Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 493 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.650 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

Vanmiddag de GSX naar de garage gebracht voor reiniging en afstelling carbs. An sich weinig bijzonders behalve dat ik nogal moest spelen met het gas bij stoplichten e.d. omdat 'ie momenteel niet stationair loopt en dan komt het grappige, mrs. botoo reed achter me aan :+ Die had nog wel e.e.a. aan te merken, iets over het voorwiel wat omhoog kwam, rokende achterband en dat 'ie stonk O-) _O- en ook over het meermaals vergeten om het knipperlicht uit te zetten (moet ik weer ff aan wennen, bij mijn Harleys ging dat automagisch).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitssz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:39:
[...]

In belgie staan er idd ook wel een paar, alleen vaak <6000km waardoor je naast volledige BPM ook nog BTW moet betalen -O-
Is dat tegenwoordig niet naar 4000 km?
Vond dat er best een aantal stonden met 15-17k dat ik nog dacht van zo. Dat zijn beste standen voor een grom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:53:
[...]

Is dat tegenwoordig niet naar 4000 km?
Vond dat er best een aantal stonden met 15-17k dat ik nog dacht van zo. Dat zijn beste standen voor een grom
Nope helaas. De grens voor BPM ligt bij 3dkm, maar die van de BTW pas bij 6dkm.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitssz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:55:
[...]

Nope helaas. De grens voor BPM ligt bij 3dkm, maar die van de BTW pas bij 6dkm.
Ah ja, dat was inderdaad.
Er staat er nog 1 op marktplaats met een neppe akra. Die wilt er 2500 voor hebben. Nog geen 10 gelopen.

@botoo tis ook weer wennen om 1 zo een knipperlicht knop te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:30
Iemand nog tips voor bevestiging van mobiele telefoon voor navigatie? Ik heb een houder voor een fiets welke met een schroef vast komt aan de stuurkolom. Nu wel ik voor de zekerheid nog een extra touwtje vastmaken voor de zekerheid. Maar hoor veel over kapot trillen? Het een een vrij nieuwe telefoon (Samsung S22+) die ik graag heel wil houden :P heb helaas niet een oude telefoon meer die werkt anders had ik deze gebruikt.

Ga vrijdag mijn midlifecrisis-tour naar Luxemburg maar ben super slecht in navigeren dus heb dat wel nodig. In de binnenzak met enkel geluid is al moeilijk. Heb alleen schrik als ik die verhalen lees van kapotte camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Zorg schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:03:
Iemand nog tips voor bevestiging van mobiele telefoon voor navigatie? Ik heb een houder voor een fiets welke met een schroef vast komt aan de stuurkolom. Nu wel ik voor de zekerheid nog een extra touwtje vastmaken voor de zekerheid. Maar hoor veel over kapot trillen? Het een een vrij nieuwe telefoon (Samsung S22+) die ik graag heel wil houden :P heb helaas niet een oude telefoon meer die werkt anders had ik deze gebruikt.

Ga vrijdag mijn midlifecrisis-tour naar Luxemburg maar ben super slecht in navigeren dus heb dat wel nodig. In de binnenzak met enkel geluid is al moeilijk. Heb alleen schrik als ik die verhalen lees van kapotte camera's
even geen idee wat voor motor je hebt, maar voor quadlock / SP connect aansluitingen zijn trillingsdempers.
ik heb een 1250GS Adventure met de BMW cradle met een S23+ en durf hem ook nog niet te gebruiken :X

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Heb zelf een 850gs en duw em er altijd gewoon in, nooit geen problemen. De BMW cradle is dat. Maar ja, morgen wordt ik 40 dus heb mezelf een (huur!!) R18 classic cadeau gedaan om de midlifecrisis te vieren. Deze is ietskes zwaarder en is niet standaard voorzien van navigatie. Gezien het maar voor 2 dagen is wil ik ook niet investeren in een echt systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:57

Kryziek

bb || !bb

Vraagje aan de mensen die zelf hun olie wisselen: waar laat je de oude olie en filter?
Ik wil het ook zelf gaan doen maar weet niet waar ik ermee heen moet. Iedereen die ik ken, die het zelf doet, kent iemand met een bedrijfje waar ze het in een groot vat gooien. Zo iemand ken ik nou net niet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mitssz
  • Nu online
Kryziek schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:50:
Vraagje aan de mensen die zelf hun olie wisselen: waar laat je de oude olie en filter?
Ik wil het ook zelf gaan doen maar weet niet waar ik ermee heen moet. Iedereen die ik ken, die het zelf doet, kent iemand met een bedrijfje waar ze het in een groot vat gooien. Zo iemand ken ik nou net niet :)
Inleveren bij de milieustraat? Zo gaat het hier iig.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Mitssz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:52:
[...]

Inleveren bij de milieustraat? Zo gaat het hier iig.
Lever je het daar in met een fles oid?
Ik zit te kijken naar zoiets: https://www.louis.nl/nl/r...r_article_number=10032597
Maar dan wil ik hem wel terug natuurlijk, dus wil ik hem leeg gieten daar, als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:44
Mitssz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:39:
[...]

In belgie staan er idd ook wel een paar, alleen vaak <6000km waardoor je naast volledige BPM ook nog BTW moet betalen -O-
Ik weet niet of je dit zelf al eens geprobeerd hebt, maar ik heb regelmatig motoren uit België gehaald met minder dan 3000km en nooit veel BPM betaald. Kan zijn dat dit met het bouwjaar te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle

Ik heb deze onlangs besteld : https://www.amazon.nl/dp/...n_dp_6XQT7WBDGTY3KVC8XRB5
Best handig ding. In de klem zit een klein rubbertje. Ik hoop dat die voldoende trilling weghaalt.
Ook fijn dat je hem zo op een fiets kunt zetten met de makkelijke vleugelmoer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kryziek schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:53:
[...]

