Met de R1250RS merk ik geen verschil tussen E10 of E5, dus kies ik voor t goedkoopste.Lord_T schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:31:
Iemand ervaring met:
1) BMW connected cradle en dan de camera van de gsm? Ik lees horror verhalen over camera's die dan kapot gaan.... (krijg zaterdag een nieuwe telefoon en zou serieus een goedkope 2e telefoon overwegen voor de navigatie, zoiets als een 2e hands s20 fe ofzo)
2) Euro 98 vs Euro 95 tanken... de ene kerel van BMW zei gewoon continue hetzelfde erin gooien, dat wisselen geen zin heeft. De andere zei altijd de duurste benzine te pakken.... Pas half tankje leeg gereden (200km vd 580ish) dus kan nog even nadenken lol, maar wat is hier handig? Prijsverschil van ongeveer 25 cent ofzo? Dat is +- 14,5% duurder....
En de motor is de 1250GS Adventure (zal +- 10k km/jaar rijden en hele jaar door)
En op diezelfde motor heb ik mn S22 Ultra in een AliExpress voorloper van de BMW cradle (in de shock mounts voor de originele navi), en ook dat levert geen problemen op (na 8500km).
Weer twee zorgen minder hè

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
1) Met mijn iPhone geen issue met de BMW cradle. Werkt super btw!Lord_T schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:31:
Iemand ervaring met:
1) BMW connected cradle en dan de camera van de gsm? Ik lees horror verhalen over camera's die dan kapot gaan.... (krijg zaterdag een nieuwe telefoon en zou serieus een goedkope 2e telefoon overwegen voor de navigatie, zoiets als een 2e hands s20 fe ofzo)
2) Euro 98 vs Euro 95 tanken... de ene kerel van BMW zei gewoon continue hetzelfde erin gooien, dat wisselen geen zin heeft. De andere zei altijd de duurste benzine te pakken.... Pas half tankje leeg gereden (200km vd 580ish) dus kan nog even nadenken lol, maar wat is hier handig? Prijsverschil van ongeveer 25 cent ofzo? Dat is +- 14,5% duurder....
En de motor is de 1250GS Adventure (zal +- 10k km/jaar rijden en hele jaar door)
2) 95 kan gewoon natuurlijk. Maar tank zelf altijd 98, gewoon omdat het beter is. Weet dus niet of er merkbaar verschil is met lopen vd motor want heb er nooit 95 ingedaan.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik heb geen bmw, maar kon het toch niet laten om te reageren: voor het geval je het niet met jouw nieuwe telefoon aandurft, heb ik nog een prima s20fe 5g.Lord_T schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:31:
Iemand ervaring met:
Deze is al >4000km meegeweest zonder problemen in mijn houder.
Ik ben vanuit werkgever overgestapt naar een s23.
Ik heb ook een Gs1250 met de bmw Cradle en een iPhone 12pro & na 5000 km’s geen enkel issue met de camera op de telefoon.Lord_T schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:31:
Iemand ervaring met:
Wat is een Gs1250? Bedoel je een R1250GS?knightfield schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:33:
[...]
Ik heb ook een Gs1250 met de bmw Cradle en een iPhone 12pro & na 5000 km’s geen enkel issue met de camera op de telefoon.
De stabilisatie in je moderne camera/phone gaat uiteindelijk stuk, wanneer en na hoelang weet ik niet (niemand denk ik).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Welke ongewenste zooi bedoel je? Een motor is gebouwd op E10 of niet..botoo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 00:23:
E5 vs E10: hoeveel ongewenste zooi wil je in je motor hebben? De keuze is tussen een beetje en een beetje meer.
De stabilisatie in je moderne camera/phone gaat uiteindelijk stuk, wanneer en na hoelang weet ik niet (niemand denk ik).
Klinkt gek, maar de R1250RS die ik sportief rijd krijgt E10/95, de R1200RT die ik gebruik voor woon werk krijgt E5/98. Bij de RS is er geen merkbaar verschil tussen de twee brandstoffen, bij de RT wel (vooral souplesse in lagere toeren neemt af bij E10).
:strip_exif()/f/image/GSbuaGn9r4GzPI7hmQkiOuhS.jpg?f=fotoalbum_large)
Slurp slurp.
#whocares
Hij rijdt lekker. Goed te doseren, niet erg agressief. Hij buldert wel als een mofo... T gaat écht door merg en been. Elke motorfan gaat er wel spontaan van lachen als het gas even flink open gaat.
Maar sochtends heel vroeg rijden vinden mn buurtjes vast niet leuk... (maar ik vind dat wel leuk... want dan is overal maagdelijk leeg asfalt..). Dus we hebben een probleem.
Vandaar dat ik nu een beetje zit te wachten.... Tot het tijdstip zegt nu kan het wel... (06u?) Vroemmmm.
-Hij valt trouwens ook goed in de smaak bij de jeugd. Veel jeugdige duc fans. 😋
Maar ben er super blij mee. Su-per blij. 🤪🤗
En ook wel voorzichtig en respectvol.
#Countdown sequence initiated
#t minus.... 20
#t minus.... 10
[ Voor 65% gewijzigd door Format-C op 16-06-2023 05:51 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik gooi ook gewoon 95 in mijn R1250GS, al kies ik er wel zelf voor dit expres E5 te doen (dat is hier in Duitsland nog te krijgen). Als ik het echt zou willen zou ik er ook gewoon E10 zonder problemen in doen.Lord_T schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:31:
Iemand ervaring met:
Nieuwe motoren zullen gewoon zonder problemen op E10 rijden.
Ik heb zelf ook een cradle gekocht, toch wel handig. Ik gebruik dan niet mijn iphone (is wat te bulky om erin te doen voor mijn gevoel) maar een oudere S10+. Werkt prima, en tot nu toe niks mee gebeurd. Zelfs niet met hogere snelheden (heeeel kort 200+).
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Voordeel van V-power is wel ook dat je het langer kan laten staan. Aangezien ik de motor niet dagelijks gebruikte gaf dat wel een fijn gevoel omdat ik daar geen zorgen over hoefde te maken. Daarnaast zijn die kostenverschillen insignificant, zeker ten opzichte van hoeveel tegenwoordig een nieuwe GSA kost (30k+)
Dit waren de stats volledig op V-Power en Aral Ultimate over ruim 18k km:
:strip_exif()/f/image/Cl5KSfT0bN0zaX8DS9hZUNaD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door cyntax op 16-06-2023 06:45 ]
Ik Heb wat hetzelfde probleem. De Kawa is net helemaal ingereden en de Akrapovic uitlaat die in de optielijst staan zou er zo mooi op passen, alleen gebruik ik de motor vaak voor woon werk verkeer en vertrek ik vaak rond 6u 's ochtends...Format-C schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 05:16:
[Afbeelding]
Slurp slurp.
#whocares
Hij rijdt lekker. Goed te doseren, niet erg agressief. Hij buldert wel als een mofo... T gaat écht door merg en been. Elke motorfan gaat er wel spontaan van lachen als het gas even flink open gaat.
Maar sochtends heel vroeg rijden vinden mn buurtjes vast niet leuk... (maar ik vind dat wel leuk... want dan is overal maagdelijk leeg asfalt..). Dus we hebben een probleem.
Vandaar dat ik nu een beetje zit te wachten.... Tot het tijdstip zegt nu kan het wel... (06u?) Vroemmmm.
#t minus.... 20
#t minus.... 10
Short cuts make long delays

