaal, dat was semi serieus.
Ach, je druk maken over andere weggebruikers heeft toch geen zin.. 90% van de samenleving is individualistisch ingesteld en heeft schijt aan iedereen, zeker in de randstad. Iets simpels als een richtingaanwijzer gebruiken is al teveel moeite voor de meeste mensen :+

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Sommige collega's kunnen het gewoon niet hebben dat je door een file mag rijden.

Kom op werk vanochtend en een 15 min later komt er een collega van de productievloer binnen, eerst vrolijk goedemorgen om vervolgens 5 min later als alle collega's er zijn mij af te fikken dat ik niet zo asociaal door de file moet rijden en hij mij de volgende keer in de berm rijdt en dat ik niet zo vlak langs de auto's en vrachtwagens moet rijden.

Ik heb hem maar aangekeken een kop koffie gepakt en weg gelopen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Chakotay
@Rubman klinkt als tijd voor een bezoekje bij HR / vertrouwenspersoon, "he, deze collega heeft mij bedreigd, ik kan zo niet meer met hem samenwerken".

• Dryhte
@Rubman SRSLY? :X

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:44
@Rubman Klinkt als iemand die tegen overwerkt/burnout aan zit... :?

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Yup helaas vrij seriously, maar neem het niet te serieus.

Die knakker moet wel vaker ff een ei kwijt lijkt het. Hij bracht het in zijn idee ook echt als joh je moet opletten want gevaarlijk en je bent vader enzo 8)7
Maar als ik hem op de terugweg weer tegenkom toeter en zwaai ik wel even.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• timmie271
  • Laatst online: 20-01 10:59
@Rubman hij is gewoon jaloers dat hij wel in de file stilstaat en jij gewoon rustig door kan rijden :+

Gamertag: timmie271

• VidaR-9
  • Nu online
VidaR-9 schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:17:
Gisteren en vanmorgen toch nog twee lekkere ritten gemaakt, totaal 300km. Nog 100 tot de 1.000km beurt.

Enige nadeel: motor is wel echt vies nu, want het was vanmorgen op sommige plekken toch stuk natter dan ik dacht. Dus volgend weekend maar eens goed wassen en dan in winterslaap.

Zouden jullie de 1.000 beurt voor of na de winterstop doen?

[Afbeelding]
1.000 km beurt morgen ingepland. Eerst nog even lekker ritje van 70km, dus kom ik op ~30km na precies op 1.000 km uit. Voordeel is dat de motor dan altijd gereed is voor dagje toeren zodra de kans zich voordoet (bijv morgen). Zin om weer te rijden, alweer meer dan 6 weken geleden.

Ik zit er zelfs over te denken om een pekelfiets erbij te kopen voor deze maanden. Het is dat ik momenteel even geen plek heb in de garage door klassieker van mn oom, maar zodra die weg is.

Niet gedacht dat ik motor rijden ZO leuk zou vinden toen ik begin 2019 begon met lessen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Rubman schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:24:
Sommige collega's kunnen het gewoon niet hebben dat je door een file mag rijden.

Kom op werk vanochtend en een 15 min later komt er een collega van de productievloer binnen, eerst vrolijk goedemorgen om vervolgens 5 min later als alle collega's er zijn mij af te fikken dat ik niet zo asociaal door de file moet rijden en hij mij de volgende keer in de berm rijdt en dat ik niet zo vlak langs de auto's en vrachtwagens moet rijden.

Dat is dus ook een van de redenen waarom hij op de productievloer werkt 8) :9

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:58
Secsytime schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:55:
[...]

Eh, ik heb al extra niet de touratech variant die metaal bevat, maat het officiële en duurdere onderdeel van Yamaha zelf. Zodat er alleen buigzaam kunststof in zit. De koplamp die er achter zit is een stuk harder en bevat scherpere hoeken.
Tegelijkertijd is dit eenvoudiger schoon te houden en beschermt het tegen steenslag. Minder verblinding dus tot gevolg.

Niet al te ver van dat plaatje af, zit ook nog een crashbar. Die geeft 0,0 mee. Sterker nog, de officiële crashbar van Yamaha zou exact op diezelfde plek zitten, en dan kun je daar nog eens verstralers op monteren. En dat is wel goedgekeurd.

Het is niet alsof ik nu goedkoper uit ben of zelf iets in elkaar geflanst heb. Laten we de rollen nu niet gaan omdraaien. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:17:
[...]

Eh, ik heb al extra niet de touratech variant die metaal bevat, maat het officiële en duurdere onderdeel van Yamaha zelf. Zodat er alleen buigzaam kunststof in zit. De koplamp die er achter zit is een stuk harder en bevat scherpere hoeken.
Tegelijkertijd is dit eenvoudiger schoon te houden en beschermt het tegen steenslag. Minder verblinding dus tot gevolg.

