Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.815 views

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:31
https://energiekinkopen.n...ders-sommige-zijn-mythes/ :P

Ik pik ze er op de de openbare weg zo uit met een slagingspercentage van 90%!
Vergeet ook niet dat "bepaalde bevolkingsgroepen" een schimmige leaseauto rijden om onder de radar van het ordelijk gezag te blijven.

[ Voor 53% gewijzigd door SniperGuy op 05-12-2019 11:39 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:51
SniperGuy schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:29:
[...]

90% neemt het niet zo nauw met verkeersregels en veiligheid van anderen (including die van motorrijders)
Ik zie genoeg voertuigen die (volgens mij) te oud zijn om in de lease te rijden, die het niet zo nauw nemen met verkeersregels en veiligheid. Dat heeft volgens mij niets te maken met wel of geen leaseauto, maar met het idee dat het steeds meer 'ik, ik, ik' is in het verkeer..

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:40
charrel schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:01:
[...]

Anders beetje opschuren en met die metaallijm van Bison plakken. Dat ging toen op mijn DRZ ook prima toen er een lekje in het carter bleek.
https://www.toolstation.n...ij26XWv7176waAnxPEALw_wcB
Dat is wat ik gebruikt heb :)

Maar helaas, het hield niet. Temperatuur en olie e.d.,waren geen probleem, de druk echter wel... Toen ik eenmaal een stukje onderweg was kwam het er nog harder uit dan voor de reparatie :X

Zodra ik dat doorhad maar de eerste afrit gepakt en de ANWB gebeld, op die manier word niemand er beter van. Ondanks mijn uitleg van het issue (lek in oliekoeler, waardoor ik daarvoor een reparatie / bypass, olie en een uitgebreide schoonmaakbeurt van mijn achterband nodig had voor ik verder kan rijden) stuurden ze toch eerst een monteur in plaats van een berger, die na 5 minuten weer vertrokken was met dezelfde conclusie :P

Uiteindelijk wel netjes thuisgebracht, en tijdens het wachten wat vervangende onderdelen besteld. Leuk geprobeerd, maar helaas :P Ik had geduldiger moeten zijn en ergens JD Weld bestellen, of gewoon niet klooien en meteen die oliekoeler helemaal vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9c8SM8ii1NhK8Wp6h8vGIK2d/full.jpg

Ik heb nu wel een mooi beschermlaagje tegen de pekel :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Een motor op een bergerswagen ziet er altijd triest uit @Chakotay :/

Hopelijk kan je snel ergens een oplossing vinden!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
SniperGuy schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:36:
https://energiekinkopen.n...ders-sommige-zijn-mythes/ :P

Ik pik ze er op de de openbare weg zo uit met een slagingspercentage van 90%!
Vergeet ook niet dat "bepaalde bevolkingsgroepen" een schimmige leaseauto rijden om onder de radar van het ordelijk gezag te blijven.
Wat een bizar slechte site...
Lease rijders zijn hoogopgeleid, een man en jong
De verwachting dat het vooral jonge mannen zijn welke in een leaseauto rijdt klopt. Het onderzoek van de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) uit 2011, getiteld ‘Zicht op zakelijke (auto)mobiliteit’ bevestigd dit. Twee derde van alle zakelijke lease rijders is een man. Autolease onder vrouwen neemt echter wel gestaag toe.

De lease rijders zijn vaak nog geen 40 jaar oud. Ook zijn ze inderdaad hoog opgeleid blijkt uit het onderzoek. Meer dan 45 procent heeft het HBO/WO gevolgd. Slechts 14 procent heeft een lage opleiding genoten. Ze werken ook vaak in de zakelijke dienstverlening en de IT sector. Ze hebben allemaal een fulltime baan. Dus het is inderdaad een feit.
2/3e is man. Dus alle lease rijders zijn man en het is een feit. 8)7 Hoe maak je jezelf achterlijk ongeloofwaardig.

Leuk dat je jezelf zo belangrijk vindt dat je ze eruit kan halen. Maar blijkbaar ben je er dus niet goed in als je alleen de tokkies er tussenuit plukt. Gezien er genoeg 'normale' leaserijders zijn. En leuk dat je ook gelijk verder gaat met generaliseren van 'bepaalde bevolkingsgroepen' . Wat die ook mogen zijn... Je praat onzin. Doe even niet. Laten we het weer lekker over motorrijden hebben en niet andere bevolkingsgroepen over 1 kam scheren en beledigen. :|

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 05-12-2019 12:40 ]

I have stability. The ability to stab.

• Chakotay
Die site lijkt 'lichtelijk' bevooroordeeld inderdaad... Niet bijzonder nuttig.

@Waaj die oplossing heb ik tijdens het wachten op de berger al besteld :P

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:37
En toch zijn het vaak die lease Audi en BMW bestuurders die het gebruik van knipperlicht optioneel achten. Overigens geld dit net zo goed voor alle poolen busjes e.d..

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:12
aidanl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:56:
En toch zijn het vaak die lease Audi en BMW bestuurders die het gebruik van knipperlicht optioneel achten. Overigens geld dit net zo goed voor alle poolen busjes e.d..
Te dure opties bij lease worden niet vaak gekozen, bij BMW en Audi is de optie voor knipperlicht gewoon te duur om te kiezen. :+

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:49

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Net bericht gekregen dat de motor weer klaar is :) Hopelijk krijg ik dit niet weer met de koppeling.
Volgende week dus weer lekker op de motor!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:53

_Apache_

For life.

