Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 490 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.766 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ga volgend weekend een week naar Oostenrijk en Italië met 3 vrienden. Ik heb de heenroute gepland naar Imst. Deze gaan we in 2 a 3 dagen doen.

Over de Eifel, Schwarzwald, onder de Bodensee door. Iemand nog tips / tricks waar ik op deze route anders zou kunnen rijden?

Of tips voor de terugweg (een andere route)? :D

https://kurv.gr/5CUF6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBVO219aqsVt4X8xNze1P0nJdV0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hSHj9AVLgmdL5R2WdVIuthrZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 12-06-2023 10:45 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
Nu er toch iets meer werk aan in de Magna zit voordat ik die kan invoeren (en dus ook keuren in BE) ben ik toch even aan het kijken wat er in de buurt op de markt is.
Ik kwam uit bij een Fazer 600 uit '99, die is omgebouwd tot caféracer. Precies wat ik zoek eigenlijk. Ongeveer 1000 gereden na ombouw, ervoor nog onbekend.

De opmerking van mijn collega was gelijk: je weet nooit precies wat je koopt bij zo'n ombouw project. Kan ik inderdaad voorstellen. Aangezien ik nauwelijks vergelijkingsmateriaal heb (lesmotor) wil ik wel iemand die ook technische ervaring heeft meevragen mocht ik gaan kijken.

Aangezien het BE is zal ik ook vragen of de verkoper hem laat keuren (hoe werkt dit eigenlijk, regelen de koper en verkoper onderling wie hem gaat keuren?)

Hebben jullie nog advies in dezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
_eLMo_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:17:
Ik ga volgend weekend een week naar Oostenrijk en Italië met 3 vrienden. Ik heb de heenroute gepland naar Imst. Deze gaan we in 2 a 3 dagen doen.

Over de Eifel, Schwarzwald, onder de Bodensee door. Iemand nog tips / tricks waar ik op deze route anders zou kunnen rijden?

[Afbeelding]
Johanniskreuz (tussen punt 18 en 19) zou ik niet per se stoppen, mocht je dat van plan zijn. Onvriendelijk, te massaal, te duur.
De B48 is best aardig, maar als je eenmaal achter wat voorzichtiger verkeer zit, dan wordt dat een lang stuk.

Verder is het kaartje niet echt gedetailleerd genoeg voor insidertips. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:16:
[...]

Johanniskreuz (tussen punt 18 en 19) zou ik niet per se stoppen, mocht je dat van plan zijn. Onvriendelijk, te massaal, te duur.
De B48 is best aardig, maar als je eenmaal achter wat voorzichtiger verkeer zit, dan wordt dat een lang stuk.

Verder is het kaartje niet echt gedetailleerd genoeg voor insidertips. ;)
Thanks voor de tips, ik ga even kijken wat alternatieven zijn voor de B48, maar je kan natuurlijk altijd ff stoppen voor koffie haha.

Als je op de link erboven klikt krijg je een kaart.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

frietsje schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:46:
Ik kwam uit bij een Fazer 600 uit '99, die is omgebouwd tot caféracer. Precies wat ik zoek eigenlijk. Ongeveer 1000 gereden na ombouw, ervoor nog onbekend.
Hoeveel rode vlaggen wil je hebben in 1 zin ;)
De opmerking van mijn collega was gelijk: je weet nooit precies wat je koopt bij zo'n ombouw project.
Slimme collega :Y

Die omgebeunde dingen zijn bijna altijd een garantie voor drama, helemaal in het lagere prijssegment en als je weinig/geen ervaring hebt.
Koop iets origineels, rijd daarmee tot je magna het doet (en blijft doen) en ga daarna kijken voor een caferacer naar je smaak.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Eens met 4x2 hierboven. Het is een beetje als "gepimpte" auto's. Koop er eentje die origineel is en pas de auto zelf aan. Dat is misschien niet de goedkope optie maar wel absoluut de betere.

Voor motoren gaat dit dus ook op.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 12-06-2023 11:40 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:44

mambo No5

Bad Apple?

[Afbeelding]
Is wellicht wat om, maar ik zou je de B500 Triberg - Schluchsee - Waldschut wel aan willen raden als je naar het zuiden rijd, vond ik zelf een mooie doorgaande weg met prima vergezichten en af en toe leuke bochtjes. :)

Also: overweeg via de Alsace en Vogezen terug te rijden, heb je ook fantastisch mooie wegen en je kan Luxemburg zelfs nog mee pakken op de terugweg. :)

[ Voor 8% gewijzigd door mambo No5 op 12-06-2023 11:52 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
Nu er toch iets meer werk aan in de Magna zit voordat ik die kan invoeren (en dus ook keuren in BE) ben ik toch even aan het kijken wat er in de buurt op de markt is.

De opmerking van mijn collega was gelijk: je weet nooit precies wat je koopt bij zo'n ombouw project. Kan ik inderdaad voorstellen. Aangezien ik nauwelijks vergelijkingsmateriaal heb (lesmotor) wil ik wel iemand die ook technische ervaring heeft meevragen mocht ik gaan kijken.

Aangezien het BE is zal ik ook vragen of de verkoper hem laat keuren (hoe werkt dit eigenlijk, regelen de koper en verkoper onderling wie hem gaat keuren?)

Slimme collega.
Ik ken iemand die had een eigen bouw Diversion streetfighter gekocht, want hij zag er mooi uit.
Toen begon de ellende want issues met kabelboom wat een groot drama was, daarna begonnen ali onderdelen eraf te vallen en los te trillen.

Kortom hij had weer een project om opnieuw op te bouwen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:54:
[...]

Kortom hij had weer een project om opnieuw op te bouwen ;)
Precies dit. Ga er in zo'n geval maar vanuit dat je een motor koopt die je eerst goed moet nakijken voor je er daadwerkelijk mee kunt rijden.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frietsje
Bedankt voor de adviezen, ik laat deze toch maar gaan :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[Afbeelding]
dit vond ik een mooi gebied om te rijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ab6EifDKB-2Rnjcpi2dh0UpKnL0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fZOfPOu32QDjnwN1KV1RTsIB.png?f=user_large
misschien kan je delen ervan in je route verwerken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gaskabel geknapt, de terugkabel, dus van het weekend niet meer extra kunnen rijden:( Nu staat hij bij mijn maat om te fixen. Woensdag als het goed is klaar, dan kan ik vrijdag mooi op mijn Lowrider naar Duitsland (weekend weg met de club). Wel zin in, eerste grotere trip dit jaar :)

En heb van het weekend ook een fairing besteld. Memphis Shades gaat helaas niet passen op mijn model (blijf het maar raar vinden, en slechte klantenservice want moest ze 4x contacteren en ze waren niet echt behulpzaam). Het is een T-sport geworden, komt uit de USA dus zal nog even duren: https://www.dsvtwinparts....e-fairing-kit-gloss-black

Kan niet wachten tot die binnen is, want wat mis ik een kuip zeg! Van het weekend mijn Lowrider naar mijn maat gebracht, en op mijn oude Streetbob terug (omdat die nog niet verkocht is). Ik reed spontaan 140-150 omdat het gewoon zoveel relaxter rijd met fairing en T-bar : 8)7

