Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 487 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.834 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:06:
[...]

Gelijk een nieuw doel dus! :P :9

Denk dat @SmurfLink getagged moest worden :)
Smurf-link linked niet naar Smurf.... :F

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:06:
[...]

Gelijk een nieuw doel dus! :P :9

Denk dat @SmurfLink getagged moest worden :)
Geen idee waarom gezien ik hier al jaren niet meer actief ben maar oke, mocht iemand mijn motor willen overkopen om die rit te rijden dikke prima. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:17
SmurfLink schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:18:
[...]

Geen idee waarom gezien ik hier al jaren niet meer actief ben maar oke, mocht iemand mijn motor willen overkopen om die rit te rijden dikke prima. :+
Vorig jaar heb je nog gereageerd met het bericht dat je niet kon, dus jaren klopt niet helemaal :P :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:55
(jarig!)
Verwarring alom bij de smurfen hiero...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
badkuip schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:29:
Verwarring alom bij de smurfen hiero...
Smurf hier, Smurf daar, Smurfen overal!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:27:
[...]

Vorig jaar heb je nog gereageerd met het bericht dat je niet kon, dus jaren klopt niet helemaal :P :+
Tja en behalve dat hoeveel reacties heb je hier de afgelopen jaren gehad van mij? Precies ja. Jaren dus. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:30
badkuip schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:25:
[...]

@timmie271 @A13X @FBTN @Smurf @Mitssz @InZane @Paul.H @harley @SniperGuy @botoo @2Swift @Chakotay@epic_gram @TriPSs @unifi @wokkelz @harley @KillaZ @NLDViane

Noteer het maar in de agenda's!
Zondag 25 juni doen we onze tweakers-motorrit!
Details volgen de komende weken ergens. Reken erop dat het last-minute wordt van mijn kant omdat ik het best druk heb.
Dus sowieso de 25e, begin en eindpunt omgeving Amersfoort. Begintijd ergens rond 10.00 uur (ofzo) en eindtijd rond 16.00 uur (ofzo).

Heb ik jouw naam niet genoemd? Dan kon ik jouw naam bij de poll niet matchen met je Tweakers-naam.
Of je hebt je niet ingeschreven. Wil je meerijden de 25e? Schrijf je dan via deze poll voor de 25e!
Genoteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:54

botoo

💀 too old to die young

SmurfLink schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:18:
. . . mocht iemand mijn motor willen . . .
Rij je zelf niet meer dan?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
De routes en starttijden voor de Dutch 1000 zijn bekend gemaakt.
Ik start in groepje 9 ongeveer om 6:15uur op zaterdag ochtend.
Route gaat globaal gezien van uit het midden van de Veluwe recht naar het zuiden, tot aan Kautenbach in Luxemburg.
Via Wiltz naar Durbuy met een bochtje bovenlangs Brussel en dan ook weer om Antwerpen heen terug Noord-West richting Zierikzee.
Omdat bovenlangs Breda, Den Bosch, via Veenendaal uit eindelijk weer terug uit te komen bij het start en eindpunt vlakbij Voorthuizen.

Er waren toch nog meer mensen van hier die hem ok reden?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Ik dacht dat het idee van 'Dutch' was dat deze zich in nederland afspeelde in plaats van de hele Benelux? :?

Maar hoe dan ook doe ik nog steeds niet mee.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
kneusteun schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:41:
[...]

Wat zoek je voor een project fiets?
Heb misschien nog wel een xrv 750 voor je staan.
Je mag mij wel eens berichten met meer info. Als ik superlowbudget een allroad motor klaar kan maken is dat eigenlijk wel meer hardcore dan een recente injectiefiets ;)
[...]

@timmie271 @A13X @FBTN @Smurf @Mitssz @InZane @Paul.H @harley @SniperGuy @botoo @2Swift @Chakotay@epic_gram @TriPSs @unifi @wokkelz @harley @KillaZ @NLDViane

Details volgen de komende weken ergens. Reken erop dat het last-minute wordt van mijn kant omdat ik het best druk heb.
Dus sowieso de 25e, begin en eindpunt omgeving Amersfoort. Begintijd ergens rond 10.00 uur (ofzo) en eindtijd rond 16.00 uur (ofzo).

Heb ik jouw naam niet genoemd? Dan kon ik jouw naam bij de poll niet matchen met je Tweakers-naam.
Of je hebt je niet ingeschreven. Wil je meerijden de 25e? Schrijf je dan via deze poll voor de 25e!
Heb hem in de agenda gezet, moet wel ff kijken hoe ik dat combineer met het Buell treffen in siebengewald ;)
@Bommes rijd je niet mee ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Random vraagje tussen alles door, zijn hier nog veteranen die ook met de veteranen motorrit op 23 en 24 juni meerijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
[...]

Helaas ben ik er ook niet bij, zie net dat ik het andere weekend ook niet kon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

Snuitebolletje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:07:
[...]

Ik heb het genoegen gehad om langere tijd op beiden te kunnen proef rijden (meerdere dagen, ook in zand), en vindt de DesertX lichter aanvoelen, wendbaarder, fijnere motor en ergonomie klopt voor mij meer.

[...]

De husq norden is prachtig, maar nog meer weg georienteerd. De 690/701/700 zou voor mij echt ideaal zijn, maar te hoog voor de baas...

Tiger 900 ga ik nog even naar kijken, al denk ik dat die qua gewicht ook weer omhoog schiet.
Zal de 790 in ieder geval weer op de lijst zetten en sowieso alles wat hier genoemd is even bekijken. Thnx!
Vwb zand en weg, zijn de husq en de Duc aan elkaar gewaagd. Aantal grote YouTube kanalen die wisselen tussen die 2, meestal is de Husq beter offroad en de Duc onroad. Echter weet ik niet of je al weet dat er een Husqvarna Norden 901 Expedition is uitgekomen. Met de vering van de 890R (en nog een zwik extra opties standaard).

Ook de standaard Norden kan goed offroad, zeker in Nederland kom je daar niet snel te kort mee.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
FnordySquare47 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Daarom heb ik ook de groene gekozen :+ . Verder valt het rood af en toe ook wat tegen, leuke in de showroom en in volle zon, maar bij minder licht vond ik het uitzicht ook wat minder.

