Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 489 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.776 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:58
@s006110 Zo'n VFR is inderdaad een mooie motor. Ik heb twee maanden geleden voor het eerst met iemand samen gereden die er een heeft (VFR1200). Het apparaat is hartstikke snel en de kerel in kwestie kon ook nog heel goed rijden.
Als ik nog een keer een V4 koop dan zou het deze zijn.
Nadeel was wel de kleine tank. Hij kon er net geen 300km mee rijden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxvij
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 09:36
kevlar01 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:49:
Heb een Beeline navigatie besteld.
[Afbeelding]
Iemand anders hier die hem ook heeft? Goeie ervaringen?
Yes! Ik rijd er wekelijks mee. Zolang je het ziet als een 'uitbreiding' van je telefoonscherm werkt het prima. Je moet er niet te veel van verwachten. Voor de kortere routes is het erg handig. Ik ben er erg blij mee!

Één van de nadelen is het afwijken van GPX routes. Zodra je bent afgeweken van je route, geeft de Beeline op een gekke manier aan hoe je weer terug kan komen bij de route, je bent dan aangewezen op je eigen navigatie vaardigheden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

[Afbeelding]
Ik heb er ook 1 gehad, besteld via de kickstarter, toen heel lang niet/nauwelijks gebruikt, maar na een aardige tijd toch maar weer tevoorschijn gehaald.
Ik vond het ding voor het rijden van TET routes echt ideaal, zal mij wat bommesen (:p) wat er om de bocht ligt, als ik maar weet welke kant ik op moet en het formaat was super handig.
Voor deur-deur navigatie vond ik m minder handig.

Alleen jammer dat ie na een tijdje besloot om op eoa epilepsiefrequentie te gaan knipperen en dus totaal nutteloos was, heb ivm de leeftijd niet eens de moeite genomen om m terug te sturen.

Daarna nog wel 2 motoren gekocht waar een (oudere) tomtom op zat, maar ik heb een gruwelijke hekel aan de gebruikersinterface van tomtom, dus die heb ik beiden weer los verkocht.

Heb toevallig vandaag via Ali een android auto schermpje besteld, eens kijken hoe dat bevalt als ie binnen is.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
badkuip schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:06:
@s006110 Zo'n VFR is inderdaad een mooie motor. Ik heb twee maanden geleden voor het eerst met iemand samen gereden die er een heeft (VFR1200). Het apparaat is hartstikke snel en de kerel in kwestie kon ook nog heel goed rijden.
Als ik nog een keer een V4 koop dan zou het deze zijn.
Nadeel was wel de kleine tank. Hij kon er net geen 300km mee rijden...
Een VFR1200 heeft inderdaad een belachelijk kleine rijwijdte voor het type motor... Eigenlijk kan je de VFR1200 nauwelijks meer een echte VFR noemen, en de meeste VFR liefhebbers zeggen dat ook al over de VFR 800 VTEC en de VFR 800 F. Echter een VTEC en een 800F lijken tenminste nog op de oudere VFR's en rijden grotendeels ook zo (hebben vooral de VTEC en een nokkenasketting ipv tandwielen als toevoeging op de oudere VFR's). Een 1200 is een stuk groter / zwaarder, en heeft geen VTEC.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:50

Rick-Jan

always connected

Heb de VFR 800 model 2016 nog proef gereden, helaas zithouding te sportief voor mjj. Verder vond ik het een prachtige motor met mooi geluid.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Zondag bij TFX in Weert geweest, vering laten stellen met het dringend advies dat een revisie van de schokdempers ook nodig is.

Wel verbaasd om te horen dat Yamaha bij de mt07 en mt09 een belabberde goedkope achterdemper monteert die totaal niet aanpasbaar is en niet reviseerbaar.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
Rick-Jan schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:19:
Heb de VFR 800 model 2016 nog proef gereden, helaas zithouding te sportief voor mjj. Verder vond ik het een prachtige motor met mooi geluid.
Die zou ik graag willen hebben... Vind de VFR 800F namelijk nog mooier dan de VFR 800 VTEC De zithouding vind ik persoonlijk perfect, geen clipons tot onder je knieën, maar op een 'normale' hoogte, zodat ik ook nog een beetje overeind kan zitten als ik daar behoefte aan heb. Met van die lage clipons op een super sport (of nog erger, een Ducati Streetfighter) heb ik altijd een beetje het idee dat ik 'voorover val'

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SN0KFjknC3j_4NinDVL1WFmQk6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5EHyiSsVjsCWXSo5wZ5F1Paq.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw voorbandje, een pilot road 4, want die lag er achter ook op (ok en de voorband had nog 2mm profiel ofzo) en ik kan er niet tegen als er 2 verschillende op liggen.
Ook meteen de hyperpro veren er in geduwd, sokjes om de voorpoten geknoopt en beide uitlaatpakkingen vervangen.
Nuttig dagje :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:26

_Apache_

For life.

4x2 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:56:
[Afbeelding]

Nieuw voorbandje, een pilot road 4, want die lag er achter ook op (ok en de voorband had nog 2mm profiel ofzo) en ik kan er niet tegen als er 2 verschillende op liggen.
Ook meteen de hyperpro veren er in geduwd, sokjes om de voorpoten geknoopt en beide uitlaatpakkingen vervangen.
Nuttig dagje :D
Frisse banden EN vering. Die motor zal lekker op de weg plakken. oOo

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:35

rCk

ricjuh schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:38:
Zondag bij TFX in Weert geweest, vering laten stellen met het dringend advies dat een revisie van de schokdempers ook nodig is.

Wel verbaasd om te horen dat Yamaha bij de mt07 en mt09 een belabberde goedkope achterdemper monteert die totaal niet aanpasbaar is en niet reviseerbaar.
Hier hadden ze wel meer in kunnen steken ja. Welke gen heb je? Vooral de eerdere 2 gen MT09's waren niet best. De nieuwere is wel beter van kwaliteit, maar nog geen high-end.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

rCk schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:02:
[...]

Hier hadden ze wel meer in kunnen steken ja. Welke gen heb je? Vooral de eerdere 2 gen MT09's waren niet best. De nieuwere is wel beter van kwaliteit, maar nog geen high-end.
Ik heb zelf heb een cbr600rr :)

Maar er waren veel rijders met een mt haha

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:52

Heb 'm zelf al zo'n 4200km in gebruik (aldus de app). Ben er heel erg tevreden mee! Navigeren was op het begin even wennen, maar ik heb de manier van navigeren nu door dus geen enkel probleem meer met lange of korte ritten.

GPX ritjes inladen werkt prima (heb tot nu toe Kurviger Pro daarvoor gepakt). Maar net als wat hiervoor gezegd wordt, mis je een afslag op de GPX, dan wijst de pijl naar waar de route verder gaat ipv dat je er naartoe wordt genavigeerd.

Kompasmodus rijden vind ik tot nu toe wel het leukst. Gewoon een beetje verdwalen en zien hoe je er gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:33
ricjuh schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:15:
[...]

Ik heb zelf heb een cbr600rr :)

Maar er waren veel rijders met een mt haha
Niet alleen de achtervering, vooral de voorvering is ruk. Zowel de MT07 en MT09 hebben een behoorlijk slecht design van de voorvering. Als je ziet wat voor een verbetering je daar kunt halen door 15mm van de spacers in de vering af te halen en dikkere olie te gebruiken denk je bij je eigen: Waarom heeft Yamaha dat niet gedaan.

Dave Moss laat dat mooi zien.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
rCk schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:03:
[...]

Klopt, de Gen 3 is wel beter geworden, maar door EURO5 zitten er nog wel een hoop emissie restricties op.

[...]

Omdat de laatste gens zoals ik hierboven genoemd heb onder EURO5 normering vallen, hebben ze een prima blok/afstelling geproduceerd, maar valt er meer uit 't blok te halen.
Hier de lijst, een aantal punten weet ik het fijne ook niet van, maar hebben natuurlijk wel te maken met bepaalde technieken die te maken hebben met een zo laag mogelijke uitstoot.
De grootste winst is te behalen uit de throttle control+reaction, fuel maps en ignition maps.