Nee, want ik heb nog nooit een andere motor gehad dan een Harleybotoo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:54:
[...]
![]()
Kan je je voorstellen hoe ik me bekeken voel als ik er mee rij?

Maat van me heeft zijn Harley even moeten verkopen, maar is wel te trots om iets anders te rijden. Tsjaah, ik rijd toch graag hoor
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Laatst was ik bij een tankstation waar ze alleen E10 hadden

Mijn oude fazer had echt moeite met 95 en liep prima op 98. De Tiger boeit het niets en loopt prima op 95, ook met regelmatig gebruik, dus benzine wordt nooit echt oud.
Mn oude Fazer (1999) liep prima op E10, ook na paar maanden stilstaan.nldls schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:04:
Als je de motor weinig gebruikt en brandstof zit er maanden in, of je hebt carbs, lekker op 98 rijden. Rijd je het hele jaar door met injectie motor, 95 is prima, dat is voor mij de regel.
Mijn oude fazer had echt moeite met 95 en liep prima op 98. De Tiger boeit het niets en loopt prima op 95, ook met regelmatig gebruik, dus benzine wordt nooit echt oud.
Bij een kleine, lokale bandenboer laten doen, die doet er weliswaar 2 uurtjes over, maar dan heb je ook een gezellig praat met een bakkie erbij en de schade van 400 euro valt dan ook wel mee.
De eerste bochtjes wat voorzichtiger genomen, maar daarna was het weer lekker sturen. Fijn om weer ronde banden te hebben, zeg maar.
![]() | ![]() |
* Note de Motoport Eindhoven sticker.
ik vindt ze toch niet fijn rijden die 2 cillindersNaif0n schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:59:
Kleine tip voor de mensen die misschien wat hij FC moto willen halen. Als je het snel nodig hebt, niet doen.
Oo het moment zijn ze “overwhelmed” met alle bestellingen, maar doen ze geen moeite te vermelden op de website dat ieder product gemiddeld 3 tot 6 weken levertijd heeft.
Ze zijn misschien goedkoop, maar schijnbaar hebben ze te weinig mensen om de bestellingen te verzenden. (Ook dom om alles vanuit Duitsland over de hele wereld te leveren….).
Het is beter of om langs te gaan, of ergens anders te kopen.

apart ik kan hem al vanaf middenstand mijn intergraal er in kwijtfredkroket schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:48:
[...]
Maar... hamvraag. Vanaf welke stand past je helm erin? Met geen mogelijkheid krijg in mijn helm erin op de kleinste of middelste stand.
Wel op zijn zijkant leggend