Het gaat hier om een Ninja 1000 SX Tourer van 2023 (helemaal nieuw).
Geupdated :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Hoe kan ik de betrouwbaarheid van verkoopgroepen op Instagram testen? Ik zie vaak leuke clubstyle onderdelen, maar ik vraag me af of ze betrouwbaar zijn. Ze vragen eigenlijk altijd om via PayPal als "friends & family" te betalen. Dat kan een rode vlag zijn, maar snap ook dat je als shop met mensen uit het buitenland ook makkelijk opgelicht kan worden.

Reverse image search van aangeboden producten levert geen hits op, wat wel op unieke foto's lijkt te duiden (was ook bij 1 shop niet zo, die gebruikte foto's van andere websites, dus beetje shady).

Ik wil echt heel graag een specifiek soort zadel, maar om nou 500$ te gokken.. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Morgen eens een kraslotje kopen en dan een S&S long blok bestellen, of is dit overkill?

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/harley-davidson-s-s-drop-in-replacement-engine-does-162-hp-video-89252_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/harley-davidson-s-s-drop-in-replacement-engine-does-162-hp-video_1.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:25:
Morgen eens een kraslotje kopen en dan een S&S long blok bestellen, of is dit overkill?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Grappig dat je die post, ik zat er net naar een te kijken eerder vandaag :P

Overkill bestaat niet in dit soort gevallen als je het mij vraagt! Lijkt me wel een heethoofdje, en dat is jou 110ci al :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Die 110 van mij is nogal een kouwe kikker momenteel :X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:35:
Die 110 van mij is nogal een kouwe kikker momenteel :X
Ja hoe staat het daar nu mee? Nog nieuws? Ik was de laatste weken vrij druk dus heb niet veel bijgelezen hier, sorry als ik naar de bekende weg vraag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
@harley nee dat is de zondag voor de Dutch 1000, dan wil ik gewoon lekker thuis zijn.

@DrivinUCrazy dat dacht ik ook, blijkbaar gaan we internationaal dit jaar. Heb ik geen problemen mee. Afgezien van de ontzettende lint bebouwing in België waardoor je zogoed als continu door een heel lang dorp aan het rijden bent.
Ben benieuwd hoe ze dat in de route hebben opgelost.

Overigens ken ik jou mening, ik verwacht ook niet dat je mee rijd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Je komt zeker een gevarieerder landschap tegen, dus dat lijkt me wel een vooruitgang. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Bommes schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:00:
De routes en starttijden voor de Dutch 1000 zijn bekend gemaakt.

Er waren toch nog meer mensen van hier die hem ok reden?
Ik rij ook weer mee, dit keer "slechts" de 300 km versie. Is een mooi ritje zo te zien over de Veluwe en door oost Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar drie keer niks, werkplaats gaat haast maken.
Morgen is mijn schoonzoon daar voor de eerste beurt en nieuwe J&H uitlaat voor zijn nieuwe Lowrider S, precies op tijd voor de vakantie, maar die gaat nu toch al niet door :( Hij zal dan weer om nieuwe info voor mij vragen.

Dat van zo'n S&S blok is niet helemaal uit de lucht gegrepen maar zo duur dat ik dat toch niet eerder dan volgend jaar serieus kan gaan bekijken, ze hebben ook minder mallotige long bloks.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Jammer bommes maar begrijpelijk, aan de andere kant ff oefenen kan geen kwaad ;)

Lankhoar & botoo
Die s&s blokjes klinken leuk. Maar uit ervaring met een T124 leert mij dat ook die niet zalig zijn. 2 startmotoren aan gort gekregen waarvan 1 speciaal voor big blocks :? Derde houdt het nu al een tijdje uit maar dat is na installatie van de extra easy start cams en automatic compression release. 1 zodiac versnellingsbak heeft het vermogen ook niet overleefd. En ook de originele achterband is er niet voor gemaakt, die vloog aan gort op de testbank. Dus zeker wel een puntje om rekening mee te houden ;)

[ Voor 18% gewijzigd door harley op 31-05-2023 22:31 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 10:57
kneusteun schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:41:
[...]

Wat zoek je voor een project fiets?
Heb misschien nog wel een xrv 750 voor je staan.
Uit welk jaar is deze?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@harley als (dikke 'ALS') ik zover ga dan laat ik het bij Laseur doen, die is best wel thuis in het high-power wereldje.

Orginele Harley banden heb ik sowieso niks mee dus die gaan er altijd (twee keer so far :+ ) snel vanaf.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
'95
Heb hem rijdend en wel weggezet met het idee hem een keer helemaal net te maken, maar doro werk kom ik er gewoon weg niet aan toe. (heb nog 2 projecten staan ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Ik vond vandaag een klein nietje in de band, band is verder nog prima op spanning en het nietje zat er niet ( :+ ) diep in. Ik gok dat hij niet eens dieper dan de groeven op het vlak zat.

Zou goed moeten gaan toch? :O

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
KillaZ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:35:
Ik vond vandaag een klein nietje in de band, band is verder nog prima op spanning en het nietje zat er niet ( :+ ) diep in. Ik gok dat hij niet eens dieper dan de groeven op het vlak zat.

Zou goed moeten gaan toch? :O
Even je bandenspanning in de gaten houden, maar als het alleen het korte stukje van het nietje is zou ik me er niet al te veel druk om maken.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:11:
Ik dacht dat het idee van 'Dutch' was dat deze zich in nederland afspeelde in plaats van de hele Benelux? :?

Maar hoe dan ook doe ik nog steeds niet mee.
Dat was ook mijn eerste gedachte...

Misschien https://en.wiktionary.org/wiki/Diets 1000 ;) maar dan zou je ook door duitsland gaan ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
gebruikershaes schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:09:
Iemand enig idee waarom een accu die aan de druppel lader hangt tijdens de wintermaanden stuk gaat? Is al de tweede accu in 3 jaar tijd die ik moet vervangen.
Vandaag wilde ik voor het eerst rijden, maar er zit geen leven meer in. Test lampje van de druppel lader brandt ook rood.
Terugkomend op dit verhaal. Ik zag dus op mijn display staan 'Battery Error' en als ik verder door de menu's ging ook 'Hi Battery' waar normaal de voltage staat. Geprobeerd te googlen, maar kwam allemaal verhalen tegen dat de accu vervangen dient te worden.

