Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.808 views

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Cobraa schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:22:
Ben eindelijk geslaagd, heb vandaag mijn gewilde motor gekocht. Nu hopen dat het snel goed weer wordt!

[Afbeelding: CBR600RR]
Dat type Akrapovic is echt zo lekker :9~ Ziet er goed uit, veel plezier ermee :Y
Cobraa schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:33:
[...]

Thanks, heb nu genoeg tijd om een xenon kitje te zoeken en een gear indicator.
Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.
Ja, geen Xenon maar LED monteren. Is even duur, maar beter lichtbeeld (schijnt, mijn setje is nog onderweg) en geen opwarmtijd, waardoor grootlicht ook LED kan.

Wat betreft bandjes van de grond in de winter: nog nooit gedaan. En nooit echt last van gehad, qua trillingen of rijgedrag. Misschien eventjes, maar ei-vormige bandjes vormen zich snel weer rond.

[ Voor 45% gewijzigd door noes op 07-12-2019 21:00 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01 17:16

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vandaag nog een laatste ritje gemaakt, en nu staat de fiets dan in stalling bij een vriendin in de schuur:

Bike in stalling

Heb hem wel afgetankt, maar daarna toch nog een leuk stuk gereden dus zit nog wel aardig wat lucht in de tank. Heb er ook geen conservingsmiddel in gedaan, en de batterij zal ik sowieso ook nog zo nu en dan moeten opladen met mijn lader, dus dat binnenkort nog even doen. Mocht het tussendoor nog lekker weer zijn, dan kan ik in ieder geval nog even rijden :)

@noes bandjes doe je dus niet van de grond, maar wel op karton ofzo dan?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is dat een hoes die kan ademen ? Anders ga je condens krijgen wat dan weer naar beneden komt. Ik heb er zelf altijd wat oude dekens over liggen tegen stof, maar dan zonder problemen met vocht.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:10

Youk

Volvo For Life

Bandjes zou je eventueel wat harder dan normaal kunnen zetten. En dat tussentijds ook eens checken. Voor de eerste rit dan wel terug de gewone druk erin zetten. Door ze harder te zetten heb je ook minder risico op platte kantjes.

Volvo Classic Club Belgium

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:05:
[...]

@noes bandjes doe je dus niet van de grond, maar wel op karton ofzo dan?
Karton? Waar zou dat goed voor zijn (niet vervelend bedoeld, oprechte vraag)? Nee, betonnen garagevloer. Vorige jaren in de parkeerkelder op werk, stond ie gewoon op de straatstenen.
Youk schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:47:
Bandjes zou je eventueel wat harder dan normaal kunnen zetten. En dat tussentijds ook eens checken. Voor de eerste rit dan wel terug de gewone druk erin zetten. Door ze harder te zetten heb je ook minder risico op platte kantjes.
Dat is wel een goede tip ja, zal ik bij mn S1000RR ook maar es doen :Y

[ Voor 34% gewijzigd door noes op 07-12-2019 23:09 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

@Youk er zit een mechanische vergrendeling aan beide zijden, de druk gaat volledig van het ‘hydraulische’ deel af.

[edit] auto-correct, altijd leuk 😮 hydrologische moet hydraulische zijn natuurlijk 😜

[ Voor 32% gewijzigd door botoo op 08-12-2019 11:17 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Jolke
  • Laatst online: 10:07
PilatuS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:23:
[...]

Is dat een hoes die kan ademen ? Anders ga je condens krijgen wat dan weer naar beneden komt. Ik heb er zelf altijd wat oude dekens over liggen tegen stof, maar dan zonder problemen met vocht.
Goed punt ideed. Ik heb er ook lakens opliggen en geen hoes. Hij staat toch binnen, dus het is meer een bescherming tegen krassen door erlangs te lopen met fietsen oid.

Waarom trouwens een stuk karton onder de banden?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Dit is een goedkope AliExpress hoes, dus die zal vast niet ademen.. Dus dan beter geen hoes? Ik heb reeds alle oude lakens opgeknipt tot oude doeken.

Bandenspanning check, zit iets meer in dan normaal.

Karton zou helpen tegen de overdracht van kou van de vloer, en zo scheurtjes voorkomen.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:06
@LankHoar Het enige nadeel van geen hoes, is dat hij stoffig wordt.
Je zou ook kunnen zorgen dat de hoes niet helemaal tot de grond komt, dan zal hij ook wel voldoende ademen.
Ali zal ook wel ademende hoezen hebben, als je op motorcycle dustcover ofzo zoekt. Wat je dan koopt zal effectief een in vorm genaaid laken zijn...

iRacing Profiel

• JohnnyFZ1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-01-2022
Voor mij de belangrijkste reden de banden geen contact met beton laten maken. Rubber en beton gaat niet samen . Dit weet ik uit ervaring met de bandjes van de vouwwagen. Waar ik hem in de stalling had die man wilde hem nog kunnen verplaatsen. Bleek hij de hele periode op dezelfde plaats gestaan te hebben. Binnen 600 km op weg naar Kroatië beide banden kapot.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

JohnnyFZ1 schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:36:
Voor mij de belangrijkste reden de banden geen contact met beton laten maken. Rubber en beton gaat niet samen . Dit weet ik uit ervaring met de bandjes van de vouwwagen. Waar ik hem in de stalling had die man wilde hem nog kunnen verplaatsen. Bleek hij de hele periode op dezelfde plaats gestaan te hebben. Binnen 600 km op weg naar Kroatië beide banden kapot.
Mijn garagevloer is gecoat, dus daar geen last van. Maar was t geen ouderdom bij je aanhangwagen? Veel aanhangwagens worden maar weinig gebruikt en verouderen de banden harder dan ze slijten kunnen. Dit probleem hebben FWD stadsautootjes ook vaak met de achterwielen.

• JohnnyFZ1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-01-2022
noes schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:19:
[...]