LankHoar schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:48:

Heb ook het achterwiel maar even nagekeken en ik zie daar geen loodjes, dus dat betekent dan dat deze niet gebalanceerd is na de laatste bandenwissel, right? Kan dat kwaad? Heb er inmiddels al zo'n 3.000 KM mee gereden op deze manier..
Of de band is al in balans? Lood is er immers om het te corrigeren. Maar navragen is het beste.
Voor zover ik weet worden voor en achter altijd gebalanceerd (of beter gezegd, de balans word nagekeken), lood word geplaatst waar nodig.
Zelf zie ik het mijn bandenboer altijd zelf doen - want ik sta ernaast.
Handig, want dan ben ik 30min later weer de weg op.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Chakotay
Hier is tot nu toe bij elke bandenboer ook altijd voor en achter gebalanceerd, en krijgen ze 9 van de 10x ook wel beide een plakloodje (of 2, 3) er op.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:36

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Voorlopig zal ik weinig kilomters maken. Mijn huidige monteur ben ik echt klaar mee. Ik twijfel nog of ik de beurt in de lente (lees; bij het eerste de beste goede rijweer) zelf zal doen of laten doen. Mocht ik het laten doen, dan laat ik wellicht ook het wiel uitbalanceren.

Tenzij... Wat zijn de gevolgen? Ongelijke slijtage? Als het alleen trillen is dan heb ik er namelijk geen last van vziw.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Chakotay
@LankHoar er zijn toch wel andere monteurs te vinden voor die tijd?

Gevolgen van niet balanceren zal vooral de trillingen zijn idd, als het merkbaar is.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Chakotay schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:32:
@LankHoar er zijn toch wel andere monteurs te vinden voor die tijd?

Gevolgen van niet balanceren zal vooral de trillingen zijn idd, als het merkbaar is.
Jawel, en ik zal zeker naar een andere monteur gaan indien ik iets snap/ik mezelf niet vertrouw, maar het liefste wil ik zoveel mogelijk leren zelf doen (heb niet voor niets een Clymer's service manual aangeschaft). Een klein beurtje lijkt me dan ideaal om mee te beginnen :)

OK, voor trillingen hoef ik het niet te doen want daar heb ik geen last van (Harley trilt sowieso al, en ik heb geen verschil gemerkt met hiervoor).

• Chakotay
Bij een Harley compenseert een eventuele afwijking zich toch vanzelf doordat er ergens anders nog wel weer een onderdeel afdondert waarna het weer in balans is? :+

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Chakotay schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:39:
Bij een Harley compenseert een eventuele afwijking zich toch vanzelf doordat er ergens anders nog wel weer een onderdeel afdondert waarna het weer in balans is? :+
Zeg, pas op je woorden hé :+ :P

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Mooie nieuwe Shoei helm... wat vinden jullie ervan? (beetje jammer van de dubbel-d)

Afbeeldingslocatie: https://www.shoei-europe.com/upload/models/GLAMSTER-Resurrection-TC2.jpg

https://www.motolegends.com/shoei-glamster-helmet-review

https://www.shoei-europe.com/uk/glamster

[ Voor 22% gewijzigd door Dryhte op 05-12-2019 16:01 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

botoo

💀 too old to die young

Dryhte schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:59:
Mooie nieuwe Shoei helm... wat vinden jullie ervan? (beetje jammer van de dubbel-d)
[Afbeelding]
Niks mis met dubbel D :+, helm is best een beetje retro stijl wmb :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Chakotay
@Dryhte mooi retro-ontwerp :) Maar wat is er mis met dubbelD? Ik vind het juist een nadeel als een helm dat niet heeft :P

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik ken maar 1 dubbel D, en dat heeft bijzonder weinig met helmen te maken. Wat mis ik? :+

Erg retro inderdaad. Vooral ook hoe dat glas zo rechtop/recht is en niet helemaal goed lijkt af te sluiten. Vind mijn EX-ZERO toch mooier :)

• Chakotay
@LankHoar zie hier voor wat toelichting :) Dubbel-D word door het aantrekken elke keer dat je hem vastmaakt opnieuw goed vastgezet, in plaats van dat het kan verlopen zoals bij gespjes/clips die je eenmalig afstelt. Daarnaast is het een stuk compacter dan een ratel-sluiting.

Die andere dubbel-D is ook niets mis mee overigens :+

Verwijderd

@Dryhte Vind hem een heel hoog JoeBar gehalte hebben, maar leuk om te posen hoor.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Chakotay schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:58:
@LankHoar zie hier voor wat toelichting :) Dubbel-D word door het aantrekken elke keer dat je hem vastmaakt opnieuw goed vastgezet, in plaats van dat het kan verlopen zoals bij gespjes/clips die je eenmalig afstelt. Daarnaast is het een stuk compacter dan een ratel-sluiting.

Die andere dubbel-D is ook niets mis mee overigens :+
Ah gotcha! In dat geval heb ik ook dubbel-D.

Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen.. :+

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Geweldig als je bij je druppellader ook een bijpassende haak kan kopen (€ 9,95) zodat je 'm aan je motor kan hangen, wel weer minder dat ze dat laten zien met een uitstekende bout die mogelijk lekker in je lak kan krassen. Ik spaar me dat tientje uit door er een koordje doorheen te rijgen en dan hang ik 'm aan mijn linker achter RAW.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/74363/files/239577227/tecmate-optimate-4-dual-program.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:51
aidanl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:56:
FTFY :Y)

• Dryhte
Het retro en joebar gehalte is natuurlijk net wat ik er leuk aan vind :)

Wat ik lastig vind aan dubbel d is dat ik vermoed dat 't erg moeilijk opent en sluit met handschoenen aan.