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:49

botoo

💀 too old to die young

Weet iemand een garage in het centrum van NL om wat kleinschalig onderhoud te doen aan een GSX-600F uit '95? Ik heb weinig zin om naar de officiele dealer te gaan en me daar uit te laten kleden voor zo'n oud beestje. Als het maar start, loopt en remt is het goed genoeg.
* botoo zo'n GSX voor een habbekrats (bijna gratis) op de kop getikt om de tijd te overbruggen tot de Harley weer terug is, maar vloeistoffen en ander klein onderhoud moet wel ff gebeuren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:49

A13X

Dude

botoo schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:40:
Weet iemand een garage in het centrum van NL om wat kleinschalig onderhoud te doen aan een GSX-600F uit '95? Ik heb weinig zin om naar de officiele dealer te gaan en me daar uit te laten kleden voor zo'n oud beestje. Als het maar start, loopt en remt is het goed genoeg.
* botoo zo'n GSX voor een habbekrats (bijna gratis) op de kop getikt om de tijd te overbruggen tot de Harley weer terug is, maar vloeistoffen en ander klein onderhoud moet wel ff gebeuren.
Dealer (toen Jan van Sommeren) in Afferden Gelderland was altijd wel redelijk met z'n prijzen. Maar daar ben ik denk 7-8 jaar geleden voor het laatst geweest en voor onderhoud nog langer geleden.

Anders is Huybers in Schijndel ook nog een optie, komen er daar meer van hier.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 13:11
Centrum van NL is rekbaar begrip. Vloeistoffen kan je misschien zelf proberen?
Ik hoor goede verhalen over http://www.snelmotoren.nl/ in Zeist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBonenberg
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:03
inderdaad is centrum NL wat ruim in begrip, maar in Apeldoorn ga ik zelf naar MotoRRuben. Eenpitter die van z’n hobby z’n werk heeft gemaakt en in mijn optiek eerlijke prijzen rekent, geen onzin dingen uitvoert die niet nodig zijn enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44
JRBonenberg schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:59:
[...]

inderdaad is centrum NL wat ruim in begrip, maar in Apeldoorn ga ik zelf naar MotoRRuben. Eenpitter die van z’n hobby z’n werk heeft gemaakt en in mijn optiek eerlijke prijzen rekent, geen onzin dingen uitvoert die niet nodig zijn enzo.
Kom daar ook sinds afgelopen jaar, bevalt prima. Hiervoor ging ik altijd naar Jan Klaassen in Ermelo, is de wat oudere versie van Ruben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Een stukje rijden is geen probleem maar ik hoop op iets rond Almere.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:04

Youk

Volvo For Life

[Afbeelding]
Mag ik vragen waarom je onder de Bodensee door gaat? Nu heb je een stuk van net geen 100 km door Zwitserland waar je een vignet voor moet kopen van ongeveer €42. Het stukje A13 valt hier zowieso onder, de rest van de wegen kan ik zo snel niet zeggen. Of heb je plannen om op de terugweg nog een heel stuk door Zwitserland te gaan?

Je kan eventueel boven de Bodensee langs en dan naar beneden over Bregenz eens je Oostenrijk binnen bent. Ook daar zit je met een vignet. Maar dat kan je al nemen voor 10 dagen. En het goedkoopste is dit gewoon bij een tankstation in Duitsland te kopen voor de grens. Als je dat hier op voorhand doet zit je door verwerkingskosten al snel aan het dubbele van de prijs heb ik gemerkt.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
Youk schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:42:
[...]

Mag ik vragen waarom je onder de Bodensee door gaat? Nu heb je een stuk van net geen 100 km door Zwitserland waar je een vignet voor moet kopen van ongeveer €42. Het stukje A13 valt hier zowieso onder, de rest van de wegen kan ik zo snel niet zeggen. Of heb je plannen om op de terugweg nog een heel stuk door Zwitserland te gaan?

Je kan eventueel boven de Bodensee langs en dan naar beneden over Bregenz eens je Oostenrijk binnen bent. Ook daar zit je met een vignet. Maar dat kan je al nemen voor 10 dagen. En het goedkoopste is dit gewoon bij een tankstation in Duitsland te kopen voor de grens. Als je dat hier op voorhand doet zit je door verwerkingskosten al snel aan het dubbele van de prijs heb ik gemerkt.
In Zwitserland heb je alleen een vignet nodig op de snelweg, en daar blijft de route juist vandaan als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh congratz! Doe ff fotootje dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRBonenberg
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:03
NLDViane schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:03:
[...]

Kom daar ook sinds afgelopen jaar, bevalt prima. Hiervoor ging ik altijd naar Jan Klaassen in Ermelo, is de wat oudere versie van Ruben :+
Cool dat jij daar ook komt! Wellicht komen we elkaar daar eens tegen, toevallig staat mijn motor er op dit moment voor een achterrem revisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Klaassen? Daar doe ik over het algemeen ook mijn onderhoud :D
Woon in Putten, dus om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Jan Klaassen is 40 km verderop, da's prima te overzien (behalve als ik naar huis moet lopen :+ ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:26:
Jan Klaassen is 40 km verderop, da's prima te overzien (behalve als ik naar huis moet lopen :+ ).
Je bent welkom voor een bakkie hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Naja, advies genoeg gehad denk ik :P

Mag ik vragen wat er allemaal aan scheelt?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
_eLMo_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:32:
[...]

Thanks voor de tips, ik ga even kijken wat alternatieven zijn voor de B48, maar je kan natuurlijk altijd ff stoppen voor koffie haha.

Als je op de link erboven klikt krijg je een kaart.
Ik (en @ToolkiT) vond(en) de B48 wel prima om te rijden, maar dat was in april dus eerder in het seizoen. De omgeving daar is sowieso mooi, dus het maakt weinig uit welke weg je neemt.

Paar af/aanraders:
  • sla Lauterbourg over; voornamelijk industrie, voormalige grenspost, veel verkeer, niet heel interessant.
  • Wissembourg daarentegen, een mooi pitoresk dorpje!
  • Mummelsee/Hornisgrinde in het Zwarte Woud vond ik tegenvallen: drukte van verkeer, parkeervakken op de weg.
  • Obertal/Mitteltal - mooie weg!
  • Vergeet geen Alpirsbacher biertje te pakken als je in de buurt van Freudenstadt bent :9
  • Als je nog tijd hebt, zou ik zeker het stuk via Titisee/Schluchsee meepakken - zoals @mambo No5 aanraadde - maar dan zou ik de B500 links laten liggen

[ Voor 28% gewijzigd door Jolke op 13-06-2023 12:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jolke schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:41:
[...]

Ik (en @ToolkiT) vond(en) de B48 wel prima om te rijden, maar dat was in april dus eerder in het seizoen. De omgeving daar is sowieso mooi, dus het maakt weinig uit welke weg je neemt.

