Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.015.015 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-07 22:14

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:47:
Ik had panne met de Alp :o. Gisteren onderweg naar Amsterdam, gaat mijn koppelingspedaal ineens vreemd doen - het pedaal draaide dol op de spie. Nu is dit een CRF pedaal (vanwege het terugklappen en het feit dat de originele te kort is voor mijn verlaagde en verbrede steps) en kon het ter plaatse 'fixen' met een sleutel 10 van een autowasserette plus wat ducttape, maar eind van de dag schoot hij weer los.

Geen onbetrouwbaarheid van Honda dus, gewoon een user error in feite. Nu moet ik wel gaan verzinnen hoe ik dat ding goed vast ga zetten zonder lasapparaat. De koppel-as heeft groeven en een uitsparing, en daar gaat het mis. Als ik het pedaal er 'half' op zet waardoor ik de uitsparing niet gebruik werkt het prima (maar dan kan ik hem niet vast zitten, de bout moet immers door het pedaal vastgedraaid worden en daar is de uitspraring voor).

Plaatje ter verduidelijking:

Dit is dus het soort pedaal dat ik gebruik:

[Afbeelding]

en dit is het soort versnellings-as dat je op de Transalp aantreft:

[Afbeelding]
Als je daarmee koppelt moet je terug naar je rijschool gaan O-)

Pro tip, probeer er eens mee te schakelen :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik had panne met de Alp :o. Gisteren onderweg naar Amsterdam, gaat mijn koppelingspedaal ineens vreemd doen - het pedaal draaide dol op de spie. Nu is dit een CRF pedaal (vanwege het terugklappen en het feit dat de originele te kort is voor mijn verlaagde en verbrede steps) en kon het ter plaatse 'fixen' met een sleutel 10 van een autowasserette plus wat ducttape, maar eind van de dag schoot hij weer los.

Geen onbetrouwbaarheid van Honda dus, gewoon een user error in feite. Nu moet ik wel gaan verzinnen hoe ik dat ding goed vast ga zetten zonder lasapparaat. De koppel-as heeft groeven en een uitsparing, en daar gaat het mis. Als ik het pedaal er 'half' op zet waardoor ik de uitsparing niet gebruik werkt het prima (maar dan kan ik hem niet vast zitten, de bout moet immers door het pedaal vastgedraaid worden en daar is de uitspraring voor).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die uitsparing in de as is zodat de bout door het gat van het pedaal het pedaal verankeren kan en je, zelfs al zit ie los, je m niet verliezen kan. Dit pedaal heeft dat ook niet. Ik vermoed dat dit pedaal gewoon niet geschikt is voor jouw motor, ondanks dat het ongeveer past. Kan je niet een origineel pedaal (laten) aanpassen? Of een ander pedaal zoeken wat wel past zonder hobbyen.

En natuurlijk wat @Raym09 zegt :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:02
noes schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:34:
[...]

Die uitsparing in de as is zodat de bout door het gat van het pedaal het pedaal verankeren kan en je, zelfs al zit ie los, je m niet verliezen kan. Dit pedaal heeft dat ook niet. Ik vermoed dat dit pedaal gewoon niet geschikt is voor jouw motor, ondanks dat het ongeveer past. Kan je niet een origineel pedaal (laten) aanpassen? Of een ander pedaal zoeken wat wel past zonder hobbyen.

En natuurlijk wat @Raym09 zegt :9
Naja, het gaat al een tijd goed en werd destijds door iemand eens geopperd als zijnde 'fit for transalp' want een standaard klapperpedaal had je niet zo 123 voor de Alp. Toch maar eens goed onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:36:
[...]

Naja, het gaat al een tijd goed en werd destijds door iemand eens geopperd als zijnde 'fit for transalp' want een standaard klapperpedaal had je niet zo 123 voor de Alp. Toch maar eens goed onderzoeken.
Zou tot die tijd maar een standaard pedaal monteren: als dit blijft draaien schuur je al je nokjes eraf en moet je sowieso gaan lassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:19

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:36:
[...]
En de spleet die je bij elkaar knijpt met de bout wat groter maken met een slijptol zodat je de bout verder aan kan draaien (en het ding dus wat steviger klemt) ?
Dit is op voorwaarde dat de vertanding op het pedaal en de as hetzelfde zijn, anders kun je 'm dr beter af halen voor je de as sloopt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-07 23:13
Niet veel motoren hebben een koppelingspedaal. Wel een schakelpedaal ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harley schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:13:
Niet veel motoren hebben een koppelingspedaal. Wel een schakelpedaal ;)
Ze zijn er wél, maar da's allemaal 'Oud Ijzer' >:) Suïcide Shifter heet 't dan ook niet voor niets.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:10

botoo

💀 too old to die young

Voetkoppeling (i.c.m. handschakeling) kom je best vaak tegen bij choppers en die zou ik niet per definitie onder 'oud ijzer' willen scharen :Y).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Had er misschien niet veel MODERNE motoren van moeten maken ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harley schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:48:
Had er misschien niet veel MODERNE motoren van moeten maken ;)
'Chopper'.... Da's toch een synoniem voor eigenhandig samengeraapt/gesteld (oud) ijzer van een andere fabrikant? :o

@botoo neem niet ALLES té serieus hier... :9 :9

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 13-12-2019 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 11:34
dracothetm schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:23:
Hier een beginnende motorrijder. (rijd nu 2 jaar op een triumph tiger explorer uit 2013). Ik wil hierbij graag weten wat jullie van de volgende situatie denken.
Ik heb 64 K km op de teller staan. Binnekort moeten mijn kleppen worden gecontrolleerd. maar ik kwam er vandaag ook achter dat mijn binnenvork vervangen dient te worden. (lekker keerringen die 4000 km na vervanging weer lek zijn. Dit samen optellend word dit natuurlijk een redelijke kost post. Ik zit er daarom aan te denken hem te verkopen. Maar is dit slim of krijg ik er nu niks voor terug en kan ik het beter toch laten repareren.
Mijn ervaring is dat deze dingen veel meer km's aankunnen. Vaak is kleppen controleren een formaliteit (waar je overigens niet aan voorbij moet lopen). Ik zou hem houden. Als geld een minder grote rol speelt en je iets anders wilt, dan zou ik een Moto Guzzi Turismo Veloce kopen (of als ik verstandiger ben een BMW S1000XR) :P
Rij zelf met veel plezier de Explorer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Over 5000 km (zeg, april-mei zoiets?) Moet de mijne ook op voor een hele grote beurt inclusief kleppen stellen. Dan staat ie op 80k.
Ben maar alvast geld opzij aan het leggen want dat beurtje gaat inclusief een nieuw setje banden en mogelijk ook een balhoofd lager, flink pijn doen. December (of januari) is een dure maand, zeggen ze dan... :/

Oh ja, voor de knmv verzekerden met winterstop clausule:
Morgen is je laatste dag om te rijden. Zondag gaat je winterstop in. 15 december t/m 15 februari.

Om die discussie alvast voor te zijn: dat omhelst de feestdagen, slecht weer, pekel, carnaval, en dan is het al weer na 15 februari. In die periode rij ik toch vrijwel niet. Dan kan ik maar beter die korting pakken.

[ Voor 35% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-12-2019 18:12 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dracothetm
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 20:38
Allemaal heel erg bedankt voor de inzichten. het heeft mij zeker stof tot nadenken gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-07 23:31
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:08:
Over 5000 km (zeg, april-mei zoiets?) Moet de mijne ook op voor een hele grote beurt inclusief kleppen stellen. Dan staat ie op 80k.
Ben maar alvast geld opzij aan het leggen want dat beurtje gaat inclusief een nieuw setje banden en mogelijk ook een balhoofd lager, flink pijn doen. December (of januari) is een dure maand, zeggen ze dan... :/

Oh ja, voor de knmv verzekerden met winterstop clausule:
Morgen is je laatste dag om te rijden. Zondag gaat je winterstop in. 15 december t/m 15 februari.

