Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 492 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.653 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2023 @ 07:48:
Oh wow het verbaasd mij om dit te lezen over de Bridgestones.. ik heb altijd S22 bandjes gehad onder mijn S1000R destijds en nooit problemen gehad. Zweerde juist altijd bij Bridgestone en raadde het altijd iedereen aan :P
Heb zelf ook een setje Battlax S22 erop liggen met veel plezier, misschien dat de andere bridgestone modellen minder goed zijn.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
BM schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:29:
[...]

Toen wij vorig jaar met groep in Duitsland waren hoorde ik van 1 van de begeleiders (oud rij instructeur van mijn vriendin) dat hij op al zijn lesmotor Roadsmart had liggen, en die net voor de trip ook op zijn eigen motor had laten leggen. Hij kon er niet over ophouden hoe tevreden hij er mee was. Dus tenzij hij ook gesponsord en omgekocht was zit er misschien wel een kern van waarheid in :p

Zelf nu een jaartje Pilot Road 6 achter liggen, en opzich prima tevreden mee, maar goed, mijn banden zijn dan ook bij lange na niet de beperkende factor (dat ben ik)
Klinkt wel een beetje bekend hoor... Die Dunlops Roadsmart brachten mijn VFR ook echt tot leven, vooral de grip bij koude banden, en het makkelijker op de zijkant van de band rijden was voor mij een openbaring...

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:33

Eraser127

Nijkerk

ricjuh schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:08:
[...]

Heb zelf ook een setje Battlax S22 erop liggen met veel plezier, misschien dat de andere bridgestone modellen minder goed zijn.
Hier ook onder m'n Fazer 600 en ben ik zelf de beperkende factor :)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Zo, héle lange tijd niks gepost door o.a. een verhuizing (@lolgast @LankHoar @timmie271 mag ik van jullie naar de provincie Gelderland verhuizen? O+). Vorig jaar een stuk minder gereden, dit jaar staat er wel weer een stuk meer op de planning qua motorrijden.

Gisteren naar een Indian Road Show geweest in Andelst, daar de Scout Bobber, Scout Rogue en Chief Bobber Dark Horse gereden. Mijn jeugddroom van rijden op een chopper is vervuld; wát een motorfietsen zeg, ik ben helemaal verkocht. De Scout Bobber was qua zithouding absoluut geen favoriet, maar de Scout Rogue voelde direct vertrouwd. Het geweld van de 1900 cc Chief was echt verslavend, maar de prijskaartjes van bovenstaande motoren staan me wel tegen ;(

Als ik op motoroccasion kijk zou het eerder een 2014 Yamaha XVS1300 worden qua prijs; die ook maar eens berijden om te kijken hoe dat zit. Ik merkte dat ik véél relaxter reed dan op m'n eigen SFV650 die ik toch liever wat harder door de bochten rijd.

Terug naar huis op de SFV650 voelde toch wel gek, zo'n smalle, kleine motor met die stepjes zo ver naar achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 20:40:
Vandaag bijna een Grom op kop weten te tikken, maar helaas! Hij heeft een prima inruil voorstel gekregen en ging het niet door. FeelsBadMan.
Naar welk type ben je op zoek? OG, SF of SP? OG is wel te doen, SF haast niet en SP alleen nieuw

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:52
Na een jaar op de FZ1 Fazer te hebben gereden ben ik er wel achter dat het toch niet helemaal mijn motor is. Na 45 minuten zijn mijn knieën niet blij. En als ik er eens mee naar werk wil ga ik failliet en moet ik altijd tanken. Laatste tankje reed ik 1 op 9 gemiddeld. 1 op 12 is haalbaar maar beter dan 1 op 13,5 heb ik nog nooit gehaald. Ben me dus aan het oriënteren op wat anders. Wil graag iets meer comfort en beter brandstofverbruik. Vermogen mag best (flink) wat minder dan de FZ1 maar nog wel voldoende om ook met mijn vrouw achterop comfortabel te kunnen inhalen. Verder wil ik wel wat moderne. ABS is een must. TCS een pre. Budget houdt wel op bij €10k, liever minder, en dat is uitgaande van €5k inruilwaarde (vorig jaar gekocht voor €6k, weinig gereden en motor opgeleukt met prijzige opties als een SC Project demper, Hyperpro vering, verstelbare hevels, valdoppen, etc..)

Het wordt dus tijd voor wat proefritjes! Suggesties voor modellen zijn ook welkom.

Lijstje tot nu toe:
- Aprilia Caponord 1200 (betrouwbaar en zuinig genoeg?)
- Yamaha MT09 Tracer (direct weer klooien met de gebrekkige vering..)
- Honda VFR800 2014 (verbruik?)
- BMW R1200RS (hoge kmstand bij deze prijs)
- Triumph Tiger 800/1200 (zijn wel bakbeesten, moet het maar eens ervaren denk ik)
- Moto Guzzi V85TT (prachtig, maar moeilijk te vinden onder de 10k)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
ArjenIsM3 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:04:
Na een jaar op de FZ1 Fazer te hebben gereden ben ik er wel achter dat het toch niet helemaal mijn motor is. Na 45 minuten zijn mijn knieën niet blij. En als ik er eens mee naar werk wil ga ik failliet en moet ik altijd tanken. Laatste tankje reed ik 1 op 9 gemiddeld. 1 op 12 is haalbaar maar beter dan 1 op 13,5 heb ik nog nooit gehaald. Ben me dus aan het oriënteren op wat anders. Wil graag iets meer comfort en beter brandstofverbruik. Vermogen mag best (flink) wat minder dan de FZ1 maar nog wel voldoende om ook met mijn vrouw achterop comfortabel te kunnen inhalen. Verder wil ik wel wat moderne. ABS is een must. TCS een pre. Budget houdt wel op bij €10k, liever minder, en dat is uitgaande van €5k inruilwaarde (vorig jaar gekocht voor €6k, weinig gereden en motor opgeleukt met prijzige opties als een SC Project demper, Hyperpro vering, verstelbare hevels, valdoppen, etc..)

Het wordt dus tijd voor wat proefritjes! Suggesties voor modellen zijn ook welkom.

Lijstje tot nu toe:
- Triumph Tiger 800/1200 (zijn wel bakbeesten, moet het maar eens ervaren denk ik)
Niet de BMW K1200R, S, R Sport vergeten. Rijd standaard 1 op 15,iets. (Ietsjes beter dus :P)
Die zijn niet zo in smaak op de 2de hands markt, dus zijn veel motor(te veel pk, kardan, geweldige remmen) voor weinig(tenminste voor BMW motoren 8)7 )

R1200RS, R1200R zijn leuke opties, maar wel prijzig, want boxer blok. Rijden wel lekker 1 op 22 ofzo. En zijn geweldig voor iemand achterop. Alhoewel de echt sportieve rijders de RS als "bank" benoemen, rijdt wel erg makkelijk en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:43

Herman

FP ProMod
@ArjenIsM3 Verbruik van de VFR800 is ong. 1 op 18 (bij sportief gebruik).

Als je écht iets met een laag brandstofverbruik wilt gaan, kun je kiezen voor bijv. een honda nc750x (1 op 28). Mijn Suzuki SV650 (3rd gen) is ook best zuinig. Ik rij vaak ong. 1 op 24 :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Herman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:20:
@ArjenIsM3 Verbruik van de VFR800 is ong. 1 op 18 (bij sportief gebruik).

Als je écht iets met een laag brandstofverbruik wilt gaan, kun je kiezen voor bijv. een honda nc750x (1 op 28). Mijn Suzuki SV650 (3rd gen) is ook best zuinig. Ik rij vaak ong. 1 op 24 :)
1 op 18 is wat mij betreft dikke prima. Iets als een NC750X is mij te saai. Een SV650 vind ik ook een leuke fiets maar een kleine naked is voor mijn woon-werk (80km enkele reis over N- en A-wegen) niet ideaal, en denk ook niet dat mijn vrouw dan nog mee wil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
ArjenIsM3 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:26:
[...]