Paar af/aanraders:
  • sla Lauterbourg over; voornamelijk industrie, voormalige grenspost, veel verkeer, niet heel interessant.
  • Mummelsee/Hornisgrinde in het Zwarte Woud vond ik tegenvallen: drukte van verkeer, parkeervakken op de weg.
  • Vergeet geen Alpirsbacher biertje te pakken als je in de buurt van Freudenstadt bent :9
  • Als je nog tijd hebt, zou ik zeker het stuk via Titisee/Schluchsee meepakken - zoals @mambo No5 aanraadde - maar dan zou ik de B500 links laten liggen
B500 buiten het seizoen was wel erg leuk om te rijden, maar in weekend tijdens seizoen zou ik ook laten liggen.. niets is frusterender dan een mooie weg waar je vast zit achter pake en beppe met hun sleurhut..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:47
botoo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:19:
Een stukje rijden is geen probleem maar ik hoop op iets rond Almere.
Ik zit bij een kleine zelfstandige in Lelystad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

NLDViane schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:54:
[...]

In Zwitserland heb je alleen een vignet nodig op de snelweg, en daar blijft de route juist vandaan als ik het zo zie.
Vignet is nodig op nationale wegen van de 1’ste en 2’de klasse (autosnelwegen en expreswegen).

Had niet ver genoeg ingezoomd. Stukje wat ik zeg A13 blijkt een parallelweg te zijn. Maar het stuk waar Zwitserland binnen wordt gekomen tot aan dat rond punt is ook vignet plichtig.

Tolwegen in Zwitserland zijn hier op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
McKaamos schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:31:
[...]

Naja, advies genoeg gehad denk ik :P

Mag ik vragen wat er allemaal aan scheelt?
Nouja, nog niet heel veel hoor, maar meer dan verwacht, met name omdat er een paar jaar e10 in heeft gestaan denk ik. Tank is eraf, daar zat echt rotzooi in, een handvol roest bleeft in de emmer over. Die moet ik nog schoonmaken, voorlopig even tijdelijke tank.
Hij heeft een paar tellen gedraaid, dus dat is fijn. 1 carburateur lekte, lijkt op een plakkende vlotter.
Ik ga ze nu eruit halen, want daar zal ook wel rotzooi in zitten. Denk ergens ultrasoon laten reinigen.

Daarna moeten de banden eraf om de velg schoon te maken, een nieuwe voorband mag er ook wel op. Vanzelfsprekend daarna ook de remmen en koppeling checken. Tevens heb jij me al een paar tips gegeven mbt elektrische zaken :)

Het grootste probleem is tijd momenteel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Iemand hier een goede mening over MT07 (2023) vs de CB650r 2020?
MT is beetje saaie bak die je overal ziet.
De CB is een 4 cilinder en daar moet je van houden.

Zit te twijfelen tussen 1 van deze als tijdelijke fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:26
kneusteun schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:16:

Waar ben naar op zoek? Ik vind de MT07 met de juiste mods er echt leuk uitzien en goed klinken.

De CB650r heeft volgens mij @GeeMoney ?

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 13-06-2023 14:21 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 19:07

Ik vind persoonlijk de zithouding op de MT07 net wat fijner. Bij de CB650R zit je toch meer naar voren.
Ben het wel met je eens dat er erg veel MT07s zijn. 4 of 2 cilinder is je eigen voorkeur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 08:51

Ik kan maar één tip geven: Proefrijden, ze rijden allebei heel anders. MT is wat speelser en CB heeft wat meer vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSENF schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:33:
[...]

Ik kan maar één tip geven: Proefrijden, ze rijden allebei heel anders. MT is wat speelser en CB heeft wat meer vermogen.
MT07 is echt een heel stuk speelser/hooligan-ish dan een CB. Vind de CB een beetje een saaie fiets, maar dat is mijn mening :+

edit: Proefrijden dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 10:57

Ik zou dan voor de Triumph Street Triple gaan. Het beste van beide werelden in 1 blok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:17:
[...]

MT07 is echt een heel stuk speelser/hooligan-ish dan een CB. Vind de CB een beetje een saaie fiets, maar dat is mijn mening :+

edit: Proefrijden dus!
Ja ik ga sowieso even testen.
Hooligan klinkt goed, maar dat is wel een beetje de reden dat de KTM weggaat ;)

Las na wat reviews dat de CB aanzienlijk betere afwerking heeft, en de MT nogal basic.
Vind de looks van de MT prima, maar wel beetje gedateerd.

CB vind ik echt mooi om te zien, maar inderdaad 4 cilinder.

Dus als iemand nog wat praktijk ervaring heeft met beide fietsen qua gekke dingen please share.

Ohja de trident zou nog een optie zijn, maar de triumph dealer die ik ken kom ik liever niet weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:47
4 cilinders rijden wat mij betreft ook tof. Ik heb zelf jaren de FZS 600 fazer gereden. Hoog in de toeren janken. Heel anders dan 2 of 3 cilinders, maar wel zijn eigen charme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@KillaZ ik heb inderdaad een CB650R !
Leuke lichte speelse fiets met up-to-date display en opties! Meer dan prima houding overigens, ik kom van de CBR af.

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 13-06-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:31:
@KillaZ ik heb inderdaad een CB650R !
Leuke lichte speelse fiets met up-to-date display en opties! Meer dan prima houding overigens, ik kom van de CBR af.
Beviel de CBR niet?

Ik heb een paar weken geleden een bod gehad op mijn Harley en ik heb hem uiteindelijk verkocht.
Vriend van mij heeft nu een S1000RR gekocht en wilt wat meer circuit rijden.. Zit mij over te halen om een oudere CBR600RR te kopen. Wel even wat anders dan een Fxdx :+

Ik denk dat ik een Grom en een CBR ga halen. 2 motoren ipv 1 heuj 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:58:
[...]

Beviel de CBR niet?

Ik heb een paar weken geleden een bod gehad op mijn Harley en ik heb hem uiteindelijk verkocht.
Vriend van mij heeft nu een S1000RR gekocht en wilt wat meer circuit rijden.. Zit mij over te halen om een oudere CBR600RR te kopen. Wel even wat anders dan een Fxdx :+

Ik denk dat ik een Grom en een CBR ga halen. 2 motoren ipv 1 heuj 8)7
Ik ben een mooi weer rijder en geen circuit man. Ik werd die houding op de CBR behoorlijk zat. Last van mijn polsen. Hij reed wel lekker hoor, als je ook flink gang had of maakte :9.
De CB650R is veel meer een Tour motor, rechter op, toch sportief en als je hem in de toeren houd ook lekker vermogen beschikbaar.
2 cilinder knort wel anders natuurlijk. Ik kwam van Honda en dat beviel prima en ik zocht een lichte relatief smalle fiets die betrouwbaar is en ik er persoonlijk mooi uit vind zien. Daarnaast heeft hij een mooi net display, usb-c beschikbaar, abs en die ronde koplamp ala café racer achtig tribute sprak mij wel aan :).
Ik heb wel alle sport packs erop inclusief comfort pack :+ (handvat verwarming) en de full Akrapovic erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOBPchJqOU2nIzg5w598A53FYGE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p2hIwzkK3kWJKuKLBZCaq4jl.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 13-06-2023 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:45:
[...]

