Afgelopen maandag en dinsdag voor het eerst de motor gebruikt als woon-werk mobiel. Doe ik normaal nooit (had voorheen een auto van de zaak en sinds iets meer dan een jaar een eigen elektrische auto), maar door de Haringvlietbrug die gesloten is besloten om de A17/A16 spits een beetje te mijden.
Enfin, alles prima en ik ben oprecht een soort van enthousiast geworden. De CBF1000 rijd op snelwegsnelheden gewoon een stuk prettiger dan mijn CB600S. Niet dat het niet ging, maar het rijdt gewoon een stuk prettiger (rustiger).
Maar... op dag 2 keek ik naar mijn voorvork en daar gutste de olie letterlijk uit tijdens het rijden. Een paar weken terug heb ik eea nog gecontroleerd en alles zag er nog OK uit. Vandaag dus maar even bij de garage weggezet, dit weekend ga ik een weekendje rijden met vrienden in de buurt van de Eiffel en daar heb ik liever niet dat ik de olie op mijn remmen en banden zie zitten. Normaliter ben ik ook niet zo paranoïde, echter druppelde de olie echt veel te erg om het te negeren. Daarnaast wil ik toch een aantal jaar met de motor doen, dus dan ook maar meteen even doorpakken.
Verder was het dus ook veel filerijden en daar zoek ik nog een beetje naar de juiste snelheid. Ik vraag me af hoe andere commuters het doen. Afhankelijk van de het verkeer en het overzicht heb ik met een groepje gereden dat zo rond de 45 - 50 km/u zat tussen het stilstaande verkeer door. Op een gegeven moment ook een aantal keer "achterop" gereden bij een andere motor, maar die reden dan 30-35 wat imho echt heel traag is. Ene keer was het een dame (kon ze ook niets aan doen

), andere keer was het een Harley rijder die eigenlijk een enorm onhandige motor had voor het tussendoor rijden.
Als dan het verkeer gaat rijden dan blijf ik tot een kilometer of 40 ook nog wel tussendoor rijden (mits voldoende ruimte en zicht). Ik denk zelf dat ik wel OK zit, maar ik wil voorkomen dat mw fredkroket een bericht krijgt zoals
dit. Verschrikkelijk nieuws.
Overigens valt het ook dan pas op hoeveel automobilisten gewoon niet bezig zijn met überhaupt opletten of erg druk zijn met hun Instagram stories \ Facebook \ TikTok als ze eigenlijk toch niet helemaal stil staan. En gewoon mensen die überhaupt geen gevoel hebben van omgeving of plaats op de weg.
Verder toch nog de Shad SH58X koffer gekocht. Blij mee, want laptoptas en allerlei meuk past er zonder gehannes in. Alleen de helm die ik heb past er alleen in als de koffer in zijn grootste stand staat. In de kleine stand en middenstand wil het niet passen.
[
Voor 18% gewijzigd door
fredkroket op 14-06-2023 18:29
]