Hompu schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:25:
[...]
Vergeet niet een reisverslag te typen, he? Ik vertrek namelijk op 11 juni die kant op. Dan heb ik alvast wat voorpret en wat voorkennis over hoe het er allemaal bij ligt. Ben t.z.t. heel benieuwd naar jouw ervaringen

[...]
Nou een kleine poging van een verslagje:
Vrijdagavond omstreeks 22:30u vertrokken met aanhanger en de motoren erop. Uiteindelijk exact 15u aangekomen in Italië bij het hotel.
:strip_exif()/f/image/SBuTj0BIgCssiwC1qT2t2Q8A.jpg?f=fotoalbum_large)
We mochten de aanhanger en de motoren in de garage zetten en de auto verderop in een weiland.
:strip_exif()/f/image/LrYkSTwQPonX2SpTB0CuvoIf.jpg?f=fotoalbum_large)
We hadden nog het idee om even een rondje te rijden, maar de autorit met de vele files op de Brennerpas had er best ingehakt. Het uitzicht over Molveno en zijn meer is adembenemend!
:strip_exif()/f/image/v0fubxXz5mAsBf30RsREKEYi.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen kwam het moment van het diner van het hotel. Eigen chef en geen a la carte, dus wat er geserveerd werd was helemaal goed bereid. We konden specifieke wensen doorgeven bij de manager zoals spelt, vegetarisch, of geen vis bijvoorbeeld.
Dit jaar mocht ik de GoPro 10 van mijn zwager lenen en daarvoor heb ik een houder voor op de kin van mijn Shoei Neotec 2 gekocht bij Momoto. Ook heb ik een soort foam omhulsel laten afleveren voor om de GoPro om de ruis wat weg te halen. Werkte wat mij betreft goed en heb de Quik app van GoPro een paar leuk filmpjes laten maken:
YouTube: Rainy day in Italy
:strip_exif()/f/image/U9xysjlmC2FhXYzdwOJPmyXf.jpg?f=fotoalbum_large)
Dag 1 langs het Gardameer ongeveer 260km getokkeld.
Dag 2 klein rondje van 160km door slecht weer.
Gelukkig vlak voor de vakantie een zeer fijn regenpak gekocht van Richa en die heeft zijn geld dubbel en dwars terugverdiend!
Dag 3 de Stelviopas en Gaviapas en veel andere passen van 393km. Bovenop de Stelvio kwam nog een lammergier overvliegen. Magisch moment voor mij als vogelliefhebber:
YouTube: Lammergier op de Stelvio
Dag 4 10-meren route gereden van ongeveer 260km.
Dag 5 de Manghenpas gereden. Wat een fantastische route was dat! Technisch en gevarieerd parcours! Ook even lekker offroad met de motoren gedaan. Helaas werd de weg versperd door werklui en moesten we keren.
Morgen gaan we een tocht van 330km maken en laten we ons verrassen.
Edit: morgen is vandaag en het was weer een fantastische dag. Een paar foto's als impressie en als afsluiter had het hotel een BBQ geregeld!
Dan zit de vakantie er weer op en zaterdagochtend vroeg hopen we te vertrekken.
Wat echt heel leuk is, is dat bijna alle hotelgasten motorrijders zijn en na het diner vaak de garage volstaat met mensen om alle motoren te bewonderen en ervaringen te delen.
Voor mensen die graag goed willen slapen, houden van lekker eten en een harde warme douchestraal kunnen waarderen is Hotel Lory in Molveno echt een aanrader!
[
Voor 25% gewijzigd door
BvZwolle op 09-06-2023 23:10
]