Ik zit te kijken naar zoiets: https://www.louis.nl/nl/r...r_article_number=10032597
Maar dan wil ik hem wel terug natuurlijk, dus wil ik hem leeg gieten daar, als dat kan.
Je koopt je olie toch ook in een fles? Daar kan je het in teruggieten en inleveren.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
@BvZwolle dit is wat ik heb. Heb geen tijd meer om nog dingen te bestellen. Vraag me af wat ik evt nu kan doen tegen trillingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOeCw1KctUBj9Jk5SA7RTSXEIQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Md5LiVSxqtN0lLYMJsYGO5S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kC24qRcdJqNJVqUuHK2PuEi2FZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3FsjNSZMX3jjV7WtYCadt3r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 16-09 00:11
tja ik had een hardcase, wel zelfde soort systeem op tracer 900 en daar is hoogstwaarschijnlijk de camera van de mi 11 3x door overleden... derde keer zo zat dat ik en een nieuwe motor heb en een nieuwe telefoon :P

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Hm dat geeft me weinig vertrouwen :X heb al gevraagd aan mijn zoon of ik zijn tel niet mee mag (100€ Samsung) maar die wil dat niet :P collega's gevraagd naar een oude evt kapotte telefoon maar ook niks! Zelfs it had niks meer liggen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Nu online
Kryziek schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:53:
[...]

noes schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:02:
[...]

Je koopt je olie toch ook in een fles? Daar kan je het in teruggieten en inleveren.
Precies wat Noes zegt. Of in een melkpak oid.
Ik heb zelf een 20L (wegwerp)jerrycan staan van een petroleum kachel, die zit nog lang niet vol maar die lever ik zo in als hij vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Mitssz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:34:
[...]

[...]

Precies wat Noes zegt. Of in een melkpak oid.
Ik heb zelf een 20L (wegwerp)jerrycan staan van een petroleum kachel, die zit nog lang niet vol maar die lever ik zo in als hij vol zit.
Dat is waar ook, de melkpak is ook een goeie, nooit aan gedacht. Dank! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Nu online
BvZwolle schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:56:
[...]

Ik weet niet of je dit zelf al eens geprobeerd hebt, maar ik heb regelmatig motoren uit België gehaald met minder dan 3000km en nooit veel BPM betaald. Kan zijn dat dit met het bouwjaar te maken heeft.
Nooit geprobeerd nee, maar met minder 3dkm zou je ook de BTW moeten betalen.
Wanneer heb je dit voor het laatst gedaan? Ander ga ik nu direct naar BE, zag een hele mooie staan met 2dkm :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Kijk even op autotelex.nl bij zelf importeren wat de kosten zijn. Ik heb een BMW van 2016 in 2021 geïmporteerd en hoefde alleen restBPM te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30
Kryziek schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:39:
[...]

Of haal voor 2 euro een jerrycan azijn bij de Action.. gebruik dat om schoon te maken en bewaar de can :) Ruitensproeivloeistof natuurlijk ook. Moet je alleen wel een auto hebben :+

[ Voor 11% gewijzigd door Korvaag op 21-06-2023 21:00 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Nu online
BvZwolle schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:51:
Kijk even op autotelex.nl bij zelf importeren wat de kosten zijn. Ik heb een BMW van 2016 in 2021 geïmporteerd en hoefde alleen restBPM te betalen.
Maar had die dan ook <6dkm gelopen of meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
Mitssz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:03:
[...]

Maar had die dan ook <6dkm gelopen of meer?
De BMW iets meer, maar ik heb denk een stuk of 5 motoren onder de 3k kilometers geimporteerd met alleen rest BPM. Maar ik zal voor de zekerheid even een maatje vragen die dit voor zijn werk doet.
Misschien zijn de regels veranderd.

Update: maat van me heeft ook nieuwe motoren met weinig kms geïmporteerd, maar ook alleen maar BPM betaald.
Disclaimer: ik ben geen belastingadviseur O-)

Maar ik zou het wel aandurven.

[ Voor 19% gewijzigd door BvZwolle op 21-06-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 13:15
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 07:54:
En iemand nog hinder van de gladheid....gezien de lange droogte en de regen van gisteren ?
De wegen waren droog of zo goed als droog vanochtend vroeg. Ik heb niks gemerkt van gladheid ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Nu online
BvZwolle schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:06:
[...]

De BMW iets meer, maar ik heb denk een stuk of 5 motoren onder de 3k kilometers geimporteerd met alleen rest BPM. Maar ik zal voor de zekerheid even een maatje vragen die dit voor zijn werk doet.
Misschien zijn de regels veranderd.

Update: maat van me heeft ook nieuwe motoren met weinig kms geïmporteerd, maar ook alleen maar BPM betaald.
Disclaimer: ik ben geen belastingadviseur O-)

Maar ik zou het wel aandurven.
Bij de RDW zelf staat het er ook niet bij, alleen als je bij de belastingdienst gaat zoeken dan kom je het tegen.

Ik ga het gewoon proberen. Mochten ze er toch over zeuren is het jammer, maar geen ramp.

Eerst de verkoper overtuigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Mitssz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:36:
[...]

Bij de RDW zelf staat het er ook niet bij, alleen als je bij de belastingdienst gaat zoeken dan kom je het tegen.

Ik ga het gewoon proberen. Mochten ze er toch over zeuren is het jammer, maar geen ramp.

Eerst de verkoper overtuigen :+
Succes! Leuk spelletje dat handelen en importeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:55
Kryziek schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:39:
[...]

Let wel op dat je niet super hete olie erin doet, dan kan het kunststof beetje vervormen (smelt niet echt).
Even opletten iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Yihaaa schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:48:
[...]