Eigenwijs als ik ben wilde ik dat niet doen. Dus heb ik het contact aan gelaten, lichten aangezet en de batterij volledig ontladen. Zo leeg dat de toeter maar een heel zach kreuntje gaf als je er op druktte.
Daarna de accu weer aan de oplader en verrek. Hij doet het gewoon weer. De accu geeft netjes 12.5 volt aan en groen op de accu tester op de lader.

Dus of mijn actie van leeg laten lopen en weer opladen heeft daadwerkelijk iets uitgehaald, of het stekkertje heeft er nooit goed op gezeten en bij de laatste keer laden toevallig wel? Laatste lijkt me stug, want ik heb het meerdere keren logsgekoppeld en aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Volgens mij is het niet handig om een loodaccu helemaal leeg te laten lopen. De mijne is juist daardoor overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@Raymond Ja klopt, maar dit was een wanhoopspoging dus ik dacht why not. En met succes dus!

[ Voor 11% gewijzigd door gebruikershaes op 01-06-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
  • Laatst online: 05-09 13:27
[...]

Genoteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 23:44
botoo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wordt de autist in mij toch wakker: wheel HP zou je met een standaard correctiefactor van verlies in je aandrijflijn nog kunnen opgeven, maar wheel torque slaat echt nergens op als je de overbrengingsverhouding van je ketting/cardan niet kent 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Nou heb ook een mooie enerverend Pinksterweekend achter de rug.
Vorige vrijdag mijn motor opgehaald, deze was namelijk voorzien van nieuw rubber voor en achter.
Dunlopjes, prima bandjes voor de GSX-R.
Beste motorboer zei nog doe effe lekker rustig aan in het begin en dat ook netjes gedaan.
In totaal 120/130 KM ermee gereden, variatie van snelweg en wat licht bochtenwerk.

Op eerste Pinksterdag heerlijk stukje gereden, eenmaal bij Amerongen de dijk op richting Wijk bij Duurstede met wat milde bochtjes, ging lekker allemaal totdat ik halverwege de dijk een bochtje uitkwam en het achterwiel iets naast het asfalt, van die honinggraat met grind erin meepakte en schoof ik de fiets onderuit.
Schakelpook, stuk windscherm, spiegel, en knipperlicht afgebroken.
Flink schade aan de fiets dus vooral optisch, motorisch helemaal in orde.
Mijn zwager was mee en ik kreeg het niet voor elkaar om zonder pookje te schakelen, de hevel zat er nog wel op en hij kreeg het schakelen wel voor elkaar.
Dus ben ik op zijn V-Strom naar huis toe getuft.

Zelf beurs uiteraard, hier en daar stijfheid uiteraard maar de volgende dag pijn die mij deed trillen, kotsmisselijk maakte en ik niet meer wist of ik moest zitten, liggen, staan etc..

Na bezoek ziekenhuis bleek ik nierstenen te hebben, puur toeval aldus de behandelend arts..
Die pijn gun ik mijn ergste vijand niet :(

Hopelijk hebben jullie een prettiger weekend gehad 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Spacialz op 01-06-2023 12:03 . Reden: typoo ]

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
gebruikershaes schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Terugkomend op dit verhaal. Ik zag dus op mijn display staan 'Battery Error' en als ik verder door de menu's ging ook 'Hi Battery' waar normaal de voltage staat. Geprobeerd te googlen, maar kwam allemaal verhalen tegen dat de accu vervangen dient te worden.

Eigenwijs als ik ben wilde ik dat niet doen. Dus heb ik het contact aan gelaten, lichten aangezet en de batterij volledig ontladen. Zo leeg dat de toeter maar een heel zach kreuntje gaf als je er op druktte.
Daarna de accu weer aan de oplader en verrek. Hij doet het gewoon weer. De accu geeft netjes 12.5 volt aan en groen op de accu tester op de lader.

Dus of mijn actie van leeg laten lopen en weer opladen heeft daadwerkelijk iets uitgehaald, of het stekkertje heeft er nooit goed op gezeten en bij de laatste keer laden toevallig wel? Laatste lijkt me stug, want ik heb het meerdere keren logsgekoppeld en aangesloten.
Maar voltage is niet alles.
Als je accu geen crank power meer heeft dan kan ie wel 12,5v aangeven (draaiende motor 14 ish) maar kan best zijn dat hij de start motor niet rond krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Stalensnuitje schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:01:
. . . wheel torque slaat echt nergens op als je de overbrengingsverhouding van je ketting/cardan niet kent 8)7
Ik vermoed dat ze die pull met een verder standaardfiets op de Dyno gemaakt hebben, maar ik heb geen idee eigenlijk. Maakt mij ook niet zoveel uit, 't is bezopen veel, dat bregrijp ik er wel uit.
@Spacialz dat is wel speciaal te noemen, onderuit gaan en daardoor nierstenen ontdekken.
Dubbelop sterkte en beterschap.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:19:
[...]

Maar voltage is niet alles.
Als je accu geen crank power meer heeft dan kan ie wel 12,5v aangeven (draaiende motor 14 ish) maar kan best zijn dat hij de start motor niet rond krijgt.
Ja, m'n licht gaat ook ff uit bij het starten. Ik weet niet of dat voorheen ook het geval was, maar de motor start in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
gebruikershaes schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:14:
[...]

Ja, m'n licht gaat ook ff uit bij het starten. Ik weet niet of dat voorheen ook het geval was, maar de motor start in ieder geval prima.
Als je de accu even een weekje laat staat zonder lader eraan dan is die waarschijnlijk weer volledig leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
cyntax schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:23:
[...]