[ Voor 43% gewijzigd door Dryhte op 05-12-2019 18:54 ]

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:25
Ik ben trots dat ik me sinds kort ook motorrijder mag noemen! Na ophalen van mijn rijbewijs heb ik er geen gras over laten groeien en heb ik direct mijn bankrekening geplunderd om me over deze beauty te mogen ontfermen <3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CaNLwTH_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
Dubbel D is ideaal en zelfs makkelijker en zeker veiliger dan een clipsluiting. Als je maar weet hoe het werkt ( dus niet alles loshalen)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:55

steveman

Comfortabel ten onder

Ik wil juist alleen maar dubbel-d.

(deze post bevat geen puns)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Dryhte
boe.i schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:19:
Ik ben trots dat ik me sinds kort ook motorrijder mag noemen! Na ophalen van mijn rijbewijs heb ik er geen gras over laten groeien en heb ik direct mijn bankrekening geplunderd om me over deze beauty te mogen ontfermen <3

[Afbeelding]
Street of Speed? Edit: in elk geval, Nice!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Speed, zie frame.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay
@boe.i veel plezier ermee!

@Vrijdag, wat vind jij eigenlijk van dubbel D? :+

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:25
Dryhte schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:24:
[...]

Street of Speed? Edit: in elk geval, Nice!
Speed triple idd!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

harley schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:22:
Dubbel D is ideaal en zelfs makkelijker en zeker veiliger dan een clipsluiting. Als je maar weet hoe het werkt ( dus niet alles loshalen)
Niet voor niets verplicht op het circuit. :) Ik wil iig niet meer zonder, en ik geloof zelf dat @wimmel_1 bij zijn systeemhelm de sluiting heeft laten vervangen. :)

En gave fiets @boe.i!

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 05-12-2019 19:30 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:54

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:25:
@boe.i veel plezier ermee!

@Vrijdag, wat vind jij eigenlijk van dubbel D? :+
Ik ben meer van de fraaie damesbillen :9

Maar als er een dubbel D aan vast zit hoor je mij niet klagen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-01 22:33
Net in de (vroege) spits naar huis, Utrecht richting Eindhoven, over de A2.
In mijn lease Toyota Yaris.. waar wel knipperlichten op zitten die het doen.
Maar goed ik ben ook de 40 gepasseerd ;)

Stukje voor Zaltbommel rijd ik op de linkerbaan in de langzaam rijdende file.
En zie wat geflits in mijn rechter spiegel.
Paar seconden later zie ik pas wat het is.

Een dikke BMW GS met zijn alarmlichten aan die tussen de file door komt.
Niet heel bijzonder, zie ze wel vaker.

Wat ik niet vaker zie was dat hij zijn erg felle led mistlampen (of dagrijdlampen) alternerend met die alarmlichten had knipperen.

Effect was bijzonder doeltreffend want de mensen ging flink rap en heel eind aan de kant voor hem.
Waarschijnlijk hadden ze net als ik een "hulpdiensten" associatie.

Hij/zij zou heel misschien de discussie over "ongeoorloofde" verlichting in zijn voordeel kunnen winnen.
Er zijn tig (auto) merken/types waarbij de dagrijdled uit gaat als het knipperlicht aan gaat.
Maar toch denk ik dat de gemiddelde diender hem/haar er een prent voor zal geven.

Maar respect voor de doeltreffendheid... :F

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 05-12-2019 21:02 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bommes schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:00:

Wat ik niet vaker zie was dat hij zijn erg felle led mistlampen (of dagrijdlampen) alternerend met die alarmlichten had knipperen.

Effect was bijzonder doeltreffend want de mensen ging flink rap en heel eind aan de kant voor hem.

Hij/zij zou heel misschien de discussie over "ongeoorloofde" verlichting in zijn voordeel kunnen winnen.
Er zijn tig (auto) merken/types waarbij de dagrijdled uit gaat als het knipperlicht aan gaat.
Maar toch denk ik dat de gemiddelde diender hem/haar er een prent voor zal geven.

Mooi. Die optie moet ik ook op de gs hebben dan 😅

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Donkere dagen, grijs/grauw weer, beetje wegmijmeren op foto's van de afgelopen reizen, en naast whisky drinken de eerste reis voor de GSA uitgestippeld. :Y
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5de967528bba9/5de9675285b78-WhatsApp_Image_2019-12-04_at_21.11.25.jpeg
Eind mei, beetje veilig gegokt, verwachting is eind maart dat de GSA geleverd gaat worden, ik houd rekening met April ergens, beetje het weer aankijken. Dus eind Mei zit ik safe en is de GSA wel ingereden tegen die tijd. :+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:54

Vrijdag

De Zwarte

Ik had serieus eerst het idee dat het een gedichtje was :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15

[Afbeelding]
Triple <3

*rijdt zelf een street R ‘09

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:07

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Het is wellicht een setje van Denali, die hebben een module die je aan de canbus hangt en daarmee kun je dit zo programmeren. https://denalielectronics...ntroller/BMW-K1600GT-2013 Werkt bij BMW's ook via het bedieningswiel aan het stuur.

Ik heb zo'n set op mijn verlanglijstje staan, een goede manier om een flink stuk van je kerstbonus/13e maand uit te geven. Setje met canbus controller en grote led lampen zit rond de €500-600 8)

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:06
Denk dat HEX Ezcan de bekendste is op dat gebied voor het aansturen van extra verlichting.