Scoprion exo 1400
Haha, prachtig verhaal, klinkt exact hetzelfde als mijn verhaal 20 jaar geleden toen ik mijn nieuwe TL1000 had.....Format-C schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 05:16:
[Afbeelding]
Slurp slurp.
#whocares
#t minus.... 20
#t minus.... 10
Niet om de hele discussie weer aan te slingeren maar ik tank E5/98 bij mijn R1100 op advies van mijn BMW garage. Qua prestaties merk ik weinig verschil.noes schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 00:50:
[...]
Welke ongewenste zooi bedoel je? Een motor is gebouwd op E10 of niet..
Klinkt gek, maar de R1250RS die ik sportief rijd krijgt E10/95, de R1200RT die ik gebruik voor woon werk krijgt E5/98. Bij de RS is er geen merkbaar verschil tussen de twee brandstoffen, bij de RT wel (vooral souplesse in lagere toeren neemt af bij E10).
en even een echte @Bommes selfie er bij (he, ik heb óók een bril en baardgroei )
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Ik was eigenlijk voornemens om gewoon e10 in de BMW te flikkeren, maar ik krijg het niet over mijn hart, dus er gaat alsnog braaf e5 in...Willem30 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:48:
[...]
Niet om de hele discussie weer aan te slingeren maar ik tank E5/98 bij mijn R1100 op advies van mijn BMW garage. Qua prestaties merk ik weinig verschil.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Bekend Ducati probleem, ik heb het bij de mijne nooit bij durven houden en ik vind t ook niet zo belangrijk. Ik merkte wel toen ik een paar weken terug met wat vrienden in de Eifel was, dat ik een heel stuk sneller weer bij de pomp stond...
De VFR mag er dus uit, en de BMW mag er voor in de plaats komen.
BMW R1150RT uit 2001, met als foto link https://lh3.googleusercon...663-h1247-s-no?authuser=0
Wist je dat deze sportieve compound juist heel goed doet in de regen? De Pilot Power 3 geeft me heel veel vertrouwen in de regen op mijn RSV Mille.Jolke schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:26:
Na 10.000 km en 3 jaar verder was het weer tijd om bandjes te wisselen. Wederom - dit is de 3e keer op rij - gekozen voor Michelin Pilot Power 3. Omdat ik 95% van de tijd met droog weer rijd, bevalt een iets sportievere compound prima. Over 3 jaar zal ik een nieuwe serie moeten kiezen, want MPP3 wordt niet meer geproduceerd.
Bij een kleine, lokale bandenboer laten doen, die doet er weliswaar 2 uurtjes over, maar dan heb je ook een gezellig praat met een bakkie erbij en de schade van 400 euro valt dan ook wel mee.
De eerste bochtjes wat voorzichtiger genomen, maar daarna was het weer lekker sturen. Fijn om weer ronde banden te hebben, zeg maar.
[Afbeelding] [Afbeelding]
* Note de Motoport Eindhoven sticker.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
@lolgast @timmie271 kunnen jullie deze oppakken? Ik ben weekendje wegs006110 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:04:
@LankHoar zou jij mij in de startpost kunnen aanpassen?
De VFR mag er dus uit, en de BMW mag er voor in de plaats komen.
BMW R1150RT uit 2001, met als foto link https://lh3.googleusercon...663-h1247-s-no?authuser=0
:strip_exif()/f/image/L6sDodamsVAvb0UOJ6KFXMUd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, dat hoor ik ook steeds van mijn bandenboer. Ik test het alleen niet graag.Joris748 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:07:
[...]
Wist je dat deze sportieve compound juist heel goed doet in de regen? De Pilot Power 3 geeft me heel veel vertrouwen in de regen op mijn RSV Mille.
Dat is zeg maar de 5% per jaar die ik niet droog rijd.
Vorige maand nog, reed ik mijn motor in een stortbui naar de garage voor een kleine beurt. Geen moment van onzekerheid gehad qua wegligging, banden zijn echt prima, maar mijn onderbroek was wel nat.
Haal dat ding in de voorgrond eens weg, ik kan je Batavus fiets niet goed zien.LankHoar schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:18:
[...]
@lolgast @timmie271 kunnen jullie deze oppakken? Ik ben weekendje weg
[Afbeelding]
[ Voor 29% gewijzigd door Jolke op 16-06-2023 09:30 ]
Jolke schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:29:
[...]
Haal dat ding in de voorgrond eens weg, ik kan je Batavus fiets niet goed zien.

Jolke schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:29:
[...]
Ja, dat hoor ik ook steeds van mijn bandenboer. Ik test het alleen niet graag.
Vorige maand nog, reed ik mijn motor in een stortbui naar de garage voor een kleine beurt. Geen moment van onzekerheid gehad qua wegligging, banden zijn echt prima, maar mijn onderbroek was wel nat.
[...]
Haal dat ding in de voorgrond eens weg, ik kan je Batavus fiets niet goed zien.

Beter nat dan bruinJolke schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:29:
[...]
...
Geen moment van onzekerheid gehad qua wegligging, banden zijn echt prima, maar mijn onderbroek was wel nat.
...
Was dat angst of een gebrek aan waterdichte kleding?Jolke schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:29:
[...]
Ja, dat hoor ik ook steeds van mijn bandenboer. Ik test het alleen niet graag.
Klinkt stom, maar ik vind het soms echt leuk om op nat wegdek te rijden. Dan hoeft het allemaal niet zo hard om actief met motorrijden bezig te zijn. Ben eigenlijk nooit echt bang geweest in de regen. Niet op de weg, niet op het circuit ... op de bijna highsider in Meeuwenmeer na

