Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 488 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.815 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:05
RubjeMazter schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:18:
[...]

Heb je toevallig een linkje naar die elastieken? Heb mijne ook al gesloopt... thanks :)
Wellicht dat er betere zijn momenteel maar heb goede ervaring met deze.
https://a.aliexpress.com/_EQmKbdL
timmie271 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:21:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar :o hier gaat de eerste elastiek al 4.5 jaar mee ofzo
Geen idee ik dacht eerst dat de eerste meer voor formaat iPhone was dus heb daarna nog een grotere gehaald maar dit was ook geen success. Ik moet zeggen dat de elastieken vrij snel scheurde als ik ze vergelijk met die van ali dan leken ze vrij uitgedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:53
timmie271 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:21:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar :o hier gaat de eerste elastiek al 4.5 jaar mee ofzo
Heb hier ook al eentje gemold, ik heb de kleine mount en denk dat het elastiek te klein is voor de telefoon (OP Nord).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Zorg schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:06:
@_Apache_
Voor woon-werk verkeer en dagtochtjes eigenlijk heel goed te doen! Ik ben eigenlijk weer begonnen met motor rijden toen ik naar elektrische scooters ging zien, daar kwam ik een demo model adventure type (dacht zero) tegen. Alleen prijs & bereik viel me wel tegen. Natuurlijk gaat de techniek steeds verder en wordt het steeds normaler. Heb een elektrische auto besteld maar motor zal nog even wachten zijn.

Geldt voor motoren ook een bepaald jaar dat ze geen benzine motoren mogen maken? Weet zo niet welk jaar exact voor auto's maar dat was wel een dingetje voor bv Ferrari & lamborghini die uitstel vroegen. Vraag me af hoe dat met motoren zit?
Prijs is idd wel een dingetje. Maar als je daar voorbij bent wordt alles goedkoper. Brandstof en onderhoud is een schijntje.

Die zones gaan er ongetwijfeld komen.
Jammer voor mij mag niet over een dijk die een verbod heeft, ondanks dat ik een stuk stiller ben. :+

Voor motoren ken ik zoiets niet.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:24
@botoo een Fazertje 600 van bouwjaar rond 2000 ?
Totaal anders dan een Harley.
Koopt ze voor weinig, erg betrouwbaar. Rijd leuk met net geen 100pk.
Voor een 600 viercilinder ook nog uitzonderlijk lui/laag in de toeren goed te rijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

botoo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:35:
Nu de zomer echt aan het beginnen is ben ik op zoek naar een . . . pekelbike :+

Niet zozeer omdat ik dat zo vreselijk graag wil maar omdat het er naar uit ziet dat ik mijn fiets nog niet zo snel terug heb en ik wel graag wil rijden, en ook in de winter opstappen en gaan is wel erg fijn.

Eisen:
- niet geliefd bij het dievengilde (moet gewoon buiten kunnen staan)
- betrouwbaarheid ~100%
- moet gewoon voor de deur op de stoep onderhouden kunnen worden (BMW en Ducati vallen af)
- mag niet op Harley lijken
- moet goedkoop! (één Harley is wel genoeg)

Iemand met goede ideeën?
[edit]
Zoiets als @Koekstra heeft vind ik wel heel erg d:)b, weet niet of dat bijzonder veilig buiten staat, da's minder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLOtywaNPHu_AOW1TXmRTLi5eOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oUimRUKVDfExHMejheXAmci.jpg?f=fotoalbum_large
VFR met stuurverhogers? :P
Moet het nog even proberen, maar ik vermoed dat ik echt klaar ben met sportmotoren (eigenlijk moet ik ff wachten met m te koop zetten, anders kost het me een ijsje richting wat mensen :+)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:03

13art

Moderator Mobile
Kryziek schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:02:
Zijn er mensen met ervaringen met telefoonhouder van alie? M'n navigatie heeft de geest gegeven en heb nog een oude telefoon liggen die als navigatie mag dienen.
Ik zat specifiek naar zoiets te kijken:
https://a.aliexpress.com/_EQBiwWZ
Voor het geld kan ik het bijna niet laten liggen!
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:05:
[...]

Als je het risico wilt nemen… ik zou het niet durven om m’n iPhone op zo een houder te zetten. Zou toch bang zijn dat hij na 1 flinke drempel op het wegdek ligt :+
Ze lijken nog beter te zijn dan het origineel. Mits je het tape vervangt voor 3M tape.

YouTube: $96 Quad Lock vs $12 Cheap Lock | To The Test Episode #1

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

botoo

💀 too old to die young

Moet iig geen sportmotor worden, ik wil niet opgevouwen op de motor zitten (dus de Grom valt ook af :+ ), zoiets als een Fazer of CB-1 lijkt me prima. Het liefst een enduro of super-moto achtig iets maar dat is weer aantrekkelijker voor het dievengilde en dan ga ik enorm naar de Tenere gluren maar die zou ik helemaal niet buiten laten staan.

't Is ook niet dat ik 'm niet binnen wil parkeren maar ik heb die ruimte domweg niet naast de Harley en ik pak de pekelfiets veel makkelijker als 'ie klaarstaat voor de deur natuurlijk.

Eigenlijk speel ik al een poos met het idee om mijn auto weg te doen, ik rij nog maar heel weinig ook al zitten er wel wat werk gerelateerde 'moet' km's bij maar ik kan desnoods de auto van mijn vrouw nemen.
[edit]
Honda xr600/XL500 zien er beslist interessant uit

[ Voor 4% gewijzigd door botoo op 03-06-2023 12:29 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13art schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:15:
[...]

[...]

Ze lijken nog beter te zijn dan het origineel. Mits je het tape vervangt voor 3M tape.

Zal best, die heb ik al eens eerder gehoord. Ooit short hendels besteld via AliExpress voor mijn mt-07. Raakte ineens de helft van mijn koppeling kwijt op de snelweg :+ laatste keer dat ik via AliExpress dingen kocht voor mijn motor iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:57

A13X

Dude

[...]

[...]

Zijn erg goed, tape is ruk. Gewoon origineel hoesje of universele sticker gebruiken.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:03

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:26:
[...]

Zal best, die heb ik al eens eerder gehoord. Ooit short hendels besteld via AliExpress voor mijn mt-07. Raakte ineens de helft van mijn koppeling kwijt op de snelweg :+ laatste keer dat ik via AliExpress dingen kocht voor mijn motor iig.
It's not a bug, it's a feature. Van short hendels naar ultra short. En dat voor dezelfde prijs. :+

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

13art schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:51:
[...]

It's not a bug, it's a feature. Van short hendels naar ultra short. En dat voor dezelfde prijs. :+
Nog een jaar doorgereden met enkel een paar cm hendel :P
Was inderdaad ultra short haha

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Bommes
Mijn nieuwe tassen zijn binnen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJN2Vh46oxG3ElHkdCUbN6irmPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Ell9XkbaZCUTUSysyR5cNgd.jpg?f=fotoalbum_large

21Brothers, tassen die zonder rek op de motor te monteren zijn. Volledig waterdicht, lekker stevig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIzDzh17NrdWxv78fyVMF1yIs8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFe6Kxnk1k9Xt8zhAHHPhbA6.jpg?f=fotoalbum_large

Ongeveer 21L per kant.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 19:28

Kryziek

bb || !bb

[...]

[...]

