Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 486 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.865 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Joris748 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:49:
[...]

Meestal ben je te bang. Je kunt heel wat kilometer rijden op reserve. Heb nog geen motor gehad waar ik minder dan 40 km op reserve kon. Boven de 50 km begin ik hem wel te knijpen.

Disclaimer: heb vooral motoren met 18-20 liter tanks gehad. Deze hebben doorgaans 4 liter reserve.
Op 4 liter reserve haal ik er nog wel ~80km uit normaal gesproken :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timmie271
Unknown Alien schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:45:
[...]
Buiten dat dit bij je standaard onderhoudt hoort, vind ik het ook mooier staan een schone ketting. Nu zit er nog die leluke grijze ketting op, maar wil die vervangen met zo'n gouden\zwarte alu tandwiel en ketting. Vind ik een stuk mooier staan.
Standaard onderhoud? Hij glimt bij een nieuwe ketting en daarna niet meer hier, het is überhaupt al een record dat ik de motor al wel 2x schoon heb gemaakt dit jaar _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ter info

🤔 vorige week toevallig gekeken maar zag dat TomTom toen nog steeds geen Go Ride voor de IPhone had.
Ingeschreven dat ik graag een mail ontvang, mocht het uitkomen voor de IOS

Nog geen mail gekregen maar ik zag wel dat het vandaag beschikbaar is voor de IOS.

https://www.tomtom.com/nl_nl/navigation/mobile-apps/go-ride/

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:27
Joris748 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:40:
Slechte tip om met draaiende motor de ketting te smeren. Jij zult de eerste niet zijn die zijn vingers een rondje om het achterste kettingwiel ziet maken.
Mijn vingers zijn tijdens dat proces ook een goeie 20cm verwijderd van enig bewegend onderdeel gezien ik het er met een doseerflesje op laat druppelen van de achterkant. Was wellicht een goeie toevoeging geweesd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:12
Dan nog, op het werk (industriële machines) zie ik regelmatig mensen iets "op een veilige manier doen want ik pas wel op!" En dan laten ze iets vallen en grijpen ze daar in een reflex naar. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Zo heb ik al enkele keren een gesmolten druppeltje soldeertin opgevangen, erg slim.

Je achterwiel niet laten aandrijven als je in de buurt van je ketting bezig bent, het is niet zo moeilijk.

Hoe ik ketting smeer: met scottoiler volledig automatisch. Indien nodig met S100 witte kettingspray bijsmeren.
Schoonmaken eens in de zoveel tijd (als de ketting wat slap staat) met S100 kettingreiniger. Insprayen, intrekken, afspoelen. Ketting spannen ;), en weer netjes inspuiten met kettingspray.

Momenteel is het kettingwieltje voor duidelijk aan vervanging toe, maar daarbij komt nog dat er iets niet helemaal lekker meer zit aan de ketting. Op cruise control in de 6e versnelling voel je duidelijk dat de ketting continu wat strakker en dan weer wat slapper is. Kettingwieltje niet meer helemaal rond of zoiets, maar wel ontzettend irritant.
Afspraak voor vervanging stond al, maar ik maak tussendoor wat meer kilometers dan verwacht. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:24

FnordySquare47

Cool-Inc.net

DrivinUCrazy schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:31:
Dan nog, op het werk (industriële machines) zie ik regelmatig mensen iets "op een veilige manier doen want ik pas wel op!" En dan laten ze iets vallen en grijpen ze daar in een reflex naar. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Zo heb ik al enkele keren een gesmolten druppeltje soldeertin opgevangen, erg slim.

Je achterwiel niet laten aandrijven als je in de buurt van je ketting bezig bent, het is niet zo moeilijk.

Hoe ik ketting smeer: met scottoiler volledig automatisch. Indien nodig met S100 witte kettingspray bijsmeren.
Schoonmaken eens in de zoveel tijd (als de ketting wat slap staat) met S100 kettingreiniger. Insprayen, intrekken, afspoelen. Ketting spannen ;), en weer netjes inspuiten met kettingspray.

Momenteel is het kettingwieltje voor duidelijk aan vervanging toe, maar daarbij komt nog dat er iets niet helemaal lekker meer zit aan de ketting. Op cruise control in de 6e versnelling voel je duidelijk dat de ketting continu wat strakker en dan weer wat slapper is. Kettingwieltje niet meer helemaal rond of zoiets, maar wel ontzettend irritant.
Afspraak voor vervanging stond al, maar ik maak tussendoor wat meer kilometers dan verwacht. ;)
Dus je moet effectief nog bijsmeren met zo'n scottoiler? Dat lijkt met niet zo super handig dan voor een automatisch smeersysteem?

Ik ben al effe aan't twijfelen om zo één als optie te nemen...

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Als de dosering om wat voor reden dan ook niet goed is, zoals een verstopt spuitmondje, of als het geregend heeft. Zelden dus, maar het komt voor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:20
Iemand enig idee waarom een accu die aan de druppel lader hangt tijdens de wintermaanden stuk gaat? Is al de tweede accu in 3 jaar tijd die ik moet vervangen.
Vandaag wilde ik voor het eerst rijden, maar er zit geen leven meer in. Test lampje van de druppel lader brandt ook rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
streamnl schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:26:
Ter info

🤔 vorige week toevallig gekeken maar zag dat TomTom toen nog steeds geen Go Ride voor de IPhone had.

Nog geen mail gekregen maar ik zag wel dat het vandaag beschikbaar is voor de IOS.

Nice! Ik gebruik altijd calimoto maar vind die een beetje matig. Deze ziet er wel redelijk uit. Vooral de optie tot onverharde wegen is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 10:43

Jimmeh

Bacon

gebruikershaes schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:09:
Iemand enig idee waarom een accu die aan de druppel lader hangt tijdens de wintermaanden stuk gaat? Is al de tweede accu in 3 jaar tijd die ik moet vervangen.
Vandaag wilde ik voor het eerst rijden, maar er zit geen leven meer in. Test lampje van de druppel lader brandt ook rood.
Welke lader gebruik je? Niet elke lader is gerschikt om te 'druppelladen'.

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
En een hele winter aan de jaar houden is ook echt niet nodig.
Gewoon eens in de 2 weken het ladertje voor 24 uur aanzetten en het is wel goed.
Of gewoon door rijden in de winter *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 28-05-2023 21:12 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Bommes schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:11:
En een hele winter aan de jaar houden is ook echt niet nodig.
Gewoon eens in de 2 weken het ladertje voor 24 uur aanzetten en het is wel goed.
Of gewoon 5 maanden zonder druppellader en zonder problemen starten erna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Jimmeh schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:45:
[...]

Welke lader gebruik je? Niet elke lader is gerschikt om te 'druppelladen'.
Optimate 4. Dit is wat ik op het web vind.
Het OptiMate 4 DUAL PROGRAM zorgt ervoor dat uw batterij startklaar blijft (ook na maandenlang ongebruikt en aangesloten aan de lader).
Dus ik ging er een beetje van uit dat het goed moest gaan. Maar blijkbaar vinden de accu’s het toch niet leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
timmie271 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:20:
[...]

Of gewoon 5 maanden zonder druppellader en zonder problemen starten erna :P
Denk dat dit een betere optie was geweest. Het was een vrij zachte winter dus grote kans dat dit goed was gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:11:
[..]
Dit ja! Maar wat dan met die andere motor? Eens in de paar weken middagje aan de lader, ruim zat. Doe ik in de zomer ook met de RT, die komt dan weer wat minder frequent buiten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:40
Druppel lader is gemaakt om er de hele winter aan te hangen. Of het nodig is, is een andere discussie, maar je accu hoort er zeker niet stuk van te gaan.

Ik heb een C-Tek ingebouwd en bij meerdere weken stilstand gooi ik hem er ook aan (wissel tussen de caravan accu en de motor accu, wel standje wisselen ;)). En dat gaat prima, maar ook de hele winter aan de CTek moet hij tegen kunnen.