Ik ben een mooi weer rijder en geen circuit man. Ik werd die houding op de CBR behoorlijk zat. Last van mijn polsen. Hij reed wel lekker hoor, als je ook flink gang had of maakte :9.
De CB650R is veel meer een Tour motor, rechter op, toch sportief en als je hem in de toeren houd ook lekker vermogen beschikbaar.
2 cilinder knort wel anders natuurlijk. Ik kwam van Honda en dat beviel prima en ik zocht een lichte relatief smalle fiets die betrouwbaar is en ik er persoonlijk mooi uit vind zien. Daarnaast heeft hij een mooi net display, usb-c beschikbaar, abs en die ronde koplamp ala café racer achtig tribute sprak mij wel aan :).
Ik heb wel alle sport packs erop inclusief comfort pack :+ (handvat verwarming) en de full Akrapovic erop.

[Afbeelding]
Mooie motor!
Ze zijn zeker mooi en veel opties inderdaad!

Ik denk ook niet dat ik veel op het circuit te vinden ga zijn, maar ik denk dat ik ook meer met de Grom zal gaan rijden dan met de cbr :P
Al is de grom voor lange afstanden ook niet top natuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 18-09 10:44

mambo No5

Bad Apple?

Jolke schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:41:
[...]

Paar af/aanraders:
Ben er zelf 1 keer overheen gereden, maar dat waarschijnlijk inderdaad niet in het hoogseizoen en doorseweeks. De omgeving is wel fantastisch inderdaad. :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:31

-CJ

Not remastered

Rec0n schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:24:
Ik heb een vraagje waar iemand hier vast een goed antwoord op heeft.

Ik rij nu een jaartje op een FZ1 Naked model 2007 die erg goed bevalt. Heerlijke fiets die gemakkelijk in elke bocht wordt gegooid om vervolgens met een vrij rap tempo weer uit te komen. Soms vind ik dat hij wel erg dorstig is, maar dat ben ik vaak weer vergeten als ik er een rondje mee weg ben geweest.

Nu lees ik dat een ECU flash alles nog wat beter moet maken voor deze motor. Zo zou de begrenzing uit de eerste 3 versnellingen gehaald kunnen worden en bijvoorbeeld een betere mapping ingesteld kan worden omdat er een andere slip on aan zit.

Is zo'n ECU flash nou echt de moeite waard of is het zonde van het geld?
Late reactie maar is zeker de moeite waard. De gasrespons van de FZ1 is niet heel soepel (zeker vroege bouwjaren) en dat kunnen ze heel mooi aanpassen. De mijne is nu enorm soepel qua respons en opbouw en qua vermogen is er ongeveer 6% bijgekomen (incl. K&N filter en andere uitlaat). Ook hebben ze het ploffen en knallen uit de uitlaat iets kunnen reduceren.

Dus voor mij zeker de moeite waard. Vond 'm eerst heel hakerig en stoterig rijden en nu super soepel. Pakt ook lekker snel op. Begrenzer hebben ze er ook afgehaald maar daar heb ik nooit last van gehad. Plus dat het ook fijn is om een uitdraai te hebben van het vermogen, dat zegt ook iets over de conditie van het blok.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +52 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jES7L6fd7gnkxtHGsz1bplllwUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Vb55lAmy8WJYIepEKd7T3KL.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbEasQX1mElIupiY46tQI11okYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjGpaGjTR7uNN1Nv173vBe8S.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds gisteren de zielsgelukkige eigenaar van deze 2014 899 panigale. (Met nog maar 11000 op de teller!) 😎🤤

[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 14-06-2023 07:44 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Vandaag gaan we afscheid nemen van de VFR. Er gaat een BMW R1150rt voor in de plaats komen. De reden is vooral omdat ik best veel met een passagier rijd, en daar een RT veel beter voor geschikt is. Daarnaast betrap ik mezelf er steeds vaker op dat ik de grenzen van de VFR aan het opzoeken ben, en daardoor bang ben dat ik mijn roze pasje ga verliezen. Nu kan je heel makkelijk zeggen dat ik mijn rechterhand dan beter onder controle moet houden, maar de VFR rijd gewoon het lekkerst als er flink word doorgereden… dus voor het comfort van mijn passagiers en mijn gemoedsrust is het dus een ‘brave’ BMW geworden.

Gisteren een proefrit van een uur gemaakt op een RT, en daar werd ik erg blij van. Zo’n grote toermachine past me wel…

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

s006110 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:41:
dus voor het comfort van mijn passagiers en mijn gemoedsrust is het dus een ‘brave’ BMW geworden.
...tot je erachter komt dat ook een BMW zich prima sportief kan laten berijden... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:33:
[...]

...tot je erachter komt dat ook een BMW zich prima sportief kan laten berijden... :+
Ik wilde net hetzelfde zeggen: mn oude R1200RT (2005) kan ook sportief de bocht door, toch @NLDViane ?

En over sportief rijden: Afgelopen weekend met de R1250RS de Eifel in gegaan. Nieuwe Continental SportAttack 4 eronder oOo Kon zoveel platter dan de Road4 bandjes die eronder lagen, en veel eerder weer op het gas. Bij de Road4 moest ik hem (voor mijn gevoel) eerst wat meer rechtop zetten voor het gas er weer op kon, nu kon het gas al op de apex opgebouwd worden. Dit maakte mn bochtjes veel vloeiender, sneller en dus ook makkelijker. :Y Ben benieuwd hoe lang deze bandjes het gaan uithouden, de Road4 waren na een kleine 8k km wel redelijk op in het midden (<2mm).

Bijna geen last van mn polsen ook, terwijl ik die het vorige motorweekend in Luxemburg best voelde. Heb wel de shift indicator wat feller gezet, zat een paar keer in de toerenbegrenzer. })

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
mphilipp schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:33:
[...]

Hahaha… dat klopt inderdaad, daarom ben ik ook voor een RT gegaan. Het grootste verschil voor mij is dat de RT je niet constant uitdaagt. Een RT en een VFR zijn beide sport-tourers, maar waar de klemtoon bij de VFR meer op sport ligt, ligt deze bij de RT meer op tour.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:24
Format-C schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Sinds gisteren de zielsgelukkige eigenaar van deze 2014 899 panigale. (Met nog maar 11000 op de teller!) 😎🤤
De woonkamer inrollen, zacht spotje erop laten schijnen, stoel ernaast en een drankje erbij, en dan alleen maar naar kijken; wát een kunststukje is dit <3

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Format-C schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Absolute porno op wielen, toevallig zit ik ook met een schuin oog naar een 899 te kijken, maar ik heb het voor mezelf nog niet kunnen rechtvaardigen :P Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:39
Rare vraag. Ik heb sinds kort een andere motor. Deze heeft nog geen handvatverwarming. Ik wil er zelf graag zo'n Oxford setje op gaan zetten. Tot zover geen issue. Ik vind de handvatten echter ook te dun momenteel en zou ze graag wat dikker hebben.