Ik ben overtuigd, ik bestel er eentje en ergens wat 3M tape. Het is sowieso een oude telefoon dus als de camera stuk gaat boeit dat totaal niet. Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06:49
Bommes schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:51:
Mijn nieuwe tassen zijn binnen:[Afbeelding]

21Brothers, tassen die zonder rek op de motor te monteren zijn. Volledig waterdicht, lekker stevig.
[Afbeelding]

Ongeveer 21L per kant.
Ziet er goed uit. Zit het ook goed vast en wat heb je precies besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
Bommes schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:51:
Mijn nieuwe tassen zijn binnen:[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ongeveer 21L per kant.
Lijkt me erg goed zo, omdat het gewicht nog relatief ver naar voren zit. Diverse andere oplossingen gaan verder naar achteren wat echt wel invloed heeft op je motor. Ik vraag me alleen af of je tijdens het rijden niet tegen de tassen aan zit. Zelf zit ik vrij ver naar achteren, vandaar. Wel mooie oplossing! :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
WilbertNeems schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:03:
[...]

Ziet er goed uit. Zit het ook goed vast en wat heb je precies besteld?
Ik heb hier besteld:
Set 25 liter zadeltassen.
Zijn zonder rek te monteren, super veel gespen enzo om ze goed vast te zetten.
Ze gaan echt nergens heen, zo vast als een huis.
Ik heb wat opties aangevinkt: stalen gespen, exta lussen om zooi mee vast te zetten op de bovenzijde van beide tassen, extra ogen bovenop om mijn tentje dwars er boven overheen vast te leggen. Tassen en voorste "lip" zwart, voorkant tassen wit, reflectie strip op de zijkant.
En wat ik een beetje spijt van heb "groot" 21Brothers logo. Dat is wel echt groot helaas, stond niet helemaal duidelijk op hun site. Ik dacht anders staat er niks op van een merkje. Niet dat ik daar zoveel om geef maar omdat het een kleine toko is vind ik en beetje reclame nou ook niet echt heel erg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TW80CB8T1bh8Ggmy9m-iuENJppM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZv1zoMUcydDRVnFeFXowUGg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
botoo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:25:
Moet iig geen sportmotor worden, ik wil niet opgevouwen op de motor zitten (dus de Grom valt ook af :+ ), zoiets als een Fazer of CB-1 lijkt me prima. Het liefst een enduro of super-moto achtig iets maar dat is weer aantrekkelijker voor het dievengilde en dan ga ik enorm naar de Tenere gluren maar die zou ik helemaal niet buiten laten staan.

't Is ook niet dat ik 'm niet binnen wil parkeren maar ik heb die ruimte domweg niet naast de Harley en ik pak de pekelfiets veel makkelijker als 'ie klaarstaat voor de deur natuurlijk.

Eigenlijk speel ik al een poos met het idee om mijn auto weg te doen, ik rij nog maar heel weinig ook al zitten er wel wat werk gerelateerde 'moet' km's bij maar ik kan desnoods de auto van mijn vrouw nemen.
[edit]
Honda xr600/XL500 zien er beslist interessant uit
XL600V (Transalp) is dan wellicht ook een idee. Zit je zeker niet opgevouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@DrivinUCrazy zittend heb ik er totaal geen last van, en staand ook niet.
Inderdaad op deze manier zit het gewicht laag en naar voren, ideaal zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Kryziek schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:55:
[...]
Ik ben overtuigd, ik bestel er eentje en ergens wat 3M tape. Het is sowieso een oude telefoon dus als de camera stuk gaat boeit dat totaal niet. Thx! :)
Ik heb zelf een echt (poserpunten) quadlock hoesje voor m'n S21 en de ali houders. En dan 1 echte trillingsdemper en 2 ali varianten. Heb de ali dingen sowieso al een paar keer geprobeerd met een andere telefoon en het voelt best stevig (en ik vind het een fijner systeem dan SP connect)

Wat ik trouwens heb gedaan voor m'n xiaomi's is even kijken welke telefoon qua maten heel dicht in de buurt komt, daar een goedkoop rothoesje voor besteld, die past nu (iphone 14 pro op een 9SE) en dan kan ik dat quadlock hoesje halen.
Heb nog steeds het liefste dat een afgeschreven telefoon kapot rammelt :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 19:28

Kryziek

bb || !bb

4x2 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:23:
[...]

Ik heb zelf een echt (poserpunten) quadlock hoesje voor m'n S21 en de ali houders. En dan 1 echte trillingsdemper en 2 ali varianten. Heb de ali dingen sowieso al een paar keer geprobeerd met een andere telefoon en het voelt best stevig (en ik vind het een fijner systeem dan SP connect)

Wat ik trouwens heb gedaan voor m'n xiaomi's is even kijken welke telefoon qua maten heel dicht in de buurt komt, daar een goedkoop rothoesje voor besteld, die past nu (iphone 14 pro op een 9SE) en dan kan ik dat quadlock hoesje halen.
Heb nog steeds het liefste dat een afgeschreven telefoon kapot rammelt :p
Mijn navigatie telefoon is een Samsung A40, daar maken ze niet eens hoesjes voor zie ik net :)
Maar dat geeft ook niet, want als hij niet op de motor zit, ligt hij in de kast. Mijn eigen S10+ komt niet op de motor en blijft in m'n zak, die camera's wil ik graag heel houden O-) Die pleur ik wel op het tafeltje op het terras voor de poserpunten O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Kryziek schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:40:
Die pleur ik wel op het tafeltje op het terras voor de poserpunten O+
En S10 is ondertussen echt al een oud lijk, dat zijn maar weinig poserpoints.

* Bommes heeft er zelf ook eentje :+

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Oa6H4zA2BMH56mL1rlRmQkrVEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbJEtecTcOmVWsfwFqAfDDD7.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUYnvVRnTQTOZR2gL7CLeUDeKts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuUFSSxJ9mtOVCoLuABKUPOY.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn nieuwe motor :D
ik ben blij!! Voor de topic start ik woon in Noord-Holland ;)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhXbffBfsu7RvtiwmEM3O12JORc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjAeXhnlJgXMgxexSsnvd1su.jpg?f=fotoalbum_large

Ieder werkje van 5 minuten is altijd maar 1 afgebroken bout verwijderd van een scheldkannonade van 5 uur :X

Naja, uiteindelijk viel het nog wel mee, ik was zo slim om geen linkse tap te gebruiken, de bout kon aardig doorgeboord worden en er was meer dan genoeg vlees, dus helicoil dr in, gaten in het spruitstuk iets groter geboord (omdat ik iets scheef geboord had) en alles ging dr weer op.
Maar toch, het onderhoud gaan we morgen wel weer mee verder....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Iemand ervaring met zo iets ?
Mobiele Compressor

https://www.mediamarkt.nl...bT51OZOyABgBoCyWcQAvD_BwE

Is dat ook een beetje accuraat om naar de juiste spanning te pompen ?

Lijkt mij handig voor vaker de spanning te controleren en corrigeren (ook voor de 4wielers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
wd200 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:03:
Lijkt mij handig voor vaker de spanning te controleren en corrigeren (ook voor de 4wielers)
Misschien een stomme opmerking maar je hebt toch ook gewoon fietspompen met een metertje erop? Die kan je dan toch ook gebruiken? Met degene die ik heb pomp ik de banden met de fiets & motor mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
RubjeMazter schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:05:
[...]

Misschien een stomme opmerking maar je hebt toch ook gewoon fietspompen met een metertje erop? Die kan je dan toch ook gebruiken? Met degene die ik heb pomp ik de banden met de fiets & motor mee op.
Ik heb een fiets en voetpomp maar die metertjes kloppen niet echt 🙈 en zijn slecht leesbaar, corrigeer altijd met een bandenspanningsmeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Mobiele Compressor
Ik heb deze van Bosch, bevalt goed en mooi compact om mee te nemen op de bike; https://amzn.eu/d/icJDV5P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:29

Jimmeh

Bacon

Heb ook voor die bosch gekozen.
Duurt wel even voor je band volledig is opgeblazen indien hij echt gans plat staat.
Voor af en toe bandenspanning te checken en wat bij te pompen is hij ideaal.