Als je nu al 2 stukke accu's hebt, lijkt het alsof je het verkeerde programma hebt, of dat er iets mis is met je lader. Ik moet kiezen tussen auto of motor, AGM of regulier, etc. Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 08:51
streamnl schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:26:
Ter info

Gedownload maar ik zie niet helemaal het voordeel ten opzichte van de MyDrive app, hierin kan je een rondrit plannen bijvoorbeeld. Dit zie ik niet terug (helaas) in Go Ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:59

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ook hier al heel lang meerdere Optimate’s in gebruik, niet rijden = altijd aansluiten. Kan zijn dat ik de volgende dag weer rij, kan ook wel eens weken duren. In de winterperiode ook 24/7 aangesloten. Accu’s blijven in topconditie.
Ze zijn slim genoeg om aangesloten te laten, losmaken is niet nodig en het energieverbruik is minimaal.
Als er toch accu’s stukgaan kan de lader defect zijn, of wellicht heb je een verkeerd type accu in je motor zitten die bv. een te hoge startstroom heeft.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
nldls schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:25:
Druppel lader is gemaakt om er de hele winter aan te hangen. Of het nodig is, is een andere discussie, maar je accu hoort er zeker niet stuk van te gaan.

Ik heb een C-Tek ingebouwd en bij meerdere weken stilstand gooi ik hem er ook aan (wissel tussen de caravan accu en de motor accu, wel standje wisselen ;)). En dat gaat prima, maar ook de hele winter aan de CTek moet hij tegen kunnen.

Als je nu al 2 stukke accu's hebt, lijkt het alsof je het verkeerde programma hebt, of dat er iets mis is met je lader. Ik moet kiezen tussen auto of motor, AGM of regulier, etc. Heb jij dat ook?
Ik zal nog eens goed kijken, maar volgens mij heeft de optimate geen standen. Die regelt alles zelf.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 11:49
Zo na weer wat stilte hier ben ik weer terug. Afgelopen week een trackday4starters gehad na een jaar heel weinig rijden.

Ging echt heerlijk en enorm gelachen (Bryan Schouten als instructeur dus die hield wel van een grapje). Wel erg druk en we hebben ook een sessie niet goed kunnen benutten omdat we achter een grote groep vast zaten. Nu toch besloten de Street triple om te gaan schorsen, om te bouwen voor wat serieuzer werk en volgend jaar zoveel als mogelijk circuit dagen te gaan rijden. Haal daar toch een stuk meer plezier uit dan is op de openbare weg

Omdat ik het wat serieuzer wil aanpakken een vraag voor de trackday/race veteranen hier; hieronder een foto van de achterband na 4 x 25 minuten Assen. Het slijtage patroon lijkt mij wat gek. Komt dit door te weinig spanning, teveel, vering oid? Voorband lijkt het beter te doen is is veel uniformer. Of is dit juist een goed slijtage patroon?

Band: Pirelli Supercorsa SC V3 SC1
Bandenspanning: 2.2 voor en achter.
Temperatuur: buitenlucht ~15C dus niet heel warm.

Dingen die nog beter kunnen voor mijn gevoel op de baan:
-Remtechniek, merk dat als ik wat harder een bocht in kom dat trail braking nog spannend aanvoelt. Kwestie van veel doen denk ik.
-Weinig feedback tijdens het remmen, voel niet super goed wat de banden doen
-wat meer vermogen zou leuk zijn zodat ik de 1000s beter kan bijhouden op de rechte stukken (alhoewel bij elke bocht ik weer overal strak achter zat).

Iemand nog tips of tricks? Het was in elk geval weer geweldig of zoals mijn vriendin zei: “je ziet eruit als een kind in een speelgoedwinkel”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcAhOLKSvFRKrBbBmGFQ0TMlrVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xu5qw9Nn2Wcg1pGUjSTLrP83.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2jsGBX2x6S1qOZMCrk4kPHfYIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sToehN2sIWuFqrEcTDkBkeEC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68o_SdvsOrYprIbOIEkUnOhmQdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eTQICapXYHlWZLfSJrsMowY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Mauritio op 29-05-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Joepla schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:25:
Ook hier al heel lang meerdere Optimate’s in gebruik, niet rijden = altijd aansluiten. Kan zijn dat ik de volgende dag weer rij, kan ook wel eens weken duren. In de winterperiode ook 24/7 aangesloten. Accu’s blijven in topconditie.
Ze zijn slim genoeg om aangesloten te laten, losmaken is niet nodig en het energieverbruik is minimaal.
Als er toch accu’s stukgaan kan de lader defect zijn, of wellicht heb je een verkeerd type accu in je motor zitten die bv. een te hoge startstroom heeft.
Wellicht idd een verkeerde/slechte accu. Ik moet zeggen dat ik met de originele accu geen problemen heb gehad. Die heb ik op een gegeven moment vervangen omdat ik dacht dat die stuk was, maar eigenlijk was het een elektrisch onderdeel (ben zo de naam ff kwijt). Daarna dus binnen 3 jaar 2 accu’s. En beide aan de druppellader overleden.

Ik zal nog eens goed kijken naar betrouwbare accu’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
Straks weer oale meuk kijken bij classic tt Tubbergen. Benieuwd of de nieuwe organisatie er wat van heeft gemaakt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 16:59

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

gebruikershaes schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Wellicht idd een verkeerde/slechte accu. Ik moet zeggen dat ik met de originele accu geen problemen heb gehad. Die heb ik op een gegeven moment vervangen omdat ik dacht dat die stuk was, maar eigenlijk was het een elektrisch onderdeel (ben zo de naam ff kwijt). Daarna dus binnen 3 jaar 2 accu’s. En beide aan de druppellader overleden.

Ik zal nog eens goed kijken naar betrouwbare accu’s.
Was de accu wel groen toen je hem aansloot? Check ook je spanningsregelaar vorig jaar al 3 hier in de groep die koud keurig de juiste meting gaf en warm dus niet. Honda,Yamaha en bmw. Dingen zijn een achilleshiel hier in Portugal, zal wel met de hogere temperaturen te maken hebben en het feit dat de meesten hem verstoppen onder tank/zadel. En zo te zien heeft Yamaha dit ook gezien, bij de fz8 zit ie laag naast het blok

En daarom mijdt ik nog steeds injectie :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
RubjeMazter schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:45:
Heb zojuist deze video over kettingsmering & deze video over ketting schoonmaken gekeken (beide fan FortNine) en vroeg me af wat mensen hier zoal gebruiken voor de ketting te smeren/reinigen. In de 1e video is de conclusie dat motor/transmissie olie het beste is, en in de 2e IPONE kettingreiniger. Eerste keer ketting smeren/reinigen staat op de planning maar weet niet zo goed wat voor materiaal ik hiervoor het beste kan gebruiken. Bij voorbaat dank!
Hier ook een beginnend rijder.
En ik heb dezelfde vragen:
  • Hoe maak je hem schoon? Op normale standaard laten staan of op paddock?
  • Hoe vaak maak je de ketting schoon?
  • Hoe maak je de ketting schoon?
  • Hoe vaak alleen maar vettigheid erop??
  • Hoe vaak schoonmaken + vet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

RubjeMazter schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:14:
Waarmee smeren/reinigen jullie de ketting? Heb nu 1000km gereden en had volgens mij al een paar keer gemoeten
Ik gebruik dit spul:
https://www.mkcmoto.com/n...spray-kettingspray-500ml/

Makkelijk want het is wittig, dus je ziet waar je gebleven was.

Als je motor buiten staat, of je rijdt in alle weersomstandigheden, komt er soms wat zand en viezigheid op de ketting. Ik heb het volgende "schema", elke 400 km smeer ik de ketting, en elke 1200 km maak ik de ketting eerst schoon. Daar heb ik nog niet helemaal de goede procedure voor gevonden, maar de basis is lampolie, wat hierboven ook al genoemd is.