Het gevaarlijke hiervan vind ik (overigens net als met al die LED DLR) dat zodra iedere bestuurder dit op zijn voertuig gaat installeren, dat het dan wel een complete shitstorm wordt in het verkeer met al dat geknipper. Hoe verschilt dit geknipper overigens met op de linkerbaan grootlicht geven of krijgen van de achterligger omdat hij/jij er langs wil. Uitermate asociaal.

Ik rij voor 90% van de tijd met de LED verstralers uit, vooral op de snelweg omdat ik zelf weet hoe irritant BMW koplampen met verstralers kunnen zijn in de spiegels van een auto, vooral wanneer het donker is met regen. Sowieso kan een automobilist de afstand al niet meer inschatten van de achterliggende motorrijder want het enige wat hij ziet in zijn spiegels is een lichtbron die alles beslaat.

Zit er zelf ook over te twijfelen om lichtgele folie over de lampen heen te plakken, kom bijna elke werkdag op de snelweg een GS tegen die dat heeft en ik moet zeggen dat het alsnog goed de weg verlicht maar een stuk aangenamer is voor het overige verkeer eromheen. Je valt tegenwoordig toch weg in de zee van 5000k LED DLR of dimlicht die tegenwoordig standaard op elke nieuwe auto zit.

[ Voor 20% gewijzigd door cyntax op 05-12-2019 23:52 ]

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:07

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

cyntax schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:25:
Denk dat HEX Ezcan de bekendste is op dat gebied voor het aansturen van extra verlichting.
Klopt, Denali gebruikt die Ezcan ook, maar past de software iets aan.

En ook die oranje filters dacht ik aan, dat valt meer op in het verkeer en hindert de anderen minder.
https://denalielectronics...oducts/products/dnl-dr1-a

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0030/3408/7524/products/Amber_DR1_1_2000x.jpg?v=1543517050

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Heerlijk blok. Advies: lekker tussen de 7000 en 10000 toeren houden... O-)
Zelf de Tiger 1050 gehad met het zelfde blok. Wat een genot.

• _Apache_
  • Laatst online: 14:53

_Apache_

For life.

ik zag laatst ook een FJR, waarbij de beide koplampen een voor een groot licht meeknipperde met de alarm lichten.
Niet heel hinderlijk, wel gied te zien.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Over verlichting gesproken, ik moet het LED topic maar eens induiken om te kijken wat goede/betaalbare opties zijn om het lichtbeeld van mijn Harley te verbeteren. Vind het nu maar belabberd karig (ben dan ook een auto met verstralers gewend, ha).

• Dryhte
re: dubbel-D sluiting.

Is dat niet moeilijk open en dicht te doen met handschoenen aan, dan?

Ik heb het zelf nog nooit op een helm gehad omdat ik het me wel kan voorstellen, maar misschien zie ik het verkeerd en is het een eitje?

Het gebeurt wel eens dat ik per ongeluk vertrek met de motor zonder m'n helm dicht te doen, en me onderweg realiseer dat ik het vergeten ben. Ik kan gemakkelijk onder het rijden met één hand de ratelsluiting toedoen nu, dat lijkt me toch totaal onmogelijk met een dubbel-d sluiting?

• harley
Als je een dubbel D sluiting hebt zit er ook een lusje aan één van de D ringen. Die trek je naar "buiten" waardoor de lus los komt en je de hele kinband naar voren drukt in de helm en dan kun je hem zo afdoen.
Vastzetten als je de helm hebt opgezet is simpel door gewoon aan de strip te trekken waardoor die weer strak zit. Helemaal losmaken is dus echt niet nodig !

Hier een filmpje

[ Voor 13% gewijzigd door harley op 06-12-2019 10:49 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Xoxol
  • Laatst online: 14:07
@Dryhte Met een hand is het lastig (lees niet te doen). Met twee handen in de winterhandschoenen moet wel lukken. Althans mij lukt dit. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Xoxol op 06-12-2019 10:50 ]

V-Strom 650

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tja, ik doe altijd eerst de helm op en dan pas de handschoenen aan. Heb je er ook geen last van.

• Dryhte
@harley hmm met zo'n lang lint hoeft 't inderdaad niet los. Toch maar eens proberen in een volgende helm (misschien die nieuwe Shoei ;) )

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@harley grappig ik maak hem uit gewoonte altijd helemaal los. Blijkbaar hoeft dat dus niet, eens kijken hoe dat werkt voortaan.

@Dryhte met twee handschoenen aan zie ik mezelf overigens nooit goed een helm opdoen. Beter stop je op het moment dat je merkt dat je helm nog niet vastgebonden zit. Of nog beter, gewoon aanleren dat je eerst je helm checkt en alles voordat je gaat rijden ;)

Ik leer best veel in dit topic: dubbel-D heeft meer betekenissen dan ik dacht, en je hoeft niet helemaal los te gaan met een Dubbel-D :)

• harley
Er zijn wat helmen waarbij die lus te kort is maar over het algemeen moet het wel lukken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@harley Ik sta mezelf er ook wel eens over te verbazen als ik mensen met een Dubbel-D sluiting zie staan te 'hannesen' doordat ze zélf dat hele spel volledig los getrokken hebben….

:o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
wimmel_1 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:18:
@harley Ik sta mezelf er ook wel eens over te verbazen als ik mensen met een Dubbel-D sluiting zie staan te 'hannesen' doordat ze zélf dat hele spel volledig los getrokken hebben….