Standaard meegenomen:
-Remove factory timing retard
-Remove throttle restrictions
-Reduce excessive engine braking (improved deceleration) -> hierbij heb ik wel gevraagd dat hij wel redelijk op de motor mag afremmen. Ook is die verwoording dubbelzinnig op te vatten, dus ga dat wel overleggen dat het op de juiste manier komt.

-Improved throttle control + reaction
-Improved fuel maps
-Improved ignition maps

​-Injector phasing adjustment

Opties:

-Verwijdering versnellingsafhankelijke vermogensbegrenzer (indien die er op zit, gaat het eruit)
-Verwijderen topsnelheid
-max RPM met 250
-Aanpassen ventilator temperatuur (iets vroeger de fan aan laten gaan)
-Deceleration fuel cut off
-O2 sensor foutmelding uitzetten

Tevens wil ik dan ter plekke even vragen of ze afremmen op de motor aan de hand van de drive mode kunnen instellen. Dat je bijv op mode 3 wat minder hard op de motor afremt, dus dat je daarmee meer een cruise mode krijgt. Ik ben benieuwd of ze zoiets kunnen fabriceren. Verwacht medio volgende week hem weer terug te hebben. De ECU verwijderen was 20 minuutjes werk. Makkelijk zo'n naked _/-\o_

[Afbeelding]
Duidelijk lijstje.
Inderdaad die reduce engine braking / improved deceleration spreekt zich tegen.

Al met al, als ik dit lijstje naast de rij-eigenschappen van de Tracer 9 leg, vind ik het de moeite niet waard. Daarbij ga ik er van uit dat die mapping identiek is aan de MT-09, aanname dus. De rij-eigenschappen zijn momenteel meer dan prima. Goed doseerbaar, geen aan-uit effect (behalve in mode 1, maar mode 2 en 3 bieden al keuze zat). Vandaar ook dat ik me afvraag wat ze willen verbeteren aan de engine braking, in de 2e of 3e versnelling rijdt het prima op twisty weggetjes.
Topsnelheid en daarmee ook de max rpm boeit mij persoonlijk niet, en het ding trekt al als een malle naar die 216 kmh. Op de wegen die ik rij haal ik dat toch niet. :+
Voor zover ik weet zit er geen versnellingsafhankelijke begrenzing in, dat was op de Super Tenere wel anders. Behoorlijk beperkt in de eerste 3 versnellingen. En dat merkte ik pas écht toen ik een standaard ECU erin zette. Totaal niet meer acceptabel voor mij.

Dus ja, in die zin hoop ik wel dat het je brengt wat je ervan verwacht. Ik ben dan ook benieuwd naar het resultaat. :)
Ik ben wel nog benieuwd waar je de ECU laat aanpassen? Het klinkt een beetje als Carmo, maar er zijn er uiteraard meer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Is nog geen maand verder en waarschijnlijk dezelfde persoon heeft WEER mijn motor beschadigd.....

Ik hoopte dat dit een maar een ding was dat 1 keer gebeurde, maar dat is dus niet zo. Zit dus iemand express specifiek alleen mijn motor te beschadigen....

Waarschijnlijk dus of een jaloers type of iemand die specifiek deze motoren haat ofzo. Moet maar zien of er iets te pushen valt, maar waarschijnlijk gaan zij die niet serieus nemen.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Naif0n schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 07:11:
Is nog geen maand verder en waarschijnlijk dezelfde persoon heeft WEER mijn motor beschadigd.....

Ik hoopte dat dit een maar een ding was dat 1 keer gebeurde, maar dat is dus niet zo. Zit dus iemand express specifiek alleen mijn motor te beschadigen....

Waarschijnlijk dus of een jaloers type of iemand die specifiek deze motoren haat ofzo. Moet maar zien of er iets te pushen valt, maar waarschijnlijk gaan zij die niet serieus nemen.
Niet cool...

Enige manier om de motor te 'beveiligen' met een verdekt opgestelde IP-camera?

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
FnordySquare47 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:13:
[...]

Niet cool...

Enige manier om de motor te 'beveiligen' met een verdekt opgestelde IP-camera?
Hij staat in een parkeergarage ondergronds dus een IP camera zou niet lukken. Mijn auto staat er wel naast, dus zou een dashcam op mijn raam installeren dat naar de motor kijkt bijvoorbeeld. Maar weet niet hoelang de accu van zo'n Dashcam het volhoud.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Ik heb deze. Topding! Ik gebruik hem voor de motor, voor de fietsen, voor de auto, voor de caravan en zelfs voor de basketbal :),. Echt top!
wd200 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:03:
Iemand ervaring met zo iets ?
Mobiele Compressor

https://www.mediamarkt.nl...bT51OZOyABgBoCyWcQAvD_BwE

Is dat ook een beetje accuraat om naar de juiste spanning te pompen ?

Lijkt mij handig voor vaker de spanning te controleren en corrigeren (ook voor de 4wielers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvij
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 09:36
smeerbartje schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:32:
Ik heb deze. Topding! Ik gebruik hem voor de motor, voor de fietsen, voor de auto, voor de caravan en zelfs voor de basketbal :),. Echt top!

[...]
Deze heb ik ook. Ook erg tevreden mee! Via deze aanbieding onlangs gekocht, totaal van 35,- kwam ik op uit als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006

rCk

DrivinUCrazy schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:45:
[...]

Duidelijk lijstje.
Inderdaad die reduce engine braking / improved deceleration spreekt zich tegen.

Al met al, als ik dit lijstje naast de rij-eigenschappen van de Tracer 9 leg, vind ik het de moeite niet waard. Daarbij ga ik er van uit dat die mapping identiek is aan de MT-09, aanname dus. De rij-eigenschappen zijn momenteel meer dan prima. Goed doseerbaar, geen aan-uit effect (behalve in mode 1, maar mode 2 en 3 bieden al keuze zat). Vandaar ook dat ik me afvraag wat ze willen verbeteren aan de engine braking, in de 2e of 3e versnelling rijdt het prima op twisty weggetjes.
Topsnelheid en daarmee ook de max rpm boeit mij persoonlijk niet, en het ding trekt al als een malle naar die 216 kmh. Op de wegen die ik rij haal ik dat toch niet. :+
Voor zover ik weet zit er geen versnellingsafhankelijke begrenzing in, dat was op de Super Tenere wel anders. Behoorlijk beperkt in de eerste 3 versnellingen. En dat merkte ik pas écht toen ik een standaard ECU erin zette. Totaal niet meer acceptabel voor mij.

Dus ja, in die zin hoop ik wel dat het je brengt wat je ervan verwacht. Ik ben dan ook benieuwd naar het resultaat. :)
Ik ben wel nog benieuwd waar je de ECU laat aanpassen? Het klinkt een beetje als Carmo, maar er zijn er uiteraard meer.
Het gaat om Carmo inderdaad, laat het via een maatje regelen, die brengt er een aantal dus krijg een wat schappelijker prijsje.
Je hebt gelijk wat betreft topsnelheid en max rpm, maar heb wat research gedaan tov andere flashes en daar wat info over genomen. Uiteindelijk kom ik ook vrij weinig in de “red-zone”.
Waar ik vooral de winst verwacht te halen is hoe hij oppakt en de vermogenscurve, van wat ik van iedereen hoor is dat je er een compleet andere bike voor terugkrijgt. Uiteindelijk piek vermogen in pk en nm is niet zo heel erg van belang voor mij, maar het stuk daar tussenin (de feitelijke toeren die je dus veel aanspreekt) ben ik wel benieuwd hoe die gaan voelen.

Vanavond gooi ik de ECU bij ’n maatje in de buurt van Volkel af, brengt hij de ECU’s morgen naar Carmo.
Ik kan mij ook nog niet indenken hoe het gaat voelen en of het gaat brengen wat ik verwacht. Maar als ik zo eens hoor wat iedereen zegt ná hun flash vd gen 3 is dat je echt een enorm verschil krijgt in hoe het rijdt. Ik laat het sowieso even horen! Ik verwacht de ECU dinsdag of woensdag terug te hebben, dus dan verwacht ik woensdag of donderdag rapport uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29

Eraser127

Nijkerk

smeerbartje schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:32:

[...]
maxvij schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:36:
[...]