Mijn garagevloer is gecoat, dus daar geen last van. Maar was t geen ouderdom bij je aanhangwagen? Veel aanhangwagens worden maar weinig gebruikt en verouderen de banden harder dan ze slijten kunnen. Dit probleem hebben FWD stadsautootjes ook vaak met de achterwielen.
Nee was zeer zeker niet de ouderdom van de bandjes .
Dit gebeurde in zomer 2017. Banden had dot code van 2015.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
JohnnyFZ1 schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:36:
Aha het gaat dus om beton? In mijn gevam staan de banden op tegels, dus dat zou dan geen kwaad kunnen?

Ik zal de volgende keer dat ik er ben de hoes wat meer omhoog doen. De velgen moet ik tegen die tijd toch weer glimmend poetsen, dus die kunnen prima "bloot" zijn :)

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:00

Rick-Jan

always connected

Gisteren een CBR400RR NC23 gekocht!

CBR400RR

Erg blij mee, eerst deze technisch goed (laten) aanpakken. Ik wil er nieuwe (sport-tour) banden onder, maar deze heeft als ik het goed heb een maat welke lastig te vinden is bij nieuwe banden:

120/60R17 voor
150/60R18 achter

Iemand tips? Ik zie veel de BT090 langskomen maar deze is volgens mij al aardig op leeftijd.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 12:25

charrel

Cortisol4life..

Zag hem staan op motor-forum, alleen zonde dat het originele kontje er af is.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010

Rick-Jan

always connected

charrel schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:04:
Zag hem staan op motor-forum, alleen zonde dat het originele kontje er af is.
Klopt! Dit staat ook nog wel mooi, verder is ie origineel, en niet zoals vele vol met schade. Mocht ik een originele achterkant tegenkomen komt die er uiteraard wel weer op.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01 22:10
Grubeater schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:51:
@etwintje stond met de heenweg van het GoT motorweekend in Kaldenkirchen toch even te wachten op zijn elektronische vering die zich opnieuw moest instellen toen @wimmel_1 er even op had gereden om startkabels te halen.

Ik ben benieuwd hoe snel de BMW gaat zijn daarmee.
Klopt ja, af en toe heeft ie dat, ik denk dat het (zoals toen) komt door belastingwisselingen. Stellen van de preload doet ie ook alleen als de motor draait dus daar kom je dan altijd laat achter :D

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mijn motor staat al ruim een jaar op beton, regelmatig lange periodes... maar ik zie helemaal niks aan de banden wat dan ook.
Krijg er overigens ook geen stof op in deze berging.. m'n hoes is kapot dus die heb ik er sowieso af.

Moet wel nog steeds de accu er uithalen... :P Laat ik daar vanmiddag eens aan beginnen.

I have stability. The ability to stab.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:03

_Apache_

For life.

LankHoar schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:05:
Dit is een goedkope AliExpress hoes, dus die zal vast niet ademen.. Dus dan beter geen hoes? Ik heb reeds alle oude lakens opgeknipt tot oude doeken.

Bandenspanning check, zit iets meer in dan normaal.

Karton zou helpen tegen de overdracht van kou van de vloer, en zo scheurtjes voorkomen.
Nou, ik heb mijn motor heel het seizoen buuten staan, maar gebruik of een hele goede hoes (zachte laag van binnrn, waterdicht en ademend) of geen hoes. Want ik heb nu al 3 hoezen versleten (7,jaar) en vaak komt mn motor natter onder een hoes vandaan als dat ie 'bloot' staat en even kan uitdampen als het zonnetje doorbreekt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• etwintje
NLDViane schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:35:
@Chakotay was bij The Gallery, is officieel een exclusieve autodealer maar ze hadden ook het een en ander aan motoren staan waaronder deze zescilinders, een paar Ducati's (998R, 1098R Troy Bayliss Edition :9~ ), wat oudere MV Agusta's :) Zit ook een Grand Café in tegenwoordig, erg leuk om tijdens een lange rit een koffiepauze te doen :Y
Exclusieve auto beunhaas dus.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:22:
Mijn motor staat al ruim een jaar op beton, regelmatig lange periodes... maar ik zie helemaal niks aan de banden wat dan ook.
Krijg er overigens ook geen stof op in deze berging.. m'n hoes is kapot dus die heb ik er sowieso af.

Moet wel nog steeds de accu er uithalen... :P Laat ik daar vanmiddag eens aan beginnen.
Als je het ziet ben je wel een beetje te ver gegaan. ;) Als je de banden netjes op spanning brengt gebeurd er weinig mee, mits ie niet maanden stilstaat. Bepaalde banden hebben er iets meer last van dan anderen, zoals Continental die zijn na een week al voorzien van een plat vlak, zelfde als dat Bridgestones de specialiteit hebben om vierkant te worden. :+

En je voelt het met rijden, beetje trillerig/bonkerig rijden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
_Apache_ schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:57:
[...]

Nou, ik heb mijn motor heel het seizoen buuten staan, maar gebruik of een hele goede hoes (zachte laag van binnrn, waterdicht en ademend) of geen hoes. Want ik heb nu al 3 hoezen versleten (7,jaar) en vaak komt mn motor natter onder een hoes vandaan als dat ie 'bloot' staat en even kan uitdampen als het zonnetje doorbreekt.
Goedkoop is in dit geval duurkoop dus. Voor de winterstalling laat ik het maar bij deze, maar zodra hij in het voorjaar weer veel voor de flat komt te staan (en dus vaker buiten de hoes erop heb tegen regen/zicht) dan maar eens kijken naar iets anders.

• etwintje
Eppo © schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:36:
[...]
Nou... Volgens de sticker trekt hij 5A maximaal (maar volgens Google 2A...). Maar als ik het goed begrijp, is het verstandiger en veiliger om gewoon nieuwe kabels te trekken met een mooie aansluiting.
Beetje late reactie, maar dit kan makkelijk met de Gerbing aansluiting, die kan tot 15A hebben, je kunt er namelijk ook een verwarmde jas en verwarmde sokken bij op aansluiten en dan ga je rap die kant op. Ik weet zo alleen niet uit mijn hoofd hoe de aansluiting ook al weer heet.