[ Voor 4% gewijzigd door TucanoItaly op 29-05-2023 11:14 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:39

_Apache_

For life.

Schoonmaken deed ik niet. Toegegeven, mijn achtervelg was wel altijd smerig, maar daar maalde ik niet om.

Die werd alleen schoongemaakt voor een nieuwe band, voor het balanceren :+

Om de 500km (of na flinke regen) met Forte kettingvet. Een pot gaat veeeeeeel langer mee dan een spuitbus. En als je een spuitbus meeneemt, vind ik het geen fijn idee dat een spuitbus in de warme topkoffer zit.

Met een apuitbus moet je ook uitkijken dat niets op de band terecht komt.

Je zet de motor op de middenbok, zijstandaard werkt veel moeilijker maar kan ook. Met de zijstandaard rol je de motor een halve meter vooruit, dan parkeren en smeren. Weer een halve meter vooruit enz enz.

Zelf was ik wel beetje paranoia als het gaat om vingers bij de tandwielen.
Dus in zn vrij, noodstop knop om, en zijstandaard uit, en sleutels eruit. De zijstandaard raakt de grond niet, maar zet de motor uit mocht ie gestart worden.

Gewoon met de hand het wiel draaien. En het vet aan de binnenkant en op de randen smeren. Vooral na jet rijden is de ketting warm, en wordt het vet lekker waterig.

Nu al bijna 8j een cardan motor, maar die gaat eruit. De FJR1300a gaat de verkoop in.
Donderdag nieuwe motor ophalen *O*

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 29-05-2023 11:17 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

_Apache_ schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:15:

Met een spuitbus moet je ook uitkijken dat niets op de band terecht komt.
Vrijdagavond, na aankomst in de Eifel, tegen een maatje:

"wil jij mijn ketting even inspuiten? Trek ik 'm over de standaard heen zodat jij het wiel kan draaien en de ketting inspuiten.

*Maatje gaat verwoed aan de slag*

"Op de ketting dus, niet op mijn achterband..."

*GSX staat druk te poetsen met een doekje en hoopt dat het allemaal goed gaat komen*

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Iemand tip voor een goede betrouwbare bandenspanningmeter ?
Wil geen 30 euro betalen bij de motorzaak als die voor 3 euro op Ali staat maar wel als die het waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 21-09 17:22
smeerbartje schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:41:
[...]

Hier ook een beginnend rijder.
En ik heb dezelfde vragen:
  • Hoe maak je hem schoon? Op normale standaard laten staan of op paddock?
  • Hoe vaak maak je de ketting schoon?
  • Hoe maak je de ketting schoon?
  • Hoe vaak alleen maar vettigheid erop??
  • Hoe vaak schoonmaken + vet?
Mijn advies, voor zowel motor als auto. NOOIT klussen aan de motor of auto op de standaard of op de krik.
Risico is het mij niet waard iig. Het hoeft zeker niet altijd letsel te zijn als gevolg, maar schade is zo zonde van het geld. Kan je beter 98 in je tank voor gooien en KMs maken <3

Die dry lube van S1000 is wel fijn, maar potje kettingvet is wat de garages ook gebruiken. Niet teveel erop, klets alleen maar overal tegen aan. Je ketting hoeft alleen gesmeerd te worden niet je hele onderblok :+
timmie271 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:42:
[...]

Standaard onderhoud? Hij glimt bij een nieuwe ketting en daarna niet meer hier, het is überhaupt al een record dat ik de motor al wel 2x schoon heb gemaakt dit jaar _O-
hahahha :D

Ik doe het voor de looks en veiligheid, maar ook lekker hobbyen aan de motor of auto. Ik ben ook een hobby detailer en heb een ruime oprit voor de deur dus kan lekker thuis bietje hobbyen. JBL speakertje erbij, potje bier en poetsen en met water spelen. Vind de hond ook leuk hahaha

Maaaruhh kan een ketting niet knappen, als deze te smerig wordt, door al het vuil tussen de o-ringen en niet dat een schakel niet meer goed kan bewegen, waardoor deze knapt??

PPfff heerlijk weer zo, maar geen tijd om ff te rijden. Morgen lekekr op de motor naar het werk en erg vervelend dat ik morgen maar 2 uurtjes werk, dus ga extra vroeg beginnen en daarna rondje betuwe doen. <3

Vind alleen rijden vaak niks, maten moeten allemaal werken of ze mogen niet van hun vriendinnetje >:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Unknown Alien schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:16:
[...]

Mijn advies, voor zowel motor als auto. NOOIT klussen aan de motor of auto op de standaard of op de krik.
Risico is het mij niet waard iig. Het hoeft zeker niet altijd letsel te zijn als gevolg, maar schade is zo zonde van het geld. Kan je beter 98 in je tank voor gooien en KMs maken <3

Die dry lube van S1000 is wel fijn, maar potje kettingvet is wat de garages ook gebruiken. Niet teveel erop, klets alleen maar overal tegen aan. Je ketting hoeft alleen gesmeerd te worden niet je hele onderblok :+

[...]

Ik doe het voor de looks en veiligheid, maar ook lekker hobbyen aan de motor of auto. Ik ben ook een hobby detailer en heb een ruime oprit voor de deur dus kan lekker thuis bietje hobbyen. JBL speakertje erbij, potje bier en poetsen en met water spelen. Vind de hond ook leuk hahaha

Maaaruhh kan een ketting niet knappen, als deze te smerig wordt, door al het vuil tussen de o-ringen en niet dat een schakel niet meer goed kan bewegen, waardoor deze knapt??

PPfff heerlijk weer zo, maar geen tijd om ff te rijden. Morgen lekekr op de motor naar het werk en erg vervelend dat ik morgen maar 2 uurtjes werk, dus ga extra vroeg beginnen en daarna rondje betuwe doen. <3

Vind alleen rijden vaak niks, maten moeten allemaal werken of ze mogen niet van hun vriendinnetje >:) >:)
Nee een ketting kan niet knappen door het vuil.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 10:43

Jimmeh

Bacon

Ik spuit mn ketting om de rit in, 7a800km dus... Kuisen gebeurd eigenlijk nooit.
Een ketting gaat langer mee als je 'm goed verzorgd, maar dat kost dan weer kuis//smeermiddel en extra tijd.

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Unknown Alien schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:16:
[...]

Vind hem schoon ook mooier dan smerig alleen heb ik er in 3 weken tijd 2 weekendjes mee weggeweest nadat ie spik en span was... Eerste dag van eerste weekend konden er al teksten op geschreven worden, is dus maar mooi smerig het 2e weekend mee ingegaan en is toen met wat extra vliegjes thuisgekomen :+ Blijf bezig zo.. :o

Alleen de velgen moet ik eens goed schoon maken. Zijn gelukkig van zichzelf al zwart dus valt wat minder op daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Meulugar schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:22:
[...]

Was de accu wel groen toen je hem aansloot? Check ook je spanningsregelaar vorig jaar al 3 hier in de groep die koud keurig de juiste meting gaf en warm dus niet. Honda,Yamaha en bmw. Dingen zijn een achilleshiel hier in Portugal, zal wel met de hogere temperaturen te maken hebben en het feit dat de meesten hem verstoppen onder tank/zadel. En zo te zien heeft Yamaha dit ook gezien, bij de fz8 zit ie laag naast het blok

Bedoel je dat door de hitte de accu stuk gaat? Hier zit die ook direct boven een luchtgekoelde cilinder onder de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 21-09 17:22
timmie271 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Vind hem schoon ook mooier dan smerig alleen heb ik er in 3 weken tijd 2 weekendjes mee weggeweest nadat ie spik en span was... Eerste dag van eerste weekend konden er al teksten op geschreven worden, is dus maar mooi smerig het 2e weekend mee ingegaan en is toen met wat extra vliegjes thuisgekomen :+ Blijf bezig zo.. :o

Alleen de velgen moet ik eens goed schoon maken. Zijn gelukkig van zichzelf al zwart dus valt wat minder op daardoor.
Blijft een gebruiksvoorwerp d:)b Ik ben echt niet elke week aan het poetsen hoor...