Met een motor op voldoende warme banden ligt de limiet ver weg.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Aangezien je bij Meeuwenmeer bijna Mach 1 bereikt, kan ik me dat goed voorstellen jaJoris748 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:41:
[...]
Niet op de weg, niet op het circuit ... op de bijna highsider in Meeuwenmeer na.
Ik was een paar weken terug op Assen en vlak voor de eerste sessie begon het te regenen. Ik heb normaal gesproken geen moeite met regen, maar ik vind Manderveen sowieso altijd al wel een spannende bocht, maar toen ik in de regen op Manderveen afreed voelde ik me ook niet helemaal op mijn gemak...
Das toch ook prima?Willem30 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:48:
[...]
Niet om de hele discussie weer aan te slingeren maar ik tank E5/98 bij mijn R1100 op advies van mijn BMW garage. Qua prestaties merk ik weinig verschil.
Vooral bij nieuwere motoren is het verschil tussen E5 en E10 niet meer zo groot, want bij ieder model wordt al rekening gehouden dat ie op E10 moet kunnen lopen (uitzonderingen daargelaten). Bij oudere modellen is het soms wel merkbaar, of kunnen sommige rubbers niet goed tegen verhoogde ethanolgehalte. Dan moet je dus E5 of beter tanken. In de praktijk is 98 vaak zonder ethanol in Nederland.
Ja, dit was echt een gevalletje. Stuur op de aanslag (uitslag was wel begrensd) en vol dwars richting de kerbstones. In een reflex heb ik het gas erop gehouden en trok de motor zich weer recht.UTwizard schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:26:
[...]
Aangezien je bij Meeuwenmeer bijna Mach 1 bereikt, kan ik me dat goed voorstellen ja
Ik was een paar weken terug op Assen en vlak voor de eerste sessie begon het te regenen. Ik heb normaal gesproken geen moeite met regen, maar ik vind Manderveen sowieso altijd al wel een spannende bocht, maar toen ik in de regen op Manderveen afreed voelde ik me ook niet helemaal op mijn gemak...
Zo dicht heb ik niet meer bij een crash gezeten.
Ik heb zelfs een hele mooie E5/E10 sticker op m'n tank zittennoes schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:32:
[...]
Das toch ook prima?
Vooral bij nieuwere motoren is het verschil tussen E5 en E10 niet meer zo groot, want bij ieder model wordt al rekening gehouden dat ie op E10 moet kunnen lopen (uitzonderingen daargelaten). Bij oudere modellen is het soms wel merkbaar, of kunnen sommige rubbers niet goed tegen verhoogde ethanolgehalte. Dan moet je dus E5 of beter tanken. In de praktijk is 98 vaak zonder ethanol in Nederland.
Idemdito, of ik nu met 95E10 of 98 rij maakt voor het verbruik ook weinig uit hier. Dus zodra ik weet dat ie langere tijd stil zal staan gaat er op 98 in de laatste paar keer rijden.RubjeMazter schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:04:
[...]
Ik heb zelfs een hele mooie E5/E10 sticker op m'n tank zittendit is m'n eerste motor en heb nu ~1500 km gereden, misschien dat ik het merk als ik een ander heb en/of een tijd lang de andere benzine er in gooi maar voor nu gooi ik hem vol met E10.
Gamertag: timmie271
Ik ben alleen nogal warm van mezelf en vroeg me af wat voor soort stof ik aan moet denken als ik anti-wind doek wil maar die ook kan ademen.
Ik wil niet bellen of met andere praten dus weinig eisen. Ik keek nu naar de hjc b10 of Sena smh5
Komt in een hjc rpha70 helm.
Iemand nog een goede tip in deze prijsrange tot 100-120 euro ?
Ik zit om 07:30 op de motor e nrij heerlijk binnendoor boeren weggetjes naar mijn werk ~ 18km.
De 4 ritsen in mijn jas aan de voorkant en 2 op de achterkant zorgen voor een perfecte luchtstroom.

Zuk genieten en kom kneiter vrolijk op me werk hahaha
@wd200 Ik gebruik sind kort een cardo en bevalt me erg goed. Handig om navi of idd FM te horen. Ik had 125 betaald via MP, want ze zijn nieuw best prijzig.
Ik gebruik zelf een Buff. Ik heb een zomer versie en een winter versie. Werken super.RubjeMazter schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:30:
Wat voor halswarmers/halsdoeken gebruiken jullie op de motor? Ik krijg als ik een poosje heb gereden last van m'n nek, hoogstwaarschijnlijk doordat de helm niet volledig aansluit bij het pak.
Ik ben alleen nogal warm van mezelf en vroeg me af wat voor soort stof ik aan moet denken als ik anti-wind doek wil maar die ook kan ademen.
De zomer versie is ook niet warm maar beschermt wel tegen de wind en beestjes. Op het moment dat je zweet zal dit gauw verdampen tijdens het rijden.
Cardo Spirit... Beste bang for the bucks... (je kan eventueel voor de HD versie gaan als je nog wat beter geluid wil, en wat betere accutijd)wd200 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:32:
Ik zoek een BT headset met als doel Flitsmeister en navigatie op 2 devices.
Ik wil niet bellen of met andere praten dus weinig eisen. Ik keek nu naar de hjc b10 of Sena smh5
Heb zelf ook de Cardo 2X aangekocht tijdens een event met tweede artikel voor 50% dus betaalde maar €110 dus te doens006110 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:20:
[...]
Cardo Spirit... Beste bang for the bucks... (je kan eventueel voor de HD versie gaan als je nog wat beter geluid wil, en wat betere accutijd)
Ook omdat het systeem wat voor mijn Scorpion EXO 520 beschikbaar is niet al te best werd beoordeeld heb ik gekozen voor dit systeem!
JBL speakers(for what it's worth) konden er zo in en komt herrie zat uit
Met een half uurtje erin zitten
:strip_exif()/f/image/BuUQf2HRUcBhuLG4sLBrXWG5.jpg?f=fotoalbum_large)
De originele uitsparing van de Exo kon ik helaas niet gebruiken dus is dit het geworden qua kabeltjes, vind het reuze meevallen:
:strip_exif()/f/image/5pv4GHjRj0F7iUyqQAMlBevj.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb dezelfde maar vanaf ca. 100 km/h versta ik nauwelijks nog wat er uit de speakers komt. Helm is een HJC C80...Spacialz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:34:
[...]
Heb zelf ook de Cardo 2X aangekocht tijdens een event met tweede artikel voor 50% dus betaalde maar €110 dus te doen![]()
Ook omdat het systeem wat voor mijn Scorpion EXO 520 beschikbaar is niet al te best werd beoordeeld heb ik gekozen voor dit systeem!
JBL speakers(for what it's worth) konden er zo in en komt herrie zat uit
Met een half uurtje erin zitten![]()
[Afbeelding]
De originele uitsparing van de Exo kon ik helaas niet gebruiken dus is dit het geworden qua kabeltjes, vind het reuze meevallen:
[Afbeelding]
(en de speakers vind ik niet zo super comfortabel zitten in de helm)
Short cuts make long delays
Aliexpress heeft er ook zat, als je geen muziek doet en ook niet mee wil bellen dan maakt de geluidskwaliteit niet zo uit, mits het maar hard genoeg en verstaanbaar is.wd200 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:32:
Zelf heb ik er ook een van ali, kostte 15 euro ofzo en werkt. Daar houdt het ook wel bij op, maar da's wat mij betreft voldoende
[ Voor 10% gewijzigd door noes op 16-06-2023 15:14 ]
Mooi ding, ook wel eens naar zitten kijken. Maarja: stukgaatie...Format-C schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 05:16:
[Afbeelding]
Slurp slurp.
#whocares
#t minus.... 20
#t minus.... 10
Als ik de verhalen over de grote Panigale hoor qua stukgaan en onderhoud dan lopen de rillingen over m'n rug