Ik zie trouwens net dat Gerbing een nieuwe serie heeft gelanceerd met ingebouwde temperatuurcontroller in de handschoenen, hopen dat dit nog wel samenwerkt met de oude externe controller.. Mijn handschoenen zijn volgend seizoen waarschijnlijk wel aan vervanging toe.

Zo, eindelijk weer een beetje bij gelezen

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:33:
[...]

Als je het ziet ben je wel een beetje te ver gegaan. ;) Als je de banden netjes op spanning brengt gebeurd er weinig mee, mits ie niet maanden stilstaat. Bepaalde banden hebben er iets meer last van dan anderen, zoals Continental die zijn na een week al voorzien van een plat vlak, zelfde als dat Bridgestones de specialiteit hebben om vierkant te worden. :+

En je voelt het met rijden, beetje trillerig/bonkerig rijden. :)
Grappig, mijn opmerking dat ik geen last had van eivormige banden na een wintertje ging over mijn motor op... Conti SportAttack3 :9

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan doen ze het op de motor beter dan op mijn auto iig. Blij als ik er vanaf ben zeg maar. :X :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:34:
Dan doen ze het op de motor beter dan op mijn auto iig. Blij als ik er vanaf ben zeg maar. :X :+
Op de auto ook gehad, prima banden onder een BMW E46. Voor de E61 gegaan voor Goodyears, maar dat had meer met de prijs te maken. Bandenboer vertelde wel dat de Conti's vaak rumoerig worden als ze verder zijn qua slijtage.

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-01 11:22
@lolgast @wimmel_1

Ik heb mijn Suzuki GSR600 uit 2006 ingeruild voor een Yamaha Tracer 900 uit 2016.

Fotootje:

Tracer 900

Kan dit bijgewerkt worden? Dank! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door flowiej op 09-12-2019 10:02 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
@flowiej veel plezier met je (inmiddels niet meer zo) nieuwe speelgoed :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 09-12-2019 10:05 . Reden: tabcomplete is moeilijk ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Chakotay schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:54:
@Flo veel plezier met je (inmiddels niet meer zo) nieuwe speelgoed :)
Denk dat je de verkeerde getagd hebt :+

Gamertag: timmie271

• Chakotay
  • Nu online
timmie271 schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:47:
[...]

Denk dat je de verkeerde getagd hebt :+
Jup, gefixt :P Erg moeilijk die knopjes op maandagochtend.

• flowiej
Chakotay schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:54:
@flowiej veel plezier met je (inmiddels niet meer zo) nieuwe speelgoed :)
Thanks! Heel blij mee. Heerlijke motor. De eerste 1500km zitten er inmiddels op!

• Chakotay
  • Nu online
Weet iemand toevallig een nuttig adres dat goretex-kleding kan repareren? Ik wil zeker nu ik geld krijg van de verzekering dat scheurtje in mijn broek eigenlijk wel laten maken, en eventueel het zij-ritsje in de jas vervangen.

• flowiej
Zou je vandaag zonder bang te zijn voor pekelschade kunnen rijden? Volgens mij is er niet gestrooid en het heeft heeeeeel erg hard geregend :)

[ Voor 6% gewijzigd door flowiej op 09-12-2019 11:39 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Pekel vreet heus niet onmiddellijk in hoor. Gewoon rijden en aankomend weekend goed afspoelen. Rijd al jaren door tijdens de winterperiode en nog geen spatje aanslag op het alu. Meeste alu is tegenwoordig voorzien van een coating, dus ook dat helpt goed mee.

• Chakotay
  • Nu online
@flowiej ik denk dat je vandaag wel veilig zit, ik zie vandaag geen witte meuk op de wegen en kreeg ook geen troep op mijn vizer in de spray op de snelweg.

hier kan je tegenwoordig zien waar er recent gestrooid is.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Chakotay schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:14:
Weet iemand toevallig een nuttig adres dat goretex-kleding kan repareren? Ik wil zeker nu ik geld krijg van de verzekering dat scheurtje in mijn broek eigenlijk wel laten maken, en eventueel het zij-ritsje in de jas vervangen.
Gewoon bij de Turk om de hoek toch?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
flowiej schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:37:
@lolgast @wimmel_1

Ik heb mijn Suzuki GSR600 uit 2006 ingeruild voor een Yamaha Tracer 900 uit 2016.

Fotootje:

[Afbeelding: Tracer 900]

Kan dit bijgewerkt worden? Dank! _/-\o_
Leuke fiets! Hoewel het enorm afsteekt, vind ik juist die blauwe onderdelen erg strak staan :)

• Chakotay
  • Nu online
@Maegrim ik heb wat twijfels of die ervaring / spullen hebben voor ritsen in gelamineerd goretex zetten e.d. zonder dat het gaat lekken achteraf, of dat het stikwerk scheurt zodra het zachtjes de grond aan tikt.

(Als voorbeeld: een paar naden in mijn mouw zijn met met hele gewicht erop vol op de grond geklapt en hebben daar een stuk gegeleden, zonder dat het losgegaan is. Dat soort betrouwbaarheid wil ik wel graag houden)

• Icephase

Icephase

Chakotay schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:14:
De Zilveren Naald in Veenendaal wordt aangeraden door in elk geval Dainese voor alle reparaties. Zelf ook goede ervaringen mee.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Chakotay schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:49:
@Maegrim ik heb wat twijfels of die ervaring / spullen hebben voor ritsen in gelamineerd goretex zetten e.d. zonder dat het gaat lekken achteraf, of dat het stikwerk scheurt zodra het zachtjes de grond aan tikt.

(Als voorbeeld: een paar naden in mijn mouw zijn met met hele gewicht erop vol op de grond geklapt en hebben daar een stuk gegeleden, zonder dat het losgegaan is. Dat soort betrouwbaarheid wil ik wel graag houden)
Ja, dat snap ik. @HTT-Thalan heeft daar nog wel een goed adresje voor

• Chakotay
  • Nu online
@Icephase ha, die naam heb ik vaker gehoord inderdaad, dacht er even niet aan. Dank voor de tip :)

Verwijderd

Beetje rare vraag misschien maar gisteren zijn we naar motorkledingcentrum geweest in Zutphen en heeft mijn vriendin haar 1e helm gekocht, een AGV K1.