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mobiele Compressor

Xiaomi compressortje heb ik ook, werkt prima. Voor een auto is ie wel een beetje snel buiten adem, motor geen probleem, maar een beetje geduld is soms noodzakelijk. Maar werkt wel en is erg compact. Geen gedoe met draadjes is ook fijn.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Mobiele Compressor

Ik heb ook al een tijd zo’n xiaomi compressor, en het bevalt mij erg goed! Je moet geen haast hebben, maar het werkt perfect, en je neemt hem makkelijk mee…

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
s006110 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:15:
[...]

Ik heb ook al een tijd zo’n xiaomi compressor, en het bevalt mij erg goed! Je moet geen haast hebben, maar het werkt perfect, en je neemt hem makkelijk mee…
Yep. Ik nam ‘m zelfs mee toen ‘ie nog aan mijn wiel vast zat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Heb zo'n Xiaomi pompje gehad. Viel me in 1e instantie wat tegen want mijn fietsband duurde gewoon meer dan 6 minuten dus geretourneerd.
Maar mijn fietsband is dan ook wel weer "iets" groter dan een auto of motor band met 26x4,5" dus vergelijk was niet helemaal eerlijk :+
Misschien toch maar wel weer aanschaffen voor de reizen.

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 04-06-2023 08:26 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wd200
Mobiele Compressor

Ik vond nog een oude Motoplus artikel Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WMIS1gNM4y6lEGD9Byq735Z1sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/269T6G17YIcOpqSga6HwX3xf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
Hkuit schreef op zondag 4 juni 2023 @ 01:12:
[...]

Yep. Ik nam ‘m zelfs mee toen ‘ie nog aan mijn wiel vast zat :X
Jij ook al 🫣

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

harley schreef op zondag 4 juni 2023 @ 08:26:
Misschien toch maar wel weer aanschaffen voor de reizen.
Voor echt te reizen zou ik zelf eerder naar manueel gaan, blijft toch betrouwbaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Voor de prijs is die xiaomi echt een prima ding, heb m zelf ook en 2 motorbanden volledig oppompen lukt zonder moeite met een volle accu, het duurt alleen een tijdje.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Gistermiddag bijna een kleine meid onder de motor gehad... (Met nadruk op bijna, uiteindelijk is er niks gebeurd) O+.
Reed op een 60 weg door een natuurpark en je mag daar ook lopen/fietsen/hond uitlaten etc.
Ik reed achterop een hardlopende man met oortjes in en 2 meisjes die erachter fietsten (ik denk vader + dochters?), zullen denk ik 10 en 8 zijn geweest o.i.d.
Die van 10 fietste netjes rechts, die van 8 fietste links... Ik kwam aan en minderde al snelheid tot 20 km/u om te monitoren of ze links bleef fietsen, dan kon ik er tussendoor. Dus ik wachtte een paar seconden, de linker had mij ook door en bleef links fietsen dus ik dacht 'kan niet mis gaan'. Dus ik wil met 20km/u er tussendoor rijden, besluit ze opeens dat ze toch wel rechts wil gaan fietsen. Gelukkig heb ik abs op de motor :+
Niks gebeurd en daarna de helm open gedaan om aan te geven dat ze de volgende keer moet besluiten om of links of rechts te gaan rijden.
De, volgens mij, vader boeide het allemaal niet en rende gewoon door 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:34:
Voor de prijs is die xiaomi echt een prima ding, heb m zelf ook en 2 motorbanden volledig oppompen lukt zonder moeite met een volle accu, het duurt alleen een tijdje.
Ik dacht ooit begrepen te hebben dat de nauwkeurigheid van de druksensor wel te wensen over laat, wat is jouw ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
Die Xiaomi pomp is echt een handig ding voor het geld. Heb het een keer tijdens black friday gekocht voor een prikkie en het heeft zijn waarde al meerdere keren bewezen. Zo heb ik andere motorrijders er al 3x mee geholpen en heb mezelf ermee vanaf Eemshaven helemaal tot aan Groningen centrum geloods met een dikke scheur in mijn achterband en lekkende proppen. Dat was vorig jaar trouwens tijdens de Dutch 1000 :p.

Meter van de pomp is best nauwkeurig en wijkt maar 0.1bar af van BMW RDC en mijn Milwaukee pomp.

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 04-06-2023 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:04
Osiris schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:58:
[...]

Ik dacht ooit begrepen te hebben dat de nauwkeurigheid van de druksensor wel te wensen over laat, wat is jouw ervaring?
Dat je blij bent dat je lucht in je band kan krijgen wanneer je lek gereden hebt. Die .2 afwijking boeit dan geen zak, je kan iig rijden. Tenzij je natuurlijk als een echte MotoGP coureur over de NLse wegen rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DraZ666 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:48:
[...]

Dat je blij bent dat je lucht in je band kan krijgen wanneer je lek gereden hebt. Die .2 afwijking boeit dan geen zak, je kan iig rijden. Tenzij je natuurlijk als een echte MotoGP coureur over de NLse wegen rijdt...
Ja OK, in die situatie snap ik dat 't handig is. Maar ik neem aan dat eigenaren van dat ding hem ook wel gewoon thuis gebruiken? :)

Zelf heb ik een Parkside compressor staan, maar moet dan tig meter aan slang uitrollen om bij m'n motor te komen, wat vrij onhandig is. Een draagbare compressor is dan stuk handiger ;) Maar dan wil ik wel dat 'ie nauwkeurig is bij voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10:48
Osiris schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Ja OK, in die situatie snap ik dat 't handig is. Maar ik neem aan dat eigenaren van dat ding hem ook wel gewoon thuis gebruiken? :)

Zelf heb ik een Parkside compressor staan, maar moet dan tig meter aan slang uitrollen om bij m'n motor te komen, wat vrij onhandig is. Een draagbare compressor is dan stuk handiger ;) Maar dan wil ik wel dat 'ie nauwkeurig is bij voorkeur :)
Juist vanwege die vraag heb ik mijn Xiaomi compressor (die ik thuis inderdaad ook altijd gebruik) weleens vergeleken met mijn analoge bandenspanningsmeter, als ik het zo moet inschatten zit er tussen de beide nog geen 0,1 bar verschil. Daar doe ik het voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ja ik verwacht niet dat mijn compressors banden-oppomp-opzetstuk dat nauwkeuriger doet :)

Besides, wie heeft er gelijk, je Xiaomi of je analoge meter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Voor nood heb ik CO2 containers in mn topkoffer. In 14 jaar 1x nodig geprobeerd te gebruiken. Maar die band was toen zoo lek dat het geen zin had.

Thuis heb ik een compressor. Staat lekker in de schuur en de slang is lang genoeg. Dus hoef er niet meer te zeulen.
Ook de bakfiets heeft harde banden nodig (3.5-4bar :X).

Heb geen zin om minuten te wachten op een apparaatje dat dan weer snel opgeladen meot worden.

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 04-06-2023 12:33 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:04
Osiris schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Voor in de schuur idd een grotere compressor, maar voor de banden van auto/moto/kart zijn deze erg handig:

https://www.amazon.nl/Ein...-Compressor/dp/B084GR2MLH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Osiris schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:58:
[...]
Is me nog niet opgevallen, maar al mn bandenspanningsdingen zijn chinees, dus tsjah :+
Voor de rest: 0,2bar verschil, mehhh, boeiend.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
RubjeMazter schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:18:
[...]