Geen idee of het toe gestaan is maar ik heb nog een Midland BT Rush die nu een paar maanden ligt te verstoffen, is vervangen door een Cardo Packtalk Edge want groepsdruk.wd200 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:32:
Geluid en batterijduur is ver boven de Cardo echter hebben de mensen om me heen allemaal Cardo.
Muziek luisteren op de snelweg met volle bak wind erop is wel mehFnordySquare47 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:43:
[...]
Ik heb dezelfde maar vanaf ca. 100 km/h versta ik nauwelijks nog wat er uit de speakers komt. Helm is een HJC C80...
(en de speakers vind ik niet zo super comfortabel zitten in de helm)

In de EXO 520 zitten al voorbereidingen voor ronde speakers dus deze pasten perfect, niet eens vastgeplakt

Alleen kietelt de microfoon soms wel eens tegen mijn kin/onderlip af en toe, misschien maar eens verplaatsen ergens
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
Zolang je hem maar geen 5-10 minuten stationair laat draaien voordat je wegdraait zou half 6 of 6 voor mij het verschil niet maken.Format-C schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 05:16:
[Afbeelding]
Slurp slurp.
#whocares
#t minus.... 20
#t minus.... 10
Lang stationair draaien is slecht voor de motor (want koude motor slijt harder, en motor wordt niet snel warm stationair), en bij 10s al irritant. Starten en meteen wegrijden, dan houd je je buren wel te vriend.Eddos schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:10:
[...]
Zolang je hem maar geen 5-10 minuten stationair laat draaien voordat je wegdraait zou half 6 of 6 voor mij het verschil niet maken.
ik heb ze jaren geleden hier gekochtRubjeMazter schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:30:
Wat voor halswarmers/halsdoeken gebruiken jullie op de motor? Ik krijg als ik een poosje heb gereden last van m'n nek, hoogstwaarschijnlijk doordat de helm niet volledig aansluit bij het pak.
https://safishing.com/collections/neck-gaiter erg fijne voor in de zomer voor de vliegen in je nek niet kapot slaan en ademt goed door waren ooit 15 dollar voor 5 stuks nu iets duurder dus
Voor het eerst in de wasbox neergezet. Is toch fijner dan thuis martelen met soppie, emmer en tuinslang met te weinig druk.
:strip_exif()/f/image/NSsOGTApU0q1f2t9tKmmqmNY.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je inzoomt op de cockpit lijkt de foto wel nep.
[ Voor 4% gewijzigd door BvZwolle op 16-06-2023 16:59 ]
Toen ik vooraf even in de showroom op eentje ging zitten dacht ik "wat een brommer, dit heeft niet veel om het lijf". Eigenlijk begon ik al een beetje spijt te krijgen en vroeg ik me af of ik nog kon cancellen.
Daarnaast even naar de Tracer 7 gekeken: nee, die is in het echt ook niet mooi.
Toch maar proefrijden. Voorrijder legt de randvoorwaarden uit, opstappen, starten en even voorzichtig wat gasgeven. Klinkt allemaal heel beschaafd in vergelijking met mijn twee Arrows. Koppeling grijpt wat later aan... En gaan!
Hele leuke rit gehad. De 660 stuurt echt heel fijn, hij vreet bochten en rotondes. En het blok maakt het allemaal weinig uit in welke versnelling je het doet. De windbescherming is voor zover ik op de 100 km-weg naar Alphen kon voelen best goed, ik zou er wel een hoger ruitje op zetten omdat ik nu nog best een duidelijke luchtstroom rond mijn helm had. Of dat hinderlijk wordt kan ik nu nog niet bepalen, maar wel iets om in het achterhoofd te houden. Gasrespons is gewoon goed, dat blok is soepel zeg! Gaatjes dichttrekken naar de 1200's voor me was geen punt, hij wilde zelfs maar wat graag. En de kers op de taart was toch echt wel de quickshifter. Ik had er nog nooit eerder mee gereden, mar wat ontzettend makkelijk om zonder het gas los te hoeven laten te kunnen schakelen. Dat wordt wat mij betreft zeker meegeleverd. Dashboard is adequaat, navigatie zou ik lekker op mijn TomTom blijven doen. Het schijnt wel via het dashboard te kunnen, maar dat is dan ongeveer zo eenvoudig als een Beeline.
Al met al een hele goede eerste indruk. Het blok is niet zo'n kanon als de 1050, maar voelt wel boven verwachting gaaf. De in het subframe ingebouwde koffermontage is mooi, de duidelijke schakelindicator op het (achterlijk kleine) kleurendisplay is een dikke plus. Ik zou zo te voelen wel voor het comfortzadel gaan.
:strip_exif()/f/image/xE9yuUdvpmGxkLFLEM2nwn97.jpg?f=fotoalbum_large)
Slecht idee... Hoe laat?
:strip_exif()/f/image/toqvnnJQJVvkaEK2VfzTETm8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UTkbQqhJnlYOZ2DuxR60voMq.jpg?f=fotoalbum_large)
Veel diepe kuilen, maar kan vertellen dat de vering van de V85TT prima is daarvoor.. bij de eerste kuil die dieper en schuiner was dan verwacht even billen knijpen, maar toen herinnerde ik me op tijd: bij twijfel has erop en dat werkte perfect
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
:strip_exif()/f/image/Cs9OrpkkNYIDGkencJbBDRBC.jpg?f=fotoalbum_large)
I took the blue pill…
Nee gekkigheid natuurlijk, maar dat moet iedere avonturier wel een keer zijn overkomen. "Dat stukje onverhard zal maar een paar honderd meter zijn. Na die bocht wordt het vast beter. Of breder. Of minder steil... Toch?... Toch!?"
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat had ik vorig weekend ook, en toen stonden we bij een jachthut in een veld. Werd niet beter.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:31:
Aha, dát paadje!
Nee gekkigheid natuurlijk, maar dat moet iedere avonturier wel een keer zijn overkomen. "Dat stukje onverhard zal maar een paar honderd meter zijn. Na die bocht wordt het vast beter. Of breder. Of minder steil... Toch?... Toch!?"
Maar wel weer mooi bewezen dat zo'n allroad totaal niet nodig is voor een stukje onverhard