Verschillende maatjes gepast, juiste maat gevonden(afaik) en deze meegenomen.
Nu merkt ze dat het afdoen van de helm wel wat moeizaam gaat en krijgt ze last aan de zijkant van haar gezicht. Het opdoen en het dragen van de helm is verder wel gewoon goed en de helm zit gewoon strak maar niet té strak.

Gaat het afdoen van de helm wat soepeler nadat de helm wat meer gedragen is? Ik heb mijn helm destijds van een buurjongen gekregen dus ik heb zelf geen ervaring met nieuwe helmen.

• Chakotay
  • Nu online
@Verwijderd jup, als een helm heel makkelijk op en af gaat is hij juist te ruim :) Bij regelmatig gebruik zal het materiaal waarschijnlijk ook wel soepeler worden na een tijdje.

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:59:
@Verwijderd jup, als een helm heel makkelijk op en af gaat is hij juist te ruim :) Bij regelmatig gebruik zal het materiaal waarschijnlijk ook wel soepeler worden na een tijdje.
Ja dat klopt, op doen gaat gewoon zoals het hoort, alleen afdoen is een dingetje. Heeft ook wel echt rode strepen tijdens het afdoen, hopelijk word dat met tijd wel minder dan.

Bedankt voor je input!

• Chakotay
  • Nu online
@Verwijderd is het niet een kwestie van de bandjes een beetje naar buiten trekken tijdens het afdoen, zodat je daar de voering een beetje mee comprimeert?

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:09:
@Verwijderd is het niet een kwestie van de bandjes een beetje naar buiten trekken tijdens het afdoen, zodat je daar de voering een beetje mee comprimeert?
Goeie vraag, zal straks eens kijken hoe ze dat doet, misschien is ze bang dat het stuk gaat als ze er een beetje aan trekt :9~ Niet op gelet!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:10:
@Icephase ha, die naam heb ik vaker gehoord inderdaad, dacht er even niet aan. Dank voor de tip :)
Of in Den Haag even checken met Tijger leathers, die kunnen hier wellicht ook wat mee. Is wat dichterbij voor je :)

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Chakotay jij had toch ook het Poseidon pak van revit?
Volgens mij doen ze ook reparaties, weet je tenminste zeker dat het nog waterdicht is daarna.

• Chakotay
  • Nu online
@S4All de Poseidon 2 GTX inderdaad. Ik wil het sowieso nog even navragen bij de winkel waar ik het gekocht heb, voor zover ik weet doet Revit zelf geen direct eindgebruiker-contact in plaats van via de dealers.

• S4All
  • Niet online
@Chakotay En anders hdstyles, die zijn geautoriseerd goretex reparatie center
https://www.gore-tex.nl/ondersteuning/reparatie

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Rudolf the red-nosed reindeerMT-03 :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X3VNuTN.jpg

• Chakotay
  • Nu online
Hm, politie-die-in-de-weg-rijdt dagje vandaag... Vanochtend op de N11 een politieauto voor me die probeerde te filteren met alleen oranje ipv blauwe zwaailichten, en net op de terugweg op de A12 twee politiemotoren voor me die met hooguit 5 kph verschil gingen filteren als de file langzamer dan 30 ging... Dat schiet ook niet op, maar mezelf daar langs wurmen vind ik dan ook weer te riskant :P

• etwintje
Daar heeft de mijne ook vaak gestaan! Elektrische motorscooter van mn bijna-buurman staat er ook nog steeds zo te zien :)

• Chakotay
  • Nu online
@etwintje had die van jou ook spontaan een gewei gekregen?

• NLDViane
  • Nu online
@etwintje Goed geregelde motorstalling, kunnen ze op Windesheim wat van leren :Y Dat elektrische gevaarte staat er zowat elke dag, is iig niet bang voor een beetje regen

Heb je er gewerkt of een opleiding gedaan? O-)

[ Voor 12% gewijzigd door NLDViane op 10-12-2019 21:34 ]

• etwintje
NLDViane schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:33:
@etwintje Goed geregelde motorstalling, kunnen ze op Windesheim wat van leren :Y Dat elektrische gevaarte staat er zowat elke dag, is iig niet bang voor een beetje regen

Heb je er gewerkt of een opleiding gedaan? O-)
Ja daar is niks mis mee. Klopt, hij rijd het hele jaar door, inclusief met sneeuw _/-\o_ Kwam hem zeer regelmatig tegen onderweg, hard rijden met zo'n gevaarte is geen succes.

Opleiding, heb autotechniek gestudeerd.

Edit: Wat bracht jou daar dan?

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:17
@lolgast @wimmel_1

Mag mijn ZZR1400 2009 uit de OP gewijzigd worden in mijn nieuwe ZZR1400 2013 :)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x3IlljI5Sqkv9Dppl5BXr7c3/thumb.jpg

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ShininNL schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:47:
@lolgast @wimmel_1

Mag mijn ZZR1400 2009 uit de OP gewijzigd worden in mijn nieuwe ZZR1400 2013 :)?

[Afbeelding]
Éigenlijk mág 't niet 'zomaar' even maar omdat je je eigen plaatje nu ook hier op T.NET geplaatst hebt.... Vooruit dan maar weer O-) _O-

Even wél serieus: FELI met je nieuwe 'CRUISE-RA-KET' !!!! 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• NLDViane
  • Nu online
etwintje schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:41:
[...]

Ja daar is niks mis mee. Klopt, hij rijd het hele jaar door, inclusief met sneeuw _/-\o_ Kwam hem zeer regelmatig tegen onderweg, hard rijden met zo'n gevaarte is geen succes.

Opleiding, heb autotechniek gestudeerd.