Let wel op dat je niet super hete olie erin doet, dan kan het kunststof beetje vervormen (smelt niet echt).
Even opletten iig.
Goeie! Thx voor de heads-up! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:17
Unknown Alien schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:16:
Gebruiken jullie schuim oordopjes of aangemeeten oordopjes?

Ik heb ooit eens die dopjes laten aanmeten en gebruikt, die zijn 1 x retour gegaan en aangepast, maar 1 kant zat echt niet fijn. Ook kwam er geluid doorheen..€100 ...zonde geld

Gebruik zelf al jarennnn die oranje oorschuimpies. Koop een doos en gaat een tijd mee.

Dempt 30db en geen last van windruis, dus weinig kans op gehoor beschadeging.

Nadeel het dempt een groot\alles spectrum aan frequenties en goede oordoppen, zouden bv niet de freq van stemmen teveel moeten dempoen, zodat je elkaar beter kan verstaan dmv Comms.

Zelf vind ik de schuimpjes wel fijn, maar merk met de Cardo toch dat al het geluid op max moet staan om een beetje te horen.

Wat gebruik jij?

Mjahh
ik heb aangemeten oordoppen maar dempen teveel! Wel fijn voor snelweg kmters boven de 150 maar vandaag Noizezz extreme gehaald voor gewoon binnen door en nog iets horen van omgeving enzo _/-\o_

Werken dus beter en ja mijn cardo zet ik ook maximaal ook met die univelsele doppen in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.louis.de/dynamic/articles/o_resize,w_1800,h_1800,m_limit,c_fff/38.86.f1.ARG10032597RothewaldOelfauffangwanne19H1.JPG

https://www.louis.nl/nl/r...r_article_number=10032597

Ik gebruik een olieopvangbak zoals hierboven, daar kan de olie in afkoelen. Daarna kan het in de lege oliekan.
(Dat is het voordeel van een motor die olie gebruikt, altijd wel een lege oliefles/kan/tank :+ )

Ik haal altijd olie bij de Polo in Kleve, daar kun je het ook inleveren. Maar in principe kan je het ook inleveren bij de milieustraat zoals @timmie271 al zei.

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.louis.de/dynamic/articles/o_resize,w_1800,h_1800,m_limit,c_fff/b0.f5.03.D1Mehrzweckwanne1000361991019.JPG
Deze opvangbak heb ik erbij gehaald, ook handig als je onderdelen wilt schoonmaken met remmenreiniger, lampolie, etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Grubeater op 22-06-2023 01:33 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:07

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Ik heb een SP connect bij in de optielijst stond van mijn Kawa.
Die doet goed zijn werk (inclusief trillingdemper) met een One+ 10.

Maar niet zo'n goedkoop ding.
https://www.kawasaki.be/n...wNWQlQDFAJDgoOUQpcXFkMUF4

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:51

De pro quadlock met de demper erop _/-\o_

Zijn niet gratis, maar zijn echt top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Unknown Alien schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:29:
[...]
De clones zijn eigenlijk net zo goed:

Heb ik al een keer eerder gedeeld, maar een reminder kan nooit kwaad. Het hoeft dus geen fortuin te kosten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Grubeater schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 01:26:
[Afbeelding]
Deze opvangbak heb ik erbij gehaald, ook handig als je onderdelen wilt schoonmaken met remmenreiniger, lampolie, etc.
Die opvang bak heb ik ook, ideaal, alhoewel de olie uit een 2.8 TDI Fiat er echt maar net in past :o
Evengoed ideaal, gebruikte olie kap ik nadien terug in de fles waar de nieuwe uit kwam.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ook maar zo een opvang bak halen inderdaad. Moet er wel eentje hebben die laag genoeg is voor de grom
Net even op Grombikes gekeken voor een oliebeurtje aan spullen maar dat heb ik uitgebreid met een grote beurt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_15_gB1Uar2jYhLSFxVV608DVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3onsv5j1yd6vNwNfrm5L5Li.jpg?f=fotoalbum_large

Vet handig zo een website dat enkel voor de Grom dingen verkoopt.

@LankHoar Kan je mijn Harley uit de beginpost halen en vervangen met de Grom? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Unknown Alien schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:29:
[...]

De pro quadlock met de demper erop _/-\o_

Peak Design heeft ook recent een motor mount uitgebracht welke super goede reviews krijgt, helaas hebben ze nog geen laad module of case voor mijn telefoon. Gebruik zelf nu een SP connect houder en ben hier ook niet ontevreden over.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:57:
Ga ook maar zo een opvang bak halen inderdaad. Moet er wel eentje hebben die laag genoeg is voor de grom
Net even op Grombikes gekeken voor een oliebeurtje aan spullen maar dat heb ik uitgebreid met een grote beurt :P

[Afbeelding]

Vet handig zo een website dat enkel voor de Grom dingen verkoopt.

@LankHoar Kan je mijn Harley uit de beginpost halen en vervangen met de Grom? :+
Hoezo bestel je 12 koppelingsveren, 2 groms gekocht? :p

Prijzen zijn trouwens de moeite, staan zat dingen op die site die rechtstreeks van ali komen en gewoon verdubbeld zijn in prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 22-06-2023 11:31 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:29:
[...]

Hoezo bestel je 12 koppelingsveren, 2 groms gekocht? :p

Prijzen zijn trouwens de moeite, staan zat dingen op die site die rechtstreeks van ali komen en gewoon verdubbeld zijn in prijs.
Haha scherp! Haal namelijk een setje voor een maatje. Vandaar :)

En dat zal best inderdaad, maar dat zijn voornamelijk de mods als in uitlaat/spiegels.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVgUe46yj8R09zM--8ZP1xClz1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nW7uB9VxxmKifdFkRRP5FYkJ.jpg?f=fotoalbum_large
Maar verder kom ik op geen enkele manier overeen met een hoarder hoor :+

Iemand nog een koffer nodig bijdeweg?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

4x2 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:00:
Dat past moeilijk achter op mijn 600rr :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
4x2 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:00:
[Afbeelding]
Maar verder kom ik op geen enkele manier overeen met een hoarder hoor :+

Mijn hemel wat moet je met zoveel 8)7
Ik zou misschien nog wel eentje willen achterop de Kawasaki Z900 maar ik zou eigenlijk niet weten hoe ik het aan moet pakken. Ik ga er vanuit dat ik eerst de beugels moet opzoeken die op deze motor passen en dan pas moet kijken welke koffer gaat? Waar kan ik überhaupt vinden welke beugels erop passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

mphilipp schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:34:
[...]