Deze heb ik ook. Ook erg tevreden mee! Via deze aanbieding onlangs gekocht, totaal van 35,- kwam ik op uit als ik het me goed herinner.
Die heb ik ook idd, ooit gekocht voor €25. Wat ik jammer vindt is de korte accuduur als je ff een riedeltje fietsen en de motor bijpompt, maar dat is opzicht ook wel logisch met dat formaat. Ik vraag me wel af in hoeverre een Makita accucompressor deze overruled qua geluid/gebruik e.d.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:47

Investig8or

What goes up, could come down

s006110 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:04:
[...]

Of berucht het juiste woord is weet ik niet. Maar Honda-san heeft destijds in al hun wijsheid wat truukjes uitgehaald, om de VFR wat 'schoner' en stiller te krijgen. Deze drie modifacties maken de VFR een wat leukere motor om te rijden:
1. Flapper mod > klep in het luchtfilterhuis, die de motor smoort in bepaalde toerenbereiken. Door deze klep (vacuum gestuurd) af te doppen, krijgt de motor gewoon altijd zijn maximale hoeveelheid lucht)
2. Pair Valve mod > de o2 sensor word genept, door extra frisse lucht in de uitlaat toe te voegen. Door deze af te doppen, krijgt de ecu gewoon de daadwerkelijke waardes te lezen, en zal de benzine - lucht mengsel ook beter worden.
3. Snorkel mod > door de 'snorkel' aan de voorkant van je luchtfilterhuis weg te halen, gaat je luchtinlaatraject meer herrie maken.

Alle drie de mods leveren geen extra vermogen op, maar 1 & 2 zorgen er voor dat de dip, voordat de VTEC geactiveerd word, geëlimineerd word. Waardoor de motor veel soepeler gaat rijden. De derde mod is puur voor het geluid, want je hangt met je hoofd natuurlijk boven de luchtinlaat, en dat geeft een heerlijke grom (en wat mij betrefd qua geluid veel waardevoller en effectiever dan er een dikke pijp onder hangen)

[...]

Helm past gelukkig perfect in mijn topkoffer, en CC heb ik met zo'n klem opgelost... (maar ik zou best graag een 'echte' CC willen hebben op de VFR)
Zo te lezen ga ik dat ook maar eens proberen op mijn VFR... Er zijn zoveel verhalen over (werkt niet, werkt wel, meer PK, loopt slechter, placebo effect enz...) maar het is terug te draaien dus waarom niet. Ik gebruik de motor steeds regelmatiger voor woon-werk en met een topkoffer kan alles wat ik nodig heb mee maar toch ook tussen de file door. Ideaal (ring Amsterdam)! :)

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Investig8or schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:23:
[...]

Zo te lezen ga ik dat ook maar eens proberen op mijn VFR... Er zijn zoveel verhalen over (werkt niet, werkt wel, meer PK, loopt slechter, placebo effect enz...) maar het is terug te draaien dus waarom niet. Ik gebruik de motor steeds regelmatiger voor woon-werk en met een topkoffer kan alles wat ik nodig heb mee maar toch ook tussen de file door. Ideaal (ring Amsterdam)! :)
Het is wel belangrijk dat je de pair valve mod goed uitvoert… Je moet de leiding afdoppen (ik heb het met een knikker gedaan), en de pair valve zelf gewoon aangesloten laten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

s006110 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:40:
[...]

Het is wel belangrijk dat je de pair valve mod goed uitvoert… Je moet de leiding afdoppen (ik heb het met een knikker gedaan), en de pair valve zelf gewoon aangesloten laten
Ik heb dat in een Youtube video gezien inderdaad, zal er op letten thanks. Tank is toch bijna leeg, dus een mooi moment om het uit te voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s006110
Investig8or schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Ik heb dat in een Youtube video gezien inderdaad, zal er op letten thanks. Tank is toch bijna leeg, dus een mooi moment om het uit te voeren.
Op youtube zijn er verschillende methodes te zien. Sommigen trekken alleen de stekker uit de pair valve. anderen maken het extreem ingewikkeld door alles we te halen. Maar het simpelst is een knikker in de toevoerslang drukken.

Pair valve mod:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaUjqR_8hLqPt4LhRh0P3fKqdPKfHpGkQXHyzSvvI9xsT6lMiwmym8gCg7xHqIiMg9TDoR5KsT9A03o8QaChjueoNeIpH7WyOVf2EUZvi2x47hEE2JYHFoNx5cTj_4lOnYtffHzqG2npG_K6-0bM7Zsa1w=w727-h969-s-no?authuser=0

Flapper mod (slangetje naderhand ergens wegwerken uiteraard):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaUvpZzUpANJk11_kxWReXHrvdtvFdj9YuJGtsHzE-GN0xYtPUpmOuzPEkgWacLlYoPbxVxcDV_zi2HqFooqNA8SDJiRMTGVGGwX_c9sDAvuh_kf0P6Z6Rc0pCy8ZSZUJhuoUphIS6yMUb4CGi6JJKm_tg=w727-h969-s-no?authuser=0

Snorkel mod (deze was het lastigst, omdat de snorkel wat stug is na 20 jaar.. deze is voor mij onomkeerbaar met de originele snorkel O-) :
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaWL4BM0-0_uvBrT8VxTjvsZsBGa_F0qdIkhmCyprvLxirX7H5Bcn4myYZttV_D_gvUwJ_6eFly79jWYaPVpFgCfUfYLAguc1cEtPlF3sMc63DQqbWWiQXCztjcDU6cDq-Csxcw_PZU4hosT2YvckOtvwA=w727-h969-s-no?authuser=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 20:57
Iemand tips qua route omgeving Eindhoven voor een 2 tal dagen? In mijn zoektocht naar een cruiser (en het feit dat ik 40 wordt :P ) heb ik over 2 weken een BMW R18 Classic gehuurd. Deze gehuurd in Eindhoven, vanuit daar wil ik een mooie tocht gaan maken met overnachting. Helaas ben ik totaal niet bekend in dat gebied. Afstand rond de 500 km met de mogelijkheid om het iets op te rekken. Zijn er bepaalde plaatsen/gebieden die voor motorrijders zeker aan te raden zijn? Tips zijn meer dan welkom. Heb nog een paar weken om een leuke route ineen te steken!

Ik huur de motor via rent a ride van BMW. Eerste plan is om een Goes te huren en dan naar Frankrijk te gaan, maar de motor was niet beschikbaar en Eindhoven/Frankrijk is me iets te ver. Een paar uurtjes snelweg opzich ok maar ook niet teveel, ben een trage rijder en moet eerst van Antwerpen naar Eindhoven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:11
Zorg schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:36:
Iemand tips qua route omgeving Eindhoven voor een 2 tal dagen? In mijn zoektocht naar een cruiser (en het feit dat ik 40 wordt :P ) heb ik over 2 weken een BMW R18 Classic gehuurd. Deze gehuurd in Eindhoven, vanuit daar wil ik een mooie tocht gaan maken met overnachting. Helaas ben ik totaal niet bekend in dat gebied. Afstand rond de 500 km met de mogelijkheid om het iets op te rekken. Zijn er bepaalde plaatsen/gebieden die voor motorrijders zeker aan te raden zijn? Tips zijn meer dan welkom. Heb nog een paar weken om een leuke route ineen te steken!