1 op 18 is wat mij betreft dikke prima. Iets als een NC750X is mij te saai. Een SV650 vind ik ook een leuke fiets maar een kleine naked is voor mijn woon-werk (80km enkele reis over N- en A-wegen) niet ideaal, en denk ook niet dat mijn vrouw dan nog mee wil ;)
SV is leuke fiets, met mijn 187cm is ie wel wat minder ruim dan gehoopt.
En met twee personen is echt niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:04

A13X

Dude

Lijstje tot nu toe:
Hoe dan? Ik reed gemiddeld 1 op 14,5 :D

1 op 12 en 1 op 16(of 17 kan niet bij spritmonitor) waren de grootste uitschieters.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Lijstje tot nu toe:
Een Fazertje dat zoveel verbruikt??
Daar zit iets niet goed maar laat dat maar voor volgende eigenaar zijn.

Ik rijd een Guzzi V85, snelheden boven de 120 wordt het ding erg onzuinig van.
Ik kreeg overigens een inruil voorstel van 8,5K op mijn 2020 V85 met 11k op de teller. Dus met wat zoeken moet je er denk ik wel eentje kunnen vinden onder de 10. Misschien importeren?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 07:18

cooper_s1

MINI's rule

Lijstje tot nu toe:
TDM 900 met ABS zoeken.... ik krijg die van mij (wel zonder ABS) niet onder de 1 op 20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:15

iMars

Full time prutser

Korvaag schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:07:
[...]

Wat mij betreft kan een motor niet stil genoeg zijn, maar hulde voor het de straat uitduwen. Ik heb hier in deze flat een bewoner gehad met zo'n herriepijp die hem 's ochtends startte in de gezamenlijke garage. Om 6:30 ofzo. Elke dag. Hele flat wakker want dat dreunt overal doorheen. Geen idee of die vent verhuisd is of dat hij een keer is opgewacht met hooivorken en fakkels maar het is al een tijdje over :+
+1 Ik merk dat met mijn huidige (KTM 1290 SAR) en vorige (SV1000N) motor. Starten en stationair draaien is is vrij zacht (ik durf met een gerust hart de motor om 6am te starten). Maar als je ze in de toeren jaagt, maken ze een mooi luid geluid. Wat mij betreft win-win.

Sowieso win je er meer mee met een stille motor dan met een luide beest. Denk aan de rustige paden/wegen waar je lekker kan touren zonder dat iedereen je boos aan kijkt.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!
vervangend vervoer van vandaag 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vU9x4OSn3uwIeFEeaLdmUVC-YLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pYRDWX0luSVM7SYnYk8D0V2w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5rGXpQk2QHAxjAe-z0kM30YhJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h4ZEzsGOurR9nRey7lfFQNjg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFigXBpNc0wzw0ya167jPHxRI-w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IPPtBn5m56hSwAMIU7UlTUrK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzaJr_riBo59jDrTRusXBwYmlo8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sO2riOe0v9ELKXWDQcB26GOa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGG9KTCQMVUKAWIBWUTCtat8L7Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cxRhZG0gjYVAguYIuwW1CePW.png?f=fotoalbum_large
Erg leuke fiets, motorblok heeft heel veel koppel en rijd super relaxed maar significant meer power dan de V85TT (en dag en nacht verschil met de V7)...
De vering is wel heel straf.. ik zou aanraden de luxe versie met fancy vering te nemen.. maar zeker een aanwinst in het sports-tourer segment :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@ToolkiT 100pk is het toch?
Vering straf had ik ook al bij meerdere tests gelezen, ook de fancy elektronisch aanpasbare vering was nog erg stug.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:31:
Vering straf had ik ook al bij meerdere tests gelezen, ook de fancy elektronisch aanpasbare vering was nog erg stug.
115 horsepower and 105Nm torque at 6750 rpm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

ToolkiT schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:28:
Iemand is verliefd geworden :D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!
botoo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:37:
[...]

Iemand is verliefd geworden :D
Ik heb wel een oogje op deze kleuren combi met fancy vering die bij de dealer staat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWs3o1q0hRnrSOp0kJPHxizc3h4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BM9BRy1ISfsPhlfTQFXe3i3k.png?f=fotoalbum_large
Maar geen geld en ruimte voor een extra fiets.. en zou dus zowel de V7 als de V85TT moeten inruilen voor deze.. en daar is hij net niet versitile genoeg voor, voor mijn gebruik..
Maar als je een sport-tourer zoekt zou ik zeker aanraden hier een proefrit op te maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
ToolkiT schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:28:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg leuke fiets, motorblok heeft heel veel koppel en rijd super relaxed maar significant meer power dan de V85TT (en dag en nacht verschil met de V7)...
De vering is wel heel straf.. ik zou aanraden de luxe versie met fancy vering te nemen.. maar zeker een aanwinst in het sports-tourer segment :)
Wat een prachtige motor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Even een update aangaande de Bridgestone banden onder de BMW (en indirect ook onder de VFR) … het blijkt dat er de verkeerde banden onder zaten. Onder beide motoren kun je het best de GT versie (laten) monteren. En deze blijkt sws niet onder de BMW te zitten. Er gaan dus alsnog weer Bridgestones onder de BMW komen, maar dan de GT variant (t32 GT)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onderweg naar huis kreeg ik ook al een aantal keer (y) d:)b

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit weekend een weekendje Eifel gedaan en via Luxemburg gisteren terug gereden. Tijdens 1 van de routes prompt nog tegen een Alpha Tauri in showbox gereden in the middle of nowhere.

Vrijdag was niet de beste dag; staande gehouden in Belgie. Ik had geen handschoenen aan (had het warm, dus even uit gedaan), worden we per toeval ingehaald door 2 politiemotoren en mocht ik even mee. Na een gesprek dat alles verplicht was in BE (helm, lange jas, lange broek, handschoenen en enkel beschermende schoenen) kreeg ik te horen dat er eigenlijk een boete op stond van € 58 + € 10,02. Dus toen hij zei eigenlijk was ik al wat opgelucht, maar na de bevestiging dat ik er met de reprimande onderuit kwam was ik blij.
We reden verder netjes én het was ook gewoon allemaal op normale toon verlopen. Kreeg nog een compliment dat de CBF1000 er netjes uit zag voor een motorfiets uit 2006.

Vervolgens is mijn broer met zijn VFR 1200 DCT over een schroef gereden die er "head first" in is gegaan. Gevolg; een behoorlijk gat in zijn versleten achterband. Ik had hem 15 minuten daarvoor nog een preek gegeven over dat hij zijn band eigenlijk voor de trip had moeten vervangen.
KNMV gebeld; ze konden zijn polis niet vinden, niet op adres, niet op kenteken. Uiteindelijk na het zoeken op zijn afschrift toch een nummer gevonden, alleen konden ze hem voor pechhulp niet helpen via KNMV, maar dat liep via de polis weer via Allianz. Alleen al om tot het punt van contact te komen met Allianz kostte al een uur (+ een hoop ergernis, voelde erg amateuristisch). Gezien druk met de pechhulp zou het tot 2 uur gaan duren voordat we gehaald zouden worden.
Dus ik heb via Google Maps gezocht op alles wat op garage of banden leek (in het Frans, Wallonie). Diverse tenten waren dicht, anderen deden niets voor motorbanden en het merendeel had gewoon geen zin. Ik had nog 2x een nummer gebeld van een zaakje in de buurt en die belde ineens terug; in het Frans. Dus ik met behulp van woorden uitgelegd dat we een "crevasion" hadden, maar er echt uitkomen deden we niet omdat hij echt geen woord Engels of Duits sprak. Dus ik maar onze locatie (op goed geluk) naar hem gestuurd via WhatsApp met een foto van de band. Stuurt de beste man ineens een foto van een reparatiekit én dat hij er na 35 minuten is, verder niets.
Wonder boven wonder kwam hij er aan na een minuut of 45 en heeft hij 2 proppen in de band gedaan om het gat dicht te krijgen. Het gat was echter niet dicht, maar langzaam leeglopend. Daardoor konden we achter de bandenboer aan rijden naar zijn garage (autogarage) en daar heeft hij de band vanuit binnen geplakt. Hij stond er alleen achter als we direct een nieuwe band gingen halen. Maar ja... Daar sta je dan in Waimes om 17.30 op vrijdagavond. Dus die garagehouder op verzoek van ons gebeld naar francorchampsmotos.be. We mochten nog komen, maar het moest wel direct. Dus wij zo vlot, doch zo voorzichtig mogelijk daarheen gereden en op sluitingstijd stapten we binnen. Toen is er daar toch nog een nieuwe Dunlop Roadsmart GT onder de VFR gelegd. Dus na wat oponthoud waren we toch weer onderweg en hebben we alleen de soep gemist in het hotel :).