[YouTube: $96 Quad Lock vs $12 Cheap Lock | To The Test Episode #1]
Heb ik al een keer eerder gedeeld, maar een reminder kan nooit kwaad. Het hoeft dus geen fortuin te kosten.
Heb voor mij en mijn vriendin ook maar 'Quad Lock' mounts besteld, via ome Ali. De normale en de CNC variant met vibration dampers. 60,- in totaal. Kan vast goedkoper, maar ik wil ze graag relatief snel hebben, en op de foto's zien de producten er identiek uit. Vind het een mooi systeem en eigenlijk bijna de enige optie met vibration dampening, maar héél duur voor wat het is.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:57:
Nee, dat kost me pijn in mijn Harley hart O+ :'(

Kun je mij (en de ander OPs) even taggen met de details? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LankHoar schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:49:
[...]

Nee, dat kost me pijn in mijn Harley hart O+ :'(

Kun je mij (en de ander OPs) even taggen met de details? :)
Haha snap ik! Er komt wel weer een andere motor bij. Waarschijnlijk een Streetbob.. Liet mij even afleiden met een cbr600 maar nah... Ga toch weer voor een clubstyle.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75716412 Hier had ik al een foto geplaats.
Het is een 2014 Honda MSX125/Grom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

RubjeMazter schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:05:
[...]
Mijn hemel wat moet je met zoveel 8)7
Ik zou misschien nog wel eentje willen achterop de Kawasaki Z900 maar ik zou eigenlijk niet weten hoe ik het aan moet pakken. Ik ga er vanuit dat ik eerst de beugels moet opzoeken die op deze motor passen en dan pas moet kijken welke koffer gaat? Waar kan ik überhaupt vinden welke beugels erop passen?
1 set (naja, de topkoffer mist nog op de foto) zat op de Integra toen ik m kocht, maar daar past mn systeemhelm niet in, dus een givi topkoffer dr op geprutst.
Bleek dat dat daar geen 2 helmen in passen, dus er moest een grotere topkoffer komen.
Maja, Givi en Honda mixen kan niet, dus dan maar het zijkofferrek wat ik nog had liggen pasgebeund en een Givi topkofferrek dr op zodat ik het Honda spul kan verkopen.
Toen nog wat verveling en geneuzel op marktplaats en toen was ik weer wat koffers rijker :+

De bedoeling is om uiteindelijk 1 grote (52L) givi topkoffer te gebruiken en, afhankelijk van het doel, geen zijkoffers, 2x22L of 2x40L en dan alles met 1 sleutel.
Mocht er dan weer een motor naast komen dan kan ik daar ook Givi rekjes op beunen, een sleutel aan de sleutelbos hangen en kan ik mooi wisselen.

Ik zou, als je orienteert, eerst kijken welke koffer je zou willen en vervolgens gaan kijken of ze een merk specifiek rek hebben.
Maar vanuit praktisch oogpunt is Givi monokey of monolock (of Kappa, zelfde fabriek, soms wat goedkoper) meestal het handigste.
(en in dat geval heb ik ook nog wel een koffer, want buiten de 3 Honda koffers is alles op de foto Givi/Kappa monokey :p)

leeg

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Koekstra schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:41:
Morgen 2 proefritje gepland staan via de 'Honda experience days' bij de lokale motorport.

Op het menu staan de Africa twin, en de transalp. oOo

Ben erg benieuwd. Staat 2 uur voor, dus ik mik toch wel op een goeie 45 minuten per fiets 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tXib8Ko08xNGUGks3eVP6Wa_rM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VImsmagpxGlR4k16kc5YSt4h.jpg?f=fotoalbum_large

Potverdorie, die Africa twin is echt een hele fijne machine! Zo is motorrijden bedoelt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Zeg, @Kuusj. Dan post je wel een foto van je motor in het auto topic, en niet hier? :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Destruction schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:06:
Zeg, @Kuusj. Dan post je wel een foto van je motor in het auto topic, en niet hier? :P
Ja je hebt helemaal gelijk :o Schaamteloze crosspost dan maar..

Eindelijk thuis en wel, mijn Honda CBF600SA uit 2004 met 19.000km, eerste eigenaar, Nederlandse motor.

Heeft alle vloeistoffen nieuw, nieuwe Michelin Road 5 banden, nieuwe bougies, filters.. carbu’s ultrasoon gereinigd. Ding ziet er uit als nieuw. Is ook niet gek gezien de km-stand. Geen enkel boutje met roest of wat dan ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brsJrvGrdU_lJh-7SPh3PtnlHx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFi41NitvvtTuFCl62JkAbHY.jpg?f=fotoalbum_large

En ik heb vanmorgen mijn rijbewijs gehaald dus kan er komende week van gaan genieten!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Gewoon leuk ✅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSHJmBd-IW_uSU5FnEfNzeWWSMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVGtio8FvWoTAmYjPwppavv2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat? Ken het niet :P

Ah een motor route zie ik al. Nice!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Bah. Fan switch (temperatuursensor) van m'n motor is stuk. Ding zelf is zo te vervangen, maar:
- Kuip moet los
- Koelsysteem moet deels leeg
- Ik weet niet wat voor koelvloeistof er precies in zit, dus drainen/spoelen moet dan eigenlijk ook