Om die discussie alvast voor te zijn: dat omhelst de feestdagen, slecht weer, pekel, carnaval, en dan is het al weer na 15 februari. In die periode rij ik toch vrijwel niet. Dan kan ik maar beter die korting pakken.
De grote beurt voor mijn vstrom met klep speling controle en nieuwe voorband koste mij vorig jaar iets van 750 euro..

Meer dan waard wat mij betreft ;)
Jammer alleen dat de Vespa nu ook aan een dergelijk grote beurt toe is.. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 23-07 08:48
Winter is geen seizoen voor mij om te rijden - de motor staat al een tijdje binnen - maar nu is het wel de tijd om nieuwe kleding te kopen. :Y
Motorlaarzen waren na 18 echt helemaal op. Daarom heb ik bij Louis MegaShop hier in de buurt een paar nieuwe laarzen en handschoenen gekocht.

Louis doet overigens nu de actie voor 250 euro spullen kopen en je krijgt 50 euro korting. Aanrader. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jolke schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 05:52:
Winter is geen seizoen voor mij om te rijden - de motor staat al een tijdje binnen - maar nu is het wel de tijd om nieuwe kleding te kopen. :Y
Motorlaarzen waren na 18 echt helemaal op. Daarom heb ik bij Louis MegaShop hier in de buurt een paar nieuwe laarzen en handschoenen gekocht.

Louis doet overigens nu de actie voor 250 euro spullen kopen en je krijgt 50 euro korting. Aanrader. :Y)
Het is nog Herfst he ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:45
@Jolke deze keer wel gewoon geldig op alles, of alleen op de 'adviesprijs'? De laatste keer dat ik zo'n korting probeerte gebruiken was het alleen geldig op de gloednieuwe collectie...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In verband met de toenemende files ben ik voor volgend jaar aan het kijken om met de motor naar het werk te gaan en gezien ik er volledig zakelijk mee ga rijden is qua kosten een elektrische motor financieel veruit het interessants (amper onderhoud, MIA, laag verbruik en geen bijtelling).

Echter voordat ik een motor kan gaan uitkiezen moet ik eerst mijn motorrijbewijs nog halen. Nu is mijn ervaring met gemotoriseerde tweewielers beperkt tot een elektrische bakfiets :+ en heb ik dus eigenlijk geen idee of motorrijden wel iets voor mij is (al lijkt het mij een stuk leuker dan auto rijden). Nu wil ik eigenlijk iets meer gevoel erbij hebben voordat ik een aanschaf van €20-30k doe.

Zelf zat ik te denken om eerst iets te huren. Het minste risico loop ik om voor een paar dagen zo een driewieler te huren die ik met mijn B rijbewijs mag rijden, maar in hoe verre komt dat overeen met een echte motor? Anders zal ik toch eerst mijn motor rijbewijs moeten halen om vervolgens die motor die ik wil kopen eerst een paar dagen te huren.

PS: klopt het dat de Zero’s niet in de regen mogen laden en mogen de Energica dit wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Deveon ik zou een proefles nemen bij een motorrijschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:09

fdees

Trust me I'm an Engineer

@Deveon je hebt proeflessen bij rijscholen om het eens te proberen. Dat zou ook een goede eerste stap zijn. Of op de motorbeurs kan je ook een eerste "les" volgen. Motorbeurs kost als je lid bent van ANWB ook maar €13 dus dat kan ook een leuke manier zijn om je te orienteren.

Weet nu niet of het een goed/handig idee is om nu een 3-wieler te huren zonder degelijke motorkleding, waardoor je compleet doorweekt raakt en gigantisch last krijgt van de wind zonder echt ervaring te hebben en je daardoor te laten afschrikken.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:17
@Deveon wat hierboven gezegd wordt dus: proeflesje nemen.

Daarnaast vind ik dat een 3-wieler of motorscooter niet dezelfde beleving geeft als een motor, al weet ik niet of je een elektrische motor of motorscooter op het oog hebt.

Gelijk ook een vraag over woon-werk van mijn kant aan de ervaringsdeskundigen hier. Ik overweeg dit namelijk ook, omdat ik het helemaal zat ben om 45-60 min te filerijden over een stuk van 35km wat ik zonder file in 25 min doe. En motor rijden is sowieso leuk natuurlijk. Maar wat ik me vooral afvraag is of dit echt sneller is als je de tijd meerekent dat je je motor moet pakken, motorkleding aan/uit, etc.

Ik denk dat ik het maar ga proberen met mooi weer ritjes op de motor op dagen dat ik de kleine niet hoef te brengen/halen. En ik heb een leaseauto wat het financieel minder aantrekkelijk maakt om woon-werk altijd met de motor te doen.

[ Voor 58% gewijzigd door VidaR-9 op 14-12-2019 11:17 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
@VidaR-9
Voor mij is woon -> werk enkele reis 7km..
Van Nuenen naar Eindhoven.
Absoluut niet de moeite om op de motor te stappen.
Althans, zeer zeker niet als ik mijn volledige motor kleding aan ga doen en daar weer terug wissel.

In de zomer pak ik toch wel wat vaker de motor en neem die extra tijd voor lief.
Op dat soort dagen rijd ik overigens wel met een normale spijkerbroek en normale schoenen.

Ook ik heb een leaseauto, dus financieel is met mijn eigen motor gaan ook niet echt voordelig...
Toch is het wel fijn om met goed weer lekker buiten te zijn en op de motor mijn projecten af te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/12/1576319330-400-x-400px-IMG_20190816_125947_733.jpg

Iets anders..:
Wie heeft er ervaring met de Revit Royale H2O laarzen??
Best wel prijzig maar een van de weinige modieuze laarzen die ook waterdicht zijn.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Waaj @fdees @VidaR-9 Thanks voor de reactie. Een proefles is inderdaad een goed idee, maar ik denk dat het niet zoveel met het echte rijden te maken had (obv proefles voor de auto en ook het voorbeeld van @fdees). Over het algemeen heb ik wat meer tijd nodig om te wennen dan een krap uurtje onder toezicht.

Maar dan ga ik gewoon beginnen met lessen (als het weer iets beter wordt) en gaandeweg ervaren of ik het iets voor mij is. Tot nog toe is de keuze namelijk vooral rationeel en heb verder eigenlijk niets met motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:02
Het enige wat ik naar vind aan winterijden is die extreem dikke handschoenen, soepele vingers rijd veel fijner. Overbroek is wel een dingetje maar ook lekker warm onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Chakotay schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:00:
@Jolke deze keer wel gewoon geldig op alles, of alleen op de 'adviesprijs'? De laatste keer dat ik zo'n korting probeerte gebruiken was het alleen geldig op de gloednieuwe collectie...
Geldig op alles, ook op artikelen die al afgeprijsd zijn. De actie loopt tot 24 december en geldt niet voor online bestellingen. Zie hier voor de voorwaarden:

https://www.louis.de/serv...inkaufen/rabatt-bei-louis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:43
Vandaag de brommert maar weer eens schoongemaakt, dacht dat de wegen bij de laatste rit zoutvrij waren maar dat bleek niet zo te zijn. Uitlaatbochten waren niet normaal schoon te krijgen, uiteindelijk de oppervlakteroest er met korrel 1000 af moeten schuren. Ziet er nu weer een stuk toonbaarder uit gelukkig :Y