:o
Ik trek 'm ook vaak volledig los. Als je het vaak genoeg doet word je er vanzelf snel in. Waarschijnlijk ben ik langer aan het prutsen met een helm met een snelsluiting :+
Dubbel-D sluiting is trouwens ook de meest veilige sluiting.. zeggen ze. Het is niet voor niets dat op circuits vaak alleen maar Dubbel-D sluiting is toegestaan.

Voor mij in ieder geval niks anders meer!

En trouwens, als je je helm vergeet dicht te doen dan moet je je denk ik toch eens achter de oren krabben. Het is me echt nog nooit gebeurd.
Oordoppen vergeet ik trouwens soms wel :/

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zo. Gisteren de knoop doorgehakt en (niet geheel vrijwillig en véél eerder dan gepland) een upgrade gekocht.
@lolgast de R1100RT mag eruit en deze ervoor in de plaats
R1200RT
R1200RT 2006

• Dryhte
@InZane sjah ;)

Helm op vergeet ik niet, oordoppen in vergeet ik niet, helm vastmaken vergeet ik regelmatig. Waarom weet ik ook niet ;)

Misschien omdat het vrij gemakkelijk tijdens het rijden op te lossen is (in tegenstelling tot oordoppen :+ )...

@Waaj Mijn huidige en vorige helm hebben zo'n ratelsysteem (Shoei en LS2), daarmee zet je 'm inderdaad elke keer stevig vast, net als met een dubbel-d...

[ Voor 22% gewijzigd door Dryhte op 06-12-2019 12:08 ]

• Waaj
  • Niet online
Bij een dubbel D sluiting wordt iedere keer als je de sluiting aantrekt deze vast getrokken. Bij een traditioneel kliksysteem gebeurd dat niet, de sluiting wordt meestal bij aankoop afgesteld en dan wordt de volgende 10 jaar nooit meer naar de afstelling omgekeken. Met als gevolg dat de helm bij een ongeluk te los op het hoofd kan zitten. Het ratelsysteem van Schuberth zit tussen deze systemen in, iedere keer dat je die sluit stel je die ook passend af.

[edit] Persoonlijk vind ik Dubbel D sluitingen ondingen, en ben ik erg blij met de ratelsluiting van mijn helm.

[ Voor 11% gewijzigd door Waaj op 06-12-2019 12:07 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TheRookie schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:52:
Zo. Gisteren de knoop doorgehakt en (niet geheel vrijwillig en véél eerder dan gepland) een upgrade gekocht.
[Afbeelding: R1200RT]
R1200RT 2006
Is aangepast voor je, scheelt @lolgast ook weer wat werk _O-

Maareh: Feli met de nieuwe fiets, hé d:)b d:)b

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 23:02

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Bommes op dat stuk A2 reed ik ook gisteren rond 16:30, vanaf Leerdam naar Maasbracht. Ik ben blij dat ik dat stuk niet dagelijks hoef te rijden.
Tot voorbij Zaltbommel file, daarna voor Eindhoven even, toen bij Eindhoven op de A2 parallel naast de N2 even en op het laatst bij Valkenswaard/Maarheeze waar de A2 van 3 naar 2 baans gaat, stil staan op de middelste baan. |:(

Na een uurtje wordt het toch wat koud op de motor.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Chakotay
InZane schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:41:
[...]

En trouwens, als je je helm vergeet dicht te doen dan moet je je denk ik toch eens achter de oren krabben. Het is me echt nog nooit gebeurd.
Als je je nou achter de oren krabt elke keer voordat je je helm opzet, heb je meteen een mooie herinnering om je oordoppen in te doen :+

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 23:15

Fuelke

Forza Ferrari

De eerste 3-5 keer sta je wat te prutsen met zo'n dubbel D sluiting, maar daarna denk je er niet meer bij na bij het o en afzetten van de helm. Ik trek wel altijd mijn handschoenen eerst uit als ik hem wel afzetten. En de handschoenen gaan ook al laatste kledingstuk weer aan als ik ga rijden.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

wimmel_1 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:14:
[...]

Is aangepast voor je, scheelt @lolgast ook weer wat werk _O-

Maareh: Feli met de nieuwe fiets, hé d:)b d:)b
2x Thanks :)
Wel héél dubbel; had die R1100RT gekocht in de veronderstelling er iig nog een paar jaar mee vooruit te kunnen, al wel 'stiekem' kijkend naar wat dan een leuke opvolger zou kunnen zijn.

Bleken er, na stilvallen door een defect brandstoffilter -de originele uit '97 zat er nog in :o -, op zéér korte termijn een paar onverwachte reparaties/onderhoud aan te komen die in totaal (te dicht) in de buurt van de oorspronkelijke aanschafwaarde zouden komen :(

Zelf doen was geen optie, "dus" dan maar naar iets anders :X

• InZane
  • Nu online
Chakotay schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:40:
[...]

Als je je nou achter de oren krabt elke keer voordat je je helm opzet, heb je meteen een mooie herinnering om je oordoppen in te doen :+
Het zal wel uit m'n brommertijd komen. Toen reed ik namelijk altijd zonder oordoppen, maar ik deed wel altijd netjes m'n helm dicht. Het is gewoon een automatisme dat ik de sluiting dichtmaak als ik een helm op m'n knar zet.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R1200RT 2006
Nice! Met radio zelfs? Toch stuk mooiere kleurstelling dan mn rooie :)

Vergeet je onderschrift niet aan te passen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:10
R1200RT 2006
Gefeliciteerd ermee :9~
Dit model vind ik eigenlijk mooier dan de nieuwe R1250RT.