Heb je toevallig een linkje naar die elastieken? Heb mijne ook al gesloopt... thanks :)
https://nl.aliexpress.com/item/32802837994.html
Puddi Puddin schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Ik had eerst zo'n orginele ram mount binnen een maand was ik al door 2 van deze 'elastieken' heen. Nu een setje van 10 van ali besteld en een half jaar later is de allereerste nog in top staat!
Hier ook nog steeds de eerste band in gebruik. Heeft heel wat regenbuien doorstaan en nog steeds even strak qua spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
4x2 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:55:
[...]

Is me nog niet opgevallen, maar al mn bandenspanningsdingen zijn chinees, dus tsjah :+
Voor de rest: 0,2bar verschil, mehhh, boeiend.
2.7 of 2.9 op de achterband merk ik wel met kouder weer hoor. Met warmer weer niet gezien ie dan toch wel goed op temperatuur komt normaal gesproken :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +14 Henk 'm!
V7 klaar gemaakt voor de verkoop ;(
https://www.gumtree.com/p...i-2018-744-cc-/1459397226
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDf_p5qaD4PADX7e9N7XFowSpFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jXXnRRyNqF8YmYss4RiS3EIB.png?f=fotoalbum_large
Voor degene die de britste politiek volgen, deze foto is genomen bij Chequers, het weekend verblijf van de PM..

En gisteren een meet gehad met de V7 UK group.. 50+ V7s en geen een hetzelfde _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Si5Mu-qVlryXPHLRL_Vx6Sw897U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qVffXWmfcJKjSgJLeCSCX2GB.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9MlwpUpPwyyi3oBzcqtCuQFdxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AdRREmK7sUp16y7m2PjsPhHb.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjX-PRNn0o4xyYrIJyXam1IFjAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KIDWuZtWMqSXVbH8ie8YihWP.png?f=fotoalbum_large

2 tractoren en een Spitfire ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2PP2FrQqsVi3tt5xCPy9s1IOVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SMtsmVoXuEOP1W5AHWnC5fbP.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
ToolkiT schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:39:
V7 klaar gemaakt voor de verkoop ;(
https://www.gumtree.com/p...i-2018-744-cc-/1459397226
[Afbeelding]
Voor degene die de britste politiek volgen, deze foto is genomen bij Chequers, het weekend verblijf van de PM..

En gisteren een meet gehad met de V7 UK group.. 50+ V7s en geen een hetzelfde _O-

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

2 tractoren en een Spitfire ;)
[Afbeelding]
Had jij ook niet een v85?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Puddi Puddin schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Ik had eerst zo'n orginele ram mount binnen een maand was ik al door 2 van deze 'elastieken' heen. Nu een setje van 10 van ali besteld en een half jaar later is de allereerste nog in top staat!
Herkenbaar, ik had er ook al snel last van. Heb toen RAM aangeschreven omdat ik nergens losse elastieken te koop zag, en ze hebben me toen kosteloos een 5 stuks toegestuurd - goede service dus! Sindsdien is er ook geen een meer geknapt.

Ik wil mijn X mount verkopen, en voor de quick grip gaan. Heb die kunnen testen van een vriend en vind die wel makkelijker. M.a.w. ik heb wat van die elastieken over dus mocht iemand ze willen, kan ik ze zo naar je opsturen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, dat is ook de reden waarom de V7 te koop staat..

Maar net even met meest een rondje gereden om koffie te drinken.. daar is de V7 wel perfect voor, veel 'analoger' dan de V85TT.. begin bij a spijt te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9-36COnd638VuOOWea7qrDEAbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1hLvC2T9NZP5YEnvJ4qyDpk.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand ergens tussen Nieuwveen/Woerden, de N11 en Leiden nog een Acerbis tankdop hebben gezien... #wtf

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
ToolkiT schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:37:
[...]

Klopt, dat is ook de reden waarom de V7 te koop staat..

Maar net even met meest een rondje gereden om koffie te drinken.. daar is de V7 wel perfect voor, veel 'analoger' dan de V85TT.. begin bij a spijt te krijgen..
Hehe snap ik. Lijkt me een ideale ff snel pakken bike. Ik heb een tijd lang naar reviews zitten kijken en sommige reviewers zeggen dat de v7 veel meer power heeft dan op papier staat. Redenatie was zodat die uit de vaarwateren van de v85 bleef. Wat is jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op maandag 5 juni 2023 @ 07:36:
[...]

Hehe snap ik. Lijkt me een ideale ff snel pakken bike. Ik heb een tijd lang naar reviews zitten kijken en sommige reviewers zeggen dat de v7 veel meer power heeft dan op papier staat. Redenatie was zodat die uit de vaarwateren van de v85 bleef. Wat is jouw ervaring?
Hij heeft minder power, dat merk je bij inhalen en op snelweg.. maar het voelt alsof hij meer koppel heeft, wegrijden en reactie op gas is veel directer dan bij de V85.. echt totaal andere ervaring ookal hebben ze een vergelijkbaar blok..
Ook klink de V7 (met de juiste uitlaat) veel beter dankzij de dubbele uitlaten.. meer een harley achtige potato potato roffel zeg maar..
Comfort daarintegen is de V85TT koning in.. dat is een magic carpet ivm de V7.. de mijne heeft aftermarket shocks en nog lijkt het een pogo stick ivm de stock vering van de V85TT.. single veren zijn simpelweg superieur dankzij de hefboom werking..
De V7 is wel veel intiemer met zijn 2e want je zit tegen elkaar aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ROFLASTC schreef op maandag 5 juni 2023 @ 06:49:
[Afbeelding]

Mocht iemand ergens tussen Nieuwveen/Woerden, de N11 en Leiden nog een Acerbis tankdop hebben gezien... #wtf
oepsie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

s006110 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:15:
[...]
Wat ik altijd het grote probleem vind met die oplaadbare spullen, is dat ze opgeladen moeten zijn. Ik heb een pomp die ik aan mijn accu moet hangen. Er zit zo'n quick connect aan (weet niet wat de officiële naam is) dus een klikje doen met het kabeltje onder het zadel en hij heeft stroom. Ik hoef niet elke week mijn banden op te pompen, dus zo'n pompje gebruik ik niet heel erg vaak. Maar als ik 'm nodig heb, wil ik dat ie het doet. En dat doet dat ding van mij. Ik heb echt een beetje een haat/liefde verhouding met oplaadbare dingen. Het kan gewoon zomaar gebeuren dat je het een keer vergeet en dan heb je pech. Mijn telefoon doe ik elke dag, dus dat is een routine geworden. Maar je headset, navigatie apparaat, airbagvest, luchtpompje....kun je het nog allemaal onthouden om ze op tijd op te laden? Heb je zoveel oplaadapparaten bij je?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:52:
[...]

Wat ik altijd het grote probleem vind met die oplaadbare spullen, is dat ze opgeladen moeten zijn. Ik heb een pomp die ik aan mijn accu moet hangen. Er zit zo'n quick connect aan (weet niet wat de officiële naam is) dus een klikje doen met het kabeltje onder het zadel en hij heeft stroom. Ik hoef niet elke week mijn banden op te pompen, dus zo'n pompje gebruik ik niet heel erg vaak. Maar als ik 'm nodig heb, wil ik dat ie het doet. En dat doet dat ding van mij. Ik heb echt een beetje een haat/liefde verhouding met oplaadbare dingen. Het kan gewoon zomaar gebeuren dat je het een keer vergeet en dan heb je pech. Mijn telefoon doe ik elke dag, dus dat is een routine geworden. Maar je headset, navigatie apparaat, airbagvest, luchtpompje....kun je het nog allemaal onthouden om ze op tijd op te laden? Heb je zoveel oplaadapparaten bij je?
Absoluut, in mijn auto heb ik er een met 12V sigaretten aansteker.. die is ook krachtiger dan mijn xiami ding.
Maar voordeel van oplaadbaar is dat je geen snoeren hebt en er makkelijk bij kan.. en je ze op de fiets ook mee kan nemen.. gelukkig hebben motorbanden niet veel lucht nodig dus gaat de accu redelijk lang mee..
En je kan met een USB poort de accu natuurlijk tijdens rijden weer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
mphilipp schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:52:
[...]