Ik huur de motor via rent a ride van BMW. Eerste plan is om een Goes te huren en dan naar Frankrijk te gaan, maar de motor was niet beschikbaar en Eindhoven/Frankrijk is me iets te ver. Een paar uurtjes snelweg opzich ok maar ook niet teveel, ben een trage rijder en moet eerst van Antwerpen naar Eindhoven.
ja hoor kom uit eindhoven en heb wel wat garmin routes ;)
https://www.dropbox.com/s...KfB-IduE-ob6vRGSKv5a?dl=0

Heb de routes van motorrijderseindhoven in mijn beheer en maak ze ook voor ze O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
ibothead schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:41:
[...]

ja hoor kom uit eindhoven en heb wel wat garmin routes ;)
https://www.dropbox.com/s...KfB-IduE-ob6vRGSKv5a?dl=0

Heb de routes van motorrijderseindhoven in mijn beheer en maak ze ook voor ze O-)
Super!!! Heel erg bedankt :) ga het op mijn gemakje bekijken. Ik rij graag een route maar ben extreem slecht in het maken ervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Ik ben voor mezelf een terugkerend taakje aan het maken qua motor-onderhoud. Ik heb nu onderstaand schema. Doe ik het dan een beetje goed? En om de hoeveel km reinigen jullie de ketting? Elke keer als je 'm voorziet van nieuw smeermiddel? Dus om de 500 km?
Ketting invetten
Ketting reinigen
Motor wassen
Kan met Totaal Reiniger: YouTube: S100 - #1 Motorrad Total Reiniger ENG

[ Voor 83% gewijzigd door smeerbartje op 08-06-2023 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

smeerbartje schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:49:
Ik ben voor mezelf een terugkerend taakje aan het maken qua motor-onderhoud. Ik heb nu onderstaand schema. Doe ik het dan een beetje goed? En om de hoeveel km reinigen jullie de ketting? Elke keer als je 'm voorziet van nieuw smeermiddel? Dus om de 500 km?
Ketting invetten
Ketting reinigen
Motor wassen
Kan met Totaal Reiniger: YouTube: S100 - #1 Motorrad Total Reiniger ENG
  • Wassen is optioneel
  • Ketting reinigen kan wel met de beurt, of als je je eens verveelt
  • Ketting smeren na iedere 500km of na een zeer natte rit.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:57
Hompu schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:25:
[...]
Vergeet niet een reisverslag te typen, he? Ik vertrek namelijk op 11 juni die kant op. Dan heb ik alvast wat voorpret en wat voorkennis over hoe het er allemaal bij ligt. Ben t.z.t. heel benieuwd naar jouw ervaringen :P
[...]
Nou een kleine poging van een verslagje:
Vrijdagavond omstreeks 22:30u vertrokken met aanhanger en de motoren erop. Uiteindelijk exact 15u aangekomen in Italië bij het hotel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIeF22rQt86VsBFsUOCSNLmogCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBuTj0BIgCssiwC1qT2t2Q8A.jpg?f=fotoalbum_large
We mochten de aanhanger en de motoren in de garage zetten en de auto verderop in een weiland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zFw0IwF8B6-vLG6WVaA6CHhGe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrYkSTwQPonX2SpTB0CuvoIf.jpg?f=fotoalbum_large
We hadden nog het idee om even een rondje te rijden, maar de autorit met de vele files op de Brennerpas had er best ingehakt. Het uitzicht over Molveno en zijn meer is adembenemend!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRrdPUBw7vSnKO42StGnu6-xBrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0fubxXz5mAsBf30RsREKEYi.jpg?f=fotoalbum_large
Toen kwam het moment van het diner van het hotel. Eigen chef en geen a la carte, dus wat er geserveerd werd was helemaal goed bereid. We konden specifieke wensen doorgeven bij de manager zoals spelt, vegetarisch, of geen vis bijvoorbeeld.

Dit jaar mocht ik de GoPro 10 van mijn zwager lenen en daarvoor heb ik een houder voor op de kin van mijn Shoei Neotec 2 gekocht bij Momoto. Ook heb ik een soort foam omhulsel laten afleveren voor om de GoPro om de ruis wat weg te halen. Werkte wat mij betreft goed en heb de Quik app van GoPro een paar leuk filmpjes laten maken:
YouTube: Rainy day in Italy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pm_tdbFoUU037GsgP1gwxwWb6RI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9xysjlmC2FhXYzdwOJPmyXf.jpg?f=fotoalbum_large
Dag 1 langs het Gardameer ongeveer 260km getokkeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eVCV7Rkywp9098zbeGNEn6ZyDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MA6q4cnJUfMvMVJackT3DDEF.jpg?f=fotoalbum_large

Dag 2 klein rondje van 160km door slecht weer.
Gelukkig vlak voor de vakantie een zeer fijn regenpak gekocht van Richa en die heeft zijn geld dubbel en dwars terugverdiend!

Dag 3 de Stelviopas en Gaviapas en veel andere passen van 393km. Bovenop de Stelvio kwam nog een lammergier overvliegen. Magisch moment voor mij als vogelliefhebber: YouTube: Lammergier op de Stelvio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIxHq3t0Zf-tiHHvYFQfT4ypMec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuuofHPqNfSuM79vbsgklrr2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84H_MrjM2ltli_3HGj-PvAml0hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSlhlFH0LJGfUBrdMTQrs9yo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUNGZsUtRVs46KonRi0QhIWH6hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsMvyjDS12WVx0V7S1XBUvQp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncacISUGZXArP62AAyJLKA5VdvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vw4MQn0LncKPOrwZxgLbAGti.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnZ2jgqRyeuakFNzEwmmkY-xgY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZ1ln5LrJNUV37fUxUPNX0ad.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hdW_Zk5o7CP2yvjWPSeayUoUIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxqpfRir1vPTscLfeQfUnz2e.jpg?f=fotoalbum_large

Dag 4 10-meren route gereden van ongeveer 260km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BIyTUuFw2wBT7niusCp7IsAXxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xh3LMwihXc1Gc2dM4EmlDDr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4GYZ_zY44IlJfYHTeLblVn-qJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDUUAipKQ2kKtEXLsOyQht1p.jpg?f=fotoalbum_large

Dag 5 de Manghenpas gereden. Wat een fantastische route was dat! Technisch en gevarieerd parcours! Ook even lekker offroad met de motoren gedaan. Helaas werd de weg versperd door werklui en moesten we keren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hXb39OEnMjz5nmbbSUuW0-3z6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zF90E25myLHKgA4comG16Hq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9yXfAMj_6OYsc39T3Xj3_PSzsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fS5p2ked1cvHVFkT0Kk91z69.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fh40Tad1JKACP9PxO-LE1dg0czg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDIe44vmIs69PWdIGESd55LL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdF6M1FrYCzFkumlFDlvW4ZeVkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vdv99Ux6QOOmXamDMajVbJwF.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen gaan we een tocht van 330km maken en laten we ons verrassen.
Edit: morgen is vandaag en het was weer een fantastische dag. Een paar foto's als impressie en als afsluiter had het hotel een BBQ geregeld!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbeD1TXeem_j2fMZ-FshAk6YdIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIcN90jU0yH9oaSOkDmHrxvP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urzIe4dSas2gnJXj9VTnKEi__c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjoQO4RzaFit7O1Sa2WNxxgd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vN30F-_w5BJklYpCZetDjQG_OPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERzLxfHfMZllfN5zmFPhrVTt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9tM9TXGXB417VSVAq96QDhXftk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgLP3BdRPsqHXnMOVEzJ8kjf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dX69VhdtgFtgkOvd39DQoM0khAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtW8Qk5Darhq3qSYGWvy89cV.jpg?f=fotoalbum_large

Dan zit de vakantie er weer op en zaterdagochtend vroeg hopen we te vertrekken.
Wat echt heel leuk is, is dat bijna alle hotelgasten motorrijders zijn en na het diner vaak de garage volstaat met mensen om alle motoren te bewonderen en ervaringen te delen.

Voor mensen die graag goed willen slapen, houden van lekker eten en een harde warme douchestraal kunnen waarderen is Hotel Lory in Molveno echt een aanrader!

[ Voor 25% gewijzigd door BvZwolle op 09-06-2023 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s006110

Ketting invetten

Ketting reinigen

Motor wassen
Ketting invetten > (met s100) elke 400 km. Ik gebruik daar de tweede dagteller voor

Ketting reinigen > nog nooit gedaan... is toch zo weer vies

Motor wassen > zo af en toe, als ik me verveel... maar is ook zo weer vies, rij teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:30
s006110 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:44:
[...]
Ketting invetten > (met s100) elke 400 km. Ik gebruik daar de tweede dagteller voor

Ketting reinigen > nog nooit gedaan... is toch zo weer vies

Motor wassen > zo af en toe, als ik me verveel... maar is ook zo weer vies, rij teveel.
Helemaal mee eens, als ik er zin in heb om hem weer bij te poetsen doe ik het wel maar bij de eerstvolgende rit is er vast weer een of andere wesp die een hardhandige knuffel wil met de body >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:12
Wat ik doe, iedere 500 km en na iedere rit in de regen kettingspray erop.