Verder een mooi weekend gehad, prima weer, mooie routes, goed gezelschap. Zelfs nog een paar motorrijders met SHAD koffersets tegengekomen, hiervoor lette ik er dus nooit op :). Enige dat wel opvalt (persoonlijke mening) is dat de L-wegen in Duitsland je je af en toe in België doen wanen. Erg slecht qua asfalt en veel reparaties op reparatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzGAjEwcvWtp1suF1rXYdKWDMt8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89Cm5Y3TdVcORIbWqWoc46ll.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHy-WSyfvi-R0fZnthYZ5P1nZaY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlXF6xyr6Slz1Maddh6iU9Lb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gACFsAaDBTEaR0mCpeyweoxmqtQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTLxO3hlKmhyHe9O7VCQ83GD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Nmh5A_rPxz0R9XmmiIRULjDRpI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYEee5NAHPLAYp0HgtetIsn9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

s006110 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 07:46:
Eigenlijk was mijn eerste instinct om er inderdaad Dunlop Roadsmart onder te gooien, maar die zijn helaas niet in 170 breed achter te leveren. Het zullen waarschijnlijk dan wel Michelins gaan worden. Bedankt in ieder geval voor de terugkoppeling, dat het dus niet perse aan mij ligt dat de BS’en gewoon niet werken voor mij
Op mijn RT heb ik Conti RoadAttack 3 GT liggen, ook erg tevreden mee. Willen lekker de bocht om en hebben veel grip. Slijtage is niet gek hoog.

Op de RS dus de SportAttack 4 erop. Nog lekkerder >:) maar zullen wel sneller slijten, de Michelin Road4 was na 8k al op.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:43

Herman

FP ProMod
fredkroket schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:01:
(...) Na een gesprek dat alles verplicht was in BE (helm, lange jas, lange broek, handschoenen en enkel beschermende schoenen) kreeg ik te horen dat er eigenlijk een boete op stond van € 58 + € 10,02. (...)
Waarom lukt het onze zuiderburen wel om dit in de wet te verankeren? Gisteren heb ik weer een mafketel op de snelweg gezien die alleen een zwembroek en T-shirt aan had... :/

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GooBall schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Niet de BMW K1200R, S, R Sport vergeten. Rijd standaard 1 op 15,iets. (Ietsjes beter dus :P)
Die zijn niet zo in smaak op de 2de hands markt, dus zijn veel motor(te veel pk, kardan, geweldige remmen) voor weinig(tenminste voor BMW motoren 8)7 )

R1200RS, R1200R zijn leuke opties, maar wel prijzig, want boxer blok. Rijden wel lekker 1 op 22 ofzo. En zijn geweldig voor iemand achterop. Alhoewel de echt sportieve rijders de RS als "bank" benoemen, rijdt wel erg makkelijk en soepel.
R1200R en RS haal je de 1 op 22 niet mee. Ruime 18 km/l lukt wel (R1250RS), en dat is prima, want ik houd me niet in. De RS is geen bankstel 8)7 hellingshoek van 50 graden gezien vorig weekendje in de Eifel. Toen ging verbruik wel naar iets onder de 17km/l, maar had dan ook best regelmatig de shiftindicator gezien.
ToolkiT schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:40:
[...]

Ik heb wel een oogje op deze kleuren combi met fancy vering die bij de dealer staat
[Afbeelding]
Maar geen geld en ruimte voor een extra fiets.. en zou dus zowel de V7 als de V85TT moeten inruilen voor deze.. en daar is hij net niet versitile genoeg voor, voor mijn gebruik..
Maar als je een sport-tourer zoekt zou ik zeker aanraden hier een proefrit op te maken :)
Prachtig apparaat inderdaad. Toen ik de R1250RS kocht bestond deze nog niet, anders had ik m zeker op mijn lijstje gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
s006110 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:53:
Ik heb vandaag een heerlijk stukje gereden op de RT… maar… weer een lekker band. Ik heb op een of andere manier wat met Bridgestone banden (werd hoog tijd voor een bandendiscussie)… op de VFR vond ik de balans en de bandenslijtage van de BS’en erg ondermaats. En nu op de RT zitten er ook BS’en onder (van 2020), en heb er net een knoeperd van een gat in gereden, en allemaal kleine scheurtjes in het loopvlak 😔 Doe ik nu wat verkeerd, of is er wat aan de hand met Bridgestone banden? Want ook op de RT vind ik de balans in de bochten ondermaats tov bijvoorbeeld de Dunlops die ik onder de VFR had laten leggen, of zelfs de goedkope Maxxis banden onder mijn Virago (op de Virago heb ik nagenoeg geen schaamranden, en met de Bridgestones moet ik er niet aan denken om op de rand te rijden)
Destruction schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:23:
[...]

Ik ben lang fan geweest van de bridgestone banden maar nu wil ik dat soort rommel niet meer onder mijn motor hebben. Ik ben veel beter te spreken over de Michelin Pilot banden die ik onder mijn Diversion 900 had en nu ook onder m'n Fazer 600 heb zitten.
Vind dit een beetje nikszeggende berichten. Je kunt een bandenmerk niet compleet afschrijven op een ervaring met 1 type band. Ieder merk heeft betere en slechtere banden, maar het ligt ook helemaal aan waar je ze voor gebruikt. Dunlop heet de GPR300 serie, maar ook de sportsmart en roadsmart serie, die alledrie voor veel motoren staan voorgeschreven maar wel alledrie compleet andere banden met ieder hun eigen pluspunten ( gpr300 vooral alleen de prijs ;) )

Op mijn oude V-Rod met de standaard dunlops (D207/D208) had ik geen vertrouwen, met pirelli Cruisetec echt veel beter stuurgedrag.

oude GSXR600 ooit met pirelli gekocht ( weet niet meer welke) was echt door de bocht duwen, overgestapt op Bridgestone S20's en die hadden belachelijk veel grip ook in de regen.

Op mijn oude GS500E vroeger michelin macadam's gehad wat een draken van banden, eeuwige levensduur maar nul grip. Overgestapt op bridgestone Bt45 en die waren voor die motor gewoon goed.

Op de buell ligt nu Michelin die me niet tegenvallen ( alhoewel voorband raar afgesleten is, maar die zat er al een tijdje op toen ik de motor kocht, dus weet niet wat die meegemaakt heeft) staat nog op de te vervangen lijst. Op mijn vorige buell ook ooit avon geprobeerd ( weet ook niet meer welk type) maar die bevielen ook niet echt.

De goldwing's zal ik het maar niet over hebben aangezien die (half) op autobanden staan :P

Maar in mijn ogen voegt een bandenmerk afkraken zonder het type band te noemen niks toe aan een bandendiscussie. Pas met merk en type en op welke motor het gebruikt wordt kun je spreken van + of - minpunten.
En kijk altijd of je de voorgeschreven uitvoering hebt, sommige motoren hebben echt een eigen uitvoering van een bepaalde band ivm andere constructie ivm gewichten en handeling op die motor.

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 19-06-2023 13:20 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitssz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:48:
[...]

Naar welk type ben je op zoek? OG, SF of SP? OG is wel te doen, SF haast niet en SP alleen nieuw
Was eigenlijk op zoek naar een SF, maar inderdaad. Of ze staan er op voor ong 300€ minder dan de nieuwprijs was. Heel bizar gewoon.

Heb inmiddels een OG gevonden, nog geen 10 km van mij vandaan.. woensdag ophalen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:17
Nieuw ruitjes binnen en ga toch voor de blauwe hoor op de tracer Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLF72ahD_TsLhgTr3Jvxx9Do9rY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/830VO4qAicPeP5LC4iPLZMup.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAaGHWdx9u9VDxLj0Bqor20a59o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjlZJOUkEM5eandhJrSluApc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOMqGdizW4VwiFwljwpOtRIZc8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUZqcaGnRfJ4Bb5oExIsunrw.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen even naar limburg voor een comfort zadel :9 8) Genoeg speelgoed goodies dus weer op de motor gemaakt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
harley schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:17:
[...]