Als je de accu even een weekje laat staat zonder lader eraan dan is die waarschijnlijk weer volledig leeg.
Zou kunnen. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:19

Jimmeh

Bacon

Kut dat je dat hebt voorgehad, maar gelukkig was het niet ernstiger :X

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Net terug van twee nachtjes Duitsland (Zwarte Woud) en meteen even de grens over richting Zwitserland. Erg leuke/bochtige wegen en wat een uitzicht krijg je er gratis bij. Echt een aanrader ook al vermoed ik dat de meeste er al gereden hebben :-) !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STY0wfs01Rh9kb6Hj3Aoo3zAiGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJvsZlSr4U0PFH76Lt2QueF4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CO2KVShtllRQnf9nzkhfC83xORQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOXxhGLPT1N6XeKkK8VJX2sW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9cgzODrYKUoaPV4K67KlS8yIUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUfxroHQbTnhrhOAR1H783QO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzTQH7vxyObtcWeMTxhGe6qUi0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WndPN7dPUKL0cGUP8tjwk6kr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een cadeau voor mijn vriendin. Even tussen MO tags zodat ze het niet tegenkomt met Googlen hahaha.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik kom niet verder dan een Quad Lock systeem, maar dat is best duur. Het probleem is dat de camera van de nieuwere iPhones niet tegen trillingen kan van hardmounted houders.

Hebben jullie ideeën over alternatieven?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kuusj schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:00:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een cadeau voor mijn vriendin. Even tussen MO tags zodat ze het niet tegenkomen met Googlen hahaha.

***members only***

Ik kom niet verder dan een Quad Lock systeem, maar dat is best duur. Het probleem is dat de camera van de nieuwere iPhones niet tegen trillingen kan van hardmounted houders.

Maak zelf gebruik van een SPConnect icm een trilling demper module, soortgelijk als een QuadLock.
Werkt perfect, al jaren geen problemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een cadeau voor mijn vriendin. Even tussen MO tags zodat ze het niet tegenkomen met Googlen hahaha.

***members only***

Ali heeft voor quadlock best aardige alternatieven kopieën. Demper + hoesje erbij en je bespaard een paar euro op de bevestiging van haar telefoon van 1k+ 8)7

Je hebt ook rammount of sp connect, al weet ik niet of die een demper hebben.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:26
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een cadeau voor mijn vriendin. Even tussen MO tags zodat ze het niet tegenkomt met Googlen hahaha.

***members only***

Ik gebruik hem nu met trillingsdemper op mijn S1000R uit 2017 welke echt bekend staat als een sloper als het gaat om het Iphone camera-systeem.
gaat inmiddels al 5 maanden prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

A13X schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:04:
[...]

Ali heeft voor quadlock best aardige alternatieven kopieën. Demper + hoesje erbij en je bespaard een paar euro op de bevestiging van haar telefoon van 1k+ 8)7

Je hebt ook rammount of sp connect, al weet ik niet of die een demper hebben.
Haha ja ze was zelf bezig over eentje van de Action, “dat is toch prima”.. dus de lat ligt niet hoog :+
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:03:
[...]

Maak zelf gebruik van een SPConnect icm een trilling demper module, soortgelijk als een QuadLock.
Werkt perfect, al jaren geen problemen!
Zal er eens naar kijken, bedankt!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Spacialz schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:03:
Nou heb ook een mooie enerverend Pinksterweekend achter de rug.
Vorige vrijdag mijn motor opgehaald, deze was namelijk voorzien van nieuw rubber voor en achter.
Dunlopjes, prima bandjes voor de GSX-R.
Beste motorboer zei nog doe effe lekker rustig aan in het begin en dat ook netjes gedaan.
In totaal 120/130 KM ermee gereden, variatie van snelweg en wat licht bochtenwerk.

Op eerste Pinksterdag heerlijk stukje gereden, eenmaal bij Amerongen de dijk op richting Wijk bij Duurstede met wat milde bochtjes, ging lekker allemaal totdat ik halverwege de dijk een bochtje uitkwam en het achterwiel iets naast het asfalt, van die honinggraat met grind erin meepakte en schoof ik de fiets onderuit.
Schakelpook, stuk windscherm, spiegel, en knipperlicht afgebroken.
Flink schade aan de fiets dus vooral optisch, motorisch helemaal in orde.
Mijn zwager was mee en ik kreeg het niet voor elkaar om zonder pookje te schakelen, de hevel zat er nog wel op en hij kreeg het schakelen wel voor elkaar.
Dus ben ik op zijn V-Strom naar huis toe getuft.

Zelf beurs uiteraard, hier en daar stijfheid uiteraard maar de volgende dag pijn die mij deed trillen, kotsmisselijk maakte en ik niet meer wist of ik moest zitten, liggen, staan etc..

Na bezoek ziekenhuis bleek ik nierstenen te hebben, puur toeval aldus de behandelend arts..
Die pijn gun ik mijn ergste vijand niet :(

Hopelijk hebben jullie een prettiger weekend gehad 8)7
Jemig :{ Beterschap en sterkte met de nierstenen!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:20
Ik kan de SP Connect combo met trillingsdemper van harte aanraden! Stuk kleiner dan de trillingsdemper van Quadlock en doet z’n werk netjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJjrslXirgjKlJI_Y-VyfgQBbKk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T9dAERmLI54056KfCaJifqad.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

AFT0570 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:27:
Ik kan de SP Connect combo met trillingsdemper van harte aanraden! Stuk kleiner dan de trillingsdemper van Quadlock en doet z’n werk netjes.

[Afbeelding]
Dit is de nieuwste versie toch?
Zijn de nieuwe hoesjes inderdaad wat lichter dan de vorige versies dat jij weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36
cooper_s1 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:33:
[...]

Dit is de nieuwste versie toch?
Zijn de nieuwe hoesjes inderdaad wat lichter dan de vorige versies dat jij weet?
Ik heb de nieuwe versie ook:
  • hoesje is lichter, maar sluit niet vanzelf netjes aan de zijkanten van mijn telefoon (iPhone 13 pro), dus ik vind de optionele "raincover" een must
  • vibratiemodule is veel flexibeler, dus ik denk ook beter in staat om vibratie tegen te gaan
  • nieuwe bevestiging is voor het gevoel steviger dan de oude (moet alleszins meer moeite doen om de telefoon erop te draaien)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 07:39
Gisteren nog een stukje door Frankrijk gefietst. 8) Ik kwam erachter - mede dankzij @ToolkiT - dat het daar ook mooi rijden is. Daar ken ik nog niet alle weggetjes en binnen een uur ben ik er.
Enige nadeel is dat ik eerst door de Rijnvallei (Mannheim, Landau) moet rijden. Da's saai en bovendien ook erg warm gisteren 30+. :/

Helaas geen route kunnen opnemen - Calimoto deed lastig. Ik heb daarmee vaker problemen de laatste tijd. Anyone?