Ketting reinigen doe ik eigenlijk nooit, 2 ritten erna is ie toch al weer zwart. Wat ik wel doe is overtollig kettingvet weghalen, met name uit de chain guard.

Grondig poetsen meestal 1-2 keer per jaar, tussendoor soms even met een vochtige doek er over zodat de grootste troep er af is, verlichting goed zichtbaar is, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

s006110 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:44:
[...]
Is zo'n olie-automaat niet handiger dan? Of zijn die dingen in de praktijk toch niet zo geweldig als ze lijken?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik schrok dat na de grote beurt bleek dat mijn ketting eigenlijk zilver kleurig was :F
Sowieso wel relaxed dat ze dan ook je blok etc netjes stoom reinigen, Zelf poets ik af en toe wel een beetje want anders dan wordt het wel echt een massagraf van beesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
Hallo motorrijders. Ik heb de kriebels om weer een motor te gaan kopen, ik merk dat ik het toch wel mis dat motorrijden.
Eind 2019 heb ik een ongeluk gehad met mijn Thundercat die daarn totall loss was. Niet heel vreemd, die had ik als sinds 2001 of zo. Dus best op leeftijd. Gelukkig niet veel lichamelijke schade.

Nu ik wat ouder ben (51) zoek ik eigenlijk een motor die net iets minder sportief is.
Ik mocht deze week test rijden op een BMW GS1250. Echt een prachtige motor en deze motor staat nu hoog op het lijstje. Wat me alleen heel erg opviel was het geluid wat vanaf de voorkant/cockpit van de motor kwam. Ik ben er nog niet achter of dit nou door de wind kwam, maar dit was heel erg aanwezig. Dat vond ik wel een groot minpunt.

Is dit normaal of kan het zijn dat er iets niet goed afgesteld (ruitje of zo) stond? Ik heb de verkoper niet meer kunnen spreken omdat ik de motor snel moest inleveren voordat ik moest werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 19:51
Is een GoPro Hero 9 Black geschikt om mee in de regen te rijden zoals hieronder ?

Of moet hij dan perse in zijn plexiglas ( duik- ) behuizing ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLSzbK8DSrG_mFd6lyIuR-Q02so=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7QfXBWhNbF4bOIFwFyP7EQA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:33:
Is een GoPro Hero 9 Black geschikt om mee in de regen te rijden zoals hieronder ?

Geen enkel probleem in de regen, pas als je dieper onder water gaat is zo'n duik-behuizing nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 17:48

[Afbeelding]
Zo is hij waterdicht tot 10 meter diepte. Wil je dieper dan moet hij in een behuizing :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 19:51
Was niet van plan met de BMW GS dieper te gaan dan 30cm water cq blubber 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 17:48
Kettingsmeer discussie: ik smeer wanneer de rollen blinken
Kort door blijven rijden (1 tankbeurt) met blinkende rollen maakt op mijn motor weinig uit voor de levensduur van de kettingset. Op deze manier haal ik met mijn CBR1000RR +30000km op een 530 kettingset (die eigenlijk nog nieteens versleten is/was).
Tijdens mijn laatste buitenland trip heb ik 1x lafjes gesprayed met een meeneem busje Eurol en dat zat na een regenbui en 700km er nog prima op. Thuis gebruik ik all-weather spray van Muc-Off (want die ruikt lekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
mphilipp schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Is zo'n olie-automaat niet handiger dan? Of zijn die dingen in de praktijk toch niet zo geweldig als ze lijken?
Heb ik al wel eens aan zitten denken… maar ik heb de luxe dat ik een middenbok heb, en daar staat hij altijd op als ik de motor weg zet.. ff ketting insprayen is dan maar een hele kleine moeite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05

Herman

FP ProMod
Bij onze zuiderburen geldt vanaf 1 januari van dit jaar een verplichte motorkeuring. Geen APK zoals wij die kennen, maar een keuring bij tweedehandsverkoop of na een ongeluk.

Door haastig ingevoerde, onduidelijke keuringsrichtlijnen, was er een angst dat het vooral motorrijden zou ontmoedigen en een strop zou kunnen betekenen voor de motormarkt van België. Uit interesse volg ik die ontwikkelingen een beetje. Nu komen er steeds meer cijfers naar buiten wat het effect op die motormarkt is. Bijna 1/3e minder verkopen van tweedehands motoren. Veel motoren die vanuit België worden geëxporteerd om de keuring te ontlopen. Zie bijvoorbeeld: https://motornieuws.be/tr...kocht-sinds-motorkeuring/

Wellicht goed om in het achterhoofd te houden voor het geval de discussie in Nederland weer eens de kop op steekt :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Herman schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:58:
Bij onze zuiderburen geldt vanaf 1 januari van dit jaar een verplichte motorkeuring. Geen APK zoals wij die kennen, maar een keuring bij tweedehandsverkoop of na een ongeluk.

Door haastig ingevoerde, onduidelijke keuringsrichtlijnen, was er een angst dat het vooral motorrijden zou ontmoedigen en een strop zou kunnen betekenen voor de motormarkt van België. Uit interesse volg ik die ontwikkelingen een beetje. Nu komen er steeds meer cijfers naar buiten wat het effect op die motormarkt is. Bijna 1/3e minder verkopen van tweedehands motoren. Veel motoren die vanuit België worden geëxporteerd om de keuring te ontlopen. Zie bijvoorbeeld: https://motornieuws.be/tr...kocht-sinds-motorkeuring/

Wellicht goed om in het achterhoofd te houden voor het geval de discussie in Nederland weer eens de kop op steekt :)
De keuringsvoorwaarden zijn eerlijk gezegd niet erg strikt, dus ik vrees dan vooral voor de kwaliteit van motoren die worden uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Herman schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:58:

Dus voor een jonge occasion moeten we nu in Belgie zijn? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mwah, als je kijkt wat voor zooi daar op de facebook groepen voorbij komt, nee :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47

FnordySquare47

Cool-Inc.net

kneusteun schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:39:
[...]

Dus voor een jonge occasion moeten we nu in Belgie zijn? >:)
Die raken meestal wel zonder veel problemen door de keuring :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik spray af en toe een bus kettingspray op mijn achterste tandwiel (motor op de bok en dan achterwiel ronddraaien).
Het is kettingspray voor een fiets, ik neem aan dat het geen verschil maakt? Of wordt een ketting van een motor dusdanig heet dat dit nadelige effecten heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

kevlar01 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:20:
Ik spray af en toe een bus kettingspray op mijn achterste tandwiel (motor op de bok en dan achterwiel ronddraaien).
Het is kettingspray voor een fiets, ik neem aan dat het geen verschil maakt? Of wordt een ketting van een motor dusdanig heet dat dit nadelige effecten heeft?
Denk dat je dat er zo afslingert. Door de hogere snelheden moet het veel kleveriger zijn.
Andersom kan ik je motorkettingspray gebruiken bij de fiets ook afraden.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

JanPedaal schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Denk dat je dat er zo afslingert. Door de hogere snelheden moet het veel kleveriger zijn.
Andersom kan ik je motorkettingspray gebruiken bij de fiets ook afraden.
Zal het voorlopig in de gaten houden. Iets is beter dan niets, maar zal met de volgende spuitbus eentje specifiek voor de motor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

s006110 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:47:
[...]

Op youtube zijn er verschillende methodes te zien. Sommigen trekken alleen de stekker uit de pair valve. anderen maken het extreem ingewikkeld door alles we te halen. Maar het simpelst is een knikker in de toevoerslang drukken.