Thnx voor de tip, die lijkt ook wel mooi “slim” ga ik ook maar kijkens006110 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:20:
[...]
Cardo Spirit... Beste bang for the bucks... (je kan eventueel voor de HD versie gaan als je nog wat beter geluid wil, en wat betere accutijd)
Alleen het blok van een Gelände/Straße is al voldoende.noes schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:44:
[...]
Dat had ik vorig weekend ook, en toen stonden we bij een jachthut in een veld. Werd niet beter.
Maar wel weer mooi bewezen dat zo'n allroad totaal niet nodig is voor een stukje onverhard
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
En nog een betere baard dan iks006110 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:50:
Gisteren de vuurdoop gehad van mijn 'nieuwe' BMW R1150RT... 'even' een rondje om de Veluwe gereden, met als 'hoogtepunt' de Posbank. 6 uur in het zadel gezeten, en de oude Beamer heeft zich keurig gedragen.
[Afbeelding]
en even een echte @Bommes selfie er bij (he, ik heb óók een bril en baardgroei )
[Afbeelding]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gisteren wel nieuw speelgoed gekocht
Yamaha xt660z Tenere uit 2009.
:strip_exif()/f/image/yugVxhmCz48e66gM5UM328FE.jpg?f=fotoalbum_large)
Mag dus in het lijstje van de startpost @lolgast @timmie271 (er hoeft er geen uit, deze is erbij
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Lijkt op https://www.spritmonitor.de/en/
I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!
Keurig N+1 @harleyharley schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:55:
Paar dagen offline geweest dus niet alles bijgelezen, moet ik nog doen vandeweek.
Gisteren wel nieuw speelgoed gekocht
Yamaha xt660z Tenere uit 2009.
[Afbeelding]
Mag dus in het lijstje van de startpost @lolgast @timmie271 (er hoeft er geen uit, deze is erbij)
zag trouwens dat de linkjes naar mijn GL1800 en Buell inmiddels achterhaald zijn
GL1800 is voorzien van zijspan en nieuwe kleurtjes
Buell van nieuwe kleurtjes
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Mijn achterwerk vind langer dan 1 uur rijden niet ideaal, maar dat is best een bekend probleem bij het "comfort" zadel van bmw.
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Ja hallo, ik blijf niet bezigharley schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:21:
@timmie271
zag trouwens dat de linkjes naar mijn GL1800 en Buell inmiddels achterhaald zijn
GL1800 is voorzien van zijspan en nieuwe kleurtjes
Buell van nieuwe kleurtjes
Gamertag: timmie271
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Verwijderd
Motoport 's-Hertogenbosch?mambo No5 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 20:11:
BMW Nederland had gisteren een try the bike-ding bij m'n lokale dealer waar ik m'n eigen motor na onderhoud weer op kwam halen en heb daarbij even een rondje met een GS1250 gereden. Snap nu wel dat 't zulke populaire machines zijn; man wat rijd dat lekker. Jammer van de prijs alleen.
Daar was het vandaag ook. Ik heb ook gereden op de GSA 1250, hele fijne motor.
Daarna nog een rondje op de 1250 RT, dat is toch weer anders. Comfortabel, maar de spiegels zitten (voor het gevoel) ver weg. Dat verstelbare scherm is ideaal, je zit heerlijk uit de wind.
Ook genoeg vermogen met goedwerkende quickshifter. Toch is het niet mijn type motor.
De GSA is leuker.
A yawn is a silent scream for coffee.
Hoe staat het hiermee eigenlijk @badkuip ? Gaat het nog door of heb ik iets over het hoofd gezien?badkuip schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:25:
[...]
@timmie271 @A13X @FBTN @Smurf @Mitssz @InZane @Paul.H @harley @SniperGuy @botoo @2Swift @Chakotay@epic_gram @TriPSs @unifi @wokkelz @harley @KillaZ @NLDViane
Noteer het maar in de agenda's!
Zondag 25 juni doen we onze tweakers-motorrit!
Details volgen de komende weken ergens. Reken erop dat het last-minute wordt van mijn kant omdat ik het best druk heb.
Dus sowieso de 25e, begin en eindpunt omgeving Amersfoort. Begintijd ergens rond 10.00 uur (ofzo) en eindtijd rond 16.00 uur (ofzo).
Heb ik jouw naam niet genoemd? Dan kon ik jouw naam bij de poll niet matchen met je Tweakers-naam.
Of je hebt je niet ingeschreven. Wil je meerijden de 25e? Schrijf je dan via deze poll voor de 25e!
Correct! Was aangenaam verrast over de GSA1250 inderdaad, al was het koppel en remgevoel wel even wennen.-MVR- schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:27:
[...]
Motoport 's-Hertogenbosch?
Daar was het vandaag ook. Ik heb ook gereden op de GSA 1250, hele fijne motor.
Daarna nog een rondje op de 1250 RT, dat is toch weer anders. Comfortabel, maar de spiegels zitten (voor het gevoel) ver weg. Dat verstelbare scherm is ideaal, je zit heerlijk uit de wind.
Ook genoeg vermogen met goedwerkende quickshifter. Toch is het niet mijn type motor.
De GSA is leuker.
En als je de GS leuk vindt, probeer de R eens