En ik heb alleen een algemene garage zonder brug etc. Mijn tijdelijke oplossing gaat denk ik maar een handmatige knop zijn om de fan aan te zetten totdat de dealer tijd heeft voor de beurt (en dat is pas september).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Korvaag schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:35:
Bah. Fan switch (temperatuursensor) van m'n motor is stuk. Ding zelf is zo te vervangen, maar:
- Kuip moet los
- Koelsysteem moet deels leeg
- Ik weet niet wat voor koelvloeistof er precies in zit, dus drainen/spoelen moet dan eigenlijk ook

En ik heb alleen een algemene garage zonder brug etc. Mijn tijdelijke oplossing gaat denk ik maar een handmatige knop zijn om de fan aan te zetten totdat de dealer tijd heeft voor de beurt (en dat is pas september).
Je kan altijd bijvullen met gedemineraliseerd water, zelfs een grote hoeveelheid. Dan moet je wel voor de eerstvolgende vorst de koelvloeistof in zn totaliteit vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
noes schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:43:
[...]

Je kan altijd bijvullen met gedemineraliseerd water, zelfs een grote hoeveelheid. Dan moet je wel voor de eerstvolgende vorst de koelvloeistof in zn totaliteit vervangen.
Ja klopt, maar als ik de radiator toch voor de helft moet laten leeglopen, kan ik net zo goed alles laten leeglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Korvaag schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:44:
[...]

Ja klopt, maar als ik de radiator toch voor de helft moet laten leeglopen, kan ik net zo goed alles laten leeglopen.
Fair point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik denk dat ik toch mijn auto maar eens buiten moet parkeren en dan op m'n parkeerplaats binnen alles uit elkaar moet halen. Maar zonder brug/takel is dat ook echt gewoon waardeloos. Alles op je knieen. Naja, eerst eens zien of m'n handmatige schakelaartje makkelijk is aan te sluiten zonder de kuip eraf te halen. Als dat niet lukt ga ik wel aan de slag. Grom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Schakelaar dr uit draaien, Hansje Brinker doen, nieuwe schakelaar dr in, klaar.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
4x2 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:54:
Schakelaar dr uit draaien, Hansje Brinker doen, nieuwe schakelaar dr in, klaar.
Maar dan moet ik er nog steeds wel bij komen en moet de kuip eraf. Dat ik snel iets in of tegen het gat kan duwen snap ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

noes schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:43:
[...]

Klopt. Welk water dan ook, is beter dan geen water.

Zo is bijna mijn FZS600 overhit geraakt. Paar dagen ervoor omgevallen (en een paar uur op zn zij gelegen) , en ik had niet door dat de kvs eruit was gelopen.
En toen ging ik van Den Haag naar Deventer.

Toen ik m parkeerde vond ik m wat ruiken, en hij tikte zo na. Wat ie eigenlijk nooit deed. :X

Twee flessen spa blauw later en het beestje was weer blij. Cilinders 2 en 3 hadden het vast erg warm

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 22-06-2023 19:41 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
mphilipp schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:34:
[...]

[YouTube: $96 Quad Lock vs $12 Cheap Lock | To The Test Episode #1]
OK en welke cheap lock is dat dan, want dat haal ik niet uit de test. Zeer zeker zijn niet alle copy cat products dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

Unknown Alien schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:56:
[...]

OK en welke cheap lock is dat dan, want dat haal ik niet uit de test. Zeer zeker zijn niet alle copy cat products dezelfde kwaliteit.
Rode is een neppe quad lock, even zoeken op aliexpress naar quad lock.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorg
Bedankt allen voor de lock houders voor de telefoon! Maar ik ga 2 dagen met een huurmotor weg (bmwr18 classic). De houder die ik eerder postte zal het maar moeten doen! :P ziet er redelijk uit en de bevestiging zit op het midden. Ga de gok gewoon wagen!

Morgen om 9h begint mijn midlifecrisis tour! Vanuit Eindhoven ga ik eerst een stuk snelweg doen naar Clermont (België) om vanuit daar binnendoor naar Clervaux te rijden. Daar begint het rondje Luxemburg - klein Zwitserland https://www.ikwilvanmijnmotoraf.be/blog/motorroute-luxemburg.
Plan is om deze morgen voor de helft te rijden. De volgende dag de andere helft en afhankelijk vd tijd in één ruk terug naar Eindhoven of als het kan nog een mooie rit binnendoor. Afhankelijk vd tijd, moet voor 16h de motor terugbrengen. Dus zal een beetje moeten zien!

Misschien niet zo avontuurlijk als Bommes die denkt dit lijkt me wel een leuk weggetje (of zachte boom :P ) maar een uitgestippelde rit waar ik zeker van zal genieten! En dat is voor mij motor rijden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 19:31
noes schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:06:
[...]

Die LED DRL vind ik niet mooi, dus prima keuze ;) en verder goed uitgerust dus :Y

[...]

Gisteravond nul last gehad. Alle troep is wel weggespoeld.
Ik noem die RS daarom altijd een rijdende TL bak :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Koekstra schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:01:
[...]

[Afbeelding]

Potverdorie, die Africa twin is echt een hele fijne machine! Zo is motorrijden bedoelt :+
Bij MP hillegom zo te zien. Ik heb daar een keer een AT met DCT gereden, het was maar raar zullen we maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
_Apache_ schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:14:
[...]

Klopt. Welk water dan ook, is beter dan geen water.

Zo is bijna mijn FZS600 overhit geraakt. Paar dagen ervoor omgevallen (en een paar uur op zn zij gelegen) , en ik had niet door dat de kvs eruit was gelopen.
En toen ging ik van Den Haag naar Deventer.