• Chakotay
Nice, bericht gehad van de verzekering net, ik krijg €750 voor de schade aan de kleding, zonder terugval in schadevrije jaren *O*

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

noes schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:39:
[...]

Nice! Met radio zelfs? Toch stuk mooiere kleurstelling dan mn rooie :)

Vergeet je onderschrift niet aan te passen ;)
Volgens de verkoper bij de dealer zou de radio een (groot) pluspunt zijn; ik zie mezelf 'm niet snel tijdens het rijden gebruiken.
Juist één van de prettige dingen is alléén met rijden -en niets anders- bezig te zijn. Misschien tijdens een stop, óf voor de lange, saaie, snelwegstukken. Maar dan moet ie denk ik wel op standje burenruzie 7(8)7

Kan 'm "pas" maandag ophalen, dus hij klopt nog wel. Desalniettemin dan voor de tip!

[edit] Mocht iemand trouwens nog een tip hebben voor een -bij voorkeur in bijpassende kleur- 2e hands topkoffer houdt ik me van harte aanbevolen!

[ Voor 9% gewijzigd door TheRookie op 06-12-2019 14:32 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
InZane schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:41:
[...]

Ik trek 'm ook vaak volledig los. Als je het vaak genoeg doet word je er vanzelf snel in. Waarschijnlijk ben ik langer aan het prutsen met een helm met een snelsluiting :+
Dubbel-D sluiting is trouwens ook de meest veilige sluiting.. zeggen ze. Het is niet voor niets dat op circuits vaak alleen maar Dubbel-D sluiting is toegestaan.

Voor mij in ieder geval niks anders meer!

Het is niet zo zeer de veiligste constructie, maar er zitten geen componenten in waar de fabrikant op kan bezuinigen, en dus minder componenten die kunnen falen. Plus dat je hem telkens opnieuw afstelt. De veiligheid zit hem er dan ook vooral in dat je bepaalde factoren (falende componenten of de gebruiker) uitschakelt.

Zelf zweer ik bij de Schuberth ratelsluiting. Maar inderdaad, de originele S2 (integraalhelm van Schuberth) had dat, en mocht ironisch daardoor de meeste circuits niet op. Kwalitatief gewoon aantoonbaar minimaal net zo goed als de dubbel-D, maar de circuits gaan echt niet werken met een lijstje die wel mogen, en andere weer niet. Begrijpelijk ook.
De oplossing: dezelfde helm met een dubbel-D uitbrengen, de S2 Sport. Op klantenwens overigens wel nog uit te rusten met ratelsluiting, maar dat moet dan wel al in de fabriek gebeuren.

Momenteel lijkt die echter uitgefaseerd te worden, dus grote kans dat over 1-2 jaar mijn volgende helm een (Schuberth)* systeemhelm wordt. Het circuit ga ik toch niet op. Toch heb ik gevoelsmatig liever een integraalhelm, dus ik kijk de kat eerst nog uit de boom.

*: Schuberth is geen vereiste, maar de pasvorm wel. Daarbij heeft de kwaliteit zich voor mij bewezen.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-12-2019 14:52 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De weg is toch een groot circuit? 8)

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Dat is wel waar ja. Op sommige delen van de kaart zeker! :+ Ik ben benieuwd naar je GS straks.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• InZane
  • Nu online
Joopieboy schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:17:
Voor jou wel ja :+

• Waaj
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:17:
En alles daarnaast voor jou straks ook :P

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-01 15:08
harley schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:47:
Als je een dubbel D sluiting hebt zit er ook een lusje aan één van de D ringen. Die trek je naar "buiten" waardoor de lus los komt en je de hele kinband naar voren drukt in de helm en dan kun je hem zo afdoen.
Vastzetten als je de helm hebt opgezet is simpel door gewoon aan de strip te trekken waardoor die weer strak zit. Helemaal losmaken is dus echt niet nodig !

Hier een filmpje
[YouTube: HELMET D-RING ( How to )]
Ziet er makkelijk uit :P Lusje heb ik nooit gehad en dat drukknoopje op het eind is er bij een tijd geleden al afgevlogen toen ik de helm met enig geweld af probeerde te krijgen nadat er een wesp naar binnen was gekomen. :+

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TheRookie schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:30:
[...]

[edit] Mocht iemand trouwens nog een tip hebben voor een -bij voorkeur in bijpassende kleur- 2e hands topkoffer houdt ik me van harte aanbevolen!
Tip: ga wel voor de grote koffer, ideaal ding. Beetje groot, vind mn motor er niet mooier op geworden mét koffer, maar het is zo makkelijk helm en handschoenen enz in de koffer te kunnen gooien als je eens met de motor ergens binnenstapt waar dat niet zo gewoon is (bijv winkel). De zijkoffers heb ik er normaliter niet op.

En nog een tip: als je m tweedehands koopt en het slot moet nog aangepast worden, neem hem mee terwijl hij OPEN staat, en OP SLOT. Alleen zo kan je met een palletje het cylinder losmaken en aanpassen.

Heb mijn koffer van iemand van m-f gekocht, tweedehands voor 250 piek.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:32:
[...]