Plaatjes bij het praatje: 2) Vakwerkhuizen zie je hier genoeg, maar deze bouwval vond ik te interessant om niet te fotograferen. 3) Col du Pfaffenschlick, ik moest aan Von Flockenstufen denken. 4) Aan het eind van de dag nog op bezoek bij Marie. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8ooqjOnEYRthGlS2vh-mru_mSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pwi1TXYIsw0J6hO3zfxXgmhm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XkdI3CJUq-ckAKhcOHYp6CWzvA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/va47bFY8cZlU3367YklZMBJ6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwTkAWIHNswwGL1gW8GPDxPmhu4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CqQeloYutlJJTBf8FDqLvW0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IL1AsH2in5N3KOU9XrtciQQOt1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1lxIOYg91ot1sHGAQp4gG2H.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
Die is inderdaad fijn.
En als je tijdens het rijden ook nog draadloos wil laden:

https://sp-connect.eu/products/anti-vibration-module
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18QCohrfFFXCbVdOHiHDcuHghUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jYokoPxd2XnzoOL1hD8JK0OA.png?f=fotoalbum_large
AFT0570 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:27:

[Afbeelding]

[ Voor 21% gewijzigd door djiedjee op 02-06-2023 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

LaborGardens schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:57:
[...]

Ik heb de nieuwe versie ook:
  • hoesje is lichter, maar sluit niet vanzelf netjes aan de zijkanten van mijn telefoon (iPhone 13 pro), dus ik vind de optionele "raincover" een must
  • vibratiemodule is veel flexibeler, dus ik denk ook beter in staat om vibratie tegen te gaan
  • nieuwe bevestiging is voor het gevoel steviger dan de oude (moet alleszins meer moeite doen om de telefoon erop te draaien)
Ik heb de oudere versie met een trillingsdemper en losse draadloos oplaadmodule maar werkt prima tot nu toe. En aangezien ik nog geen nieuwe phone koop binnenkort gaat dit prima zo.
Wel wil ik nog een soort zonneschermpje gaan knutselen van stevig plastic oid...
Om die dan tussen de telefoon en de houder te kunnen klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 19:07
Waar je eventueel ook nog naar kijken is Peak Design. Zien er ook goed uit, hebben een ingebouwde demper en werkt magnetisch.

Hebben alleen geen laad mogelijkheid zover ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Laatst online: 19-09 16:21
rdgut schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:49:
Waar je eventueel ook nog naar kijken is Peak Design. Zien er ook goed uit, hebben een ingebouwde demper en werkt magnetisch.

Hebben alleen geen laad mogelijkheid zover ik zie.
Heb ik een tijd geleden ook naar zitten kijken, alleen lastig te krijgen in NL.
Tot Ten Kate ze opnamen in hun shop.

Bevestiging is heel makkelijk, telefoon magnetisch op de mount leggen en hij haakt automatisch vast. Knopje indrukken en je haalt hem er zo weer vanaf. Is getest op kwaliteit/sterkte, en is vergelijkbaar met SPconnect/Quadlock, zo niet beter.

En gebouwd op een demper, zodat deze heel klein maar wel goed is. Niet zo groot als de achteraf gemaakte dempers van de andere 2.

[ Voor 9% gewijzigd door Mitssz op 02-06-2023 10:17 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

botoo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:20:
[...]

Ik vermoed dat ze die pull met een verder standaardfiets op de Dyno gemaakt hebben, maar ik heb geen idee eigenlijk. Maakt mij ook niet zoveel uit, 't is bezopen veel, dat bregrijp ik er wel uit.
@Spacialz dat is wel speciaal te noemen, onderuit gaan en daardoor nierstenen ontdekken.
Dubbelop sterkte en beterschap.
Inderdaad, anders was het kwestie van tijd geweest aldus de dienstdoende arts.. :F
Jimmeh schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:17:
[...]

Kut dat je dat hebt voorgehad, maar gelukkig was het niet ernstiger :X
Nou precies dat, denk dat ik er bekaaid vanaf ben gekomen verder.
Vrijdag schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:02:
[...]

Jemig :{ Beterschap en sterkte met de nierstenen!
Dank!

Ondertussen ook maar laarzen aangeschaft de SMX S van AlpineStars.
Deze zat toch wel het meest comfy!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrYzDaiidZBEMbIwzE113PWomU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wghCekU4vJPrgCXQVeNV5Z1V.jpg?f=fotoalbum_large

We gaan maar eens op zoek naar wat onderdelen..
Iemand toevallig een adresje voor GSX-R onderdelen / specialist?
Dingen zoals spiegels, knipperlicht, windscherm en schakelhevel red ik mijzelf prima maar kuipwerk ben ik benieuwd naar jullie ervaringen qua herstellen(wil dit zelf gaan doen en heb wel wat ervaringen met het één en het ander). _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Spacialz op 02-06-2023 10:47 . Reden: toevoegen afbeelding ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
@Spacialz mooie laarzen! Ergens nog een goede deal kunnen krijgen ?

Iemand toevallig al de hjc i71 helm gereden gepast gekocht ? Heeft de nieuw goedkeuring ece 2206 en met 200 euro nog betaalbaar
https://hjchelmets.eu/product/i71/

[ Voor 8% gewijzigd door wd200 op 02-06-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

wd200 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:05:
Nou.. niet bepaald ze waren 239,95 maar ik had van die zaak nog een 50 tegoed bon van mijn verjaardag.
Maar als ik Google mag geloven zie ik niet heel erg veel prijsverschillen.
En mijn pak komt ook uit die winkel, ze zijn verre van de goedkoopste(MotoVeda Ede) maar bieden wel goede service en helpen met alles wat je nodig hebt en geven goed advies.