Niet al te ver van dat plaatje af, zit ook nog een crashbar. Die geeft 0,0 mee. Sterker nog, de officiële crashbar van Yamaha zou exact op diezelfde plek zitten, en dan kun je daar nog eens verstralers op monteren. En dat is wel goedgekeurd.

Het is niet alsof ik nu goedkoper uit ben of zelf iets in elkaar geflanst heb. Laten we de rollen nu niet gaan omdraaien. ;)
Je klinkt als een echte gentlemen..

Op de striple had ik ook een extra schermpje, iets onofficieels. Toen ik uit dommigheid de brommer liet vallen (omdat ik dacht dat de standaard uit was toen ik hem van de paddock haalde), brak en versplinterde dit ruitje meteen en was het een ontzettend scherp en gevaarlijk iets.

Ja een metalen bar lijkt misschien gevaarlijker.. maar ik breek liever iets door een bar dan dat ik doorboord word door plastic (;

• aidanl
  • Laatst online: 12:45

Ook al is mee gemaakt maar toen heb ik ook meteen in aanwezigheid van alle collega's duidelijk gemaakt dat hij een klootviool is die zijn telefoon gebruikt onder het autorijden en dus een gevaar op de weg is.

Geen reactie meer gehad van desbetreffende collega. Wie de bal kaatst... :*)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:38
BvZwolle schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:53:
[...]

Dat niet, maar soms baal ik dat ik de Tiger 1050 heb weggedaan en nu op een veel fijnere Explorer rijd.
Waarom...? Geen idee, misschien omdat we 3 jaar lang hele vette avonturen in Italië, Frankrijk, Slovenië, Kroatië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland hebben gehad. :'(
Met opzij bedoelde ik de garage vullen en niet vaak uitlaten. Verkoop van mijn tenere heb ik ook nog vaak spijt van, die had ik nu liever bij de rest staan in de garage |:(

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Heb ik ook wel eens gehad. Ik vraag dan meestal of het echt zo frustrerend is om in de file te staan :+

• Dryhte
@Destruction dat is het toch ook? Maar mijn oplossing is dan gewoon met de motor gaan ;) #weerofgeenweer

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 17-12-2019 16:27 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De Rev'it Outback 3 werd hem niet, die zat toch te strak (S) of te ruim om m'n middel (M), het is een Alpinestars Patron Gore-Tex geworden:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/17848/files/147291080/800x800x2/alpinestars-patron-gtx-motorjas.jpg

*O*

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 17-12-2019 16:39 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik dacht ik ga deze week wel met de auto want schakelpookje dol, morgen boerenprotest aangekondigd in de spits :(.

Dus toch de sleutelset maar gepakt, conclusie is: pookje is versleten. Hij is inderdaad marginaal te wijd, maar het probleem is vooral staal versus aluminium; de tandje op het pookje zijn weggevreten. Ik heb de originele er dus maar terug opgezet: niet ideaal met die verlaagde steps maar zit muurvast en zo kan ik morgen toch filefilteren.

Afhankelijk van wat er de komende 6 maanden aan commissie binnen gaat komen hebben we bepaald dat er in de zomer (of net erna) wat nieuws komt. Ik heb nog steeds geen interessantere motoren gevonden voor dit doel dan de NC series dus wat betreft de alp is de kogel door de kerk: we blijven er nog tot de zomer mee doorrijden en dan word ze verkocht of gesloopt, indien dat significant meer opbrengt :).

[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-12-2019 18:24 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
Heb Zelf alleen spijt van de buell dat ik die ooit verkocht heb. Was een veel te leuke speel motor. Maarja ruimte en geld was toen wel een issue om de v-rod te kunnen kopen. Als ik mijn "eigenste" weer te koop zie sta ik dan ook niet voor mezelf in :+

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Waaj
  • Niet online
Buell maakte mooie motoren! Ik vind het nog steeds jammer dat ze door H-D de nek zijn omgedraait.

• SmurfLink
  • Niet online
CodeCaster schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:39:
De Rev'it Outback 3 werd hem niet, die zat toch te strak (S) of te ruim om m'n middel (M), het is een Alpinestars Patron Gore-Tex geworden:

[Afbeelding]

*O*
Mooi nieuw jasje voor een mooi nieuw begin :) Veel rijplezier!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:14

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik vind Buell nogal aparte motoren om eerlijk te zijn, zoals een olietank in de swingarm en de omgekeerde remmen. Dat geeft allemaal extra ongeveerd gewicht en dat is volgens mij juist iets wat je niet wilt.