Bij mij is het een routine geworden, om de pomp weer op te laden na gebruik… het enige wat ik af en toe vergeet op te laden is mijn GPS tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja, dat, gewoon dr in steken na gebruik.
En het voordeel aan Li-ion batterijen is dat ze ook niet langzaam leeg gaan.

Owja, iemand VFR kopen?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:05:
[...]
Absoluut, in mijn auto heb ik er een met 12V sigaretten aansteker.. die is ook krachtiger dan mijn xiami ding.
Maar voordeel van oplaadbaar is dat je geen snoeren hebt en er makkelijk bij kan.. en je ze op de fiets ook mee kan nemen.. gelukkig hebben motorbanden niet veel lucht nodig dus gaat de accu redelijk lang mee..
En je kan met een USB poort de accu natuurlijk tijdens rijden weer opladen.
Ik heb op zich makkelijk praten met zo'n kofferbak op de motor :+ Ik snap dat op een naked of sportmotor geen kofferset zit, dus ik vind het geen probleem om iets meer ruimte kwijt te zijn aan het compressortje. Hoewel het best een compact ding is, waar de snoeren en slang in de behuizing verdwijnen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
ToolkiT schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Hij heeft minder power, dat merk je bij inhalen en op snelweg.. maar het voelt alsof hij meer koppel heeft, wegrijden en reactie op gas is veel directer dan bij de V85.. echt totaal andere ervaring ookal hebben ze een vergelijkbaar blok..
Ook klink de V7 (met de juiste uitlaat) veel beter dankzij de dubbele uitlaten.. meer een harley achtige potato potato roffel zeg maar..
Comfort daarintegen is de V85TT koning in.. dat is een magic carpet ivm de V7.. de mijne heeft aftermarket shocks en nog lijkt het een pogo stick ivm de stock vering van de V85TT.. single veren zijn simpelweg superieur dankzij de hefboom werking..
De V7 is wel veel intiemer met zijn 2e want je zit tegen elkaar aan..
Toch maar ff een proefritje regelen dan. Ik zit de V7 al een tijdje te eyeballen, maar wat me een beetje tegenstaat is het lage toerental en vermogen. Maar denk dat ik het ff moet ervaren om te kunnen oordelen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:11
Gister de allereerste rit op de kawa gedaan. Heerlijk weer en een mooi stukje door Friesland wezen rijden. Wat een machine, heel wat anders dan een mt07 les motor.
Moest vooral wennen aan de remmen die heel direct zijn, zitpositie en aan het nieuwe pak dat nog heel strak zat, maar was echt genieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCSuxmgEJoRLMQcr0-D6xrzHeRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y1LgKkoQ0bnHUVKHL8prwgKL.jpg?f=fotoalbum_large

@LankHoar zou jij mij kunnen toevoegen aan de lijst😁?

Zx6r 2009, Friesland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:17:
[...]

Toch maar ff een proefritje regelen dan. Ik zit de V7 al een tijdje te eyeballen, maar wat me een beetje tegenstaat is het lage toerental en vermogen. Maar denk dat ik het ff moet ervaren om te kunnen oordelen.
ja het is een motor die je persoonlijk moet ervaren.. de nummers geven maar een deel van het verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zijn er hier mensen met ervaring met motorshare.eu? Ik heb mijn vorige Streetbob te koop staan, en het loopt nog niet echt storm met reacties. Zit te denken om hem aan te bieden via dit platform voor 100-150 per dag. Technisch is hij helemaal goed dus ik vertrouw het wel als er nog >10K bijgereden wordt. En wellicht zit er iemand tussen die hem huurt en denkt, ey dat is een fijne motor, die koop ik! :)

Anyway, ze vertellen weinig over het verzekeringsstuk, behalve dat "het zo goed mogelijk geregeld word", maar daar heb ik natuurlijk niets aan. Dus vroeg me even af of er mensen zijn die hier meer over weten, of uberhaupt iets kunnen delen over ervaring met dat platform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LankHoar schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:50:
Zijn er hier mensen met ervaring met motorshare.eu? Ik heb mijn vorige Streetbob te koop staan
Heb je een nieuwe harley? Dat heb ik even volkomen gemist!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:53:
[...]

Heb je een nieuwe harley? Dat heb ik even volkomen gemist!
Yes :) Een 2014 Lowrider. Zie hier:
LankHoar in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
dokteronline schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:13:
Gister de allereerste rit op de kawa gedaan. Heerlijk weer en een mooi stukje door Friesland wezen rijden. Wat een machine, heel wat anders dan een mt07 les motor.
Moest vooral wennen aan de remmen die heel direct zijn, zitpositie en aan het nieuwe pak dat nog heel strak zat, maar was echt genieten.

[Afbeelding]

@LankHoar zou jij mij kunnen toevoegen aan de lijst😁?

Zx6r 2009, Friesland.
Toegevoegd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:50:
Zijn er hier mensen met ervaring met motorshare.eu? Ik heb mijn vorige Streetbob te koop staan, en het loopt nog niet echt storm met reacties. Zit te denken om hem aan te bieden via dit platform voor 100-150 per dag. Technisch is hij helemaal goed dus ik vertrouw het wel als er nog >10K bijgereden wordt. En wellicht zit er iemand tussen die hem huurt en denkt, ey dat is een fijne motor, die koop ik! :)

Anyway, ze vertellen weinig over het verzekeringsstuk, behalve dat "het zo goed mogelijk geregeld word", maar daar heb ik natuurlijk niets aan. Dus vroeg me even af of er mensen zijn die hier meer over weten, of uberhaupt iets kunnen delen over ervaring met dat platform :)
Ja zie een (paar) pagina('s) terug.

Grootste nadelenl:
  • Verzekering is gigantisch duur dus je houdt weinig over aan t eind van de rit. Voor een weekend huur houd ik 52 euro over, platform en verzekering samen bijna 90 euro.
  • afhandeling van kleine schades en mancos loopt niet via hun. Alles onder de 1k moet je zelf regelen, en dan moet je maar net mazzel hebben met de welwillendheid van je huurder.
  • er is geen pech service inbegrepen, en je eigen wegenwacht dekt dit niet. Bij pech moet je dus iets gaan regelen, evt je motor terug uit het buitenland gaan halen.
Dus prima om je motor te verzekeren als je m meegeeft aan een vriend/bekende, maar anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:14

Destruction

(ex-)Automonteur

Voor mij dus genoeg reden om zoiets niet te doen. Of 't moet echt om een goedkoop hok gaan wat me verder weinig interesseert.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:14:
[...]

Ja zie een (paar) pagina('s) terug.