Weet iemand of die Oxford setjes:
- per definitie al dikker zijn door verwarming?
- ze in verschillende diktes te krijgen zijn bij een gelijke 'buismaat' (zegmaar de binnendiameter)
- op een andere manier te verdikken zijn (bv met puppy grips) zonder dat de verwarming effectief niets meer doet

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
noes schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:45:
[...]

Ik wilde net hetzelfde zeggen: mn oude R1200RT (2005) kan ook sportief de bocht door, toch @NLDViane ?

[...]
Dat ging langzaam voor m'n gevoel, tot ik op de teller keek ja...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

s006110 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:48:
[...]
Hahaha… dat klopt inderdaad, daarom ben ik ook voor een RT gegaan. Het grootste verschil voor mij is dat de RT je niet constant uitdaagt. Een RT en een VFR zijn beide sport-tourers, maar waar de klemtoon bij de VFR meer op sport ligt, ligt deze bij de RT meer op tour.
Ja, klopt wel. Het mooiste aan BMW's vind ik tot nu toe nog de souplesse van het blok. Ze zorgen er altijd voor dat je maximaal koppel beschilkbaar hebt bij relatief lage toerentallen. Dus je kunt er in zijn 5 nog steeds 'vandoor' gaan. Uiteraard geen R1 prestaties, maar je hoeft 'm niet steeds hoog in de toeren te houden. En dat heb ik ervaren op al mijn BMW's: de K1100RS, R850RT, R1200GSA en nu de K1600GTL van hetzelfde laken een pak, hoewel de K16 met 160+pk er het hardste vandoor gaat natuurlijk 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s006110
mphilipp schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Ja, klopt wel. Het mooiste aan BMW's vind ik tot nu toe nog de souplesse van het blok. Ze zorgen er altijd voor dat je maximaal koppel beschilkbaar hebt bij relatief lage toerentallen. Dus je kunt er in zijn 5 nog steeds 'vandoor' gaan. Uiteraard geen R1 prestaties, maar je hoeft 'm niet steeds hoog in de toeren te houden. En dat heb ik ervaren op al mijn BMW's: de K1100RS, R850RT, R1200GSA en nu de K1600GTL van hetzelfde laken een pak, hoewel de K16 met 160+pk er het hardste vandoor gaat natuurlijk 8)
moet eerlijk bekennen dat ik nooit heel erg warm werd van de boxerblokken... vooral niet het geluid wat er uit kwam. Maar ja, dat is alleen als je er een langs hoort komen rijden. Maar als je er op zit, dan hoor je het uitlaatgeluid toch nauwelijks (met de standaard uitlaat), en dan kun je je focussen op de goede dingen van de boxer (zoals het oneindige koppel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:12
Dat en de prijs was voor mij de reden om elders te kijken. Ondanks het feit dat die motoren echt wel fijn rijden.

Daarom rij ik al een aantal jaren een DL1050. Heerlijk soepel onderin, blijft een V-twin met bijbehorend geluid, fijne reisgenoot (gisteren weer 459km weggedraaid met de motor, verbruik 1:24....) 450km op 1 tank en met leuke retro uiterlijk tegen een acceptabele prijs. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
Ik vind mijn R1150GS heerlijk rijden, juist vanwege het boxerblok. Vanaf 1300 touren pakt ie al op. Toegegeven, hij stopt ook bij 7000, maar ik ken mezelf, ik moet niet 1 of ander hoogtoerig blok kopen. Das niet goed voor mij' :+

Maar zo ieder z'n ding ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Kars schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:00:
[...]

De woonkamer inrollen, zacht spotje erop laten schijnen, stoel ernaast en een drankje erbij, en dan alleen maar naar kijken; wát een kunststukje is dit <3
Dit gaat zéker gebeuren. Echt wel.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

UTwizard schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:03:
[...]

Absolute porno op wielen, toevallig zit ik ook met een schuin oog naar een 899 te kijken, maar ik heb het voor mezelf nog niet kunnen rechtvaardigen :P Veel plezier ermee!
Ik heb het mezelf na 43 jaar wachten kunnen rechtvaardigen. Durf het nu wel aan.

Ben nu 46.
Kars schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:00:
[...]

Wát een machine. Ben zó zó blij!

Droom die uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Format-C schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Ik heb het mezelf na 43 jaar wachten kunnen rechtvaardigen. Durf het nu wel aan.

Ben nu 46.

[...]

Wát een machine. Ben zó zó blij!

Droom die uitkomt.
We zien uiteraard graag de foto's tegemoet })
Hele mooie machine _/-\o_ !

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Spacialz schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:07:
[...]

We zien uiteraard graag de foto's tegemoet })
Hele mooie machine _/-\o_ !
Ik word wel blij en rustig als ik hiernaar kijk;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-WMrs_QBzYtkH25LsRpbN9sQsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaY44yrAFBrpevKTbTBLBVfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

s006110 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:48:
[...]

Daar heb je zeker gelijk in!
Korvaag schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:06:
Rare vraag. Ik heb sinds kort een andere motor. Deze heeft nog geen handvatverwarming. Ik wil er zelf graag zo'n Oxford setje op gaan zetten. Tot zover geen issue. Ik vind de handvatten echter ook te dun momenteel en zou ze graag wat dikker hebben.

Weet iemand of die Oxford setjes:
- per definitie al dikker zijn door verwarming?
- ze in verschillende diktes te krijgen zijn bij een gelijke 'buismaat' (zegmaar de binnendiameter)
- op een andere manier te verdikken zijn (bv met puppy grips) zonder dat de verwarming effectief niets meer doet
Grip Puppies werken prima en verminderen de werking van de verwarming niet of nauwelijks. Zijn voor mij een must op iedere motor, heb handen in maat XXL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
Format-C schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:10:
[...]

Ik word wel blij en rustig als ik hiernaar kijk;
Lijkt het maar, of moet je je standaard wat verder uitklappen? :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35

iMars

Full time prutser

Ik zweette me gisteren kapot op de motor naar werk, en terug nog erger. Rij altijd in mijn Revit Gore Tex pak (zwart) maar werd me nu een beetje te warm :X

Even langs de motorzaak gereden en gelijk maar een doorwaai pak/set gekocht :)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/331966/files/392121290/2560x2000x3/held-held-sonic-motorjas.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/331966/files/392121759/2560x2000x3/held-held-vento-motorbroek.jpg
Kan ik weer relax rijden :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:17
Hiervoor kan je in Vraag&Aanbod: Overig terecht

[ Voor 87% gewijzigd door Outerspace op 16-06-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ah nee, sterkte man! Erg rot voor je dat je je motor weg moet doen -O- :'(

[ Voor 41% gewijzigd door Outerspace op 16-06-2023 13:28 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Wat contrast tegenover de Harley (die vooralsnog niet rijd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdcdFFrcJV0vb81ZQQIKCcbjLf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrhxhAfsdsvIIVLpLeqrHYnu.jpg?f=fotoalbum_large

Waar sommige omstanders bij de Harley hun vingers in hun oren deden, mogen ze nu een hand voor de ogen slaan als de zon op de GSX schijnt _O-

[edit]
@LankHoar De 1995 GSX 600 F mag voorlopig bij de Dyna op de startpost.
/schaamteloos

[edit2]
Ik denk dat ik 'm maar SusieQQ ga noemen

[ Voor 10% gewijzigd door botoo op 14-06-2023 18:23 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Holy shit, da's old school!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die word in ieder geval niet gejat @botoo :+
Hoe rijd het?

edit: Thumbs up voor de dyna bro helm!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2023 17:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik had binnen 5 minuten kramp :+
Ook wel ff wennen dat ik al in de 6e versnelling zit en niet in 2 of 3 . . .