Ik geloof dat ik wat modellen door elkaar aan het halen ben, dat is exact degene die ik gereden heb; de adventure was al gereserveerd.noes schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:13:
Fyi, het is een R1250GS of GSA, niet een GS1250
Ben verder niet echt thuis in de BMW modellen, excuus.
De R? De Honda CBR1000RR-R? Of gewoon de BMW R1250R?noes schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:13:
Fyi, het is een R1250GS of GSA, niet een GS1250
Ik ben niet vies van bulderende jankende en snerpende uitlaten... maar op die tijdstippen zou ik echt liever een wat stillere uitlaat hebben. Ik zou die Akra laten zitten.FnordySquare47 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 06:44:
[...]
Ik Heb wat hetzelfde probleem. De Kawa is net helemaal ingereden en de Akrapovic uitlaat die in de optielijst staan zou er zo mooi op passen, alleen gebruik ik de motor vaak voor woon werk verkeer en vertrek ik vaak rond 6u 's ochtends...
De 889 die ik nu heb schijnt stock 1 van de luidste motoren te zijn, Dus ik hoef er niet een nog lawaaierige uitlaat. ? Liever een stillere. Valt ook minder op als je flink gasgeeft. Plus kost Termignoni of Akra voor de 889 vanaf 2000 euro oid. En dat vind ik te duur voor een uitlaat.
Ik duw de motor nu eerst helemaal voor het huis naar de straat en start m dan pas. En dan rij dan zsm rustig weg. Tis niet anders. :-S
Maar even wat anders; ik vind het wel ERG kloten dat de rear view spiegels voor mij weinig zin hebben. Zie er niks in in standaard houding.
Moet teveel verplaatsen om te zien wat er achter me gebeurt. Altijd over de schouder moeten kijken is irritant. En ook gevaarlijjk op hogere snelheden...
Zijn die handle bar spiegels beter?
Op deze manier vind ik de autobahn ECHT levensgevaarlijk!
[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 18-06-2023 06:13 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Het gaat nog door en je hebt mijn eerdere bericht over het hoofd gezien waarin ik zei dat het last minute zou voorbereiden.harley schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 22:19:
[...]
Hoe staat het hiermee eigenlijk @badkuip ? Gaat het nog door of heb ik iets over het hoofd gezien?
Donderdagavond of vrijdagavond ga ik ervoor zitten en zal ik een route uitzetten.
Maar het gaat gewoon door hoor 🏍️🛵
Ik meld mij vast af, heb andere verplichtingen.badkuip schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:00:
[...]
Het gaat nog door en je hebt mijn eerdere bericht over het hoofd gezien waarin ik zei dat het last minute zou voorbereiden.
Donderdagavond of vrijdagavond ga ik ervoor zitten en zal ik een route uitzetten.
Maar het gaat gewoon door hoor 🏍️🛵
Awesome
Zo heb ik bij Mont Dauphine wel eens een stukje gepakt. Navi zei dat we deze brug over moesten, maar dat ging niet... Hoe ver zou die andere weg nou onverhard zijn? Kwam een krakkemikkig scootertje aanzetten van de andere kant, dus ik en de kameraad knikken en rijden door. Dat begon met zand, toen grind, toen keien... en niet 200m lang, maar kilometers voor je gevoel. Zijn Tiger Explorer kon dat best hebben, mijn Street Triple vond het minder leuk. Zeker als je bedenkt dat we de 9 dagen daarop nog zo'n 3500km zouden gaan rijden. Wel een leuk fort, je kan er doorheen rijden, mits je navi goed staat.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:31:
Aha, dát paadje!
Grubeater schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:51:
[...]
De R? De Honda CBR1000RR-R? Of gewoon de BMW R1250R?
:strip_exif()/f/image/liNlHlVQsvKU7UX5V7JfCN1S.jpg?f=fotoalbum_large)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Het word nu weer tijd voor de kijk-uit-voor-de-gladheid praat.
Lange tijd droog & regen voorspelt = opletten.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Hier ben ik voorzichtiger mee dan met nieuwe banden.
Komt hierna welke motorolie je moet gebruiken? Of vergis ik me?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nee, eerst nog een bandendiscussie.DrivinUCrazy schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:40:
Zonder flauwekul, voor de beginnende motorrijders (en degenen die altijd in mooi weer rijden maar nu toch overvallen worden door een buitje) benadrukken: dat wordt écht glad. Zeker bij rotondes en verkeerslichten, waar je dan echt het zeepachtig schuim op de weg ziet liggen.
Ik heb een las/soldeer apparaat voor plastic binnen, kijken of ik de zijkap van mij Transalp hiermee kan maken.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zwaai uit principe niet naar niet-BMW'sVrijdag schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:25:
Ho stop, we hebben al erg lang geen zwaai-discussie gehad
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hoe ziet zo'n ding uit? Ik stel me daar een regelbare soldeerbout bij voor, maar ik ken ze eigenlijk niet. Wel heel benieuwd hoe het werkt en hoe gebruiksvriendelijk het is.Grubeater schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:07:
[...]
Nee, eerst nog een bandendiscussie.![]()
Ik heb een las/soldeer apparaat voor plastic binnen, kijken of ik de zijkap van mij Transalp hiermee kan maken.
Mijn pa gebruikt het ook om zijn TET fiets beetje bij te houden, het werkt, maar je kan wel beter even oefenen geloof ik.
Edit: https://www.amazon.nl/LIR...d=pla-1945555315855&psc=1
[ Voor 38% gewijzigd door kneusteun op 18-06-2023 18:45 ]
[ Voor 25% gewijzigd door s006110 op 18-06-2023 18:56 ]
Klopt, het was meer dan een grappige opmerking.DrivinUCrazy schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:40:
Zonder flauwekul, voor de beginnende motorrijders (en degenen die altijd in mooi weer rijden maar nu toch overvallen worden door een buitje) benadrukken: dat wordt écht glad. Zeker bij rotondes en verkeerslichten, waar je dan echt het zeepachtig schuim op de weg ziet liggen.
Zie je sop, of olie achtige vlekken? Dat is een code rood!
En ik beschouw mijzelf als ervaren rijder, met 15 jaar en meer dan 220k km gereden als ervaring, maar ik zet de motor dan gewoon aan de kant. Als ik dat soort dingen zie.
Regent het een beetje door is het probleem snel weer weg. Of als het snacjts regent is het ook zo opgelost.
Maar het is echt opletten!!
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 18-06-2023 21:44 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
4 jaar terug ruilde ik mijn Monster 1200 in op een GTS 300 (i know rare move spijt van gehad)Vrijdag schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:25:
Ho stop, we hebben al erg lang geen zwaai-discussie gehad
5 weken terug vroeg mijn vrouw of ik ooit nog een motor ging kopen ik zei haar goed plan en sinds 2 weken eigenaar van een Streetfighter V2
Maar, wat met zwaaien bedacht ik me voordat ik op de duc stapte, want ben 4 jaar genegeerd, maar toch maar zwaaien, en gister eerste ritje met mw accident en das wel handig die zwaait naar alles op 2 wielen dus kan ik mn handen aan het stuur houden
na 134 km had ze haar portie wel gehad, het is geen bankstel die Streetfighter