De brandstoftank die ze in het frame hebben gedaan is dan wel weer een grappig detail.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:17:
[..]

Afhankelijk van wat er de komende 6 maanden aan commissie binnen gaat komen hebben we bepaald dat er in de zomer (of net erna) wat nieuws komt. Ik heb nog steeds geen interessantere motoren gevonden voor dit doel dan de NC series dus wat betreft de alp is de kogel door de kerk: we blijven er nog tot de zomer mee doorrijden en dan word ze verkocht of gesloopt, indien dat significant meer opbrengt :).
Persoonlijk snap ik niet dat je je zo op die NC focust, lijkt me een prima motor maar ook best saai. Voor je er zo eentje aanschaft, probeer dan vooral ook de BMW R1200GS(A). Ik denk namelijk dat je daar véél meer plezier uithaalt tegen vergelijkbare kosten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• HTT-Thalan
  • Nu online
noes schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:12:
[...]

Persoonlijk snap ik niet dat je je zo op die NC focust, lijkt me een prima motor maar ook best saai. Voor je er zo eentje aanschaft, probeer dan vooral ook de BMW R1200GS(A). Ik denk namelijk dat je daar véél meer plezier uithaalt tegen vergelijkbare kosten.
Woon-werk verkeer ís ook relatief saai. Vooral veel 100 rijden, filefilteren en de enige bochten die je ziet zijn de op- en afritten. Gelukkig heb ik voor erbij wel een hele spannende motor (die momenteel nog steeds op zijn nieuwe stator staat te wachten, gelukkig bijna vakantie).

Zo'n dikke BMW is een heerlijke motor hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik heb ook serieus getwijfeld toen ik een vol-le-dig gerestaureerde AT750 aangeboden kreeg voor 3500 euro (iemand die ik ken met gezondheidsproblemen). Ding is zelfs compleet opnieuw gespoten, frame et-al. Maar dat zou alleen comfort toegevoegd hebben, qua onderhoud is het geen vooruitgang op de Alp en het verbruik is hoger. Bovendien is het gat naar zo'n NC dan superklein qua aanschaf.

Ondertussen ben ik wel flink bevooroordeeld op Honda, dat geef ik toe. Dat heeft geen feitelijke basis (want zo lang loop ik nog niet mee in de motorwereld) maar het voelt wel als een merk dat bij me past :).

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-12-2019 22:22 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-01 19:18

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

NC700X uit 2012/5 of een CRF1000L uit 2016, daar denk ik over na.

NC is superdegelijk en dito zuinig. CRF1000L is vooral een stuk leuker, maar 2x de prijs in aanschaf en dus langer sparen. Beide in DCT en normale versnellingsbak te krijgen.

De CB500X doet trouwens ook 1 op 30 zoals de NC7*0X.

Een gerestaureerde RD03/4/7(a) is gewoon zonde voor woon-werk verkeer.

En ja, R12*0GS-en rijden er al genoeg @noes ;)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan Kun je niet beter even aan je baas gaan vragen of je voor 'woon-Werk' én Zakelijke kilometers gewoon een "Energica" motorfiets mág gaan rijden?

@Dryhte heeft inmiddels zo'n machine én is er (voor zover ik weet) érg goed over te spreken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Frans92

Frans92

VFR800

wimmel_1 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 00:09:
@HTT-Thalan Kun je niet beter even aan je baas gaan vragen of je voor 'woon-Werk' én Zakelijke kilometers gewoon een "Energica" motorfiets mág gaan rijden?

@Dryhte heeft inmiddels zo'n machine én is er (voor zover ik weet) érg goed over te spreken.
Ik heb het idee dat @HTT-Thalan nogal veel kilometers maakt, dus ik denk dat dat toch een probleempje zal worden met actieradius.

• Chakotay
Zo, weer een rit met protestboeren overleefd *O*

Drie kuddes tegengekomen deze keer. Eerst een op de A12 die door de politie redelijk rechtsgehouden werd, tot de trekker linksvoor het een goed idee vond om opeens naar de linkerbaan te gaan om de politie te blokkeren. Mooi, dan kan ik er makkelijk tussendoor, bedankt :P

Een paar kilometer verderop reed de volgende kudde, dat waren er maar een stuk of 25-30 maar zonder politie erbij, dus over alle vier de banen. Ze reden echter niet al te dicht op elkaar en gingen motoren ook niet actief blokkeren, dus daar kon ik ook redelijk makkelijk langs. Best bizar om dan midden in de ochtendspits opeens voor een paar kilometer de hele A12 voor jezelf te hebben :)

De laatste kudde die ik tegenkwam kwam net toen ik de A27 naar het noorden opging ook de A27 op, maar dan vanaf de andere kant van de A12. Die was ik net voor voordat ze in gingen voegen, dat viel ook weer mee.