Nu zag ik onder op de voorpoten ook een paar kleine roestpuntjes zitten, iemand enig idee hoe ik deze kan verwijderen? Schuren lijkt me geen optie... Ze zitten wel dusdanig laag dat de buitenpoten daar nooit komen dus ben niet bang dat ze m'n keerringen beschadigen, maar t is optisch niet zo mooi :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Polijstpasta en een katoenen borstel op een boormachine of dremel?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
NLDViane schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:57:
Vandaag de brommert maar weer eens schoongemaakt, dacht dat de wegen bij de laatste rit zoutvrij waren maar dat bleek niet zo te zijn. Uitlaatbochten waren niet normaal schoon te krijgen, uiteindelijk de oppervlakteroest er met korrel 1000 af moeten schuren. Ziet er nu weer een stuk toonbaarder uit gelukkig :Y

Nu zag ik onder op de voorpoten ook een paar kleine roestpuntjes zitten, iemand enig idee hoe ik deze kan verwijderen? Schuren lijkt me geen optie... Ze zitten wel dusdanig laag dat de buitenpoten daar nooit komen dus ben niet bang dat ze m'n keerringen beschadigen, maar t is optisch niet zo mooi :(
Met een GOEDE chromepoets zoals die van belgom of Riwax en een goede poetsdoek. Dan kom je een heel eind en laat je meteen een beschermend laagje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:23
Hier ook goede ervaring met Belgom Chroompoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:31
Yay, hier zijn weer wat leuke spullen voor de B12 binnen gekomen deze week. *O*
Eergisteren een 2e hands voorwiel. Kreeg een trilling er niet uit met balanceren bleek bij nadere inspectie toch een kleine deuk in huidige velg te zitten. Die ga ik eerst spuiten voordat ik de schijven en band overzet, want is nu zwart en huidige antraciet. Er zit al wel een haaks ventiel in en de lagers lopen nog soepel, volgens kaartje wat er nog aan zat, kwam dit wiel uit een fiets met net over de 20.000 km op de teller.
En vandaag Hotgrips van Oxford, zal binnenkort eens kijken voor een mooi moment om dat te installeren. :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Deveon schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:05:
@Waaj @fdees @VidaR-9 Thanks voor de reactie. Een proefles is inderdaad een goed idee, maar ik denk dat het niet zoveel met het echte rijden te maken had (obv proefles voor de auto en ook het voorbeeld van @fdees). Over het algemeen heb ik wat meer tijd nodig om te wennen dan een krap uurtje onder toezicht.

Maar dan ga ik gewoon beginnen met lessen (als het weer iets beter wordt) en gaandeweg ervaren of ik het iets voor mij is. Tot nog toe is de keuze namelijk vooral rationeel en heb verder eigenlijk niets met motoren.
Proefles heeft genoeg met het echte rijden te maken... gezien je gelijk begint met je voertuigbeheersing. En dan voel je zelf gelijk of dit een geweldig toffe uitdaging of een zware beproeving zal worden voor je. ;)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

De proefles die ik destijds heb gedaan was zowel AVB als AVD, dus beheersing en verkeer. In totaal iets van 3u op de motor gezeten, in de ijzige kou! Maar het was wel genieten :Y

Over upgrades gesproken, heb vandaag LED verlichting gemonteerd op de RT.

Hier verschil LED en Halogeen (linkerlamp nu LED):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZS7IoBzYpE4ys9sQt0te2X7w/medium.jpg

Gemonteerd en brandend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z7XoypQDLh3A5bsAXfH7mX9k/medium.jpg

En zo zit dat dan allemaal in de koplampbehuizing gepropt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xzWkciVKGMKtA9Lv5N3v8clG/medium.jpg

Er zit namelijk een koellichaam bij, zodat een fan niet nodig is / zou moeten zijn. Deze kan je zelf vormen en daardoor in je lamp behuizing passen.

Zo is ie origineel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d1s5AaQEHTOTJNQu8fv7zxiJ/medium.jpg

En zo zit ie erin, zonder de kabel enz erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WxMdvdKAopvKsgyKPYPbRr5x/medium.jpg

Geen moeilijke klus om uit te voeren, maar het is wel een heel gehannes. Ik was begonnen met de linkerlamp, en die bleek verreweg het makkelijkst te zijn omdat mijn rechterhand er goed bij kon komen. De rechter koplamp heb ik vrijwel allemaal met links moeten doen... en daar is mijn motoriek toch wat minder. Ook zit daar een kabeltje iets meer in de weg (die grijs/bruine op de laatste foto). Dus om die goed te doen heb ik de spiegel en het kapje voor de spiegel weggehaald, dan heb je een beetje zicht op wat je doet. Andere pro tip: foto's maken met je telefoon, dan kan je zien wat de situatie is :+

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YWV2RuFifU8v4GrhT4gAIUtH/medium.jpg

De stadslichtjes had ik al eerder witte LEDs in gestoken. Op de foto lijken ze wat blauwer, in het echt is het bijna dezelfde tint. Ik vind het goed zo :Y

Ik heb nog wel een neon-gele folie gekocht om over de koplampen te plakken, maar daar twijfel ik toch wel over:

Folie voor brandende koplampen (op de foto lijkt het meer groen dan geel, in het echt is het vooral geel).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pq8MR715KssCBlCcCFZtyIa3/medium.jpg

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 09:27
Ik mag me vanaf deze week ook melden bij het motorrijdersgilde, afgelopen week een Aprilia Shiver gekocht.

Hier even een snelle foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L3t0vUb_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

[ Voor 16% gewijzigd door Paul.H op 14-12-2019 23:21 . Reden: Foto link ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een proefles kijkt vooral naar of je uberhaupt een beetje op een motor kan rijden. Rechtuit, bocht om, remmen en schakelen. Dus dat lijkt zeker meer op echt rijden dan de balans- en nood-oefeningen van AVB.
Desnoods neem je een paar proeflessen bij verschillende rijscholen en antwoord altijd 'nee' als ze vragen of je ervaring hebt :P

Maargoed, als het een rationeel iets is, ga het gewoon proberen en wacht niet op beter weer. Als het je te doen is om praktische redenen (file filteren en daarmee sneller op werk of thuis, makkelijker parkeren, lagere kosten, etc), vind ik het eigenlijk wel aan te raden om gewoon NU te gaan lessen. Kou en regen zijn voor veel motorrijders een excuus om toch maar niet te gaan rijden (c.q. de mooi-weer-rijder) en juist jij lijkt nu te gaan kiezen om te gaan rijden zolang het mogelijk is. Maak het maar mee hoe het is om te rijden bij 5 graden of als je een bui op je kop helm krijgt.

Spoiler: Het valt wel mee, maar je moet het wel even mee maken om écht te bevatten dat shit-weer eigenlijk zo slecht niet is.
Het valt of staat met je uitrusting. Een goed motorpak die zowel waterafstotend, ventilerend als warm is, hoeft niks méér te kosten dan een mooi-weer pak. Waterafstotend is ook genoeg voor maximaal een uurtje rijden in een fikse regenbui. Goed voorbeeld uit eigen ervaring: Revit Voltiac jas. Waterafstotend (nee niet waterdicht wat op internet geroepen wordt, check het label aan de jas maar), afsluitbare ventilatie voor warme dagen en verwijderbare binnenvoering voor de koude dagen.
Voor je helm hoeft het ook niet veel extra te kosten om eentje te hebben die zowel een ingebouwde ventilatie, zonnebril als pinlock heeft. Daar mee is je helm direct geschikt voor alle weertypen. (zelfs bij de F-ing Lidl, en nee die zijn zo slecht niet!)
Schoenen/laarzen doen opzich niet heel veel voor je comfort tussen de weers-extremen, dus daar zou ik zeggen: pak iets wat een beetje waterafstotend is.
Het enige waarvan je mijns inziens twee sets wil, zijn handschoenen. Een set koele en warme handschoenen, bij voorkeur beide met een waterafstotende laag, maar op z'n minst de warme.
En zorg dat je een col hebt (zo'n ding om je nek, sjaal is kut)
noes schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:57:
[...]