[...]

Vind dit een beetje nikszeggende berichten. Je kunt een bandenmerk niet compleet afschrijven op een ervaring met 1 type band. Ieder merk heeft betere en slechtere banden, maar het ligt ook helemaal aan waar je ze voor gebruikt. Dunlop heet de GPR300 serie, maar ook de sportsmart en roadsmart serie, die alledrie voor veel motoren staan voorgeschreven maar wel alledrie compleet andere banden met ieder hun eigen pluspunten ( gpr300 vooral alleen de prijs ;) )

Op mijn oude V-Rod met de standaard dunlops (D207/D208) had ik geen vertrouwen, met pirelli Cruisetec echt veel beter stuurgedrag.

oude GSXR600 ooit met pirelli gekocht ( weet niet meer welke) was echt door de bocht duwen, overgestapt op Bridgestone S20's en die hadden belachelijk veel grip ook in de regen.

Op mijn oude GS500E vroeger michelin macadam's gehad wat een draken van banden, eeuwige levensduur maar nul grip. Overgestapt op bridgestone Bt45 en die waren voor die motor gewoon goed.

Op de buell ligt nu Michelin die me niet tegenvallen ( alhoewel voorband raar afgesleten is, maar die zat er al een tijdje op toen ik de motor kocht, dus weet niet wat die meegemaakt heeft) staat nog op de te vervangen lijst. Op mijn vorige buell ook ooit avon geprobeerd ( weet ook niet meer welk type) maar die bevielen ook niet echt.

De goldwing's zal ik het maar niet over hebben aangezien die (half) op autobanden staan :P

Maar in mijn ogen voegt een bandenmerk afkraken zonder het type band te noemen niks toe aan een bandendiscussie. Pas met merk en type en op welke motor het gebruikt wordt kun je spreken van + of - minpunten.
En kijk altijd of je de voorgeschreven uitvoering hebt, sommige motoren hebben echt een eigen uitvoering van een bepaalde band ivm andere constructie ivm gewichten en handeling op die motor.
Volgens mij had ik al aangegeven, dat het niet in het bandemerk zelf blijkt te zitten, maar in het type band (wel of geen GT banden op een zwaardere motor, wat mij inmiddels ook is bevestigd door verschillende bandenleveranciers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
@ArjenIsM3 Ik heb grotendeels op basis van de tests op MCN (motorcyclenews.com) een CBF1000A gekocht, by far m'n fijnste motor tot nu toe (het is nummer vijf over de jaren heen). Nieuwer met ook de 5 sterren score is de CBF1000F (vanaf 2010), maar er zijn vast ook andere motoren in dit segment met zo'n score.

Succes & veel plezier met de zoektocht!

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
Ook maar eens tijd voor een trip report. Gisteren teruggekomen van in totaal 9 dagen door Duitsland, Oostenrijk, Italië en Zwitserland. De trip van in totaal 3445 km alleen afgelegd en wat was het fantastisch :D

Dagen 1 en 2:
Vanuit huis vertrokken naar Bad Wimpfen (iets boven Heilbronn). De route had ik ongeveer 50/50 opgedeeld tussen snelweg en binnendoor. Binnendoor een stuk door de Eifel gereden, wat natuurlijk altijd leuk is. Het tweede stuk binnendoor was vanaf Heidelberg naar Bad Wimpfen. Ik kende die omgeving niet, maar je kunt er leuk rijden.

Dag twee vanuit Bad Wimpfen vertrokken naar San Cassiano in Italië. Deze dag ook weer de nodige autobahn kilometers. Maar vanaf de Fernpass alles binnendoor gereden. Fernpas was weer ouderwets colonne rijden, maar dat was te verwachten. Brennerpas (de pas, niet de autostrada) klinkt leuk, maar stelt eigenlijk weinig voor. Na de Brenner werd het eigenlijk leuk.

Dagen 3 en 4:
Vanuit San Cassiano de Dolomieten rondom de Sella Ronda verkend. Wat een wegen hier zeg. De hele ervaring was super. Fantastische bergwegen met na elke bocht een ander waanzinnig uitzicht.

Zo'n beetje elke pas in dit gebied is zeker een aanrader. Mijn favoriet is toch wel de Passo Giau. Verder is de Sella Ronda heel mooi om te rijden, bestaande uit de Passo Gardena, Passo Sella, Passo Pordoi en Passo Campolongo. Andere aanraders zijn de Passo Falzarego, Passo Fedaia en de Passo Valparola.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoGXFsrcUJ6fEpFrzEBlZMujGAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mr4TCEV3g1WxvuZLXlsIc8O6.jpg?f=fotoalbum_large
Uitzicht op de Passo Falzarego

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejngd9UoA1pLWaBfPBV3oTI7ANY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNl8zKx4TGLidemvLmlQTdN7.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de Marmolada aan de Passo Fedaia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UNmIusPPOT7Gz0rEqX1wd7SWEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5M9PFbngBAuqePgbmkyiDwq.jpg?f=fotoalbum_large
Uitzicht vanaf de Passo Pordoi

Dag 5:
Vanuit San Cassiano vertrokken naar Livigno. Een mooi stuk binnendoor via Bozen gepakt naar Meran. Onderweg werd het mij, via informatieborden, duidelijk dat de Stelvio was afgesloten voor een wielerwedstrijd. Jammer. Had het van te voren nog uitgezocht, maar over deze dag niets kunnen vinden. Enfin, omrijden via Zwitserland dus. Althans, omrijden. Deze route was uiteindelijk sneller. De Umbrailpas was tot aan de grens met Italië op de Stelvio wel open, dus die pas wel even op en neer gegaan. Zeker de moeite waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sqmWkoelNVihuigEphgGUS2Zis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfWBQI8gv54y2RDQbsgJwxIy.jpg?f=fotoalbum_large
Bovenop de Umbrailpas

Dag 6:
Vanuit Livigno naar de San Bernardinopas in Zwitserland gereden. Een lange dag maar absoluut genieten. De San Bernardino is echt een ervaring en wat een mooie omgeving. Bijzonder moment: een in een haarspeldbocht gevallen motorrijder uit Dubai (daar kwam de kentekenplaat in ieder geval vandaan) geholpen zijn zwaar beladen Africa Twin weer overeind te zetten.

De route die dag: Vanuit Livigno de Forcola di Livigno naar St. Moritz. Daarna de Julierpas naar Thusis en vervolgens de kronkelweg die naast/onder/over de A13 loopt (dus geen vignet nodig) naar de San Bernardino. Terug over de Splügenpas en de Malojapas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMcapNuaj6dzHuusRb3hpDSJ1NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJFeZp2WdJyKFASNrom4xxtG.jpg?f=fotoalbum_large
San Bernardinopas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYIn3ARRQXnGQzRgylEXIVibfXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3GLugLexU1eLfSNyFHLPd8z.jpg?f=fotoalbum_large
Splügenpas

Dag 7:
Vanuit Livigno vertrokken naar Sautens (Oostenrijk). 's Ochtends dus eindelijk over de Stelvio. Het was gelukkig niet heel druk, dus dat scheelde. De Stelvio kan ik van mijn bucketlist afstrepen. Wat een ervaring en wat een landschap. Het was nu goed te doen, maar in het hoogseizoen sla ik hem de volgende keer misschien wel over. Met drukte kan ik me voorstellen dat het toch minder leuk is. Wel lekker koel boven en zelfs nog in de sneeuw gestaan :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYbWoeI9uDo4NPhzl3iVJXG9NYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikr2RxQmofotJYlN4HnPPuZD.jpg?f=fotoalbum_large
Stelvio

Via een saaie verbindingsroute via de Timmelsjoch (vet!) naar Oostenrijk gereden. Tot nu toe was het weer de hele vakantie eigenlijk goed. Over het algemeen zon met 20-25 graden in de dalen en op de passen zo'n 10 graden met wat bewolking. Maar toen ik het Ötztal in reed zag ik letterlijk de bui tussen de bergen hangen. Uiteindelijk een kwartier door de regen gereden, dus het viel mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrIgvzKbU7Dj0qF3vP3cO3PtmIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMqzm7K3ZO8ccel2CuO2vh11.jpg?f=fotoalbum_large
Timmelsjoch

Dagen 8 en 9:
Vanuit Sautens binnendoor naar Rheinau (Zwarte Woud). Lekker gereden maar weinig bijzonders. Zwarte woud was wel leuk om mee te hebben gepakt. Vanuit Rheinau de snelste route naar huis gepakt, want ik was er toen wel een beetje klaar mee (zadelpijn vooral).