Edit: Wat bracht jou daar dan?
Wat een held :) Hard rijden is ie inderdaad niet voor gemaakt, staat vaak leuker speelgoed om mee te spelen :9~

Ben nu bezig met diezelfde studie, ze noemen het nu alleen Automotive :P

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06-2025
Chakotay schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:12:
@S4All de Poseidon 2 GTX inderdaad. Ik wil het sowieso nog even navragen bij de winkel waar ik het gekocht heb, voor zover ik weet doet Revit zelf geen direct eindgebruiker-contact in plaats van via de dealers.
Weliswaar geen GTX maar ik heb na een ongelukkige ontmoeting van mijn Revit Sand broek met een antieke hete BMW uitlaat hem via de winkel door Revit zelf laten repareren. Dat zou zeker met GTX wel mijn voorkeur hebben. Duurde wel paar weekjes maar resultaat was in mijn geval, op het oog, praktisch als nieuw.

• Chakotay
  • Nu online
@Jay-P dat is misschien wel de veiligste optie inderdaad. Wat was je daarvoor kwijt? Als je een paar weken kwijt bent wacht ik alleen wel tot het beter weer word, dit is juist de tijd van het jaar dat ik de waterdichtheid nodig heb :P

[ Voor 46% gewijzigd door Chakotay op 11-12-2019 09:21 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:20:
@Jay-P dat is misschien wel de veiligste optie inderdaad. Wat was je daarvoor kwijt? Als je een paar weken kwijt bent wacht ik alleen wel tot het beter weer word, dit is juist de tijd van het jaar dat ik de waterdichtheid nodig heb :P
Je kan even vragen bij MKC, dit zitten redelijk bij je in de buurt (Hazerswoude Rijndijk).

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Mijn god, vandaag voor het eerst op de antwerpse ring in de spits op de motor in de file gereden. Wat een gaos daar met filterende* motoren :o

*Filteren als in zo snel als mogelijk al slalommend racend door de file 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Mitssz op 11-12-2019 11:18 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Chakotay
  • Nu online
@Mitssz je hebt ook wel een mooie plek uitgezocht voor je eerste filter-ervaring. Volgende keer naar Parijs? :+

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Chakotay schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:12:
@Mitssz je hebt ook wel een mooie plek uitgezocht voor je eerste filter-ervaring. Volgende keer naar Parijs? :+
Het was niet de eerste filter ervaring, maar wel de eerste filter ervaring op de antwerpse ring ;)

EDIT: ik snap de verwarring, originele tekst aangepast :P

[ Voor 8% gewijzigd door Mitssz op 11-12-2019 11:19 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-01 12:45
Chakotay schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:12:
Ik was afgelopen weekend in Parijs... die gasten zijn gek. Overal en nergens tussendoor met motoren, ongeacht hoe klein het gat is. 1 motorrijder tickte zelfs de spiegel van een tegemoetkomende politie auto naar binnen, boeide de agenten geen flikker.

En mijn vrouw vervolgens doodleuk: "Volgende keer moeten wij ook op de motor naar Parijs!" 8)7

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Chakotay
  • Nu online
@aidanl jouw vrouw snapt het! :P

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
:r de Antwerpse ring zuigt. Op de Ring van Brussel gaat 't er meestal veel beschaafder aan toe...

Daar ben ik dan ook veel vaker te vinden ;)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:10

Youk

Volvo For Life

Mitssz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:09:
Mijn god, vandaag voor het eerst op de antwerpse ring in de spits op de motor in de file gereden. Wat een gaos daar met filterende* motoren :o

*Filteren als in zo snel als mogelijk al slalommend racend door de file 8)7
Ik zou willen zeggen: had mij dan gewoon gevolgd. :+ Maar ik ben enkele dagen thuis, dus dan ga je mij daar niet voor mijn plezier vinden.

Volvo Classic Club Belgium

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06-2025
Chakotay schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:20:
Ik dacht 50 euro ofzo. Niet heel goedkoop dus, was overigens ook bij MKC Hazerswoude. Heb nog even mijn mail gecheckt maar ga maar uit van een week of 5. Ook niet heel snel dus :(.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ShininNL schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:47:
@lolgast @wimmel_1

[Afbeelding]
Prachtig ding. Hoe rijdt zoiets? Meer als tourfiets of als racer? Gewicht en grootte zegt tour, houding zegt racy :)

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-12-2025
Einde van de zomer besloten toch voor mijn A rijbewijs te gaan. Word mijn rijbewijs ingevorderd (snelheid) voor ik begonnen kon met lessen.
Uiteindelijk 5 oktober mijn eerste uitprobeer les gehad, en precies een maand later (5 november) afgereden voor mijn AVD.

Natuurlijk balen, net na het seizoen. Dus eigenlijk geen tijd om te beginnen met ervaring op te doen. Dus besloten om met de motor die ik gekocht heb diezelfde week, maar op naar Zuid-Spanje te gaan om daar 2 weken ervaring op te doen. De eerste 1.700 zelfstandige kilometers staan er dus inmiddels op. Overigens wel het grootste deel met mijn vrouw achterop.

"Maar" 1.700 km terwijl een enkeltje Zuid-Spanje 2400+ km is? Dat hebben we zo opgelost:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zebaruf90pb.jpg

En nog een fototje van de motor:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7abzlchh.jpg

Net een weekje weer in Nederland... mis het rijden toch alweer. Misschien voor het voorjaar nog maar eens richting Portugal.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:17
noes schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:10:
[...]

Prachtig ding. Hoe rijdt zoiets? Meer als tourfiets of als racer? Gewicht en grootte zegt tour, houding zegt racy :)
Ik zit er met 1,76m relaxed op, het is echt tussen een superport en naked in qua zit. De hoek die je knieën maken is niet extreem en je zit een klein beetje voorover gebogen. Mijn eerste motor was een zx6r en daar kreeg ik echt last van mijn rug en polsen.

Verder is het echt een lieverd, door de iets langere wielbasis en het gewicht moet je wat meer werken om goed de bocht in te zetten, maar daarna blijft ie goed op koers.

Verder zijn die 1400cc's natuurlijk lekker, het maakt eigenlijk weinig uit in welke versnelling je zit :9

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Flipside22 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:24:
Einde van de zomer besloten toch voor mijn A rijbewijs te gaan. Word mijn rijbewijs ingevorderd (snelheid) voor ik begonnen kon met lessen.
Uiteindelijk 5 oktober mijn eerste uitprobeer les gehad, en precies een maand later (5 november) afgereden voor mijn AVD.