De proefles die ik destijds heb gedaan was zowel AVB als AVD, dus beheersing en verkeer. In totaal iets van 3u op de motor gezeten, in de ijzige kou! Maar het was wel genieten :Y

Over upgrades gesproken, heb vandaag LED verlichting gemonteerd op de RT.

Hier verschil LED en Halogeen (linkerlamp nu LED):
[Afbeelding]

Gemonteerd en brandend:
[Afbeelding]

En zo zit dat dan allemaal in de koplampbehuizing gepropt:
[Afbeelding]

Er zit namelijk een koellichaam bij, zodat een fan niet nodig is / zou moeten zijn. Deze kan je zelf vormen en daardoor in je lamp behuizing passen.

Zo is ie origineel:
[Afbeelding]

En zo zit ie erin, zonder de kabel enz erbij:
[Afbeelding]

Geen moeilijke klus om uit te voeren, maar het is wel een heel gehannes. Ik was begonnen met de linkerlamp, en die bleek verreweg het makkelijkst te zijn omdat mijn rechterhand er goed bij kon komen. De rechter koplamp heb ik vrijwel allemaal met links moeten doen... en daar is mijn motoriek toch wat minder. Ook zit daar een kabeltje iets meer in de weg (die grijs/bruine op de laatste foto). Dus om die goed te doen heb ik de spiegel en het kapje voor de spiegel weggehaald, dan heb je een beetje zicht op wat je doet. Andere pro tip: foto's maken met je telefoon, dan kan je zien wat de situatie is :+

Eindresultaat:
[Afbeelding]

De stadslichtjes had ik al eerder witte LEDs in gestoken. Op de foto lijken ze wat blauwer, in het echt is het bijna dezelfde tint. Ik vind het goed zo :Y

Ik heb nog wel een neon-gele folie gekocht om over de koplampen te plakken, maar daar twijfel ik toch wel over:

Folie voor brandende koplampen (op de foto lijkt het meer groen dan geel, in het echt is het vooral geel).
[Afbeelding]
Oeh, dat is een mooi systeem. Welke LED lampen zijn dat en waar heb je ze vandaan?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

McKaamos schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:23:
[...]

En zorg dat je een col hebt (zo'n ding om je nek, sjaal is kut)
Ja zeker! Laatst een nieuwe binnen, van AliExpress :) en heel blij mee. Warm genoeg voor de frisse dagen (zodra het richting vriespunt gaat is een dikkere, of eentje extra beter) en sneldrogend. Dun genoeg om het randje onder mn helm te kunnen dragen, geen koude nek dus :Y
McKaamos schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:23:
[...]

Oeh, dat is een mooi systeem. Welke LED lampen zijn dat en waar heb je ze vandaan?
Ook van AliExpress: ZDATT H7. In die store vind je ook wel lampjes voor H4 etc. Voor mijn motor (en meeste nieuwere ook) is Canbus belangrijk, en deze geeft (bij mijn RT iig) geen storing.

@Paul.H welkom, leuke motor!

[ Voor 6% gewijzigd door noes op 14-12-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Paul.H schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:15:
Ik mag me vanaf deze week ook melden bij het motorrijdersgilde, afgelopen week een Aprilia Shiver gekocht.

Hier even een snelle foto:
[Afbeelding]
Welkom :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Wat is jullie mening met betrekking tot het inrijden van een nieuwe motor met een andere uitlaat? Online kan ik er niet echt een eenduidig antwoord op vinden.

Ik krijg met 2 maanden mijn nieuwe motor (MT-07) en heb ook al een andere full system Termignoni carbon uitlaat liggen. Ik kan ervoor kiezen deze bij aflevering te laten monteren, of wellicht pas later. Uiteraard doe ik dat het liefst meteen, maar ik weet niet in hoeverre dat het inrijden kan beïnvloeden. Op termijn wil ik ook op de Dyno bank en een ECU remap laten doen zodat alles lekker loopt, maar dit kan ik ook zsm doen natuurlijk.

Dus de opties zijn:
1. Motor inrijden met standaard uitlaat en nieuwe uitlaat later eronder (eerste beurt)
2. Motor inrijden met nieuwe full system uitlaat
3. Motor laten afleveren met nieuwe uitlaat, en zo snel mogelijk naar de Dyno testbank voor een remap.

Keuzes, keuzes, en zie veel verschillende meningen online. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 14:32
Motor laten afleveren met nieuwe uitlaat, laten inrijden op testbank en meteen remap :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Optie 4: Jezelf niet al te druk maken over dat inrijden en gewoon gaan rijden met eender welke uitlaat je er op hebt zitten (incluisief de juiste mapping voor die uitlaat).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 15-12-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
wimmel_1 schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:03:
Optie 4: Jezelf niet al te druk maken over dat inrijden en gewoon gaan rijden met eender welke uitlaat je er op hebt zitten (incluis de juiste mapping).
Waarmee je bedoelt dat de (uitlaat)mapping niet direct uitmaakt bij het inrijden? Of juist inrijden met de juiste mapping voor de uitlaat?
spookz0r schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:45:
Motor laten afleveren met nieuwe uitlaat, laten inrijden op testbank en meteen remap :)
Geheel inrijden op Dyno ook overwogen, maar dan loopt het wel flink in de kosten...

[ Voor 26% gewijzigd door DeLyon op 15-12-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DeLyon schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:09:
[...]

Waarmee je bedoelt dat de (uitlaat)mapping niet direct uitmaakt bij het inrijden? Of juist inrijden met de juiste mapping voor de uitlaat?
Juiste mapping voor de gemonteerde uitlaat, uiteraard. Met een foutieve mapping kán je motor te schraal gaan lopen en ze staan tegenwoordig toch al schraal genoeg afgesteld vanwege de huidige milieueisen.

Even wat duidelijker aangegeven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@DeLyon Je zou verwachten dat er een 'standaard' remap voorhanden is voor je nieuwe uitlaat, ff navragen bij je dealer en dan kan je die nieuwe uitlaat door hun laten monteren en je ECU volgens bijbehorende specs laten aanpassen.

Die nieuwe uitlaat zal wat meer lucht doorlaten waardoor je motor schraler en dus heter loopt, een passende remap is imo wel gewenst.

Mijn motor moet ook nog ingereden worden en dat doe ik met ander uitlaatsysteem, luchtfilter en bijbehorende tuning kit.

[edit]
Idealiter zou je na inrijden een Dyno afstelling laten doen, dat is weer wat precieser op jouw fiets gespeend.

[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 15-12-2019 11:35 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-07 12:46
NLDViane schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:47:
[...]

Wat een held :) Hard rijden is ie inderdaad niet voor gemaakt, staat vaak leuker speelgoed om mee te spelen :9~

Ben nu bezig met diezelfde studie, ze noemen het nu alleen Automotive :P
Zeker, en een van de beste docenten die er rond loopt, doe hem maar de groten van me :P En leuk, succes met de opleiding! Zo heette het bij mij ook al hoor, ben pas net afgestudeerd. Laat het maar weten als je ooit nog boeken nodig hebt!

Een van de ARLA medewerkers had een mooie motor collectie, maar die werkt er niet meer. Reed regelmatig van Groningen naar Arnhem op een Daytona, of met z'n sprint 1050.

[ Voor 13% gewijzigd door etwintje op 15-12-2019 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
@botoo @harley @cyntax bedankt voor de tip, ga ik eens proberen!