Al met al een fantastische ervaring en ik kan de omgeving Dolomieten, Zwitserland en Oostenrijk iedereen aanraden :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Inperiosus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:46:
Zo, héle lange tijd niks gepost door o.a. een verhuizing (@lolgast @LankHoar @timmie271 mag ik van jullie naar de provincie Gelderland verhuizen? O+).
@lolgast , @timmie271 en ik hebben het besproken en het mag. OP is aangepast :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Herman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:09:
[...]

Waarom lukt het onze zuiderburen wel om dit in de wet te verankeren? Gisteren heb ik weer een mafketel op de snelweg gezien die alleen een zwembroek en T-shirt aan had... :/
Omdat het onze Zuiderburen ook eigenlijk niet gelukt is.
Wat ze hebben vast gelegd in de wet is namelijk een farce.
Er is geen enkele eis aan de kleding gesteld alleen wat het moet bedekken, armen + handen, benen en de enkels.
Dus gewoon een trainingspak van de Lidl, een paar hoge gympies, rubber poetshandschoenen en je voldoet aan de wetgeving.

Overigens houd ik niet zo van dat belerende vingertje, laat een ieder doen wat hij of zij zelf wil.
En begin aub niet over de belasting op de zorg, de kosten, de arme zorg verleners die de roadrash slachtoffers moeten oprapen. enz enz .
Zolang er gewoon nog tabak en alcohol vrij te verkrijgen zijn.
Zijn de kosten die daar gepaard mee gaan, niet te vergelijken met die paar schaarsgeklede motorrijders die daadwerkelijk hun huidje openvallen. Dat is dan werkelijk een druppeltje op de gloeiende plaat.

Is het mij te warm rijd ik ook zonder motorjas, ga ik vanuit de camping naar het naast gelegen dorp, of het strand, stap ik gewoon in mijn korte broek en gympies op mijn motor(scooter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:26
Bommes schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:23:
[...]

Omdat het onze Zuiderburen ook eigenlijk niet gelukt is.
Wat ze hebben vast gelegd in de wet is namelijk een farce.
Er is geen enkele eis aan de kleding gesteld alleen wat het moet bedekken, armen + handen, benen en de enkels.
Dus gewoon een trainingspak van de Lidl, een paar hoge gympies, rubber poetshandschoenen en je voldoet aan de wetgeving.

Overigens houd ik niet zo van dat belerende vingertje, laat een ieder doen wat hij of zij zelf wil.
En begin aub niet over de belasting op de zorg, de kosten, de arme zorg verleners die de roadrash slachtoffers moeten oprapen. enz enz .
Zolang er gewoon nog tabak en alcohol vrij te verkrijgen zijn.
Zijn de kosten die daar gepaard mee gaan, niet te vergelijken met die paar schaarsgeklede motorrijders die daadwerkelijk hun huidje openvallen. Dat is dan werkelijk een druppeltje op de gloeiende plaat.

Is het mij te warm rijd ik ook zonder motorjas, ga ik vanuit de camping naar het naast gelegen dorp, of het strand, stap ik gewoon in mijn korte broek en gympies op mijn motor(scooter).
Al rij je met een vergiet op je kop als helm, moet je lekker zelf weten. Ik vind het dom, maar vooral ook niet mijn probleem :w

Maar goed, met die beredenering kun je helmplicht en gordelplicht ook afschaffen. Soms is het toch wel goed om met enige regelgeving mensen voor zichzelf te beschermen, Al is het alleen maar de vitale delen beschermen met een goedgekeurde motorjas.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:51
In 't "hoge" noorden zie ik vrijwel iedereen met een pak aan, ben gisteren alleen een paar chopper rijders tegengekomen zonder handschoenen, verder hadden ze alle beschermende kleding aan. Heb zelf ook 2x klein stukje gereden zonder handschoenen, verder altijd alles aan... ja het is warm maar met goede onderkleding merk je er niet veel van tenzij je stil staat ;) dus vooral blijven rijden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49

4x2

lộn xộn quá

Aangezien ik veel mensen met een Akrapovic uitlaat zie rijden zat ik er aan te denken om deze ook te kopen voor mijn Integra, maar weet iemand hoe de db-killer er uit moet?
Ik vind het nl een stuk veiliger als mensen mij goed aan horen komen.

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ik zwaai niet naar korte broek / t-shirt rijders

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

Fuelke

Forza Ferrari

Koop gerust die sportiever klinkende uitlaat, maar ga niet prutsen met de db-killer. Het mag leuk blijven voor andere weggebruikers ook.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:20
Bommes schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:31:
Ik vind het erg meevallen op de Mandello S, een duidelijk verschil tussen de zachte en hardere stand.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:21
4x2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:34:
Aangezien ik veel mensen met een Akrapovic uitlaat zie rijden zat ik er aan te denken om deze ook te kopen voor mijn Integra, maar weet iemand hoe de db-killer er uit moet?
Ik raad je aan voor deze gaan. Word ook wel een Alipovic genoemd, maar niemand ziet het verschil! Klinkt ook een stuk luider, zelfs met de demper erin. Mocht de deper er niet uit willen heb je maar 45eu weggegooid :D

Extra tip: Ga ermee naar Zwitserland, die boetes zijn goedkoop
:+

[ Voor 3% gewijzigd door NLDViane op 19-06-2023 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
geert_s schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:02:
[...]

Al rij je met een vergiet op je kop als helm, moet je lekker zelf weten. Ik vind het dom, maar vooral ook niet mijn probleem :w

Maar goed, met die beredenering kun je helmplicht en gordelplicht ook afschaffen. Soms is het toch wel goed om met enige regelgeving mensen voor zichzelf te beschermen, Al is het alleen maar de vitale delen beschermen met een goedgekeurde motorjas.
Het lijkt mij ook logisch om alleen te verplichten wat een significant grote bescherming biedt, anders voelt het al snel als betutteling.
Ik denk trouwens dat een motorjas juist niet significant veel bijdraagt. Wat dat betreft moeten we misschien wel snel aan de airbag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
badkuip schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:00:
[...]

Het gaat nog door en je hebt mijn eerdere bericht over het hoofd gezien waarin ik zei dat het last minute zou voorbereiden.

Donderdagavond of vrijdagavond ga ik ervoor zitten en zal ik een route uitzetten.
Maar het gaat gewoon door hoor 🏍️🛵
Jawel, die quote ik ook. Maar daarna had ik niks meer erover gelezen dus kon zijn dat ik eroverheen had gelezen. Last minute kan ook een weekje vooraf zijn. Maar dagje vooraf dus ook ;)
Moest ff de planning rondbreien vandaar de vraag of het wel nog doorging.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
4x2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:34:
Oude modellen zitten met een schroefje vast. De nieuwere zijn gelast op een punt. Makkelijk uit te boren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Grappig ik dacht vanochtend: hey die motorijder lijkt wel op TMF...

zie ik net op FB:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_AhZHL7deyaYUz_ighc3xOhS38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/khGZJwACXN9BgPfxVnjbuCg8.png?f=fotoalbum_large

Was het hem ook gewoon _O-
Woon al jaren niet al te ver bij hem vandaan maar dit is de eerste keer dat ik hem IRL zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09

charrel

Cortisol4life..

dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door charrel op 19-06-2023 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09

charrel

Cortisol4life..

noes schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:12:
[...]