Natuurlijk balen, net na het seizoen. Dus eigenlijk geen tijd om te beginnen met ervaring op te doen. Dus besloten om met de motor die ik gekocht heb diezelfde week, maar op naar Zuid-Spanje te gaan om daar 2 weken ervaring op te doen. De eerste 1.700 zelfstandige kilometers staan er dus inmiddels op. Overigens wel het grootste deel met mijn vrouw achterop.

"Maar" 1.700 km terwijl een enkeltje Zuid-Spanje 2400+ km is? Dat hebben we zo opgelost:
[Afbeelding]

En nog een fototje van de motor:
[Afbeelding]

Net een weekje weer in Nederland... mis het rijden toch alweer. Misschien voor het voorjaar nog maar eens richting Portugal.
Dat is best handig, zo je motor mee! Heb je een rijplank of hoe krijg je dat ding erin?
ShininNL schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:25:
[...]

Ik zit er met 1,76m relaxed op, het is echt tussen een superport en naked in qua zit. De hoek die je knieën maken is niet extreem en je zit een klein beetje voorover gebogen. Mijn eerste motor was een zx6r en daar kreeg ik echt last van mijn rug en polsen.

Verder is het echt een lieverd, door de iets langere wielbasis en het gewicht moet je wat meer werken om goed de bocht in te zetten, maar daarna blijft ie goed op koers.

Verder zijn die 1400cc's natuurlijk lekker, het maakt eigenlijk weinig uit in welke versnelling je zit :9
Haha ja idd, qua blok is het natuurlijk echt een beul. Misschien ook maar eens een proefrit op maken, ze zien er ook gaaf uit.

• dracothetm
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05-2025
Hier een beginnende motorrijder. (rijd nu 2 jaar op een triumph tiger explorer uit 2013). Ik wil hierbij graag weten wat jullie van de volgende situatie denken.
Ik heb 64 K km op de teller staan. Binnekort moeten mijn kleppen worden gecontrolleerd. maar ik kwam er vandaag ook achter dat mijn binnenvork vervangen dient te worden. (lekker keerringen die 4000 km na vervanging weer lek zijn. Dit samen optellend word dit natuurlijk een redelijke kost post. Ik zit er daarom aan te denken hem te verkopen. Maar is dit slim of krijg ik er nu niks voor terug en kan ik het beter toch laten repareren.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:03

_Apache_

For life.

dracothetm schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:23:
Hier een beginnende motorrijder. (rijd nu 2 jaar op een triumph tiger explorer uit 2013). Ik wil hierbij graag weten wat jullie van de volgende situatie denken.
Ik heb 64 K km op de teller staan. Binnekort moeten mijn kleppen worden gecontrolleerd. maar ik kwam er vandaag ook achter dat mijn binnenvork vervangen dient te worden. (lekker keerringen die 4000 km na vervanging weer lek zijn. Dit samen optellend word dit natuurlijk een redelijke kost post. Ik zit er daarom aan te denken hem te verkopen. Maar is dit slim of krijg ik er nu niks voor terug en kan ik het beter toch laten repareren.
Tsja, wat is wijsheid.

Voor verkoop zal je het, toch eea moeten fixen, want door verkopen / inruilen zal je het toch moeten melden.

Rijdt de machine fijn en zijn dat de enige punten? Zou ik een goed adres zoeken die je helpt voor een mooie prijs.

Ik bedoel als iemand mij een dienst levert verwacht ik daar ook wel wat van. Dus als iemand dan met een uurtarief van 95eur 45min noteert op de bon onder het mom 'proefrit na reparatie' en totaal 970eu rekent voor een klacht bij het remmen. Dan ben je in mijn ogen ook klaar en af.

Nu zit ik bij een garage die 45jaar ervaring heeft, mij een scherp advies geeft in mijn belang en niet in een belang van marges en merken.
Diezelfde klacht legde ik hun voor. En zij gaven al aan dan Nissin remmen (diverse Yamaha modellen) bovengemiddeld gevoelig zijn voor corrosie van fijn strooizout. En daar hebben speciale revisie setjes voor, en 1 a 2 manuur arbeid en alles is weer gangbaar en fris.

Zo moesten mijn kleppen ook gesteld worden (fjr1300, en hun advies was 'als je na 165k km geen klachten heb doe je er beter aan het blok dicht te laten.'
Ze hebben zelf ook nog geluisterd naar het blok, maar dat kreeg direct een 'clean bill of health'.
Overigens betekent 'kleppen stellen' eerder 'klepspeling controleren en bijstellen waar nodig', dus men kan snel klaar zijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
_Apache_ schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:45:
[...]
Voor verkoop zal je het, toch eea moeten fixen, want door verkopen / inruilen zal je het toch moeten melden.
Hoeft niet perse. Je kan het aangeven bij de verkoop en er minder voor vragen. Een grote beurt laten doen en de voorvork repareren, dat geld krijg je er niet voor terug bij de verkoop. Het is een afweging en de vraag of ie in de huidige staat weg te krijgen is, maar alles aan de fiets laten doen hoeft niet de beste oplossing te zijn.

• Chakotay
  • Nu online
Jay-P schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:41:
[...]

Ik dacht 50 euro ofzo. Niet heel goedkoop dus, was overigens ook bij MKC Hazerswoude. Heb nog even mijn mail gecheckt maar ga maar uit van een week of 5. Ook niet heel snel dus :(.
Dat is nog wel te overzien, arbeidsloon is ook niet gratis. Vijf weken het pak kwijt is wel een groot nadeel... Dat word dan echt in de lente/zomer denk ik.

• S4All
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:24:
[...]

Dat is nog wel te overzien, arbeidsloon is ook niet gratis. Vijf weken het pak kwijt is wel een groot nadeel... Dat word dan echt in de lente/zomer denk ik.
Of een lange vakantie nu 😇

• Flipside22
noes schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:48:
[...]

Dat is best handig, zo je motor mee! Heb je een rijplank of hoe krijg je dat ding erin?
[...]