Toen ik m parkeerde vond ik m wat ruiken, en hij tikte zo na. Wat ie eigenlijk nooit deed. :X

Twee flessen spa blauw later en het beestje was weer blij. Cilinders 2 en 3 hadden het vast erg warm
Zo'n soort geintje heb ik ook gehad met m'n ouwe CBR. Alleen was bij om wat voor reden dan ook de zekering van de fan doorgebrand (kwam ik later achter). In een drukke bebouwde kom van Zwolle op een mooie zomerdag begon de temperatuur toch wel erg in het rood te lopen en ik moest nog terug naar Apeldoorn. Is uiteindelijk wel goedgekomen gelukkig. Zekering vervangen en nooit meer problemen gehad.

Zeg @badkuip , weet je al meer? ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38

De eerste officiële Midden-Nederland Tweakers Rit van 2023

Wanneer
Zondag 25 juni 10:00 verzamelen. 10.15 uur vertrek

De route:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCyzWwiRYTfCr90HFZYaP5ZRUzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUyi6koKiS0WTucdtMiZh5WW.jpg?f=fotoalbum_large

Het rondje wat ik voorstel is 160KM lang.

Startpunt
McDonalds Amersfoort de Wieken
Wiekenweg 6, 3815 KL Amersfoort
Tip: OK-tankstation zit er direct naast voor de broodnodige benzeen.

Eindpunt
Eindpunt is de Mac bij Terschuur. Mocht de hele meute aan het einde mee terug willen naar Amersfoort, dan rijden we samen over de provincialeweg naar de Mac in Amersfoort.

Lunch
Ik heb een lunchstop gepland bij nummer 17, bij 85KM. Ik had eerst een strandtentje bij Deventer op het oog maar ik heb uiteindelijk gekozen voor dit restaurant op vliegveld Teuge.
Daar worden we om 13.15 verwacht.
Ik heb een reservering geplaatst voor 7 personen, dat zijn de mensen die op zaterdag 24 juni om 17.30 hadden laten weten dat ze meegaan.

Mocht je nog steeds mee willen gaan geen probleem, dan zien we je zondagochtend. Alsnog kan je ook hier met de poll doorgeven of je mee gaat
@botoo @epic_gram @harley @NLDViane @2Swift @TriPSs @wokkelz @InZane

GPX kan je downloaden, voor op je iegen kastje.
GPX versie 1.1
GPX versie 1.2

Toelichting versie 1.2 (myroute)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfuEuO5MM3bRiaK4xvPi-n6ZtZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auOCVlvWWEpQFdsS68eXDGnj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door badkuip op 24-06-2023 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
InZane schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:45:
[...]

Zo'n soort geintje heb ik ook gehad met m'n ouwe CBR. Alleen was bij om wat voor reden dan ook de zekering van de fan doorgebrand (kwam ik later achter). In een drukke bebouwde kom van Zwolle op een mooie zomerdag begon de temperatuur toch wel erg in het rood te lopen en ik moest nog terug naar Apeldoorn. Is uiteindelijk wel goedgekomen gelukkig. Zekering vervangen en nooit meer problemen gehad.

Zeg @badkuip , weet je al meer? ;)
Zie hierboven, onze berichten hebben elkaar gekruisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
SniperGuy schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:23:
[...]

Bij MP hillegom zo te zien. Ik heb daar een keer een AT met DCT gereden, het was maar raar zullen we maar zeggen :P
Klopt, had vandaag ook voor 't eerst een DCT onder m'n kont.
Eerste 15 minuten was ik even heel blij dat de linker hendel (parkeerrem) buiten handbereik zat, maar daarna wende het wel snel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Koekstra schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:22:
[...]

Eerste 15 minuten was ik even heel blij dat de linker hendel (parkeerrem) buiten handbereik zat, maar daarna wende het wel snel eigenlijk.
Vorig jaar op een Goldwing met DCT gereden. Paste prima bij de motor, behalve dat de vorige rijder de Sport modus had ingeschakeld 8)7 . Dan wordt zo'n relaxte, bijna lome, tourer ineens een heel bonkerig lomp ding, bleef lang in de toeren hangen en ramde hem dan ineens in de volgende versnelling. Tempo in groep lag vrij laag, dus dan is sportstand extra nerveus. Toen ik in de zee van knopjes had gevonden hoe ik m weer op de 'normale' stand kon zetten reed het prettig, DCT past wel bij zo'n machine.

Maar.. zou het niet op een sportiever model willen. Zelf schakelen vind ik echt leuker :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Koekstra schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:22:
[...]

Toen ik daarna op mijn eigen motor stapte had ik het volgende:
  • Jeetje wat is die Fireblade klein
  • Oja als ik afrem en stop moet ik zelf terugschakelen
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
badkuip schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:55:

Wanneer

Startpunt

De route:
[Afbeelding]

Ik stel een lunchstop bij nummer 18, bij 90KM. Dat is bij dit tentje aan het water.

Startpunt is Macdonalds de Wieken bij Amersfoort, eindpunt de Mac bij Terschuur. Of mocht de hele meute aan het einde mee terug willen naar Amersfoort, dan rijden we samen over de provincialeweg naar Amersfoort.

Eten
Ik denk het handig is om een reservering te plaatsen bij het restaurant in Deventer.
Daarom is er een nieuwe poll aangemaakt zodat ik een reservering kan plaatsen. Graag hier melden dat ik voor je moet reserveren of niet. De poll mag ook gebruikt worden om definitief te bevestigen dat je meegaat.
Ook al had je je bij mijn vorige bericht al aangemeld, dan graag nog een keer doen, dan heb ik een goed beeld bij hoeveel mensen er meerrijden.

Ah, lekker vlak langs huis. Ik woon in Woudhuis, Apeldoorn Oost :+
Net de poll ingevuld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
noes schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:33:
[...]