Pair valve mod:
[Afbeelding]

Flapper mod (slangetje naderhand ergens wegwerken uiteraard):
[Afbeelding]

Snorkel mod (deze was het lastigst, omdat de snorkel wat stug is na 20 jaar.. deze is voor mij onomkeerbaar met de originele snorkel O-) :
[Afbeelding]
Toch is het wonderlijk welke opties er langskomen als optimaal voor de PAIR valve mod:
- 1 knikker/ 2 knikkers
- PAIR loskoppelen ja/nee
- werkt alleen tot model 2006 ja/nee

Misschien dat ik gewoon per mod ga aanpassen en dan een stukje rijden om het verschil te voelen. Dat lage-toeren bokkige mag wel iets minder, maar dat zou dan ook het effect moeten zijn. En een excuus om weer te rijden 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13

iMars

Full time prutser

Investig8or schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:56:
[...]

Toch is het wonderlijk welke opties er langskomen als optimaal voor de PAIR valve mod:
- 1 knikker/ 2 knikkers

Misschien dat ik gewoon per mod ga aanpassen en dan een stukje rijden om het verschil te voelen. Dat lage-toeren bokkige mag wel iets minder, maar dat zou dan ook het effect moeten zijn. En een excuus om weer te rijden 8) .
Ik had er nog nooit van gehoord, dus effe Googlen... kom ik op dit filmpje uit, misschien is het interessant ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Honda Monkey 3,000 miles on a single tank of fuel :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wDoNgwOJ4VBXEthXP0ZtCrlvCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rv0puEXDyFsenxrLfpYvYrHt.png?f=fotoalbum_large
https://www.adventurebike...-on-a-single-tank-of-fuel

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Dan kan je wel even door.
108L op een 125cc 8)7

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!
13art schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:27:
[...]

Dan kan je wel even door.
108L op een 125cc 8)7
Maar wat is de handling?? alsof je een zware kerel achterop hebt zitten vermoed ik..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
ToolkiT schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:49:
[...]

Maar wat is de handling?? alsof je een zware kerel achterop hebt zitten vermoed ik..
Ik heb nog nooit met een zware kerel achterop gereden. Wel met mijn vrouw, maar aangezien mijn leven mij lief is zeg ik natuurlijk nooit dat die zwaar is....

Overigens rijd ik ook geen 125cc...

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorg
FnordySquare47 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:06:
[...]

De keuringsvoorwaarden zijn eerlijk gezegd niet erg strikt, dus ik vrees dan vooral voor de kwaliteit van motoren die worden uitgevoerd...
Misschien niet strikt maar werkelijk niemand gaat voor zijn plezier naar de keuring in België! Een monopolie door (een paar) bedrijven met een attitude van nog slechter dan een luie ambtenaar! Alle keren dat ik de auto moet laten keuren heb ik problemen. Ben ooit 4x (!!!) terug moeten gaan voor een lampje! Met als opmerking dat de route van de garage (afstellen) naar de keuring (3 km) erg hobbelig zou zijn! Die gasten halen het bloed onder nagels vandaan :( :(
Vorige keer was ik 10 min te laat door file, op afspraak, niemand achter mij. Ze zeggen wacht daar maar even....na 30 minuten komt er zo'n idioot aan en zegt "ja u bent 40 minuten te laat he, dat gaat niet he"

Ik stuur nu mijn vrouw, maar dat gaat helaas niet op de motor :P

[ Voor 16% gewijzigd door Zorg op 09-06-2023 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FnordySquare47

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Zorg schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:02:
[...]

Misschien niet strikt maar werkelijk niemand gaat voor zijn plezier naar de keuring in België! Een monopolie door (een paar) bedrijven met een attitude van nog slechter dan een luie ambtenaar! Alle keren dat ik de auto moet laten keuren heb ik problemen. Ben ooit 4x (!!!) terug moeten gaan voor een lampje! Met als opmerking dat de route van de garage (afstellen) naar de keuring (3 km) erg hobbelig zou zijn! Die gasten halen het bloed onder nagels vandaan :( :(
Vorige keer was ik 10 min te laat door file, op afspraak, niemand achter mij. Ze zeggen wacht daar maar even....na 30 minuten komt er zo'n idioot aan en zegt "ja u bent 40 minuten te laat he, dat gaat niet he"

Ik stuur nu mijn vrouw, maar dat gaat helaas niet op de motor :P
Same here, we hadden een Defender, ik ga er het eerste jaar na aankoop mee naar de keuring. Wel gekeurd, maar drie opmerkingen. Het haar nadien gaat mijn vrouw met identiek dezelfde uitrusting, geen enkele opmerkingen. (Terwijl het reservewiel nog steeds een kwart van de achterruit inneemt)

Met de motor begin ik er zelfs niet aan. Die is gewoon bij de dealer ingeruild.

Maar ik ben er wel van overtuigd dat die keuring een hoop rommel van de baan kan halen die anders toch maar voor een paar honderd euro doorverkocht zou worden.
Langs de andere kant is het leuteren over een reflector die er wel of niet moet zitten of de instellingen van een koplamp die een halve centimeter te hoog zit er dan weer een heel stuk over.

De (werk)nemers van die keuringcentra krijgen in ruil voor al hun harde werk overigens ook 50 betaalde vakantiedagen :+

[ Voor 3% gewijzigd door FnordySquare47 op 09-06-2023 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Toevallig mt09 of tracer 9/900 eigenaren hier die zijn of haar motor bij carmo electronics hun ecu hebben laten flashen en hoe bevalt het ? Zit er naar te kijken maar wil toch eerst wat mensen gesproken hebben die het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 10:57

[Afbeelding]
Als je van een groot deel van het windgeruis af wilt zijn, nog even een foam er omheen doen: https://go-moto.com/produ...leeve-gopro-hero-9-10-11/
Daardoor hoor je het motorgeluid een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:34
Uberdude schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:55:
Toevallig mt09 of tracer 9/900 eigenaren hier die zijn of haar motor bij carmo electronics hun ecu hebben laten flashen en hoe bevalt het ? Zit er naar te kijken maar wil toch eerst wat mensen gesproken hebben die het laten doen
Ik had mijn MT-09 bij Druijff laten doen en was daar erg tevreden over. Zou het zo weer doen. Liep merkbaar lekkerder.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Uberdude schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:55:
Kijk eens even op de vorige pagina, momenteel wordt er zelfs een MT09 bij Carmo geflasht.

Zelf zie ik geen toegevoegde waarde voor mijn Tracer 9 ('21). Let wel, na de nieuwe mapping waarvoor er een terugroepactie is geweest. Daarvoor kon die in bepaalde gevallen nog wel eens afslaan.
Dat is de 28.000km erna nooit meer voorgekomen.

Doseerbaarheid in de tweede of derde versnelling vind ik al heel goed, geen dips in de vermogenscurves, de topsnelheid rij ik toch nooit dus het verwijderen van de begrenzing in de 6e versnelling hoeft van mij niet.

Mapping 2 en 3 zijn voor mij de twee die ik gebruik, mapping 1 gebruik ik eigenlijk maar zelden.
Mapping 4 is voor de nieuwe banden of echt gladde wegen.

[ Voor 21% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-06-2023 22:58 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:52:
[...]

Kijk eens even op de vorige pagina, momenteel wordt er zelfs een MT09 bij Carmo geflasht.