Haha ja idd, qua blok is het natuurlijk echt een beul. Misschien ook maar eens een proefrit op maken, ze zien er ook gaaf uit.
Ik heb een 3 rijplanken welke inklapbaar zijn. 1 brede en 2 smalle. De 2 smalle zijn de buitenste, voor als het nodig is om tijdens het laden/lossen een voet ernaast te willen zetten.

Ik maak ze alle 3 vast aan de trekhaak met een spanband zodat ze niet van de klep kunnen glijden, en bovenaan en onderaan maak ik de smalle vast aan de brede met een simpel spanbandje (niet strak) zodat het spul ook niet uit elkaar kan schuiven.
Die kunnen niet strak omdat de bouten van het scharnierpunt iets uitsteken. De plaat buigt iets door tijdens t oprijden, en als die bouten dus boven elkaar komen buigt die raar en staat alles gek onder spanning.
Klinkt heel spannend, heb het nu 2x gedaan, en het enige spannende is eigenlijk het afladen, als het achterwiel er al af is en het voorwiel nog niet. Je kan dan net niet meer met de tenen bij de rijplank komen.

Hier nog onderling alleen in het midden vast, dit heb ik dus later aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bailrf.11.47.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door Flipside22 op 11-12-2019 22:14 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Word er jaloers van, geen geklooi met een aanhanger!

En een pickup gebruiken zoals ie bedoeld is, dat zie je ook zelden in Nederland :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Flipside22 leuke auto, leuke fiets, en klinkt ook als een zeer leuke rit :+

Dat je het rijden alweer mist snap ik wel hoor. Afgelopen zaterdag heb ik mijn fiets in stalling gezet en aangezien het weer deze week niet verkeerd is heb ik daar al weer half spijt van. Het is nu alleen een uur reizen om hem weer op te pikken, doe je ook niet even snel op een avond. Wanneer je dus net uit Spanje komt met nog lekkerder weer dan zal dat gevoel van missen alleen maar sterker zijn lijkt me :)

• Flipside22
@steveman Haha nou, ik heb ook wel flink lopen vloeken hoor om het zo te doen. Kennis van me heeft een busje met ingebouwde rijplank en inrijklem. Als ik hem dat zie doen word ik jaloers.

Want als de motor eenmaal staat, moet je ernaast nog die rijplanken zien vast te maken. Plus je gaat ook geen 5000km met een auto rijden zonder reserveband, dus die moet er ook nog ergens bij in (op de originele plek zit de gastank).

Ik hou wel van snel aankomen op bestemming, dus aanhanger is dan sowieso geen optie :P

@LankHoar Een uur van huis? Was er geen stalling dichterbij te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Flipside22 op 12-12-2019 11:56 ]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:26
Ga je het verkopen en dan een andere motor kopen? Dat lijkt me duurder dan repareren. :+

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Flipside22 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:56:
@LankHoar Een uur van huis? Was er geen stalling dichterbij te krijgen?
Normaliter staat hij op kantoor in de parkeergarage (15m bij mijn huis vandaan). Prima plek, zelfs verwarmd dus beter gaat haast niet. Alleen is de kans aanzienlijk dat ik per eind februari wegga, en dan is de winter juist in volle gang. Om dan mijn motor te moeten verplaatsen lijkt me niet ideaal.

Een ander optie was een gedeelde garage, maar daar staan ook al 2 auto's dus redelijke kans op ongelukjes.

Deze optie is bij een vriendin in de garage, en dat is dus een uur weg maar wel gratis. Andere opties waren ook niet per se dichterbij maar wel betaald. Normaliter staat hij voor de flat, en dat doe ik toch liever niet voor een paar maanden lang. Zoveel Harleys rijden er relatief gezien niet rond in Tsjechië dus mooi diefstal-gevoelig materiaal :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/78803301_2602221613196167_2406085518677770240_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ohc=alHsdwOyNxkAQlGTKRXDeUZI1OllH5HxzkgcRMGrmC9e9tLpAZT_gAh1g&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=32a40b2d7d933298a4967a863dbb741e&oe=5E772A63

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Icephase

Icephase

Het hangt af van de verdere staat van de motor; als die er nog netjes uit ziet (lees: beter dan gemiddeld), voorzien is van wat extraatjes dan verwacht je als koper ook dat hij technisch goed is. Je kunt dan ook rustig een wat hogere vraagprijs hanteren. Dan moet je motor dus wel net onderhoud hebben gehad. Helaas is het nou niet bepaald een type dat een grote schare 'liefhebbers' kent volgens mij, dat is wel een nadeeltje in dat geval.

Als de motor er een beetje sjofel uitziet, zet dan in op de laagste vraagprijs op marktplaats en verkoop hem zonder onderhoud.

Linksom of rechtsom, je gaat het onderhoud in je portemonnee voelen. Ga maar na: zou jij een Explorer met 64.000 km op te teller kopen die nog groot onderhoud moet hebben terwijl er genoeg te koop staan met of minder km's of met het onderhoud net achter de rug? Je moet het dus aantrekkelijk maken als je hem kwijt wil: óf een superlage prijs, óf in uitmuntende conditie...
LankHoar schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:01:
[...]

Normaliter staat hij op kantoor in de parkeergarage (15m bij mijn huis vandaan). Prima plek, zelfs verwarmd dus beter gaat haast niet. Alleen is de kans aanzienlijk dat ik per eind februari wegga, en dan is de winter juist in volle gang. Om dan mijn motor te moeten verplaatsen lijkt me niet ideaal.

Een ander optie was een gedeelde garage, maar daar staan ook al 2 auto's dus redelijke kans op ongelukjes.

Deze optie is bij een vriendin in de garage, en dat is dus een uur weg maar wel gratis. Andere opties waren ook niet per se dichterbij maar wel betaald. Normaliter staat hij voor de flat, en dat doe ik toch liever niet voor een paar maanden lang. Zoveel Harleys rijden er relatief gezien niet rond in Tsjechië dus mooi diefstal-gevoelig materiaal :+
Pff! Eind februari is het gewoon 12 graden boven nul met de hele dag zeikweer... gewoon gassen met die hap!

