Klopt, de Gen 3 is wel beter geworden, maar door EURO5 zitten er nog wel een hoop emissie restricties op.
Omdat de laatste gens zoals ik hierboven genoemd heb onder EURO5 normering vallen, hebben ze een prima blok/afstelling geproduceerd, maar valt er meer uit 't blok te halen.
Hier de lijst, een aantal punten weet ik het fijne ook niet van, maar hebben natuurlijk wel te maken met bepaalde technieken die te maken hebben met een zo laag mogelijke uitstoot.
De grootste winst is te behalen uit de throttle control+reaction, fuel maps en ignition maps.
Standaard meegenomen:
-Remove factory timing retard
-Remove throttle restrictions
-Reduce excessive engine braking (improved deceleration) -> hierbij heb ik wel gevraagd dat hij wel redelijk op de motor mag afremmen. Ook is die verwoording dubbelzinnig op te vatten, dus ga dat wel overleggen dat het op de juiste manier komt.
-Improved throttle control + reaction
-Improved fuel maps
-Improved ignition maps
-Injector phasing adjustment
Opties:
-Verwijdering versnellingsafhankelijke vermogensbegrenzer (indien die er op zit, gaat het eruit)
-Verwijderen topsnelheid
-max RPM met 250
-Aanpassen ventilator temperatuur (iets vroeger de fan aan laten gaan)
-Deceleration fuel cut off
-O2 sensor foutmelding uitzetten
Tevens wil ik dan ter plekke even vragen of ze afremmen op de motor aan de hand van de drive mode kunnen instellen. Dat je bijv op mode 3 wat minder hard op de motor afremt, dus dat je daarmee meer een cruise mode krijgt. Ik ben benieuwd of ze zoiets kunnen fabriceren. Verwacht medio volgende week hem weer terug te hebben. De ECU verwijderen was 20 minuutjes werk. Makkelijk zo'n naked