Net toch maar ff de brommert aangeslingerd...was ff ohhh jahhh nieuwe banden = ff rustig aan, want dat was best glad zeg maar :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
GSX-MAN schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Vrijdagavond, na aankomst in de Eifel, tegen een maatje:

"wil jij mijn ketting even inspuiten? Trek ik 'm over de standaard heen zodat jij het wiel kan draaien en de ketting inspuiten.

*Maatje gaat verwoed aan de slag*

"Op de ketting dus, niet op mijn achterband..."

*GSX staat druk te poetsen met een doekje en hoopt dat het allemaal goed gaat komen*
Daarom spuit ik altijd van de band af richting de uitlaat die ervoor zit, dan stinkt het maar wat bij de volgende keer rijden :9 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:00
Reed hier in Bali de afgelopen dagen wat rond op een Yamaha N Max 155 motorscooter. Wil die op een gegeven moment niet aan. Hij was aardig ingebouwd dus was er al aardig mee aan het zeulen geweest voordat ik er überhaupt op was gaan zitten. Heb ik de standaard blijkbaar niet goed ingeklapt waardoor die niet start natuurlijk. Man dan voel je je toch even knap lullig als motorrijder _O-

Prima ding verder trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 06:39

_Apache_

For life.

ArjenIsM3 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:34:
Reed hier in Bali de afgelopen dagen wat rond op een Yamaha N Max 155 motorscooter. Wil die op een gegeven moment niet aan. Hij was aardig ingebouwd dus was er al aardig mee aan het zeulen geweest voordat ik er überhaupt op was gaan zitten. Heb ik de standaard blijkbaar niet goed ingeklapt waardoor die niet start natuurlijk. Man dan voel je je toch even knap lullig als motorrijder _O-

Prima ding verder trouwens!
Toen ik net ging motorrijden had ik ook wel eens een 'standaard-uit-waarom-wil-ie-niet-toch-momentje', maar kneep hem toch.

Stond namelijk achterop een pond die weer terug naar de overkant wilde. De kapitein keek mij al aardig chagrijnig aan toen ik maar niet vertrok. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 16:59

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

gebruikershaes schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:57:
[...]

Bedoel je dat door de hitte de accu stuk gaat? Hier zit die ook direct boven een luchtgekoelde cilinder onder de tank.
Nee door een defecte spanningsregelaar

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuMHa27DuOhd3kAn4YL5piKnKpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3Fb2KVlEt0ju6add0b1U1MQ.jpg?f=fotoalbum_large
Mensen die 'themisindenflyer' kijken herkennen dit misschien :)

YouTube: Classic Motor Hub at Bibury - Biker Scran With Geoff and Dan!

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 29-05-2023 20:43 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Mauritio schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:41:
Zo na weer wat stilte hier ben ik weer terug. Afgelopen week een trackday4starters gehad na een jaar heel weinig rijden.

Ging echt heerlijk en enorm gelachen (Bryan Schouten als instructeur dus die hield wel van een grapje). Wel erg druk en we hebben ook een sessie niet goed kunnen benutten omdat we achter een grote groep vast zaten. Nu toch besloten de Street triple om te gaan schorsen, om te bouwen voor wat serieuzer werk en volgend jaar zoveel als mogelijk circuit dagen te gaan rijden. Haal daar toch een stuk meer plezier uit dan is op de openbare weg

Omdat ik het wat serieuzer wil aanpakken een vraag voor de trackday/race veteranen hier; hieronder een foto van de achterband na 4 x 25 minuten Assen. Het slijtage patroon lijkt mij wat gek. Komt dit door te weinig spanning, teveel, vering oid? Voorband lijkt het beter te doen is is veel uniformer. Of is dit juist een goed slijtage patroon?

Band: Pirelli Supercorsa SC V3 SC1
Bandenspanning: 2.2 voor en achter.
Temperatuur: buitenlucht ~15C dus niet heel warm.

Dingen die nog beter kunnen voor mijn gevoel op de baan:
-Remtechniek, merk dat als ik wat harder een bocht in kom dat trail braking nog spannend aanvoelt. Kwestie van veel doen denk ik.
-Weinig feedback tijdens het remmen, voel niet super goed wat de banden doen
-wat meer vermogen zou leuk zijn zodat ik de 1000s beter kan bijhouden op de rechte stukken (alhoewel bij elke bocht ik weer overal strak achter zat).

Iemand nog tips of tricks? Het was in elk geval weer geweldig of zoals mijn vriendin zei: “je ziet eruit als een kind in een speelgoedwinkel”.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij geeft Pirelli aan dat je koud 2.0 voor en achter 1.8 erin kan doen bij deze banden.
Verder aan je achterband te zien zou ik me nog niet zo druk maken over meer vermogen of trailbraking en andere technieken. Leer de lijnen, rempunten etc goed kennen, zorg dat je houding goed is en voer langzaam het tempo op. De rest komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

timmie271 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:18:
[...]

Daarom spuit ik altijd van de band af richting de uitlaat die ervoor zit, dan stinkt het maar wat bij de volgende keer rijden :9 _O-
Ja, ik ook. Maar hij heeft een automatisch smeersysteem en zijn vorige motor had een cardan. Inschattingsfout van mij dat hij er dus niet zoveel kijk op had.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik had precies die slijtage op het circuit. Ingaande demping aangepast en opgelost. Nu veel minder slijtage.

Edit:

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Cece2JOzJ1m1TO7rL0y39XD2rc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XUAJ6lYuwIlT4DdeuUePO0WH.jpg?f=user_large

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HudxbqynnHR4pqKjOTOf8z-EICk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DSgxMETTfyn5SADjHzxXyZy7.jpg?f=user_large

Voor de duidelijkheid. Het gaat dan om de ingaande demping van de achterschokbreker die zachter moet.

[ Voor 58% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2023 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:59

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

wd200 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:51:
Iemand tip voor een goede betrouwbare bandenspanningmeter ?
Wil geen 30 euro betalen bij de motorzaak als die voor 3 euro op Ali staat maar wel als die het waard is
Je kan deze bij de ANWB kopen, met hun logo, of voor minder dan de helft bij Ali:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzgkjEz7MqZNUslo1aVt8wMqctI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PU9pgAnpIcQ1Tj5dFZFoSdQx.jpg?f=user_large

Ik heb er 3 gekocht (2 weggegeven) en vergeleken met elkaar en een andere pomp. Verschillen waren minimaal, ik heb er wel vertrouwen in.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Meulugar schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:47:
[...]

Nee door een defecte spanningsregelaar
Ah ja. Dat was dat elektrische deel waar ik de naam ff niet van wist. Klopt, die was al een keer stuk en die heb ik vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35
Niet meteen herkend, maar ik weet wel wie je bedoelt en hoe je zijn YouTube naam schrijft: Missenden Flyer, naar dit plaatsje: https://www.groot-brittan...icht/great-missenden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Unknown Alien schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:37:
ZO'n gereedschapskar is <3 <3

Ik heb al redelijk wat gereedschap, had al een x een blok uit elkaar gehaald, maar zo'n 19mm inbus heb je daar niet voor nodig :+

@rCk Wat vind jij van de vering?

