dracothetm schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:23:
Hier een beginnende motorrijder. (rijd nu 2 jaar op een triumph tiger explorer uit 2013). Ik wil hierbij graag weten wat jullie van de volgende situatie denken.
Ik heb 64 K km op de teller staan. Binnekort moeten mijn kleppen worden gecontrolleerd. maar ik kwam er vandaag ook achter dat mijn binnenvork vervangen dient te worden. (lekker keerringen die 4000 km na vervanging weer lek zijn. Dit samen optellend word dit natuurlijk een redelijke kost post. Ik zit er daarom aan te denken hem te verkopen. Maar is dit slim of krijg ik er nu niks voor terug en kan ik het beter toch laten repareren.
Tsja, wat is wijsheid.
Voor verkoop zal je het, toch eea moeten fixen, want door verkopen / inruilen zal je het toch moeten melden.
Rijdt de machine fijn en zijn dat de enige punten? Zou ik een goed adres zoeken die je helpt voor een mooie prijs.
Ik bedoel als iemand mij een dienst levert verwacht ik daar ook wel wat van. Dus als iemand dan met een uurtarief van 95eur 45min noteert op de bon onder het mom 'proefrit na reparatie' en totaal 970eu rekent voor een klacht bij het remmen. Dan ben je in mijn ogen ook klaar en af.
Nu zit ik bij een garage die 45jaar ervaring heeft, mij een scherp advies geeft in mijn belang en niet in een belang van marges en merken.
Diezelfde klacht legde ik hun voor. En zij gaven al aan dan Nissin remmen (diverse Yamaha modellen) bovengemiddeld gevoelig zijn voor corrosie van fijn strooizout. En daar hebben speciale revisie setjes voor, en 1 a 2 manuur arbeid en alles is weer gangbaar en fris.
Zo moesten mijn kleppen ook gesteld worden (fjr1300, en hun advies was 'als je na 165k km geen klachten heb doe je er beter aan het blok dicht te laten.'
Ze hebben zelf ook nog geluisterd naar het blok, maar dat kreeg direct een 'clean bill of health'.
Overigens betekent 'kleppen stellen' eerder 'klepspeling controleren en bijstellen waar nodig', dus men kan snel klaar zijn.