Verwijderd
Voor mij 1 van de best ogende naked bikes op de markt.
Ik ben lang fan geweest van de bridgestone banden maar nu wil ik dat soort rommel niet meer onder mijn motor hebben. Ik ben veel beter te spreken over de Michelin Pilot banden die ik onder mijn Diversion 900 had en nu ook onder m'n Fazer 600 heb zitten.s006110 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:53:
Ik heb vandaag een heerlijk stukje gereden op de RT… maar… weer een lekker band. Ik heb op een of andere manier wat met Bridgestone banden (werd hoog tijd voor een bandendiscussie)… op de VFR vond ik de balans en de bandenslijtage van de BS’en erg ondermaats. En nu op de RT zitten er ook BS’en onder (van 2020), en heb er net een knoeperd van een gat in gereden, en allemaal kleine scheurtjes in het loopvlak 😔 Doe ik nu wat verkeerd, of is er wat aan de hand met Bridgestone banden? Want ook op de RT vind ik de balans in de bochten ondermaats tov bijvoorbeeld de Dunlops die ik onder de VFR had laten leggen, of zelfs de goedkope Maxxis banden onder mijn Virago (op de Virago heb ik nagenoeg geen schaamranden, en met de Bridgestones moet ik er niet aan denken om op de rand te rijden)
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb ook een hekel aan Bridgestone. Ze korten niet voor niets af tot BS...s006110 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:53:
Ik heb vandaag een heerlijk stukje gereden op de RT… maar… weer een lekker band. Ik heb op een of andere manier wat met Bridgestone banden (werd hoog tijd voor een bandendiscussie)… op de VFR vond ik de balans en de bandenslijtage van de BS’en erg ondermaats.
Toen ik mijn ouder RT kocht zaten er ook Bridgestones onder en dat vond ik niets. Meteen vervangen door Michelin Pilot Road zoveel (whatever toen en vogue was). Ook onder de K16 zaten vreemd genoeg Bridgestones, en wel exemplaren die niet eens op het lijstje van 'goedgekeurde' types stonden. En een non-matching paar voor en achter. Heel gek, want hij had net 3000km gereden, dus de fabrieksexemplaren kunnen nooit versleten zijn geweest. BMW levert ze niet af met die banden (niet eens een AGB voor), dus ik denk dat die ouwe gek die 'm heeft gekocht aan de dealer heeft verzocht deze banden erop te schroeven.
Inmiddels heb ik ze door Dunlop Roadsmart vervangen. Ik twijfelde of ik niet weer Michelin Road erop moest doen, maar ik wilde deze ook even proberen. Zoveel positieve omgekochte journalisten over gehoord, er moet een kern van waarheid in zitten, toch?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Toen wij vorig jaar met groep in Duitsland waren hoorde ik van 1 van de begeleiders (oud rij instructeur van mijn vriendin) dat hij op al zijn lesmotor Roadsmart had liggen, en die net voor de trip ook op zijn eigen motor had laten leggen. Hij kon er niet over ophouden hoe tevreden hij er mee was. Dus tenzij hij ook gesponsord en omgekocht was zit er misschien wel een kern van waarheid inmphilipp schreef op maandag 19 juni 2023 @ 00:11:
[...]
Inmiddels heb ik ze door Dunlop Roadsmart vervangen. Ik twijfelde of ik niet weer Michelin Road erop moest doen, maar ik wilde deze ook even proberen. Zoveel positieve omgekochte journalisten over gehoord, er moet een kern van waarheid in zitten, toch?
Zelf nu een jaartje Pilot Road 6 achter liggen, en opzich prima tevreden mee, maar goed, mijn banden zijn dan ook bij lange na niet de beperkende factor (dat ben ik)
[ Voor 9% gewijzigd door BM op 19-06-2023 08:30 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat mij betreft kan een motor niet stil genoeg zijn, maar hulde voor het de straat uitduwen. Ik heb hier in deze flat een bewoner gehad met zo'n herriepijp die hem 's ochtends startte in de gezamenlijke garage. Om 6:30 ofzo. Elke dag. Hele flat wakker want dat dreunt overal doorheen. Geen idee of die vent verhuisd is of dat hij een keer is opgewacht met hooivorken en fakkels maar het is al een tijdje overFormat-C schreef op zondag 18 juni 2023 @ 06:09:
[...]
Ik ben niet vies van bulderende jankende en snerpende uitlaten... maar op die tijdstippen zou ik echt liever een wat stillere uitlaat hebben. Ik zou die Akra laten zitten.
Ik duw de motor nu eerst helemaal voor het huis naar de straat en start m dan pas. En dan rij dan zsm rustig weg. Tis niet anders. :-S
UNOX: The worst operating system
Dit topic is gesloten.