R1200R en RS haal je de 1 op 22 niet mee. Ruime 18 km/l lukt wel (R1250RS), en dat is prima, want ik houd me niet in. De RS is geen bankstel 8)7 hellingshoek van 50 graden gezien vorig weekendje in de Eifel. Toen ging verbruik wel naar iets onder de 17km/l
Met mijn 2016 r1200r rijd ik gemiddeld 1l op 21.27km

4.7l per 100km gemiddeld

Wel is een paar weken een r1250r gehad toen mijne voor reparatie stond bij de bmw dealer. Die was inderdaad minder zuinig.

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 19-06-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:54
FnordySquare47 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:43:
[...]

Ik heb dezelfde maar vanaf ca. 100 km/h versta ik nauwelijks nog wat er uit de speakers komt. Helm is een HJC C80...
(en de speakers vind ik niet zo super comfortabel zitten in de helm)
Hier hetzelfde, ik heb een Scorpion EXO-1400-Air helm met daarin een SENA S5 headset. Als ik boven de 100 km per uur ga rijden, dan versta ik de podcasts niet meer. Ik heb dan ook maximaal volume. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:26:
[...]

Hier hetzelfde, ik heb een Scorpion EXO-1400-Air helm met daarin een SENA S5 headset. Als ik boven de 100 km per uur ga rijden, dan versta ik de podcasts niet meer. Ik heb dan ook maximaal volume. Iemand nog tips?
Even hierop inhaken, heb je ook veel last van windgeruis? Heb laatst oordoppen op maat laten maken maar heb toch een gevoel dat het ook deels aan de helm ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:59:
[...]

Even hierop inhaken, heb je ook veel last van windgeruis? Heb laatst oordoppen op maat laten maken maar heb toch een gevoel dat het ook deels aan de helm ligt.
Heb juist het idee dat het aan de speakers ligt. Die cardo JBL speakers gaan vrij hard, 130+ geen last van met een Nolan N90-2 helm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
smeerbartje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:26:
[...]

Ik heb zelf een Scorpion Exo 920 met een Sena 20S setje en ik heb laatst de instellingen aangepast zodat de volume boost werkt (ik moest daarvoor HD-audio uitzetten, toen kon ik volume boost aanzetten).

Nu kan ik de muziek weer hard zetten als het moet, maar bij praatprogramma's kan ik het ook tot een hogere snelheid gewoon volgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Heerlijk weekend gehad! Dikke duizend kilometer gereden. Eifel is een mooi gebied om te touren kan ik je vertellen.

Helaas is mijn bike omgevallen. Gelukkig op gras. Niet mijn schuld, wat het extra zuur maakt. Gelukkig 0 zichtbare schade. Mijn gashendel ging wel zwaar, maar door even los te maken en weer vast te zetten lijkt dat opgelost. Wel heb ik het idee dat mijn stuur een heel klein beetje krom is. Kan dat kwaad?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ibothead
Zo nieuw bagster zadel ook weer voor op de tracer O-) 8) :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORKqHLQIq499Orahl-wqRT78YXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdybvUU9Xq9t6D30TNYIpV8Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:36:
Wel heb ik het idee dat mijn stuur een heel klein beetje krom is. Kan dat kwaad?
Lijkt me niet, je hebt er nadien toch ook gewoon me gereden?
't Zou mij wel blijvend irriteren en uiteindelijk zzou ik het toch vervangen. Als jij ook zo bent dan kan je het bet zo goed nu vervangen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
LankHoar schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:36:
Wel heb ik het idee dat mijn stuur een heel klein beetje krom is. Kan dat kwaad?
Kun je rechtuit rijden of rollen als je je handen los hebt van je stuur? Trillingen er in die er eerst niet waren?
Ooit zelf een clipon gehad die was 2mm verzet door neerleggen motor!
Zeer duidelijk te voelen en te merken met zonder handen aan het stuur hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Behalve dat je metaal van het stuur wat (lees heeel lichtelijk) verzwakt kan zijn en je stuur misschien wat vreemd voelt kan het weinig echt kwaad lijkt me.

Ik zou wel even checken of remreservoir en hendels allemaal netjes zijn gebleven.
Is het ride by wire? want dan kan het zijn dat je gashendel even weer moet "wennen".

Bij mijn KTM ooit andere spiegels geplaatst en door het 5mm verschuiven van mijn gashendel was de hele fiets in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Goed punten allemaal! Ik ga vanavond weer een stukje rijden dus zal dan eens goed opletten. Op de terugweg van DE reed ik met volle bepakking dus dat rijd sowieso anders dan zonder. Nu kan ik het even goed proberen en kijken of er verder niets mis is.

@kneusteun het lijkt alsof er een miniem tikje verf van een plastic kapje af is waar de knipperlicht bediening etc. zit. Maar dat is gek genoeg aan de binnenzijde, je zou zeggen dat dit niet hiervan kan komen. Toch heb ik het daarvoor nog nooit gezien, en viel me direct op.

@botoo ik wil toch een T-bar, dus als het verder geen kwaad kan ga ik het niet nu stel op sprong vervangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
LankHoar schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:56:
Goed punten allemaal! Ik ga vanavond weer een stukje rijden dus zal dan eens goed opletten. Op de terugweg van DE reed ik met volle bepakking dus dat rijd sowieso anders dan zonder. Nu kan ik het even goed proberen en kijken of er verder niets mis is.

@kneusteun het lijkt alsof er een miniem tikje verf van een plastic kapje af is waar de knipperlicht bediening etc. zit. Maar dat is gek genoeg aan de binnenzijde, je zou zeggen dat dit niet hiervan kan komen. Toch heb ik het daarvoor nog nooit gezien, en viel me direct op.

@botoo ik wil toch een T-bar, dus als het verder geen kwaad kan ga ik het niet nu stel op sprong vervangen ;)
Mooi excuus toch om nu toch maar die T-bar aan te schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Van de week ook de kleppen van mijn v7 gesteld en olie ververst. Ik wacht nog op de hagon achterveren en vervang dan de veren en direct ook de uitlaat met een mistral.

Voor de uitlaat moet ik de middenbok helaas verwijderen. Is een (hydraulische) krik handig om te hebben voor onderhoud en zo? Is onderstaande geschikt of zou een wat kleinere variant ook prima zijn? Heb niet teveel ruimte in huis dus kleiner is altijd beter en zal hem ook niet heel vaak nodig zijn.

https://www.vidaxl.nl/e/v...g-rood/8718475941804.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Korvaag schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:07:
[...]

Wat mij betreft kan een motor niet stil genoeg zijn, maar hulde voor het de straat uitduwen. Ik heb hier in deze flat een bewoner gehad met zo'n herriepijp die hem 's ochtends startte in de gezamenlijke garage. Om 6:30 ofzo. Elke dag. Hele flat wakker want dat dreunt overal doorheen. Geen idee of die vent verhuisd is of dat hij een keer is opgewacht met hooivorken en fakkels maar het is al een tijdje over :+
Onder die van mij zit nog de originele uitlaat. Dus stiller dan dit zal ie wss niet worden. Tis niet anders. (En als ik m voor naar de weg duw hebben mensen er hier (bijna) geen last van dus dan moet dat maar. Heb wel respect voor de medemens en zit niet te wachten op gezeik met buren)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Iemand nog een tip voor allroad/offroad training in midden Noord Brabant? Omgeving den Bosch?

Ken uiteraard Bertt en Alex van de Broek, maar die zitten al snel 1,5uur rijden hier vandaan. Liever iets dichterbij, dat zie ik vooral voor de terugweg beter zitten.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22

Youk

Volvo For Life

@A13X Ben je nu op zoek naar een verjaardagscadeautje voor jezelf? Kan ik je jammer genoeg niet meer helpen, maar toch proficiat! *O*

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Youk schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:09:
@A13X Ben je nu op zoek naar een verjaardagscadeautje voor jezelf? Kan ik je jammer genoeg niet meer helpen, maar toch proficiat! *O*
Thx! Nee mezelf heb ik al een skidplate en valbeugels gegeven. Deze krijg ik van de vriendin <3

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 17:14
A13X schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:52:
Iemand nog een tip voor allroad/offroad training in midden Noord Brabant? Omgeving den Bosch?