Nu afwachten hoe het vanmiddag word, erg georganiseerd is het allemaal niet meer vandaag volgens mij.

• HTT-Thalan
  • Nu online
Nou schiet mij maar lek: zo goed als geen file gezien vanochtend op de A27, A2 en A10. In en uur en een kwartier naar Amsterdam gereden.
Frans92 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:48:
[...]

Ik heb het idee dat @HTT-Thalan nogal veel kilometers maakt, dus ik denk dat dat toch een probleempje zal worden met actieradius.
Gemiddeld 200+ km per dag, soms uitschieters naar 400.

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:14:
Nou schiet mij maar lek: zo goed als geen file gezien vanochtend op de A27, A2 en A10. In en uur en een kwartier naar Amsterdam gereden.

[...]

Gemiddeld 200+ km per dag, soms uitschieters naar 400.
dat gaat je nooit lukken met een elektrische motor, tenzij je tijd genoeg hebt om tussendoor te laden (= als die 400km niet in 1x moet maar verspreid over de dag kan)

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
is een crosstourer of een andere fiets met cardan dan niet interessanter met zulke kilometers per dag?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:21:
[...]

Woon-werk verkeer ís ook relatief saai. Vooral veel 100 rijden, filefilteren en de enige bochten die je ziet zijn de op- en afritten. Gelukkig heb ik voor erbij wel een hele spannende motor (die momenteel nog steeds op zijn nieuwe stator staat te wachten, gelukkig bijna vakantie).
[..]
True, maar dan nog kan je het zo leuk mogelijk maken :9 ik zeg alleen: probeer het eens. Proefritjes maken is altijd leuk :Y
Grubeater schreef op woensdag 18 december 2019 @ 00:01:
[...]

En ja, R12*0GS-en rijden er al genoeg @noes ;)
Misschien zijn ze toch ergens goed in he? ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• HTT-Thalan
  • Nu online
Pagman schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:20:
is een crosstourer of een andere fiets met cardan dan niet interessanter met zulke kilometers per dag?
Die ketting is voor mij geen probleem en cardan is ook weer zwaarder. Het is ook niet alsof je per fiets kan kiezen of je cardan wil of niet, de motor die ik wil heeft het gewoon niet.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-01 14:37
Net op de A1 eerste rang achter de boeren en politie aangehobbeld op weg naar mijn werk. :F

[ Voor 3% gewijzigd door Willem30 op 18-12-2019 10:33 ]

• Dryhte
Willem30 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:31:
Net op de A1 eerste rang achter de boeren en politie aangehobbeld op weg naar mijn werk. :F
Kon je er niet even voor kruipen?

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-01 12:20
Dryhte schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:36:
[...]

Ja, is zoiets toegestaan eigenlijk? Zo ja, dan heb je een mooi stukje snelweg voor jezelf :)

• aidanl
Volgens mij werkt groot deel van de randstad (Den Haag / Rotterdam) gewoon lekker thuis vandaag i.v.m. boerenprotest. Gok genomen en toch de auto gepakt, kon zo doorrijden, leek wel een vakantie dag!

@DeLyon zolang je tussen de trekkers doorkan mag het prima, is gewoon file rijden. Zou alleen niet via de vluchtstrook proberen. Had al begrepen dat her en der mensen dat probeerden en de politie ze vervolgens langs de kant stil zette om een mooi stukje papier uit te delen. Tijdens de vorige protesten lieten de boeren je er op de motor gewoon tussendoor.

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:30:
[...]

Die ketting is voor mij geen probleem en cardan is ook weer zwaarder. Het is ook niet alsof je per fiets kan kiezen of je cardan wil of niet, de motor die ik wil heeft het gewoon niet.
Zeg, kun je nou eens niet een keertje ophouden met trollen over een nieuwe/andere fiets en welke dat moet worden, als je toch je keuze al gemaakt hebt... |:( |:(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2019 11:05 . Reden: edit - verkeerde copy/paste ]

• HTT-Thalan
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:05:
[...]

Zeg, kun je nou eens niet een keertje ophouden met trollen over een nieuwe/andere fiets en welke dat moet worden, als je toch je keuze al gemaakt hebt... |:( |:(
Die keuze heb ik toch al gemaakt, dat is wat ik zeg :* alleen niet iedereen is ervan overtuigd dat het perse de beste keus is :P. Niet boos zijn :*.

Verwijderd

Ach, ben niet boos hoor, alleen de discussie een beetje zat. Elke keer als jij over de NC700 begint gaat iedereen weer los, misschien gewoon niet meer over beginnen dus. O-)

• Chakotay
DeLyon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:44:
[...]