Maar ik heb eindelijk weer een stukje kunnen rijden, wat heb ik dat gemist.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afgelopen maandag en dinsdag voor het eerst de motor gebruikt als woon-werk mobiel. Doe ik normaal nooit (had voorheen een auto van de zaak en sinds iets meer dan een jaar een eigen elektrische auto), maar door de Haringvlietbrug die gesloten is besloten om de A17/A16 spits een beetje te mijden.

Enfin, alles prima en ik ben oprecht een soort van enthousiast geworden. De CBF1000 rijd op snelwegsnelheden gewoon een stuk prettiger dan mijn CB600S. Niet dat het niet ging, maar het rijdt gewoon een stuk prettiger (rustiger).

Maar... op dag 2 keek ik naar mijn voorvork en daar gutste de olie letterlijk uit tijdens het rijden. Een paar weken terug heb ik eea nog gecontroleerd en alles zag er nog OK uit. Vandaag dus maar even bij de garage weggezet, dit weekend ga ik een weekendje rijden met vrienden in de buurt van de Eiffel en daar heb ik liever niet dat ik de olie op mijn remmen en banden zie zitten. Normaliter ben ik ook niet zo paranoïde, echter druppelde de olie echt veel te erg om het te negeren. Daarnaast wil ik toch een aantal jaar met de motor doen, dus dan ook maar meteen even doorpakken.

Verder was het dus ook veel filerijden en daar zoek ik nog een beetje naar de juiste snelheid. Ik vraag me af hoe andere commuters het doen. Afhankelijk van de het verkeer en het overzicht heb ik met een groepje gereden dat zo rond de 45 - 50 km/u zat tussen het stilstaande verkeer door. Op een gegeven moment ook een aantal keer "achterop" gereden bij een andere motor, maar die reden dan 30-35 wat imho echt heel traag is. Ene keer was het een dame (kon ze ook niets aan doen ;)), andere keer was het een Harley rijder die eigenlijk een enorm onhandige motor had voor het tussendoor rijden.

Als dan het verkeer gaat rijden dan blijf ik tot een kilometer of 40 ook nog wel tussendoor rijden (mits voldoende ruimte en zicht). Ik denk zelf dat ik wel OK zit, maar ik wil voorkomen dat mw fredkroket een bericht krijgt zoals dit. Verschrikkelijk nieuws.

Overigens valt het ook dan pas op hoeveel automobilisten gewoon niet bezig zijn met überhaupt opletten of erg druk zijn met hun Instagram stories \ Facebook \ TikTok als ze eigenlijk toch niet helemaal stil staan. En gewoon mensen die überhaupt geen gevoel hebben van omgeving of plaats op de weg.

Verder toch nog de Shad SH58X koffer gekocht. Blij mee, want laptoptas en allerlei meuk past er zonder gehannes in. Alleen de helm die ik heb past er alleen in als de koffer in zijn grootste stand staat. In de kleine stand en middenstand wil het niet passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nyy-VcoV6zULYV5poqtX-hkx8qE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vhEGG9c3QKbZeWxO2i96GMk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFuYmPfg6lIPWacO1W7s8gLAkBk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lb5nC4Q8Q8OaWhq4z40E6Dqn.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 18% gewijzigd door fredkroket op 14-06-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:21
fredkroket schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:23:
Verder was het dus ook veel filerijden en daar zoek ik nog een beetje naar de juiste snelheid. Ik vraag me af hoe andere commuters het doen. Afhankelijk van de het verkeer en het overzicht heb ik met een groepje gereden dat zo rond de 45 - 50 km/u zat tussen het stilstaande verkeer door. Op een gegeven moment ook een aantal keer "achterop" gereden bij een andere motor, maar die reden dan 30-35 wat imho echt heel traag is. Ene keer was het een dame (kon ze ook niets aan doen ;)), andere keer was het een Harley rijder die eigenlijk een enorm onhandige motor had voor het tussendoor rijden.

Als dan het verkeer gaat rijden dan blijf ik tot een kilometer of 40 ook nog wel tussendoor rijden (mits voldoende ruimte en zicht). Ik denk zelf dat ik wel OK zit, maar ik wil voorkomen dat mw fredkroket een bericht krijgt zoals dit. Verschrikkelijk nieuws.
Volgens mij staat er in het theorieboekje dat je maar max. 10 km harder mag rijden dan t stilstaande/langzaam rijdende verkeer én dat je dat maar mag doen tot max. 30 km/u.
Ik heb dit tot nu toe 2x gedaan (en toen was t niet eens file en had ik ruim baan, was beide bij een spoorwegovergang) maar vond dat nog steeds spannend. Hoe is het verantwoord dat te doen met 40-50? Als iemand zich bedenkt en de deur open gooit ben je gewoon het bokje.

Staat bij dat nieuwsartikel alleen de eindconclusie ja... Niet wie/wat/hoe. Misschien reed de motorrijder wel veel te hard, ik noem maar wat, 50 tussen de auto's door :+

[ Voor 5% gewijzigd door RubjeMazter op 14-06-2023 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

RubjeMazter schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:54:
[...]

Volgens mij staat er in het theorieboekje dat je maar max. 10 km harder mag rijden dan t stilstaande/langzaam rijdende verkeer én dat je dat maar mag doen tot max. 30 km/u.
Ik heb dit tot nu toe 2x gedaan (en toen was t niet eens file en had ik ruim baan, was beide bij een spoorwegovergang) maar vond dat nog steeds spannend. Hoe is het verantwoord dat te doen met 40-50? Als iemand zich bedenkt en de deur open gooit ben je gewoon het bokje.

Staat bij dat nieuwsartikel alleen de eindconclusie ja... Niet wie/wat/hoe. Misschien reed de motorrijder wel veel te hard, ik noem maar wat, 50 tussen de auto's door :+
10km/u verschil en tot max 50km/u.

Nou is die 10km/u verschil mij echt te gering. Vooral als er links en rechts twee verschillende snelheden worden gereden. Een snelheid van 30 lijkt me acceptabel bij stilstaand verkeer: in woonwijken mag je dat ook en daar is de situatie heel wat minder overzichtelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 22:26
Heb vandaag op de ring een motorrijder bijna geschept zien worden die tussen de file door reed. Auto besloot van rijstrook te wisselen zonder te kijken. Gelukkig reed de motor langzaam en kon die op tijd remmen. Met 30km/h verschil was die er sws op geknald.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blabla13
  • Laatst online: 12:36
Als ik tussen een file doorrijd, dan let ik eigenlijk zelden op de teller. Ben dan bezig met kijken.
Ik rijd wat ik op dat moment verantwoord acht.