@etwintje Thanks, en zal ik doen! Die boeken zijn nog een dingetje, heb ze voor dit jaar wel allemaal gekocht. Zal volgend jaar eens kijken wat ze bedacht hebben :Y

[ Voor 54% gewijzigd door NLDViane op 15-12-2019 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
Dank voor de reacties!

Denk dat ik er het best aan doe om voor de 'meest veilige aanpak' te gaan. Motor inrijden met stock uitlaat > Na inrijden bij 1000km beurt uitlaat vervangen > Zsm richting Dyno om daar een op maat gesneden ECU op de bank te laten maken. Dan monteer ik waarschijnlijk ook direct een ander luchtfilter.

Op deze manier weet ik in ieder geval zeker dat ik het inrijden niet kan beïnvloeden door te rijden met een aftermarket uitlaat zonder juiste mapping. En dan kan ik na het inrijden de motor met de nieuwe uitlaat laten mappen, en wellicht nog wat andere settings laten aanpassen in de ECU (zoals ander luchtfilter etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:23

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even een puntlasje erop. Dan kan je het ook nog eens los halen wanneer dat gewenst is.

Bison montage kit zou ook kunnen werken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
DeLyon schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:27:
Dank voor de reacties!

Denk dat ik er het best aan doe om voor de 'meest veilige aanpak' te gaan. Motor inrijden met stock uitlaat > Na inrijden bij 1000km beurt uitlaat vervangen > Zsm richting Dyno om daar een op maat gesneden ECU op de bank te laten maken. Dan monteer ik waarschijnlijk ook direct een ander luchtfilter.

Op deze manier weet ik in ieder geval zeker dat ik het inrijden niet kan beïnvloeden door te rijden met een aftermarket uitlaat zonder juiste mapping. En dan kan ik na het inrijden de motor met de nieuwe uitlaat laten mappen, en wellicht nog wat andere settings laten aanpassen in de ECU (zoals ander luchtfilter etc).
Ik ben mijn nieuwe MT-09 nu ook gewoon aan het inrijden, al staat hij nu in winterslaap. Overweeg om ook andere uitlaat te kopen en te laten installeren. Weet jij wat installatie ongeveer kost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

VidaR-9 schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:55:
[...]

Ik ben mijn nieuwe MT-09 nu ook gewoon aan het inrijden, al staat hij nu in winterslaap. Overweeg om ook andere uitlaat te kopen en te laten installeren. Weet jij wat installatie ongeveer kost?
Een andere uitlaat (systeem) óf alleen een andere einddemper? Verschil in montagetijd is ongeveer een uurtje waarbij je een andere einddemper er in een minuutje of 10 á 15 onder hebt hangen >:) ;)

Bij een recente motorfiets komt het spruitstuk nog gemakkelijk los zónder te hoeven 'slopen' dus ook een volledig systeem is vrij snel te monteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 15-12-2019 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
VidaR-9 schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:55:
[...]

Is bij mij in de kosten/uren opgenomen die de dealer al nodig heeft voor m'n andere accessoires en het gehele rijklaar maken, maar gok dat hij er zo'n 2 tot max 3 uur voor rekent. Keer het uurtarief van ongeveer 75 euro.

Weet niet welke uitlaat je overweegt, maar kijk vooral even online ook. Ik heb 200 euro bespaard door hem rechtstreeks bij Termignoni te bestellen. En veel webshops zijn ook goedkoper dan de dealer vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
DeLyon schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:59:
[...]

Is bij mij in de kosten/uren opgenomen die de dealer al nodig heeft voor m'n andere accessoires en het gehele rijklaar maken, maar gok dat hij er zo'n 2 tot max 3 uur voor rekent. Keer het uurtarief van ongeveer 75 euro.

Weet niet welke uitlaat je overweegt, maar kijk vooral even online ook. Ik heb 200 euro bespaard door hem rechtstreeks bij Termignoni te bestellen. En veel webshops zijn ook goedkoper dan de dealer vaak.
Thanks.

Ik wou ook online kijken of misschien gebruikt kopen ofzo en het dan ergens laten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@VidaR-9 wil je voor een volledig systeem gaan of alleen einddemper? Een collega had een MT-07 met Arrow demper, zelfs mét DBkiller was dat ding heel luid. Niet alleen aso, maar ik zou het ook erg vermoeiend vinden om zelf een stuk te rijden met zo'n kabaal onder me. De MT-09 Tracer van mn andere collega had hetzelfde systeem, maar bij de 900cc klonk het gewoon goed: niet te luid, niet het standaard naaimachine geluidje :+

Kortom: bij opzoeken reviews vooral specifiek die van de MT-07 checken, de MT-09 is echt niet vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
noes schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:47:
@VidaR-9 wil je voor een volledig systeem gaan of alleen einddemper? Een collega had een MT-07 met Arrow demper, zelfs mét DBkiller was dat ding heel luid. Niet alleen aso, maar ik zou het ook erg vermoeiend vinden om zelf een stuk te rijden met zo'n kabaal onder me. De MT-09 Tracer van mn andere collega had hetzelfde systeem, maar bij de 900cc klonk het gewoon goed: niet te luid, niet het standaard naaimachine geluidje :+

Kortom: bij opzoeken reviews vooral specifiek die van de MT-07 checken, de MT-09 is echt niet vergelijkbaar.
Thanks. Zoek uiteraard specifiek op MT-09. Alleen demper is t plan, met DB killer. Wil geen gezeur en ook geen overlast veroorzaken.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• pretender 0
  • Laatst online: 12:45
Al lange tijd droom ik over een supersport maar dat heb ik telkens afgehouden omdat woon-werk rijden daarmee helemaal niet praktisch is. Toch zat ik telkens weer supersport occasions te speuren en nu heb ik de knoop maar doorgehakt! Zolang het niet vriest zal ik het hele jaar 100km/dag gaan forensen op deze mooie Suzuki GSXR-750! Velen verklaren me voor gek maar ik ga de uitdaging aan, en als het niet bevalt ga ik weer op zoek naar een ander soort motor :)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/scauutPl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/L3pPK8ml.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:23
pretender 0 schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:46:
Al lange tijd droom ik over een supersport maar dat heb ik telkens afgehouden omdat woon-werk rijden daarmee helemaal niet praktisch is. Toch zat ik telkens weer supersport occasions te speuren en nu heb ik de bijl maar doorgehakt! Zolang het niet vriest zal ik het hele jaar 100km/dag gaan forensen op deze mooie Suzuki GSXR-750! Velen verklaren me voor gek maar ik ga de uitdaging aan, en als het niet bevalt ga ik weer op zoek naar een ander soort motor :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi ding! Ik zou persoonlijk wel die plank aan de achterkant eraf halen, maar kan mij voorstellen met woon/werk icm vies weer het wel een functie heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:56:
[...]

Mooi ding! Ik zou persoonlijk wel die plank aan de achterkant eraf halen, maar kan mij voorstellen met woon/werk icm vies weer het wel een functie heeft.
Ja best wel, anders heb je net zoals mij een vieze rug iedere keer. Maar goed, wie mooi wilt zijn. :+

Van harte gefeliciteerd iig! Bekende keuze. :P
Voor mij ook een jongensdroom geweest, en 2 jaar lang 20dkm per jaar op een K4 gezeten. 8)

Mijn ervaring is positief, langer dan een half uur wil je toch niet erop rijden in de spits dus dat was een beetje mijn grens. Ondanks het comfortzadel, handvat verwarming en alles wat er bij mij op zat. Hendels goed afstellen is ook een must. :)

Onderhoud, onderdelen en slijtagespul is een factor 3 met bv een GSX-F, brandstofverbruik tussen de 1 op 13 en 15, en t vreet banden. :+ Maar de glimlach per kilometer is super. *O*

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:58:
[...]