En alles daarnaast voor jou straks ook :P
Net zoals 10-15 jaar geleden, noppen eronder en ieder bospad en net niet weg meepakken. 8)

Alleen mijn lichaam en de motor dan wat meer heel houden dan ik in die tijd deed. :X

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 18:40
Ben eindelijk geslaagd, heb vandaag mijn gewilde motor gekocht. Nu hopen dat het snel goed weer wordt!

CBR600RR

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:17
@Cobraa gefeliciteerd! Gave motor als eerste motor zeg!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Joopieboy schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:25:
Donkere dagen, grijs/grauw weer, beetje wegmijmeren op foto's van de afgelopen reizen, en naast whisky drinken de eerste reis voor de GSA uitgestippeld. :Y
[Afbeelding]
Eind mei, beetje veilig gegokt, verwachting is eind maart dat de GSA geleverd gaat worden, ik houd rekening met April ergens, beetje het weer aankijken. Dus eind Mei zit ik safe en is de GSA wel ingereden tegen die tijd. :+
Ideale omgeving, waar de GSA mooi in zijn element is. Het pension ken ik niet, de omgeving wel. Ten noorden van je pension zit er een bekende poserbocht in de 257. Heerlijke doordraaier, waar menig kneepad wordt bijgewerkt. (Waarschijnlijk wist je dat al ;) )

Neem in je heen of terugreis ook de L16 mee vanaf/tot Schönecken. :)

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 18:40
VidaR-9 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:31:
@Cobraa gefeliciteerd! Gave motor als eerste motor zeg!
Thanks, heb nu genoeg tijd om een xenon kitje te zoeken en een gear indicator.
Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:33:
[...]

Ideale omgeving, waar de GSA mooi in zijn element is. Het pension ken ik niet, de omgeving wel. Ten noorden van je pension zit er een bekende poserbocht in de 257. Heerlijke doordraaier, waar menig kneepad wordt bijgewerkt. (Waarschijnlijk wist je dat al ;) )

Neem in je heen of terugreis ook de L16 mee vanaf/tot Schönecken. :)
Waarom denk je dat ik dat pension zo goed ken. 2 jaar terug hadden we daar een appartement gehuurd van die mensen met een aantal jongens, dol dwaas weekend. Ook het beruchte weekend dat ik weet dat de Gixxer de teller uit liep. 8) 257 ken ik nogal ja goed ja. ;)

L16 was ik alweer bijna vergeten, goeie tip, dank!

Rustig oefenen en wennen aan de GSA, zal heel anders rijden zijn. Moet nu al met plannen 'rekening houden' dat ik minder rekening goed te houden. Minder tankstops, meer de gewone koffie en eetstops. 8) Maatje waarmee ik ga heeft ook nogal een bankstel en rijbereik en ervaring, en voor mij heel goed, een rustige rijstijl. Wegen daar ken ik érg goed dus dat maakt het gemakkelijk. :)

Echt zin an! *O* Dat weekend ben ik ook net klaar met mijn opleiding. :+

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Mwoa, als de banden je liggen en je vering goed staat, zul je maar aan weinig hoeven te wennen denk ik. De eerste kilometers heb je dan immers al gemaakt.
Met dit soort vooruitzichten kan het aftellen echt beginnen!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:18:
Mwoa, als de banden je liggen en je vering goed staat, zul je maar aan weinig hoeven te wennen denk ik. De eerste kilometers heb je dan immers al gemaakt.
Met dit soort vooruitzichten kan het aftellen echt beginnen!
Vering is elektrisch he :+ Ook die optie heb ik afgevinkt :X

En idd, voorpret is altijd leuk 8)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Dubble D sluiting heeft ook het voordeel dat op het moment er kracht op wordt uitgeoefend de sluiting zich strakker trekt. Tijdens een helmkeuring voor een race was dat de uitleg van de keurmeester (achterliggende reden was volgens mij een verzekeringsdingetje).

@Joopieboy elektrische vering betekent niet automatisch goed. Het is nog steeds een gulden middenweg die voor bijna niemand optimaal is maar voor heel veel bruikbaar. Zeker met zo'n bmw is het een enorm compromis omdat de basis afstelling heel erg breed inzetbaar moet zijn, wel/geen passagier/bepakking.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow die systemen zijn tegenwoordig gewoon erg goed, ik ben geen Rossi, ik ga niet het circuit op, dus voor mij is dat systeem meer dan goed. Lees je ook in vele reviews terug. Dus nee, gulden middenweg wil ik het niet noemen.

Het systeem past zich dus ook continue aan aan bijvoorbeeld de variabelen die jij noemt, en veel meer, de weg, hellingshoek, etc. Je voelt ook het systeem 'zetten' als je wat sportiever een bocht in gaat. Erg apart maar wel heel mooi.

Ik zou zeggen rijd er eens mee en laat je verbazen. Ik stond er net zo sceptisch in als jij. :)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 23:02

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@etwintje stond met de heenweg van het GoT motorweekend in Kaldenkirchen toch even te wachten op zijn elektronische vering die zich opnieuw moest instellen toen @wimmel_1 er even op had gereden om startkabels te halen.