Mochten er trouwens mensen niets te doen hebben dit weekend:
https://www.motoveda.nl/e...leum--kawasaki-promo-tour
Ze zijn Kawa dealer dus 8)

Begreep in de winkel dat er 24(!) modellen te testen zijn deze dagen, vroeg ook specifiek naar de H2 maar die is er dan weer helaas niet bij :?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

wd200 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:05:

Iemand toevallig al de hjc i71 helm gereden gepast gekocht ? Heeft de nieuw goedkeuring ece 2206 en met 200 euro nog betaalbaar
https://hjchelmets.eu/product/i71/
Geen ervaring met dit model, wel een nieuwe hjc rpha11 gekocht voor mezelf O+ (we blijven gamers, dus ik moest deze sonic versie hebben)

Komend van een goedkoop huismerk helm van xlmoto, voel je echt veel verschil in kwaliteit. De manier waarop het vizier beweegt en sluit. De geluidsdemping wanneer je de helm op hebt. Allemaal 10x beter dan de vorige.

De pasvorm is wel aan de smalle kant voor mijn gevoel, dus ik zou zeker eerst gaan passen voordat je hem koopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pD8fZAJkNAlzQory5jwADIVCLmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ipYGQ3ywCIUjgxibbdW0EHG.jpg?f=fotoalbum_large

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
ricjuh schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:14:
[...]

Geen ervaring met dit model, wel een nieuwe hjc rpha11 gekocht voor mezelf O+ (we blijven gamers, dus ik moest deze sonic versie hebben)

Komend van een goedkoop huismerk helm van xlmoto, voel je echt veel verschil in kwaliteit. De manier waarop het vizier beweegt en sluit. De geluidsdemping wanneer je de helm op hebt. Allemaal 10x beter dan de vorige.

De pasvorm is wel aan de smalle kant voor mijn gevoel, dus ik zou zeker eerst gaan passen voordat je hem koopt.

[Afbeelding]
Ik vind die sluiting dan weer 10x niks, heb een RPHA-70 waar de 11 het vizier mee deelt.

Pinlock die om de haverklap lekt omdat het net niet lekker aansluit en hij wil daar nog wel eens barsten. Verder wel tevreden met de 70 en zou hem zo nog een keer halen, dus hopelijk heb jij dat ook met de 11 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Die sluiting is inderdaad even wennen, maar vind hem uiteindelijk erg fijn.
Je weet in elk geval waneer hij dicht is ;)

Pinlocks heb ik nog liggen en niet geplaatst, want nooit last van beslaan gehad, maar als ik dat zo hoor kan ik dat dus ook beter niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:26
HJC helmen zijn over het algemeen smal (qua vorm) niet iedereen past dit! altijd passen want ook binnen het merk kan de pasvorm verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

timmie271 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Pinlock die om de haverklap lekt omdat het net niet lekker aansluit en hij wil daar nog wel eens barsten.
Ja dat is dus ook bij mijn huidige helm gebeurd, die nippel van de pinlock was gewoon uit het vizier gekomen en een barst van dat gat tot helemaal onder ;(

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
ricjuh schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:55:
[...]

Ja dat is dus ook bij mijn huidige helm gebeurd, die nippel van de pinlock was gewoon uit het vizier gekomen en een barst van dat gat tot helemaal onder ;(
Dat lijkt me een probleem van je vizier, niet van pin-lock :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
bakkie1985 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:45:
HJC helmen zijn over het algemeen smal (qua vorm) niet iedereen past dit! altijd passen want ook binnen het merk kan de pasvorm verschillen.
Bij mij viel hij juist groot.
Vorige helmen waren een L en bij HJC een M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
kneusteun schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:29:
[...]

Bij mij viel hij juist groot.
Vorige helmen waren een L en bij HJC een M.
Ik heb zelf een S :+

Maar bij een ander kan ie juist klein uitvallen omdat ie smal is. HJC maakt geloof ik ovale helmen waar andere merken ronde helmen maken.

Verder heb ik er ook geen kaas van gegeten, de HJC helmen zitten hier als gegoten :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:30
Deeltje 2 van mijn proefritje :P
Dit weekend had de lokale indian een open rijders dag! Gezien we dit weekend weg gaan heb ik de vrijdagmiddag lekker vrij genomen om op de Dark Horse een toertje te doen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tov de Scout was dit een heel stuk beter! Iets meer comfort maar toch nog te gebogen naar mijn gevoel. Zou met een andere versie handlebar toch wel wat beter zijn. Heerlijk wat een power dat ding heeft! Rijden ging super vlotjes, schakelen ook. Maar echt cruisen vond ik het toch niet. Net als de Scout toch weer (wel iets minder) last van mijn rug.

Terwijl ik dat vertelde raadde de dealer me aan om eens op een Springfield te gaan rijden..... wauw!! Dit was het rijdersgevoel waar ik van geniet. Dat was echt cruisen, alsof je even op vakantie bent, echt zalig! Alleen spreek je dan wel over een iets andere prijsklasse en een motor waarvan het zonde is om deze buiten te laten staan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jryrTv2MJV3aZilQ0vfy-fhHMCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OamwYiWWHa6Q70TaxnLU4WYe.jpg?f=fotoalbum_large

Qua looks toch wel anders, nu is deze kleurstelling nu niet echt iets wat mij aanspreekt maar puur de rijervaring.... O+

Heb em daarna wel gezegd dat ik het niet zo leuk vond van hem! Nu ben ik weer verder aan het twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De FTR1200. Die wil ik 8) :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:08
Heerlijke fiets! Als hij wat goedkoper was had ik er één gekocht. ;)

Prijzig ten opzichte van de absolute prestaties en/of functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 19:28

Kryziek

bb || !bb

Zijn er mensen met ervaringen met telefoonhouder van alie? M'n navigatie heeft de geest gegeven en heb nog een oude telefoon liggen die als navigatie mag dienen.
Ik zat specifiek naar zoiets te kijken:
https://a.aliexpress.com/_EQBiwWZ
Voor het geld kan ik het bijna niet laten liggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kryziek schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:02:
Zijn er mensen met ervaringen met telefoonhouder van alie? M'n navigatie heeft de geest gegeven en heb nog een oude telefoon liggen die als navigatie mag dienen.
Als je het risico wilt nemen… ik zou het niet durven om m’n iPhone op zo een houder te zetten. Zou toch bang zijn dat hij na 1 flinke drempel op het wegdek ligt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
@Kryziek
Ik gebruik nu een klein half jaar zo een:

https://a.aliexpress.com/_EjQdN5b

Eerst met een Samsung s20fe en sinds gisteren een s23
Over de s23 kan ik nog niets zeggen, maar de s20fe heeft er niets van geleden.
Gewoon in zijn eigen hoesje inklemmen en vergrendelen.