Thanks. Zoek uiteraard specifiek op MT-09. Alleen demper is t plan, met DB killer. Wil geen gezeur en ook geen overlast veroorzaken.
Ah sorry, ik had begrepen dat je een MT-07 had aangeschaft. Verkeerd gelezen I guess :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
@pretender 0 Veel plezier ermee! Zeker met veel snelweg is woonwerk op een supersport prima te doen, ik heb het ook jarenlang en zo'n 150k km gedaan. Kan prima zolang je niet teveel spullen mee hoeft te slepen :)

De kosten voor onderhoud/onderdelen e.d. waren bij mijn lang niet zo erg als bij @Joopieboy, maar ik reed wat ouder spul en kwam bijna nooit bij de merkdealer, dat scheelt nogal.

[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 16-12-2019 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:25
Vond het anders met mijn TL1000s niet te doen woon werk verkeer :X

Met 30/40 door de file hobbelen 8)7 8)7 |:(

Was ik, na een paar keer, al helemaal beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@f2ride2001 grappig hoeveel dat scheelt per motor, ik vond het op een redelijk vergelijkbare RSV Mille (ook een dikke Vtwin) nog best te doen. Op de Ducati 749 is het wel irritant, maar dat komt voornamelijk door de loodzware koppelingshendel ipv het blok. Met de GSX-R 600 was het allemaal prima, lekker licht en wendbaar.

Het betere uitzicht door de hoge zit op de huidige Caponord is natuurlijk wel een stuk prettiger.

[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 16-12-2019 09:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:36

Secsytime

Automagisch

Filteren is echt heerlijk op de Striple.. :+

Ik ben wel echt serieus bang voor de portemonnee zodra de tuono 660 uitkomt. Dit zei ik ook bij de 790, toen deze nog in concept fase was, dat weet ik wel.. :P Maar de Tuono ziet er zo al bijna productie ready uit, daar kunnen ze toch niet zoveel meer aan kapot maken??

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2019/11/aprilia-tuono-660-concept-asphaltandrubber.jpg?resize=770%2C515&ssl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:21:
@pretender 0 Veel plezier ermee! Zeker met veel snelweg is woonwerk op een supersport prima te doen, ik heb het ook jarenlang en zo'n 150k km gedaan. Kan prima zolang je niet teveel spullen mee hoeft te slepen :)

De kosten voor onderhoud/onderdelen e.d. waren bij mijn lang niet zo erg als bij @Joopieboy, maar ik reed wat ouder spul en kwam bijna nooit bij de merkdealer, dat scheelt nogal.
Helpt ook niet dat ik hem gekocht had met achterstallig onderhoud (en daarmee ook 1k goedkoper dan de rest op internet) en door de jaren heen al het grote onderhoud wel heb moeten doen. Dat tikt gewoon hard door. En origineel of beter dan origineel is gewoon kostbaar. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
@Secsytime gezien hoe ze van de RS660 concept naar productieversie zijn gegaan verwacht ik niet veel bijzonders meer. Misschien wat bijschaven, maar daar houdt het dan ook wel mee op...

zei iemand daar een Italiaans merk en kapot in één zin? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:16

steveman

Comfortabel ten onder

Secsytime schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:56:
Filteren is echt heerlijk op de Striple.. :+

Ik ben wel echt serieus bang voor de portemonnee zodra de tuono 660 uitkomt. Dit zei ik ook bij de 790, toen deze nog in concept fase was, dat weet ik wel.. :P Maar de Tuono ziet er zo al bijna productie ready uit, daar kunnen ze toch niet zoveel meer aan kapot maken??

[Afbeelding]
Spiegels, kenteken, RAW :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:47

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met brillen als deze? Het is niet duidelijk beschreven maar volgens mij kun je die glazen er uit drukken en dan hetzelfde monteur gebruiken voor verschillende tinten.

Het lijkt mij wel wat. Ik heb recent goggles Rusty Pistons gekocht en die bevallen me redelijk, echter werkt dat niet i.c.m. een zonnebril. Toch wel onhandig dus. Ik dacht wellicht zoiets als bovenstaand een oplossing, hoewel ik niet weet hoe goed het in de praktijk werkt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
@steveman richtingaanwijzers voor zitten in de dagrijverlichting verwerkt (zie de RS660), achter aan de onvermijdelijke kentekenplaathouder. Spiegels waarschijnlijk op het stuur zoals bij elke naked bike.

NLDViane in "Hét grote motortopic - Deel 24"

@LankHoar een van de jongens met wie ik op vakantie reed had zo'n ding, maar als je van zon naar zeikende regen gaat (of andersom) is het niet heel handig omdat je de glazen moet verwisselen. Daarnaast beslaan ze ook nog wel eens, lijkt mij vrij irritant. Combinatie van pinlock en zonnevizier werkt ideaal though :Y

[ Voor 36% gewijzigd door NLDViane op 16-12-2019 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 13:26

M14

pretender 0 schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:46:
Al lange tijd droom ik over een supersport maar dat heb ik telkens afgehouden omdat woon-werk rijden daarmee helemaal niet praktisch is. Toch zat ik telkens weer supersport occasions te speuren en nu heb ik de knoop maar doorgehakt! Zolang het niet vriest zal ik het hele jaar 100km/dag gaan forensen op deze mooie Suzuki GSXR-750! Velen verklaren me voor gek maar ik ga de uitdaging aan, en als het niet bevalt ga ik weer op zoek naar een ander soort motor :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie fiets :9~.

Betreft woonwerk verkeer, ik doe het niet meer. Zelf rij ik een Yamaha R1 2011. Het zijn vooral saaie kilometers, ik kan de verleiding van ontzettend veel te hard rijden niet weerstaan, het kost continue banden + vierkante banden bij een leuke rit en de afschrijving op de motor vanwege de kilometers heeft mij doen besluiten alleen maar leuke kilometers te maken :).

Oh, en elke dag tanken ... In de tijd dat ik veel woonwerk verkeer reed had ik 2 60liter vaten die ik eens per week vol gooide, om thuis de motor af te tanken. Het scheelde veel tijd + tanken in België :9. Maargoed, dat is dus verleden tijd :p

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
NLDViane schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:27:
@LankHoar een van de jongens met wie ik op vakantie reed had zo'n ding, maar als je van zon naar zeikende regen gaat (of andersom) is het niet heel handig omdat je de glazen moet verwisselen. Daarnaast beslaan ze ook nog wel eens, lijkt mij vrij irritant. Combinatie van pinlock en zonnevizier werkt ideaal though :Y
Pinlock en zonnevizier gaan niet op mijn Shoei EX-ZERO ;) Ik heb nu inderdaad wel hetzelfde, bijvoorbeeld wanneer ik een tunnel in rijd met zonnebril op, dan is dat soms toch echt te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@M14 scheelde het daadwerkelijk tijd om elke week met 2 60 liter vaten slepen om vervolgens met de hand dat in de motor te gaan pompen? Ik ben hier per tankbeurt (liter of 20) hooguit een minuut of 2 kwijt... Stoppen, 1 handschoen uit, pasje erin, tanken, handschoen weer aan en weer door :)

120 liter per week wel serieus veel kilometers natuurlijk, of zuipt zo'n R1 nog harder dan mijn Aprilia? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
LankHoar schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:47:
[...]

Pinlock en zonnevizier gaan niet op mijn Shoei EX-ZERO ;) Ik heb nu inderdaad wel hetzelfde, bijvoorbeeld wanneer ik een tunnel in rijd met zonnebril op, dan is dat soms toch echt te donker.
Ohja, foutje :+ Maar hiermee houd je dus hetzelfde op het moment dat je een tunnel in rijdt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Goedkope zonnebrillen doen meestal niets anders dan verduisteren en dat is best vervelend in wisselende lichtsituaties, je kan beter uitkijken naar een goede zonnebril zoals b.v. Oakley die een scala aan lenzen hebben van veel lichtdoorlatend tot heel donker. Voordeel van de veel lichtdoorlatende lenzen is dat ze ook bij veel licht het scherpe licht sterk verzachten waardoor ze best heel breed inzetbaar zijn.