[ Voor 23% gewijzigd door Icephase op 12-12-2019 16:17 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Icephase schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:16:
Pff! Eind februari is het gewoon 12 graden boven nul met de hele dag zeikweer... gewoon gassen met die hap!
In Nederland misschien wel ja. Hier in Tsjechië kan er rustig tot eind maart sneeuw liggen :) In februari grootkans in ieder geval nog wel.

Volgend jaar maar gewoon doorrijden, en tegen die tijd investeren in fatsoenlijke (überhaupt) winterkleding. Zomer handschoentjes zijn gewoon erg koud inmiddels, of je er nou iets van thermo onder draagt of niet :+

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
LankHoar schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:27:
[...]

In Nederland misschien wel ja. Hier in Tsjechië kan er rustig tot eind maart sneeuw liggen :) In februari grootkans in ieder geval nog wel.

Volgend jaar maar gewoon doorrijden, en tegen die tijd investeren in fatsoenlijke (überhaupt) winterkleding. Zomer handschoentjes zijn gewoon erg koud inmiddels, of je er nou iets van thermo onder draagt of niet :+
Afgelopen jaren was het februari lekker weer, en in maart de tweede ronde sneeuw :+
Omdat het vrijdag is:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/79315049_10157858687395948_7304063577336315904_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_ohc=RZXrwLvAc6gAQlVRq29qRIC2veJUf9jfcYEaJzTHsHtXvp590h7l18QDg&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=e0cc3d6021d4cefe512a94322551dccd&oe=5E6CC0E3

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Dryhte
@ToolkiT het weer is er helaas niet naar ;) ben met de motor naar het werk 'omdat', maar wat en wind en regen :/

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Doet me denken aan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ihv00SN.jpg

In het verlengde daarvan:

Afbeeldingslocatie: https://www.motorbikememes.com/images/find-yourself-360x270.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yOD3NiP.jpg

Omdat het @Vrijdag is :)

[ Voor 16% gewijzigd door LankHoar op 13-12-2019 11:45 ]

• Chakotay
  • Nu online
@LankHoar heb je dat plaatje op een matixprinter uitgeprint, gefaxt, met potlood nagetekend en daarna weer ingescand? 8)7

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Chakotay schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:48:
@LankHoar heb je dat plaatje op een matixprinter uitgeprint, gefaxt, met potlood nagetekend en daarna weer ingescand? 8)7
Sssst!!! Hoe weet jij dat nou weer?? :P

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Chakotay schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:48:
En dan nog even deep fried? http://needsmorejpeg.com/

Mijn motor heeft een tijdje in de stalling bij de monteur gestaan, drie weken terug heb ik 'm weer opgehaald. Het was toen -2 en mistig, maar wat een genot om weer even een stukje te scheuren.

De afgelopen twee dagen ben ik nog naar m'n werk gegaan op de motor, een ritje van ~30 minuten, maar voor mij houdt het nu wel op. Ik vind wind geen probleem, het donker ook niet en regen evenmin, maar zodra twee (laat staan drie) van die zaken gecombineerd worden, is voor mij de lol er wel af.

In het volgende seizoen, wat wat mij betreft rond maart begint, wil ik eigenlijk een week of twee in m'n eentje weg, gewoon richting het oosten rijden en per dag zien waar ik slaap. Ik heb een ruime topkoffer en ook nog een zadeltas, dus qua spullen moet dat goedkomen. *O*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Dryhte
@CodeCaster good shit ;)

Helaas slaag ik er niet in om de geproduceerde jpeg te delen :(

Ik zit hier op 't werk, met Edge, en ben Chrome gewoon; in Edge vind ik niet hoe je gemakkelijk de URL van een object kan kopiëren (zoals in Chrome, copy image address).

[ Voor 107% gewijzigd door Dryhte op 13-12-2019 13:40 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Deze?

Afbeeldingslocatie: https://static.needsmorejpeg.com/i/Nm06B.jpg

:P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Icephase

Icephase

Nee, deze:

Afbeeldingslocatie: https://static.needsmorejpeg.com/i/kBq4d.jpg

Het kan altijd erger...

[ Voor 41% gewijzigd door Icephase op 13-12-2019 13:37 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
Ik had panne met de Alp :o. Gisteren onderweg naar Amsterdam, gaat mijn koppelingspedaal ineens vreemd doen - het pedaal draaide dol op de spie. Nu is dit een CRF pedaal (vanwege het terugklappen en het feit dat de originele te kort is voor mijn verlaagde en verbrede steps) en kon het ter plaatse 'fixen' met een sleutel 10 van een autowasserette plus wat ducttape, maar eind van de dag schoot hij weer los.

Geen onbetrouwbaarheid van Honda dus, gewoon een user error in feite. Nu moet ik wel gaan verzinnen hoe ik dat ding goed vast ga zetten zonder lasapparaat. De koppel-as heeft groeven en een uitsparing, en daar gaat het mis. Als ik het pedaal er 'half' op zet waardoor ik de uitsparing niet gebruik werkt het prima (maar dan kan ik hem niet vast zitten, de bout moet immers door het pedaal vastgedraaid worden en daar is de uitspraring voor).

Plaatje ter verduidelijking:

Dit is dus het soort pedaal dat ik gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.vandijckmx.nl%2F_clientfiles%2FKing%2FRFX%2520Parts%2FSchakelpoken%2Flarge1%2FFXGP1130000SV%2520Gear%2520Pedal%2520CRF450%252007-15.jpg&f=1&nofb=1

en dit is het soort versnellings-as dat je op de Transalp aantreft:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fi289.photobucket.com%2Falbums%2Fll217%2FDoc_Green%2FCPSO01.jpg&f=1&nofb=1

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@HTT-Thalan Is het gat van je pedaal dan niet te groot als het pedaal rond de as kan draaien? Anders lijkt het mij een kwestie van de bout strakker aandraaien. De groeven dienen ervoor het pedaal op de goede hoogte te houden, de bout en de sleuf zijn ervoor dat het pedaal niet in de lengeterichting over de as kan schuiven.
Pagina: 1 ... 63 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.