Idd jammer, wel leuk om met allemaal 09's een rondje betuwe doen :D
Nee, een 19mm inbus is wel echt mega groot ja. Dat zit ook niet in mijn karretje haha. :X
Betuwe is groot, Geldermalsen en omstreken is ca 30-35 voor mij, dus dat is prima aan te rijden. Ik ken ook nog iemand met een gen 2 MT09 uit regio Utrecht (en zijn vriendin woont in Tiel)

De vering: Ik ben zelf wel tevreden, zal niet zeggen de beste vering. Maar of een upgrade twv ca 700 EUR (Hyperpro Streetbox) het geld nou echt waard is voor iemand die op straat rijdt… Denk het niet. Ik ken een aantal gasten die met standaard vering gewoon echt lekker op Assen en Zandvoort rijden.
De instelling is sowieso belangrijk natuurlijk, bovendien maakt het ook veel uit of je op een gen 3 zit ipv een gen 1 of gen 2. Want daarin hebben ze wel een enorme stap gemaakt.

Ik zie op een globale gen3 MT09 pagina zo veel mensen die zeggen dat de motor zo onstabiel is (ook bij hogere snelheden), maar persoonlijk heb ik nog nooit gevoeld dat hij onstabiel voelt, ook niet rond de 200-220 km/u.
Natuurlijk wordt ‘t voorwiel erg licht tussen versnelling 1-3. Dan moet je het beestje ook wel een béétje respecteren…
Afstelling en zorgen dat je achterwiel recht erin staat is belangrijk, evenals goed gebalanceerde wielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Hebben ze bij de MT-09 net als bij de Tracer de achterbrug wat langer gemaakt voor wat meer stabiliteit? De eerste generaties tracers hebben ook wat klachten over stabiliteit, maar dat is er bij de Tracer 9 toch echt wel uit. Rij regelmatig met losse handen rond en anders had ik dat nooit aangedurfd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Laatst online: 20-09 11:49
wokkelz schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:16:
[...]

Volgens mij geeft Pirelli aan dat je koud 2.0 voor en achter 1.8 erin kan doen bij deze banden.
Verder aan je achterband te zien zou ik me nog niet zo druk maken over meer vermogen of trailbraking en andere technieken. Leer de lijnen, rempunten etc goed kennen, zorg dat je houding goed is en voer langzaam het tempo op. De rest komt later wel.
Thanks! Bij RR gaven ze aan dat we op deze temperatuur beter dus op de 2.2 konden rijden, zal de volgende keer eens kijken of wat lager helpt (overigens had bijna elke motor in onze groep last van bovenstaand symptoom, behalve de elektronisch geveerde apparaten daarom dacht ik aan een veer-issue). Tweede keer Assen dus het liep al een stuk beter (gezien de minimale KM die ik vorig jaar heb gereden <2000), voordeel als je iemand als Bryan voor je hebt rijden die altijd de ideale lijn rijd en je dus mooi kunt volgen. Denk dat het met vrij rijden toch een stuk lastiger zal zijn :+. Dan zal het tempo ook echt flink lager liggen denk ik.

@PilatuS thanks!! Interessant om te zien wat dit doet op je band, ga dit eens aanpassen bij een volgende keer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hkuit schreef op maandag 29 mei 2023 @ 23:53:
[...]

Niet meteen herkend, maar ik weet wel wie je bedoelt en hoe je zijn YouTube naam schrijft: Missenden Flyer, naar dit plaatsje: https://www.groot-brittan...icht/great-missenden.html
klopt, was te lui om de spelling op te zoeken (terwijl het hier om de hoek ligt :+ )

grappig die site, deze gebieden rijd ik vaak:
https://www.groot-brittan...d/plaatsen/chilterns.html
https://www.groot-brittan...n-engeland/cotswolds.html

hier reed ik gisteren nog: https://www.groot-brittan...nl/uitgelicht/bibury.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:58:
Hebben ze bij de MT-09 net als bij de Tracer de achterbrug wat langer gemaakt voor wat meer stabiliteit? De eerste generaties tracers hebben ook wat klachten over stabiliteit, maar dat is er bij de Tracer 9 toch echt wel uit. Rij regelmatig met losse handen rond en anders had ik dat nooit aangedurfd. :+
Ja, de wielbasis van de gen3 is inderdaad wat langer dan de vorige versie. Stabiliteit is prima wat mij betreft.
Het voorwiel vind ik ook niet gek reageren, terwijl ik van een Suzuki mét stuurdemper terug ga nu naar een MT09 zónder stuurdemper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Meulugar schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:22:
[...]

Ook een carb fiets heeft nog steeds een spanningsregelaar die kan gaan hemelen en dan sta je nog steeds stil. Ik snap je laatste zin dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

InZane schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Ook een carb fiets heeft nog steeds een spanningsregelaar die kan gaan hemelen en dan sta je nog steeds stil. Ik snap je laatste zin dus niet.
Ik wou net zeggen. Ik heb een CBR600F gehad die toch echt carbs had en een spanningsregelaar of 3 had opgegeten in zijn tijd. Geloof mij maar, dan kom je niet ver meer.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Naja, dat dus. Magna kwam ook niet verder meer toen de elektra steeds gefrituurd werd door een gare spanningsregelaar en stator.

@s006110 kan er over mee praten geloof ik?

Als de ontsteking niks meer doet omdat je onvoldoende prik krijgt, sta je doodleuk stil. Dan mogen je carbies perfect zijn, maar t is geen diesel enzo :+

en voor de liefhebbers, Carmo Electronics maakt upgraded spanningsregelaars en stators. Kost een paar duiten maar misschien de overweging waard.
https://www.carmo.nl/inde...ndex&cPath=4318_1083_1086

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 30-05-2023 11:17 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

McKaamos schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:15:
Naja, dat dus. Magna kwam ook niet verder meer toen de elektra steeds gefrituurd werd door een gare spanningsregelaar en stator.

Als de ontsteking niks meer doet omdat je onvoldoende prik krijgt, sta je doodleuk stil. Dan mogen je carbies perfect zijn, maar t is geen diesel enzo :+

en voor de liefhebbers, Carmo Electronics maakt upgraded spanningsregelaars en stators. Kost een paar duiten maar misschien de overweging waard.
Ik had toen uiteindelijk voor mijn CBR van aliexpress oid een spanningsregelaar met een ENORM koelblok erop gehaald. heeft het uiteindelijk tot de verkoop goed gehaald. (en 25 piek ofzo)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Denko schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:20:
[...]

Ik had toen uiteindelijk voor mijn CBR van aliexpress oid een spanningsregelaar met een ENORM koelblok erop gehaald. heeft het uiteindelijk tot de verkoop goed gehaald. (en 25 piek ofzo)
Bij mijn CBR600F3 heb ik gewoon koelpasta aan de achterkant van de regelaar gesmeerd :+ Hij zit gemonteerd op een metalen plaat die vast ook wel wat warmte weg kan werken :P
Voor de Magna wordt t wat lastiger. Heb nu een modelletje van een Intercepter er aan hangen (zelfde blok/elektra, maar in een sportief frame) en die past niet zo mooi. Maja, ik had er eentje liggen...
Hoe dan ook, daar wordt een groter koelblok lastig, dus dan moet de elektronica beter/efficienter.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Honda en spanningsregelaars....
Beste wat je kan doen is ding ergens in de rijwind hangen, maar bij de AT mensen is het bekend dat je na 50a65k km's weet dat hij gaat overlijden.

De Carmo's worden inderdaad veel gebruikt als fix.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Gisteren de Elfstedentocht tocht gereden ✅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pScDzsmiH4ZUNu3MZv64qBx1J5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HiVh27ikyA69zUx5WI24y4pn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dN8D66ilrTb5c4FH_AkQtKXQRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzFyJINNjTzVcYUgpfHGpQnI.jpg?f=fotoalbum_large

Best leuk voor een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

The Executer

Lekker belangrijk!

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:57:
Gisteren de Elfstedentocht tocht gereden ✅

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Best leuk voor een keer.
Hier ook de tocht gereden samen met een vriend. Prachtig weer dit keer, vorig jaar hadden mijn laarzen een eigen waterpeil, wat een water die dag :X .