Ik heb geen aandelen in Oakley (ook al zou dat eigenlijk wel moeten :o ) maar ik gebruik ze nu zo'n 30 jaar (sport en casual) en ben nog nooit betere brillen tegen gekomen.

Voorbeeldje van lens opties maar er zijn er nog veel meer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14

M14

Chakotay schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:50:
@M14 scheelde het daadwerkelijk tijd om elke week met 2 60 liter vaten slepen om vervolgens met de hand dat in de motor te gaan pompen? Ik ben hier per tankbeurt (liter of 20) hooguit een minuut of 2 kwijt... Stoppen, 1 handschoen uit, pasje erin, tanken, handschoen weer aan en weer door :)

120 liter per week wel serieus veel kilometers natuurlijk, of zuipt zo'n R1 nog harder dan mijn Aprilia? :P
In die tijd reed ik met een Suzuki SV1000. Die reed 1:11. Met mn R1 heb ik ooit eens 1:8 voor elkaar gekregen als gemiddelde op een tank 8)7.

Maar, betreft het tanken: Redelijkerwijs haal je dat niet in 2 minuten. Daarnaast was het in mijn geval zo dat ik niet langs de pomp rij. In België tanken is goedkoper (20ct - 30ct), maar wel een omweg omdat het niet op de route ligt. Daarnaast is de winst minimaal met 14 - 16 liter.
In die tijd verreed ik rond de 14 liter per dag, dus moest ik eens in de 2 weken met de aanhanger op en neer. Goedkopere brandstof en thuis tanken (zonder handschoenen uit, portemonnee zoeken enz) zonder omweg naar de pomp maakte dan wel een verschil.

FYI, ik ben ook gewoon traag met tanken ;), heb geen zakken in m'n pak voor een portemonnee ofzo waardoor ik altijd in de buddyseat moet rommelen... En ik wil em altijd tot de rand vol omdat ik zwaar vertrouw op de dagteller :+

[ Voor 9% gewijzigd door M14 op 16-12-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Spiegels > Bar ends
Kenteken > vind de schep niet zo erg, ik rij met elk weer :+
RAW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@M14 Ah, dat maakt wel een verschil inderdaad. Ik heb een goedkoop onbemand tankstation op mijn route liggen, vandaar dat het zo weinig tijd kost. Tankstations waar je binnen moet betalen sla ik altijd over, en als er een rij auto's staat rij ik ook door naar de volgende ipv te gaan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-06 13:49
Secsytime schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:11:
[...]

Spiegels > Bar ends
Kenteken > vind de schep niet zo erg, ik rij met elk weer :+
RAW?
RichtingAanWijzers, maar ik moest ook even 2 keer nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:01:
Goedkope zonnebrillen doen meestal niets anders dan verduisteren en dat is best vervelend in wisselende lichtsituaties, je kan beter uitkijken naar een goede zonnebril zoals b.v. Oakley die een scala aan lenzen hebben van veel lichtdoorlatend tot heel donker. Voordeel van de veel lichtdoorlatende lenzen is dat ze ook bij veel licht het scherpe licht sterk verzachten waardoor ze best heel breed inzetbaar zijn.

Ik heb geen aandelen in Oakley (ook al zou dat eigenlijk wel moeten :o ) maar ik gebruik ze nu zo'n 30 jaar (sport en casual) en ben nog nooit betere brillen tegen gekomen.

Voorbeeldje van lens opties maar er zijn er nog veel meer.
Wanneer ik die lijst zo bekijk dan zouden alleen de zwarte glazen geschikt zijn voor gebruik tijdens rijden? Lijkt me ook niet heel fijn in tunnels.

Ik ken mezelf: zonnebrillen overleven bij mij niet veel langer dan een jaar of 2 :+ Een reden waarom ik er het liefst niet al teveel geld aan uit geef. Plus ik zou het wel fijn vinden om 's avonds met gele glazen te kunnen rijden. Verbetert het zicht toch een stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Een zonnebril heeft voor mij één groot nadeel waardoor ik het meteen geen optie vind: Je kunt hem niet tijdens het rijden op/afzetten. Bij wisselend weer, rijden in de schemering of het inrijden van een donkere tunnel wil ik dat ding af kunnen zetten, altijd een opklapbaar zonnevizier in de helm hier dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ik heb een bril op sterkte en dus ook een zonnebril op sterkte.
Niet heel erg sterk maar wel net genoeg om er last van te krijgen als ik hem niet draag.

"vroegah" toen ik nog geen bril op sterkte had sloopte ik ook elk jaar wel een zonnebril of was hem weer eens kwijt. Kon er toen ook niet meer aan uitgeven dan een tientje.

Mijn eerste zonnebril op sterkte was meteen een Rayban van een paar honderd euro.
Die bleef vreemd genoeg wel heel en nu jaren later is het ding nog steeds heel.
1 keertje ongelukkig laten vallen met als gevolg 2 putjes net niet wel in het zicht.
Ondertussen wel weer een nieuwe gekocht (niet vanwege die putjes maar omdat mijn vriendin de vorige niet mooi vond :P )

En wat betreft die tunnels..
tja dat is wat lastig soms, ik druk hem dan meestal iets naar beneden in mijn helm zodat ik er overheen kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb zelf ongeveer -8, sowieso altijd een bril op dus :P Zonnebril op sterkte gebruik ik alleen incidenteel in de auto eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hebben jullie geen zonnevizier in je helm dan? Voor mij voldoet dat prima. Even je hand langs de zijkant van je helm schuiven en het is donker, en het knopje indrukken en het klapt weer op.

Dat vizier in m'n Nolan N104 Evo vertekent wel het beeld een beetje doordat het licht anders breekt, van dichtbij lijkt alles dan een halve meter verder weg dan het echt is...

Maar ik moest toch alweer op zoek naar een nieuwe helm en jas. Binnenkort maar eens shoppen. :Y)

Ik neig naar de Rev'it Outback 3, de opvolger van m'n vorige, en qua helm ga ik maar weer eens proefrijden wat nu de stilste is. Ik heb géén hoofd voor een Schuberth C3, helaas, wat destijds de stilste was.

[ Voor 101% gewijzigd door CodeCaster op 16-12-2019 15:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@CodeCaster
Het zonnevizier gebruikte ik in het begin wel maar in mijn oude helm was die na 1 jaar op een vreemde manier vervormt. Het oppervlakte was gebobbeld waardoor het leek alsof je door een nat glas heen keek.
Sindsdien draag ik mijn zonnebril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
In mijn Shoei EX-ZERO zit geen zonnevizier. Ik had behoorlijk veel eisen voor mijn helm (o.a. bescherming bij een val, EQRS, wit, full-face maar geen integraal) en zo'n zonnevizier was geen harde eis in dat lijstje.

@Chakotay ik snap je punt betreft een tunnel niet in willen rijden met een zonnebril/wisselend weer omdat je dan niets ziet. Echter komen die situaties veel minder vaak voor dan continue zon/fel licht. Ik ben sowieso vrij gevoelig voor licht, en dus is voor mij juist rijden zonder bescherming tegen de zon geen optie. Hoewel een ~km lange tunnel wel een uitdaging was met polarized zonnebril op vorig zomer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:03:
[...]
Wanneer ik die lijst zo bekijk dan zouden alleen de zwarte glazen geschikt zijn voor gebruik tijdens rijden? Lijkt me ook niet heel fijn in tunnels.
Juist niet, probeer eens zo'n lens met een hoge VLT (lichtdoorlatend), je zou verwachten dat het te weinig zonlicht tegenhoud maar mijn ervaring is dat het precies goed is en het haalt de scherpe kantjes uit het zonlicht.