Vorig jaar op een Goldwing met DCT gereden. Paste prima bij de motor, behalve dat de vorige rijder de Sport modus had ingeschakeld 8)7 . Dan wordt zo'n relaxte, bijna lome, tourer ineens een heel bonkerig lomp ding, bleef lang in de toeren hangen en ramde hem dan ineens in de volgende versnelling. Tempo in groep lag vrij laag, dus dan is sportstand extra nerveus. Toen ik in de zee van knopjes had gevonden hoe ik m weer op de 'normale' stand kon zetten reed het prettig, DCT past wel bij zo'n machine.

Maar.. zou het niet op een sportiever model willen. Zelf schakelen vind ik echt leuker :Y
Je hebt als optie nog een gewone schskelpook, en standaard de flippers aan het stuur. Die werken ook buitengewoon fijn moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Koekstra schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:39:
[...]

Je hebt als optie nog een gewone schskelpook, en standaard de flippers aan het stuur. Die werken ook buitengewoon fijn moet ik zeggen.
Ja klopt, had ik ook wel even mee gespeeld. Maar als je zelf gaat schakelen kan je dat net zo goed helemaal zelf doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer

Startpunt

De route:
[Afbeelding]

Ik stel een lunchstop bij nummer 18, bij 90KM. Dat is bij dit tentje aan het water.

Startpunt is Macdonalds de Wieken bij Amersfoort, eindpunt de Mac bij Terschuur. Of mocht de hele meute aan het einde mee terug willen naar Amersfoort, dan rijden we samen over de provincialeweg naar Amersfoort.

Eten
Ik denk dat het handig is om een reservering te plaatsen bij het restaurant in Deventer.
Daarom is er een nieuwe poll aangemaakt zodat ik een reservering kan plaatsen. Graag hier melden dat ik voor je moet reserveren of niet. De poll mag ook gebruikt worden om definitief te bevestigen dat je meegaat.
Ook al had je je bij mijn vorige bericht al aangemeld, dan graag nog een keer doen, dan heb ik een goed beeld bij hoeveel mensen er meerrijden.

Owh wat tof!

Ik denk dat ik op zondag al iets heb staan maar ik ga het wel even dubbel checken. Anders kom ik graag mee met de Grom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:16
SniperGuy schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:34:
[...]

Toen ik daarna op mijn eigen motor stapte had ik het volgende:
  • Jeetje wat is die Fireblade klein
  • Oja als ik afrem en stop moet ik zelf terugschakelen
:+
Dat eerste had ik ook toen ik van de proefrit op de tiger terug stapte op mijn fazer.
Dat tweede is een bekend fenomeen als je tussen handbak en automaat heen en weer gaat. Heb ik met de auto ook last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:26
@badkuip leuke route! Waypoint 10-13 is mooi door het Vierhouten(bos).

Beetje ver weg voor mij om mee te doen, dus veel plezier. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dit is trouwens een perfect voorbeeld wat je zou zien bij lange droogte + regen op de weg.
Van die witte slierten in de lengte richting.

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100064672_477088da

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Wanneer

De route:
[Afbeelding]

Startpunt

Eindpunt
Eindpunt is de Mac bij Terschuur. Mocht de hele meute aan het einde mee terug willen naar Amersfoort, dan rijden we samen over de provincialeweg naar de Mac in Amersfoort.

Lunch
Ik stel een lunchstop bij nummer 18, bij 90KM. Dat is bij dit tentje aan het water. Ik denk dat het handig is om hiervoor een reservering te maken.
Graag hier met de poll doorgeven of ik voor je moet reserveren of niet. De poll kan ook gebruikt worden om te bevestigen dat je meegaat, ook al had je je bij mijn vorige bericht al aangemeld. Zo heb ik een goed beeld bij hoeveel mensen er meerijden.

Helaas voor mij uit Zuid Limburg wat te ver weg om mee te rijden, maar veel plezier voor iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
Zijn er nog mensen die morgen bij 2theexperience zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Wanneer
Ik ga me afmelden, ik had nog even gehoopt om met SusyQQ mee te gaan maar ik vermoed dat 260 km in totaal me een beetje te veel is om opgevouwen op een sportmotor te zitten. Voor de helft meerijden schiet ook niet op want dan moet ik alsnog ~100 km naar huis

Vanmorgen een 100 km gedaan en dat vond ik wel ff genoeg.

Schrijf me maar vast in voor de eventuele volgende editie :Y

Goed (?) nieuw ook, de Harley gaat volgende week vrijdag voor twee dagen de werkbank op. Afhankelijk wat er nog meer voor ellende te voorschijn komt (alleen cylinders/zuigers en koppen kunnen nog slecht blijken) heb ik de hoop dat er binnenkort een einde aan dit langdurige traject komt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 17:05
Modz schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:10:
Zijn er nog mensen die morgen bij 2theexperience zijn?
Morgen niet, 3 juli wel op Assen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28

Herman

FP ProMod
Het betoog van de brandweerman is valide. Een oproep om voorzichtig te doen. Toch, gelet op die plek en de frontale klap, zou ik ook zoiets als (poging tot) zelfmoord niet uitsluiten.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
Hier mensen die vanavond van de partij zijn bij de TT nightride? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Omgeving niet kennen.
Afstand slecht ingeschat.
Savonds of snachts gaan rijden
Vermogen machine onderschat
Grindpad niet gezien en verremd
Rondom brug alles natgemaakt vanwege de hitte, en verremd.

Kan nog wel even doorgaan...

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 23-06-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
_Apache_ schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:20:
Dit is trouwens een perfect voorbeeld wat je zou zien bij lange droogte + regen op de weg.
Van die witte slierten in de lengte richting.