Ja, is zoiets toegestaan eigenlijk? Zo ja, dan heb je een mooi stukje snelweg voor jezelf :)
Dat ging bij mij prima. Filteren mag sowieso gewoon, het is alleen de vraag of je het niet te riskant vind tussen de grote trekkers ipv normale auto's. Mij blokkeerden ze in ieder geval niet actief. De politie is al druk bezig met die trekkers wegjagen / begeleiden, die zal geen interesse hebben voor die enkele motor die zich erlangs wurmt.

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:11:
Ach, ben niet boos hoor, alleen de discussie een beetje zat. Elke keer als jij over de NC700 begint gaat iedereen weer los, misschien gewoon niet meer over beginnen dus. O-)
Zei iemand daar nou NC700? *triggered*

:+

• Willem30
Dryhte schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:36:
[...]

Toen ik de A1 op reed bij Amersfoort zat ik al achter de tractors. De politie was actief bezig om automobilisten en motorrijders aan het tegenhouden om zich niet in de stoet te mengen. Bordje aan de achterkant van de politie zei Afstand Houden.
Soms reden ze wel 40 a 50 km/h om vervolgens ineens 5 minuten stil te gaan staan.
Bij afrit Hilversum gingen ze eraf richting Mediapark. Daarna had ik overigens wel een lege A1 ter beschikking. oOo

• Dryhte
Willem30 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:56:
[...]

Toen ik de A1 op reed bij Amersfoort zat ik al achter de tractors. De politie was actief bezig om automobilisten en motorrijders aan het tegenhouden om zich niet in de stoet te mengen. Bordje aan de achterkant van de politie zei Afstand Houden.
Soms reden ze wel 40 a 50 km/h om vervolgens ineens 5 minuten stil te gaan staan.
Bij afrit Hilversum gingen ze eraf richting Mediapark. Daarna had ik overigens wel een lege A1 ter beschikking. oOo
Vooooooooooooom!

• Willem30
;)

Als motorrijder wil je echt niet tussen de tractoren doorrijden. Totaal onberekenbaar wat een boer achter het stuur doet in zo'n stoet met de emotie waarvoor hij het doet.

• aidanl
Willem30 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:01:
;)

Als motorrijder wil je echt niet tussen de tractoren doorrijden. Totaal onberekenbaar wat een boer achter het stuur doet in zo'n stoet met de emotie waarvoor hij het doet.
Daarom zoek je eerst de aandacht van de desbetreffende bestuurders op. Ik heb ook gewacht tot ik contact had met de bestuurders waarna ze zelfs ruimte maakten. Dan kan je er prima tussendoor. Gewoon op goed geluk tussen 2 trekkers doorknallen zou ik zeker niet doen, al geld dat bij file rijden soms net zo goed voor vrachtwagens.

• Willem30
aidanl schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:11:
[...]

Daarom zoek je eerst de aandacht van de desbetreffende bestuurders op. Ik heb ook gewacht tot ik contact had met de bestuurders waarna ze zelfs ruimte maakten. Dan kan je er prima tussendoor. Gewoon op goed geluk tussen 2 trekkers doorknallen zou ik zeker niet doen, al geld dat bij file rijden soms net zo goed voor vrachtwagens.
Weet je hoe hoog die tractoren zijn? Je ziet niet op hetzelfde niveau als bij een auto.
En nogmaals ze rijden nogal onoplettend dus zeker bij zoiets blijf ik er achter. Inhalen kon sowieso niet, omdat de politie aan de achterkant aan het afstoppen was.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-01 19:18

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vanochtend was het op de A15 ook prijs, vanuit Nijmegen kwam ik voor Echteld al in de file. Bij Geldermalsen er maar afgegaan en binnendoor naar Leerdam gegaan.
Er waren best veel vrachtwagens die rechts reden, dus ik kon ook tussen vrachtwagens door rijden. Terwijl er toch een inhaalverbod geldt overdag.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• aidanl
Willem30 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:26:
[...]

Weet je hoe hoog die tractoren zijn? Je ziet niet op hetzelfde niveau als bij een auto.
En nogmaals ze rijden nogal onoplettend dus zeker bij zoiets blijf ik er achter. Inhalen kon sowieso niet, omdat de politie aan de achterkant aan het afstoppen was.
Ik kan me hier niet in vinden. Omdat ze toch redelijk langzaam rijden zie je ze regelmatig door de achteruit of in hun spiegels kijken. Maar als jij je veiliger voelt door achter de tractoren te blijven rijden tussen de overige gefrustreerde automobilisten in, be my guest. Als ik contact kan krijgen met die tracktoren en er veilig tussendoor kan is voor mij de keuze snel gemaakt.