Mijn favoriet voor lange dagen in wisselende omstandigheden was altijd de G30, maar je zou ook eens naar een gele contrastverhogende lens kunnen kijken, mogelijk 'dempt' die al genoeg voor je en die is ook dikke prima in donkere tunnels.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Donker vizier ftw. Ook 's nachts gaat dat prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Heb zelf de Shark Spartan en gebruik regelmatig ook het zonnevizier. Is nog maar een paar maanden oud maar zou niet anders willen. Kutten met mijn gewone bril vind ik al irritant, laat staan nog eens gaan wisselen tijdens het rijden. Weet niet of die ingebouwde zonnevizieren eenvoudig te vervangen zijn maar dat zien we dan weer wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
M14 schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:05:
Tot het gaat regenen en je veel tegemoet komend verkeer hebt met hun lichten afgesteld naar de hemel. Dat was voor mij niet fijn :F . Dan lijkt het net dit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn9.dissolve.com/p/D959_1_219/D959_1_219_0004_600.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Donker, regen en remlichten / koplampen is een waardeloze combinatie inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Is wel strafbaar fyi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kun je dan nog dingen herkennen? :+

Edit: ik heb trouwens een donker vizier, niet meer het standaard getinte vizier, dat scheelt ook iets denk ik. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 16-12-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Is dat zo?

Goud ook dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Volgens mij zit dit in hetzelfde straatje als een boete krijgen voor slecht krabben, je hebt minder goed zicht. Waarom zou je uberhaupt 's avonds met een donker vizier willen rijden? Lijkt me bijzonder onhandig en gevaarlijk.. imo dus ook een terechte regel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:56
Ik heb een chrome vizier en kan met gerust hart zeggen dat je s'nachts geen reet ziet :'(
Andere helm heeft zonnevisor maar dat is ook hopeloos, ik zet liever gepolariseerde bril op, dat geeft veel meer rust en kan je ook door de ramen van auto's zien waar bestuurders heen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Joopieboy schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:09:
[...]

Kun je dan nog dingen herkennen? :+

Edit: ik heb trouwens een donker vizier, niet meer het standaard getinte vizier, dat scheelt ook iets denk ik. :P
Ja, gaat prima. Alles wat licht weerkaatst steekt extra af tegen de achtergrond. Het is natuurlijk een feit dat je minder ziet dan bij daglicht, maar zolang je een beetje normaal doet komt dat echt wel goed.
Ik zou niet weten waarom. Voor zo ver ik weet is er geen specifieke regelgeving voor. Maar, als je me kunt overtuigen met wat bronnen, ik ben benieuwd :).
Niet dat ik me er iets van aan ga trekken :+
cyntax schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:53:
[...]

Tot het gaat regenen en je veel tegemoet komend verkeer hebt met hun lichten afgesteld naar de hemel. Dat was voor mij niet fijn :F . Dan lijkt het net dit:
[Afbeelding]
There, I fixed it. Dan is het juist prettiger om een donker vizier te hebben 8).

Betreft de regen op je vizier, even je hoofd opzij draaien. Dan waait het er zo vanaf. Geldt overigens ook voor verse insecten op je vizier. Uitzondering zijn de beesten die zich naar een grote gele vlek transformeren :P

[ Voor 29% gewijzigd door M14 op 16-12-2019 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

M14 schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:01:
[...]

Ja, gaat prima. Alles wat licht weerkaatst steekt extra af tegen de achtergrond. Het is natuurlijk een feit dat je minder ziet dan bij daglicht, maar zolang je een beetje normaal doet komt dat echt wel goed.

[...]

Ik zou niet weten waarom. Voor zo ver ik weet is er geen specifieke regelgeving voor. Maar, als je me kunt overtuigen met wat bronnen, ik ben benieuwd :).
Niet dat ik me er iets van aan ga trekken :+

[...]

There, I fixed it. Dan is het juist prettiger om een donker vizier te hebben 8).

Betreft de regen op je vizier, even je hoofd opzij draaien. Dan waait het er zo vanaf. Geldt overigens ook voor verse insecten op je vizier. Uitzondering zijn de beesten die zich naar een grote gele vlek transformeren :P
Ik voel niet de behoefte om je te overtuigen, doe ermee wat je wilt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
M14 schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:01:

[...]

Je kan beter je ogen dan gewoon gesloten houden voor een tijdje, dat werkt het beste denk ik :+ .

Staat volgens mij op elk donker vizier 'NOT FOR ROAD USE' of 'FOR DAYTIME USE ONLY', tenminste die ik heb gehad. Maar whatever, als jij het fijner vind moet je het gewoon blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

cyntax schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 06:20:
[...]

Je kan beter je ogen dan gewoon gesloten houden voor een tijdje, dat werkt het beste denk ik :+ .

Staat volgens mij op elk donker vizier 'NOT FOR ROAD USE' of 'FOR DAYTIME USE ONLY', tenminste die ik heb gehad. Maar whatever, als jij het fijner vind moet je het gewoon blijven doen.
verschilt misschien per model dan, staat bij nergens en ook niet op de websites waar je hem kan bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-07 07:13
Net op de motor onderweg naar het werk vond ik het buiten een soort van warm met 10 graden buitentemperatuur. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-07 13:17
Willem30 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:26:
Net op de motor onderweg naar het werk vond ik het buiten een soort van warm met 10 graden buitentemperatuur. :+
Ja he... lekker O+

Vandaag nog maar eens op de Strom (aangezien de Esseesse9 voor het 1000km onderhoudje binnen is), ik merkte nooit eerder hoe vreselijk die trilt... maar toch was het leuk om nog 's op mijn ouwe trouwe paard te zitten.

Viel me alvast mee dat de motor meteen startte na ongeveer een maand stilgestaan te hebben. Dat hoort wel zo maar ik had er wel een beetje schrik voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dryhte schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:39:
[...]

Ja he... lekker O+

Vandaag nog maar eens op de Strom (aangezien de Esseesse9 voor het 1000km onderhoudje binnen is), ik merkte nooit eerder hoe vreselijk die trilt... maar toch was het leuk om nog 's op mijn ouwe trouwe paard te zitten.

Viel me alvast mee dat de motor meteen startte na ongeveer een maand stilgestaan te hebben. Dat hoort wel zo maar ik had er wel een beetje schrik voor ;)
Maandje moet geen probleem zijn lijkt me.
De eerste honda van mijn vriendin had 19 jaar in een schuur gestaan, letterlijk alleen olie vervangen en accu en meteen starten _/-\o_ blijf dat wel netjes vinden dat die honda's altijd lijken te starten het zijn wel een beetje de oude volvo's wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-07 13:17
@kneusteun ik had het over de accu ;) over de rest maakte ik me uiteraard geen zorgen. Maar ik had al eens een lege/kapotte accu gehad met die motor, in garantie vervangen overigens, dat kon ik vanmorgen niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dryhte schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:46:
@kneusteun ik had het over de accu ;) over de rest maakte ik me uiteraard geen zorgen. Maar ik had al eens een lege/kapotte accu gehad met die motor, in garantie vervangen overigens, dat kon ik vanmorgen niet gebruiken.
Ah kijk, dat is herkenbaar.
Haal je dan niet even de accu eruit?
Ik doe dat altijd wel even voordat ze voor langere tijd de garage in gaan (vanaf een maand of langer).
Pagina: 1 ... 64 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.