Zelf zie ik geen toegevoegde waarde voor mijn Tracer 9 ('21). Let wel, na de nieuwe mapping waarvoor er een terugroepactie is geweest. Daarvoor kon die in bepaalde gevallen nog wel eens afslaan.
Dat is de 28.000km erna nooit meer voorgekomen.
Mijn 09 is een "oud" beestje uit 2017 en heb flink wat verhalen gehoord dat het een positive en zelfs een must do is haha maar een flinke duit uit de portomonee dus een beetje aan het rondvragen of het ook echt waar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Vandaar ook dat ik vermeldde dat ik het '21 model heb, ik kan niet met een andere vergelijken. Maar bij deze zie ik oprecht geen reden om te flashen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 20:33
Onderhoud aan de Vespa:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ij8l1v9i2YKCwCbdo1DR5Pmv0hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dk396iUQywzX3TmYsPtZ2YY7.jpg?f=fotoalbum_large
Bougie ziet er nog goed uit.
Okay klaar, ding is wel goed voor de Dutch 1000 zo.. :P

Zonder onzin:
Nieuwe uitlaatpakking gemonteerd, de GTS250 blaast dat ding er elke zoveel 1000km uit.
Dus vervangen.
Moet nog een kapje lijmen/herstellen.
Remmen checken, olie verversen, luchtfilter schoonmaken en opnieuw in de olie zetten.
Nog 3 weken, tijd zat dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaBUuH8Bgf9opGh8ch4SIasRszA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJkZmzL4lDd35aN7kRU9LBqB.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:09
@lolgast
Ik volg het topic nu al een tijdje en vind het wel leuk om ook mee te gaan doen.
Speciaal voor de gelegenheid de motor gewassen 😀. (Eerste keer sinds een half jaar dat ik hem nu heb)

Het is een Honda cbf600 sa uit 2005 en Eindhoven is het thuishonk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6ccOlI10GK5HuNcUSUzNtL011E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XOiQrFMTAvJ2F020FzYutuo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 20:33
@Blabla13 welkom, regio genoot. Nuenen hier.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:11
Blabla13 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:11:
@lolgast
Ik volg het topic nu al een tijdje en vind het wel leuk om ook mee te gaan doen.
Speciaal voor de gelegenheid de motor gewassen 😀. (Eerste keer sinds een half jaar dat ik hem nu heb)

Het is een Honda cbf600 sa uit 2005 en Eindhoven is het thuishonk.
[Afbeelding]
Welkom ook uit eindhoven :9 Straks ook maar weer eens de tracer 900 eens poetsen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvsRVdFY3xEAd2E-5f4VoyCaOWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibY7nW7FwixGifWmqahrjfLe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
[...]

- 1 knikker/ 2 knikkers

Zo heb ik het inderdaad ook gedaan… en inderdaad werkt het het beste tot de facelift van 2006. Het bokkige helemaal onderin los je vooral op met de flapper mod. De dip voor de Vtec los je op door de pair valve mod. (En geloof me, enkel een knikker is voldoende.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
Eindhoven de gekste. :P

Achteraf was het best leuk wonen in Eindhoven - zeg ik uit ervaring. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vraagje, wat is jullie ervaring met 't gas opentrekken op de Autobahn? Houden ze daar nog een beetje rekening met 200+ of is dat ondertussen anno 2023 levensgevaarlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
Osiris schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:07:
Vraagje, wat is jullie ervaring met 't gas opentrekken op de Autobahn? Houden ze daar nog een beetje rekening met 200+ of is dat ondertussen anno 2023 levensgevaarlijk?
Achteropkomend verkeer zal rekening moeten houden met de voorliggers. Of je nu 130 of 200 rijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Aangezien de drz toch uit de schuur was getrokken laatst, en ik gister verplicht een dag thuis moest zijn voor de stucadoors, heb ik maar eens tijd gemaakt voor wat upgrades.

De 36mm mikuni heeft plaats moeten maken voor de welbekende keihin 39mm vlakschuif met acceleratiepomp, en de standaard grasmaaier uitlaat is gewisseld voor een fmf.

Had het spul al tijden in de schuur liggen, maar nooit de tijd voor genomen om te monteren. Lekker ouderwets sproeiertjes en gasnaalden gewisseld. #BrommerTijd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALJRPKEAoSb44Zx0KaY-KhxCR7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beqQyTaZxa5p1Lsmq9qyHxOs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O04ndbmoWxmIOuU3aAe4Uwcploc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNtHKqcHhj6XI5a2aAZfE8kL.jpg?f=fotoalbum_large

Dacht alleen dat ik de 'quit insert' Er Bij had, maar dat bleek niet het geval. Die moet ik dus nog even bestellen. Net als een nieuw setje koppelingsplaten, want zeker met die acceleratiepomp er bij gaat ie toch wel slippen als je even lekker aan het gas hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Eddos schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Achteropkomend verkeer zal rekening moeten houden met de voorliggers. Of je nu 130 of 200 rijd.
Uiteraard, maar ik heb weinig zin om snoeihard in de ankers te moeten omdat men op de onbeperkte Autobahn slechts verwacht dat iedereen braaf 130 rijdt en men hun koekblik naar links smijt zonder goed te kijken.

Derhalve vroeg ik me af wat de ervaring van mensen hier is anno 2023.

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 10-06-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
Spacialz schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:12:
Begreep in de winkel dat er 24(!) modellen te testen zijn deze dagen, vroeg ook specifiek naar de H2 maar die is er dan weer helaas niet bij :?
Raar, ik heb laatste de Z H2 SE gereden bij de promo tour in Apeldoorn. Leuk ding trouwens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
Ja 200+ is prima te doen, maar mijn ervaring is dat je meestal alleen snel kunt rijden op de stukjes vanaf de Duitse grens tot aan het Ruhrgebied. Na het Ruhrgebied kan het gas er meestal wel weer op. Vorige maand nog naar Straatsburg gereden, maar ik heb alleen maar op de linkerbaan 110 gereden in een treintje 6 uur lang... Als je snel wilt rijden zou ik 's avonds gaan rijden.

Zit er steeds vaker aan te denken om maar gewoon via de Peage te rijden, kost wat maar je kunt er wel gewoon 160/170 rijden zonder drukte of problemen. Politie is vrij relaxed in Frankrijk. Tolbadge kan gewoon in je zak en werkt prima.
[...]

- 1 knikker/ 2 knikkers

Op mijn 2007 VFR echt totaal geen last van bokkigheid, pakt keurig op vanaf de 2500 toeren. Zit er echt zo veel verschil tussen de bouwjaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Woask schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:05:
[...]

Op mijn 2007 VFR echt totaal geen last van bokkigheid, pakt keurig op vanaf de 2500 toeren. Zit er echt zo veel verschil tussen de bouwjaren?
Ze hebben op de latere modellen inderdaad wat aangepast… vooral in de aan-uit reactie op het gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Woask schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:05:
Zit er steeds vaker aan te denken om maar gewoon via de Peage te rijden, kost wat maar je kunt er wel gewoon 160/170 rijden zonder drukte of problemen. Politie is vrij relaxed in Frankrijk. Tolbadge kan gewoon in je zak en werkt prima.
Ik (& collegas) rijd(en) er meestal 131 op de GPS, je ziet er toch vrij veel politie staan, laatste keer met de auto zelfs nog staande gehouden door de Douane (ergens net voor Dijon)
Maar verder vind ik het idd veel en veel fijner dan de autobahn, stuk rustiger, Fransen zijn imho veel minder irritant in het verkeer dan Duitsers (het zijn wel prutsers, maar veel minder egoistisch en veel minder "regels zijn regels" gedrag)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je op die circuit training dagen ook terecht kan met een Honda Grom?
Er staat dat het voor elke motor is die straatlegaal zijn maar ik heb toch mijn twijfels :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:26

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:17:
Weet iemand of je op die circuit training dagen ook terecht kan met een Honda Grom?
Er staat dat het voor elke motor is die straatlegaal zijn maar ik heb toch mijn twijfels :+
De vraag is even, is het een Honda Grom, of een Honda GRRRRRoaaaam. :+

YouTube: 650hp big block Ford Bronco vs 40hp fully-built Honda Grom! // THIS ...

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Osiris schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:37:
[...]

Uiteraard, maar ik heb weinig zin om snoeihard in de ankers te moeten omdat men op de onbeperkte Autobahn slechts verwacht dat iedereen braaf 130 rijdt en men hun koekblik naar links smijt zonder goed te kijken.

Derhalve vroeg ik me af wat de ervaring van mensen hier is anno 2023.
Als je niet bereid bent om snoeihard in de ankers te gaan, moet je de snelheid niet rijden imho. Laatst stak er voor me een stelletje wegwerkers over, maar dat kan ook een ree zijn of iets anders dat plotseling opduikt. En toen gingen we al geen 200 maar kwam het me inclusief noodremming al dichterbij dan me lief is.