• Willem30
Prima dat je je er niet in kan vinden. Lekker doen wat je zelf goed lijkt. Daar heb ik geen probleem mee. :)

Ik weet zeker dat als ik het vanochtend wel had gedaan en ik die politieauto voorbij was gereden dat ik aan de kant zou zijn gezet door de politie.

• Chakotay
@Willem30 als de politie actief het verkeer gescheiden houdt van de trekkers krijg je mogelijk wel problemen als de de politie voorbij gaat inderdaad.

Bij wat ik vanochtend tegenkwam reed steeds maar één losse politiewagen, die het al druk genoeg had met boeren van de linkerbaan proberen weg te jagen. Daar kon ik makkelijk langs :)

• Willem30
Chakotay schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:10:
@Willem30 als de politie actief het verkeer gescheiden houdt van de trekkers krijg je mogelijk wel problemen als de de politie voorbij gaat inderdaad.

Bij wat ik vanochtend tegenkwam reed steeds maar één losse politiewagen, die het al druk genoeg had met boeren van de linkerbaan proberen weg te jagen. Daar kon ik makkelijk langs :)
Dat klopt.

Het is wisselvallig. Bij de ene stoet doen ze het zo en bij de stoet waar ik reed was er per rijbaan een politieauto.

Foto van de A9:

Afbeeldingslocatie: https://media.dumpert.nl/foto/da7a6c9a_10301210.jpg.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Willem30 op 18-12-2019 14:43 ]

• Dryhte
Willem30 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:50:
[...]

Dat klopt.

Het is wisselvallig. Bij de ene stoet doen ze het zo en bij de stoet waar ik reed was er per rijbaan een politieauto.

Foto van de A9:

[Afbeelding]
Gezellig feestje ziet dat eruit...

-O-

Zoals 't er op die foto uitziet betwijfel ik dat ik erdoor zou wurmen (eerder ergens de eerste afrit nemen en bij de volgende er weer op ;) )

• harley
fdees schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:57:
Ik vind Buell nogal aparte motoren om eerlijk te zijn, zoals een olietank in de swingarm en de omgekeerde remmen. Dat geeft allemaal extra ongeveerd gewicht en dat is volgens mij juist iets wat je niet wilt.

De brandstoftank die ze in het frame hebben gedaan is dan wel weer een grappig detail.
Ligt aan het model. Alleen de XB serie heeft wat jij opnoemt. De voorgangers X/S/M modellen hadden dat allemaal niet.
Maar ik had toch wel een XB, stukje betrouwbaarder dan de X1 die ik eigenlijk wilde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LrSMvFFQenn7MKmBUy34WVei/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 18-12-2019 20:18 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Stralend weer vandaag, en boven de 10 graden. Dit is echt ongewoon voor december (normaliter zou sneeuw en vries temperaturen overdag niet ongewoon zijn). Ik twijfel heel erg of ik zo van huis naar kantoor ga met de tram, of "even" een omweg van een klein uur neem om mijn motor te halen... :+

• Dryhte
LankHoar schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:29:
Stralend weer vandaag, en boven de 10 graden. Dit is echt ongewoon voor december (normaliter zou sneeuw en vries temperaturen overdag niet ongewoon zijn). Ik twijfel heel erg of ik zo van huis naar kantoor ga met de tram, of "even" een omweg van een klein uur neem om mijn motor te halen... :+
'k heb ook best wel zin om een ritje te maken - alleen niet in 't donker (en laat dat er nu net aan zitten te komen).

Jij zit natuurlijk een pak zuidelijker, misschien duurt 't voor jou nog eventjes, maar tegen dat ik hier buiten ben (17u) is het donker buiten :/ .

• harley
volgende week ("3e" kerstdag) weer naar het kouwkleumtreffen.
En dat is standaard eigenlijk met het zijspan ivm gladheid ( en mul los zand in de veluwe) maar overweeg om gewoon lekker met de FJR te gaan. Glad zal het niet zijn in ieder geval ! Tentje en slaapmat kunnen wel bij mijn broerke in het zijspan.

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Dryhte schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:35:
[...]

'k heb ook best wel zin om een ritje te maken - alleen niet in 't donker (en laat dat er nu net aan zitten te komen).