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
The Executer schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:58:
[...]

Hier ook de tocht gereden samen met een vriend. Prachtig weer dit keer, vorig jaar hadden mijn laarzen een eigen waterpeil, wat een water die dag :X .
Ja de Hel van '22 :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kneusteun
Wel vet een medaille met beavis and butthead erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09 18:27
Einde van deze maand wordt er een trekhaak gemonteerd op mijn auto. Ben me nu dus aan het oriënteren op mogelijke motortrailers voor mijn Ducati Monster 750. Aangezien ik geen eigen oprit/garage heb wil ik iets wat gemakkelijk in de schuur kan of op een andere manier makkelijk op te bergen is.

Ik kwam de Motolug tegen, opvouwbaar en licht. Nieuw nog aardig geprijsd, dus hopen op een leuke Marktplaats-advertentie voor een wat betere prijs.

Zijn er anderen hier die hier ervaringen mee hebben? Zie ik nog mogelijke opties over het hoofd?

https://www.motolugnederl...lug-se-aanhangwagen-5.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
McKaamos schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:15:

Ik kan er inderdaad over meepraten... Bij de VFR is het niet direct de SR of de stator wat de oorzaak is, maar de bedrading zelf. Ik heb er ook voor gekozen om een Carmo SR te monteren. Echter was mijn stator ook van Carmo, en die was bij mij ook niet fris meer. Als de SR stuk gaat, dan gaat je stator er ook achteraan vroeg of laat.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Laatst online: 21-09 11:04
Zijn er anderen hier die hier ervaringen mee hebben? Zie ik nog mogelijke opties over het hoofd?
De motolug pakt wel het kleinst op, voor regelmatig gebruik lijkt hij toch niet zo geschikt en onbeladen gaat hij blijkbaar alle kanten op.

Je hebt ook een aantal vouwbare modellen van rond de €2.000. Lorries (Pools) en Cochet (Frans).
https://lorries.pl/en/product/przyczepa-motocyklowa-mt-1-2/
https://www.cochet.pro/modeles-w1.html

Of ultrasimpele aanhangwagens die je rechtop kan stallen.
https://www.awa-aanhangwagens.com/?paginaid=79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
thijsq schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:26:
Einde van deze maand wordt er een trekhaak gemonteerd op mijn auto. Ben me nu dus aan het oriënteren op mogelijke motortrailers voor mijn Ducati Monster 750. Aangezien ik geen eigen oprit/garage heb wil ik iets wat gemakkelijk in de schuur kan of op een andere manier makkelijk op te bergen is.

Ik kwam de Motolug tegen, opvouwbaar en licht. Nieuw nog aardig geprijsd, dus hopen op een leuke Marktplaats-advertentie voor een wat betere prijs.

Iemand die ik ken heeft een hijspunt aan zijn muur naast de oprit gemaakt.
Daarmee hijst hij zijn trailer tegen de muur omhoog en kan zijn auto er ook nog staan _/-\o_

Dus het lijkt alsof hij zijn trailer op de muur heeft geparkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
thijsq schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:26:

WIj hebben de versie met 2 motoren erop dit weekend gebruikt om naar de Eifel te gaan. Een vriend van mij kon die lenen van een collega. We hebben deze samen in elkaar gezet en gebruikt. Het is een prima ding, best praktisch. Neemt betrekkelijk weinig ruimte in als deze uit elkaar is. Met 3 man zijn we ong 45 min bezig geweest met in elkaar zetten en de motoren erop zetten (en vastmaken). Tijdens het rijden hoorden we af en toe wat enge geluiden, dus paar keer gestopt om alles te checken, maar alles was prima.
Een nadeel van deze is (volgens de eigenaar) dat je m niet leeg moet willen trekken, dan stuitert ie alle kanten uit. De versie met 2 motoren is ook om te bouwen naar een versie voor 1 motor.

[edit] taal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05:33
kneusteun schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:35:
[...]

Iemand die ik ken heeft een hijspunt aan zijn muur naast de oprit gemaakt.
Daarmee hijst hij zijn trailer tegen de muur omhoog en kan zijn auto er ook nog staan _/-\o_

Dus het lijkt alsof hij zijn trailer op de muur heeft geparkeerd.
Hier in de straat woont eentje die z'n karretje een kwartslag naar boven zet zodat de achterlichten op de vloer staan (zit denk ik nog wel wat tussen, maar toch). Mag vast wel een foto maken mocht dat gewenst zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsq
  • Laatst online: 21-09 18:27
@WilbertNeems @kneusteun @RubjeMazter De trailer tegen de muur of op z'n kant zetten is wel handig, maar zonder oprit moet ie dan wel achterom kunnen. In de voortuin heeft een erg lage WAF O-)

Zal eens kijken of er iets te puzzelen valt dat ie op z'n zijkant door de brandgang kan en door de poort.

Optie voor de Motolug (of andere opklapbare variant) blijft staan. Dat ding neem je toch niet leeg mee, dan trek je hem uit elkaar en gooi je hem achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT in "Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 16"
gisteren even een schone onderbroek nodig gehad... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 17:50
@ToolkiT
Is dat een afgesloten/prive topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djiedjee schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:15:
@ToolkiT
Is dat een afgesloten/prive topic?
is in Huiskamer deel.. Tweakers huiskamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Ik kan er ook niet bij, vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 17:50
Nu heb ik wel ineens het idee dat ik heel veel belangrijk slap geouwehoer mis :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Je mist iig de kleurenfoto van @ToolkiT 's onderbroek :')

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
@djiedjee en @wokkelz voor de huiskamer moet je los toegang vragen. Is niet direct publiekelijk zichtbaar idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Laatst online: 17-09 13:08
Kwam er achter dat er ook nog een soort "pre" huiskamer was.. loungekamer oid..

Maar even serieus.. ik ben een beetje aan het kijken voor een 3e motor.
Op dit moment heeft mijn vriendin een KTM 390 adventure waarmee ze heerlijk rijdt en ook wat offroad mee pakt. Ik heb een 1290 adventure S waar ik heerlijk mee rij en ook wat offroad mee pak.

De 1290 is eigenlijk te zwaar voor offroad en de 390 is wat te licht voor op de weg. We zoeken dus een tussenweg waarmee ik offroad kan rijden en zij lekker mee op de weg kan rijden.
Shortlist is nu:
Aprilia Tuareg 660
Yamaha Tenere 700
Duc DesertX

Ben ik vergeten om op de lijst te zetten? Zo ja, waarom?
Nee, we zijn niet per definitie KTM gezint.. De 890 vind ik te duur voor wat je krijgt, de nieuwe 790 heb ik nog niet goed onderzocht. Thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Tiger Sport 660, denk ik. Ik ben nog steeds echt heel blij met mijn driecylinder.

https://www.triumphmotorc...sport-660/tiger-sport-660

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08 07:49
Snuitebolletje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:37:

Op dit moment heeft mijn vriendin een KTM 390 adventure waarmee ze heerlijk rijdt en ook wat offroad mee pakt. Ik heb een 1290 adventure S waar ik heerlijk mee rij en ook wat offroad mee pak.

De 1290 is eigenlijk te zwaar voor offroad en de 390 is wat te licht voor op de weg. We zoeken dus een tussenweg waarmee ik offroad kan rijden en zij lekker mee op de weg kan rijden.
Shortlist is nu:
Aprilia Tuareg 660
Yamaha Tenere 700
Duc DesertX

Nee, we zijn niet per definitie KTM gezint.. De 890 vind ik te duur voor wat je krijgt, de nieuwe 790 heb ik nog niet goed onderzocht. Thnx alvast
De DesertX is leuk, en best goed. Maar wel (alsnog) meer op asfalt gericht dan een Tenere 700.
Kijk je naar prijs/kwaliteit verhouding met focus op off-road, zou ik 100% voor de Tenere gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
LukeBanning schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:25:
[...]