Grootste nadelenl:
  • Verzekering is gigantisch duur dus je houdt weinig over aan t eind van de rit. Voor een weekend huur houd ik 52 euro over, platform en verzekering samen bijna 90 euro.
  • afhandeling van kleine schades en mancos loopt niet via hun. Alles onder de 1k moet je zelf regelen, en dan moet je maar net mazzel hebben met de welwillendheid van je huurder.
  • er is geen pech service inbegrepen, en je eigen wegenwacht dekt dit niet. Bij pech moet je dus iets gaan regelen, evt je motor terug uit het buitenland gaan halen.
Dus prima om je motor te verzekeren als je m meegeeft aan een vriend/bekende, maar anders niet.
Ah, ik zocht op een R teveel, en kwam toen enkel verhalen van huurders tegen :+

Nou, dat klinkt als een vrij waardeloos platform dan :X Lijkt een tussenpartij die lekker geld vangt en daar weinig voor tegenover zet, behalve een publiek die je bike wilt huren.

Heb ik wel een andere vraag: waarom huur je hem via dit platform aan vrienden uit, en niet gewoon uitlenen? Je zegt dat de extra verzekering dan een toegevoegde waarde heeft, maar hoe zit dat dan? Maat van mij wil over 2 weken mijn bike een weekend lenen en dat vind ik prima als ie niet verkocht is, maar dacht dat gewone verzekering dit prima zou dekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:24:
Voor mij dus genoeg reden om zoiets niet te doen. Of 't moet echt om een goedkoop hok gaan wat me verder weinig interesseert.
Zelfs voor mijn relatief goedkope hok (R1200RT uit 2005, dagwaarde ~4500 euro) is het gewoon de moeite niet waard.

Huurprijs per dag had ik op zo'n 70 euro, maar de verzekering pakt daar bijna 40 euro van. Krijg een huurverzoek voor een weekend, zou mij 52 euro op gaan leveren. Dat is de moeite niet waard: de motor moet schoon, afgetanked en klaar voor vertrek staan, je moet de huurder ontvangen en uitleg geven, papieren regelen en bij terugbrengen de motor controleren en weer papieren.

Kortom: je bent zo 2 uur kwijt met een verhuur, zou me dan 26 euro per uur opleveren. Als de motor een week gehuurd wordt is het gunstiger natuurlijk, maar zo vaak zal dat niet voorkomen.

An sich geen slecht uurloon, maar je loopt in de tussentijd gigantisch risico op verder gezeur (schade, boetes, lekrijden, pech) en je motor wordt er nooit beter van. En het zijn natuurlijk altijd tijden die nooit helemaal lekker uitkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 05-06-2023 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:45:
[...]

Heb ik wel een andere vraag: waarom huur je hem via dit platform aan vrienden uit, en niet gewoon uitlenen? Je zegt dat de extra verzekering dan een toegevoegde waarde heeft, maar hoe zit dat dan? Maat van mij wil over 2 weken mijn bike een weekend lenen en dat vind ik prima als ie niet verkocht is, maar dacht dat gewone verzekering dit prima zou dekken?
All risk verzekering en behoud schadevrije jaren bij een ongeval. Je eigen verzekering dekt (normaliter) uitlenen wel.

Tussen vrienden maakt het ook niet zo uit of de motor schoon en afgetanked is, dat regel je onderling wel, en hoef je je niet aan te passen aan een ander zn tijden.

[ Voor 18% gewijzigd door noes op 05-06-2023 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:42:
[...]

An sich geen slecht uurloon, maar je loopt in de tussentijd gigantisch risico op verder gezeur (schade, boetes, lekrijden, pech) en je motor wordt er nooit beter van.
Ik heb 't dan over een oude pekelfiets van een paar honderd tot hooguit 1000 euro. Daarvoor zou ik 't misschien nog overwegen. Maar m'n eigen motor waar ik nog langer mee wil doen? Dat gaat niet gebeuren.

Ik heb ook geen oude pekelfiets van een paar honderd euro, maar als ik die wel zou hebben zou ik 't voor zo'n ding misschien nog overwegen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:47:
[...]

Ik heb 't dan over een oude pekelfiets van een paar honderd tot hooguit 1000 euro. Daarvoor zou ik 't misschien nog overwegen. Maar m'n eigen motor waar ik nog langer mee wil doen? Dat gaat niet gebeuren.

Ik heb ook geen oude pekelfiets van een paar honderd euro, maar als ik die wel zou hebben zou ik 't voor zo'n ding misschien nog overwegen.
Daar kan je ook minder voor vragen, maar de verzekering wordt niet (veel) goedkoper. Alle andere nadelen blijven, of je nou een gloednieuwe of een stokoude fiets verhuurd.

Sterker nog, een oude pekelaar heeft als bijkomend nadeel dat de dagwaarde lager is dan die set banden en groot onderhoud die je m net gegeven hebt. Die kosten blijven doorlopen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:50:
[...]

Daar kan je ook minder voor vragen, maar de verzekering wordt niet (veel) goedkoper. Alle andere nadelen blijven, of je nou een gloednieuwe of een stokoude fiets verhuurd.

Sterker nog, een oude pekelaar heeft als bijkomend nadeel dat de dagwaarde lager is dan die set banden en groot onderhoud die je m net gegeven hebt. Die kosten blijven doorlopen natuurlijk.
Ik had de conclusie al getrokken dat het type motor dat ik evt. nog zou willen verhuren voor huurders niet interessant is. Voor het bedrag dat jij noemt zou ik mijn motor absoluut niet willen verhuren, zeker niet icm al het gezeur dat je erbij krijgt. Want wat houd je eraan over als je je motor moet onderhouden, tanken, etc. Ik gok dat je geluk hebt als je er een deel van het onderhoud mee kunt betalen. Onderaan de streep leen je je motor dus gewoon uit ipv dat je 'm verhuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

@lolgast @LankHoar @timmie271
De NC700X kan uit de topicstart en vervangen worden door de NC700D uit 2012

(De Forza is trouwens een NSS250EX uit 2007 ;) )

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
4x2 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:07:
@lolgast @LankHoar @timmie271
De NC700X kan uit de topicstart en vervangen worden door de NC700D uit 2012

(De Forza is trouwens een NSS250EX uit 2007 ;) )
Hé, mag ik vragen waarom je de NC 700 X vervangt :)?
Ik ben momenteel aan het oriënteren naar een andere motor en NC 700 X staat op het lijstje van proefritjes maken ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Multifunctioneel zo'n hutkoffer achterop.. glasbak run sorted!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-zgTx_0vaLj_H9hGbAJbBSa4Ww=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wqzzhQBGdstJVlUCFOdPo6jO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hij is vervangen door de NC700D (Integra) vanwege de wind/weerbescherming.
Die is bij de X duidelijk minder voor mij (veel turbulentie die langs de zijkant omhoog kwam), qua rijden beviel ie echt prima, DCT past er echt bij, stuurt lekker makkelijk, zuinig, een opslagemmer en je zit mooi rechtop.

Wil je alles snel inhalen is ie wat minder, maar echt traag is ie ook niet.

Zadel & achterschokdemper zijn zwakke(re) punten.

leeg

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Na mijn val ben ik wonden gaan likken en was al bezig een lijstje maken met wat er direct vervangen moest worden om te kunnen gaan rijden.
Ook had ik een kappenset gezien/gevonden via MP maar €750 vind ik een hoop geld voor 20+ jaar oude GSX-R en uiteraard losse kappen in mijn kanariegele variant moet gewoon geluk mee hebben.
Enfin had mijzelf er al bij neergelegd dat het mogelijk een soort FrankenGixxer mocht gaan bouwen..

Nu werd ik gisteren verrast thuis door mijn zwagers, vrienden en mijn vrouw..
Ik moest effe naar buiten komen, zwager voor de deur met twee auto's en een werkbus..

Zo was de Kanarie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-BxSbtTm1xcWnetLYU23eU98Kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNZUWwcJPP0kJ5zVUG9e7nPq.jpg?f=fotoalbum_large

En zo is ie nu oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wu27z6VrOtHKNr1yYq0Dng-o4BA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kdOnHG5usiDOJvXexYazLTwD.jpg?f=user_large
2013 Suzuki blauw, naam kan wellicht iemand mij wel vertellen, advertentie is offline helaas van die beste man :?