Jij zit natuurlijk een pak zuidelijker, misschien duurt 't voor jou nog eventjes, maar tegen dat ik hier buiten ben (17u) is het donker buiten :/ .
Hetzelfde hier, met het verschil dat het juist een uur eerder donker is (oostelijker, maar wel zelfde tijd als in Nederland). Ik heb het uiteindelijk maar niet gedaan. Ik overweeg nu om morgen erg vroeg te beginnen, en dan op tijd te stoppen zodat ik nog net een uurtje zonlicht kan pakken hopelijk :+

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ongewoon, zeker na alle aangekondigde files en blokkades: zowel de ochtendspits en avondspits waren voor mij compleet filevrij! Had gewoon met de auto gekund!!!! :P.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

harley schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:57:
[...]

Ligt aan het model. Alleen de XB van 2003 tot 2010 serie heeft wat jij opnoemt. De voorgangers X/S/M modellen hadden dat allemaal niet.
Maar ik had toch wel een XB, stukje betrouwbaarder dan de X1 die ik eigenlijk wilde.
[Afbeelding]
De 1125R/CR heeft hetzelfde frame als de XB, dus de brandstof zit ook in het frame.
De olie zit daarentegen weer gewoon in de motor en niet in het frame, eigenlijk was dat gewoon een meer gangbare motor vergeleken met de concurrenten.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• harley
Klopt was dan ook een rotax blok en geen Harley-Davidson. Was wel echt snel maar toch niet hetzelfde als een X1 of een xb. Heb er mee toen die uitkwam mee gereden maar toen besloten de XB te houden. 2 jaar later is de v-rod IPV de buell gekomen.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:18
Frans92 schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:29:
@thijsq @Eoghlear @Leviathius en eventuele andere geïnteresseerden, hieronder een review van de Beeline Moto.
<knip>

Tijdens het weekendje weg waren de .gpx bestanden van te voren beschikbaar. Beeline maakt gebruik van Google Maps en sinds kort heeft Google een limiet ingesteld op het aantal waypoints. Ik moest dus de .gpx opknippen in meerdere delen voordat de app het pakte. Beeline werkt aan een oplossing, of misschien is deze er al. Ik heb sinds het motorweekend namelijk geen .gpx meer ingeladen en dus heb ik ook geen idee of de update er al is.
</knip>
Bedankt voor het plaatsen van je review. Erg nuttig :). Heb je de app ook op je telefoon geinstalleerd? Krijg je daar geen updates met release notes? Ik ben erg benieuwd of ze hier inmiddels een oplossing voor hebben, want rijden o.b.v routes is eigenlijk het enige waarvoor ik navigatie gebruik. Was het opknippen van de route werkbaar wat jou betreft?

• Frans92

Frans92

VFR800

Eddos schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:28:
[...]

Bedankt voor het plaatsen van je review. Erg nuttig :). Heb je de app ook op je telefoon geinstalleerd? Krijg je daar geen updates met release notes? Ik ben erg benieuwd of ze hier inmiddels een oplossing voor hebben, want rijden o.b.v routes is eigenlijk het enige waarvoor ik navigatie gebruik. Was het opknippen van de route werkbaar wat jou betreft?
Graag gedaan! Natuurlijk heb ik de app geïnstalleerd. Zonder de app is de navigatie nutteloos, want je zet met de telefoon via Bluetooth de rit op de Beeline. Allemaal volledig automatisch hoor, dus geen gepruts.

Ik gebruik de navigatie zelf weinig momenteel. Voor de ritjes die ik maak nu (woonwerk en sporadisch een klein rondje om) heb ik aan mijn wegenkennis voldoende. Maar om jouw vraag te kunnen beantwoorden heb ik nog eens de (volledige, dus niet opgeknipte) .gpx van het weekende Luxemburg ingeladen en ik krijg geen foutmelding en ik zie de route volledig op het scherm van de telefoon staan.

• VidaR-9
  • Nu online
Gister de 09 SP voor zijn 1.000 beurtje gebracht. Toch nu nog maar even gedaan zodat ik van het voorjaar gelijk kan rijden.

Nadeel is wel dat ik hem vandaag weer opnieuw moet wassen, best veel zooi toch op de weg.

Ook mijn buddy voetsteunen verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/48W7ByW_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dNYj4fl_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

[ Voor 27% gewijzigd door VidaR-9 op 19-12-2019 09:02 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat blijft toch een verschrikkelijk mooi ding, in die kleur al helemaal. Ik heb gekeken naar de '17 MT09 / Tracer 900 ABS, maar met € 15K+ was 'ie net te duur voor mijn budget. Nu zie ik dat er een 2019-model is, dus misschien kan ik over een paar jaar een mooie tweedehands uit 2017 vinden. Ik zie ze op MotorOccasion nu staan voor rond de € 10K.

Tot nu toe voldoet m'n FZ1 prima. *O*

[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 19-12-2019 12:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:43

JK

Willem30 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:56:
[...]