De DesertX is leuk, en best goed. Maar wel (alsnog) meer op asfalt gericht dan een Tenere 700.
Kijk je naar prijs/kwaliteit verhouding met focus op off-road, zou ik 100% voor de Tenere gaan
Duc scrambler desert sled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
GSX-MAN schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:14:
Tiger Sport 660, denk ik. Ik ben nog steeds echt heel blij met mijn driecylinder.

https://www.triumphmotorc...sport-660/tiger-sport-660
Een hele leuke ook ja! Echter voor mij niet de meest ideale om ook de weg mee af te duiken. Toch minimaal 19” voorwiel, liever 21.
Helemaal vergeten dat die nog bestond, ga ik even bekijken. Thnx
LukeBanning schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:25:
[...]

Lijkt vooralsnog wel 1 van de betere ja. Al is de aprilia ook nog erg leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
https://maps.app.goo.gl/L4VDTVNyu4k7my2p9?g_st=ic

Zag deze net nog, hopelijk werkt de link. Maar een flinke trailer aan de muur 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Oeps dubbel somehow

[ Voor 95% gewijzigd door kneusteun op 30-05-2023 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33

Shortlist is nu:
Aprilia Tuareg 660
Yamaha Tenere 700
Duc DesertX

Ben op dezelfde toer aan het zoeken alleen dan wel met een stuk lager budget. Dit omdat we een reisje naar/door marokko willen maken ( en daarna vast wel weer een ander doel vinden ;) )

Ik ben nu aan het kijken en op mijn lijstje staan
Yamaha XT660Z Tenere
Afbeeldingslocatie: https://www.bennetts.co.uk/-/media/bikesocial/2020-november-images/yamaha-xt660z-tenere-review-used-guide/yamaha-xt660z-tenere-2008-review-used-guide_02.ashx?h=493&w=740&la=en&hash=9B1719BA1ADD626ACA87EE2A931E3D943B65EE6F

BMW F800GS
Afbeeldingslocatie: https://ridermagazine.com/wp-content/uploads/2011/06/2009-BMW-F-800-GS-Road-Test_Tuttle_41.jpg

Triumph Tiger 800Xc
Afbeeldingslocatie: https://images.motoren-toerisme.be/2018-12/2016_triumph_tiger800xc-xcx-xca_01.jpg?auto=format&fit=max&h=1024&ixlib=php-1.1.0&q=65&s=89f25dc5cb3c6f36db0a0aa1a4997a28

en dan bouwjaar tussen 2007-2012 ivm budget.

Mocht ik wel hoger budget hebben dan zou het denk ik de nieuwe transalp XL750 worden.
Afbeeldingslocatie: https://www.honda.nl/content/dam/central/motorcycles/colour-picker/adventure/xl750_transalp/xl750_transalp_2023/nh-196/23YM_XL750_TRANSALP_ROSS_WHITE_NH-196_RHS.png/jcr:content/renditions/c4.png
een keer een stukje met de Africa twin gereden en die voelde verassend licht voor een 1000cc ( toch 232Kg) maar die XL750 zou nog lichter moeten zijn en aanvoelen met zijn 207kg rijklaar.

[ Voor 19% gewijzigd door harley op 30-05-2023 18:47 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:01
een paar plaatjes van mijn 3 weken vanaktie :P
Eerst luxemburg weekend in luxe vakantie woning
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ijh-BWY8JVkxmwH0fpIJ24-u8gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTikfCtqrbzoRlPeCiHidLD1.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna met familie een 7 dagen in luxemburg vertoefd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goU3N4hG3yWOih6aWqA8wY62q4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFUNnHwDAzrXeE2Btb5LnU4a.jpg?f=fotoalbum_large

En net terug van 6 dagen harz gebied Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHGxeqtRQjkcuP0uY_a7kZaQ9uU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r8GJE8YVBIpIMPQl5TN4npfL.jpg?f=fotoalbum_large

nu net dus naar 3 weken mijn motor te hebben toch al weer 3489km gereden O-)
Tracer verveeld nog steeds niet

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:01
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:58:
ik heb de 2018 model en kan zeggen hij wordt erg zenuwachtig bij 220 hoor achter :X En voor lijk je dan geen grip meer te hebben!

Harz achter 2 motoren aan gaan die 200+ reden op de B249 geweldige straat van 28km en vaak 4 baans breed. Kom je dichterbijer is het politie 8)7 |:(

We remde af want stukje 70, zakken ze zo ver af dat ik tussen in kom te rijden van die 2 zie ik eerst 2 duimpjes en daarna een grote foei vingertje van boefje O-)
Was wel echt een leuk stukje knallen maar ik kneep hem echt toen ik polizee op de jassen zag staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
FnordySquare47 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:34:
[Afbeelding]

Het is dus een groene geworden.
@LankHoar of @timmie271 voegen jullie de motor toe in de startpost? (Affligem BE)
Een groene is ook het enige wat past bij een Ninja imo! :+

Welk bouwjaar is deze? En verdere type specifiëring? Ik heb je alvast toegevoegd aan de OP.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

Duc DesertX

Waarom is de Desert X dan wel een goede deal? Die is nog duurder en je krijgt er IMO niks meer voor dan bij de 890R. Nou ja, lastiger te doen onderhoud, maar dat zal geen plus zijn.

Awesome

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 10:57
Leuk! Op Tweakers een motorrijders draadje.

Hierbij een foto van mijn blauwe beest. Honda Varadero 1000XLV

Ben her en der op zoek naar een projectfiets en in de toekomst iets om de TET in oost europa mee te rijden.

Ik sleutel graag en ben altijd op zoek naar verbeteringen etc. Op deze motor het volgende: Hyperpro voor en achter, Leovincie uitlaten, Dynojet kit, USB lader en voltmeter (beruchte Honda gelijkrichter), Nieuwe NAKS, Facet benzinepomp, TomTom rider, mistlampjes (moet nog LED in)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqC9HHdJ0FzOU-dO0x8-WJNCJgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7h9tCk1QkM2hvDjAw9Wadhq.jpg?f=fotoalbum_large

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FnordySquare47

FnordySquare47

Cool-Inc.net

LankHoar schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:49:
[...]

Een groene is ook het enige wat past bij een Ninja imo! :+

Welk bouwjaar is deze? En verdere type specifiëring? Ik heb je alvast toegevoegd aan de OP.
Daarom heb ik ook de groene gekozen :+ . Verder valt het rood af en toe ook wat tegen, leuke in de showroom en in volle zon, maar bij minder licht vond ik het uitzicht ook wat minder.

Het gaat hier om een Ninja 1000 SX Tourer van 2023 (helemaal nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22

Taygeta

KTM 790 Adventure

Shortlist is nu:
Aprilia Tuareg 660
Yamaha Tenere 700
Duc DesertX

De Husqvarna norden?
Of 690/701 platform? ligt er natuurlijk aan hoeveel offroad je rijdt.
Tiger 900?
Zelf ben ik toen wel voor een 790 gegaan (890 was er toen nog niet). Ook al het niet de mooiste motor, het feit dat de tank zo laag hangt zorgt echt voor veel meer vertrouwen offroad. Dus ik zou hem zeker niet van het lijstje afhalen.
Maat van me heeft de tenere 700 en ik vind die echt wel topzwaar vergeleken met de 790.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
FnordySquare47 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Daarom heb ik ook de groene gekozen :+ . Verder valt het rood af en toe ook wat tegen, leuke in de showroom en in volle zon, maar bij minder licht vond ik het uitzicht ook wat minder.

Het gaat hier om een Ninja 1000 SX Tourer van 2023 (helemaal nieuw).
Grappig, ik kwam laatst een rode tegen en mede door dit draadje viel me die echt op, maar ik vond het (in de zon!) een prachtige kleurstelling. Maar smaken mogen verschillen, graag zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuitebolletje
A13X schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:20:
[...]