@LankHoar @lolgast @timmie271
Deze mag geüpdatet worden bij TS *O*

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• maxvij
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 09:36
De vorige keer dat ik in dit topic postte, twijfelde ik nog tussen de Triumph Street Twin en de Royal Enfield Interceptor. Inmiddels heb ik zo'n 3000+ km gereden op mijn Triumph Street Twin uit 2018 - en ben ik zeer tevreden met mijn keuze!

Een paar weekenden terug was het tijd voor het eerste internationale tripje (Duitsland), en daarbij ook het eerste motortripje met overnachting. Een foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsQH8DLI6yg8m6cpGFgmZ3yao0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCnT1jKpmi9jPG0W4elWTRzd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook een korte compilatie gemaakt van de eerste beelden (moet nog door 110 GB aan GoPro-filmpjes heen spitten), voor geïnteresseerden te zien op mijn Instagram @twowheelsmax. +-1000 km gereden in 3 dagen in de omgeving van Höxter - zeker een aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Spacialz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:33:
Na mijn val ben ik wonden gaan likken en was al bezig een lijstje maken met wat er direct vervangen moest worden om te kunnen gaan rijden.
Ook had ik een kappenset gezien/gevonden via MP maar €750 vind ik een hoop geld voor 20+ jaar oude GSX-R en uiteraard losse kappen in mijn kanariegele variant moet gewoon geluk mee hebben.
Enfin had mijzelf er al bij neergelegd dat het mogelijk een soort FrankenGixxer mocht gaan bouwen..

Nu werd ik gisteren verrast thuis door mijn zwagers, vrienden en mijn vrouw..
Ik moest effe naar buiten komen, zwager voor de deur met twee auto's en een werkbus..

Zo was de Kanarie:
[Afbeelding]

En zo is ie nu oOo
[Afbeelding]
2013 Suzuki blauw, naam kan wellicht iemand mij wel vertellen, advertentie is offline helaas van die beste man :?

@LankHoar @lolgast @timmie271
Deze mag geüpdatet worden bij TS *O*
Dat zijn wel de betere verrassingen. _/-\o_

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nou, de VFR is al verkocht, grofweg 24 uur nadat ik m te koop had gezet, dat is een nieuw record denk ik :D

Dan de Forza 250 ook maar een keer poetsen en te koop zetten, die is toch ietwat overbodig naast de Integra.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
4x2 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:00:
Nou, de VFR is al verkocht, grofweg 24 uur nadat ik m te koop had gezet, dat is een nieuw record denk ik :D

Dan de Forza 250 ook maar een keer poetsen en te koop zetten, die is toch ietwat overbodig naast de Integra.
MP?
Dan ga ik ook eens een advertentie daar plaatsen, andere kanalen als fora en discord lijkt niet echt te werken.
En als echte NL'er wou ik niet betalen voor een MP advertentie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

De kogel is door de kerk. Ik ga de ECU laten flashen voor mijn Yamaha MT09 2021.
Een waslijst aan ingrepen en opties die daarbij horen. Ben heel erg benieuwd naar het resultaat!
Voor een iets beter effect komt er ook een K+N luchtfilter op (geen open, gewoon in standaard luchtfilterhuis)

Ik laat mijn bevindingen snel horen, verwacht eind volgende week met de verbeterde ECU te kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

kneusteun schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:28:
[...]
MP?
Dan ga ik ook eens een advertentie daar plaatsen, andere kanalen als fora en discord lijkt niet echt te werken.
En als echte NL'er wou ik niet betalen voor een MP advertentie 8)7
Facebook, maar had geluk, want er had net een paar uur daarvoor iemand een advertentie geplaatst dat ie er naar op zoek was :P

Maarre, iemand Forza 250 kopen?

Owja, in mijn ervaring werken facebook marketplace (evt met een betaalde boost) en marktplaats gewoon het beste.
Vaak zat gehad dat ik al ergens weken mee liep te zeulen en het via marktplaats 2-3 dagen later weg was.
Te koop zetten tegen de 20e-25e van de maand scheelt trouwens ook veel ;)

[ Voor 21% gewijzigd door 4x2 op 06-06-2023 16:45 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Facebook, maar had geluk, want er had net een paar uur daarvoor iemand een advertentie geplaatst dat ie er naar op zoek was :P
Nou inderdaad, probeer al even een motor te verkopen op facebook maar krijg nauwelijks reactie. Ééntje via Facebook en een stuk of 8 via Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

rCk schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:54:
De kogel is door de kerk. Ik ga de ECU laten flashen voor mijn Yamaha MT09 2021.
Dacht dat die laatste versies dat niet meer nodig hadden.
Ik had een eerste gen MT09 en die had dat echt nodig, helaas niet van gekomen bij mij door een accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
rCk schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:54:
Een waslijst aan ingrepen en opties die daarbij horen. Ben heel erg benieuwd naar het resultaat!
Voor een iets beter effect komt er ook een K+N luchtfilter op (geen open, gewoon in standaard luchtfilterhuis)

Ik laat mijn bevindingen snel horen, verwacht eind volgende week met de verbeterde ECU te kunnen rijden.
Een hele waslijst zeg je, maar dan ben ik wel benieuwd wat er verder nog te verbeteren valt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Jimmeh schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:17:
[...]

Dacht dat die laatste versies dat niet meer nodig hadden.
Ik had een eerste gen MT09 en die had dat echt nodig, helaas niet van gekomen bij mij door een accident.
Klopt, de Gen 3 is wel beter geworden, maar door EURO5 zitten er nog wel een hoop emissie restricties op.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:32:
[...]

Een hele waslijst zeg je, maar dan ben ik wel benieuwd wat er verder nog te verbeteren valt?
Omdat de laatste gens zoals ik hierboven genoemd heb onder EURO5 normering vallen, hebben ze een prima blok/afstelling geproduceerd, maar valt er meer uit 't blok te halen.
Hier de lijst, een aantal punten weet ik het fijne ook niet van, maar hebben natuurlijk wel te maken met bepaalde technieken die te maken hebben met een zo laag mogelijke uitstoot.
De grootste winst is te behalen uit de throttle control+reaction, fuel maps en ignition maps.

Standaard meegenomen:
-Remove factory timing retard
-Remove throttle restrictions
-Reduce excessive engine braking (improved deceleration) -> hierbij heb ik wel gevraagd dat hij wel redelijk op de motor mag afremmen. Ook is die verwoording dubbelzinnig op te vatten, dus ga dat wel overleggen dat het op de juiste manier komt.