Blij dat ik dat op 16 oktober niet had meegemaakt, dat je afstand moest houden.
Met mijn motorscootertje kon ik overal tussendoor. Sommige boeren maakten zelf nog wat ruimte. Alleen het blijft ook opletten op de automobilisten, als de boel echt compleet stil staat kan er zo een deurtje open gaan.

Had onderstaande video twee maanden terug opgenomen toen in richting De Meern moest en de boel werd geblokkeerd rondom Utrecht. Op de videothumbnail er tussendoor kan alleen als de boel echt stil staat en stil blijft staan, anders te gevaarlijk. Ik rij zelf bijna 20 jaar, dus kan wel een inschatting maken wat wel en niet kan. Of tenminste, dat mag je wel verwachten. :+

Dat ding is zo klein, licht en wendbaar, dat je overal prima tussendoor kan. Hier en daar wat smokkelen, maar het was die dag sowieso één grote ratjetoe, waarbij wat illegale rijpraktijken niet zouden opvallen.
De stukken dat je dan inderdaad een lege snelweg hebt, minutenlang, is heel apart in Nederland.

Gister hoefde ik niet de weg op, maar had ik dat wel gemoeten, dan absoluut niet in de auto.

• Chakotay
@JK leuk om stukken die ik ook dagelijks rij te zien op die manier :)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:18
Frans92 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 07:48:
[...]

Graag gedaan! Natuurlijk heb ik de app geïnstalleerd. Zonder de app is de navigatie nutteloos, want je zet met de telefoon via Bluetooth de rit op de Beeline. Allemaal volledig automatisch hoor, dus geen gepruts.

Ik gebruik de navigatie zelf weinig momenteel. Voor de ritjes die ik maak nu (woonwerk en sporadisch een klein rondje om) heb ik aan mijn wegenkennis voldoende. Maar om jouw vraag te kunnen beantwoorden heb ik nog eens de (volledige, dus niet opgeknipte) .gpx van het weekende Luxemburg ingeladen en ik krijg geen foutmelding en ik zie de route volledig op het scherm van de telefoon staan.
Bedankt voor je snelle reactie :) ik snap dat je de app nodig hebt om te navigeren, maar omdat ik las dat je hem nu niet echt gebruikte kon ik mij voorstellen dat je de app nú niet geinstalleerd had. Dus in die vraag mistte een woordje :+. Kijk, dat klinkt alsof ze een update hebben gedaan. Misschien dan toch maar één bestellen. Ik zal hem niet zoveel gebruiken (eigenlijk alleen weekendjes weg) maar dan vind ik navigatie altijd wel erg prettig.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:43

JK

Chakotay schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:49:
@JK leuk om stukken die ik ook dagelijks rij te zien op die manier :)
Alleen dit keer echt uniek. Hoe vaak ga je dit zien? En je ziet in de video ook hoe de boeren de boel tegenhouden. Gelukkig deden ze niet moeilijk naar motorrijders, maar ik denk ook dat er zelf veel motorrijders tussen zitten, als ze niet op het land bezig zijn.

edit; je motorstek linkje in je signature werkt trouwens niet meer. Dat heeft MF tijdje terug offline gehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door JK op 19-12-2019 14:30 ]

• Frans92

Frans92

VFR800

Eddos schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:23:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie :) ik snap dat je de app nodig hebt om te navigeren, maar omdat ik las dat je hem nu niet echt gebruikte kon ik mij voorstellen dat je de app nú niet geinstalleerd had. Dus in die vraag mistte een woordje :+. Kijk, dat klinkt alsof ze een update hebben gedaan. Misschien dan toch maar één bestellen. Ik zal hem niet zoveel gebruiken (eigenlijk alleen weekendjes weg) maar dan vind ik navigatie altijd wel erg prettig.
Oh op die manier! Nee ik de-installeer geen apps als ik het een tijdje niet gebruik.

Ik ben benieuwd hoe het bevalt, mocht je de navigatie gaan bestellen!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:46

botoo

💀 too old to die young

Was nog ff flink zoeken omdat ze overal uitverkocht waren, maar inmiddels binnen en Harley staat netjes met z'n voetjes van de vloer en nog stevig ook. Zo komt 'ie de winter wel door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0YHKDNRiKpM5JeWvigcQqSU2/full.jpg

Het is de HBM universele en zijwaarts verrijdbare motorlift. Hij kan ook een stukje hoger (40 cm max.) als ik wil poetsen/sleutelen.
Stevig en solide ding en een stuk stabieler dan degene die ik eerst besteld had (en inmiddels is teruggestuurd).
Afbeeldingslocatie: https://cdn.hbm-machines.com/images/cache/hbm-261-1.jpg-1200x600-af7dfebc88.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 65 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.