Ik ben benieuwd hoe snel de BMW gaat zijn daarmee.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Voor de winteropslag heb ik een verrijdbare krik/motorstand besteld zodat de wieltjes netjes van de vloer blijven. Jammer wel dat er twee weken levertijd op zit maar deze leverancier is ruimschoots de goedkoopste, elders al snel de helft duurder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FwDhVDO4GYAmegR0MZxsvMzZ/full.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Chakotay
Zo, de Caponord zit weer in elkaar met een vervangende oliekoeler :) Had geluk met het weer vandaag, helemaal droog en niet eens koud. Dat tweecomponenten-kneedmetaalspul was duidelijk niet bestand tegen de oliedruk, er was een heel gat in geblazen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rx4pgR115YTxXNT50xCj7gZ6/full.jpg

(of het was stomweg nog niet hard genoeg na een avond+nacht drogen)

@botoo mooi ding wel :) heb je echter wel genoeg vlakke stukken onderop je motor om hem daar stabiel op te kunnen laten staan?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Chakotay schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:17:
. . . heb je echter wel genoeg vlakke stukken onderop je motor om hem daar stabiel op te kunnen laten staan
Zou goed moeten gaan (voorbeeldje ergens vandaan geplukt):
Afbeeldingslocatie: https://www.motea.com/media/catalog/product/cache/c687aa7517cf01e65c009f6943c2b1e9/c/o/coconstandsmidliftorbl4jpg_1_84.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04-2025
botoo schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:29:
[...]

[Afbeelding]
Moet die (als het voor storage is) zo hoog of is het niet instelbaar? En gaat dit op iedere motor? Bv mijn CB650R?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ThemNuts schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:31:
[...]

Moet die (als het voor storage is) zo hoog of is het niet instelbaar? En gaat dit op iedere motor? Bv mijn CB650R?
Dit gaat niet bij iedere motor. Sterker nog, bij een heleboel fietsen kan het niet. Bij mijn fiets zit de uitlaat bijvoorbeeld onder het blok. Daar het volle gewicht van de motor op laten komen zou de boel goed slopen.

Ik gebruik zelf gewoon 2 paddockstands waardoor de motor in de winter van de grond af staat.
botoo schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:29:
[...]

[Afbeelding]
Ik vermoed dat dit juist een voorbeeld is waarbij het niet kan en het een photoshop is. Over het algemeen zie je dat SM's er voor zijn gemaakt, maar de meeste andere fietsen niet.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 07-12-2019 18:41 ]

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04-2025
PilatuS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:34:
[...]

Dit gaat niet bij iedere motor. Sterker nog, bij een heleboel fietsen kan het niet. Bij mijn fiets zit de uitlaat bijvoorbeeld onder het blok. Daar het volle gewicht van de motor op laten komen zou de boel goed slopen.

Ik gebruik zelf gewoon 2 paddockstands waardoor de motor in de winter van de grond af staat.

[...]

Ik vermoed dat dit juist een boorbeeld is waarbij het niet kan en het een photoshop is. Over het algemeen zie je dat SM's er voor zijn gemaakt, maar de meeste andere fietsen niet.
Zoals bij mij dus. Leek me vooral interessant door de wieltjes eronder. Staat hier in de gang en de motor draaien is niet te doen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ThemNuts schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:38:
[...]

Zoals bij mij dus. Leek me vooral interessant door de wieltjes eronder. Staat hier in de gang en de motor draaien is niet te doen.
ThemNuts schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:38:
[...]

Dit kan ook nog:

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Voorbeeldje van hoe het werkt, veel van deze motorlifts worden specifiek voor harley aangeprezen.

YouTube: Motorlift voor Harley motoren | Datona.nl

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Chakotay
@ThemNuts gaat bij fietsen met een scheve uitlaat zoals die CB650R of sportfietsen met volledig kuipwerk niet werken, dan sloop je de boel zodra het gewicht erop komt.

Daarvoor is het ding van @PilatuS hierboven ideaal :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zag laatst zo'n skylift-achtige voor best weinig... Maar nu de naam nog herinneren...

Leve ctrl-h:

[ Voor 38% gewijzigd door steveman op 07-12-2019 20:20 ]

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 14:35
TheRookie schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:30:
[...]

Toevallig heb ik vandaag een tweedehands topkoffer geïnstalleerd! Aangezien ik een student ben is mijn budget wel heel erg laag, maar voor in totaal €15 heb ik dit voor elkaar gebokst:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/P4VhssC/Screenshot-2019-12-07-20-19-05-151-com-simplemobiletools-gallery-pro.png
mafaiway

Zoals je ziet was het een suzuki koffer, ik kwam hem tegen in de kringloop, ik heb met wat koppelplaatjes, rubbertape en M8 bouten het hele ding vastgezet aan mijn rack, bevalt me prima tot nu toe!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:10

Youk

Volvo For Life

@botoo Ik zou dit soort van krikjes niet vertrouwen voor een lange periode. Heb zelf een krik van facom voor de wagen op te krikken. En na een dagje de motor erop te hebben is deze al terug ingezakt tot het punt dat er geen gewicht meer op staat.

Lijkt mij dus ideaal om even te kunnen sleutelen of zo, maar daarna terug veilig de wieltjes op de grond.

Of je moet ervoor zorgen dat het ding niet te ver kan inzakken natuurlijk.

Volvo Classic Club Belgium

• Chakotay
De meeste eenvoudige hydraulische bruggen hebben ook een flink eind staal erbij waarmee je de boel kunt vergrendelen, zodat er geen kracht op de hydrauliek meer staat na het opkrikken. Zit dat bij zo'n apparaat ook niet?

• sypie
  • Niet online
Afgelopen zomer een exemplaar van Datona gekocht. Die moet nog aangepast worden zodat mijn Pan European er in past.

Mocht er ondertussen iemand zijn die 'm wil overnemen dan mag dat ook... Ben bang dat de aanschaf toch te veel een opwelling is geweest.
Pagina: 1 ... 62 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.