Soms hebben automobilisten ook een goeie dag en heb je stukken dat je makkelijk met 50-60 tussen stilstaand doorkunt. Soms kruipen ze bij elkaar op schoot en kun je er niet tussendoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Bij een file moet je vooral uitkijken bij open plekken links of rechts, want dat zijn de plaatsen waar men wel eens snel van rijstrook wil wisselen. Zolang je aan beide kanten een voertuig hebt zit je vrij safe.

En in BE is het ook max 10 km/u verschil tot max 50 km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Blabla13 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:17:
Als ik tussen een file doorrijd, dan let ik eigenlijk zelden op de teller. Ben dan bezig met kijken.
Ik rijd wat ik op dat moment verantwoord acht.

Soms hebben automobilisten ook een goeie dag en heb je stukken dat je makkelijk met 50-60 tussen stilstaand doorkunt. Soms kruipen ze bij elkaar op schoot en kun je er niet tussendoor.
Ik denk dat ik er dan hetzelfde in sta zoals jij het omschrijft. Opletten, soms wat vlotter, soms wat trager. Prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Ik heb een paar jaar Utrecht - Amsterdam in de spits gedaan. Op een gegeven moment herken je de gevaarlijke situaties wel. Of het is survivor bias O-)

Maar ben geen fan, t gaat een klein beetje sneller en kost veel meer energie. Pak liever de binnendoorwegen om er omheen te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Modz schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:07:
[...]

Lijkt het maar, of moet je je standaard wat verder uitklappen? :o
Lijkt denk ik zo omdat het hier een beetje schuin afloopt. :P

Maar hij staat wel vrij steil idd.

Wil zon rek hebben waar ie in kan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:02:
Heb vandaag op de ring een motorrijder bijna geschept zien worden die tussen de file door reed. Auto besloot van rijstrook te wisselen zonder te kijken. Gelukkig reed de motor langzaam en kon die op tijd remmen. Met 30km/h verschil was die er sws op geknald.
Het probleem zit niet bij de snelheid van de motorrijder, maar de onoplettendheid van de automobilist. Het is toch apart dat we in een file, waar iedereen (ongeveer) dezelfde kant op gaat en iedereen in bezit is van rijbewijs (volgens de wet dan), strengere eisen stellen aan snelheidsverschil dan in een woonwijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:53

Herman

FP ProMod
botoo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:28:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EscXFBf9WOMWmYHtCrd4b99_3T0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CrhxhAfsdsvIIVLpLeqrHYnu.jpg

Waar sommige omstanders bij de Harley hun vingers in hun oren deden, mogen ze nu een hand voor de ogen slaan als de zon op de GSX schijnt _O-

[edit]
/schaamteloos

[edit2]
Ik heb de jaren '90 katana op een of andere manier altijd mooi gevonden :$

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 22:26
noes schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:19:
[...]

Het probleem zit niet bij de snelheid van de motorrijder, maar de onoplettendheid van de automobilist. Het is toch apart dat we in een file, waar iedereen (ongeveer) dezelfde kant op gaat en iedereen in bezit is van rijbewijs (volgens de wet dan), strengere eisen stellen aan snelheidsverschil dan in een woonwijk?
Eens, maar ja.. Aan wetten en regels heb je niets helaas als je onder de auto ligt. Het blijft een tricky situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 14-06-2023 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
noes schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:19:
[...]

Liever gedragsregels (geen wet ;)) dan een verbod op filteren.

Overigens kun je best beargumenteren dat als iemand 30 km/h rijdt in een 30-zone, terwijl het wegbeeld daar totaaaaaal niet geschikt voor is (krappe éénrichtingsweg met links en rechts geparkeerde auto's en spelende kinderen op de stoep o.i.d.) dat diegene die daar een kind onder z'n bumpers krijgt écht wel in de problemen komt door die snelheid. Ook al "mocht 'ie dat volgens het bordje". (Wat natuurlijk niet zo is, je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden.)

[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 14-06-2023 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:45:
[...]

Eens, maar ja.. Aan wetten en regels heb je niets helaas als je onder de auto ligt. Het blijft een tricky situatie.
Klopt, altijd opletten. Mijn punt was meer dat ik vind dat we iets meer zouden mogen verwachten van automobilisten. Maarja.. zo zag ik dinsdag een automobiliste gewoon blind een rotonde oprijden, zo tegen een andere auto aan :N, en 2 automobilisten die door rood reden (eentje echt op snelheid, eentje lette niet echt op leek het). En al die lui met telefoon en/of drank en/of drugs achter t stuur. Pakkans te laag, straffen te laag.
Osiris schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Liever gedragsregels (geen wet ;)) dan een verbod op filteren.

Overigens kun je best beargumenteren dat als iemand 30 km/h rijdt in een 30-zone, terwijl het wegbeeld daar totaaaaaal niet geschikt voor is (krappe éénrichtingsweg met links en rechts geparkeerde auto's en spelende kinderen op de stoep o.i.d.) dat diegene die daar een kind onder z'n bumpers krijgt écht wel in de problemen komt door die snelheid. Ook al "mocht 'ie dat volgens het bordje". (Wat natuurlijk niet zo is, je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden.)
2x eens. En zo is de ene file de ander ook niet. Een dagelijkse file op een vrij brede snelweg is een heel andere situatie dan een file nav een ongeval op een bochtiger of smallere snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 15:49

A13X

Dude

noes schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:00:
[...]

Klopt, altijd opletten. Mijn punt was meer dat ik vind dat we iets meer zouden mogen verwachten van automobilisten. Maarja.. zo zag ik dinsdag een automobiliste gewoon blind een rotonde oprijden, zo tegen een andere auto aan :N, en 2 automobilisten die door rood reden (eentje echt op snelheid, eentje lette niet echt op leek het). En al die lui met telefoon en/of drank en/of drugs achter t stuur. Pakkans te laag, straffen te laag.

[...]

2x eens. En zo is de ene file de ander ook niet. Een dagelijkse file op een vrij brede snelweg is een heel andere situatie dan een file nav een ongeval op een bochtiger of smallere snelweg.
Laatst vlak bij mijn werk 2x in een week een vrachtwagen op volle snelheid door rood terwijl ik al groen had en hij pas na mijn groen zijn stoplijn passeerde. 8)7

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:12
Ik rijd ook vrijwel dagelijks op en neer tussen Rotterdam en woonplaats Oudenbosch. Nu met de Haringvliet brug helemaal een drama. Vanmorgen om 5:15 vertrokken en bij de moerdijk brug al korte file. Als ik nu kijk staat er al 15km file.