Waarom is de Desert X dan wel een goede deal? Die is nog duurder en je krijgt er IMO niks meer voor dan bij de 890R. Nou ja, lastiger te doen onderhoud, maar dat zal geen plus zijn.
Ik heb het genoegen gehad om langere tijd op beiden te kunnen proef rijden (meerdere dagen, ook in zand), en vindt de DesertX lichter aanvoelen, wendbaarder, fijnere motor en ergonomie klopt voor mij meer.
Taygeta schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:52:
[...]

De Husqvarna norden?
Of 690/701 platform? ligt er natuurlijk aan hoeveel offroad je rijdt.
Tiger 900?
Zelf ben ik toen wel voor een 790 gegaan (890 was er toen nog niet). Ook al het niet de mooiste motor, het feit dat de tank zo laag hangt zorgt echt voor veel meer vertrouwen offroad. Dus ik zou hem zeker niet van het lijstje afhalen.
Maat van me heeft de tenere 700 en ik vind die echt wel topzwaar vergeleken met de 790.
De husq norden is prachtig, maar nog meer weg georienteerd. De 690/701/700 zou voor mij echt ideaal zijn, maar te hoog voor de baas...

Tiger 900 ga ik nog even naar kijken, al denk ik dat die qua gewicht ook weer omhoog schiet.
Zal de 790 in ieder geval weer op de lijst zetten en sowieso alles wat hier genoemd is even bekijken. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47

FnordySquare47

Cool-Inc.net

DrivinUCrazy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:00:
[...]

Grappig, ik kwam laatst een rode tegen en mede door dit draadje viel me die echt op, maar ik vond het (in de zon!) een prachtige kleurstelling. Maar smaken mogen verschillen, graag zelfs.
Klopt, in de volle zon (of showroom) ziet het er echt super uit. Zelfs wat koperachtig. Maar bij weinig licht vond ik het er eerder wat vuil-roze uitzien...

Bij de dealer stond er ook een model uit 2021 met een originele Kawasaki livery van de ZX-9R. Die zag er ook vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
nodri2000 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:33:

Ben her en der op zoek naar een projectfiets en in de toekomst iets om de TET in oost europa mee te rijden.

Ik sleutel graag en ben altijd op zoek naar verbeteringen etc. Op deze motor het volgende: Hyperpro voor en achter, Leovincie uitlaten, Dynojet kit, USB lader en voltmeter (beruchte Honda gelijkrichter), Nieuwe NAKS, Facet benzinepomp, TomTom rider, mistlampjes (moet nog LED in)

[Afbeelding]
Wat zoek je voor een project fiets?
Heb misschien nog wel een xrv 750 voor je staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:42
Snuitebolletje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:07:
[...]

Ik heb het genoegen gehad om langere tijd op beiden te kunnen proef rijden (meerdere dagen, ook in zand), en vindt de DesertX lichter aanvoelen, wendbaarder, fijnere motor en ergonomie klopt voor mij meer.
Aurora - een van de beste Rally Kit bouwers voor Husqvarna's / KTM's, heeft afgelopen weekend de Hellas rally geracet met een Ducati DesertX. Ze hebben hievoor de motor volledig verbouwd, inclusief een volledige carbon tank met eenvoudig te wisselen luchtfilter (bij de normale DesertX moet de hele tank eraf om de luchtfilter te wisselen (!)).

Dit Rally monster heeft het super goed gedaan en zal uiteindelijk de basis worden voor een Ducati DesertX specifieke Kit. Erg interessant als je wat geld teveel hebt :D.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b45siDNaxCjZCwI_SFXrrKQQrUU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8wq37npCMompRHgq3LFZZjqa.png?f=user_large
De husq norden is prachtig, maar nog meer weg georienteerd. De 690/701/700 zou voor mij echt ideaal zijn, maar te hoog voor de baas...
De Kouba lowering link kan hem eenvoudig verlagen: https://www.koubalinks.com/seatconcepts1/701-enduro

Als de 690/701 een wens is, is er aan die rijhoogte vrij eenvoudig wat te doen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
nodri2000 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:33:

[Afbeelding]
Nice! Nog een Varadero. Dit is inmiddels mijn 3e. Ondanks de lelijkheid en het hoge gewicht stiekem fan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcEij3bERhDkHHd7-mRO-EZwf0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8suodgZCsQcdZvIgl4IZNKfW.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
badkuip schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:57:
Over motorrijden gesproken? Zullen we dit jaar nog eens een rondje rijden met de Tweakers? Ik wil wel weer een route uitzetten net zoals vorig jaar. iets van 150KM -250KM en een lunchstop ergens.
Startpunt en eindpunt omgeving Amersfoort o.i.d.

@timmie271 @A13X @FBTN @Smurf @Mitssz @InZane @Paul.H @harley @SniperGuy @botoo @2Swift @Chakotay .

En ieder ander natuurlijk ook, gewoon even de poll hieronder invullen zodat we een datum kunnen prikken

Ik heb even een poll in elkaar geflanst om jullie beschikbaarheid te peilen voor een paar datums in juni.
Ik heb deze poll klaargezet. Graag even je Tweakers-naam invullen.

offtopic:
Poll was even offline, link staat er nu weer.
@timmie271 @A13X @FBTN @Smurf @Mitssz @InZane @Paul.H @harley @SniperGuy @botoo @2Swift @Chakotay@epic_gram @TriPSs @unifi @wokkelz @harley @KillaZ @NLDViane

Noteer het maar in de agenda's!
Zondag 25 juni doen we onze tweakers-motorrit!
Details volgen de komende weken ergens. Reken erop dat het last-minute wordt van mijn kant omdat ik het best druk heb.
Dus sowieso de 25e, begin en eindpunt omgeving Amersfoort. Begintijd ergens rond 10.00 uur (ofzo) en eindtijd rond 16.00 uur (ofzo).

Heb ik jouw naam niet genoemd? Dan kon ik jouw naam bij de poll niet matchen met je Tweakers-naam.
Of je hebt je niet ingeschreven. Wil je meerijden de 25e? Schrijf je dan via deze poll voor de 25e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
badkuip schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:25:
[...]

@timmie271 @A13X @FBTN @Smurf @Mitssz @InZane @Paul.H @harley @SniperGuy @botoo @2Swift @Chakotay@epic_gram @TriPSs @unifi @wokkelz @harley @KillaZ @NLDViane

Details volgen de komende weken ergens. Reken erop dat het last-minute wordt van mijn kant omdat ik het best druk heb.
Dus sowieso de 25e, begin en eindpunt omgeving Amersfoort. Begintijd ergens rond 10.00 uur (ofzo) en eindtijd rond 16.00 uur (ofzo).

Heb ik jouw naam niet genoemd? Dan kon ik jouw naam bij de poll niet matchen met je Tweakers-naam.
Of je hebt je niet ingeschreven. Wil je meerijden de 25e? Schrijf je dan via deze poll voor de 25e!
Noteren kan altijd, zit alleen ergens in Frankijk dan met de motor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:16
badkuip schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:25:
[...]

Top Idee _/-\o_ d:)b , helaas ben ik er die datum niet bij, voor de mensen die gaan: veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 15:33

Smurf

Detri

@badkuip Verkeerd getagged? Want ik zal dan toch eerst mijn motorrijbewijs moeten gaan halen.
Maar voor de rest: have fun! :)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Smurf schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:01:
@badkuip Verkeerd getagged? Want ik zal dan toch eerst mijn motorrijbewijs moeten gaan halen.
Maar voor de rest: have fun! :)
Gelijk een nieuw doel dus! :P :9

Denk dat @SmurfLink getagged moest worden :)

Pagina: 1 ... 486 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.