Dat toestel is toch ruim 4000 kilometer meegereden op die manier. (Geen off-road)

[ Voor 1% gewijzigd door Blabla13 op 02-06-2023 19:02 . Reden: Tag kryziek ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:55
Kryziek schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:02:
Yep, ik gebruik ook een ali Quad Lock kloon met een oude telefoon. Ik heb wel deze rubberen band erom heen voor wat extra stevigheid en ik heb het plakspul van de mount vervangen voor 3m spul want dat dun laagje wat er standaard op zit is een no-no.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB19hs5VRLoK1RjSZFuq6xn0XXaV/XMXCZKJ-Universele-Mobiele-Telefoon-Fiets-Motorfiets-Stuur-Siliconen-Veiligheid-Bands-Telefoons-Houder-Band-Voor-IPhone-Samsung.jpg_640x640.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Ari Gold op 02-06-2023 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kapitalist >:)

Je hebt nét een nieuwe / andere GSR :9

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

Mag de TS aangepast worden? :+

Sinds deze week rij ik een nieuwe(re) motor. Een Zero SR/S. Yes, met een stekker.

Een SR/S Premium, in creme wit. Eerste paar honderd km zitten erop. Wat is het ene fijne machine.

De FJR1300a heb ik nog wel, maar gaat op termijn naar een andere eigenaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQwzg4JNd3pSaWVeJRmviNzNWqs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Jg6xHbEfwSFcbyiKrK9TE4C.jpg?f=fotoalbum_small

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
Will_M schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:11:
[...]

Kapitalist >:)

Je hebt nét een nieuwe / andere GSR :9
Is de hawk met een uitstoot van Tata Steel weg? :o :o

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

_Apache_ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:52:
Sinds deze week rij ik een nieuwe(re) motor. Een Zero SR/S. Yes, met een stekker.
Gefeliciteerd hoor! Wat een ding!

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een SR/S Premium, in creme wit. Eerste paar honderd km zitten erop. Wat is het ene fijne machine.

[Afbeelding]
Misschien dat je beter ook even @LankHoar óf @timmie271 meteen quote? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:06
Als we dan toch aan 't taggen zijn; @lolgast @LankHoar @timmie271 ik ben verdwenen uit de startpost :o kan iemand mij weer toevoegen?
Info hier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_9_EH_NpPCzwOprR7PrdVqs-uM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5iPx1avTGPYZz5ka4pqDWn0V.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de DRZ maar weer eens uit de schuur getrokken en een 'blokje om' gereden. Blijft toch leuk speelgoed, zo'n onverwoestbare SM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nu de zomer echt aan het beginnen is ben ik op zoek naar een . . . pekelbike :+

Niet zozeer omdat ik dat zo vreselijk graag wil maar omdat het er naar uit ziet dat ik mijn fiets nog niet zo snel terug heb en ik wel graag wil rijden, en ook in de winter opstappen en gaan is wel erg fijn.

Eisen:
- niet geliefd bij het dievengilde (moet gewoon buiten kunnen staan)
- betrouwbaarheid ~100%
- moet gewoon voor de deur op de stoep onderhouden kunnen worden (BMW en Ducati vallen af)
- mag niet op Harley lijken
- moet goedkoop! (één Harley is wel genoeg)

Iemand met goede ideeën?
[edit]
Zoiets als @Koekstra heeft vind ik wel heel erg d:)b, weet niet of dat bijzonder veilig buiten staat, da's minder.

[ Voor 9% gewijzigd door botoo op 02-06-2023 23:38 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
botoo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:35:

Niet zozeer omdat ik dat zo vreselijk graag wil maar omdat het er naar uit ziet dat ik mijn fiets nog niet zo snel terug heb en ik wel graag wil rijden, en ook in de winter opstappen en gaan is wel erg fijn.

Eisen:
- betrouwbaarheid ~100%
- moet gewoon voor de deur op de stoep onderhouden kunnen worden (BMW en Ducati vallen af)

Iemand met goede ideeën?
Guzzi v50 nato. Kun je ook voor de deur bij houden met een pot legergroen d:)b

Honda xr600/XL500 misschien? Denk dat de XL niet zo geliefd is voor 't pikken als je d'r 1 pakt die er uit ziet als een pekelfiets.

Anders heb je altijd nog de onverslaanbare cb-1. Veel bang for bucks iig.

Wat zoek je qua model? En welke afstanden ga je rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:04:
[...]

Is de hawk met een uitstoot van Tata Steel weg? :o :o
Neen :P Ik ben veel te veel begaan met het milieu. Dankzij de snelheid waarmee die Hawk dino's verstookt, zijn we in een paar jaar door de fossiele brandstoffen heen en móeten we wel over op alternatieve brandstoffen.

Veel verbruiken = dus goed voor het milieu 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Eisen:
- betrouwbaarheid ~100%

Iemand met goede ideeën?
[edit]
Zoiets als @Koekstra heeft vind ik wel heel erg d:)b, weet niet of dat bijzonder veilig buiten staat, da's minder.
Waarom valt BMW af? Mijn pekelbike is een R1200RT uit 2005 en dat is een ideaal ding voor de winters (en zomers, bergen, etc). En aan de grote kant, niet zo mooi/sexy, dus niet geliefd bij de boeven.