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100064672_477088da
Perfect voorbeeld inderdaad.
Zo ging ik gisteren met de auto even richting Eindhoven om wat op te halen, en bij een rotonde begon ik toch behoorlijk te ondersturen. Met de motor was ik vast en zeker op mijn plaat gegaan. :X

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
RubjeMazter schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:39:
Hier mensen die vanavond van de partij zijn bij de TT nightride? :)
Neen. Was net in Assen en hoorde dat de rit al vol zat. Maar je kan natuurlijk altijd stiekem aansluiten 😈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Ik heb een keer een verhaal zitten lezen van een motorrijden die in de bocht onderuit schofl, onder een hek doorgleed en met motor en al in de sluis belande. In het donker :X
Heeft het overleefd, maar voor mij wat het #newfearunlocked

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
ricjuh schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:44:
[...]

Helaas voor mij uit Zuid Limburg wat te ver weg om mee te rijden, maar veel plezier voor iedereen!
Ok Zuid Limburg is nog een stukje verder dan ik, maar half uurtje eerder opstaan en knallen we er samen heen toch ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
botoo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:38:
[...]
Ik ga me afmelden, ik had nog even gehoopt om met SusyQQ mee te gaan maar ik vermoed dat 260 km in totaal me een beetje te veel is om opgevouwen op een sportmotor te zitten. Voor de helft meerijden schiet ook niet op want dan moet ik alsnog ~100 km naar huis

Vanmorgen een 100 km gedaan en dat vond ik wel ff genoeg.

Schrijf me maar vast in voor de eventuele volgende editie :Y

Goed (?) nieuw ook, de Harley gaat volgende week vrijdag voor twee dagen de werkbank op. Afhankelijk wat er nog meer voor ellende te voorschijn komt (alleen cylinders/zuigers en koppen kunnen nog slecht blijken) heb ik de hoop dat er binnenkort een einde aan dit langdurige traject komt.
Jammer dat je niet meerijdt, had je graag irl gesproken.

Succes met de Harley iig, al bekend wie de kosten gaat dragen ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley

Wanneer

De route:
[Afbeelding]

Startpunt

Eindpunt

Lunch
Ik stel een lunchstop bij nummer 18, bij 90KM. Dat is bij dit tentje aan het water. Ik denk dat het handig is om hiervoor een reservering te maken.
Graag hier met de poll doorgeven of ik voor je moet reserveren of niet. De poll kan ook gebruikt worden om te bevestigen dat je meegaat, ook al had je je bij mijn vorige bericht al aangemeld. Zo heb ik een goed beeld bij hoeveel mensen er meerijden.

Lunchopties zijn niet heel uitgebreid of hebben ze wel een andere kaart als die online staat ? Keek ook ff vlug op hun Facebookpagina maar die is er (niet?) meer.

We zien het wel, komen vast niet om van de honger.

@Chakotay rijd je ook mee ?
@Bommes nog niet bedacht, ff oefenritje voor de Dutch 1000?

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 23-06-2023 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27

Wanneer

De route:
[Afbeelding]

Startpunt

Eindpunt

Lunch

Ik ga ook, helaas, niet mee. Had me wel leuk geleken een paar van jullie irl te ontmoeten.
Misschien volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:57:
[...]

Haha snap ik! Er komt wel weer een andere motor bij. Waarschijnlijk een Streetbob.. Liet mij even afleiden met een cbr600 maar nah... Ga toch weer voor een clubstyle.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75716412 Hier had ik al een foto geplaats.
Het is een 2014 Honda MSX125/Grom.
Heb het aangepast. Zoals gezegd, met pijn in mijn Harley hart O+

Sorry, ik snap echt niet hoe je dit kunt verkiezen boven die FXDX :X O-)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LankHoar schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:30:
[...]

Heb het aangepast. Zoals gezegd, met pijn in mijn Harley hart O+

Sorry, ik snap echt niet hoe je dit kunt verkiezen boven die FXDX :X O-)
Haha thanks.
Sorry man, ik ben afgelopen januari trotse vader geworden en de prioriteiten zijn even verschoven. Kreeg een heel prima bod van iemand op m’n fxdx en toen was het een no brainer.

De grom is meer een filler zodat ik het gevoel heb dat ik nog rij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

harley schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:46:
[...]

Jammer dat je niet meerijdt, had je graag irl gesproken.
ditto, dat is het leukste van zo'n meeting met dergelijk gelijkgestemde tweakertjes :D
Succes met de Harley iig, al bekend wie de kosten gaat dragen ?
Is in het geheel niets over gezegd, maar ik weet wel dat ik het niet ga betalen. Ik verwijs ze naar die dealergarantie.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
harley schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:48:
[...]

Lunchopties zijn niet heel uitgebreid of hebben ze wel een andere kaart als die online staat ? Keek ook ff vlug op hun Facebookpagina maar die is er (niet?) meer.

We zien het wel, komen vast niet om van de honger.

@Chakotay rijd je ook mee ?
@Bommes nog niet bedacht, ff oefenritje voor de Dutch 1000?
De 25ste heb ik een dubbele verjaardag van een goede vriend- en in.
Daar wil ik erg graag naar toe, dus ik moet helaas afhaken.

Overigens je kent me toch: Benzine er in, motorkleding aan en gas er op.
Daarmee heb ik me al erg ruim voorbereid zou ik zeggen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Ik heb me net aangemeld voor zondag. Mooi oefenrondje voor m’n motorvakantie over 2 weken naar de Dordogne, zeker met deze weersverwachtingen (31 graden 😅). En lijkt me leuk om een paar motor-Tweakers in real life te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:13
Ik meld mij af voor morgen.. Baal er van, maar ik kan niet weg van huis.
Volgende keer beter hopelijk, veel plezier voor degene die wel gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Wie rijden er nu allemaal WEL mee morgen ?
en gaan we offroad ( tenere) of niet ( xb12ss) ;)

[ Voor 37% gewijzigd door harley op 24-06-2023 10:20 ]

Pagina: 1 ... 493 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.