Ken uiteraard Bertt en Alex van de Broek, maar die zitten al snel 1,5uur rijden hier vandaan. Liever iets dichterbij, dat zie ik vooral voor de terugweg beter zitten.
https://motoracademy.nl/p...the-experience-neerijnen/

Dit ligt volgens mij dan wel redelijk in de buurt. Zelf helaas geen ervaring mee, maar zag het een keer voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Precedente schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:35:
[...]

https://motoracademy.nl/p...the-experience-neerijnen/

Dit ligt volgens mij dan wel redelijk in de buurt. Zelf helaas geen ervaring mee, maar zag het een keer voorbij komen.
Hey dat zijn Paddy en Ronnie, daar heb ik paar jaar geleden supermoto cursus gedaan. Dat was alleen via een andere organisatie. Met die 2 zit de training wel goed. Zit ook aardig dichtbij inderdaad d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 20-06-2023 20:12 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

warcow schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:31:
Van de week ook de kleppen van mijn v7 gesteld en olie ververst. Ik wacht nog op de hagon achterveren en vervang dan de veren en direct ook de uitlaat met een mistral.

Voor de uitlaat moet ik de middenbok helaas verwijderen. Is een (hydraulische) krik handig om te hebben voor onderhoud en zo? Is onderstaande geschikt of zou een wat kleinere variant ook prima zijn? Heb niet teveel ruimte in huis dus kleiner is altijd beter en zal hem ook niet heel vaak nodig zijn.

https://www.vidaxl.nl/e/v...g-rood/8718475941804.html
Ik vind persoonlijk een schaarliftje handiger (zoiets als dit bv)
Nadeel aan hydraulische apparaten is nl dat je ze altijd moet borgen als je aan het voertuig gaat werken (en een motor zal je niet zo snel verpletteren als een auto, maar als ie ombokt is toch zonde ;))

Voor snel onderhoud (ketting smeren/spannen bv) werkt een simpele assteun ook prima, motor over de zijstandaard tillen, assteun onder het frame/uitlaat oid en dan wip je het achterwiel ook wel van de grond.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:47:
[...]
Heb ik ook maar dan van HBM, stukje goedkoper ook.
https://www.hbm-machines....rrijdbare-motorlift-zwart

En ja, na opkrikken is borgen is wel gewenst.
Oh, dat is op zich wel nice. Ook maar overwegen.

Morgen kan ik mijn nieuwe aanwinst ophalen :+

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Tsja, het kan snel gaan.. De FZ1 is weg. Er stond hier om de hoek een BMW R1200RS uit 2015 te koop. Nu niet meer :+

Stapte op en vond hem direct makkelijker rijden dan de FZ1. Wendbaarder op lage snelheid, meer vertrouwen in de bochten.. en dat terwijl de bandjes niet de meest verse meer zijn (nog niet op de slijtage indicator maar dat duurt ook niet lang meer, denk na dit seizoen vervangen).

@lolgast @LankHoar @timmie271 Kunnen jullie de FZ1 vervangen voor de R1200RS? Heb nog geen gelegenheid gehad om een mooie foto te maken dus hier moeten jullie het eerst maar mee doen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4UUzy8Yh-s_zx-MIypjzdfxqH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfU7ik2mMvjNss6oaMkSND6m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:26:
Tsja, het kan snel gaan.. De FZ1 is weg. Er stond hier om de hoek een BMW R1200RS uit 2015 te koop. Nu niet meer :+

Stapte op en vond hem direct makkelijker rijden dan de FZ1. Wendbaarder op lage snelheid, meer vertrouwen in de bochten.. en dat terwijl de bandjes niet de meest verse meer zijn (nog niet op de slijtage indicator maar dat duurt ook niet lang meer, denk na dit seizoen vervangen).

@lolgast @LankHoar @timmie271 Kunnen jullie de FZ1 vervangen voor de R1200RS? Heb nog geen gelegenheid gehad om een mooie foto te maken dus hier moeten jullie het eerst maar mee doen. :P

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, in mijn ogen mooiste kleurstelling voor de R1200RS :Y en zonder het LED DRL streepje op de neus als ik t goed zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
noes schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:43:
[...]

Gefeliciteerd, in mijn ogen mooiste kleurstelling voor de R1200RS :Y en zonder het LED DRL streepje op de neus als ik t goed zie?
Thanks, vind ik ook! Zonder LED DRL inderdaad. Maar wel met dynamic ESA en quickshifter pro dus de belangrijkste opties zitten er op ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
WilbertNeems schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:56:
[...]

Het lijkt mij ook logisch om alleen te verplichten wat een significant grote bescherming biedt, anders voelt het al snel als betutteling.
Ik denk trouwens dat een motorjas juist niet significant veel bijdraagt. Wat dat betreft moeten we misschien wel snel aan de airbag.
Daar denk ik echt anders over. Vorig hard op beton gevallen en dankzij de schoudervulling (protector) viel de schade erg mee. Ook stroopt een motorjas niet op en een gewone jas wèl (en ja, dat weet ik ook uit eigen ervaring, maar dat was in 1994…).
Wat mij betreft: ATGAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:55
En iemand nog hinder van de gladheid....gezien de lange droogte en de regen van gisteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:57:
[...]

Thanks, vind ik ook! Zonder LED DRL inderdaad. Maar wel met dynamic ESA en quickshifter pro dus de belangrijkste opties zitten er op ;)
Die LED DRL vind ik niet mooi, dus prima keuze ;) en verder goed uitgerust dus :Y
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 07:54:
En iemand nog hinder van de gladheid....gezien de lange droogte en de regen van gisteren ?
Gisteravond nul last gehad. Alle troep is wel weggespoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
noes schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:06:
[...]

Die LED DRL vind ik niet mooi, dus prima keuze ;) en verder goed uitgerust dus :Y

[...]

Gisteravond nul last gehad. Alle troep is wel weggespoeld.
Nee ik ook niet. Ziet er een beetje uit als een gevalletje "Oh ja dat moet ook nog even".

Even wat anders: wat voor slot heb jij eraan hangen? Mijn schijfremslot (Oxford Patriot) past niet door de gaatjes in de schijf dus ik moet wat anders :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ArjenIsM3 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:47:
[...]

Nee ik ook niet. Ziet er een beetje uit als een gevalletje "Oh ja dat moet ook nog even".

Even wat anders: wat voor slot heb jij eraan hangen? Mijn schijfremslot (Oxford Patriot) past niet door de gaatjes in de schijf dus ik moet wat anders :F
Ik pak dan gewoon het tandwiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ArjenIsM3 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:47:
[...]

Ja, exact dat gevoel heb ik er ook bij :Y

Zo'n hangslot type schijfremslot, ik denk dat deze het is. Past ook precies in de buddy naast het alarm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Morgen 2 proefritje gepland staan via de 'Honda experience days' bij de lokale motorport.

Op het menu staan de Africa twin, en de transalp. oOo

Ben erg benieuwd. Staat 2 uur voor, dus ik mik toch wel op een goeie 45 minuten per fiets 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
noes schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:36:
[...]

Ja, exact dat gevoel heb ik er ook bij :Y

Zo'n hangslot type schijfremslot, ik denk dat deze het is. Past ook precies in de buddy naast het alarm.
Ah ja top, ik zat zelf naar deze te kijken. Beetje hetzelfde principe dus dat zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Koekstra schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:41:
Morgen 2 proefritje gepland staan via de 'Honda experience days' bij de lokale motorport.

Op het menu staan de Africa twin, en de transalp. oOo

Ben erg benieuwd. Staat 2 uur voor, dus ik mik toch wel op een goeie 45 minuten per fiets 8)
Waar is deze? zag hem niet op evenementen site staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ArjenIsM3 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Ah ja top, ik zat zelf naar deze te kijken. Beetje hetzelfde principe dus dat zal wel werken.
Lijkt me prima ja. Heb je ook alarm (DWA)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:09:
[...]

Waar is deze? zag hem niet op evenementen site staan?
https://honda-tour.nl/nl

Ik heb ook wel even moeten zoeken voordat ik die tegen kwam.
Op Honda.nl staat wat brakke informatie over proefritten boeken bij je dichtbijzijnde dealer, maar niemand in de buurt had een demo AT staan.
Toen ik ging kijken waarom de officiële Honda site zo slecht was en ging Googlen op hoe ik in godsnaam een proefrit kan maken, kwam ik de bovenstaande link tegen welke dus uitkomst bood :)

Edit: ze komen dus door 't hele land met de diverse categorieën motorfietsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Koekstra op 21-06-2023 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
Hkuit schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:57:
[...]