Dat gezegd hebbende, er zijn best nog wel wat stukken waarbij je tot tegen de 200 kunt rijden. En na het Ruhrgebied zijn er ook nog stukken waar je pas écht vrije baan hebt.

En al rijd je 200, 250 of zelfs nog harder... Er wil altijd nog iemand langs... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Uiteraard moet je daar bereid voor zijn, maar bij voorkeur niet elke km :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een stunt build, niet zozeer een track build :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bloedheet hier, maar toch wel heel erg lekker om even een stukje te zoeven hoor:
CLB - Kawasaki Z800

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Osiris Imho is het hier aan de westkant van Duitsland nog te druk voor die snelheden. Op de stukken met 50-60km zonder serieuze op- en afritten richting het zuiden of oosten van het land, dáár kun je beter die hogere snelheden halen zonder al te veel last van het overige verkeer.

En heel eerlijk, ik heb een paar minuten de topsnelheid van mijn motor getest (216km/h, waar die op begrensd is) en toen was de lol er wel weer af. Bochten vlot nemen is veel leuker. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Misschien, maar het is gewoon saai als je bijna alles vol in de 4 kan pakken ;)
Kartbaan/supermoto geef ik meer kans op plezier.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:10:
[...]

Misschien, maar het is gewoon saai als je bijna alles vol in de 4 kan pakken ;)
Kartbaan/supermoto geef ik meer kans op plezier.
Midland kan nog wel leuk zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:34
CLB schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:18:
Bloedheet hier, maar toch wel heel erg lekker om even een stukje te zoeven hoor:
[Afbeelding: CLB - Kawasaki Z800]
Ik ben vanmorgen 7.15 opgestapt voor 2 uurtjes toeren. Aanrader!

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:00:
En heel eerlijk, ik heb een paar minuten de topsnelheid van mijn motor getest (216km/h, waar die op begrensd is) en toen was de lol er wel weer af. Bochten vlot nemen is veel leuker. >:)
M'n ZZR1400 is niet gemaakt om bochten te nemen :P Ben wel eens 240 o.i.d. geweest in NL, maar ben wel benieuwd hoe "makkelijk" hij nog harder gaat. (Begrensd op 300 km/h.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
200 is niet echt spannend, dat kan overal wel zolang je ervan uit gaat dat niemand je gezien heeft. Als je goed anticipeert is gas los en een beetje bijremmen meestal ook wel voldoende. De stap naar 220 gaat ook nog wel. Boven de 240 moet je wel vrij baan hebben en echt wel door durven remmen als er iets onverwachts gebeurt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:38

botoo

💀 too old to die young

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:02:

En al rijd je 200, 250 of zelfs nog harder... Er wil altijd nog iemand langs... ;)
Yup, paar jaar terug zat ik (in koekblik) ruim boven de 220, moest ik aan de kant om ruimte te maken voor een Mercedes, een BMW en een stuk of 3 motoren die langs kwamen blazen alsof ik 80 reed.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:10:
[...]

M'n ZZR1400 is niet gemaakt om bochten te nemen :P Ben wel eens 240 o.i.d. geweest in NL, maar ben wel benieuwd hoe "makkelijk" hij nog harder gaat. (Begrensd op 300 km/h.)
Pfff... :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn.visordown.com/article-images/gallerymain/1/14678.JPG

Wat betreft de autobahn, gewoon goed de risico's inschatten. Rijd er een vrachtwagen kan je daar prima met 200+ langs. Rijd er een vrachtwagen met daar achter een auto, doe maar niet. Verder beter op een rustig moment gaan. Het hangt een beetje af van waar, maar vanuit Arnhem naar Oberhausen (A12 naar 3) is een prima stuk. Zie ook bijvoorbeeld AutoTopNL waar ze met iedere auto 300+ gaan op dat stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ok, ok, ik ben niet gemaakt om bochten te maken :+
PilatuS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:57:
Wat betreft de autobahn, gewoon goed de risico's inschatten. Rijd er een vrachtwagen kan je daar prima met 200+ langs. Rijd er een vrachtwagen met daar achter een auto, doe maar niet. Verder beter op een rustig moment gaan. Het hangt een beetje af van waar, maar vanuit Arnhem naar Oberhausen (A12 naar 3) is een prima stuk. Zie ook bijvoorbeeld AutoTopNL waar ze met iedere auto 300+ gaan op dat stuk.
Klinkt een beetje als gewoon normaal rijden met logische inschattingen maken :+

't Is alleen jammer als je steeds van 't gas af moet, dus tips voor als er nog "rustige" stukjes zijn is idd handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 11 juni 2023 @ 00:04:
[...]
't Is alleen jammer als je steeds van 't gas af moet, dus tips voor als er nog "rustige" stukjes zijn is idd handig.
Ik ben er een paar keer geweest met mijn RC8. Puur 1x per jaar even lekker hard gaan, want het wordt wel snel saai. Ook 250+ is niet zo heel lang leuk vind ik persoonlijk.

Geen idee welke stukken het minst druk zijn, maar de A12 en dan Duitsland in werkt afhankelijk van de tijd wel prima. Sowieso rij ik als het zomer is het liefst in de avond. Na het avondeten bijvoorbeeld en als het erg lang licht is nog wat later. Vanaf 18:00 wordt het overal al een stuk minder druk en rond 20:00 is het helemaal rustig. Dus of ik nou op een dijk ga rijden of naar de autobahn zou gaan, op een mooie avond laat is het meestal lekker rustig om prettig te kunnen rijden.

Zie bijvoorbeeld hier: YouTube: McLaren 720s 342km/h REVIEW on Autobahn [NO SPEED LIMIT] Redelijk laat en dan is de autobahn aardig leeg en kan je dus ook 340km/u doen zonder problemen. Dit is dus het stuk vanuit de A12 Duitsland in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:47
Waar je ook nog op moet letten in Duitsland op hoge snelheden zijn die mega irritant geplaatste mobiele flitsers… en nee die staan niet op flitsmeister. Vaak staan ze direct na de eerste snelheidsbeperking of begin van baustelle. Dus als je van 200+ nog aan het afremmen bent naar 80 en voorbij het bordje vliegt met 160 dan heb je mooi een boete van 80km/h te hard te pakken. Zo ben ik dit jaar al een aantal keer verrast, viel me op dat ze veel meer aan het flitsen zijn dan vroeger (in het zuiden). Gelukkig zijn de boetes daar relatief goedkoop, maar let wel op de rijbewijspunten.

Edit: owja… meestal flitsen ze van voren met die mobiele units dus op de motor totaal geen probleem. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 11-06-2023 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Midland. Of het circuit in Venray :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
wd200 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 08:39:
[...]

Ik vond nog een oude Motoplus artikel [Afbeelding]
Zelf de Xiami mini compressor gekocht, meer dan tevreden!.
bandenspanning exact gelijk aan mijn oude bandenspanningsmeter.

Goed leesbaar scherm, ventiel met schroefverbinding (valt er dus niet af) even instellen en binnen een paar tellen de banden weer op spanning.

ook gebruikt voor de fietsbanden, perfect voor het doel waar ik hem voor zocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
cyntax schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:24:
Waar je ook nog op moet letten in Duitsland op hoge snelheden zijn die mega irritant geplaatste mobiele flitsers… en nee die staan niet op flitsmeister. Vaak staan ze direct na de eerste snelheidsbeperking of begin van baustelle. Dus als je van 200+ nog aan het afremmen bent naar 80 en voorbij het bordje vliegt met 160 dan heb je mooi een boete van 80km/h te hard te pakken. Zo ben ik dit jaar al een aantal keer verrast, viel me op dat ze veel meer aan het flitsen zijn dan vroeger (in het zuiden). Gelukkig zijn de boetes daar relatief goedkoop, maar let wel op de rijbewijspunten.

Edit: owja… meestal flitsen ze van voren met die mobiele units dus op de motor totaal geen probleem. 8)7
Haha, paar jaar terug nog een stukje naast een Duitser gereden die wilde laten zien dat zijn AMG GLC de 250 haalde. Die werd dus geflitst met 230+. Zijn gezichtsuitdrukking was onbetaalbaar :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Pagina: 1 ... 489 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.