Maar je kunt er tenminste tussendoor (met beleid en goed vooruit kijken)

Eergisteren was ik in Zwolle en daar hebben ze van een 2 baan snelweg een 3 baan snelweg (in dezelfde breedte dus) gemaakt en dan kom je er met de motor dus niet meer tussendoor. Zelfs niet met een postzegel.... :(
wie dat verzonnen heeft mogen ze echt wel...... :X

Uiteindelijk maar met een oververhitte motor eraf gegaan en kilometers omgereden.
Het was echt niet te doen voor zowel motor als rijder. De hele avond last van gehad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
f2ride2001 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 06:42:

Eergisteren was ik in Zwolle en daar hebben ze van een 2 baan snelweg een 3 baan snelweg (in dezelfde breedte dus) gemaakt en dan kom je er met de motor dus niet meer tussendoor. Zelfs niet met een postzegel.... :(

Uiteindelijk maar met een oververhitte motor eraf gegaan en kilometers omgereden.
Het was echt niet te doen voor zowel motor als rijder. De hele avond last van gehad |:(
Dat stuk langs Zwolle is inderdaad niet het fijnste stuk snelweg… ik kom daar best veel, en ik blijf een hekel aan dat stuk hebben in de spits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:02
f2ride2001 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 06:42:
Volgende keer rondom Zwolle maar gewoon dijkjes pakken dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 21:03

Jimmeh

Bacon

Liever wat 'trager' tussen de file door dan in je recht zijn maar op de grond liggen.
Uiteindelijk maakt dat snelheidsverschil op dat moment weinig uit, je bent toch veel sneller dan met de auto.

over 10km 40kph: 15min
over 10km 30 kph 20min

Je remafstand is wel een pak hoger, zelfs met zo'n klein snelheidsverschil.

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29

Eraser127

Nijkerk

Idd, ik zie ze vaak ook tussendoor knallen met veel meer verschil dan 5km/u. Zelf rijd ik altijd bij stapvoets verschil ertussendoor, als ik maar blijf rollen vindt ik het al prima. Daarnaast zie je ook vaak dat bestuurders zonder richting aangeven in een file maar van links naar rechts schuiven en maar denken dat ze in de andere lijn sneller vooruit gaan, wat over het algemeen dus niet zo is.

[ Voor 37% gewijzigd door Eraser127 op 15-06-2023 10:26 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 17:56
fredkroket schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:23:

Verder toch nog de Shad SH58X koffer gekocht. Blij mee, want laptoptas en allerlei meuk past er zonder gehannes in. Alleen de helm die ik heb past er alleen in als de koffer in zijn grootste stand staat. In de kleine stand en middenstand wil het niet passen.

[Afbeelding][Afbeelding]
ik heb die koffer ook achterop de tracer wat een geweldig systeem dat verzetten _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

gebruikershaes schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:02:
Youk schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:15:
Bij een file moet je vooral uitkijken bij open plekken links of rechts, want dat zijn de plaatsen waar men wel een snel van rijstrook wil wisselen. Zolang je aan beide kanten een voertuig hebt zit je vrij safe.

En in BE is het ook max 10 km/u verschil tot max 50 km/u
Ik gebruik altijd common sense... De ene keer rij ik wat sneller tussendoor dan de andere keer. De ene keer voeg ik bij 40~50KM/h al in, de andere keer bij 60KM/h. Mijn woon-werk traject is Zoetermeer/Den Haag. Zeker in de "avond spits" Den Haag uit zit je na de fly-overs van Prins Clausplein meteen drukte waar verkeer invoegt. Daar is heel veel harmonica werking (optrekken/afremmen/optrekken/afremmen/etc daar wil ik niet inzitten met de motor). Vaak zijn de snelheden zodanig dat ik denk, ok invoegen, maar 10 seconde later allemaal weer remmen. In die situaties blijf ik ertussen en rij ik wat sneller dan gedoogd is, en let ik op de open stukken voor autos die van baan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jimmeh schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:51:
Liever wat 'trager' tussen de file door dan in je recht zijn maar op de grond liggen.
Uiteindelijk maakt dat snelheidsverschil op dat moment weinig uit, je bent toch veel sneller dan met de auto.

over 10km 40kph: 15min
over 10km 30 kph 20min

Je remafstand is wel een pak hoger, zelfs met zo'n klein snelheidsverschil.
Gaat niet alleen om remafstand he, ook stabiliteit en motortype. Een motor die op lage snelheid bokt is fijner op iets hogere snelheid. En bij stapvoets rijden merk ik ook dat je meer moeite moet doen dan ietsjes vlotter.

Ter verduidelijking, de 10km/u verschil heb ik normaliter geen moeite mee, tenzij de auto's (bijna) stilstaan. Dan is 10km/u rijden dus de grens, en dat is niet zo lekker voor een lang stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Kleine tip voor de mensen die misschien wat hij FC moto willen halen. Als je het snel nodig hebt, niet doen.

Oo het moment zijn ze “overwhelmed” met alle bestellingen, maar doen ze geen moeite te vermelden op de website dat ieder product gemiddeld 3 tot 6 weken levertijd heeft.

Ze zijn misschien goedkoop, maar schijnbaar hebben ze te weinig mensen om de bestellingen te verzenden. (Ook dom om alles vanuit Duitsland over de hele wereld te leveren….).

Het is beter of om langs te gaan, of ergens anders te kopen.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkO3LAgXGFr-vpwUFRAcc5qOvTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrYpMOdfYJsv7oczK38Di4Oh.jpg?f=fotoalbum_large

Als iemand nog interesse heeft in de mooiste Dylan 150 van Nederland?
Hij staat nu voor een spotprijsje te koop omdat ie net zn koelvloeistof er uit gespoten heeft en ik GEEN zin meer heb om dat stronthok pareltje te maken.

https://www.facebook.com/marketplace/item/978084856528473/

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:28:

[Afbeelding]

[edit]
/schaamteloos

[edit2]
Heb hem er met moeite bij gezet :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:50:
Heb hem er met moeite bij gezet :P
_O-

Kan je je voorstellen hoe ik me bekeken voel als ik er mee rij? :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Iemand ervaring met:
1) BMW connected cradle en dan de camera van de gsm? Ik lees horror verhalen over camera's die dan kapot gaan.... (krijg zaterdag een nieuwe telefoon en zou serieus een goedkope 2e telefoon overwegen voor de navigatie, zoiets als een 2e hands s20 fe ofzo)
2) Euro 98 vs Euro 95 tanken... de ene kerel van BMW zei gewoon continue hetzelfde erin gooien, dat wisselen geen zin heeft. De andere zei altijd de duurste benzine te pakken.... Pas half tankje leeg gereden (200km vd 580ish) dus kan nog even nadenken lol, maar wat is hier handig? Prijsverschil van ongeveer 25 cent ofzo? Dat is +- 14,5% duurder....
En de motor is de 1250GS Adventure (zal +- 10k km/jaar rijden en hele jaar door)

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_T op 15-06-2023 20:35 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
ibothead schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:21:
[...]

ik heb die koffer ook achterop de tracer wat een geweldig systeem dat verzetten _/-\o_
Maar... hamvraag. Vanaf welke stand past je helm erin? Met geen mogelijkheid krijg in mijn helm erin op de kleinste of middelste stand.
Pagina: 1 ... 490 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.