Daar denk ik echt anders over. Vorig hard op beton gevallen en dankzij de schoudervulling (protector) viel de schade erg mee. Ook stroopt een motorjas niet op en een gewone jas wèl (en ja, dat weet ik ook uit eigen ervaring, maar dat was in 1994…).
Wat mij betreft: ATGAT
Meer bescherming biedt natuurlijk meer bescherming. Het gaat mij om de risico-afweging, het risico van geen motorjas is van een andere grootte dan het risico van geen helm of autogordel. Als iemand het kleinere risico wil nemen dan staat hij daar vrij in, maar het risico van rijden zonder helm is zo groot dat dit nooit een afweging zou moeten zijn en moet dan ook verplicht gesteld worden.

Zelf zit overigens ook vrij dicht tegen ATGAT aan maar daarbinnen maak je toch afwegingen. Een overtrokken voorbeeld, het veiligst is het om crosslaarzen te dragen op je straatmotor echter weegt comfort uiteindelijk ook mee waardoor je toch een andere schoen kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekstra schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:35:
[...]

https://honda-tour.nl/nl

Ik heb ook wel even moeten zoeken voordat ik die tegen kwam.
Op Honda.nl staat wat brakke informatie over proefritten boeken bij je dichtbijzijnde dealer, maar niemand in de buurt had een demo AT staan.
Toen ik ging kijken waarom de officiële Honda site zo slecht was en ging Googlen op hoe ik in godsnaam een proefrit kan maken, kwam ik de bovenstaande link tegen welke dus uitkomst bood :)

Edit: ze komen dus door 't hele land met de diverse categorieën motorfietsen.
Ah shit gemiste kans van Honda.. Grom staat er niet tussen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:07:
[...]

Ah shit gemiste kans van Honda.. Grom staat er niet tussen :+
Geen Grom, geen Monkey, geen Dax, en een aantal motoren alleen maar in DCT. Laat maar zitten dan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
noes schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Lijkt me prima ja. Heb je ook alarm (DWA)?
Geen idee dus vermoed van niet. Hoe zie ik dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ArjenIsM3 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:51:
[...]

Geen idee dus vermoed van niet. Hoe zie ik dat? :P
Onder de buddy zit een doosje. En heb je afstandsbediening aan/in/bij je sleutel (maar die kan kwijt zijn).

Automatisch activeren kan uitgeschakeld zijn, en geluidssignaal bij inschakeling kan ook uit zijn. Dus je kan er een hebben maar nooit gebruik(t hebben).

Zonder DWA heb je wel meer ruimte in je buddy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:22:
[...]

Onder de buddy zit een doosje. En heb je afstandsbediening aan/in/bij je sleutel (maar die kan kwijt zijn).

Automatisch activeren kan uitgeschakeld zijn, en geluidssignaal bij inschakeling kan ook uit zijn. Dus je kan er een hebben maar nooit gebruik(t hebben).

Met je VIN kun je ook makkelijk online opzoeken welke opties erop zitten: BMW VIN decoder en de DWA heeft als optiecode 0603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
noes schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:22:
[...]

In de buddy zat niet zoveel volgens mij dus dan zal het er wel niet op zitten. VIN moet ik nog even opzoeken ter bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
Gebruiken jullie schuim oordopjes of aangemeeten oordopjes?

Ik heb ooit eens die dopjes laten aanmeten en gebruikt, die zijn 1 x retour gegaan en aangepast, maar 1 kant zat echt niet fijn. Ook kwam er geluid doorheen..€100 ...zonde geld

Gebruik zelf al jarennnn die oranje oorschuimpies. Koop een doos en gaat een tijd mee.

Dempt 30db en geen last van windruis, dus weinig kans op gehoor beschadeging.

Nadeel het dempt een groot\alles spectrum aan frequenties en goede oordoppen, zouden bv niet de freq van stemmen teveel moeten dempoen, zodat je elkaar beter kan verstaan dmv Comms.

Zelf vind ik de schuimpjes wel fijn, maar merk met de Cardo toch dat al het geluid op max moet staan om een beetje te horen.

Wat gebruik jij?

Mjahh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Zelf op maat gemaakte Alpine dopjes. Had daarvoor van die universele dopjes van Alpine, maar die zaten niet altijd even lekker en lastiger in te doen.

Na 4 jaar zitten ze nog steeds prima, geen last van lekkage oid. Qua volumeniveau van de Cardo moet hij op de snelweg alsnog op zijn hardst staan. Binnendoor op de helft of 3 kwart meestal.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
Unknown Alien schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:16:
Geen van beiden... Ik gebruik universele oordoppen die van zacht siliconen gemaakt zijn. Hebben een demping van 25dB. Heb ze gekocht op oordoppen.com.

Ik vind dat zachte siliconen prima zitten en het kost een bak minder dan op maat gemaakte oordoppen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Unknown Alien schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:16:

Ik heb ooit eens die dopjes laten aanmeten en gebruikt, die zijn 1 x retour gegaan en aangepast, maar 1 kant zat echt niet fijn. Ook kwam er geluid doorheen..€100 ...zonde geld

Gebruik zelf al jarennnn die oranje oorschuimpies. Koop een doos en gaat een tijd mee.

Dempt 30db en geen last van windruis, dus weinig kans op gehoor beschadeging.

Nadeel het dempt een groot\alles spectrum aan frequenties en goede oordoppen, zouden bv niet de freq van stemmen teveel moeten dempoen, zodat je elkaar beter kan verstaan dmv Comms.

Zelf vind ik de schuimpjes wel fijn, maar merk met de Cardo toch dat al het geluid op max moet staan om een beetje te horen.

Wat gebruik jij?

Mjahh
Geen van beide.
Alpine Motosafe Tour hier. Haalt de windruis er uit maar laat me de motor wel horen. Helpt me nogal met schakelen op gehoor.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat schakelen mag m'n motor zelf bedenken :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Ik gebruik Loop Earplugs! Nog steeds een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
@Verwijderd is de nieuwe aanwinst al binnen? *O*

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

@Mitssz was echt heel toevallig net bezig met foto’s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukplHHqquz__gCCRBEojodEaISI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xlhLOugTURPhqtHEiiVrj4U.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is ie!

Match perfect met mijn Austrian GP Lorenzo replica helm :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2023 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:24:
@Mitssz was echt heel toevallig net bezig met foto’s
[Afbeelding]

Daar is ie!

Match perfect met mijn Austrian GP Lorenzo replica helm :+
Dik! Waar had je hem gevonden? Gewoon MP of Autoscout? of mis ik nog een verkoopkanaal om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitssz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:28:
[...]

Dik! Waar had je hem gevonden? Gewoon MP of Autoscout? of mis ik nog een verkoopkanaal om in de gaten te houden.
Thanks!

Via Marktplaats inderdaad. Had eigenlijk al een deal met iemand in Belgie voor 2200,- voor het SF modelletje.
Toen kwam deze ineens, op nog geen 10 km van mij vandaan. Meant to be? :+

Rijd echt komisch! Het weegt niks en super wendbaar en maakt echt een hooligan in je los :P
Achterbandje is wel redelijk op. Dus die mag wel vervangen worden op korte termijn, maar goed. Dingen kosten 3x niks.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2023 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:30:
[...]

Thanks!

Via Marktplaats inderdaad. Had eigenlijk al een deal met iemand in Belgie voor 2200,- voor het SF modelletje.
Toen kwam deze ineens, op nog geen 10 km van mij vandaan. Meant to be? :+

Rijd echt komisch! Het weegt niks en super wendbaar en maakt echt een hooligan in je los :P
Achterbandje is wel redelijk op. Dus die mag wel vervangen worden op korte termijn, maar goed. Dingen kosten 3x niks.
In belgie staan er idd ook wel een paar, alleen vaak <6000km waardoor je naast volledige BPM ook nog BTW moet betalen -O-

Pagina: 1 ... 492 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.