-Improved throttle control + reaction
-Improved fuel maps
-Improved ignition maps

​-Injector phasing adjustment

Opties:

-Verwijdering versnellingsafhankelijke vermogensbegrenzer (indien die er op zit, gaat het eruit)
-Verwijderen topsnelheid
-max RPM met 250
-Aanpassen ventilator temperatuur (iets vroeger de fan aan laten gaan)
-Deceleration fuel cut off
-O2 sensor foutmelding uitzetten

Tevens wil ik dan ter plekke even vragen of ze afremmen op de motor aan de hand van de drive mode kunnen instellen. Dat je bijv op mode 3 wat minder hard op de motor afremt, dus dat je daarmee meer een cruise mode krijgt. Ik ben benieuwd of ze zoiets kunnen fabriceren. Verwacht medio volgende week hem weer terug te hebben. De ECU verwijderen was 20 minuutjes werk. Makkelijk zo'n naked _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XU8XQX_f3tsnIuBmbO8O4ToTe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGPwojXNrmjoPXocwbKIXBfK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s006110
Rondje met het mooie weer rondom mijn woonplaats. (een deel hier zal de helft van de route wel herkennen van de Tweakers rondrit van vorig jaar)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaXKV640rSzTnUTor0L44orknU7h7fs-jaDqNRhL5wOHPViWov1fLUep_m4GgTZ0Qk0TEtbvJygqUILykB3cfNdr1NDTVZ_wpkiHakvYAE5ri-sXGYYF02Fc-EyXpZTFBVEwzlkx3edRqcm4oMLwbESe6A=w1310-h1160-s-no?authuser=0

De VFR met haar ietwat 'bravere' broertje:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaWG4XX8WiNDGaFOrZFrbXTkZJyYXlS93hYU8VzYdQqUvCtFhUgj1Rs4o7_slH-dpw_WfK_3sFHuC1lsRcoQC8zDdgZtRwi0bz9cfAFn6NkecbgChZAuX4pQIEcYKIhBfCOct9p6EvVZXq_lQzVOUDq4ng=w1772-h1329-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaWJk9ueoYobNL00mp9Qm68TyIXENPWRH-zN6gAYVB54wioStM8mV1UzUq51CE5A4n_fNaFosTNiBxgWQD9mTP1qMfvvAJ_d9A3CX3e7yDdZ9zpX7FJUMc4rhHqh23FTRu5pmg2VBnvWx2_MpoLfZmi6Zg=w1772-h1329-s-no?authuser=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Blijft gaar zo'n VFR!

Heb destijds er eentje geprobeerd maar toch een Fireblade gekocht. Met voortschrijdend inzicht bleek dat een VFR de betere keus was geweest voor de echte wereld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
WilbertNeems schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:31:
Blijft gaar zo'n VFR!

Heb destijds er eentje geprobeerd maar toch een Fireblade gekocht. Met voortschrijdend inzicht bleek dat een VFR de betere keus was geweest voor de echte wereld. ;)
Gaar of Gaaf ;)

De VFR is in mijn bescheiden een van de meest allrounde motoren die je maar kan verzinnen, vooral als je van wat sportief rijden houd, maar toch ook 'gewoon' wilt kunnen toeren met eventueel je halve huishouden aan bagage.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaWV13zopoAKDdedDN-irtsC-ytUwnEtbtClRB7B7pgkD9HCclmrZuoPg3gKwrgG-187eJQisOLgGANXuCwtFuZLCYTy6g7B9Yv2N7DqjW1tSZLjTi_RVjkLOKm6PDvA2Pi3aYyjc6BGugC6j7BTjFl3dg=w1772-h1329-s-no?authuser=0

Moet eerlijk bekennen dat ze pas echt leuk werd, na de beruchte flapper, snorkel en pair valve modificatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Blijkbaar niet berucht genoeg. :o Kun je dat toelichten?

Maar zeker een goede allrounder. Had er bijna alsnog één gekocht, jammer genoeg genoeg paste mijn helm niet in de originele koffers en wou ik heel graag cruise control.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Heb een Beeline navigatie besteld.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor.nl/wp-content/uploads/2018/07/beeline-motornavigatie.jpg
Iemand anders hier die hem ook heeft? Goeie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
kevlar01 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:49:
Heb een Beeline navigatie besteld.
[Afbeelding]
Iemand anders hier die hem ook heeft? Goeie ervaringen?
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh....... T>T
Ik vond het zoeen geweldige oplossing, maar heb nogal ongeluk met ze heel te houden.

De eerste plastic variant was binnen 1 jaar met hem er zoals normaal van de houder halen kapot(achterkant bleef achter in de houder..)

Opgestuurd, en met bijbetaling kunnen upgraden naar de metale versie.
Die kwam aan, ik helemaal blij, totdat een van de knoppen er af sprong.....

Weer opgestuurd, deze keer verzendkosten teruggekregen, en nieuwe ontvangen.
Die ik een paar maanden later in de broek in de wasmachine vergeten... |:(
Werkt nogsteeds, maar de knop naar rechts niet meer, en ondanks openen kan er niet precies achterkomen waarom die knop niet meer werkt(vermoed dat door de warmte en centrifuge de interne knop wat los zit ergens). Heb geen zin om hem *weer* op te sturen, gedeeltelijk omdat deze keer het mijn eigen stomme fout was.

Geweldig idee, app is een beetje vervelend soms maar is prima.
Bouwkwaliteit voor een ding dat een val van een motor zou moeten overleven lijkt wat slecht (water dichtheid zit wel goed. :D)
Customer service is meer dan prima, maar zit wel in Engeland dus opsturen is een gedoe.

[ Voor 4% gewijzigd door GooBall op 07-06-2023 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kun je dan alleen via de Beeline-app navigeren icm routes of ook simpel met Google Maps bijvoorbeeld?
Uiteraard via GPX-files en dergelijke, maar daar heb ik geen zin in voor woon- / werkverkeer of een keer beetje rondtuffen. Ziet er wel erg minimalistisch uit, maar wel chique, /me iets kunnen zijn voor CLB, even inlezen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
WilbertNeems schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:45:
Blijkbaar niet berucht genoeg. :o Kun je dat toelichten?
Of berucht het juiste woord is weet ik niet. Maar Honda-san heeft destijds in al hun wijsheid wat truukjes uitgehaald, om de VFR wat 'schoner' en stiller te krijgen. Deze drie modifacties maken de VFR een wat leukere motor om te rijden:
1. Flapper mod > klep in het luchtfilterhuis, die de motor smoort in bepaalde toerenbereiken. Door deze klep (vacuum gestuurd) af te doppen, krijgt de motor gewoon altijd zijn maximale hoeveelheid lucht)
2. Pair Valve mod > de o2 sensor word genept, door extra frisse lucht in de uitlaat toe te voegen. Door deze af te doppen, krijgt de ecu gewoon de daadwerkelijke waardes te lezen, en zal de benzine - lucht mengsel ook beter worden.
3. Snorkel mod > door de 'snorkel' aan de voorkant van je luchtfilterhuis weg te halen, gaat je luchtinlaatraject meer herrie maken.

Alle drie de mods leveren geen extra vermogen op, maar 1 & 2 zorgen er voor dat de dip, voordat de VTEC geactiveerd word, geëlimineerd word. Waardoor de motor veel soepeler gaat rijden. De derde mod is puur voor het geluid, want je hangt met je hoofd natuurlijk boven de luchtinlaat, en dat geeft een heerlijke grom (en wat mij betrefd qua geluid veel waardevoller en effectiever dan er een dikke pijp onder hangen)
WilbertNeems schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:45:

Maar zeker een goede allrounder. Had er bijna alsnog één gekocht, jammer genoeg genoeg paste mijn helm niet in de originele koffers en wou ik heel graag cruise control.
Helm past gelukkig perfect in mijn topkoffer, en CC heb ik met zo'n klem opgelost... (maar ik zou best graag een 'echte' CC willen hebben op de VFR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
CLB schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:04:
Kun je dan alleen via de Beeline-app navigeren icm routes of ook simpel met Google Maps bijvoorbeeld?
Uiteraard via GPX-files en dergelijke, maar daar heb ik geen zin in voor woon- / werkverkeer of een keer beetje rondtuffen. Ziet er wel erg minimalistisch uit, maar wel chique, /me iets kunnen zijn voor CLB, even inlezen.
GPX-files en dergelijk inladen ja, maar voor de rest zit je vast aan de Beeline-app. Dus geen Google fancy alternatieve routes want het is druk daar.
Pagina: 1 ... 488 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.