Kleppen stellen en bougies vervangen kan niet makkelijker dan bij een boxer.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, mooi ding! Benieuwd hoe je ervaringen zijn op zo'n elektrische motor. Kan me voorstellen dat het nog meer opletten is op de medeweggebruikers aangezien deze (neem ik aan) een stuk stiller is dan een 'gewone' motor en men je minder snel ziet omdat ze niks horen aankomen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuurmanVanFrodo
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-05 01:18
Ikzelf rij ook elektrisch motor (Energica) en vind hem behoorlijk geluid maken. De motor heeft zo'n jankend geluid. Niet op lage snelheden, maar met name de ketting hoor je dan wel. Die elektrische bezorg-scooters, die maken minder geluid dan ik. Voor een Zero is dat misschien anders, die heeft sowieso geen ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
13art schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 06:33:
[...]

Gefeliciteerd, mooi ding! Benieuwd hoe je ervaringen zijn op zo'n elektrische motor. Kan me voorstellen dat het nog meer opletten is op de medeweggebruikers aangezien deze (neem ik aan) een stuk stiller is dan een 'gewone' motor en men je minder snel ziet omdat ze niks horen aankomen.
Mwah, ik denk dat je niet veel verschil merkt. Vanuit de auto hoor je sowieso niets, en als ik zie hoe veel wandelaars en fietsers er schrikken als ik ze van achteren nader denk ik niet dat het volume veel uit maakt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 07:48:
[...]

Mwah, ik denk dat je niet veel verschil merkt. Vanuit de auto hoor je sowieso niets, en als ik zie hoe veel wandelaars en fietsers er schrikken als ik ze van achteren nader denk ik niet dat het volume veel uit maakt. :P
Ook lullig van je om elke keer hard 'Boe!' te roepen. ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

13art schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 06:33:
[...]

De motor is absoluut een stuk stiller. Hij maakt wel iets van geluid. Een soort zoem, maar is heel zacht.

Jarenlang reed ik op een FJR met standaard uitlaat. Die is vrij tam. En ben wel gewend aan dat mensen je niet horen.
Auto's horen je al helemaal niet.

Je ziet het vooral bij voetgangers en wegwerkers in de bebouwde kom.
Ze zien je, maar horen je niet. Je ziet aan hun gezicht dat ze een soort mentale kortsluiting hebben. Alsof ze opeens doof zijn oid.

Ik heb express modeljaar 2022 en een pemium gekozen. Want die laadt sneller, en heeft veel betere range dan voorgaande modellen.
Range is afhankelijk van snelheid, en rij 170-190km op de snelweg, en tegen de 300 als ik op N wegen of bebouwde kom blijf.

Gister tankte ik op kantoor, en had maar 30% charge nodig, dat kostte een whopping 1 euro 70. Wat een giller. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Goh dat zijn toch wel hele nette cijfers qua verbruik! Maar hoe lang doet het over het opladen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zorg schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 08:09:
Goh dat zijn toch wel hele nette cijfers qua verbruik! Maar hoe lang doet het over het opladen?
Ik heb een premium, dus die heeft 2 parallelle laders van 3kW aanboord. En heb de gratis update van 10% extra laden. Dus aan een laadpaal laadt ie nu met 6.6kW. De laadsnelheden zijn niet zo gek hoog (voor EV termen) maar het verbruik is ool veel lager.
Dus waar een EV 22kW nodig heeft om 100km range per uur te tanken, doet deze motor hetzelfde bereik tanken met die 6.6kW.
Ben je helemaal leeg gereden heb je iets meer dan 2.5u nodig.

Op de dagen dat ik naar kantoor ging was de motor weer volledig opgeladen voor 10u smorgens.

Er bestaat een 'quick charge' upgrade, dan krijg je een extra 6kW lader aan boord, en halveert je laadtijd.
Dan verlies je wel je tankopslag. Dus waar normaal je brandstoftank zit, zit normaal bagageruimte, maar met die upgrade verlies je dat.

Thuis gaat ie aan een mobiele lader. Die doet 1 fase, max 16 amp.
Zelf stel ik hem veel lager in, want heb zonnepanelen die op zomerse dagen ongeveer 8 amp (>1700W) overschot hebben.
En dan is ie in 12u opgeladen.

[ Voor 31% gewijzigd door _Apache_ op 03-06-2023 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eisen:
- betrouwbaarheid ~100%

Iemand met goede ideeën?
[edit]
Doe met mij mee dan en koop een Honda Grom :+
GromSquad united.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
@_Apache_
Voor woon-werk verkeer en dagtochtjes eigenlijk heel goed te doen! Ik ben eigenlijk weer begonnen met motor rijden toen ik naar elektrische scooters ging zien, daar kwam ik een demo model adventure type (dacht zero) tegen. Alleen prijs & bereik viel me wel tegen. Natuurlijk gaat de techniek steeds verder en wordt het steeds normaler. Heb een elektrische auto besteld maar motor zal nog even wachten zijn.

Geldt voor motoren ook een bepaald jaar dat ze geen benzine motoren mogen maken? Weet zo niet welk jaar exact voor auto's maar dat was wel een dingetje voor bv Ferrari & lamborghini die uitstel vroegen. Vraag me af hoe dat met motoren zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:16
Ari Gold schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:06:
[...]

Yep, ik gebruik ook een ali Quad Lock kloon met een oude telefoon. Ik heb wel deze rubberen band erom heen voor wat extra stevigheid en ik heb het plakspul van de mount vervangen voor 3m spul want dat dun laagje wat er standaard op zit is een no-no.

[Afbeelding]
Ik had eerst zo'n orginele ram mount binnen een maand was ik al door 2 van deze 'elastieken' heen. Nu een setje van 10 van ali besteld en een half jaar later is de allereerste nog in top staat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Zorg Voor motoren is dat er (nog) niet.
Maar je kunt er bijna op wachten, denk ik. :/ Al is het maar door een kilometerheffing en schandalig dure brandstof dat het motorrijden onbetaalbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:06
Puddi Puddin schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Ik had eerst zo'n orginele ram mount binnen een maand was ik al door 2 van deze 'elastieken' heen. Nu een setje van 10 van ali besteld en een half jaar later is de allereerste nog in top staat!
Heb je toevallig een linkje naar die elastieken? Heb mijne ook al gesloopt... thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Puddi Puddin schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar :o hier gaat de eerste elastiek al 4.5 jaar mee ofzo

Pagina: 1 ... 487 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.